В 23-й день

Святаго апостола Иа́кова, брата Бо́жия

На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4

Подобен: Дал еси знамение:

Приидите, память Богобрата почтим священно, о Богомудрии./ Иго бо взем Христово усердно,/ Евангелия благости Его и Царствия проповедник показался,/ и Того неизреченное строение уверяет./ Темже им, Всесильне, очищение нам даруй.

Вся огласи́ вселенныя концы глагол твоих вещание,/ имиже просвещаемся добродетелей Божественная ко всякому виду/ и наставляеми верно Святыя Троицы к познанию./ Тем молим тя яко иерарха:/ молися Иисусу Человеколюбцу спасти души наша.

Издале́ча прозри́ твое жительство, Иакове,/ брата тя прия Христос Человеколюбец, премудрый провидец,/ Иерусалима священноявле́нника верна/ и пастыреначальника поставляет,/ и таи́нника неизреченная священноде́йствующа та́инства./ егоже и ныне моли спастися душам нашим.

Слава, глас 6. Самогласен:

Кровию мучения священство украси́л еси, священномучениче апостоле:/ на криле́ бо святи́лища представ,/ Бога Слова проповедал еси, Творца су́ща всего./ Тем от иудей све́ржен,/ Небесных чертогов сподобился еси, Богобрате Иакове,/ Христа Бога моли спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит:

На стиховне стихиры, глас 1

Подобен: Небесных чинов

Благоче́ствующих множества,/ ныне священный праздник радостно совершающе,/ воскликнем вси, верно восхваля́юще во псалме́х и пениих,/ Богобрата днесь и ученика Господня:/ присно бо молит спастися нам.

Стих: Во всю землю изыде вещание их/ и в концы вселенныя глаголы их.

Еже по плоти Господня желания, мудре,/ брат показался еси,/ ученик и самовидец Божественных тайн,/ бе́гаяй с Ним и в Египте быв со Иосифом,/ Материю же Иисусовою:/ с Нимиже моли спастися нам.

Стих: Небеса поведают славу Божию,/ творение же руку́ Его возвещает твердь.

Апостольский лик тебе избра́/ священствовати пе́рвее в Сионе святе́м/ Христу Благодетелю,/ яко суща Того по плоти сро́дством и брата,/ спутешественника и наследника следо́в Того, Иакове.

Слава, глас 8:

Началопастыря Христа брат был еси и преемник/ и во апостолех знамени́т,/ еже за Того умре́ти возлюбил еси/ и мучения не устыде́лся еси,/ Иакове славне:/ Того моли непрестанно спасти души наша.

И ныне, Богородичен:

Влады́чице, приими́ молитвы раб Твоих/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Тропарь, глас 2:

Яко Господень ученик восприял еси, праведне, Евангелие,/ яко мученик и́маши еже неопи́санное,/ дерзновение яко брат Божий,/ еже моли́тися яко иерарх:/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Слава, и ныне: Вся паче смысла:

На утрени

На Бог Господь: тропарь дважды

Слава и ныне, Богородичен

По 1-й стихологии седален, глас 1

Подобен: Гроб твой

Апостоле Христов, и самовидче, и мучениче,/ Иакове премудре, брате Божий блаженне,/ верою празднующий честну́ю твою память/ свобода от обдержащих прегрешений молитвами твоими,/ Небеса насле́дуяй силою духа.

Слава, и ныне, Богородичен:

Купину́, юже Моисей неопа́льну виде,/ го́ру Божию, святый облак, сень нескверную,/ Богоприятную трапе́зу, палату Высокаго Царя,/ всесветлую и непроходимую дверь,/ Дево, поем Тя.

По 2-й стихологии седален, глас 5

Подобен: Собезначальное

Ученик Словесе́, Истины проповедник,/ яко стрела по́слан был еси,/ просвещая сущия во тьме лю́тей, святе апостоле,/ и безбожия мглу отгоня́ от земли,/ вся благове́рующия сы́ны дне показал еси,/ Христов ви́дче, святе Иакове.

Слава, и ныне, Богородичен

Иже упование на Тя, Дево Пречистая,/ непреткнове́нное иму́ще,/ покров су́щи от различных напастей и обстояний,/ и бед лютых свободи́ ны,/ моля́щи Сына Твоего со апостолы Его,/ и спаси вся, воспевающия Тя.

Оба канона Окто́иха, без му́ченичнов. И апостола канон на 6. Феофа́ново. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Моря чермну́ю пучи́ну/ невлажными стопами,/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победил есть.

Дая́нию благо́му, Иакове,/ и дару соверше́нну от Отца светов человеком подая́тися, учи́ши я́ве,/ Емуже причасти́тися, апостоле, тя поющим помолися.

Светом просвеще́н, до́блий, Божественнаго Духа/ и с Ним законы изложи́в,/ Церкви управляеши язы́ков, яко Христов апостол, священнотаи́нниче всеблаженые.

Лик апостольский, всемудре, я́ве украси́л еси,/ яко первый иерарх быв, само действом Слова пома́зан яко ученик и брат Божий,/ священнопроповедник свяще́ннейший.

Богородичен:

Источник Тя исцелений иму́ще,/ почерпа́ем, яко Источник рождшую жизни, Богородице Дево Чистая,/ и душ врачевство́, и телес обновле́ние.

Катавасия: Отве́рзу уста моя

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.

Веселится о тебе колено Иудово днесь,/ Христовыми светлостьми́ ви́де тя све́тло облистаюша.

Звезду Богосия́нну Церковь язы́чная иму́щи тя,/ благославнаго проповедателя,/ и Божественным Светом озаряется.

Закон ты жизни Церкви Христове положил еси,/ Жизнодательным Духом ты законополагая и вещая.

Богородичен:

Егоже родила еси плотию, о Богомати,/ из Отца Возсиявшаго,/ Того, Чистая, Иаков яко Бога всех пропове́да.

Седален, глас 8

Подобен: Премудрости

Сродник по плоти Иисусов был еси,/ и от Него, апостоле, благодать многу приял еси/ и всем препо́дал еси просвещение и разум, всемудре Иакове,/ и и́дольскую лесть из корене исто́ргнув./ Тем, и́же тьмы предстатели и лестцы́, неправедно тя убивают, Спаса пропове́дающа./ Сего ра́ди вопием ти:/ моли Христа Бога грехов оставление дарова́ти чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Солнца о́блаче разу́мнаго,/ Божественнаго Света свети́льниче златокова́нный,/ Нескверная, Небла́зная, Всенепорочная Владычице,/ омраче́нную душу мою ослеплением страстей,/ безстрастна заре́ю просвети, молюся,/ и оскверне́нное мое сердце омы́й потоки умиления,/ покаяния же слезами и от тиме́ния мя очисти дел моих,/ да любовию зову Ти:/ Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление пода́ти ми,/ Тебе бо имею надежду, раб Твой.

Песнь 4

Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего о́браза,/ на Кресте Твоем стал еси,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси, Человеколюбче,/ крепость моя и хваление.

Ввел еси в море Твоя ко́ни, апостолы, Спасе,/ и просвети́ша язы́ки, к Твоему познанию привле́кше, Владыко.

Нескверно, яко зерца́ло, я́влься,/ и перводетельныя лучи Несозда́нныя Троицы известно прие́м,/ всем возсиял еси.

Валяемаго тя ка́меня пророчество освященное зрит/ и сокрушающа прелести гнилое су́етство/ силою Духа.

Богородичен:

Вшед, о Богомати, во чрево Твое Превечное Слово,/ родивыйся из Отца неизреченно,/ Иакова апостола являет.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспевающия Тя.

Ты, Господи, Свет,/ блистание Иакова яви́л еси светя́ща/ и земны́я неве́дения и тьмы изменя́юща.

Тя, Господи, гласом свобо́дным пропове́да/ праведный брат Твой,/ подражатель же страсти бысть, убиваем.

Кий земны́й ум похвал пения тебе принести может,/ добродетелей просвеще́нному благодатьми, Иакове.

Богородичен

Тя истинно Божественное обре́т жили́ще,/ вселися, о Дево, наше спасение, Слово, промышля́я.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хваления, Господи,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Одеждею законною облече́ тя лучшею/ и иерарха являет, Аарона древняго честне́йша,/ и́же милости ра́ди в братство прие́мый тя.

Орга́н, де́йствы ударяемь Духа,/ все помышление наслаждая и Богу привед спасаемыя от работы люте́йшия,/ был еси изря́днейший.

Возжажда́в, жи́зненныя испил еси воды́,/ и ре́ки источаеши Богоглаголиваго твоего чрева,/ текущия вселенней Божественным Духом.

Богородичен:

Ева убо преслуша́нием смерть роди́,/ Богородица же, Жизнь заче́нши, роди́ Нестаре́ющуюся/ и древний за всех отдаде́ долг.

Кондак, глас 4

Подобен: Вознесы́йся

Отчее Единородное Бог Слово,/ пришедшее к нам в последняя дни,/ Иакове Божественне,/ пе́рваго тя показа́ Иерусали́млян пастыря и учителя,/ и вернаго строителя та́инств духовных:/ темже тя вси чтим, апостоле.

Икос:

Рождение тя Ио́сифово, Иерусалима перваго иерарха, Иакове Боговидче, и Господня брата/ песньми похвальными воспое́м верно и к тебе возопие́м:/ да́руй нам дар соверше́н от Отца све́тов/ и отжени скорбь, настоящую от множества прегрешений,/ поднесо́ша бо врази на ны пя́ту и обступи́ша нас исма́ильтяне,/ ихже сокруши́ вскоре лу́ки, священноявле́нне, яко да тя вси почитаем, апостоле.

Песнь 7

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия па́че,/ нежели пла́менем опаляеми, взыва́ху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Яко в пещи́, на го́рнице просвещаемь Божественным пришествием Духа, та́инственно,/ Богоглаголиве, возопил еси:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Свыше дыхание зе́льное/ апостола язы́ком огнеобра́зным веща́ти Божия величествия устро́й:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Виде́ния деятельнаго излагая дщи́цу,/ от скрижа́ли же, яко духовныя, человеки научи́л еси:/ благословен еси, Боже мой, зовый, Господи.

Богородичен:

Возсозда́вый мир во утро́бе Твоей, Богоневесто,/ Божественнаго служения показует соверши́теля Иакова, взывающа:/ благословена Ты в женах, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Руце распросте́р Даниил,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же силу угаси́ша,/ добродетелию препоя́савшеся,/ благочестия рачи́тели,/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Господа.

Ру́це распростер крепкия,/ апостолы Твоя, Спа́се, благословил еси, восходя, Владыко, к Безначальному Отцу Твоему,/ и устроил еси ты́я с веселием вопи́ти:/ благословите вся дела Господня Господа.

Якоже обещался еси, нело́жно апостолом Твоим Духа послал еси,/ Сего Иаков, Владыко, све́тлостию просвеща́ем,/ вселенную молниями просвещает я́ве и вопие́т Тебе:/ благословите вся дела Господня Господа.

Мудрость, Иакове му́дре, Ипоста́сную имел еси Учи́теля,/ уча́щу тя неизреченным и неизглаго́ланным тайнам,/ и к благочестию люди зва́ти воздвигл еси:/ благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен

Го́ру явле́нну мысленную, Дево Чистая, пророк виде Тя,/ из Тебе бо пречестны́й Камень отсече́ся,/ спасая вселенную воистину, Божественно поющую:/ благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосечный/ от несеко́мыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества:/ тем, веселя́щеся, Тя, Богородице, величаем.

Приидите, первопрестольника вси, Це́ркве свети́льника,/ священными, Иакова, пе́сньми, яко иерарха и Христопроповедника,/ тезоименне праведнаго именова́нна, величаем.

Божественнаго о́бщника, яко я́вльшася Безконечнаго Царствия,/ и Божия нарече́нна брата,/ и житие́м и́стинствующа, именова́ние прие́мша,/ священнотаи́нника тя величаем, Иакове.

Престолу предстоя́, блаже́нне, венценосец Троицы,/ верою почитающих твою память, нетлеющих наслади́тися че́стей,/ яко иерарх, Иакове, благоприятен,/ твоего Владыку умоли.

Богородичен

Ты, от Девы Рожде́ннаго неискусобра́чно, Богоявле́ние,/ учении твоими я́ве чести́ Бога научаеши, Воплощенное Слово,/ в Негоже мы верующе ныне, достойно величаем.

Светилен

Подобен: Духом во святи́лищи

Яко Господня брата бывша, блаженне Иакове Богодохновенне,/ вернии по долгу хвалим тя,/ сла́вяще светлую и всечестную, и светоносную твою память:/ молися прилежно за чтущих тя.

Слава, и ныне, Богородичен

Молитвенницу Тебе приводим и теплую Предстательницу,/ Чистую Матерь Твою, ве́рнии, по до́лгу:/ сподоби рабы Твоя причаститися славы Твоея́, и праведных ча́сти,/ и сладости райския, и улучи́ти нам Небесное Царствие.

На хвалитех стихиры на 4, глас 8

Подобен: Господи, аще и на судищи

Господи, а́ще и на криле́ предста́ святи́лища Иаков,/ но, дерзновением возопив, Бога Слова Тя пропове́да,/ Соде́теля всех, в мир пришедшаго:/ егоже молитвами и ныне подаждь просвещение душам нашим.

Господи, аще и дре́вом глава́ апостолова сокруше́на бысть,/ но в раи́ древо жизненное ему даде́ся/ и, от привременных отреши́вся, вечно веселится:/ егоже молитвами Це́рквам мир Твой низпосли́.

Господи, Тя испове́дав на земли́ до́блественне, брат Божий,/ Сына Бога Вышняго, искренно приснопамятный,/ злославныя враги посрами́ и укроти́:/ сего ради и пострадав, Тебе предстои́т, радуяся.

Господи, аще и сверго́ша иудеи с высоты́ праведнаго,/ но Небесных черто́гов с веселием сподо́бися,/ и в пи́щи наслаждения достойно весели́тся:/ тем у́бо подае́ши мир душа́м на́шим.

Слава, глас 1. Византи́ево:

Во о́гненней зари́ Божественнаго Духа просвети́вся,/ благочестия яви́лся еси Божественный ревни́тель,/ бра́те Божий Иакове./ Тем и оде́ждею тя законнаго священства,/ яко Аарона древняго, честнейшею оде́я,/ и́же милосердия ради в братство тя прие́мый./ Того моли, апостолов похвало́,/ спастися душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен. Славосло́вие великое, и отпу́ст.

На Литургии: Блаженна от канона апостола, песнь 3 и 6. Прокимен, глас 8: Во всю землю изыде вещание их. Стих: Небеса поведают славу Божию: Апостол к Галатом, зачало 200. Аллилуия, глас 1: Исповедят Небеса чудеса Твоя, Господи. Евангелие от Матфея, зачало 56. Причастен: Во всю землю изыде вещание их

В той же день. Святаго праведнаго Иа́кова Борови́тскаго, чудотворца, пренесение мощей

Вечер

Блажен муж: На Господи, воззвах: стихиры, глас 5

Подобен: Радуйся

Радуйся, Великий Но́вграде,/ красу́йся и лику́й, Церковь Божия,/ днесь бо свети́ло великое нам явися,/ многоцеле́бныя мо́щи блаженнаго Иакова,/ и мир весь просвеща́ют Богодарованными чудесы́,/ яко источник неисчерпаемый показа́шася,/ и яко струи́ точа́т исцеления/ верою приходя́щим к блаженным моще́м его:/ да́рует бо здра́вие неоску́дно,/ боля́щим во гресе́х великое врачева́ние,/ и Христа мо́лит дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, Богому́дре отче Иакове,/ твоя бо мо́щи всечестны́я и святыя/ оби́льно всегда источа́ют исцеления верно приходя́щим,/ благоуха́ния всех исполня́юще духовнаго/ и тьму демонскую далече отгоня́юще./ Темже мо́лим тя, раби́ твои,/ всякаго наве́та вра́жия нас изба́вити:/ яко да радостною душею и чистым сердцем,/ святое твое пренесе́ние духовно пра́зднующе,/ мо́лимся дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, премудре отче Иакове,/ Ангельское на земли житие́ пожи́л еси,/ ду́хови плоть повину́л еси,/ пощением же и воздержанием свет ми́рови яви́лся еси,/ украси́лся бо еси, блаженне,/ и Святей Троице обитель себе соде́лал еси,/ и дарова́ния чуде́с от Нея сподо́бися/ исцели́ти различныя неду́ги/ приходящим с верою к моще́м твоим, и пра́зднующим святое пренесе́ние./ Моли́ дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Слава, глас 4:

Преблаженне отче наш Иакове,/ благодатию Божественнаго Духа/ обильно всегда источа́еши исцеления/ с верою приходя́щим к мощем твоим,/ ю́же прия́л еси от всех Царя Христа Бога./ егоже де́телию ду́хи лукавыя от человек отгоня́еши,/ исцеля́еши стра́сти неисце́льныя/ и просвещаеши верных сердца́ блистанием чудес твоих./ С Вы́шними же ли́ки ныне на Небесех водворя́ешися, Богому́дре,/ и ра́дости неизрече́нныя наслажда́ешися./ Темже днесь пра́зднующе пренесение твое,/ моли, мо́лим тя, молитвами твоими/ дарова́ти нам пособие на враги/ и мир ми́рови испроси́,/ належа́щих нам скорбе́й душевных и телесных страсте́й/ свободи́ молитвами твоими.

И ныне, Богородичен: Иже Тебе ради:

Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая (зри страницы 791– 792)

На литии стихиры, глас 4. Самогласны:

Приидите, вернии, хвала́ми, соше́дшеся,/ ныне соста́вим торжество в честне́й пра́зднице/ честна́го пренесения блаженнаго Иакова,/ духовно пра́зднующе,/ к нему возопие́м:/ моли́, мо́лимся, нам победите́льная на враги дарова́ти,/ тебе бо молитвенника ко Владыце те́пла стяжа́хом,/ подающаго мирови ве́лию милость.

Возсия́ днесь пресветлая память твоя, Богомудре Иакове,/ созыва́ющи ны празднолю́бцы к похвале́нию/ и славе Христа Бога нашего./ Тем, притека́юще к моще́м твоим,/ исцеления дар прие́млем,/ и тебе, прославльшаго Спаса Христа, воспевае́м во веки,/ непрестанно сла́вяще.

Отче преблаже́нне Иакове,/ днесь любовию соше́дшеся к тебе,/ све́тло торжеству́юще гла́сы пе́сненными,/ псаломски вопию́ще, глаголем:/ блажен муж, бояйся Господа,/ непоро́чно бо в за́поведех Господних ходи́л еси,/ темже ныне с пра́ведными на Небесех водворя́ешися,/ с ни́миже моли́ся Господеви спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, глас 4:

Духовною благодатию отъе́млеши неду́ги страсте́й/ и отго́ниши ду́хи лука́выя,/ и исцеля́еши стра́сти неисце́льныя, Иакове всеславне,/ и просвещаеши сердца́ верных блиста́нии чудес твоих./ Темже днесь гла́сы немо́лчными воспева́ем/ пресве́тлую и светоносную память твою.

И ныне, Богородичен: При́зри на моления:

На стиховне стихиры, глас 8

Подобен: О, преславнаго чудеса́!

О, преславное чудо!/ Божиим манове́нием рака твоя, блаженне,/ на кре31 пришедши, ста недви́жимо,/ вернии же людие, обретше тя, радостию и любовию прие́мляху./ Молитвами Твоего угодника, Христе Боже,/ спаси́ ду́ши наша яко Милосерд.

Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.

О, пресла́вное чудо!/ Сиянием Духа Пресвятаго просвещаеши весь мир,/ притекающих к моще́м твоим Богомудре Иакове./ Темже, вернии, сошедшеся в твое пренесение, Го́сподеви вопие́м:/ Иисусе Царю, спаси́ ду́ши наша яко Милосерд.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Господа,/ в за́поведех Его восхо́щет зело́.

О, пресла́вная и́стинная чудеса́ блаженнаго Иакова!/ Како возмо́жем похвали́ти или ясно изглаго́лати,/ подае́т бо различная исцеле́ния/ не то́кмо притека́ющим к мощем его,/ но и везде́ призывающим имя его,/ никогда́же ску́дны своих чуде́с оставля́ет./ И ныне моли́ся, блаженне Иакове,/ дарова́ти нам ве́лию милость.

Слава, глас 6:

Возсия́ днесь пресветлое торжество́,/ отче Богомудре Иакове,/ ты бо от младе́нства Богу прилепи́лся/ и Того стопа́м последовал еси,/ мирски́й мяте́ж, а́ки ну́ждное волне́ние, преплы́л еси,/ и ныне на Небесех царствуеши./ Мы же, покланя́ющеся моще́м твоим,/ верно от души Христа славосло́вим,/ давшаго нам тебе, те́пла молитвенника к Богу:/ к Немуже о нас моли́ся,/ чтущих и верно пра́зднующих твое пренесе́ние,/ спастися душа́м нашим.

И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой:

Тропарь, глас 1:

Боже́ственною благодатию просвети́вся,/ и по смерти да́руеши исцеление/ притека́ющим к тебе, премудре Иакове:/ те́мже и мы ныне чтим честны́х моще́й твоих пренесе́ние,/ веселяще вку́пе ду́ши и телеса́./ Тем вси вопие́м:/ Слава Давшему ти крепость!/ Слава Венчавшему тя!/ Слава Де́йствующему тобою всем исцеления!

Слава, и ныне. Богородичен: Гавриилу вещавшу

На утрени

По 1-м стихословии седален, глас 4

Подобен: Явился еси

Пресветлую твою память днесь торжествующе,/ Спаса и Господа моли́ти прилежно/ тя молим, отче Иакове,/ всем пода́ти согрешений прощение.

Слава, и ныне, Богородичен:

Теплое заступление сущим в беда́х, и Помощницу нашу, и к Богу пременение,/ Еюже тли изба́вихомся,/ Богородицу вернии ублажаем.

По 2-м стихословии седален, глас 1

Подобен: Лик Ангельский

Житие́ на земли благоче́стно скончав,/ прия́телище Духа Святаго явился еси,/ просвещая к тебе верою притека́ющия, блаженне./ Темже моли Владыку и Господа/ просвети́ти ду́ши наша, воспевающих тя,/ Иакове Богоблаженне, отче наш.

Слава и ныне, Богородичен:

Всех Творца и Господа, и Зижди́теля,/ Всенепорочная, Чистая,/ Духом Божественным в ложесна́х заче́нши,/ без нетления родила́ еси,/ егоже славяще, Тя воспеваем, Дево,/ яко палату всех Царя и ми́рови спасение.

По Хвали́те Имя Господне: припев:

Ублажаем тя,/ святый праведный Иакове,/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа Бога нашего.

Псалом избранный: Терпя потерпех Господа

По полиелеи седален, глас 8

Подобен: Премудрости

Плотски́я страсти воздержанием, отче, увяди́л еси/ и благодать духовную восприя́л еси,/ тем и сосуд достоин был еси,/ и по кончине явился еси, страсти очищая,/ отче Иакове, моли Христа Бога,/ грехо́в оставле́ние дарова́ти,/ честву́ющим любовию святое твое пренесе́ние.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, без Се́мене ро́ждшую Бога плотию,/ вси ублажа́ем, роди человече́стии,/ Огнь бо вселися в Тя Божества́,/ и яко Младенца дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род/ достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа Бога/ согрешений оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся верою пресвято́му Рождеству Твоему.

Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Честна́ пред Господем: Стих: Что возда́м Господеви: Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Прииди́те, вси людие,/ хвалу́ принесем блаженному, вопию́ще:/ радуйся, пресветлый сто́лпе,/ просвеща́яй нас чудес светлостьми́./ Радуйся, росоно́сный облаче,/ пла́мень погашающь страсте́й и орошающь верных мысли./ Радуйся, моляйся Христу,/ еже пода́ти воинству нашему победы на пога́ныя враги/ и умири́ти мир, и спасти ду́ши наша.

Канон Богородицы, со ирмосом на 6. И святаго канон на 8. егоже краегранесие по алфавиту до девятыя песни: Совершен же списавшаго именем. Глас 5

Песнь 1

Ирмос: Спасителю Богу,/ в мо́ри люди немо́крыми ногами наста́вльшему/ и фараона со всево́инством пото́пльшему,/ Тому Единому пои́м, яко просла́вися.

Агнче Божий, Слове, даждь ми слово недостойному Твоему рабу,/ да возмогу́ воспе́ти в память пренесения моще́й блаженнаго Иакова торжество, взывая:/ Тому Единому воспоим, яко прославися.

Безвестная и тайная последнему роду явле́на быша честныя мо́щи твоя́, премудре Иакове,/ к нимже прикасающеся, освящение прие́млем, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Всесвятая твоя память возсия́ ми́рови, яко солнце, просвещая ду́ши благочестно поющих тя,/ в нейже моли́ся,блаженне, пода́ти очищение грехов Го́сподеви зовущим:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Богородичен:

Господороди́тельнице Чистая, Небесный вхо́де,/ горо́ несеко́мая, дверь непроходи́мая,/ апостолом слава, мучеником веселие, преподобным красота,/ приими моление наше, еже Ти приносим/ в память блаженнаго Иакова, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повелением Твоим/ и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую/ на недви́жимем, Христе, ка́мени заповедей Твоих,/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

День пра́зднственный днесь празднуют наро́ди Великаго Нова́гра́да,/ обрето́ша бо мощи блаженнаго Иакова, яко некое сокровище бога́тно,/ непрестанно Христу зовуще:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Естество́ тле́нное нивочто́же вмени́в,/ житие чистое на земли пожи́л еси/ и сего ради наследовал еси Небесное селение./ Моли и нам получити та́мошнее блаженство, празднующим твое пренесение,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Житие твое, яко солнце, в сердца́ верных возсия́, зарю́ чуде́с испуща́я,/ темже и нас невечерним Светом озари́, всечестное твое пренесение почитающих,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Богородичен:

Зело́ лю́те погружа́емую ду́шу мою в пучи́не житейских страстей/ и бу́рею одержи́мую безме́рных согрешений,/ спасения ми простри́ ру́ку, Пречистая, и изведи из глубины́ зол моих,/ да, радуяся, славлю Тя, Всенепорочную.

Седален, глас 5

Пресветлая и светоносная, отче Богомудре Иакове,/ приспе́ твоя память, созывающи верных множество/ прославити и пети твое честно́е пренесение,/ просим от Христа прияти велию милость.

Слава и ныне, Богородичен

Явилася еси вы́шши Небесных сил,/ Владыку и Господа рождши, Богородице:/ земны́х естество возвела еси, Богоневестная./ Темже Тя, воистинну, Богородительнице,/ сердцем и душе́ю вернии славим.

Песнь 4

Ирмос: Дела́ смотре́ния Твоего, Господи,/ ужаси́ша пророка Аввакума:/ изше́л бо еси на спасение людей Твоих,/ спасти пома́занныя Твоя́ пришел еси.

Зе́млени бо есмы́ и пе́рстни челове́цы,/ верно припа́даем к пречестны́м моще́м твоим, блаженне Иакове, прося́ще отпуще́ния грехов:/ молися о верно празднующих твое честно́е пренесение.

Иже крест взем, блаженне, и желаемаго ти отечества достиг, Горняго Иерусалима,/ и в нем со Ангелы лику́еши, Иакове премудре:/ молися о чтущих твое честно́е пренесение.

Ныне на Небесе́х с праведными весели́шися, преблаженне Иакове,/ с нимиже молися, Христу предстоя́, мир ми́рови дарова́ти/ и благочестивому народу нашему здравие, и на враги побеждение,/ и всем скорбя́щим утеше́ние.

Богородичен

Кто не удиви́тся или кто не почуди́тся человеколюбию Божию,/ сшед бо с Небесе́ и воплоти́ся нас ради из Тебе без Отца, Едина Всепетая:/ егоже моли изба́витися рабо́м Твоим от всякия скорби.

Песнь 5

Ирмос: Окая́нную душу мою, нощеборю́щуюся со тьмою страсте́й,/ предвари́в, уще́дри/ и возсияй, мысленное Солнце, днесве́тлыя звезды́ во мне,/ во еже раздели́ти нощь от света.

Любовию чту́ще твое пренесение, прилежно тя молим, премудре Иакове,/ не преста́й моли́ся Христу Богу,/ да прии́мем грехов просты́ню и да озари́т нас в нощи́ свет.

Множество народа Великаго Нова́гра́да, сошедшеся днесь в твое пренесение, блаженне Иакове,/ и прикаса́ющеся честны́м моще́м твоим, от них исцеления почерпа́ем, непрестанно зову́ще:/ да озарит нас в нощи́ свет.

Не то́кмо в житии сый, но и по смерти мно́га чудеса/ от честныя ти раки содева́ются приходящим с верою, всеблаженне Иакове,/ недуги прогоняеши и от бед избавляеши силою Христовою./ К Немуже непрестанно зовем:/ да озарит нас в нощи́ свет.

Богородичен

Он, вселукавый, по вся дни к го́ршим влече́т мя,/ и в ров погибели влага́ет, и во отчаяние мя влече́т;/ но того мя ловле́ния, Чистая, исхи́ти,/ и творити волю Божественную Сына Твоего и Бога нашего настави,/ и в час страшнаго пришествия Его избави мя всякаго осуждения.

Песнь 6

Ирмос: Обы́де мя бездна,/ гроб мне кит бысть:/ аз же возопих к Тебе, Человеколюбцу,/ и спасе́ мя десни́ца Твоя, Господи.

Прииди́те, соберитеся, Великаго Нова́гра́да народи,/ све́тло празднуем пренесение моще́й блаженнаго Иакова,/ мо́лится бо ко Владыце и Богу нашему, да избавит нас от всякаго озлобле́ния,/ к Немуже, воспевающе, глаголем:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Ра́ка мощей твоих, премудре Иакове, дража́йши сапфира показася,/ чудотвори́ва бо бе, исцеле́ния источа́ющи./ Тя ублажающе́, вернии радостно от души Христу зове́м:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Светлыми сиянии обрето́шася на кре честныя твоя мо́щи, Иакове пречудне,/ ныне, аки заря пресветлая, просвещают и освещают чтущих тя верно/ и радостно от души Христу зову́щих:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Богородичен

Тебе, Чистую Деву Нескве́рную,/ Едину и́мам сте́ну непреобори́му,/ прибежище и покров кре́пок и оружие спасения,/ да мя не пре́зриши окаяннаго,/ надежда ненадежным, скорбя́щим радость и заступление.

Кондак, глас 8

Подобен: Взбранной

Верою и любовию/ твое честно́е пренесение пра́зднующих, блаженне,/ сохрани и соблюди от всякия зло́бы и соблазна змии́на,/ и́маши бо дерзновение ко Владыце всех, Христу Богу./ егоже моли спасти православныя люди,/ молящия тя, да вси вопие́м ти:/ радуйся, отче Иакове,/ всея Российския земли удобрение.

Икос:

Ангел на земли житием показався,/ Ангелы удивил еси, бесы же устраши́л еси,/ и человеки просветил еси заря́ми чудес твоих, Богоносе и преблаженне, отче наш Иакове./ И ныне нас вразуми́ воспевати песнь к твоему хвалению,/ радостным гла́сом си́це глаго́лющих:/ радуйся, оста́вивый тле́нное мудрова́ние и прие́мый нетленный венец;/ радуйся, терпеливый душею, иже злокозненнаго врага под нога́ми стерл еси;/ радуйся, ни́жнее мудрование оставль и Вышняго Царствия достиг;/ радуйся, цели́телю болезней и отгони́телю страсте́й;/ радуйся, отче Иакове, всея Российския земли удобрение.

Песнь 7

Ирмос: Огня гаси́лище, отроко́в молитва,/ орошающая пещь проповедница чудесе́,/ не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи/ песносло́вцы Бога отец наших.

Уста́ви нынешнюю бурю, обдержащую нас, блаженне,/ и укроти́ молитвами твоими,/ и варварское нахождение низложи́,/ и нас, раб твоих, на сопостаты укрепи, да, радующеся, поем:/ Боже, благосло́вен еси.

Фарисейски не лицеме́руем, но, со смирением и радостию прикасающеся к мощем твоим, премудре Иакове,/ просим прощения грехов, Христу от души вопиюще:/ Боже, благословен еси.

Храни́тель бу́ди великия России, христолюби́вому народу нашему, Богомудре Иакове,/ сохраняяй от пога́ных нашествия и междоусобныя бра́ни, гла́да же и па́губы,/ да молитвами твоими изба́вльшеся, радостно от души Христу зове́м:/ Боже, благословен еси.

Богородичен

Отчаявшимся еси ве́лие прибежище, обуреваемым тихое пристанице еси, Богородице./ Темже и мы, припа́дающим, да не постыдимся, Мати Истиннаго Живота, Тебе благодаря́ще и пою́ще:/ благословенна Ты в жена́х, Всенепорочная Владычице

Песнь 8

Ирмос: Ороси́вшаго пещь и отроки сохра́ншаго посреде́ горящаго пла́мене,/ о́троцы, славосло́вите,/ священницы, благослови́те,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Молитвенника тя тепла стяжавше и скораго помощника,/ и яко сте́ну тве́рду, и забра́ло недвижи́мо и необурева́емо,/ не забу́ди молитвенник твоих, избавляй нас от всякия ну́жды и печали, да, радующеся, Христу зове́м:/ людие, превозносите Его во веки.

Чудес источник мо́щи твоя явися, Иакове преблаженне,/ от нихже обильно вси притекающии приемлют телесе́м здравие и душа́м спасение твоими молитвами,/ да, радующеся, Христу зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.

Шествие твое до́бре скончал еси и мирски́й мяте́ж, аки безбурное пристанище, преплы́л еси,/ и Ангельски на земли пожи́л еси, плоть твою ду́хови повину́л еси./ И ныне на Небесех предстоя всех Царю Христу,/ поминай чтущих твое пренесение, Емуже зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.

Богородичен

Щедраго и Человеколюби́ваго Спаса рождши, Чистая,/ Того моли уще́дрити раба Твоего и к пока́яния пути́ настави,/ лукаваго соблазны от се́рдца моего отжени́, и того́ изба́ви ловле́ния,/ и огня́ вечнаго исхити́,/ яко да непрестанно пою Тя, Чистую, во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Иса́йе, лику́й,/ Дева име́ во чреве и роди́ Сына Емману́ила,/ Бога же и Человека, Восток Имя Ему,/ егоже величающе, Деву ублажаем.

Источник исцеления испуща́я, врачевание же безме́здно,/ ковчег священия твоих мо́щей рака явися:/ от нихже почерпа́ем здравие присноживо́тное, притека́ющии верно, блаженне Иакове,/ и тебе Даровавшаго в пе́снех величаем.

Возвели́чил еси на земли́ твоего Владыку,/ тем и в твое пренесение глубину́ чудес показа́ и струю́ неоскудева́ему, раку моще́й твоих, Иакове премудре,/ слепым еже ви́дети дарова́ся, прокаженным очище́ние/ и одержи́мыя нечистыми ду́хи целому́дренны твори́ши./ Темже тя величаем.

Недостойною моею рукою принесо́х ти таковое сло́ва изви́тие, Богомудрый Иакове,/ не пре́зри, но приими́ сие́ с любовию и моли́ за мя Творца, твоего Владыку и Господа/ та́мошняго мя изба́вити мучения и милость обрести́ в день страшнаго испыта́ния.

Богородичен:

Владычице мира, Богородице,/ во глубине́ зол поги́бели мене, погруже́ннаго злоу́мно сластьми́ плотски́ми,/ и пристра́стием вещьми́ жития́,/ изведи́, Пресвятая Дево, Твоим милосердием,/ ибо не и́мам надежды:/ весь бо есмь, Чистая, во отчаянии, да Тя непрестанно величаю.

Светилен

Подобен: Жены́, услышите

Якоже солнце облиста́я, чудеса испуща́еши, просвещая верных сердца́,/ твое славное пренесение верно творя́щия спасай, Богомудре Иакове, отче наш.

Слава, и ныне, Богородичен:

Тя Предстательницу и́мамы грешнии, о Пресвятая Дево!/ Ты благопреме́нна сотвори Сына Твоего и Бога нашего/ Ма́терними Твоими молитвами.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4

Подобен: Яко добля

Прииди́те, вернии, хвала́ми соше́дшеся,/ ныне составим торжество,/ в честно́м пра́зднице честно́го пренесения блаженнаго Иакова/ духовно пра́зднующе, к нему возопиим:/ моли, молимся, нам победительная на враги дарова́ти,/ тебе бо ко Владыце те́пла молитвенника стяжа́хом,/ подаю́щему миру ве́лию милость.

Возсия́ днесь пресветлая память твоя,/ Богомудре Иакове,/ созывающи ны, празднолю́бцы,/ к похвалению и славе Христа Бога нашего./ Тем притека́юще к моще́м твоим исцеления дар прие́млем/ и тебе прославльшаго Спаса Христа воспеваем во веки,/ непрестанно сла́вяще.

Отче преблаженне Иакове,/ днесь любовию сошедшеся к тебе чудотворцу,/ све́тло торжеству́юще,/ гла́сы пе́сненными псаломски вопию́ще, глаголем:/ блажен муж, бояйся Господа,/ непорочно бо в заповедех Господних ходил еси./ Темже ныне с праведными на Небесех водворя́ешися;/ с нимиже молися Господеви/ спастися душа́м нашим.

Слава, глас 6:

Прииди́те, вси Великаго Нова́гра́да народи,/ сошедшеся, возвеличим Христова рачи́теля:/ сей бо измла́да покори́ плоть духу/ и по Господним стопа́м изво́ли ходити,/ на земли́ жесто́ко житие показа́./ Ангелы убо удиви́, демоны же устраши́ и человеки просвети́./ К немуже си́це рцем:/ радуйся, терпеливый душе́ю,/ иже оставив тленное мудрова́ние и прием нетленный венец./ Радуйся, светильниче многосветлый и к Богу молитвенниче теплый,/ иже злоко́зненнаго врага до конца под нога́ми стерл еси;/ радуйся, Иакове предивный, Небесный человече, земный Ангеле,/ и ныне на Небесех у Престола предстои́ши Всецаря Христа,/ к Немуже за ны молися,/ верою и любовию пра́зднующия твое честно́е пренесение,/ спастися душа́м нашим.

И ныне: Богородице, Ты еси лоза: Славословие великое.

* * *

31

на кре – на льдине.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle