Суббота святого и праведного Лазаря
• Пятница на 6‑м часе
• Вечерня
• Великое повечерие
• Утреня
• Литургия
СЕДМИЦА ШЕСТАЯ ВЕЛИКОГО ПОСТА
|
|
Церковнославянский | Русский |
В ПЯТОК ВАИЙ
|
ПЯТНИЦА
|
Тропарь пророчества. Глас 3: |
Тропарь пророчества, глас 3 |
Нестерпимый есть Господи, гнев на грешники прещения Твоего, / и несмы достойни воззрети, и просити от Тебе милости: / да не яростию Твоею, ни гневом Твоим погубиши нас, / ихже от земли рукою Твоею создал еси. | Нестерпим грозный гнев Твой на грешников, Господи, и не достойны мы взирать, и просить у Тебя милости: дабы не погубил Ты ни яростью Твоей, ни гневом Твоим нас, тех, кого от земли рукою Твоею создал. |
Слава, и ныне: и повторяем то же. | |
Прокимен, псалом 121. Глас 4: |
Прокимен, глас 4 |
Дому ради Господа Бога нашего / взысках благая тебе. Стих: Возвеселихся о рекших мне: в дом Господень пойдем. | Ради дома Господа, Бога нашего, / взыскал я блага тебе. Стих: Возвеселился я о сказавших мне: “В дом Господа мы пойдём”. Пс 121:9, 1 |
Пророчества Исаиина чтение: [Глава 66, ст. 10 – 24.] |
Пророчества Исаии чтение |
Веселися Иерусалиме, и торжествуйте в нем вси любящии его, и живущии в нем радуйтеся вкупе с ним радостию, вси елицы плакасте о нем. Да ссете и насытитеся от сосца утешения его, да ссавше насладитеся от входа славы его. Яко сия глаголет Господь: се Аз уклоняю на ня, аки реку мира, и аки поток наводняемый, славу языков: дети их на рамена взяты будут, и на колену утешатся. Якоже аще кого мати утешает, тако и Аз утешу вы, и во Иерусалиме утешитеся. И узрите, и возрадуется сердце ваше, и кости ваша яко трава прозябнут: и познается рука Господня боящимся Его, и запретит непокаряющимся. Се бо Господь, яко огнь приидет, и яко буря колесницы Его, воздати яростию отмщение Свое, и прещение во пламени огненне. Огнем бо Господним судитися будет вся земля, и мечем Его всяка плоть: мнози язвени будут от Господа. Очищающиися и освящающиися в вертоградех, и в преддвериих ядущии мясо свиное, и мерзости, и мыши, вкупе погибнут, рече Господь. И Аз дела их и помышления их вем, и гряду собрати вся народы и языки, и приидут, и узрят славу Мою. И оставлю на них знамение, и послю от них спасеных во языки, в Фарсис, и в Фуд, и в Луд, и в Мосох, и в Фовель, и во Елладу, и во островы дальныя, иже не слышаша имене Моего, ниже видеша славу Мою, и возвестят славу Мою во языцех. И приведут братию вашу от всех язык дар Господеви, с коньми и колесницами и с носилами мсков, под сеньми во святый град Иерусалим, рече Господь: аки бы принесли сынове Израилевы жертвы своя Мне со псалмы в дом Господень. И от тех пойму Себе жерцы и левиты, рече Господь. Якоже бо небо ново, и земля нова, яже Аз творю, пребывают предо Мною, глаголет Господь: тако станет семя ваше, и имя ваше. И будет месяц от месяца, и суббота от субботы, приидет всяка плоть поклонитися предо Мною во Иерусалим, рече Господь. И изыдут, и узрят трупы человеков преступивших Мне, червь бо их не скончается, и огнь их не угаснет, и будут в позор всякой плоти. | Возвеселись, Иерусалим, и восторжествуйте в нём, все любящие его и обитающие в нем; возрадуйтесь вместе с ним радостью, все, кто сетовал о нём, чтобы вам напитаться и насытиться от сосцов утешения его, и чтобы вы, напившись, насладились от прихода славы его. Ибо так говорит Господь: Вот, Я поверну к ним, как бы реку мира, и как поток затопляющий – славу племен. Детей их на плечах будут носить и на коленях утешать; как если бы кого утешала мать, так и Я утешу вас, и вы будете в Иерусалиме утешены. И увидите, и возрадуется сердце ваше, и кости ваши, как трава, прорастут: и известна будет рука Господа боящимся Его, и грозить будет непокорным. Ибо вот, Господь, как огонь, придет, и как буря – колесницы Его, чтобы воздать в ярости отмщение (Свое) и гневную отповедь Свою – в пламени огня. Ибо огнем Господним судима будет вся земля, и мечом Его – всякая плоть: много будет раненых Господом. Освящающиеся и очищающиеся в садах, и в преддвериях вкушающие мясо свиное, и мерзости, и мышей, – вместе будут истреблены, сказал Господь. И Я дела их и рассуждение их знаю; и Я иду собрать все племена и языки, и они придут и увидят славу Мою. И оставлю на них знамение, и пошлю из них спасенных к племенам: в Фарсис, и в Фуд, и в Луд, и в Мосох, и в Фовел, и в Элладу, и на острова дальние, которые не слышали Моего имени и не видели славы Моей: и возвестят они славу Мою среди племен, и приведут братьев наших из всех племен в дар Господу с конями и колесницами, на мулах в повозках с навесами, в святой город Иерусалим, сказал Господь, – как принесли бы Мне сыны Израилевы жертвы свои с [веселием и] псалмами в дом Господень. И из них буду брать (Себе) священников и левитов, – сказал Господь. Ибо так же, как небо новое и земля новая, которые Я творю, остаются предо Мною, – говорит Господь, – так пребудут и семя ваше и имя ваше. И будет из месяца в месяц и из субботы в субботу: [и] придет всякая плоть поклониться предо Мною, – сказал Господь. И выйдут, и увидят трупы людей, преступивших против Меня: ибо червь их не скончается, и огонь их не угаснет; и будут они зрелищем для всякой плоти. Ис 66:10–24 |
Прокимен, псалом 122, глас 6: |
Прокимен, глас 6 |
Помилуй нас Господи, / помилуй нас. Стих: К Тебе возведох очи мои живущему на небеси. | Помилуй нас, Господи, / помилуй нас. Стих: К Тебе возвёл я очи мои, живущему на небесах. Пс 122:3А, 1 |
Прокимен, псалом 123, глас 6: |
Прокимен, глас 6 |
Помощь наша во имя Господа, / сотворшаго небо и землю. Стих: Яко аще не Господь бы был в нас, да речет убо Израиль. | Помощь наша в имени Господа, / Сотворившего небо и землю. Стих: Если бы не был Господь среди нас, пусть же скажет Израиль. Пс 123:8, 1 |
Бытия чтение: |
1. Бытия чтение |
Преста Иаков завещая сыном своим: и возложив Иаков нозе свои на одр, умре, и приложися к людем своим. И припад Иосиф на лице отца своего, плакася [горько] о нем, и облобыза его. И повеле Иосиф рабом своим погребателем погребсти отца своего: и погребоша погребатели Израиля. И исполнишася ему четыредесять дней, тако бо исчисляются дние погребения: и плакася его Египет седмьдесят дней. Егда же преидоша дние плача, глагола Иосиф к вельможам фараоновым, глаголя: аще обретох благодать пред вами, рцыте о мне во уши фараону, глаголюще: отец мой закля мя прежде скончания [своего], глаголя: во гробе, егоже ископах себе в земли Ханаани, тамо мя погреби ныне убо возшед погребу отца моего, и возвращуся. И рекоша фараону по словеси Иосифову. И рече фараон к Иосифу: взыди, погреби отца твоего, якоже закля тя. И взыде Иосиф погребсти отца своего: и совзыдоша с ним вси раби фараони, и старейшины дому его, и вси старейшины земли Египетския. И весь дом Иосифов, и братия его, и весь дом отца его, и сродницы его: овцы же и волы оставиша в земли Гесем. И совзыдоша с ним и колесницы и конницы, и бысть полк велик зело. И приидоша на гумно Атадово, еже есть об он пол Иордана, и рыдаша его рыданием велиим и крепким зело: и сотвори плачь отцу своему седмь дней. И видеша жители земли Ханаанския плач на гумне Атадове, и реша: плач велик сей есть египтяном: сего ради наречеся имя месту тому, Плачь Египетск, еже есть об он пол Иордана. И сотвориша ему тако сынове его, якоже заповеда им. И взяша его сынове его, в землю Ханааню: и погребоша его в пещере сугубей, юже стяжа Авраам, пещеру в стяжание гроба от Ефрона Хеттеанина, прямо Мамврии. И возвратися Иосиф во Египет, сам и братия его, и вси совозшедшии погребсти отца его. Видевше же братия Иосифовы, яко умре отец их, реша: да не когда воспомянет злобу нашу Иосиф, и воздаянием воздаст нам за вся злая, яже показахом ему. И пришедше ко Иосифу, рекоша: отец твой закля прежде кончины своея, глаголя: Тако рцыте Иосифу: остави им неправду и грех их, яко лукавая тебе показаша, и ныне приими неправду рабов Бога отца твоего. И плакася Иосиф, глаголющим им к нему. И пришедше к нему рекоша: се мы тебе раби. И рече к ним Иосиф: не бойтеся, Божий бо есмь аз. Вы совещасте на мя злая, Бог же совеща о мне во благая, дабы было якоже днесь, и препиталися бы людие мнози. И рече им: не бойтеся, аз препитаю вас, и домы ваши. И утеши их, и глагола им по сердцу их. И вселися Иосиф во Египте сам и братия его, и весь дом отца его: и поживе Иосиф лет сто десять. И виде Иосиф Ефремли дети до третияго рода: и сынове Махира сына Манассиина родишася при бедрех Иосифовых. И рече Иосиф братии своей, глаголя: аз умираю, посещением же посетит вас Бог, и изведет вас от земли сея в землю, о нейже клятся Бог отцем нашим, Аврааму, Исааку, и Иакову. И закля Иосиф сыны Израилевы, глаголя: в посещении, имже посетит вас Бог, совознесите и кости моя отсюду с вами. И скончася Иосиф сый лет ста десяти, и погребоша его, и положиша в раце во Египте. | Прекратил Иаков давать указания сыновьям своим и, подняв ноги свои на постель, (Иаков) умер и приложился к народу своему. И Иосиф, пав на лицо отца своего, заплакал горько о нем, и целовал его. И приказал Иосиф рабам своим – бальзамировщикам, набальзамировать отца своего; и набальзамировали бальзамировщики Израиля. И исполнилось ему сорок дней, ибо так исчисляются дни погребения. И оплакивал его Египет семьдесят дней. Когда же прошли дни скорби, сказал Иосиф вельможам фараоновым, говоря: “Если я обрел благоволение пред вами, скажите обо мне в уши фараону, говоря: “Отец мой заклял меня прежде кончины своей, сказав: В гробнице моей, которую я выкопал себе в земле Ханаанской, там меня похоронишь. И вот, ныне, отправившись, похороню я отца моего и возвращусь”. Итак, сообщили фараону по сказанному Иосифом. И сказал фараон Иосифу: “Отправься, похорони отца твоего, как он заклял тебя”. И отправился Иосиф погребать отца своего. И отправились вместе с ним все рабы фараоновы, и старейшины дома его, и все старейшины земли Египетской, и все поселившиеся при Иосифе, и братья его, и весь отеческий дом его. А родню свою, и овец, и волов оставили в земле Гесем. И отправились вместе с ними (и) колесницы и всадники, и был стан весьма велик. И прибыли на Гумно Атад, которое по ту сторону Иордана, и горевали о нем, с битьем себя в грудь великим и весьма сильным; и сделал он плач по отце своем семь дней. И увидели обитатели земли Ханаанской плач на Гумне Атад, и сказали: “Велик этот плач у Египтян!” Потому нарекли имя месту тому: “Плач Египта”, что по ту сторону Иордана. И сделали ему так сыновья его, как он заповедал им; и взяли его сыновья его в землю Ханаанскую и похоронили его в пещере двойной, пещере, которую приобрел Авраам в собственность, как гробницу у Ефрона Хеттеянина, напротив Мамври. И возвратился Иосиф в Египет, сам и братья его, и все, ходившие с ним хоронить отца его. Увидев же братья Иосифа, что умер отец их, сказали: “Не проявил бы когда-нибудь Иосиф злопамятности к нам и не воздал бы нам возмездие за всё зло, что мы причинили ему”. И, явившись к Иосифу, они сказали: “Отец твой заклял нас пред кончиной своей, говоря: Так скажите Иосифу: Отпусти им неправду и грех их, так как они дурно с тобой поступили. И ныне прими снисходительно неправду служителей Бога отца твоего”. И заплакал Иосиф, когда они говорили ему. И придя к нему, они сказали: “Вот, мы рабы тебе”. И сказал Иосиф: “Не бойтесь, ибо я – Божий; вы замыслили против меня зло; но Бог замыслил обо мне во благо, чтобы было все, как сегодня, и чтобы прокормился народ великий”. И сказал им: “Не бойтесь: я буду питать вас и семейства ваши”. И утешил их, и поговорил с ними по сердцу (их). И поселился Иосиф в Египте, сам, и братья его, и все поселенцы при отце его. И прожил Иосиф сто десять лет. И увидел Иосиф детей у Ефрема до третьего рода, и сыновья Махира, сына Манассиина, родились при бедрах Иосифа. И сказал Иосиф братьям своим, говоря: “Я умираю, но Бог непременно посетит вас и выведет вас из земли сей в землю, о которой поклялся (Бог) отцам вашим, Аврааму, Исааку и Иакову”. И заклял Иосиф сынов Израилевых, говоря: “При посещении, которым посетит вас Бог, вынесите также и кости мои отсюда с вами”. И скончался Иосиф ста десяти лет. И погребли его, (и положили) в ковчег в Египте. Быт 49:33 – 50:26 |
Прокимен, псалом 124, глас 4:Надеющиися на Господа, яко гора Сион / не подвижится во век. Стих: Яко не оставит Господь жезла грешных на жребий праведных. |
Прокимен, глас 4Надеющиеся на Господа, как гора Сион: / не поколеблется вовек. Стих: Ибо не отпустит Господь жезла грешников на жребий праведных. Пс 124:1А, 3А |
Притчей чтение: |
2. Притчей чтение |
Сыне, отверзай уста твоя слову Божию, и суди вся здраво. Отверзай уста твоя, и суди праведно, разсуждай же убога и немощна. Жену доблю кто обрящет, дражайши есть камения многоценнаго таковая. Дерзает на ню сердце мужа ея: таковая добрых корыстей не лишится. Делает бо мужу своему благая во все житие. Обретши волну и лен, сотвори благопотребное рукама своима. Бысть яко корабль куплю деющий, издалеча собирает себе богатство. И востает из нощи, и даде брашна дому, и дела рабыням. Узревши село купи: от плодов же рук своих насади стяжание. Препоясавши крепко чресла своя, утвердит мышцы своя на дело. И вкуси, яко добро есть делати, и не угасает светильник ея всю нощь. Лакти своя простирает на полезная, руце же свои утверждает на вретено. И руце свои отверзает убогому, длань же простре нищу. Не печется о сущих в дому муж ея, егда где замедлит: вси бо у нея одеяни суть. Сугуба одеяния сотвори мужу своему, от виссона же и порфиры себе одеяния. Славен бывает во вратех муж ея, внегда аще сядет в сонмищи со старейшины жительми земли. Плащаницы сотвори, и продаде финикианом, опоясания же хананеом. Уста своя отверзе внимательно и законно, и чин заповеда языку своему. Крепостию и лепотою облечеся, и возвеселися во дни последния. Тесны стези дому ея: брашна же леностнаго не яде. Уста своя отверзе мудро и законно. Милостыня же ея возстави чада ея, и обогатишася: и муж ея похвали ю. Многи дщери стяжаша богатство, многи сотвориша силу: ты же предуспела и превознеслася еси над всеми. Ложнаго угождения, и суетныя доброты женския несть в тебе: жена бо разумная благословена есть. Страх же Господень сия да хвалит. Дадите ей от плодов устен ея, и да хвалимь будет во вратех муж ея. | Сын, открывай уста твои слову Божию и суди всех здраво. Открывай уста твои и суди праведно, разбирай же дела бедного и немощного. Жену мужественную кто найдет? И такая – дороже камней многоценных. Уверено в ней сердце мужа её: такая не останется без прекрасной добычи, ибо она действует во благо мужу своему всю жизнь. Приобретя шерсть и лен, она сделала полезное своими руками. Стала как корабль, привозящий товар издалека, и собирает себе богатство. И встает она с ночи и дает пищу всему дому, и дела – служанкам. Увидев поле, она купила его, а от плодов рук своих насадила участок. Препоясав крепко чресла свои, укрепила мышцы свои для дела. (И) познала она, что хорошо работать, и не угасает светильник её всю ночь. Локти свои простирает к делам полезным, а руками своими крепко берется за веретено. (И) руки свои она открыла бедному, плод же их протянула нищему. Не беспокоится о том, что в доме, муж ее, когда где-то замедлит: ибо все, кто вокруг нее – одеты. Двойные одеяния она сделала мужу своему, а из виссона и пурпура – себе одежды. Заметен же бывает муж её во вратах, когда сядет в собрании со старейшинами [и] жителями земли. Полотна она сделала – и продала Финикийцам, и пояса – Хананеям. Крепостью и благолепием она облеклась и возвеселилась во дни последние. Уста свои открывает осмотрительно и законно, и порядок установила языку своему. Узки тропы к дому ее, и не вкусила она хлеба лености. (Уста свои открыла мудро и законно, милостыня же ее) подняла детей ее, и обогатились, и муж ее похвалил её. Многие дочери проявили силу, многие приобрели богатство, но ты превзошла и превысила всех. Ложной угодливости и суетной красоты женской нет в тебе, – ибо жена благоразумная благословляется, и страх Господень она да хвалит. Дайте ей от плода уст её, и да восхваляется во вратах муж её! Притч 31:8–31 |
И прочее последование Преждеосвященных яко обычно. | И прочее последование Литургии Преждеосвященных Даров как обычно. |
Ведомо буди, яко от днесь ниже мученичен, ниже Богородичен, ниже Осмогласник поется, даже до субботы святаго Фомы. | Да будет известно, что с этого дня ни мученичен, ни Богородичен, ни Октоих не поется до субботы святого Фомы. |
Песнь 3.Ирмос: Камень, егоже небрегоша зиждущии, / сей бысть во главу угла. / Той есть Камень, / на немже утверди Церковь Христос, / юже от язык искупи. |
Песнь 3Ирмос: Камень, который отвергли строители, / он оказался во главе угла. / Это – скала, на которой Христос утвердил / ту Церковь, что из всех племен искупил. |
Чудо странное и преславное, / како Создатель всех, еже не неведяше, / яко не ведый вопрошаше: / где лежит, егоже рыдаете; / где погребеся Лазарь, / егоже помале из мертвых жива / вам воскрешу Аз? | Чудо странное и необычайное: / как всего Создатель, / о том, что не было Ему неизвестно, / как не знающий вопрошал: / “Где лежит, тот, о ком рыдаете? / Где погребен Лазарь, / которого спустя немного / живым из мертвых вам воздвигну Я?” |
Камень, егоже тебе привалиша погребшии тя, / сего взяти Иисус повелев, / абие воскреси тя, возгласив тебе: / Лазаре востани, гряди ко Мне, / да твоего ад устрашится гласа. | Тот камень, который над тобою / привалили похоронившие тебя, / повелев сдвинуть, Иисус / тотчас воскресил тебя, воззвав тебе: / “Лазарь, восстань, иди ко Мне”, / чтобы устрашился ад / обращенного к тебе гласа. |
Марфа и Мариа Господи, рыданьми вопиясте: / се егоже любил еси четверодневен смердит: / аще бы еси был зде, тогда не бы умерл Лазарь. / Но яко неразлучен везде, / сего абие возгласив воздвигл еси. | Марфа и Мария, Господи, / с рыданиями взывали: / “Вот, тому, кого любил Ты, / четвертый день и он смердит; / если бы Ты был здесь, / тогда бы не умер Лазарь!” / Но, как неотлучно пребывающий везде, / Ты тотчас позвав его, воздвиг. |
Пролияв над другом слезы смотрения ради, / показал еси плоть от нас вземлемую, / существом не мнением Спасе, соединившуюся Тебе, / и яко Человеколюбец Бог, / сего абие возгласив воздвигл еси. | Пролив над другом слезы / по домостроительству, / Ты показал плоть, принятую от нас / по существу, не мнимо / соединившуюся с Тобой, Спаситель, / – и, как человеколюбивый Бог, / тотчас, позвав его, воздвиг. |
Увы мне воистинну, ныне погибох, вопияше ад, / сице возглашаше смерти глаголя: / се Назорянин дольняя подвиза, / и утробу мою посекая, / бездыханна мертва возгласив воздвиже. | “Увы мне! Воистину погиб я ныне!” / – взывая так, ад обращался к смерти, говоря: / – “Вот, Назарянин преисподнюю сотряс, / и рассекши мое чрево, / бездыханного мертвого позвав, воздвиг!” |
Где еврейское безумие; где неверие? / Доколе чуждии, доколе лестцы, / зрите умершаго гласом исходяща, и не веруете Христу, / воистинну сынове тьмы вси вы. | Где неразумие евреев? Где их неверие? / Доколе вы в заблуждении, доколе отчуждены? / Взираете на умершего, по одному возгласу вскочившего, / и не веруете Христу! / Воистинну сыны тьмы вы все! |
Слава: Единаго от Троицы вем Тя, аще и воплотился еси, / единаго и славлю, Сына воплощенна, / от Богородицы безсеменно прозябшаго, / и со Отцем и Духом единаго Сына славословима. | Слава: Одного из Троицы я знаю Тебя, / хотя Ты и воплотился; / одного и славлю – Сына воплощенного, / от Богородицы без семени происшедшаго, / и единого Сына, со Отцом и Духом славословимого. |
И ныне, Богородичен: Странное и страшное видение смотрения, / еже предзреша неложнии пророцы Деву Богородицу: / безсеменно убо заченшую, и нетленно рождшую Бога, / пребывающую же по рождестве Чистую. | И ныне, Богородичен: Необычайно и повергает в трепет / видение домостроительства, / которое предвидели чуждые лжи пророки: / Дева Богородица, без семени зачавшая, / непорочно рождающая Бога, / и после родов пребывающая чистой. |
Песнь 4.Ирмос: Взятся солнце, и луна ста в чине своем, / вознеслся еси, Долготерпеливе, на Древо, / и водрузил еси на нем Церковь Твою. |
Песнь 4Ирмос: Поднялось солнце / – и луна стала на месте своем: / Ты вознесен был, Долготерпеливый на Древо / и водрузил на нем Церковь Твою. |
Прослезился еси Господи над Лазарем, / показав яко Человек еси, / и воздвигл еси Владыко умершаго, / и показал еси людем, яко Сын еси Божий. | Прослезился Ты, Господи, над Лазарем, / показав что Ты – Человек, / и воздвиг умершего, Владыка / и людям показал, что Ты – Сын Божий. |
Бездыханный услыша повеление Твое, / гряди вон Лазаре, / текий восташе с пеленами, и скакаше, Блаже, / показуя державу Твою. | Когда услышал бездыханный / повеление Твое: “Выходи, Лазарь!” / он, вставал проворно с пеленами, и скакал, / показывая могущество Твое, Благой. |
Марфины слезы и Мариины утолил еси Христе Боже, / возгласив Лазаря самовластно, / воздвигл еси гласом, и поклонися Тебе. | Слезы Марфы и Марии / прекратил Ты, Христе Боже: / позвав Лазаря Своею властью, / Ты тем возгласом его воздвиг, / и он поклонился Тебе. |
Прослезився яко Человек над Лазарем, / воздвигл еси его яко Бог. / Вопросил еси: где погребеся четверодневный? / Уверяя Блаже, вочеловечение Твое. | Прослезившись как человек над Лазарем, / Ты воздвиг его как Бог. / Ты спрашивал: “Где погребен четверодневный?” / удостоверяя вочеловечение Твое, Благой. |
Страсти знамения и Креста Твоего, уверяти хотя Блаже, / адово несытное чрево растерзав, / возставил еси яко Бог четверодневнаго. | Образы страдания и Креста Твоего, / восхотев явить, Благой, / Ты, расторгнув ненасытное чрево ада, / воскресил как Бог четыре дня назад умершего. |
Кто виде, кто слыша, яко воста человек мертвый смердящий? / Илиа убо воздвиже и Елиссей, / но не от гроба, но ниже четверодневна. | Кто видел, кто слышал, / что восстал человек мертвый смердящий? / Илия воздвиг умершего, и Елиссей, но не из гроба, / но не на четвертый день. |
Поем Твое Господи, могутство, / поем и страсти Христе: / онем бо яко благоутробен чудодействовал еси, / сими же смотрительно ят еси яко Человек. | Воспеваем Твое Господи, могущество, / воспеваем и страдания Твои, Христе: / ибо первым Ты, как милосердный чудеса творил, / а вторые по Своему промыслу / принял, как Человек. |
Бог еси и Человек, истинствуяй вещьми и имены, / предстал еси гробу плотию Слове, / и воздвигл еси яко Бог четверодневнаго. | Ты – Бог и Человек, / и подтверждаешь истину этих имен делами: / плотию предстал Ты гробу, Слово, / и как Бог воздвиг четверодневного. |
Ужасошася Владыко, еврейстии народи, / яко видеша воставша мертва из гроба Лазаря со гласом Твоим, / и пребыша непокорливи чудесем Твоим. | Поразились, Владыка, евреев толпы, / когда увидели мертвого Лазаря восставшим / из гроба по возгласу Твоему, / и все же остались непокорными / при всех чудесах Твоих. |
Слава: Безначально возсиял еси от Отца Твоего, / яко един сый от Троицы Спасе, / в лето в Дусе из девственных Ты прошел еси кровей, / плоть взем Пресущественный. | Слава: Безначально воссиял Ты от Отца Твоего, / как один от Троицы, Спаситель; / во времени же Духом от крови девственной произошел, / плоть приняв, Сверх-существенный. |
И ныне, Богородичен: Зачатие безсеменное Богородицы, / рождество кроме страсти тления: / Бог бо обоя чудодействовавый истощи Себе, / да нам соединится. | И ныне, Богородичен: Зачатие Богородицы – без семени, / роды – без перенесения вреда: / ведь Бог, оба эти чуда сотворив, / Себя умалил, чтобы с нами соединиться. |
Песнь 5.Ирмос: Твой мир даждь нам, / Сыне Божий, / иного бо разве Тебе бога не знаем, / Имя Твое именуем, / яко Бог живых и мертвых еси. |
Песнь 5Ирмос: Твой мир даруй нам, Сын Божий, / ведь иного, кроме Тебя бога не знаем, / имя Твое именуем, / ибо Ты – Бог живых и мертвых. |
Жизнь сый Господи, и свет истинный, / Лазаря возгласив воскресил еси: / яко силен бо всем показал еси, / яко Бог живых и мертвых еси. | Ты, Господи, будучи жизнью / и светом истинным, / Лазаря мертвого позвав, воскресил его: / ведь Ты, как сильный, всем показал, / что Ты – Бог живых и мертвых. |
Нестерпимое Твое повеление Иисусе, / не терпя ад многих приемый убояся, / и четверодневна суща Лазаря, со гласом жива, а не мертва даяше. | Невыносимого для него веления / Твоего, Иисусе, не терпя, / ад, многих поглотивший, убоялся, / и бывшего четыре дня во гробе Лазаря / с Твоим возгласом живым, а не мертвым отдавал. |
Персть совокупль духу, древле брение Духом жизни, / одушивый Слове словом Твоим: / и ныне же словом воскресил еси от тли друга из преисподних. | Прах сочетав с духом, / в древности глину Духом жизни одушевив, / словом Твоим и ныне воскресил Своего друга, / освободив его от тления и мест подземных. |
Манию Твоему Господи, сопротивися никтоже: / егда бо мертваго гласил еси Лазаря, / абие бездыханный воставаше, / и узы нося, ногама хождаше. | Мановению Твоему, Господи, / не воспротивился никто: / ибо когда Ты позвал мертвого Лазаря, / восставал тотчас бездыханный / и, нося узы, ногами ступал. |
О иудейское безумие! О омрачение врагов! / Кто виде мертвеца из гроба востающа? / Илия древле воскреси, / но не от гроба, но ниже четверодневна. | О безрассудство иудеев! / О бесчувствие врагов! / Кто видел мертвого, восставшего из могилы? / Илия в древнности отрока воскресил, / но не из гроба, но не на четвертый день. |
Непобедиме, долготерпеливе, / вся нас ради творяй яко Бог, и терпяй яко Человек, / причастники вся ны сотвори Царствия Твоего, / молитвами Лазаревыми. | Непостижимый, долготерпеливый, / все ради нас совершающий, как Бог, / и страдающий как Человек! / Всех нас соделай общниками Царствия Твоего / по ходатайствам Лазаря. |
Слава: Пребезначальная, собезначальная, единочестная Троице, / Отче Вседержителю, и Сыне, и Душе Святый, / Единице Святая триипостасная, / сущия от Адама спасай, верно Тя воспевающия. | Слава: Предвечная, равно безначальная, / единая честью Троица: / Отче Вседержитель, Сын, и Дух Святой, / Единица Святая в трех Ипостасях! / Тех, кто от Адама спасай, / с верою Тебя воспевающих. |
И ныне, Богородичен: Пречистое чрево Твое освяти Чистая, / плоть из него приемый / Пребожественный, в Троице покланяемый, / из Отца Слово, и с Духом Бог. | И ныне, Богородичен: Непорочное чрево Твое, Чистая, / освятил плоть из него Принявший – Пребожественный, / в Троице принимающий поклонение: / Бог-Слово, рожденный от Отца / и с Духом единосущный. |
Песнь 6.Ирмос: Отвергл мя еси во глубины сердца морскаго, / и спасл еси мя Спасе от работы смертныя, / и разрешил еси узы беззаконий моих. |
Песнь 6Ирмос: Ты отринул меня в глубины, в сердце моря, / и спас меня, Спаситель, от рабства смерти, / и развязал узы беззаконий моих. |
Вопросил еси: где есть? вся ведый, / прослезился же еси Спасе, яко Человек естеством, / воздвигл мя еси мертва повелением Твоим. | Вопросил Ты, где я, все зная; / прослезился же обо мне, Спаситель, / как человек по естеству; / – и воздвиг меня, мертвого, повелением Твоим! |
Возгласил мя еси Спасе, из ада преисподняго, / вопиет Лазарь к Тебе разрушителю ада, / и воздвигл мя еси мертва повелением Твоим. | “Призвал Ты меня, Спаситель, / из ада глубочайшего”, / – взывает Лазарь к Тебе, разрушителю ада, / – “и воздвиг меня, мертвого, / повелением Твоим!” |
Одеял мя еси Спасе, в бренное тело, / и вдохнул ми еси жизнь, / и видех свет Твой, / и воздвигл мя еси мертва повелением Твоим. | Одел Ты меня, Спаситель, / в бренное тело, / и вдохнул в меня жизнь, / и увидел я свет Твой, / и мертвого Ты воздвиг меня / повелением Твоим. |
Одушил еси Ты, бездыханный образ плоти моея Спасе, / стягнул мя еси костьми и жилами, / и воздвигл мя еси мертва повелением Твоим. | Одушевил Ты, Спаситель, / бездыханный образ плоти моей, / скрепил меня костями и жилами, / и воздвиг меня, мертвого, / повелением Твоим. |
Всеснедное растерзав чрево адово, / исторгнул мя еси Спасе, Твоею властию, / и воздвигл мя еси мертва повелением Твоим. | Расторгнув всепожирающее чрево ада, / Ты выхватил меня, Спаситель, Твоею властью, / и воздвиг меня, мертвого, / повелением Твоим. |
Носил еси Спасе, смешение мое всецело, / сохранил же еси чисту пречистую утробу, / из неяже прошел еси воплотився, един сый Троицы. | Понес Ты, Спаситель, / состав мой всецело, / но сохранил чистым непорочое чрево, / из которого произошел, воплотившись, / будучи одним из Троицы. |
Слава, Троичен: Троице Святая, прославляю Твое благоутробие, / и со ангелы пою трисвятую песнь: / помилуй души нас воспевающих Тя. | Слава, Троичен: Троица Святая, / прославляю Твое благосердие, / и со Ангелами пою трисвятую песнь. / Помилуй души нас, воспевающих Тебя! |
И ныне, Богородичен: В пречистую Твою утробу вниде Слово, / соблюде же паки по рождестве сию чистую, Богородительнице, / чудо воистинну преславное. | И ныне, Богородичен: В непорочные Твои недра зашло Слово, / но сохранило их после родов по прежнему чистыми, / Божия Родительница, / – чудо воистину дивное! |
Песнь 7.Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, / не прикоснуся, ниже стужи огнь. / Тогда трие, яко единеми усты пояху, / и благословляху, глаголюще: / благословен Бог отец наших. |
Песнь 7Ирмос: Находившихся в печи / отроков Твоих, Спаситель, / не коснулся и не потревожил огонь. / Тогда трое, как бы едиными устами / воспевали и благословляли, возглашая: / “Благословен Бог отцов наших!” |
Над мертвецем прослезился еси Спасе Человеколюбче: / да покажеши всем людем, / яко Бог сый, нас ради Человек явился еси, / и волею прослезился еси, / образы нам предлагая сердечныя любве. | Над мертвым прослезился Ты, / Спаситель человеколюбивый, / чтобы показать всем людям, / что Ты, будучи Богом, / нас ради человеком явился; / и слезы пролил добровольно, / образы нам предлагая / сердечной любви. |
Четверодневный Лазарь Спасе, / яко услыша низу глас Твой, востав воспе Тя, / и радуяся сице вопияше: / Ты Бог и Создатель мой, / Тебе покланяюся, и пою воскресившаго мя. | Четверодневный Лазарь / когда услышал в преисподней / глас Твой, Спаситель, / восстав, воспел Тебя / и, радуясь, так возглашал: / “Ты – Бог и Создатель мой, Тебе поклоняюсь, / и в песнях славлю воскресившего меня!” |
Аще и узами обложен есмь, / Лазарь низу вопияше Свободителю, / но никакоже во чреве пребуду адове, / аще токмо воззовеши мя, Лазаре, гряди вон. / Ты бо свет мой и живот. | “Хотя и узы меня облегают, Спаситель”, / – Лазарь снизу взывал, / – “но во чреве ада никак не останусь, / если только Ты мне, Искупитель, воскликнешь: / Лазарь, выходи! / Ибо Ты – свет мой и жизнь”. |
Молю тя Лазаре, ад рече, востани, / изыди от заклепов моих скоро, отыди убо: / добро бо мне единаго рыдати горце отъемлема, / нежели всех, ихже прежде алча поглотих. | “Умоляю тебя, Лазарь, восстань, / – ад сказал, – “выйди из-за засовов моих скоро, / уйди же: ибо лучше мне поскорбеть об одном, / жестоко у меня отнимаемом, / чем обо всех, кого я прежде / алчно поглотил!” |
О что косниши Лазаре, глаголет, / гряди вон, зовет стоя Друг твой: / изыди убо, да и аз ослабу прииму, / отнележе бо тя снедох, на блевание пища устроися ми. | “И что же ты медлишь, Лазарь”, – сказал он; / – “Иди наружу! – восклицает стоя твой Друг. / Выйди же, чтобы и мне получить облегчение, / – ведь с тех пор, как тебя я пожрал, / в тошноту пища для меня обратилась!” |
Что не востанеши Лазаре скоро, воззва из долу ад рыдая? / Что не абие воскрес течеши отсюду? / Да не и других ми пленит Христос, воскресив тя. | “Что ты, Лазарь, не пробуждаешься скоро?” / – из преисподней воскликнул жалобно ад. / “Почему ты, воскреснув, не бежишь тотчас отсюда, / чтобы и других у меня не пленил / Христос, воскресивший тебя?” |
Удивляемь был еси Владыко Христе, чудная тогда соделав многая, / свет бо слепым, глухим же уши отверзл еси словом, / и друга Лазаря из мертвых, яко Бог возгласив воздвигл еси. | Дивно был Ты прославлен, Владыка Христе, / соделав тогда много дел изумительных: / ибо свет дал слепым, / глухим же уши открыл словом, / и Лазаря, Своего друга, как Бог, / позвав, из мертвых воздвиг. |
Слава, Троичен: Троическую воспоим песнь, / славяще безначальнаго Отца, и Сына, и Духа Праваго, / единственное едино Существо, / еже Троически воспоим: / Свят, Свят, Свят еси Троице. | Слава, Троичен: Троичную песнь воспоем, / славя Отца безначального, / и Сына, и Духа Правого, / – одно единое Существо, / которое воспоем троекратно: / “Свят, Свят, Свят Ты, Троица!” |
И ныне, Богородичен: Яко единаго от Троицы Тя Христе славим, / яко от Девы воплощься, / кроме преложения человечески вся претерпел еси, / не отступль естества отеческа Иисусе, аще и соединился еси нам. | И ныне, Богородичен: Как одного из Троицы / Тебя, Христе, мы славим, / ибо от Девы воплотившись без изменения, / Ты по-человечески все претерпел, / не отлучившись от естества отеческого, Иисусе, / хотя и соединился с нами. |
Песнь 8.Ирмос: Небеса небес и вода, яже превыше небес, / благословите, пойте Господа, / и превозносите Его во веки. |
Песнь 8Ирмос: Небеса небес, / и вода, что превыше небес, / благословляйте, воспевайте Господа! |
Творец и Содержитель всех, / за милосердие во Вифанию прииде, воздвигнути Лазаря. | Творец всего и Удерживающий все, / Ты по милосердию в Вифанию пришел / воздвигнуть Лазаря. |
Четверодневный смердя, и повойми обязан, / изменися дыханием бездыханный, / возгласившу Ти Господи. | Четверодневный мертвец смердящий / и погребальными перевязями обвязанный, / ожив, вскакивал, бездыханный, / когда Ты призывал его Господи. |
Иудейстии людие, яко видеша умершаго, / Твоим гласом воставша Христе, распыхахуся. | Иудейский народ, / когда увидел умершего, / по Твоему возгласу воскресшим, Христе, / скрежетал зубами. |
Омраченнии о свете иудее, / что не веруете Лазареву востанию, Христову начинанию? | Омраченные, не видящие света Иудеи! / Что не веруете восстанию Лазаря, / Христову славному деянию? |
Да радуется Сион, и да поет Жизнодавца, / воскресившаго словом от гроба Лазаря. | Да радуется Сион, / и да воспевает жизни Подателя, / словом воскресившего из гроба Лазаря. |
Вои небеснии, и род земных воспеша Тя, / егда Спасе мой Лазаря воздвигл еси. | Воинства небесные и род земных / воспели Тебя, Спаситель мой, за то, / что воздвиг Ты Лазаря. |
Слава: Со Отцем и Сыном Духа славословлю/ и поя немолчно взываю: / Трисвятый, слава Тебе. | Слава: Со Отцом и Сыном / и Духа славословлю / и в песнях взываю не умолкая: / “Трисвятой, слава Тебе!”. |
И ныне, Богородичен: Тебе благословлю и покланяюся Рождшемуся из Девы, / не разлучшуся престола святыя славы Твоея. | И ныне, Богородичен: Тебя благословляю и поклоняюсь / Тебе, Родившемуся от Девы, / не отлучившись от престола / святой славы Твоей. |
Песнь 9.Ирмос: Сотвори державу мышцею Своею, / низложи бо сильныя со престол, / и вознесе смиренныя Бог Израилев. / В нихже посети нас Восток с высоты, / и направил ны есть на путь мира. |
Песнь 9Ирмос: Соделал сильное рукою Своею: / ибо низложил властителей с престолов / и вознес смиренных Бог Израилев. / Так посетило нас Светило, восходящее с высоты, / и направило и нас на путь мира. |
Да поет чудо Вифания с нами: / в ней бо прослезися Создатель, законом естества плоти, / Лазаря воскрешая, / и Марфины слезы прочее, и плач Мариин в радость прелагая, / мертвеца воздвигл есть. | Да воспевает с нами чудо Вифания: / ибо в ней Создатель, воскрешая Лазаря, / прослезился по закону естества плоти, / и затем, слезы Марфы и плач Марии / в радость претворяя, / мертвого воздвиг. |
Уверяя Слове, Воскресение Твое, / призвал еси Лазаря из гроба, и воздвигл еси яко Бог, / да покажеши людем Бога же и Человека вкупе воистинне суща, / и воздвигша храм телесе Твоего. | Удостоверяя Воскресение Твое, Слово, / Ты из гроба Лазаря призвал, / и воздвиг его как Бог, / чтобы людям показать, / что Ты Богом и вместе человеком / поистине являешься, / и Сам храм тела Своего воздвиг. |
Стрясл еси врата и вереи железныя, / устрашил еси ад гласом Твоим, / ужасеся же с ним и смерть абие, / яко видеша Лазаря Спасе, суща в них узника, / одушевленна гласом и воскресша. | Потряс Ты врата и железные засовы, / устрашил ад гласом Своим, / убоялась же с ним и смерть тотчас, / когда увидела Лазаря, Спаситель, / бывшего узником у них, / одушевленного Твоим гласом и воскресшего. |
Ужасошася вси, / яко видеша Тя Спасе слезяща, Лазаря умерша, / и глаголаху народи: / виждь, како его любляше. / Абие убо возгласил еси его, и востав бездыханный, / отложи тление повелением Твоим. | Поразились все, / когда увидели Тебя, Спаситель / оплакивающим Лазаря умершего, / и говорили дерзкие: / “Смотри, как Он его любил!” / Ты же тотчас позвал его, / и освобождался от тления бездыханный, / восстав по велению Твоему. |
Потрясошася врата, сокрушишася вереи, / разрешишася узы мертваго гласом силы Христовы, / и ад горько воздыхаше рыдая, и своим вопияше: / увы мне, кий и откуду глас оживляяй мертвыя? | Потрясены были врата, сокрушены засовы, / развязаны узы умершего, / ад же от могущественного гласа Христа / с горьким рыданием восстенал и взывал: / “Увы мне! Что это за глас / и откуда он, / оживляющий мертвых?” |
Востани отсюду послушав гласа, / Друг бо твой вон приглашает тя: / Сей есть прежде воскресивый мертвыя. / Илия убо воздвиже мертва, и Елиссей купно, / но Сей бе онеми и глаголяй и действуяй. | Восстань отсюда, послушавшись гласа: / ибо Друг твой выйти призывает тебя. / Он – воскресивший мертвых и прежде. / Илия действительно воздвиг мертвого, / и Елисей также: / но Тот был через них / и говорившим и действовавшим. |
Поем Твою Слове непобедимую крепость: / костьми бо и жилами умерша / воздвигл еси словом Твоим, яко всех Создатель, / и сего воскресил еси Спасе, от преисподних, / якоже вдовыя сына суща на одре. | Воспеваем Твою, Слово, непобедимую силу: / ибо того, чьи кости и жилы мертвы, / воздвиг Ты словом Своим, / как всего Создатель, / и воскресил его, Спаситель, из мест подземных, / как сына вдовы, носимого на одре. |
Слава: Троице Всесвятая, / Отче безначальный Боже, / собезначальный Сыне и Божественный Слове, / Утешителю Благий, Душе Святый Божий: / единый и трисолнечный Свете, соестественное Существо, / едине Боже и Господи, ущедри мир. | Слава: Троица Всесвятая! / Отче, Бог безначальный, / равно безначальный Сын и Слово Божественное, / Утешитель Благой, Дух Святой Божий: / единый и трисолнечный Свет, / соединенное естество, / единый Бог и Господь, помилуй мiр! |
И ныне, Богородичен: Вся сотворивый в премудрости Иисусе, / и во всего мя оболкийся из Девы, / и весь пребываяй присно в недрех Отца: / Святый Дух Твой Христе, на стадо Твое низпослав / яко Бог, осени нас. | И ныне, Богородичен: Все сотворивший премудростию, Иисусе, / и от Девы облекшийся всецело в меня, / и весь всегда в недрах Отца пребывающий! / Святого Твоего Духа, Христе, / на стадо Твое как Бог ниспослав, / осени нас. |
Вместо Достойно, ирмос: Сотвори державу: | Вместо Достойно есть: ирмос: Соделал сильное: |
На Полунощнице, на первом Трисвятом, по Отче наш: Тропарь: Общее воскресение: На последнем Трисвятом, по Отче наш: Кондак: Всех радость Христос: Господи помилуй, 12. И отпуст. Молитвы же: Помяни Господи, не глаголем. | На Полунощнице после первого Трисвятого тропарь: В общем воскресении: После заключительного Трисвятого кондак: Христос, всем радость: Господи помилуй (12) и отпуст. Молитвы же Помяни Господи: не произносим. |
Песнь 7.Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи / попраша пламень дерзновенно, / и на росу огнь преложиша, вопиюще: / благословен еси Господи Боже во веки. |
Песнь 7Ирмос: Отроки Еврейские в печи / попрали пламя дерзновенно, / и огонь превратили в росу, взывая: / “Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!” |
Прослезився яко человек Щедре, / воскресил еси яко Бог сущаго во гробе, / и разрешся от ада Лазарь взываше: / благословен еси Господи Боже во веки. | Прослезившись как человек, Ты, Милосердный, / воскресил как Бог бывшего в могиле; / и освобожденный из ада Лазарь взывал: / “Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!” |
Изыде повойми обвязан, / пропасти ада же и тьмы убег Владычним словом, Лазарь взывая: / благословен еси Господи Боже во веки. | По слову Владыки избежавший / адской пропасти и тьмы, / вышел связанный погребальными перевязями Лазарь, восклицая: / “Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!” |
Иный. Ирмос: От Иудеи дошедше: | Иной. Ирмос: Из Иудеи пришедшие: |
Над другом прослезився, Марфины Щедре слезы утолил еси, / и страстию вольною отъял еси от лица людей Твоих всякую слезу: / отец наших Боже благословен еси. | Над Своим другом прослезившись, / Ты, Милосердный, слезы Марфы прекратил, / и страданием добровольным / снял с лица народа Твоего всякую слезу: / “Боже отцов наших, благословен Ты!” |
Живота сокровище, мертваго яко от сна Спасе воздвигл еси, / и словом адову утробу расторгнув, воскресил еси поюща: / отец наших Боже благословен еси. | Жизни Властелин, / Ты мертвого как спящего призвал, Спаситель, / и, словом расторгнув чрево ада, / воскресил поющего: / “Боже отцов наших, благословен Ты!” |
Мертвеца смердяща, связана повойми, Владыко, воздвигнул еси, / и мене связанаго пленицами прегрешений, возстави поюща: / отец наших Боже благословен еси. | Ты мертвеца смердящего, / погребальными перевязями связанного, воздвиг, Владыка, / и меня, согрешений узами опутанного, / воздвигни, поющего: / “Боже отцов наших, благословен Ты!” |
Катавасия: От Иудеи дошедше, отроцы / в Вавилоне иногда, / верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: / отцев Боже, благословен еси. | Катавасия: Из Иудеи пришедшие юноши / в Вавилоне некогда / верою в Троицу попрали пламя печи, воспевая: / “Боже отцов наших, благословен Ты!” |
Песнь 8.Ирмос: Мусикийским органом согласующим, / и людем безчисленным, покланяющимся образу в Деире, / три отроцы не повинувшеся, / Господа воспеваху, / и славословляху во вся веки. |
Песнь 8Ирмос: Когда согласно музыкальные орудия звучали, / и народы бесчисленные поклонялись идолу в Деире, / три отрока, не подчинившись, Господа воспевали, / и славословили во все века. |
Яко Пастырь агнца взыскал еси, / от волка лютаго губителя восхитив, / растлевша обновил еси, поюща Тебе: / пойте и превозносите во вся веки. | Как Пастырь агнца отыскав / и у волка, лютого губителя, похитив, / Ты обновил погибшего, поющего Тебе: / “Воспевайте и превозносите во все века!” |
Яко Человек гроба взыскал еси, / мертваго яко Содетель воскресил еси, / повелением Твоим Владычним, Егоже ад ужасеся, / вопиюща Тебе: пойте и превозносите во вся веки. | Как Человек Ты гроб искал, / но мертвого как Создатель воскресил / повелением Владычественным; / ад изумился о нем, взывавшем Тебе: / “Воспевайте и превозносите во все века!” |
Иный. Ирмос: Царя Небеснаго: | Иной. Ирмос: Царя Небесного: |
Вопрошаеши убо яко Человек, / яко Бог же воскрешаеши словом четверодневнаго. / Темже Тя поем и превозносим во вся веки. | Вопрошаешь Ты как смертный, / но как Бог словом воскрешаешь четверодневного. / Потому мы воспевам Тебя во все века. |
Тебе благоразумно Владыко, якоже должное / Мария приношает миро, / воспевающи во вся веки. | Тебе, Владыка, Мария благодарно / как долг за родственника приносит мvро, / воспевая во все века. |
Призываеши убо яко Человек Отца, / яко Бог же Лазаря воздвизаеши. / Темже Тя поем Христе во веки. | Призываешь Ты Отца как смертный, / но как Бог Лазаря воздвигаешь. / Потому мы воспеваем Тебя, Христе, вовеки. |
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще, и превозносяще во вся веки. | Хвалим, благословляем, поклоняемся Господу, воспевая и превознося Его во все века. |
Катавасия: Царя Небеснаго, / Егоже поют вои Aнгельстии, / хвалите и превозносите во вся веки. | Катавасия: Царя небесного, / Которого воспевают воинства Ангелов, / воспевайте и превозносите / во все века. |
Честнейшая не стихословится. | Честью высшую Херувимов: не поем. |
Песнь 9.Ирмос: Чистую славно почтим, людие, Богородицу, / огнь Божества приимшую во чреве неопально, / песньми величаем. |
Песнь 9Ирмос: Славно почтим люди, / чистую Богородицу: / Огонь Божественный во чрево принявшую, не опалившись, / песнями неумолкающими возвеличим. |
Людие видевше ходяща мертвеца четверодневна, / удивившеся чудеси, вопияху Избавителю, / Бога Тя в песнех величающе. | Люди, увидевшие ходящим / мертвеца четверодневного, / пораженные чудом, взывали Искупителю: / “Тебя, Бога, в песнях величаем!” |
Предуверяя славное востание Твое, о Спасе мой, / мертва четверодневна, из ада свобождаеши Лазаря, / песньми Тя величающа. | Заранее удостоверяя / славное воскресение Твое, / Ты, о Спаситель мой, из ада освобождаешь / мертвого четверодневного Лазаря, / песнями Тебя величающего. |
Иный. Ирмос: Воистинну Богородицу: | Иной. Ирмос: Истинно Богородицей: |
Почитая Твоего Отца, и показуя, яко не богопротивен еси, / молитву дееши Христе, / самовластно воздвиг четверодневнаго. | Почитая Твоего Отца, Христе, / и показывая, что Ты не противник Богу, / Ты самовластно молитвою воздвиг / четыре дня назад умершего. |
Из гроба четверодневнаго Лазаря воздвизаеши, / тридневнаго Христе Твоего востания, / всеистиннаго всем показуя сведетеля. | Из гроба Ты четверодневного Лазаря воздвиг, / всем показывая, Христе мой, / воскресения Твоего на третий день / достовернейшего свидетеля. |
Ходиши, и слезиши, вещаеши же Спасе мой, / человеческое показуя Твое действо, / Божественное же являя, воздвизаеши Лазаря. | Ходишь Ты, и плачешь, и говоришь, Спаситель мой, / показывая человеческое Твое действие; / божественное же открывая, / Ты воздвигаешь Лазаря. |
Содеял еси неизреченно, Владыко Спасе мой, / по обою двою Твоею естеству, / самовластною волею спасение мое. | Совершил Ты неизреченно, / Владыка, Спаситель мой, / действуя каждым из двух Твоих естеств, / самовластною волею спасение мое. |
Катавасия: Воистинну Богородицу, / Тя исповедуем, / спасеннии Тобою, Дево Чистая, / с Безплотными лики Тя величающе. | Катавасия: Истинно Богородицей Тебя исповедуем / мы, спасенные Тобою, Дева чистая, / с сонмами бесплотных Тебя величая. |
Таже на глас 1: Свят Господь Бог наш. Трижды. | Также на глас 1: Свят Господь Бог наш: трижды. |
Ексапостиларий самогласен, дважды: |
Ексапостиларий |
Словом Твоим, Слове Божий, / Лазарь ныне возскачет к житию паки потек, / и с ветвьми людие Тя державне почитают, / яко в конец погубиши ад смертию Твоею. | Словом Твоим, Слово Божие, / Лазарь ныне вскакивает, вновь к жизни спеша; / и люди с ветвями Тебя, Могущественный, прославляют, / ибо Ты до конца уничтожишь ад / смертию Своею. (2) |
Слава, и ныне, ин. Подобен, единожды: |
Слава, и ныне |
Лазарем тя Христос уже разрушает смерте, / и где твоя аде победа? / Вифании плач ныне на тебе преставляется, / вси ветви победы Тому принесем. | Лазаря у тебя Христос / уже отнимает, смерть, / и где, ад, твоя победа? / Плач Вифании на тебе ныне прекращается. / Будем все ветвями / в честь Его победы потрясать. |
На хвалитех поставим стихов 8, и поем стихииры самогласны, глас 1: |
На “Хвалите:” стихиры на 8, глас 1 |
Стих: Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. | Стих: Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его. |
Воскресение и жизнь человеком сый Христе,/ гробу Лазареву предстал еси, / уверяя нам два существа Твоя Долготерпеливе, / яко Бог и Человек / от Чистыя Девы пришел еси. / Якоже бо Человек вопрошал еси: где погребеся? / И якоже Бог воскресил еси / живоносным мановением четверодневнаго. | Воскресение и жизнь для людей, / Ты, Христе, гробу Лазаря предстал, / удостоверяя нам два естества Твоих, Долготерпеливый, / что Ты, Бог и Человек, от Чистой Девы произошел. Ибо как смертный Ты спрашивал: “Где он погребен?” / И как Бог живоносным мановением / воскресил четверодневнаго. |
Лазаря умерша четверодневнаго / воскресил еси из ада Христе, прежде Твоея смерти, / потряс смертную державу, / и единем любимым, всех человек провозвещаяй из тли свобождение. / Темже покланяющеся Твоей всесильней власти вопием: / благословен еси Спасе, помилуй нас. | Лазаря умершего Ты на четвертый день / воскресил из ада, Христе; / прежде смерти Твоей смерти владычество потряс, / и в лице одного, Тобой любимого, / предвозвещая освобождение всех людей от тления. / Потому, поклоняясь Твоей всесильной власти, мы взываем: / “Благословен Ты, Спаситель, помилуй нас!” |
Марфа и Мария Спасу глаголасте: / аще бы зде был еси Господи, / не бы умерл Лазарь: / Христос же воскресение усопших, / сего уже четверодневнаго из мертвых воскреси. / Приидите вси вернии, / Сему поклонимся грядущему во славе, / спасти души наша. | Марфа и Мария Спасителю говорили: / “Если бы Ты здесь был, Господи, / не умер бы Лазарь!” / Христос же, воскресение усопших, / его уже на четвертый день из мертвых воскресил. / Придите, все верные, поклонимся Ему, / грядущему во славе спасти души наши. |
Божества Твоего Христе, подавая учеником Твоим образ, / в народех смирял еси Себе, утаитися хотя. / Темже апостолом яко проведец Бог, / Лазареву смерть предрекл еси. / В Вифании же присутствуяй людем, / друга Твоего гроба не неведый, / уведети вопрошал еси яко Человек. / Но Тобою четверодневен воскресый, / Божественную Твою державу яви, / всесильне Господи слава Тебе. | Божества Твоего, Христе, признаки / предлагая Твоим ученикам, / среди толп Ты Самого Себя смирял, / сокрыть его желая. / Потому Апостолам Ты, как все предвидящий Бог, / смерть Лазаря предрек; / в Вифании, же находясь с народом, / хотя не пребывал в неведении о гробе друга Твоего, / узнать о том старался, как Человек. / Но мертвец четверодневный Тобою воскрешенный, / Божественную Твою силу явил. / Всесильный Господи, слава Тебе! |
Глас 4: Четверодневна воздвигл еси друга Твоего Христе, / и Марфино и Мариино рыдание утолил еси: / показуя всем, яко Ты еси вся совершаяй Божественною силою, / самовластным хотением. / Емуже херувими вопиют непрестанно: / осанна в вышних, / благословен еси над всеми Боже, слава Тебе. | Глас 4: На четвертый день воздвиг Ты друга Твоего, Христе, / и рыдание Марфы и Марии прекратил, / показывая всем, что Ты – Сам все совершающий Божественною силою, / самовластным изволением, / Тот, Кому Херувимы взывают непрестанно: / “Осанна в вышних! благословен Ты, над всеми царствующий Боже, слава Тебе!” |
Марфа Марии вопияше: / Учитель предстоит, и глашает тя, приступи. / Она же скоро пришедши, идеже бе стоя Господь, / и видевши возопи, падши поклонися, / пречистеи нозе Твои облобызающи, глаголаше: / Господи, аще бы еси зде был, / не бы убо умерл брат наш. | Марфа Марии взывала: / “Учитель здесь и зовет тебя, приходи!” / Она же скоро придя туда, где стоял Господь, / увидев Его, воскликнула, упав, поклонилась, / и пречистые ноги Твои целуя, говорила: / “Господи, если бы Ты был здесь, / не умер бы брат наш!” |
Глас 8. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца. | Глас 8. Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33 |
Лазаря умерша в Вифании, / воздвигл еси четверодневна: / токмо бо престал еси гробу, / глас живот умершему бысть, / и воздохнув ад отреши страхом. / Велие чудо, многомилостиве / Господи слава Тебе. | Лазаря умершего в Вифании / воздвиг Ты на четвертый день: / ведь как только предстал Ты его гробу, / глас Твой жизнью умершему стал, / и ад, восстенав, отпустил его со страхом. / Великое чудо! / Многомилостивый Господи, слава Тебе! |
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя. | Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2 |
Якоже рекл еси Господи Марфе: / Аз есмь Воскресение, / делом слово исполнил еси, / из ада воззвав Лазаря. / И мене Человеколюбче мертва страстьми, / яко сострадателен воскреси, молюся. | Как сказал Ты, Господи, Марфе: / “Я – Воскресение!” / – так делом исполнил слово, / призвав из ада Лазаря. / И меня, Человеколюбец, / мертвого от страстей, / воскреси, как сострадательный, молю. |
Слава, глас 2: Велие и преславное чудо совершися днесь, / яко мертвеца четверодневнаго, / из гроба Христос возгласив воздвиже, и друга призва: / славословим Его яко преславна, / да молитвами праведнаго Лазаря / спасет души наша. | Слава, глас 2: Великое и неслыханное чудо / совершилось в сей день, / ибо мертвого уже четыре дня / Христос, позвав, из гроба воздвиг, / и друга Своего к жизни призвал: / славословить Его будем, как преславного, / дабы Он, ходатайствами праведного Лазаря / спас души наши! |
И ныне: Преблагословенна еси, Богородице Дево: | И ныне: Преблагословенна Ты, Богородица Дева: |
Таже, Славословие великое и отпуст. | Затем Славословие великое, ектении и отпуст. |
НА ЛИТУРГИИ |
НА ЛИТУРГИИ |
Тропарь празднику, глас 1: |
Тропарь празднику, глас 1 |
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне. | Вобщем воскресении / прежде Твоего страдания удостоверяя, / из мертвых воздвиг Ты Лазаря, Христе Боже. / Потому и мы, как дети, держа символы победы, / Тебе – Победителю смерти воззовем: / “Осанна в вышних, / благословен Грядущий во имя Господне!” |
Слава, и ныне, кондак, глас 2. Подобен: Вышних ища: |
Слава, и ныне, кондак, глас 2 |
Всех радость Христос, / Истина, Свет, Живот и мира Воскресение, / сущим на земли явися Своею благостию, / и бысть образ Воскресения, / всем подая Божественное оставление. | Христос, всем радость, истина, свет, / жизнь миру, воскресение, / на земле живущим явился по Своей благости / и стал образом воскресения, / всем подавая Божественное прощение. |
Вместо Трисвятаго поем: Елицы во Христа крестистеся, / во Христа облекостеся, аллилуия. (3) | Вместо Трисвятого поем: Сколько вас во Христа ни крестилось, / во Христа вы все облеклись. Аллилуия. (3) |
Прокимен, глас 3: |
Прокимен, глас 3 |
Господь просвещение мое, и Спаситель мой, / кого убоюся? Стих: Господь защититель живота моего, от кого устрашуся? | Господь – просвещение моё и Спаситель мой: / кого убоюсь? Стих: Господь – защитник жизни моей: от кого устрашусь? Пс 26:1 |
Апостол
|
Апостол
|
Братие, царство непоколебимо приемлюще, да имамы благодать, eюже служим благоугодно Богу с благоговением и страхом, ибо Бог наш oгнь поядаяй eсть. | Братья, принимая Царство непоколебимое, будем держаться благодати, и ею да служим благоугодно Богу с благоговением и страхом, потому что Бог наш есть также огонь поедающий. |
Братолюбие да пребывает. Страннолюбия не забывайте, тем бо не ведяще нецыи странноприяша ангелы. Поминайте юзники, аки с ними связани: озлобляeмыя, аки и сами суще в теле. Честна женитва во всех, и ложе нескверно: блудником же и прелюбодеeм судит Бог. Не сребролюбцы нравом, довольни сущими. Той бо рече: не имам тебе оставити, ниже имам от тебe отступити. Яко дерзающим нам глаголати: Господь мне помощник, и не убоюся, что сотворит мне человек? | Братолюбие да пребывает. Гостеприимства не забывайте, ибо чрез него некоторые, не зная, оказали гостеприимство ангелам. Вспоминайте об узниках, как бы с ними вместе заключенные, о страждущих, как бы и сами находящиеся в теле. Брак да будет честен во всем, и ложе непорочно; ибо блудников и прелюбодеев будет судить Бог. Имейте нрав несребролюбивый, довольствуясь тем, что есть; ибо Он Сам сказал: “Я тебя не оставлю и тебя не покину”, так что мы смело говорим: “Господь мне помощник, и не убоюсь; что сделает мне человек?”. |
Поминайте наставники ваша, иже глаголаша вам слово Божие, ихже взирающе на скончание жителства, подражайте вере их. Иисус Христос вчера и днесь, Тойже и во веки. | Помните начальников ваших, которые говорили вам слово Божие: взирая на исход их жизни, подражайте их вере. Иисус Христос вчера и сегодня и вовеки – Тот же. Евр 12:28–13:8 |
Аллилуиа, глас 5: |
Аллилуия, глас 5 |
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. | Стих: Господь воцарился, благолепием облекся. Стих: Ибо Он утвердил вселенную, и она не поколеблется. Пс 92:1А, 1В |
Евангелие от Иоанна, зачало 39: |
Евангелие от Иоанна, зачало 39 |
Во время оно, бе некто боля Лазарь от Вифании, от веси Мариины и Марфы сестры eя. Бе же Мария помазавшая Господа миром и отерши нозе Eго власы своими, eяже брат Лазарь боляше. Посласте убо сeстре к Нему, глаголюще: Господи, се, eгоже любиши, болит. Слышав же Иисус рече: сия болезнь несть к смерти, но о славе Божии, да прославится Сын Божий eя ради. Любляше же Иисус Марфу, и сестру eя, и Лазаря. Егда же услыша, яко болит, тогда пребысть на немже бе месте два дни. Потом же глагола учеником: идем во Иудею паки. Глаголаша Eму ученицы: Равви, ныне искаху Тебе камением побити Иудеe, и паки ли идеши тамо? Отвеща Иисус: не два ли надесяте часа eста во дне? Аще кто ходит во дне, не поткнется, яко свет мира сего видитъ: Аще кто ходит в нощи, поткнется, яко несть света в нем. Сия рече, и посем глагола им: Лазарь друг наш успе, но иду, да возбужу eго. Реша же ученицы Eго: Господи, аще успе, спасен будет. Рече же Иисус о смерти eго, oни же мнеша, яко о успении сна глаголет. Тогда рече им Иисус не обинуяся: Лазарь умре: И радуюся вас ради, да веруете, яко не бех тамо, но идем к нему. Рече же Фома, глаголемый Близнец, учеником: идем и мы, да умрем с Ним. Пришед же Иисус, обрете eго четыре дни уже имуща во гробе. Бе же Вифания близ Иерусалима яко стадий пятьнадесять, И мнози от Иудeй бяху пришли к Марфе и Марии, да утешат их о брате eю. Марфа же eгда услыша, яко Иисус грядет, срете Eго, Мария же дома седяше. Рече же Марфа ко Иисусу: Господи, аще бы зде был, не бы брат мой умерл. Но и ныне вем, яко eлика аще просиши от Бога, даст Тебе Бог. Глагола eй Иисус: воскреснет брат твой. Глагола Eму Марфа: вем, яко воскреснет в воскрешение, в последний день. Рече же eй Иисус: Аз eсмь воскрешение и живот, веруяй в Мя, аще и умрет, оживет. И всяк живый, и веруяй в Мя, не умрет во веки. Емлеши ли веру сему? Глагола Eму: eй, Господи, аз веровах, яко Ты eси Христос Сын Божий, иже в мир грядый. И сия рекши, иде и пригласи Марию сестру свою, тай, рекши: Учитель пришел eсть, и глашает тя. Oна же яко услыша, воста скоро, и иде к Нему. Не уже бо бе пришел Иисус в весь, но бе на месте, идеже срете Eго Марфа. Иудеe же убо сущии с нею в дому, и утешающе ю, видевше Марию, яко скоро воста и изыде, по ней идоша, глаголюще, яко идет на гроб, да плачет тамо. Мария же яко прииде, идеже бе Иисус, видевши Eго, паде Eму на ногу, глаголющи Eму: Господи, аще бы eси был зде, не бы умерл мой брат. Иисус же, яко виде ю плачущуся, и пришедшия с нею Иудeи плачуща, запрети духу, и возмутися Сам. И рече: где положисте eго? Глаголаша Eму: Господи, прииди и виждь. Прослезися Иисус. Глаголаху убо жидове: виждь, како любляше eго. Нецыи же от них реша: не можаше ли Сей, отверзый oчи слепому, сотворити, да и сей не умрет? Иисус же паки претя в Себе, прииде ко гробу. Бе же пещера, и камень лежаше на ней. Глагола Иисус: возьмите камень. Глагола Eму сестра умершаго Марфа: Господи, уже смердит, четверодневен бо eсть. Глагола eй Иисус: не рех ли ти, яко аще веруеши, узриши славу Божию? Взяша убо камень, идеже бе умерый лежа. Иисус же возвед oчи горе, и рече: Oтче, хвалу Тебе воздаю, яко услышал eси Мя. Аз же ведех, яко всегда Мя послушаеши, но народа ради стоящаго окрест рех, да веру имут, яко Ты Мя послал eси. И сия рек, гласом великим воззва: Лазаре, гряди вон. И изыде умерый, обязан рукама и ногама укроем, и лице eго убрусом обязано. Глагола им Иисус: разрешите eго, и оставите ити. Мнози убо от Иудeй пришедшии к Марии и видевше, яже сотвори Иисус, вероваша в Него. | В то время был болен один человек, Лазарь из Вифании, из селения Марии и Марфы, сестры ее. Мария же была та, которая помазала Господа миром и отерла ноги Его волосами своими; ее брат Лазарь был болен. Послали сестры сказать Ему: Господи, вот тот, кого Ты любишь, болен. Услышав это, Иисус сказал: болезнь эта не к смерти, но во славу Божию, чтобы прославлен был Сын Божий чрез нее. Любил Иисус Марфу и сестру ее и Лазаря. А когда услышал, что Лазарь болен, тогда остался Он два дня на том месте, где был. Затем, после этого, Он говорит ученикам: идем снова в Иудею. Говорят Ему ученики: Равви, только что искали Иудеи побить Тебя камнями, и Ты снова идешь туда? Ответил Иисус: не двенадцать ли часов в дне? Кто ходит днем, не спотыкается, потому что видит свет мира сего. А кто ходит ночью, спотыкается, потому что нет света в нем. Сказал Он это, и говорит им потом: Лазарь, друг наш, уснул; но Я иду разбудить его. Сказали Ему ученики: Господи, если уснул, будет спасен. Но сказал Иисус о смерти его, а они подумали, что говорит Он о простом сне. Тогда и сказал им Иисус прямо: Лазарь умер. И Я радуюсь за вас, что Я не был там, дабы вы уверовали. Но идем к нему. Тогда Фома, называемый Близнец, сказал другим ученикам: идем и мы, чтобы умереть с Ним. Придя, Иисус нашел, что он уже четыре дня в гробнице. Была же Вифания близ Иерусалима, стадиях в пятнадцати. И многие из Иудеев пришли к Марфе и Марии утешить их в горе о брате. Марфа, когда услышала, что Иисус идет, вышла к Нему навстречу; Мария же сидела у себя в доме. Сказала тогда Марфа Иисусу: Господи, если бы Ты был здесь, не умер бы брат мой. Я и теперь знаю, что о чем бы Ты ни попросил Бога, даст Тебе Бог. Говорит ей Иисус: воскреснет брат твой. Говорит Ему Марфа: знаю, что воскреснет в воскресение, в последний день. Сказал ей Иисус: Я – воскресение и жизнь; верующий в Меня, если и умрет, оживет; и всякий живущий и верующий в Меня не умрет вовек. Веришь ли ты в это? Говорит она Ему: да, Господи, я уверовала и верую, что Ты – Христос, Сын Божий, грядущий в мир. И сказав это, она пошла и позвала Марию, сестру свою, сказав тайно: Учитель здесь и зовет тебя. Она же, когда услышала, встала поспешно и пошла к Нему. Еще не вошел Иисус в селение, но все еще был на том месте, где встретила Его Марфа. Тогда Иудеи, бывшие с ней в доме и утешавшие ее, увидев, как Мария поспешно встала и вышла, последовали за ней, думая, что она идет к гробнице, чтобы плакать там. А Мария, когда пришла туда, где был Иисус, увидев Его, пала к Его ногам и сказала Ему: Господи, если бы Ты был здесь, не умер бы мой брат. Иисус, когда увидел ее плачущую и пришедших с ней Иудеев плачущих, возмутился духом и пришел в волнение, и сказал: где вы положили его? Говорят Ему: Господи, иди и посмотри. Прослезился Иисус. Говорили тогда Иудеи: вот, как Он любил его. А некоторые из них сказали: не мог ли Он, открывший глаза слепому, сделать, чтобы и этот не умер? Иисус, снова возмущаясь в Себе, приходит к гробнице: это была пещера, и камень закрывал ее. Говорит Иисус: возьмите камень. Говорит Ему сестра умершего, Марфа: Господи, уже смердит: ведь ему четвертый день. Говорит ей Иисус: не сказал ли Я тебе, что, если уверуешь, увидишь славу Божию? Тогда взяли камень. Иисус же поднял глаза ввысь и сказал: Отче, благодарю Тебя, что Ты услышал Меня. Я знал, что Ты всегда Меня слышишь, но сказал ради народа, стоящего кругом, чтобы они уверовали, что Ты Меня послал. И сказав это, воззвал громким голосом: Лазарь, выходи. И вышел умерший, связанный по рукам и ногам погребальными перевязями, и лицо его было обернуто платком. Говорит им Иисус: развяжите его и пустите его идти. Тогда многие из Иудеев, пришедшие к Марии и увидевшие, что Он сотворил, уверовали в Него. Ин 11:1–45 |
Причастен: |
Причастен |
Из уст младенец, и ссущих совершил еси хвалу. Аллилуиа, трижды. | Из уст младенцев и грудных детей Ты устроил хвалу. Аллилуия, трижды. Пс 8:3 |
На трапезе учреждаемся варением со елеем, аще же и икру имамы, да дастся коемуждо брату по три онгии, и вино пием. | На трапезе вкушаем вареную пищу с елеем, если же имеется икра, дается каждом брату по три унции, и вино пьем. |
Подобает ведати: Аще храм праведнаго Лазаря: по обычной кафисме полиелей: Величание святительское, и псалом: Услышите сия вси языцы: Таже седален иже по 3‑й песни. И житие святаго Лазаря, от Никифора Ксанфопула написанно. Степенна, антифон 1‑й, 4‑го гласа. Прокимен: Честна пред Господем: Стих: Что воздам Господеви: Всякое дыхание: Евангелие от Иоанна, зачало 36: Аз есмь дверь: псалом 50. Стихира, глас 6: Господи, глас Твой разруши: Каноны два, на 14: и катавасия 2‑го канона. По 3‑й песни седален праздника. По 6‑й песни кондак: Всех радость: И икос. И прочее последование якоже указася. | Следует знать: Если храм в честь праведного Лазаря, после обычных кафизм поется Полиелей, величание святителю и избранный псалом: Услышьте это, все народы: Также седален, тот же, что после 3‑й песни канона. И житие святого Лазаря, написанное Никифором Ксанфопулом. Степенна: 1‑й антифон 4‑го гласа. Прокимен: Дорога пред Господом: Стих: Что воздам Господу: Все, что дышит: Евангелие от Иоанна, зачало 36: и псалом 50. Стихира, глас 6: Господи, глас Твой разрушил: Каноны два, на 14: и катавасия 2‑го канона. После 3‑й песни седален праздника. После 6‑й песни – кондак: Христос, всем радость: и икос. И прочее последование, как указано. |