Источник

Глава 20. Чи́н погребе́ния младе́нческаго

По е́же благослови́ти свяще́ннику, певцы́ пою́т:

Живы́й в по́мощи вы́шняго:

И посе́м, Аллилу́иа, во гла́с 8.

Сти́х: Блаже́н, его́же избра́л:

Сти́х: И па́мять его́ в ро́д и ро́д.

Трисвято́е. И по О́тче на́ш: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство:

Та́же, Глубино́ю му́дрости человеколю́бно:

Сла́ва: Творца́ и зижди́теля и Бо́га на́шего:

И ны́не: Тебе́ и сте́ну и приста́нище и́мамы:

Та́же, 50 псало́м.

И посе́м начина́ет кано́н поко́йный над младе́нцем сконча́вшимся. Гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Пло́тию обнища́вый сло́ве Бо́жий, и младе́нец бы́ти благоволи́вый кроме́ премене́ния, в не́дрех Авраа́млих, мо́лим, его́же прия́л еси́, сочета́й младе́нца.

Отроча́ ви́ден бы́л еси́ пре́жде все́х веко́в сы́й, и отроча́том я́ко бла́г твое́ обеща́л еси́ Ца́рство: тому́ настоя́щаго причти́ младе́нца.

Сла́ва: Пре́жде иску́са земны́х сла́достей, прия́л еси́ Христе́ Спа́се, непоро́чнаго младе́нца, ве́чных сподобля́яй благи́х, я́ко человеколю́бец.

И ны́не: Прему́дрость и сло́во о́тчее неизрече́нно ро́ждшая, души́ моея́ лю́тую исцели́ я́зву, и серде́чную боле́знь укроти́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га верхоТво́рче Го́споди, и це́ркве зижди́телю, ты́ мене́ утверди́ в любви́ твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не человеколю́бче.

Припе́в: Го́споди упоко́й младе́нца.

Пресоверше́нный сло́ве, Младе́нц яви́выйся соверше́нный, младе́нца несоверше́нна во́зрастом к себе́ преста́вил еси́: его́же упоко́й с пра́ведными все́ми благоугоди́вшими тебе́, еди́не человеколю́бче.

Мирски́х сла́достей не вкуси́вша восхище́на преми́рных Ще́дре благи́х прича́стника покажи́, мо́лимся, нерастле́ннаго Младе́нца, его́же преложи́л еси́ Боже́ственным повеле́нием Твои́м.

Сла́ва: Небе́сных черто́гов, и све́тлаго поко́я, и свяще́ннейшаго ли́ка святы́х, Го́споди прича́стника сотвори́ чисте́йшаго младе́нца, его́же я́ко благоволи́л еси́ Спа́се, преста́вил еси́.

И ны́не: Лиши́выйся от все́х, к твоему́ Пречи́стая Влады́чице и еди́ному прибега́ю покро́ву, помози́ ми: мно́гое бо совокупи́х грехо́вное бога́тство, доброде́телей же нището́ю ве́сь испо́лнихся.

Та́же, ирмо́с: И по ирмосе́ свяще́нник глаго́лет ектению́ сию́:

Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Еще́ мо́лимся о упокое́нии блаже́ннаго младе́нца, и́мярек, и о е́же по нело́жному своему́ обеща́нию, небе́сному своему́ Ца́рствию того́ сподо́бити.

Ли́к: Го́споди поми́луй, три́жды.

Я́ко да Госпо́дь Бо́г на́ш учини́т ду́х его́, иде́же вси́ пра́веднии почива́ют.

Ли́к: Го́споди поми́луй, три́жды.

Ми́лости Бо́жия, Ца́рства Небе́снаго и со святы́ми упокое́ния, у Христа́ безсме́ртнаго Царя́ и Бо́га на́шего тому́, и са́ми себе́, про́сим.

Ли́к: Пода́й Го́споди. Свяще́нник: Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшымся от воды́ и ду́ха, и в непоро́чном житии́ к Тебе́ преставля́ющымся Ца́рство небе́сное да́ти обеща́вый, и реки́й: оста́вите де́ти приходи́ти ко мне́, таковы́х бо е́сть Ца́рство небе́сное. смире́нно мо́лимся, ны́не от на́с преста́вленному рабу́ Твоему́ непоро́чному младе́нцу, и́мярек, по твоему́ нело́жному обеща́нию, Ца́рствия Твоего́ насле́дие да́руй: на́с же безпоро́чное сподо́би прейти́, и Христиа́нское сконча́ти житие́, со все́ми святы́ми твои́ми, в небе́сных черто́зех водвори́тися.

И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ воскресе́ние, живо́т и упокое́ние все́х рабо́в Твои́х, и ны́не преста́вленному рабу́ Твоему́ младе́нцу, и́мярек, Христе́ Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Та́же, тропа́рь:

Вои́стинну суета́ вся́ческая, житие́ же се́нь, и со́ние: и́бо всу́е мяте́тся вся́к земноро́дный, я́коже рече́ писа́ние: егда́ ми́р приобря́щем, тогда́ во гро́б всели́мся, иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии, ста́рцы и младе́нцы. те́мже Христе́ Бо́же, преста́вльшагося младе́нца упоко́й, я́ко человеколю́бец.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах Го́споди смотре́ния твоего́ та́инство, разуме́х дела́ твоя́, и просла́вих твое́ Божество́.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Не младе́нцы пла́чем, но са́ми себе́ наипа́че возрыда́им согреша́ющии всегда́, я́ко да гее́нны изба́вимся.

Земны́х лиши́л еси́ Влады́ко младе́нца наслажде́ний, небе́сных благи́х сего́ я́ко правосу́дец сподо́би.

Сла́ва: Рая́ жи́теля тя́ показу́ет, блаже́нный вои́стинну младе́нче, и́же от земли́ тя восприи́мый, и лико́м святы́х счиня́ет тя́.

И ны́не, богоро́дичен: Богоро́дицу тя́ всеЧи́стая просвеще́ннии вси́ ве́мы, со́лнца бо родила́ еси́ пра́вды, Присноде́во.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́, от лица́ Твоего́ све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго? но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей твои́х пути́ моя́, напра́ви молю́ся.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Пра́ведным твои́м судо́м, пре́жде прозябе́ния, соверше́нне пожа́л еси́, я́коже млады́й зла́к, его́же преста́вил еси́ Го́споди младе́нца: но сего́ сло́ве вве́д в Боже́ственную го́ру бла́г ве́чных, насади́.

Я́коже мла́до ве́твие, ме́чь наше́д сме́ртный тя́ посече́, не прии́мшаго иску́са мирски́х сласте́й, о блаже́нне: но се́ Христо́с тебе́ небе́сная врата́ отверза́ет, избра́нным сочетава́я тя́, я́ко благоутро́бен.

Сла́ва: О мне́ не рыда́йте, пла́ча бо ничто́же начина́х досто́йное, па́че же сами́х себе́ согреша́ющих пла́чите всегда́, сро́дницы и дру́зи, уме́рший зове́т младе́нец: я́ко да иску́са не возъи́мете муче́ния.

И ны́не: Самаго́ себе́ отчаява́ю, егда́ на мно́жество де́л мои́х взира́ю: егда́ же во у́м тя́ па́че ума́ ро́ждшую Го́спода богоМа́ти прие́млю, прохлажда́юся наде́ждею: предста́тельство бо тя́ еди́но и́мамы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся я́ко ио́на: от тли́ Бо́же возведи́ мя.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Я́ко младе́нец в я́слех положи́лся еси́, и объя́тием вда́лся еси́ ста́рца, младоде́яй во чре́ве младе́нцы, и пре́жде дости́гнути в соверше́нное возраще́ние, преве́л еси́ сего́ к животу́: те́мже тя́ благода́рственно сла́вим.

Вопия́л еси́ апо́столом: оста́вите отроча́та ко мне́ приходи́ти, сло́ве, Ца́рство бо мое́ таковы́м су́щым мудрова́нием подава́емо быва́ет: младе́нца у́бо к Тебе́ преста́вленнаго све́та твоего́ сподо́би.

Сла́ва: Лиши́л еси́ бла́г земны́х твоего́ младе́нца, да небе́сных твои́х бла́г сего́ прича́стника пока́жеши, не престу́пльшаго Боже́ственное твое́ повеле́ние: сла́вим твои́х Бла́же, суде́б глубину́ безме́рную.

И ны́не, богоро́дичен: Я́ко сте́ну прибе́жища и́мамы, и душа́м тя́ всесоверше́нное спасе́ние, и простра́нство в ско́рбех отрокови́це: и све́том твои́м при́сно ра́дуемся, и́мже Влады́чице и ны́не на́с от страсте́й и бе́д спаса́й.

Та́же ирмо́с. И по ирмосе́ глаго́лет свяще́нник ектению́ вышепи́санную, и моли́тву.

Та́же конда́к, гла́с 8: Со святы́ми упоко́й Христе́ ду́шу раба́ Твоего́, иде́же не́сть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жи́знь безконе́чная.

И́кос: Са́м еди́н еси́ безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка, земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́ созда́вый мя́, и реки́й ми́: я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оти́деши, а́може вси́ челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще пе́снь: аллилу́иа.

И настоя́щыя и́косы:

Ничто́же е́сть ма́тере сострада́тельншее ничто́же е́сть отца́ умиле́ншее: утро́бы бо и́х смуща́ются, егда́ младе́нцы отсю́ду предсыла́ют: ве́лия жа́лость ю́же и́мут сердца́ и́х, отроча́т ра́ди, наи́паче егда́ су́ть благоглаго́ливая, помина́юще словеса́ и́х с пе́снию: аллилу́иа.

Мно́гажды бо пред гро́бом сосцы́ бию́т и глаго́лют: о сы́не мо́й и ча́до сладча́йшее, не слы́шиши ли ма́тере твоея́, что́ веща́ет? се́ и чре́во носи́вшее тя́: чесо́ ра́ди не глаго́леши, я́ко глаго́лал еси́ на́м? но та́ко молчи́ши глаго́лати с на́ми: аллилу́иа.

Бо́же Бо́же, призва́вый мя́, утеше́ние ны́не бу́ди до́му моему́, пла́чь бо ве́лий случи́ся и́м: на мя́ бо взира́ху вси́, единоро́дна мя́ си́и иму́ще. но ты́ рожде́йся от ма́тере Де́вы, ма́тере моея́ утро́бы прохлади́, и ороси́ се́рдце отца́, и́мже: аллилу́иа.

Та́же конда́к, гла́с 8: Со святы́ми упоко́й:

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́, попра́ша пла́мень дерзнове́нно, и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́ Го́споди Бо́же во ве́ки.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Напиши́ в кни́зе спаса́емых, я́ко человеколю́бец ще́дрый, твоего́ младе́нца, да ра́дуяся вопие́т держа́ве твоея́ сла́вы: благослове́н еси́.

Све́том твоего́ сло́ве лица́ просвети́ младе́нца твоего́, ве́рою преста́вльшагося ны́не к Тебе́ незре́лым во́зрастом, и воспе́вшаго тебе́: Го́споди Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ва: Ско́рби вино́вно показа́ся лю́бящым тя́ ны́не разлуче́ние твое́, но тебе́ вои́стинну ра́дости и весе́лия хода́тайственно: насле́диши бо младе́нче живо́т во ве́ки,

И ны́не, богоро́дичен: Ви́ждь ско́рбь мою́ Де́во, ю́же ми́ наведе́ мно́жество зо́л мои́х, и пре́жде исхо́да охла́ду ми́ пода́ждь ма́терними моли́твами, во е́же ми́лостиву ми́ бы́ти Бо́гу.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь. халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею, спасе́ны сия́ ви́дев, творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

В не́дрех Авраа́млих тя́, в селе́ниих поко́я, иде́же ра́дость пра́зднующих всегда́, в ме́стех осла́бы, иде́же е́сть вода́ живу́щая, счини́т тя́ Христо́с на́с ра́ди младе́нствовавый, пою́щих ему́ непреста́нно: свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те его́ во ве́ки.

Печа́ли на́м всевино́вное, и слеза́м приснопа́мятное твое́ разлуче́ние вои́стинну бы́сть: пре́жде бо вкуше́ния в житии́ се́м красо́тных, оста́вил еси́ зе́млю, и роди́телей не́дра: но у́бо Авраа́мле тя́ прия́т не́дро я́ко младе́нца, и вся́кия неприча́стна скве́рны.

Сла́ва: Что́ мя пла́чете младе́нца преста́вльшагося? лежа́й вопие́т неви́димо, не́смь бо плаче́вный: младе́нцем бо определи́ся пра́ведных все́х ра́дость, досто́йная слеза́м не соде́лавшым дела́. Христу́ бо воспева́ют: свяще́ннии по́йте, лю́дие превозноси́те его́ во ве́ки.

И ны́не, богоро́дичен: В по́мощь мою́ Богоро́дице воста́ни, вонми́ моли́тве мое́й, и изба́ви мя́ лю́таго осужде́ния, тя́жкаго испыта́ния, тьмы́ и огня́, и скре́жета зу́бнаго, бесо́вскаго же нало́га, и вся́кия ну́жды, наде́ждо ненаде́жных, животе́ отча́янных.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́: я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. те́м тя́ Богоро́дицу а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Припе́в: Го́споди, упоко́й младе́нца.

Христе́ младе́нствовавый кроме́ премене́ния, и кресту́ приобщи́выйся во́лею, и на ма́терния боле́зни ро́ждшия тя́ воззре́вый, печа́ль облегчи́, и боле́знь лю́тую, младе́нца уме́ршаго ве́рных роди́телей: да сла́вим держа́ву Твою́.

Посла́вый с высоты́ всецарю́, и приимы́й блаже́ннаго младе́нца, я́ко чи́стую Влады́ко пти́цу в гне́зда небе́сная, спа́сл еси́ сего́ ду́х от се́тей многови́дных, и с пра́ведными ду́хи совокупи́, услажда́я Ца́рствия Твоего́.

Сла́ва: Ничто́же сотво́ршым сло́ве Бо́жий, младе́нцем по́дал еси́ селе́ние небе́сное: си́це бо благоволи́л еси́ Бла́же, с те́ми чи́слити созда́ние твое́. младе́нцу приити́ ны́не к Тебе́, боле́знь роди́телей са́м облегчи́, я́ко всеще́дрый и человеколюби́вый.

И ны́не, богоро́дичен: О́ком серде́чным вы́ну взира́ю к Тебе́, ма́тернюю иму́щей моли́тву, ко из тебе́ ро́ждшемуся: тя́ бо пою́ всеЧи́стая, успи́ стра́сти моея́ души́, ко у́тру покая́ния воздви́гни мя́ отрокови́це, и све́том твои́м просвети́.

Та́же, ектениа́ ма́лая.

И ексапостила́рий:

Ны́не, упоко́ихся, и обрето́х осла́бу мно́гу, я́ко преста́вихся от истле́ния, и преложи́хся к животу́: Го́споди, Сла́ва Тебе́.

И лю́дие то́йжде.

Сти́х: Челове́к я́ко трава́, дни́е его́ я́ко цве́т се́льный:

Сти́х: Я́ко ду́х про́йде в не́м, и не бу́дет:

Сти́х: И и́стина Госпо́дня пребыва́ет во ве́к.

И на ки́йждо сти́х ексапостила́рий.

Та́же, Сла́ва, и ны́не: Ны́не избра́х богома́терь отрокови́цу, я́ко роди́ся из нея́ Христо́с, все́х изба́витель: Го́споди, Сла́ва Тебе́.

А́бие же свяще́нник возглаша́ет:

Я́ко свя́т еси́ Бо́же на́ш, и на святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И пою́т: Святы́й Бо́же: Проки́мен, гла́с 6:

Блаже́н пу́ть, во́ньже по́йдеши душе́:

Сти́х: Обрати́ся душе́ моя́ в поко́й тво́й.

Апо́стол к кори́нфяном, зача́ло 162.

Бра́тие, не вся́ка пло́ть, та́же пло́ть: но и́на у́бо пло́ть челове́ком, и́на же пло́ть ското́м, и́на же ры́бам, и́на же пти́цам. И телеса́ небе́сная, и телеса́ земна́я: но и́на у́бо небе́сным сла́ва и и́на земны́м. И́на сла́ва со́лнцу, и и́на сла́ва луне́, и и́на сла́ва звезда́м: звезда́ бо от звезды́ ра́знствует во сла́ве. Та́кожде и воскресе́ние ме́ртвых: се́ется в тле́ние, востае́т в нетле́нии. Се́ется не в че́сть, востае́т в сла́ве: се́ется в не́мощи, востае́т в си́ле. Се́ется те́ло душе́вное, востае́т те́ло духо́вное: е́сть те́ло душе́вное, и е́сть те́ло духо́вное. Та́ко и пи́сано е́сть: бы́сть пе́рвый челове́к Ада́м в ду́шу жи́ву, после́дний Ада́м в ду́х животворя́щ.

Сти́х: Блаже́н, его́же избра́л и прия́л еси́ Го́споди.

Сти́х: Душа́ его́ во благи́х водвори́тся.

Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 21.

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к нему́ иуде́ем: Аз е́смь хле́б живо́тный, гряды́й ко Мне́, не и́мать взалка́тися: и ве́руяй в Мя́, не и́мать вжажда́тися никогда́же. Но ре́х ва́м: я́ко и ви́десте Мя́, и не ве́руете. Все́ е́же да́ст Мне́ Оте́ц, ко Мне́ прии́дет: и гряду́щаго ко Мне́ не изжену́ во́н. Яко снидо́х с небесе́, не да творю́ во́лю Мою́, но во́лю посла́вшаго Мя́ Отца́. Се́ же е́сть во́ля посла́вшаго Мя́ Отца́, да все́, е́же да́ст Ми́, не погублю́ от Него́, но воскре́сшу е́ в после́дний де́нь.

И а́бие быва́ет после́днее целова́ние, певце́м пою́щым стихи́ры сия́. Гла́с 8.

Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́!

О кто́ не воспла́чет, ча́до мое́, е́же от жития́ сего́ плаче́вное твое́ преставле́ние! я́ко младе́нец незре́лый от ма́терних объя́тий, ны́не я́коже птене́ц ско́ро отлете́л еси́, и к Созда́телю все́х избе́гл еси́. о ча́до, кто́ не воспла́чет, зря́ твое́ я́сное лице́ увяда́емо, е́же пре́жде я́ко кри́н кра́сный? о кто́ не возстене́т, ча́до мое́, и с пла́чем не возопие́т. мно́гаго твоего́ благоле́пия и красоты́ жи́тельства твоего́? я́коже бо кора́бль сле́да не имы́й, си́це заше́л еси́ от о́чию ско́ро: прииди́те дру́зи мои́, сро́дницы и бли́жнии, вку́пе со мно́ю сего́ целу́ем, ко гро́бу посыла́юще.

Сме́рть младе́нцем осла́ба: жите́йских бо зо́л неприча́стни яви́шася, и к поко́ю приспе́ша, и ра́достию небе́сною во Авраа́млих не́дрех ра́дуются, и Младе́нец святы́х Боже́ственным лико́м ны́не свеселя́тся, и ве́рно лику́ют, я́ко от тле́ния грехолю́бнаго чи́сты отидо́ша.

Сла́ва, гла́с 6:

Боле́знь Ада́му бы́сть дре́ва вкуше́нием дре́вле во еде́ме, егда́ зми́й я́д изблева́. те́м бо вни́де сме́рть всеро́дная, снеда́ющая челове́ка. но прише́д Влады́ка, низложи́ зми́я, и упокое́ние на́м дарова́. к нему́ у́бо возопии́м: пощади́ Спа́се, и я́же прия́л еси́, со избра́нными твои́ми упоко́й.

И ны́не, богоро́дичен: Преложе́ние скорбя́щих, свобожде́ние немощству́ющих су́щи Богоро́дице Де́во, спаса́й гра́д и лю́ди, ра́туемых ми́ре, обурева́емых тишино́, еди́но предста́тельство ве́рных.

Та́же, Трисвято́е. Пресвята́я Тро́ице: О́тче на́ш: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство:

Та́же тропари́: Со ду́хи пра́ведных:

И помина́ет по обы́чаю, глаго́ля ектению́ вышепи́санную, и моли́тву.

Та́же, диа́кон: Прему́дрость.

Ли́к: Честне́йшую херуви́м:

Сла́ва, и ны́не:

Го́споди поми́луй, три́жды. Благослови́.

Иере́й же твори́т отпу́ст се́й:

Воскресы́й из ме́ртвых, и живы́ми и ме́ртвыми облада́яй, Христе́ и́стинный Бо́же на́ш, моли́твами преСвяты́я Твоея́ Ма́тере, и все́х святы́х Твои́х, ду́шу от на́с преста́вленнаго Младе́нца, и́мярек, в ски́ниях святы́х всели́: и с пра́ведными причти́, я́ко Бла́г и Человеколю́бец.

Ли́к: Ами́нь.

По отпу́сте же глаго́лет иере́й:

Ве́чная твоя́ па́мять, достоблаже́нне и приснопомина́емый младе́нче, и́мярек.

Ли́к же пое́т, три́жды: Ве́чная па́мять.

Посе́м свяще́нник глаго́лет моли́тву сию́:

Ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся.

И певце́м: Го́споди поми́луй.

Храня́й младе́нцы Го́споди, в ны́нешнем житии́, в бу́дущем же ве́це угото́вавый и́м простра́нство, Авраа́мово ло́но, и по чистоте́ а́нгельская светообра́зная места́, в ни́хже водворя́ются пра́ведных ду́си: ты́ Са́м Влады́ко Христе́, ду́шу раба́ Твоего́ младе́нца, и́мярек, приими́ с ми́ром. Ты́ бо ре́кл еси́: оста́вите де́ти приити́ ко мне́, таковы́х бо е́сть Ца́рство небе́сное. Тебе́ бо подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со Отце́м, и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

И взе́мше те́ло и́дут ко гро́бу предъиду́щым иере́ом и диа́коном и всему́ кли́ру, пою́щым: Святы́й Бо́же:

Вложи́вше же мо́щи во гро́б, иере́й нача́льствуяй взе́м лопа́ту, сы́плет зе́млю во гро́б глаго́ля:

Госпо́дня е́сть земля́, и исполне́ние ея́, вселе́нная и вси́ живу́щии на не́й.

И отхо́дят благодаря́ще Бо́га.

Коне́ц погребе́нию младе́нческому.

После́дование усо́пших младе́нцев (параста́с)

быва́ет я́коже и мирски́х челове́к, оба́че ектениа́ из чи́на погребе́ния младе́нческаго, с моли́твою:

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшимся:

Чи́н погребе́ния младе́нческаго на Па́сху

Подо́бен е́сть чи́ну пева́ему тогда́ возра́слым. Оба́че Апо́стол и Ева́нгелие чту́тся из чи́на погребе́ния младе́нческаго, подо́бно и моли́тву:

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, породи́вшимся: вме́сто: Бо́же духо́в:


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle