Источник

Службы общие
Слу́жба о́бщая священному́ченику Росси́йскому XX ве́ка еди́ному, архиере́ю или́ иере́ю

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 1.

Подо́бен: Прехва́льнии му́ченицы:

Прехва́льне священному́чениче (и́мя рек) / тя ни темни́ца изнури́ла есть, / ни глад умори́, / ни озлобле́ния и ра́ны смято́ша, / во е́же разлучи́ти тя от любве́ Бо́жия / и богодарова́нныя па́ствы. / Те́мже Христу́, свя́те, моли́ся / дарова́ти Це́ркви на́шей / мир и ве́лию ми́лость.

Всехва́льне священному́чениче (и́мя рек), / от бра́тий по пло́ти страда́ния до кро́ве претерпева́я, / в себе́ помышля́л еси́, / я́ко Го́спода ра́ди умерщвля́еми есмы́ / и несть на́ша брань проти́ву пло́ти и кро́ви, / но к миродержи́телю тьмы ве́ка сего́. / Те́мже Христу́, свя́те, моли́ся, / дарова́ти земли́ на́шеи // мир и ве́лию ми́лость.

Пресла́вне священному́чениче (и́мя рек), / ты же́ртву безкро́вную / пе́рвее благогове́йне соверша́я, / по́слежде, я́ко всепло́дие, / себе́ сама́го в же́ртву живу́ю прине́сл еси́, / моля́, да прости́тся грех богобо́рчества наро́да на́шего. / И ны́не Христу́, свя́те, моли́ся / дарова́ти лю́дем росси́йским // мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас то́йже:

Це́ркве Росси́йския сла́во / и Оте́чества на́шего украше́ние, / священному́чениче (и́мя рек) / вла́стию, от Бо́га тебе́ да́нною, / руга́тели безбо́жныя облича́л еси́, / и, я́ко во́лки лю́тыя, от ста́да твоего́ отгна́л еси́ / и диа́вола посрами́л еси́, / кровь же твоя́, я́ко А́велева, / от земли́ на́шея вопие́т немо́лчно. / Сего́ ра́ди хода́тай на Небеси́ о нас ве́рен бу́ди / и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 4):

Во дни о́ны, глаго́лющим апо́столом к лю́дем, / наидо́ша на ни́х свяще́нницы, и воево́да церко́вный, и саддуке́и, / жа́ляще си, за е́же учи́ти им лю́ди и возвеща́ти о Иису́се воскресе́ние ме́ртвых; / и возложи́ша на них ру́ки, и положи́ша их в соблюде́ние до у́трия: / бе бо ве́чер уже́. / Мно́зи же от слы́шавших сло́во ве́роваша: / и бысть число́ муже́й я́ко ты́сящ пя́ть. / Бысть же нау́трие собра́тися князе́м их, и ста́рцем, и кни́жником во Иерусали́м: / и А́нне архиере́ю, и Каиа́фе, и Иоа́нну, и Алекса́ндру, / и ели́цы бе́ша от ро́да архиере́йска. / И поста́вльше их посреде́, вопроша́ху: / ко́ею си́лою, или́ ко́им и́менем сотвори́сте сие́ вы? / Тогда́ Петр, испо́лнився Ду́ха Свя́та, рече́ к ним: / кни́зи лю́дстии и ста́рцы Изра́илевы, / а́ще мы днесь истязу́еми есмы́ о благодея́нии челове́ка не́мощна, / о чесо́м сей спасе́ся, / разу́мно бу́ди всем вам и всем лю́дем Изра́илевым, / я́ко во и́мя Иису́са Христа́ Назоре́я, / Его́же вы распя́сте, / Его́же Бог воскреси́ от ме́ртвых, / о Сем сей стои́т пред ва́ми здрав. / Сей есть ка́мень, укоре́нный от вас, зи́ждущих, / бы́вый во главу́ у́гла, / и несть ни о еди́ном же ино́м спасе́ния; / несть бо ино́го и́мене под небесе́м, да́ннаго в челове́цех, / о не́мже подоба́ет спасти́ся нам.

Деяний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 4):

Во дни о́ны, ви́дяще иуде́и Петро́во дерзнове́ние и Иоа́нново и разуме́вше, / я́ко челове́ка некни́жна еста́ и про́ста, дивля́хуся: / зна́ху же их, я́ко со Иису́сом бе́ста. / Ви́дяще же исцеле́вшаго челове́ка с ни́ма стоя́ща, / ничто́же имя́ху проти́ву рещи́. / Повеле́вше же и́ма вон из со́нмища изы́ти, / стяза́хуся ко друг дру́гу, глаго́люще: / что сотвори́м челове́кома си́ма? / Я́ко у́бо наро́читое зна́мение бысть и́ма, / всем живу́щим во Иерусали́ме я́ве, / и не мо́жем отврещи́ся. / Но да не бо́лее простре́тся в лю́дех, / преще́нием да запрети́м и́ма ктому́ не глаго́лати о и́мени сем ни еди́ному от челове́к. / И призва́вше их, / запове́даша и́ма отню́д не провещава́ти, ниже́ учи́ти о и́мени Иису́сове. / Петр же и Иоа́нн, отвеща́вше к ним, ре́ста: / а́ще пра́ведно есть пред Бо́гом / вас послу́шати па́че, не́жели Бо́га, суди́те? / Не мо́жем бо мы, я́же ви́дехом и слы́шахом, не глаго́лати. / Они́ же, призапре́щше и́ма, пусти́ша я, / ничто́же обре́тше, ка́ко му́чити их, люде́й ра́ди, / я́ко вси прославля́ху Бо́га о бы́вшем: / лет бо бя́ше мно́жае четы́редесяти челове́к той, / на не́мже бысть чу́до сие́ исцеле́ния.

Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние (глава́ 4):

Во дни о́ны, отпуще́на бы́вша апо́стола приидо́ста ко свои́м и возвести́ста, / ели́ка к ни́ма архиере́и и ста́рцы ре́ша. / Они́ же, слы́шавше, единоду́шно воздвиго́ша глас к Бо́гу и реко́ша: / Влады́ко, Ты, Бо́же, сотвори́вый не́бо и зе́млю и мо́ре и вся, я́же в них; / И́же усты́ Дави́да о́трока Твоего́ рече́: / вску́ю шата́шася язы́цы и лю́дие поучи́шася тще́тным? / Предста́ша ца́рие зе́мстии, / и кня́зи собра́шася вку́пе на Го́спода и на Христа́ Его́. / Собра́шася бо вои́стину во гра́де сем на свята́го о́трока Твоего́ Иису́са, / Его́же пома́зал еси́, / И́род же и Понти́йский Пила́т, с язы́ки и людьми́ изра́илевыми, / сотвори́ти, ели́ка рука́ Твоя́ и сове́т Твой преднарече́ бы́ти. / И ны́не, Го́споди, при́зри на преще́ния их / и даждь рабо́м Твои́м со вся́ким дерзнове́нием глаго́лати сло́во Твое́, / внегда́ ру́ку Твою́ простре́ти Ти во исцеле́ния, / и зна́мением и чудесе́м быва́ти и́менем святы́м о́трока Твоего́ Иису́са. / И помоли́вшимся им, подви́жеся ме́сто, иде́же бя́ху со́брани, / и испо́лнишася вси Ду́ха Свя́та, / и глаго́лаху сло́во Бо́жие со дерзнове́нием.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.

Подо́бен Тридне́вен:

Столп непоколеби́мый Ру́сския Це́ркве был еси́, / гоне́ния лю́тая претерпева́я, / день и нощь в моли́тве подвиза́лся еси́, / священному́чениче (и́мя рек), / огне́м ре́вности и ду́хом кро́тости / па́ству твою́ ко Христу́ путеводя́, // тем тя любо́вию почита́ем.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду / и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Ве́рен Бо́гу и Це́ркви был еси́ да́же до сме́рти, / священному́чениче (имя рек) ны́не же, с ли́ки новому́ченик и испове́дников Росси́йских / предстоя́ Христу́ Царю́, / моли́ся с ни́ми приле́жно / дарова́ти нам мир / и ве́лию ми́лость.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Душе́вная и теле́сная страда́ния твои́ / и смерть во́льная от безбо́жных за Го́спода / отверзо́ша ти, свя́те (и́мя рек), / врата́ жи́зни ве́чныя / и укрепи́ша бра́тий твои́х испове́дати Христа́. / Те́мже Ему́ моли́ся при́сно, // да утверди́тся Правосла́вие на Руси́ во ве́ки.

Сла́ва, глас 4:

А́нгели страда́нием твои́м дивля́хуся, / и Це́рковь Небе́сная ра́достно тя прия́т, / достохва́льне (и́мя рек). / Ны́не же, свяще́нныя ру́це твои́ / к Престо́лу Святы́я Тро́ицы простира́я, / помина́й зе́млю Ру́сскую, / ю́же возлюби́л еси́, / моли́ о спасе́нии сла́вящих тя благоче́стно.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

При́зри на моле́ния Твои́х раб, Всенепоро́чная, / и вся́кия ско́рби изба́ви зе́млю Ру́сскую, / до́м Твой нарече́нную / и кровьми́ новому́ченик освяще́нную. / Да не постыди́мся, Влады́чице Держа́вная, / Тя призыва́ющии, / Ты бо еси́ правосла́вных по́мощь, / ра́дость и покро́в // и спасе́ние душ на́ших.

Тропа́рь, глас 3:

Це́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, / благоче́стия пра́вило, / жития́ ева́нгельскаго о́бразе, / священному́чениче (и́мя рек), / Христа́ ра́ди пострада́вый да́же до кро́ве, / Его́же моли́ усе́рдно, / я́ко Нача́льника и Соверши́теля спасе́ния, / Русь Святу́ю утверди́ти в Правосла́вии // до сконча́ния ве́ка.

НА У́ТРЕНИ

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 6:

Сквозе́ огнь муче́ния, я́ко свиде́тель ве́рный, проше́л еси́, / блаже́нне (и́мя рек), / сего́ ра́ди с ли́ки святы́х земли́ Ру́сския / в Небе́снем Оте́честве торжеству́еши. / Помози́ и нам бы́ти ве́рным Христу́ и спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

О Всепе́тая Де́во, / Тя ве́мы Покро́в земли́ Ру́сския, / Тебе́ бо, гре́шнии, и́мамы предста́тельство, / Тебе́ стяжа́хом в напа́стех спасе́ние, / Еди́ну Всенепоро́чную.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:

Боле́зньми и страда́нии твои́ми, священному́чениче (и́мя рек), / Бо́га просла́вил еси́ / и хода́тай ве́рный о нас яви́лся еси́. / Сего́ ра́ди с любо́вию вопие́м ти: / не преста́й моли́тися о чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Моли́твеннице те́плая, Засту́пнице ро́да христиа́нскаго, / приими́ моле́ния раб Твои́х / и осени́ Русь Правосла́вную покро́вом Твоей бла́гости.

Велича́ние:

Велича́ем тя, / священному́чениче (и́мя рек) , / и чтим честна́я страда́ния твоя́, / я́же за Христа́ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия, / претерпе́л еси́.

Псало́м избра́нный: Бог нам прибе́жище и си́ла:

По полиеле́и седа́лен, глас 1:

До́блий страда́льче и служи́телю Та́ин Бо́жиих, / священному́чениче (и́мя рек), / Це́ркве Ру́сския похвало́ и утвержде́ние, / ны́не, пра́зднующе твою́ па́мять, / Бо́гу, просла́вльшему тя, благода́рственно вопие́м: / сла́ва Да́вшему ти кре́пость во страда́ниих, / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва Спаса́ющему нас твои́ми моли́твами.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Предста́тельнице те́плая и Засту́пнице усе́рдная, / в годи́ну безбо́жия от коне́чныя поги́бели / зе́млю Ру́сскую изба́вльшая всемо́щным хода́тайством к Сы́ну Твоему́. / И ны́не не оста́ви нас моли́твами Твои́ми, Влады́чице Богоро́дице.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, // и изве́л еси́ ны в поко́й. Стих: Разже́гл ны еси́, я́коже разжиза́ется сребро́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Егда́ попусти́ Госпо́дь по грехо́м на́шим / братоуби́йство, гоне́ния и ве́ры Христо́вы поруга́ние, / ты, священному́чениче (и́мя рек), / Це́ркве Росси́йския столп непоколеби́мый яви́лся еси́ / и, кровь свою́ за Христа́ пролия́в, / па́ству во еди́нстве соблю́л еси́. / Ны́не же, на Небеси́ предстоя́ с ли́ки новому́чеников, // моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н Богоро́дицы на 6 и свята́го на 8.

Кано́н свята́го, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучину / невла́жными стопа́ми / дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма // Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Воли Бо́жией послушли́в быв, / святи́тельства жезл (или́) свяще́нства дар прия́л еси́, священному́чениче (и́мя рек). / и, за Христа́ да́же до сме́рти пострада́в, / ве́рный сын Це́ркве яви́лся еси́.

Изгна́ние и разлуче́ние с па́ствою твое́ю му́жественне претерпе́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), / но ничто́же возмо́же разлучи́ти тя от любве́ Бо́жия.

Безбоя́зненно пропове́довал еси́ лю́дем покая́ние, священному́чениче (и́мя рек), / да обратя́т сердца́ свои́ к Бо́гу / и то́кмо на Него́ в ско́рбех и лише́ниих упова́ние и́мут.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, / дом Твой, Свята́я Русь, мо́лит Тя: / изба́ви лю́ди Твои́ от вся́кия ну́жды и ве́чнаго осужде́ния.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: / Ты моя́ кре́пость, Го́споди, // и прибе́жище, и утвержде́ние.

Егда́ прии́де испыта́ние ве́ры твоей, священному́чениче (и́мя рек), / страда́ние за Христа́, я́ко благода́тный дар, прия́л еси́ / и кро́вию твое́ю Ру́сскую зе́млю обагри́л еси́.

Егда́ прии́де гоне́ние от безбо́жных, / столп непоколеби́м Ру́сския Це́ркве яви́лся еси́, священному́чениче (и́мя рек); / святы́х, я́ко бли́жних сро́дник, в по́мощь призыва́я, / с ни́миже ку́пно ны́не прославля́ешися.

А́ще и умерщвле́н был еси́ те́лом, священному́чениче (и́мя рек), / оба́че ду́хом ко́зни диа́вольския посрами́л еси́, / име́я Христа́ прибе́жище и утвержде́ние.

Богоро́дичен: Тя Предста́тельницу, Пречи́стая Де́во, мо́лим: / преложи́ на́шу печа́ль на ра́дость и ско́рби належа́щия изба́ви, Засту́пнице на́ша.

Седа́лен, глас 3:

Заве́ты испове́дников и священному́чеников Христо́вых восприе́м, / ду́шу твою́ за ве́ру Правосла́вную положи́л еси́, свя́те, / е́юже утвержда́ется земли́ Ру́сская. / Сего́ ра́ди моли́ся, священному́чениче (и́мя рек), / любо́вию чту́щим тя ве́рным Христу́ до конца́ бы́ти.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Не и́мамы ина́го прибе́жища, ра́зве Тебе́, Богоро́дице, / Оте́чества на́шего усе́рдная Засту́пнице: / всяк бо, почита́яй Тя, наде́жду обрета́ет.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, / Со́лнце Пра́ведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: // сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Да не дерза́ют язы́цы рещи́: где есть Бог ваш? / Кровь бо новому́чеников от земли́ на́шея вопие́т: / Го́споди, Госпо́дь наш, я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей Ру́сстей земли́.

И́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, / си́це ты, страстоте́рпче (и́мя рек), к живоно́сным страда́нием за Христа́ прите́кл еси́, / и́миже при́сно свяще́нно обновля́ется лице́ земли́ Ру́сския.

Вся земна́я Ни во что вмени́в Христа́ ра́ди, / сло́вом и житие́м, священному́чениче (и́мя рек), ве́рных поуча́л еси́: / о Бо́зе сотвори́м си́лу, / и Той уничижи́т стужа́ющия нам.

Богоро́дичен: Стена́ необори́мая и Покро́в всемо́щный Росси́йским новому́чеником яви́лася еси́, Пресвята́я Де́во, / те́мже Тя велича́ем.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет, / в мир прише́л еси́, / Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения // ве́рою воспева́ющия Тя.

Я́ко луч Со́лнца Пра́вды яви́лся еси́, священному́чениче (и́мя рек), / и страда́ньми твои́ми мглу безбо́жия над Оте́чеством на́шим разсе́ял еси́.

Егда́ безбо́жнии тща́хуся сокры́ти тя в темни́це, священному́чениче (и́мя рек), / Госпо́дь яви́ тя испове́дника Своего́ всем конце́м земли́ Ру́сския.

Ру́сския Це́ркве свети́льниче свяще́нный, (и́мя рек), / кровьми́ му́ченическими неугаси́мо светя́й и у Престо́ла Бо́жия предстоя́й, / моли́ся о чту́щих тя.

Богоро́дичен: И́же от Де́вы неизрече́нно рожде́йся, Го́споди, / сохрани́ моли́твами Ея́ Це́рковь Твою́, / Тебе́ сла́вящую правосла́вными гла́сы.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися / ра́ди ми́лости от ребр Твои́х // исте́кшею Кро́вию.

Восприи́м меч духо́вный, и́же есть глаго́л Бо́жий, / безбо́жных ко́зни сокруши́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), / и вся разжже́нныя стре́лы лука́ваго угаси́л еси́ щито́м ве́ры Правосла́вныя.

Во святи́телех (или́ свяще́нницех) благоче́стно пожи́в и муче́ния путь терпели́во восприи́м, / сугу́бую мзду на небесе́х обре́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), / иде́же ева́нгельски при́сно ра́дуешися и весели́шися.

Ничто́же возмо́же разлучи́ти тя, богоприя́тне, от любве́ Христо́вы: / ни скорбь, ни гоне́ние, ни смерть, / вся бо сия́ си́лою Возлю́бльшаго тя Го́спода препобеди́л еси́, священному́чениче.

Богоро́дичен: Пое́м Тя, Предста́тельнице те́плая и Засту́пнице христиа́н, Богоро́дице Всепе́тая, / я́ко со все́ми святы́ми земли́ Ру́сския мо́лиши Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего / обрести́ нам ве́лию ми́лость.

Конда́к, глас 2:

Восхва́лим, ве́рнии, / изря́днаго во святи́телех (или́ свяще́нницех) / и сла́внаго в му́ченицех (и́мя рек), / Правосла́вия побо́рника и благоче́стия ревни́теля, / земли́ Ру́сския кра́сное прозябе́ние, / и́же страда́нием Небесе́ дости́же / и та́мо те́пле мо́лит Христа́ Бо́га // спасти́ся душа́м на́шим.

И́кос:

Красу́йся и лику́й, Це́рковь Ру́сская, / я́ко благопло́дная лоза́ свяще́ннаго страда́льца израсти́вшая, / добропобе́дным муче́нием сердца́ ве́рных укрепи́вшаго, / за́поведи Госпо́дни испо́лнившаго и при́сно ева́нгельски учи́вшаго: / прииди́те, ча́да, послу́шайте мене́, / не убо́йтеся от убива́ющих те́ло, души́ же не могу́щих уби́ти, / убо́йтеся же па́че могу́щаго ду́шу и те́ло погуби́ти в гее́нне. / Те́мже, священному́чениче (и́мя рек), моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстеи́, / любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: // благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Я́ко трие́ о́троцы, в пещи́ вавило́нстей пла́менем объя́тии, моли́твою не сгара́ху, / та́ко ты, священному́чениче (и́мя рек), во огни́ муче́ний благода́тию ве́ру сохрани́л еси́. / Сего́ ра́ди ны́не с новому́ченики Росси́йскими лику́еши: / благослове́н еси́, Бо́же отце́в земли́ на́шея.

Я́коже дре́вле о́троцы, в пещи́ неопаля́емии, злато́му истука́ну не поклони́шася, / та́ко же и ты, священному́чениче (и́мя рек), огне́м муче́ний неопаля́емь, / безбо́жие небоя́зненно облича́л еси́, взыва́я с новому́ченики Росси́йскими: / благослове́н еси́, Бо́же отце́в земли́ на́шея.

Же́ртву живу́ю и всесожже́ние Творцу́ себе́ сама́го принося́, священному́чениче (и́мя рек), / с новому́ченики Росси́йскими воспева́л еси́: / могу́щии, покаря́йтеся, я́ко с на́ми Бог отце́в земли́ на́шея.

Богоро́дичен: Я́же па́че ума́ и естества́ Бо́га ро́ждши, Неискусому́жная Мари́е, / чту́щия Тя от враг ви́димых и неви́димых изба́ви, / Ты бо еси́ земли́ отце́в на́ших Держа́ва необори́мая.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л / львов зия́ния в ро́ве затче́; / о́гненную же си́лу угаси́ша, / доброде́телию препоя́савшеся, / благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: // благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Зе́млю Ру́сскую, безбо́жными гоне́нии неща́дно жего́мую, / слеза́ми и кровьми́ твои́ми напои́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), / сего́ ра́ди плоды́ ве́ры, ча́да церко́вная, возрасти́л еси́.

Зло́бы мучи́телей не убоя́лся еси́, / огне́м любве́ Боже́ственныя ты́я препобеди́в, / те́мже благода́ть моли́тися о нас стяжа́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), достохва́льне.

Благословля́я гони́телей твои́х, блаже́нне (и́мя рек), / усе́рдно моли́лся еси́ за них, / да пока́ются и ку́пно с ве́рными бра́тиями благословя́т Го́спода.

Богоро́дичен: Христа́ зри́щи умерщвля́ема, Многопе́тая Влады́чице, / и ви́дящи исполне́ние Симео́нова прорече́ния, слезя́щи взыва́ше: / благослове́н еси́, Бо́же, во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный / от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, / краеуго́льный отсече́ся, / Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. // Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Рука́ми беззако́нных убие́н, / же́ртва благоприя́тная и во́льное заколе́ние Бо́гу прине́слся еси́, свя́тче Бо́жий (и́мя рек). / Тем благода́рне па́мять твою́ почита́ем. Госпо́дь, исполня́я смотре́ние Свое́ о Це́ркви Ру́сстей, / засту́пника тя, священному́чениче (имя рек), соде́ла. / Те́мже моли́ся Ему́, во благоче́стии нам пребыва́ти и спасти́ся душа́м на́шим.

О, бе́здна бла́гости Бо́жия! / Дарова́ бо Бог возлю́бленным Свои́м ве́ры ра́ди пострада́ти / и тя, священному́чениче (и́мя рек), / я́ко плод кра́сный спаси́тельнаго се́яния, избра́ от земли́ Ру́сския.

Богоро́дичен: Разори́ сове́ты вся, на ны вооруже́нныя, Ма́ти Бо́га Вы́шняго, / и ра́дости испо́лни упова́ющия на Тя, / да усе́рдно вси Твое́ пропове́дуем заступле́ние.

Свети́лен:

Па́ству хле́бом сло́ва Бо́жия насыща́я / и вино́м прему́дрости свяще́нныя напоя́я, / теплото́ю любве́ твоей да́ры сия́ раствори́л еси́, священному́чениче (и́мя рек). / И ны́не высо́ким пропове́данием веща́еши ча́дом Це́ркве Ру́сския: / приступи́те ко Го́споду, и просвети́теся, / и ли́ца ва́ша не постыдя́тся.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тебе́ мы хва́лимся, Богороди́тельнице, / и к Бо́гу Тя и́мамы Предста́тельство, / простри́ ру́ку Твою́ необори́мую / и сокруши́ враги́ Це́ркве Ру́сския.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Дал еси́ зна́мение / земли́ Ру́сстей, Го́споди, / священному́ченика, уго́дника Твоего́, (и́мя рек), / я́ко да тем умоле́н быва́я, / отврати́ши пра́ведный Твой гнев, / и не поги́бнет свята́я / и боголюби́вая Русь // предста́тельством но́ваго страстоте́рпца.

Же́ртву хвале́ния / при́сно Го́сподеви принося́, / священному́чениче (и́мя рек), / в коне́ц сама́го себе́ / в же́ртву жи́ву и свя́ту, / благоуго́дну и соверше́нну предста́вил еси́, / те́мже ти ве́рно вопие́м: / благоприя́тны сотвори́ моли́твы на́ша // о благостоя́нии Це́ркве Ру́сския.

Предста́телю Це́ркве Ру́сския, / священному́чениче (и́мя рек) всехва́льне, / вы́ну зряй Лице́ Го́спода на Небесе́х, / не пре́зри ни еди́наго / от ма́лых чад ея́, / но ра́достно покая́ние на́ше приими́ / и моли́ при́сно / сыново́м росси́йским спасти́ся.

Сла́ва, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, пресла́внаго чудесе́! / Я́ко крин посреде́ те́рния, / в страда́ниих за Христа́ процве́л еси́, священному́чениче (и́мя рек), / да не затми́тся в земли́ на́шей свет Правосла́вия / во открове́ние язы́ком и сла́ву наро́да Ру́сскаго. / И ны́не, в селе́ниих ра́йских пребыва́я, / неувяда́емо благоуха́еши // ве́ре твое́й подража́ющим.

И ны́не, глас и подо́бен то́йже:

О, пресла́внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ца, / от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая, / до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет / и ли́ка Своего́ изображе́нии ми́лостивно обогаща́ет. / О Влады́чице Держа́вная! / Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя / во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия / ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. Апо́стол к Ри́мляном, зача́ло 99. Аллилу́ия, глас 6: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Стих: Бог нам прибе́жище и си́ла, Помо́щник в ско́рбех, обре́тших ны зело́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 106. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Моли́тва

О избра́нниче и уго́дниче Христо́в, священному́чениче (и́мя рек), Це́ркве Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, земли́ на́шея благо́е прозябе́ние и кра́сный плод, сро́дников твои́х предста́телю и наста́вниче! Ты во вре́мя гоне́ния безбо́жнаго от сокро́вищницы души́ твоея́ спаси́тельное испове́дание Правосла́вныя ве́ры изне́сл еси́, и лю́дем ве́рным па́стырь до́брый яви́лся еси́, ду́шу твою́ за Христа́ и Его́ о́вцы полага́я и лю́тыя во́лки дале́че отгоня́я. Ны́не у́бо при́зри на нас, недосто́йных чад твои́х, умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем тя призыва́ющих. Умоли́ Го́спода Бо́га, да прости́т согреше́ния на́ша и изба́вит от а́довых уз и ве́чнаго муче́ния. Утверди́ нас в ве́ре святе́й, научи́ нас всегда́ твори́ти во́лю Бо́жию и храни́ти за́поведи церко́вныя. Бу́ди па́стырем на́шим пра́вило ве́ры, во́ином вождь духо́вный, боля́щим врач изря́дный, печа́льным уте́шитель, гони́мым засту́пник, ю́ным наста́вник, всем же благосе́рдый оте́ц и те́плый моли́твенник, я́ко да моли́твами твои́ми соблюде́тся в Правосла́вии Свята́я Русь и непреста́нно сла́вится в ней и́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Служба общая священномученику Российскому XX века единому, архиерею или иерею

Служба общая священномученику Российскому XX века единому, архиерею или иерею составлена Синодальной Богослужебной комиссией и утверждена Святейшим Патриархом Московским и всея Руси Алексием II и Священным Синодом 26 декабря 2003 года.


Источник: Минея дополнительная. Вып. 1. - Москва : Издательский совет Русской православной церкви, 2005. - 416 с. ISBN 5-94625-058-2

Комментарии для сайта Cackle