Неде­ля о мы­та­ре и фарисее

Ве­ли­кая вечерня
Утре­ня
Ли­тур­гия

В СУБ­БО­ТУ ВЕЧЕРА

По пред­на­чи­на­тель­ном псал­ме, сти­хо­сло­вим Бла­жен муж: 1‑ю ка­фис­му всю. На Гос­по­ди воз­звах, по­ста­вим сти­хов 10: и по­ем Осмо­глас­ни­ка сти­хи­ры вос­крес­ны 3: и Ана­то­ли­е­вы 4: и Три­о­ди са­мо­глас­ны две, по­вто­ря­ю­ще первую. Глас 1.

В СУБ­БО­ТУ НА ВЕ­ЛИ­КОЙ ВЕЧЕРНЕ

По­сле пред­на­чи­на­тель­но­го псал­ма чи­та­ем всю первую ка­физ­му. На Гос­по­ди воз­звах: по­ем сти­хи­ры на 10: вос­крес­ных Ок­то­и­ха три, во­сточ­ных 4 и две са­мо­глас­ные из Три­о­ди, два­жды по­вто­ряя первую. Глас 1.

Не по­мо­лим­ся фа­ри­сей­ски, бра­тие: / ибо воз­но­сяй се­бе сми­рит­ся. / Сми­рим се­бе пред Бо­гом, / мы­тар­ски по­ще­ни­ем зо­ву­ще: / очи­сти ны Бо­же, грешныя. Не бу­дем мо­лить­ся по-фа­ри­сей­ски, бра­тия: / ибо воз­но­ся­щий са­мо­го се­бя уни­жен бу­дет. / Сми­рим са­мих се­бя пред Бо­гом, / как мы­тарь в дни по­ста взы­вая: / “Будь ми­ло­стив, Бо­же, к нам греш­ным!” (2)
Фа­ри­сей тще­сла­ви­ем по­беж­да­емь, / и мы­тарь по­ка­я­ни­ем при­к­ло­ня­емь, / при­сту­пи­ста к Те­бе еди­но­му Вла­ды­це: / но ов убо по­хва­ли­вся, ли­ши­ся бла­гих: / ов же ни­что­же ве­щав, спо­до­би­ся да­ро­ва­ний. / В сих воз­ды­ха­ни­их утвер­ди мя Хри­сте Бо­же, / яко Человеколюбец. Фа­ри­сей тще­сла­ви­ем по­беж­да­е­мый, / и мы­тарь по­ка­я­ни­ем при­к­ло­ня­е­мый, / при­сту­пи­ли к Те­бе, Еди­но­му Вла­ды­ке: / но один, по­хва­лив­шись, ли­шил­ся благ, / дру­гой же без мно­гих слов удо­сто­ил­ся да­ров. / В тех сте­на­ни­ях укре­пи ме­ня, Хри­сте Бо­же, / как Человеколюбец.
Сла­ва, глас 8: Все­дер­жи­те­лю Гос­по­ди, / вем, ко­ли­ко мо­гут сле­зы: / Езе­кию бо от врат смерт­ных воз­ве­до­ша, / греш­ную от мно­го­лет­ных со­гре­ше­ний из­ба­ви­ша, / мы­та­ря же па­че фа­ри­сея оправ­да­ша: / и мо­лю­ся, с ни­ми прич­тав, по­ми­луй мя. Сла­ва, глас 8: Все­дер­жи­тель, Гос­по­ди, / знаю, сколь­ко мо­гут сле­зы: / ибо Езе­кию они от врат смер­ти воз­ве­ли, / греш­ни­цу от со­гре­ше­ний дол­го­вре­мен­ных из­ба­ви­ли, / мы­та­ря же бо­лее фа­ри­сея оправ­да­ли; / и про­шу: / “К ним при­чис­лив, по­ми­луй меня!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен 1, ря­до­ва­го гласа.

И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: дог­ма­тик ря­до­во­го гласа.

На ли­тии сти­хи­ра свя­та­го оби­те­ли, по обычаю.

На Ли­тии сти­хи­ра храма

Сла­ва, глас 3: Мы­та­ря и фа­ри­сея раз­ли­чие ра­зу­мев­ши ду­ше моя, / она­го убо воз­не­на­виждь гор­дын­ный глас, / ова­го же рев­нуй бла­го­уми­лен­ной мо­лит­ве, и возо­пий: / Бо­же очи­сти мя греш­на­го, и по­ми­луй мя. Сла­ва, глас 3: Раз­ли­чие мы­та­ря и фа­ри­сея ура­зу­мев, ду­ша моя, / воз­не­на­видь пер­во­го над­мен­ный глас, / но по­рев­нуй мо­лит­ве вто­ро­го с доб­рым со­кру­ше­ни­ем и воз­зо­ви: / “Бо­же, сжаль­ся на­до мною, греш­ным, и по­ми­луй меня!”*
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен вос­кре­сен, в той­же глас.

И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: вос­крес­ный то­го же гласа.

На сти­ховне сти­хи­ры Осмо­глас­ни­ка по алфавиту.

Сти­хи­ры на сти­ховне октоиха

Сла­ва, глас 5: Отяг­чен­ны­ма очи­ма мо­има от без­за­ко­ний мо­их, / не мо­гу воз­зре­ти и ви­де­ти вы­со­ту небес­ную: / но при­и­ми мя, яко мы­та­ря ка­ю­ща­ся, Спа­се, / и по­ми­луй мя. Сла­ва, глас 5: Оча­ми мо­и­ми, отяг­чен­ны­ми от без­за­ко­ний мо­их, / не мо­гу я воз­зреть и уви­деть вы­со­ту небес­ную; / но при­ми ме­ня, как мы­та­ря ка­ю­ще­го­ся, Спа­си­тель, / и по­ми­луй меня.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, в той­же глас: Храм и дверь еси, / па­ла­та и пре­стол Ца­рев, / Де­во Все­чест­ная, / Ею­же Из­ба­ви­тель мой Хри­стос Гос­подь, / во тьме спя­щим яви­ся, / солн­це сый прав­ды, / про­све­ти­ти хо­тя, яже со­зда по об­ра­зу Сво­е­му ру­кою Сво­ею: / тем­же, Все­пе­тая, / яко ма­терне дерз­но­ве­ние к Нему стя­жав­ши, / непре­стан­но мо­ли / спа­сти­ся ду­шам нашим. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, глас 5: Храм и дверь, дво­рец и пре­стол Ца­ря, – / Ты, Де­ва до­сто­чти­мая; / чрез Те­бя Ис­ку­пи­тель мой, Хри­стос Гос­подь, / явил­ся спя­щим во тьме, как Солн­це прав­ды, / про­све­тить же­лая тех, ко­го Он со­здал / Сво­ею ру­кою по об­ра­зу Сво­е­му. / По­то­му, Все­п­ро­слав­лен­ная, / как ма­те­рин­ское дерз­но­ве­ние к Нему стя­жав­шая, / непре­стан­но хо­да­тай­ствуй / о спа­се­нии душ наших.
Тро­парь: Бо­го­ро­ди­це Де­во, гла­го­лет­ся три­жды. И бы­ва­ет бла­го­сло­ве­ние хле­бов, и раз­да­я­ние. И чте­ние ве­лие в По­сла­ни­их апостольских.

По­сле­до­ва­ние при­лу­чив­ша­го­ся свя­та­го в Неде­лю сию, и в блуд­на­го, по­ем в пя­ток на По­ве­че­рии, или егда екк­ли­си­арх раз­су­дит: аще ток­мо не слу­чит­ся ко­е­го ве­ли­ка­го свя­та­го, или свя­та­го хра­му: зане храм и не ве­ли­ка­го свя­та­го, боль­ши во­сле­ду­ет­ся ве­ли­ка­го свя­та­го, на свой ему храм­ный празд­ник, еже долж­но есть бде­нию бы­ва­ти, и ни­ка­ко­же остав­ля­ти в па­мять его, ни­же пре­ла­га­ет­ся на ин день. Но по­ем служ­бу хра­му, яко­же и Сре­те­нию Гос­под­ню, во вся дни, в ня­же и Сре­те­ние Гос­подне бывает.

НА УТРЕ­НИ

НА УТРЕ­НИ

По ше­сти псал­мех, Бог Гос­подь, на глас Осмо­глас­ни­ка. И гла­го­лем тро­парь вос­кре­сен два­жды: Бо­го­ро­ди­чен еди­но­жды, и обыч­ная сти­хо­сло­вия. Се­даль­ны Осмо­глас­ни­ка. По Непо­роч­ных тро­па­ри: Ан­гель­ский со­бор: ипа­кои. Сте­пен­ны и про­ки­мен гла­са: Вся­кое ды­ха­ние: Еван­ге­лие вос­крес­но ря­ду. Вос­кре­се­ние Хри­сто­во: пса­лом 50. По­сле ше­сто­псал­мия Бог Гос­подь: на глас Ок­то­и­ха и два­жды по­ем вос­крес­ный тро­парь, и Бо­го­ро­ди­чен один раз. За­тем обыч­ное сти­хо­сло­вие Псал­ти­ри. Се­даль­ны Ок­то­и­ха. По­сле “Непо­роч­ных” тро­па­ри: Ан­гель­ский сонм: Ипа­кои. Сте­пен­ны и Про­ки­мен гла­са. Вся­кое ды­ха­ние: Еван­ге­лие вос­крес­ное ря­до­вое. Вос­кре­се­ние Хри­сто­во: Пса­лом 50.
Сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния от­вер­зи ми две­ри Жиз­но­да­вче, / утре­ню­ет бо дух мой ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / храм но­сяй те­лес­ный весь осквер­нен: / но яко щедр, очи­сти / бла­го­у­троб­ною Тво­ею милостию. Сла­ва, глас 8: По­ка­я­ния вра­та / от­вер­зи мне, По­да­тель жиз­ни, / ибо с рас­све­та стре­мит­ся дух мой / ко хра­му свя­то­му Тво­е­му, / но­ся весь осквер­нен­ный те­лес­ный храм. / Но Ты, как со­стра­да­тель­ный, очи­сти его / бла­го­серд­ною Тво­ею милостью.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На спа­се­ния сте­зи на­ста­ви мя Бо­го­ро­ди­це, / студ­ны­ми бо ока­лях ду­шу грех­ми, / и в ле­но­сти все жи­тие мое иждих: / но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­ба­ви мя от вся­кия нечистоты. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На пу­ти спа­се­ния / на­правь ме­ня, Бо­го­ро­ди­ца / ибо по­стыд­ны­ми гре­ха­ми я ду­шу за­пят­нал / и лег­ко­мыс­лен­но рас­тра­тил всю жизнь мою. / Но Тво­и­ми мо­лит­ва­ми / из­бавь ме­ня от вся­кой нечистоты.
Та­же, глас 6: По­ми­луй мя Бо­же, / по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их, / очи­сти без­за­ко­ние мое. Так­же, глас 6: По­ми­луй ме­ня, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей / и по мно­же­ству щед­рот Тво­их из­гладь без­за­ко­ние мое.
Мно­же­ства со­де­ян­ных мною лю­тых, по­мыш­ляя ока­ян­ный, / тре­пе­щу страш­на­го дне суд­на­го: / но на­де­я­ся на ми­лость бла­го­у­тро­бия Тво­е­го, / яко Да­вид во­пию Ти: / по­ми­луй мя Бо­же / по ве­ли­цей Тво­ей милости. О мно­же­стве со­де­лан­ных мною со­гре­ше­ний тяж­ких раз­мыш­ляя, / я, несчаст­ный, тре­пе­щу пред страш­ным днем су­да. / Но, на­де­ясь на ми­лость бла­го­сер­дия Тво­е­го, / как Да­вид взы­ваю Те­бе: / “По­ми­луй ме­ня, Бо­же, / по ве­ли­кой Тво­ей милости!”
Ка­нон вос­кре­сен Осмо­глас­ни­ка, со ир­мо­сом на 4, и кре­сто­вос­крес­ный на два, и Бо­го­ро­ди­цы на два: и в Три­о­ди на 6. Тво­ре­ние Ге­ор­гия. Его­же кра­естро­чие в Богородичнах: Ка­нон пер­вый – вос­крес­ный на 4, вто­рой – кре­сто­вос­крес­ный на 2 и тре­тий – Бо­го­ро­ди­чен на 2, и Ок­то­и­ха на 6: тво­ре­ние Ге­ор­гия. Ак­ро­стих его име­ни в Богородичнах.

Ге­ор­гия, глас 6.
Песнь 1:

Ка­нон Ге­ор­гия, глас 6
Песнь 1

Ир­мос: Яко по су­ху, пе­ше­ше­ство­вав Из­ра­иль / по без­дне сто­па­ми, / го­ни­те­ля фа­ра­о­на / ви­дя по­топ­ля­е­ма, / Бо­гу по­бед­ную песнь по­им, вопияше. Ир­мос: Как по су­ше про­шел Из­ра­иль / по без­дне сто­па­ми, / и взы­вал, го­ни­те­ля фа­ра­о­на ви­дя уто­пав­шим: / “Бо­гу по­бед­ную песнь воспоем!”
Прит­ча­ми вво­дяй вся Хри­стос, / к жи­тия ис­прав­ле­нию, / мы­та­ря воз­вы­ша­ет от сми­ре­ния, / по­ка­зав фа­ри­сея воз­вы­ше­ни­ем смиряема. Прит­ча­ми при­во­дя всех / к ис­прав­ле­нию жиз­ни, / Хри­стос мы­та­ря воз­вы­ша­ет за сми­ре­ние, / по­ка­зав и фа­ри­сея, воз­но­ше­ни­ем смиряемого.
От сми­ре­ния честь вы­со­ко­тво­ря­щую, / от воз­но­ше­ния же па­де­ние ви­дя лю­тое, / мы­та­ре­вым рев­нуй доб­рым, / и фа­ри­сей­скую зло­бу возненавиждь. От сми­ре­ния ви­дя честь воз­вы­ша­ю­щую, / от воз­но­ше­ния же – па­де­ние тяж­кое, / рев­нуй доб­ро­де­те­лям мы­та­ря, / а фа­ри­сей­скую по­роч­ность возненавидь.
От воз­но­ше­ния ис­праж­ня­ет­ся вся­кое бла­гое, / от сми­ре­ния же по­треб­ля­ет­ся вся­кое злое: / еже об­ло­бы­за­им вер­нии, / гну­ша­ю­ще­ся яве об­ра­за тщеславнаго. От без­рас­суд­ства тщет­ным ста­но­вит­ся вся­кое бла­го, / от сми­ре­ния же ис­треб­ля­ет­ся вся­кое зло; / его и воз­лю­бим, вер­ные, / гну­ша­ясь ис­кренне по­ве­де­ния тщеславного.
Сми­рен­но­муд­рым бы­ти Сво­им уче­ни­ком хо­тя всех Царь, / на­ка­зуя уча­ше рев­но­ва­ти / мы­та­ре­ву воз­ды­ха­нию и смирению. Сми­рен­но­муд­рен­ны­ми же­лая ви­деть Сво­их уче­ни­ков, / Царь всех убеж­дал и учил их рев­но­вать / сте­на­нию мы­та­ря и его смирению.
Сла­ва: Яко мы­тарь сте­ню, и ры­да­нь­ми немолч­ны­ми Гос­по­ди, / ныне при­хо­жду Тво­е­му бла­го­у­тро­бию: / ущед­ри и мене, сми­ре­ни­ем жизнь ныне препровождающа. Сла­ва: Как мы­тарь сте­наю, / и с ры­да­ни­я­ми неумол­ка­ю­щи­ми, Гос­по­ди, / ныне при­хо­жу к Тво­е­му ми­ло­сер­дию: / сжаль­ся и на­до мною, / во сми­ре­нии жизнь ныне проводящим!
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ра­зум, со­вет, ча­я­ние, / те­ло, ду­шу и дух, Вла­ды­чи­це, воз­ла­гаю к Те­бе: / лю­тых враг и на­па­стей, / и бу­ду­ща­го пре­ще­ния из­ба­ви, и спа­си мя. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ра­зум, во­лю, на­деж­ду, / те­ло, ду­шу и дух, Вла­ды­чи­ца, / я вве­ряю Те­бе: / от злоб­ных вра­гов, и ис­ку­ше­ний, и гря­ду­ще­го на­ка­за­ния / из­бавь и спа­си меня.
Ка­та­ва­сия: От­вер­зу уста моя, / и на­пол­нят­ся Ду­ха, / и сло­во от­рыг­ну Ца­ри­це Ма­те­ри, / и яв­лю­ся, свет­ло тор­же­ствуя, / и вос­пою, ра­ду­я­ся, Тоя чудеса. Ка­та­ва­сия: От­вер­зу уста мои, / и они ис­пол­нят­ся Ду­ха, / и сло­во из­ре­ку Ца­ри­це Ма­те­ри, / и яв­люсь свет­ло тор­же­ству­ю­щим, / и вос­пою ра­дост­но Ее чудеса.

Песнь 3:

Ир­мос: Несть свят, / яко­же Ты, Гос­по­ди Бо­же мой, / воз­не­сый рог вер­ных Тво­их, Бла­же, / и утвер­ди­вый нас на ка­ме­ни / ис­по­ве­да­ния Твоего.

Песнь 3

Ир­мос: Нет свя­то­го, / как Ты, Гос­по­ди Бо­же мой, / воз­вы­сив­ший до­сто­ин­ство вер­ных Те­бе, Бла­гой, / и утвер­див­ший нас на камне / ис­по­ве­да­ния Твоего.

От гно­и­ща убо стра­стей сми­рен­ный воз­но­ша­ет­ся, / от вы­со­ты же доб­ро­де­те­лей­низ­па­да­ет лю­те всяк вы­со­ко­сер­дый: / его­же об­ра­за зло­бы убежим. Из гря­зи и стра­стей / сми­рен­ный воз­но­сит­ся, / но с вы­со­ты доб­ро­де­те­лей па­да­ет бед­ствен­но / вся­кий гор­дый серд­цем: / от его нра­ва, от по­ро­ка бежим!
Тще­сла­вие отт­ще­те­ва­ет бо­гат­ство прав­ды, / сми­ре­ние же рас­то­ча­ет стра­стей мно­же­ство: / еже под­ра­жа­ю­щия ны, ча­сти по­ка­жи мы­та­ре­вы Спасе. Тще­сла­вие де­ла­ет тщет­ным бо­гат­ство пра­вед­но­сти, / сми­ре­ние же рас­се­и­ва­ет стра­стей мно­же­ство; / нас, под­ра­жа­ю­щих то­му, / общ­ни­ка­ми мы­та­ря яви, Спаситель.
Яко мы­тарь и мы би­ю­ще­ся в пер­си, уми­ле­ни­ем во­пи­ем: / очи­сти Бо­же нас греш­ных, / яко да се­го при­и­мем оставление. Как мы­тарь и мы, уда­ряя се­бя в грудь, / в со­кру­ше­нии бу­дем взы­вать: / “Будь ми­ло­стив, Бо­же к нам, греш­ным!” / – что­бы за это по­лу­чить отпущение.
К рев­но­сти при­и­дем вер­нии, ис­прав­ля­ю­ще крот­кое, / сми­ре­нию со­жи­ву­ще в сте­на­нии серд­ца, пла­че же и мо­лит­ве, / яко да има­мы от Бо­га прощение. С рев­но­стью при­сту­пим, вер­ные, / до­сти­гая кро­то­сти, жи­вя со сми­ре­ни­ем, / в сте­на­нии серд­ца и пла­че с мо­лит­вой, / да об­ре­тем от Бо­га прощение.
Сла­ва: От­ри­нем вер­нии вы­со­ко­хваль­ную гор­ды­ню, / воз­но­ше­ние же лю­тое, и дме­ние мерз­кое, / и злей­шее фа­ри­се­е­во Бо­гу неле­пое свирепство. Сла­ва: От­верг­нем, вер­ные, над­мен­ную по­хваль­бу, / и без­рас­суд­ство без­мер­ное, / и мерз­кую спесь, / и гнус­ней­шую пред Бо­гом / непри­стой­ную бес­сер­деч­ность фарисея.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: В Те­бе еди­ном при­бе­жи­щи на­де­яв­ся, / да не от­па­ду до­бра­го ча­я­ния: / но да улу­чу Твою по­мощь Чи­стая, / вся­ка­го вре­да лю­тых избавляемый. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: В Те­бе уве­рен­ный, еди­ном при­бе­жи­ще, / да не ли­шусь я доб­рой на­деж­ды, / но да по­лу­чу от Те­бя по­мощь, Чи­стая, / от вся­ко­го вре­да и бед­ствий избавляясь.
Ка­та­ва­сия: Твоя пес­но­слов­цы, Бо­го­ро­ди­це, / Жи­вый и Неза­вист­ный Ис­точ­ни­че, / лик се­бе со­во­куп­ль­шия, ду­хов­но утвер­ди, / в Бо­же­ствен­ней Тво­ей сла­ве / вен­цев сла­вы сподоби. Ка­та­ва­сия: Тво­их пес­но­пев­цев, Бо­го­ро­ди­ца, / как жи­вой и обиль­ный ис­точ­ник, / устро­ив­ших празд­ник ду­хов­ный, Ты утвер­ди / и в бо­же­ствен­ной сла­ве Тво­ей / удо­стой вен­цов славы.

Се­даль­ны, глас 4. По­до­бен: Ско­ро предвари:

Се­даль­ны, глас 4

Сми­ре­ние воз­не­се одер­жи­ма­го злы­ми, мы­та­ря воз­сте­нав­ша, / и еже очи­сти, к Зи­жди­те­лю воз­звав­ша: / воз­но­ше­ние же низ­ло­жи от прав­ды / ока­ян­на­го фа­ри­сея ве­ле­ре­чу­ю­ща. / Тем­же по­рев­ну­им доб­рым, злых отступающе. Сми­ре­ние воз­вы­си­ло / осквер­нен­но­го де­ла­ми злы­ми мы­та­ря, / пе­чаль­но­го и “Сми­луй­ся!” к Со­зда­те­лю воз­звав­ше­го; / воз­но­ше­ние же низ­ло­жи­ло, ли­шив пра­вед­но­сти / жал­ко­го фа­ри­сея ве­ли­чав­ше­го­ся. / Так по­рев­ну­ем же де­лам доб­рым, / уда­ля­ясь от злых.
Сла­ва: Сми­ре­ние древ­ле воз­не­се мы­та­ря, / пла­чем возо­пив­ша: очи­сти, и оправ­ди­ся. / То­го под­ра­жа­им вси, во глу­би­ну зол впад­шии, / возо­пи­им Спа­су из глу­би­ны серд­ца: / со­гре­ши­хом, очи­сти едине Человеколюбче. Сла­ва: Сми­ре­ние воз­вы­си­ло неко­гда / мы­та­ря, с пла­чем воз­звав­ше­го: “Сми­луй­ся!” / и оправ­да­ло его. / Бу­дем же под­ра­жать ему / все, во глу­би­ну зол впад­шие, / воз­гла­сим Спа­си­те­лю из глу­би­ны серд­ца: / “Со­гре­ши­ли мы, сми­луй­ся еди­ный Человеколюбец!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ско­ро при­и­ми Вла­ды­чи­це, мо­ле­ния на­ша, / и сия при­не­си Тво­е­му Сы­ну и Бо­гу, Гос­по­же Все­не­по­роч­ная: / раз­ре­ши об­сто­я­ния к Те­бе при­те­ка­ю­щих, / со­кру­ши коз­ни, и низ­ло­жи дер­зость во­ору­жа­ю­щих­ся без­бож­но / на ра­бы Твоя, Пречистая. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ско­ро при­ми, Вла­ды­чи­ца, мо­ле­ния на­ши / и при­не­си их Сы­ну Тво­е­му и Бо­гу, Гос­по­жа Все­не­по­роч­ная. / Раз­ре­ши бед­ствия к Те­бе при­бе­га­ю­щих, / со­кру­ши коз­ни и низ­ло­жи дер­зость без­бож­ных, / во­ору­жа­ю­щих­ся про­тив ра­бов Твоих.

Песнь 4:

Ир­мос: Хри­стос моя си­ла, / Бог и Гос­подь, / чест­ная Цер­ковь / бо­го­леп­но по­ет, взы­ва­ю­щи, / от смыс­ла чи­ста, о Гос­по­де празднующи.

Песнь 4

Ир­мос: “Хри­стос – моя си­ла, / Бог и Гос­подь”, / – свя­тая Цер­ковь бла­го­го­вей­но по­ет, / воз­гла­шая от чи­сто­го ра­зу­ма, / в Гос­по­де торжествуя.

Из­ряд­ный по­ка­за путь воз­но­ше­ния, сми­ре­ние, / Сло­во сми­рив­ше­е­ся да­же и до зра­ка ра­бия: / Его­же под­ра­жая вся­кий, воз­но­ша­ет­ся смиряяся. Пре­вос­ход­ный путь воз­вы­ше­ния – сми­ре­ние, / по­ка­за­ло Сло­во, / сми­рив­ше­е­ся да­же и до об­ра­за раб­ско­го: / то­му под­ра­жая, вся­кий воз­но­сит­ся, смиряясь.
Воз­не­се­ся пра­вед­ник, и низ­па­де фа­ри­сей: / во мно­же­стве же зол отяг­ча­е­мый сми­ри­ся, / но воз­не­се­ся мы­тарь, нена­деж­но оправдаемый. Воз­нес­ся пра­вед­ный фа­ри­сей – и пал; / мы­тарь же, мно­же­ством по­ро­ков отя­го­ща­е­мый / сми­рил­ся, но был воз­вы­шен, / сверх на­деж­ды по­лу­чая оправдание.
Ни­ще­ты хо­да­тай, от бо­гат­ства доб­ро­де­те­лей, безу­мие яви­ся: / и бо­гат­ство абие сми­ре­ние оправ­да­ния от край­ния ни­ще­ты, / юже стяжим. При­но­ся­щим ни­ще­ту, / не смот­ря на изоби­лие доб­ро­де­те­лей, / яви­лось без­рас­суд­ство; / а сми­ре­ние на­про­тив – об­ре­те­ни­ем оправ­да­ния, / не смот­ря на ску­дость край­нюю. / Бу­дем же его приобретать!
Пред­ре­кл еси Вла­ды­ко, ве­ле­мудр­ству­ю­щим про­ти­во­ста­ти вся­че­ски, / и сми­рен­ным бла­го­дать Твою по­дая Спа­се, / сми­рив­шим­ся ныне нам Твою бла­го­дать низпосли. Пред­рек Ты, Вла­ды­ка, / что вы­со­ко­ум­ным вся­че­ски про­ти­вишь­ся, / а сми­рен­ным бла­го­дать Твою по­да­ешь, Спа­си­тель; / ныне нам, сми­рив­шим­ся, / бла­го­дать Твою ниспошли.
Сла­ва: К Бо­же­ствен­но­му воз­но­ше­нию прис­но воз­во­дя нас Спас и Вла­ды­ка, / вы­со­ко­твор­ное по­ка­за сми­ре­ние: / но­ги бо уче­ни­ком Сво­има ру­ка­ма обмы. Сла­ва: К бо­же­ствен­ной вы­со­те все­гда нас воз­во­дя, / Спа­си­тель и Вла­ды­ка по­ка­зал воз­вы­ша­ю­щее сми­ре­ние: / ибо но­ги уче­ни­кам / Он Сво­и­ми ру­ка­ми омыл.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Яко Свет непри­ступ­ный Де­во рожд­шая, / ду­ши мо­ея тьму све­ти­тель­ною за­рею раз­же­ни, / и к сте­зям спа­се­ния жи­тие мое руководствуй. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Как Свет Непри­ступ­ный ро­див­шая, / ду­ши мо­ей тьму свет­лым си­я­ни­ем, Де­ва, рас­сей, / и к сте­зям спа­се­ния жизнь мою направь.
Ка­та­ва­сия: Се­дяй в Сла­ве / на Пре­сто­ле Бо­же­ства / во об­ла­це ле­г­це, / при­и­ди Иисус Пре­бо­же­ствен­ный, / Нетлен­ною Дла­нию / и спа­се зо­ву­щия: / сла­ва, Хри­сте, си­ле Твоей. Ка­та­ва­сия: Си­дя­щий в сла­ве / на пре­сто­ле Бо­же­ства, / на об­ла­ке лег­ком, / при­шел Иисус бо­же­ствен­ней­ший, / но­си­мый непо­роч­ной ру­кою, / и спас взы­ва­ю­щих: / “Сла­ва, Хри­сте, си­ле Твоей!”

Песнь 5:

Ир­мос: Бо­жи­им све­том Тво­им, Бла­же, / утре­ню­ю­щих Ти ду­ши лю­бо­вию оза­ри, мо­лю­ся, / Тя ве­де­ти, Сло­ве Бо­жий, / ис­тин­на­го Бо­га, / от мра­ка гре­хов­на­го взывающа.

Песнь 5

Ир­мос: Бо­же­ствен­ным све­том Сво­им, Бла­гой, / ду­ши с рас­све­та к Те­бе стре­мя­щих­ся / лю­бо­вью оза­ри, – мо­люсь я, – / что­бы знать Те­бя, Сло­во Бо­жие, ис­тин­но­го Бо­га, / от мра­ка гре­хов / к Се­бе призывающего.

Фа­ри­се­е­вы доб­ро­де­те­ли пот­щим­ся под­ра­жа­ти, / и по­рев­но­ва­ти мы­та­ре­ву сми­ре­нию, / во обою нена­ви­дя­ще без­мест­ное мне­ние, / и па­гу­бу падений. Фа­ри­се­е­вым доб­ро­де­те­лям по­ста­ра­ем­ся под­ра­жать, / и рев­но­вать сми­ре­нию мы­та­ря, / нена­ви­дя в них обо­их недоб­рое: / без­рас­суд­ство и па­гу­бу грехопадений.
Прав­ды те­че­ние тщет­ное об­ли­чи­ся, / со­пряг в нем фа­ри­сей мне­ние: / абие же мы­тарь вы­со­ко­твор­ною доб­ро­де­те­лию / стя­жа спут­ни­ка, смирение. Бег пра­вед­но­сти как тщет­ный об­ли­чен: / ибо со­че­тал с ним фа­ри­сей са­мо­мне­ние; / мы­тарь же, на­про­тив, взял в спут­ни­ки се­бе / воз­вы­ша­ю­щую доб­ро­де­тель – смирение.
Ко­лес­нич­ник в доб­ро­де­те­лех, мня­ше­ся те­щи фа­ри­сей: / но пе­ший, па­че ли­дий­ския ко­лес­ни­цы те­кий, мы­тарь доб­ре пред­ва­ри, / при­пряг щед­ро­те смирение. Как воз­ни­чий мчать­ся в доб­ро­де­те­лях ду­мал фа­ри­сей; / но пе­шим с быст­рой ко­лес­ни­цей со­стя­за­ясь, / мы­тарь успеш­но его опе­ре­дил, / с жа­лост­ным воз­гла­сом со­че­тав смирение.
Мы­та­ре­ву прит­чу вси ура­зу­мев­ше умом, / при­и­ди­те по­рев­ну­им сле­зам, / дух со­кру­шен­ный Бо­гу при­но­ся­ще, / гре­хов ищу­ще оставления. Прит­чу о мы­та­ре все ура­зу­мев умом, / да­вай­те возрев­ну­ем со сле­за­ми, / дух со­кру­шен­ный Бо­гу при­но­ся, / ко­гда ищем гре­хов отпущения.
Сла­ва: Воз­нос­ли­вый и злоб­ный, гор­де­ли­вый же и дер­зый / да­ле­че от­ри­нем ра­зум­нии фа­ри­се­ев нрав, лю­тый ве­ле­х­валь­ный, / яко да не об­на­жим­ся Бо­же­ствен­ныя благодати. Сла­ва: Гор­де­ли­вый и по­роч­ный, кич­ли­вый же и дерз­кий / да­ле­ко от­ри­нем, ра­зум­ные, фа­ри­се­ев нрав, страш­но за­нос­чи­вый, / что­бы не ли­шить­ся нам / бо­же­ствен­ной благодати.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Жезл си­лы Бла­гая, всем низ­посли нам к Те­бе при­бе­га­ю­щим, / об­ла­да­ти по­сре­де всех враг по­да­ю­щи, / и вся­ка­го вре­да изымающи. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Жезл си­лы, Бла­гая, нис­по­шли / всем нам, к Те­бе при­бе­га­ю­щим, / да­вая нам гос­под­ство­вать сре­ди всех вра­гов / и от вся­ко­го вре­да избавляя.
Ка­та­ва­сия: Ужа­со­ша­ся вся­че­ская / о Бо­же­ствен­ней сла­ве Тво­ей: / Ты бо, Неис­ку­со­брач­ная Де­во, / име­ла еси во утро­бе над все­ми Бо­га / и ро­ди­ла еси Без­лет­на­го Сы­на, / всем вос­пе­ва­ю­щим Тя / мир подавающая. Ка­та­ва­сия: Изу­мил­ся весь мир / о бо­же­ствен­ной сла­ве Тво­ей: / ибо Ты, бра­ка не по­знав­шая Де­ва, / но­си­ла во чре­ве Тво­ём Все­выш­не­го Бо­га / и ро­ди­ла веч­но­го Сы­на, / всем вос­пе­ва­ю­щим Те­бя мир подающего.

Песнь 6:

Ир­мос: Жи­тей­ское мо­ре, / воздви­за­е­мое зря на­па­стей бу­рею, / к ти­хо­му при­ста­ни­щу Тво­е­му при­тек, во­пию Ти: / воз­ве­ди от тли жи­вот мой, / Многомилостиве.

Песнь 6

Ир­мос: Жи­тей­ское мо­ре ви­дя / под­ни­ма­ю­ще­е­ся вол­на­ми ис­ку­ше­ний, / я, к ти­хой при­ста­ни Тво­ей при­бег­нув, взы­ваю Те­бе: / “Воз­ве­ди от ги­бе­ли жизнь мою, / Многомилостивый!”

Жи­тия по­при­ще мы­тарь вку­пе и фа­ри­сей те­ча­ста: / но ов убо вы­со­ко­уми­ем со­дер­жимь, срамне уто­ну, / ов же сми­ре­ни­ем спасеся. Жиз­нен­ный путь вме­сте / мы­тарь и фа­ри­сей про­шли: / но один без­рас­суд­ством увле­чен­ный, / по­зор­но кру­ше­ние по­тер­пел, / дру­гой же сми­ре­ни­ем спасся.
Жи­тия бед­ное пре­ми­ну­ю­ще мы те­че­ние, / под­ра­жа­им мы­та­ре­во убо муд­ро­ва­ние рев­ни­тель­но: / бе­жим же ки­че­ния мерз­ка­го фа­ри­сея, и жи­ви будем. Мы, жизнь к пра­вед­но­сти из­ме­няя, / ше­ствию мы­та­ря бу­дем под­ра­жать, / его об­ра­зу мыс­лей за­вид­но­му: / но от мерз­кой спе­си фа­ри­сея / убе­жим, и жи­вы будем.
Нра­вом по­рев­ну­им Спа­са Иису­са, и Его сми­ре­нию, / же­ла­ю­ще непре­стан­ное ра­до­сти се­ле­ние по­лу­чи­ти, / во стране жи­ву­щих водворяющеся. Нра­вам бу­дем рев­но­вать / Спа­си­те­ля Иису­са и Его сми­ре­нию, / мы, же­ла­ю­щие оби­те­ли непре­стан­ной ра­до­сти до­стичь, / в стране жи­вых водворившись
По­ка­зал еси Вла­ды­ко, Тво­им уче­ни­ком вы­со­ко­твор­ное сми­ре­ние, / лен­ти­ем пре­по­я­сан по чре­слом, но­зе умыл еси, / и се­му об­ра­зу под­ра­жа­ти по­ве­лел еси. По­ка­зал Ты, Вла­ды­ка, Сво­им уче­ни­кам / воз­вы­ша­ю­щее сми­ре­ние, / по­ло­тен­цем пре­по­я­сав­шись по чре­с­лам, но­ги им омыл, / и Сво­е­му при­ме­ру под­ра­жать заповедал.
Сла­ва: Жи­тие про­и­до­ста фа­ри­сей доб­ро­де­тель­ми, и мы­тарь пре­гре­шень­ми. / Но ов убо от гор­до­сти умо­вред­ныя, от­сту­пи сми­ре­ния: / ов же воз­но­ша­ет­ся, сми­рен­но­мудр явлься. Сла­ва: Жизнь по-раз­но­му двое про­жи­ли: / фа­ри­сей в доб­ро­де­те­лях, а мы­тарь в со­гре­ше­ни­ях. / Но один по гор­до­сти безум­ной от сми­ре­ния от­сту­пил; / дру­гой же воз­вы­ша­ет­ся, сми­рен­но­муд­рен­ным явившись.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На­га про­сто­тою, нехит­рост­ною же жиз­нию со­зда­на, / пре­ступ­ле­ния ле­стию одея мя враг, и пло­ти де­бель­ством: / ныне же Тво­им хо­да­тай­ством От­ро­ко­ви­це, спасаюся. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ме­ня, на­гим по про­сто­те / и для жиз­ни бес­хит­рост­ной со­здан­но­го, / пре­ступ­ле­ния одеж­дою одел враг и тя­же­стью пло­ти; / ныне же я по­сред­ни­че­ством Тво­им / спа­са­юсь, Отроковица.
Ка­та­ва­сия: Бо­же­ствен­ное сие и все­чест­ное / со­вер­ша­ю­ще празд­не­ство, / Бо­го­муд­рии, Бо­го­ма­те­ре, / при­и­ди­те, ру­ка­ми вос­пле­щим, / от Нея рожд­ша­го­ся Бо­га славим. Ка­та­ва­сия: Бо­же­ствен­ный сей и все­ми чти­мый / со­вер­шая празд­ник Бо­го­ма­те­ри, / при­ди­те, бо­го­муд­рые, / нач­нем ру­ко­плес­кать, / от Нее рож­ден­но­го Бо­га славя.

Кондак, глас 4. По­до­бен: Явил­ся еси днесь:

Кондак, глас 4

Фари­се­е­ва убе­жим вы­со­ко­гла­го­ла­ния, / и мы­та­ре­ве на­учим­ся вы­со­те гла­гол сми­рен­ных, / по­ка­я­ни­ем взы­ва­ю­ще: / Спа­се ми­ра, / очи­сти ра­бы Твоя. Избе­гать бу­дем фа­ри­се­е­ва ве­ле­ре­чия / и на­учим­ся вы­со­те слов мы­та­ря сми­рен­ных, / по­ка­ян­но вос­кли­цая: / “Спа­си­тель ми­ра, / будь ми­ло­стив к ра­бам Твоим!”

Вто­рый кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Иной кондак, глас 3

Воз­ды­ха­ния при­не­сем мы­тар­ская Гос­по­де­ви, / и к Нему при­сту­пим греш­нии яко Вла­ды­це: / хо­щет бо спа­се­ния всех че­ло­ве­ков, / остав­ле­ние по­да­ет всем ка­ю­щим­ся. / Нас бо ра­ди во­пло­ти­ся, / Бог сый От­цу собезначальный. По­доб­но мы­та­рю сте­на­ния при­не­сем Гос­по­ду, / и при­па­дем к Нему, греш­ные, как к Вла­ды­ке: / ибо же­ла­ет Он спа­се­ния всех лю­дей, / про­ще­ние по­да­ет всем ка­ю­щим­ся; / ведь ра­ди нас Он во­пло­тил­ся, / Бог, От­цу собезначальный.
Икос: Са­ми се­бе бра­тие вси сми­рим воз­ды­ха­нь­ми, / ры­да­нь­ми по­би­ем со­весть: / да в су­де то­гда веч­ном та­мо явим­ся вер­нии, / непо­вин­ни, по­лу­чив­ше остав­ле­ние. / Та­мо бо есть во­ис­тин­ну ослаб­ле­ние, / еже ви­де­ти нам ныне умо­лим: / та­мо бо­лезнь от­бе­же, пе­чаль и из глу­би­ны воз­ды­ха­ния, / во Еде­ме див­нем, его­же Хри­стос Зи­жди­тель, / Бог сый От­цу собезначальный. Икос: Са­ми се­бя, бра­тия, все сми­рим, / сте­на­ни­я­ми и се­то­ва­ни­я­ми по­ра­зим со­весть, / что­бы то­гда, на су­де веч­ном, / явить­ся вер­ны­ми, непо­вин­ны­ми, про­ще­ние по­лу­чив. / Ибо там по­ис­ти­не от­ра­да, / и что­бы нам ее узреть, ныне при­не­сем моль­бы; / там му­ка ото­шла, скорбь и из глу­би­ны сте­на­ния, / в Эде­ме див­ном, Тво­рец ко­то­ро­го Хри­стос, / Бог, От­цу собезначальный.

Песнь 7:

Ир­мос: Ро­со­да­тель­ну убо пещь / со­де­ла Ан­гел / пре­по­доб­ным от­ро­ком, / хал­деи же опа­ля­ю­щее / ве­ле­ние Бо­жие му­чи­те­ля уве­ща во­пи­ти: / бла­го­сло­вен еси, Бо­же отец наших.

Песнь 7

Ир­мос: Ро­со­нос­ною со­де­лал печь / Ан­гел для бла­го­че­сти­вых от­ро­ков, / а Бо­жие ве­ле­ние, хал­де­ев опа­ляв­шее, / му­чи­те­ля убе­ди­ло взы­вать: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”

Оправ­да­ния де­лы воз­вы­ша­е­мый, / сетьми тще­сла­вия лю­те пре­воз­не­се­ся фа­ри­сей, без­мер­но хва­ля­ся: / мы­тарь же лег­ким кри­лом сми­ре­ния воз­нес­ся, Бо­гу приближися. Оправ­да­ни­ем де­ла­ми над­ме­ва­ясь, / в се­тях тще­сла­вия бед­ствен­но пре­воз­нес­ся / фа­ри­сей, без ме­ры хва­лив­ший­ся; / мы­тарь же лег­ким кры­лом сми­ре­ния под­няв­шись, / к Бо­гу приблизился.
Сми­ре­ния аки ле­стви­цею упо­тре­би­вся об­ра­зом мы­тарь, / к небес­ней вы­со­те воз­вы­си­ся: / гор­ды­нею же гни­лою и безу­ми­ем ока­ян­ный воз­нес­ся фа­ри­сей, / сни­де до ада преисподняго. Сми­ре­ние как лест­ни­цу упо­тре­бив, / мы­тарь так к небес­ной вы­со­те воз­вы­сил­ся; / хваст­ли­во­стью же и гни­лою пу­сто­той воз­нес­шись, жал­кий фа­ри­сей / до дна ада нисходит.
Пра­вед­ных ло­вя убо лу­ка­вый, / об­раз­ми тще­сла­вия кра­дет: / греш­ных же сетьми от­ча­я­ния свя­зу­ет. / Но убо от обо­их зол мы­та­ря рев­ни­те­лие, из­ба­ви­ти­ся потщимся. Пра­вед­ных улов­ляя, об­ман­щик / дей­стви­ем тще­сла­вия гра­бит их, / греш­ных же свя­зы­ва­ет от­ча­я­ния се­тя­ми; / но мы от обо­их этих зол, / рев­ност­но под­ра­жая мы­та­рю, / из­ба­вить­ся постараемся.
Мо­лит­вою Бо­гу на­ше­му при­па­дем, / сле­за­ми и теп­лы­ми воз­ды­ха­нии, / под­ра­жа­ю­ще мы­та­ре­во вы­со­ко­твор­ное сми­ре­ние, по­ю­ще вер­нии: / бла­го­сло­вен еси Бо­же отец наших. В мо­лит­ве к Бо­гу на­ше­му при­па­дем / со сле­за­ми и го­ря­чи­ми сте­на­ни­я­ми, / под­ра­жая воз­вы­ша­ю­ще­му сми­ре­нию мы­та­ря / и вос­пе­вая, вер­ные: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
Сла­ва: На­ка­зу­яй уче­ни­ки пред­гла­го­лал еси Вла­ды­ко, не мудр­ство­ва­ти вы­со­кая, / со­в­во­ди­ти­ся же сми­рен­ным уча Спа­се. / Тем­же зо­вем Те­бе вер­нии: / бла­го­сло­вен еси Бо­же отец наших. Сла­ва: На­став­ляя уче­ни­ков, / за­по­ве­до­вал Ты, Вла­ды­ка, не вы­со­ко­мудр­ство­вать, / но учил за сми­рен­ны­ми сле­до­вать, Спа­си­тель. / По­то­му мы, вер­ные, вос­кли­ца­ем Те­бе: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Иа­ков­лю Тя доб­ро­ту, и Бо­же­ствен­ную ле­стви­цу, / от до­лу юже ви­де пер­вее, про­стер­тую к вы­со­те, / ве­мы Чи­стая, низ­во­дя­щую свы­ше Бо­га во­пло­щен­на, / и зем­ныя па­ки возводящую. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Те­бя, Кра­со­ту Иа­ко­ва и бо­же­ствен­ную Лест­ни­цу, / ко­то­рую он ви­дел преж­де, / от зем­ли про­стер­тую к вы­со­те, мы зна­ем, Чи­стая, / низ­во­дя­щую свы­ше Бо­га во­пло­щен­но­го, / а смерт­ных вновь ту­да возводящую.
Ка­та­ва­сия: Не по­слу­жи­ша тва­ри Бо­го­муд­рии / па­че Со­здав­ша­го, / но, ог­нен­ное пре­ще­ние му­же­ски по­прав­ше, / ра­до­ва­х­у­ся, по­ю­ще: / пре­пе­тый от­цев Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси. Ка­та­ва­сия: Не по­чти­ли бо­го­муд­рые / тво­ре­ния боль­ше Твор­ца, / но угро­жав­ший им огонь му­же­ствен­но по­прав, / ра­дост­но вос­пе­ва­ли: / “Пре­х­валь­ный Гос­подь и Бог от­цов, / бла­го­сло­вен Ты!”

Песнь 8:

Ир­мос: Из пла­мене пре­по­доб­ным ро­су ис­то­чил еси / и пра­вед­на­го жерт­ву во­дою по­па­лил еси: / вся бо тво­ри­ши, Хри­сте, ток­мо еже хо­те­ти. / Тя пре­воз­но­сим во вся веки.

Песнь 8

Ир­мос: Из пла­ме­ни Ты для бла­го­че­сти­вых ро­су ис­то­чил, / и жерт­ву пра­вед­ни­ка во­дою по­па­лил: / ибо все Ты со­вер­ша­ешь, Хри­сте, од­ним Сво­им хо­те­ни­ем. / Те­бя мы пре­воз­но­сим во все века.

Сми­рен­но­муд­рен­ным нра­вом / ми­ло­сти­ва Гос­по­да мы­тарь воз­дох­нув об­ре­те, и спа­сен бысть: / об­ра­зом же лю­тым язы­ка ве­ле­ре­чи­ва­го, / прав­ды от­па­де фарисей. Сми­ре­но­муд­рен­ным ра­зу­мом вос­сте­нав, / мы­тарь об­рел Гос­по­да ми­ло­сти­вым и спас­ся; / но злым дей­стви­ем язы­ка ве­ле­ре­чи­во­го / от пра­вед­но­сти от­па­да­ет фарисей.
Фа­ри­се­е­ва ки­че­ния про­из­во­ле­ния, / и име­но­ва­ния чи­сто­ты, бе­жим вер­нии: / рев­ну­ю­ще мы­та­ре­ву доб­ре / по­ми­ло­ван­но­му сми­ре­нию и нраву. От над­мен­но­сти, фа­ри­се­ем из­бран­ной / и его так на­зы­ва­е­мой чи­сто­ты, / бе­жим вер­ные, рев­нуя успеш­но / мы­та­ря сми­ре­нию и нра­ву его, / по­ми­ло­ва­ние ему принесшему.
Гла­сы мы­та­ре­вы вер­нии ве­ща­им в церк­ви свя­тей: / Бо­же очи­сти, да с ним улу­чим про­ще­ние, / па­гу­бы ве­ле­х­валь­на­го из­бав­ль­ше­ся фарисея. Воз­гла­сы мы­та­ря, вер­ные, про­из­не­сем / в хра­ме свя­том: “Бо­же уми­ло­сер­дись!”, / что­бы с ним про­ще­ние по­лу­чить, / из­ба­вив­шись от па­гу­бы хваст­ли­во­го фарисея.
Воз­ды­ха­нию мы­та­ре­ву вси по­рев­ну­им, / и Бо­гу бе­се­ду­ю­ще, теп­лы­ми сле­за­ми возо­пи­им Ему: / Че­ло­ве­ко­люб­че, со­гре­ши­хом, / бла­го­у­тробне Щед­рый, очи­сти и спаси. Сте­на­нию мы­та­ря все по­рев­ну­ем / и, с Бо­гом бе­се­дуя, с го­ря­чи­ми сле­за­ми / вос­клик­нем Ему: / “Че­ло­ве­ко­лю­бец, со­гре­ши­ли мы! / Ми­ло­серд­ный, со­стра­да­тель­ный, по­ми­луй и спаси!”
Бла­го­сло­вим От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, Господа. Бла­го­сло­вим От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, Господа.
Сте­на­ни­ем мы­та­ре­вым Бог пре­кло­ни­ся, оправ­див же се­го, / всем по­ка­за пре­кло­ня­ти­ся прис­но, воз­ды­ха­нь­ми же и сле­за­ми, / пре­гре­ше­ний про­ся­ще разрешение. К сте­на­ни­ем мы­та­ря пре­кло­нил­ся Бог, / и оправ­дав его, всем ука­зал все­гда скло­нять­ся, / со сте­на­ни­я­ми и сле­за­ми про­ся, / со­гре­ше­ний разрешения.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Не вем па­че Те­бе ино­го за­ступ­ле­ния, / Тя пред­ла­гаю мо­лит­вен­ни­цу, Чи­стая Все­не­по­роч­ная. / Тя ко из Те­бе рож­ден­но­му хо­да­та­и­цу дви­жу: / всех оскорб­ля­ю­щих мя сво­бод­на покажи. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Не знаю я иной по­мо­щи кро­ме Те­бя, / Те­бя по­буж­даю к за­ступ­ни­че­ству, Чи­стая, Все­не­по­роч­ная, / Те­бя, меж на­ми и Рож­ден­ным от Те­бя По­сред­ни­цу: / от всех пе­ча­лей сво­бод­ным ме­ня яви.
Ка­та­ва­сия: От­ро­ки бла­го­че­сти­выя в пе­щи / Рож­де­ство Бо­го­ро­ди­чо спас­ло есть; / то­гда убо об­ра­зу­е­мое, / ныне же дей­ству­е­мое, / все­лен­ную всю воздви­за­ет пе­ти Те­бе: / Гос­по­да пой­те, де­ла, / и пре­воз­но­си­те Его во вся веки. Ка­та­ва­сия: От­ро­ков бла­го­че­сти­вых в пе­чи / Ди­тя Бо­го­ро­ди­цы спас­ло: / то­гда – про­об­ра­зу­е­мое, а ныне – дей­ству­ю­щее; / всю все­лен­ную со­зы­ва­ет Он петь Те­бе. / Пой­те Гос­по­да, тво­ре­ния, / и пре­воз­но­си­те во все века!

Песнь 9:

Ир­мос: Бо­га / че­ло­ве­ком невоз­мож­но ви­де­ти, / на Него­же не сме­ют чи­ни Ан­ге­льстии взи­ра­ти; / То­бою бо, Все­чи­стая, яви­ся че­ло­ве­ком / Сло­во во­пло­щен­но, / Его­же ве­ли­ча­ю­ще, / с Небес­ны­ми вои Тя ублажаем.

Песнь 9

Ир­мос: Невоз­мож­но лю­дям уви­деть Бо­га, / на Ко­то­ро­го не сме­ют пол­ки Ан­ге­лов взгля­нуть; / но чрез Те­бя, Все­чи­стая, / ста­ло ви­ди­мым для смерт­ных Сло­во во­пло­щен­ное. / Его ве­ли­чая, / мы вме­сте с небес­ны­ми во­ин­ства­ми / Те­бя восхваляем.

Путь воз­но­ше­ния сми­ре­ние, / от Хри­ста взем­ше спа­се­ния об­раз, / мы­та­ре­ву обы­чаю по­рев­ну­им, / ки­че­ние воз­но­ше­ния да­ле­че от­ме­та­ю­ще, / нра­вом же сми­рен­но­муд­рия Бо­га умоляюще. Путь воз­вы­ше­ния – сми­ре­ние, от Хри­ста по­стиг­нув, / спа­се­ния при­ме­ру, нра­ву мы­та­ря по­рев­ну­ем, / спесь пре­зри­тель­ную от­го­няя да­ле­ко, / умом же сми­рен­но­муд­рен­ным Бо­га умилостивляя.
Ду­шев­ную гор­ды­ню от­вер­жим, / нрав пра­вый сми­рен­но­муд­рия стя­жим, / се­бе оправ­да­ти не тщим­ся, / тще­сла­вия ки­че­ние воз­не­на­ви­дим, / и с мы­та­рем Бо­га умолим. Ду­шев­ное без­рас­суд­ство от­верг­нем, / нрав пря­мой в сми­рен­но­муд­рии при­об­ре­тем, / не бу­дем к са­мо­оправ­да­нию стре­мить­ся, / спесь тще­слав­ную воз­не­на­ви­дим / и с мы­та­рем Бо­га умилостивим.
Мо­лит­вы Со­де­те­лю ми­ло­сти при­не­сем мы­тар­ския, / фа­ри­сей­ских от­вра­ща­ю­ще­ся небла­го­дар­ных мо­литв, и ве­ле­х­валь­ных гла­сов, / иже на ближ­ня­го суд воз­во­дят, / да Бо­га ми­ло­сти­ва и свет привлечем. Моль­бы в се­то­ва­нии как мы­тарь при­не­сем Твор­цу, / от­вра­ща­ясь фа­ри­сей­ских мо­литв без­бла­го­дат­ных, / и хваст­ли­вых вос­кли­ца­ний, ко­то­рые о ближ­нем про­из­но­сят суд, / что­бы ми­лость Бо­жию и свет к се­бе привлечь.
Мно­гим пре­гре­ше­ний со­бра­ни­ем отяг­чен, / изоби­ли­ем зло­бы мы­та­ря пре­идох, / и фа­ри­се­е­во ве­ле­х­валь­ное ки­че­ние при­тя­жах, / от­всю­ду пуст всех быв бла­гих: / Гос­по­ди, по­ща­ди мя. Ве­ли­ким мно­же­ством со­гре­ше­ний отяг­чен, / я мы­та­ря пре­взо­шел пре­и­зоби­ли­ем по­ро­ка / и спесь хваст­ли­вую фа­ри­сея при­об­рел, / ото­всю­ду ока­зав­шись всех доб­ро­де­те­лей ли­шен­ным: / Гос­по­ди, по­ща­ди меня.
Тво­е­го спо­до­би бла­жен­ства, / Те­бе ра­ди ду­хом ни­щих су­щих: / уче­ни­ем бо Тво­е­го по­ве­ле­ния, / дух со­кру­шен­ный Те­бе при­но­сим, Спа­се / при­ем, спа­си Те­бе служащия. Удо­стой Тво­е­го бла­жен­ства / Те­бя ра­ди стя­жав­ших ду­хов­ную ни­ще­ту: / ибо ос­но­ву уче­ния Тво­е­го / дух со­кру­шен­ный Те­бе при­но­сим; / при­няв их, Спа­си­тель, бла­го­склон­но, / спа­сай слу­жа­щих Тебе.
Сла­ва: Бо­гу мы­тарь неко­гда по­мо­ли­вый­ся, / в цер­ковь верне вшед, оправ­да­ся: / воз­ды­ха­нь­ми бо и сле­за­ми при­шед, со­кру­ше­ни­ем же серд­ца: / все от­ло­жи гре­хов бре­мя очищеньми. Сла­ва: Неко­гда мы­тарь, Бо­гу по­мо­лив­ший­ся, / во храм с ве­рою взой­дя, был оправ­дан; / ибо, со сте­на­ни­я­ми и сле­за­ми при­сту­пив, / и с со­кру­ше­ни­ем серд­ца, / снял с се­бя все бре­мя гре­хов, / по Бо­жи­ей милости.
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Пе­ти, сла­ви­ти, и бла­жи­ти Тя да­вай нам, / до­стой­но чту­щим Тя Пре­чи­стая, / и Рож­де­ство Твое ве­ли­ча­ю­щим, еди­на бла­го­сло­вен­ная: / Ты бо еси по­хва­ла хри­сти­а­ном, / и к Бо­гу мо­лит­вен­ни­ца благоприятная. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Вос­пе­вать, сла­вить и пре­воз­но­сить Те­бя / по­да­вай нам, до­стой­но чту­щим Те­бя, Пре­чи­стая, / и рож­де­ние от Те­бя Хри­ста ве­ли­ча­ю­щим, Еди­ная бла­го­сло­вен­ная: / ибо Ты по­хва­ла хри­сти­ан, / и к Бо­гу Хо­да­та­и­ца благоприятная.
Ка­та­ва­сия: Всяк земно­род­ный / да взыг­ра­ет­ся, Ду­хом про­све­ща­емь, / да тор­же­ству­ет же Без­п­лот­ных умов есте­ство, / по­чи­та­ю­щее свя­щен­ное тор­же­ство Бо­го­ма­те­ре, / и да во­пи­ет: / ра­дуй­ся, Все­б­ла­жен­ная, / Бо­го­ро­ди­це, Чи­стая Приснодево. Ка­та­ва­сия: Вся­кий на зем­ле рож­ден­ный / да ли­ку­ет, Ду­хом про­све­ща­ясь, / да тор­же­ству­ет и бес­плот­ных Умов есте­ство, / по­чи­тая свя­щен­ное тор­же­ство Бо­го­ма­те­ри, / и да взы­ва­ет: / “Ра­дуй­ся, Все­б­ла­жен­ная, / Бо­го­ро­ди­ца чи­стая, Приснодева!”

Ек­са­по­сти­ла­рий воскресный.
Та­же Три­о­ди, глас 1. По­до­бен: Со уче­ни­ки взыдем:

Ек­са­по­сти­ла­рий воскресный
и за­тем из Три­о­ди, глас 1

Сла­ва: Вы­со­ко­ре­чия убе­жим фа­ри­се­е­ва злей­ша­го, / сми­ре­нию же на­вык­нем мы­та­ре­ву из­ряд­ней­ше­му, / да воз­не­сем­ся во­пи­ю­ще к Бо­гу со онем: / очи­сти ра­бы Твоя, / ро­ди­вый­ся от Де­вы Хри­сте Спа­се во­лею, / и Крест пре­тер­пе­вый, / со­воз­двиг­ну­вый мир Тво­им Бо­же­ствен­ным могутством. Сла­ва: Из­бег­нем вы­со­ко­ре­чия фа­ри­се­е­ва по­зор­ней­ше­го, / на­учим­ся же сми­ре­нию мы­та­ря до­стой­ней­ше­му, / что­бы нам воз­вы­сить­ся, взы­вая к Бо­гу с ним: / “Будь ми­ло­стив к ра­бам Тво­им, Хри­сте Спа­си­тель, / ро­див­ший­ся от Де­вы по во­ле Сво­ей, / и, Крест пре­тер­пев, с Со­бой воз­двиг­ший мир Твой / бо­же­ствен­ным могуществом!”
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен, по­до­бен: Тво­рец со­зда­ния, и Бог всех, / плоть че­ло­ве­че­скую при­ят из непо­роч­ныя утро­бы Тво­ея, / Все­пе­тая Бо­го­ро­ди­це: / и тлен­ное мое есте­ство все об­но­ви, / па­ки яко­же преж­де рож­де­ства оставль по рож­де­стве. / Ото­ну­ду­же Тя ве­рою вси вос­хва­ля­ю­ще зо­вем: / ра­дуй­ся ми­ру славо. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тво­рец со­зда­ния и Бог все­го / плоть че­ло­ве­че­скую при­нял / из непо­роч­но­го чре­ва Тво­е­го, все­х­валь­ная Бо­го­ро­ди­ца; / и тлен­ное мое есте­ство все об­но­вил, / вновь, как до рож­де­ния Сво­е­го со­хра­нив Те­бя и по рож­де­нии. / По­то­му все мы, вос­хва­ляя Те­бя с ве­рою, взы­ва­ем: / “Ра­дуй­ся, ми­ру слава!”

На хва­ли­тех сти­хи­ры вос­крес­ны Осмо­глас­ни­ка, 4.

На “Хва­ли­те” сти­хи­ры вос­крес­ные Ок­то­и­ха 4

И Три­о­ди са­мо­глас­ны 4: Не по­мо­лим­ся фа­ри­сей­ски, бра­тие: / ибо воз­но­сяй се­бе сми­рит­ся. / Сми­рим се­бе пред Бо­гом, / мы­тар­ски по­ще­ни­ем зо­ву­ще: / очи­сти ны Бо­же, грешныя. И Три­о­ди са­мо­глас­ны 4: Не бу­дем мо­лить­ся по-фа­ри­сей­ски, бра­тия: / ибо воз­но­ся­щий са­мо­го се­бя уни­жен бу­дет. / Сми­рим са­мих се­бя пред Бо­гом, / как мы­тарь в дни по­ста взы­вая: / “Будь ми­ло­стив, Бо­же, к нам грешным!”
Фа­ри­сей тще­сла­ви­ем по­беж­да­емь, / и мы­тарь по­ка­я­ни­ем при­к­ло­ня­емь, / при­сту­пи­ста к Те­бе еди­но­му Вла­ды­це: / но ов убо по­хва­ли­вся, ли­ши­ся бла­гих: / ов же ни­что­же ве­щав, спо­до­би­ся да­ро­ва­ний. / В сих воз­ды­ха­ни­их утвер­ди мя Хри­сте Бо­же, / яко Человеколюбец. Фа­ри­сей тще­сла­ви­ем по­беж­да­е­мый, / и мы­тарь по­ка­я­ни­ем при­к­ло­ня­е­мый, / при­сту­пи­ли к Те­бе, Еди­но­му Вла­ды­ке: / но один, по­хва­лив­шись, ли­шил­ся благ, / дру­гой же без мно­гих слов удо­сто­ил­ся да­ров. / В тех сте­на­ни­ях укре­пи ме­ня, Хри­сте Бо­же, / как Человеколюбец.
Стих: Вос­крес­ни Гос­по­ди Бо­же мой, да воз­не­сет­ся ру­ка Твоя, / не за­бу­ди убо­гих Тво­их до конца. Стих: Вос­стань, Гос­по­ди Бо­же мой, да воз­вы­сит­ся ру­ка Твоя, / не за­будь бед­ных Тво­их до кон­ца! Пс 9:33
Глас 3: Мы­та­ря и фа­ри­сея раз­ли­чие ра­зу­мев­ши ду­ше моя, / она­го убо воз­не­на­виждь гор­дын­ный глас: / ова­го же рев­нуй бла­го­уми­лен­ной мо­лит­ве, и возо­пий: / Бо­же, очи­сти мя греш­на­го, и по­ми­луй мя. Глас 3: Мы­та­ря и фа­ри­сея раз­ли­чие по­знав, ду­ша моя, / воз­не­на­видь од­но­го над­мен­ную речь, / но по­рев­нуй дру­го­го мо­лит­ве со­кру­шен­ной, и воз­зо­ви: / “Бо­же, будь ми­ло­стив ко мне, греш­но­му, и по­ми­луй меня!”
Стих: Ис­по­вем­ся Те­бе Гос­по­ди, всем серд­цем мо­им, / по­вем вся чу­де­са Твоя. Стих: Бу­ду сла­вить Те­бя, Гос­по­ди, всем серд­цем мо­им, / воз­ве­щу все чу­де­са Твои. Пс 9:2
Фа­ри­сея ве­ле­х­валь­ный глас, вер­нии воз­не­на­ви­де­ше, / мы­та­ре­вой же бла­го­уми­лен­ной мо­лит­ве по­рев­но­вав­ше, / не вы­со­кая мудр­ству­ем, но се­бе сми­ря­ю­ще со уми­ле­ни­ем воз­зо­вем: / Бо­же, очи­сти гре­хи наша. Фа­ри­сея речь хваст­ли­вую, вер­ные, воз­не­на­ви­дев, / а со­кру­шен­ной мо­лит­ве мы­та­ря по­рев­но­вав, / не бу­дем вы­со­ко­мудр­ство­вать, но се­бя сми­ряя, в со­кру­ше­нии вос­клик­нем: / “Бо­же, будь ми­ло­стив ко гре­хам нашим!”
Сла­ва, глас 8: От дел по­хва­лень­ми, / фа­ри­сея оправ­да­ю­ща се­бе осу­дил еси Гос­по­ди, / и мы­та­ря сми­рив­ша­ся, / и воз­ды­ха­нь­ми очи­ще­ния про­ся­ща оправ­дал еси: / не вни­ма­е­ши бо ве­ле­муд­рен­ным по­мыс­лом, / и со­кру­шен­ная серд­ца не уни­чи­жа­е­ши. / Тем­же и мы Те­бе при­па­да­ем во сми­ре­нии, / по­стра­дав­ше­му нас ра­ди: / по­даждь остав­ле­ние и ве­лию милость. Сла­ва, глас 8: По­хваль­бой де­ла­ми са­мо­го се­бя оправ­ды­ва­ю­ще­го / фа­ри­сея осу­дил Ты, Гос­по­ди, / и мы­та­ря, уме­рив­ше­го стра­сти / и со сте­на­ни­я­ми ми­ло­сти про­ся­ще­го, оправ­дал: / ибо не вни­ма­ешь Ты вы­со­ко­мер­ным по­мыш­ле­ни­ям, / и не пре­зи­ра­ешь со­кру­шен­ных сер­дец. / По­то­му и мы при­па­да­ем со сми­ре­ни­ем / к Те­бе, по­стра­дав­ше­му нас ра­ди: / “По­дай нам про­ще­ние и ве­ли­кую милость!”
И ныне: Пре­бла­го­сло­вен­на еси Бо­го­ро­ди­це Дево: И ныне, глас 2: Пре­бла­го­сло­вен­на Ты, Бо­го­ро­ди­ца Дева:
Сла­во­сло­вие ве­ли­кое и от­пуст. И обыч­но ли­тия в при­тво­ре, в ней­же по­ем: Сла­ва, и ныне: сти­хи­ру утрен­нюю еван­гель­скую. И час первый.

По­до­ба­ет ве­да­ти, яко сти­хи­ры вся 11 утрен­ния еван­гель­ския, от сея на­сто­я­щия Неде­ли, и да­же до Всех свя­тых, на ли­ти­ях утрен­них по­ют­ся в при­тво­ре, на Сла­ва, и ныне. Вест­но же бу­ди, яко от сея Неде­ли на­чи­на­ем че­сти в при­тво­ре, по от­пу­сте ли­тии, огла­ше­ния свя­та­го от­ца на­ше­го Фе­о­до­ра Сту­ди­та. И аще та­мо есть игу­мен, чтут­ся от него: аще же ни, то от екк­ли­си­ар­ха, сто­я­щим, и со вни­ма­ни­ем по­слу­ша­ю­щим бра­ти­ям. По скон­ча­нии же чте­ния гла­го­лем тро­парь пре­по­доб­но­му Фе­о­до­ру, глас 8: Пра­во­сла­вия на­став­ни­че: без Бо­го­ро­дич­на. И со­вер­шен­ный отпуст.

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

НА ЛИ­ТУР­ГИИ

Бла­жен­ны Осмо­глас­ни­ка: и от ка­но­на песнь 6. Про­ки­мен при­лу­чив­ша­го­ся гла­са. По вхо­де тро­парь вос­крес­ный. Сла­ва, и ныне: Бла­жен­ны Ок­то­и­ха на 6 и Три­о­ди песнь 6‑я, на 4. Про­ки­мен вос­крес­ный. По вхо­де тро­парь вос­крес­ный. Сла­ва, и ныне:

Кондак три­о­ди, глас 4. По­до­бен: Явил­ся еси днесь:

Кондак три­о­ди, глас 4

Фари­се­е­ва убе­жим вы­со­ко­гла­го­ла­ния, / и мы­та­ре­ве на­учим­ся вы­со­те гла­гол сми­рен­ных, / по­ка­я­ни­ем взы­ва­ю­ще: / Спа­се ми­ра, / очи­сти ра­бы Твоя. Избе­гать бу­дем фа­ри­се­е­ва ве­ле­ре­чия / и на­учим­ся вы­со­те слов мы­та­ря сми­рен­ных, / по­ка­ян­но вос­кли­цая: / “Спа­си­тель ми­ра, / будь ми­ло­стив к ра­бам Твоим!”

Апо­стол
к Ти­мо­фею, за­ча­ло 296:

Апо­стол
Вто­рое по­сла­ние к Ти­мо­фею, за­ча­ло 296

Ча­до Ти­мо­фее, ты по­сле­до­вал еси мо­е­му уче­нию, жи­тию, при­ве­ту, ве­ре, дол­го­тер­пе­нию, люб­ви, тер­пе­нию, из­гна­ни­ем, стра­да­ни­ем, яко­ва ми бы­ша во Ан­тио­хии, и во Ико­нии, и в Ли­с­трех: яко­ва из­гна­ния при­ях, и от всех мя из­ба­вил есть Гос­подь. И вси же хо­тя­щии бла­го­чест­но жи­ти о Хри­сте Иису­се, го­ни­ми бу­дут. Лу­ка­вии же че­ло­ве­цы и ча­ро­деи пре­успе­ют на гор­шее, пре­льща­ю­ще и пре­льща­е­ми. Ты же пре­бы­вай в ни­х­же на­учен еси и яже вве­ре­на суть те­бе, ве­дый, от ко­го на­учил­ся еси. И яко измла­да свя­щен­ная пи­са­ния уме­е­ши, мо­гу­щая тя умуд­ри­ти во спа­се­ние ве­рою, яже о Хри­сте Иисусе.

Ал­ли­лу­ия.

Сын мой Ти­мо­фей, ты по­сле­до­вал за мной в уче­нии, об­ра­зе жиз­ни, на­ме­ре­ни­ях, ве­ре, ве­ли­ко­ду­шии, люб­ви, тер­пе­нии, в го­не­ни­ях, стра­да­ни­ях, ко­то­рые по­стиг­ли ме­ня в Ан­тио­хии, в Ико­нии, в Ли­страх. Ка­кие го­не­ния я пре­тер­пел, и от всех из­ба­вил ме­ня Гос­подь! Да и все, же­ла­ю­щие жить бла­го­че­сти­во во Хри­сте Иису­се, го­ни­мы бу­дут. Злые же лю­ди и об­ман­щи­ки бу­дут пре­успе­вать к худ­ше­му, вво­дя в за­блуж­де­ние и за­блуж­да­ясь. Ты же пре­бы­вай в том, че­му был на­учен и в чем убе­дил­ся, зная, кем ты на­учен; и при­том ты с мла­ден­че­ства зна­ешь Свя­щен­ные Пи­са­ния, ко­то­рые мо­гут умуд­рить те­бя ко спа­се­нию чрез ве­ру во Хри­ста Иису­са. 2 Тим 3:10–15

Еван­ге­лие от Лу­ки, за­ча­ло 89:

Еван­ге­лие от Лу­ки, за­ча­ло 89

Ре­че Гос­подь прит­чу сию: че­ло­ве­ка два вни­до­ста в цер­ковь по­мо­ли­ти­ся: един фа­ри­сей, а дру­гий мы­тарь. Фа­ри­сей же став, си­це в се­бе мо­ля­ше­ся: Бо­же, хва­лу Те­бе воз­даю, яко несмь яко­же про­чии че­ло­ве­цы, хищ­ни­цы, непра­вед­ни­цы, пре­лю­бо­дее, или яко­же сей мы­тарь. По­щу­ся два­кра­ты в суб­бо­ту, де­ся­ти­ну даю все­го ели­ко при­тя­жу. Мы­тарь же из­да­ле­ча стоя, не хо­тя­ше ни очию воз­ве­сти на небо, но би­я­ше пер­си своя, гла­го­ля: Бо­же, ми­ло­стив бу­ди мне греш­ни­ку. Гла­го­лю вам, яко сни­де сей оправ­дан в дом свой па­че она­го: яко всяк воз­но­сяй­ся, сми­рит­ся, сми­ря­яй же се­бе, вознесется. Ска­зал Гос­подь прит­чу сию: два че­ло­ве­ка взо­шли в храм по­мо­лить­ся, один – фа­ри­сей, а дру­гой – мы­тарь. Фа­ри­сей, став, мо­лил­ся про се­бя так: «Бо­же, бла­го­да­рю Те­бя, что я не та­ков, как про­чие лю­ди: гра­би­те­ли, об­ман­щи­ки, пре­лю­бо­деи, или хо­тя бы как этот мы­тарь: по­щусь два ра­за в неде­лю, даю де­ся­тую часть от все­го, что при­об­ре­таю». А мы­тарь, стоя по­одаль, не смел да­же глаз под­нять к небу, но бил се­бя в грудь, го­во­ря: «Бо­же, будь ми­ло­стив ко мне, греш­ни­ку!» Го­во­рю вам: этот по­шел в дом свой оправ­дан­ным бо­лее, неже­ли тот. Ибо вся­кий, воз­вы­ша­ю­щий сам се­бя, уни­жен бу­дет, а сми­ря­ю­щий се­бя воз­вы­сит­ся. Лк 18:10–14

При­ча­стен:

Хва­ли­те Гос­по­да с Небес, хва­ли­те Его в Вышних.

По­до­ба­ет ве­да­ти, яко в сей сед­ми­це ино­мудр­ству­ю­щие со­дер­жат пост, гла­го­ле­мый ар­ци­ву­ри­ев. Мы же, [мо­на­си] на кийж­до день [се же, и в сре­ду и пя­ток:] вку­ша­ем сыр и яи­ца, [в 9 час.] Ми­ряне же ядят мя­со, раз­вра­ща­ю­ще онех ве­ле­ние то­ли­кия ереси.

Аще слу­чит­ся празд­ник Сре­те­ния Гос­под­ня в суб­бо­ту мя­со­пуст­ную, служ­ба умер­ших по­ет­ся в гроб­ни­це вся, ве­чер и утро: аще ли несть гроб­ни­цы, то по­ет­ся в сию суб­бо­ту пред Неде­лею о блуд­нем: а та­мо в суб­бо­ту мя­со­пуст­ную, то­чию празд­ни­ку еди­но­му поется.

При­ча­стен

Хва­ли­те Гос­по­да с небес, хва­ли­те Его в выш­них. Ал­ли­лу­ия. (3) Пс 148:1

Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки