В 17-й день

Святаго пророка Оси́и и преподобномученика Андре́я Критскаго

На Го́споди, воззва́х: стихиры, глас 1

Подо́бен: Всехвальнии мученицы

Ду́х Святы́й, от Отца́ исходя́щий,/ твои́м язы́ком определи́,/ Христо́во хотя́щее в после́дняя ле́та прише́ствие бы́ти, на обновле́ние тва́ри./ И ны́не сбытие́ ви́дяще прорече́нных,// твою́, проро́че, па́мять почита́ем.

Во́лею блудя́щее пре́жде, от Тебе́, Человеколю́бче,/ естество́ на́ше обручи́в,/ оскверне́ния изба́вил еси́ сие́,/ Тебе́ Самому́ соедине́нием/ совокупи́в па́че ума́ неразлу́чно./ И сего́ о́браз проро́к Тво́й бы́в,// пре́жде блудни́цы целому́дренно ввожда́ше.

Проро́че Богоглаго́ливе,/ твоя́ глаго́лания ны́не ви́дя/ испо́лнены благода́тию,/ и предстоя́ Бо́гу все́х,// о все́х моли́ся,/ соверша́ющих ве́рою па́мять твою́,/ си́м испроша́я грехо́в проще́ние,// и ми́р и ве́лию ми́лость.

Ины стихи́ры преподо́бнаго, гла́с 4:

Подобен: Яко до́бля

Прилепи́вся от ю́ности Го́споду, блаже́нне,/ да́же до конца́ тече́ние соверши́л еси́:/ Кресто́м бо вооружи́вся,/ ру́це на ра́ло возложи́л еси́ за́поведей Госпо́дних,/ я́коже е́сть пи́сано./ Его́же моли́, от тли́ и бе́д изба́витися,// ве́рою творя́щим всечестну́ю па́мять твою́.

Ка́мень ины́й прече́стен бы́л еси́ ве́рою,/ не прие́мь круше́ния:/ и́бо бие́мь и на земли́ валя́яся,/ ве́ры, сла́вне, угла́дил еси́ пу́ть,/ благонасту́пен положи́в:/ и возрази́л еси́ мне́ния, о́тче, Константи́нову злу́ю сла́ву,// я́коже гнило́е основа́ние.

Апо́столов догма́ты воспита́н, блаже́нне,/ и отце́в Боже́ственных уче́ньми,/ Вопло́щшагося почествова́л еси́ Бо́га зри́мое,/ в зна́мениих свяще́нных и честны́х изображе́ниих:/ те́мже, сла́вне, за сия́ пострада́в,/ благоче́стия показа́лся еси́ учи́тель,// и му́чеников удобре́ние.

Слава, и ныне, Богородичен, подобен тойже:

Яже Бога Невмести́маго/ во чреве Твоем вмести́вшая,/ человеколюбно Человека бывша/ и наше смеше́ние из Тебе прии́мша и обожи́вша я́ве,/ не пре́зри мене, Всечистая, ныне скорбя́ща,/ но уще́дри скоро/ и различныя вражды́ же и вре́да лукаваго свободи́.

Крестобогородичен, подобен тойже:

Агнца и Пастыря Тя на Древе яко ви́де,/ Агница рождшая рыда́ше и ма́терски Ти веща́ше:/ Сыне Возжеле́нне,/ како на Древе Крестнем пове́шен еси, Долготерпеливе?/ како ру́це и нозе Твои, Слове, пригвозди́шася от беззаконных,/ и Кровь Твою излия́л еси, Владыко?

Тропарь, глас 4:

По́стнически предподвиза́вся на горе́,/ у́мная врагов ополчения всеору́жием Креста погуби́л еси, всеблаженне./ Паки же ко страдальчеству/ мужески обле́клся еси,/ убив Копрони́ма мече́м веры;/ и обои́х ра́ди венча́лся еси от Бога,/ преподобномучениче Андрее, приснопамятне.

Слава, и ныне, Богородичен или Крестобогородичен

На утрени

Един канон Октоиха и святых два

Пророка канон, глас 1, егоже краегранесие: Оси́ева пою Богодухновенная словеса́. Феофаново.

Песнь 1

Ирмос: Помо́гшему Богу во Еги́пте Моисе́ови/ и тем фараона со всево́инством погрузи́вшему,/ победную песнь поим, яко прославися.

Яко Богоглагольник воистинну, яко пророк, Оси́е,/ Жизнода́телю предстоя́, прилежно молися/ избавити искушений верно восхваляющия тя.

Твоея души́ ви́дительное очи́стив от скверн,/ сподобился еси прозира́ти све́тло будущая/ и предглаго́лати нело́жно, славне, сбыва́ющаяся.

Прозре́ния источник мудрость Божия/ Боговеща́ннаго Оси́ю пророчества показа́ реку́ неоску́дну,/ кипя́щу Божественная учения.

Богородичен:

Явльшагося Христа от Девы нас ра́ди/ от Египта явле́нно Отец призва́,/ якоже прорече́ Оси́я древле Богови́дительнейший.

Ин канон преподобнаго, глас 2, егоже краегранесие: Мужества пою тезоименитаго любовию. Иосиф.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда/ фараони́тское всево́инство Преоруже́нная Сила,/ Воплощшееся же Слово всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препрославленный Господь, славно бо просла́вися.

Му́жески стра́сти плотски́я, отче, порабо́тив,/ по́мыслом мужества яко тезоименит,/ мучителей суровство́ пора́товал еси/ и зако́нно пострадал еси./ Тем тя согласно, верою соше́дшеся, ублажаем.

Мысленно, яко угль, разже́гся теплото́ю Божественнаго Духа,/ лед страсте́й раста́ил еси,/ потоки же кровными огнь погасил еси злочестия чу́ждий,/ велича́йше Андрее, испове́дниче Богоблаженне.

Связа́вся любовию Христа, отче,/ от юности крест твой восприи́м, радуяся,/ Тому последовал еси,/ отре́кся себе само́го постничеством, и испове́данием,/ и совершеннейшим страда́нием.

Богородичен:

Уныния сном ду́шу всегда отягчева́я,/ к Твоему, Дево Мати Пречистая, притека́ю заступлению;/ к бо́дрости покаяния воздви́гни,/ ве́чнующаго тогда избавляющи мя мучения.

Песнь 3

Ирмос: Утверди мене, Христе, на недви́жимом камени заповедей Твоих/ и просвети мя светом лица Твоего;/ несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

Учением Боголепным науче́н Божия изъявле́ния,/ язы́ков звание яве провозгласи́л еси, пророче,/ Духом Святым воображаемь.

Будущая предзре́ти яко настоящая, Богомудре, сподо́бился еси,/ иудейское я́сно отпаде́ние возвещая/ и законных потребле́ние.

Избавитися Израилю не бра́нию, ни лу́ком, ни всеору́жием,/ но в Господе Бозе Вседержители проре́кл еси,/ воплощение Слова зна́менуя нам.

Богородичен

Радуйся, Дево Честна́я, заче́ншая Слово Воплощенное,/ Своею ны изба́вльшаго от ле́сти Кровию святою и Телом.

Ин

Ирмос: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси уста моя на враги моя,/ возвесели́ бо ся дух мой внегда пе́ти:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть пра́веден, паче Тебе, Господи.

Утверди́в разума твоего стопы, отче,/ на камени любве Христовы,/ отню́д дохнове́нии не поколеба́лся еси противными,/ вопия Творцу твоему:/ Ты еси Бог наш,/ и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Исцеления и пре́жде конца и по конце источа́я,/ помоществу́еши сущим в не́мощех и духи нечистыя отго́ниши, Андрее преподобне,/ вопия Создателю твоему:/ Ты еси Бог наш,/ и несть праведен, паче Тебе, Господи.

По́стничества слезами омове́н,/ кровию мученическою удобри́лся еси,/ и весь красне́йш показався, восте́кл еси к желаемому, вопия:/ Ты еси Бог наш,/ и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Богородичен:

Пло́ти подо́бием бывшаго,/ Отцу Единосущна Бога Слова родила еси, Всенепорочная,/ паче естества Дева пребы́вши и по рождестве./ Сего ра́ди верою Тя ублажаем.

Кондак пророку, глас 2:

Правыми стезя́ми после́дуя заповедей Господа Твоего, пророче Оси́е,/ исполнился Духа Святаго/ и, прие́м дар пророчествия,/ провозгласил еси Израилю Христово, хотящее в последняя ле́та быти, пришествие,/ облича́я заблуждшия люди от пути праваго/ и наставляя на путь, ведущий в Вышний Иерусалим,/ и деже ныне предстоя,/ молися непрестанно о всех нас.

Ин кондак пророку, глас 4:

Просветившееся Духом чистое твое се́рдце/ проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище:/ зриши бо, яко настоя́щая, дале́че су́щая,/ сего ради тя почита́ем, проро́че блаже́нне, Оси́е славне.

Кондак преподобному, глас 3:

Подобен: Дева днесь

Празднует днесь Ца́рствующий град/ праздник пресветлый светоносный Твоея памяти,/ всякий призывая град и страну;/ радуется бо, яко имея сокровище ве́лие,/ многострадальное твое тело,/ Андрее му́чениче, Православия светильниче.

Таже седален, глас 8

Подобен: Премудрости

Чи́сто сердце от страсте́й, пророче, стяжа́в,/ яко и́стинно орга́н был еси сли́чный20 Духа,/ от Него богатно, му́дре, просвещаемь,/ и будущих всех знание прии́м./ Тем, соше́дшеся, святую твою память верно совершаем, Спаса славяще,/ Оси́е приснопамятне:/ моли Христа Бога грехов оставление пода́ти/ чтущим любовию святую память твою.

Слава, преподобнаго глас 4

Подобен: Вознесыйся

В посте дивнаго и страда́нии восхвалим вернии по долгу,/ яко благочестия проповедника и побо́рника крепкаго;/ сей бо без страха гноеиме́нному противля́яся,/ чествова́тися пропове́да Христову о́бразу,/ яко постников всех удобре́ние/ и мучеников мужества подо́бие.

И ныне, Богородичен

Иже на Престоле Херувимстем Седя́й/ и в не́дрех Отчих водворя́яся,/ яко на Престоле святем седи́т Своем, Владычице, в недрех Твоих;/ воплощся бо Бог вои́стинну, воцари́ся над всеми язы́ки,/ и разумно ныне поим Ему;/ егоже умоли спасти́ся рабо́м Твоим.

Крестобогородичен:

Из Безначальнаго Отца рожде́ннаго,/ напосле́док Тя пло́тию Рождшая,/ на Кресте ви́сяща, зря́щи, Христе, увы Мне, любезнейший Иисусе, вопияше:/ како славимый яко Бог от Ангел,/ от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя распина́ешися?/ Пою Тя, Долготерпеливе.

Песнь 4

Ирмос: Разуме́х, Всеси́льне,/ Твое смотре́ние,/ и со страхом просла́вих Тя, Спа́се.

Оси́е, Богови́днейшее о́ко церковное,/ бед избави хва́лящия тя.

Светле́йшее и тверде́йшее Духа прия́телище,/ молися спасти воспевающия тя.

Судии́ ты всех предстоя, яко Боже́ствен пророк,/ страсте́й мя избави молитвами твоими.

Богородичен:

Превозшла еси, Приснодево, Ангельския чи́ны,/ Творца сих чревоноси́вши.

Ин

Ирмос: Прише́л еси от Девы не хода́тай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, вопло́щся,/ и спасл еси всего мя человека./ Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Послушли́в быв Христовых за́поведей,/ Того подобию, отче,/ че́стно поклоня́лся еси./ Тем пребеззако́нный тя многообра́зными ранами умертви.

Миродохнове́н добродетелей благово́нием быв,/ во гро́бе лежа благово́нствиши ли́ца призывающих тя/ несомне́нным сердцем, отче преподобне.

Неду́говавша Мамо́на всезле́йшаго, преподобне,/ окая́нно е́ресию, со дерзновением обличи́л еси,/ поборник быв православных, Андрее досточу́дне.

Богородичен

Яко Благопло́дная возрасти́ла еси/ благодатный Клас,/ питающий вся, православно почитающия Тя,/ Владычице Всепетая,/ и из Тебе воплощшагося Слова, Всечистая.

Песнь 5

Ирмос: От но́щи у́тренююще, воспеваем Тя, Христе Боже,/ обнища́вшаго нас ра́ди/ и Крест и смерть пло́тию претерпе́вшаго.

Ми́лостивно дви́жим,/ научи́л еси нас Божию долготерпению,/ благоутробию же и благости, еюже вся щади́т,/ пророче Богоглаго́ливе.

Умертви́в смерть, воста Христос,/ якоже мудрое твое прорече́ние, Богогла́се, провозвести,/ и жизнь сущим во аде душа́м дарова.

От глубины мя греховныя, проро́че Оси́е,/ твоими молитвами исхи́ти,/ дерзновение беззазо́рное21 ко Христу имея,/ Богомудре пребога́те.

Богородичен:

Всех Господь и всех Царь,/ Отцу Собезначальный,/ под ле́том из Тебе бысть, Богородице Дево,/ и плоть показа́ся.

Ин

Ирмос: Просвещение во тьме лежа́щих,/ спасение отча́янных, Христе Спасе мой,/ к Тебе у́тренюю, Царю мира,/ просвети мя сия́нием Твоим,/ ино́го бо, разве Тебе, Бога не знаю.

Омраче́ние возненави́дев, отче, греха,/ весь блиста́нием безстрастия свет яви́лся еси,/ и просвещаеши верныя,/ приходящия Божественному твоему гробу,/ целе́ний зарями, Божиею благодатию.

Весь Божие прия́телище явился еси,/ до́бре пожив и доблему́дренно пострада́в, отче;/ и ныне, во гробе лежа́, пребывавши цел, блаженне, и неразрушимь,/ всех верных разреша́я стра́сти.

Юношески до́блествовав, всеблаженне,/ на демоны и на человеки ерети́чествующия,/ ве́чнующаго сподобился еси благосла́вия/ и венце́в, Андрее преподобне;/ тем вернии тя присно ублажаем.

Богородичен:

Но́сиши Христа на объятиях, неизрече́нно роди́вши,/ объе́млющаго зло́бе прекло́ншияся/ и лукавому окая́нно порабоще́нныя,/ Отроковице Всенепорочная;/ тем Тя вернии присно ублажаем.

Песнь 6

Ирмос: Проро́ка спасл еси от ки́та, Человеколюбче,/ и мене из глубины прегрешений/ возведи, молюся.

Провозглаша́я будущая, Оси́е всеблаженне,/ еже к человеком Слова возвести́л еси соше́ствие.

Умерщвле́нныя грехами Жизнь Безсмертная/ от адовых преде́л, якоже прорекл еси, возведе.

Законных отъя́тие, иудеев отпаде́ние/ и язы́ков введе́ние, пророче, явил еси.

Богородичен:

Из чрева Твоего возсия Бог Слово, Всенепорочная,/ плотию нас ради неизреченно обложен яко Благоутробен.

Ин

Ирмос: В бе́здне греховней валя́яся,/ неизсле́дную милосердия Твоего призываю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи.

В темни́цу тя беззаконный вве́рже,/ Владыкою, Андрее, сохраня́ема/ и Того соблюдающа непременно Божественное хоте́ние.

Растерза́емо тело небре́гл еси/ и раздробля́емо ранами, блаженне;/ но якоже ино́му стра́ждущу терпел еси,/ Божественно укрепляемь.

Яко многоценное богатство кры́емое, отче, явля́ешися,/ предлежа лицо́м благочести́вых,/ и чудесы вся обогащаеши, почитающия тя.

Богородичен:

Разумный Тя све́щник прозря́ще дре́вле пророк,/ Божественную Свещу, Христа, Чистая, нося́щу,/ Имже вси мы просвети́хомся.

Кондак, глас 8

Подобен: Взбранной

Мужества тезоимени́тому благодарение,/ яко благочестия тайноглаго́льнику,/ похвальная воззовем от любве тебе, Богоблаженне,/ но, яко имея дерзновение ко Господу,/ от всяких лютых ны спаси, да поем:/ радуйся, отче приснопамятне.

Икос:

Ангел и́стины от Кри́та явился еси, обличи́в злоче́стия, отче,/ и с Богословным гласом, ра́нима тя зря, всемудре,/ ужасаюся стра́сти, зовя и вопия ти сицева́я:/ радуйся, Божий крепкий оружниче;/ радуйся, Господень верный угодниче;/ радуйся, хульных врагов сопротивобо́рниче;/ радуйся, злоглаго́ливых человеков обузда́ние;/ радуйся, яко пострадал еси за образ Христов;/ радуйся, яко восхласти́л еси сла́сти плотски́я;/ радуйся, яко поще́нием начала тьмы победи́л еси;/ радуйся, яко страданием Копрони́му сопроти́вился еси;/ радуйся, источниче чудес приснотеку́щий;/ радуйся, землю уясни́вый страданьми твоими;/ радуйся, верных жилище, отче;/ радуйся, наш предстателю и изба́вителю;/ радуйся, отче приснопамятне.

Песнь 7

Ирмос: Авраа́мстии о́троцы в пещи/ Троицу прообрази́вше,/ о́гненный пла́мень на ро́су преложи́ша/ и, поюще, вопия́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Паче естества просвеще́нием, Оси́е,/ ум просвети́в твой, бу́дущих, блаженне,/ знанием обогати́лся еси,/ Владыце зовый:/ благословен еси, Боже отец наших.

Ты в руках пророков уподо́бився,/ умножил еси, Безсмертне, виде́ния, Спасе,/ различно образу́емь,/ Тебе верно вопиющим:/ благословен еси, Боже отец наших.

Израилев ты источник, спасения пролива́ющий во́ды,/ реку мирную – Христа пропове́дая, Осие,/ Емуже вопием:/ благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен

Из Безначальнаго Отца возсия́в, из Тебе воплоти́ся, Богомати Отроковице,/ за милость неизрече́нную,/ Емуже поюще, вопием:/ благословен еси, Боже отец наших.

Ин

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззаконнующаго мучителя/ высо́к пламень вознесло есть;/ Христос же простре Богочести́вым отроко́м ро́су духовную,/ Сый благословен и препрославлен.

Возвышаемая волне́ния лука́вствия/ твоего ума не поколеба́ша, Андрее славне,/ на ка́мени знания Христова стоя́ща./ Тем небу́рное приста́нище я́ве обурева́емым был еси.

Бу́ими взыска́ньми лукавому́дрый, умом омрача́емый, укра́сти окуша́тися22 тя,/ Богословия светлостьми удобря́ема,/ но яви́ся смеха досто́ин, мудре,/ испо́лнився студа дерзновением твоим.

Ум твой манове́ньми Божественнейшими украшаемь, Андрее досточу́дне,/ звезда всесветлая всем показа́ся,/ чудесы коего́ждо верныя просвещая, хва́лящия тя.

Богородичен:

Храм была еси Живаго Бога,/ в немже жили́ще неизглаголанно сотвори, Дево Всепетая,/ на Небесех Обита́яй,/ и благости ра́ди многия Человек быти изво́лив.

Песнь 8

Ирмос: В пла́мени о́гненне горящия пе́щи/ сохраншаго де́ти/ и во зра́це Ангела снизше́дшаго к ним,/ пойте Господа/ и превозносите Его во веки.

Паче постиже́ния пророком данная от Божественнаго дара/ предзна́тельное де́йство и будущих знание/ пети Господа и превозноша́ти Его во веки.

Уста Богодохновенная стяжа́в и язы́к Богоглаго́лив, Оси́е,/ Богочестия свет просвеща́ющь пое́ши:/ пойте Господа и превозносите Его во веки.

Словесы́ и дея́ньми проро́чествуя,/ облича́еши люди блу́дствовавшия, обра́зно, пребогате, науча́я пети:/ пойте Господа и превозноси́те Его во веки.

Богородичен:

Соприсносу́щное Божие Бог Слово,/ от Святыя Девы воплощся, яви́ся верою вопиющим:/ пойте Господа и превозноси́те Его во веки.

Ин

Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавилоне де́йства разделя́ше,/ Божиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, поющия:/ благословите вся дела́ Господня Господа.

Стра́сти плотски́я, мудре, предъумертви́в постническими по́двиги,/ пострадал еси, крепча́йше,/ Спасово подо́бие и Приснодевы, преподобне, и святых чествова́тельно лобыза́я.

Я́ростно на Христа неи́стовствующе,/ яко зве́рие свире́пии, возложи́ша, отче, умертви́ти тя./ Тем влеку́ще и бию́ще, вверго́ша в пропасть,/ свидетеля Истины тебе явственно соде́ловающе.

Чудесы́ верныя, яко вода́ми, напая́еши,/ и отго́ниши,всеблаженне, лука́вствия ду́хи,/ и очищаеши неду́ги,/ благодать врачеваний свыше прие́м от Христа Бога нашего.

Богородичен:

Явилася еси небес, Дево, простра́ннейши,/ Бога во утробе Твоей вмести́вшая, всеми Невмести́маго;/ егоже моли избавити утесне́ния, Чистая Владычице, душетле́ннаго/ благоче́стно воспевающия Тя.

Песнь 9

Ирмос: Радуйся, де́вственная похвало́,/ радуйся, Мати Пречистая,/ Юже вся тварь Божественными песньми велича́ем.

Честь, яко пророк, прия́л еси, Оси́е,/ прие́м венец благолепия от Бога, всеблаженне.

Всем светом озаря́емь Христовым всеизря́дне,/ даждь твоими молитвами Сего ми́лостива поющим тя.

Хвала́ми с чи́нми Ангельскими, Оси́е,/ предстои́ши, Владыку хваля́,/ пожи́в житие́ равноангельное.

Богородичен:

Спасти́ восхоте́в человека Спас и Господь,/ от Пречистыя Девы в плоть нашу оде́яся.

Ин

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Господь,/ воплощся от Девы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная;/ тем Всепе́тую Богородицу велича́ем.

Се, отче преподобне, тече́ние твое совершив,/ Православную веру соблю́л еси непоро́чну;/ еяже ра́ди пострада́в законно,/ вене́ц же сугу́б прия́л еси свыше,/ яко мученик непобеди́м и постник непобо́рен.

Яко крин23 сладково́нный и яко шипо́к24, отче,/ процвел еси в цве́тнице Божественнаго яве поще́ния,/ и благово́нствуеши, яко кедр, мученически просвещен,/ Андрее всехвальне,/ монашествующих удобре́ние.

Зна́меньми и чудесы́ яве украшаемь,/ невреди́м еси всем на видение лежа́, всеблаженне Андрее,/ и ду́ши просвещая верою теплою приходящих тебе,/ и всегда блажа́щих тя.

День пра́зднствен и веселия испо́лнен,/ святую твою память творя́ще днесь,/ верою вопием тебе, отче:/ к Богу святыми твоими молитвами всех нас избави житейских обстоя́ний.

Богородичен:

Све́та селе́ние утроба Твоя бысть,/ просве́щшаго мир заря́ми Божества/ и неве́дения тьму от земли, Всенепорочная Отроковице, совершенно отгна́вшаго;/ Того ра́ди Тя славим.

Светилен

Подобен: Со ученики взы́дем

Андрея добропобе́дника похва́лим вси,/ Божественно празднующе честну́ю его память,/ яко да избавимся от неду́г;/ сей бо Спасова честна́я воображе́ния/ и святых всех всеблагоче́стно чествова́ти пропове́да./ Тем, венец на Небесех приемь,/ со Ангелы радуется.

Богородичен:

Го́ру Божию пресвятую,/ и светильник, и стамну, и трапе́зу, и мост,/ жезл же, и свещу́, и Божественный Престол,/ и дверь, и храм, и чертог воспои́м, Богомудрии, Чистую и Деву,/ из Нея́же Бог, воплоти́вся невра́щно и паче естества,/ обожи́ прия́тие неизрече́нным едине́нием.

В той же день. Пренесение мощей святаго праведнаго Ла́заря Четверодне́внаго, друга Божия, епископа Кити́йскаго, от Ки́пра в Царьгра́д

Тропарь, глас 4:

Яко вели́ко сокровище и богатство некрадо́мо/ к нам прии́де из Кипра, Ла́заре,/ Промыслом всех Бога, повелением царя благочести́ва,/ подай чтущим тя исцеления да́ром,/ избавляя от бед и от всякаго вре́да,/ верою взывающих ти:/ спаси всех молитвами своими, Лазаре отче наш.

Кондак, глас 8

Подобен: Взбранной

Взы́де, яко звезда пресветлая,/ от Кипра честныя мощи твоя, Лазаре,/ Царствующий град освяща́ющи и христолюбиваго царя веселя́щи/ и люди своя обогащающи,/ тобою благодать исцеления подаю́щи, верно зовущим ти:/ радуйся, Лазаре, дру́же Божий.

* * *

20

сли́чный – достойный.

21

беззазо́рное – непостыдное.

22

окуша́тися – покуша́ться, пыта́ться.

23

крин – ли́лия.

24

шипо́к – шиповник, дикая роза.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle