Array ( )

Седмица вторая Великого поста

Суббота вторая Великого поста

• Утреня
• Литургия

Церковнославянский Русский

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2:

НА УТРЕНИ

Аллилуиа, и тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Слава, мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Слава: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.
И ныне, Богородичен: Мати Святая Неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем. И ныне, Богородичен: Матерь святая неизреченного Света, / ангельскими песнями мы чествуем Тебя / и благоговейно величаем.
И стихословим едину кафисму: Рече Господь Господеви моему: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце. И стихословим 16 кафизму: Сказал Господь Господу моему: Затем седальны Октоиха мученикам три, и усопшим, и Богородичен. И чтение из Шестоднева.
Таже, Блажени непорочнии: поем на две статии, и поминает священник усопшия, якоже обычно. В конец же кафисмы поем тропари мертвых, глас 5: Благословен еси Господи: Святых лик обрете источник: Посем ектения о усопших: Паки и паки: Иерей молитву: Боже духов: Мы же: Господи помилуй, 40. Затем поем «Блаженны непорочныеразделяя на две части; и священник поминает усопших как обычно. В конце же кафизмы поем: «Благословен Ты, Господи: Хор святых:» и прочее. Затем ектения о усопших и молитва: «Боже духов и всякой плоти:»

И абие седален, глас 5:

И по возгласе седален, глас 5

Покой Спасе наш, / с праведными рабы Твоя, / и сия всели во дворы Твоя, / якоже есть писано: / презирая яко благ прегрешения их / вольная и невольная, / и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Упокой, Спаситель наш, / с праведными рабов Твоих / и посели их во дворах Твоих, как написано, / не взирая, как Благой, на согрешения их / вольные и невольные, / и на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
Слава: И вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче. Слава: И на все, в ведении и в неведении содеянное, Человеколюбец.
И ныне, Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже, / и сыны света Тою показавый, помилуй нас. И ныне, Богородичен: От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, / помилуй нас.

Канон Минеи со ирмосом на 6, и святаго обители на 4, глаголется бо ирмос и тропарь без стихов, и держим стихи от Тогда потщашася владыки: Не стихословим бо песней от начала до 6-я песни, во всех субботах святыя Четыредесятницы, до Акафиста, от шестыя же песни начинаются трипеснцы, и поется Минеи по дню святаго, и трипеснцы, стихословятся же и песни. Четверопеснец господина Иосифа, егоже краегранесие: Пение сие Иосифово. Глас 8.

Канон Минеи со ирмосом на 6: и святого обители на 4: исполняется ирмос и тропарь без стихов, затем же начинаем стихи от «Тогда заспешили вожди:». Во все субботы святой Четыредесятницы до субботы Акафиста библейские песни не поются с начала до песни шестой, начиная с которой поются канон дневного святого из Минеи и трипеснцы, а песни исполняются полностью. Четверопеснец господина Иосифа, имеющий акростих: «Песнь сия Иосифа». Глас 8.

Песнь 6.

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу: Ирмос: Молитву пролию ко Господу:
Святии множайшими муками, / многия врагов тьмы низложити сподобишася Спасе, / и многих благ Твоих улучиша: / молитвами их яко Благ, / многая моя очисти прегрешения. Святые величайшими муками / многие мириады врагов низложить удостоились / и многих благ Твоих, Спаситель, достигли. / Их молитвами, как Благой, / изгладь многие мои согрешения.
Воспои м Христовы страстотерпцы, / и возопиим к ним единомудренно: / Владычним подобницы страстем, / душ наших страсти исцелите, / поститися же от злаго обычая / нас укрепите. Воспоем Христовых страстотерпцев / и воззовем к ним единомысленно: / «Подражатели Владычним страданиям! / Страсти душ наших исцелите / и поститься от злого обычая / нас укрепите».
Преложил еси смерть на сон, / болезненно во гробе поспал еси, / и мертвым живот даровал еси: / преставльшияся убо Спасе сподоби стояния избранных, / страстотерпец святых мольбами. Претворил Ты смерть в сон, / ее тягость во гробе усыпив, / и мертвым жизнь даровал. / Удостой же преставившихся, Спаситель, стоять с избранниками, / страстотерпцев святых мольбами.
Богородичен: Поститися ми, и отступити от всякаго греха / укрепи Отроковице, / сильнаго и безгрешнаго Слова, воплощенна неизреченно рождшая, / и даждь ми чистительную осквернений, / Всенепорочная, слезу. Богородичен: Поститься и отступить от всякого греха / укрепи меня, Отроковица, / Сильного и Безгрешного – Слово воплощеное – неизреченно зачавшая, / и даруй мне, Всенепорочная, / очищающую осквернения слезу.

Иный господина Феодора. Глас 3.

Иной, господина Феодора. Глас 3.

Ирмос: Глубина страстей: Ирмос: Глубина страстей:
Мучеников память совершаем божественно / мучениколюбцы, приидите возрадуемся, / песньми тыя венчающе, / подвигоположника Христа благословим. Мучеников память совершаем боговдохновенно; / придите, любящие мучеников, возликуем, / песнопениями их венчая, / подвигоположника Христа благословляя.
Ран первее искус приемше, / потом же камением побиени бывше, претрени бывше, / зверем на снедь дани бысте, / и заклани бысте яко агнцы Христовы, / но живете присно страстотерпцы. Испытание бичами сперва приняв, / потом же камнями побитые, перепиленые, / зверям на съедение были отданы / и закланы, как Христовы агнцы; / но всегда живете, страстотерпцы.
Слава, Троичен: Три единым Естеством совокупляя, / едино же треми разсекая Лицы, яже Божество есть, / Савеллиа же и Ариа, / равномерныя стремнины отбегаю. Слава, Троичен: Трех, Которые суть Божество, / единым Естеством соединяя, / Единое же тремя Лицами рассекая, / я Савеллия и Ария, – одинаковых обрывов – избегаю.
И ныне, Богородичен: Дева явилася еси и по рождестве, / чистотствуеши во обою, и раждаеши: / страннолепное видение, глаголемое и разумеваемое, / содеянное в Тебе Богомати. И ныне, Богородичен: Девою явилась Ты и после родов, / ибо вместе чистоту сохраняешь и рождаешь: / необычайное виде́ние, изрекаемое и умопостигаемое, / (совершившееся) в Тебе, Богоматерь.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Или стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Или стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Мученичен: Кровь вашего терпения, / Господу молится непрестанно о нас, мученицы, / темже и ныне помолитеся / поститися нам от страстей безчестия. Мученикам: Кровь вашего терпения, мученики, / о нас Господа молит непрестанно; / потому и ныне помолитесь, / чтобы нам воздерживаться от страстей безчестных.
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
Покоин: Всему хотяй судити миру, / предстоящим тьмам ангелов, / неосужденно тогда предстати Тебе сподоби усопшия, / верно, Всещедрый. Усопшим: Намеревающийся судить весь мiр / в присутствии десятков тысяч Ангелов, / неосужденными тогда предстать Тебе сподоби / усопших в вере, Всемилосердный.
Ирмос: Глубина страстей воста на мя, / и буря противных ветров, / но предварив мя Ты спаси Спасе, / и избави от тли, / яко спасл еси от зверя пророка. Ирмос: Глубина страстей восстала на меня / и буря противных ветров; / но Ты, Спаситель, скоро мне представ, / спаси и от погибели избавь, / как спас от зверя пророка.

Кондак, глас 8:

Кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси безсмертный, / сотворивый и создавый человека: / земнии убо от земли создахомся, / и в землю туюжде пойдем, / якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: / яко земля еси, и в землю отыдеши, / аможе вси человецы пойдем, / надгробное рыдание, творяще песнь: / аллилуиа. Икос: Ты Сам – один безсмертный, / сотворивший и создавший человека: / мы же, смертные, из земли были созданы, / и в ту же землю пойдем, / как повелел Ты, создав меня и сказав мне: / «Ты земля, и в землю отойдешь», / куда все мы, смертные, пойдем, / надгробное рыдание претворяя в песнь / «Аллилуия!»

Песнь 7.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи: Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи:
Тучами кровей угасисте / преславнии пламень прелести: / огня убо будущаго нас / молитвами яже ко Христу избавите, / Господни страстотерпцы. Ливнями крови вы, преславные, / угасили обмана пламя; / избавьте же нас от огня будущего / ходатайствами вашими ко Христу, / Господни страстотерпцы.
Уста заградивше львов, / мук же опаления претерпевше страстотерпцы, / сладость лучшую наследовасте, / еяже улучити молитеся, / и нам во веки. Львам пасти заградив, / костер мучений претерпев, / усладу лучшую вы унаследовали, страстотерпцы; / молитесь, чтобы получить / и нам её навеки.
Всем светом просветившеся Духа / доблии страстотерпцы, / преставльшимся верным ослабу просите, / и рая вход, и жизни причастие. Всем светом Духа осиянные, / доблестные страстотерпцы! / Преставившимся верным облегчения просите, / и право входа в рай, и к жизни приобщение.
Богородичен: Песнь приношу Ти, Дево, / не презри мене злыми одержимаго, / но даждь Чистая исправление совершенное постом, / и всем житием благонравным. Богородичен: Песнь приношу Тебе, Дева, / не пре́зри меня, делами злыми одержимого, / но подавай, Чистая совершенное исправление постом / и всем поведением благонравным.

Иный. Ирмос: Пламень оросивый пещный:

Иной канон. Ирмос: Оросивший пламя печи:

Огнь, и меч, и звери, страстотерпцы, / яко сладость вменивше, внегда страдати / удивисте убийцы ваша, / воспевающе Бога отец наших. Огонь, и меч, и зверей за наслаждение сочтя, / вы страстотерпцы, (когда страдали,) / изумили убийц ваших, воспевая / Бога отцов наших.
На уды разсекаеми, и опаляеми, / Богу принесостеся жертва благовонная, Христовы мученицы, / но Того о нас присно молите. На части рассекаемые и опаляемые / принесены вы были Богу / жертвою благоуханнейшей, Христовы мученики; / но пред Ним о нас всегда хода́тайствуйте.
Троичен: В Троице единаго Бога славлю, / Отца, Сына и Духа, / Единицу простую, Троицу честную, / начало предначальное и единосущное. Троичен: В Троице единого Бога славлю, / Отца, Сына и Духа: / Еди́ницу простую, Троицу досточтимую, / Начало пребезначальное и единосущное.
Богородичен: Всесвятая Владычице Богородице, / молитвы рабов Твоих приемлющи, / принеси всех Богу, / да спасет нас от всякаго искушения. Богородичен: Всесвятая Владычица Богородица, / молитвы рабов Твоих принимая, / принеси их Богу всех, / да спасет Он нас от всякого искушения.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Святым, которые на земле Его, дивно явил Господь все желания Свои среди них.
Мученичен: Мучеников собори, с небесе представше, / вас воспевающия благословите, освятите, / усердно постов время скончати. Мученикам: Мучеников сонмы! С небес представ, / вас воспевающих благословите, освятите, / чтобы нам усердно время поста окончить.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Мертвен: Верою к Тебе преставльшияся, / ведый дела человеков, / вольная и невольная прегрешения прощая, / упокой, яко Бог. Усопшим: С верою к Тебе преставившихся, / Ты, дела человеков знающий, / вольные и невольные согрешения им прощая, / упокой, как Бог.
Ирмос: Пламень оросивый пещный / и отроки неопалимы спасый, / благословен еси во веки, / Господи Боже отец наших. Ирмос: Оросивший пламя печи / и отроков не опаленными сохранивший, / благословен Ты вовеки, Господи, / Боже отцов наших.

Песнь 8.

Песнь 8

Ирмос: Победители мучителя: Ирмос: Победители мучителя:
Мук виды немощию тела претерпевше, / врачеве болящим страстотерпцы явистеся. / Темже зову: / мою недугующую душу исцелите, / во время поста покаянием. Разные виды мучений немощным телом претерпев, / вы врачами болящим явились, страстотерпцы. / Потому я взываю: / «Душу мою болящую исцелите / во время поста покаянием!»
Увы мне, како преидоша вси дние мои в лености! / и се конец приближается, / варит несовершенна добрыми делы прияти мя, / добре скончавшии течение мученицы, / да ми конец благий будет, молитеся. Увы мне! Как прошли все дни мои в безпечности! / И вот, конец спешит застичь меня / в делах благих несовершенным. / Прекрасно путь окончившие мученики! / О том, чтобы конец мой добрым был, молитесь.
Каплями кровей запаления безбожия угасисте, / божественнии страстотерпцы, / и отшедшим от сего жития испросите воистинну Божественный покой, / и содеянных разрешение во веки. Каплями крови угасили вы костер безбожия, / божественные страстотерпцы, / и отшедшим от этой жизни испросите / воистину Божественный покой, / и разрешение от содеянных грехов навеки.
Богородичен: Иезекииль Тя дверь непроходимую, Чистая, провиде, / покаяния врата всем отверзающую отчаянным. / Темже молю Тя: стези мне отверзи, / ко оным ведущия упокоением. Богородичен: Иезекииль Тебя как дверь непроходимую провидел, Чистая, / покаяния врата отверзающую всем отчаявшимся. / Потому молю Тебя: открой и мне стези, / веду́щие к тамошнему покою.

Иный. Ирмос: Из безначальна Отца:

Иной канон. Ирмос: Из безначальна Отца:

Многострадальныя раны различно претерпевше, / овии убо сгоревше, друзии сожжени бывше, / инии же посекаеми, / веселитеся страдальцы воспевающе Христу, / пойте, благословите и превозносите во вся веки. Многообразные истязания различно претерпевшие: / одни сжигаемые, другие перепиленные, / иные же рассекаемые, страдальцы, / вы веселитесь, воспевая Христу: / «Пойте, благословляйте и превозносите во все века!»
Кровьми вашими освящаете концы, / малыми кропленьми, струи исцелений всем источающе, всехвальнии мученицы. / Темже вопиете присно: пойте, благословите и превозносите во вся веки. Кровью вашею освящаете вы мiра концы, / малыми каплями стру́и исцелений всем изливая, всехвальные мученики. / Потому взываете всегда: / «Пойте, благословляйте и превозносите во все века!»
Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа. Благословим Отца и Сына, и Святого Духа, Господа.
Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Живый, / едино Божество, едино Царство: / Тебе хвалят незаходимаго Света ангельская воинства, / и мы, сущии на земли, поем, благословим и превозносим во вся веки. Троичен: Триипостасная Еди́ница: Отец, Сын и Дух Живой, / единое Божество, единое Царство! / Хвалят Тебя, незаходимый Свет, Ангелов воинства, / и мы, на земле живущие, поем, / благословляем и превозносим во все века.
И ныне и присно и во веки веков, аминь. И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Богородичен: Се вси роди блажим Тя, Пречистая, / величия Твоя зряще. / Ты бо раждаеши преестественно всех Творца, / Бога суща и Человека. / Темже Тя благословим, / и превозносим во вся веки. Богородичен: Вот, мы, все роды, блаженной именуем Тебя, Пречистая, / на величие Твое взирая: / ибо Ты рождаешь сверхъестественно всех Творца, / Бога истинного и Человека. / Потому мы Тебя благословляем / и превозносим во все века.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Страстотерпцев личе, / молитеся ко Спасу спасти ны, / молитвы и ныне творяще, / служити чисте воздержанием Ему, / пойте, благословите и превозносите во вся веки. Страстотерпцев хор! / Молитесь ко Спасителю спасти нас, / мольбы и ныне совершая, / да служим чисто воздержанием Ему; / пойте, благословляйте и превозносите во все века.
Стих: Души их во благих водворятся. Стих: Души их среди благ водворятся.
Усопшия благочестно надеждею воскресения, / к вечной жизни востати, Господи, сподоби, / хвалити Тя чисте, и славити псаломски, / пойте, благословите, и превозносите во вся веки. Усопших в благочестии с надеждою на воскресение, / к вечной жизни быть воздвигнутыми, Господи, сподоби, / да хвалят Тебя чисто и славят по-псаломски: / пойте, благословляйте, и превозносите во все века.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века.
Ирмос: Из безначальнаго Отца рожденнаго прежде век Бога, / и в последняя от Богородицы в плоть облекшася, / яко совершенна Человека и Бога истинна, / пойте, благословите и превозносите во вся веки. Ирмос: От безначального Отца / рожденнаго прежде веков Бога, / и в последние времена от Богородицы в плоть облекшегося, / как совершенного Человека и Бога истинного, / пойте, благословляйте и превозносите во все века!

Песнь 9.

Песнь 9

Ирмос: Уставы прешла еси: Ирмос: Уставы прешла еси:
Явистеся божественнии, яко углие, / вещество лукавое безбожие попаливше, / и мечем бесовския полки посекше, / доблии страстотерпцы, / световодцы сердец наших. Явились вы как угли божественные, / злое вещество безбожия попалив, / и мечом полки демонов избив, / доблестные страстотерпцы, / световодители сердец наших.
Тьму мучений проидосте, / и к свету мысленному преселистеся, / доблии страстотерпцы, / темже просветите смиренную душу мою, / омраченную согрешеньми. Тьму мучений вы прошли / и к свету умопостигаемому преселились, / доблестные страстотерпцы; / потому просветите смиренную душу мою, / омраченную согрешениями.
Поболеша болезни преносяще / преславнии страстотерпцы телесе, / и ныне преставльшимся верным, / неболезненный покой просят, / и рая наслаждение. Пострадали, телесные муки вынося, / всеславные страстотерпцы, / и ныне испрашивают преставившимся верным / безболезненный покой и рая наслаждение.
Богородичен: Явися Чистая Владычице Божественная помощница, / непотребным рабом Твоим, / во время воздержания, молитвы наша приносящи Господеви, / веки царствующему. Богородичен: Явись, пречистая Владычица, божественной помощницей / для ни к чему не годных рабов Твоих, / во время воздержания молитвы наши принося / ко Господу, веками царствующему.

Иный. Ирмос: Тебе безсмертный источник:

Иной канон. Ирмос: Тебе безсмертный источник:

Якоже огнь вложени бывше от Бога в землю, / попалисте всякую лесть идольскую, / вжегше светило в концы благочестия / страстотерпцы Христовы. Как огонь от Бога посланные на землю, / вы попалили всякий идольский обман, / воспламенив светоч благочестия до концов земли, / страстотерпцы Христовы.
Вас ни пламень, ни заколение, / ни колеса, ни стягнутия, ни опаления, / ни иная мука горькая, / разлучи от любви Христовы, страстотерпцы. Вас ни пламя, ни заклание, ни колеса, / ни колодки, [дыбы,] пилы, / ни иная мука горькая, / не отлучила от любви Христовой, страстотерпцы.
Троичен: Едино и три воспеваю благочестно / Божество зраком, Лицы совокупляя и разделяя, / Отец, Сын и Святый Дух, / Сия едино суть. Троичен: Единое и Три воспеваю благочестиво, / Божество образом Лицами сочетая и разделяя: / Отец, Сын, и Святой Дух – / Они суть одно.
Богородичен: Тя от корене Иессеова, / и Давида праотца прозябшии жезл, / Всепречистая Чистая величаем, / яко спасаеши души наша. Богородичен: Тебя, от корня Иессея / и Давида праотца произросший жезл, / Всенепорочная, Чистая величаем, / ибо Ты спасаешь души наши.
Стих: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Святым, которые на земле Его, / дивно явил Господь все желания Свои среди них.
Множество мученик честное, Христа молите, / в мире исполняющим нам течение постов, / видети и поклонитися и страстем Его. Множество мучеников досточтимое! / Христа умолите, дабы нам, / в мире исполняющим путь поста, / увидеть и поклониться и страстям Его.
Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: Блаженны те, кого избрал и приблизил Ты, Господи.
Мертвых и живых, яко Бог, / умертвивый смерть / и жизнь востанием Твоим всем подаяй, Христе, / упокой и рабы Твоя, яже преставил еси. Как Бог мертвых и живых, умертвивший смерть, / и жизнь воскресением Твоим всем подающий, / упокой, Христе, и рабов Твоих, / которых переселил.
Ирмос: Тебе безсмертный источник, / и святых исцеления человечу роду подающа, / присно величаем, / яко спасаеши души наша. Ирмос: Тебя, безсмертный источник, / чрез святых исцеления человеческому роду подающий, / величаем Чистая, / ибо Ты спасаешь души наши.

Ексапостиларий:

Ексапостиларий

Небо звездами украсивый, яко Бог, / и Твоими святыми всю землю просветивый, / Содетелю всех поющия Тя спасай. Небо звездами украсивший как Бог, / и Твоими святыми всю землю просвещающий, / Создатель всего, воспевающих Тебя спасай.
Слава: Живыми и мертвыми обладаяй, яко Бог, / упокой Твоя рабы в селениих избранных, / аще бо и согрешиша, Спасе, / но не отступиша от Тебе. Слава: И над мертвыми и над живыми владычествующий как Бог, / упокой Твоих рабов в селениях избранных: / ведь они хотя и согрешиили, / но не отступили, Спаситель, от Тебя.
И ныне: Сладость ангелов, скорбящих радость, / христиан предстательнице, Дево Мати Господня, / заступи нас и избави вечных мук. И ныне: Услада Ангелов, скорбящих радость, / христиан Заступница, Дева Матерь Господня, / защити и избавь нас от вечных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

На «Хвалите» мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне заупокойное стихиры господина Феофана, текущего гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны гласа, на 6.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны гласа, на 6.

По входе тропари, глас 2:

По входе тропари, глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим. Апостолы, мученики и пророки, / святители, преподобные и праведные, / подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, / дерзновение пред Спасителем имея, / Его за нас, как благого, умолите, молимся, / во спасение душам нашим!
Мертвен: Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, / и елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой. Усопшим: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих / и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: / ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. / Ты можешь и преставившимся дать покой.

Слава, кондак, глас 8:

Слава, кондак, глас 8

Со святыми упокой, / Христе, / души раб Твоих, / идеже несть болезнь, ни печаль, / ни воздыхание, / но жизнь безконечная. Со святыми упокой, Христе, / души рабов Твоих, / там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, / но жизнь бесконечная.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Тебе и Стену и Пристанище имамы, / и Молитвенницу благоприятну к Богу, / Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. И ныне, Богородичен, глас тот же: В тебе имеем мы и стену, и прибежище, / и Заступницу, благоугодную Богу, / Которого родила Ты, Богородица, брака не познавшая, / верных спасение.

Прокимен, глас 8:

Прокимен, глас 8

Веселитеся о Господе, / и радуйтеся, праведнии. Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси. Веселитесь о Господе, / и радуйтесь, праведные. Стих: Блажены те, кому прощены беззакония и у кого покрыты грехи. Пс 31:11А, 1
И умершим, прокимен, глас 6: Души их / во благих водворятся. И усопшим, прокимен, глас 6: Души их / среди благ водворятся.

Апостол дне
ко евреем, зачало 309.

Апостол дня,
Послание к Евреям, зачало 309

Братие, блюдите, да не когда будет в некоем от вас сердце лукаво, исполнено неверия, во еже отступити от Бога жива. Но утешайте себе на всяк день дондеже днесь нарицается, да не ожесточится некто от вас лестию греховною. Причастницы бо быхом Христу, аще убо начаток состава даже до конца известен удержим. Внегда глаголет: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании. Нецыи бо слышавше прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом. Братия, смотрите, чтобы не было в ком из вас сердца лукавого и неверного, дабы вам не отступить от Бога живого. Но наставляйте друг друга каждый день, доколе можно говорить: «ныне», чтобы кто из вас не ожесточился, обольстившись грехом. Ибо мы сделались причастниками Христу, если только начатую жизнь твердо сохраним до конца, доколе говорится: «ныне, когда услышите глас Его, не ожесточите сердец ваших, как во время ропота». Ибо некоторые из слышавших возроптали; но не все вышедшие из Египта с Моисеем. Евр 3:12–16

И мертвен,
к солуняном, зачало 270.

И за упокой,
Первое послание к Фессалоникийцам, зачало 270

Братие, не хощу вас неведети о умерших, да не скорбите, якоже и прочии не имущии упования. Аще бо веруем, яко Иисус умре и воскресе, тако и Бог умершия во Иисусе приведет с Ним. Сие бо вам глаголем словом Господним, яко мы живущии, оставшии в пришествие Господне, не имамы предварити умерших. Яко Сам Господь в повелении, во гласе Архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и мертвии о Христе воскреснут первее. Потом же мы, живущии оставшии, купно с ними восхищени будем на облацех в сретение Господне на воздусе, и тако всегда с Господем будем. Братья, мы не хотим вас оставить в неведении об усопших, дабы вам не скорбеть, как прочим, не имеющим надежды. Ведь если мы веруем, что Иисус умер и воскрес, то и почивших в Иисусе Бог приведет с Ним. Ибо это мы говорим вам словом Господним, что мы живые, остающиеся до пришествия Господня, ничуть не опередим почивших, потому что Сам Господь при слове повеления, при гласе Архангела и трубе Божией сойдет с неба, и мёртвые во Христе воскреснут прежде; затем мы живые, оставшиеся, вместе с ними восхищены будем на облаках для встречи Господа на воздух, и так всегда с Господом будем. 1 Фес 4:13–17
Аллилуиа, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь.

И умершим, стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

Аллилуиа, глас 4. Стих: Воззвали праведные – и Господь услышал их, и от всех скорбе́й их избавил их. Стих: Много скорбе́й у праведных – и от всех их избавит их Господь. Пс 33:18, 20

И успопшим: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи. Ср. Пс 64:5; 44:18А

Евангелие от Марка, зачало 6.

Евангелие от Марка, зачало 6

Во время оно, иде Иисус в пусто место, и ту молитву деяше. И гнаша Его Симон и иже с ним, и обретше Его, глаголаша Ему, яко вси Тебе ищут. И глагола им: идем в ближния веси и грады, да и ту проповем, на сие бо изыдох. И бе проповедая на сонмищах их, во всей Галилеи, и бесы изгоня. И прииде к Нему прокажен, моля Его и на колену припадая пред Ним, и глаголя Ему, яко, аще хощеши, можеши мя очистити. Иисус же милосердовав, простер руку, косну его, и глагола ему: хощу, очистися. И рекшу ему, абие отыде от него прокажение, и чист бысть. И запрещь ему, абие изгна его, и глагола ему: блюди, ни комуже ничесоже рцы, но шед покажися иерееви и принеси за очищение твое, яже повеле Моисей, во свидетельство им. В то время Иисус удалился в пустынное место, и там молился. Симон и бывшие с ним пошли за Ним и, найдя Его, говорят Ему: все ищут Тебя. Он говорит им: пойдем в ближние селения и города, чтобы Мне и там проповедовать, ибо Я для того пришел. И Он проповедовал в синагогах их по всей Галилее и изгонял бесов. Приходит к Нему прокаженный и, умоляя Его и падая пред Ним на колени, говорит Ему: если хочешь, можешь меня очистить. Иисус, умилосердившись над ним, простер руку, коснулся его и сказал ему: хочу, очистись. После сего слова проказа тотчас сошла с него, и он стал чист. И, посмотрев на него строго, тотчас отослал его и сказал ему: смотри, никому ничего не говори, но пойди, покажись священнику и принеси за очищение твое, что повелел Моисей, во свидетельство им. Мк 1:35–44

И Евангелие от Иоанна, зачало 16.

И Евангелие от Иоанна, зачало 16

Рече Господь ко пришедшым к Нему иудеем: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия и услышавше оживут. Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даст и Сынови живот имети в Себе и область даде Ему и суд творити, яко Сын Человечь есть. Не дивитеся сему, яко грядет час, воньже вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия, и изыдут сотворшии благая в воскрешение живота, а сотворшии злая в воскрешение суда. Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу, сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли Моея, но воли пославшаго Мя Отца. Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Истинно, истинно говорю вам: слово Мое слушающий и верующий Пославшему Меня имеет жизнь вечную и на суд не приходит, но перешел из смерти в жизнь. Истинно, истинно говорю вам: приходит час, и ныне есть, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услышав, оживут. Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так дал Он и Сыну иметь жизнь в Самом Себе, и дал Ему власть и суд творить, потому что Он – Сын Человеческий. Не удивляйтесь этому, потому что приходит час, когда все, находящиеся в гробницах, услышат голос Его, и выйдут: сотворившие доброе – в воскресение жизни, а сделавшие злое – в воскресение суда. Не могу Я Сам от Себя творить ничего: как слышу, сужу, и суд Мой – праведен, ибо не ищу воли Моей, но воли Пославшего Меня Отца. Ин 5:24–30
Причастен дне: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Другий за упокой: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи, и память их в род и род. Аллилуиа, трижды. Причастен дня: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. И за упокой: Блаже́н, кого избрал и приблизил Ты, Господи, и память их в род и род. Аллилуия. (3)

Сице убо бывает служба за упокой, в три субботы святаго и Великаго поста, егда ни един есть праздник от триех: Предтечев, святых четыредесяти мучеников, или Благовещения.