Азбука веры Православная библиотека Богослужение Служба во Святый и Великий Четверток. Последование вечерни литургии святителя Василия Великаго
Распечатать

Богослужения Страстной Седмицы наряду
Служба во Святый и Великий Четверток. Последование вечерни литургии святителя Василия Великаго

← Последование часов

Последование малого повечерия →

Диакон: Благослови́, влады́ко.

Священник: Благослове́но Ца́рство Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Чтец: Ами́нь.

(Если вечерня следует сразу после изобразительных, то отсюда сразу: Прии́дите, поклони́мся... и далее. Если же нет, то чтец глаголет

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, Иже везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство и си́ла и сла́ва, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Чтец: Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (12 раз.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

И предначинательный псалом 103.

Благослови́, душе́ моя, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́, во испове́дание и в велеле́поту обле́клся еси́. Одея́йся све́том я́ко ри́зою, простира́яй не́бо я́ко ко́жу. Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя, полага́ли́ о́блаки на восхожде́ние Свое, ходя́й на крилу́ ве́треню. Творя́й Ангелы Своя ду́хи, и слуги́ Своя пла́мень о́гненный. Основа́яй зе́млю на тве́рди ея, не преклони́тся в век ве́ка. Бе́здна я́ко ри́за одея́ние ея, на гора́х ста́нут во́ды, от запреще́ния Твоего́ побе́гнут, от гла́са гро́ма Твоего́ убоя́тся. Восхо́дят го́ры, и низхо́дят поля́ в ме́сто, е́же основа́л еси́ им. Преде́л положи́л еси́, его́же не пре́йдут, ниже́ обратя́тся покры́ти зе́млю. Посыла́яй исто́чники в де́брех, посреде́ гор про́йдут во́ды. Напая́ют вся зве́ри се́льныя, ждут она́гри в жа́жду свою. На ты́х пти́цы небе́сный привита́ют, от среды́ ка́мения дадя́т глас. Напая́яй го́ры от превы́спренних Своих, от плода́ дел Твои́х насы́тится земля́. Прозяба́яй траву́ ското́м, и злак на слу́жбу челове́ком, извести́ хлеб от земли́. И вино́ весели́т се́рдце челове́ка, ума́стити лице́ еле́ем, и хлеб се́рдце челове́ка укрепи́т. Насы́тятся древа́ польска́я, ке́дри лива́нстии, и́хже еси́ насади́л. Та́мо пти́цы вогнездя́тся, ероди́ево жили́ще предводи́тельствует и́ми. Го́ры высо́кия еле́нем, ка́мень прибе́жище за́яцем. Сотвори́л есть луну́ во времена́, со́лнце позна́ за́пад свой. Положи́л еси́ тьму, и бысть нощь, в не́йже про́йдут вси зве́рие дубра́внии. Ски́мни рыка́ющий восхи́тити, и взыска́ти от Бо́га пи́щу себе. Возсия́ со́лнце, и собра́шася, и в ло́жах сво́их ля́гут. Изы́дет челове́к на де́ло свое, и на де́лание свое до ве́чера, я́ко возвели́чишася дела́ Твоя, Го́споди, вся прему́дростию сотвори́л еси́, испо́лнися земля́ тва́ри Твоея́. Сие́ мо́ре вели́кое и простра́нное, та́мо га́ди, и́хже несть числа́, живо́тная ма́лая с вели́кими, та́мо корабли́ препла́вают, змий сей, его́же созда́л еси́ руга́тися ему. Вся к Тебе́ ча́ют, да́ти пи́щу им во бла́го вре́мя. Да́вшу Тебе́ им, соберу́т, отве́рзшу Тебе́ ру́ку, вся́ческая испо́лнятся бла́гости, отвра́щшу же Тебе́ лице́, возмяту́тся, оты́меши дух их, и исче́знут, и в персть свою возвратя́тся. По́слеши Ду́ха Твоего́, и сози́ждутся, и обнови́ши лице́ земли́. Бу́ди сла́ва Госпо́дня во ве́ки, возвесели́тся Госпо́дь о де́лех Своих, призира́яй на зе́млю, и творя́й ю́ трясти́ся, прикаса́яйся гора́м, и дымя́тся. Воспою́ Го́сподеви в животе́ моем, пою́ Бо́гу моему́, до́ндеже есмь, да услади́тся Ему́ бесе́да моя, аз же возвеселю́ся о Го́споде. Да исче́знут гре́шницы от земли́, и беззако́нницы, я́коже не бы́ти им. Благослови́, душе́ моя, Го́спода. Со́лнце позна́ за́пад свой, положи́л еси́ тьму, и бысть нощь, я́ко возвели́чишася дела́ Твоя, Го́споди, вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́, Бо́же. (Трижды.)

Посем ектения великая:

Ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ наших, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О ми́ре всего ми́ра, благостоя́нии Святы́х Бо́жиих Церкве́й, и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих вонь, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе (имя) и о Господи́не нашем Преосвяще́ннейшем епи́скопе (или: архиепи́скопе, или: митрополи́те, имя, егоже есть область), честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве, о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О Богохрани́мей стране́ нашей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О гра́де сем, вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в них, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О благорастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О изба́витися нам от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Священник: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Таже поем Го́споди, воззва́х... во глас 2, на оба лика:

Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя, услы́ши мя, Го́споди.

Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя: вонми́ гла́су моле́ния моего́, внегда́ воззва́ти ми к Тебе́. Услы́ши мя, Го́споди.

Да испра́вится моли́тва моя, я́ко кади́ло пред Тобо́ю, воздея́ние руку́ мое́ю же́ртва вече́рняя. Услы́ши мя, Го́споди.

Положи́, Го́споди, хране́ние усто́м моим, и дверь огражде́ния о устна́х моих.

Не уклони́ се́рдце мое в словеса́ лука́вствия, непщева́ти вины́ о гресе́х.

С челове́ки де́лающими беззако́ние, и не сочту́ся со избра́нными их.

Нака́жет мя пра́ведник ми́лостию и обличи́т мя, еле́й же гре́шнаго да не нама́стит главы́ моея́.

Я́ко еще́ и моли́тва моя во благоволе́ниих их. Поже́рты бы́ша при ка́мени судии́ их.

Услы́шатся глаго́ли мои, я́ко возмого́ша. я́ко то́лща земли́ просе́деся на земли́, расточи́шася ко́сти их при а́де.

Я́ко к Тебе́, Го́споди, Го́споди, о́чи мои: на Тя упова́х, не отыми́ ду́шу мою.

Сохрани́ мя от се́ти, ю́же соста́виша ми, и от собла́зн де́лающих беззако́ние.

Паду́т во мре́жу свою́ гре́шницы: еди́н есмь аз, до́ндеже прейду́.

Гла́сом моим ко Го́споду воззва́х, гла́сом моим ко Го́споду помоли́хся.

Пролию́ пред Ним моле́ние мое, печа́ль мою пред Ним возвещу́.

Внегда́ исчеза́ти от Мене́ ду́ху моему́: и Ты позна́л еси́ стези́ моя.

На пути́ сем, по нему́же хожда́х, скры́ша сеть мне.

Смотря́х одесну́ю и возгля́дах, и не бе зна́яй мене́.

Поги́бе бе́гство от Мене́, и несть взыска́яй ду́шу мою́.

Воззва́х к Тебе́, Го́споди, рех: Ты еси́ упова́ние мое́, часть моя еси́ на земли́ живы́х.

Вонми́ моле́нию моему́, яко смири́хся зело́.

Изба́ви мя от гоня́щих мя, яко укрепи́шася па́че мене́.

На 10, стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою, испове́датися и́мени Твоему́.

Стихиры самогласны дне, глас 2:

Стека́ется про́чее собо́рище иуде́йское, да Соде́теля и Зижди́теля вся́ческих Пила́ту преда́ст. О беззако́нных, о неве́рных! я́ко Гряду́щаго суди́ти живы́м и ме́ртвым, иа суд гото́вят, Исцеля́ющаго стра́сти ко страсте́м уготовля́ют. Го́споди Долготерпели́ве, ве́лия Твои́ ми́лость, сла́ва Тебе́.

Стих: Мене́ ждут пра́ведницы, до́ндеже возда́си мне.

Стека́ется про́чее собо́рище иуде́йское, да Соде́теля и Зижди́теля вся́ческих Пила́ту преда́ст. О беззако́нных, о неве́рных! я́ко Гряду́щаго суди́ти живы́м и ме́ртвым, на суд гото́вят, Исцеля́ющаго стра́сти ко страсте́м уготовля́ют. Го́споди Долготерпели́ве, ве́лия Твои́ ми́лость, сла́ва Тебе́.

Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди, Го́споди, услы́ши глас мой.

Иу́да беззако́нный, омочи́вый на ве́чери ру́ку в соли́ле с Тобо́ю, простре́ к беззако́нным ру́це прия́ти сре́бреники, и ми́ра умы́сливый це́ну, Тебе́ безце́ннаго не убоя́ся прода́ти. Но́зе простры́й во е́же умы́ти, Влады́ку облобыза́ льсти́вно, во е́же преда́ти беззако́нным. Ли́ка же апо́стольскаго отве́ргся, и три́десять пове́рг сре́бреники, Твоего́ тридне́внаго воскресе́ния не ве́де, и́мже поми́луй нас.

Стих: Да бу́дут у́ши Твои́, вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Иу́да беззако́нный, омочи́вый на ве́чери ру́ку в соли́ле с Тобо́ю, простре́ к беззако́нным ру́це прия́ти сре́бреники, и ми́ра умы́сливый це́ну, Тебе́ безце́ннаго не убоя́ся прода́ти. Но́зе простры́й во е́же умы́ти, Влады́ку облобыза́ льсти́вно, во е́же преда́ти беззако́нным. Ли́ка же апо́стольскаго отве́ргся, и три́десять пове́рг сре́бреники, Твоего́ тридне́внаго воскресе́ния не ве́де, и́мже поми́луй нас.

Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т? я́ко у тебе́ очище́ние есть.

Иу́да преда́тель льстив сый, льсти́вным лобза́нием предаде́ Спа́са Го́спода и Влады́ку всех я́ко раба́ продаде́ иуде́ом: я́ко овча́ на заколе́ние, та́ко после́доваше А́гнец Бо́жий, Сын о́тчий, еди́н Многоми́лостивый.

Стих: Имене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Иу́да преда́тель льстив сый, льсти́вным лобза́нием предаде́ Спа́са Го́спода, и Влады́ку всех, я́ко раба́ продаде́ иуде́ом: я́ко овча́ на заколе́ние, та́ко после́доваше А́гнец Бо́жий, Сын о́тчий, еди́н Многоми́лостивый.

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренняя, да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Иу́да раб и льстец, учени́к и наве́тник, друг и диа́вол от дел яви́ся. После́доваше бо Учи́телю, и на Него́ поуча́шеся преда́нию, глаго́лаше в себе́: преда́м Того́, и приобря́щу со́бранная име́ния, иска́ше же и ми́ру Про́дану бы́ти, и Иису́са ле́стию я́ти. Отдаде́ целова́ние, предаде́ Христа́. И я́ко овча́ на заколе́ние, си́це после́доваше А́гнец Бо́жий, еди́н Благоутро́бный и Человеколю́бец.

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний его́.

Иу́да раб и льстец, учени́к и наве́тник, друг и диа́вол от дел яви́ся. После́доваше бо Учи́телю, и на Него́ поуча́шеся преда́нию, глаго́лаше в себе́: преда́м Того́, и приобря́щу со́бранная име́ния, иска́ше же и ми́ру про́дану бы́ти, и Иису́са ле́стию я́ти. Отдаде́ целова́ние, предаде́ Христа́. И я́ко овча́ на заколе́ние, си́це после́доваше Агнец Бо́жий, еди́н Благоутро́бный и Человеколю́бец.

Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы, похвали́те Его вси лю́дие.

Его́же пропове́да Агнца Иса́иа, гряде́т на заколе́ние во́льное, и плещи́ дае́т на ра́ны, лани́ты на зауше́ния, лица́ же не отврати́ от срамоты́ заплева́ний, сме́ртию же безобра́зною осужда́ется. Вся Безгре́шный во́лею прие́млет, да всем да́рует из ме́ртвых воскресе́ние.

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его на нас, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Его́же пропове́да Агнца Иса́иа, гряде́т на заколе́ние во́льное, и плещи́ дае́т на ра́ны, лани́ты на зауше́ния, лица́ же не отврати́ от срамоты́ заплева́ний, сме́ртию же безобра́зною осужда́ется. Вся Безгре́шный во́лею прие́млет, да всем да́рует из ме́ртвых воскресе́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Глас 6. Рожде́ние ехи́днов вои́стину Иу́да я́дших ма́нну в пусты́ни и ро́пщущих на Пита́теля. Еще́ бо бра́шну су́щу во усте́х их, клевета́ху на Бо́га неблагода́рнии: и сей злочести́вый, Небе́сный хлеб во усте́х нося́й, на Спа́са преда́тельство соде́ла. О нра́ва несы́тнаго, и де́рзости безчелове́чныя! Пита́ющаго продае́т, и Его́же любля́ше Влады́ку, предая́ше на смерть: вои́стину о́нех сын беззако́нный и с ни́ми па́губу насле́дова. Но пощади́, Го́споди, ду́ши на́ша от такова́го безчелове́чества Еди́не в долготерпе́нии Неизрече́нный.

Посем бывает вход с Евангелием. Иерей благословляет вход.

Диакон: Прему́дрость, про́сти.

Лик: Све́те ти́хий святы́я сла́вы Безсме́ртнаго Отца́ Небе́снаго, Свята́го, Блаже́ннаго, Иису́се Христе́. Прише́дше на за́пад со́лнца, ви́девше свет вече́рний, пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га. Досто́ин еси́ во вся времена́ пет бы́ти гла́си преподо́бными, Сы́не Бо́жий, живо́т дая́й, те́мже мир Тя сла́вит.

Диакон: Во́нмем.

Священник: Мир всем.

Диакон: Прему́дрость, во́нмем.

Чтец: Проки́мен, глас пе́рвый:

Изми́ мя, Го́споди, от челове́ка лука́ва, от му́жа непра́ведна изба́ви мя.

Лик: Изми́ мя, Го́споди, от челове́ка лука́ва, от му́жа непра́ведна изба́ви мя.

Чтец, стих: И́же помы́слиша непра́вду в се́рдце весь день.

Лик: Изми́ мя, Го́споди, от челове́ка лука́ва, от му́жа непра́ведна изба́ви мя.

Чтец: Изми́ мя, Го́споди, от челове́ка лука́ва.

Лик: От му́жа непра́ведна изба́ви мя.

Диакон: Прему́дрость.

Чтец: Исхо́да чте́ние (Исх. 19:10–19).

Диакон: Во́нмем.

Чтец: Рече́ Госпо́дь Моисе́ю: соше́д засвиде́тельствуй лю́дем, и очи́сти я́ днесь и у́тре: и да исперу́т ри́зы. И да бу́дут гото́вы в день тре́тий: в тре́тий бо день сни́дет Госпо́дь на го́ру Сина́йскую, пред все́ми людьми́. И устро́иши лю́ди о́крест, глаго́ля: внемли́те себе́ не восходи́ти на го́ру, и ничи́мже косну́тися ея: всяк прикосну́выйся горе́, сме́ртию у́мрет. Не ко́снется ей рука́, ка́мением бо побие́тся, или́ стрело́ю устрели́т

я, а́ще скот, а́ще челове́к, не бу́дет жив. Егда́ же гла́си и трубы́ и о́блак оты́дет от горы́, си́и взы́дут на го́ру. Сни́де же Моисе́й с горы́ к лю́дем, и освяти́ я́: и испра́ша ри́зы своя́. И рече́ лю́дем: бу́дите гото́ви. Три дни не входи́те к жена́м. Бысть же в тре́тий день бы́вшу ко у́тру, и бы́ша гла́си и мо́лния, и о́блак мра́чен на горе́ Сина́йстей, глас тру́бный глаша́шё зело́: и убоя́шася вси лю́дие, иже в полце́. Изведе́ же Моисе́й лю́ди во сре́тение Бо́гу из полка́, и ста́ша под горо́ю. Гора́ же Сина́йская дымя́шеся вся, схожде́ния ра́ди Бо́жия на ню во огни́: и восхожда́ше дым, я́ко дым пе́щный: и ужасо́шася вси лю́дие зело́. Бы́ша же гла́си тру́бнии происходя́ще кре́пцы зело́. Моисе́й глаго́лаше, Бог же отвещава́ше ему́ гла́сом.

Чтец: Прокимен, глас седмы́й:

Изми мя от враг моих, Бо́же, и от востаю́щих на мя изба́ви мя.

Лик: Изми мя от враг моих, Бо́же, и от востаю́щих на мя изба́ви мя.

Чтец, стих: Изба́ви мя от де́лающих беззако́ние.

Лик: Изми мя от враг моих, Бо́же, и от востаю́щих на мя изба́ви мя.

Чтец: Изми мя от враг моих, Бо́же.

Лик: И от востаю́щих на мя изба́ви мя.

Диакон: Прему́дрость.

Чтец: И́ова чте́ние (Иов. 38, 1–23; 42:1–5).

Диакон: Во́нмем.

Чтец: Рече́ Госпо́дь И́ову сквозе́ бу́рю и о́блаки: кто сей, скрыва́яй от Мене́ сове́т, содержа́й же глаго́лы в се́рдце, Мене́ же ли мнится утаити? Препоя́ши я́ко муж чре́сла твоя́: вопрошу́ же тя, ты же Ми отвеща́й. Где был еси, егда́ основа́х зе́млю? Возвести Ми, а́ще ве́си ра́зум? Кто положи ме́ры ея, а́ще ве́си? Или кто наведы́й вервь на ню? На че́мже столпи ея́ утвержде́ни суть? Кто же есть положивый ка́мень краеуго́льный на ней? Егда́ (сотворе́ны) бы́ша зве́зды, восхвалиша Мя гла́сом ве́лиим вси А́нгели Мои. Заградих же мо́ре враты́, егда́ излива́шеся из чре́ва ма́тере своей исходя́щее. Положих же ему́ о́блак во одея́ние, мгло́ю же пових е. И положих ему́ преде́лы, обложив затво́ры и врата́. Рех же ему́: до сего́ до́йдеши, и не пре́йдеши, но в тебе́ сокруша́тся во́лны твоя́. Или при тебе́ соста́вих свет у́тренний? Денница же весть чин свой, я́тися крил земли́, оттрясти́ нечести́выя от нея́. Или́ ты бре́ние взем от земли́ созда́л еси́ живо́тно, и глаго́ливаго сего́ посади́л еси́ на земли́? Отъя́л же ли еси́ от нечести́вых свет? Мы́шцу же го́рдых сокруши́л ли еси́? Прише́л же ли еси́ на исто́чники мо́ря? В следа́х же бе́здны ходи́л ли еси́? Отверза́ются же ли тебе́ стра́хом врата́ сме́ртная? Вра́тницы же а́довы ви́девше тя убоя́шася ли? Навы́кл же ли еси́ широты́ поднебе́сныя? Пове́ждь у́бо ми, коли́ка есть? В ко́ей же земли́ вселя́ется свет, тьме же ко́е есть ме́сто? Аще у́бо введе́ши Мя в преде́лы их, а́ще же ли и ве́си стези́ их? Вем у́бо, я́ко тогда́ рожде́н еси́: число́ же лет твоих мно́го. Прише́л же ли еси́ в сокро́вища сне́жная, и сокро́вища гра́дная ви́дел ли еси́? Подлежа́т же ли тебе́ в час враго́в, в день бра́ней и ра́ти? Отвеща́в же Иов, рече́ ко Го́споду: вем я́ко вся мо́жеши, невозмо́жно же Тебе́ ничто́же. Кто есть тая́й от Тебе́ сове́т? Щадя́й же словеса́, и от Тебе́ мни́тся утаи́ти? Кто же возвести́т ми, и́хже не ве́дех, ве́лия и ди́вная, и́хже не знах? Послу́шай же мене́, Го́споди, да и аз возглаго́лю: вопрошу́ же Тя, Ты же мя научи́. Слу́хом у́бо у́ха слы́шах Тя пе́рвее, ны́не же о́ко мое́ ви́де Тя.

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: Проро́чества Иса́иина чте́ние (Ис. 50:4–11). Диакон: Во́нмем.

Чтец: Госпо́дь дае́т мне язы́к науче́ния, е́же разуме́ти, егда́ подоба́ет рещи́ сло́во: положи́ мя у́тро у́тро, приложи́ ми у́хо, е́же слы́шати. И наказа́ние Госпо́дне отверза́ет у́ши мои́, аз же не проти́влюся, ни противоглаго́лю. Плещи́ мои́ вдах на ра́ны, и лани́те мои́ на зауше́ния, лица́ же моего́ не отврати́х от студа́ заплева́ний. И Госпо́дь, Госпо́дь Помо́щник ми бысть: сего ра́ди не усрами́хся, но положи́х лице́ свое́ а́ки тве́рдый ка́мень, и разуме́х, я́ко не постыжду́ся. Зане́ приближа́ется оправда́вый мя: кто пря́йся со мно́ю? Да сопротивоста́нет мне ку́пно: и кто судя́йся со мно́ю? да прибли́жится ко мне. Се Госпо́дь Госпо́дь помо́жет ми: кто озло́бит мя? Се вси вы, я́ко ри́за обетша́ете, и я́ко мо́лие изъя́ст вы. Кто в вас боя́йся Го́спода? Да послу́шает гла́са о́трока Его́: ходя́щий во тьме, и несть им све́та, наде́йтеся на и́мя Госпо́дне, и утверди́теся о Бо́зе. Се вси вы огнь раждиза́ете, и укрепля́ете пла́мень: ходи́те све́том огня́ ва́шего и пла́менем, его́же разжего́сте: мене́ ра́ди бы́ша сия́ вам, в печа́ли у́спнете.

Таже ектения малая:

Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу нашу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Священник: Я́ко Свят еси́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и присно.

Диакон глаголет велегласно: И во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святый Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Диакон: Во́нмем.

Священник: Мир всем.

Чтец: И ду́хови твоему́.

Диакон: Прему́дрость.

Чтец: Проки́мен, глас шесты́й:

Кня́зи людстии собра́шася вку́пе, на Го́спода и на Христа́ Его́.

Лик: Кня́зи людстии собра́шася вку́пе, на Го́спода и на Христа́ Его́.

Чтец, стих: Вску́ю шата́шася язы́цы, и лю́дие поучи́шася тще́тным?

Лик: Кня́зи лю́дстии собра́шася вку́пе, на Го́спода и на Христа́ Его́.

Чтец: Кня́зи, лю́дстии собра́шася вку́пе.

Лик: На Го́спода и на Христа́ Его́.

Диакон: Прему́дрость.

Чтец: К Кори́нфяном посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние (1Кор. 11, 23–32, зач. 149).

Диакон: Во́нмем.

Чтец: Бра́тие, аз прия́х от Го́спода, е́же и преда́х вам: я́ко Госпо́дь Иису́с, в нощь, в ню́же пре́дан быва́ше, прие́м хлеб, и благодари́в, преломи́, и рече́: приими́те, иди́те, сие́ есть Те́ло Мое́, е́же за вы ломи́мое: сие́ твори́те в Мое́ воспомина́ние. Та́кожде и ча́шу по ве́чери, глаго́ля: сия́ ча́ша Но́вый Заве́т есть в Мое́й Кро́ви: сие́ твори́те, ели́жды а́ще пие́те, в Мое́ воспомина́ние. Ели́жды бо а́ще я́сте хлеб сей, и ча́шу сию́ пие́те, смерть Госпо́дню возвеща́ете, до́ндеже у́бо прии́дет. Те́мже и́же а́ще яст хлеб сей, или́ пие́т ча́шу Госпо́дню недосто́йне, пови́нен бу́дет Те́лу и Кро́ви Госпо́дни. Да искуша́ет же челове́к себе́, и та́ко от хле́ба да яст, и от ча́ши да пие́т. Яды́й бо и пия́й недосто́йне, суд себе́ яст и пие́т, не разсужда́я Те́ла Госпо́дня. Сего́ ра́ди в вас мно́зи не́мощни и неду́жливи, и нема́ло умира́ет. Аще бо бы́хом себе́ разсужда́ли, не бы́хом осужде́ни бы́ли. Суда́ми же от Го́спода, наказу́емся, да не с ми́ром осу́димся.

Священник: Мир ти.

Чтец: И ду́хови твоему́.

Диакон: Прему́дрость.

Чтец: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Лик, глас 6: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Чтец, стих: Блаже́н разумева́яй на ни́ща и убо́га, в день лют изба́вит его́ Госпо́дь.

Лик: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Чтец, стих: Врази мои ре́ша мне зла́я: когда́ у́мрет и погибнет имя его́?

Лик: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Чтец, стих: Яды́й хле́бы моя́, возвели́чи на мя запина́ние.

Лик: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Зде прием диакон от руку священника Святое Евангелие, исходит царскими враты среди церкве на амвон, и полагает е на аналогии, возглашая велегласно:

Диакон: Благослови́, владыко, благовести́теля свята́го апо́стола и евангели́ста Матфе́я.

Священник, знаменуя его, глаголет:

Бог моли́твами свята́го сла́внаго, всехва́льнаго апо́стола и евангели́ста Матфе́я, да даст тебе́ глаго́л благовеству́ющему си́лою мно́гою, во исполне́ние Ева́нгелия возлюбленнаго Сы́на Своего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́.

Диакон: Аминь.

Священник: Прему́дрость, про́сти, услы́шим Свята́го Ева́нгелия.

Мир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Диакон: От Матфе́я Свята́го Ева́нгелия чте́ние (Мф. 26, 1–27, 2; Ин. 13, 3–17; Лк. 22:43–45).

Лик: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Священник: Во́нмем.

Диакон чтет Евангелие (Мф., зач. 107):

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: ве́сте я́ко по двою́ дню Па́сха бу́дет, и Сын Челове́ческий пре́дан бу́дет на пропя́тие. Тогда́ собра́шася архиере́е, и кни́жницы, и ста́рцы людсти́и во двор архиере́ов, глаго́лемаго Каиа́фы, и совеща́ша, да Иису́са ле́стию и́мут, и убию́т. Глаго́лаху же: но не в пра́здник, да не молва́ бу́дет в лю́дех. Иису́су же бы́вшу в Вифа́нии в дому́ Си́мона прокаже́ннаго, приступи́ к Нему́ жена́, сткля́ницу мира иму́щи многоце́ннаго, и возлива́ше на главу́ Его́, возлежа́щу. Ви́девше же ученицы́ Его́, негодова́ша, глаго́люще: чесо́ ра́ди гибель сия бысть?

Можа́ше бо сие́ ми́ро продано́ бы́ти на мно́зе, и да́тися нищим. Разуме́в же Иису́с рече́ им: что́ тружда́ете жену́? Де́ло бо добро́ соде́ла о Мне. Всегда́ бо ни́щия и́мате с собо́ю: Мене́ же не всегда́ и́мате. Возлия́вши бо сия́ ми́ро сие́ на те́ло Мое́, на погребе́ние Мя сотвори. Аминь глаго́лю вам: иде́же а́ще пропове́дано бу́дет Ева́нгелие сие́ во всем ми́ре, рече́тся и е́же сотвори́ сия́, в па́мять ея́. Тогда́ шед еди́н от обоюна́десяте, глаго́лемый Иу́да Искарио́тский, ко архиере́ом, рече́: что ми хо́щете да́ти, и аз вам преда́м Его́? Они же поста́виша ему́ три́десять сре́бреник. И отто́ле иска́ше подо́бна вре́мене, да Его́ преда́ст. В пе́рвый же день опресно́чный приступи́ша ученицы́ Иису́сови, глаго́люще Ему́: где хо́щеши угото́ваем Ти я́сти па́сху? Он же рече́: иди́те во град ко о́нсице, и рцы́те ему́: Учитель глаго́лет: вре́мя Мое́ близ есть, у тебе́ сотворю́ па́сху со ученика́ Мои́ми. И сотвори́ша ученицы́, я́коже повеле́ им Иису́с: и угото́ваша па́сху. Ве́черу же бы́вшу, возлежа́ше со обемана́десяте ученико́ма. Ве́дый Иису́с, я́ко вся даде́ Ему́ Оте́ц в ру́це, и я́ко от Бо́га изы́де, и к Бо́гу гряде́т: воста́в с ве́чери, и положи́ ри́зы, и прие́м ле́нтион, препоя́сася. Пото́м же влия́ во́ду во умыва́льницу, и нача́т умыва́ти но́ги ученико́м, и отира́ти ле́нтием, и́мже бе препоя́сан. Прии́де же к Си́мону Петру́, и глаго́ла Ему́ той: Го́споди, Ты ли мой умы́еши но́зе? Отвеща́ Иису́с, и рече́ ему́: е́же Аз творю́, ты не ве́си ны́не, разуме́еши же по сих. Глаго́ла Ему́ Петр: не умы́еши но́гу мое́ю во ве́ки. Отвеща́ ему́ Иису́с: а́ще не умы́ю тебе́, не и́маши ча́сти со Мно́ю. Глаго́ла Ему́ Си́мон Петр: Го́споди, не но́зе мой то́кмо; но и ру́це, и главу́. Глаго́ла ему́ Иису́с: измове́нный не тре́бует то́кмо но́зе умы́ти, есть бо весь чист. И вы ча́сти есте́, но не вси. Ве́дяше бо предаю́щаго Его́, сего́ ра́ди рече́, я́ко не вси ча́сти есте́. Егда́ же умы́ но́ги их, прия́т ри́зы Своя́, возле́г па́ки, рече́ им: ве́сте ли, что́ сотворих вам? Вы глаша́ете Мя Учителя и Го́спода: и до́бре глаго́лете, есмь бо. Аще у́бо Аз умы́х ва́ши но́зе, Го́сподь и Учитель: и вы до́лжни есте́ друг дру́гу умыва́ти но́зе. Образ бо дах вам, да я́коже Аз сотворих вам, и вы твори́те. Ами́нь ами́нь глаго́лю вам: несть раб бо́лий го́спода своего́, ни посла́нник бо́лий посла́вшаго его́. А́ще сия́ ве́сте, блаже́ни есте́, а́ще твори́те я. И иду́щим им рече́: ами́нь глаго́лю вам, я́ко еди́н от вас преда́ст Мя. И скорбя́ще зело́, нача́ша глаго́лати Ему́ еди́н ки́йждо их: еда́ аз есмь, Го́споди? Он же отвеща́в рече́: омочи́вый со Мно́ю в соли́ло ру́ку, той Мя преда́ст. Сын же Челове́ческий и́дет, я́коже есть пи́сано о Нем: го́ре же челове́ку тому́, и́мже Сын Челове́ческий преда́стся: добро́ бы бы́ло ему́, а́ще не бы роди́лся челове́к той. Отвеща́в же Иу́да предая́й Его́, рече́: еда́ аз есмь, Равви́? глаго́ла ему́: ты рече́. Яду́щим же им, прие́м Иису́с хлеб, и благослови́в преломи́, и дая́ше ученико́м, и рече́: приими́те, иди́те, сие́ есть Те́ло Мое́. И прие́м ча́шу, хвалу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: пи́йте от нея́ вси. Сия́ бо есть Кровь Моя́ Но́ваго Заве́та, я́же за мно́гия излива́ема, во оставле́ние грехо́в. Глаго́лю же вам, я́ко не и́мам пи́ти от ны́не от сего́ плода́ ло́знаго, до дне того́, егда́ и пию́ с ва́ми но́во во Ца́рствии Отца́ Моего́. И воспе́вше, изыдо́ша в го́ру Елео́нску. Тогда́ глаго́ла им Иису́с: вси вы соблазните́ся о Мне в нощь сию́. Пи́сано бо есть: поражу́ па́стыря, и разы́дутся о́вцы ста́да. По воскресе́нии же Мое́м, варя́ю вы в Галиле́и. Отвеща́в же Петр рече́ Ему́: а́ще и вси соблазня́тся о Тебе́, аз никогда́же соблажню́ся. Рече́ ему́ Иису́с: ами́нь глаго́лю тебе́, я́ко в сию нощь, пре́жде да́же але́ктор не возгласи́т, трикра́ты отве́ржешися Мене́. Глаго́ла Ему́ Петр: а́ще ми есть и умре́ти с Тобо́ю, не отве́ргуся Тебе́. Та́кожде и вси ученицы́ ре́ша. Тогда прии́де с ни́ми Иису́с в весь нарица́емую Гефсима́ния, и глаго́ла ученико́м: седи́те ту, до́ндеже шед помолю́ся та́мо. И пое́м Петра́ и о́ба сы́на Зеведе́ова, нача́т скорбе́ти и тужи́ти. Тогда́ глаго́ла им Иису́с: приско́рбна есть душа́ Моя́ до сме́рти: пожди́те зде, и бди́те со Мно́ю. И преше́д ма́ло, паде́ на лице́ Свое́м моля́ся, и глаго́ля: о́тче Мой, а́ще возмо́жно есть, да мимои́дет от Мене́ ча́ша сия́: оба́че не я́коже Аз хощу́, но я́коже Ты. Яви́ся же Ему́ А́нгел с небесе́ укрепля́я Его́. И быв в по́двизе, приле́жнее моля́шеся. Бысть же пот Его́, я́ко ка́пля кро́ве ка́плющи на зе́млю. И воста́в от молитвы, прииде ко ученико́м, и обре́те их спя́ща, и глаго́ла Петро́ви: та́ко ли не возмого́сте единаго часа́ побде́ти со Мно́ю? Бдите и молитеся, да не вни́дете в напа́сть: дух бо бодр, плоть же немощна́. Па́ки втори́цею шед помолися, глаго́ля: о́тче Мой, а́ще не мо́жет сия́ ча́ша мимоити́ от Мене́, а́ще не пию́ ея́, бу́ди во́ля Твоя́. И прише́д обре́те их па́ки спя́ща: бе́ста бо им о́чи отяготе́не. И оста́вль их, шед па́ки помолися третицею, то́жде сло́во рек. Тогда́ прии́де ко ученико́м Своим и глаго́ла им: спите про́чее, и почива́йте: се приближися час, и Сын Челове́ческий предае́тся в ру́ки гре́шников. Воста́ните, и́дем: се прибли́жися предая́й Мя. И еще́ Ему́ глаго́лющу, се Иу́да един от обоюна́десяте прии́де, и с ним наро́д мног, со ору́жием и дреко́льми, от архиере́й и ста́рец людски́х. Предая́й же Его́, даде́ им зна́мение, глаго́ля: Его́же а́ще лобжу́, Той есть: ими́те Его́. И а́бие присту́пль ко Иису́сови, рече́: ра́дуйся, Равви́, и облобыза́ Его́. Иису́с же рече́ ему́: дру́же, твори́ на не́же еси прише́л. Тогда́ присту́пльше возложи́ша ру́це на Иису́са, и Я́ша Его́. И се един от су́щих со Иису́сом, просте́р ру́ку, извлече́ нож свой: и уда́ри раба́ архиере́ова, и уре́за ему́ у́хо. Тогда́ глаго́ла ему́ Иису́с: возврати нож твой в ме́сто его́: вси бо прие́мшии нож, ноже́м погибнут. Или мнится ти, я́ко не могу́ ны́не умоли́ти Отца́ Моего́, и предста́вит Ми вя́щше или двана́десяте легео́на А́нгел? Ка́ко же у́бо сбу́дутся Писа́ния, я́ко та́ко подоба́ет бы́ти? В той час рече́ Иису́с наро́дом: я́ко на разбо́йника ли изыдо́сте со ору́жием и дреко́льми, я́ти Мя? по вся дни при вас седе́х уча́ в це́ркви, и не я́сте Мене́. Се же все бысть, да сбу́дутся Писа́ния проро́ческая. Тогда́ ученицы́ вси оста́вльше Его́, бежа́ша. Во́ини же е́мше Иису́са ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови, иде́же книжницы и ста́рцы собра́шася. Петр же идя́ше по Нем издале́ча, до двора́ архиере́ова: и вшед внутрь, седя́ше со слуга́ми, видети кончину. Архиере́е же и ста́рцы, и сонм весь, иска́ху лжесвиде́тельства на Иису́са, я́ко да убию́т Его́. И не обрета́ху, и мно́гим лжесвиде́телем присту́пльшим, не обрето́ша. По́слежде же приступиша два лжесвиде́теля, ре́ста: Сей рече́, могу́ разорити це́рковь Бо́жию, и треми де́ньми созда́ти ю. И воста́в архиере́й, рече́ Ему́: ничесо́же ли отвещава́еши, что сии на Тя свиде́тельствуют? Иису́с же молча́ше. И отвеща́в архиере́й, рече́ Ему́: заклина́ю Тя Бо́гом Живы́м, да рече́ши нам, а́ще Ты еси Христо́с Сын Бо́жий? глаго́ла ему Иису́с: ты рече́. Оба́че глаго́лю вам: отсе́ле у́зрите Сы́на Челове́ческаго седя́ща одесну́ю силы, и гряду́ща на о́блацех небе́сных. Тогда́ архиере́й растерза́ ризы своя́ глаго́ля: я́ко хулу́ глаго́ла, что еще́ тре́буем свиде́телей? Се ны́не слы́шасте хулу́ Его́. Что ся вам мнит? Они же отвеща́вше ре́ша: повинен есть сме́рти. Тогда́ заплева́ша лице́ Его́ и па́кости Ему́ де́яху, о́вии же за лани́ту уда́риша, глаго́люще: прорцы́ нам, Христе́, кто есть ударе́й Тя? Петр же вне седя́ше во дворе́, и приступи́ к нему́ едина рабы́ня глаго́лющи: и ты бе со Иису́сом Галиле́йским. Он же отве́ржеся пред все́ми, глаго́ля: не вем, что глаго́леши. Изше́дшу же ему́ ко врато́м, узре́ его́ друга́я, и глаго́ла им ту: и сей бе со Иису́сом Назоре́ом. И па́ки отве́ржеся с кля́твою, я́ко не зна́ю Челове́ка. По ма́ле же приступи́вше стоя́щий, ре́ша Петро́ви: воистину и ты от них еси, ибо бесе́да твоя́ Я́ве тя твори́т. Тогда́ нача́т ротитися и кля́тися, я́ко не зна́ю Челове́ка. И а́бие пе́тел возгласи́. И помяну́ Петр глаго́л Иису́сов, рече́нный ему́: я́ко пре́жде да́же пе́тел не возглася́т, трикра́ты отве́ржешися Мене́. И изше́д вон пла́кася го́рько. У́тру же бы́вшу, сове́т сотвори́ша вси архиере́е и ста́рцы людсти́и на Иису́са, я́ко убити Его́. И связа́вше Его́ ведо́ша, и преда́ша Его́ Понтийскому Пила́ту иге́мону.

И по прочтении Евангелия священник глаголет: Мир ти благовеству́ющему.

Лик: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

И по чину Божественная литургия

Великаго Василия.

Вместо же Херувимския песни, поем во глас 6:

Ве́чери Твоея та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, прича́стника мя приими́: не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м. (Дважды.)

По великом же входе повторяем: Ве́чери Твоея́ та́йныя... Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа. (Единожды.)

Вместо Досто́йно е́сть... поем ирмос:

Стра́нствия Влады́чня и безсме́ртныя трапе́зы на го́рнем ме́сте высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

Вместо же причастна, поется тойже тропарь: Ве́чери Твоея́ та́йныя...

Вместо Да испо́лнятся уста́ на́ша... поем тойже тропарь, и Аллилу́иа.

По окончании литургии священник глаголет отпуст:

Иже за превосходя́щую бла́гость путь добре́йший смире́ния показа́вый, внегда́ умы́ти но́ги ученико́в, да́же до Креста́ и погребе́ния снизше́дый нам, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стый Своей Ма́тере, и́же во святы́х отца́ на́шего Васи́лия Вели́каго, архиепи́скопа Кесари́и Каппадоки́йския, и всех святы́х поми́лует и спасе́т нас, яко Благ и Человеколю́бец.

(Святые дня и храма не поминаются.)

← Последование часов

Последование малого повечерия →

Комментарии для сайта Cackle