Ка­нон со­бо­ру Оп­тин­ских старцев

Тро­парь, глас 5

Пра­во­слав­ныя ве­ры све­тиль­ни­цы, / мо­на­ше­ства непо­ко­ле­би­мии стол­пи, / зем­ли Рос­сий­ския уте­ши­те­лие, / пре­по­доб­нии стар­цы Оп­т­ин­стии, / лю­бовь Хри­сто­ву стя­жав­шии / и ду­ши своя за ча­да по­ла­гав­шии, / мо­ли­те­ся ко Гос­по­ду, / да утвер­дит зем­ное Оте­че­ство ва­ше в Пра­во­сла­вии и бла­го­че­стии / и спа­сет ду­ши наша. Пра­во­слав­ной ве­ры све­тиль­ни­ки, / мо­на­ше­ства непо­ко­ле­би­мые стол­пы, / зем­ли Рос­сий­ской уте­ши­те­ли, / пре­по­доб­ные стар­цы Оп­тин­ские, / лю­бовь Хри­сто­ву стя­жав­шие и ду­ши свои за чад ду­хов­ных по­ла­гав­шие, / мо­ли­тесь ко Гос­по­ду, / да утвер­дит зем­ное Оте­че­ство ва­ше в Пра­во­сла­вии и бла­го­че­стии / и спа­сет ду­ши наши.

КА­НОН, ГЛАС 8

Песнь 1

Ир­мос: Во­ду про­шед, яко су­шу, / и еги­пет­ска­го зла из­бе­жав, / из­ра­иль­тя­нин во­пи­я­ше: / Из­ба­ви­те­лю и Бо­гу на­ше­му поим. Ир­мос: По во­де прой­дя, как по су­ше, / и еги­пет­ско­го раз­вра­ще­ния из­бе­жав, / из­ра­иль­тя­нин взы­вал: / “Из­ба­ви­те­лю и Бо­гу на­ше­му воспоем!”
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Ка­ко вос­хва­лим вас, / пре­по­доб­нии от­цы Оп­ти­ны Пу­сты­ни, / доб­ре по­дви­ги со­вер­ши­сте, ве­ру спа­си­тель­ную со­блю­до­сте, / и весь мир сво­им бо­го­угод­ным жи­ти­ем удивисте. Как вос­хва­лим вас, пре­по­доб­ные от­цы Оп­ти­ной Пу­сты­ни, / по­дви­ги доб­лест­но со­вер­шив­ших, / ве­ру спа­си­тель­ную со­блюд­ших, / и весь мiр сво­им бо­го­угод­ным жи­ти­ем удививших?
Взем­ше на ра­ме­на своя / бла­гое иго Хри­сто­во, / под­ви­за­ли­ся есте, от­цы преб­ла­жен­нии, / ше­ство­ва­ти в Цар­ство веч­ныя жиз­ни тес­ным пу­тем / и до­стиг­ли есте сла­вы небес­на­го пред­сто­я­ния / пред Пре­сто­лом Бо­га Вышняго. Взяв на пле­чи свои бла­гое иго Хри­сто­во, / под­ви­за­лись вы, от­цы преб­ла­жен­ные, / ше­ствуя в Цар­ство веч­ной жиз­ни тес­ным пу­тем, / и до­стиг­ли сла­вы небес­но­го пред­сто­я­ния / пред Пре­сто­лом Бо­га Всевышнего.
Сла­ва: Кто ис­пы­та тру­ды ва­ша и бо­лез­ни, от­цы свя­тии, / кто ви­де сле­зы и по­ты ва­ше­го мно­госкорб­на­го жи­тия, / ими­же со­де­ла­ли есте ду­ши ва­ша / со­су­ды мно­гия бла­го­да­ти Божия? Сла­ва: Кто по­знал тру­ды ва­ши и стра­да­ния, от­цы свя­тые, / кто узрел сле­зы и пот ва­ше­го мно­госкорб­но­го жи­тия, / ко­и­ми вы со­де­ла­ли ду­ши ва­ши / со­су­да­ми обиль­ной бла­го­да­ти Божией?
И ныне: Ма­ти Бо­га Ис­тин­на­го, / при­и­ми моль­бы ра­бов Тво­их, / ищу­щих Тво­е­го за­ступ­ле­ния. / Ты бо еси при­ста­ни­ще необу­ре­ва­е­мое пра­во­слав­ных христиан. И ныне: Ма­терь Бо­га ис­тин­но­го, / при­ми моль­бы ра­бов Тво­их, / ищу­щих Тво­е­го за­ступ­ни­че­ства. / ибо Ты – при­стань, бу­рям недо­ступ­ная / для пра­во­слав­ных христиан.

Песнь 3

Ир­мос: Небес­на­го кру­га / Вер­хо­твор­че, Гос­по­ди, / и Церкве Зи­жди­те­лю, / Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, / же­ла­ний краю, вер­ных утвер­жде­ние, / Едине Человеколюбче. Ир­мос: Небес­но­го сво­да Со­зда­тель, Гос­по­ди, / и Церк­ви Стро­и­тель, / Ты ме­ня утвер­ди в люб­ви к Те­бе, / пре­дел же­ла­ний, вер­ных утвер­жде­ние, / еди­ный Человеколюбец.
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Сла­ву ми­ра се­го ни во что­же вме­нив, / жи­тие чи­стое из­брал еси, пре­по­добне от­че Льве, / вос­при­яв ве­ли­кую схи­му, яко ог­не­паль­ньй щит / непре­стан­ныя мо­лит­вы про­ти­ву коз­ней де­мон­ских, / и Цар­ство веч­ное на­сле­до­вал еси, Хри­сту под­ра­жая всем жи­ти­ем твоим. Сла­ву мi­ра се­го ни во что вме­нив, / жи­тие чи­стое из­брал ты, пре­по­доб­ный от­че Лев, / при­няв схи­му ве­ли­кую, слов­но ог­нен­ный щит / непре­стан­ной мо­лит­вы про­тив коз­ней де­мон­ских, / и Цар­ство веч­ное уна­сле­до­вал, / Хри­сту под­ра­жая всем жи­ти­ем твоим.
Бо­гу со­дей­ству­ю­щу, ис­тин­ное жи­тель­ство ду­хов­ное / во оби­те­ли Оп­тине на­са­дил еси, / яко­же древ­нии учи­те­лие мо­на­ше­ска­го де­ла­ния, / бла­женне от­че Льве, мо­ли­ся о спа­се­нии душ наших. С Бо­жи­им со­дей­стви­ем ис­тин­но ду­хов­ное жи­тель­ство / во оби­те­ли Оп­ти­ной ты на­са­дил, / как древ­ние учи­те­ли мо­на­ше­ско­го де­ла­ния, бла­жен­ный от­че Лев; / мо­лись о спа­се­нии душ наших.
В Бо­зе рев­но­стию ис­пол­нен­ный, / ду­хов­ное окорм­ле­ние по­дви­гом стар­че­ства лю­дем явил еси, / и тем про­си­ял еси яко пер­во­на­чаль­ник се­го спа­си­тель­на­го де­ла­ния, / пре­по­добне Льве, от­че наш. Рев­но­стию о Бо­ге ис­пол­нив­шись, / ду­хов­ное окорм­ле­ние по­дви­гом стар­че­ства лю­дям ты явил, / и тем про­си­ял, как пер­во­на­чаль­ник / се­го спа­си­тель­но­го де­ла­ния, / пре­по­доб­ный Лев, от­че наш.
Сла­ва: На­учи нас, до­сто­бла­женне от­че Льве, / чту­щих свя­тую па­мять твою, / жи­тию во Хри­сте, им­же сам уго­дил еси Бо­гу, / да и нас, неклю­чи­мых ра­бов Сво­их, / Все­щед­рый Гос­подь про­све­тит све­том ра­зу­ма / и спа­сет ду­ши наша. Сла­ва: На­учи, до­сто­бла­жен­ный от­че Лев, / нас, чту­щих свя­тую па­мять твою, / жи­тию во Хри­сте, ко­то­рым сам ты Бо­гу уго­дил, / дабы и нас, ни на что не год­ных ра­бов Сво­их, / Все­щед­рый Гос­подь про­све­тил све­том ра­зу­ма / и спас ду­ши наши.
И ныне: Бо­га во­пло­ща­е­ма из Те­бе зря­ще, Де­во, / ужа­са­ху­ся стра­хом и тре­пе­том гор­ния си­лы, / и яко Су­щую Бо­го­ро­ди­цу тя непре­стан­но величают. И ныне: Ви­дя Бо­га, от Те­бя, Де­ва, во­пло­ща­ю­щим­ся, / ужа­са­лись в стра­хе и тре­пе­те выш­ние Си­лы, / и как ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу / они Те­бя непре­стан­но величают.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 4

Жи­тей­ское мо­ре воз­дер­жа­ни­ем без тру­да пре­плыв­ше, / ко при­ста­ни­щу мыс­лен­но­му без­стра­стия при­ста­ли есте, / пре­по­доб­нии от­цы и Богомудрии. Жи­тей­ское мо­ре без тру­да воз­дер­жа­ни­ем пе­ре­плыв, / к неве­ще­ствен­ной при­ста­ни бес­стра­стия вы при­ча­ли­ли, / пре­по­доб­ные от­цы и Богомудрые.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Дев­ство и рож­де­ство вы­ше есте­ства и сло­ва / в Те­бе, Бо­го­ро­ди­це, сте­ко­сте­ся, / яко Бо­га Во­пло­тив­ша­го­ся ро­ди­ла еси, / Спа­са душ наших. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Дев­ство и рож­де­ство пре­вы­ше есте­ства и сло­ва / в Те­бе Бо­го­ро­ди­ца со­че­та­лись, / ибо Ты Бо­га Во­пло­тив­ше­го­ся ро­ди­ла, / Спа­си­те­ля душ наших.

Песнь 4

Ир­мос: Услы­шах, Гос­по­ди, / смот­ре­ния Тво­е­го та­ин­ство, / ра­зу­мех де­ла Твоя / и про­сла­вих Твое Божество. Ир­мос: Услы­шал я, Гос­по­ди, / о та­ин­стве Тво­е­го про­мыс­ла, / ура­зу­мел де­ла Твои, / и про­сла­вил Твоё Божество.
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Жи­тие твое, пре­по­добне от­че Ам­вро­сие, / яко солн­це в серд­цах вер­ных воз­сия, за­рю чу­дес яв­ляя, / се­го ра­ди не за­бу­ди и нас, недо­стой­ных чад тво­их, / чту­щих бла­жен­ную па­мять твою, / и лю­бо­вию тво­ею про­све­ти ду­ши на­ша, / омра­чен­ныя гре­хов множеством. Жи­тие твое, пре­по­доб­ный от­че Ам­вро­сий, / слов­но солн­це в серд­цах вер­ных вос­си­я­ло, за­рю чу­дес яв­ляя; / по­то­му не за­будь и нас, недо­стой­ных чад тво­их, / чту­щих бла­жен­ную па­мять твою, / и лю­бо­вью тво­ею про­све­ти ду­ши на­ши, / омра­чен­ные мно­же­ством грехов.
Вся зем­ля рос­сий­ская позна имя твое, / свя­тый от­че Ам­вро­сие, / оси­я­ва­е­мая бла­го­да­тию чу­дес тво­их, / и ныне при­те­ка­ю­ще к ра­це цель­бо­нос­ных мо­щей тво­их, про­сим тя, / да мо­лит­ва­ми тво­и­ми Гос­подь / спа­сет ду­ши наша. Вся зем­ля рос­сий­ская узна­ла имя твое, / свя­той от­че Ам­вро­сий, / оза­рив­шись бла­го­да­тию чу­дес тво­их; / и ныне при­бе­гая к ра­ке цель­бо­нос­ных мо­щей тво­их, / мы про­сим те­бя, да мо­лит­ва­ми тво­и­ми / Гос­подь спа­сет ду­ши наши.
Про­слав­ля­ю­ще твоя по­дви­ги, / преб­ла­женне от­че Ам­вро­сие, / в сон­ме ве­ли­ких стар­цев Оп­тин­ских, мо­лим тя: / не оста­ви нас, немощ­ных и убо­гих, в скор­бех и бо­лез­нех на­ших, / но по­мо­зи и из­ба­ви нас от бед / и на­па­стей губительных. Про­слав­ляя твои по­дви­ги, / в сон­ме ве­ли­ких стар­цев Оп­тин­ских, / мо­лим те­бя, преб­ла­жен­ный от­че Ам­вро­сий: / не оставь нас, немощ­ных и убо­гих, / в скор­бях и бо­лез­нях на­ших, / но по­мо­ги и из­бавь нас от бед и на­па­стей губительных.
Сла­ва: Яко пер­вая звез­да, / воз­сия на небе­си от Оп­ти­ны Пу­сты­ни / твое пре­слав­ное имя, пре­по­добне от­че Ам­вро­сие, / воз­ве­щая гря­ду­щее тор­же­ство / со­бо­ра всех от­пев, зде просиявших. Сла­ва: Как пер­вая звез­да, вос­си­я­ло на небе­сах / от Оп­ти­ной Пу­сты­ни твое пре­слав­ное имя, / пре­по­доб­ный от­че Ам­вро­сий, / воз­ве­щая гря­ду­щее тор­же­ство / сон­ма всех от­цов, здесь просиявших.
И ныне: Един от Свя­тыя Тро­и­цы / во­пло­ти­ся от Те­бе, Пре­чи­стая, / да спа­сет весь род че­ло­ве­че­ский / от ра­бо­ты вра­жия и веч­на­го осуждения. И ныне: Один из Свя­той Тро­и­цы / во­пло­тил­ся от Те­бя, Пре­чи­стая, / да спа­сет весь род че­ло­ве­че­ский от раб­ства вра­гу / и от веч­но­го осуждения.

Песнь 5

Ир­мос: Про­све­ти нас по­ве­ле­нии Тво­и­ми, Гос­по­ди, / и мыш­цею Тво­ею вы­со­кою / Твой мир по­даждь нам, / Человеколюбче. Ир­мос: Про­све­ти нас по­ве­ле­ни­я­ми Тво­и­ми, Гос­по­ди, / и ру­кою Тво­ею воз­не­сен­ною / Твой мир по­дай нам, Человеколюбец.
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Все­го се­бе по­ко­рил еси Хри­сту Жиз­но­дав­цу, / пре­по­добне от­че Мо­и­сее, / ис­пол­няя Бо­же­ствен­ныя за­по­ве­ди Свя­та­го Еван­ге­лия, / стя­жал еси Ду­ха Свя­та­го в серд­це сво­ем, / все­усерд­но тру­дя­ся в Пу­сты­ни, / яко вер­ный раб Христов. Все­го се­бя по­ко­рил ты Хри­сту, жиз­ни По­да­те­лю, / пре­по­доб­ный от­че Мо­и­сей, / ис­пол­няя Бо­же­ствен­ные за­по­ве­ди свя­то­го Еван­ге­лия, / и стя­жал Ду­ха Свя­то­го в серд­це сво­ем, / со всем усер­ди­ем в Пу­сты­ни тру­дясь, / как вер­ный раб Христов.
Бла­га­го еди­но­рев­ни­те­ля об­рел еси, от­че Мо­и­сее, / взи­рая на по­дви­ги бра­та сво­е­го по пло­ти бо­го­лю­би­ва­го Ан­то­ния, / иже вку­пе с то­бою при­ше­дый спа­са­ти­ся в оби­тель Оптину. Доб­ро­го и рев­ност­но­го со­труд­ни­ка / об­рел ты, от­че Мо­и­сей, / взи­рая на по­дви­ги бра­та сво­е­го по пло­ти бо­го­лю­би­во­го Ан­то­ния, / ко­то­рый вме­сте с то­бою при­шел спа­сать­ся / в оби­тель Оптину.
По­слу­ша­ния доб­рый ра­чи­тель был еси, / пре­по­добне от­че Ан­то­ние, / вся пре­тер­пел еси скор­би, бо­лез­ни / и лю­тая ис­ку­ше­ния от лу­ка­вых ду­хов / и по кон­чине сво­ея зем­ныя жиз­ни / пре­се­лил­ся еси в чер­тог сла­вы вечныя. По­слу­ша­ния доб­рым рев­ни­те­лем / был ты, пре­по­доб­ный от­че Ан­то­ний, / все пре­тер­пел: скор­би, бо­лез­ни и тяж­кие ис­ку­ше­ния от лу­ка­вых ду­хов, / и по кон­чине сво­ей зем­ной жиз­ни / пе­ре­се­лил­ся в чер­тог сла­вы вечной.
Сла­ва: Доб­рая дво­и­ца яви­ла­ся еси / пре­по­доб­ных от­цев и бра­тий по пло­ти Мо­и­сее и Ан­то­ние, / сво­и­ми мно­ги­ми по­дви­ги и тру­ды укра­сив­ши ду­хов­ный вер­то­град оби­те­ли Оп­ти­ны, / ими­же про­сла­ви­ся Бог Гос­подь, / див­ный во свя­тых Своих. Сла­ва: Доб­рой дво­и­цей пре­по­доб­ных от­цов / и бра­тьев по пло­ти / яви­лись вы, Мо­и­сей и Ан­то­ний, / укра­сив­шие сад ду­хов­ный оби­те­ли Оп­ти­ной / сво­и­ми по­дви­га­ми и тру­да­ми мно­ги­ми, / ко­то­ры­ми про­слав­ля­ет­ся Бог Гос­подь, / див­ный во свя­тых Своих.
И ныне: Все на­ше упо­ва­ние на Тя воз­ло­жи­хом, Де­во Ма­рие, / при­з­ри на ны, лю­ди со­гре­шив­шия, / с ве­рою ча­ю­щия от Те­бе за­ступ­ле­ния и спасения. И ныне: Всю на­шу на­деж­ду / на Те­бя мы воз­ло­жи­ли, Де­ва Ма­рия; / при­з­ри на нас, лю­дей со­гре­шив­ших, / но с ве­рою ожи­да­ю­щих от Те­бя / за­ступ­ле­ния и спасения.

Песнь 6

Ир­мос: Мо­лит­ву про­лию ко Гос­по­ду / и То­му воз­ве­щу пе­ча­ли моя, / яко зол ду­ша моя ис­пол­ни­ся / и жи­вот мой аду при­бли­жи­ся, / и мо­лю­ся, яко Иона: / от тли, Бо­же, воз­ве­ди мя. Ир­мос: Я про­лью мо­лит­ву к Гос­по­ду / и Ему воз­ве­щу пе­ча­ли мои, / ибо зол ду­ша моя пре­ис­пол­ни­лась / и жизнь моя ко аду при­бли­зи­лась, / и мо­люсь я, как Иона: / “От по­ги­бе­ли, Бо­же, из­ве­ди меня!”
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Яко све­тиль­ник Бо­жия бла­го­да­ти / явил­ся еси, пре­по­добне от­че Ма­ка­рие, / да­ле­че про­сти­рая лу­чи сво­е­го рав­но­ан­гель­на­го жи­тия, / ими­же про­све­ще­ни бы­ша / си­дя­щии во тьме и се­ни смертней. Как све­тиль­ник Бо­жи­ей бла­го­да­ти / явил­ся ты, пре­по­доб­ный от­че Ма­ка­рий, / да­ле­ко про­сти­рая лу­чи сво­е­го рав­но­ан­гель­но­го жи­тия, / ко­то­ры­ми бы­ли про­све­ще­ны / си­дя­щие во тьме и те­ни смертной.
Ис­пы­туя тво­ре­ния бо­го­про­све­щен­ных от­цев Древ­ния Церкве, / по­ра­дел еси зе­ло, от­че Ма­ка­рие, / о умно­же­нии их ду­хо­нос­ных пи­са­ний, / да всяк жаж­дай гря­дет и да пи­ет во­ду жи­ву / во спа­се­ние ду­ши своея. Ис­сле­дуя тво­ре­ния / бо­го­про­све­щен­ных от­цов Древ­ней Церк­ви, / по­тру­дил­ся ты усерд­но, от­че Ма­ка­рий, / об умно­же­нии их пи­са­ний ду­хо­нос­ных, / дабы вся­кий жаж­ду­щий мог прий­ти и жи­вую во­ду пить / во спа­се­ние ду­ши своей.
Мно­го­труд­ным и скорб­ным пу­тем / шед в зем­ном жи­тии сво­ем, пре­по­добне от­че Ана­то­лие, / быв до­сто­хваль­ный уче­ник Бо­го­нос­ных стар­цев Ма­ка­рия и Ам­вро­сия, / при­и­де к ним от ка­луж­ския зем­ли / и с ра­до­стию все­ли­ся в сей оби­те­ли / во спа­се­ние ду­ши своея. Мно­го­труд­ным и скорб­ным пу­тем / ше­ствуя во вре­мя зем­ной жиз­ни сво­ей, / пре­по­доб­ный от­че Ана­то­лий, / стал ты до­сто­хваль­ным уче­ни­ком / бо­го­нос­ных стар­цев Ма­ка­рия и Ам­вро­сия, / при­дя к ним из зем­ли ка­луж­ской / и с ра­до­стию все­лив­шись в сей оби­те­ли / ко спа­се­нию ду­ши своей.
Сла­ва: Со­та­ин­ник был еси, пре­по­добне от­че Иоси­фе, / свя­та­го стар­ца Ам­вро­сия и вос­при­ял еси от него по­двиг ду­хов­на­го окорм­ле­ния чад его, / наи­па­че же оби­те­ли Ша­мор­дин­ския, / не оста­ви лю­бо­вию тво­ею и нас, / чту­щих свя­тую па­мять твою. Сла­ва: Со­та­ин­ни­ком был ты, пре­по­доб­ный от­че Иосиф, / свя­то­го стар­ца Ам­вро­сия / и при­нял от него по­двиг ду­хов­но­го окорм­ле­ния чад его, / осо­бен­но же оби­те­ли Ша­мор­дин­ской; / не оставь лю­бо­вию тво­ею и нас, / чту­щих свя­тую па­мять твою.
И ныне: Вла­ды­чи­це Бо­го­ро­ди­це, / от­вер­зи нам две­ри ми­ло­сер­дия Тво­е­го, / Ты бо еси спа­се­ние ро­да христианскаго. И ныне: Вла­ды­чи­ца Бо­го­ро­ди­ца, / от­вер­зи нам две­ри ми­ло­сер­дия Тво­е­го, / ибо Ты – спа­се­ние ро­да христианского.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 3

Во­ис­ти­ну ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, / пу­стынь Оп­ти­ну яко­же вер­то­град стар­че­ства яви­вый, / иде­же бо­го­про­све­щен­нии от­цы, / тай­ная серд­ца че­ло­ве­че­ска­го ве­ду­ще, / на­ро­да Бо­жия пе­чаль­ни­цы доб­лии яви­ша­ся: / сии бо на путь по­ка­я­ния гре­хом отя­го­щен­ныя на­ста­ви­ша, / в ве­ре ко­леб­лю­щи­я­ся све­том Хри­сто­ва уче­ния про­све­ти­ша / и Бо­жии пре­муд­ро­сти на­учи­ша, / страж­ду­щим и немощ­ным спо­стра­да­ша и ис­це­ле­ния да­ро­ва­ша. / Ныне же, во сла­ве Бо­жии пре­бы­ва­ю­ще, / мо­лят­ся непре­стан­но о ду­шах наших. Во­ис­ти­ну ди­вен Бог во свя­тых Сво­их, / пу­стынь Оп­ти­ну са­дом стар­че­ства явив­ший, / в ко­то­ром Бо­гом про­све­щен­ные от­цы, / тай­ны серд­ца че­ло­ве­че­ско­го зная, / для на­ро­да Бо­жия пе­чаль­ни­ка­ми доб­лест­ны­ми сде­ла­лись: / ибо они гре­хом отя­го­щен­ных на путь по­ка­я­ния на­пра­ви­ли, / в ве­ре ко­леб­лю­щих­ся све­том уче­ния Хри­сто­ва про­све­ти­ли / и Бо­жи­ей пре­муд­ро­сти на­учи­ли, / страж­ду­щим и немощ­ным со­стра­да­ли и ис­це­ле­ния да­ро­ва­ли. / Ныне же, во сла­ве Бо­жи­ей пре­бы­вая, / мо­лят­ся непре­стан­но о ду­шах наших.

Песнь 7

Ир­мос: От Иудеи до­шед­ше, от­ро­цы / в Ва­ви­лоне ино­гда / ве­рою Тро­и­че­скою пла­мень пещ­ный по­пра­ша, по­ю­ще: / от­цев Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Ир­мос: Из Иудеи при­шед­шие юно­ши / в Ва­ви­лоне неко­гда / ве­рою в Тро­и­цу по­пра­ли пла­мя пе­чи, вос­пе­вая: / “Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!”
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Тлен­ную кра­со­ту ми­ра се­го и сла­ву зем­ную пре­зрев, / пре­по­добне от­че Вар­со­но­фие, / сто­пы своя на­пра­вил еси во оби­тель Оп­ти­ну / и та­мо до­сти­гл еси ум­ною мо­лит­вою и бла­го­че­сти­ем ду­хов­на­го со­вер­шен­ства, поя Гос­по­ду: / Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Тлен­ную кра­со­ту ми­ра се­го / и сла­ву зем­ную пре­зрев, / пре­по­доб­ный от­че Вар­со­но­фий, / ты сто­пы свои на­пра­вил во оби­тель Оп­ти­ну / и там до­стиг ум­ною мо­лит­вою и бла­го­че­сти­ем ду­хов­но­го со­вер­шен­ства, / вос­пе­вая Гос­по­ду: “Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!”
Мо­ли­ся о нас, пре­по­добне от­че Вар­со­но­фие, / да спа­сет Гос­подь ми­ло­сер­ди­ем Сво­им ду­ши на­ша, / по­чи­та­ю­щих всех от­цев, в Оп­тине под­ви­зав­ших­ся, / да зо­вем вку­пе с ни­ми: / Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Мо­лись о нас, пре­по­доб­ный от­че Вар­со­но­фий, / да спа­сет Гос­подь ми­ло­сер­ди­ем Сво­им / ду­ши нас, по­чи­та­ю­щих всех от­цов, во оби­те­ли Оп­ти­ной под­ви­зав­ших­ся, / дабы мы взы­ва­ли вме­сте с ни­ми: / “Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!”
Узрел еси ты, пре­по­добне от­че Ана­то­лие, / ис­пол­не­ние про­ро­че­ских гла­го­лов стар­ца Вар­со­но­фия о гря­ду­щих бе­дах Рос­сии / и сам пре­тер­пел еси скор­би и бу­рю ис­ку­ше­ний, / с упо­ва­ни­ем неся крест свой, зо­вя: / Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Узрел ты, пре­по­доб­ный от­че Ана­то­лий, / ис­пол­не­ние слов про­ро­че­ских стар­ца Вар­со­но­фия / о гря­ду­щих бе­дах стра­ны Рос­сий­ской / и сам скор­би и бу­рю ис­ку­ше­ний пре­тер­пел, / с упо­ва­ни­ем неся крест свой и взы­вая: / “Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!”
Сла­ва: Из­ряд­ный уче­ник ве­ли­ка­го учи­те­ля мо­на­ше­ства / пре­по­доб­на­го Ам­вро­сия / был еси, бла­женне от­че Нек­та­рие, / мно­го­свет­лы­ми доб­ро­де­те­ля­ми про­си­яв, / в по­сле­док жи­тия сво­е­го пре­тер­пел еси из­гна­ние / и в Бо­зе скон­чал еси зем­ное стран­ство­ва­ние, поя: / Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Сла­ва: Ис­кус­ным уче­ни­ком ве­ли­ко­го учи­те­ля мо­на­ше­ства / пре­по­доб­но­го Ам­вро­сия / был ты, бла­жен­ный от­че Нек­та­рий, / мно­го­свет­лы­ми доб­ро­де­те­ля­ми про­си­яв, / в кон­це же жиз­ни сво­ей пре­тер­пел из­гна­ние / и в Бо­ге зем­ное стран­ствие окон­чил, вос­пе­вая: / “Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!”
И ныне: Про­стри ру­це Своя, Пре­бла­го­сло­вен­ная Де­во, / к Сы­ну Тво­е­му, Хри­сту Бо­гу на­ше­му, / мо­ля­щи усерд­но, да по­ми­лу­ет нас, греш­ных, / по ве­ли­цей Сво­ей милости. И ныне: Про­стри ру­ки Свои, / Пре­бла­го­сло­вен­ная Де­ва, / к Сы­ну Тво­е­му, Хри­сту Бо­гу на­ше­му, / мо­ля усерд­но, да по­ми­лу­ет Он нас, греш­ных, / по ве­ли­кой Сво­ей милости.

Песнь 8

Ир­мос: Ца­ря Небес­на­го, / Его­же по­ют вои Aн­ге­льстии, / хва­ли­те и пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: Ца­ря небес­но­го, / Ко­то­ро­го вос­пе­ва­ют во­ин­ства Ан­ге­лов, / вос­пе­вай­те и пре­воз­но­си­те / во все века.
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Вен­цы нетлен­ныя при­я­ли есте, / Бо­го­нос­нии от­цы Ила­ри­оне, Иса­а­кие и про­чия стар­цы Оп­т­ин­стии, / ис­пол­нив­ше в жи­тии сво­ем за­кон Хри­стов, / и на­сле­до­ва­ли есте гор­нии оби­те­ли / От­ца на­ше­го Небес­на­го, зо­ву­ще: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Вен­цы нетлен­ные вы по­лу­чи­ли, / бо­го­нос­ные от­цы Ила­ри­он, Иса­а­кий и про­чие стар­цы Оп­тин­ские, / ис­пол­нив в жи­тии сво­ем за­кон Хри­стов, / и уна­сле­до­ва­ли выш­ние оби­те­ли / От­ца на­ше­го Небес­но­го, взы­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
В сми­ре­нии пре­тер­пе­ли есте вся зло­стра­да­ния, / от­цы свя­тии Ни­коне и Иса­а­кие, / крест взяв­ше на ра­мо, яко ис­по­вед­ни­цы и му­че­ни­цы Хри­сто­ви, / доб­ро­по­бед­но жи­тие свое скон­ча­ли есте, / и та­ко вни­до­сте в ра­дость Гос­по­да сво­е­го, вос­пе­вая: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Со сми­ре­ни­ем пре­тер­пе­ли вы все стра­да­ния, / от­цы свя­тые Ни­кон и Иса­а­кий, / крест на пле­чо под­няв, как ис­по­вед­ни­ки и му­че­ни­ки Хри­сто­вы, / по­бе­до­нос­но жи­тие свое окон­чи­ли, / и так во­шли в ра­дость Гос­по­да сво­е­го, вос­пе­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
Ве­ра ва­ша при­ве­де вас ко Хри­сту, пре­по­доб­нии от­цы, / на­деж­дою на Его все­б­ла­гую во­лю укреп­ля­е­мии: / доб­рыя пло­ды люб­ве при­нес­ли есте Бо­гу Небес­но­му, зо­ву­ще: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Ве­ра ва­ша при­ве­ла вас ко Хри­сту, пре­по­доб­ные от­цы, / на­деж­дою на Его все­б­ла­гую во­лю укреп­ля­е­мые: / доб­рые пло­ды люб­ви при­нес­ли вы Бо­гу Небес­но­му, взы­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
Сла­ва: Про­слав­ля­ю­ще­го днесь со­бор Оп­тин­ских стар­цев, / небес­ным об­ла­ком сих сви­де­те­лей прав­ды Бо­жия осе­ня­е­мии, / вос­по­им, вер­нии лю­дие, песнь Бо­гу, взы­ва­ю­ще: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Сла­ва: Про­слав­ляя в сей день со­бор стар­цев Оп­тин­ских, / небес­ным об­ла­ком этих сви­де­те­лей прав­ды Бо­жи­ей осе­ня­е­мые, / вос­по­ем, вер­ные лю­ди, песнь Бо­гу, взы­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
И ныне: Неусы­па­е­мую в мо­лит­вах За­ступ­ни­цу / об­ре­те Тя, Непо­роч­ная Де­во, че­ло­ве­че­ский род. / Тем­же ра­ду­ю­ще­ся, по­ем: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. И ныне: Неусы­па­ю­щую в мо­лит­вах За­ступ­ни­цу / об­рел в Те­бе, Непо­роч­ная Де­ва, че­ло­ве­че­ский род. / По­то­му мы ра­дост­но по­ем: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”

Песнь 9

Ир­мос: Во­ис­тин­ну Бо­го­ро­ди­цу / Тя ис­по­ве­ду­ем, / спа­сен­нии То­бою, Де­во Чи­стая, / с Без­п­лот­ны­ми ли­ки Тя величающе. Ир­мос: Ис­тин­но Бо­го­ро­ди­цей Те­бя ис­по­ве­ду­ем / мы, спа­сен­ные То­бою, Де­ва чи­стая, / с сон­ма­ми бес­плот­ных Те­бя величая.
При­пев: Свя­тии пре­по­доб­нии от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шии, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­тые пре­по­доб­ные от­цы, в Оп­ти­ной Пу­сты­ни про­си­яв­шие, мо­ли­те Бо­га о нас.
Се от­вер­зе­ся вам, от­цы свя­тии, Цар­ство Небес­ное, / скон­чав­шим доб­рое жи­тие на зем­ли, / и ныне зри­те Сла­ву Бо­жию, яко­же Ан­гель­ское во­ин­ство, / непре­стан­но сла­во­сло­вя­ще Трии­по­стас­ное Божество. Вот, от­кры­лось вам Цар­ство Небес­ное, от­цы свя­тые, / окон­чив­шим на зем­ле пра­вед­ное ва­ше жи­тие, / и ныне вы со­зер­ца­е­те Сла­ву Бо­жию, / по­доб­но Ан­гель­ско­му во­ин­ству, / непре­стан­но сла­во­сло­вя Трии­по­стас­ное Божество.
Воз­не­си­те, пре­по­доб­нии от­цы, мо­лит­вы ва­ша го­ре, / яко ка­ди­ло бла­го­ухан­ное, о всех чту­щих ва­шу свя­тую па­мять, / спо­спе­ше­ству­ю­ще нам в скорб­ных об­сто­я­ни­их бла­го­уго­ди­ти Бо­гу / и спо­до­би­ти­ся на­сле­до­ва­ти жизнь вечную. Воз­не­си­те, пре­по­доб­ные от­цы, мо­лит­вы ва­ши к Бо­гу, / как ка­ди­ло бла­го­ухан­ное, / обо всех, чту­щих ва­шу свя­тую па­мять, / по­мо­гая нам в скорб­ных об­сто­я­тель­ствах Бо­гу уго­ждать / и удо­сто­ить­ся на­сле­до­ва­ния жиз­ни вечной.
Мно­же­ство мо­на­хов ныне во свя­тей Оп­тине оби­те­ли / тор­же­ству­ет, ве­ли­чая со­бор Бо­го­нос­ных стар­цев, / Бо­гом див­но про­слав­лен­ных, / при­не­сем и мы хва­лу Хри­сту Спа­си­те­лю на­ше­му, / про­слав­ля­ю­ще­му про­слав­ль­ших Его. Мно­же­ство мо­на­хов ныне / во свя­той Оп­ти­ной оби­те­ли тор­же­ству­ет, / ве­ли­чая со­бор Бо­го­нос­ных стар­цев, / Бо­гом див­но про­слав­лен­ных; / при­не­сем и мы хва­лу Хри­сту, Спа­си­те­лю на­ше­му, / про­слав­ля­ю­ще­му про­сла­вив­ших Его.
Сла­ва: Вос­по­им, бра­тие, песнь но­ву Гос­по­ду Иису­су, / про­слав­ль­ше­му днесь ве­лий сонм стар­цев Оп­тин­ских, / и с ве­рою по­кло­ним­ся Ему, / да не от­ри­нет от Ли­ца Сво­е­го и нас греш­ных ра­бов Сво­их, / ча­ю­щих се­бе спа­се­ния их молитвами. Сла­ва: Вос­по­ем, бра­тия, песнь но­вую Гос­по­ду Иису­су, / про­сла­вив­ше­му в сей день ве­ли­кий сонм стар­цев Оп­тин­ских, / и с ве­рою по­кло­ним­ся Ему, / да не от­ри­нет Он от ли­ца Сво­е­го / и нас, греш­ных ра­бов Сво­их, / ча­ю­щих се­бе спа­се­ния по их молитвам.
И ныне: Ро­ди­ла еси без­лет­на­го Сы­на, Пре­чи­стая, / плоть на­шу при­им­ша­го, / Кро­вию Сво­ею на Кре­сте омыв­ша­го от гре­хов пад­ша­го Ада­ма, / умо­ли убо Спа­са на­ше­го / из­ба­ви­ти нас от веч­ныя смерти. И ныне: Ро­ди­ла Ты веч­но­го Сы­на, Пре­чи­стая, / при­няв­ше­го на­шу плоть / и Кро­вию Сво­ею на Кре­сте омыв­ше­го от гре­хов пад­ше­го Ада­ма; / умо­ли же Спа­си­те­ля на­ше­го из­ба­вить нас / от веч­ной смерти.

Све­ти­лен

Про­цве­ли есте, яко фи­никс, да­вид­ски, / и оби­те­ли яви­сте­ся Ду­ха Пре­свя­та­го: / и слав­нии все­лен­ней по­ка­заш­е­ся. / О нас непре­стан­но мо­ли­те, по­чи­та­ю­щих ве­рою / пре­чест­ную па­мять ва­шу, преподобнии. Про­цве­ли вы, как паль­мы, по псал­му Да­ви­да, / и сде­ла­лись оби­те­ля­ми Ду­ха Пре­свя­то­го: / и слав­ны­ми яви­лись всей все­лен­ной. / О нас, по­чи­та­ю­щих с ве­рою все­свя­щен­ную па­мять ва­шу, / непре­стан­но мо­ли­те, преподобные.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тя пес­нь­ми немолч­ны­ми убла­жа­ем Де­во. / Яко от Тро­и­цы Еди­на­го ро­ди­ла еси, Бо­го­ро­ди­це, / и но­си­ши на Бо­же­ствен­ную ру­ку Пре­бо­га­тое Сло­во, / непре­мен­но и неизменно. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Те­бя, Де­ва Бо­го­ро­ди­ца, / мы пес­но­пе­ни­я­ми неумол­ка­ю­щи­ми про­слав­ля­ем, / ибо Од­но­го из Тро­и­цы Ты ро­ди­ла / и но­сишь на непо­роч­ных ру­ках Бо­же­ствен­ное Сло­во, / во­пло­тив­ше­е­ся без сме­ше­ния и изменения.

Мо­лит­ва Оп­тин­ских старцев

Гос­по­ди, дай мне с ду­шев­ным спо­кой­стви­ем встре­тить все, что даст мне сей день. Гос­по­ди, дай мне вполне пре­дать­ся во­ле Тво­ей свя­той. Гос­по­ди, на вся­кий час се­го дня во всем на­ставь и под­дер­жи ме­ня. Гос­по­ди, от­крой мне во­лю Твою для ме­ня и окру­жа­ю­щих ме­ня. Гос­по­ди, ка­кие бы я ни по­лу­чил из­ве­стия в те­че­ние дня, дай мне при­нять их со спо­кой­ной ду­шой и твер­дым убеж­де­ни­ем, что на все свя­тая во­ля Твоя. Гос­по­ди, Ве­ли­кий и Ми­ло­серд­ный, во всех мо­их де­лах и сло­вах ру­ко­во­ди мо­и­ми мыс­ля­ми и чув­ства­ми, во всех непред­ви­ден­ных об­сто­я­тель­ствах не дай мне за­быть, что все нис­по­сла­но То­бой. Гос­по­ди, дай мне ра­зум­но дей­ство­вать с каж­дым из ближ­них мо­их, ни­ко­го не огор­чая и ни­ко­го не сму­щая. Гос­по­ди, дай мне си­лу пе­ре­не­сти утом­ле­ние се­го дня и все со­бы­тия в те­че­ние его. Ру­ко­во­ди мо­ею во­лею и на­учи ме­ня мо­лить­ся, на­де­ять­ся, ве­рить, лю­бить, тер­петь и про­щать. Аминь. Гос­по­ди, дай мне с ду­шев­ным спо­кой­стви­ем встре­тить всё, что при­не­сет мне этот день. Гос­по­ди, дай мне пол­но­стью по­ло­жить­ся на во­лю Твою свя­тую. Гос­по­ди, на вся­кий час это­го дня во всем на­ставь и под­дер­жи ме­ня. Гос­по­ди, от­крой мне во­лю Твою для ме­ня и близ­ких мне. Гос­по­ди, ка­кие бы я не по­лу­чил со­об­ще­ния на про­тя­же­нии дня, дай мне при­нять их со спо­кой­ной ду­шою и твер­дым убеж­де­ни­ем, что на все свя­тая во­ля Твоя. Гос­по­ди, Ве­ли­кий, Ми­ло­серд­ный, во всех мо­их де­лах и сло­вах ру­ко­во­ди мо­и­ми мыс­ля­ми и чув­ства­ми, во всех непред­ви­ден­ных об­сто­я­тель­ствах не дай мне за­быть, что все нис­по­сла­но То­бою. Гос­по­ди, дай мне ра­зум­но по­сту­пать с каж­дым из ближ­них мо­их, ни­ко­го не сму­щая. Гос­по­ди, дай мне си­лу пе­ре­не­сти утом­ле­ние это­го дня и все со­бы­тия на про­тя­же­нии его. Ру­ко­во­ди мо­ею во­лею и на­учи мо­лить­ся и лю­бить всех нели­це­мер­но. Аминь.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки