В 25-й день

Возвра́щение моще́й свята́го апо́стола Варфоломе́я и па́мять свята́го апо́стола Ти́та

НА ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры апо́столов на 6. Стихи́ры свята́го Варфоломе́я, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Многосве́тлаго Со́лнца звезду́ незаходи́мую,/ не́бо одушевле́нное,/ пове́дающее сла́ву Бо́жию спаси́тельную,/ Боже́ственнаго пропове́дника,/ свети́льника язы́ков,/ реку́, пролива́ющу струю́ ра́зума/ и напоя́ющу ве́рных сердца́,/ ублажи́м приле́жно Варфоломе́я сла́внаго.

Ше́ствия твоя́ яви́шася в мо́ри, апо́столе,/ па́че ума́ челове́ческа явля́ема:/ вве́ржен бо быв с ковче́гом,/ к за́паду текл еси́,/ от восто́ка благосла́вным/ после́дующим му́чеником тебе́ отобою́ду/ и честь творя́щим,/ манове́ньми Влады́ки вся́ческих,/ Варфоломе́е всеизря́дне.

Во́ду восхожде́ньми чу́дными освяти́л еси́/ и ко о́строву дости́гл еси́ Липа́рскому,/ ми́ро источа́я, сла́вне,/ и стра́сти неисце́льныя исцеля́я,/ и спас су́щим та́мо быв, и прибе́жище,/ и предста́тель, и изба́витель/ ко всех Царю́ и Спа́су,/ Варфоломе́е апо́столе.

И́ны стихи́ры свята́го Ти́та, глас то́йже.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Еди́но Триипоста́сное пропове́дуя Божество́,/ многобо́жное мо́ре язы́к возмути́л еси́/ и к ти́хим, блаже́нне, приста́нищем/ погружа́емый глубино́ю безбо́жия ты возве́л еси́./ Те́мже Небе́сное возме́здие восприя́л еси́,/ моля́ Человеколю́бца о воспева́ющих тя.

Боже́ственными сия́ньми озари́в твой ум,/ я́коже луча́ ше́ствовав с со́лнцем,/ просвеща́ющи омраче́нныя/ с Па́влом, Боже́ственный Ти́те,/ и с ним всю зе́млю от глу́бокия но́щи изба́вил еси́./ Те́мже тя ублажа́ем, я́ко святи́теля богоприя́тна,/ я́ко апо́стола боже́ственна,/ я́ко моли́твенника те́пла.

От Кри́та устреми́вся/ и в него́ возвраща́емь,/ я́ко незы́блемо основа́ние,/ на не́мже утверди́ся пра́вая ве́ра,/ зда́нием назда́ ве́рныя,/ Небе́сною Боже́ственною си́лою,/ Тит Бла́женный, оте́честву первопресто́льник,/ Па́влу спу́тник, и ве́рным утеше́ние.

Сла́ва, глас 2:

Оста́вив земна́я,/ после́довал еси́ Христу́/ и, зна́менався дохнове́нием Свята́го Ду́ха,/ по́слан быв от Него́ в язы́ки поги́бшия,/ обраща́ти челове́ки в свет богора́зумия,/ апо́столе Варфоломе́е,/ и, сконча́в по́двиги Боже́ственныя твоея́ стра́сти и мук разли́чных,/ ду́шу твою́ Христу́ преда́л еси́./ Того́ моли́, всеблаже́нне,/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен:

Дре́ву Кре́стному Тя, Иису́се, пригвожде́на/ зря́щи Неискусобра́чная,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ Ча́до Сла́дкое, почто́ оста́вил еси́ Мене́, ро́ждшую Тя, еди́ну,/ Све́те Непристу́пный Пребезнача́льнаго Отца́?/ Потщи́ся и просла́вися,/ я́ко да сла́ву получа́т боже́ственную/ и́же боже́ственныя стра́сти Твоя́ сла́вящии.

Тропа́рь, глас 3:

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние/ пода́ст душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

Кано́н Окто́иха еди́н и святы́х два на 8.

Кано́н свята́го апо́стола Варфоломе́я, его́же краегране́сие: Пе́сньми почита́ю до́браго моего́ предста́теля. Творение Ио́сифово, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и наполнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Прече́стна ка́меня тя Живота́ Ка́мень показа́,/ на не́мже созда́ Це́рковь свою́, Варфоломе́е, апо́столе Госпо́день./ Тем тя чтим и ублажа́ем.

Вели́ким научи́лся еси́, су́щим па́че ума́ и смы́сла,/ Прему́дрость обре́т Ипоста́сную, объюро́дил еси́ е́ллинов му́дрость,/ умудри́в концы́ Боже́ственными уче́нии.

Мертве́ц погребе́нный, мо́ря ше́ственник был еси́,/ Боже́ственным повеле́нием повину́яся,/ и, я́ко со́лнце к за́паду, от восто́ка, апо́столе, приспе́л еси́, просвеща́я его́.

Богоро́дичен: По́лный истощева́ется, Преве́чный начина́ется, от Де́вы Богоотрокови́цы ражда́емь,/ Его́же пропове́дал еси́ во двою́ существу́,/ во еди́ной же ипоста́си, Богоблаже́нне.

Други́й кано́н свята́го апо́стола Ти́та, его́же краегране́сие: Па́влова ученика́ Ти́та пою́ прему́дренно. Творе́ние Феофа́ново, глас то́йже.

Песнь 1. Ирмо́с то́йже.

Вся́кими дарова́ньми обога́ти́вши тя благода́ть Ду́ха,/ пропове́дника боже́ственна апо́стола, в концы́ пропове́дающа, посла Сло́ва воплоще́ние,/ Ти́те пресла́вне.

Зарю́ Боже́ственный благода́ти прие́мь,/ облиста́л еси́, я́ко со́лнце, прему́дре,/ су́щим во тьме душа́м, я́же просвети́л еси́,/ изыма́я неве́дения, пре́лести рабо́ты изба́вля́я, блаже́нне.

Сый испо́лнен даро́в духо́вных,/ Па́вел прему́дрый на тя рукополо́жение возлага́ет/ и служи́теля, и боже́ственна ученика́, и ве́ры пропове́дника устроя́ет, Ти́те пречу́дне.

Богоро́дичен: Изба́вля́я мирски́я концы́ пре́лести,/ возсия́ от Твоего́ чре́ва Госпо́дь, Богоневе́сто,/ Его́же моли́ всегда́ спасти́ ве́рою Тя, Де́во, чту́щия.

Песнь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Кре́пко утеше́ние тя обрето́ша, и свет, и лю́тых избавле́ние, Варфоломе́е прему́дре,/ и́же пре́лестию содержи́мии и безбо́жия мра́ком умовре́дно обложе́ннии.

Уста́ был еси́ Бо́га Сло́ва,/ от уст во́лка лука́ваго лю́ди изба́вил еси́, сла́вне,/ приводя́ к Зижди́телю твоему́ ба́нею Креще́ния, Варфоломе́е апо́столе.

Язы́ком твои́м о́гненным попали́в пре́лести вещь го́рькую,/ олядене́вшая, прему́дре, сердца́ обнови́л еси́/ и де́лати Небе́сныя ра́зумы устро́ил еси́.

Богоро́дичен: Из Тебе́ па́че сло́ва Бог Сло́во роди́тися благоизво́ли пло́тию, Девома́ти Чи́стая,/ ученика́ избра́в и служи́теля при́снаго, Варфоломе́я сла́внаго.

Ин

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Не му́дростию объюро́ди той внима́ющия,/ но ра́зумом и́стины ослепле́ние, блаже́нне, душ отгна́л еси́,/ притека́ющих к тебе́.

Олядене́вшую безбо́жия те́рнием бразду, всенасле́дие язы́к,/ серпо́м Боже́ственным очи́стил еси́,/ ра́зума се́мена насе́яв.

Еди́но пропове́дал в Трех Ли́цах Божество́,/ отгна́л еси́ мглу многобо́жия, блаже́нне,/ к Боже́ственному ра́зуму приводя́ концы́.

Богоро́дичен: Святе́йшу А́нгелов и всея́ тва́ри вы́шшу,/ из Тебе́ пло́тию Роди́выйся Тя соде́ла,/ те́мже Тя, я́ко Влады́чицу всех, почита́ем.

Конда́к Ти́та, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Па́влов яви́вся собесе́дник, апо́столе,/ с ним нам сло́во предвозвести́л еси́ Боже́ственныя благода́ти,/ тайноглаго́льниче Ти́те присиопа́мятне./ сего́ ра́ди вопие́м ти:/ не преста́й моля́ся о всех нас.

Седа́лен Варфоломе́я, глас 3.

Подо́бен: Боже́ственныя:

Бога́тство некра́домо Це́ркви,/ столп непоколеби́м благоче́стия, Варфоломе́е, показа́лся еси́, апо́столе,/ в мо́ри же стезю́ творя́, пучи́ну Боже́ственных источа́еши исцеле́ний, достосла́вне./ Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, Ти́та, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Я́коже звезда́ с со́лнцем, ходи́л еси́, пресла́вне Ти́те, с Па́влом,/ я́ве зе́млю просвети́сте и тьму разори́сте,/ в Кри́тстем же о́строве заше́д, блаже́нне, сме́ртию,/ всем незаходи́мы оста́вил еси́, я́ко зари́, Богому́дре, твоя́ боле́зни и словеса́,/ и́миже просве́щшеся, благоче́стно тя чтим и согла́сно вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творцу́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя,/ прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая,/ беззако́нию мя су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша,/ потщи́ся от тех злоде́йства мя изба́вити/ и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная, Нетле́нная,/ отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би/ и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́,/ восклица́ше, пла́чущи, и, горько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние/ ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий Сове́т,/ еже от Де́вы воплоще́ния/ Тебе́, Вы́шняго,/ проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше:/ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Рече́ния коне́ц прия́ша проро́ческая:/ свет бо язы́ком в снабде́ние, богогла́сный по́йде учени́к,/ просвеща́я вся вселе́нныя концы́.

Заре́ю просвеща́емь богонача́льною,/ Боже́ственным прича́стием, вторы́й свет яви́лся еси́,/ служи́в перводе́тельно нас ра́ди Обнища́вшему пло́тию, сла́вне.

Изба́ви твое́ ста́до грехо́вныя бу́ри, и бед, и скорбе́й сопроти́вных,/ наставля́я нас при́сно ко приста́нищем, сла́вне, спаси́тельным благода́тию.

Богоро́дичен: Я́ко несказанное премно́гое бога́тство милосе́рдия ро́ждши несказа́нно,/ обнища́вшия ны грехо́м, Пречи́стая,/ Боже́ственными дарова́нии обогати́.

Ин

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ Сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

От сокро́вищ неистощи́мых поче́рп, всему́дре,/ жа́дныя ра́зумы бога́тства и́стиннаго насы́тил еси́/ и умерщвле́нная сердца́ оживи́л еси́,/ неразу́мия отгоня́я мглу, всесла́вне.

Па́влова тя мре́жа промышле́нием благода́ти уловля́ет, Ти́те,/ хотя́ща усе́рдно по́слежде твое́ю у́дицею сло́ва/ язы́ки премно́гия извлещи́ от ле́стныя глуби́ны ко благоче́стию.

Сла́вному, я́коже а́гня, Боже́ственному Па́влу после́дуя,/ тя́жкия от среды́ во́лки, Богогла́се, отгна́л еси́,/ и́дольския же хра́мы на зе́млю низве́ргл еси́/ и хра́мы Бо́гу земноро́дныя сотвори́л еси́.

Богоро́дичен: Свята́я Богоро́дица, сень нескве́рная, Све́та дверь,/ трапе́за и ру́чка всезлата́я, несеко́мая гора́ и присе́нная,/ я́ко вмести́вшая Соде́теля, ублажа́ется.

Песнь 5

Ирмо́с: У́жасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Но́ги стяжа́в кра́сны пропове́данием, всем блага́я благовести́л еси́,/ всем мир, блаже́нне, пропове́дал еси́,/ вражды́ дре́вния отчужди́в Боже́ственными уче́нии Спа́са, апо́столе.

Сло́во твое́ цельба́ бысть прие́мшим зми́я яд смертоно́сный, Варфоломе́е,/ земля́ же паде́ся нечести́вых проро́чески,/ веща́нием прему́дрых уче́ний твои́х.

Мертве́ц многодне́вный, жи́знь источа́я незави́стную,/ хребты́ носи́м морски́ми, Варфоломе́е, с Боже́ственными му́ченики,/ безме́рныя пучи́ны проше́д, во о́стров Липа́рский устреми́лся еси́, апо́столе.

Богоро́дичен: И́стинно сла́влю Тя, Бо́жию Ма́терь Пречи́стую,/ ра́дуйся, Тебе́ зову́, я́ко А́нгел, Благослове́нная Обра́дованная,/ слы́шание и глаго́лание стра́шно,/ стра́нно прия́телище Влады́це тва́ри.

Ин

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твое́й, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Смердя́щую уста́вил еси́ зло́бы я́зву язы́ком, блаже́нне, душ,/ сла́дкою со́лию Боже́ственных слове́с твои́х,/ я́коже врач изря́ден и я́ко благода́ти служи́тель.

Па́вла веле́нием повину́яся кро́тко,/ с ним поднебе́сную обхо́диши, прему́дре,/ сло́во ра́зума благовеству́я, богопропове́дниче всече́стне.

Равноде́тельна, Еднопресто́льна Сло́ва Отцу́ науча́я,/ я́коже мудр, Богогла́се, повину́л еси́ суему́дрыя/ и́дольскую всю лесть отри́нути.

Богоро́дичен: Чи́стую чи́стым почти́м умо́м, добро́ту Иа́ковлю,/ Боже́ственными дея́ньми удобря́еми, благоче́стно воспое́м,/ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего.

Песнь 6

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Заря́ со́лнца, возсия́вшаго миру, пло́тию был еси́,/ светоно́сными твои́ми уче́нии, апо́столе,/ отгоня́я нощь ле́сти многобо́жную.

Лю́дем Бо́жие спасе́ние уясни́л еси́, пло́ти подо́бием я́вльшагося/ за мно́гую бла́гость, Варфоломе́е, пропове́дниче язы́ков и апо́столе.

Путь мо́ря име́л еси́ и стези́ в вода́х сотвори́л еси́,/ и позна́шася твоя́ в сих стопы́ Ду́хом,/ я́коже Дави́д прорече́, блаже́нне апо́столе.

Богоро́дичен: Храм сла́вы была́ еси́ и дверь Све́та яви́лася еси́,/ гора́ присе́нная, зна́меньми проро́ческими пева́ема,/ Де́во Ма́ти Богора́дованная.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Па́вел, ми́ра невече́рнее со́лнце,/ тя, я́коже зарю́, испуща́ет светолу́чну, блаже́нне,/ я́же во тьме неразу́мия седя́щая сердца́ просвеща́юща.

Вод живото́чных сый испо́лнен,/ струя́ми Боже́ственных уче́ний пото́ки, блаже́нне, неразу́мия потопля́еши,/ напоя́я язы́ков совокупле́ния.

Богоро́дичен: Пою́т ро́ди родо́в Тя, Всепе́тая:/ препе́тое бо Сло́во Бо́жие родила́ еси́ па́че сло́ва,/ Его́же сла́вят и челове́честии и А́нгельстии чи́ни.

Кондак, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Яви́лся еси́ ве́лие со́лнце Це́ркви,/ уче́ний сия́нием и чудесы́ стра́шными/ просвеща́я пою́щия тя, Варфоломе́е, Госпо́день апо́столе.

И́кос:

Я́коже со́лнце многосве́тлое, проше́д мир/ и сей луча́ми слове́с твои́х просве́щ, заше́л еси́, у́мер му́ченически,/ и исходя́щими от гро́ба твоего́ сия́нии тьму страсте́й отгна́л еси́./ Те́мже тя и́же за́вистию одержи́мии,/ и к за́падом со́лнца отгна́вше, страстоно́сче, отпуща́ют, по мо́рю ходя́ща./ Узре́ же ся в тебе́ превели́ко чу́до, от пла́вающаго стра́шно глубины́ мо́ря,/ е́же чу́дными освяти́ся твои́ми ше́ствовании, Варфоломе́е, Госпо́день апо́столе.

Песнь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Объюроде́вшее зло́бою, пресла́вне, челове́чество,/ сла́дкою со́лию исцели́л еси́ слове́с твои́х и пе́ти уве́рил еси́:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Я́ко не́бо превысо́ко, быв, сла́ву Бо́жию мы́сленно высо́ким гла́сом пропове́дуеши,/ я́ко Боже́ственный апо́стол, Ему́же зове́м:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Изтка́в Боже́ственныя благода́ти ри́зу, блаже́нне,/ оде́ял еси́ обнаже́нный лю́те зло́бою зми́я и пе́ти уве́рил еси́:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Предста́тельницу Тя и сте́ну необори́мую обогати́вшеся, Богороди́тельнице Чи́стая,/ раби́ Твои́, всегда́ ве́рою вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Мо́сте, к Бо́гу преводя́й от земли́, Благослове́нная.

Ин

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Еди́но Божество́ пе́ти, Еди́но Госпо́дство чти́ти Тит науча́я челове́ки,/ многобо́жнаго неи́стовства измени́ благоче́стно взыва́ющия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Умерщвле́нный душе́ю, безду́шную чту́щия вещь,/ умерщвле́ннаго нас ра́ди Животода́вца Бо́га позна́ша,/ тобо́ю наказу́емы, учениче́ и тайновеща́телю неизрече́нных.

Я́ко и́стины служи́тель, лжи отгони́тель яви́лся еси́/ и, я́ко Па́влов учени́к, гоне́ния и бе́ды претерпе́л еси́, с ним поя́, сла́вне:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Испещре́на доброде́тельми, Всецарю́ предста́ла еси́ одесну́ю,/ от Твои́х воплоще́на крове́й, Безневе́стная,/ приле́жно моля́щи изба́вится нам от вся́кия ну́жды.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те его́ во вся ве́ки.

Струя́ми наводня́емь Боже́ственными,/ я́коже из Еде́ма река, изше́л еси́/ напои́ти подсо́лнечную уче́нии твои́ми и преле́стныя во́ды изсуша́я благода́тию,/ Го́спода по́йте, – зовы́й,– и превозноси́те его́ во ве́ки.

Сло́во, я́ко боже́ственна богосло́ва слове́с вы́шших научи́в тя,/ я́коже стрелу́ небе́сную, ми́ру посла́,/ уязвля́я собо́ры вра́жия, сла́вне,/ и спаса́я ве́рою пою́щия и превознося́щия его́ во ве́ки.

Иска́пая, я́коже гора́, яви́лся еси́, Боже́ственную сла́дость, достохва́льне,/ мо́ре же име́л еси́ стезю́ по сме́рти, Боже́ственными си́лами пла́вая,/ сего́ непотопля́емь пучи́ною, тя доринося́щим, до́блий страда́льче.

Богоро́дичен: Зако́нов естества́ утаи́вшися, и ражда́еши и пребыва́еши Присноде́ва:/ Сло́во бо родила́ еси́, Челове́ка бы́вша за премно́гую бла́гость,/ Ему́же вси зове́м:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те его́ во ве́ки.

Ин. Ирмо́с то́йже.

Кропле́нием крове́й твои́х угасе́ огнь пре́лести чужди́й,/ неду́зи отгна́шася, де́мони исчезо́ша к Бо́гу мольбо́ю твое́ю, Ти́те апо́столе./ Тем тя, я́ко уго́дника боже́ственна Всецаря́ Христа́, восхваля́ем.

Весь Бо́гу освяще́н и Боже́ственными укра́шен, Ти́те, благода́тьми,/ сло́во спаси́тельное всем уясни́л еси́, безслове́сия, всему́дре, нас изба́вльшее,/ ве́рою и́стинною благословя́щих и превознося́щих Христа́ во ве́ки.

Све́та чисте́йшее прия́телище быв,/ просвети́л еси́ подсо́лнечную Боже́ственными сия́ньми, Ти́те досточу́дне,/ и омрачи́л еси́ сопротивле́ния беззако́ннующих враг,/ Го́спода поя́ и превознося́ во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Ору́жие, дре́вле обраща́емое, плещи́, Де́во, ны́не мне дае́т,/ я́ко Сло́во родила́ еси́, пло́тию обложе́но и во двою́ естеству́ разумева́емо,/ Его́же трепе́щут а́нгельстии чи́ни и славосло́вят земни́и во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.

Приво́дит пра́здник па́мяти твое́й днесь апо́стольский лик,/ му́ченицы ра́дуются и пра́ведных всех чи́нове./ Ве́рнии же, пе́сньми тя почита́ем и вопие́м:/ от вся́кия нас печа́ли, учениче́ Христо́в, изба́ви.

Кресто́м блаже́нную кончи́ну, сла́вне, прие́м,/ сообра́зен был еси́ страсте́м Учи́теля твоего́/ и прича́стник све́тлости и Боже́ственныя сла́вы,/ при́сно со А́нгелы тому́ предстоя́ и неизрече́ннаго све́та сподобля́емь.

Пресве́тлая и благонаро́читая па́мять твоя́ нам возсия́,/ всех просвеща́ющи, Христо́в самови́дче, Варфоломе́е му́дре, в не́йже моли́м тя:/ помяни́ всех нас,/ супротивле́ния вся́каго и обстоя́ния моли́твами твои́ми нас избавля́я.

Богоро́дичен: Умертви́ на́ша плотска́я мудрова́ния, Богороди́тельнице Чи́стая,/ уста́ви страсте́й на́ших бу́рю, ути́ши смуще́ние/ и помышле́ньми утверди́ Боже́ственными, Чи́стая, сердца́ ве́рою чту́щих Тя,/ Предста́тельнице на́ша непосты́дная.

Ин

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́,/ тем Тя вси велича́ем.

Всю твою́ ко Изба́вителю нося́ и любо́вь и наде́жду,/ влече́т спу́тника Па́вел, с тобю свяще́нное Ева́нгелие язы́ком пропове́дуя, апо́столе./ Те́мже с ним тя почита́ем.

Неду́ги отго́ниши ве́рных, де́моны прогоня́еши Боже́ственною благода́тию./ Крит, вели́кий град, первопресто́льника тя стяжа́ боже́ственна,/ свети́льника же и зарю́ небе́сную, Ти́те Богому́дре и достохва́льне.

Я́ко со́лнце, возсия́ нам па́мять твоя́,/ заря́ми духо́вными всесве́тло укра́шена, о́блаки душ отгоня́щи,/ ю́же ве́рою творя́щия ны сохраня́й, Ти́те всеблаже́нне и достохва́льне.

Богоро́дичен: Плени́цы прегреше́ний мои́х, Чи́стая, разреши́ хода́тайством Твои́м, Всенепоро́чная,/ разори́ тьму ду́ши моея́, бу́рю страсте́й мои́х ути́ши,/ всу́е борю́щия мя сокруши́/ и спаси́ мя, Влады́чице Присноде́во.

Свети́лен.

Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Све́та прия́телища, непреме́нныя зари́ невече́рняго дне,/ светолу́чныя мо́лнии, Варфоломе́я и Ти́та, ве́рнии, сла́вим вси.

Богоро́дичен:

Кре́пким Твои́м покро́вом от наве́та вра́жия/ нас, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся невре́дны:/ Тя бо и́мамы еди́ну прибе́жище в напа́стех.

НА ЛИТУРГИ́И

Проки́мен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же ру́ку его́ возвеща́ет твердь. Апо́стол к Ти́ту, зача́ло 300. Аллилу́ия, глас 1: Испове́дят небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди. Стих: Бог прославля́емь в сове́те святы́х. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 11. Прича́стен: Во всю зе́млю:

Перенесение мощей апостола Варфоломея было в конце VI века. Его апостольская деятельность и мученическая кончина воспоминаются Церковью 11 июня. Апостол Варфоломей пострадал за Христа в Албане Армянской (ныне Баку) в 71 году, где и находились его святые мощи. От мощей святого апостола происходили многочисленные чудеса, и много неверных обращалось ко Христу. При императоре Анастасии (491–518) мощи апостола Варфоломея были принесены во вновь построенный город Анастасиуполь (или Дару) и находились там до конца VI века.

Когда город Анастасиуполь был захвачен персидским царем Хозроем, христиане, взяв ковчег с мощами апостола Варфоломея, бежали с ним к берегам Черного моря. Настигшие их жрецы бросили ковчег с мощами апостола Варфоломея в море. Вместе с ним были брошены в море еще 4 ковчега с мощами святых мучеников Папиана, Лукиана, Григория и Акакия. Силою Божией ковчеги не потонули в морской пучине, но совершили чудесное плавание по морям и достигли Италии. Ковчег с мощами апостола Варфоломея пристал к берегу у острова Липары, а остальные ковчеги продолжали свой путь и пристали к берегу в разных местах Италии. Ковчег с мощами мученика Папиана остановился в Сицилии, мученика Лукиана – в Мессине, мученика Григория – в Калабрии и мученика Акакия – в Аскулусе. О прибытии святых мощей апостола Варфоломея было откровение епископу острова Липары Агафону, который вышел с клиром к берегу моря, взял ковчег из воды и торжественно перенес в церковь. От мощей апостола Варфоломея истекло миро, подававшее исцеление от различных болезней. В церкви острова Липары святые мощи оставались до середины IX века. Когда остров был захвачен язычниками, христианские купцы взяли святые мощи апостола Варфоломея и перевезли в город Беневент, где их приняли с великой честью и положили в главной церкви города.

Апостол от 70-ти Тит был уроженец острова Крита, сын знатных язычников. В молодых годах он внимательно изучал эллинскую философию и древних поэтов. Занимаясь науками, Тит проводил жизнь добродетельную, не предаваясь порокам и страстям, свойственным большинству язычников. Он соблюдал девственность, как засвидетельствовал о нем священномученик Игнатий Богоносец (память 20 декабря). За такую жизнь Господь не оставил его без Своей помощи. В двадцатилетием возрасте святой Тит во сне услышал голос, внушавший ему оставить эллинскую премудрость, не дающую душе спасения, но искать той, которая спасает. После этого сна святой Тит ждал еще один год, не будет ли ему еще подобного веления и, действительно, ему было указано ознакомиться с учением Божиих пророков. Первое, что ему довелось прочитать, была Книга пророка Исаии. Открыв ее на 47-й главе, он был поражен словами, сказанными как бы про его собственное духовное состояние.

Когда до Крита дошел слух о появившемся в Палестине Великом Пророке и о чудесах, творимых Им, правитель острова Крита, родной дядя Тита, послал его туда. Этот Пророк был Сам Господь Иисус Христос, воплотившийся от Пресвятой Девы Марии и пришедший в мир для искупления рода человеческого от тяготевшего над ним первородного греха. Святой Тит в Иерусалиме увидел Господа; слушал его проповедь и уверовал в Него. Он был свидетелем Крестных страданий и смерти Спасителя, его славного Воскресения и Вознесения на Небо. В день Пятидесятницы будущий апостол слышал, стоя в народе, как 12 апостолов, после сошествия на них Святого Духа, говорили разными языками, в том числе на языке критян (Деян.2:11). Святой Тит принял Крещение от апостола Павла и сделался его ближайшим учеником. Он сопровождал апостола Павла в его миссионерских путешествиях, неоднократно выполнял его поручения, касающиеся новоустроенных Церквей, и был с ним в Иерусалиме. Святой Тит был причислен к 70-ти апостолам и рукоположен апостолом Павлом во епископа Критского. Около 65 года, незадолго до второго заточения, апостол Павел направил пастырское послание своему избраннику (Тит.1–3). Когда апостол Павел как узник был привезен в Рим на суд кесаря, святой Тит оставил временно свою́ критскую паству и пошел в Рим послужить своему духовному Отцу. После мученической кончины апостола Павла апостол Тит вернулся в главный город Крита – Гортину.

Апостол Тит мудро управлял своей паствой и трудился над просвещением язычников светом веры Христовой. ему был дан от Господа дар чудотворений. Во время одного из языческих праздников в честь богини Дианы Тит проповедовал собравшимся во множестве язычникам. Когда он увидел, что они его не слушают, он помолился Господу, чтобы Сам Господь показал заблуждающимся людям ничтожество идолов. По молитве апостола Тита, идол Дианы на глазах у всех упал и разбился. В другой раз апостол Тит молился, чтобы Господь не допустил окончания постройки воздвигавшегося языческого храма в честь Зевса, и он разрушился. Такими чудесами апостол Тит привел к вере во Христа многих. Просветив светом веры и окрестные страны, апостол Тит мирно скончался в глубокой старости, 94-х лет. Перед смертью его лицо просияло, как солнце.


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея август. - 2002. / Ч. 1. – 448 с.; Ч. 2. – 432 с.; Ч. 3. – 384 с.

Комментарии для сайта Cackle