Воскресные ексапостиларии и евангельские утренние стихиры

Церковнославянский Русский
Начало воскресных ексапостиларий, и утренних самогласных, сиречь евангельских стихир. И утреннии убо стихиры суть творение Льва царя Премудраго; ексапостиларии же сына его Константина царя. Стихиры Евангельские утренние – творение императора Льва Премудрого, ексапостиларии же – сына его, императора Константина.

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 1

Ексапостиларий 1:

Со ученики взыдем на гору Галилейскую, / верою Христа видети / глаголюща власть прияти вышних и нижних, научимся: / како учит крещати во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, языки вся, / и пребывати с таинники, якоже обещася, до скончания века.

Ексапостиларий 1

С учениками соберемся на горе Галилейской, / чтобы верою увидеть Христа, / о получении Им власти над горним и дольним возвещающего; / узнаем, как Он учит крестить все народы / во имя Отца, и Сына, и Святого Духа, / и как обещал с посвященными в Его тайны пребыть / до скончания века.

Богородичен: Со ученики радовалася еси, Богородице Дево, / яко Христа видела еси воскресшаго от гроба тридневна, якоже рече: / имже и явися, научая и являя лучшая, / и крещати во Отце, и Сыне, и Дусе повелевая, / еже веровати нам Того востанию, и славити Тя, Отроковице.

Богородичен: С учениками Ты радовалась, Богородица Дева, / ибо увидела Христа, воскресшего из гроба / на третий день, как Он сказал. / Им и явился Он, уча и открывая высшие тайны, / и крестить во имя Отца, и Сына, и Святого Духа повелевая, / чтобы мы веровали воскресению Его / и славили Тебя, Отроковица.

Утренняя стихира, глас 1:

На гору учеником идущим за земное вознесение, / предста Господь, и поклонившеся Ему, / и данныя власти везде научившеся, / в поднебесную посылахуся / проповедати еже из мертвых воскресение, / и еже на небеса возшествие: / имже и во веки спребывати неложный обещася Христос Бог, / и Спас душ наших.

Евангельская утренняя стихира, глас 1

Ученикам, на гору восходившим, / пред Своим вознесением от земли предстал Господь. / И они, поклонившись Ему / и узнав о данной Ему повсюду власти, / были посланы в поднебесную провозгласить / о воскресении Его из мертвых и восхождении на небеса. / С ними и пребывать во веки обещал / чуждый лжи Христос Бог / и Спаситель душ наших.

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 2

Ексапостиларий 2:

Камень узревша отвален, мироносицы радовахуся, / видеша бо юношу седяща во гробе, / и той тем рече: се Христос востал есть, / рцыте с Петром учеником: / на гору приспейте Галилейскую, тамо вам явится, / якоже предрече другом.

Ексапостиларий 2

Камень увидев отваленным, / мироносицы радовались, / ибо узрели они юношу, сидевшего во гробе, / и он им возвестил: / «Вот, Христос восстал; скажите Петру и всем ученикам: / Поспешите на гору Галилейскую, / там явится Он вам, / как предсказал Своим друзьям».

Богородичен: Ангел убо принесе Деве, еже радуйся, / прежде Твоего зачатия, Христе, / Ангел же камень отвали гроба Твоего, / вместо печали ов убо радости неизреченныя знамения, / ов же в смерти место подателя Тя жизни проповедуя и величая, / и глаголя воскресение женам, и таинником.

Богородичен: Ангел принес Деве приветствие «радуйся» / перед Твоим, Христе, зачатием; / Ангел же и камень отвалил от Твоего гроба. / Первый – вместо печали / знамения несказанной радости являя, / второй же – вместо смерти / о Тебе, Подателе жизни, возглашая, / и величая Тебя, и возвещая о воскресении / женам и посвященным в Твои тайны.

Утренняя стихира, глас 2:

С миры пришедшим яже с Мариею женам, / и недоумевающимся, / како будет им улучити желание, / явися камень взят, / и Божественный юноша утоляя мятеж душ их, / воста бо, глаголет, Иисус Господь. / Темже проповедите проповедником Его, / учеником в Галилею тещи, / и видети Его воскресша из мертвых, / яко Жизнодавца и Господа.

Евангельская утренняя стихира, глас 2

Бывшим с Марией женам, / пришедшим с благовониями / и недоумевавшим, как им достичь желаемого, / явился камень отодвинутый / и юноша Божественный, успокаивающий смятение их душ; / «Восстал ведь», говорил он, «Иисус Господь; / потому возвестите провозвестникам, Его ученикам, / чтобы они спешили в Галилею / и увидели Его, воскресшего из мертвых, / как жизни Подателя и Господа».

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 3

Ексапостиларий 3:

Яко Христос воскресе, никтоже да не верует: / явися бо Марии, потом же виден бысть на село идущима, / таинником же паки явися возлежащим единонадесятим, / ихже крещати послав, / на небеса вознесеся, отнюдуже и сниде, / утверждая проповедание множествы знамений.

Ексапостиларий 3

В том, что Христос воскрес, / никто не должен сомневаться; / ибо явился Он Марии, / затем увидели Его шедшие в селение, / и снова явился посвященным в тайны, – / одиннадцати возлежавшим; / послав же их крестить, / на небеса вознесся, откуда и сошел, / и подтверждал их проповедь множеством знамений.

Богородичен: Возсиявшее Солнце, яко от чертога жених, из гроба днесь, / и ад пленив, и смерть упразднив, / Тебе Рождшия молитвами, свет нам низпосли: / свет, просвещающ сердца и души: / свет, ходити всех наставляющ / на стези повелений Твоих, и на путь мира.

Богородичен: Солнце, взошедшее в сей день из гроба, / как жених из брачного чертога, / и ад пленившее и уничтожившее смерть! / По ходатайствам Тебя Родившей, свет нам ниспошли, / свет, просвещающий сердца и души, / свет, наставляющий всех ходить / по стезям повелений Твоих и путями мира.

Утренняя стихира, глас 3:

Магдалине Марии / Спасово благовествующей из мертвых Воскресение и явление, / не верующе же ученицы, поносими быша о жестосердии: / но знаменьми вооружшеся и чудесы, / ко проповеданию посылахуся, / и Ты убо, Господи, к начальному свету вознеслся еси Отцу, / они же проповедаша всюду слово, чудесы уверяюще. / Темже просветившеся теми, / славим Твое еже из мертвых воскресение, / человеколюбче Господи.

Евангельская утренняя стихира, глас 3

Ученики, не верившие Марии Магдалине, / благовествовавшей о воскресении из мертвых и явлении Спасителя, / укоряемы были за жестокосердие; / но, вооруженные знамениями и чудесами, / были посланы на проповедь. / И Ты, Господи, к Началу света – Отцу вознесся, / а они повсюду провозглашали слово, / чудесами его удостоверяя. / Потому мы, ими просвещенные, / славим Твое из мертвых воскресение, / человеколюбивый Господи!

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 4

Ексапостиларий 4:

Добродетельми блиставшеся, / видим предстояща в живоноснем гробе / мужа в блещащихся ризах: / мироносицам преклоньшим лица на землю, / небесы Владычествующаго воскресению да научимся, / и к Живота гробу с Петром притецем, / и содеянному удивльшеся, / пребудем Христа видети.

Ексапостиларий 4

Добродетелями заблистав, увидим в живоносном гробе / мужей в блистающих одеждах, / представших мироносицам, склонившимся лицами к земле; / убедимся в воскресении Владычествующего небесами, / и к Жизни во гробе поспешим с Петром, / и, свершившемуся подивившись, / останемся, чтобы узреть Христа.

Богородичен: Радоватися вещавый, претворил еси / печаль прародителей, Господи, / радость внося востания Твоего в мире: / того убо Живодавче, Рождшею Тя, / свет просвещающ сердца, / свет щедрот Твоих низпосли, / еже вопити Тебе: / человеколюбче Богочеловече, / слава Твоему востанию.

Богородичен: «Радуйтесь» возгласив, / печаль прародителей изменил Ты, Господи, / вместо нее вводя в мир радость / о воскресении Твоем. / Ниспошли же свет его, Податель жизни, / ради Носившей Тебя во чреве, / свет милосердия Твоего, просвещающий сердца, / чтобы нам взывать Тебе: / «Человеколюбец, Богочеловек, / слава Твоему воскресению!»

Утренняя стихира, глас 4.

Утро бе глубоко, / и жены приидоша на гроб Твой, Христе, / но Тело не обретеся желаемое ими. / Темже недоумевающимся, / иже в ризах блещащихся представшии глаголаху: / что живаго с мертвыми ищете; / воста, якоже предрече, / что не помните глагол Его? / Имже веровавша, виденная проповедаху, / но мняхуся лжа благовещения: / тако быша еще косни ученицы. / Но Петр тече, и видев / прослави Твоя в себе чудеса.

Евангельская утренняя стихира, глас 4

Было утро глубокое, и жены / пришли ко гробу Твоему, Христе, / но не нашли желанного им тела. / Потому, когда они недоумевали, / представшие им Ангелы в блистающих одеждах возглашали: / «Что ищете живого между мертвыми? / Восстал Он, как предсказал. / Почему не помните вы слов Его?» / Им поверив, они возвестили об увиденном; / но пустым показалось их благовестие, – / так были еще непонятливы ученики. / Впрочем, Петр побежал ко гробу и, увидев, / прославил в себе Твои чудеса.

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 5

Ексапостиларий 5:

Живот и путь, Христос воста из мертвых, / Клеопе и Луце спутешествова, / имаже и познася во Еммаусе, преломляя хлеб: / еюже души и сердца горяща бяху, / егда тема глаголаше на пути, / и писания сказоваше, яже претерпе. / С нимаже, воста, зовем, / явися же и Петрови.

Ексапостиларий 5

Жизнь и путь – Христос, восстав из мертвых, / Клеопе и Луке сопутствовал, / и узнан был ими во Эммаусе в преломлении хлеба. / Их души и сердца горели, / когда Он говорил с ними на пути / и изъяснял писаниями, что Он претерпел. / Воскликнем вместе с ними: «Он восстал / и явился также Петру!»

Богородичен: Пою безчисленную Твою милость, Творче мой, / яко Себе истощил еси, / понести и спасти человеческое естество озлобленное: / и Бог сый, изволил еси, от чистыя Богоотроковицы, / по мне быти, и снити даже до ада, хотя ми спастися, / молитвами Рождшия Тя, Владыко Всещедрый.

Богородичен: Воспеваю безмерную Твою милость, Создатель мой; / ибо Ты Самого Себя умалил, чтобы с небес сойти / и спасти естество смертных сокрушенное; / и, являясь Богом, соблаговолил, / родившись от чистой Божией Отроковицы, / мне уподобиться и сойти до ада, / желая спасти меня, Слово, / по ходатайствам Родившей Тебя, / Владыка всемилосердный.

Утренняя стихира, глас 5.

О премудрых судеб Твоих, Христе! / Како Петру убо плащаницами единеми, / дал еси разумети Твое воскресение, / Луце же и Клеопе спутешествуя, беседовал еси, / и беседуяй не абие себе являеши? / Темже и поносимь бываеши, яко един пришельствуяй во Иерусалим, / и не причащаяйся в конец совета их. / Но Иже вся к создания пользе строя, / и яже о Тебе пророчествия открыл еси, / и внегда благословити хлеб, познался еси им, / ихже и прежде того сердца к познанию Твоему распаластася, / иже и учеником собранным уже / ясно проповедаста Твое воскресение, / имже помилуй нас.

Евангельская утренняя стихира, глас 5

О как премудры суды Твои, Христе! / Как Петру одними пеленами / Ты дал постигнуть воскресение Твое! / С Лукой же и Клеопой путешествуя, беседуешь, / и, беседуя, не сразу Самого Себя являешь. / Потому от них Ты принимаешь и упрек, / что Ты – один из пришедших в Иерусалим / и безучастен к исходу замыслов его. / Но, как все устраивающий творению на пользу, / Ты и бывшие о Тебе пророчества раскрыл, / и при благословении хлеба был узнан теми, / чьи сердца и прежде того горели к познанию Тебя. / Они и собравшимся ученикам уже ясно возвещали / о воскресении Твоем, которым помилуй нас.

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 6

Ексапостиларий 6:

Показуя, яко человек еси Спасе, по существу, / посреде став воскрес от гроба, / и брашна сопричастился еси, / учил еси крещению покаяния. / Абие же к Небесному вознеслся еси Отцу, / и учеником Утешителя послати обещал еси, Пребожественный Богочеловече. / Слава Твоему востанию.

Ексапостиларий 6

Показывая, что Ты – человек по естеству, Спаситель, / по воскресении из гроба Ты вкусил с учениками пищи, / и став посреди них, учил их возвещать о покаянии, / и вознесся прямо к Небесному Отцу, / и обещал послать Утешителя ученикам. / Пребожественный Богочеловек, / слава Твоему воскресению!

Богородичен: Творец создания, и Бог всех, / плоть человеческую прият от пречистых кровей Твоих, всесвятая Дево, / и истлевшее мое все естество новосодела, / паки якоже прежде рождества оставль по рождестве. / Темже Тя верно вси восхваляем, зовуще: / радуйся, Владычице мира.

Богородичен: Создатель творения и Бог всего, плоть смертную принял / от чистой крови Твоей, всесвятая Дева, / и, подлинно, все естество наше погибшее Он обновил, / сохранив Тебя после родов, как и до родов, Девой. / Потому все мы с верою прославляем Тебя, восклицая: / «Радуйся, Владычица мира!»

Утренняя стихира, глас 6.

Истинный мир Ты, Христе, к человеком Божий, / мир Твой дая, по востании учеником, / пристрашны показал еси я, / мнящия дух видети: / но утишил еси мятеж души их, / показавый руце и нозе Твои. / Обаче не верующим еще, / брашен причащением, и учений воспоминанием, / отверзл еси их ум, еже разумети Писания: / имже и Отческое обетование обещав, и благословив я, / отступил еси на небо. / Темже с ними покланяемся Тебе, / Господи, слава Тебе.

Евангельская утренняя стихира, глас 6

Подлинно Ты, Христе, – мир Бога с людьми! / Мир Твой ученикам по воскресении подавая, / Ты в страх привел их: они подумали, что видят духа; / но их душевное волнение Ты успокоил, / им руки Свои и ноги показав. / Между тем, как они все еще не верили, / Ты вкушением пищи и напоминанием учений / отверз им ум к уразумению писаний. / И, Отеческое обетование им подтвердив / и благословив их, отошел на небо. / Потому мы вместе с ними поклоняемся Тебе. / Господи, слава Тебе!

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 7

Ексапостиларий 7:

Яко взяша Господа, Марии рекшей, / на гроб течаста, Симон Петр, / и другий таинник Христов, егоже любляше: / течаста же оба, и обретоста плащаницы едины внутрь лежаща, / и главный же бе сударь кроме их. / Темже паки умолчаста, / дондеже Христа видеста.

Ексапостиларий 7

Когда сказала Мария, что взяли Господа, / к гробнице побежали Симон Петр / и другой, посвященный в тайны Христа, которого Он любил; / бежали же они вдвоем и нашли внутри / одни пелены лежащие, / был же и плат с головы Его отдельно от них. / Потому они снова успокоились, / пока не увидели Христа.

Богородичен: Велия и преславная мене ради содеял еси, / Христе мой многомилостиве: / от Девы бо Отроковицы родился еси несказанно, / и крест подъял еси, и смерть претерпев, / воскресл еси во славе, / и наше естество от смерти свободил еси. / Слава, Христе, славе Твоей, / слава силе Твоей.

Богородичен: Великое и неслыханное ради меня / совершил Ты, Христе мой многомилостивый: / ибо от Девы-Отроковицы Ты родился неизъяснимо, / и Крест принял, и смерть претерпел, / воскрес во славе и наше естество освободил от смерти. / Слава, Христе, славе Твоей, / слава Твоей силе!

Утренняя стихира, глас 7.

Се тьма, и рано, и что у гроба, Марие, стоиши, / многую тьму имеющи в разуме, / в нейже, где положен бысть вопрошаеши, Иисус? / Но виждь срищущася ученики, / како плащаницами и сударем воскресение обретоша, / и помянуша яже о сих Писания. / С нимиже и имиже и мы веровавше, / воспеваем Тя жизнодавца Христа.

Евангельская утренняя стихира, глас 7

Вот – тьма и раннее утро. / И что у гроба ты стоишь, Мария, / с глубоким мраком в уме? / Из-за того ты ищешь, где положили Иисуса; / но посмотри на бегущих вместе учеников, / как пеленами и платом / они в воскресении удостоверились / и вспомнили писания о том. / С ними и мы, чрез них уверовав, / воспеваем Тебя – жизни Подателя Христа.

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 8

Ексапостиларий 8:

Два Ангела видевши внутрь гроба, Мария удивляшеся, / и Христа не знающи, яко вертоградаря вопрошаше: / господи, где положил еси тело Иисуса моего? / Званием же Того познавши быти Самого Спаса, / слыша: не прикасайся Мне, ко Отцу отхожду, / рцы братии Моей.

Ексапостиларий 8

Двух Ангелов увидев внутри гроба, Мария поражалась / и, Христа не узнавая, как садовника Его вопрошала: / «Господин, где положил ты тело Иисуса моего?» / Но по возгласу Его узнав, что это – Сам Спаситель, / услышала: «Не прикасайся ко Мне, / Я ко Отцу отхожу, – / скажи об этом братьям Моим!»

Богородичен: От Троицы родила еси, Отроковице, / единаго неизреченно, во двою естеству суща, / и сугуба действом и единаго ипостасию. / Того убо моли присно, о иже верою покланяющихся, / от всякаго навета вражия избавитися: / яко вси к Тебе ныне прибегаем, / Владычице Богородице.

Богородичен: Одного от Троицы Ты родила несказанно, Отроковица, / двойственного по естеству, двойственного по действию, / но единого по Ипостаси. / Моли же Его всегда о поклоняющихся Тебе с верою, / чтобы им от всякого коварства врага избавиться, / ибо мы все к Тебе ныне прибегаем, / Владычица Богородица.

Утренняя стихира, глас 8.

Мариины слезы не всуе проливаются тепле, / се бо сподобися и учащих Ангелов, / и видения Самого Иисуса. / Но еще земная мудрствует, яко жена немощная: / темже и отсылается не прикасатися Христу. / Но обаче проповедница посылается Твоим учеником, / имже благовествование носящи, / еже ко Отеческому жребию восход возвещающи. / С неюже сподоби и нас явления Твоего, Владыко Господи.

Евангельская утренняя стихира, глас 8

Горячие слезы Марии / не напрасно проливаются; / ибо вот – она удостоена и наставления Ангелов, / и лицезрения Тебя, о Иисусе! / Но еще о земном она думает, как немощная женщина, / и потому прикоснуться к Тебе, Христе, не допускается; / однако же как провозвестница посылается к Твоим ученикам, / которым сообщила благую весть, / возвещая о восхождении Твоем к Отеческому наследию. / С нею удостой и нас явления Твоего, / Владыка Господи!

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 9

Ексапостиларий 9:

Заключенным Владыко дверем, яко вшел еси, / Апостолы исполнил еси Духа Пресвятаго, мирно дунув, / имже вязати же и решати грехи рекл еси: / и по осми днех Твоя ребра Фоме показал еси, и руце. / С нимже вопием: / Господь и Бог Ты еси.

Ексапостиларий 9

Когда вошел Ты, Владыка, при запертых дверях, / апостолов исполнил Всесвятого Духа: / мир даровав им дуновением, / велел им связывать и разрешать грехи; / и через восемь дней ребра Свои и руки показал Фоме, / с которым и мы взываем: / «Господь и Бог Ты!»

Богородичен: Твоего Сына яко видела еси от гроба воскресша тридневна, / Богоневестная Пресвятая Дево, / всю скорбь отложила еси, юже подъяла еси, яко Мати, / егда узрела еси страждуща, / и радости исполншися, / со ученики Его почитающи Того, поеши. / Темже иже Богородицу Тя ныне исповедающих спасай.

Богородичен: Когда Ты Сына Своего увидела, / воскресшим из гроба в третий день, / Божия Невеста, всесвятая Дева, / то отложила всю скорбь, / которую, как Матерь, претерпела, / взирая на Него страждущего; / и, радости исполнившись, вместе с Его учениками, / торжествуя, воспевала Его. / Потому и ныне спасай / исповедующих Тебя Богородицею.

Утренняя стихира, глас 5.

Яко в последняя лета, / сущу позде от суббот, / предстал еси другом Христе, / и чудесем чудо извествуеши, / заключеным входом дверным, / еже из мертвых Твое воскресение. / Но исполнил еси радости ученики, / и Духа Святаго преподал еси им, / и власть подал еси оставления грехов / и Фомы не оставил еси в неверствия погружатися бури. / Темже подаждь и нам разум истинный и оставление прегрешений, / благоутробне Господи.

Евангельская утренняя стихира, глас 5

Как бы в конце времен, / в поздний час первого дня по субботе, / Ты явился Своим друзьям, Христе, / и чудом чудо подтверждаешь, – / приходом при запертых дверях / – Твое из мертвых воскресение. / И вот, Ты радости исполнил учеников, / и Духа Святого им преподал, / и даровал власть прощать грехи, / и не оставил Фому погружаться в волнах неверия. / Потому и нам подай знание истинное / и прощение согрешений, милосердный Господи!

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 10

Ексапостиларий 10:

Тивериадское море с детьми Зеведеевыми, / Нафанаила с Петром же и со другима двема древле, / и Фому имяше на лове, / иже Христовым повелением одесную ввергше, / множество извлекоша рыб: / Егоже Петр познав, к Нему бродяше, / имже третие явлейся, / и хлеб показа, и рыбу на углех.

Ексапостиларий 10

На Тивериадском море с сынами Зеведеевыми / Нафанаил и Петр с двумя другими / и Фома некогда были на ловле. / Они, по велению Христа, закинув сети справа, / вытащили множество рыб. / Петр, узнав Его, к Нему поплыл. / В третий раз явившись им, / Он и хлеб предложил им, и рыбу на углях.

Богородичен: Воскресшаго Господа тридневна от гроба, Дево, / моли о воспевающих Тя, и любовию блажащих: / Тебе бо имамы вси прибежище спасительное, и ходатаицу к Нему: / наследие бо Твое, и раби есмы, Богородице, / и к Твоему заступлению вси взираем.

Богородичен: Господа, воскресшего в третий день из гроба, / умоляй, Дева, о Тебя воспевающих / и с любовию блаженной именующих, / ибо Тебя мы все имеем прибежищем спасительным / и посредницею перед Ним; / ведь мы – наследие Твое и рабы Твои, Богородица, / и к Твоему заступничеству все мы обращаем взоры.

Утренняя стихира, глас 6.

По еже во ад сошествии, / и еже из мертвых воскресении, / скорбяще якоже достояше, / о разлучении Твоем, Христе, / ученицы на делание обратишася, / и паки корабли и мрежи, и лова нигдеже. / Но Ты, Спасе, явився яко Владыка всех, / одесную мрежи повелеваеши воврещи, / и бысть слово дело вскоре, / и множество рыб многое, / и вечеря странная готова на земли: / еяже причастившымся тогда Твоим учеником, / и нас ныне мысленно сподоби насладитися, / человеколюбче Господи.

Евангельская утренняя стихира, глас 6

После сошествия во ад и воскресения из мертвых, / печалясь, как и естественно в разлуке с Тобой, Христе, / ученики к работе обратились; / и снова – лодки, и сети, и улова нет. / Но Ты, Спаситель, явившись, как всего Владыка, / повелеваешь справа от лодки закинуть сети, / и слово тотчас стало делом: / и рыб множество великое, / и трапеза необычайная готова на земле. / Как в ней приняли участие тогда Твои ученики, / так и нас ныне мысленно насладиться ею удостой, / человеколюбивый Господи!

ЕВАНГЕЛИЕ УТРЕННЕЕ 11

Ексапостиларий 11:

По Божественнем востании, / трижды Петра, любиши ли Мя, вопрошая Господь, / Своих овец предлагает пастыреначальника: / иже видя, егоже любляше Иисус, во след грядуща, / вопрошаше Владыку: сей же что? / Аще хощу, рече, пребывати сему, / дондеже и паки прииду, / что к тебе, друже Петре?

Ексапостиларий 11

После Своего Божественного воскресения / Господь, трижды вопросив Петра: «Любишь ли ты Меня?» / назначает его Своих овец пастыреначальником. / Он, увидев того, кого Иисус любил, во след идущим, / спросил Владыку: «А он что?» / – «Если Я и хочу», – сказал Господь, / – чтобы он пребывал, доколе Я вновь не приду, / что тебе до того, друг Петр?»

Богородичен: О страшное таинство, о преславное чудо! / Смертию смерть всеконечне погублена бысть. / Кто убо не воспоет; и кто не поклонится Твоему воскресению, Слове, / и чисто рождшей Тя плотию Богородице? / Еяже молитвами, всех геенны избави. Богородичен: О страшное таинство! / О необычайное чудо! / Смертью совершенно уничтожена смерть. / Кто же не воспоет Тебя, / и кто не поклонится Твоему воскресению, Слово, / и непорочно по плоти родившей Тебя Богородице? / Ее ходатайствами избавь всех от геенны.

Утренняя стихира, глас 8.

Являя Себе учеником Твоим, Спасе, / по воскресении Симону дал еси овец паству, / за любве воздаяние, / яже о пастве попечения ищя. / Темже и глаголал еси: / аще любиши Мя, Петре, / паси агнцы Моя, паси овцы Моя. / Он же абие показуя друголюбное, / о друзем ученице вопрошаше. / Ихже молитвами, Христе, стадо Твое сохраняй, / от волков губящих е.

Евангельская утренняя стихира, глас 8

Являя Себя ученикам Своим по воскресении, Спаситель, / Ты Симону, в воздаяние за его любовь, / стадо овец вручил, с заботою пасти их требуя. / Потому Ты и говорил: / «Если любишь Меня, Петр, / паси агнцев Моих, паси овец Моих». / Он же, тотчас показывая горячую любовь, / о другом ученике спрашивал. / По их ходатайствам, Христе, паству Твою сохраняй / от волков, расхищающих ее.