Источник

19-й день

Преподо́бнаго отца́ на́шего Иоа́нна Ветхопеще́рника

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Преподо́бне о́тче:

Преподо́бне о́тче Иоа́нне досточу́дне,/ уязви́вся Боже́ственным жела́нием/ тебе́ ра́ди на земли́ во́лею стра́нствовавшаго/ и от Де́вы в пло́ть обле́кшася Христа́ Бо́га,/ в чу́жду страну́, о́тче, дости́гл еси́,/ всех сла́дких ми́ра, му́дре, отчужди́л еси́,/ до конца́ себе́, преблаже́нне,/ стра́нен пожи́л еси́, доброде́тели стяжа́в:/ стоя́ние всено́щное, поуче́ние сме́ртное,/ и обузда́л еси́ стра́сти воздержа́нием твои́м,/ ревни́тель я́влься пре́жде тебе́ пости́вшимся,/ с ни́миже и просла́вился еси́.

Преподо́бне о́тче Иоа́нне пресла́вне,/ учи́вся в ста́де Боже́ственнаго Харито́на,/ поче́рпл еси́, я́ко гу́ба, и налия́,/ сего́ Боже́ственному поревнова́в пути́,/ и, в безмо́лвии житие́ изжи́в,/ сподо́бился еси́ честна́го священноде́йства,/ быв досто́ин жрец,/ закала́я, я́ко непоро́чен а́гнец, всегда́/ и, очища́емь Боже́ственными заря́ми/ и просвеща́яся умо́м и мы́слию,/ возне́слся еси́ в виде́ния та́йная,/ ко изря́дному блаже́нству.

Преподо́бне о́тче Иоа́нне преблаже́нне,/ си́лою Тро́йческою укрепля́емь,/ ерети́ческаго вре́да отбе́гл еси́ всего́,/ прилепи́лся еси́ су́щему, му́дре,/ виде́нием и дея́нием Боже́ственным,/ и дости́гл еси́ всех жела́емых,/ к кра́йней, блаже́нне, Боже́ственней сла́ве,/ ю́же вои́стинну получи́л еси́ досто́йно по кончи́не,/ и ра́дуешися, со А́нгельскими ли́ки/ сооблиста́яся и Бо́гу предстоя́./ Те́мже помяни́ творя́щих твою́ па́мять досто́йно, досточу́дне.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Кому́ уподо́билася еси́, душе́,/ успева́ющи в го́рших всегда́/ и прилага́ющи безу́мно твои́м я́звам стру́пы мно́жайшия,/ я́ко всетеле́сней бы́ти я́зве?/ Не помышля́ющи, я́ко Судия́ приближа́ется,/ Ему́же предста́неши восприя́ти по дея́нием вины́ и томле́ния./ Но, обра́щшися, припади́ к Де́ве, зову́щи:/ Влады́чице, Влады́чице, не пре́зри мя,/ прогне́вавшаго Бо́га Благоми́лостиваго,/ из Тебе́ на спасе́ние челове́ком ро́ждшагося/ и распе́ншагося пло́тию.

Крестобогоро́дичен:

Егда́ Грозд, ненасажде́н сущ,/ я́ко лоза́, отрасти́ла еси́,/ узре́вши на Дре́ве пове́шена,/ прободе́на же копие́м в Боже́ственная ре́бра,/ что сие́,– глаго́лаше,– Сы́не и Бо́же Мой?/ Ка́ко, и́же неду́ги вся и стра́сти исцеля́яй,/ стра́сти терпи́ши,/ безстра́стен сый по естеству́ Боже́ственному?/ Что Ти безблагода́тнии лю́дие, Благоде́телю,/ сия́ возда́ша вме́сто благодея́ний? –/ вопия́ше Пречи́стая./ Но Того́ страстьми́ страсте́й мя свободи́ти моли́ непреста́нно,/ я́ко да сла́влю Тя.

Кано́н, глас 4.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Наде́ждею, я́же к Бо́гу, укрепля́емь от ю́ности,/ Благо́му прите́кл еси́ Бо́гу, Иоа́нне блаже́нне,/ мона́шескими поще́нии лу́чшими составля́яся.

Бога́тыя и светоно́сныя благода́ти испо́лнен/ и в честны́х ме́стех живы́й, че́стно положи́л еси́/ к доброде́телем веды́й восхожде́ния, преблаже́нне.

Кре́постию наста́влен быв Ду́ха,/ в Харито́нову Богоно́снаго огра́ду прите́к,/ в той пребы́л еси́, священноде́йственник быв просвеще́н, чисти́телю.

Отчужди́в от земны́х, преподо́бне, твою́ мы́сль,/ Небе́сным сию́ благи́м, Иоа́нне, пригвозди́л еси́/ и е́же отту́ду улучи́л еси́ светле́йшее сия́ние.

Богоро́дичен: Из Тебе́, обра́дованная Всечи́стая,/ нам яви́ся Пра́вды Со́лнце – Христо́с/ и све́том просвети́ седя́щия пе́рвее в те́мных тве́рдех.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Умертви́в плотско́е воздержа́нием изве́стным мудрова́ние,/ Животворя́щему Ду́ху, о́тче Иоа́нне, прибли́жился еси́.

Боже́ственное и светоза́рное в се́рдце твое́м/ я́ве сия́ние све́тло всели́ся,/ о́тче Иоа́нне блаже́нне.

Богоро́дичен: Ты еди́на су́щим на земли́ па́че естества́/ благи́м Хода́таица, Ма́ти Бо́жия, была́ еси́:/ те́мже Тебе́ – ра́дуйся! – зове́м.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Боже́ственным жела́нием, блаже́нне, ду́шу уязви́в,/ устрани́лся еси́, бога́тство оста́вль,/ пи́щу, и све́тлость, и жития́ нестоя́тельное,/ и во страна́х чужди́х всече́стно пожи́л еси́;/ воздержа́ния боле́зньми увяди́л еси́ те́ло твое́/ и, безмо́лвием пожи́в му́жески,/ дости́гл еси́, преподо́бне, доброде́телей соверше́ние./ Те́мже ве́рою вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии,/ О́гнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, А́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́,/ восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же те́рпиши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние/ ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы,/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.

В Богоза́рных страна́х воспита́н/ и светоза́рным проли́тием, о́тче, просвеща́емь,/ доброде́тельми и воздержа́ньми, Богому́дре, пожи́л еси́.

Отчужди́вся оте́чества и твои́х,/ ко Христу́ приступи́л еси́ во́льным хоте́нием,/ крест взем, Богому́дре блаже́нне.

Мертв всем ви́димым жи́зненною Вино́ю,/ воздержа́нием пожи́л еси́, Иоа́нне прему́дре,/ к Нему́же и отше́л еси́.

Богоро́дичен: И́же во Твою́ утро́бу, Де́во, Богоприя́тную, па́че естества́ всели́ся,/ Сей и по рождестве́ Боже́ственною си́лою Тя Де́ву соблюде́.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения,/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Ум, о́тче, чист безмо́лвием стяжа́в,/ Ду́ха Свята́го си́лою/ вра́жиих сете́й отбе́гл еси́.

Благода́тию Бо́жиею, и прему́дростию, и уче́нии пожи́л еси́, Богоявле́ние,/ свяще́нник быв, преблаже́нне святи́телю.

Богоро́дичен: Вси ро́ди благоче́стно блажа́т Тя, Пречи́стая,/ ро́ждшую па́че естества́ и сло́ва вои́стинну Блаже́ннаго.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею кро́вию.

Прему́дрости рачи́тель быв Боже́ственныя, Богодухнове́нне,/ благода́тей венце́м от нея́ венча́лся еси́,/ все́ми о́бразы светоно́сному учени́к быв Харито́ну.

Поста́вил еси́ на Христо́ве ка́мени но́зе твои́,/ де́тельми восходя́ доброде́телей, Богому́дре,/ богоразу́мно восхожде́ния в се́рдцы твое́м, о́тче, полага́я.

Богоро́дичен: Кля́твы пе́рвыя ма́тере, Е́вы, рождество́м Твои́м свободи́хомся:/ Ты бо, Христа́ ро́ждши, Де́во Ма́ти,/ вме́сто сея́ благослове́ние всем источи́ла еси́.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Си́лою Боже́ственною, я́ко оде́ждею, обложе́н,/ вся́кия напа́сти ерети́ческия отбе́гнути возмо́гл еси́, преблаже́нне,/ благослове́н еси́,– вопия́,– в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Стра́нствовавый нас ра́ди на земли́ Госпо́дь,/ Сей во стра́нничестве, блаже́нне, тя я́ве сохрани́, зову́ща:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся!/ Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим:/ благослове́на Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная, Влады́чице.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ льво́в зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Красе́н те́лом и душе́ю и благоче́стием твои́м преподо́бне,/ и Боже́ственнаго ра́зума орга́н, и за́поведем бли́жнейший,/ и пе́ния чи́стаго цевни́ца был еси́, воспева́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

К безсме́ртней у́бо жи́зни, и неконча́емому блаже́нству преше́л еси́, преподо́бне,/ и нетле́нное сподо́бился еси́ ра́дование улучи́ти, поя́, блаже́нне:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Оттряса́ем прах ме́ртвенный,/ нетле́нии бы́вше/ Боже́ственным рождество́м Твои́м, Пречи́стая:/ есте́ственную бо и́стинную Жи́знь и присносу́щную, Чи́стая Влады́чице, родила́ еси́./ Те́мже вси Тя благослови́м, Мари́е Богоневе́стная.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Кончи́ну всеблаже́нную обре́л еси́ воздержа́ния по́двигом,/ о́тче Иоа́нне, ко Христу́ отше́д,/ и по сме́рти к безстра́стней и неболе́зненней жи́зни всели́лся еси́, свяще́нне.

В земли́, о́тче, кро́тких всели́тися сподо́бился еси́,/ я́коже подо́бник быв молча́льным и Богоно́сным муже́м,/ с ни́миже я́ве восприя́л еси́, преподо́бне блаже́нне, наслажде́ние.

Богоро́дичен: Исто́чник безсме́ртия нам источи́ла еси́, Де́во,/ и оставле́ния во́ду, Христа́ ро́ждши,/ И́мже очища́емся от вся́кия скве́рны грехо́вныя, Богоневе́сто.

Преподо́бный Иоа́нн Ветхопеще́рник

Преподобный Иоанн Ветхопещерник жил в VIII веке. С юных лет он так возлюбил Господа, что решил посвятить служению Ему всю свою жизнь. Приняв монашеский постриг, он странствовал по святым местам. В Иерусалиме преподобный Иоанн поклонился Живоносному Гробу Господню, а затем отправился в Сукийскую Лавру преподобного Харитона Исповедника († ок. 350; память 28 сентября), называемую «Ветхой Лаврой». Ветхая Лавра находилась в пустыне, недалеко от Вифлеема и Мертвого моря. Название «Ветхой» она получила потому, что была самой древней обителью в Палестине. Первый храм обители находился в пещере. Святой Иоанн, придя в Ветхую Лавру, поселился в этой пещере, поэтому был прозван «ветхопещерником». Преподобный Иоанн своей жизнью подражал великим древним постникам. Непрестанными всенощными бдениями и памятованием о смерти он достиг высокого духовного совершенства. За свою добродетельную жизнь святой Иоанн был удостоен пресвитерского сана. Богослужения он совершал в пещерном храме. Преподобный Иоанн Ветхопещерник мирно скончался в старости.

Святы́я пра́ведныя Матро́ны Моско́вския

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 3 и святы́я 5. А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры святы́я на 8, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Богоблаже́нная ма́ти Матро́но,/ ты, дневна́го све́та не позна́вши,/ све́том невече́рним озари́лася еси́/ и, со а́нгельскими ли́ки водворя́ющися,/ прославля́еши Святу́ю Тро́ицу,/ Ю́же моли́ непреста́нно,/ просвети́ти ны, душе́вныма очи́ма ослепле́нныя.

Боголюби́вая ста́рице Матро́но,/ ты, от Го́спода дар прозре́ния прие́мши,/ сокрове́нная серде́ц челове́ческих ве́дала еси́/ и, бу́дущая, я́ко настоя́щая, прорица́ющи,/ заблу́ждшия ко Христу́ привела́ еси́,/ Его́же моли́ непреста́нно/ спасти́ и просвети́ти души́ на́ша.

Вся, я́же в ми́ре сем, отри́нувши/ и изгна́на бы́вши пра́вды ра́ди,/ стра́нница на земли́ яви́лася еси́,/ не иму́щи, где главу́ подклони́ти,/ Христу́, Спаси́телю на́шему, подо́бящися,/ блаже́нная ма́ти Матро́но,/ Ца́рствия Небе́снаго дости́гла еси́,/ иде́же не́сть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние,/ но со а́нгельскими ли́ки водворе́ние/ и жи́знь безконе́чная.

И́ны стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ годи́на лю́тая земли́ на́шея приспе́/ и жи́знь ве́рных вла́сти безбо́жных предаде́ся,/ ты, блаже́нная,/ по ве́сем и градо́м скита́ющися,/ пра́вую ве́ру небоя́зненно и дерзнове́нно/ в лю́дех утвержда́ла еси́/ во е́же коему́ждо, Бо́га взыску́ющему,/ ненаве́тну от сил вра́жиих бы́ти/ и спасе́ние улучи́ти.

Внегда́ умре́ти ми,/ к ме́сту моего́ упокое́ния притецы́те/ и о потре́бнем вам рцы́те,/ аз же, я́ко жива́ су́щи,/ потщу́ся Го́спода умоля́ти/ вся поле́зная вам дарова́ти./ Та́ко с любо́вию/ к тебе́ притека́ющим рекла́ еси́,/ ста́рице Матро́но блаже́нная.

Егда́ ти приспе́ вре́мя юдо́ль плаче́вную оста́вити/ и от земны́х в Небе́сная всели́тися,/ те́лу же твоему́ погребе́ну бы́ти,/ тогда́ рече́нная тобо́ю сбы́сться./ Вси бо ро́ди правосла́вных/ к ме́сту погребе́ния твоего́ притека́ху/ и, потре́бная себе́ прося́ще,/ непосты́дно сие́ улуча́ху,/ Матро́но, богоблаже́нная ма́ти.

Сла́ва, глас 6:

Дне́сь торжеству́ет оби́тель Покро́ва Пресвяты́я Де́вы Богоро́дицы,/ дне́сь ра́дуется сла́внейший град Москва́,/ и вси лю́дие Росси́йстии ликовству́ют,/ я́ко дарова́ся нам многоце́нное сокро́вище,/ честны́я и многоцеле́бныя мо́щи твоя́,/ ста́рице Матро́но,/ подаю́т бо всем приходя́щим благода́тную по́мощь:/ боле́зней исцеле́ние и зол избавле́ние,/ грехо́в проще́ние и душе́вное исправле́ние./ Те́мже благода́рственно возвели́чим Го́спода,/ прославля́ющаго святы́я Своя́/ и да́рующаго тобо́ю нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Бытия́ чте́ние (глава́ 18):

Прибли́жився Авраа́м, рече́:/ погуби́ши ли пра́веднаго с нечести́вым/ и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый?/ А́ще бу́дут пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, погуби́ши ли я?/ Не пощади́ши ли всего́ ме́ста пяти́десяти ра́ди пра́ведных, а́ще бу́дут в нем?/ Ника́коже Ты сотвори́ши по глаго́лу сему́,/ е́же уби́ти пра́ведника с нечести́вым,/ и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый: ника́коже./ Судя́й всей земли́, не сотвори́ши ли суда́?/ Рече́ же Госпо́дь:/ а́ще бу́дут в Содо́мех пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де,/ оста́влю ве́сь град и все ме́сто их ра́ди./ И отвеща́в Авраа́м, рече́:/ ны́не нача́х глаго́лати ко Го́споду моему́,/ аз же е́смь земля́ и пе́пел:/ а́ще же ума́лятся пятьдеся́т пра́ведницы в четы́редесять пя́ть,/ погуби́ши ли четы́редесяти пяти́х ра́ди ве́сь град?/ И рече́: не погублю́, а́ще обря́щу та́мо четы́редесять пя́ть./ И приложи́ еще́ глаго́лати к Нему́, и рече́:/ а́ще же обря́щутся та́мо четы́редесять?/ И рече́: не погублю́ ра́ди четы́редесяти./ И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю?/ А́ще же обря́щется та́мо три́десять?/ И рече́: не погублю́ три́десятих ра́ди./ И рече́: поне́же и́мам глаго́лати ко Го́споду:/ а́ще же обря́щутся та́мо два́десять?/ И рече́: не погублю́, а́ще обря́щутся та́мо два́десять./ И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю еще́ еди́ною?/ А́ще же обря́щутся та́мо де́сять?/ И рече́: не погублю́ десяти́х ра́ди./ Оты́де же Госпо́дь, я́ко преста́ глаго́ля ко Авраа́му,/ и Авраа́м возврати́ся на ме́сто свое́.

Проро́чества Иои́лева чте́ние (глава́ 2):

Рече́ Госпо́дь:/ уве́дите, я́ко посреде́ Изра́иля Аз е́смь,/ и Аз Госпо́дь Бог ваш,/ и не́сть ино́го, ра́зве Мене́;/ и не посрамя́тся ктому́ лю́дие Мои́ во век./ И бу́дет по сих,/ и излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку пло́ть,/ и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша,/ и ста́рцы ва́ши со́ния у́зрят,/ и ю́ноты ва́ши виде́ния уви́дят:/ и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́/ и дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́, кро́вь и о́гнь и куре́ние ды́ма./ Со́лнце обрати́тся во тьму́ и луна́ в кро́вь,/ пре́жде не́же приити́ дню Госпо́дню вели́кому и просвеще́нному./ И бу́дет, всяк, и́же призове́т и́мя Госпо́дне, спасе́тся,/ я́ко в горе́ Сио́не и во Иерусали́ме бу́дет спаса́емый, я́коже рече́ Госпо́дь,/ и благовеству́емии, и́хже Госпо́дь призва́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в ру́це Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша в очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие сокруше́ние,/ они́ же су́ть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено:/ и, вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком, и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися На́нь разуме́ют и́стину,/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́,/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 7:

Вре́мени лю́тому во оте́честве на́шем приспе́вшу,/ яви́шася мно́зи му́ченицы и испове́дницы Христо́вы./ Матро́на же, ста́рица блаже́нная,/ я́ко му́ченица безкро́вная,/ изгна́ния, скита́ния, уничиже́ния,/ глад ве́лий и же́сток хлад претерпе́/ и ве́рность Го́сподеви/ да́же до часа́ сме́ртнаго сохрани́./ Ны́не, я́ко и пре́жде, нас науча́ет/ богоуго́дное и пра́ведное житие́ на земли́ явля́ти/ и при́сно со Христо́м бы́ти.

Приходя́щим к тебе́, блаже́нная ста́рице Матро́но,/ дерзнове́нно возвеща́ла еси́:/ оскуде́ние ве́ры в лю́дех/ мно́гия беды́ несе́т,/ сего́ ра́ди покая́ние о гресе́х/ пред Го́сподем подоба́ет приноси́ти/ и моли́твы усе́рдныя/ при́сно Тому́ твори́ти,/ да не гне́вом Свои́м/ с лица́ земли́ истреби́т ны,/ но да ве́ру пра́вую испове́дующе,/ велеле́пно просла́вим на земли́/ жи́знь и щедро́ты нам Дарова́вшаго.

Сла́ва, глас то́йже:

А́ще не стои́т селе́ние без пра́ведника,/ не устои́т земля́ Ру́сская, оскуде́вши благоче́стием./ Си́це наставля́ла еси́, пра́ведная Матро́но,/ лю́ди заблу́ждшия,/ моля́щися усе́рдно,/ да поми́лует Госпо́дь зе́млю Ру́сскую.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

О Пресвята́я Влады́чице, Де́во Богоро́дице!/ О́браз Твой, Взыска́ние поги́бших имену́емый,/ тща́нием Матро́ны пра́ведныя написа́ся/ и к по́льзе ве́рных во храм Успе́ния Твоего́ принесе́ся,/ да вси, взира́юще на́нь,/ наде́жду тве́рдую и́мут на Тя./ Взыщи́ и на́ша ду́ши, Богома́ти,/ во мра́це грехо́внем блужда́ющия,/ Твои́м предста́тельством и моли́твами Матро́ны блаже́нныя.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, оби́тель Пречи́стыя Богоро́дицы,/ иму́щи в себе́ сокро́вище неистощи́мое,/ честны́я мо́щи блаже́нныя Матро́ны./ Сия́ бо, све́та дневна́го не позна́вши,/ духо́вное же зре́ние от Бо́га прие́мши,/ да́ром прозре́ния и исцеле́ния обогати́ся,/ науча́ет ны, гре́шныя,/ ка́ко подоба́ет спасти́ся/ и получи́ти в Де́нь су́дный от Го́спода/ проще́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Стих: Госпо́дь реши́т окова́нныя,/ Госпо́дь умудря́ет слепцы́.

Ра́дуйся, избра́нный сосу́де Свята́го Ду́ха,/ Небе́сная жи́тельнице,/ немощны́м челове́ком помо́щнице/ и ко спасе́нию путеводи́тельнице,/ блаже́нная ста́рице Матро́но./ Ты бо, прозира́ющи гряду́щая, я́ко настоя́щая,/ мно́гия лю́ди от грехо́внаго пути́ обрати́ла еси́/ и ко Христу́ привела́ еси́./ Испроси́ от Го́спода и нам, согреша́ющим,/ грехо́в оставле́ние и ве́лию ми́лость.

Стих: Возведо́х о́чи мои в го́ры,/ отню́дуже прии́дет по́мощь моя́.

Ра́дуйся, на враги́ непобеди́мая вои́тельнице,/ ко́зни их всегда́ разруша́ющая/ и на жи́зненнем пути́ нас укрепля́ющая,/ кро́ткая обличи́тельнице поро́ков на́ших./ Предстоя́щи ны́не Престо́лу Царя́ Небе́сных во́инств,/ испроси́ нам, предо́брая ма́ти,/ па́мять твою́ ве́рно почита́ющим,/ проще́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, просла́вим пе́сненными хвала́ми и чи́стым се́рдцем/ блаже́нную ма́терь на́шу Матро́ну,/ я́же во дни безбо́жия и гоне́ния/ непоколеби́мый столп благоче́стия и ве́ры бы́сть,/ в немощне́м телеси́ су́щи,/ си́лу Бо́жия благода́ти показа́/ и мно́гия лю́ди о́крест ея́ к Бо́гу приведе́,/ к покая́нию и моли́тве о земли́ Росси́йстей всех призва́/ и, та́ко сонм святы́х Моско́вских испо́лнивши,/ яви́ся при́сная о нас пред Бо́гом печа́льница/ и те́плая моли́твенница.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́,/ Тебе́ мо́лимся:/ моли́ся, Влады́чице,/ со апо́столы и пра́ведною Матро́ною,/ поми́ловати ду́ши на́ша.

Тропа́рь, глас 2:

Бо́гом умудре́нную блаже́нную ста́рицу Матро́ну,/ земли́ Ту́льския процвете́ние/ и гра́да Москвы́ пресла́вное украше́ние,/ восхва́лим дне́сь, ве́рнии./ Сия́ бо, све́та дневна́го не позна́вши,/ све́том Христо́вым просвети́ся/ и да́ром прозре́ния и исцеле́ния обогати́ся./ Пресе́льница же и стра́нница на земли́ бы́вши,/ ны́не в черто́зех Небе́сных Престо́лу Бо́жию предстои́т/ и мо́лится о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, святы́я. И ны́не, пра́здника. А́ще кроме́ пра́здника, тропа́рь святы́я, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Мо́щи твоя́ источа́ют всем боля́щим исцеле́ние,/ приходя́щим ве́рою и прося́щим посеще́ния твоего́,/ ма́ти пра́ведная и досточу́дная Матро́но./ Те́мже твои́ми моли́твами испроси́ и нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ра́дуйся, А́нгелом ра́дость ми́ра прие́мшая,/ ра́дуйся, ро́ждшая Творца́ Твоего́ и Го́спода,/ ра́дуйся, сподо́бльшаяся бы́ти Ма́ти Бо́жия.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 6:

Прииди́те, ве́рных мно́жества,/ дне́сь пра́ведную ста́рицу благоче́стно восхва́лим,/ и́стинную уго́дницу Христо́ву, полки́ бесо́в отгна́вшую,/ ны́не же со А́нгелы ликовству́ющую и Христу́ непреста́нно моля́щуюся,/ и с любо́вию той возопии́м:/ не забу́ди нас, ра́досте на́ша, ма́ти блаже́нная Матро́но,/ восхваля́ющих и чту́щих свяще́нную па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

При́зри на нас, неду́гующих, Всенепоро́чная,/ и исцели́ боле́зни на́ша душе́вныя, вку́пе же и теле́сныя,/ да возвели́чим Тя, возвели́чившую все челове́чество.

Велича́ние: Велича́ем тя,/ свята́я пра́ведная ста́рице Матро́но,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас,/ Христа́, Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный:

Блаже́нни непоро́чнии в пу́ть,/ ходя́щии в зако́не Госпо́дни.

Блаже́нни испыта́ющии свиде́ния Его́,/ всем се́рдцем взы́щут Его́.

Благослове́н еси́, Го́споди,/ научи́ мя оправда́нием Твои́м.

Вразуми́ мя, и испыта́ю зако́н Твой/ и сохраню́ и всем се́рдцем мои́м.

Глаго́лах о свиде́ниих Твои́х пред цари́/ и не стыдя́хся.

Боя́щиися Тебе́ у́зрят и возвеселя́тся,/ я́ко на словеса́ Твоя́ упова́х.

Во век, Го́споди, сло́во Твое́/ пребыва́ет на Небеси́.

Жи́ва бу́дет душа́ моя́ и восхва́лит Тя/ и судьбы́ Твоя́ помо́гут мне.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Рука́ Госпо́дня кре́пце веде́ тя путе́м ве́ры,/ сего́ ра́ди сквозе́ те́рния и волчцы́ нече́стия, на земли́ на́шей оби́льно прозя́бшия,/ неврежде́нно возшла́ еси́ в Небе́сныя оби́тели, ма́ти Матро́но блаже́нная.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Го́споди, откры́й о́чи мои́,/ и уразуме́ю чудеса́ от зако́на Твоего́. Стих: Отврати́ о́чи мои, е́же не ви́дети суеты́, в пути́ Твое́м живи́ мя. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 104.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Свята́я сла́вная ста́рице Матро́но,/ гра́да Москвы́ похвало́/ и Руси́ святы́я моли́твеннице,/ в многоразли́чных ну́ждах нам помози́,/ коему́ждо поле́зная да́рующи/ во спасе́ние душ на́ших.

Кано́н пра́здника или́ Богоро́дицы на 6 и святы́я на 8.

Кано́н святы́я, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Бо́же Всеми́лостиве, сподо́би ны, недосто́йныя,/ воспе́ти уго́дницу Твою́ Матро́ну,/ на́шу изря́дную пред Тобо́ю хода́таицу и моли́твенницу.

Любо́вию ко Христу́ от младе́нческих пеле́н уязви́лася еси́/ и Тому́ неле́ностно в житии́ твое́м служи́ла еси́, ма́ти блаже́нная.

Избра́нный сосу́д Ду́ха Свята́го яви́лася еси́,/ благода́ть бо Бо́жию от святы́я купе́ли до конца́ дний твои́х/ при́сно усе́рдно возгрева́ла еси́, ма́ти блаже́нная.

Богоро́дичен: Арха́нгельски пе́снь Тебе́ пое́м, Чи́стая:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ при́сно моля́щаяся за род наш.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

Житие́м богоуго́дным и пра́ведным освяти́лася еси́, ма́ти блаже́нная,/ те́мже и нам, с ве́рою к тебе́ прибега́ющим,/ помози́ благода́ти Бо́жия испо́лнимся.

Христа́ Человеколю́бца, Его́же от ю́ности твое́я возлюби́ла еси́, ма́ти свята́я,/ моли́ утверди́тися нам на ка́мени за́поведей Его́.

Це́ркве Зижди́тель Госпо́дь/ светообра́зное ча́до церко́вное соде́ла тя, пра́ведная ма́ти,/ и в любви́ Свое́й утверди́ тя, я́ко Человеколю́бец.

Богоро́дичен: Небеси́ и земли́ Цари́це, Богоро́дице Де́во,/ и Це́ркве покро́ве всемо́щный,/ утверди́ оби́тель сию́ непоколеби́мо во благоче́стии пребыва́ти.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Седа́лен, глас 4:

По и́мени твоему́, Матро́но блаже́нная, житие́ твое́ бы́сть,/ скита́ния бо, поноше́ния и ско́рби ни во что же вмени́вши,/ госпожа́ яви́лася еси́ не то́кмо и́менем, но и ду́хом./ Те́мже и вся потре́бная Ца́рствия ра́ди Бо́жия стяжа́ла еси́/ и Бо́гом обогати́лася еси́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ны́не, ра́дуйся, Тебе́ зове́м, Влады́чице,/ гре́шником погиба́ющим исправле́ние/ и нам, велича́ющим Тя, спасе́ние.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Смотре́ние Бо́жие на тебе́ осо́бь явле́но бы́сть, ма́ти блаже́нная,/ я́ко сле́па и не́мощна те́лом су́щи,/ да́ром прозре́ния и чуде́с обогати́лася еси́/ и венце́м нетле́нным от Го́спода украси́лася еси́.

Мудрова́ния плотска́я презре́ла еси́, блаже́нная,/ оба́че му́дростию, е́юже Госпо́дь умудря́ет слепцы́,/ изря́дно обогати́лася еси́.

Я́ко алава́стр ми́ра, облагоуха́ющ преде́лы Росси́йския,/ ве́мы тя, Матро́но пра́ведная,/ стека́ются бо к тебе́ со всех конце́в лю́дие земли́ на́шея, заступле́ния прося́ще.

Богоро́дичен: Блажи́м Тя, вси ро́ди, Пресвята́я Де́во,/ погиба́ющих взыску́ющую, немощны́х врачу́ющую и си́рых заступа́ющую.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,/ Человеколю́бче.

Христо́с, Свет И́стинный,/ ум твой, свята́я ма́ти, просвети́л е́сть к разуме́нию повеле́ний Его́,/ те́мже служи́ти Ему́ в житии́ твое́м усе́рдно потща́лася еси́.

Све́том Христо́вым озаря́ема,/ в ми́ре сем, безбо́жнем и грехолюби́вем,/ яви́лася еси́ я́ко столп о́гнен, светя́й во тьме́, пра́ведная Матро́но.

Я́ко звезда́ многосве́тлая, возсия́ла еси́ в житии́ твое́м, пра́ведная Матро́но,/ указу́ющи и́стинный пу́ть лю́дем заблу́ждшим./ Си́це и ны́не, в Небе́сных оби́телех водвори́вшися,/ моли́ просвети́ти и спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Свет ро́ждшая Боже́ственный и Преве́чный, Богоневе́сто,/ разреши́ мглу прегреше́ний на́ших.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́твы при́сно к Бо́гу вознося́щи,/ вся ну́жды и печа́ли Тому́ возвеща́ла еси́, пра́ведная ма́ти,/ и, я́ко Ио́на во чре́ве ки́тове, в ско́рби ве́лией вопия́ла еси́:/ Бо́же, из глубины́ зол возведи́ мя.

По́мощию Бо́жиею вся ну́жды смире́нне претерпе́вши, пра́ведная Матро́но,/ вра́жию си́лу моли́твою твое́ю победи́ла еси́./ Те́мже, ны́не неоску́дно благода́ть Христо́ву прие́мши,/ моли́ся, е́же от злоде́йства диа́вольскаго нам изба́витися.

Мно́гими по́двиги твои́ми, пра́ведная Матро́но, ста́ла еси́ проти́ву ко́зней диа́вольских,/ бра́нь веду́щи с миродержи́телем тьмы́ ве́ка сего́./ Те́мже о нас ны́не моли́ся, да прии́мем вся ору́жия Бо́жия/ и возмо́жем проти́витися во дни лю́тыя духово́м зло́бы поднебе́сным.

Богоро́дичен: А́да и сме́рти Победи́теля ро́ждшая, Пречи́стая Де́во,/ моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́/ враго́в злоде́йствия нас изба́вити.

Конда́к, глас 7:

К служе́нию Христо́ву/ от чре́ва ма́терня предызбра́нная,/ пра́ведная Матро́но,/ стезе́ю скорбе́й и печа́лей ше́ствующи,/ тве́рдую ве́ру и благоче́стие яви́вши,/ Бо́гу угоди́ла еси́./ Те́мже, почита́юще па́мять твою́, мо́лим тя:/ помози́ и нам в любви́ Бо́жии пребыва́ти,/ ста́рице блаже́нная.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Возгоре́ся нече́стие в земли́ на́шей,/ я́ко пла́мень дре́вле в пещи́ вавило́нстей,/ ве́ру оте́ческую в лю́дех тща́щееся попали́ти,/ ты же, блаже́нная, приходя́щих к тебе́ науча́ла еси́ ве́рою воспева́ти:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богопроти́внии мучи́телие, от зако́на Бо́жия отсту́пльшии,/ о́гнь гоне́ний во стране́ на́шей возжго́ша,/ ты же, пра́ведная Матро́но, приходя́щим к тебе́ си́лою Христо́вою ро́су духо́вную подава́ла еси́,/ да не попале́ны до конца́ бу́дут, но при́сно воспева́ют:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

А́нгелу Бо́жию,/ в пещи́ вавило́нстей отроко́м дре́вле пла́мень о́гненный угаси́вшему,/ уподо́билася еси́ блаже́нная,/ росси́йским бо лю́дем во дни нече́стия моли́твами твои́ми/ от злобо́жнаго языковре́дия неврежде́нным бы́ти споспе́шествова́ла еси́, науча́ющи взыва́ти:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: К покро́ву Твоему́ прибега́ем, Де́во, купино́ неопали́мая,/ грехи́ на́ша, я́ко те́рние зловре́дное, попали́ моли́твами Твои́ми,/ да чи́стым се́рдцем взыва́ем:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и а́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Царя́ Небе́снаго измла́да возлюби́ла еси́/ и Тому́ до конца́ дний свои́х со тща́нием служи́ла еси́, блаже́нная./ Ны́не же с ли́ки а́нгельскими при́сно пое́ши:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

За́поведи Госпо́дни усе́рдне соблюда́ющи,/ столп благоче́стия Росси́и яви́лася еси́, ма́ти блаже́нная,/ я́коже о тебе́ предрече́ кроншта́дтский пра́ведник,/ с ни́мже превозно́сиши Христа́ во ве́ки.

Мно́зи лю́дие росси́йстии, плене́ннии безбо́жием,/ моли́твами твои́ми, пра́ведная Матро́но, на пу́ть спасе́ния возврати́шася/ и, в ве́ре пра́вей укрепи́вшеся, Триеди́ному Бо́гу воспе́ша:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Ро́ждшую Царя́ Небе́снаго,/ я́вльшагося в мир взыска́ти нас, погиба́ющих,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Песнь 9

Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

О чу́до ве́лие, ко́сти сухи́я источа́ют исцеле́ния/ и тле́нное естество́ дух наш к Нетле́нному Бо́гу возво́дит./ Сего́ ра́ди Матро́ну блаже́нную велича́ем.

Град Москву́ и оби́тель Покро́ва Пресвяты́я Богоро́дицы,/ иде́же почива́ют честны́я мо́щи твоя́, пра́ведная Матро́но,/ сохрани́ от вся́ких напа́стей и зол/ и утверди́ в пра́вей ве́ре и благоче́стии всех, почита́ющих тя.

Приими́ на́ше недосто́йное моле́ние, Матро́но блаже́нная,/ и, я́коже обеща́лася еси́, хода́тайствуй пред Го́сподем поле́зная нам дарова́ти,/ да с тобо́ю сподо́бимся в селе́ниих ра́йских сла́вити Святу́ю Тро́ицу.

Богоро́дичен: И́стинную избра́нницу Твою́, Богома́ти, ве́мы Матро́ну блаже́нную:/ сия́ бо в де́нь почита́ния ико́ны Твоея́ Скоропослу́шницы роди́ся,/ в хра́ме Успе́ния Твоего́ крести́ся,/ о́браз Твой Взыска́ние поги́бших тща́нием ея́ написа́ся,/ та́же и те́лом во оби́тели честна́го Покро́ва Твоего́ почива́ет/ и мо́лится о душа́х на́ших.

Свети́лен:

А́нгели пресве́тлии вознесо́ша святу́ю ду́шу твою́, блаже́нная Матро́но, к Престо́лу Царя́ сла́вы,/ иде́же торжеству́еши со все́ми святы́ми и мо́лишися о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Свет и́стинный ро́ждшая, Богоро́дице,/ помраче́нных нас тьмо́ю грехо́вною просвети́/ и прича́стники ве́чных благ соде́лай.

На хвали́тех стихи́ры пра́здника 3 и святы́я 3. А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры святы́я на 4.

Стихи́ры святы́я, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Прииди́те, ве́рнии,/ ста́рицу блаже́нную Матро́ну вси согла́сно восхва́лим,/ я́же в житии́ свое́м/ попече́ние изря́дное о лю́дех показа́,/ и ны́не прибега́ющим к ней благода́тная дея́ния явля́ет,/ та́же, в ли́це святы́х водворя́ющися,/ Престо́лу Бо́жию при́сно предстои́т/ и мо́лится о спасе́нии душ на́ших.

При́сно в Бо́га богатя́щися,/ благода́ти Бо́жия испо́лньшися,/ мно́гия лю́ди, неду́жныя те́лом,/ здра́вы сотвори́ла еси́,/ та́же проти́ву сил вра́жиих,/ досажда́ющих душа́м челове́ческим,/ вои́тельница дерзнове́нная/ вои́стину показа́лася еси́,/ Матро́но, ста́рице богоблаже́нная.

Лише́ния, гоне́ния/ и уничиже́ния от безбо́жных,/ беды́ от сро́дник и бли́жних/ Христа́ ра́ди претерпе́ла еси́,/ Ему́же и жи́знь свою́ вве́ривши,/ богоблаже́нная ста́рице Матро́но,/ о творя́щих тебе́ напа́сти/ дерзнове́нно моли́лася еси́,/ да в ра́зум и́стины прии́дут и спасу́тся.

Сла́ва, глас и подо́бен то́йже:

О, пресла́внаго чудесе́!/ О, та́инства неизрече́ннаго!/ Слепорожде́нная Матро́на пресла́вная,/ духо́вныма очи́ма во́лю Бо́жию презира́ющая,/ та́йная душ челове́ческих зрит/ и по́мощь изря́дную, коему́ждо потре́бную, подае́т./ Да ки́йждо, от нея́ благодея́ние прие́мый,/ Триеди́наго Бо́га усе́рдно просла́вит/ и досто́йную хвалу́ Ему́ принесе́т.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

О, пресла́внаго чудесе́!/ Небесе́ и земли́ Цари́ца,/ от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая,/ до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет/ и ли́ка Своего́ изображе́ния ми́лостивно обогаща́ет./ О Влады́чице Держа́вная!/ Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя/ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия/ ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.

НА ЛИТУРГИ́И

Слу́жба пра́здника и святы́я.

Проки́мен, глас 3: Госпо́дь Просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мой,/ кого́ убою́ся? Стих: Госпо́дь Защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 208. Аллилу́ия, глас 6: Госпо́дь реши́т окова́нныя, Госпо́дь умудря́ет слепцы́. Стих: Возведо́х о́чи мои в го́ры, отню́дуже прии́дет по́мощь моя́. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 33. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

МОЛИ́ТВА

О блаже́нная ма́ти Матро́но, душе́ю на Небеси́ пред Престо́лом Бо́жиим предстоя́щи, те́лом же на земли́ почива́ющи и да́нною ти свы́ше благода́тию разли́чная чудеса́ источа́ющи, при́зри ны́не ми́лостивным твои́м о́ком на ны, гре́шныя, в ско́рбех, боле́знех и грехо́вных искуше́ниих дни своя́ иждива́ющия, уте́ши ны, отча́янныя, исцели́ неду́ги на́ша лю́тыя, от Бо́га нам по грехо́м на́шим попуща́емыя, изба́ви нас от мно́гих бед и обстоя́ний, умоли́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́ прости́ти нам вся на́ша согреше́ния, беззако́ния и грехопаде́ния, и́миже мы от ю́ности на́шея да́же до настоя́щаго дне и часа́ согреши́хом, да твои́ми моли́твами получи́вше благода́ть и ве́лию ми́лость, просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святая праведная Матрона Московская

Матрона Димитриевна Никонова родилась в 1881 году в селе Себино Тульской губернии в богобоязненной крестьянской семье. Это село расположено в двадцати километрах от Куликова поля. Будучи слепой от рождения, Матрона с младенческих лет получила от Бога дарование духовного зрения, проникновения в тайны Промысла Божия. Благодать, почившая на ней, проявилась в дарах молитвы, духовного рассуждения, ведения, прозорливости. К ней рано стали обращаться за советом – сначала местные жители, а затем и приезжие из других краев. На семнадцатом году у Матронушки внезапно отнялись ноги и она навсегда лишилась возможности ходить; однако она никогда не роптала из-за своих недугов, смиренно неся крест, данный ей от Бога.

В 1925 году Матрона уезжает в Москву, ставшую местом ее подвижнического служения и праведной кончины. Преследуемая безбожниками, Матрона была вынуждена постоянно менять место жительства, находя приют в домах верующих. Нескончаемым потоком шли к Матронушке люди, жаждавшие духовного врачевания, наставления, молитвенной помощи. По ее молитвам совершались исцеления немощных, расслабленных, страждущих от болезней душевных и телесных. Ее пророчества и предсказания многим людям помогли избежать опасности и гибели, найти верный путь в непростых обстоятельствах. До наших дней сохранились многочисленные свидетельства об этих чудесных событиях.

После ее праведной кончины, последовавшей в 1952 году, к могиле Матроны на Даниловском кладбище приходило множество людей, почитание почившей росло, совершались чудеса и исцеления. В 1999 году определением Патриарха Московского и всея Руси старица Матрона Московская была причислена к лику праведных для местного церковного почитания в г. Москве и Московской епархии. Честные мощи блаженной почивают в Покровском ставропигиальном женском монастыре города Москвы. Память святой праведной блаженной Матроны Московской совершается в день ее преставления – 19 апреля, в день тезоименитства – 9 ноября, а также в соборах Московских и Тульских святых.


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея апрель. - 2002. / Ч. 1. – 400; Ч. 2. - 312 с.

Комментарии для сайта Cackle