Источник

В 8-й день

Преподо́бныя матере нашея Пелаги́и

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О преславнаго чудесе́:

О преславнаго чудесе!/ Вмужи́вшися, жена врага попра́/ и стра́сти угаси́ теле́сныя воздержанием многим/ и, на ра́мех Госпо́день Крест восприе́мши Пелаги́я те́пле,/ тя́гость отложи́ житейскаго имения,/ мудраго Но́на ученьми последова Христу.

Новая Фекла нам яви́лася еси,/ я́коже бо ино́го Павла,/ обре́тши Но́на учи́теля,/ и того поревнова́ла еси учением, сла́вная,/ приложи́вшися покаянию те́пле,/ и совокупи́лася еси воздержанием Христу,/ о преблаженная Пелагие́ всечестна́я,/ тем Христа не преста́й моля́щи/ спастися нам.

Радуйся, Пелагие всечестна́я,/ ты бо Божественною ревностию разже́гшися всече́стне,/ блу́дную отве́ргла еси сласть, преблаженная,/ и притекше к Но́ну, взывала еси:/ ответ возда́си о дея́ниих моих,/ аще не зна́менаеши мя зна́мением, славне, Христовым,/ Креще́нием одева́я мя/ чи́стыя одежды.

Сла́ва, глас 4. Иоанна монаха:

Иде́же умно́жися грех,/ преизли́шествова благодать, я́коже учи́т апостол;/ в молитвах бо и слеза́х многих согрешений, Пелагие,/ пучи́ну изсуши́ла еси,/ и наконец благоприятное покая́ние Господу принесла еси,/ и в сем мо́лишися о душа́х наших.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

А́гнца и Пастыря, Тя на Древе я́ко виде,/ А́гница рождшая рыда́ше и ма́терски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеленне,/ како на Древе Кре́стнем пове́шен еси, Долготерпели́ве?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои, Сло́ве,/ пригвозди́шася от беззаконных,/ и Кровь Твою́ излия́л еси, Владыко?

На стиховне Окто́иха.

Тропа́рь, глас 8:

В тебе́ мати известно спасе́ся, еже по о́бразу:/ прии́мши бо крест, последовала еси Христу,/ и, де́ющи, учила еси презира́ти убо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсмертней./ Темже и со А́нгелы сра́дуется, преподобная Пелагие, дух твой.

НА У́ТРЕНИ

Оба канона Окто́иха и святыя на 4, егoже краегране́сие: Любовию честву́ю мудрую Пелагию. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Израиль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пустыни победи́л есть.

Предложи́вши я́ко многопи́ршественную днесь Божественную память свою/ вселенней всей та́инственно Пелагия,/ повелевает напита́тися всем сне́дей по́двигов ея.

Желание, еже па́че всякаго хоте́ния/ вселившееся в душу Твою́, честна́я, озари́ ум/ и пла́мень Духа, вжег тебе́, просвети́ и страсте́й ти́ну попали́.

Мо́ря греховнаго волнения избе́гши, честна́я,/ к тихому пристанищу Христову, Пелагие, приста́ла еси,/ тем покаянием твоим наследовала еси кротких землю.

Богоро́дичен:

Тишина су́щих в жити́и, Чистая, вла́ющихся земны́х,/ Ты, тве́рдая и крепкая анки́ра, и приста́нище, и окормле́ние еси,/ всегда к Тебе́ руководя́щи и спасающи.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя крепость, Го́споди,/ и прибежище, и утверждение.

Возлетела еси на Небеса, Христова голуби́це,/ крила́ми воздержания и болезньми многими возвы́сившися.

Тины страстны́я ты злосмра́дное Христовою водою омы́вши, честна́я,/ ми́ро, Пелагие, яви́лася еси Ему.

Оружие врагу смертоносное/ и́стинно бысть к Бо́гу твоя, честна́я, разжже́нная любовь и желание.

Богоро́дичен:

Я́ко роса́ утренняя, веселие Твое́, Чистая, ка́плющи,/ страсте́й пещь Тебе́ пою́щим угашает всегда.

Седален, глас 8.

Подо́бен: Премудрости:

Покая́ния росо́ю страсте́й угасивши пламень,/ твой живот возложи́ла еси Христу и Спасу твое́му/ и, Его ради мира избе́гши, уединилася еси в пусты́ни,/ житие Ангельское доше́дши./ Тем и, кончину со славою великою обре́тши от Бога почита́ему,/ позна́лася еси концем, Пелагие равноангельная,/ моли Христа Бога грехо́в оставление пода́ти/ пра́зднующим любовию святую память Твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержи́м безчисленных согрешений моих,/ и, я́ко к теплому заступле́нию и покро́ву моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю твоея́ благости./ Темже, Пречистая, из тебе́ Воплощенному безсе́менно/ моли́ся прилежно о всех рабе́х Твоих,/ непрестанно моля́щихтися, Богородице Пречистая,/ моля́щи Его присно согрешений оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим достойно славу Твою́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте неправедно воздви́жена,/ пла́чущися горько, взыва́ше:/ мир убо радуется, прие́мля Тобою избавле́ние,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости, Боже Преблаги́й, Безгрешне Го́споди./ Ейже верно возопии́м:/ благоутробие покажи, Дево, на ны и согрешений оставле́ние даруй/ покланя́ющимся Того страданием.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чи́не своем,/ достойно взыва́ющи:/ сла́ва силе Твое́й, Го́споди.

Я́ко кадило пречестне́е, Пелагие,/ воздержа́ния у́глием всесожега́емо благово́ние была еси Христу, Бо́гу нашему,/ в воню́ те́кши мира Его.

Теле́сное благолепие, Пелагие,/ греховныя тины прежде бывшее, все преложи́ла еси в добро́ту нескве́рную,/ еяже твой Жених восхоте́, Христос.

Духа все́льшаяся, Пелагие,/ благодать в души́ твое́й, я́ко и́скра Слова, пла́мень высо́к возжже́ веры/ и грех извари́.

Богоро́дичен:

Жезл прозябла́ еси, Богородице,/ из Негoже Цвет мысленный возрасте́,/ Божественнаго благово́ния исполнив всяческая,/ Христос Бог наш, ми́ро сый неистоще́нное честно́е.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси,/ Свет Святый, обращаяй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.

Вода́ми та́инственными умасти́вшися Духа,/ процвела́ еси в вере добродетелей благопло́дием/ и болезньми поще́ния.

Ты, Го́споди, Свет во тьме лежа́щих человеков,/ Ты возсиял еси в се́рдцы преподобныя,/ светлость Божественнаго разуме́ния.

Болезни твоя, честна́я Пелагие, со слеза́ми се́емы,/ веселием и радостию оби́лия на Небесех собрашася.

Богоро́дичен:

Удивле́на истинно благодать Твоя показа́ся, Пречистая,/ преславно де́йствующи силы и чудеса по всей земли.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.

Я́вльшейся невече́рней зари Христа Бога нашего в души́ Пелагии, тьмы князь отгна́н бысть,/ и вселися Духа благодать и вера Его.

Дре́вле уловле́ная зми́ем, сеть ему показа́ся,/ силу его обдержа́щи/ и попира́ющи того лукавствие силою Божиею.

Жениха Христа возлюби́вши и Бога,/ доброде́тельми украси́лася еси и, упещре́на труды́ Божественными,/ Чертога Его, Пелагие, сподо́билася еси.

Богоро́дичен:

Ви́дети, Богородице, славу Твою́ неизрече́нную/ древле возжеле́ша Божественнии пророцы вси,/ но напоследок нам яви́лася еси, лю́бящим Тя,/ всех пребо́льши.

Конда́к, глас 2:

Подобен; Вышних ища́:

Тело твое́ постами изнури́вши,/ бде́нными моли́твами Творца умоли́ла еси о дея́ниих твоих,/ я́ко да прии́меши совершенное оставле́ние,/ еже и обрела́ еси, мати, я́ве,/ путь покая́ния показа́вши.

Ели́цы в житии́ во гресе́х оскверни́стеся, приидите со мною/ и, потщавшеся, поревну́им покаянию,/ слезам и подвиго́м преподобныя матере нашея Пелагии,/ да вскоре от Бога прощение прии́мем, я́коже блаже́нная,/ еще жива́ су́щи, скверну отмы́ греха́/ и прият от Бога совершенное прощение,/ путь покая́ния показавши.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей/ любовию благочестия па́че,/ нежели пла́менем опаля́еми, взыва́ху:/ благословен еси в храме славы Твоея́, Го́споди.

Пучи́на показалася еси Боже́ственных исправле́ний ты и́стинно,/ всю вра́жию погрузи́вши в ней крепость,/ тем воспевала еси:/ благословен еси в храме славы Твоея́, Го́споди.

В пещи́ воздержа́ния тело и душу Божественно, я́ко зла́то, чи́сто извари́вши,/ и первую добро́ту показала еси светле́йшу, честна́я Пелагие,/ крайним воздержа́нием.

Ба́нею Боже́ственною совле́кшися, ты и́стинно перваго одея́ния страсте́й/ и тлеющаго тя человека,/ в новаго же, славная, оде́яся, Христу сообразу́ющися.

Богоро́дичен:

На Престо́ле Оте́честем седя́й Слово Божие,/ странно в Тя вселися и страшно, Богородице,/ и возведе́ наше смеше́ние, в Себе возвы́сив,/ я́ко Благоутробен.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же силу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели/ о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те вся дела Господня Господа.

Све́тятся лучи́ све́тло чудес твоих, я́коже солнце,/ и жития твоего всю явля́ют светлость/ и сия́ющую в тебе́ Божественную веру, и вопию́т:/ вся дела Господня Господа пойте и превозноси́те Его во веки.

Неразреши́мым союзом ко Христу верно привяза́вшися,/ прилепи́лася еси к Нему и неотлу́чна пребыла́ еси единением любве́ Его,/ Емуже сочлени́лася еси мысленно, верою Его, Пелагие,/ неразлучне Тому пребы́вши.

Разум прие́мши истинный в се́рдцы твое́м,/ я́ве духом оставила еси всю житейскую суету́,/ тем удивила еси земны́я внезапным, честна́я, преложе́нием/ и Небеса весе́лия испо́лнила еси.

Богоро́дичен:

Поют, Пречистая Дево, вели́чия Твоя Умная во́инства,/ пропове́дуют вси патриа́рси и пророцы ясно со апостолы,/ такоже и мученик ли́цы и преподобных все множество:/ с нимиже покланя́емся Тебе́.

Песнь 9

Ирмо́с: Камень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупи́вый разстоя́щаяся естества́,/ тем веселя́щеся, Тя, Богородице, величаем.

Ви́дети восхотела еси истинно Рачи́теля Христа добро́ту,/ Егoже ра́ди распя́лася еси миру, и красный цвет телесный, преподобная, изсуши́ла еси,/ и житейскую возненави́дела еси любовь.

Всю теле́сную тягость отло́жши, Пелагие, воздержанием и болезньми,/ к Небе́сным оби́телем востекла́ еси,/ в нихже любимыя тебе́ наслажда́ешися добро́ты, сла́вная.

Ны́не тебе́ почита́ющих любовию всех, преподобная, назира́еши,/ и ле́тнюю совершающих Твою́ память сию,/ молися Творцу и Создателю твое́му причастником быти и нам Славы Его.

Богоро́дичен:

Пою Твою́ благодать, Дево, велича́ю славу Твою́:/ Ты бо просвещение души́ моея́ еси и́стинно,/ и утешение, и скорая помощница,/ и спасение, и защище́ние.

В той же день. Преподобнаго Три́фона, архимандрита Успенскаго монастыря, иже в Хлы́нове, Вя́тскаго чудотворца

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 4 глас 1

Подо́бен: Небесных чинов:

Наста́, Богоносне,/ солнца светлейший твой праздник,/ озаря́я приходя́щия к тебе́ верою/ и источа́я исцеления,/ Трифоне преподобне,/ молитвенниче о душа́х наших.

Чувственныя стра́сти телесныя/ победил еси воздержания силою,/ и, Безплотных житие на земли подражав,/ вся плотска́я желания ду́хови повину́л еси,/ тем ны́не в Небесных селениих водворя́ешися, Трифоне преподобне,/ и мо́лишися о душа́х наших.

Блаженне Трифоне,/ основания положив подвигу твое́му на земли́ добрая,/ ве́тхаго человека со страстьми́ и похотьми́ совлеклся/ и во Христа воистину облеклся,/ благодатию Божиею укрепля́ем, А́нгельскаго чина достигл еси/ и соделался еси наставник иноком,/ темже моли спасти́ся душа́м нашим.

Сла́ва, глас 4:

Иночествующих множество и христоно́снии людие,/ соше́дшеся праздник днесь соста́вим/ и, почитающе честну́ю память отца нашего Трифона,/ сему согласно воспое́м:/ радуйся, верный ра́бе Христа Бога,/ радуйся, по́стником светлая похвало́,/ радуйся, иночествующим наставниче,/ радуйся, исцелений источниче;/ о нас, преподобне, моли всех Царя Христа Бога/ изба́витися нам от лука́ваго и спасти́ся душа́м нашим.

И ны́не, Богоро́дичен.

На стиховне стихиры, глас 6.

Подо́бен: Тридневен:

На го́ру добродетелей восходя,/ до́лу влекущая помышления отряса́я,/ и крест Спаса на рамо взем,/ усердно Тому последовал еси,/ и ны́не, добро́ты Его наслаждаяся,/ поминай нас, чтущих тя.

Стих: Честна́ пред Господем/ смерть преподобных Его.

Небесных благ желая,/ мирская сла́дости отвергл еси,/ постом бо себе изнуря́л еси, преподобне,/ Небесныя добро́ты рачи́тель был еси,/ юже ны́не воистину обрел еси,/ Трифоне отче наш.

Стих: Блажен муж, боя́йся Господа,/ в заповедех Его восхо́щет зело́.

Воздержанием пла́мень страсте́й угаша́я/ в житии земнем,/ тем ны́не кро́тких землю наследовал еси/ и свесели́шися с преподобными и праведными,/ отче наш Трифоне.

Сла́ва, глас 8:

Преподобне отче Трифоне,/ мира сего кра́сная и сла́дости вре́менныя презре́в,/ иноческое же житие возлюби́в,/ А́нгелом собеседник быти сподо́бился еси/ и светильник многосветлый Пе́рмския же и Вя́тския страны явился еси,/ чудесы́ твоими, я́ко солнце, сияя;/ всех нас поминай, совершающих священную память Твою́,/ мы бо, чада твоя су́ще,/ тя в помощь призываем,/ прося́ще тобою прия́ти мир и ве́лию милость.

И ны́не, Богоро́дичен.

Тропа́рь, глас 4:

От земны́х на Небесная помы́слив,/ иноческое житие измла́да, преподобне, возлюбив,/ и делом совершив ко Господу любовь,/ и твердым умом Его Духновенным учением озаряя мир,/ и, возлюбив, блаженне, всенощное бдение/ и молитву непрестанну, и наставле́ния Божественнаго разума,/ инок стадо собра́, мудре,/ и наставил еси ко свету Богоразумия, Трифоне отче наш,/ Христа Бога моли дарова́ти душа́м нашим ве́лию милость.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 8, глас 8.

Подо́бен: О преславнаго чудесе́:

Отче преподобне Трифоне,/ впери́в ум твой к Бо́гу верою,/ мира кра́сная возненавидел еси/ и, покори́в плоть свою силою Божественнаго Духа,/ последовал еси Всевидцу Христу,/ Того моли́ о спасении душ наших.

Отче Богомудре Трифоне,/ ты, от утробы ма́терни Христови прибли́жився,/ всем по́мыслом Тому прилежал еси,/ и от по́двигов веры и жития твоего Вседержителю плоды́ достойны принесл,/ от Него духовныя славы благолепием укра́шен был еси/ и благих наслаждение восприя́л еси, досточу́дне.

Преподобне отче Трифоне,/ неду́гующим исцеление и хромы́м хождение/ милостивно сотворя́еши,/ и всем, притекающим к тебе́ с верою,/ милости неоскудно подаваеши,/ темже и нам от Бога подаждь мир и ве́лию милость.

Ины стихиры, глас 2.

Подо́бен: Ки́ими похва́льными:

Ки́ими похва́льными венцы́ увязе́м тя, преподобне отче наш Трифоне,/ добродетелей сокровище, сосу́де чистоты́,/ приятелище благодати, исцелений источниче?/ Ты же, о святче, моли Христа Бога/ дарова́ти нам ве́лию милость.

Ки́ими пе́сньми восхва́лим тя, преподобне отче,/ иноком наста́вника, пустыннаго жителя,/ целомудрия хранителя, болящим врача безмезднаго?/ Ты же, я́ко имеяй дерзновение ко Господу,/ моли Его дарова́ти нам мир и ве́лию милость.

Ки́ими устнами ублажи́м тя, преподобне,/ до́брых рачи́теля, постника и́стинна, бедным помощника,/ душевре́дными страстьми́ обурева́емым скорое пристанище?/ Ты же, угодниче Божий,/ Христа Бога моли дарова́ти нам ве́лию милость.

Сла́ва, глас 6. Самогла́сен:

Прииди́те, постническое сословие и празднолюбцы вси,/ лик духовный составим/ и к преподобному отцу нашему Трифону си́це возопии́м:/ радуйся, подвижниче, любве ради Христовы мир оставивый;/ радуйся, тело твое́, вечныя ради и блаженныя жизни, поще́нием и труды́ изнури́вый;/ радуйся, иже чистотою тела и духа славу Христа Бога вообрази́вый./ Моли убо, о еже и творя́щим честну́ю память Твою́/ изба́витися всякаго греха́ и осуждения, блаженне.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажит:

Вход. Прокимен дне. Паремии преподобническия (зри страницы 791– 792)

На литии стихиры самогласны, глас 1:

Память успе́ния твоего, преподобне отче Трифоне,/ сердца́ на́ша просвеща́ет,/ сию бо пра́зднующе, врачество от страсте́й прие́млем,/ славим Господа, труды твоя и по́двиги венча́вша,/ и, тем усердно подража́юще,/ твое́ю стезе́ю ко Христу Бо́гу ходи́ти поучаемся,/ Его же моли спасти и просвети́ти ду́ши на́ша.

Глас 2:

Празднолю́бцы вси и по́стников сосло́вие,/ верою соше́дшеся днесь,/ и́стиннаго постника почти́м, отца нашего Трифона,/ по́двигом добрым на земли подвиза́вшася/ и нетле́нную славу на Небеси́ улучити сподо́бльшася,/ и тому с веселием возопии́м:/ о священная главо,/ о нас молися ко Господу,/ помиловатися душа́м нашим.

Глас 8:

Преподобне всече́стне Трифоне,/ доброде́тельми к Бо́гу возше́д и, я́ко на колесни́це восте́к,/ побе́дныя венцы́ от Него прия́л еси;/ тело же твое́ нетленное,/ я́ко иногда ми́лоть Илия, на земли оставил еси,/ источа́я тем исцеления и прогоняя ду́хи лукавыя;/ тем же, покланяющеся Бо́гу,/ тя ублажаем, досточу́дне.

Ины стихиры, глас 2:

Во успении твое́м, блаже́нне,/ учительница нам бывает твоя рака,/ при́сно бо излива́ющимися чудесы́ вопие́т,/ возводя к трудом и подвигом, глаголя:/ возлюби́те Господа, да обрящете благодать вечную/ и ничтоже предпочтите па́че любве́ Его,/ да егда прии́дет,/ обрящете покой со всеми святыми избра́нными Его,/ егoже и мы улучи́ти сподобимся/ твоими моли́твами, Трифоне преподобне.

Глас 6:

Любовию Христовою, Богомудре, просвеща́ем,/ душетле́нныя стра́сти победи́в,/ я́ко пастырь истинный упасл еси слове́сное стадо,/ ко отцем преста́вися в до́брей старости/ и Бо́гови со Ангелы, Трифоне, предстои́ши,/ Того моли помиловати ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 8:

И́ночествующих множества/ наставника тя почитаем, отче наш Трифоне,/ истинно бо Христу рабо́тав/ и вражию обличив силу,/ был еси А́нгелом собеседник/ и преподобных соприча́стник,/ с ними же молися Го́сподеви/ поми́ловатися душа́м нашим.

И ны́не, Богоро́дичен: Безневестная Дево:

На стиховне стихиры, глас 8:

Имея Божественную благодать,/ наставляющую тя к желанию святому,/ мирска́го мяте́жа отреклся еси/ и, церковными Писании себе умудри́в,/ ко И́стинному Разуму востекл еси;/ темже, Трифоне преподобне,/ моли спастися нам.

Стих: Честна́ пред Господем/ смерть преподобных Его.

Добродетелей стезе́ю ше́ствуя,/ Бо́гови прибли́жился еси,/ Егoже и светоли́тие прие́мля,/ хода́тайствуй о нас, рабе́х твоих,/ во еже спастися нам от собла́зн лукаваго,/ ми́рно житие́ свое сконча́ти/ и желаемаго блаженства твоими к Бо́гу моли́твами улучи́ти.

Стих: Блажен муж, боя́йся Господа,/ в заповедех Его восхо́щет зело́.

Вечныя радости о́бщники нас быти/ твоими моли́твами сподо́би, преподобне отче Трифоне,/ с верою приходя́щих к тебе́,/ и прося́щих твоея́ по́мощи и заступления,/ и испроси́ нам у Христа Бога ве́лию милость.

Сла́ва, глас 6:

Преподобне отче,/ во всю страну Вя́тскую же и Пе́рмскую/ изыде веща́ние исправле́ний твоих,/ тем же на Небесех обре́л еси мзду трудо́в твоих,/ бесо́вския погуби́л еси полки́/ и А́нгельския достигл еси чины ,/ ихже житию непорочно поревнова́л еси;/ дерзновение имеяй ко Господу,/ мир испроси́ нам и ве́лию милость.

И ны́не, Богоро́дичен, глас тойже: Творец:

Тропа́рь, глас 4:

Я́ко светоза́рная звезда,/ возсиял еси от востока до запада,/ оста́вль бо свое отечество,/ дошел еси Вятския страны́ и Богоспаса́емаго града Хлы́нова,/ в немже обитель во славу Пресвятыя Богоро́дицы созда́в,/ и, тамо на добродетель впери́вся,/ собрал еси и́ночествующих множество,/ и, сих наставля́я на путь спасения,/ был еси А́нгелом собеседник,/ и по́стником сопричастник, Трифоне преподобне,/ с ними Христа Бога моли спастися душа́м нашим.

НА У́ТРЕНИ

По 1-й кафизме седален, глас 5:

По́стника Господня пе́сньми почтим,/ умертви́вша вся прило́ги страсте́й,/ воздержанием бо и крепким воистину терпением/ зело́ посрами́ гордыню сопротивнаго,/ и ны́не мо́лится о нас Го́сподеви, поми́ловатися душа́м нашим.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Стра́нное чудо зача́тия и неизреченный образ рождества на Тебе́ верою ви́девше, Чистая Приснодево,/ всепра́зднственно сла́вим Тя/ я́ко неоску́дное сокровище во спасение душ наших.

По 2-й кафизме седален, глас 4:

Победи́л еси прило́ги вражия, Божественною благодатию оживля́ем,/ посто́м и бдением ум очищая, и непрестанною молитвою к Бо́гу приближа́яся,/ темже и бесо́м страшен явился еси, Трифоне преподобне,/ моли спастися душа́м нашим.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси, Чистая, Божественным Рождеством Твоим/ истле́вшее страстьми́ человеческое естество/ и воставила еси сие от смерти к жизни нетления,/ темже Тя по до́лгу, Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси, ро́ди вси ублажаем.

По полиелеи седален, глас 8:

Посту́ и бдению прилежа́,/ незлобием и кро́тостию украша́яся,/ и́ноков чины собра́л еси/ и, добродетелей о́бразы тем предлагая,/ к Разуму Божественному сих возводи́л еси, Трифоне преподобне;/ моли Христа Бога грехо́в нам оставле́ние дарова́ти,/ чту́щим любовию святую память Твою́.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Деву едину в жена́х,/ Тя, безсе́менно рождшую Бога плотию,/ вси ублажа́ем ро́ди человечестии,/ Огнь бо всели́ся в Тя Боже́ственный,/ темже со А́нгельскими чи́нми достойно славим пресвятое Рождество Твое́ и согласно вопие́м Ти:/ моли Христа Бога грехо́в оставле́ние дарова́ти воспева́ющим достойно славу Твою́.

Степенна. Прокимен: Честна́ пред Господем: Стих: Что воздам: Евангелие от Матфея, зачало 43.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Преподобне отче,/ слух твой прилежно Евангелию вдав,/ услышал еси Боже́ственный глас,/ зову́щий тя в Небесное Царствие,/ и до́бре сему последовал еси,/ мира сего́ кра́сная, я́ко уме́ты, вмени́в,/ Единаго добро́ты па́че всех желая Христа,/ Емуже прилежно молися:/ ми́рови низпосла́ти мир,/ Це́рквам утверждение,/ правосла́вным на сопроти́вныя победу и одоле́ние/ и душа́м нашим ве́лию милость.

Канон Пресвятой Богородице со ирмо́сом на 6

и преподобному два канона на 8.

Канон преподобному Трифону, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, людие, поим песнь Христу Бо́гу,/ разде́льшему море и наста́вльшему люди,/ яже изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Радуйся, источниче кипя́щий струи́ спасения,/ от них же почерпа́ем целе́бную благодать, и прегрешений избавля́емся,/ любовию приходя́щии к тебе́, приснопа́мятне Трифоне.

От утробы ма́терне, славне, явился еси избра́нный сосу́д,/ духо́вную благодать от Христа Бога прие́мый.

Да живота нетленнаго прича́стник яви́шися,/ вре́менных, отче премудре, небре́гл еси/ и, к Бо́гу преше́д, непрестанно мо́лишися, спастися всем нам.

Богоро́дичен:

Словесе́м премудрым Твоих усте́н после́дующе,/ ра́дующеся, Всенепорочная, Тя ублажа́ем,/ нам виновницу неизрече́ннаго блаженства.

Ин канон преподобному, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пустыни победи́л есть.

Боже́ственнаго Пресвята́го Духа блиста́яся благодатию,/ светоно́сное и честно́е твое́ успение пра́зднующих, Трифоне преподобне,/ светлою молитвою твое́ю от страсте́й мглы очисти.

Преподобне отче, крест свой взем,/ последовал еси Слову, распе́ншемуся нас ради,/ и плотския стра́сти воздержа́нием, преподобне, и низу лега́нием умертви́л еси.

Поще́нием, моли́твами и слеза́ми Бо́гови приближа́яся,/ приял еси от Него благодать цели́ти неду́ги и отгоня́ти лукавыя ду́хи,/ Трифоне Богомудре преблаженне.

Богоро́дичен:

Облече́ся из Тебе́, Чистая Дево, Бог в Человека,/ спасения ра́ди человеков,/ Егoже моли́ просвети́ти пою́щия Тя.

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси уста моя на враги́ моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Всесветлый, Богомудре, показа́ся столп, наставляющ чины и́нок,/ и облак, осеня́ющ жребий Божий, и ли́ца невидимых враго́в помрача́ющ,/ благодатию всех Царя и Бога.

Предстоя́ своему Владыце и Господу,/ молися изба́витися стаду твое́му от рабо́ты темныя, преподобне,/ и мучи́тельства страсте́й избежа́ти, ибо твоих молитв послу́шает Бог.

Пло́ти своея стра́сти умертви́в крепким поще́нием, Богоглаго́льниче,/ и быв обитель Влады́чня,/ моли изба́витися скорбе́й и страсте́й смуще́ния избежа́ти всем, к тебе́ прибега́ющим.

Богоро́дичен:

Сви́ток Тя нарече́ Исаия, в немже Слово плотски назна́менася,/ да раздра́в долго́в древних рукописа́ние,/ подаст оставле́ние рабо́ты всем нам.

Ин

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́ко же солнце на земли, светом добродетелей просия́л еси,/ всех ду́ши, преподобне, благодатию просвеща́я духо́вною.

Железом чре́сла своя препоя́сана имел еси страсте́й на умерщвле́ние,/ и телесе́ озлобление претерпе́л еси, Трифоне преподобне,/ безстра́стием я́ве оде́яся.

Человеколюби́в быв немощны́м в житии твое́м,/ сего ради прия́л еси от Бога многую благодать, преподобне,/ цели́ти стра́сти неисце́льныя.

Богоро́дичен:

Слово Божие во утробу Твою́, Приснодево, всели́ся,/ и земноро́дных вся́кия грехи́ отъя́ло есть Своею бла́гостию.

Конда́к, глас 2:

Подо́бен: Вышних ища:

Волне́ний мно́жество невла́жно преходя́,/ безплотныя враги струя́ми слез твоих крепко погрузи́л еси,/ Богомудре Трифоне,/ и чуде́с дар прие́м,/ моли непреста́нно о всех нас.

Седален, глас 8.

Подо́бен: Премудрости:

Отре́кся плоти сладостра́стия Христа ради,/ духо́вный пастырь людем явился еси,/ словеса́ учения Христова сказу́я и́ноком и собою явля́я правды правило,/ стра́сти же вся крепко попра́л еси, тем и вра́жия кова́рства до конца потребил еси,/ к Бо́гу взира́я всегда, блаженне Трифоне./ Егoже моли грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любовию святую па́мять Твою́.

Другий седален преподобному, глас и подобен тойже:

Я́ко звезду́ незаходи́мую светови́дну,/ вси тя почитаем, добродетелей сиянием и чудес зарями мир просвеща́юща,/ и восхваля́ем, блаженне Трифоне,/ причастник бо явися Божественныя све́тлости и незаходи́маго светоли́тия зри́тель показа́ся, к немуже и востече́./ Темже и мы светоно́сную и святую память Твою́ совершаем, Спаса сла́вяще, и верно вопию́ще:/ моли Христа Бога грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любовию святую память Твою́.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Солнца о́блаче светле́йший,/ Боже́ственнаго Света све́щниче златокова́нный, Непорочная Пречистая Владычице,/ омраче́нную душу мою слепото́ю страсте́й безстра́стия заре́ю просвети́, молюся,/ и оскверне́нное сердце мое омы́й умиле́нием покая́ния,/ пла́чем же от скверных мя очисти дел моих, да любовию зову́ Ти:/ Богородице Приснодево, моли Христа Бога,/ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти ми, к Тебе́ бо и́мам надежду, раб Твой.

Песнь 4

Ирмо́с: Пою́ Тя, слухом бо, Го́споди, услышах и ужасо́хся,/ до мене бо и́деши, мене ища́ заблу́ждшаго./ Тем многое Твое́ снизхожде́ние, еже на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.

Желание тя Боже́ственное распали́, огнем бо святы́м согре́я твое́ сердце,/ сего ради и жела́нная дости́гл еси до конца, Богомудре,/ оста́вль земны́х пристра́стие и единожи́тель быв Вы́шнем служи́телем.

Ласка́ния све́рстник твоих попра́л еси, преподобне, всеобразно,/ вни́де бо раче́ние Содетеля в тя, Богомудре, те́пле,/ и за́дних мрачная желания до конца отри́нул еси.

Житейския сла́дости отверг, преподобне,/ и, Христа Единаго возлюби́в, родительский кров тайно оставил еси,/ и я́ко пришлец во страна́х чужди́х явился еси, спасе́ния иски́й.

На па́жить чистую воздержа́ния возве́л еси стадо твое́, отче,/ ко исто́чником спасения нему́тнаго безстра́стия,/ разумныя звери побеждая твоими к Бо́гу моли́твами.

Богоро́дичен:

Се сла́вят Тебе́ ро́ди родо́в, Богомати, я́коже прорекла́ еси, Отроковице,/ Создателя бо бе палата и храм Боже́ственный,/ в немже всели́ся Вышний, пло́тию оде́яся, да спасе́т нас.

Ин

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце праведное,/ ста в чи́не своем,/ достойно взыва́ющи:/ сла́ва силе Твое́й, Го́споди.

Струя́ми сле́зными сердце свое очищая,/ моли́твами твоими на безво́днем месте воде истека́ти устро́ил еси,/ Бо́гу тя прославля́ющу, Трифоне преподобне, я́ко Своего угодника.

Пресла́вным житием твоим, я́ко звезда, сия́я,/ священными чудесы, я́ко другое Небо, показа́ся, блаженне, ве́рою зову́щим:/ сла́ва силе Твое́й, Го́споди.

Законом повину́яся, преподобне, Владычним,/ яже в па́стве твое́й су́щия наставил еси к свету Богоразумия,/ усугу́бив данный ти талант, я́ко раб послушли́в своему Владыце Христу.

Богоро́дичен:

Привлече́нный ум мой, Богородительнице, к теле́сным сла́достем,/ Твоим хода́тайством, молюся, утверди́,/ Яже Едина рождшая Благодетеля Бога нашего в Вы́шних.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежащих,/ спасение отча́янных, Христе Спасе мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю мира,/ просвети́ мя сия́нием Твоим:/ иного бо ра́зве Тебе́ Бога не зна́ю.

Весь Бо́гови предався, преподобне,/ в пусты́нях мраз зимний претерпел еси, и до́блественне зной понесл еси,/ и сподо́бися причастник Премудрости Божия быти, доброде́тельным сиянием благоукраша́ем.

От юности прилежа́в поще́нию мно́гу, чревоугодия зми́я отри́нул еси сове́тника, отче преподобне,/ а́лчбою, и жа́ждею, и непреста́нными моли́твами, и чистотою Бо́гови соедини́лся/ и прича́стник быти сподо́бился еси пи́щи Небесныя.

Доброде́тельми на Го́рняя восшед,/ и́ночествующих стадо научил еси чувственных дея́ний огреба́тися,/ возводя́ их на го́ру Боже́ственнаго разума.

Богоро́дичен:

Явися, Чистая, дре́вле пра́отца ле́ствица, Небес вы́сшая, иму́щая твердый восход,/ из Тебе́ бо сошед Слово Отчее пло́тию, совокупи́ разстоя́щаяся естества́,/ темже вси Тя, Богороди́тельнице, сла́вим.

Ин

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет/ в мир прише́л еси,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.

Ум твой, преподобне, чи́стыми к Бо́гу манове́нии7 весь укрепля́ем явися/ и плотски́х сладостра́стий превы́шши показа́ся.

Сый врач душа́м и телесе́м, пребога́те,/ отжени плотски́я и душевре́дныя болезни благодатию Божественнаго Духа.

Блажен еси, преподобне, я́ко всю зло́бу вра́жию победил еси/ и теле́сныя стра́сти до конца умертви́л еси.

Богоро́дичен:

Родила́ еси Преблага́го Бога и по рождестве Де́вая пребысть, Богоневесто,/ сего ра́ди Тя вси ро́ди челове́честии ублажа́ют.

Песнь 6

Ирмо́с: Ко Господу от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молюся,/ да я́ко Изба́вителю во гла́се хвале́ния/ истины же духом пожру́ тебе́.

Влады́чнею любовию вжиля́ем,/ вся кра́сная мира сего оставив, единому Христу после́довал еси/ и, благи́й яре́м на ра́мо взем, му́жески понесл еси.

Пастырь сый, от Духа Божия науче́нный, блаженне,/ наставля́л еси стадо твое́ Небесная разумева́ти и страсте́й нашествия отгоня́ти,/ Царствия же Божия и правды Его иска́ти.

Житие твое́ А́нгельскому подо́бно бысть, преподобне,/ я́ко дерзновение от Бога, вся содержащаго, име́яй,/ молися, о еже от страсте́й лука́вых христоимени́тому стаду твое́му изба́витися.

Богоро́дичен:

Прови́дев Твое́ неизрече́нное, Чистая, духом та́инство,/ Авваку́м иногда́ предвозвести́, гору Тя нарече́ приосене́нную,/ из Тебе́ бо всех Содетель вопло́щься, спасе́ нас.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.

Единым то́чию призыванием свята́го твоего и́мене/ и омы́тием воды́, исходя́щия во обители твое́й,/ тряса́вичная болезнь от человек отгоня́ется и вред бесо́вский моли́твами твоими потребля́ется.

Победи́в плотскаго наве́та мудрование,/ Духа Свята́го благодать прия́л еси/ отгоня́ти плотски́я неду́ги и цели́ти душевныя стра́сти, Трифоне преблаженне.

О, чудо преди́вное,/ ка́ко от еди́наго то́кмо призыва́ния боля́щии прие́млют исцеление твоим явлением, преславне Трифоне,/ и бед и напа́стей свобожда́ются твоими к Бо́гу моли́твами.

Богоро́дичен:

Умертви́ пло́ти моея мудрова́ние, Приснодево,/ Умертви́теля смерти заче́ншая/ и ро́ждшая Жизнодавца па́че сло́ва и разума.

Конда́к, глас 8:

Днесь в начале основания добродетелей, блаженне,/ положил еси в души́ своей страх Божий,/ от юности взем крест свой,/ благоче́стно Христови последовал еси,/ А́нгельским о́бразом облече́ся и бысть монах преди́вен,/ в добродетелех цветяше, к будущим Бо́гови простира́лся./ И своей пло́ти, я́ко врагу, немилостив, отче, был еси,/ терпением явися, блаженне, я́ко зла́то искуше́но в горни́ле,/ но и ны́не не забуди посещати чад своих,/ поминай нас, чтущих пресвятую память твою́,/ да вси благода́рне вопие́м ти:/ радуйся, прему́дре Трифоне, наставниче мона́хом.

Икос:

Отве́рзи ми устне́ Богоприя́тными твоими к Бо́гу моли́твами, преблаженне,/ да воспою́ равноа́нгельное житие твое́ и возглаго́лю достойно вся доброде́тели твоя,/ столп бо и забра́ло явися и́ноком и правды пра́вило пресветлое,/ темже и просла́вльшему тя Господу молися непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная/ и росоно́сная пещь халде́йская/ яве предписа́ Тя, Богоневе́сто:/ Боже́ственный бо невеще́ственный/ в веще́ственнем чре́ве Огнь неопа́льно прия́ла еси./ Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся/ пое́м: благослове́н еси, Боже отец наших.

Авраа́му уподо́бился еси, преблаженне,/ от земли бо оте́чествия твоего изве́д, пресе́льника сотвори тя Господь в Вя́тстей стране́,/ идеже Сего узре́л еси, обещава́юща ти воздая́ние бога́тно,/ Емуже, веселяся, усердно воспева́л еси:/ благословен Бог отец наших.

Распаля́ем Святым Духом, преподобне, ко́зни вражия разори́л еси,/ Кре́стным оружием ограждаяся нас ради волею пригвождшагося Сына Божия,/ Емуже, веселя́ся, усердно поя́ше:/ благословен Бог отец наших.

В Го́рняя Небеса к Бо́гу моли́твами твоими приступил еси,/ вшед в пресве́тлый о́блак, незаходи́мыя сподо́бися Божия Славы виде́ния,/ Емуже прилежно, веселя́ся, поя́ше:/ благословен Бог отец наших.

Богоро́дичен:

Закона исполне́ние родила́ еси, Сына, Преве́чнаго всяческих Бога и Господа,/ премудрости наказа́теля земноро́дных, Емуже усе́рдно поем:/ благословен Бог отец наших.

Ин

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благословен еси в храме славы Твоея́, Го́споди.

Сле́зными тучами пла́мень страсте́й погаси́л еси,/ ны́не же огне́м молитв твоих, блаженне, и Божественною благодатию/ попаляеши вся душетле́нныя неду́ги.

Всеусе́рдно Творца твоего, блаженне, возлюби́л еси,/ Емуже сам служа́ и ины науча́я, Трифоне мудре, взыва́л еси:/ благословен еси в храме славы Твоея́, Го́споди.

Я́коже древо при исхо́дищах вод, воздержанием, отче, насажде́н быв,/ воздал еси плоды́ чудес действо от честна́го ти о́браза, Трифоне пребогате,/ благовре́менно всегда изоби́луяся.

Богоро́дичен:

Бу́ри безме́рных моих прегрешений, Отроковице, избави мя,/ едина смире́нных помощь кре́пкая и грешных очищение, зовущих:/ благословенна Ты в жена́х еси, Всенепоро́чная Владычице.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м еврейским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бога/ по́йте дела́ я́ко Господа/ и превозноси́те во вся веки.

Твоими, яже к Бо́гу, сле́зными тече́нии огнепа́льныя стра́сти потопи́л еси,/ гее́нского пла́мене страх погаси́в, отче мудре, совершенною любовию Господа своего,/ при́сно поя́ во вся веки.

Я́коже вторы́й Ено́х к Бо́гу преше́д,/ от Него прия́т бысть, отче, и с Вы́шними ликостоя́нии водворя́яся пое́ши:/ вся дела́ Господа пойте и превозноси́те во вся веки.

Ны́не на Небесех нетле́нных даро́в от Бога наслаждаяся/ и Трисолнечныя Его светлости исполняяся, Трифоне блаженне,/ певцы́ своя моли́твами твоими страстныя мглы избави,/ поющия и превознося́щия Господа во вся веки.

Богоро́дичен:

Древнюю клятву разреши́ла еси, Пречистая, неизрече́нным словом Бога Слова заче́ншая,/ воплоще́нна из Тебе́ за милосердие, Владычице, земноро́дных спасение,/ Eгoже превозно́сим во вся веки.

Ин

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же силу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Господа.

Я́ко пресве́тлое у́тро, просия́л еси,/ я́ко светоза́рная звезда, и я́ко вели́кое солнце, озари́л еси верных сердца́ чудесы́ твоими, Трифоне Богодухнове́нне,/ и души всех просвети́л еси Божественною благодатию, вопию́щих:/ вся дела благослови́те Господня Господа.

Глубоку я́зву врагу, ражда́ющу смерть, преблаженне, дал еси,/ егда благодатию Свята́го Духа смиренну стяжа́л еси мудрость,/ высокому́дрый того нрав в землю смиря́я и се́ти душетле́нныя его попира́я.

Ви́дети ра́йскаго блаженства и ве́чнующаго наслаждения, святе, сподо́бився,/ святых све́тлости зри́ши и радостно с ними всегда пое́ши:/ вся дела благослови́те Господня Господа.

Место во обители твое́й безво́дное, я́коже вторы́й Моисе́й, моли́твами твоими многово́дно сотвори́л еси/ и цельбоно́сно показал еси приходя́щим с верою, че́рплющим, пию́щим и Христу зову́щим:/ вся дела благословите Господня Господа.

Богоро́дичен:

Неду́говавшую тягото́ю лю́тых, смире́нную мою душу жаждою пали́му,/ Богоблагода́тная Владычице Чистая, напо́й водою спасения и здраву до конца покажи́, зову́щу:/ вся дела благословите Господня Господа.

Песнь 9

Ирмо́с: От Бога Бога Сло́ва,/ неизреченною му́дростию пришедшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от святыя Девы неизреченно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми величаем.

Просвети́вся от Бога Слова по́стническою добро́тою, отче Три́фоне,/ оде́ян ри́зою нетле́ния и венча́н дарова́нии па́че ума челове́ча,/ ны́не предстои́ши Го́сподеви, ра́дуяся.

Во обители присноживо́тныя Господа своего всели́лся еси, преблаженне,/ иде́же апо́стольстии престо́ли, му́ченичестии собо́ри, преподобных собра́ния, пророческая ликования:/ с ними же тя величаем.

Всесве́тел показа́ся, Богоглагольниче, зарями Трисолнечнаго света озаряем,/ испроси́ от Христа Бога прегрешений разреше́ние и лю́тых избавление, и злых измене́ние,/ любовию тебе́ почитающим.

Богоро́дичен:

Воплоти́тися благоизво́ли неизреченно Владыка всяческих из Тебе́, Богородительнице Марие,/ соверше́н Бог и Человек, сохранив Тя прежде рождества, и в рождестве, и по рождестве Девою:/ Его в сугу́бом естестве́ величаем.

Ин

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупи́вый разстоя́щаяся естества́,/ тем, веселя́щеся, Тя, Богородице, велича́ем.

Возмо́гл еси о укрепля́ющем тя Господе, Трифоне Богомудре,/ вся вра́жия силы попра́ти и неверныя посрами́ти,/ темже и венец я́ко победоно́сец прия́л еси,/ и дерзнове́ние моли́тися Господу о нас, чтущих память твою́ че́стно.

Я́коже от неистощи́маго источника, струи́ исцелений источа́еши, преподобне,/ и всякия болезни плотски́я и душе́вныя скве́рны силою Божественнаго Духа очищаеши,/ и благоче́стно на́ша напая́еши сердца и помышления, почита́ющих Тя.

Днесь всечестну́ю твою́ память, отче преподобне Трифоне, соверша́юще,/ соше́дшеся всяк во́зраст, тре́бующе твоея́ помощи и заступления, усе́рдно просим:/ поминай нас у Престола Господа Славы, чтущих священную память твою́.

Троичен:

Взят еси ко оби́телем вечным Единосущныя Троицы, преподобне отче,/ и, взира́я у́мныма очи́ма, по достоя́нию к лико́м преподобных причте́ся,/ с ними же нас поминай, иже на земли тебе́ поминающих и пе́сньми всегда почита́ющих.

Богоро́дичен:

Глас Архангельский вопие́м Ти, Чистая Дево:/ радуйся, клятвы разрушение, преподобных славо и мучеником похвало,/ пророков проповедание и человеков спасение.

Светилен:

Мирска́го сладостра́стия я́ко многомяте́жна избе́г, и неяде́нием плоть свою увядив,/ обнови́в же душе́вную кре́пость и славою Небесною обогати́вся, приснопа́мятне Трифоне,/ моли́ся о нас непреста́нно ко Господу.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Кре́пкое Твое́ предстательство, Марие Богоукра́шенная,/ и све́тлая Твоя сла́ва по всей земли показася,/ о Тебе́ ны́не хва́лимся и весели́мся, иму́ще Тя к Сыну и Бо́гу Твое́му Хода́таицу неусы́пную,/ моли́твами Твоими спасемся.

На хвалитех стихиры на 4, глас 8.

Подо́бен: О преславнаго чудесе́:

Преподобне отче Трифоне,/ дар Богови избра́н сам себе принесл еси,/ бдение всено́щное и умиле́ние стяжа́в,/ поуче́ние Боже́ственно,/ конечное смирение,/ веру, надежду и любовь нелицеме́рну,/ трезве́ние и милосе́рдие,/ и́стинное безстра́стие/ и молитву показав светови́днейшу.

Преподобне отче Трифоне,/ во одея́ние и́стинное/ и спасения одежду/ благочестивым ра́зумом иски́й оде́ятися,/ худы́ми ру́бищи всегда/ свое тело покрывати не преста́л еси/ и обнажи́л еси нас обнажи́вшаго ко́зни,/ силою укрепляем Божественнаго Духа.

Преподобне отче, Трифоне блаженне,/ предочи́стив свою душу воздержа́нием,/ бысть честно́е и кра́сное/ Святому Духу обита́лище./ Темже лукавыя ду́хи отгоня́еши/ и неду́ги исцеля́еши,/ всегда притека́ющим к тебе́:/ о нас, восхваляющих тя,/ Христови помолися.

Преподобне отче, Трифоне славне,/ облада́в страстьми́ душе́вными,/ начальник мнихом8 бысть,/ ко трудо́м воздержания сих наказу́я усердно,/ ихже и предста́вил еси Всеви́дцу, Слову Вседержителю,/ пожи́в житие нескве́рно, блаженне,/ с ними же нас всегда поминай,/ восхваля́ющих тя.

Сла́ва, глас тойже. Самогла́сен:

Вопло́щшемуся Бо́гу нашему от Девы Матере нас ради/ и обнищавшему, я́ко нищ,/ ду́хом себе самого́ принесл еси жертву жи́ву,/ и всесожже́ние приятно, всеблаженне, и дар че́стен,/ темже и прия́т Небесное наслаждение от Христа Бога,/ к Нему же присно моли́ся, мо́лимся, поми́ловати нас.

И́на стихира на славе, глас 8.

Самогласен:

Поем в пе́снех и све́тлостех,/ память твою́, почитающе, отче Трифоне,/ я́ко многосве́тлая звезда возсия́ от востока/ и озари́л еси Вятскую страну́,/ от юности, премудре, мирски́й мяте́ж оставил еси/ и на ра́мо и́го ле́гкое восприя́л еси,/ я́ко преоби́дев тле́нная и долу влеку́щая мудрова́ния,/ и по Вы́шнему течению, преблаженне, радостно устреми́ся,/ в Незаходимая всели́ся Богосия́нно наш пастырь и́стинный,/ моли Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.

И ны́не, Богоро́дичен, глас тойже:

Владычице, приими́ молитвы раб Твоих/ и изба́ви нас/ от всякия ну́жды и печа́ли.

Славословие великое и отпуст.

На Литургии: Блаженны 1-го канона песнь 3-я на 4 и 2-го канона песнь 6-я на 4. Прокимен, Апостол, Евангелие и причастен и вся служба преподобническая.

В той же день. Преподобнаго Досифе́я Верхнеостро́вскаго

Тропа́рь, глас 4:

Я́ко свети́льник всесве́тел яви́лся еси/ во о́строве Псковскаго о́зера,/ преподобне отче наш Досифе́е./ Ты бо крест Христо́в от ю́ности своея́ на ра́мо взем,/ усе́рдно Тому после́довал еси,/ чистото́ю Бо́гови прибли́жився,/ отону́дуже и чудес дарова́нием обогатился еси./ Темже и мы, притека́юще ко святей ико́не твое́й, уми́льно глаго́лем:/ отче преподобне, моли́ Христа Бога/ спасти́ся душам нашим.

Конда́к, глас 2:

Чисто́тою душе́вною Боже́ственно вооружи́вся/ и непрестанныя моли́твы, я́ко копие́, вручи́в,/ крепко пробо́л еси бесо́вская ополче́ния,/ Досифе́е, отче наш,/ моли́ непрестанно о всех нас.

* * *

7

манове́нии – обращениями.

8

мнихом – мона́хам.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle