Канон усекновению главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (2-й)

прп. Андрей Критский

Глас 8

p1akd38gtpi711e911pt28g1pot3 - Канон усекновению главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (2-й)
Минея, 29 Августа.

Песнь 1

Ирмос: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не/ и Изра́иля су́шею наста́вльшему/ пои́м Христу́,/ я́ко просла́вися во ве́ки.

Ирмос: Стряхнувшему самовластие фараона в море / и Израиля по суше проведшему / воспоем Христу, / ибо он прославился навеки.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Святой великий Иоанн, Предтеча Господень, моли Бога о нас.

Пусты́ни кра́сное овча́,/ Заха́риин плод и Елисаве́тино па́че наде́жди прозябе́ние,/ предповелева́ет ве́рным торжествова́ти честну́ю его́ па́мять.

Пустыни прекрасная овца, / Захарии плод и от Елисаветы сверх надежды произросший, / заранее повелевает верным / торжественно праздновать священную его память.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

О, рожде́ния, испо́лнена кро́ве!/ О, пи́ра ме́рзка!/ Уби́йством бо пия́нство И́род раствори́,/ трапе́за же его́ скверноуби́йства го́рькаго испо́лнися.

О день рождения, полный крови! / О пир мерзкий! / Ибо пьянство с убийством Ирод смешал, / трапеза же его кровопролитием горьким наполнилась.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Обличи́вшаго И́рода беззако́ннующа, ве́рнии,/ и отсече́ние главы́ претерпе́вша, воспои́м Крести́теля,/ я́ко за ре́вность Бо́жию умерщвле́на.

Обличившего Ирода в совершении беззакония / и отсечение главы претерпевшего, / воспоем Крестителя, верные, / как за ревность Божию умерщвленного.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Неопи́саннаго Бо́га Сло́ва, всего́ все́льшася в Тя,/ родила́ еси́, Чи́стая Богороди́тельнице,/ сугу́ба Того́, я́ко еди́на су́ща Сы́на,/ воплоще́нна из Тебе́ неизрече́нно.

Богородичен: Беспредельного – Бога-Слово, / всецело в Тебя вселившегося, / Ты родила, Чистая Божия Родительница, / Его, в двух естествах – как единого поистине Сына, / воплотившегося от Тебя неизреченно.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че, Тебе́, Го́споди.

Ирмос: Нет святого, как Господь, / и нет праведного, как Бог наш, / Которому воспевает все творение: / «Нет праведного, более Тебя, Господи!»

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Бо́лий не воста́ в рожде́нных жена́ми Иоа́нна, взыва́ше Христо́с И́стина:/ во утро́бе бо позна́ созда́ние Созда́вшаго,/ пропове́даше мате́рним гла́сом.

«Больший Иоанна не восстал / среди рожденных женами», – взывал Христос – Истина: / ибо он, создание, во чреве познал Создателя, / и о том провозгласил своей матери гласом.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́рстом, пе́рвее, показа́в А́гнца/ и язы́ком, второ́е, И́рода обличи́л еси́,/ главо́ю же, тре́тие, источа́еши чудеса́ от зда́нна сосу́да нам.

Сперва указав перстом на Агнца, / затем и языком ты Ирода обличил, / а третье – чрез главу твою от рукотворного сосуда / нам источаешь чудеса.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Рожде́ние сла́вно, Крести́телю Христо́в, и житие́ твое́ непоро́чно,/ и предъизше́ствие че́стно, и показа́ние стра́нно,/ сме́рть честна́ и погребе́ние сла́вно.

Рождение твое славно, Креститель Христов, / и жизнь твоя непорочна, / и выход пред Господом на проповедь досточтим, / и указание на Него необычайно, / смерть священна и погребение славно.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Бог Сый, Сам Себе́ истощи́л еси́, Единоро́дне,/ да спасе́ши, я́же созда́л еси́,/ и́хже ра́ди вочелове́чился еси́, вопло́щся от Де́вы,/ и, все мое́ премени́в естество́, приве́л еси́ Твоему́ Роди́телю.

Богородичен: Будучи Богом, Ты Сам Себя умалил, Единородный, / чтобы спасти тех, кого создал. / Ради них Ты вочеловечился, от Девы воплотившись, / и, изменив все мое естество, / привел меня к Твоему Родителю.

Седален, глас 8

От непло́дове просия́в судо́м Бо́жиим и у́зы разреши́в язы́ка о́тча,/ показа́л еси́ со́лнце, денни́цу озаря́ющее,/ и лю́дем в пусты́ни Зижди́теля пропове́дал еси́, А́гнца, взе́млющаго ми́ра грехи́./ Те́мже ре́вностию царя́ обличи́л еси́,/ в пресла́вную главу́ твою́ усе́чен быв, приснопа́мятне, Иоа́нне всехва́льне,/ моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

От неплодной воссияв судом Божиим / и расторгнув узы языка отца своего, / ты показал Солнце, свет утренней звезде дающее, / и людям в пустыне о Творце провозгласил, / Агнце, мiра согрешения подъемлющем. / Потому и царя ты с ревностью обличил / и за то отсекли славную главу твою, приснопамятный. / Иоанн всехвальный, ходатайствуй пред Христом Богом / согрешений отпущение даровать / празднующим с любовию святую память твою.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии:/ огнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, а́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Богородичен: Тебя, как Деву и единственную среди жен / без семени родившую по плоти Бога, / мы все, племена человеческие, блаженной именуем: / ибо вселился в Тебя Огонь Божества, / и Ты как Младенца молоком питаешь Творца и Господа. / Потому сонм Ангелов и мы, человеческий род, / достойно славим пресвятые роды Твои / и согласно взываем Тебе: / «Моли Христа Бога согрешений отпущение даровать / поклоняющимся с верою пресвятому Его рождению от Тебя!»

Песнь 4

Ирмос: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Ирмос: Тебя, Слово, желающего воплотиться / от горы тенистой – единственной Богородицы, / богопросвещенным взором узрел пророк / и со страхом славословил силу Твою.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Уясни́л еси́ нам Христо́во Ца́рство,/ показа́л еси́ лю́дем пути́ покая́ния/ и И́рода обличи́л еси́ беззако́ннующа,/ вели́кий пропове́дниче, Иоа́нне му́дре.

Изъяснил ты нам Христово Царство, / показал людям пути покаяния / и обличил Ирода, творившего беззаконие, / великий проповедник, Иоанн мудрый.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Не терпя́, Крести́телю, И́род обличе́ния,/ победи́ся гне́вом, и за́вистию, и го́рестию;/ и соблюда́ше вре́мя рожде́ния,/ в не́же усече́ главу́ твою́, пропове́дниче Христо́в.

Не вынося обличения, Ирод, / побежден был гневом, и завистью, и злобою; / и дожидался времени дня своего рождения, / когда отсек главу твою, Креститель, / провозвестник Христов.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Весели́ся, Крести́телю, да игра́ет дух твой:/ облича́еши бо и та́мо безбо́жнаго И́рода/ и су́щим во а́де пропове́дуеши душа́м, глаго́ля:/ спасе́ние на́ше прибли́жися.

Веселись, Креститель, да ликует дух твой: / ибо и там обличая безбожного Ирода, / ты проповедуешь и пребывавшим во аде душам, возглашая: / «Спасение наше приблизилось!»

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Чуди́тся земля́ твоему́ житию́, Иоа́нне,/ пропове́дует не́бо непра́ведное твое́ заколе́ние,/ и сказу́ет мно́жество доброде́телей твои́х Це́рковь, воспева́ющи.

Удивляется земля твоему житию, Иоанн, / провозглашает небо о неправедном твоем заклании, / и возвещает множество добродетелей твоих / Церковь в песнопениях.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Роди́вся от Ма́тере, Де́вы Непоро́чныя,/ сохрани́л еси́ чи́сту по рождестве́,/ И́же в мое́ существо́ Весь обле́кся, греха́ кроме́.

Богородичен: Родившись от Матери – Девы Непорочной, / сохранил Ты Ее чистой после родов, / Ты, весь в мое естество облекшийся, / не приобщившись греха.

Песнь 5

Ирмос: От но́щи неве́дения/ богове́дением просвети́вый концы́,/ просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Ирмос: После ночи неведения / Богопознанием просветвший мiра концы, / просвети меня утром человеколюбия Твоего, Господи.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Пусты́нное овча́ и вселе́нней стяжа́ние Предте́ча/ днесь гото́вит духо́вную трапе́зу нам.

Пустынная овца и вселенной достояние – Предтеча / в сей день духовную трапезу готовит нам.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Сласте́й раба́ и зако́нов престу́пника, обличи́л еси́, Иоа́нне, И́рода,/ Иродиа́ды го́рькаго рачи́теля.

Наслаждений раба и преступника законов – Ирода / обличил ты, Иоанн, / Иродиады жестокого любовника.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Иродиа́да пля́шет, Иоа́нн вя́жется и закала́ется./ О, пия́нства И́родова!/ О, несмы́сльства души́ его́!

Иродиада пляшет, Иоанн связывается и предается на заклание. / О пьянство Ирода! / О безрассудство души его!

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ра́дуйся, Боже́ственная Горо́,/ от Нея́же Ка́мень отсече́ся без рук, Пречи́стая,/ усыри́вшися Бо́гу и Сло́ву, Всенепоро́чная, пло́тию.

Богородичен: Радуйся, Божественная Гора, / от Которой Камень был отсечен без рук, Пречистая, / когда Бог и Слово облекся плотию, Всенепорочная.

Песнь 6

Ирмос: Я́коже проро́ка изба́вил еси́/ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же,/ и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец,/ и упра́ви живо́т мой, молю́ся.

Ирмос: Как пророка избавил Ты / из бездны глубочайшей, Христе Боже, / и меня от грехов моих избавь, как Человеколюбец, / и направь жизнь мою, молю!

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Усече́ние честны́я и всехва́льныя твоея́ главы́, Предте́че Христо́в, почита́юще,/ сла́вим твою́ приснохва́льную и всеми́рную па́мять, преблаже́нне.

Отсечение почитая священной и всехвальной / главы твоей, Предтеча Христов, / мы славим твою всегда хвалы достойную / и всемирную память, преблаженный.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

О, скве́рнаго гоще́ния! О, го́рькаго рожде́ния!/ О, пия́нства скве́рнаго И́рода беззако́ннаго!/ Содержи́м бысть к беззако́нию и облича́емь,/ Проро́ка уби́ти поучава́ется.

О, скверное угощение! / О горький день рождения! / О пьянство Ирода распутного, беззаконного! / Он, державшийся беззакония и обличаемый, / убить пророка замышляет.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Пляса́вши но́вая еги́птяныня посреди́ пи́ра скве́рнено, главу́ испроси́,/ сея́ обличи́вшую роди́тельницу и И́родову нало́жницу.

Сплясав среди пира непристойно, / новая египтянка испросила главу, / обличившую ее родительницу / и Ирода наложницу.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: И́же ны́не Сын Де́вы, пе́рвее Сын Оте́ч показа́ся,/ не ин разумева́емь, от ви́димаго,/ а́ще и пребы́сть еди́н во обою́ соверше́н.

Богородичен: Ставший ныне Сыном Девы / прежде того Сыном Отца явился, / познаваемым не как отличный от Видимого: / ибо Он пребыл единым / и в двух естествах совершенным.

Кондак, глас 5

Предте́чево сла́вное усекнове́ние/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное,/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́я,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлю́би,/ но притво́рный, привре́менный.

Предтечи славное усекновение / произошло по некоему Божественному замыслу, / чтобы он и пребывавшим во аде / возвестил о пришествии Спасителя. / Да восплачет же Иродиада, / беззаконное убийство испросившая: / ведь не закон она Божий возлюбила, не вечную жизнь, / но обманчивую и временную.

Икос

Рожде́ние И́родово всем яви́ся непреподо́бно,/ егда́ посреди́ пита́ющихся глава́ постя́щагося предложи́ся, я́коже снедь:/ ра́дости совокупи́ся печа́ль, и сме́ху раствори́ся го́рькое рыда́ние,/ я́ко главу́ Крести́телеву на блю́де нося́, пред все́ми вни́де, я́коже рече́, отрокови́ца./ И кля́твы ра́ди рыда́ние нападе́ на вся возлежа́щия тогда́ с царе́м:/ не бо обвесели́ о́нех, ниже́ И́рода самого́./ Рече́ бо: оскорбе́ша печа́лию не и́стинною,/ но притво́рною, привре́менною.

День рождения Ирода всем явил дела неправедные, / когда среди роскошно пировавших / глава постившегося как яство была предложена. / С радостью соединилась скорбь, / и со смехом смешалось горькое рыдание, / ибо блюдо с главой Крестителя неся, / пред всеми вошла, как сказала, отроковица. / И как от уязвления плач напал / на всех, с царем тогда вкушавших: / ведь ни их не обрадовало это, / ни даже самого Ирода. / Ибо сказано: опечалился он, / впрочем печалью не истинною, / но притворною и временною.

Песнь 7

Ирмос: В нача́ле зе́млю основа́вый/ и Небеса́ сло́вом утверди́вый,/ благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмос: В начале землю Основавший / и Небеса словом Утвердивший! / Благословен Ты во веки, Господи, / Боже отцов наших.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Зако́н Бо́жий пропове́дуя, Иоа́нн/ злочести́ваго не убоя́ся И́рода беззако́ннующаго уцелому́дрити:/ огнь бо бе в нем греха́ его́.

Закон Божий проповедуя, Иоанн / не побоялся нечестивого Ирода, / беззаконие творившего вразумлять: / ибо был в нем ревности огонь / против греха его.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

О, главы́, я́сно законополага́ющия и от земли́ И́роду провозглаша́ющия:/ не досто́ит тебе́ беззако́ннующу багряни́цу носи́ти,/ я́ко мучи́тельскую оде́жду.

О глава, законодательствующая ясно / и от земли Ироду провозглашающая: / «Не подобает тебе, беззаконие творящему, / багряницу носить, как тирана одеяние!»

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Ору́жии скве́рными беззако́нный И́род вооружи́вся,/ с кля́твою исполня́ше беззако́ние,/ гоще́ния пия́нство име́я та́мо, сво́инствующее тому́.

Орудиями скверны вооружившись, беззаконный Ирод / с клятвою исполнял беззаконие, / угощение с пьянством там имея, / воюющие вместе с ним.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Безпло́тен сый – непрело́жно воплоти́ся;/ Безле́тен сый – во вре́мени позна́ся от Де́вы,/ всех Зижди́тель, несме́сно пребы́в, я́коже бе, и быв, я́коже не бе.

Богородичен: Бесплотный неизменно воплотился; / Вечный – был познан во времени, / произойдя от Девы, всех Создатель; / без смешения пребыв, как был, / и сделвшись тем, чем не был.

Песнь 8

Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Ирмос: На горе святой Прославившегося / и огнем в кусте терновом Моисею / Приснодевы таинство явившего – / Господа пойте и превозносите во все века.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Пропове́давый Христо́во прише́ствие су́щим во а́де,/ ве́рою возвеща́я, боле́зни реша́яй прихо́дит Госпо́дь сла́вы,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Провозгласивший о пришествии Христа / возвещал тем, кто во аде, к вере призывая, / что к ним их муки разрешить / приходит Господь славы, / Которого мы превозносим во все века.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

В темни́це тя затвори́ И́род, Иоа́нне, втора́го Илию́,/ и, желе́зными у́зы связа́в, уби́,/ покая́ния и Ца́рствия ве́рнаго священнопропове́дника.

В темницу Ирод заключил / тебя, Иоанн, второго Илию, / и, железными узами связав, убил, / покаяния и Царства верного священнопроповедника.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

О, трапе́зы, кро́ве испо́лненныя!/ О, сне́дей, уби́йством растворе́нных!/ О, пи́ра, испо́лнена су́етства!/ О, безчелове́чия и скверноуби́йства И́рода беззако́ннаго!

О трапеза, крови полная! / О яства, смешанные с убийством! / О пир исполненный тщеты! / О бесчеловечность и кровопролитие Ирода беззаконного!

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Горе́ весь и до́ле весь, Сло́ве, в не́дрех О́тчих и Ма́тере Твоея́,/ весь Бог и весь естество́м Челове́к,/ еди́н Ипоста́сию и сугу́б естество́м еси́, Ми́лостиве.

Богородичен: Весь на высоте Ты, Слово, весь и долу, / в недрах и Отца Небесного, и Матери Твоей; / весь Бог и весь естеством Человек, / единый Ипостасью и двойственный естеством, Милостивый.

Песнь 9

Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ рождество́ Присноде́вы/ в на́ше, ве́рных, спасе́ние/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Ирмос: Прежде явленное на горе законодателю / во огне и кусте терновом / Рождество Христа от Приснодевы / для спасения нас, верных, / песнопениями неумолкающими величаем.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Па́ки Иезаве́ль лику́ет на Илию́,/ па́ки еги́птяныня Ио́сифа и́щет,/ Проро́ка же и Крести́теля Спа́сова –/ ны́не я́вльшаяся Иродиа́да скверна́вая.

Снова Иезавель действует против Илии, / снова египтянка Иосифа ищет, / Пророка и того, кто крестил Спасителя, / ныне явившаяся Иродиада скверная.

Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.

Во главу́ усе́чен быв, Иоа́нне, от И́рода,/ су́щим в а́де душа́м посла́лся еси́/ пропове́дати Гряду́щаго и тех спасти́ всех,/ пре́жде сконча́вшихся ве́рных от Ада́ма.

Когда отсекли тебе, Иоанн, главу / по приказу Ирода, / ты послан был к пребывавшим во аде душам / провозгласить о Грядущем и их спасти / всех, прежде скончавшихся верных от Адама.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Свети́льник Све́та и глас Сло́ва сый, пропове́дник А́гнца Бо́жия,/ пусты́нное овча́, Иоа́нне, честны́й му́чениче Госпо́день,/ моли́ спасти́ся пою́щим тя.

Светильник Света и глас Слова, / проповедник Агнца Божия, / пустынная овца, Иоанн, досточтимый мученик Господень, / моли о спасении воспевающих тебя.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Еди́на в жена́х по рождестве́ яви́лася еси́ Де́ва,/ еди́на в жена́х Ты Богороди́тельница показа́лася еси́,/ еди́на разреши́ла еси́ от боле́зни Е́ву/ и перворо́дную изсуши́ла еси́ клятву.

Богородичен: Одна между женами / Ты после родов осталась Девой; / одна среди жен Ты явилась Божией Родительницей; / одна освободила от муки Еву / и обессилила первородное проклятие.

Светилен

Во проро́цех бо́льша позна́на и апо́стол предъизбра́нна бы́вша,/ пе́сньми похва́льными венча́ем Предте́чу благода́ти:/ во главу́ бо усе́чен бысть зако́на ра́ди Госпо́дня.

Объявленного большим среди пророков / и Апостолам предпочтенного / песнопениями похвальными увенчаем Предтечу благодати: / ибо отсекли ему главу за Закон Господень.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Скве́рный И́род/ чистоты́ сади́телю, тебе́, Крести́телю Спа́сов,/ главу́ усече́ льсти́вне,/ обличе́ний же твоего́ язы́ка посещи́ ника́коже возмо́же.

Тебе, насадитель чистоты, / Спасителя крестивший, / главу отсек коварно распутный Ирод, / но обличений языка твоего / совсем не смог пресечь.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́же кля́тву мирску́ю Боже́ственным рождество́м Твои́м, Чи́стая, потре́бльши,/ ста́до, Тебе́ моля́щееся ве́рно, от вся́ких бед изба́ви/ моли́твами Твои́ми Отрокови́це.

Богородичен: Проклятие, тяготевшее над миром / Божественным рождением от Тебя, Чистая, упразднив, / стадо, Тебя умоляющее с верою, / от всяких бед избавь / ходатайствами Твоими, Отроковица.

Предлагаем заполнить личный помянник.