Послѣ́дованї, ка́кѡ ѡ҆свѧща́ти а҆нтїми́нсы а҆рхїере́ю, на ни́хже сщ҃еннодѣ́йствовати сщ҃е́нникꙋ во цр҃кви, и҆дѣ́же не имать ст҃аѧ трапе́за моще́й

(преведено̀ съ гре́ческагѡ пи́сменагѡ чино́вника)

Прежде у́бо повелевает архиерей ключарю́ или священнику, ему́же вве́рена церковная служба, на сие́ иску́с иму́щу, да приуготовля́ет потре́бная, си́речь да повели́т сшити влага́лище под антими́нс, на верхней стране́, посреди́. [Аще соизво́лит архиерей и мно́зи антими́нсы освящати, ели́ко архиерей повели́т, на ко́емждо антиминсе, вшивает посреди верхняго кра́я по влагалищу, иде́же положи́ти святыя мощи.] И, егда́ угото́вят, полагает на блюде и приносит во церковь, и поставит на святей трапе́зе, верху́ инди́тии. Та́же уготовля́ет воскомасти́х, и му́ченическия святыя мощи, и сосуд с родоста́мою (розовою водою), [аще несть родоста́мы, вино церковное доброе,] и святое миро в сосуде, и спичку, е́юже помазывати святым миром антиминсы.

О составле́нии воскома́стиха

Воскомасти́х составляется си́це: воск и масти́х толче́н, и ла́дан толчен, [аще несть масти́ха, вместо его белый ладан довле́ет,] и росны́й ладан толчеи же, и ало́й толчеи же [аще ли несть алоя (алекси́ра), вместо его сера белая (смола́)], и полагают прежде воск в горне́ц новый, проти́ву ме́ры вещей. И егда́ растопи́тся воск, полагают и вышеписанныя ве́щи. И мешают я́ в горнце́ спичкою опасно (со опасением), чтобы от воскипения не прелило́ся во огнь, и по малом кипении отставляют от огня во страну́.

Поставляются же и святыя мощи, три ча́стицы, на святый дискос, и над дискосом звезди́ца: и покрыва́ет я́ покровцем, и полагаются на предложение, и вжигают две свещи́ пред ними [аще у́бо суть антиминсы многия на освящение угото́влены, полагаются на святый дискос ча́стицы от святых мощей по числу антиминсов].

И приспе́вшу времени святыя литургии, облачается архиерей во архиерейская облачения вся. И верху́ архиерейских одежд возлагается ле́нтион, и обя́жется спреди́ у́бо от груде́й, даже до ног доставая, и созади́ под па́зухи ко хребту́, обои́ми концы́ стя́гнуто, и совокуплено́ связу́емо. Поперек же поясом препоясу́ется. Возлагаются на ку́юждо руку архиерею по единому убру́су, и поясом привязу́ются.

И тако укра́шен святитель, входит во святый олтарь, и сущии священницы, и диакони с ним. От прочих же людей никому́же во святый олтарь вни́ти, ниже́ стояти, кроме́ архиереа, и священников, и диаконов.

Таже протодиакону рекшу: Го́споду помо́лимся. И архиерей молится пред святою трапезою над антиминсы, во услышание всем: 3

Гдⷵи бж҃е сп҃си́телю на́шъ, иже всѧ̑ творѧ́й и҆ стро́ѧй ѡ҆ спасе́нїи ро́да человѣ́ческагѡ: прїимѝ моли́твꙋ на́шꙋ, недосто́йныхъ ра̑бъ твои́хъ, и҆ ѹ҆довлѝ на́съ въ настоѧ́щїй ча́съ, во єже неѡсꙋжде́ннѡ слꙋже́нїе соверши́ти же́ртвенником̆ъ си́м̆ъ, иже ко твоемꙋ̀ славосло́вїю ѡ҆сщ҃а́емым̆ъ, во имѧ твоѐ ст҃о́е, и҆ ст҃а́гѡ, имⷬ҇къ и҆лѝ: ст҃ы́ѧ, имⷬ҇къ], и҆ воздвиже́нїе єже въ ни́хъ сотвори́тисѧ трапезамъ.

Возгла́с: Ꙗкѡ подоба́етъ тебѣ̀ всѧ́каѧ сла́ва, че́сть и҆ поклоне́нїе, ѻ҆ц҃ꙋ и҆ сн҃ꙋ и҆ ст҃о́мꙋ дх҃ꙋ, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

И а́бие ковер нов простирается пред святыми две́рьми, и на нем поставляется возгла́вие.

И архиерею изшедшу из олтаря́ и ставшу на ковре, протодиакон глаголет: Па́ки и па́ки, прикло́ньше коле́на, Го́споду помо́лимся.

И архиерей, колена приклони́в на возглавие, и сущии с ним иерее, и диакони во олтари, та́коже приклоняют колена.

Архиерей же молится емце:

Бж҃е безнача́льный и҆ присносꙋ́щный, иже ѿ несꙋ́щихъ въ бытїѐ всѧ̑ приведы́й, иже во свѣ́тѣ живы́й непристꙋ́пнѣ и прⷵто́лъ ̆и҆мы́й ̆ нб҃о, зе́млю же подно́жїе: иже мѡѷсе́ови повелѣ́нїе да́вый и҆ подписа́нїе: веселеи́лꙋ же дх҃ъ премꙋ́дрости вложи́вый, и҆ ѹ҆довли́въ ихъ къ соверше́нїю свидѣ́тельства ски́нїи, въ не́йже слꙋжє́нїѧ и҆ ѡ҆правда̑нїѧ бѧ́хꙋ, истины ѻбразы и҆ предначерта̑нїѧ, иже соломѡ́нꙋ широтꙋ̀ и҆ простра́нство се́рдца дарова́вый и҆ тѣ́мъ [иже] и҆ногда̀ дре́внїй хра́мъ возста́вивъ, ст҃ы́мъ же и҆ всехва́льнымъ твои́мъ а҆пⷵлѡмъ юже въ дс҃ѣ слꙋ́жбы, и҆ ски́нїи истинныѧ ѡ҆бновле́й бл҃годать и҆ тѣ́ми ст҃ы̑ѧ цр҃кви и҆ же́ртвенники твоѧ̑ гдⷵи си́лъ, во все́й землѝ насади́лъ є҆сѝ, во єже приноси́тисѧ тебѣ̀ мы́слєннымъ и҆ безкро́внымъ же́ртвамъ, иже и҆ с̆емꙋ̀ ны́нѣ же́ртвенник̆ꙋ благоволи́лъ є҆сѝ ѡ҆ст҃и́тисѧ, ко сла́вѣ твое́й, и҆ є҆диноро́днагѡ твоегѡ̀ сн҃а, и҆ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ дх҃а: са́мъ безсме́ртне и҆ великодарови́тый цр҃ю̀, помѧнѝ щедрѡ́ты твоѧ̑, и҆ ми́лѡсти твоѧ̑, ꙗкѡ ѿ вѣ́ка сꙋ́ть: и҆ да не возгнꙋси́шисѧ на́съ, мно́жествомъ ѡ҆скверне́ныхъ грѣхѡ́въ: нижѐ да разрꙋши́ши завѣ́та твоегѡ̀ на́шеѧ ра́ди нечистоты̀. но пре́зри ны́нѣ прегрѣшє́нїѧ наша, и҆ ѹ҆крѣпѝ на́съ, и҆ ѹ҆довлѝ благода́тїю и҆ прише́ствїемъ животворѧ́щагѡ и҆ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ дх҃а, соверши́ти без̾ ѡ҆сꙋжде́нїѧ ѡ҆сщ҃е́нїе же́ртвенникӑ с̆егѡ̀: да и҆ въ с̆е́мъ бл҃гослови́мъ тѧ ѱалмы̀, и҆ пѣ́сньми, и҆ та́йными слꙋ́жбами, и҆ твоѐ бл҃гоꙋтро́бїе вы́нꙋ велича́емъ. єй влⷣко гдⷵи бж҃е сп҃се на́шъ, ѹ҆пова́нїе всѣ́хъ конце́въ землѝ, ѹ҆слы́ши на́съ грѣ́шныхъ молѧ́щихсѧ тебѣ̀: и҆ низпослѝ прест҃а́го твоего̀, и҆ поклонѧ́емаго, и҆ всеси́льнаго дх҃а, и҆ ѡ҆ст҃ѝ же́ртвенник̆ъ се́й,̆ и҆спо́лни є҆г̆о̀ свѣ́та присносꙋ́щнагѡ. и҆зберѝ є҆г̆о̀ въ жили́ще себѣ̀: сотворѝ є҆г̆о̀ селе́нїе сла́вы твоеѧ̀: ѹ҆красѝ є҆г̆о̀ бжⷵтвенными дарова́ньми: ѹ҆ста́ви є҆г̆о̀ приста́нище ѡ҆бꙋрева́емыхъ, врачсвства̀ страсте́й, прибѣ́жище немощны́хъ, бѣсѡ́въ прогоне́нїе во єже бы́ти ѻ҆чи́ма твои́ма ѿве́рстома на н̆его̀ де́нь и҆ но́щь, и҆ ѹши твоѝ вне́млющѣ въ моли́твꙋ иже стра́хомъ твои́мъ и҆ бл҃гоговѣ́инствомъ въ т̆ой входѧ́щымъ и҆ призыва́ющымъ всечестно́е и҆ поклонѧ́емое имѧ твоѐ. ꙗкѡ ѹбѡ да в̆оспро́сѧтъ̆ ѹ҆ тебѐ, и҆ ты̀ ѹ҆слы́шиши на нб҃сѝ горѣ̀, и҆ сотвори́ши, и҆ млⷵтивъ бꙋ́деши. Сохранѝ є҆г̆о̀ да́же до сконча́нїѧ вѣ́ка непоколеби́мӑ. Же́ртвенник̆ъ с̆е́й ст҃ӑ ст҃ы́хъ покажѝ, си́лою и҆ дѣ́йствомъ ст҃а́гѡ твоегѡ̀ дх҃а. Просла́ви є҆г̆о̀ па́че иже по зако́нꙋ ѡ҆чисти́лища, ꙗкѡ да ꙗже въ н̆е́мъ соверша́єаѧ свѧщеннодѣ́йства на ст҃ы́й, и҆ пренбⷵный, и҆ мы́сленный тво́й же́ртвенникъ достиза́ти, и҆ бл҃года́ть на́мъ твоегѡ̀ пречⷵтагѡ припоси́ти ѡ҆сѣне́нїѧ: дерза́емъ бо не на на́шихъ недосто́йныхъ рꙋ́къ слꙋже́нїе, но на твою̀ неизрече́ннꙋю бл҃госты́ню.

И по совершении молитвы востает архиерей и и́дет во олтарь ко святей трапе́зе, и затворяется святый олтарь, и протодиакон глаголет внутрь святаго олтаря́: Заступи́, спаси́, поми́луй, возста́ви и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

О свы́шнем ми́ре и о спасе́нии душ на́ших Го́споду помо́лимся.

О ми́ре всего́ ми́ра и благостоя́нии Святы́х:

О Вели́ком Господи́не и Отце́ на́шем Святе́йшем Патрна́рсе Пи́мене, и о Господи́не на́шем Преосвяще́ннейшем митрополи́те [или: архиепи́сконе, или: епи́скопе] [имярек] и де́лех руку́ его́, и и́же с ни́м свяще́нницех, Го́споду помо́лимся.

О е́же освяти́тися же́ртвеннику (ком) сему́ (сим) прише́ствием и де́йством Свята́го Ду́ха, Го́споду помо́лимся.

О Богохрани́мей стране́ на́шей:

О гра́де сем и вся́ком гра́де:

О изба́витися нам:

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Марию [и святаго, егоже есть освящаемый жертвенник] со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м. Возгла́с:

Ꙗкѡ ст҃ъ є҆сѝ бж҃е на́шъ, иже п̆о̆ тебѣ̀ пострада́вшихъ, въ чⷵтны́хъ мꙋ́ченицѣхъ почива́еши, и҆ тебѣ̀ сла́вꙋ возсыла́емъ, ѻ҆ц҃ꙋ и҆ сн҃ꙋ и҆ ст҃о́мꙋ дх҃ꙋ, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ.

И глаго́лему: Ами́нь, архиерей, приклони́в главу́, мо́лится молитвою сею, над родоста́мою, диакону ре́кшу: Го́споду помо́лимся.

Гдⷵи бж҃е на́шъ, ѡ҆свѧти́вый стрꙋи̑ і҆ѻрда̑нскїѧ сп҃си́тельнымъ твои́м̾ ꙗ҆вле́нїемъ: са́мъ и҆ ны́нѣ низпослѝ бл҃года́ть ст҃а́гѡ твоегѡ̀ дх҃а и҆ блгⷵвѝ во́дꙋ сїю̀, ко ѡ҆сщ҃е́нїю и҆ соверше́нїю же́ртвенникӑ твоӗгѡ̀ сег̆ѡ̀, ꙗкѡ бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

Та́же зна́менует родоста́му трижды, и е́млет архиерей сосуд с родоста́мою (розовою водою), и поливает на антиминсы, крестообразно, трижды, глаголя:

Во имѧ ѻ҆ц҃а̀, и҆ сн҃а, и҆ ст҃а́гѡ дх҃а.

Ѡ҆кропи́ши мѧ̀ ѵ҆ссѡ́помъ, и҆ ѡ҆чи́щꙋсѧ: ѡ҆мы́еши мѧ̀, и҆ па́че́ снѣ́га ѹ҆бѣлю́сѧ.

Сие́ же трижды изглаго́лав, прирече́т и про́чая псалма́, до конца. И, сла́вя, глаго́лет:

Бл҃гослове́нъ бг҃ъ на́шъ всегда̀, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ А҆ми́нь.

Та́же прие́м сосуд великаго мира, и диакону ре́кшу: Во́нмем, архиерею же поющу: Аллилу́иа, трижды, творит три кресты́, спичкою на антиминсе, со святым миром: един посреде́, и по о́бе стране́ два, глаго́лему и 132 псалму: Се что́ добро́, или что́ красно́: до конца.

И, славя, глаголет архиерей: Сла́ва тебѣ̀ ст҃а́ѧ трⷪ҇це, бж҃е на́шъ, во вѣ́ки.

И а́ще суть мно́зи антиминсы, творит на ки́йждо антиминс та́кожде.

И глаголют псалом 131: Помяни́, Го́споди, Дави́да:

Таже и́дет архиерей во предложение со священники, и диаконы, и с лампадами: и, став пред святыми мощьми́, глаголет сию́ молитву, диакону ре́кшу: Го́споду помо́лимся.

Архиерей:

Гдⷵи бж҃е на́шъ, вѣ́рный во словесѣ́хъ твои́хъ и҆ нело́жный во ѡ҆бѣща́нїихъ твои́хъ. дарова́вый ст҃ы̑мъ твои̑мъ мч҃нкѡмъ по́двигомъ до́брымъ подвиза́тисѧ и҆ тече́нїе бл҃гоче́стїѧ соверши́ти и҆ вѣ́рꙋ истиннагѡ и҆сповѣ́данїѧ сохрани́ти: са́мъ влⷣко прест҃ы́й, тѣ́хъ моле́нїемъ ѹ҆моле́нъ бꙋ́ди и҆ да́рꙋй на́мъ недостѡ́йнымъ твои̑мъ рабѡ́мъ ча́сть и҆ наслѣ́дїе и҆мѣ́ти съ ни́ми. да подража́телїе тѣ́хъ бы́вше, сподо́бимсѧ и҆ предлежа́щихъ тѣ́хъ бл҃ги́хъ.

Возгла́с: Млⷵтїю и҆ щедро́тами и҆ чл҃вѣколю́бїемъ є҆диноро́днагѡ сн҃а твоегѡ̀, съ ни́мже бл҃гослове́нъ є҆сѝ, со прест҃ы́мъ, и҆ бл҃ги́мъ, и҆ животворѧ́щимъ твои́мъ дх҃омъ, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

Та́же: Ми́ръ всѣ̑мъ.

И диакон: Главы́ ва́шя:

Архиерей:

Гдⷵи бж҃е на́шъ, мл҃твами прест҃ы́ѧ влⷣчцы на́шеѧ бцⷣы и҆ всѣ́хъ ст҃ы́хъ твои́хъ, дѣла̀ рꙋ́къ на́шихъ недосто́йныхъ ра̑бъ твои́хъ наира́вн и҆ во всѣ́хъ ѹ҆гожда́ти на́с̾ твое́й блгⷵти сподо́би.

Возгла́с: Бꙋ́ди держа́ва црⷵтвїѧ твоегѡ̀ бл҃гослове́на и҆ препросла́влена, ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́гѡ дх҃а, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь.

И по совершении молитвы приемлет архиерей святый дискос со святыми мощьми́, покрове́н ае́ром, и прложи́т его на главу́ свою, и творит вход северными две́рьми, со священники и диаконы, с лампадами и рипидами. Предхо́дят у́бо с лампадами и диаконы с кадильницами, кадя́ще по чину, и и́дет даже до святых две́рей.

И егда́ вхо́дит, поют тропарь: И́же на ка́мени ве́ры созда́вый Це́рковь Твою́, Бла́же, в той испра́ви моле́ния на́ша и приими́ лю́ди, ве́рою вопию́щих Тебе́: спаси́ ны, Бо́же наш, спаси́ ны.

И пред святыми две́рьми глаголет архиерей:

Возми́те, врата̀, кн҃зи ва́ша, велегласно:

И отворяемым две́рем, внидет архиерей внутрь святаго олтаря и обходит о́крест святую трапезу, поя: Святи́и му́ченицы: и: Сла́ва Тебе́, Христе Бо́же, апо́столов похвало́: И поставит святый дискос на святую трапезу.

Таже дается архиерею кадильница, и, кадя́ о́крест святыя трапезы, глаголет псалом 25: Суди́ ми. Го́споди, я́ко аз незло́бою мое́ю ходи́х: до конца. Таже диакону рекшу: Го́споду помо́лимся.

И архиерей молится сице:

Гдⷵи нб҃сѐ и҆ землѝ, иже ст҃ꙋ́ю твою̀ цр҃ковь неизрече́нною премꙋ́дростїю ѡ҆снова́вый и҆ во ѻбразъ єже на нб҃сѝ ̆агг҃льскомꙋ слꙋже́нїю̆ свѧще́нничества чи́нъ на землѝ составле́й, ты̀ влⷣко великода́рне, прїимѝ и҆ нн҃ѣ молѧ́щихсѧ на́съ, не ꙗкѡ досто́йныхъ сꙋ́щихъ ѡ҆ толи́кихъ проси́ти: но да премно́гое пока́жетсѧ твоеѧ̀ бла́гости: не бо̀ преста́лъ є҆сѝ ч̆л҃вѣ́ческїй р̆о́дъ многоѻбра́знѣ бл҃годѣ́ѧ, глави́знꙋ же на́мъ дарова́лъ є҆сѝ твои́хъ бл҃годѣѧ́нїй, єже во пло́ти є҆диноро́днагѡ твоегѡ̀ сн҃а прише́ствїе, иже на землѝ ꙗвльсѧ и҆ возсїѧ́въ сꙋ́щымъ во тмѣ̀ свѣ́тъ спасе́нїѧ, в̆озне́с̆ъ себѐ ѡ҆ на́съ же́ртвꙋ, и҆ бы́сть мі́рови всемꙋ̀ ѡ҆чисти́лище, ѻбщники на́съ своегѡ̀ воскресе́нїѧ сотвори́въ, и҆ вознесе́сѧ на нб҃са̀, ѡ҆блечѐ своѧ̀ ѹ҆ч҃нкѝ и҆ а҆пⷵлы, ꙗкоже ѡ҆бѣща́сѧ си́лою свы́ше, ꙗже єсть дх҃ъ ст҃ы́й, покланѧ́емый и҆ всеси́льный, иже ѿ тебѐ бг҃а и҆ ѻ҆ц҃а̀ и҆сходѧ́щь, имже бы́ша си́льнїи дѣ́ломъ и҆ сло́вомъ, кр҃ще́нїе преда́ша сн҃оположе́нїѧ, цр҃кви с̆оста́вишӑ, ѹ҆тверди́ша же́ртвенники, сщ҃є́нства, положи́ша пра̑вила и҆ зако́ны, ихже мы̀ грѣ́шнїи держа́ще преда́нїе, припа́даемъ тѝ вѣ́чномꙋ бг҃ꙋ и҆ мо́лимсѧ тѝ бл҃гоꙋтро́бне, иже къ твоемꙋ̀ пѣснопѣ́нїю созда́ннаго хра́ма бж҃е́ственныѧ твоеѧ̀ и҆спо́лни сла́вы и҆ с̆его̀ же́ртвенникӑ ст҃а́го̆ ст҃ы́хъ покажѝ, ꙗкоже на́мъ предстоѧ́щымъ є҆мꙋ̀, ꙗкѡ стра́шномꙋ црⷵтвїѧ твоегѡ̀ прⷵто́лꙋ неѡсꙋжде́ннѡ слꙋжи́ти, мольбы̑ ѡ҆ на́съ и҆ ѡ҆ лю́дехъ твои́хъ всѣ́хъ возпосыла́ющихъ, и҆ безкро́внꙋю же́ртв̀ твое́й приносѧ́щихъ бл҃гости, ѡ҆ во́льныхъ и҆ нево́льныхъ грѣсѣ́хъ въ проще́нїе, во ̆ѡ҆кормле́нїӗ житїѧ̀, во и҆справле́нїе бл҃га́гѡ жи́тельства, во и҆сполне́нїе всѧ́кїѧ пра́вды.

Ꙗкѡ бл҃гослови́сѧ твоѐ прест҃о́е имѧ, ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃а́гѡ дх҃а, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ. А҆ми́нь

Таже: Ми́ръ всѣ̑мъ.

Диакон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

И архиерей глаголет молитву:

Бл҃годари́мъ тѧ̀ гдⷵи бж҃е си́лъ, ꙗкѡ юже и҆злїѧ́лъ є҆сѝ, бл҃ггода́ть на ст҃ы́ѧ твоѧ̀ а҆пⷵлы и҆ на прпⷣбныѧ на́ши ѻ҆ц҃ы̀ сподо́билъ є҆сѝ мно́гагѡ ра́ди твоегѡ̀ чл҃вѣколю́бїѧ и҆ да́же до на́съ грѣ́шныхъ и҆ непотре́бныхъ ра̑бъ твои́хъ простре́ти. тѣ́мже мо́лимсѧ тебѣ̀ влⷣко многомлⷵтиве, и҆спо́лни сла́вы, и҆ ст҃ы́ни, и҆ бл҃тода́ти, же́ртвенник̆ъ т̆во́й с̆е́й, ꙗкоже претворѧ́тисѧ єже въ н̆е́мъ приноси́мымъ тебѣ̀ безкро́внымъ же́ртвамъ въ пречⷵтое тѣ́ло, и҆ чⷵтнꙋ́ю кро́вь вели́кагѡ бг҃а и҆ сп҃са на́шегѡ і҆и҃са хрⷵта̀, є҆диноро́днагѡ твоегѡ̀ сн҃а, ко спасе́нїю всѣ́хъ люде́й твои́хъ и҆ на́шегѡ недосто́инства.

Возгла́с: Ты бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, бг҃ъ ми́ловати и҆ спаса́ти, и҆ тебѣ̀ сла́вꙋ возсыла́емъ, ѻ҆ц҃ꙋ и҆ сн҃ꙋ и҆ ст҃о́мꙋ дх҃ꙋ, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ.

И по совершении молитвы приемлет архиерей воскомасти́х и положи́т во угото́вленом влагалище, си́речь и меше́чик, под антиминсом. Та́же е́млет святых моще́й три ча́стицы и положи́т я́ в воскомасти́х, и возлива́ет на них святое великое миро, и укрепи́в до́бре с воскомасти́хом.

Таже диакон глаголет: Го́споду помоли́мся.

И архиерей молитву сию́:

Гдⷵи бж҃е на́шъ, иже и҆ сїю̀ сла́вꙋ ѡ҆ тебѣ̀ пострада́вшымъ ст҃ы́мъ мꙋ́ченикѡмъ дарова́вый, єже сѣ́ѧтисѧ в̆о̆ все́й землѝ мощє́мъ ихъ, во ст҃ы́хъ хра́мѣхъ твои́хъ, и҆ плоды̀ и҆сцѣле́нїй прозѧба́ти: са́мъ влⷣко, всѣ́хъ бл҃ги́хъ пода́тель сы́й, мл҃твами ст҃ы́хъ, ихже бл҃гоизво́лилъ є҆сѝ положе́нїе моще́й въ се́м̆ъ честнѣ́м̆ъ же́ртвенниц̆ѣ твое́м̆ъ бы́тн, сподо́би на́съ неѡсꙋжде́ннѣ безкро́внꙋю тебѣ̀ въ не́м̆ъ приноси́ти же́ртвꙋ и҆ да́рꙋй на́мъ всѧ̀ ꙗже ко спасе́нїю̀ прошє́нїѧ, возме́здїе подаѧ́й и҆ въ се́мъ пострада́вшымъ за ст҃о́е имѧ твоѐ єже чꙋдодѣ́йствовати тѣ́ми къ на́шемꙋ спасе́нїю.

Возгла́с: Ꙗкѡ твоѐ єсть црⷵтво, и҆ си́ла, и҆ сла́ва, ѻ҆ц҃а̀ и҆ сн҃а и҆ ст҃агѡ дх҃а, ны́нѣ и҆ при́снѡ и҆ во вѣ́ки вѣкѡ́въ.

И по совершении извлача́ется архиерей обяза́ния, пред святою трапезою.

Таже глаголет: Съ ми́ромъ и҆зъи́демъ.

И исходит из олтаря. и стои́т на своем обычном месте.

И начинаются часы, и Божественная литургиа по чину. Антиминсы же лежат на престоле седмь дний, Божественней службе совершаемей на всяк день.

Ве́домо бу́ди, яко сие́ де́йство бывает пред Божественною литурги́ею. Бывает же и в Божественней литургии, по возгла́се: Да и ти́и с на́ми сла́вят: я́коже выше писано.

Оба́че же Чино́вники и Уставы па́че повелевают [и ле́по есть] быти пред Божественною литургиею, по сему́ чину, якоже напеча́тася зде, яко да не будет препо́на и медление между́ Божественною литургиею.

* * *

3

Аще суть множа́йшии освящаемии антиминсы, молитвы, зде и далее, глаголются множествение [во множественной числе: сему́ (сим), жертвеннику (жертвенником), и прочая].


Комментарии для сайта Cackle