Пятница

Последование утрени

тро́ичны гла́са. Та́же кафи́смы, 13, 14, 15. По 1-м стихосло́вии, глаго́лем седа́льны Кре́стныя Осмогла́сника, два́, и с Богоро́дичным.

По 2-м же стихосло́вии, глаго́лем настоя́щий седа́лен,

Гла́с 1. Подо́бен: Гро́б тво́й:

Просте́рл еси́ Христе́ дла́ни на Дре́ве, исцеля́я я́зву Ада́мову, я́звами Твои́ми. Те́мже молю́ Тя: я́звы моя́ исцели́, я́же наложи́ души́ мое́й льсте́ц, и сподо́би в моли́тве и посте́, Спа́се, угоди́ти Тебе́. [Два́жды.]

Крестобогоро́дичен. Подо́бен:

Зря́щи Тя́ Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти, ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, собезнача́льный Отцу́ и Ду́хови, ко́е неизрече́нное смотре́ние Твое́ сие́, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х Ще́дре, созда́ние.

По 3-м стихосло́вии, седа́лен, гла́с 6:

Подо́бен: Упова́ние ми́ра:

Кре́сте, ми́ру храни́телю, де́монов прогони́телю, тя́ стяжа́вших во все́м предста́тельство необори́мое сподо́би поще́ния прейти́ про́чее, со́вестию чи́стою, исправля́я ду́шы на́шя пред Христо́м, дре́во благослове́нное. [Два́жды.]

Крестобогоро́дичен. Подо́бен:

Чи́стая Де́во и Честна́я, А́нгелов сла́во, егда́ предстоя́ла еси́ Кресту́ Сы́на и Бо́га Твоего́, не терпя́щи зре́ти поруга́ния враго́в, взыва́ла еси́ боля́щи ма́терски: ка́ко терпи́ши, о Человеколю́бче, все́х преще́ния? сла́ва долготерпе́нию Твоему́.

Трипе́снец господи́на Ио́сифа. И стихосло́вится пе́снь. Гла́с 1.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́ Христе́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.

Простры́й не́бо я́ко ко́жу, просте́рл еси́ дла́ни на Кресте́ Иису́се преблаги́й: те́мже молю́ Тя, просте́рта мя́ вра́жиими искуше́нии, уще́дри.

Усну́л еси́ на Кресте́ Иису́се преблаги́й, бо́дрость спасе́ния на́м подая́ лежа́щым Го́споди, в до́льнейшей поги́бели: те́мже Тя́ ве́рою сла́вим.

Стра́сти Твоея́ ви́дети де́нь, сподо́би рабы́ Твоя́ провеще́нны се́рдца све́тлостию, и живоно́сное Твое́ Спа́се Воскре́сние, пою́щыя держа́ву Ца́рствия Твоего́.

Богоро́дичен: Зря́щи Тя́ воздви́жена на Кресте́ Всечи́стая восклица́ше уязвля́ема утро́бою, и глаго́лаше: за милосе́рдие Го́споди Твои́х щедро́т, страда́ти претерпе́л еси́, все́м подая́й безстра́стие.

И́ный, господи́на Фео́дора. Гла́с 6.

Ирмо́с: От нощи́ у́тренююща, Человеколю́бче, просвети́ молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́: и научи́ мя Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

На Кресте́ ру́це Твои́ Человеколю́бче распросте́рл еси́, и гвоздьми́ пригвозди́ша, и ре́бра копие́м прободо́ша иуде́е, и терпи́ши вся́ Христе́, да мы́ спасе́мся.

Дре́ва сне́дию у́мре иногда́ Ада́м, па́ки же обре́те Дре́вом кре́стным жи́знь, и́мже щедро́т наслажда́ется пи́щи вну́трь рая́.

Тро́ичен: Еди́ну естество́м Тя́ Тро́ице воспева́ю, безнача́льную, несозда́нную, нача́льственную, ца́рственную, пресоверше́нную Еди́ницу, Бо́га, и Све́т, и Жи́знь, Зижди́теля ми́ру.

Богоро́дичен: В преесте́ственном Твое́м рождестве́ Чи́стая, зако́ны естества́ Тобо́ю разреша́ются я́ве: и́бо безсе́менно ражда́еши преве́чнаго Бо́га, от Отца́ рожде́ннаго.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Кре́ст, копие́, и гво́здия Твоя́ почита́ем Влады́ко: те́ми бо от тли́ на́с изба́вил еси́, Твое́ю стра́стию Христе́, обезсме́ртствовавшихся.

Ирмо́с: От но́щи у́тренююща, Человеколю́бче, просвети́ молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́ я́же прия́т пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ Девы, в ню́же вни́де утробу́. Те́м воспева́юще воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Притупи́л еси́ лука́ваго Спа́се, жа́ла, пригвожде́н гвоздьми́ на Дре́ве, терно́вным венце́м оде́ялся еси́ укори́зны, искореня́я преступле́ния те́рние. Те́мже воспева́юще тебе́ зове́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Просте́рл еси́ на Кресте́ Христе́ дла́ни, челове́чество собира́я к твоему́ позна́нию, и копие́м Твои́м ре́бром пробости́ся претерпе́л еси́, источи́в на́м исто́чник спасе́ния, воспева́ющым: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Струя́ми благоутро́бия Твоего́ Христе́ Ще́дре, очи́сти мое́ се́рдце, грехо́вным угрызе́нием оскверни́вшееся, и ре́ки умиле́ния источи́ти сподо́би мя́ Христе́ Иису́се, да зову́ Тебе́: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ста́мну Тя́ Боже́ственную, ма́нну иму́щую Божества́, позна́хом Отрокови́це, ковче́г и трапе́зу и све́щник престо́л Бо́жий и пала́ту, и мо́ст, преводя́щий к Боже́ственной жи́зни, пою́щыя: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

И́ный.

Ирмо́с: Отроко́в пе́снь воспои́м Христу́, пою́ще с ни́ми: да благослови́т вся́ тва́рь Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Распина́ется Христо́с, и оживля́емь а́з пою́ со о́троки: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ми́р от тли́ распя́тием Твои́м изба́вивыйся, пое́т со о́троки: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Тро́ичен: Тро́ице равносла́вимая, пресу́щная Еди́нице, О́тче, и Сы́не, и Ду́ше, спаси́ ве́рою пою́щыя Тя́.

Богоро́дичен: Рождеству́ Чи́стыя Богоро́дицы покланя́юся, поя́ со о́троки: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Пою́ Тво́й Кре́ст, и́мже спа́сл мя́ еси́ Христе́, поя́ со о́троки: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ирмо́с: Отроко́в пе́снь воспои́м Христу́, пою́ще с ни́ми: да благослови́т вся́ тва́рь Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная, и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь, да Тя́ Богоро́дице непреста́нно велича́ем.

Ви́де Илиа́ Го́спода в то́нце ве́тре, истончи́в пе́рвее пло́ть моли́твами и посто́м: ему́же поревнова́вши душе́ моя́, отве́ржи сла́дости дебельства́, я́ко да у́зриши жела́емаго.

На дре́во возне́с пе́рвее Моисе́й зми́я Спа́се, вообража́ше Твое́ воздви́жение, е́же на Кресте́ Преблаги́й: и́мже ядови́тыя зло́бы зми́евы, изба́вил еси́ вся́ язы́ки покланя́ющыяся Тебе́.

Во гро́бе уны́ния лежа́, отягча́ющий име́я ка́мень недоуме́ния: присноживо́тнаго не разуме́я, Спа́се сло́ва Твоего́, и стра́ха Твоего́ не чу́вствуя, уще́дри мя́ и спаси́ Твое́ю бла́гостию, Многоми́лостиве.

Богоро́дичен: Все́х превы́шшая Влады́чице, страсте́й мя́ зло́бы вы́шша покажи́, сла́вяща Тя́ всеи́стинную Богоро́дицу, и пою́ща Рождество́ Твое́ Чи́стая, непостиже́нием, Богора́дованная, почита́емое.

И́ный.

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Пло́д: Бо́жие бо Рожде́ние обновля́ет естества́. Те́мже Тя́ вси́ ро́ди я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

Распина́ешися, и спаса́еши мя́: умира́еши, и оживля́еши мя́. О благоутро́бия, о человеколю́бия Твоего́! кто́ ви́де, кто́ слы́ша, Влады́ку за раба́ прие́млюща сме́рть поно́сную? Но сла́ва неизрече́нней бла́гости Твое́й Го́споди.

Со́лнце я́ко ви́де Тя́ распина́ема, за́йде: ка́ко бо сия́ло бы, укори́зну ви́дя Зижди́теля своего́? я́ко и тва́рь вся́ преклоня́ема, распина́телем вопия́ше молча́щи: я́ко Ты́ Бог еси́ все́х, а́ще и пло́тию стра́стен.

Тро́ичен: Еди́наго единороди́телю, единоро́днаго Сы́на О́тче: и еди́не еди́наго све́те, све́та сия́ние: и еди́ный еди́не еди́наго Бо́га, Святы́й Ду́ше, Го́спода Госпо́дь, вои́стинну сы́й: о Тро́ице Еди́нице Свята́я, спаси́ мя богосло́вяща Тя́.

Богоро́дичен: Чу́до рождества́ Твоего́ удивля́ет мя́ Всенепоро́чная, ка́ко зачина́еши безсе́менно необъиме́ннаго? рцы́, ка́ко де́вствуеши, ро́ждши я́ко Ма́ти? Е́же па́че естества́ ве́рою прие́мь, Рожде́нному поклони́ся: ели́ка хо́щет бо, и мо́жет.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

На́с ра́ди подъя́т Тво́й ки́йждо у́д стра́сть: ударе́ние, глава́: лани́ты, зауше́ние: ру́це, пригвожде́ние, и ре́бра копие́: изря́днее же кре́ст. Но сла́ва неизрече́нному благоутро́бию Твоему́ Спа́се на́ш.

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Пло́д: Бо́жие бо Рожде́ние обновля́ет естества́. Те́мже Тя́ вси́ ро́ди я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

Свети́лен гла́са.

На стихо́вне, самогла́сен, два́жды. Гла́с 8:

С разбо́йники на Кресте́ пригвозди́выйся Христе́ Бо́же, и я́звою Твое́ю челове́ческое естество́ исцели́вый, не пре́зри мене́, в мы́сленныя путедержа́тели, и в разбо́йники безпло́тныя впа́дшаго, и доброде́тели от ни́х совлече́ннаго, и лю́те уя́звеннаго, ни от еди́наго же от преподо́бных исцели́тися возмо́гшаго: и́сполу бо ме́ртв е́смь, кратча́йший име́я жи́зни оста́нок, на Тя́ име́яй еди́ну наде́жду, ме́ртвым живо́т подаю́щаго: но обвяжи́ ми стру́пы, Твою́ иска́пав мне́ бла́гость, еди́не Человеколю́бче.

Му́ченичен: Что́ вы нарече́м святи́и? херуви́мы ли? я́ко на ва́с почи́л е́сть Христо́с. серафи́мы ли? я́ко непреста́нно просла́висте его́. А́нгелы ли? те́ла бо отврати́стеся. си́лы ли? де́йствуете бо чудесы́. мно́гая ва́ша имена́, и бо́льшая дарова́ния, моли́те спасти́ся душа́м на́шым.

Сла́ва, и ны́не, крестобогоро́дичен, гла́с то́йже

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́!

О пресла́внаго чудесе́! о та́инства но́ваго! о ужа́снаго начина́ния! Де́ва глаго́лаше, на Кресте́ Тя́ я́ко ви́де, посреде́ двою́ разбо́йнику обе́шена, Его́же неболе́зненно ужа́сно породи́, пла́каше глаго́лющи: увы́ Мне́ Ча́до любе́знейшее, ка́ко Тя́ лю́тый наро́д и неблагода́рный ко Кресту́ пригвозди́?

На 1-м часе́, кафи́смы не́сть. На 3-м часе́, кафи́сма 19.

На 6-м часе́, 20. На 6-м же часе́: тропа́рь проро́чества, гла́с 8:

Препе́тый еси́ Христе́ Бо́же на́ш, поколеба́яй зе́млю, за е́же обрати́ти и спасти́ живу́щыя на не́й: и па́ки утвержда́яй ю́ за Свою́ бла́гость и неизрече́нное благоутро́бие, моли́твами Богоро́дицы поми́луй на́с.

Проки́мен, псало́м 100, гла́с 4: Ми́лость и су́д воспою́ Тебе́ Го́споди.

Сти́х: Пою́ и разуме́ю в пути́ непоро́чне.

Проро́чества иса́иина чте́ние. [Ис.45:11–7].

Та́ко глаго́лет Госпо́дь Бо́г, Святы́й Изра́илев, Сотвори́вый гряду́щая: вопроси́те Мене́ о сыне́х Мои́х, и о дще́рех Мои́х, и о де́лех руку́ мое́ю запове́дите Мне́. А́з сотвори́х зе́млю и челове́ка на не́й, Аз руко́ю Мое́ю утверди́х не́бо, Аз все́м звезда́м запове́дах. А́з возста́вих его́ с пра́вдою царя́, и вси́ путие́ его́ пра́вы. се́й сози́ждет гра́д Мо́й, и плене́ние люде́й Мои́х возврати́т, не по мзде́, ни по даро́м, рече́ Госпо́дь Савао́ф. Та́ко глаго́лет Госпо́дь Савао́ф: утруди́ся Еги́пет, и ку́пли Ефио́пския, и Саваи́мстии му́жи высо́цыи к тебе́ пре́йдут, и тебе́ бу́дут раби́, и в сле́д тебе́ по́йдут свя́зани у́зами ручны́ми, и пре́йдут к тебе́, и покло́нятся тебе́, и в тебе́ помо́лятся, я́ко в тебе́ Бог е́сть, и реку́т: не́сть Бо́га ра́зве Тебе́. Ты́ бо еси́ Бо́г, и не ве́дехом, Бог Изра́илев Спа́с. Постыдя́тся и посра́мятся вси́ проти́вящиися ему́, и по́йдут в студе́: обновля́йтеся ко Мне́ о́строви. Изра́иль спаса́ется от Го́спода спасе́нием ве́чным: не постыдя́тся, ни посра́мятся да́же до ве́ка ктому́.

Проки́мен, псало́м 101, гла́с 4: Го́споди услы́ши моли́тву мою́, и во́пль мо́й к Тебе́ да прии́дет.

Сти́х: Не отврати́ лица́ твоего́ от Мене́.

На 9-м часе́ кафи́смы не́сть.

Последование вечерни

стихосло́вим кафи́сму 18. По обы́чном же стихосло́вии, на Го́споди воззва́х, поста́вим стихо́в 10, и пое́м самогла́сен, гла́с 6, два́жды:

Я́ко от Иерусали́ма Твои́х Боже́ственных за́поведей исходя́, и к страсте́м Иерихо́нским дости́г, сла́вою безче́стия жите́йских попече́ний привлече́н, в разбо́йническия впадо́х по́мыслы, сыноположе́ния благода́ти ри́зы от ни́х совлеко́хся, и ра́нами я́ко безду́шен лежу́. свяще́нник же прише́д я́зву ви́дев не вня́т: и леви́т, и то́й возгнуша́вся ми́мо и́де. Ты́ же Го́споди, от Де́вы неизрече́нно вопло́щься, излия́нием от спаси́тельнаго ребра́ Твоего́, во́льне излия́вшияся кро́ве и воды́, я́коже еле́й иска́пав Христе́ Бо́же, стру́пы я́зв мои́х мя́гкостию стягни́, и к небе́сному совокупи́ ли́ку, я́ко милосе́рд.

Му́ченичен: Му́ченицы Твои́ Го́споди, не отверго́шася Тебе́, ни отступи́ша от за́поведей Твои́х: те́х моли́твами поми́луй на́с.

Та́же пое́м стихи́ры подо́бны, Пресвяты́я Богоро́дицы 3, творя́ще я́ 7, гла́с 6.

Подо́бен: Всю́ отложи́вше:

Сове́т преве́чный открыва́я Тебе́ Отрокови́це, Гаврии́л предста́, Тебе́ лобза́я и веща́я. Рра́дуйся, земле́ ненасе́янная. Ра́дуйся, купино́ неопали́мая. Ра́дуйся, глубино́ неудобозри́мая. Ра́дуйся, мо́сте к небесем преводя́й, и ле́ствице высо́кая, ю́же Иа́ков ви́де. Ра́дуйся, Боже́ственная ру́чко ма́нны. Ра́дуйся, разреше́ние кля́твы. Ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние, с Тобо́ю Госпо́дь.

Явля́еши Ми ся я́ко челове́к, глаго́лет нетле́нная Отрокови́ца ко архистрати́гу: и ка́ко веща́еши глаго́лы па́че челове́ка? Со Мно́ю бо ре́кл еси́ Бо́гу бы́ти, и всели́тися во утро́бу Мою́. И ка́ко бу́ду, глаго́ли Ми́, село́ простра́нное, и ме́сто свяще́ния, херуви́мы Превосходя́щаго? Да не прельсти́ши Мене́ ле́стию, не позна́х бо сла́сти, бра́ку е́смь неприча́стна: ка́ко у́бо Отроча́ рожду́?

Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чи́н, глаго́лет безпло́тный: и я́же па́че челове́ка содева́ются, мои́м ве́руй и́стинным глаго́лом, Всесвята́я Пренепоро́чная. Она́ же возопи́: бу́ди Мне́ ны́не по глаго́лу твоему́, и рожду́ Безпло́тнаго, пло́ть от Мене́ заи́мствовавшаго, я́ко да возведе́т челове́ка, я́ко еди́н си́лен, в пе́рвое достоя́ние, с растворе́нием.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 2: Е́же от ве́ка та́инство открыва́ется дне́сь, и Сы́н Бо́жий, Сы́н Челове́чь быва́ет: да ху́ждшее восприи́м, пода́ст ми́ лу́чшее. Солга́ся дре́вле Ада́м, и Бог вожделе́в [бы́ти], не бы́сть, Челове́к быва́ет Бо́г, да Бо́га Ада́ма соде́лает. да весели́тся тва́рь, да ликовству́ет естество́, я́ко Арха́нгел Де́ве со стра́хом предстои́т, и е́же ра́дуйся, прино́сит печа́ли сопроти́вное. за милосе́рдие ми́лости вочелове́чивыйся Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

А́ще ли не соверша́ется после́дование преждесвяще́нных, пое́м стихи́ры богоро́дицы на 8. На стихо́вне самогла́сен дне́, два́жды, и му́ченичен. Сла́ва, и ны́не: Язы́ка его́же не ве́дяше: пи́сан на хвали́тех в суббо́ту.

Вхо́д. Све́те ти́хий:

Проки́мен, псало́м 102, гла́с 4: Ще́др и ми́лостив Госпо́дь, долготерпели́в и многоми́лостив.

Сти́х: Благослови́ душе́ моя́ Го́спода, и вся́ вну́тренняя моя́, и́мя свято́е Его́.

Бытия́ чте́ние. [Быт.22:1–18.]

Бы́сть по глаго́лех си́х, Бог искуша́ше Авраа́ма, и рече́ ему́: Авраа́ме, Авраа́ме. и рече́: се́ а́з. И рече́: пойми́ сы́на твоего́ возлю́бленнаго, его́же возлюби́л еси́, Исаа́ка, и иди́ на зе́млю высо́ку, и вознеси́ его́ та́мо во всесожже́ние, на еди́ну от го́р, и́хже ти́ ре́х. Воста́в же Авраа́м у́тро, оседла́ осля́ свое́. поя́т же с собо́ю два́ о́трочища, и Исаа́ка сы́на своего́, и растни́в дрова́ во всесожже́ние, воста́в и́де, и прии́де на ме́сто, е́же рече́ ему́ Бо́г, в тре́тий де́нь. И воззре́в авраа́м очи́ма свои́ма, ви́де ме́сто издале́че. И рече́ Авраа́м отроко́м свои́м: ся́дите зде́ со осля́тем: а́з же и де́тищ по́йдем до о́нде, и поклони́вшеся, возврати́мся к ва́м. Взя́ же Авраа́м дрова́ всесожже́ния, и возложи́ на Исаа́ка сы́на своего́: взя́ же в ру́ки и о́гнь, и но́ж, и идо́ста о́ба вку́пе. Рече́ же Исаа́к ко Авраа́му отцу́ своему́: о́тче. о́н же рече́: что́ есть ча́до? рече́ же: се́ о́гнь и дрова́, где́ есть овча́ е́же во всесожже́ние? Рече́ же Авраа́м: Бог у́зрит Себе́ овча́ во всесожже́ние ча́до. ше́дше же о́ба вку́пе, Приидо́ста на ме́сто, е́же рече́ ему́ Бо́г: и созда́ та́мо Авраа́м же́ртвенник, и возложи́ дрова́: и связа́в Исаа́ка сы́на своего́, возложи́ его́ на же́ртвенник верху́ дро́в. И простре́ авраа́м ру́ку свою́, взя́ти но́ж закла́ти сы́на своего́. И воззва́ и́ А́нгел Госпо́день с небесе́, и рече́: Авраа́ме, Авраа́ме. о́н же рече́: се́ а́з. И рече́: да не возложи́ши руки́ твоея́ на о́трочища, ниже́ да сотвори́ши ему́ что́: ны́не бо позна́х, я́ко бои́шися ты́ Бо́га, и не пощаде́л еси́ сы́на твоего́ возлю́бленнаго Мене́ ра́ди. И воззре́в Авраа́м очи́ма свои́ма ви́де, и се́ ове́н еди́н держи́мый рога́ма в са́де саве́к: и и́де Авраа́м, и взя́ овна́, и вознесе́ его́ во всесожже́ние вме́сто Исаа́ка сы́на своего́. И нарече́ Авраа́м и́мя ме́сту тому́, Госпо́дь ви́де: да реку́т дне́сь, на горе́ Госпо́дь яви́ся. И воззва́ А́нгел Госпо́день Авраа́ма втори́цею с небесе́, Глаго́ля: Мно́ю Саме́м кля́хся, глаго́лет Госпо́дь, его́же ра́ди сотвори́л еси́ глаго́л се́й, и не пощаде́л еси́ Сы́на твоего́ возлю́бленнаго Мене́ ра́ди. Вои́стинну благословя́ благословлю́ тя, и умножа́я умно́жу се́мя твое́, я́ко зве́зды небе́сныя, и я́ко песо́к вскра́й мо́ря, и насле́дит се́мя твое́ гра́ды супоста́тов. И благословя́тся о се́мени твое́м вси́ язы́цы земни́и, зане́же послу́шал еси́ гла́са Моего́.

Проки́мен, псало́м 103, гла́с 4: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́ Го́споди, вся́ прему́дростию сотвори́л еси́.

Сти́х: Благослови́ душе́ моя́ Го́спода, Го́споди Бо́же мо́й, возвели́чился еси́ зело́.

При́тчей чте́ние. [Притч.17:17–28,18:1–5.]

Бра́тия в ну́ждах поле́зни да бу́дут: сего́ бо ра́ди ражда́ются. Му́ж безу́мен пле́щет и ра́дуется себе́, я́коже поруча́яйся испору́чит дру́га своего́, на свои́х же устна́х о́гнь сокро́вищствует. Грехолю́бец ра́дуется сва́ром: а жестокосе́рдый не усря́щет благи́х. Му́ж удобопрело́жный язы́ком, впаде́т в зла́я: се́рдце же безу́мнаго боле́знь стяжа́вшему е́: Не весели́тся оте́ц о сы́не ненака́заннем: сы́н же му́др весели́т ма́терь свою́. Се́рдце веселя́щееся благоиме́тися твори́т: му́жу же печа́льну засы́шут ко́сти. Прие́млющему да́ры непра́ведно в не́дра не предъуспева́ют путие́: нечести́вый же уклоня́ет пути́ пра́вды. Лице́ разу́мно му́жа прему́дра, о́чи же безу́мнаго на конца́х земли́. Гне́в отцу́ сы́н безу́мен, и боле́знь ро́ждшей его́. Тщеты́ твори́ти му́жу пра́ведну не добро́: ниже́ преподо́бно наве́товати власте́м пра́ведным. И́же щади́т глаго́л произнести́ же́сток, разу́мен: долготерпели́вый же му́ж прему́др, лу́чше и́щущаго нау́ки. Несмы́сленному вопроси́вшу о му́дрости, му́дрость вмени́тся: не́ма же кто́ себе́ твори́т, возмни́тся разу́мен бы́ти. Вины́ и́щет му́ж хотя́ отлучи́тися от друго́в, на вся́кое же вре́мя поноси́мь бу́дет. Не тре́бует прему́дрости му́ж скудоу́мен, зане́ па́че во́дится безу́мием. Егда́ прии́дет нечести́вый во глубину́ зо́л, неради́т: нахо́дит же ему́ безче́стие и поноше́ние. Вода́ глубока́ сло́во в се́рдце му́жа: река́ же изска́чущая и исто́чник жи́зни. Чуди́тися лицу́ нечести́ваго не добро́, ниже́ преподо́бно уклоня́ти пра́ведное на суде́.

И про́чее после́дование Преждесвяще́нных. На трапе́зе пие́м вино́, труда́ ра́ди бде́ннаго хотя́щаго бы́ти.

Повече́рие же Ма́лое, и Полу́нощницу, пое́м в ке́ллиах.

Кано́н ме́ртвен гла́са пое́м во гробни́це.


Вам может быть интересно:

1. Краткий очерк церковного права Михаил Егорович Красножен 2,8K 

2. Четвероевангелие преподобный Ефрем Сирин 109,9K 

3. Православная Богословская энциклопедия или Богословский энциклопедический словарь. Том IV – Деллингер профессор Александр Павлович Лопухин 102,3K 

4. Письма к монашествующим. Отделение 2. Письма к монахиням. [Часть 3] преподобный Макарий Оптинский (Иванов) 7,6K 

5. Православная Богословская энциклопедия или Богословский энциклопедический словарь. Том VIII – Карл XI профессор Александр Павлович Лопухин 57,6K 

6. Sermons – Sermon for St. George’s day мая 3, 1981 Антоний, митрополит Су́рожский 36,4K 

7. Словарь о бывших в России писателях духовного чина Греко-российской церкви – Иосиф, Келейник Иова митрополит Евгений (Болховитинов) 43,6K 

8. Послания – Послание 355(543). Михаилу, епископу Синнадскому преподобный Феодор Студит 188,8K 

9. Книга глаголемая "Описание о российских святых, где и в котором граде или области или монастыре и пустыни поживе и чудеса сотвори, всякого чина святых" – Града Костромы Святыя Михаил Владимирович Толстой 70,6K 

10. Словарь о бывших в России писателях духовного чина Греко-российской церкви – Нифоит, Епископ Новогородский митрополит Евгений (Болховитинов) 43,6K 

Комментарии для сайта Cackle