Бла­го­дар­ствен­ные мо­лит­вы по­сле Свя­то­го Причащения

Егда же по­лу­чи­ши до­бра­го при­ча­ще­ния, / Жи­во­тво­ря­щих та­ин­ствен­ных да­ро­ва­ний, / Вос­пой абие, бла­го­да­ри вель­ми, / И сия теп­ле от ду­ши Бо­гу глаголи: [Сти­хи-уве­ща­ние:] Ко­гда же удо­сто­ишь­ся бла­го­дат­но­го При­ча­ще­ния / жи­во­тво­ря­щих та­ин­ствен­ных Да­ров, / вос­пой тот­час, воз­бла­го­да­ри усерд­но. / И го­ря­чо от ду­ши так го­во­ри Богу:
Сла­ва Те­бе, Бо­же. Сла­ва Те­бе, Бо­же. Сла­ва Те­бе, Боже. Сла­ва Те­бе, Бо­же! (3)

Мо­лит­ва 1

Бла­го­да­рю Тя, Гос­по­ди Бо­же мой, яко не от­ри­нул мя еси греш­на­го, но общ­ни­ка мя бы­ти свя­тынь Тво­их спо­до­бил еси. Бла­го­да­рю Тя, яко мене недо­стой­на­го, при­ча­сти­ти­ся пре­чи­стых Тво­их и небес­ных Да­ров спо­до­бил еси. Но Вла­ды­ко Че­ло­ве­ко­люб­че, нас ра­ди уме­рый же и вос­кре­сый, и да­ро­ва­вый нам страш­ная сия и жи­во­тво­ря­щая Та­ин­ства, во бла­го­де­я­ние и освя­ще­ние душ и те­лес на­ших, даждь бы­ти сим и мне во ис­це­ле­ние ду­ши же и те­ла, во от­гна­ние вся­ка­го со­про­тив­на­го, в про­све­ще­ние очию серд­ца мо­е­го, в мир ду­шев­ных мо­их сил, в ве­ру непо­стыд­ну, в лю­бовь нели­це­мер­ну, во ис­пол­не­ние пре­муд­ро­сти, в со­блю­де­ние за­по­ве­дей Тво­их, в при­ло­же­ние Бо­же­ствен­ныя Тво­ея бла­го­да­ти, и Тво­е­го Цар­ствия при­сво­е­ние, да во свя­ты­ни Тво­ей те­ми со­хра­ня­емь, Твою бла­го­дать по­ми­наю все­гда, и не кто­му се­бе жи­ву, но Те­бе, на­ше­му Вла­ды­це и Бла­го­де­те­лю; и та­ко се­го жи­тия из­шед о на­деж­ди жи­во­та веч­на­го, в прис­но­сущ­ный до­стиг­ну по­кой, иде­же празд­ну­ю­щих глас непре­стан­ный, и без­ко­неч­ная сла­дость зря­щих Тво­е­го ли­ца доб­ро­ту неиз­ре­чен­ную. Ты бо еси ис­тин­ное же­ла­ние, и неиз­ре­чен­ное ве­се­лие лю­бя­щих Тя, Хри­сте Бо­же наш, и Тя по­ет вся тварь во ве­ки. Аминь. Бла­го­да­рю Те­бя, Гос­по­ди Бо­же мой, что Ты не от­верг ме­ня, греш­ни­ка, но удо­сто­ил ме­ня при­об­щить­ся Свя­тынь Тво­их. Бла­го­да­рю Те­бя, что ме­ня, недо­стой­но­го, при­ча­стить­ся пре­чи­стых Тво­их и небес­ных Да­ров Ты удо­сто­ил. Но, Вла­ды­ка Че­ло­ве­ко­лю­бец, ра­ди нас умер­ший, и вос­крес­ший, и да­ро­вав­ший нам эти страш­ные и жи­во­тво­ря­щие Твои Та­ин­ства во бла­го­де­я­ние и освя­ще­ние душ и тел на­ших, сде­лай, что­бы они бы­ли и мне во ис­це­ле­ние ду­ши и те­ла, во от­ра­же­ние вся­ко­го вра­га, в про­све­ще­ние очей серд­ца мо­е­го, в мир ду­шев­ных мо­их сил, в ве­ру твер­дую, в лю­бовь нели­це­мер­ную, в ис­пол­не­ние муд­ро­стью, в со­блю­де­ние за­по­ве­дей Тво­их, в умно­же­ние бо­же­ствен­ной Тво­ей бла­го­да­ти и Тво­е­го Цар­ства при­об­ре­те­ние. Что­бы, со­хра­ня­е­мый ими в освя­ще­нии Тво­ём, я все­гда пом­нил ми­лость Твою и жил уже не для се­бя, но для Те­бя, на­ше­го Вла­ды­ки и Бла­го­де­те­ля. И та­ким об­ра­зом, уй­дя из здеш­ней жиз­ни в на­деж­де на жизнь веч­ную, до­стиг я ме­ста веч­но­го по­коя, где непре­стан­ный глас празд­ну­ю­щих и бес­ко­неч­ное на­сла­жде­ние взи­ра­ю­щих на неска­зан­ную кра­со­ту ли­ца Тво­е­го. Ибо Ты – ис­тин­ная цель стрем­ле­ния и неизъ­яс­ни­мая ра­дость лю­бя­щих Те­бя, Хри­сте Бо­же наш, и Те­бя вос­пе­ва­ет всё тво­ре­ние во­ве­ки. Аминь.

Мо­лит­ва 2, св. Ва­си­лия Великого

Вла­ды­ко Хри­сте Бо­же, Ца­рю ве­ков и Со­де­те­лю всех, бла­го­да­рю Тя о всех, яже ми еси по­дал бла­гих, и о при­ча­ще­нии пре­чи­стых и жи­во­тво­ря­щих Тво­их Та­инств. Мо­лю убо Тя, Бла­же и Че­ло­ве­ко­люб­че: со­хра­ни мя под кро­вом Тво­им, и в се­ни кри­лу Тво­ею. И да­руй ми чи­стою со­ве­стию, да­же до по­след­ня­го мо­е­го из­ды­ха­ния, до­стой­но при­ча­ща­ти­ся Свя­тынь Тво­их, во остав­ле­ние гре­хов и в жизнь веч­ную. Ты бо еси Хлеб жи­вот­ный, ис­точ­ник свя­ты­ни, по­да­тель бла­гих, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, со От­цем и Свя­тым Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки ве­ков. Аминь. Вла­ды­ка Хри­сте Бо­же, Царь ве­ков и Со­зда­тель все­го ми­ра! Бла­го­да­рю Те­бя за все бла­га, ко­то­рые Ты дал мне, и за при­ча­ще­ние пре­чи­стых и жи­во­тво­ря­щих Тво­их Та­инств. Мо­лю же Те­бя, Бла­гой и Че­ло­ве­ко­лю­би­вый, со­хра­ни ме­ня под по­кро­вом Тво­им и в те­ни кры­льев Тво­их и да­руй мне с чи­стою со­ве­стью до по­след­не­го мо­е­го вздо­ха до­стой­но при­ча­щать­ся свя­тынь Тво­их в про­ще­ние гре­хов и в жизнь веч­ную. Ибо Ты – Хлеб Жиз­ни, Ис­точ­ник освя­ще­ния, По­да­тель благ, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем со От­цом и Свя­тым Ду­хом, ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.

Мо­лит­ва 3, св. Си­мео­на Метафраста

Да­вый пи­щу мне плоть Твою во­лею, ог­нь сый и опа­ля­яй недо­стой­ныя, да не опа­ли­ши мене, Со­де­те­лю мой; па­че же прой­ди во уды моя, во вся со­ста­вы, во утро­бу, в серд­це. По­па­ли тер­ние всех мо­их пре­гре­ше­ний. Ду­шу очи­сти, освя­ти по­мыш­ле­ния. Со­ста­вы утвер­ди с ко­стьми вку­пе. Чувств про­све­ти про­стую пя­те­ри­цу. Все­го мя спри­гвоз­ди стра­ху Тво­е­му. Прис­но по­крый, со­блю­ди же, и со­хра­ни мя от вся­ка­го де­ла и сло­ва ду­шет­лен­на­го. Очи­сти, и омый, и укра­си мя: удоб­ри, вра­зу­ми, и про­све­ти мя. По­ка­жи мя Твое се­ле­ние еди­на­го Ду­ха, и не кто­му се­ле­ние гре­ха. Да яко Тво­е­го до­му вхо­дом при­ча­ще­ния, яко ог­ня мене бе­жит всяк зло­дей, вся­ка страсть. Мо­лит­вен­ни­ки Те­бе при­но­шу вся свя­тыя, чи­но­на­ча­лия же без­п­лот­ных, Пред­те­чу Тво­е­го, пре­муд­рыя апо­сто­лы, к сим же Твою несквер­ную, чи­стую Ма­терь, их­же моль­бы, Бла­го­у­тробне, при­и­ми, Хри­сте мой, и сы­ном све­та со­де­лай Тво­е­го слу­жи­те­ля. Ты бо еси освя­ще­ние, и Еди­ный на­ших, Бла­же, душ и свет­лость, и Те­бе ле­по­по­доб­но яко Бо­гу и Вла­ды­це сла­ву вси воз­сы­ла­ем на всяк день. Дав­ший в пи­щу мне плоть Твою доб­ро­воль­но, Ты – огонь, со­жи­га­ю­щий недо­стой­ных! Не со­жги же ме­ня, Со­зда­тель мой, прой­ди луч­ше в чле­ны те­ла мо­е­го, во все су­ста­вы, во внут­рен­но­сти, в серд­це, и со­жги тер­ние всех мо­их со­гре­ше­ний. Ду­шу очи­сти, освя­ти мыс­ли, ко­ле­ни утвер­ди с ко­стя­ми вме­сте, про­све­ти пять глав­ных чувств, все­го ме­ня при­гвоз­ди стра­хом пред То­бою. Все­гда за­щи­щай, охра­няй и бе­ре­ги ме­ня от вся­ко­го вред­но­го для ду­ши де­ла и сло­ва. Очи­щай, омы­вай и устро­яй ме­ня; укра­шай, вра­зум­ляй и про­све­щай ме­ня. Яви ме­ня Тво­ей оби­те­лью, еди­но­го Ду­ха, и уже не оби­те­лью гре­ха, что­бы бе­жа­ли от ме­ня по при­ня­тии При­ча­стия вся­кий зло­дей, вся­кая страсть как от до­ма Тво­е­го, как от ог­ня. Хо­да­та­я­ми за се­бя Те­бе пред­став­ляю всех свя­тых, На­чаль­ни­ков во­инств бес­плот­ных, Пред­те­чу Тво­е­го, муд­рых Апо­сто­лов, и сверх их – Твою непо­роч­ную, чи­стую Ма­терь. При­ми их мо­лит­вы, ми­ло­серд­ный Хри­сте мой, и сы­ном све­та со­де­лай Тво­е­го слу­жи­те­ля. Ибо Ты, еди­ный Бла­гой, освя­ще­ние, а так­же си­я­ние душ на­ших, и Те­бе, как по­до­ба­ет Бо­гу и Вла­ды­ке, все мы сла­ву вос­сы­ла­ем каж­дый день.

Мо­лит­ва 4

Те­ло Твое Свя­тое, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Бо­же наш, да бу­дет ми в жи­вот веч­ный, и Кровь Твоя Чест­ная во остав­ле­ние гре­хов: бу­ди же ми бла­го­да­ре­ние сие в ра­дость, здра­вие и ве­се­лие; в страш­ное же и вто­рое при­ше­ствие Твое спо­до­би мя, греш­на­го, ста­ти одес­ную сла­вы Тво­ея, мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя Тво­ея Ма­те­ри, и всех святых. Те­ло Твоё Свя­тое, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Бо­же наш, да бу­дет мне в жизнь веч­ную, и Кровь Твоя дра­го­цен­ная – в про­ще­ние гре­хов. Да бу­дет же мне это бла­го­да­ре­ние в ра­дость, здра­вие и ве­се­лие. В страш­ное же и вто­рое при­ше­ствие Твоё спо­до­би ме­ня, греш­ни­ка, стать спра­ва от сла­вы Тво­ей, по хо­да­тай­ствам все­чи­стой Тво­ей Ма­те­ри и всех Тво­их свя­тых. Аминь.

Мо­лит­ва 5, Пре­свя­той Богородице

Пре­свя­тая Вла­ды­чи­це Бо­го­ро­ди­це, све­те по­мра­чен­ныя мо­ея ду­ши, на­деж­до, по­кро­ве, при­бе­жи­ще, уте­ше­ние, ра­до­ва­ние мое, бла­го­да­рю Тя, яко спо­до­би­ла мя еси недо­стой­на­го, при­част­ни­ка бы­ти Пре­чи­с­та­го Те­ла, и Чест­ныя Кро­ве Сы­на Тво­е­го. Но рожд­шая ис­тин­ный Свет, про­све­ти моя ум­ныя очи серд­ца; Яже ис­точ­ник без­смер­тия рожд­шая, ожи­во­тво­ри мя умерщ­влен­на­го гре­хом; Яже ми­ло­сти­ва­го Бо­га лю­бо­бла­го­у­троб­ная Ма­ти, по­ми­луй мя, и даждь ми уми­ле­ние, и со­кру­ше­ние в серд­це мо­ем, и сми­ре­ние в мыс­лех мо­их, и воз­зва­ние в пле­не­ни­их по­мыш­ле­ний мо­их; и спо­до­би мя до по­след­ня­го из­ды­ха­ния, неосуж­ден­но прии­ма­ти Пре­чи­стых Та­ин освя­ще­ние во ис­це­ле­ние ду­ши же и те­ла. И по­даждь ми сле­зы по­ка­я­ния и ис­по­ве­да­ния, во еже пе­ти и сла­ви­ти Тя во вся дни жи­во­та мо­е­го, яко бла­го­сло­вен­на и пре­п­ро­слав­лен­на еси во ве­ки. Аминь. Пре­свя­тая Вла­ды­чи­ца Бо­го­ро­ди­ца, свет по­мра­чен­ной мо­ей ду­ши, на­деж­да, по­кров, при­бе­жи­ще, уте­ше­ние, ра­дость моя! Бла­го­да­рю Те­бя, что Ты спо­до­би­ла ме­ня, недо­стой­но­го, стать при­част­ни­ком пре­чи­сто­го Те­ла и дра­го­цен­ной Кро­ви Сы­на Тво­е­го. Но, Ро­див­шая ис­тин­ный Свет, про­све­ти ду­хов­ные очи серд­ца мо­е­го. Ис­точ­ник бес­смер­тия Ро­див­шая, ожи­ви ме­ня, умерщ­влен­но­го гре­хом. Ми­ло­сти­во­го Бо­га лю­бя­щая ми­ло­сер­дие Ма­терь, по­ми­луй ме­ня и дай мне уми­ле­ние и со­кру­ше­ние в серд­це мо­ем, и сми­ре­ние в мыс­лях мо­их, и при­зва­ние к по­мыс­лам доб­рым, ко­гда пле­нен бы­ва­ет ра­зум мой. И удо­стой ме­ня до по­след­не­го мо­е­го вздо­ха не в осуж­де­ние при­ни­мать свя­ты­ню пре­чи­стых Та­инств во ис­це­ле­ние ду­ши и те­ла. И по­дай мне сле­зы по­ка­я­ния и бла­го­да­ре­ния, что­бы мне вос­пе­вать и сла­вить Те­бя во все дни жиз­ни мо­ей, ибо Ты бла­го­сло­вен­на и про­слав­ле­на во­ве­ки. Аминь.
Та­же: Ныне от­пу­ща­е­ши ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ко, / по гла­го­лу Тво­е­му с ми­ром, / яко ви­де­ста очи мои спа­се­ние Твое, / еже еси уго­то­вал пред ли­цем всех лю­дей, / свет во от­кро­ве­ние язы­ков / и сла­ву лю­дей Тво­их Израиля. Ныне от­пус­ка­ешь Ты ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ка, / по сло­ву Тво­е­му, с ми­ром, / ибо ви­де­ли очи мои спа­се­ние Твоё, / ко­то­рое Ты уго­то­вал пред ли­цом всех на­ро­дов: / свет во от­кро­ве­ние языч­ни­кам / и сла­ву на­ро­да Тво­е­го, Израиля.
Три­свя­тое. И по От­че наш: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш:

Свя­щен­ник: Ибо Твоё есть Цар­ство: Чтец: Аминь.

Аще Ли­тур­гия Зла­то­усто­ва поется: И тро­парь свя­то­му, чья Ли­тур­гия совершалась.

Ес­ли со­вер­ша­лась Ли­тур­гия свт. Иоан­на Зла­то­уста, то­гда читай:

Свя­то­му Иоан­ну Златоусту,
Тро­парь, глас 8

Уст тво­их, яко­же свет­лость ог­ня, / воз­си­яв­ши бла­го­дать, все­лен­ную про­све­ти; / не среб­ро­лю­бия ми­ро­ви со­кро­ви­ща снис­ка, / вы­со­ту нам сми­рен­но­муд­рия по­ка­за, / но тво­и­ми сло­ве­сы на­ка­зуя, от­че Иоанне Зла­то­усте, / мо­ли Сло­ва Хри­ста Бо­га спа­сти­ся ду­шам нашим. Вос­си­яв­шая как све­точ ог­нен­ный уст тво­их благодать/ все­лен­ную про­све­ти­ла; / нес­тя­жа­ния со­кро­ви­ще для ми­ра ты со­брал, / вы­со­ту сми­рен­но­муд­рия нам по­ка­зал. / Но, сло­ва­ми тво­и­ми нас на­став­ляя, / от­че Иоанн Зла­то­устый, / мо­ли Сло­во, Хри­ста Бо­га, о спа­се­нии душ наших.

Сла­ва, кондак, глас 6

От небес при­ял еси Бо­же­ствен­ную бла­го­дать, / и тво­и­ми уст­на­ми вся учи­ши / по­кла­ня­ти­ся в Тро­и­це Еди­но­му Бо­гу, / Иоанне Зла­то­усте все­б­ла­женне, пре­по­добне, до­стой­но хва­лим тя: / еси бо на­став­ник, яко Бо­же­ствен­ная являя. При­нял Ты с небес бо­же­ствен­ную бла­го­дать / и уста­ми Тво­и­ми всех учишь по­кло­нять­ся еди­но­му в Тро­и­це Бо­гу, / Иоанн Зла­то­устый, все­б­ла­жен­ный, пре­по­доб­ный, / по до­сто­ин­ству вос­хва­ля­ем те­бя: / ибо ты на­став­ник наш, бо­же­ствен­ное изъясняющий.
И ныне: Пред­ста­тель­ство хри­сти­ан непо­стыд­ное, / хо­да­тай­ство ко Твор­цу непре­лож­ное, / не пре­зри греш­ных мо­ле­ний гла­сы, / но пред­ва­ри, яко Бла­гая, на по­мощь нас, вер­но зо­ву­щих Ти: / уско­ри на мо­лит­ву и пот­щи­ся на умо­ле­ние, / пред­ста­тель­ству­ю­щи прис­но, Бо­го­ро­ди­це, чту­щих Тя. И ныне: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная, / Хо­да­тай­ство ко Твор­цу неиз­мен­ное! / Мо­лит­вен­ных го­ло­сов греш­ни­ков не пре­зри, / но ско­ро при­ди, как Бла­гая, на по­мощь нам, / с ве­рою взы­ва­ю­щим Те­бе: / “По­спе­ши с за­ступ­ле­ни­ем и ускорь мо­ле­ние, Бо­го­ро­ди­ца, / все­гда за­щи­щая чту­щих Тебя!”
Или Взбран­ной во­е­во­де: или О Те­бе ра­ду­ет­ся: или кондак хра­ма, аще есть Бо­го­ро­ди­цы, или празд­ни­ка на­сто­я­ща­го, аще бу­дет Гос­под­ский или Богородичен.
Гос­по­ди, по­ми­луй, 12. Сла­ва и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (12) Сла­ва, и ныне:
Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу Тя величаем. Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче. Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче.
Иерей тво­рит от­пуст: Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, мо­лит­ва­ми пре­чи­стыя Сво­ея Ма­те­ре, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных отец на­ших, и всех свя­тых, по­ми­лу­ет и спа­сет нас, яко Благ и Человеколюбец. Свя­щен­ник го­во­рит от­пуст ма­лый: Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, по мо­лит­вам Пре­чи­стой Сво­ей Ма­те­ри, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных от­цов на­ших и всех свя­тых, по­ми­лу­ет и спа­сёт нас, как Бла­гой и Человеколюбец.

Мы же: Аминь.

Аще же бу­дет свя­та­го Ва­си­лия Ли­тур­гия, чти Ес­ли же со­вер­ша­лась Ли­тур­гия свт. Ва­си­лия Ве­ли­ко­го, то­гда читай:

Свя­то­му Ва­си­лию Великому,
Тро­парь, глас 1

Во всю зем­лю изы­де ве­ща­ние твое, / яко при­ем­шую сло­во твое, / им­же бо­го­леп­но на­учил еси, / есте­ство су­щих уяс­нил еси, / че­ло­ве­че­ския обы­чаи укра­сил еси, / цар­ское свя­ще­ние, от­че пре­по­добне, / мо­ли Хри­ста Бо­га, / спа­сти­ся ду­шам нашим. По всей зем­ле про­шел го­лос твой, / ибо при­ня­ла она сло­во твоё: / им ты ис­ти­ны ве­ры бо­го­до­стой­но из­ло­жил, / при­ро­ду все­го су­ще­ству­ю­ще­го изъ­яс­нил, / че­ло­ве­че­ские обы­чаи бла­го­укра­сил, – / цар­ствен­ный свя­щен­ник, от­че пре­по­доб­ный, / мо­ли Хри­ста Бо­га о спа­се­нии душ наших.

Сла­ва, кондак, глас 4

Явил­ся еси ос­но­ва­ние непо­ко­ле­би­мое Церкве, / по­дая всем некра­до­мое гос­под­ство че­ло­ве­ком, / за­пе­чат­лея тво­и­ми ве­лень­ми, / небо­яв­ленне Ва­си­лие преподобне. Явил­ся ты непо­ко­ле­би­мым ос­но­ва­ни­ем Церк­ви, / оде­ляя всех лю­дей непри­кос­но­вен­ным до­сто­я­ни­ем, / за­пе­чат­ле­вая его тво­и­ми уче­ни­я­ми, / от­кры­ва­ю­щий небес­ное Ва­си­лий преподобный.
И ныне, яко­же преж­де положися. И ныне: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная: – см. выше.
Аще же бу­дет Ли­тур­гия Пре­ждео­свя­щен­ных, чти Ес­ли же со­вер­ша­лась Ли­тур­гия Пре­ждео­свя­щен­ных Да­ров, то­гда читай:

Свя­то­му Гри­го­рию Двоеслову,
Тро­парь, глас 4

Иже от Бо­га свы­ше Бо­же­ствен­ную бла­го­дать вос­при­ем, славне Гри­го­рие, / и То­го си­лою укреп­ля­емь, еван­гель­ски ше­ство­ва­ти из­во­лил еси. / Ото­ну­ду­же у Хри­ста воз­мез­дие тру­дов при­ял еси, все­б­ла­женне: / Его­же мо­ли, да спа­сет ду­ши наша. Бла­го­дать бо­же­ствен­ную свы­ше по­лу­чив, / слав­ный Гри­го­рий, от Бо­га, / и Его си­лою укреп­ля­е­мый, / ше­ство­вать пу­тем Еван­гель­ским ты воз­же­лал, – / по­то­му, все­б­ла­жен­ный, на­гра­ду за тру­ды ты при­нял от Хри­ста, – / Его мо­ли да спа­сёт ду­ши наши.

Сла­ва, кондак, глас 3

По­до­бо­на­чаль­ник по­ка­зал­ся еси На­чаль­ни­ка пас­ты­рем Хри­ста, / ино­ков чре­ды, от­че Гри­го­рие, / ко огра­де небес­ней на­став­ляя, / и от­ту­ду на­учил еси ста­до Хри­сто­во за­по­ве­дем Его: / ныне же с ни­ми ра­ду­е­ши­ся, / и ли­ку­е­ши в небес­ных кровех. Под­ра­жа­те­лем На­чаль­ни­ка пас­ты­рей Хри­ста / явил­ся ты, от­че Гри­го­рий, / сон­мы ино­ков во двор небес­ный на­прав­ляя, / по­то­му и на­учил ты овец Хри­сто­вых за­по­ве­дям Его. / Ныне же с ни­ми ли­ку­ешь и ра­ду­ешь­ся / во оби­те­лях небесных.
И ныне, яко­же преж­де положися. И ныне: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная: – см. выше.
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки