преподобный Александр Свирский

Краткое житие преподобного Александра Свирского чудотворца (3 701 чтение)

Память преподобного отца нашего Александра Свирского святитель Димитрий Ростовский

Преподобный Александр Свирский "новый чюдотворец" - русский подвижник XVI века игумен Макарий (Веретенников) (1 965 чтений)

Преподобный Александр Свирский и святитель Макарий, митрополит Московский архим. Макарий (Веретенников) (698 чтений)

преподобный Александр Свирский

преподобный Александр Свирский (1448–30 августа 1533)

 

На пути к монашеству

Преподобный Александр Свирский появился на свет в 1448 году, в селе Мандере Олонецкой губернии. Родители преподобного, Стефан и Васса, были глубоко верующими людьми. Долгое время они не имели детей и лишь когда достигли зрелого возраста, Бог, в ответ на сердечные молитвы, даровал им долгожданное дитя. Сына назвали Амосом, в честь ветхозаветного библейского пророка.

Родители питали к Амосу самые нежные чувства, однако не забывали и об ответственности перед Богом за его воспитание. Когда ребенок подрос, его определили для обучения грамоте к опытному наставнику. Поначалу учёба не давалась ему. И Амос много молился о ниспослании помощи. Бог услышал его, просветил его разум. Со временем, благодаря благодатной поддержке и, конечно же, личному усердию, Амос стал значительно превосходить своих ровесников знаниями и благочестием.

От мирской суеты он отгораживался аскетическим деланием и молитвой. С юности изнурял свою плоть воздержанием, постами, бдением. Васса, с любовью и материнским переживанием, просила сына не подвергать себя столь тяжелым упражнениям. Он же её успокаивал, отвечая, что воздержание приятно ему.

По достижении Амосом брачного возраста родители хотели было устроить его личную жизнь: они желали, чтобы их сын создал семью. Но Амос всячески уклонялся. Сердце влекло его на монашеский путь.

Однажды Промысл Божий свёл его с Валаамскими иноками, прибывшими в его селение по нуждам монастыря. Они рассказали ему о Валаамской обители, говорили и об иночестве вообще. От этих тёплых рассказов его сердце воспламенилось и он стал упрашивать иноков взять его с собой. Но те отвечали, что не вправе без благословения настоятеля брать с собой детей без родительского изволения. Между тем один старец посоветовал Амосу не тянуть с исполнением желания, пока диавол не наполнил его сердце плевелами.

Когда Амос окончательно решился отправиться на Валаам, он помолился перед дорогой и тайно покинул родительский дом. Во время ночлега, на берегу красивого озера, находясь в полусне, он вдруг услышал таинственный голос. Взывавший к нему благословил его путь и возвестил, что однажды здесь будет воздвигнута обитель. Согласно преданию, Господь также послал ему ангела в образе путника, который довёл его до монастырских ворот.

Монашеский подвиг

По времени прохождения искуса, Амос, в возрасте двадцати шести лет, принял монашеский постриг и получил новое имя — Александр. Какое-то время спустя, после ухода Амоса из дома, отец, получил о нём весть и отыскал его в монастыре. Увидев в сыне изможденного подвигами, но возмужавшего и окрепшего духом подвижника, он излился слезами, но тот нашёл слова утешения и ободрил его.

Проведя в обители 13 лет, Александр стал искать для себя уединенного, отшельнического жительства. Старец же, полагая, что ещё не пришло время, до поры удерживал его. Но вскоре, при вмешательстве Божьем, Александр получил желанное благословение и удалился в смирении на Рощинское озеро. Шёл 1486 год.

На расстоянии семи верст от Свири, в непроходимом лесу, он заложил и построил себе скромную келью. Здесь, на безлюдье, в полном безмолвии, жил он суровой аскетической жизнью. Помимо физических трудностей, много хлопот доставляли ему падшие духи, досаждавшие искушениями и страхованиями, желая скорее изгнать святого угодника прочь.

Как-то раз, занимаясь охотой, к жилищу преподобного вышел боярин Завалишин, совершенно не ожидавший встретить в этом глухом уголке леса монаха-отшельника. Испугавшись, он было подумал, что перед ним — провидение, а потом, успокоившись, вступил с преподобным в беседу и упросил рассказать его о своей жизни.

Александр Свирский, взяв с боярина обещание никому не сказывать о нём, выполнил просьбу. При этом святой поведал, что за семь лет пребывания здесь он не видел людей и ни разу не ел даже хлеба, но только траву, а случалось — и землю. Ещё он рассказал, как, когда от такой пищи у него заболел желудок и ему стало невмоготу, ему явился некто светлый и исцелил от болезни, добавив: «не согрешай, работай Господу!».

С тех пор изумленный боярин стал доставлять подвижнику потребное для его существования.

Основание монастыря. Игуменство

Со временем к святому стали подтягиваться люди, искавшие безмолвия, но главное — спасения души. Постепенно людей становилось всё больше. Братия вместе трудились, сообща возделывали землю, чтобы питаться плодами своего труда. Поначалу отшельники жили раздельно, но впоследствии, по внушению свыше, определились строить монастырь.

Однажды святой удостоился явления Пресвятой Троицы, в чём-то подобного тому явлению, которого сподобился Авраам. Тогда же он услышал владычное повеление о воздвижении храма Святой Троицы. Потом представший пред ним ангел небесный указал место, где следует построить этот храм.

Приблизительно в 1508 году преподобный Александр Свирский принял священство и должность игумена. Поначалу, несмотря на уговоры со стороны братии, он, по смирению, уклонялся. Но затем в дело вмешался Новгородский епископ Серапион. Возглавив обитель, преподобный не утратил монашеской скромности, носил ветхие одежды, продолжал выполнять самые трудные и даже черные работы. Рассказывают, что незнакомые лично с отцом Александром при встрече не могли даже предположить, что перед ними — известный игумен.

Существует предание, что однажды святого встретил рыбак, направлявшийся в обитель к игумену. Рыбак не знал отца Александра в лицо и преподобный стал говорить о себе, что игумен — блудник и пьяница, на что рыбак ему возразил. Тогда же он рассказал преподобному и о цели визита. Оказалось, что однажды, поймав большого осетра, он продал его без согласования с судьёй и с тех пор терпит от него притеснения. Святой посоветовал рыбаку забросить сеть, поймать такого же осетра и отнести судье. Рыбак ответил, что и рад бы, да это невозможно, но всё же закинул свой невод и, к немалому удивлению, вытащил осетра...

Вслед за деревянною церковью братия построили мельницу, воздвигли каменный храм, на том самом месте, на которое указал Божий ангел (каменщиков для строительства прислал великий князь; он же пожертвовал на строительство внушительную сумму).

Постепенно обитель приобретала всё большую и большую известность. Количество приходящих росло. Одно время братия роптали на своего игумена, мол, зачем он так сильно расширяет обитель. Между тем многие нуждались в утешении, советах и благословении. И преподобный старался никого не оставлять без надлежащего внимания.

Многие жертвовали на нужды монастыря, каждый из них вносил свою лепту. Однако не всякое пожертвование было угодно игумену. Однажды он отверг подношение некоего поселянина Григория, сказав ему, что рука его смердит, ведь он бил свою мать. Обескураженный таким вразумлением, Григорий спросил, что ему делать и получил наставление.

В последний период земной жизни святого Александра Свирского был воздвигнут ещё один каменный храм, во имя Пресвятой Богородицы. Вскоре после этого преподобный был утешен видением Божьей Матери с Младенцем в окружении ангельских воинств. Пав перед Нею как раб пред Небесной Царицей, он услышал обетование, что над этой обителью не оскудеет Её благотворный покров, и что обитель будет приумножаться спасающимися. Свидетелем чуда был и его ученик, Афанасий, лежавший при этом как мертвый.

Милостью Божьей преподобный дожил до глубокой старости. Незадолго до смерти он выбрал в кандидаты на игуменство четырех благочестивых монахов, с тем, чтобы святитель Макарий назначил из них наиболее достойного. В завещании братиям он указал, что казны не осталось, всё пошло на строительство храмов и содержание монастыря. Вместе с тем он молился о них Богородице и Богу.

30 августа 1533 года святой оставил земную храмину и отошел ко Господу. Его тело было погребено возле обители.

В назидание от святого остались его наставления и молитвы (см., например: Духовная грамота; Молитвы).

Молитва прп. Александра Свирского, читаемая в обители у мощей

Преподобне и Богоносне отче наш Александре! Смиренно припадающе к раце честных твоих мощей, молим тя прилежно, воздвигни руце твои о нас грешных ко Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии, яко да помянет древния милости Своя, имиже обещалася неотступна быти от обители твоея; и подаст нам силу и крепость на врагов душевных, отводящих нас от пути спасительнаго, да явльшеся оных победители, в день Страшнаго суда услышим от тебе похвальный оный глас: Се аз и дети яже дал ми еси Боже! и победный венец от победителя врагов Христа, Сына Божия восприимем, и наследие вечных благ купно с тобою получим; воспевающе Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое милостивое предстательство и заступление, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобному Александру Свирскому, глас 4

От юности, Богомудре, желанием духовным в пустыню вселився, / единаго Христа возжелал есй усердно стопам в след ходити, / темже и ангельстии чини зряще тя, удивишася, / како с плотию к невидимым кознем подвизався, премудре, / победил еси полки страстей воздержанием / и явился еси равноангелен на земли, / Александре преподобне, / моли Христа Бога, // да спасет души наша.

Кондак, глас 8

Яко многосветлая звезда / днесь в странах российских возсиял еси, отче, / вселився в пустыню, / Христовым стопам последовати усердно возжелел еси / и, Того святое иго на рамо твое взем честный крест, / умертвил еси труды подвиг твоих телесныя взыграния. / Темже вопием ти: / спаси стадо твое, еже собрал еси, мудре, да зовем ти: // радуйся, преподобне Александре отче наш.

Величание

Ублажаем тя, / преподобне отче Александре, / и чтим святую память твою, / наставниче монахов // и собеседниче ангелов.

Акафист преподобному Александру Свирскому чудотворцу

Кондак 1

Избранный угодниче Христов и чудотворче, преподобный отче Александре, возсиявый мирови, яко звезда богосветлая, жития твоего добротою и множеством чудотворений, восхваляем тя любовию в песнех духовных: ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свободи, да зовем ти: Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Икос 1

Ангельский нрав имел еси, отче преподобне, и яко безплотный, непорочно житие совершил еси на земли, дивный образ совершенства духовнаго нам оставив, да подражаем добродетелем твоим, и зовем ти сице: Радуйся, благочестивых родителей плод богодарованный. Радуйся, неплодие рождших тя разрешивый. Радуйся, сетование их на радость преложивый. Радуйся, от пелен Богом избранный. Радуйся, от утробы матерния на службу Ему предуставленный. Радуйся, от юности Его Единаго всем сердцем возлюбивый. Радуйся, вся красная мира сего ни во что же вменивый. Радуйся, постом и бдением молитвенным плоть твою удручивый. Радуйся, непорочный сосуде Божия благодати. Радуйся, жилище Духа Святаго, украшенное чистотою. Радуйся, мужу желаний духовных. Радуйся, главо, освященная десницею Всевышняго. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 2

Видя Господь душу твою, яко ниву благовозделанную к плодоносию духовному, от юности к исканию единаго на потребу направи твой помысл, преподобне, темже любве ради Христовы, родителей твоих и дом отеческий оставил еси, всякаго пристрастия суетнаго свободився, притекл еси в пустынную обитель Валаамскую на подвиги иноческия, зовый спасающему тя Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом богопросвещенным постигл еси суету мира сего и непостоянство, в немже радость сменяется скорбию, благополучие наветуется нечаянными бедами. Темже вечных нетленных благ возжелел еси, отче преподобне, и сия взыскати потщался еси отречением мирских благ и вольною нищетою, подвигая нас звати тебе: Радуйся, пустыннаго безмолвия любителю. Радуйся, смирения и нестяжания рачителю. Радуйся, истиннаго самоотвержения совершенный образе. Радуйся, иноческаго равноангельскаго жития всеизрядное явление. Радуйся, правило веры и благочестия. Радуйся, зерцало терпеливаго послушания. Радуйся, безмолвие иноческое возлюбивый. Радуйся, слезы духовныя стяжавый. Радуйся, плачем временным блаженство вечное снискавый. Радуйся, молитвами непрестанными прилоги вражия сокрушивый. Радуйся, бдением и труды плоть твою духови покоривый. Радуйся, постом и воздержанием страсти укротивый. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 3

Силою Всевышняго осененный и укрепляемый, в иночестем пострижении власов главы твоея, все плотское мудрование отложил еси, преподобне, и яко воин благоискусный, схиму иноческую в броню спасения стяжав, и непобедимым оружием Креста Христова вооружився, крепко ратовал еси противу врага невидимаго – диавола, смирением глубоким побеждая его вознесенную гордыню, и выну вопия ко Господу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея слез источник изобильный, угодниче Божий, и умиления велию благодать, хлеб твой слезами орошал еси, и питие плачем растворял, от преизбытка желания Божественнаго и любве ко Господу. Темже и мы ублажаем тя звании сими: Радуйся, крепости и мужества тезоименитый подвижниче. Радуйся, ангелоподобный человече. Радуйся, Царя Небеснаго воине добропобедный. Радуйся, валаамския обители плоде добрый. Радуйся, пустынножителю благоприятный. Радуйся, молитвенниче неусыпающий. Радуйся, постниче изрядный. Радуйся, безмолвниче дивный. Радуйся, подвигом древних богоносных отцев последователю. Радуйся, их терпению и трудом подражателю. Радуйся, благовременно могилу себе ископавый. Радуйся, о смертнем часе непрестанно помышлявый. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче

Кондак 4

Буря искушений и устремлений диавольских не возможе поколебати храмины твоея душевныя, преподобне отче, основана бо бе на твердем камени веры во Христа, и хранима трезвением и молитвами непрестанными, имиже выну противоборствовал еси врагу спасения человеческаго, и непреткновенно восходил еси по стезем добродетелей к совершенству духовному в меру возраста Христова, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав похваляема себе от человек, убоялся еси превозношения суетнаго, отче богомудре, и яко истинный смирения образ, умыслил еси убежати в пустыню неизведанную, на реку Свирь, на место свыше тебе указанное в видении чудном, да тамо и невозбранно единому Богу поработаеши, идеже мы сретаем тя благохвалении сими: Радуйся, смирившагося до рабия зрака Христа Господа благий последователю. Радуйся, святых Его заповедий усердный исполнителю. Радуйся, девственниче душею и телом. Радуйся, трудолюбче нелицемерный. Радуйся, презревый славу человеческую суетную. Радуйся, сокрушивый сети тщеславия и гордыни. Радуйся, поправый высокоумия душевредную прелесть. Радуйся, усвоивый себе святое смирение Христово. Радуйся, исполнивый вся обеты иночества. Радуйся, украсивыйся дарами благодати Божия. Радуйся, по благодати приемый власть на духи нечистыя. Радуйся, ни во что же вменивый тех устрашения и привидения. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 5

Светозарный луч озари в нощней темноте место пустынное, на немже вселитися пришел еси, преподобне, знаменуя собою светлость души твоея, и пламенеющее любовию ко Господу сердце твое, идеже благоприятно бысть Творцу твое произволение работати Ему в преподобии и святости, и пети Ему тамо хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше ангельстии чинове равноангельское житие твое отче богоблаженне, смирения твоего глубину, молитвы неотступность, воздержания твердость и велию ревность духа твоего о чистоте, удивишася и прославиша человеколюбца Бога, укрепляющаго немощное естество человеческое. Мы же ублажаем тя и зовем: Радуйся, светилниче пустынный, просветивый страну корельскую сиянием твоих добродетелей. Радуйся, монашествующих дивное украшение. Радуйся, крине благоуханный пустыннаго прозябения. Радуйся, древо благоплодное небеснаго насаждения. Радуйся, возлюбивый благолепие дому Божия. Радуйся, в самем себе храм Триипостасному Божеству уготовивый. Радуйся, преподобием и правдою одеянный. Радуйся, союзом добродетелей удобренный. Радуйся, помазание приемый от Святаго Духа. Радуйся, освященный сосуде благодати Божия. Радуйся, рабе Христов, благий и верный. Радуйся, слуго Господень истинный. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 6

Проповедник подвигов твоих в пустыни Свирстей явился ловец зверей дивиих, иже гнав еленя в дубраве непроходимей, смотрением Божиим обрете храмину твою, преподобне отче: видев же тя во плоти ангела, знамение благодатнаго озарения на лице своем носяща, страха и радости исполнися и припад к честным твоим стопам, во умилении сердца возопи Зиждителю Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси в пустыни Свирстей богосветлое светило, и на спасения стезю наставил еси многи души человеческия: яви бо тя Христос наставника и учителя иноком пустыннолюбивым, иже стекахуся к тебе, яко овцы к пастырю, могущу упасти их на пажити живоносней. Темже, яко сотворившаго и научившаго, чествуем тя сими похвальными словесы: Радуйся, источниче богодухновенных учений. Радуйся, хранилище изобильнаго умиления. Радуйся, одушевленныя скрижали закона Господня. Радуйся, немолчный проповедниче Евангелия Христова. Радуйся, заповеди Господни исполнивый, и оным научивый учеников твоих. Радуйся, ленивых подвигнувый к исправлению твоими Христоподражательными нравы. Радуйся, немощных укрепивый данною ти от Господа благодатию. Радуйся, скорбящих утешивый сладостию твоих словес. Радуйся, грешных к покаянию направивый. Радуйся, юныя уцеломудривый. Радуйся, сострадания исполненный. Радуйся, в милости богатый. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь прославити место подвигов твоих, отче, посла Ангела своего благовестити тебе, яко будет на месте том обитель иноком во спасение, и в ней храм во имя Святыя Троицы. Ты же явлением безплотнаго просвещен, с радостным трепетом внимал еси благовестию небесному, зовый в смирении духа Владыце Ангелов и человеков: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение благоволения Божия даровася тебе, преподобне, егда безмолвствующу ти в избранней пустыни, в нощи свет велий облиста тя, и три мужа в одеждах светлых предсташа пред тобою, мир тебе дарующе и повелевающе, да устроиши тамо обитель иноческую, и в ней храм во имя Святыя Троицы. Дивяся убо сему пречудному в триех ангельских лицех Троическому явлению, зовем ти: Радуйся, таинниче Пресвятыя и Единосущныя Троицы. Радуйся, самовидче неизреченнаго Божия явления. Радуйся, собеседниче светоносных ангельских сил. Радуйся, созерцателю лучезарнаго Божественнаго видения. Радуйся, причастниче огнезрачнаго трисолнечнаго сияния. Радуйся, поклонниче Триипостаснаго Божества. Радуйся, в смертнем телеси, безсмертия зарею просвещенный. Радуйся, на земли небеснаго посещения удостоенный. Радуйся, смирением высокая стяжавый. Радуйся, нищетою богатую милость Господню улучивый. Радуйся, сеявый слезами радость присносущную. Радуйся, приемый исполнение обетований непреложных. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 8

Страннолепно явился ти на воздусе Ангел Господень в мантии и куколи иночестем, указуяй место, на немже храм во имя Живоначальныя Троицы имел еси создати в пустыни Свирстей, преподобне отче, егоже Божиим поспешением совершив и освятив, со ученики твоими немолчныя хвалы возсылал еси в нем Господеви, зовый: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе предав воле Господней, учениками твоими умоленный, священства благодать восприяти не уклонился еси, отче, аще и тужаше дух твой, ужасаяся высоты сея, но послушание явил еси духовным чадом твоим, подвизая их согласно звати тебе: Радуйся, безкровныя жертвы достойный совершителю. Радуйся, олтаря Господня благоговейный служителю. Радуйся, преподобныя руце твои со многим дерзновением ко Господу воздеявый. Радуйся, молитвы теплейшия от сердца чиста к престолу Вседержителя возносивый. Радуйся, образ благочестия бывый твоим учеником. Радуйся, мастию священства умащенная главо. Радуйся, вождю благоискусный воинов духовных. Радуйся, отче благомудрый общежития иноческаго. Радуйся, свеще, в молитве к Богу возжженная. Радуйся, звездо ко спасению путь верный показующая. Радуйся, маслино, елей милости Божия источившая. Радуйся, чаше, жаждущих учения спасительнаго напоившая. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 9

Вси иноцы обители твоея в радостный трепет приидоша, егда устремление потока воднаго, на святую обитель твою движущееся, молитвою твоею укротил еси, и призыванием всесильнаго имене Иисус Христова, бурному потоку тещи безвредно устроил еси на благую потребу иночествующих, еже видевше духовная чада твоя всеумиленно возгласиша купно с тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветийство человеческое не довлеет изрещи обилие радости духовныя, еюже преисполнился еси, отче богоносне, егда во время молитвы твоея нощныя, явися ти Пресвятая Богородица с ликом чинов ангельских и обетовании непреложными душу твою возвесели, яко присная заступница обители твоея будет, снабдевающи и покрывающи ю по вся дни. Темже и мы сия радостныя тебе приносим глаголы: Радуйся, благоволением Богоматере осененный. Радуйся, посещением Царицы небесе и земли утешенный. Радуйся, слышавый милостивыя от уст Ея глаголы. Радуйся, приемый обетование крепкаго Ея обители заступления. Радуйся, любимиче Ея преискренний. Радуйся, избранниче Сына Ея и Бога. Радуйся, даром чудотворения облагодатствованный. Радуйся, будущая, яко настоящая провидевый. Радуйся, рыбарем ловитву чудесно умноживый. Радуйся, неплодным родителем чадородие даровавый. Радуйся, болящия здравы возставивый. Радуйся, тайная согрешения человеческая обличивый. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя души ученик твоих, отечески назидал еси их, богомудре, оваго словом, оваго примером жития твоего, с кротостию обличая, с любовию увещавая их преуспевати в благочестии и чистоте: наипаче же пред кончиною твоею, вся ко спасению душевному благопотребная заповедал еси им, и научил еси их в молитвах бодрствовати и немолчно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена заступления быша молитвы твоя чудотворче святый, всем с верою к тебе притекающим во всякой скорби, ибо чистоты ради твоея сердечныя сила духовная от Бога тебе даровася, болящих изцеляти, бедствующим помогати, будущая прорицати, яко славити ближним и дальным величия Божия, в тебе явленная, и звати тебе сице: Радуйся, врачу немздоприемный недугов человеческих. Радуйся, не токмо телесных, но и душевных болезней изрядный целителю. Радуйся, слепым прозрение даровавый. Радуйся, сляченных и увечных здравы сотворивый. Радуйся, бесных от диавольскаго удручения свободивый. Радуйся, изступленным ум здравый возвративый. Радуйся, покрытых струпами уврачевавый. Радуйся, печальных утешивый. Радуйся, бедствующим на помощь ускоривый. Радуйся, плененным и в темнице седящим ослабу и свободу явлением твоим даровавый. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 11

Пение всеумиленное принесл еси Пресвятей Троице во время кончины твоея, преподобне, и молитве сущей на устех твоих предал еси святую душу твою в руце Живаго Бога, Егоже от юности возлюбил еси, и Емуже до старости маститыя работал еси нелицемерно, темже со упованием благим радостно прешел еси к обителем небесным, со ангельскими лики пети Триипостасному Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Мирную кончину твою видевше твои ученицы, великий угодниче Божий, скорбь разлучения с тобою утешением благодатным раствориша, в уповании всесильнаго предстательства твоего горе у престола Божия, идеже слышиши с любовию тебе зовущих: Радуйся, венец безсмертныя жизни приемый от руки Вседержителя. Радуйся, ликовствуяй в чертозе Небеснаго Домовладыки. Радуйся, откровенным лицем созерцаяй славу Трисияннаго Божества. Радуйся, со старцы белоризными покланяяйся Творцу. Радуйся, наследниче всесветлаго Царствия Христова. Радуйся, гражданине Иерусалима Горняго. Радуйся, небеснаго Сиона жителю. Радуйся, нерукотворенных скиний райских обитателю. Радуйся, по трудех временныя жизни, покой вечный получивый. Радуйся, блаженство, от века праведным уготованное, праведно восприявый. Радуйся, лучами невечерняго света свыше осиянный. Радуйся, долу величием чудес блистаяй. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 12

Благодати причастна явися священная рака, содержащая многоцелебныя мощи твоя, чудотворче святый, ихже по летех мнозех яви Господь в недрах земных нетленными, изцеления неоскудно источающия, и всяк недуг врачующия силою Бога, дивнаго во святых Своих, дивно прославльшаго тя на небеси и на земли, Емуже воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославльшему тя в стране российстей чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя преподобне отче наш: буди ходатай к Нему и молитвенник присный о нас зовущих ти: Радуйся, заступниче рода христианскаго. Радуйся, сокровищнице даров многоразличных. Радуйся, покрове, Богом зданный Радуйся, от Бога благодать изцелений восприявый. Радуйся, цвете нетления, облагоухавый святую Церковь. Радуйся, заре безсмертия, от гроба преславно возсиявшая. Радуйся, щедрот и милования струе неизсякаемая. Радуйся, благоутробия источниче неоскудеваемый. Радуйся, любве и сострадания явление многочудесное. Радуйся, телес наших богодарованное врачевание. Радуйся, о душах наших благоприятное предстательство. Радуйся, преподобне Александре, Свирский чудотворче.

Кондак 13

О великий и преславный чудотворче, преподобне отче наш Александре! Милостивно приими сие малое моление наше, и молитвами твоими сохрани нас от недугов душевных и телесных в жизни сей, и от грядущих мучений вечных избави, и сподоби нас вкупе с тобою во Царствии Небеснем выну пети Богу: Аллилуиа.

Кондак сей глаголется трижды, также икос 1 и кондак 1.

 

Переиздание благословлено митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожскими Владимиром.

Источник: Издание Свято-Троицкого Александра Свирского мужского монастыря. Содержит житие и акафист святому преподобного Александру Свирскому чудотворцу.

См. сайт: Свято-Троицкого Александра Свирского мужского монастыря

Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru
Система Orphus