25.01 Священному́ченика Влади́мира, митрополи́та Ки́евскаго

На вели́цей вече́рни

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 4:

О́тче святи́телю Влади́мире, / измла́да Христу́ порабо́тати пла́менне вожделе́л еси́ / и сего́ ра́ди во граде́х Тамбо́ве и Ки́еве / богому́дрию неле́ностно поуча́лся еси́, / иде́же сло́во Ева́нгелия се́рдцем чи́стым восприи́м / и на нем все житие́ твое́ утвержда́я, / Христу́ ве́рен яви́лся еси́ да́же до сме́рти.

Боже́ственное смотре́ние о тебе́ испо́лнися, святи́телю, / егда́ к па́стырскому де́ланию призва́ тя Бог, / та́же и святи́тельством увенча́ / и ду́ши слове́сных ове́ц / твоему́ попече́нию предаде́, / да соблюде́ши я во еди́нем ста́де / Еди́наго Па́стыря, Христа́ Бо́га на́шего.

Чистоту́ душе́вную, вку́пе и теле́сную / призыва́л еси́ храни́ти, / блуднико́м и винопи́йцем был еси́ обличи́тель нелицеприя́тный, / ти́и бо, я́коже рече́ апо́стол, / Ца́рствия Бо́жия не насле́дуют. / Сего́ ра́ди смире́нно мо́лим тя, досточу́дне, / лю́дем, стра́ждущим грехи́ си́ми, / помо́щник буди́ непосты́дный.

Па́стырь до́брый, милосе́рдия испо́лнен, / яви́лся еси́ па́стве твое́й, святи́телю Христо́в: / егда́ мор же́сток и глад ве́лий зе́млю сама́рскую пости́же, / о лю́дех стра́ждущих и а́лчущих / попече́ние непреста́нное полага́я, / мно́гия от сме́рти изба́вил еси́. / Те́мже моли́ от бед и гла́да душе́внаго нас изба́вити.

Да ра́дуется земля́ Моско́вская, / прославля́ющи богому́драго святи́теля Влади́мира, / той бо во дни ра́спрей и нестрое́ний / дух мяте́жный ве́ка сего́ обличи́, / к благоустрое́нию и ми́ру призыва́я, / о согреши́вших братоуби́йством хода́тай быв, / и ны́не Престо́лу Бо́жию предстои́т, / моля́ся о всех вы́ну Го́споду, // спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 8:

Боголюби́вому отцу́ твоему́, иере́ю Ники́фору, / я́ко и́стинный сын, свя́те Влади́мире, / в служе́нии Бо́гу уподо́бился еси́. / Ны́не же вку́пе с ли́ки испове́дников Росси́йских / Престо́лу Отца́ Небе́снаго предстои́ши, / вы́ну моля́ся о ду́шах на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Царь Небе́сный:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Проро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 43):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: / вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от них. / Кто возвести́т сия́ в них? / Или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам? / Да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся, / и да услы́шат, и да реку́т и́стину. / Бу́дите Ми свиде́тели, и Аз Свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бог, / и О́трок, Его́же избра́х, / да позна́ете и ве́руете Ми, / и разуме́ете, я́ко Аз есмь: / пре́жде Мене́ не бысть ин Бог, и по Мне не бу́дет. / Аз есмь Бог, и несть ра́зве Ме́не спаса́яй. / Аз возвести́х, и спасо́х; / уничижи́х, и не бе в вас чужди́й. / Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог, / и еще́ от нача́ла Аз есмь; / и несть от рук Мои́х избавля́яй. / Сотворю́, и кто отврати́т то? / Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог, / избавля́яй вас Святы́й Изра́илев.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, / и не прико́снется их му́ка. / Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, / и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. / И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, / они́ же суть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут, / упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. / И вма́ле нака́зани бы́вше, / вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, / я́ко Бог искуси́ я, и обре́те их досто́йны Себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их / и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют / и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. / Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, / и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. / Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину, / и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, / и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, / и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго. / Сего́ ра́ди прии́мут ца́рствие благоле́пия, / и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни: / зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их. / Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́ / и вооружи́т тварь в месть враго́м. / Облече́тся в броня́ пра́вды, / и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен. / Прии́мет щит непобеди́мый, преподо́бие; / поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие; / спобо́рет же с ним мир на безу́мныя. / По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины / и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. / И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды, / вознегоду́ет на них вода́ морска́я, / ре́ки же потопя́т я на́гло. / Сопроти́в ста́нет им Дух Си́лы / и, я́ко ви́хор, разве́ет их. / И опустоши́т всю зе́млю беззако́ние, / и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. / Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, / навы́кните, судии́ конце́в земли́. / Внуши́те, держа́щии мно́жества / и гордя́щиися о наро́дех язы́ков, / я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам / и си́ла от Вы́шняго.

На ли́тии стихи́ры, глас 6:

Ны́не к тебе́ прибега́ем, / святи́телю Влади́мире, / не преста́й моли́тися о нас ко Го́споду, / да ве́ру на́шу чи́сту соблюде́м, / и́стинную же любо́вь и единомы́слие / ки́йждо друг ко дру́гу в де́лех свиде́тельствуим. / Зане́ иде́же быва́ют явля́ема сия́, / та́мо пребыва́ет Бог, / спаса́яй и освяща́яй ду́ши на́ша.

Собо́р святы́х ру́сских / воспо́лнил еси́ в по́двизе твое́м, святи́телю, / ве́ру бо Христо́ву соблю́д, тече́ние сконча́, / те́мже даде́ся тебе́ вене́ц пра́вды, / его́же да́рует Госпо́дь лю́бящим Его́, / спаса́яй и освяща́яй ду́ши на́ша.

При́зри с Небесе́, Бо́же, и виждь, / и посети́ виногра́д сей, / и утверди́ его́, / усе́рдно взыва́л еси́ ко Го́споду / о па́стве твое́й, святи́телю. / Та́кожде и о нас моли́ся, де́лателю до́брый, / да вси еди́ни во Христе́, / я́коже ве́тви с лозо́ю, пребыва́им, / во е́же спасти́ся нам.

На стихо́вне стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Прииди́те, ве́рнии, / ви́дим иера́рха всече́стна, / пра́во пра́вивши сло́во Боже́ственный и́стины / и жесто́кий му́ки да́же до сме́рти небоя́зненно претерпе́вша, / си́ми же страда́нии и сме́ртию / Го́спода просла́вивша, / и вене́ц сла́вы от Него́ прии́мшаго, / и моля́щагося вы́ну / о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Трезве́ние ума́ сохрани́в / и во́ли твое́й не попусти́в поколеба́тися, / та́же се́рдце чи́сто / и чу́жде показа́в ду́ху озлобле́ния, / си́це твою́ ду́шу / це́лу и невреди́му соблю́д, / му́жественне и небоя́зненно / Христа́ ра́ди смерть прия́л еси́, / Его́же возлюби́л еси́, святи́телю.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Име́я ре́вность о сла́ве Бо́жией, / святи́телю Влади́мире, / вся труды́ твоя́ подъя́л еси́ / во бла́го Це́ркве, / я́же есть неве́ста Христо́ва, / сего́ ра́ди и Бог просла́ви тя / и дарова́ ти / дерзнове́ние ве́лие / моли́тися о чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, глас то́йже:

Бу́ди и́мя Госпо́дне / благослове́нно от ны́не и до ве́ка, / се бо от сро́дник на́ших росси́йских / ны́не свети́льник ве́ры возсия́ / и правосла́вие кре́пце храни́ти при́сно нас науча́ет, / во е́же спасти́ся нам.

И ны́не, глас то́йже: Безневе́стная Де́во:

и́ли сей Богоро́дичен:

Прииди́те, лю́дие, ублажи́м Засту́пницу усе́рдную ро́да христиа́нскаго, / се бо предстои́т Престо́лу Царя́ Сла́вы / и со слеза́ми мо́лит о земне́м уде́ле Свое́м, / с Не́юже вку́пе и собо́ри святы́х новому́чеников вопию́т немо́лчно: / Влады́ко Христе́, спаси́ зе́млю Ру́сскую.

По Ны́не отпуща́еши: тропа́рь священному́ченика еди́ножды.

Тропа́рь, глас 2:

Ве́ры правосла́вныя непоро́чный блюсти́телю / и за́поведей Христо́вых усе́рдный исполни́телю, / священному́чениче Влади́мире, / Христа́ всем се́рдцем возлюби́в, / па́ству твою́ до́бре упа́сл еси́, / незлоби́во му́ченическую смерть прия́л еси́. / Сего́ ра́ди в ве́чней сла́ве пребыва́я, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропа́рь, глас 4:

По́двигом до́брым я́ко святи́тель Христо́в подвиза́лся еси́, / ве́ру правосла́вную непоро́чно соблю́д, / во дни гоне́ния лю́таго мучи́телей преще́ния не убоя́вся, / священному́чениче Влади́мире, / я́ко первому́ченик Стефа́н, убива́ющим тя рекл еси́: / Госпо́дь да прости́т вас / Сего́ ра́ди угото́вася ти вене́ц пра́вды, / его́же да возда́ст Госпо́дь моли́твами твои́ми / всем почита́ющим тя.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

На у́трени

На Бог Госпо́дь: тропа́рь священному́ченика два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Ве́рен был еси́ Христу́ да́же до сме́рти, святи́телю Влади́мире, / и, я́коже Стефа́н апо́стол, моли́лся еси́ о убива́ющих тя: / Госпо́дь да прости́т вас / Сего́ ра́ди к тебе́ усе́рдно взыва́ем: / дар всепроще́ния и незло́бия нам испроси́, / мно́гими грехи́ обремене́нным.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ублажи́м Влады́чицу ми́ра, ра́дующуюся о сла́ве новому́ченика, / и́мать бо дерзнове́ние мно́гое в моли́твах об оте́честве на́шем. / Ея́же предста́тельством и мольба́ми святи́теля / да сподо́бит Госпо́дь и нас ми́лости Своея́.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Му́жественне с терпе́нием и благодаре́нием Бо́гу / восприя́л еси́ промышле́ние Бо́жие о тебе́, святи́телю. / И, по сме́рти супру́жницы и ча́да твоего́, по́двиг и́ноческаго жития́ избра́в, / Бо́гови со тща́нием и вся́ким смире́нием порабо́тати возжеле́л еси́, богому́дре. / Сего́ ра́ди и нас в по́двизех благоче́стия утверди́, мо́лимтися.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Досто́йно есть велича́ти Тя, Богоро́дице Де́во, / я́ко роди́вшую Христа́, Бо́га на́шего, / и Ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щую, ру́це моле́бне при́сно простира́ющи, / да спасе́т и поми́лует оте́чество на́ше, / я́ко Благи́й и Человеколю́бец.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Во́нмем, о христолюби́вии лю́дие, / днесь бо святи́тель Влади́мир в со́нме святы́х земли́ на́шея предстои́т / и моли́твы о нас к Бо́гу вы́ну возно́сит. / Таково́е милосе́рдие Ббжие о нас ве́дяще, согла́сно воспои́м: / Бо́же, ди́вный во святы́х Свои́х, / моли́твами и предста́тельством уго́дника Твоего́ Влади́мира / поми́луй и спаси́ всех нас.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Кто возмо́жет разлучи́ти нас от бога́тства милосе́рдия Твоего́, о Богома́ти, / а́ще не греси́ на́ши, и́ми́же отлуча́ем себе́ от любве́ Бо́жия? / Ты же, Блага́я, не оста́ви нас, / но благода́тию, да́нною Ти от Бо́га, / возведи́ от тли грехо́вныя и призови́ к покая́нию, / да сподо́бимся со святы́ми сро́дники на́шими жи́зни ве́чныя.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 67.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Прииди́те, ве́рнии, / но́ваго первому́ченика, святи́теля Влади́мира, / пе́сньми боголе́пными восхва́лим, / той бо, сме́рти от беззако́нных пре́дан быв, / жи́зни ве́чныя на Небеси́ сподо́бися / и ны́не предстои́т пред Бо́гом, / вы́ну моля́ся о душа́х на́ших.

Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, ирмосы́ по два́жды, глас 8: Во́ду проше́д: и священному́ченика кано́н на 8, глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по суху:

Прииди́те, ве́рнии, пе́сньми благоле́пными Влади́мира, пе́рваго новому́ченика, восхва́лим, / той бо в со́нме Росси́йских святы́х всели́лся есть.

Кро́тостию и смире́нием, добро́тою и чистото́ю серде́чною украше́н, / николи́же иски́й свои́х си, / до́бре служе́ние твое́ соверши́л еси́, святи́телю.

Смерть не разлучи́ тя от любве́ Бо́жия, святи́телю, / му́жественне бо претерпе́л еси́ сию́ ра́ди возлюби́вшаго тя Христа́.

Богоро́дичен: О Ма́ти Де́во, / неизрече́нно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего ро́ждшая, / моли́ся приле́жно спасти́ся нам.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят:

Помяни́ нас, свя́тче Бо́жий, / и́мя твое́ в ско́рбех и печа́лех призыва́ющих / и ча́ющих от Тебе́ по́мощи во обстоя́ниих тя́жких, находя́щих на ны.

О́браз неусы́пнаго стра́жа Це́ркве Христо́вы яви́л еси́ себе́, святи́телю, / и небоя́зненно предста́л еси́ пред беззако́нными, / сме́рти твоея́ иска́вшими.

Жестокосе́рдие, неразу́мие и грехо́вное ослепле́ние мучи́телей твои́х / препобеди́л еси́, святи́телю, кро́тостию и смире́нием, / та́же и к Бо́гу моли́твенным призыва́нием о проще́нии их.

Богоро́дичен: Кре́пкое утвержде́ние на Тя наде́ющихся, Богоро́дице Де́во, / кре́пость и си́лу подава́й нам ра́ди Ро́ждшагося от Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, глас 8:

Ка́я по́льза челове́ку, а́ще мир весь приобря́щет, ду́шу же свою́ погуби́т? / или́ что даст челове́к в изме́ну за ду́шу свою́? Рече́ Госпо́дь. / Си́ми словесы́ от ю́ности наставля́ем, / те́ло твое́ на смерть угото́вал еси́, святи́телю, / да ду́шу жи́ву сохрани́в, со Христо́м пребыва́еши.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ве́лия ра́дость быва́ет на Небеси́, Влады́чице, / егда́ обраща́ем сердца́ своя́ сокруше́нная к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему. / Той бо да́рует нам прегреше́ний проще́ние моли́твами Твои́ми / и прелага́ет Свой пра́ведный гнев на милосе́рдие. / Сего́ ра́ди вопие́м Ти: / ра́дуйся, ра́досте на́ша, гре́шников ка́ющихся упова́ние.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла:

Вои́стину апо́стольский прее́мник был еси́, святи́телю, / егда́ в годи́ну тя́жких испыта́ний, му́жество и тве́рдую ве́ру яви́в, / безбоя́зненно за Го́спода ду́шу свою́ пре́дал еси́.

Егда́ лю́тии уби́йцы, сме́рти преда́ти тя хотя́ще, / вне святы́х врат ведо́ша тя, / воспева́л еси́, святи́телю: / Госпо́дь мне прибе́жище и си́ла.

Пе́рвенствующий иера́рх Це́ркве Росси́йския быв, / пе́рвый и пра́вом, и дея́нием в по́двизе иера́ршаго служе́ния яви́лся еси́, / пе́рвый же и в годи́ну лихоле́тий му́ченически пострада́л еси́, святи́телю.

Богоро́дичен: Ты еси́ по́мощь и заступле́ние моля́щимся Тебе́, Влады́чице держа́вная, / бу́ди и нам предста́тельство и покро́в, / егда́ предста́нем Сы́ну Твоему́, нелицеприя́тному Судии́.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же:

Ско́рби и разлуче́ние с па́ствою́ первопресто́льнаго гра́да му́жественне восприя́л еси́, святи́телю. / Оба́че и но́вей па́стве твое́й богоспаса́емаго гра́да Ки́ева / сокро́вище и приобре́тение безце́нное яви́лся еси́.

Тезоимени́тому ти равноапо́столу в ре́вности по Бо́зе уподобля́яся, / па́ству твою́ в правосла́вней ве́ре утвержда́л еси́, святи́телю, / и, я́ко но́вое Кра́сное Со́лнце, на гора́х ки́евских возсия́л еси́.

Русь свята́я, вода́ми Креще́ния омы́тая, / све́том Христо́ва уче́ния равноапо́стольным кня́зем Влади́миром просвеще́нная / и кро́вию страстоте́рпец и новому́ченика святи́теля Влади́мира ороше́нная, / храни́ ве́ру правосла́вную, в не́йже тебе́ утвержде́ние.

Богоро́дичен: К кому́ возопии́м, Влады́чице, в напа́стех на́ших и лю́тых обстоя́ниих, / а́ще не к Тебе́, Цари́це Не́ба и земли́, / по́мощь Твою́ при́сно нам подава́й, те́пле Тебе́ моля́щимся.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре:

Жесто́кая глумле́ния, поруга́ния и смерть / не возмого́ша отлучи́ти тя от любве́ Христо́вы, / но́вый испове́дниче ки́евский и всеросси́йский, за Христа́ му́чениче. / Сего́ ра́ди мо́лим тя: в тве́рдей ве́ре и нас укрепи́, / пра́зднующих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Мно́гими ра́нами уязвле́нное честно́е те́ло твое́, кро́вию исте́кшее, / я́ко свиде́тельство любве́ же́ртвенныя ко Христу́ яви́л еси́, святи́телю, / и, быв ве́рен Ему́ да́же до сме́рти, / вене́ц жи́зни от Него́ прия́л еси́.

Согреше́ния моя́ прости́, Го́споди, и в ми́ре дух мой приими́, / та́же не вмени́ греха́ предаю́щим мя сме́рти, / сле́зно моли́лся еси́, священному́чениче достохва́льне.

Богоро́дичен: Что Тя нарече́м, о Благода́тная? / Засту́пницу ли на́шу, я́ко ру́це Твои́ вы́ну к Сы́ну Твоему́ просте́рты о нас и́маши? / Кре́пость ли и си́лу, я́ко ро́ди христиа́нстии в ве́ре и любви́ к Сы́ну Твоему́ утвержда́ются. / Вся бо мо́жеши, я́ко Ма́ти Творца́ и Влады́ки Не́ба и земли́.

Конда́к, глас 2:

О́браз Христо́ва милосе́рдия явля́я, / покро́в и защище́ние па́стве твое́й был еси́, / святи́телю о́тче Влади́мире, / в кро́тости и незло́бии страда́ния прие́мля, / безбо́жных мучи́телей, благословля́я, прости́л еси́. / Те́мже и нам испроси́ у Христа́ Бо́га / дух ми́рен и ве́лию ми́лость.

И́кос:

Име́яй вы́ну попече́ние о ча́дех Бо́жиих, / сия́ оте́чески к богоуго́дней жи́зни направля́л еси́, святи́телю Влади́мире, / глаго́лы му́дрыми и пра́ведными де́лы, / посто́м, моли́твою и сме́ртию честно́ю / преди́вный по́двиг в подража́ние святы́м Христо́вым показа́вый. / Мы же твоя́ па́стырския доброде́тели хва́ляще, / тя ублажа́ем, боголю́бче, и взыва́ем си́це: / испроси́ нам у Христа́ Бо́га / дух ми́рен и ве́лию ми́лость.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь:

Мно́гия бе́ды и напа́сти беззако́ннии отсту́пницы воздвиго́ша на тя, испове́дниче, / оба́че в кро́тости и смире́нии чистоту́ ве́ры храни́ти / и в ло́не еди́ныя Правосла́вныя Росси́йския Це́ркве пребыва́ти / ве́рныя призыва́л еси́.

Глумле́ния и поруга́ния, и́мже подверго́ша тя гони́телие твои́, / не возмого́ша пону́дити тя в жесто́кия дни оста́вити возлю́бленную па́ству, / сего́ ра́ди и яви́лся еси́ па́стырь до́брый, полага́яй ду́шу за о́вцы Христо́вы.

Ве́рныя непреста́нно науча́л еси́ пребыва́ти в сою́зе любве́, / и́мже связу́еми бы́ша во Христе́ апо́столи, па́стырю до́брый. / Сего́ ра́ди ны́не ти взыва́ем: / и нас соблюди́ моли́твами твои́ми в любви́ Христо́ве.

Богородичен: В любви́ кре́пцей к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему соблюди́ нас, Де́во Богоро́дице, / и проще́ние грехо́в и беззако́ний на́ших испроси́ / при́сно Тя блажа́щим.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным:

Стра́ха не иму́, / гото́во се́рдце мое́, гото́во смерть прия́ти на вся́кое вре́мя Це́ркве ра́ди Христо́вы, / да утверди́тся ве́ра правосла́вная во оте́честве на́шем, / рекл еси́ во дни испыта́ний твои́х, па́стырю му́жественнейший,

До́брый де́латель быв в вертогра́де Госпо́дни, святи́телю Христо́в, / ду́шу твою́ положи́л еси́, во е́же це́ло и неврежде́нно соблюсти́ достоя́ние Его́. / Сего́ ра́ди и досто́ин яви́лся еси́ услы́шати глас, зову́щий ти: / благи́й и ве́рный ра́бе, вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́.

Пра́во пра́вил еси́ сло́во Боже́ственный и́стины, / те́мже и Ца́рствия Бо́жия сподо́бился еси́, святи́телю, / в не́мже пребыва́я во сла́ве со все́ми святы́ми, / не преста́й моли́тися Влады́це, / да и мы насле́дники сего́ бу́дем.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, / приле́жно вопие́м Ти, Влады́чице, / изба́ви нас от пле́на грехо́внаго и вся́каго прило́га вра́жия, / сохрани́ от злых челове́к, востаю́щих на ны; / на Тебе́ кре́пце наде́емся и пред враги́ на́шими хва́лимся, / Ты бо еси́ Засту́пница ро́да христиа́нскаго.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети:

Пра́вило ве́ры и благоче́стия яви́лся еси́, святи́телю. / Сию́ бо ве́ру, любо́вию ко Христу́ и лю́дем споспешеству́ему, / до́бре свиде́тельствовал еси́ пред враги́ твои́ми, / та́же и благоче́стие, во е́же умрети́ тоя́ ра́ди любве́, изря́дно показа́л еси́.

Ум наш просвети́, святи́телю, моли́твами твои́ми к Бо́гу, / да пра́вый путь избра́вше, Христа́ обря́щем и в черто́зех Его́ водвори́мся.

Стра́стию озлобле́ния обурева́емии, / злочести́вии лю́дие сме́рти лю́тей преда́ша тя, / та́же телеси́ твоему́ глумля́хуся и честно́му погребе́нию его́ претя́ху, / оба́че не имя́ху вла́сти над душе́ю твое́ю, непобеди́мый страда́льче, / и оста́влени бы́ша тщи во зло́бе свое́й.

Богоро́дичен: Преукраше́нна еси́ Боже́ственною сла́вою, Ма́ти Безневе́стная, / Бог бо Сло́во из Твои́х ложе́сн изы́де, во е́же угото́вати нам спасе́ние. / Ему́же не преста́й моли́тися, Влады́чице, / да свободи́т нас от рабо́ты вра́жия, я́ко Милосе́рд.

Свети́лен:

Во тьме беззако́ний су́щий све́том Христо́вым просвеща́ются / и любы́ Христо́ва в сердца́х гре́шных возжига́ется, / егда́ па́стырие попече́ние изря́дное о лю́дех и́мут, / та́ко поуча́л еси́, святи́телю, жре́бий па́стырскаго служе́ния прие́млющих.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во, Ма́ти Неизрече́ннаго Све́та, / Тя велича́ем и предста́тельства о нас пред Сы́ном Твои́м всеусе́рдно про́сим, / Тя бо еди́ну наде́жду и́мамы.

На хвали́тех стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, пресла́внаго чудесе́: / храм, во сла́ву Христа́ Спаси́теля воздви́гнутый, / рука́ми же нечести́вых в ле́та беззако́ния разру́шенный, / ны́не во благоле́пии преди́вно возсозда́ся. / В не́мже святи́телем Влади́миром / смире́нный Ти́хон Всеросси́йский Патриа́рх нарече́н бысть. / Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, / прости́ лю́дем грехи́ и беззако́ния / и спаси́ ду́ши на́ша.

О, пресла́внаго чудесе́, / я́ко во дни безбо́жнаго лю́таго гоне́ния / восхоте́ Госпо́дь ве́ру в лю́дех укрепи́ти / по́двигом Патриа́ршаго служе́ния. / Те́мже, святи́телю Влади́мире, / смире́ннаго архипа́стыря Ти́хона, свы́ше избра́ннаго, / ты пе́рвый удосто́ился еси́ / святе́йшего отца́ возгласи́ти. / С ни́мже ны́не моли́ся о душа́х на́ших.

О, ди́внаго чудесе́: / святе́йший Ти́хон, первосвяти́тель Росси́йский, / кончи́ну твою́ услы́шав, свя́те Влади́мире, / ско́рбию ве́лиею объя́т бысть, оба́че свиде́тельствова: / смерть твоя́ я́ко же́ртва благово́нная / во очище́ние грехо́в наро́да на́шего яви́ся. / Сего́ ра́ди приле́жно вопие́м ти: / моли́ ми́лостиваго Бо́га о земне́м оте́честве твое́м, / и спасе́нии душ на́ших.

Сла́ва, глас то́йже:

Святи́телие Це́ркве Росси́йский, / до́бре в по́двизех ва́ших той послужи́вшии, / гряди́те днесь во сре́тение сослужи́теля ва́шего, / любо́вь ко Христу́ му́ченически свиде́тельствующаго, / да вку́пе с ва́ми вя́щшия сла́вы, е́же на Небеси́, сподо́бится / и при́сный хода́тай пред Бо́гом о лю́дех ве́рных яви́тся.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славосло́вие вели́кое.

На литурги́и

Блаже́нны, песнь 3-я на 4 и песнь 6-я на 4.

Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 334. Аллилу́йя, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Священномученик Владимир, митрополит Киевский и Галицкий

(В миру Василий) родился 1 января 1848 года в с. Малые Мршки Моршанского уезда Тамбовской губернии в семье священника Никифора Богоявленского, впоследствии принявшего мученическую кончину. С детства Василия отличали скромность и чистосердечность. Воспитываясь в деревне, он хорошо знал народную жизнь, чутко относился к человеческому страданию. Стремление быть ближе к простым людям стало в дальнейшем особенностью его пастырского пути.

После духовных училища и семинарии в Тамбове он в 1874 году окончил Киевскую духовную академию со степенью кандидата богословия и получил назначение преподавателем в родную семинарию.

В 1882 году Василий Никифорович Богоявленский был рукоположен во пресвитера к Покровской соборной церкви г. Козлова и вскоре назначен настоятелем Троицкого храма и благочинным городских церквей. С начала своего пастырского служения он в полноте проявил административные способности и стяжал любовь и уважение клира и мирян.

В трагической смерти жены и единственного ребенка молодой священник усмотрел Промысл Божий. Поступив в Тамбовский Казанский монастырь, он в 1886 году принял иноческий постриг с именем Владимир, на следующий день был возведен в сан архимандрита, назначен настоятелем Троицкого Козловского монастыря, а затем – настоятелем Антониева монастыря в Новгороде Великом,

В 1888 году в Александро-Невской Лавре архимандрит Владимир был рукоположен во епископа Старо-Русского, викария Новгородской епархии.

Преосвященный Владимир проявлял постоянную заботу об устроении церковноприходской жизни, уделял особое внимание духовно-нравственному просвещению мирян. Его проповеди, продуманные и прочувствованные горячо верующей и любящей душой, привлекали многих слушателей и производили на них сильное впечатление. При поддержке владыки Владимира получили развитие начинавшие тогда вводиться в церковную жизнь внебогослужебные беседы священников с паствой, к которым привлекалось все приходское духовенство.

В 1891 году святитель Владимир был назначен на Самарскую кафедру. Тогда всю губернию поразили эпидемия холеры и неурожай, начались холерные бунты. Владыка Владимир первый пошел к народу с крестом в руках, явившись в тяжелую минуту его истинным печальником и крепкой нравственной опорой. При содействии святителя Владимира устраивались дешевые или даже бесплатные столовые для голодающих, распространялись через духовенство правильные сведения об эпидемии и средствах борьбы с холерой. Святитель повсюду стремился быть вместе с паствой: совершал о почивших панихиды на холерном кладбище, служил на площадях города молебны об избавлении от бедствий, безбоязненно посещал холерные бараки. В те тяжелые дни владыка Владимир много внимания уделял и духовному образованию, катехизации населения

С 1892 года в течение шести лет святитель Владимир управлял Грузинским Экзархатом в сане архиепископа Карталинского и Кахетинского. Возглавляя Тбилисскую кафедру, он неустанно трудился над духовным просвещением разноплеменного населения, укреплением и распространением православной веры на Кавказе. В результате его неутомимых трудов было построено и возобновлено более ста храмов, открыто свыше 300 церковноприходских школ, устроена духовная семинария в Кутаиси.

С 1898 года владыка Владимир – митрополит Московский и Коломенский. На древней кафедре великих святителей Московских во всей полноте раскрылись его разносторонние дарования. Он открывает многочисленные просветительские курсы, общеобразовательные чтения для рабочих в народных домах и публичные богословские чтения для интеллигенции, устраивает благотворительные общества, миссионерские братства, богадельни и приюты.

Будучи духовным руководителем преподобномученицы Великой княгини Елисаветы Феодоровны, митрополит Владимир оказал ей содействие в основании Марфо-Мариинской обители.

Вспоминая о служении святителя в Москве, один из его современников писал: «Кроткий и смиренный, ничего для себя лично никогда не искавший, правдолюбивый и честный, владыка Владимир постепенно восходил на высоту иерархической лестницы. Он привлек сердца церковной и патриотической России в дни всеобщего шатания и измены (1904–1905), когда немногие оставались верными долгу и присяге, твердыми в защите Православной Церкви».

В 1912 году Высокопреосвященный Владимир был назначен митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожским с присвоением ему звания и прав Первенствующего члена Святейшего Синода. Три года управления тогдашней столичной епархией оказались чрезвычайно трудными. Святитель Тихон, Патриарх Московский и всея Руси, позднее так говорил о деятельности владыки Владимира в тот период: «Он был верен канонам Святой Православной Церкви, преданиям отеческим и безбоязненно и смело, честно и благородно исповедовал эту снедающую его ревность перед всеми, какими бы последствиями это не сопровождалось».

В ноябре 1915 года митрополит Владимир был переведен в Киев.

Октябрьский переворот 1917 года вызвал нестроения в церковной жизни на Украине. Состоявшийся в то время в Киеве епархиальный съезд клира и мирян образовал самочинное управление, стремясь к созданию «независимой» Украинской Церкви. Митрополит Владимир призывал пастырей и пасомых избегать вражды и препятствовать расколу, сохраняя Церковь в единстве и чистоте Православия, В адрес святителя Владимира стали высказывать оскорбления и поступать угрозы, однако он, предвидя свою Голгофу, оставался непреклонен.

С приходом в Киев гражданской войны и захватом большевиками города начались невиданные там дотоле грабежи и насилия, сопровождавшиеся осквернением монастырей и храмов, святынь Киево-Печерской Лавры.

25 января 1918 года вооруженные люди ворвались в покои митрополита Владимира и после издевательств над ним вывели его за стены Лавры и расстреляли. Перед смертью архипастырь совершил молитву, благословил своих убийц и сказал: «Господь вас да простит». Найденное братией тело священномученика было изувечено множеством колотых и огнестрельных ран.

Мученическая кончина святителя Владимира явилась началом Длительного периода гонений на Русскую Православную Церковь, во время которых бесчисленное множество клириков и мирян приняло мученические венцы, свидетельствуя о вере Христовой «даже до смерти» (Откр. 12, 11).

Честные мощи священномученика Владимира были обретены летом 1992 года и положены в Ближних пещерах Киево-Печерской Лавры. Память его совершается 25 января и в день Собора новомучеников и исповедников Российских


Источник: Минея дополнительная. Вып. 1. - Москва : Издательский совет Русской православной церкви, 2005. - 416 с. ISBN 5-94625-058-2

Комментарии для сайта Cackle