Источник

В 3-й день

Свята́го священному́ченика Диони́сия Ареопаги́та

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 1

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Во вну́треннейший мрак непристу́пнаго Света/ ты разу́мно вшед,/ навы́кл еси Боже́ственная недоуме́нная Сло́ва,/ учениче́ Христов, свяще́нне Диони́сие,/ и А́нгельския чины на земли/ я́вственно изъясни́л еси.

Трисия́нною заре́ю просвети́в Твою́ ду́шу/ и огне́м веще́ственным, изнуря́ющим тело,/ к невеще́ственней преста́вился еси́, о́тче, Све́тлости,/ со А́нгелы совокупи́лся еси́:/ с ни́миже моли́ся непреста́нно за нас/ спасти́ ду́ши на́ша.

Па́стырски преизя́ществовав в Це́ркви Бо́жией,/ се́рдце твое́, о́тче,/ прия́тельно благода́ти Ду́ха соде́лал еси́./ Те́мже и нам источа́еши, я́ко во́ды,/ от честны́я твоея́ ра́ки всегда́,/ Диони́сие, исцеле́ния.

И́ны стихи́ры, глас то́йже

Подо́бен: Всехва́льнии:

У́дицею благодати, мудре,/ Па́вел Боже́ственный, народовеща́в, улови́ священноявле́нна/ и неизрече́нных зрителя соде́ла,/ тя, сосу́д избра́нный, ви́дев./ С ни́мже моли, благоглаго́ливе Диони́сие/ спасти любовию пою́щия тя.

А́нгелом равноче́стен ум, отче Диони́сие,/ доброде́тели ра́ди соделав,/ преми́рное священнонача́льства благочи́ние, всему́дре,/ сих священноповествова́л еси,/ и́миже учини́л еси Церковная составле́ния,/ Небе́сным чино́м подо́бяся.

Любомудре́йше Бо́гу, блаженне Диони́сие,/ я́ко мо́щно подо́бяся,/ именова́ний твое́ та́инственно Боже́ственных/ благоче́стно распросте́рл еси/ Боже́ственное, Богомудре, сказа́ние,/ едине́нием лу́чшим навы́к, яже па́че мысли,/ и научил еси мира концы́.

Сла́ва, глас 2. Андре́я Иерусали́мскаго:

Прииди́те, ве́рнии,/ согла́сно ле́тнюю память иера́рхов похва́лим,/ Диони́сия же и Киприа́на:/ ов бо оплева́в сто́иков филосо́фов/ и сосу́дом избра́нным научився,/ неизрече́нных та́ин зна́тель бысть;/ ов же, добрыя ради девы Иустины ,/ по́мысл просвети́в, де́монския пре́лести избеже́/ и волше́бныя книги огне́м изже́г,/ Евангельский проповедник бысть./ Тем и мы, гре́шнии,/ просла́вльшему сия Спасу славосло́вяще, возопии́м:/ Иже Твоя страстоте́рпцы славою венча́вый, Христе Боже,/ тех моли́твами спаси́ души на́ша.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда Нескве́рная А́гница ви́де Своего А́гнца,/ на заколение, я́ко человека, волею влеко́ма,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе, Рождшую Тя,/ что́ сие сотворил еси, Изба́вителю всяческих;/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, юже па́че ума и сло́ва,/ кра́йнюю благость, Человеколюбче.

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, глас 4:

Небе́снаго зна́ния невидимую глубину́ тебе́ нарече́м,/ светле́йший мучениче Христов,/ я́ко бо ору́жника/ и тве́рда побо́рника Церкве воспеваем тя, мудре:/ огне́м бо чисте́йшим просиял еси,/ сподо́бився вку́пе с Вы́шними воинствосло́вии/ све́тлою оде́ждею облещи́ся Христа/ и озари́в ум све́тлостию Ду́ха Свята́го, Диони́сие./ Тем Твою́ всеми́рную па́мять торжеству́им ве́рно,/ сла́вяще просла́вльшаго тя Го́спода.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

А́гнца и Па́стыря, Тя на Древе я́ко виде,/ А́гница ро́ждшая рыда́ше и ма́терски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне, ка́ко на Дре́ве Кре́стнем пове́шен еси, Долготерпели́ве?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои, Слове, пригвозди́шася от беззаконных,/ и Кровь Твою́ излия́л еси, Влады́ко?

Тропа́рь, глас 4:

Бла́гости научи́вся и трезвя́ся во всех,/ благо́ю со́вестию священноле́пно обо́лкся,/ поче́рпл еси от сосу́да избра́ннаго неизрече́нная/ и, ве́ру соблю́д, ра́вное течение совершил еси,/ священномучениче Диони́сие,/ моли Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен. Оба канона Окто́иха со ирмосом на 8 без му́ченичнов и свята́го на 6, его́же краегране́сие: Ум хвалю́ му́дрых уче́ний. Феофан. Глас 8

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и египетскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу нашему пои́м.

Павлом Божественным науче́н, Небесных, Диони́сие, ви́дцем,/ Небесный таи́нник а́бие и Боговеща́тель был еси.

Иже благодатию Божиею озари́вся,/ просвети́, блаженне, поющих тя ду́ши/ твоя разуме́ти Богодухнове́нная учения, Диони́сие.

Умом преочище́нным и душе́ю/ Небесных удобре́ний сия́ния уве́дети сподо́бился еси/ и тех ликостояния, Диони́сие.

Богоро́дичен:

Черто́г светоно́сный па́че ума воплоще́ния яви́лася еси всех Соде́теля:/ из тебе́ бо плоть, Богомати, нашу оде́ял есть.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твое́й,/ жела́ний кра́ю,/верных утвержде́ние,/ Едине Человеколюбче.

Небесных круго́в превозше́д, отче, преми́рных чины , и во́инства, и све́тлости,/ высоковеща́ньми слове́с и всемудрыми уче́нии всем изъясни́л еси.

Высокаго виде́ния насы́щся, преподобне,/ име́н Боже́ственных Боже́ственное разумение Богосло́вил еси,/ Тро́ичный Богослов быв благодатию, Богоблаже́нне Диони́сие.

Умертви́вся ны́нешним желанием, еже к Бо́гу,/ и любому́дрию крепко научи́вся,/ су́щим па́че ума животво́рным дарова́нием Богоносный орга́н, отче, был еси.

Богоро́дичен:

Дея́нием, Дево, Вседе́тельнаго Духа,/ тело Владыце всех плодоноси́ла еси,/ в Немже осуди́ся мира грех и Жизнь источи́ся ве́чнующая.

Седален, глас 8.

Подо́бен: Премудрости:

В пучи́не премудрости уча́, Духа глубины́,/ Тро́ицы Едино Божество́ пропове́дал еси, преподобне,/ списа́в вся Ангельския чины и тайная тех сия́ния, Богомудре./ Тем и нижнюю иера́рхию счиня́я,/ ко единому вся возве́л еси еди́нству, иерарше Диони́сие./ Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/ честву́ющим любовию святую память Твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Солнца о́блаче разу́мнаго,/ Божественнаго Света светильниче златокова́нный,/ Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Владычице,/ омраче́нную душу мою ослепле́нием страсте́й/ безстра́стия заре́ю просвети́, молюся./ И оскверне́нное мое сердце омы́й пото́ки умиления, покаяния же слеза́ми,/ и от тимения мя очисти дел моих, да любовию зову Ти:/ Богородице Приснодево, моли Христа Бога, прегрешений оставле́ние пода́ти ми,/ Тебе́ бо имею надежду, раб Твой.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Пастыря, и Изба́вителя А́гница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи,/ и, горько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир убо радуется, прие́мляй Тобою избавле́ние,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпеливе Го́споди, милости бе́здно и исто́чниче неисчерпаемый,/ умилосе́рдися и даруй согрешений оставле́ние/ верою пою́щим Божественная Стра́сти Твоя.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя крепость, Го́споди,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову Ти:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Церковное благочиние украси́л еси:/ в них бо, отче, живописа́л еси зра́чныя о́бразы/ явственно священнописанием Безо́бразных сил;/ имиже тайново́дятся и просвеща́ются вся верных, Богомудре, собо́ры.

Струи́ твоего Богословия, Богоприятне, цветники́ напая́ют словесныя,/ присноцвету́щия зело и насажде́нныя на правости Богословия:/ единство бо Существа в Трие́х Ли́цех, честно́е Единонача́лие пропове́дал еси.

Ангельскаго священноначальства сильное, святителю, желание и раче́ние, еже к Бо́гу,/ и неуклонное ма́ние к высоте́ Божественней и непостижи́мей,/ научил еси Богомудренно верою вопию́щия:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Богоро́дичен:

Священноде́йствитель спасения бысть Сын Твой всем поющим Тя,/ и Наставник, и Просвети́тель, и Правда, Дево, и избавление./ Тем Тя, Богородицу, истинно и госпо́дьственно ве́рнии единому́дренно славим.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Све́те незаходи́мый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету за́поведей Твоих/ пути моя напра́ви, молю́ся.

Глагол твоих веща́ние, я́ко некий Небесный шум носимь,/ безбожныя разумы огроми́ словом благодати/ и велений Боже́ственных зарями светле́йшими верных сердца́ просвети.

Уподобился еси купцу, ищущему добрыя бисеры, всебогате,/ и обрел еси един бисер, истинно многоценен,/ и, уди́влься его Боготво́рну световерже́нию, святителю, Бога испове́дал еси.

Источник мудрости, любому́дрейше отче, возлюбил еси,/ и, тоя́ рачением и любовию одержимь, велик был еси,/ и ре́ки Боже́ственных веле́ний всегда то́чиши, Богогласе.

Богоро́дичен:

Я́ко Обрадованная, добротворя́щее прияла еси благоле́пие,/ вся еди́нем хотением Сотво́ршаго,/ и Божественною добро́тою и просвещением благоверия, Богомати, нас Удобри́вшаго.

Песнь 6

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спасе,/ мно́га бо беззакония моя/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х и услы́ши мя,/ Боже спасе́ния моего.

Законно любому́дрствуя, мудрости дар получил еси,/ Божественне Богосло́вя Православныя догма́ты, всеблаженне, оста́вил еси,/ ихже наслаждающеся, ве́рнии, тя блажи́м.

Разумом Боголепным, Богомудре, удобряем,/ Божественному учителю слух твой приклони́л еси/ и преми́рную от Него мудрость навыкл еси, Диони́сие.

Житие твое́ чу́дно, слово же ди́внейше,/ язык твой светоза́рен, уста огнедухнове́нна и духодви́жима,/ ум же твой испы́тен, отче, Богоблаженне.

Богоро́дичен:

Глас Ти Гаврии́лов радостно, Дево, взываем ве́рнии,/ из Тебе́ бо неизрече́нно нам Живоначальный Творец изше́л есть/ и примеси́ся человеком, Человеколюбец.

Конда́к, глас 8

Подо́бен: Взбра́нной:

Небесная врата проше́д духом я́ко ученик/ до тре́тияго Небесе́ дости́гшаго апостола, Диони́сие,/ неизрече́нных обогатился еси всяким разумом/ и озари́л еси во тьме неве́дения седя́щия./ Темже зовем:/ радуйся, отче всемирный.

Икос:

Ангел от человеков, доброде́тельми быв великий Дионисий,/ весь, я́ко крила́т, навы́че умом Небе́сныя разумы./ Тем пе́сньми, я́ко Ангела, почтим, вопию́ще к нему такова́я:/ радуйся, уве́девый Христа Павлом;/ радуйся, многия ко Христу обрати́вый;/ радуйся, многобожия храмо́в губителю;/ радуйся, Богоразумнаго совета смотрение;/ радуйся, книго Богоначерта́нная тайных сокровищ;/ радуйся, скрижа́ль Богозра́чная и зерца́ло Небесное;/ радуйся, я́ко Страсть Господню видел еси;/ радуйся, я́ко усердно Того ради закала́ешися;/ радуйся, источниче, источа́я разум;/ радуйся, капле, угаша́ющи безумие;/ радуйся, стезе́ неле́стная спасения;/ радуйся, прегра́до нечестивых прехода;/ радуйся, отче всемирный.

Песнь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Я́ко туча Небесная землю жаждущую,/ твоя учения верных сердца́ присно жела́ющая умаща́ют/ и несы́тно вопи́ти науча́т:/ отец наших Боже, благословен еси.

Разумом Богому́дренным безплотныя умы́: расписал еси/ и тех, преблаженне, песнословия, Божествен быв, Церковь пети наказал еси:/ благословен Бог отец наших.

Прия́телище Духа Всесвята́го явился еси благоключи́мое/ и, Того вдохнове́ния и явления проро́чески провозглаша́я, му́дре Диони́сие, вопия́ше весело:/ благословен Бог отец наших.

Богоро́дичен:

Се ны́не исполнися Иса́ии Богоглаго́ливаго проречение:/ Дева бо во чре́ве Бога Слова име́/ и породи́ла есть Жизнодавца, Емуже вси зове́м:/ благословен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ священницы, воспо́йте,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Све́тел, я́ко зерца́ло, быв, Диони́сие,/ и вмести́телен чистых явлений ум соделав,/ доброде́телию, всебогате, лучи́ па́че ума сияния приемля, вопия́л еси:/ священницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся веки.

Обильнейшая благодать излия́ся во устна́х твоих,/ тем Божественная учения предложил еси,/ и тех ра́зумы па́че смысла нам простира́я и ясне́е и светло отверза́я, верою поющим:/ священницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся веки.

Зна́емейша бысть тобою, Диони́сие, Афинская всеславная митрополия,/ Христу прине́сшая тя начаток всесвященный, Всецарю всегда пою́щи:/ о́троцы, благослови́те, священницы, воспойте, людие, превозноси́те во вся веки.

Богоро́дичен:

Мати Божия Всенепорочная, души́ моея́ струны и греховныя я́звы потреби́/ Сына бо родила́ еси, власть иму́щаго/ свя́занныя плени́цами греховными удобь осла́бити от уз нереши́мых,/ Единаго Благодетеля и Единаго Жизнода́вца.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Небо,/ и земля́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся человеком пло́тски,/ и чрево Твое́ бысть простра́ннейшее небес:/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чинонача́лия величают.

Святых апостол сподо́бился еси ви́дитель быти/ и сострадалец, и соо́бщник был еси славы,/ и с теми на виде́ние потщался еси телесе́/ истинно Живоначальныя Единыя Богоро́дицы и Честнейшия,/ Юже достойно величаем.

Божественнаго Царствия на Небесех наследник был еси я́ко законен архиерей, отче,/ я́ко непобеди́мь страдалец священства ма́стию кровь сраствори́л еси мученическую./ Тем сугубым венцем сподо́бился еси достойно, священнотаи́нниче Диони́сие.

Я́ко имея дерзновение ко Христу, иерарше, мудре Диони́сие,/ всегда моли́ избавитися от искушения благочестно поющим тя,/ учениче́ неизреченных виде́ний, я́ко тайноуче́нныя и Богоначальныя священноявле́нник благости.

Богоро́дичен:

Победившу е́реси хра́брски, честну́ю Церковь яви,/ юже Христос честно́ю Своею Кровию я́ко Благ стяжа́, Обрадованная, Сын Твой истинно,/ и спаси́ от бед и от обстоя́ния, одержа́щего нас, Владычице.

Светилен.

Подо́бен: Учеником зрящим:

Доброде́тельми восходя́, возвысився на Небеса, Богоприя́тне,/ и познал еси Ангелов чины , и всех Вышних стоя́ния,/ и Трисолнечную зарю, навы́к от Павла.

Богоро́дичен:

Иже жизни Божественней и блаженней/ позави́дев ми древле в раи́,/ враг прелука́вый и злоко́зненный, и от Еде́ма изгнав мя,/ умерщвля́ется Рождеством Твоим, Богородице.

На стиховне Окто́иха. Сла́ва, свята́го, глас 8

Германово:

Во святителех и мученицех,/ преизя́ществовав, преподобне,/ ве́рен явился еси пастырь,/ и, Христову испив чашу,/ тем во обои́х благоугоди́в Тому,/ молися о всех нас,/ с Го́рними служи́тельми во Свете ны́не водворяемый.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Мученицы:

Ю́ница Нескве́рная,/ Юнца́ ви́дящи на Древе пригвожда́ема волею,/ рыда́ющи жа́лостне:/ увы Мне, вопия́ше, Люби́мейшее Чадо,/ Что́ Ти сонм воздаде́ безблагода́тный евре́йский,/ хотя Мя обезча́дствовати от Тебе́, Вселюбе́зне.

На Литургии: Блаженны Окто́иха на 4 и свята́го песнь 3-я на 4. Прокимен, глас 8: Восхвалятся преподобнии во славе и возрадуются на ло́жах своих.Стих: Воспойте Господеви песнь но́ву. Апостол Деяний, зачало 40, от полу. Аллилуия, глас 2. Стих: Священницы Твои облекутся правдою: Евангелие от Матфея, зачало 55 от полу. Причастен: В память вечную будет праведник:

Преподобнаго Диони́сия Затворника, в Дальних пещерах почивающаго

Тропа́рь, глас 4:

Жертву Безкро́вную приноси́вый Го́сподеви непоро́чне/ и служи́вый Ему по званию своему многое время неле́ностне,/ священне Диони́сие,/ моли́ся о нас,/ любовию чтущих тя.

Конда́к, глас 2:

Священноде́йствовавшаго на земли священноле́пно/ и потруди́вшагося в чину своем до́бре,/ ны́не же на Небесех лику́еши све́тло,/ священными похваляем тя пе́сньми, Диони́сие, и молим:/ моли Христа Бога непрестанно о всех нас.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle