Сед­ми­ца вто­рая Ве­ли­ко­го поста

Суб­бо­та вто­рая Ве­ли­ко­го поста

• Утре­ня
• Ли­тур­гия

Цер­ков­но­сла­вян­ский Рус­ский

НА УТРЕ­НИ

Ал­ли­лу­иа, и тро­па­ри, глас 2:

НА УТРЕ­НИ

Ал­ли­лу­иа, и тро­па­ри, глас 2

Апо­сто­ли, му­че­ни­цы и про­ро­цы, / свя­ти­те­лие, пре­по­доб­нии и пра­вед­нии, / доб­ре по­двиг со­вер­шив­шии и ве­ру со­блюд­шии, / дерз­но­ве­ние иму­ще ко Спа­су, / о нас То­го, яко Бла­га, мо­ли­те, / спа­сти­ся, мо­лим­ся, ду­шам нашим. Апо­сто­лы, му­че­ни­ки и про­ро­ки, / свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, / по­двиг доб­лест­но со­вер­шив­шие и ве­ру со­хра­нив­шие, / дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, / Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, мо­лим­ся, / во спа­се­ние ду­шам нашим!
Сла­ва, мерт­вен: По­мя­ни, Гос­по­ди, яко Благ, ра­бы Твоя, / и ели­ка в жи­тии со­гре­ши­ша, про­сти: / ник­то­же бо без­гре­шен, ток­мо Ты, / мо­гий и пре­став­лен­ным да­ти покой. Сла­ва: По­мя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, ра­бов Тво­их / и всё, в чем они в жиз­ни со­гре­ши­ли, про­сти: / ибо ни­кто не без­гре­шен, кро­ме Те­бя. / Ты мо­жешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­ти Свя­тая Неиз­ре­чен­на­го Све­та, / ан­гель­ски­ми Тя пес­нь­ми по­чи­та­ю­ще, / бла­го­чест­но величаем. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ма­терь свя­тая неиз­ре­чен­но­го Све­та, / ан­гель­ски­ми пес­ня­ми мы че­ству­ем Те­бя / и бла­го­го­вей­но величаем.
И сти­хо­сло­вим еди­ну ка­фис­му: Ре­че Гос­подь Гос­по­де­ви мо­е­му: Та­же се­даль­ны му­че­нич­ны Ок­то­и­ха три, и мерт­вен, и Бо­го­ро­ди­чен. И чте­ние в Шестодневце. И сти­хо­сло­вим 16 ка­физ­му: Ска­зал Гос­подь Гос­по­ду мо­е­му: За­тем се­даль­ны Ок­то­и­ха му­че­ни­кам три, и усоп­шим, и Бо­го­ро­ди­чен. И чте­ние из Шестоднева.
Та­же, Бла­же­ни непо­роч­нии: по­ем на две ста­тии, и по­ми­на­ет свя­щен­ник усоп­шия, яко­же обыч­но. В ко­нец же ка­фисмы по­ем тро­па­ри мерт­вых, глас 5: Бла­го­сло­вен еси Гос­по­ди: Свя­тых лик об­ре­те ис­точ­ник: По­сем ек­те­ния о усоп­ших: Па­ки и па­ки: Иерей мо­лит­ву: Бо­же ду­хов: Мы же: Гос­по­ди по­ми­луй, 40. За­тем по­емБла­жен­ны непо­роч­ные:” раз­де­ляя на две ча­сти; и свя­щен­ник по­ми­на­ет усоп­ших как обыч­но. В кон­це же ка­физ­мы по­ем: “Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди: Хор свя­тых:” и про­чее. За­тем ек­те­ния о усоп­ших и мо­лит­ва: “Бо­же ду­хов и вся­кой плоти:”

И абие се­да­лен, глас 5:

И по воз­гла­се се­да­лен, глас 5

По­кой Спа­се наш, / с пра­вед­ны­ми ра­бы Твоя, / и сия все­ли во дво­ры Твоя, / яко­же есть пи­са­но: / пре­зи­рая яко благ пре­гре­ше­ния их / воль­ная и неволь­ная, / и вся яже в ве­де­нии и не в ве­де­нии, Человеколюбче. Упо­кой, Спа­си­тель наш, / с пра­вед­ны­ми ра­бов Тво­их / и по­се­ли их во дво­рах Тво­их, как на­пи­са­но, / не взи­рая, как Бла­гой, на со­гре­ше­ния их / воль­ные и неволь­ные, / и на все, в ве­де­нии и в неве­де­нии со­де­ян­ное, Человеколюбец.
Сла­ва: И вся яже в ве­де­нии и не в ве­де­нии, Человеколюбче. Сла­ва: И на все, в ве­де­нии и в неве­де­нии со­де­ян­ное, Человеколюбец.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: От Де­вы воз­си­я­вый ми­ру Хри­сте Бо­же, / и сы­ны све­та Тою по­ка­за­вый, по­ми­луй нас. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: От Де­вы вос­си­яв­ший ми­ру, Хри­сте Бо­же, / и че­рез Нее сы­на­ми Све­та нас явив­ший, / по­ми­луй нас.

Ка­нон Ми­неи со ир­мо­сом на 6, и свя­та­го оби­те­ли на 4, гла­го­лет­ся бо ир­мос и тро­парь без сти­хов, и дер­жим сти­хи от То­гда пот­ща­ша­ся вла­ды­ки: Не сти­хо­сло­вим бо пес­ней от на­ча­ла до 6‑я пес­ни, во всех суб­бо­тах свя­тыя Че­ты­ре­де­сят­ни­цы, до Ака­фи­ста, от ше­стыя же пес­ни на­чи­на­ют­ся три­песн­цы, и по­ет­ся Ми­неи по дню свя­та­го, и три­песн­цы, сти­хо­сло­вят­ся же и пес­ни. Чет­ве­ро­пес­нец гос­по­ди­на Иоси­фа, его­же крае­гра­не­сие: Пе­ние сие Иоси­фо­во. Глас 8.

Ка­нон Ми­неи со ир­мо­сом на 6: и свя­то­го оби­те­ли на 4: ис­пол­ня­ет­ся ир­мос и тро­парь без сти­хов, за­тем же на­чи­на­ем сти­хи от “То­гда за­спе­ши­ли во­жди:”. Во все суб­бо­ты свя­той Че­ты­ре­де­сят­ни­цы до суб­бо­ты Ака­фи­ста биб­лей­ские пес­ни не по­ют­ся с на­ча­ла до пес­ни ше­стой, на­чи­ная с ко­то­рой по­ют­ся ка­нон днев­но­го свя­то­го из Ми­неи и три­песн­цы, а пес­ни ис­пол­ня­ют­ся пол­но­стью. Чет­ве­ро­пес­нец гос­по­ди­на Иоси­фа, име­ю­щий ак­ро­стих: “Песнь сия Иоси­фа”. Глас 8.

Песнь 6.

Песнь 6

Ир­мос: Мо­лит­ву про­лию ко Господу: Ир­мос: Мо­лит­ву про­лию ко Господу:
Свя­тии мно­жай­ши­ми му­ка­ми, / мно­гия вра­гов тьмы низ­ло­жи­ти спо­до­би­ша­ся Спа­се, / и мно­гих благ Тво­их улу­чи­ша: / мо­лит­ва­ми их яко Благ, / мно­гая моя очи­сти прегрешения. Свя­тые ве­ли­чай­ши­ми му­ка­ми / мно­гие ми­ри­а­ды вра­гов низ­ло­жить удо­сто­и­лись / и мно­гих благ Тво­их, Спа­си­тель, до­стиг­ли. / Их мо­лит­ва­ми, как Бла­гой, / из­гладь мно­гие мои согрешения.
Вос­пои м Хри­сто­вы стра­сто­терп­цы, / и возо­пи­им к ним еди­но­муд­рен­но: / Вла­дыч­ним по­доб­ни­цы страс­тем, / душ на­ших стра­сти ис­це­ли­те, / по­сти­ти­ся же от зла­го обы­чая / нас укрепите. Вос­по­ем Хри­сто­вых стра­сто­терп­цев / и воз­зо­вем к ним еди­но­мыс­лен­но: / “Под­ра­жа­те­ли Вла­дыч­ним стра­да­ни­ям! / Стра­сти душ на­ших ис­це­ли­те / и по­стить­ся от зло­го обы­чая / нас укрепите”.
Пре­ло­жил еси смерть на сон, / бо­лез­нен­но во гро­бе по­спал еси, / и мерт­вым жи­вот да­ро­вал еси: / пре­став­ль­ши­я­ся убо Спа­се спо­до­би сто­я­ния из­бран­ных, / стра­сто­тер­пец свя­тых мольбами. Пре­тво­рил Ты смерть в сон, / ее тя­гость во гро­бе усы­пив, / и мерт­вым жизнь да­ро­вал. / Удо­стой же пре­ста­вив­ших­ся, Спа­си­тель, сто­ять с из­бран­ни­ка­ми, / стра­сто­терп­цев свя­тых мольбами.
Бо­го­ро­ди­чен: По­сти­ти­ся ми, и от­сту­пи­ти от вся­ка­го гре­ха / укре­пи От­ро­ко­ви­це, / силь­на­го и без­греш­на­го Сло­ва, во­пло­щен­на неиз­ре­чен­но рожд­шая, / и даждь ми чи­сти­тель­ную осквер­не­ний, / Все­не­по­роч­ная, слезу. Бо­го­ро­ди­чен: По­стить­ся и от­сту­пить от вся­ко­го гре­ха / укре­пи ме­ня, От­ро­ко­ви­ца, / Силь­но­го и Без­греш­но­го – Сло­во во­пло­ще­ное – неиз­ре­чен­но за­чав­шая, / и да­руй мне, Все­не­по­роч­ная, / очи­ща­ю­щую осквер­не­ния слезу.

Иный гос­по­ди­на Фе­о­до­ра. Глас 3.

Иной, гос­по­ди­на Фе­о­до­ра. Глас 3.

Ир­мос: Глу­би­на страстей: Ир­мос: Глу­би­на страстей:
Му­че­ни­ков па­мять со­вер­ша­ем бо­же­ствен­но / му­че­ни­ко­люб­цы, при­и­ди­те воз­ра­ду­ем­ся, / пес­нь­ми тыя вен­ча­ю­ще, / по­дви­го­по­лож­ни­ка Хри­ста благословим. Му­че­ни­ков па­мять со­вер­ша­ем бо­го­вдох­но­вен­но; / при­ди­те, лю­бя­щие му­че­ни­ков, воз­ли­ку­ем, / пес­но­пе­ни­я­ми их вен­чая, / по­дви­го­по­лож­ни­ка Хри­ста благословляя.
Ран пер­вее ис­кус при­ем­ше, / по­том же ка­ме­ни­ем по­би­е­ни быв­ше, пре­тре­ни быв­ше, / зве­рем на снедь да­ни бысте, / и за­кла­ни бысте яко агн­цы Хри­сто­вы, / но жи­ве­те прис­но страстотерпцы. Ис­пы­та­ние би­ча­ми спер­ва при­няв, / по­том же кам­ня­ми по­би­тые, пе­ре­пи­ле­ные, / зве­рям на съе­де­ние бы­ли от­да­ны / и за­кла­ны, как Хри­сто­вы агн­цы; / но все­гда жи­ве­те, страстотерпцы.
Сла­ва, Тро­и­чен: Три еди­ным Есте­ством со­во­куп­ляя, / еди­но же тре­ми раз­се­кая Ли­цы, яже Бо­же­ство есть, / Са­вел­лиа же и Ариа, / рав­но­мер­ныя стрем­ни­ны отбегаю. Сла­ва, Тро­и­чен: Трех, Ко­то­рые суть Бо­же­ство, / еди­ным Есте­ством со­еди­няя, / Еди­ное же тре­мя Ли­ца­ми рас­се­кая, / я Са­вел­лия и Ария, – оди­на­ко­вых об­ры­вов – избегаю.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Де­ва яви­ла­ся еси и по рож­де­стве, / чи­стот­ству­е­ши во обою, и раж­да­е­ши: / стран­но­леп­ное ви­де­ние, гла­го­ле­мое и ра­зу­ме­ва­е­мое, / со­де­ян­ное в Те­бе Богомати. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Де­вою яви­лась Ты и по­сле ро­дов, / ибо вме­сте чи­сто­ту со­хра­ня­ешь и и рож­да­ешь: / необы­чай­ное виде́ние, из­ре­ка­е­мое и умо­по­сти­га­е­мое, / (со­вер­шив­ше­е­ся) в Те­бе, Богоматерь.
Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Или стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев. Или стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев.
Му­че­ни­чен: Кровь ва­ше­го тер­пе­ния, / Гос­по­ду мо­лит­ся непре­стан­но о нас, му­че­ни­цы, / тем­же и ныне по­мо­ли­те­ся / по­сти­ти­ся нам от стра­стей безчестия. Му­че­ни­кам: Кровь ва­ше­го тер­пе­ния, му­че­ни­ки, / о нас Гос­по­да мо­лит непре­стан­но; / по­то­му и ныне по­мо­ли­тесь, / что­бы нам воз­дер­жи­вать­ся от стра­стей безчестных.
Стих: Ду­ши их во бла­гих водворятся. Стих: Ду­ши их сре­ди благ водворятся.
По­ко­ин: Все­му хо­тяй су­ди­ти ми­ру, / пред­сто­я­щим тьмам ан­ге­лов, / неосуж­ден­но то­гда пред­ста­ти Те­бе спо­до­би усоп­шия, / вер­но, Всещедрый. Усоп­шим: На­ме­ре­ва­ю­щий­ся су­дить весь мiр / в при­сут­ствии де­сят­ков ты­сяч Ан­ге­лов, / неосуж­ден­ны­ми то­гда пред­стать Те­бе спо­до­би / усоп­ших в ве­ре, Всемилосердный.
Ир­мос: Глу­би­на стра­стей во­ста на мя, / и бу­ря про­тив­ных вет­ров, / но пред­ва­рив мя Ты спа­си Спа­се, / и из­ба­ви от тли, / яко спасл еси от зве­ря пророка. Ир­мос: Глу­би­на стра­стей вос­ста­ла на ме­ня / и бу­ря про­тив­ных вет­ров; / но Ты, Спа­си­тель, ско­ро мне пред­став, / спа­си и от по­ги­бе­ли из­бавь, / как спас от зве­ря пророка.

Кондак, глас 8:

Кондак, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси без­смерт­ный, / со­тво­ри­вый и со­зда­вый че­ло­ве­ка: / зем­нии убо от зем­ли со­зда­хом­ся, / и в зем­лю ту­юж­де пой­дем, / яко­же по­ве­лел еси, со­зда­вый мя и ре­кий ми: / яко зем­ля еси, и в зем­лю оты­де­ши, / амо­же вси че­ло­ве­цы пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние, тво­ря­ще песнь: / аллилуиа. Икос: Ты Сам – один без­смерт­ный, / со­тво­рив­ший и со­здав­ший че­ло­ве­ка: / мы же, смерт­ные, из зем­ли бы­ли со­зда­ны, / и в ту же зем­лю пой­дем, / как по­ве­лел Ты, со­здав ме­ня и ска­зав мне: / “Ты зем­ля, и в зем­лю отой­дешь”, / ку­да все мы, смерт­ные, пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние пре­тво­ряя в песнь / “Ал­ли­лу­ия!”

Песнь 7.

Песнь 7

Ир­мос: От­ро­цы ев­рей­стии в пещи: Ир­мос: От­ро­цы ев­рей­стии в пещи:
Ту­ча­ми кро­вей уга­си­сте / пре­слав­нии пла­мень пре­ле­сти: / ог­ня убо бу­ду­ща­го нас / мо­лит­ва­ми яже ко Хри­сту из­ба­ви­те, / Гос­под­ни страстотерпцы. Лив­ня­ми кро­ви вы, пре­слав­ные, / уга­си­ли об­ма­на пла­мя; / из­бавь­те же нас от ог­ня бу­ду­ще­го / хо­да­тай­ства­ми ва­ши­ми ко Хри­сту, / Гос­под­ни страстотерпцы.
Уста за­гра­див­ше львов, / мук же опа­ле­ния пре­тер­пев­ше стра­сто­терп­цы, / сла­дость луч­шую на­сле­до­ва­сте, / ея­же улу­чи­ти мо­ли­те­ся, / и нам во веки. Львам па­сти за­гра­див, / ко­стер му­че­ний пре­тер­пев, / усла­ду луч­шую вы уна­сле­до­ва­ли, стра­сто­терп­цы; / мо­ли­тесь, что­бы по­лу­чить / и нам её навеки.
Всем све­том про­све­тив­ше­ся Ду­ха / доб­лии стра­сто­терп­цы, / пре­став­ль­шим­ся вер­ным осла­бу про­си­те, / и рая вход, и жиз­ни причастие. Всем све­том Ду­ха оси­ян­ные, / доб­лест­ные стра­сто­терп­цы! / Пре­ста­вив­шим­ся вер­ным об­лег­че­ния про­си­те, / и пра­во вхо­да в рай, и к жиз­ни приобщение.
Бо­го­ро­ди­чен: Песнь при­но­шу Ти, Де­во, / не пре­зри мене злы­ми одер­жи­ма­го, / но даждь Чи­стая ис­прав­ле­ние со­вер­шен­ное по­стом, / и всем жи­ти­ем благонравным. Бо­го­ро­ди­чен: Песнь при­но­шу Те­бе, Де­ва, / не пре́зри ме­ня, де­ла­ми злы­ми одер­жи­мо­го, / но по­да­вай, Чи­стая со­вер­шен­ное ис­прав­ле­ние по­стом / и всем по­ве­де­ни­ем благонравным.

Иный. Ир­мос: Пла­мень оро­си­вый пещный:

Иной ка­нон. Ир­мос: Оро­сив­ший пла­мя печи:

Ог­нь, и меч, и зве­ри, стра­сто­терп­цы, / яко сла­дость вме­нив­ше, вне­гда стра­да­ти / уди­ви­сте убий­цы ва­ша, / вос­пе­ва­ю­ще Бо­га отец наших. Огонь, и меч, и зве­рей за на­сла­жде­ние со­чтя, / вы стра­сто­терп­цы, (ко­гда стра­да­ли,) / изу­ми­ли убийц ва­ших, вос­пе­вая / Бо­га от­цов наших.
На уды раз­се­ка­е­ми, и опа­ля­е­ми, / Бо­гу при­не­со­сте­ся жерт­ва бла­го­вон­ная, Хри­сто­вы му­че­ни­цы, / но То­го о нас прис­но молите. На ча­сти рас­се­ка­е­мые и опа­ля­е­мые / при­не­се­ны вы бы­ли Бо­гу / жерт­вою бла­го­ухан­ней­шей, Хри­сто­вы му­че­ни­ки; / но пред Ним о нас все­гда хода́тайствуйте.
Тро­и­чен: В Тро­и­це еди­на­го Бо­га слав­лю, / От­ца, Сы­на и Ду­ха, / Еди­ни­цу про­стую, Тро­и­цу чест­ную, / на­ча­ло пред­на­чаль­ное и единосущное. Тро­и­чен: В Тро­и­це еди­но­го Бо­га слав­лю, / От­ца, Сы­на и Ду­ха: / Еди́ницу про­стую, Тро­и­цу до­сто­чти­мую, / На­ча­ло пре­без­на­чаль­ное и единосущное.
Бо­го­ро­ди­чен: Все­свя­тая Вла­ды­чи­це Бо­го­ро­ди­це, / мо­лит­вы ра­бов Тво­их при­ем­лю­щи, / при­не­си всех Бо­гу, / да спа­сет нас от вся­ка­го искушения. Бо­го­ро­ди­чен: Все­свя­тая Вла­ды­чи­ца Бо­го­ро­ди­ца, / мо­лит­вы ра­бов Тво­их при­ни­мая, / при­не­си их Бо­гу всех, / да спа­сет Он нас от вся­ко­го искушения.
Стих: Свя­тым, иже суть на зем­ли Его, уди­ви Гос­подь вся хо­те­ния Своя в них. Стих: Свя­тым, ко­то­рые на зем­ле Его, див­но явил Гос­подь все же­ла­ния Свои сре­ди них.
Му­че­ни­чен: Му­че­ни­ков со­бо­ри, с небе­се пред­став­ше, / вас вос­пе­ва­ю­щия бла­го­сло­ви­те, освя­ти­те, / усерд­но по­стов вре­мя скончати. Му­че­ни­кам: Му­че­ни­ков сон­мы! С небес пред­став, / вас вос­пе­ва­ю­щих бла­го­сло­ви­те, освя­ти­те, / что­бы нам усерд­но вре­мя по­ста окончить.
Стих: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Господи. Стих: Бла­жен­ны те, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Господи.
Мерт­вен: Ве­рою к Те­бе пре­став­ль­ши­я­ся, / ве­дый де­ла че­ло­ве­ков, / воль­ная и неволь­ная пре­гре­ше­ния про­щая, / упо­кой, яко Бог. Усоп­шим: С ве­рою к Те­бе пре­ста­вив­ших­ся, / Ты, де­ла че­ло­ве­ков зна­ю­щий, / воль­ные и неволь­ные со­гре­ше­ния им про­щая, / упо­кой, как Бог.
Ир­мос: Пла­мень оро­си­вый пещ­ный / и от­ро­ки неопа­ли­мы спа­сый, / бла­го­сло­вен еси во ве­ки, / Гос­по­ди Бо­же отец наших. Ир­мос: Оро­сив­ший пла­мя пе­чи / и от­ро­ков не опа­лен­ны­ми со­хра­нив­ший, / бла­го­сло­вен Ты во­ве­ки, Гос­по­ди, / Бо­же от­цов наших.

Песнь 8.

Песнь 8

Ир­мос: По­бе­ди­те­ли мучителя: Ир­мос: По­бе­ди­те­ли мучителя:
Мук ви­ды немо­щию те­ла пре­тер­пев­ше, / вра­че­ве бо­ля­щим стра­сто­терп­цы яви­сте­ся. / Тем­же зо­ву: / мою неду­гу­ю­щую ду­шу ис­це­ли­те, / во вре­мя по­ста покаянием. Раз­ные ви­ды му­че­ний немощ­ным те­лом пре­тер­пев, / вы вра­ча­ми бо­ля­щим яви­лись, стра­сто­терп­цы. / По­то­му я взы­ваю: / “Ду­шу мою бо­ля­щую ис­це­ли­те / во вре­мя по­ста покаянием!”
Увы мне, ка­ко пре­идо­ша вси дние мои в ле­но­сти! / и се ко­нец при­бли­жа­ет­ся, / ва­рит несо­вер­шен­на доб­ры­ми де­лы при­я­ти мя, / доб­ре скон­чав­шии те­че­ние му­че­ни­цы, / да ми ко­нец бла­гий бу­дет, молитеся. Увы мне! Как про­шли все дни мои в без­печ­но­сти! / И вот, ко­нец спе­шит за­стичь ме­ня / в де­лах бла­гих несо­вер­шен­ным. / Пре­крас­но путь окон­чив­шие му­че­ни­ки! / О том, что­бы ко­нец мой доб­рым был, молитесь.
Кап­ля­ми кро­вей за­па­ле­ния без­бо­жия уга­си­сте, / бо­же­ствен­нии стра­сто­терп­цы, / и от­шед­шим от се­го жи­тия ис­про­си­те во­ис­тин­ну Бо­же­ствен­ный по­кой, / и со­де­ян­ных раз­ре­ше­ние во веки. Кап­ля­ми кро­ви уга­си­ли вы ко­стер без­бо­жия, / бо­же­ствен­ные стра­сто­терп­цы, / и от­шед­шим от этой жиз­ни ис­про­си­те / во­ис­ти­ну Бо­же­ствен­ный по­кой, / и раз­ре­ше­ние от со­де­ян­ных гре­хов навеки.
Бо­го­ро­ди­чен: Ие­зе­ки­иль Тя дверь непро­хо­ди­мую, Чи­стая, про­ви­де, / по­ка­я­ния вра­та всем от­вер­за­ю­щую от­ча­ян­ным. / Тем­же мо­лю Тя: сте­зи мне от­вер­зи, / ко оным ве­ду­щия упокоением. Бо­го­ро­ди­чен: Ие­зе­ки­иль Те­бя как дверь непро­хо­ди­мую про­ви­дел, Чи­стая, / по­ка­я­ния вра­та от­вер­за­ю­щую всем от­ча­яв­шим­ся. / По­то­му мо­лю Те­бя: от­крой и мне сте­зи, / веду́щие к та­мош­не­му покою.

Иный. Ир­мос: Из без­на­чаль­на Отца:

Иной ка­нон. Ир­мос: Из без­на­чаль­на Отца:

Мно­го­стра­даль­ныя ра­ны раз­лич­но пре­тер­пев­ше, / овии убо сго­рев­ше, дру­зии со­жже­ни быв­ше, / инии же по­се­ка­е­ми, / ве­се­ли­те­ся стра­даль­цы вос­пе­ва­ю­ще Хри­сту, / пой­те, бла­го­сло­ви­те и пре­воз­но­си­те во вся веки. Мно­го­об­раз­ные ис­тя­за­ния раз­лич­но пре­тер­пев­шие: / од­ни сжи­га­е­мые, дру­гие пе­ре­пи­лен­ные, / иные же рас­се­ка­е­мые, стра­даль­цы, / вы ве­се­ли­тесь, вос­пе­вая Хри­сту: / “Пой­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века!”
Кро­вь­ми ва­ши­ми освя­ща­е­те кон­цы, / ма­лы­ми кроп­лень­ми, струи ис­це­ле­ний всем ис­то­ча­ю­ще, все­х­валь­нии му­че­ни­цы. / Тем­же во­пи­е­те прис­но: пой­те, бла­го­сло­ви­те и пре­воз­но­си­те во вся веки. Кро­вью ва­шею освя­ща­е­те вы мi­ра кон­цы, / ма­лы­ми кап­ля­ми стру́и ис­це­ле­ний всем из­ли­вая, все­х­валь­ные му­че­ни­ки. / По­то­му взы­ва­е­те все­гда: / “Пой­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века!”
Бла­го­сло­вим От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, Господа. Бла­го­сло­вим От­ца и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, Господа.
Трии­по­стас­ная Еди­ни­це, От­че, Сыне и Ду­ше Жи­вый, / еди­но Бо­же­ство, еди­но Цар­ство: / Те­бе хва­лят неза­хо­ди­ма­го Све­та ан­гель­ская во­ин­ства, / и мы, су­щии на зем­ли, по­ем, бла­го­сло­вим и пре­воз­но­сим во вся веки. Тро­и­чен: Трии­по­стас­ная Еди́ница: Отец, Сын и Дух Жи­вой, / еди­ное Бо­же­ство, еди­ное Цар­ство! / Хва­лят Те­бя, неза­хо­ди­мый Свет, Ан­ге­лов во­ин­ства, / и мы, на зем­ле жи­ву­щие, по­ем, / бла­го­слов­ля­ем и пре­воз­но­сим во все века.
И ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков, аминь. И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Бо­го­ро­ди­чен: Се вси ро­ди бла­жим Тя, Пре­чи­стая, / ве­ли­чия Твоя зря­ще. / Ты бо раж­да­е­ши пре­есте­ствен­но всех Твор­ца, / Бо­га су­ща и Че­ло­ве­ка. / Тем­же Тя бла­го­сло­вим, / и пре­воз­но­сим во вся веки. Бо­го­ро­ди­чен: Вот, мы, все ро­ды, бла­жен­ной име­ну­ем Те­бя, Пре­чи­стая, / на ве­ли­чие Твое взи­рая: / ибо Ты рож­да­ешь сверхъ­есте­ствен­но всех Твор­ца, / Бо­га ис­тин­но­го и Че­ло­ве­ка. / По­то­му мы Те­бя бла­го­слов­ля­ем / и пре­воз­но­сим во все века.
Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев. Стих: Ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, Бог Израилев.
Стра­сто­терп­цев ли­че, / мо­ли­те­ся ко Спа­су спа­сти ны, / мо­лит­вы и ныне тво­ря­ще, / слу­жи­ти чи­сте воз­дер­жа­ни­ем Ему, / пой­те, бла­го­сло­ви­те и пре­воз­но­си­те во вся веки. Стра­сто­терп­цев хор! / Мо­ли­тесь ко Спа­си­те­лю спа­сти нас, / моль­бы и ныне со­вер­шая, / да слу­жим чи­сто воз­дер­жа­ни­ем Ему; / пой­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века.
Стих: Ду­ши их во бла­гих водворятся. Стих: Ду­ши их сре­ди благ водворятся.
Усоп­шия бла­го­чест­но на­деж­дею вос­кре­се­ния, / к веч­ной жиз­ни во­ста­ти, Гос­по­ди, спо­до­би, / хва­ли­ти Тя чи­сте, и сла­ви­ти пса­лом­ски, / пой­те, бла­го­сло­ви­те, и пре­воз­но­си­те во вся веки. Усоп­ших в бла­го­че­стии с на­деж­дою на вос­кре­се­ние, / к веч­ной жиз­ни быть воз­двиг­ну­ты­ми, Гос­по­ди, спо­до­би, / да хва­лят Те­бя чи­сто и сла­вят по-пса­лом­ски: / пой­те, бла­го­слов­ляй­те, и пре­воз­но­си­те во все века.
Хва­лим, бла­го­сло­вим, по­кла­ня­ем­ся Гос­по­де­ви, по­ю­ще и пре­воз­но­ся­ще во вся веки. Хва­лим, бла­го­слов­ля­ем, по­кло­ня­ем­ся Гос­по­ду, вос­пе­вая и пре­воз­но­ся Его во все века.
Ир­мос: Из без­на­чаль­на­го От­ца рож­ден­на­го преж­де век Бо­га, / и в по­след­няя от Бо­го­ро­ди­цы в плоть об­лек­ша­ся, / яко со­вер­шен­на Че­ло­ве­ка и Бо­га ис­тин­на, / пой­те, бла­го­сло­ви­те и пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: От без­на­чаль­но­го От­ца / рож­ден­на­го преж­де ве­ков Бо­га, / и в по­след­ние вре­ме­на от Бо­го­ро­ди­цы в плоть об­лек­ше­го­ся, / как со­вер­шен­но­го Че­ло­ве­ка и Бо­га ис­тин­но­го, / пой­те, бла­го­слов­ляй­те и пре­воз­но­си­те во все века!

Песнь 9.

Песнь 9

Ир­мос: Уста­вы пре­ш­ла еси: Ир­мос: Уста­вы пре­ш­ла еси:
Яви­сте­ся бо­же­ствен­нии, яко уг­лие, / ве­ще­ство лу­ка­вое без­бо­жие по­па­лив­ше, / и ме­чем бе­сов­ския пол­ки по­сек­ше, / доб­лии стра­сто­терп­цы, / све­то­вод­цы сер­дец наших. Яви­лись вы как уг­ли бо­же­ствен­ные, / злое ве­ще­ство без­бо­жия по­па­лив, / и ме­чом пол­ки де­мо­нов из­бив, / доб­лест­ные стра­сто­терп­цы, / све­то­во­ди­те­ли сер­дец наших.
Тьму му­че­ний про­и­до­сте, / и к све­ту мыс­лен­но­му пре­се­ли­сте­ся, / доб­лии стра­сто­терп­цы, / тем­же про­све­ти­те сми­рен­ную ду­шу мою, / омра­чен­ную согрешеньми. Тьму му­че­ний вы про­шли / и к све­ту умо­по­сти­га­е­мо­му пре­се­ли­лись, / доб­лест­ные стра­сто­терп­цы; / по­то­му про­све­ти­те сми­рен­ную ду­шу мою, / омра­чен­ную согрешениями.
По­бо­ле­ша бо­лез­ни пре­но­ся­ще / пре­слав­нии стра­сто­терп­цы те­ле­се, / и ныне пре­став­ль­шим­ся вер­ным, / небо­лез­нен­ный по­кой про­сят, / и рая наслаждение. По­стра­да­ли, те­лес­ные му­ки вы­но­ся, / все­слав­ные стра­сто­терп­цы, / и ныне ис­пра­ши­ва­ют пре­ста­вив­шим­ся вер­ным / без­бо­лез­нен­ный по­кой и рая наслаждение.
Бо­го­ро­ди­чен: Яви­ся Чи­стая Вла­ды­чи­це Бо­же­ствен­ная по­мощ­ни­ца, / непо­треб­ным ра­бом Тво­им, / во вре­мя воз­дер­жа­ния, мо­лит­вы на­ша при­но­ся­щи Гос­по­де­ви, / ве­ки царствующему. Бо­го­ро­ди­чен: Явись, пре­чи­стая Вла­ды­чи­ца, бо­же­ствен­ной по­мощ­ни­цей / для ни к че­му не год­ных ра­бов Тво­их, / во вре­мя воз­дер­жа­ния мо­лит­вы на­ши при­но­ся / ко Гос­по­ду, ве­ка­ми царствующему.

Иный. Ир­мос: Те­бе без­смерт­ный источник:

Иной ка­нон. Ир­мос: Те­бе без­смерт­ный источник:

Яко­же ог­нь вло­же­ни быв­ше от Бо­га в зем­лю, / по­па­ли­сте вся­кую лесть идоль­скую, / вжег­ше све­ти­ло в кон­цы бла­го­че­стия / стра­сто­терп­цы Христовы. Как огонь от Бо­га по­слан­ные на зем­лю, / вы по­па­ли­ли вся­кий идоль­ский об­ман, / вос­пла­ме­нив све­точ бла­го­че­стия до кон­цов зем­ли, / стра­сто­терп­цы Христовы.
Вас ни пла­мень, ни за­ко­ле­ние, / ни ко­ле­са, ни стяг­ну­тия, ни опа­ле­ния, / ни иная му­ка горь­кая, / раз­лу­чи от люб­ви Хри­сто­вы, страстотерпцы. Вас ни пла­мя, ни за­кла­ние, ни ко­ле­са, / ни ко­лод­ки, [ды­бы,] пи­лы, / ни иная му­ка горь­кая, / не от­лу­чи­ла от люб­ви Хри­сто­вой, страстотерпцы.
Тро­и­чен: Еди­но и три вос­пе­ваю бла­го­чест­но / Бо­же­ство зра­ком, Ли­цы со­во­куп­ляя и раз­де­ляя, / Отец, Сын и Свя­тый Дух, / Сия еди­но суть. Тро­и­чен: Еди­ное и Три вос­пе­ваю бла­го­че­сти­во, / Бо­же­ство об­ра­зом Ли­ца­ми со­че­тая и раз­де­ляя: / Отец, Сын, и Свя­той Дух – / Они суть одно.
Бо­го­ро­ди­чен: Тя от ко­рене Иес­сео­ва, / и Да­ви­да пра­от­ца про­зяб­шии жезл, / Все­пре­чи­стая Чи­стая ве­ли­ча­ем, / яко спа­са­е­ши ду­ши наша. Бо­го­ро­ди­чен: Те­бя, от кор­ня Иес­сея / и Да­ви­да пра­от­ца про­из­рос­ший жезл, / Все­не­по­роч­ная, Чи­стая ве­ли­ча­ем, / ибо Ты спа­са­ешь ду­ши наши.
Стих: Свя­тым, иже суть на зем­ли Его, уди­ви Гос­подь вся хо­те­ния Своя в них. Стих: Свя­тым, ко­то­рые на зем­ле Его, / див­но явил Гос­подь все же­ла­ния Свои сре­ди них.
Мно­же­ство му­че­ник чест­ное, Хри­ста мо­ли­те, / в ми­ре ис­пол­ня­ю­щим нам те­че­ние по­стов, / ви­де­ти и по­кло­ни­ти­ся и страс­тем Его. Мно­же­ство му­че­ни­ков до­сто­чти­мое! / Хри­ста умо­ли­те, дабы нам, / в ми­ре ис­пол­ня­ю­щим путь по­ста, / уви­деть и по­кло­нить­ся и стра­стям Его.
Стих: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Господи. Стих: Бла­жен­ны те, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Господи.
Мерт­вых и жи­вых, яко Бог, / умерт­ви­вый смерть / и жизнь во­ста­ни­ем Тво­им всем по­да­яй, Хри­сте, / упо­кой и ра­бы Твоя, яже пре­ста­вил еси. Как Бог мерт­вых и жи­вых, умерт­вив­ший смерть, / и жизнь вос­кре­се­ни­ем Тво­им всем по­да­ю­щий, / упо­кой, Хри­сте, и ра­бов Тво­их, / ко­то­рых переселил.
Ир­мос: Те­бе без­смерт­ный ис­точ­ник, / и свя­тых ис­це­ле­ния че­ло­ве­чу ро­ду по­да­ю­ща, / прис­но ве­ли­ча­ем, / яко спа­са­е­ши ду­ши наша. Ир­мос: Те­бя, без­смерт­ный ис­точ­ник, / чрез свя­тых ис­це­ле­ния че­ло­ве­че­ско­му ро­ду по­да­ю­щий, / ве­ли­ча­ем Чи­стая, / ибо Ты спа­са­ешь ду­ши наши.

Ек­са­по­сти­ла­рий:

Ек­са­по­сти­ла­рий

Небо звез­да­ми укра­си­вый, яко Бог, / и Тво­и­ми свя­ты­ми всю зем­лю про­све­ти­вый, / Со­де­те­лю всех по­ю­щия Тя спасай. Небо звез­да­ми укра­сив­ший как Бог, / и Тво­и­ми свя­ты­ми всю зем­лю про­све­ща­ю­щий, / Со­зда­тель все­го, вос­пе­ва­ю­щих Те­бя спасай.
Сла­ва: Жи­вы­ми и мерт­вы­ми об­ла­да­яй, яко Бог, / упо­кой Твоя ра­бы в се­ле­ни­их из­бран­ных, / аще бо и со­гре­ши­ша, Спа­се, / но не от­сту­пи­ша от Тебе. Сла­ва: И над мерт­вы­ми и над жи­вы­ми вла­ды­че­ству­ю­щий как Бог, / упо­кой Тво­их ра­бов в се­ле­ни­ях из­бран­ных: / ведь они хо­тя и со­гре­ши­и­ли, / но не от­сту­пи­ли, Спа­си­тель, от Тебя.
И ныне: Сла­дость ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан пред­ста­тель­ни­це, Де­во Ма­ти Гос­под­ня, / за­сту­пи нас и из­ба­ви веч­ных мук. И ныне: Усла­да Ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан За­ступ­ни­ца, Де­ва Ма­терь Гос­под­ня, / за­щи­ти и из­бавь нас от веч­ных мук.

На хва­ли­тех му­че­нич­ны гла­са. Сла­ва, са­мо­гла­сен за упо­кой. И ныне, Богородичен.

На сти­ховне мерт­ве­ны сти­хи­ры гос­по­ди­на Фе­о­фа­на, при­лу­чив­ша­го­ся гла­са. Сла­ва, и ныне, Богородичен.

На “Хва­ли­те” му­че­нич­ны гла­са. Сла­ва, са­мо­гла­сен за упо­кой. И ныне, Богородичен.

На сти­ховне за­упо­кой­ное сти­хи­ры гос­по­ди­на Фе­о­фа­на, те­ку­ще­го гла­са. Сла­ва, и ныне, Богородичен.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Бла­жен­ны гла­са, на 6.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Бла­жен­ны гла­са, на 6.

По вхо­де тро­па­ри, глас 2:

По вхо­де тро­па­ри, глас 2

Апо­сто­ли, му­че­ни­цы и про­ро­цы, / свя­ти­те­лие, пре­по­доб­нии и пра­вед­нии, / доб­ре по­двиг со­вер­шив­шии и ве­ру со­блюд­шии, / дерз­но­ве­ние иму­ще ко Спа­су, / о нас То­го, яко Бла­га, мо­ли­те, / спа­сти­ся, мо­лим­ся, ду­шам нашим. Апо­сто­лы, му­че­ни­ки и про­ро­ки, / свя­ти­те­ли, пре­по­доб­ные и пра­вед­ные, / по­двиг доб­лест­но со­вер­шив­шие и ве­ру со­хра­нив­шие, / дерз­но­ве­ние пред Спа­си­те­лем имея, / Его за нас, как бла­го­го, умо­ли­те, мо­лим­ся, / во спа­се­ние ду­шам нашим!
Мерт­вен: По­мя­ни, Гос­по­ди, яко Благ, ра­бы Твоя, / и ели­ка в жи­тии со­гре­ши­ша, про­сти: / ник­то­же бо без­гре­шен, ток­мо Ты, / мо­гий и пре­став­лен­ным да­ти покой. Усоп­шим: По­мя­ни, Гос­по­ди, как Бла­гой, ра­бов Тво­их / и всё, в чем они в жиз­ни со­гре­ши­ли, про­сти: / ибо ни­кто не без­гре­шен, кро­ме Те­бя. / Ты мо­жешь и пре­ста­вив­шим­ся дать покой.

Сла­ва, кондак, глас 8:

Сла­ва, кондак, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, / ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, глас той­же: Те­бе и Сте­ну и При­ста­ни­ще има­мы, / и Мо­лит­вен­ни­цу бла­го­при­ят­ну к Бо­гу, / Его­же ро­ди­ла еси, Бо­го­ро­ди­це без­не­вест­ная, вер­ных спасение. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, глас тот же: В те­бе име­ем мы и сте­ну, и при­бе­жи­ще, / и За­ступ­ни­цу, бла­го­угод­ную Бо­гу, / Ко­то­ро­го ро­ди­ла Ты, Бо­го­ро­ди­ца, бра­ка не по­знав­шая, / вер­ных спасение.

Про­ки­мен, глас 8:

Про­ки­мен, глас 8

Ве­се­ли­те­ся о Гос­по­де, / и ра­дуй­те­ся, пра­вед­нии. Стих: Бла­же­ни, их­же оста­ви­ша­ся без­за­ко­ния и их­же при­кры­ша­ся греси. Ве­се­ли­тесь о Гос­по­де, / и ра­дуй­тесь, пра­вед­ные. Стих: Бла­же­ны те, ко­му про­ще­ны без­за­ко­ния и у ко­го по­кры­ты гре­хи. Пс 31:11А, 1
И умер­шим, про­ки­мен, глас 6: Ду­ши их / во бла­гих водворятся. И усоп­шим, про­ки­мен, глас 6: Ду­ши их / сре­ди благ водворятся.

Апо­стол дне
ко ев­ре­ем, за­ча­ло 309.

Апо­стол дня,
По­сла­ние к Ев­ре­ям, за­ча­ло 309

Бра­тие, блю­ди­те, да не ко­гда бу­дет в неко­ем от вас серд­це лу­ка­во, ис­пол­не­но неве­рия, во еже от­сту­пи­ти от Бо­га жи­ва. Но уте­шай­те се­бе на всяк день дон­де­же днесь на­ри­ца­ет­ся, да не оже­сто­чит­ся некто от вас ле­стию гре­хов­ною. При­част­ни­цы бо бы­хом Хри­сту, аще убо на­ча­ток со­ста­ва да­же до кон­ца из­ве­стен удер­жим. Вне­гда гла­го­лет: днесь, аще глас Его услы­ши­те, не оже­сто­чи­те сер­дец ва­ших, яко­же в про­гне­ва­нии. Нецыи бо слы­шав­ше про­гне­ва­ша, но не вси из­шед­шии из Егип­та с Моисеом. Бра­тия, смот­ри­те, что­бы не бы­ло в ком из вас серд­ца лу­ка­во­го и невер­но­го, дабы вам не от­сту­пить от Бо­га жи­во­го. Но на­став­ляй­те друг дру­га каж­дый день, до­ко­ле мож­но го­во­рить: “ныне”, что­бы кто из вас не оже­сто­чил­ся, обо­льстив­шись гре­хом. Ибо мы сде­ла­лись при­част­ни­ка­ми Хри­сту, ес­ли толь­ко на­ча­тую жизнь твер­до со­хра­ним до кон­ца, до­ко­ле го­во­рит­ся: “ныне, ко­гда услы­ши­те глас Его, не оже­сто­чи­те сер­дец ва­ших, как во вре­мя ро­по­та”. Ибо неко­то­рые из слы­шав­ших воз­роп­та­ли; но не все вы­шед­шие из Егип­та с Мо­и­се­ем. Евр 3:12–16

И мерт­вен,
к со­лу­ня­ном, за­ча­ло 270.

И за упокой,
Пер­вое по­сла­ние к Фес­са­ло­ни­кий­цам, за­ча­ло 270

Бра­тие, не хо­щу вас неве­де­ти о умер­ших, да не скор­би­те, яко­же и про­чии не иму­щии упо­ва­ния. Аще бо ве­ру­ем, яко Иисус ум­ре и вос­кре­се, та­ко и Бог умер­шия во Иису­се при­ве­дет с Ним. Сие бо вам гла­го­лем сло­вом Гос­под­ним, яко мы жи­ву­щии, остав­шии в при­ше­ствие Гос­подне, не има­мы пред­ва­ри­ти умер­ших. Яко Сам Гос­подь в по­ве­ле­нии, во гла­се Ар­хан­ге­ло­ве и в тру­бе Бо­жии сни­дет с небе­се, и мерт­вии о Хри­сте вос­крес­нут пер­вее. По­том же мы, жи­ву­щии остав­шии, куп­но с ни­ми вос­хи­ще­ни бу­дем на об­ла­цех в сре­те­ние Гос­подне на воз­ду­се, и та­ко все­гда с Гос­по­дем будем. Бра­тья, мы не хо­тим вас оста­вить в неве­де­нии об усоп­ших, дабы вам не скор­беть, как про­чим, не име­ю­щим на­деж­ды. Ведь ес­ли мы ве­ру­ем, что Иисус умер и вос­крес, то и по­чив­ших в Иису­се Бог при­ве­дет с Ним. Ибо это мы го­во­рим вам сло­вом Гос­под­ним, что мы жи­вые, оста­ю­щи­е­ся до при­ше­ствия Гос­под­ня, ни­чуть не опе­ре­дим по­чив­ших, по­то­му что Сам Гос­подь при сло­ве по­ве­ле­ния, при гла­се Ар­хан­ге­ла и тру­бе Бо­жи­ей сой­дет с неба, и мёрт­вые во Хри­сте вос­крес­нут преж­де; за­тем мы жи­вые, остав­ши­е­ся, вме­сте с ни­ми вос­хи­ще­ны бу­дем на об­ла­ках для встре­чи Гос­по­да на воз­дух, и так все­гда с Гос­по­дом бу­дем. 1 Фес 4:13–17
Ал­ли­лу­иа, глас 4: Воз­зва­ша пра­вед­нии, и Гос­подь услы­ша их, и от всех скор­бей их из­ба­ви их. Стих: Мно­ги скор­би пра­вед­ным, и от всех их из­ба­вит я Господь.

И умер­шим, стих: Бла­же­ни, яже из­брал и при­ял еси, Гос­по­ди, и па­мять их в род и род.

Ал­ли­лу­иа, глас 4. Стих: Воз­зва­ли пра­вед­ные – и Гос­подь услы­шал их, и от всех скорбе́й их из­ба­вил их. Стих: Мно­го скорбе́й у пра­вед­ных – и от всех их из­ба­вит их Гос­подь. Пс 33:18, 20

И ус­по­пшим: Блаже́н, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Гос­по­ди. Ср. Пс 64:5; 44:18А

Еван­ге­лие от Мар­ка, за­ча­ло 6.

Еван­ге­лие от Мар­ка, за­ча­ло 6

Во вре­мя оно, иде Иисус в пу­сто ме­сто, и ту мо­лит­ву де­я­ше. И гна­ша Его Си­мон и иже с ним, и об­рет­ше Его, гла­го­ла­ша Ему, яко вси Те­бе ищут. И гла­го­ла им: идем в ближ­ния ве­си и гра­ды, да и ту про­по­вем, на сие бо изы­дох. И бе про­по­ве­дая на сон­ми­щах их, во всей Га­ли­леи, и бе­сы из­го­ня. И при­и­де к Нему про­ка­жен, мо­ля Его и на ко­ле­ну при­па­дая пред Ним, и гла­го­ля Ему, яко, аще хо­ще­ши, мо­же­ши мя очи­сти­ти. Иисус же ми­ло­сер­до­вав, про­стер ру­ку, кос­ну его, и гла­го­ла ему: хо­щу, очи­сти­ся. И рек­шу ему, абие оты­де от него про­ка­же­ние, и чист бысть. И за­прещь ему, абие из­гна его, и гла­го­ла ему: блю­ди, ни ко­му­же ни­че­со­же рцы, но шед по­ка­жи­ся иере­еви и при­не­си за очи­ще­ние твое, яже по­ве­ле Мо­и­сей, во сви­де­тель­ство им. В то вре­мя Иисус уда­лил­ся в пу­стын­ное ме­сто, и там мо­лил­ся. Си­мон и быв­шие с ним по­шли за Ним и, най­дя Его, го­во­рят Ему: все ищут Те­бя. Он го­во­рит им: пой­дем в ближ­ние се­ле­ния и го­ро­да, что­бы Мне и там про­по­ве­до­вать, ибо Я для то­го при­шел. И Он про­по­ве­до­вал в си­на­го­гах их по всей Га­ли­лее и из­го­нял бе­сов. При­хо­дит к Нему про­ка­жен­ный и, умо­ляя Его и па­дая пред Ним на ко­ле­ни, го­во­рит Ему: ес­ли хо­чешь, мо­жешь ме­ня очи­стить. Иисус, уми­ло­сер­див­шись над ним, про­стер ру­ку, кос­нул­ся его и ска­зал ему: хо­чу, очи­стись. По­сле се­го сло­ва про­ка­за тот­час со­шла с него, и он стал чист. И, по­смот­рев на него стро­го, тот­час ото­слал его и ска­зал ему: смот­ри, ни­ко­му ни­че­го не го­во­ри, но пой­ди, по­ка­жись свя­щен­ни­ку и при­не­си за очи­ще­ние твое, что по­ве­лел Мо­и­сей, во сви­де­тель­ство им. Мк 1:35–44

И Еван­ге­лие от Иоан­на, за­ча­ло 16.

И Еван­ге­лие от Иоан­на, за­ча­ло 16

Ре­че Гос­подь ко при­шед­шым к Нему иуде­ем: аминь, аминь гла­го­лю вам, яко слу­ша­яй сло­ве­се Мо­е­го и ве­ру­яй По­слав­ше­му Мя имать жи­вот веч­ный, и на суд не при­и­дет, но прейдет от смер­ти в жи­вот. Аминь, аминь гла­го­лю вам, яко гря­дет час, и ныне есть, егда мерт­вии услы­шат глас Сы­на Бо­жия и услы­шав­ше ожи­вут. Яко­же бо Отец имать жи­вот в Се­бе, та­ко даст и Сы­но­ви жи­вот име­ти в Се­бе и об­ласть да­де Ему и суд тво­ри­ти, яко Сын Че­ло­вечь есть. Не ди­ви­те­ся се­му, яко гря­дет час, вонь­же вси су­щии во гро­бех услы­шат глас Сы­на Бо­жия, и изы­дут со­твор­шии бла­гая в вос­кре­ше­ние жи­во­та, а со­твор­шии злая в вос­кре­ше­ние су­да. Не мо­гу Аз о Се­бе тво­ри­ти ни­че­со­же. Яко­же слы­шу, суж­ду, и суд Мой пра­ве­ден есть, яко не ищу во­ли Мо­ея, но во­ли по­слав­ша­го Мя Отца. Ска­зал Гос­подь при­шед­шим к Нему Иуде­ям: Ис­тин­но, ис­тин­но го­во­рю вам: сло­во Мое слу­ша­ю­щий и ве­ру­ю­щий По­слав­ше­му Ме­ня име­ет жизнь веч­ную и на суд не при­хо­дит, но пе­ре­шел из смер­ти в жизнь. Ис­тин­но, ис­тин­но го­во­рю вам: при­хо­дит час, и ныне есть, ко­гда мерт­вые услы­шат глас Сы­на Бо­жия и, услы­шав, ожи­вут. Ибо, как Отец име­ет жизнь в Са­мом Се­бе, так дал Он и Сы­ну иметь жизнь в Са­мом Се­бе, и дал Ему власть и суд тво­рить, по­то­му что Он – Сын Че­ло­ве­че­ский. Не удив­ляй­тесь это­му, по­то­му что при­хо­дит час, ко­гда все, на­хо­дя­щи­е­ся в гроб­ни­цах, услы­шат го­лос Его, и вый­дут: со­тво­рив­шие доб­рое – в вос­кре­се­ние жиз­ни, а сде­лав­шие злое – в вос­кре­се­ние су­да. Не мо­гу Я Сам от Се­бя тво­рить ни­че­го: как слы­шу, сужу, и суд Мой – пра­ве­ден, ибо не ищу во­ли Мо­ей, но во­ли По­слав­ше­го Ме­ня От­ца. Ин 5:24–30
При­ча­стен дне: Ра­дуй­те­ся, пра­вед­нии, о Гос­по­де, пра­вым по­до­ба­ет по­хва­ла. Дру­гий за упо­кой: Бла­же­ни, яже из­брал, и при­ял еси Гос­по­ди, и па­мять их в род и род. Ал­ли­лу­иа, три­жды. При­ча­стен дня: Ра­дуй­тесь, пра­вед­ные, о Гос­по­де – пра­вым при­лич­на хва­ла. И за упо­кой: Блаже́н, ко­го из­брал и при­бли­зил Ты, Гос­по­ди, и па­мять их в род и род. Ал­ли­лу­ия. (3)

Си­це убо бы­ва­ет служ­ба за упо­кой, в три суб­бо­ты свя­та­го и Ве­ли­ка­го по­ста, егда ни един есть празд­ник от три­ех: Пред­те­чев, свя­тых че­ты­ре­де­ся­ти му­че­ни­ков, или Благовещения.

Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки