Слава, и ныне, Богородичен: Иже Тебе ради богоотец пророк Давид / песненно о Тебе провозгласи, / величия Тебе Сотворшему: / предста Царица одесную Тебе. / Тя бо Матерь, Ходатаицу Живота показа, / без отца из Тебе вочеловечитися Благоволивый Бог, / да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, / и заблуждшее горохищное обрет овча, / на рамо восприим, к Отцу принесет, / и Своему хотению, с Небесными совокупит Силами, / и спасет, Богородице, мiр, / Христос имеяй велию и богатую милость. | И ныне, Богородичен: Через Тебя, Богородица, / ставший предком Божиим пророк Давид / благозвучно о Тебе провозгласил / пред сотворившем Тебе величие: / «Предстала Царица справа от Тебя». / Ибо Тебя Матерью, носительницей жизни сделал Бог, / без отца благоволивший воплотиться от Тебя, / чтобы обновить в нас Свой образ, погубленный страстями, / и, найдя заблудившуюся в горах овцу, / взяв на плечи ко Отцу принести, / и по Своей воле соединить с небесными Силами и спасти мир – / Христос, имеющий великую и богатую милость. |
Таже, Свете Тихий: Прокимен: Господь воцарися: и прочая по обычаю. | Вход. Свет отрадный: Прокимен, глас 6: Господь воцарился: Затем ектения сугубая, Сподоби, Господи: ектения просительная. |
На стиховне стихиры воскресны, глас 4: |
Стихиры на стиховне |
Господи, восшед на Крест, / прадеднюю нашу клятву потребил еси, / и сошед во ад, / вечныя узники свободил еси, / нетление даруя человеческому роду, / сего ради поюще славим / Животворящее и Спасительное Твое Востание.
Ины стихиры, по алфавиту: |
Ты, Господи, взойдя на Крест, / от прародителей пришедшее на нас проклятие отменил; / и сойдя во ад, бывших в нем от века узников освободил, / нетление даруя человеческому роду. / Потому мы, воспевая, славим / животворящее и спасительное Твое воскресение. |
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. | Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся. |
Повешен на древе, Едине Сильне, / всю тварь поколебал еси: / положен же во гробе, / живущия во гробех воскресил еси, / нетление и жизнь даруя человеческому роду. / Темже поюще, славим / тридневное Твое Востание. | Вися на Древе, Ты, единый Сильный, / все творение поколебал / и положенный во гробницу, / пребывавших в могилах воскресил, / нетление и жизнь даруя роду человеческому. / Потому мы воспевая славим / Твое воскресение на третий день. |
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. | Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется. |
Людие беззаконнии, Христе, / Тебе, предавше Пилату, распяти осудиша, / неблагодарнии о Благодетеле явившеся. / Но волею претерпел еси погребение: / самовластно воскресл еси тридневно, яко Бог, / даруя нам безконечный живот, и велию милость. | Народ беззаконный, предав Тебя, Христе, Пилату, / на распятие осудил, / неблагодарным к своему Благодетелю явившись. / Но Ты, добровольно погребение претерпев, / самовластно в третий день воскрес как Бог, / даруя нам бесконечную жизнь / и великую милость. |
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. | Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни. |
Со слезами жены дошедша гроба, Тебе искаху, / не обретша же, рыдающа с плачем вопиюща глаголаху: / увы нам, Спасе наш Царю всех, / како украден был еси; / кое же место держит Живоносное Тело Твое? / Ангел же к ним отвещаваше, не плачите, глаголет, / но шедша проповедите, яко воскресе Господь, / подая нам радость, яко Един Благоутробен. | Жены, со слезами достигнув гроба, / стали Тебя искать, / но не найдя, скорбели и, с плачем взывая, восклицали: / «Увы, Спаситель наш, Царь всех! / Как украли Тебя? / И какое место обладает живоносным телом Твоим?» / Ангел же возгласил им в ответ: / «Не плачьте, но пойдите и возвестите, что воскрес Господь, / даруя нам радость, как единый милосердный!»
Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет: |
Слава, и ныне, Богородичен: Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, / утоляющи лютая на ны востания, / всякия скорби нас изменяющи. / Тя бо, Едину, твердое и известное Утверждение имамы, / и Твое предстательство стяжахом. / Да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии, / потщися на умоление, Тебе верно вопиющих: / радуйся, Владычице, всех Помоще, / Радосте и Покрове, и Спасение душ наших. | Слава, и ныне, Богородичен: Приклонись к мольбам рабов Твоих, Всенепорочная, / прекращая беды, на нас восстающие, / от всякой скорби нас избавляя: / ибо Тебя одну как твердую и надежную опору мы имеем, / и в Тебе защиту обрели. / Да не постыдимся, Владычица, Тебя призывая! / Поспеши исполнить моление Тебе с верою взывающих: / «Радуйся, Владычица, всем помощь, / радость и покров и спасение душ наших!» |
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш: | Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш: |
Тропарь, глас 4:Светлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость. |
ТропарьРадостную весть о воскресении узнав от Ангела, / и избавившись от прародительского осуждения, / Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: / «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, / дарующий миру великую милость!» |
Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. | Слава, и ныне, Богородичен: От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.
Тот же тропарь и на Бог – Господь: |
По непорочных ипакои, глас 4:Яже Твоего преславнаго востания, предтекша мироносицы, / апостолом проповедаху Христе, / яко воскресл еси яко Бог, / подая мирови велию милость. |
ИпакоиОбстоятельства воскресения Твоего дивного, / прибежав к Апостолам, возвещали мироносицы, / что Ты воскрес, Христе, как Бог, / подавая миру великую милость. |
Степенна, глас 4.
|
Степенны. Антифон 1 |
От юности моея / мнози борют мя страсти, / но Сам мя заступи, / и спаси, Спасе мой. | С юности моей / воюют со мною многие страсти; / но Сам защити / и спаси меня, Спаситель мой. |
Ненавидящии Сиона, / посрамитеся от Господа, / яко трава бо огнем / будете изсохше. | Ненавидящие Сион, устыдитесь Господа: / ибо вы будете иссушены, / как трава огнем. |
Слава: Святым Духом / всяка душа живится, / и чистотою возвышается, / светлеется Троическим Единством священнотайне. | Слава: Святым Духом всякая душа оживляется / и очищением возвышается, / в священной тайне просветляется / Троическим Единством. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Антифон 2:Воззвах Тебе Господи тепле, / из глубины души моея, / и мне да будут на послушание / Божественная Твоя ушеса. |
Антифон 2Воззвал я к Тебе, Господи пламенно / из глубины души моей, / и да будут мне внимать / Божественные уши Твои. |
На Господа надежду всяк кто стяжав, / вышший есть всех скорбящих. | Всякий, на Господа имеющий надежду, / выше всех печалей. |
Слава: Святым Духом / точатся благодатныя струи, / напаяюща всяку тварь / ко оживлению. | Слава: Святым Духом изливаются струи благодати, / орошающие все творение / для оживления. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Антифон 3:Сердце мое / к Тебе, Слове, да возвысится, / и да ничтоже усладит мя / от мирских красот на слабость. |
Антифон 3Сердце мое к Тебе, Слово, да возвысится, / и ничто меня не обольстит из наслаждений мира / к моему унижению. |
К матери своей / якоже имать кто любовь, / ко Господу тепльше / люблением должни есмы. | Как имеет всякий к матери своей любовь, / так и к Господу теплейшую любовь / мы должны иметь. |
Слава: Святым Духом / боговедения богатство, / зрения, и премудрости: / вся бо в сем отеческая веления слово открывает. | Слава: Святым Духом – богатство Богопознания, / созерцания и мудрости; / ибо чрез Него все Отеческие веления / Слово открывает. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Прокимен, глас 4:Воскресни, Господи, помози нам / и избави нас имене Твоего ради. Стих: Боже, ушима нашима услышахом, и отцы наши возвестиша нам. |
ПрокименВосстань, Господи, помоги нам / и избавь нас ради имени Твоего. Стих: Боже, мы ушами нашими услышали, и отцы наши возвестили нам. Пс 43:27, 2А |
Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50. | Всё, что дышит: и читаем Евангелие утреннее воскресное. Воскресение Христа увидев: Псалом 50. Слава: По молитвам апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже: И стихира: Воскрес Иисус из гроба: И молитва: Спаси, Боже, народ Твой: |
Канон воскресен,
|
КаноныПервый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 3, третий – Богородичен на 3 и Минеи на 4. Если празднуется святой на 6, – крестовоскресный на 2 и Богородичен на 2. |
Песнь 1Ирмос: Моря чермную пучину / невлажными стопами / древний пешешествовав Израиль, / крестообразныма Моисеовыма рукама / Амаликову силу в пустыни победил есть. |
Песнь 1Канон 1. Ирмос: Моря Красного пучину / не омоченными стопами / перейдя, древний Израиль, / крестообразно распростертыми Моисеевыми руками / Амаликово войско в пустыне в бегство обратил. |
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему. | Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему. |
Вознеслся еси на пречистем древе крестнем, / наше отпадение исправляя, / еже на древе исцеляя всегубительство, Владыко, / яко Благ и Всесилен. | Вознесся Ты, Владыка, / наше падение исправляя, / на пречистое древо Креста, / и всецелую нашу гибель / от древа познания исцеляя, / как благой и всемогущий. |
Во гробе плотски, во аде же с душею, яко Бог: / в раи же с разбойником, и на Престоле был еси, Христе, со Отцем и Духом, / вся исполняя Неописанный. | Во гробе плотью, а во аде с душою как Бог, / в раю же с разбойником / и на престоле был Ты, Христе, со Отцом и Духом, / все наполняя, беспредельный. |
Богородичен: Без семене Отчею волею / от Божественнаго Духа Божия зачала еси Сына, / и плотию родила еси: / Иже из Отца без матере, / нас же ради, из Тебе без отца. | Богородичен: По воле Отца без семени от Божественного Духа / Ты зачала Сына Божия, / и родила во плоти от Отца рожденного без матери, / и ради нас – от Тебя без отца. |
Другий канон Крестовоскресен. Глас 4.
|
Канон 2 |
Исцелил еси сокрушение человечества, Господи, / Божественною Твоею Кровию обновивый то: / и сокрушил еси сильнаго в крепости, / иже древле сокрушившаго Твое создание. | Исцелил Ты сокрушенное человечество, Господи, / Божественною Своею кровию обновив его, / и с силою властелина сокрушил, / некогда сокрушившего Твое создание. |
Мертвых востание, умерщвлением был еси: / крепость бо отъятся умерщвления, бравшися с Жизнию вечною, / Иже всеми владычествующу воплощенному Богу. | Воскресением мертвых / чрез мертвость Свою Ты сделался; / ибо сила умерщвления упразднена, / встретившись с Жизнью Вечной – / над всем Владычествующим / воплотившимся Богом. |
Богородичен: Красен превышши небесных сил, / Божественный Твой бысть Храм Одушевленный, / во утробе Ты носивши, Дево, Горо Святая, Бога нашего. | Богородичен: Прекрасным, высшим Сил небесных, / сделался Твой Божественный одушевленный храм – / носившая Тебя во чреве Дева, / святая гора Твоя, Боже наш. |
Ин канон Пресвятей Богородице,
|
Канон 3 |
Сотрясошася людие, смятошася языцы, / царствия же державная уклонишася, Чистая, от страха рождества Твоего: / прииде бо Царь мой, и низложи мучителя, / и мир от тли избави. | Пришли в движение народы, смутились племена / и склонились могущественные царства, / от страха пред Рожденным от Тебя, Чистая; / ибо пришел Царь мой, низложил мучителя / и мир от гибели избавил. |
Жилище Свое, живый в вышних, / к человеком сошед, освяти Христос, и непоколебимо яви: / Едина бо по рождестве девства сокровище, / Зиждителя рождши пребыла еси. | Обитель Свою на небесах Живущий, / Христос, сойдя к смертным освятил / и незыблемой явил; / ибо одна Творца Родившая / после родов девства сокровищем осталась.
Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу. |
Песнь 3Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: / Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение. |
Песнь 3Канон 1. Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, взывая: / «Ты моя сила, Господи, / и прибежище, и утверждение!» |
Древо животное, мысленный истинный виноград, / на Кресте висит, всем источая нетление. | Древо жизни, духовный и истинный виноград, / на Кресте висит, всем бессмертие источая. |
Яко велик, яко страшен, яко адово низложь шатание, / и яко Бог нетленен, ныне плотски воскресе. | Как великий, как страшный, / как надменность ада укротивший / и как Бог нетленный, Он ныне плотию воскрес. |
Богородичен: Ты едина сущим на земли, / яже паче естества благих Ходатаица, / Мати Божия была еси: / темже Ти, радуйся, приносим. | Богородичен: Ты одна для живущих на земле / сверхъестественных благ виновницей соделалась, Матерь Божия, / потому приветствие «радуйся» мы Тебе приносим. |
Ин, ирмос: Твоя песнословцы Богородице: | Канон 2 |
Ядом исполнены в мя змий зубы вонзе, Спасе, / яже, Вседержителю Владыко, гвоздьми рук Твоих сокрушил еси: / яко несть свят во святых, паче Тебе, Человеколюбче. | Полные яда зубы змий / вонзил в меня, Спаситель, / Ты же, Владыка Вседержитель, сокрушил их гвоздями рук Своих. / Ибо из святых нет столь святого, / как Ты, Человеколюбец. |
Виден был еси, Человеколюбче, волею во гробе мертв, Животворче, / и врата развергл еси адова, яже от веков душам: / яко несть свят во святых разве Тебе, Человеколюбче. | Ты явился, Человеколюбец, добровольно / во гробе мертвым, Животворец, / и врата ада отверз пребывавшим в нем от века душам. / Ибо из святых нет столь святого, / как Ты, Человеколюбец. |
Богородичен: Неорана бразда явилася еси, клас животный рождши, / всем причащающимся безсмертию Ходатая, / во святых Святаго свято почивающаго. | Богородичен: Невозделанным полем Ты явилась, / родившим Колос жизни, / подающий бессмертие всем, Ему приобщающимся, – / Святого, во святых свято почивающего. |
Ин, ирмос: С высоты снизшел еси волею на землю: | Канон 3 |
Очищается человеков существо, / Тобою присовокупльшееся нестерпимому Божественному Огню: / яко сокровенный, Пречистая Дево, в Тебе Хлеб испекшееся, / Иже и Тебе неврежденну сохраншему. | Очищается смертных естество, / чрез Тебя соединившееся / с нестерпимым Божественным огнем: / им оно как сокровенный хлеб / испеклось в Тебе, Дева Пречистая, / но и Ты невредимой сохранилась. |
Кая сия яже воистинну близ Бога; / яко превозшедши вся ангельския чины, / едина добротою девства, / яко Мати сияющи Вседержителя. | Кто Эта, поистине к Богу близкая, / как превзошедшая все Ангельские полки? / Это – Одна красотою девства сияющая, / как Матерь Вседержителя. |
Песнь 4Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, / Солнце Праведное, / ста в чине своем, / достойно взывающи: / слава силе Твоей, Господи. |
Песнь 4Канон 1. Ирмос: Вознесенным увидев на Кресте, / Тебя, Солнце правды, / стала Церковь на месте своем, достойно взывая: / «Слава силе Твоей, Господи!» |
Возшел еси, страсти моя исцеляя, на Крест / страстию Пречистыя плоти Твоея, / в нюже волею облеклся еси. / Темже Ти взываем: / слава силе Твоей, Господи. | Ты взошел на Крест, да уврачуешь мои страсти / страданиями Своей пречистой плоти, / которую Ты добровольно принял. / Потому мы восклицаем Тебе: / «Слава силе Твоей, Господи!» |
Безгрешнаго смерть вкусивши, / Животворящаго Тела Твоего, / достойно, Владыко, умертвися: / мы же вопием Ти, / слава силе Твоей, Господи. | Смерть, коснувшись непричастного греху / и животворящего тела Твоего, Владыка, / справедливо была умерщвлена; / мы же Тебе взываем: / «Слава силе Твоей, Господи!» |
Богородичен: Неискусобрачно родила еси, Дево, / и по рождестве явилася еси девствующи паки: / темже немолчными гласы, / еже радуйся, Тебе, Владычице, / верою несумненною взываем. | Богородичен: Не испытав брака зачала Ты, Дева, / и после родов по-прежнему явилась девственной; / потому мы не умолкающими голосами Тебе, Владычица, / с твердой верою восклицаем: «Радуйся!» |
Ин, ирмос: Неизследный Божий Совет:
Взаконен сый Израиль, / Тебе, Христе, взаконившаго Бога не позна: / но яко беззаконника, законопреступая, на Кресте пригвозди, / иже законоположению недостойный. |
Канон 2
Получивший закон Израиль / не познал Тебя, Христе, – Бога-Законодателя; / но как законопреступника ко Кресту / вопреки закону пригвоздил Тебя, / недостойный законодательства. |
Обожена Твоя, Спасе, Душа, / адова сокровища пленивши, / яже от века совоскреси души: / живоносное же Тело всем нетление источи. | Обоженная душа Твоя, Спаситель, / опустошив сокровищницы ада, / воскресила души от века в нем пребывавшие, / живоносное же тело Твое / всем нетление источило. |
Богородичен: Тебе, Приснодеву и истинную Богородицу вси славим, / Юже прообразоваше боговидцу Моисею / неопально, Пречистая, купина, огню примесившися. | Богородичен: Тебя, Приснодеву / и истинную Богородицу все мы славим, / Ту, Которую Боговидцу Моисею прообразовал / куст терновый, охваченный огнем, / но не сгоравший, Пречистая. |
Ин, ирмос: Седяй в славе:
Поживе с человеки, видимь быв Невидимый, / во зраце сый Непостижимаго Божества, / и воображься из Тебе, Отроковице, в чуждее, / ведущих Тя, Чистую Богоматерь, спасает. |
Канон 3
Общался с людьми Невидимый, / сделавшись видимым: / пребывая во образе непостижимого Божества / и приняв от Тебя, Отроковица, / образ прежде Ему несвойственный, / Он спасает знающих Тебя, чистую Богоматерь. |
Прият в вещественне Дева Невещественнаго, в причастии вещества, / Младенца от Нея бывша. / Темже во дву существу, Един познавается / плотоносец Бог, и Человек Пресущественный. | Дева вещественно приняла Невещественного, / явившегося с приобщением к веществу младенцем от Нее. / Потому Он в двух естествах единым познается: / Богом, облеченным плотию / и человеком сверхъестественным. |
По Рождестве Тя, Деву, Иже в Деву Тя вселися, / и рождься без семене, Слово и Бог пребысть, / и в рождестве Деву сохрани, / яко Владыка и Зиждитель всея твари. | После родов сохранил Тебя Девою / в Тебя – Деву Вселившийся / и родившийся без семени Бог-Слово / и при Своем рождении девственной соблюл, / как Владыка и Создатель всего творения. |
Песнь 5Ирмос: Ты, Господи мой, Свет в мир пришел еси, / Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения / верою воспевающия Тя. |
Песнь 5Канон 1. Ирмос: Ты, Господи мой, светом в мир пришел, / светом святым, от мрака неведения обращающим / с верою воспевающих Тебя. |
Ты, Господи, к земли милостивно сошел еси: / Ты вознесл еси падшее человеческое существо, на древе воздвизаемь. | Ты, Господи, на землю из сострадания сошел; / Ты возвысил падшее человеческое естество, / вися на Древе. |
Ты взял ми еси, Христе, прегрешений осуждение: / Ты разрушил еси болезни смертныя, Щедре, Божественным воскресением Твоим. | Ты снял с меня, Христе, / обвинение в грехах; / Ты разрешил муки смерти, Милосердный / Божественным воскресением Своим. |
Богородичен: Тя оружие непобедимое на враги предлагаем, / Тя утверждение, и надежду нашего спасения, Богоневесто, стяжахом. | Богородичен: Тебя как оружие несокрушимое / против врагов мы направляем / и в Тебе приобрели опору / и надежду нашего спасения, Божия Невеста. |
Ин, ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней: | Канон 2 |
Прият Тя всего усты ад безумный: / на Кресте бо пригвождена Тя видев, / копием прободена, бездыханна, / Живаго Бога проста вменяше человека. / Разуме же искусивый крепость Твоего Божества. | Принял Тебя всего своею пастью ад безумный: / ибо, пригвожденным к Древу Тебя узрев, / копьем пронзенным, бездыханным, / он Тебя – живого Бога / за простого человека счел; / но испытав, познал Божества Твоего силу. |
Разрушеный, Человеколюбче, Храм Твоего Телесе, / гроб разделивый и ад неволею оба суда истязуеми суть: / ов убо святых Твоих души, / телеса же другий соотсылающе, Безсмертне. | Разрушенный храм тела Твоего, Человеколюбец, / разделившие между собою гроб и ад / невольно получают оба должное возмездие: / один души святых Твоих, Бессмертный, высылает, / другой же – их тела. |
Богородичен: Се ныне исполнися пророческое проречение: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя, мир подавающа. | Богородичен: Вот, ныне исполнилось пророка предсказание: / ибо Ты, не познавшая брака Дева, / имела во чреве Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем, воспевающим Тебя, мир подающего. |
Ин, ирмос: Ныне востану:
Дом Тя славы, Гору Божию Святую, Чистая, / Невесту, Чертог, Храм освящения, / Сын Божий, в Тя вселився, / и рай сладости присносущныя нам содела. |
Канон 3
Тебя домом славы, святой горою Божией, / невестою, чертогом, храмом освящения / Сын Божий, вселившийся в Тебя, Чистая, / и раем вечного наслаждения для нас соделал. |
Плоть от крове Девственныя приял еси, Христе, / Безсеменну, Пречисту, Ипостасну, / и словесну и умну, одушевленну, / действенну, хотетельну, / Самовладычну и Самовластну. | Плоть от крови девственной / Ты принял без семени, Христе, / пречистую и ипостасную, / словесную и разумную, одушевленную, / деятельную и обладающую волей, / свободную и самовластную. |
Мучителей разум Девственное посрами чрево: / Младенец бо язву аспидную душегубную испыта рукою, / и отступника гордаго низлож, / верных под нозе покори. | Высокомерие тирана посрамило чрево Девственное; / ибо Младенец душепагубную нору аспидов исследовал рукою / и, низвергнув заносчивого отступника, / под ноги верным покорил его. |
Песнь 6Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, / Церковь вопиет Ти, / от бесовския крове очищшися / ради милости от ребр Твоих / истекшею Кровию. |
Песнь 6Канон 1. Ирмос: «Принесу Тебе жертву / со гласом хвалебным, Господи», / Церковь взывает Тебе, / от бесовской крови очистившись / по милосердию из ребр Твоих / истекшею кровию. |
Возшел еси на Крест, силою препоясався, / и соплется с мучителем, яко Бог, с высоты свергл еси, / Адама же непобедимою силою воскресил еси. | Ты взошел на Крест, / препоясавшись могуществом, / и, вступив в борьбу с мучителем, / как Бог, с высоты его низверг, / а Адама воскресил Своей непобедимой дланью. |
Воскресл еси блистаяйся красный из гроба, Христе, / и разгнал еси вся враги Божественною силою Твоею, / и вся, яко Бог, веселия исполнил еси. | Ты, Христе, блистая, / прекрасным воскрес из гроба / и рассеял всех врагов Своим Божественным могуществом, / и, как Бог, веселием все наполнил. |
Богородичен: О чудо всех чудес новейшее! / Яко Дева во утробе, всяческая обдержащаго / неискусомужно заченши, не тесновмести. | Богородичен: О чудо, всех чудес необычайнейшее! / Дева, зачав не зная мужа, / все Объемлющего вместила / во чреве, не стеснив. |
Ин, ирмос: Приидох во глубины морския: | Канон 2 |
Отверзе гортань свой ад, и пожре мя, / и душу разшири безумный: / но Христос сошед, возведе жизнь мою, яко Человеколюбец. | Раскрыл зев свой ад и поглотил меня, / и расширил душу свою, безумный; / но Христос, сойдя, возвел от гибели жизнь мою, / как Человеколюбец. |
Погибе смертию смерть, / умерый бо воскресе, нетление мне даруя: / явлься же женам провеща радость Безсмертный. | Смертию смерть попала в плен; / ибо воскрес Умерший, / нетление мне даровав; / и явившись женам, / Он радость возвещает им, Бессмертный. |
Богородичен: Нестерпимаго Божества вместилище чистое / утроба Твоя явися, о Богородице! / Еже без страха небеснии чинове воззрети не возмогоша. | Богородичен: Нестерпимого Божества жилищем / явилось чистое чрево Твое, Богородица, / на которое небесные полки / без страха взирать не могут. |
Ин, ирмос тойже
Древле убо прельсти мя змий, и умори мя, / праматерию моею Евою: / ныне же, Чистая, Тобою создавый мя из истления воззва. |
Канон 3
Некогда змий обольстил и умертвил меня / чрез мою праматерь Еву; / ныне же чрез Тебя, Чистая, Создатель / от тления меня избавил. |
Бездна Тя бездну неизреченно, / благоутробия Отроковице, избранную показа чудес: / ибо из Тебе молниею Божества, / бисер Христос возсия. | Бездна милосердия неизреченно / явила Тебя, Отроковица, / избранною бездною чудес; / ибо из Тебя молнией Божества / жемчуг – Христос воссиял. |
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: |
Кондак |
Спас и Избавитель мой / из гроба, яко Бог, воскреси от уз земнородныя, / и врата адова сокруши, / и яко Владыка / воскресе тридневен. | Спаситель и Избавитель мой от гроба, / как Бог воскресил из оков на земле рожденных, / и врата ада сокрушил, / и как Владыка воскрес на третий день. |
Икос: Воскресшаго из мертвых Христа Жизнодавца тридневна из гроба, / и врата смертная днесь сокрушшаго силою Своею, / и ада умертвившаго, и жало смертное стершаго, / и Адама со Евою свободившаго, / воспоим вси земнороднии, вопиюще хвалу прилежно: / Той бо яко Един Крепкий, Бог и Владыка, воскресе тридневен. | Икос: Христа, жизни Подателя, / из гроба в третий день воскресшего из мертвых, / и в сей день врата смерти сокрушившего силою Своею, / ад умертвившего и жало смерти сломившего, / и Адама с Евою освободившего, / воспоем все, на земле рожденные, / с благодарностью возглашая хвалу усердно, / ибо Он, как единый могущественный Бог и Владыка, / воскрес на третий день. |
Песнь 7Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, / любовию благочестия паче, / нежели пламенем, опаляеми, взываху: / благословен еси в храме славы Твоея, Господи. |
Песнь 7Канон 1. Ирмос: Чада Авраамовы в печи Персидской, / любовью к благочестию более, чем пламенем разжигаемые, восклицали: / «Благословен Ты в храме славы Твоей, Господи!» |
К нетлению человечество призвася, / Божественною измовено Кровию Христовою, благодарно воспевающее: / благословен еси в храме Славы Твоея, Господи. | К нетлению снова призвано человечество, / омытое Божественною кровию Христа, / и благодарно воспевающее: / «Благословен Ты в храме славы Твоей, Господи!» |
Яко Живоносец, яко рая краснейший / воистинну, и чертога всякаго царскаго показася светлейший, Христе, гроб Твой, / источник нашего воскресения. | Носителем жизни, поистине рая прекраснейшим, / и всякого чертога царского светлейшим / явился гроб Твой, Христе, / источник нашего воскресения. |
Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение, радуйся, / Тобою бо дадеся радость, Богородице, зовущим: / благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице. | Богородичен: Божественная освященная Скиния Всевышнего, радуйся! / Ибо чрез Тебя, Богородица, / радость подана взывающим: / «Благословенна Ты между женами, / всенепорочная Владычица!» |
Ин, ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго: | Канон 2 |
Смирил еси на древо воздвизаемь, око высокое, / и превознесенную бровь на землю низложил еси, спасый человека: / Препетый отцев Господь и Бог, благословен еси. | Ты смирил, вися на Древе, взор надменный / и поднятую бровь низверг к земле, / спасши человека, Прехвальный. / Господь и Бог отцов, благословен Ты! |
Силою Твоею рог наш возвыси служащих Ти, воскресый из мертвых, / и адово истощивый прежде многочеловечное богатство, Владыко: / Препетый отцев Господь и Бог, благословен еси. | Своею силою возвысь достоинство / нас, служащих Тебе, Владыка, / воскресший из мертвых и опустошивший / прежде многолюдное богатство ада. / Господь и Бог отцов, благословен Ты! |
Троичен: Речением Божественным последующе, славим Едино Божество, / яко в Триех Светех Неслиянно, Непресекомо, / пламень вечный просвещающий всю тварь, зовущую: / Боже, благословен еси. | Троичен: Изречениям Божественным следуя, / прославляем единое Божество, / как бы в трех светильниках неслиянное и нераздельное, / немеркнущее сияние, просвещающее все творение, / воспевающее: «Боже, благословен Ты!» |
Ин, ирмос: Юноши три в Вавилоне:
Привлачит мя к пению любовь девственная огнь, / иже в сердцы, вопити Матери и Деве: / Благословенная, Господь силам с Тобою. |
Канон 3
Влечет меня сердечный пламень / к песнопению в честь девственной любви, / чтобы возглашать Матери и Деве: / «Господь сил с Тобою, Благословенная!» |
Превышши твари явилася еси, / яко Творца рождши и Господа. / Темже Ти вопию, Богородице: / Благословенная, Господь силам с Тобою. | Высшею всех творений Ты явилась, / как Творца и Господа родившая. / Потому возглашаю Тебе, Богородица: / «Господь сил с Тобою, Благословенная!» |
Троичен: Господьство Тя Едино чтый, / в Триех Священиих Нераздельно, / воспеваю Триипостасное Естество, / Благословенная, взывая Тебе, / Яже вся управляющая. | Троичен: Тебя, единое нераздельное Господство, почитая, / в трисвятых песнях воспеваю, восклицая Тебе: / «Благословенно триипостасное Существо, / всем управляющее!» |
Песнь 8Ирмос: Руце распростер Даниил, / львов зияния в рове затче, / огненную же силу угасиша, / добродетелию препоясавшеся, / благочестия рачители, отроцы, взывающе: / благословите, вся дела Господня, Господа. |
Песнь 8Канон 1. Ирмос: Руки распростер Даниил / и пасти львов во рве заградил; / сильное же пламя угасили, / добродетелью препоясавшись, / благочестия ревнители – отроки, взывая: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!» |
Руце распростер на Кресте, языки вся собрал еси, / и едину явил еси, Владыко / Церковь воспевающую Тя, земную и небесную, согласно поющим: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки. | Руки распростерши на Кресте, / все народы Ты собрал, Владыка, / и указал одну прославляющую Тебя Церковь / единодушно воспевающим на земле и на небесах: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!» |
Белообразен явися женам, / неприступным светом воскресения блистаяйся Ангел, / что Живаго во гробе, вопия, ищете яко мертва; / воистинну воста Христос, Емуже вопием: / вся дела пойте Господа, / и превозносите во вся веки. | Облеченный в белое и блистающий / неприступным светом воскресения / Ангел явился женам, восклицая: / «Что живого ищете во гробе, как смертного?» / Поистине воскрес Христос, Которому взываем: / «Все творения, воспевайте Господа!» |
Богородичен: Ты Едина во всех родех, Дево Пречистая, / Мати явилася еси Божия: / Ты Божества была еси жилище, Всенепорочная, / не опальшися огнем Неприступнаго Света. / Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто. | Богородичен: Ты одна во всех поколениях, Дева пречистая, / Матерью Божией явилась, / Ты соделалась жилищем Божества, Всенепорочная, / не опалившись Света Неприступного огнем. / Потому мы все Тебя благословляем, / Мария, Божия Невеста. |
Ин, ирмос: Отроки благочестивыя в пещи: | Канон 2 |
Неправедное видящи заколение Твое тварь, омрачающися рыдаше: / земли бо смущающейся, во мрак, яко в ризу черну солнце облечеся: / мы же Тя непрестанно поем, / и превозносим, Христе, во веки. | Видя Твое беззаконное заклание, / все творение в унынии сокрушалось: / ибо земля сотрясалась, / солнце мраком, как черною одеждой облекалось, / мы же Тебя непрестанно воспеваем / и превозносим, Христе, вовеки. |
Сшедый ко мне даже до ада, / и всем путесотворивый воскресение, паки возшел еси, / взем мя на раму Твоею, и Отцу привел еси. / Темже зову Ти: Господа пойте дела, / и превозносите во вся веки. | Ты, сойдя ко мне даже до ада / и всем путь к воскресению открыв, / вновь взошел, подняв меня на Свои плечи и принеся к Отцу. / Потому восклицаю Тебе: / «Воспевайте, творения, Господа / и превозносите во все века!» |
Троичен: Ума Перваго и виновнаго всех, / Отца Единаго Безвиновнаго славим, / Слова же Безначальнаго, / и Духа Утешителя, / Единаго Бога всех, Троице срасленней покланяющеся, / и превозносяще во вся веки. | Троичен: Первый Ум и виновника всего, / единого Отца, не имеющего причины, славим, / Слово безначальное и Духа Утешителя, – / единого Бога и Господа, Творца всего, / Троице нераздельной поклоняясь / и превознося Ее во все века. |
Ин, ирмос: Избавителю всех Всесильне:
От ребра Адамова создавый Тя, / от Твоего девства воплотися, Иже всех Господь, / Егоже поюще, вопием: / вся дела благословите, пойте Господа, / и превозносите Его во веки. |
Канон 3
Из ребра Адама Тебя создавший, / от Твоего девства воплотился, – всех Господь. / Его мы воспеваем, взывая: / «Все творения, благословляйте, воспевайте Господа!» |
В сени Авраам узре, еже в Тебе, Богородице, таинство, / Сына бо Твоего Безплотнаго прият, поя: / вся дела благословите, пойте Господа, / и превозносите Его во веки. | В шатре Авраам увидел / совершившееся в Тебе, Богородица, таинство; / ибо в нем Сына Твоего бесплотного он принял, восклицая: / «Все творения, благословляйте, воспевайте Господа!» |
Равночисленныя Троицы спасло есть / Твоего Девства проображение: / в девственных бо телесех / попираху пламень, Отроковице, вопиюще: / благословите, пойте Господа, / и превозносите Его во веки. | Спас равночисленных Троице / прообраз девства Твоего, Отроковица, / ибо они своими девственными телами / попрали пламя, возглашая: / «Благословляйте, воспевайте Господа!» |
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим: | Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа: |
Песнь 9Ирмос: Камень нерукосечный / от несекомыя горы Тебе, Дево, / краеугольный отсечеся, / Христос, совокупивый разстоящаяся естества. / Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем. |
Песнь 9Канон 1. Ирмос: Камень краеугольный / от нерассекаемой горы – Тебя, Дева, / отсечен был без помощи рук, / – Христос, соединивший разделенные естества. / Потому мы с веселием Тебя, Богородица, величаем. |
Всего мя восприял еси весь в совокуплении неслитно, / всему ми дая, Боже мой, Спасение страстию Твоею, / юже на Кресте претерпел еси телесне, / благоутробия ради многаго. | Ты всецело всего меня воспринял, / чрез неслиянное соединение / даруя мне, Боже мой, всецелое спасение страданиями Своими, / которые на Кресте Ты претерпел во плоти, / по великому милосердию. |
Твои ученицы зряще отверзен гроб Твой, / и богоносныя плащаницы испражнены воскресением Твоим, / с ангелом глаголаху: воистинну воста Господь. | Ученики Твои, видя Твой гроб открытым / и пустыми вмещавшие Бога пелены / после воскресения Твоего, / вместе с Ангелом возглашали: / «Поистине восстал Господь!» |
Троичен: Единице убо Божественнаго Существа, но Ипостасьми Троице, / вси вернии покланяющеся, / в неслиянных Ипостасех Равносильную Единочестную / ныне благочтуще величаем. | Троичен: Единству Божественного существа, / но Троице Ипостасей, / все мы, верные, поклоняемся, / в неслиянных Ипостасях равносильной и равной честью, / и Ее благоговейно величаем. |
Ин, ирмос: Всяк земнородный:
Льстивно пополз змий, из Едема поят мя, пленена: / на краниевем же твердем камени / разби сего Вседержитель Господь, якоже младенца: / и сладости паки мне вход древом крестным отверзе. |
Канон 2
Хитростью вползший змий / взял меня пленником из Эдема; / но о крепчайший камень места Лобного / разбил его Господь Вседержитель как младенца, / и снова доступ к наслаждению / открыл мне древом Креста. |
Положил еси крепкия вражия твердыни ныне в запустение: / всесильнейшею же рукою / богатство Его расхитил еси из истощаний адовых / совоскресивый мя, Христе, / и древле безмерно хвалящагося / яко смех ругаема явил еси. | Предал Ты опустошению ныне / твердыни крепкие врага, / и Своею всемогущею рукой, Христе, расхитил его богатство, / из глубин ада воскресив меня, / а некогда безмерно хвалившегося выставил / достойным смеха и поруганий. |
Прииди, нищих людей Твоих озлобление посещая, / милостивною же и державною Твоею рукою укрепи крестоносныя люди, / Твое изрядное достояние, Христе, яко Человеколюбец. | Приди посетить в угнетении народ Твой бедный, / и милостивой и мощной Твоей рукою / царя крестоносного на врагов богохульных укрепи, / чтобы избавить удел Твой избранный, Христе, / ибо Ты Человеколюбец. |
Ин, ирмос: Сокровенное Божие неизреченное в Тебе: | Канон 3 |
Зрим яко крин Тя, ризою обагреною украшену, Пречистая, Божественнаго Духа, / посреде терния сияющу, и благоухания исполняющу, / иже Тебе искренно величающих. | Мы видим Тебя, как лилию, Пречистая, / украшенную порфирою Божественного Духа, / среди терния сияющую и исполняющую благоуханием / искренно Тебя величающих. |
Тленное приим человеческое естество из Твоего, Всенепорочная, чрева Нетленный, / в Себе показа нетленно, за благоутробие: / темже Тя, яко Богородицу, величаем. | Приняв изменчивое человеческое естество / от чрева Твоего, Пренепорочная, / Нетленный в Себе Самом по милосердию / неподвластным изменению его явил; / потому мы Тебя, как Богородицу, величаем. |
Яже всеми владычествующи тварьми, / людем Твоим даруй победное одоление, / врага полагающи примирительна церкви: / да Тя, яко Богородицу, величаем. | Над всеми творениями Владычествующая! / Народу Твоему даруй торжество победы, / примирив с Церковью неприятеля, / чтобы мы Тебя, как Богородицу, величали. |
По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний. | После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный. |
На хвалитех стихиры воскресны, глас 4: |
На «хвалите» стихиры воскресные, на 8 |
Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. | Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его. |
Крест претерпевый и смерть, / и воскресый из мертвых, Всесильне Господи, / славим Твое Воскресение. | Крест претерпевший и смерть / и воскресший из мертвых, всесильный Господи! / Прославляем Твое воскресение. |
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. | Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его. |
Крестом Твоим, Христе, / от древния клятвы свободил еси нас, / и смертию Твоею / естество наше мучащаго диавола упразднил еси: / востанием же Твоим радости вся исполнил еси. / Темже вопием Ти: / воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе. | Крестом Своим, Христе, / Ты от древнего проклятия освободил нас; / и смертию Своею / диавола, естество наше мучившего, бессильным явил / и воскресением Своим радости всё исполнил. / Потому мы взываем Тебе: / «Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!» |
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. | Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его. |
Твоим Крестом, Христе Спасе, / настави нас на истину Твою, / и избави нас от сетей вражиих, / воскресый из мертвых, / возстави ны падшыяся грехом, / простер руку Твою, Человеколюбче Господи, / молитвами святых Твоих. | Своим Крестом, Христе Спаситель, / наставь нас на истину Твою / и избавь нас от сетей врага. / Воскресший из мертвых! / Воскреси нас, падших грехом, / простри нам руку Твою, человеколюбивый Господи, / по молитвам святых Твоих. |
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. | Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях. |
Отеческих Твоих недр не разлучився, / Единородный Слове Божий, / пришел еси на землю за человеколюбие, / Человек быв непреложен, / и крест и смерть претерпел еси плотию, / безстрастный Божеством: / воскрес же из мертвых, / безсмертие подал еси роду человеческому, / яко Един Всесилен. | Недр Отца Своего не оставив, / единородное Слово Божие, / Ты пришел на землю по человеколюбию, / сделавшись непреложно человеком; / и Крест и смерть претерпел плотию, / непричастный страданиям по Божеству; / воскреснув же из мертвых, / Ты бессмертие даровал роду человеческому, / как единый всемогущий. |
Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже. |
Иные стихиры, восточные |
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе. | Хвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе. |
Смерть приял еси плотию, / нам безсмертие ходатайствуя, Спасе, / и во гроб вселился еси, / да нас от ада свободиши, воскресив с Собою: / пострада убо яко человек, / но воскрес, яко Бог. / Сего ради вопием: / слава Тебе, Жизнодавче Господи, / Едине Человеколюбче. | Смерть Ты принял плотию, / доставив нам бессмертие, Спаситель; / и во гроб вселился, / чтобы нас освободить из ада, воскресив с Собою, / пострадав как человек, но воскреснув как Бог. / Потому мы взываем: / «Слава Тебе, Податель жизни Господи, / единый Человеколюбец!» |
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. | Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа! |
Камение распадашеся, Спасе, / егда на лобнем Крест Твой водрузися, / устрашишася адовы вратницы, / егда во гробе яко мертв положен был еси: / ибо смертную упразднивый крепость, / умершым всем нетление подал еси воскресением Твоим, Спасе, / Жизнодавче Господи, слава Тебе. | Камни распались, Спаситель, / когда на Лобном месте Крест Твой был водружен; / содрогнулись привратники ада, / когда во гробе как смертный Ты был положен; / и действительно Ты, силу смерти упразднив, / всем умершим бессмертие даровал воскресением Своим, Спаситель. / Жизни Податель Господи, слава Тебе! |
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! |
Возжелеша жены видети / Твое воскресение, Христе Боже, / прииде предварши Мария Магдалина, / обрете камень отвален от гроба, / и ангела седяща, и глаголюща: / что ищете живаго с мертвыми: / воскресе, яко Бог, / да спасет всяческая. | Пожелали жены увидеть / воскресение Твое, Христе Боже. / Прежде всех пришедшая Мария Магдалина / нашла камень отваленным от гроба / и Ангела, сидевшего на нем и возглашавшего: / «Что вы ищете живого между мертвыми? / Он воскрес как Бог, чтобы спасти всех!» |
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. |
Где есть Иисус, Егоже вменисте стрещи, / рцыте иудеи; / где есть, Егоже положисте во гробе, камень запечатлевше; / дадите мертва, иже живота отвергшиися: / дадите погребеннаго, или веруйте воскресшему. / Аще и вы умолчите Господне востание, / камение возопиет, / паче же отваленный от гроба. / Великая Твоя милость, / велие таинство смотрения Твоего, / Спасе наш, слава Тебе. | Где Иисус, Которого вы думали охранять? / – скажите, Иудеи. / Где Тот, Кого вы положили во гробе, опечатав камень? / Дайте мертвого, от жизни отрекшиеся; / дайте погребенного, или уверуйте в Воскресшего. / И если умолчите вы о воскресении Господа, / то камни возгласят, и более всего – отваленный от гроба. / Велико таинство домостроительства Твоего! / Спаситель наш, слава Тебе! |
Слава, стихира евангельская. | Слава: Стихира Евангельская. |
И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. | И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»
Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет! |
Славословие великое. | Славословие великое. |
По славословии тропарь воскресен: |
Тропарь воскресный |
Воскрес из гроба и узы растерзал еси ада, / разрушил еси осуждение смерти, Господи, / вся от сетей врага избавивый; / явивый же Себе апостолом Твоим, / послал еси я на проповедь, / и теми мир Твой подал еси вселенней, / Едине Многомилостиве. | Воскреснув из гроба, Ты расторг и оковы ада, / отменил осуждение на смерть, Господи, / всех от сетей врага избавив; / явившись же Апостолам Твоим, / Ты их послал на проповедь / и через них мир даровал вселенной, / Единый Многомилостивый. |
Таже ектении, и отпуст. Посем час первый, и прочее обычное, и конечный отпуст. | И отпуст. |
Тропарь, глас 4:Светлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость. |
ТропарьРадостную весть о воскресении узнав от Ангела, / и избавившись от прародительского осуждения, / Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: / «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, / дарующий миру великую милость!» |
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: |
Кондак |
Спас и Избавитель мой / из гроба, яко Бог, воскреси от уз земнородныя, / и врата адова сокруши, / и яко Владыка / воскресе тридневен. | Спаситель и Избавитель мой от гроба, / как Бог воскресил из оков на земле рожденных, / и врата ада сокрушил, / и как Владыка воскрес на третий день. |
Прокимен, глас 4:Яко возвеличишася дела Твоя, Господи, / вся премудростию сотворил еси. Стих: Благослови душе моя, Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело. |
ПрокименКак величественны дела Твои, Господи, / всё премудростью Ты сотворил. Стих: Благословляй, душа моя Господа! Господи Боже мой, возвеличен Ты весьма. Пс 103:24, 1 |
Аллилуиа:Наляцы, и успевай, и царствуй истины ради, и кротости, и правды. Стих: Возлюбил еси правду, и возненавидел еси беззаконие. |
АллилуиаСтих: Укрепись, и процветай, и царствуй ради истины, и кротости, и правды. Стих: Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие. Пс 44:5А, 8А |