Православное Богослужение
Переводы Богослужебных книг

 

Главная \ Церковь \ Богослужения \ Переводы богослужебных книг \ Требник\ Оглавление\ Чин исповеди


 

ЧИН ИСПОВЕДИ

 

Приводит духовный отец хотящаго исповедатися единаго, а не два, или многия, пред икону Господа нашего Иисуса Христа непокровенна. И творит стих началу:

 

Подводит духовный отец желающего исповедаться к иконе Господа нашего Иисуса Христа и творит начало:

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

 

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Таже: Трисвятое: По Отче наш: Яко Твое есть Царство:

 

Затем: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство:

Господу помолимся, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: трижды.

 

Господи, помилуй. (12) Слава, и ныне: Придите, поклонимся: (3)

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на oлтарь Твой тельцы.

 

 

Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей и по множеству щедрот Твоих изгладь беззаконие моё; совершенно омой меня от беззакония моего, и от греха моего очисти меня. Ибо беззаконие моё я знаю, и грех мой всегда предо мною. Тебе, Единому, я согрешил и злое пред Тобою сотворил, – да будешь оправдан в словах Твоих и победишь, если вступят с Тобою в суд. Ибо вот, я в беззакониях зачат, и во грехах родила меня мать моя. Ибо вот, Ты истину возлюбил, сокрытое и тайное премудрости Твоей мне открыл. Ты окропишь меня иссопом – и буду очищен; омоешь меня – и сделаюсь белее снега, дашь мне услышать радость и веселие – возрадуются кости униженные. Отврати лицо Твоё от грехов моих и все беззакония мои изгладь. Сердце чистое сотвори во мне, Боже, и Дух Правый обнови внутри меня. Не отринь меня от лица Твоего и Духа Твоего Святого не отними от меня. Возврати мне радость спасения Твоего и Духом Владычественным утверди меня. Научу беззаконных путям Твоим, и нечестивые к Тебе обратятся. Избавь меня от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, Ты откроешь уста мои, и уста мои возвестят хвалу Твою. Ибо если бы жертвы Ты восхотел, я дал бы её, – к всесожжениям не будешь благоволить. Жертва Богу – дух сокрушённый, сердца сокрушённого и смиренного Бог не презрит. Облагодетельствуй, Господи, во благоволении Твоём Сион, и да будут воздвигнуты стены Иерусалима, – тогда примешь благосклонно жертву правды, возношение и всесожжения, тогда возложат на алтарь Твой тельцов.

 

Тропари покаянные, глас 6

Помилуй нас, Господи, помилуй нас; / всякаго бо ответа недоумеюще, / сию Ти молитву яко Владыце, грешнии приносим: / помилуй нас.

 

Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / ибо, не находя себе никакого оправдания, / молитву эту мы, грешные, Тебе приносим, как Владыке: / "Помилуй нас!"

Слава: Господи, помилуй нас, / на Тя бо уповахом; / не прогневайся на ны зело, / ниже помяни беззаконий наших, / но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших; / Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, / вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.

 

Слава: Господи, помилуй нас, ибо на Тебя мы уповаем, / не прогневайся на нас сильно / и не вспомни беззаконий наших, / но воззри и ныне, как Милосердный / и избавь нас от врагов наших. / Ибо Ты – Бог наш, и мы – Твой народ; / все мы – дело рук Твоих / и имя Твоё призываем.

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя да не погибнем, / но да избавимся Тобою от бед: / Ты бо еси спасение рода христианскаго.

 

И ныне: Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородица, / дабы мы, надеясь на Тебя, не постыдились, / но избавились молитвами Твоими от бед, / ибо Ты – спасение рода христианского.

Таже: Господи, помилуй, 40.

 

 

Затем: Господи, помилуй. (40)

 

Священник глаголет: Господу помолимся.

 

Священник: Господу помолимся.

Молитва первая

Боже, Спасителю наш, Иже пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину в покаяние молитву приемый, Сам и раба Твоего [или и рабу Твою] имярек, кающагося [или кающуюся], о нихже содела согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй ему [или ей] вся содеянная, оставляяй неправды, и превосходяй беззакония. Ты бо рекл еси, Господи: хотением не хощу смерти грешника, но яко еже обратитися, и живу быти ему: и яко седмьдесять седмерицею оставляти грехи. Понеже яко величество Твое безприкладное, и милость Твоя безмерная: аще бо беззакония назриши, кто постоит?

 

Боже, Спаситель наш, Ты, через пророка Твоего Нафана покаявшемуся в своих согрешениях Давиду прощение даровавший и покаянную молитву Манассии принявший! Сам и раба Твоего [или рабу Твою] (имя), кающегося [или кающуюся] в совершённых им [или ею] согрешениях, прими с обычным Твоим человеколюбием, не взирая на всё, им [или ей] соделанное, отпуская неправды и покрыв беззакония. Ибо Ты сказал, Господи: "Я совсем не хочу смерти грешника, но чтобы он обратился и был жив", и что до семижды семидесяти раз должно прощать грехи, потому что величие Твоё беспримерно и милость Твоя безмерна; если же Ты, Господи, будешь замечать беззакония, то, Господи, кто устоит?

Яко Ты еси Бог кающихся и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

 

Ибо Ты – Бог кающихся, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Священник глаголет: Господу помолимся.

 

Священник: Господу помолимся.

Молитва вторая

Господи Иисусе Христе, Сыне Бога живаго, Пастырю и Агнче, вземляй грех мiра, Иже заимования даровавый двема должникома, и грешнице давый оставление грехов ея: Сам, Владыко, ослаби, остави, прости грехи, беззакония, согрешения вольная и невольная, яже в ведении и не в ведении, яже в преступлении и преслушании бывшая от рабов Твоих сих. И аще что яко человецы плоть носяще, и в мiре живуще, от диавола прельстишася. Аще же в слове, или в деле, или в ведении, или в неведении, или слово священническое попраша, или под клятвою священническою быша, или под свою анафему падоша, или под клятву ведошася: Сам яко благ, и незлобивый Владыко, сия рабы Твоя словом разрешитися благоволи, прощаяй им и свою их анафему и клятву, по велицей Твоей милости. Ей, Владыко Человеколюбче Господи, услыши нас, молящихся Твоей благости о рабех Твоих сих, и презри яко многомилостив прегрешения их вся, измени их вечныя муки. Ты бо рекл еси, Владыко: елика аще свяжете на земли, будут связана на небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небеси.

 

Господи Иисусе Христе, Сын Бога живого, Пастырь и Агнец, подъемлющий грех мiра, долг простивший двум должникам и грешнице даровавший отпущение грехов её! Сам, Владыка, ослабь, отпусти, прости грехи, беззакония, согрешения вольные и невольные, совершенные сознательно и по неведению, через преступление и ослушание этими рабами Твоими. И если они, как люди, в плоть облечённые и в мiре живущие, обольщены были диаволом в слове ли или в деле, сознательно или по неведению; или слово священника нарушили, или оказались под священническим отлучением, или под собственное отлучение подпали, или под клятву были подведены, Ты Сам, как Благой и Незлобивый Владыка, этих рабов Твоих словом разрешить благоволи, прощая им и их собственное отлучение, и клятву по великой Твоей милости. Так, Владыка, человеколюбивый Господи, услышь нас, молящихся Твоей благости об этих рабах Твоих, и презри, как многомилостивый, все согрешения их, избавь их от вечной муки. Ибо Ты сказал, Владыка: "Что бы вы ни связали на земле, будет связано на небесах, и что бы вы ни разрешили на земле, будет разрешено на небесах".

Яко Ты еси един безгрешен, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

 

Ибо Ты – один безгрешный, и Тебе славу воссылаем со Безначальным Твоим Отцом, и всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

 

Посем глаголет к нему:

 

Затем обращается к нему:

Наставление

Се чадо, Христос невидимо стоит, приемля исповедание твое, не усрамися, ниже убойся, и да не скрыеши что от мене, но не обинуяся рцы вся, елика соделал еси, да приимеши оставление от Господа нашего Иисуса Христа. Се и икона Его пред нами: аз же точию свидетель есмь, да свидетельствую пред Ним вся, елика речеши мне: аще ли что скрыеши от мене, сугуб грех имаши. Внемли убо: понеже бо пришел еси во врачебницу, да не неисцелен отыдеши.

 

Вот, чадо, Христос здесь невидимо стоит, принимая исповедь твою; не стыдись и не бойся, и ничего не скрой от меня, но, не уклоняясь, открой всё, что соделал ты, – и получишь прощение от Господа нашего Иисуса Христа. Вот и икона Его перед нами, я же только свидетель, чтобы засвидетельствовать перед Ним всё, что ты скажешь мне; если же что скроешь от меня, то впадёшь в двойной грех. Итак, будь внимателен, – ибо ты пришёл в лечебницу – чтобы не уйти тебе не исцелённым.

И тако вопрошает его [или ю] прилежно едино по единому, и ожидает его [или ю], донележе отвещает противу коегождо вопрошения.

 

И затем со вниманием задает ему [или ей] вопросы один за другим и ждет, пока он [или она] не ответит на каждый вопрос.

Прежде всех вопрошает его о вере, глаголя:

 

Прежде всего спрашивает его о вере:

Рцы ми, чадо: аще веруеши, яко церковь кафолическая апостольская, на Востоце насажденая и возращеная, и от Востока по всей вселенней разсеяная, и на Востоце и доселе недвижимо и непременно пребывающая, предаде и научи? И аще не сумнишися в коем предании?

 

Скажи мне, чадо: веруешь ли так, как Церковь Кафолическая, апостольская, на Востоке насажденная и возращенная, и от Востока по всей вселенной распространившаяся, и на Востоке и доныне непоколебимо и неизменно пребывающая, передала нам и научила? И если сомневаешься, то в каком предании?

И аще верит православно и несумненно, да чтет Символ веры:

 

И, если верит православно и без сомнений, да читает Символ Веры:

Символ веры

Верую во единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

 

 

1 Верую во единого Бога, Отца, Вседержителя, Творца неба и земли, всего и видимого и невидимого. 2 И во единого Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единородного, от Отца рожденного прежде всех веков, Света от Света, Бога истинного от Бога истинного, рожденного, несотворенного, единосущного Отцу, через Которого всё произошло. 3 Ради нас, людей, и нашего ради спасения сошедшего с небес, и воплотившегося от Духа Святого и Марии Девы, и вочеловечившегося. 4 Распятого же за нас при Понтии Пилате, и страдавшего, и погребенного. 5 И воскресшего в третий день, по Писаниям. 6 И восшедшего на небеса, и сидящего справа от Отца. 7 И снова грядущего со славою, судить живых и мёртвых, и Царству Его не будет конца. 8 И в Духа Святого, Господа, Животворящего, от Отца исходящего, со Отцом и Сыном равно поклоняемого и славимого, говорившего чрез пророков. 9 Во единую, святую, соборную и апостольскую Церковь. 10 Признаю одно Крещение, для прощения грехов. 11 Ожидаю воскресения мёртвых, 12 и жизни будущего века. Аминь.

 

И сие скончав, вопрошает его: Рцы ми, чадо: не был ли еси еретик или отступник? Не держался ли еси с ними, их капища посещая, поучения слушая или книги их прочитовая? Не любиши ли чесого мiрских паче Творца твоего? Не лжесвидетельствовал ли еси? Не преступил ли еси коего обета Богу обещаннаго? Писания Божественная на кощуны не приимовал ли еси.

 

И окончив это, спрашивает его: Скажи мне, чадо: не был ли ты еретиком или вероотступником? Не держался ли вместе с ними, их молитвенные дома посещая, поучения слушая, или книги их читая? Не любишь ли чего-нибудь из мiрского больше Творца своего? Не лжесвидетельствовал ли ты? Не нарушил ли какого обета, Богу данного? Не не кощунствовал ли над Божественными Писаниями?

И паки вопрошает его о кровосмешении. Оно бо запрещается тяжчайше блуда.

 

И снова спрашивает его о кровосмешении. Ибо оно влечет за собою более тяжкое запрещение, чем блуд.

Рцы ми, чадо: не убил ли еси человека волею или неволею?

 

Скажи мне, чадо: не убил ли ты человека намеренно или невольно?

Рцы ми, чадо: не украл ли еси что, и сотворял клятву за то? Или украде ин, а ты приял еси то?

 

Скажи мне, чадо: не украл ли ты чего, и клялся, что не делал этого? Или другой украл, а ты взял у него украденное?

И аще украде что, да возвратит, а егда то возвратит, да течет ко архиерею прияти прощение, и сотворити канон свой. Аще же не сотворяше клятву, точию да исполнит, аще возможно, канон татя.

 

И если что украл, пусть возвратит, а после этого пусть идет к архиерею с тем, чтобы получить разрешение от данной им клятвы, и затем да исполнит канон свой [епитимию]. Если же не клялся, пусть исполнит, если возможно, канон, положенный вору.

Рцы ми чадо: не ротился ли еси, и како ротился, волею или неволею, и по нужде? Не предал ли еси немощнаго в руце сильнаго? Не обидиши ли кого? Или обидел еси в куплях или во ином чесом?

 

Скажи мне, чадо: не клялся ли ты, и как клялся – по своей воле или невольно и вынужденно? Не предал ли немощного в руки сильного? Не обижаешь ли кого? Или обидел – в торговых делах или в чем ином?

И аще обидел есть или обидит, да платит е.

 

И если нанес или наносит обиду, пусть возместит ущерб.

И паки глаголи: Рцы ми, чадо: не укорил ли еси родители твоя, или священника, или монаха, или коеголибо от человек? Не имаши ли с некиим вражды? То да сотвориши любовь. Ибо аще имаши на кого вражду или зависть, дары твоя и молитвы не суть приятны Богу: ниже, аще что твориши Бога ради, приятно есть.

 

И продолжай спрашивать: Скажи мне, чадо: не укорил ли ты родителей своих, или священника, или монаха, или какого-либо человека? Не имеешь ли с кем вражды? Если так, восстанови взаимную любовь. Ведь если ты питаешь против кого-нибудь вражду или зависть, то дары твои и молитвы не принимает Бог; и то, что ты творишь для Бога, не принимается Им.

Рцы ми, чадо: не ял ли еси во святую Четыредесятницу или в среду, или в пяток от мяса или сыра? Не предал ли еси некоего человека диаволу или похулил еси, или укорил еси веру, или закон, или некую хулу рекл еси, или клял еси человека? Не глаголал ли еси лжу или кленешися ложне? Или тщеславуеши или упиваешися, ихже ради душу и тело погубляеши?

 

Скажи мне, чадо: не ел ли ты в дни Святой Четыредесятницы или в среду и пятницу мяса или сыра? Не предал ли какого-нибудь человека диаволу, или похулил его, или укорил веру, или закон, или иную хулу произнес, или проклял человека? Не говорил ли лжи, и не клянешься ли ложно? Или тщеславишься, или напиваешься, и тем губишь душу свою и тело?

И прочия воспоминает грехи смертныя: Гордость, лихоимение, блуд, зависть, чревобесие, гнев, ленивство, и вся грехи седми матерей рождающияся, со всяким разсудным испытанием сматряя различие лиц, и потому испытание творя: инако бо духовна, инако людина, инако монаха, инако мiрска, инако юна, инако старца.

 

 

И напоминает прочие смертные грехи: Гордость, лихоимство, блуд, зависть, чревоугодиие, гнев, лень, и все грехи, от этих семи матерей рождающиеся, со всяким рассудительным испытанием, принимая во внимание различие лиц, и соответственным образом совершая испытание: иным образом духовное лицо, иным – простолюдина, иным – монаха, иным – мiрянина, иным – юного, иным – старца.

 

Завещание

От сих всех отныне должен еси блюстися, понеже вторым крещением крещаешися, по таинству христианскому, и да положиши начало благое, помогающу тебе Богу: паче же не поглумися на тоежде обращаяся, да не твориши человеком смеха, сия бо христианом не суть прилична, но честно, и право, и благоговейно пожити да поможет тебе Бог своею благодатию.

 

От всего этого отныне ты должен блюстись, ибо крестишься вторым крещением в этом таинстве христианском, и да положишь с Божией помощью доброе начало. И даже не помышляй о возвращении к прежнему, чтобы не стать посмешищем для людей: ведь поступать так не подобает христианам. Но честно, и право, и благоговейно пожить да поможет тебе Бог Своею благодатию.

И егда сия вся к нему изречеши, и опасно испытаеши, и он паки вся яже о себе без студа открыет. И речеши ему: Поклонися.

 

И когда все это скажешь ему, и тщетельно испытаешь, и он также все о себе без стыда откроет, тогда скажешь ему: Поклонись.

Тогда преклоняет главу исповедуемый. Духовный же глаголет молитву сию: Господу помолимся.

 

И преклоняет голову исповедающийся, духовный же отец произносит следующую молитву: Господу помолимся.

Молитва после исповедания

Господи Боже спасения рабов Твоих, милостиве и щедре и долготерпеливе, каяйся о наших злобах, не хотяй смерти грешника, но еже обратитися и живу быти ему. Сам и ныне умилостивися о рабе Твоем [или рабе Твоей] имярек, и подаждь ему образ покаяния, прощение грехов и отпущение, прощая ему всякое согрешение, вольное же и невольное. Примири и соедини его святей Твоей Церкви, о Христе Иисусе Господе нашем, с нимже Тебе подобает держава и великолепие, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

Господи, Боже спасения рабов Твоих, милостивый, и щедрый, и долготерпеливый, сожалеющий о наших беззакониях, не желающий смерти грешника, но чтобы он обратился и жил; Сам и ныне умилосердись над рабом Твоим (имя), и дай ему образ покаяния, прощение и отпущение грехов, прощая ему всякое согрешение, как вольное, так и невольное, примири и соедини его со Святой Твоей Церковью во Христе Иисусе, Господе нашем, с Которым принадлежит Тебе мощь и великолепие ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

По молитве же разрешает иерей кающагося низу лежащаго, сице глаголя. Совершение тайны святаго покаяния.

 

После же молитвы иерей разрешает кающегося, лежащего ниц, произнося следующие слова – совершение святого Таинства Покаяния.

Молитва разрешительная

Господь и Бог наш Иисус Христос благодатию и щедротами Своего человеколюбия да простит ти, чадо имярек, вся согрешения твоя. И аз, недостойный иерей, властию Его мне данною, прощаю и разрешаю тя от всех грехов твоих, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

 

Господь и Бог наш, Иисус Христос, по благодати и щедротам Своего человеколюбия, да простит тебе, чадо (имя), все согрешения твои, и я, недостойный иерей, властью Его, мне данною, прощаю и разрешаю тебя от всех грехов твоих во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.

Конец же разрешения его глаголя, иерей знаменует крестообразно десницею кающагося.

 

В конце же разрешительной молитвы иерей запечетлевает главу кающегося крестным знамением.

Таже, Достойно есть. Слава, и ныне: И отпуст.

 

 

Затем: Достойно есть: Слава, и ныне: и отпуст.

 

Тогда канон даст ему противу согрешения его. Аще убо имать многия грехи, даст ему канон вящший, сиречь, иже имать множайшая лета, и иная с сими разрешаются.

 

Тогда назначает ему канон [епитимию] соответственно согрешениям его. И если он совершил многие грехи, назначает ему канон нибольший, то есть [положенный за грех, влекущий за собою отлучение от причастия] на самое большое число лет, и по истечении их и все другие [его грехи] разрешаются.

И глаголет к нему: Чадо, толика лета повелевают Божественнии и священнии закони, да не причастишися Божественных Таин, точию да пиеши Агиасму (Святых Богоявлений воду) великую, и аще удержишися от Божественнаго Причастия, разрешатся греси твои: аще же преступиши, и приобщишися, вторый Иуда будеши. Аще же изнеможеши к смерти, да причастишися. Аще ли востанеши, паки стани во уреченных летех, и приложи в меру, еже содержати паки, и ин канон за причастие, да навершиши меру.  

 

И говорит ему: Чадо, божественные и священные законы повелевают тебе столько-то лет не причащаться Святых Таин, а только пить Великую Агиасму (воду, освященную в праздник Богоявления). И если ты воздержишься от Божественного Причастия, разрешатся грехи твои. Если же приступишь и приобщишься, то будешь вторым Иудой. Если же впадешь в смертельный недуг, то причастишься. Но если выздоровеешь, снова продолжи назначенные тебе годы [покаяния] и прибавь соразмерно и иной канон [епитимию] за [преждевременное] причащение, чтобы и ее исполнить, и так завершить свою меру.

 

Молитва над разрешаемым от запрещения

Благоутробне Господи, Блаже и Человеколюбче, иже Твоих ради щедрот низпославый Единороднаго Твоего Сына в мiр, да расторгнет еже на ны рукописание согрешений, и разрешит узы, иже от греха связуемых, и проповесть плененным оставление. Ты, Владыко, и раба Твоего, [или рабу Твою] имярек, Твоею благостию свободи належащаго ему [или ей] уза, и даруй ему [или ей] безгрешно на всяко время и место приступати к Твоему величеству со дерзновением, и чистою совестию просити, еже от Тебе богатыя милости.

 

Милосердный Господи, благой и человеколюбивый, по состраданию Своему пославший в мiр Единородного Твоего Сына, да расторгнет бывшее против нас рукописание согрешений, и разрешит узы связанных грехом и провозгласит пленным отпущение. Ты, Владыка, и раба Твоего [или рабу Твою] (имя) по Своей благости освободи от лежащих на нем [или на ней] уз и дай ему [или ей] во всякое время и на всяком месте без греха приступать к Твоему Величию и с дерзновением и чистою совестью просить у Тебя обильной милости.

Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

 

 

Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.

 

Внемли и сему: Отнележе оставит человек грех, тогда канон приемлет, по 39-му правилу Василия Великаго: елико же творит грех, аще и не причащается, не вменяется ему то. Егда же паки удержится на время от причащения, и паки низпадает в грех, паки начало полагает в канон.

 

Имей в виду и следующее: С того времени, когда оставит человек грех, он и принимает епитимию, по 39-му правилу Василия Великого. А пока творит грех, то хотя он и не причащается, не вменяется ему. Также, если он на время удержится от причащения, и вновь впадет в грех, опять несет епитимию с начала.

Аще ли случится ему пасти во ин грех, прежде совершения канона, подобает сматряти множайшая лета от несовершенных канона, и секратых, сиречь, новоприлучшихся, и кая суть множайшия, тыя да держит. Аще ли паки по ошаянии греха, удержа время от причастия или сам о себе, или от инаго духовника, числятся и тая лета в канон.

 

 

Если же случится ему впасть в другой грех до завершения епитимии, следует избрать большее число лет из тех, что остались от прежней, незавершенной епитимии, и тех, что положены за новый грех. И ту епитимию, которая продолжительнее, пусть он и держит. Если же после оставления греха он удержался от причастия или сам, или по указанию другого духовника, то эти годы защитываются в епитимию.

 



(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

 

 
Рейтинг@Mail.ru Система Orphus