В 6-й день

Свята́го и сла́внаго апостола Фомы́

На вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4

Подо́бен: Я́ко до́бля

Ребру́ прикоснувся, всеблаженне, Влады́чню,/ добрых постигл еси кра́йнейшее:/ яко бо гу́ба во́ды, оттуду почерпл еси/ источник благи́х и жизнь вечную/ и напои́л еси изсохшая сердца́ неве́дением,/ Божественнаго Богове́дения источа́я догма́ты.

Верным неверствием твоим верных извести́л еси,/ яко Бога и Господа всея твари наче́н Богосло́вити,/ плоть понесшаго нас ради земны́х/ и Крест же, и смерть претерпе́вшаго,/ и пронзе́ние гвозде́й, и копие́м ребр прободе́ние,/ от нихже жизнь почерпа́ем.

Фома чу́дный источник отве́рзе догма́тов, Владыко, Богомудрым:/ ребру́ бо прикоснувся Твоему,/ сугу́бу де́йству, существы́ сугу́быми подобно научився и возопи́:/ Ты Бог мой еси и Владыка,/ Ты и Господь Славы,/ мене ради плоть быв.

Слава, глас 6. Студи́тово:

Яко слуга Слова и неизреченнаго воплоще́ния Его,/ глубину́ мудрости поче́рпл еси, Фомо́ апо́столе:/ тростию бо креста возводя из глубины́ прелести, ду́ши улови́л еси./ Отнюдуже мре́жею твоих догма́тов всю просвети́л еси вселе́нную/ и светом знания инди́ан помраченныя ду́ши просветил еси./ Тем Славы Христовы све́тло наслаждайся,/ Того моли помиловати ду́ши наша.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит:

Вход. Прокимен дне. Чтения три

Соборнаго послания Иоаннова чтение (глава 1):

Еже бе испе́рва,/ еже слы́шахом, еже ви́дехом очи́ма на́шими,/ еже узре́хом, и ру́ки наша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем./ И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем,/ и возвеща́ем вам Живо́т Вечный, Иже бе у Отца и яви́ся нам./ Еже ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с нами:/ обще́ние же наше со Отцем и с Сыном Его, Иисусом Христом./ И сия́ пи́шем вам, да радость ваша будет испо́лнена./ И сие есть обетова́ние, еже слы́шахом от Него и пове́даем вам,/ яко Бог Свет есть, и тмы в Нем несть ни единыя./ Аще рече́й, яко обще́ние и́мамы с Ни́м, и во тме ходим, лжем и не творим истины./ Аще же во свете ходим, якоже Сам Той есть во свете, обще́ние и́мамы друг ко другу,/ и Кровь Иисуса Христа Сына Его очища́ет нас от всякаго греха.

Соборнаго послания Иаковля чтение (глава 1):

Иа́ков, Богу и Господу Иисусу Христу раб,/ обемана́десяте коле́нома, иже в разсе́янии, ра́доватися./ Всяку радость име́йте, братие моя, егда во искуше́ния впа́даете разли́чна,/ ве́дяще, я́ко искушение вашея веры соде́ловает терпе́ние./ Терпение же дело соверше́нно да имать,/ яко да будете соверше́ни и всеце́ли, ни в чемже лише́ни./ Аще же кто от вас лише́н есть прему́дрости, да про́сит от дающаго Бога всем нелицеприе́мне и не поноша́ющаго, и дастся ему./ Да про́сит же верою, ничто́же сумня́ся:/ сумня́йся бо уподо́бися волне́нию морско́му, ве́тры возмета́ему и развева́ему./ Да не мнит бо человек он, яко прии́мет что от Бога./ Муж двоеду́шен, неустро́ен во всех путе́х своих./ Да хва́лится же брат смире́нный в высоте́ своей,/ бога́тый же во смире́нии своем, зане́, я́коже цвет травны́й, мимои́дет./ Возсия́ бо солнце со зно́ем и изсуши́ траву́, и цвет ея отпаде́, и благолепие лица́ ея поги́бе./ Си́це и богатый в хожде́нии своем увяда́ет./ Блаже́н муж, иже претерпи́т искушение,/ зане́ иску́сен быв, прии́мет венец жизни,/ его́же обеща́ Бог лю́бящим Его.

Соборнаго послания Иудина чтение (глава 1):

Иу́да, Иисусу Христу раб, брат же Иа́кову,/ су́щим о Бо́зе Отце освяще́нным, Иисус Христом соблюде́нным зва́нным./ Милость вам, и мир, и любы́ да умно́жится./ Возлю́бленнии, всяко тща́ние творя́ писа́ти вам о общем спасении вашем,/ ну́жду возиме́х писа́ти вам, моля по́двиза́тися о преданней вере святым еди́ною./ Привнидо́ша бо не́цыи челове́цы (дре́вле предуста́вленнии на сие осужде́ние) нечести́вии,/ Бога нашего благодать прелага́ющии в скве́рну/ и Единаго Владыки Бога, и Господа нашего Иисуса Христа отмета́ющиися./ Воспомяну́ти же вам хощу, ве́дущим и вам еди́ною сие,/ яко Господь люди от земли́ еги́петския спасе́, последи́ неве́ровавшия погуби́./ Ангелы же, не соблю́дшия своего нача́льства, но оста́вльшия свое жилище на суд вели́каго дне, у́зами вечными под мраком соблюде́./ Якоже Содо́ма и Гомо́рра, и окре́стный их гра́ды,/ подобным им о́бразом преблуди́вше и ходи́вше в след пло́ти ины́я,/ предлежа́т в показа́ние огня вечнаго, суд подъе́мше./ Вы же, возлю́бленнии, помина́йте глаго́лы преждерече́нныя от апостол Господа нашего Иисуса Христа./ Зане́ глаго́лаху вам, яко в последнее время будут руга́тели, по своих по́хотех ходя́ще и нече́стиих./ Сии суть отделя́юще себе (от еди́ности веры и су́ть) теле́сни, Ду́ха не иму́ще./ Вы же, возлюбленнии, святою вашею верою назида́юще себе, Духом Святым моля́щеся,/ сами себе в любви Божией соблюда́йте, жду́ще ми́лости Господа нашего Иисуса Христа в жизнь вечную./ И о́вех убо ми́луйте, разсужда́юще,/ о́вех же страхом спаса́йте, от огня́ восхища́юще./ Облича́йте же с боя́знию, ненави́дяще и яже от пло́ти оскверне́ную ризу./ Могу́щему же сохрани́ти вы без греха и без скве́рны и поста́вити пред славою своею непорочных в радости,/ Единому Премудрому Богу и Спасу нашему (Иисусом Христом, Господем нашим), слава и величие,/ держава и власть прежде всего века, и ныне, и во вся веки. Аминь.

Аще настоятель изволит пети литию,

стихира храма и апостола, глас 4

Подобен: Яко до́бля

Тро́стию благодати от глубины́ су́етства человеки извлекл еси, досточу́дне,/ Учи́теля ма́нием повинувся, Фомо́,/ просвещшаго по всему твое разумение,/ и апостола, и че́стна Богоглаго́льника тя, всеблаже́нне, показа́вша/ Того Непостижимаго Божества.

Духа сияние на тя сни́де во о́гненне виде/ и тя, блаже́нне, Боже́ственное прия́телище соде́ла,/ скоро отгоня́ща безбожия мглу и мир просвещающа сиянием всемудрых твоих словес,/ тайноглаго́льниче, апостолов украшение,/ Христов самови́дче, блаже́нне.

Молниями проповедания во тме седя́щия неве́дения, славне, просвети́в,/ показал еси сы́ны Влады́ки и Бога веры ради./ егоже страсте́м ревнова́л еси и смерти/ и славы был еси наследник,/ яко мудр и Богоглаго́лив, яко ученик Истины.

Слава, глас 2:

Оставив земна́я, последовал еси Христу/ и, зна́менався дохнове́нием Святаго Духа,/ по́слан быв от Него в язы́ки погибшия/ обращати человеки во свет Богознания, апостоле Фомо́,/ и, скончав подвиги Божественныя твоея страсти и мук различных,/ душу твою Христу пре́дал еси./ Того моли, всеблаже́нне, дарова́ти нам велию милость.

И ныне, Богородичен:

Все упование мое/ на Тя возлагаю, Мати Божия,/ сохрани мя под кровом Твоим.

На стиховне стихиры, глас 4.

Подобен: Дал еси зна́мение:

Якоже бисера, тя из пучи́ны изъят мирска́го смуще́ния/ Христос Человеколю́бец, тобою обогати́в обнища́вшия/ и нищетою лю́тых одержи́мыя, Фомо́ апостоле./ Тем тя ублажаем и всепразднственную память твою во хвалении сла́вим,/ благочестно тя почитающе.

Стих: Во всю землю изыде вещание их/ и в концы вселенныя глаголы их.

Индийскую просвети́л еси всю землю, свяще́ннейше и Богови́дче апостоле:/ просветив бо вся, сыны соделал еси света и дне, теми в ду́се, му́дре./ Идольския же хра́мы низложив,/ воздви́гл же еси благода́тию Бога в славу и хвалу Церкви, блаже́нне,/ моли́твенниче о душах наших.

Стих: Небеса пове́дают славу Божию,/ творение же руку́ Его возвеща́ет твердь.

Рукою любопытною/ Божественная ре́бра испыта́в и гвозде́й язвы,/ яже Безсмертный нас ради подъя́т,/ и неве́рие преложи́в ра́достне во благове́рие,/ Фомо́, возопи́л еси:/ Ты еси Бог и Господь, и Тя славлю, Человеколюбче,/ страстьми́ источи́вшаго верным безстрастие.

Слава, глас 6. Анатолиево:

Божественныя видя Христовы мудрости,/ умный показался еси крати́р та́инственно, Фомо́ апо́столе,/ в не́мже верных души веселя́тся:/ Божественною бо мре́жею Духа люди возвлекл еси из глубины отчаяния./ Темже от Сиона, яко река́ благодати, изше́л еси,/ твоя источа́ющая Боже́ственныя догма́ты во всю тварь./ Тем Христовым страстей поде́бяся, в ребра прободен был еси,/ во мрак вшед нетления./ Того моли спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза

Тропарь, глас 2:

Ученик Христов быв, Божественнаго собора апостольскаго соприча́стник,/ неверствием бо Христо́во Воскресение извести́в/ и Того пречистую страсть осязанием уве́рив,/ Фомо́ всехва́лъне,/ и ныне нам проси мира и велия милости.

Слава, и ныне, Богородичен

На утрени

На Бог Господь, тропарь дважды. Слава, и ныне, Богородичен воскресен. По 1-й стихологии седален, глас 5

Подобен: Собезначальное Слово

Апостола вси и ученика Христова/ восхва́лим пе́сньми в память его:/ Боголепно бо наша помышления,/ той язвы гвоздей осязав,/ известную веру изыска́в, утверди́ в мире/ и молит Спаса помиловатися душам нашим.

Слава, и ныне, Богородичен:

Из Тебе, воплоще́ннаго Бога и Господа,/ нас ради, истлевших согрешеньми,/ Того моли присно ущедрити ны и отвратити ярость и гнев Его, Чистая,/ от вопиющих верою непрестанно/ величия Твоя, Благодатная.

По 2-й стихологии седален, глас 4

Подобен: Вознесыйся

Осязав ре́бра Спасова и поче́рп от них Божий разум, сла́вне апостоле,/ земныя привлекл еси неве́рием твоим верныя на веру;/ ко́пиями же бодо́м по всему телу,/ просвещаеши всех души,/ похваляющих святое успение твое.

Слава, и ныне, Богородичен:

Надеждо непостыдная надеющихся на Тя,/ Едина Рождшая паче естества плотию Христа Бога нашего,/ Того со святыми апостолы моли́/ подати вселе́нней очищение прегрешений/ и всем нам прежде конца жития́ исправление.

По полиелеи седален, глас 3

Подобен: Божией вере

Божия Духа светозарением тьму разруши́л еси многобожия/ и верных сердца́ просветил еси,/ воспев спасенная повеления, апостоле Фомо́ прему́дре./ Христа Бога моли́ даровати нам велию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен

Кийждо, идеже спасается, та́мо праведно и притекает;/ и кое иное таковое прибежище, яко Ты, Богородице,/ покрывающее души наша.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Во всю землю: Стих: Небеса поведают: Всякое дыхание: Евангелие от Иоанна, зачало 67.

По 50-м псалме стихира, глас 4:

Христос, великое Солнце,/ лучу́ тя многосветлую во Индию посылает,/ мрачную лесть, таинниче, вскоре разгоняюща,/ Фомо́ прему́дре апостоле,/ и люди просвеща́юща Троицу почитати Божественную,/ Еюже вси сохраняемся.

Канон Богородицы, со ирмосо́м на 6, и апостола на 8, егоже краегранесие:

Чудес полному Фоме дивлюся. Феофаново. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рождейся от Девы,/ безстра́стия во глубине/души́ трича́стное потопи́, молюся,/ да Тебе, яко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ победное воспою́ пение.

Безначальна Сына Божия,/ Бога Слова, я́вльшагося на земли, зраком Су́щим по нам,/ егоже видел еси, славне,/ егоже и руки дланию, и ребро́ осяза́л еси,/ умоли́ спасти паству твою.

Знатель тайных,/ и утробы истязу́яй, и сердца́ испыту́яй,/ Бог мой Иисус, тя, Фомо́ всеблаже́нне,/ Своего Богоявления служителя, и свидетеля,/ и апостола Божественна прият.

Вод та́инственных река ты показался еси,/ напаяющая, Фомо́, лице земли;/ церковный же сонм струями Богознания и шумом Духа/ многобожную прелесть отгнал еси.

Богородичен:

Смерти и тли потребительница су́щи,/ нетления источник рождшая, Христа,/ Богородице Всепетая,/ и безсмертия украсившаго благодатию/ человеческое естество, Пречистая.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе:/ несть бо свят, паче/ Тебе, Человеколюбче.

Добродетели добро́тою благолепен сый подобяся самови́дче, и чудесы,/ инди́ов зловидное светом Божественным озарив,/ и верою просветил еси тех помрачение.

Зарею разже́гся самоде́тельством Духа,/ яко стрела Богосветлая, по́слан был еси, Богоприя́тне,/ и мир просветил еси, Фомо́, чудесы.

Тайнонаучен Божественныя мудрости догма́том,/ якоже скорость молнии преходящия, апостоле Фомо́,/ светом просветил еси мира концы.

Богородичен:

Неискусобрачная, Бога плотию рождши,/страстей прилоги колеблема мя утверди:/ несть бо, Пречистая, разве Тебе помощницы.

Седален, глас 8

Подобен: Премудрости

Мре́жею словес Божественных рыбы уловив словесныя,/ сия принесл еси начатой Богу нашему,/ и в Христовы язвы желая облещи́ся, подобник стра́сти Его явился еси./ Тем, соше́дшеся по до́лгу, чтим, апостоле сла́вне, всепра́зднственную память твою/ и согласно вопии́м ти:/ моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, без Семене Рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем роди человечестии:/ огнь бо вселися в Тя Божества/ и, яко младенца, дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Песнь 4

Ирмос: Седя́й в славе на Престоле Божества,/ во облаце ле́гце/ прии́де Иисус Пребоже́ственный,/ нетленною дла́нию, и спасе́ зовущия:/ слава, Христе, силе Твоей.

Величайшим чудес явлением наче́н/ и догма́тов Божественных славу светле излага́я,/ вселенную объя́л еси пропове́данием, взывающу:/ слава, Христе, силе Твоей.

Яко самовидца тя Слова и теплаго служителя,/ и Того славы и величествия свиде́теля,/ и яко ве́рна строи́теля, и апостола/ восхваля́ем тя, блаженне Фомо́, всече́стне.

Якоже неве́стный чертог и скинию Небесную,/ основание на Ка́мени краеуго́льнем утвердив,/ назда́л еси, блаже́нне всеприснопа́мятне, зовущим:/ слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен:

Землю неора́нную, Клас жизни возде́лавшую,/ и облак легкий, тучу, Жизнодавца источившую,/ Всесвятую Деву именуем, зовуще:/ слава, Христе, силе Твоей.

Песнь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят славы Твоея́, Христе,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия славы сияние Божества,/ от но́щи у́тренююще,/ воспеваем Тя, Человеколюбче.

Осия́н, апо́столе, славою Христо́вою/ и, ребро животворное осяза́в,/ почерпл еси неизследи́мую Богословия пучину/ и мир обогатил еси.

Не пришед к первому Твоему входу Фома,/ не веруя же ученико́м, ве́ровав же последи́,/ радуяся, возопи́,/ Тя, Бога и Господа возвещая, Многомилостиве.

Яко небо одушевленное, славу Твою, Христе,/ гро́мом духовным Фома возопи́,/ испове́дуя и Бога, и Господа,/ Тя верным благовести́.

Богородичен:

Победителя покажи, Всенепоро́чная,/ ум страстей и помышлений стремления покори́ сих, Богоневесто,/ Бога Рождшая, Спасителя душ наших.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кро́вию.

Всех неверие, Фомо́, душегу́бное,/ неве́рование твое, блаженне, исцеляет:/ ты бо несумненно/ гвоздей же и копия язвы испытал еси.

Испусти́л еси, яко си́лен, Христе, апостола,/ яко стрелу́ изощре́ну,/ в сердца враг Твоих, Жизнодавче,/ и коры́стей объя́тие Тебе сих приведе.

Жертвы идольския, Ще́дре, упраздни́л еси,/ закла́н быв на Дре́ве,/ и заколе́нии святы́ми Богоглаго́ливых апостол,/ подража́ющих Твоя страдания.

Богородичен:

О чудо, всех чудес новейшее:/ яко Дева во утробе/ всяческая Содержащаго,/ неискусомужно заченши, не тесновмести́.

Кондак, глас 4

Подобен: Явился еси днесь

Премудрости благодати исполнен,/ Христов апостол и служитель истинный/ в покаянии вопияше Тебе:/ Ты мой еси Бог же и Господь.

Икос:

Госпо́дню ученику и великому тайнопове́дателю,/ Фоме Богоглаголивому, Петр возопи́:/ ви́дехом Господа./ Рече́ же той: аще не ви́жду аз язвы рук Его, не уве́рую, вопия́ше близнец./ Тогда Владыка всех, якоже раб прии́де, хотя спасти вся, и глаго́лет Фоме:/ осяжи руки Моя и ребра и не не веруй:/ Аз бо есмь Господь и Бог твой./ Он же с покаянием возопи:/ Ты мой еси Бог же и Господь.

Песнь 7

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии отроцы перси́дстей,/ любовию благочестия/ паче, не́жели пламенем опаля́еми, взыва́ху:/ Благослове́н еси в храме славы Твоей, Господи.

С вышними ликостоя́ньми, яко апостол, ра́дуяся, ликуеши, блаженне,/ на небесех, воспевавши же, веселяся:/ Благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

От конец до конец протече́ твое вещание/ и глаго́л твоих Божественных предложе́ние, зовущия научающее:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Храм был еси ты Троицы, прехвальне,/ темже и хра́мы идольския и куми́ры разруши́л еси,/ апостоле,/ храмы же воздвиг во славу и хвалу Христа Бога.

Богородичен:

Законныя работы Твоим Рождеством изба́вихомся:/ Ты бо, Богородице, Избавителя неискусому́жно нам родила еси./ Благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи́/ Ро́ждество Богоро́дичо спасло́ есть./ Тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе:/ Господа пойте дела/ и превозноси́те Его во вся веки.

С Богом беседуя вопло́щшимся,/ плоть забыв, явился еси, блаженне,/ премирным же обоже́нием обогати́лся еси,/ приближе́нием к Богу Боготвори́м,/ и, Господа пойте, зовя́, и превозноси́те Его во вся веки.

Любо́вию Христу сочетався,/ смерть с Ним, блаженне, возлюби́л еси,/ и со апостолом Твоим и́дем, вещав,/ и с ним смерть прии́мем:/ Господа пойте, вопия́, и превозноси́те Его во вся веки.

Вас Христос апостолы,/ облаки во́льнаго дождя показа,/ тучами наводняющия Божественнаго познания Церкви, прему́дрии,/ и напаяющия поющих:/ Господа пойте дела и превозноси́те Его во вся веки.

Богородичен:

Пороков и скверн чиста́/ и всякия святыни еси храм,/ Слово Всесвято́е, вся освяща́ющее,/ Отцу Собезначальное, породила́ еси́./ Тем Тя, Дево, поем и превозно́сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосе́чный,/ от несеко́мыя горы́, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупивый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Колесница светоносная явился еси́ седя́щаго Слова,/ на благолепнейшей твоей души́ и Богоно́сней носи́ма,/ ко спасению, славне, направля́я пою́щих тя.

Твою преблаженную память совершающе,/ молим всякаго треволне́ния изба́витися/ хода́тайством дерзнове́ния твоего,/ еже, яко Христов апостол, и́маши,/ Богови́дче всече́стне.

Днесь память твою вси,/ Фомо́ апостоле, соверша́ем,/ освяти и просвета верою искуше́ний, и обстоя́ний,/ и страстей всяких избавля́я молитвами твоими.

Богородичен:

Кра́сен прозябе́ Клас от земли́ Деви́ческия,/ Божие Слово, Имже питаемся ве́рнии,/ в Немже и живем и составляемся./ Тем Тя, Рождшую, яко Богородицу величаем.

Светилен

Подобен: Жены услы́шите

Самови́дче и апостоле Христа Всеще́драго,/ мир даровати всей вселенней и победы воинству нашему,/ и прегрешений оставление, и спасение испроси́ тя, Фомо́, восхваля́ющим/ яко ученика Богоглаголива.

Слава, другий.

Подобен: Духом

Яко солнце востока, инди́ом послася, Фомо апостоле, пресве́тлое,/ апостолов славо,/ и тех омрачение светом словес твоих/ и Трои́ческою верою просветил еси./ Тем святую твою и Божественную празднуем память.

И ныне, Богородичен:

Молебницу Ти приводим и теплую Заступницу,/ Пречистую Матерь Твою, вернии по до́лгу:/ сподо́би рабы Твоя причасти́тися славы Твоея, Христе,/ и праведных насле́дия, и пи́щи ра́йския/ и даждь Царство Небесное.

На хвалитех стихиры на 4, самогласны, глас 1. Анатолиево:

Христу последовал еси, Фомо апостоле,/ и мира небре́гл еси,/ и Того учения в сокровищи твоем сокрыв,/ явился еси апостол./ Тем быв во язы́цех,/ и тех ле́стию и страстьми́ омраче́нныя души́/ за́поведьми Спасовыми просвети́л еси/ ве́ровати в Троицу Единосу́щную.

Глас 4:

Разума Божественным огнем ду́шу просветил еси,/ во всем Влады́це подража́тель был еси,/ яко законен ученик, Фомо апостоле:/ кре́стною бо тро́стию/ из глубины неве́дения нечести́вых ду́ши извле́кл еси./ Тем и инди́ов омраче́нную совесть Божественнаго Духа у́дицею уловил еси./ Христа Бога присно моли́/ и нам избавится от вражия помраченнаго вида/ и спасти́ся душам нашим.

Лови́твенную глуби́ну оста́вив,/ ко крестней трости верою прите́кл еси/ и тем вся улови́л еси, Фомо́ апостоле./ Тем и пречистая ре́бра Сло́ва рукою осяза́в,/ вонзеных гвозди́нных язв персто́м видети сподо́бился еси./ Христа Бога прилежно моли всегда/ спасти души наша.

Слава, глас 6:

На колеснице доброде́телей е́здя,/ яко колесничник Илиа, показался еси,/ Божественнаго Духа огнем разгараем, Фомо апостоле:/ глубину бо разумнаго моря изследуя,/ рыбы уловля́л еси,/ преводи́ сих от смерти к животу./ Тем и верных души просвещая,/ тростию кре́стною от смертоносныя прелести к животу возве́л еси;/ и, со Безплотными Христу предстоя,/ прилежно Того моли́ о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен

Славословие великое. И отпуст

На Литургии, Блаженна, песнь 3 и 6-я, на 8. Прокимен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию: Апостол к Коринфяном. зачало 131. Аллилуия, глас I: Исповедят Небеса чудеса Твоя, Господи. Евангелие от Иоанна, зачало 65. Причастен: Во всю землю


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle