Чин при­ча­ще­ния больного

ЧИН ПРИ­ЧА­ЩЕ­НИЯ БОЛЬНОГО

Цер­ков­но­сла­вян­ский Рус­ский
При­ем­лет иерей часть от Свя­тых Та­ин, вла­га­ет в по­тир и вли­ва­ет ма­ло ви­на, яко­же мощ­но боль­но­му удобь при­я­ти то. Свя­щен­ник бе­рет ча­сти­цу Свя­тых Та­ин, вкла­ды­ва­ет в по­тир и вли­ва­ет ту­да немно­го ви­на, что­бы боль­ной мог лег­ко при­ять то.
И на­чи­на­ет: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. И на­чи­на­ет: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.
Та­же, Три­свя­тое. По От­че наш: Гос­по­ди, по­ми­луй, 12. При­и­ди­те по­кло­ним­ся: три­жды. За­тем Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Гос­по­ди, по­ми­луй. (12) Сла­ва, и ныне: При­ди­те, по­кло­ним­ся: (3)

Сим­вол веры

Ве­рую во еди­на­го Бо­га От­ца Все­дер­жи­те­ля, Твор­ца небу и зем­ли, ви­ди­мым же всем и неви­ди­мым. И во еди­на­го Гос­по­да Иису­са Хри­ста, Сы­на Бо­жия, Еди­но­род­на­го, Иже от От­ца рож­ден­на­го преж­де всех век. Све­та от Све­та, Бо­га ис­тин­на от Бо­га ис­тин­на, рож­ден­на, несо­тво­рен­на, еди­но­сущ­на От­цу, Им­же вся бы­ша. Нас ра­ди че­ло­век и на­ше­го ра­ди спа­се­ния сшед­ша­го с небес и во­пло­тив­ша­го­ся от Ду­ха Свя­та и Ма­рии Де­вы и во­че­ло­веч­ша­ся. Рас­пя­та­го же за ны при Пон­тий­стем Пи­ла­те, и стра­дав­ша, и по­гре­бен­на. И вос­крес­ша­го в тре­тий день по Пи­са­ни­ем. И воз­шед­ша­го на небе­са, и се­дя­ща одес­ную От­ца. И па­ки гря­ду­ща­го со сла­вою су­ди­ти жи­вым и мерт­вым, Его­же Цар­ствию не бу­дет кон­ца. И в Ду­ха Свя­та­го, Гос­по­да, Жи­во­тво­ря­ща­го, Иже от От­ца ис­хо­дя­ща­го, Иже со От­цем и Сы­ном спо­кла­ня­е­ма и ссла­ви­ма, гла­го­лав­ша­го про­ро­ки. Во еди­ну Свя­тую, Со­бор­ную и Апо­столь­скую Цер­ковь. Ис­по­ве­дую еди­но кре­ще­ние во остав­ле­ние гре­хов. Чаю вос­кре­се­ния мерт­вых, и жиз­ни бу­ду­ща­го ве­ка. Аминь. 1 Ве­рую во еди­но­го Бо­га, От­ца, Все­дер­жи­те­ля, Твор­ца неба и зем­ли, все­го и ви­ди­мо­го и неви­ди­мо­го. 2 И во еди­но­го Гос­по­да Иису­са Хри­ста, Сы­на Бо­жия, Еди­но­род­но­го, от От­ца рож­ден­но­го преж­де всех ве­ков, Све­та от Све­та, Бо­га ис­тин­но­го от Бо­га ис­тин­но­го, рож­ден­но­го, несо­тво­рен­но­го, еди­но­сущ­но­го От­цу, че­рез Ко­то­ро­го всё про­изо­шло. 3 Ра­ди нас, лю­дей, и на­ше­го ра­ди спа­се­ния со­шед­ше­го с небес, и во­пло­тив­ше­го­ся от Ду­ха Свя­то­го и Ма­рии Де­вы, и во­че­ло­ве­чив­ше­го­ся. 4 Рас­пя­то­го же за нас при Пон­тии Пи­ла­те, и стра­дав­ше­го, и по­гре­бен­но­го. 5 И вос­крес­ше­го в тре­тий день, по Пи­са­ни­ям. 6 И вос­шед­ше­го на небе­са, и си­дя­ще­го спра­ва от От­ца. 7 И сно­ва гря­ду­ще­го со сла­вою, су­дить жи­вых и мёрт­вых, и Цар­ству Его не бу­дет кон­ца. 8 И в Ду­ха Свя­то­го, Гос­по­да, Жи­во­тво­ря­ще­го, от От­ца ис­хо­дя­ще­го, со От­цом и Сы­ном рав­но по­кло­ня­е­мо­го и сла­ви­мо­го, го­во­рив­ше­го чрез про­ро­ков. 9 Во еди­ную, свя­тую, со­бор­ную и апо­столь­скую Цер­ковь. 10 При­знаю од­но Кре­ще­ние, для про­ще­ния гре­хов. 11 Ожи­даю вос­кре­се­ния мёрт­вых, 12 и жиз­ни бу­ду­ще­го ве­ка. Аминь.

За­тем

Ве­че­ри Тво­ея тай­ныя днесь, Сыне Бо­жий, при­част­ни­ка мя при­и­ми; не бо вра­гом Тво­им тай­ну по­вем, ни лоб­за­ния Ти дам, яко Иуда, но яко раз­бой­ник ис­по­ве­даю Тя: по­мя­ни мя, Гос­по­ди, во Цар­ствии Твоем. Ве­че­ри Тво­ей та­ин­ствен­ной участ­ни­ком в сей день, Сын Бо­жий, ме­ня при­ми. Ибо не по­ве­даю я тай­ны вра­гам Тво­им, не дам Те­бе по­це­луя, та­ко­го, как Иуда. Но как раз­бой­ник ис­по­ве­даю Те­бя: «По­мя­ни ме­ня, Гос­по­ди, в Цар­стве Твоём!»
Сла­ва: Ца­рю Небес­ный, Уте­ши­те­лю, Ду­ше Ис­ти­ны, Иже вез­де сый и вся ис­пол­ня­яй, Со­кро­ви­ще бла­гих и жиз­ни По­да­те­лю, при­и­ди и все­ли­ся в ны, и очи­сти ны от вся­кия сквер­ны, и спа­си, Бла­же, ду­ши наша. Сла­ва: Царь Небес­ный, Уте­ши­тель, Дух Ис­ти­ны, вез­де пре­бы­ва­ю­щий и всё на­пол­ня­ю­щий, Со­кро­вищ­ни­ца благ и жиз­ни По­да­тель, при­ди и все­лись в нас, и очи­сти нас от вся­кой сквер­ны, и спа­си, Бла­гой, ду­ши наши.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Бо­га из Те­бе во­пло­тив­ша­го­ся ра­зу­ме­хом, Бо­го­ро­ди­це Де­во, То­го мо­ли спа­сти ду­ши наша. И ныне: Бо­га, от Те­бя во­пло­тив­ше­го­ся, мы по­зна­ли, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва: Его мо­ли о спа­се­нии душ наших.
Гос­по­ди, по­ми­луй, 40. Гос­по­ди по­ми­луй (40)

И за­тем сле­ду­ю­щую молитву

Вла­ды­ко Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Спа­се наш, едине име­яй власть от­пу­ща­ти гре­хи, яко благ и че­ло­ве­ко­лю­бец Бог, пре­зри вся, яже в ве­де­нии и неве­де­нии со­гре­ше­ния ра­ба Тво­е­го, имя­рек, без осуж­де­ния спо­до­би его при­я­ти пре­чи­стых Та­ин Тво­их, не в му­че­ние, ни в при­ло­же­ние гре­хов, но во очи­ще­ние ду­ши и те­ла, и во об­ру­че­ние Цар­ствия Тво­е­го. Яко по­мощь еси, и сте­на твер­да, и воз­бра­не­ние про­тив­но­му, и очи­ще­ние со­гре­ше­ни­ем его. Яко ми­ло­стив и че­ло­ве­ко­лю­бец Бог еси, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем со От­цем и Свя­тым Духом. Вла­ды­ка Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Спа­си­тель наш, Один, име­ю­щий власть про­щать гре­хи! Как бла­гой и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, пре­зри все, со­вер­шен­ные в ве­де­нии и неве­де­нии со­гре­ше­ния ра­ба Тво­е­го (или: ра­бы Тво­ей – имя), и без осуж­де­ния спо­до­би его при­нять пре­чи­стые Тай­ны Твои, не в му­че­ние, ни в при­бав­ле­ние гре­хов, но во очи­ще­ние ду­ши и те­ла, и во об­ру­че­ние Цар­ствия Тво­е­го, ибо Ты по­мощь, и сте­на твер­дая, и от­ра­же­ние про­тив­ни­ка, и очи­ще­ние со­гре­ше­ний се­го ра­ба Тво­е­го. Ибо Ты ми­ло­сти­вый и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем со От­цом и Свя­тым Духом.

Мо­лит­ва вторая

Гос­по­ди, вем, яко несмь до­сто­ин, да под кров мой вни­де­ши, в дом ду­ши мо­ея, зане вся пу­ста и пад­ша­я­ся есть, и не има­ши во мне ме­ста до­стой­на, где гла­ву под­к­ло­ни­ти, но по­не­же хо­ще­ши бы­ти со мною, на щед­ро­ты Твоя на­де­яв­ся при­хо­жду к Те­бе. По­ве­ли две­ри от­вер­сти недо­стой­ных мо­их уст, да Те­бе еди­на­го на­сы­щу­ся; вни­ди в мя, и очи­сти мя от вся­кия сквер­ны плот­ския и ду­шев­ныя. Бу­ди ми по­мощ­ник и за­ступ­ник, и спо­до­би мя одес­ную Те­бе ста­ти мо­лит­ва­ми и мо­ле­ни­ем Пре­чи­стыя Вла­ды­чи­цы на­шея Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии и всех свя­тых, иже от ве­ка Те­бе уго­див­ших, яко бла­го­сло­вен еси во ве­ки, аминь. Гос­по­ди, знаю, что я не до­сто­ин, что­бы ты во­шел под кров мой, в дом ду­ши мо­ей, по­то­му что он весь пуст и об­ру­шил­ся, и нет во мне до­стой­но­го ме­ста, где бы Те­бе гла­ву при­к­ло­нить. Но по­сколь­ку Ты хо­чешь быть со мною, на ми­ло­сер­дие Твое на­де­ясь, при­хо­жу к Те­бе. По­ве­ли от­крыть­ся две­рям недо­стой­ных мо­их уст, дабы я То­бой Од­ним на­сы­тил­ся: вой­ди в ме­ня и очи­сти ме­ня от вся­кой сквер­ны плот­ской и ду­шев­ной. Будь мне по­мощ­ни­ком и за­ступ­ни­ком, и спо­до­би ме­ня стать спра­ва от Те­бя, по мо­лит­вам и моль­бам пре­чи­стой Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии и всех свя­тых, от ве­ка Те­бе уго­див­ших, ибо Ты бла­го­сло­вен во­ве­ки. Аминь.

Мо­лит­ва третья

Гос­подь Бог пре­ми­ло­сти­вый да ущед­рит тя. Гос­подь Иисус Хри­стос вся­кая про­ше­ния бла­гая да по­даст те­бе. Гос­подь все­мо­гий да из­ба­вит тя от вся­кия на­па­сти. Гос­подь да на­учит тя. Гос­подь да вра­зу­мит тя. Гос­подь да по­мо­жет ти. Гос­подь да спа­сет тя. Гос­подь да за­щи­тит тя. Гос­подь да со­хра­нит тя. Гос­подь да очи­стит тя. Гос­подь ра­до­сти ду­хов­ныя да ис­пол­нит тя. Гос­подь ду­ши и те­лу тво­е­му да бу­дет за­ступ­ник. Гос­подь, яко ми­ло­серд и бла­гий Че­ло­ве­ко­лю­бец, про­ще­ние гре­хов да по­даст те­бе. Гос­подь Бог Иисус Хри­стос, в день суд­ный да по­ми­лу­ет тя, и да бла­го­сло­вит тя во вся дни жи­во­та тво­е­го. Яко То­му по­до­ба­ет вся­кая сла­ва, честь и по­кло­не­ние, со без­на­чаль­ным Его От­цем, и с пре­свя­тым, бла­гим, и жи­во­тво­ря­щим Его Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки ве­ков, аминь. Гос­подь Бог пре­ми­ло­сти­вый да по­ми­лу­ет те­бя. Гос­подь Иисус Хри­стос все про­ше­ния твои бла­гие да ис­пол­нит. Гос­подь все­мо­гу­щий да из­ба­вит те­бя от вся­кой на­па­сти. Гос­подь да на­учит те­бя. Гос­подь да вра­зу­мит те­бя. Гос­подь да по­мо­жет те­бе. Гос­подь да спа­сет те­бя. Гос­подь да за­щи­тит те­бя. Гос­подь да со­хра­нит те­бя. Гос­подь да очи­стит те­бя. Гос­подь ра­до­сти ду­хов­ной да ис­пол­нит те­бя. Гос­подь ду­ше и те­лу тво­е­му да бу­дет за­ступ­ни­ком. Гос­подь, как ми­ло­серд­ный и бла­гой че­ло­ве­ко­лю­бец, про­ще­ние гре­хов да по­даст те­бе. Гос­подь Бог Иисус Хри­стос в День Су­да да по­ми­лу­ет те­бя и да бла­го­сло­вит те­бя во все дни жиз­ни тво­ей. Ибо Ему по­до­ба­ет вся сла­ва, честь и по­кло­не­ние, со без­на­чаль­ным Его От­цом, и с пре­свя­тым, бла­гим, и жи­во­тво­ря­щим Его Ду­хом ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
И аще бу­дет боль­ный преж­де се­го ис­по­ве­дал­ся, то абие при­ча­ща­ет его Свя­тых Та­ин. Аще же ни, по­ве­ле­ва­ет иерей ма­ло от­сту­пи­ти ту су­щим, и во­про­ша­ет его о со­гре­ше­ни­их раз­лич­ных и мно­го­об­раз­ных, тща­ся, да ни­что­же ута­е­но, или сра­ма ра­ди не ис­по­ве­да­но бу­дет тогда. И ес­ли боль­ной ис­по­ве­дал­ся, то тот­час при­ча­ща­ет его Свя­тых Та­ин. Ес­ли же нет, свя­щен­ник про­сит немно­го отой­ти на­хо­дя­щим­ся там, и спра­ши­ва­ет его о раз­лич­ных и мно­го­об­раз­ных со­гре­ше­ни­ях, ста­ра­ясь, что­бы ни­че­го не бы­ло ута­е­но или из-за сты­да не исповедано.

По­сле исповеди
свя­щен­ник про­из­но­сит сле­ду­ю­щую молитву

Гос­по­ди Бо­же наш, Пет­ро­ви и блуд­ни­це сле­за­ми гре­хи оста­ви­вый, и мы­та­ря по­знав­ша­го своя пре­гре­ше­ния оправ­да­вый, при­и­ми ис­по­ве­да­ние ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея] имя­рек, и еже Ти со­гре­ши, воль­ныя его [или ея] гре­хи и неволь­ныя сло­вом или де­лом, или по­мыш­ле­ни­ем, яко благ пре­зри. Ты бо един власть има­ши от­пу­ща­ти гре­хи, яко Бог ми­ло­стем и щед­ро­там еси и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, ныне и прис­но, и во ве­ки ве­ков, аминь. Гос­по­ди, Бо­же наш, Пет­ру и блуд­ни­це за сле­зы их гре­хов от­пу­ще­ние да­ро­вав­ший и мы­та­ря, по­знав­ше­го свои со­гре­ше­ния, оправ­дав­ший, при­ми ис­по­ве­да­ние ра­ба Тво­е­го (или: ра­бы Тво­ей – имя), и в чем он (или она) пред То­бою со­гре­шил (или со­гре­ши­ла), воль­ные его (или ее) гре­хи и неволь­ные, со­вер­шен­ные сло­вом, (или де­лом,) или по­мыш­ле­ни­ем, как бла­гой и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, про­сти. Ибо Ты один име­ешь власть от­пус­кать гре­хи, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и Все­свя­тым и бла­гим и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.

По­сле при­ча­ще­ния говорит

Ныне от­пу­ща­е­ши ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ко, по гла­го­лу Тво­е­му с ми­ром, яко ви­де­ста очи мои спа­се­ние Твое, еже еси уго­то­вал пред ли­цем всех лю­дей, свет во от­кро­ве­ние язы­ков и сла­ву лю­дей Тво­их Израиля. Ныне от­пус­ка­ешь Ты ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ка, / по сло­ву Тво­е­му, с ми­ром, / ибо ви­де­ли очи мои спа­се­ние Твоё, / ко­то­рое Ты уго­то­вал пред ли­цом всех на­ро­дов: / свет во от­кро­ве­ние языч­ни­кам / и сла­ву на­ро­да Тво­е­го, Из­ра­и­ля. Лк 2:29–32
Та­же. Три­свя­тое. По От­че наш: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш:

Тро­парь дня.
Сла­ва, и ныне, Богородичен

Мо­лит­ва­ми Гос­по­ди всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы Твой мир даждь нам, и по­ми­луй нас, яко Един Щедр. Хо­да­тай­ством, Гос­по­ди, всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы Твой мир по­дай нам и по­ми­луй нас, как Еди­ный Милосердный.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
И от­пуст на­сто­я­ща­го дне. И от­пуст дневной.
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки