Бла­го­сло­ве­ние кре­ста для но­ше­ния на теле

По­ла­га­емь бы­ва­ет си­це­вый крест на Бо­же­ствен­ной тра­пе­зе, и по со­вер­ше­нии Бо­же­ствен­ныя Ли­тур­гии, или утре­ни, или ча­сов, или ве­чер­ни, преж­де от­пу­ста чтет иерей: Кла­дет­ся та­кой крест на свя­том Пре­сто­ле, и по со­вер­ше­нии Бо­же­ствен­ной Ли­тур­гии, или утре­ни, или ча­сов, или ве­чер­ни, преж­де от­пу­ста свя­щен­ник произносит:
Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.
Чтец: Аминь. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Те­бе. Ца­рю Небес­ный: Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: От­че наш: Свя­щен­ник: Яко Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь. Чтец: Аминь. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш сла­ва Те­бе. Царь Небес­ный: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твоё есть Цар­ство: Чтец: Аминь.

И тро­па­ри

Глас 1: Спа­си, Гос­по­ди, лю­ди Твоя / и бла­го­сло­ви до­сто­я­ние Твое, / по­бе­ды на со­про­тив­ныя да­руя / и Твое со­хра­няя Кре­стом Тво­им жительство. Глас 1: Спа­си, Гос­по­ди, лю­дей Тво­их / и бла­го­сло­ви на­сле­дие Твое, / по­бе­ды пра­во­слав­ным хри­сти­а­нам над ино­пле­мен­ны­ми да­руя / и Кре­стом Тво­им со­хра­няя Твой народ.
Сла­ва, глас 4: Воз­не­сый­ся на Крест во­лею, / те­зо­име­ни­то­му Тво­е­му но­во­му жи­тель­ству / щед­ро­ты Твоя да­руй, Хри­сте Бо­же, / воз­ве­се­ли нас си­лою Тво­ею, / по­бе­ды дая нам на со­по­ста­ты, / по­со­бие иму­щим Твое oру­жие ми­ра, / непо­бе­ди­мую победу. Сла­ва, глас 4: Воз­не­сен­ный на Крест доб­ро­воль­но, / со­имен­но­му Те­бе но­во­му на­ро­ду / ми­ло­сти Твои да­руй, Хри­сте Бо­же; / воз­ве­се­ли си­лою Тво­ею вер­ных лю­дей Тво­их, / по­да­вая им по­бе­ды над вра­га­ми, / – да име­ют они по­мощь от Те­бя, / ору­жие ми­ра, непо­бе­ди­мый знак победы.
И ныне, глас 6: Пред­ста­тель­ство хри­сти­ан непо­стыд­ное, / хо­да­тай­ство ко Твор­цу непре­лож­ное, / не пре­зри греш­ных мо­ле­ний гла­сы, / но пред­ва­ри, яко Бла­гая, на по­мощь нас, / вер­но зо­ву­щих Ти, / уско­ри на мо­лит­ву и пот­щи­ся на умо­ле­ние, / пред­ста­тель­ству­ю­щи прис­но, Бо­го­ро­ди­це, чту­щих Тя. И ныне, глас 6: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная, / Хо­да­тай­ство ко Твор­цу неиз­мен­ное! / Мо­лит­вен­ных го­ло­сов греш­ни­ков не пре­зри, / но ско­ро при­ди, как Бла­гая, на по­мощь нам, / с ве­рою взы­ва­ю­щим Те­бе: / “По­спе­ши с за­ступ­ле­ни­ем и ускорь мо­ле­ние, Бо­го­ро­ди­ца, / все­гда за­щи­щая чту­щих Тебя!”
И по сих диа­кон рек: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

И за­тем диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник чи­та­ет молитву

Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, на Дре­ве Крест­ном во­лею спа­се­ния на­ше­го ра­ди при­гвоз­ди­ти­ся вос­хо­те­вый, и пре­чест­ною Сво­ею Кро­вию сие освя­ти­ти из­во­ли­вый, и Кре­стом Сво­им от ра­бо­ты вра­жия мiр ис­ку­пи­вый, и древ­нее ру­ко­пи­са­ние вра­га на­ше­го диа­во­ла Кре­стом рас­тер­за­вый, и род че­ло­ве­че­ский от му­чи­тель­ства его тем сво­бо­ди­вый, Те­бе сми­рен­но мо­лим: при­з­ри ми­ло­стив­но на зна­ме­ние сие Крест­ное, и низ­посли Бо­же­ствен­ное Твое бла­го­сло­ве­ние и бла­го­дать, и по­даждь ему си­лу и кре­пость, яко да всяк, иже в вос­по­ми­на­ние спа­си­тель­ных Тво­их стра­стей, и жи­во­твор­ныя Тво­ея смер­ти, и в со­хра­не­ние и в за­щи­ще­ние ду­ши и те­ла на се­бе но­си­ти бу­дет, небес­ное бла­го­сло­ве­ние и по­мощь в нем при­я­ти спо­до­бит­ся. И яко­же жезл Ааро­нов, к от­ра­же­нию со­про­тив­ных невер­ствия, и ис­праж­не­нию вол­шеб­ных меч­та­ний бла­го­сло­вил еси: си­це и сие зна­ме­ние Крест­ное бла­го­сло­ви, и со­про­тив всем коз­нем диа­воль­ским Тво­е­го за­ступ­ле­ния по­мощь в не влей, яко да вся­ко­му на се­бе но­ся­ще­му е, за­щи­ще­ние и со­блю­де­ние от вся­ка­го зла ду­ши и те­ла спа­си­тель­ное, и в умно­же­ние в нем ду­хов­ных Тво­их да­ро­ва­ний, и хри­сти­ан­ских доб­ро­де­те­лей Тво­ею бла­го­да­тию бу­дет. Ты бо еси бла­го­слов­ля­яй и освя­ща­яй вся­че­ская, Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву, бла­го­да­ре­ние и по­кло­не­ние воз­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, Ты доб­ро­воль­но, ра­ди спа­се­ния на­ше­го, быть при­гвож­ден­ным на Дре­ве Крест­ном воз­же­лал, и дра­го­цен­ною Сво­ею Кро­вию его освя­тить бла­го­во­лил, и Кре­стом Сво­им от раб­ства вра­гу мiр ис­ку­пил, и древ­нее ру­ко­пи­са­ние вра­га на­ше­го диа­во­ла Кре­стом разо­рвал, и род че­ло­ве­че­ский от его му­чи­тель­ства им осво­бо­дил! Те­бя сми­рен­но мо­лим: при­з­ри ми­ло­сти­во на это зна­ме­ние Крест­ное, и нис­по­шли Бо­же­ствен­ное Твое бла­го­сло­ве­ние и бла­го­дать, и по­дай ему си­лу и кре­пость, что­бы вся­кий, кто в вос­по­ми­на­ние спа­си­тель­ных Тво­их стра­да­ний, и жи­во­твор­ной Тво­ей смер­ти, и для со­хра­не­ния и за­щи­ты ду­ши и те­ла на се­бе его бу­дет но­сить, по­лу­чил чрез него Небес­ное бла­го­сло­ве­ние и по­мо­щи удо­сто­ил­ся. И как жезл Ааро­нов для от­ра­же­ния неве­рия про­тив­ни­ков и упразд­не­ния вол­шеб­ных меч­та­ний Ты бла­го­сло­вил, так и это зна­ме­ние Крест­ное бла­го­сло­ви, и Тво­е­го за­ступ­ле­ния по­мощь про­тив всех коз­ней диа­воль­ских в него влей, что­бы вся­ко­му, на се­бе но­ся­ще­му его, оно за­щи­тою и со­хра­не­ни­ем спа­си­тель­ным от вся­ко­го зла ду­ши и те­ла, и ко умно­же­нию в нем ду­хов­ных Тво­их да­ро­ва­ний и хри­сти­ан­ских доб­ро­де­те­лей по бла­го­да­ти Тво­ей по­слу­жи­ло. Ибо Ты бла­го­слов­ля­ешь и освя­ща­ешь все, Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву, бла­го­да­ре­ние и по­кло­не­ние вос­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом ныне, и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Иерей: Мир всем.

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Лик: Те­бе, Господи.

Свя­щен­ник: Мир всем.

Хор: И ду­ху твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ши пред Гос­по­дом приклоните.

Хор: Те­бе, Господи.

Свя­щен­ник, пре­кло­нив го­ло­ву, тай­но чи­та­ет молитву

Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, в вы­со­ких жи­вый и на сми­рен­ныя при­зи­ра­яй, Твои ра­би недо­стой­нии своя Те­бе при­к­ло­ни­хом выя серд­ца на­ше­го и те­ле­се, и сми­рен­но мо­лим Тя, посли небес­ное Твое бла­го­сло­ве­ние на зна­ме­ние сие Крест­ное, и в окроп­ле­нии свя­щен­ныя во­ды ис­пол­ни е Тво­ея си­лы и кре­по­сти, к про­гна­нию и ра­зо­ре­нию вся­кия диа­воль­ския коз­ни. Вся­ко­му же но­ся­ще­му на се­бе сие, вер­но­му ра­бу Тво­е­му, даждь бы­ти за­щи­ще­ние ду­ши и те­ла, от ли­ца враг ви­ди­мых и неви­ди­мых и от вся­ка­го зла, и в умно­же­ние Тво­ея бла­го­да­ти. Ты бо еси освя­ще­ние на­ше, Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне, и прис­но, и во ве­ки веков. Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, на вы­со­тах жи­ву­щий, и доль­нее ози­ра­ю­щий, мы, ра­бы Твои недо­стой­ные, пред То­бою скло­ни­лись ду­шою и те­лом, и сми­рен­но мо­лим Те­бя: по­шли небес­ное Твое бла­го­сло­ве­ние на это зна­ме­ние Крест­ное и в окроп­ле­нии освя­щен­ною во­дой ис­пол­ни его Тво­ею си­лой и мо­щью для от­ра­же­ния и раз­ру­ше­ния всех диа­воль­ских коз­ней. Вся­ко­му же его но­ся­ще­му на се­бе вер­но­му ра­бу Тво­е­му да по­слу­жит за­щи­тою ду­ши и те­ла пред ли­цом вра­гов ви­ди­мых и неви­ди­мых и от вся­ко­го зла и ко умно­же­нию Тво­ей бла­го­да­ти. Ибо Ты – освя­ще­ние на­ше, Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом ныне, и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Иерей же взем свя­щен­ную во­ду, кро­пит ею крест, глаголя: Свя­щен­ник, взяв освя­щен­ную во­ду, кро­пит ею крест, говоря:
Бла­го­слов­ля­ет­ся и освя­ща­ет­ся зна­ме­ние сие Крест­ное окроп­ле­ни­ем во­ды сея свя­щен­ныя, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, аминь. Три­жды. Бла­го­слов­ля­ет­ся и освя­ща­ет­ся это зна­ме­ние Крест­ное окроп­ле­ни­ем этой во­дою свя­щен­ной, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха. Аминь. (3)
И абие тво­рит обыч­ный от­пуст, и от­да­ет крест то­му, его­же есть, в сла­ву Божию. И за­тем про­из­но­сит обыч­ный от­пуст, и от­да­ет крест то­му, ко­му он при­над­ле­жит, в сла­ву Божию.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки