В 4-й день

И́же во святы́х отца́ на́шего Митрофа́на, Патриа́рха Константи́ня гра́да

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: Всю отложи́вше:

Весь освяще́н/ Богоно́сец показа́ся,/ пома́зание Бо́жие свято́е,/ Святы́м Ду́хом обложе́н,/ и све́тло входя́ вы́ну/ во свята́я святы́х,/ Богонача́льными светлостьми́ озаря́емь,/ благода́ти причаща́яся Святы́х Та́ин,/ я́ко и́стинный святи́тель пресла́вен,/ со дерзнове́нием моля́ся/ о душа́х на́ших.

Просвети́ся житие́ твое́/ доброде́тельными светлостьми́,/ ве́рныя просвети́л еси́/ и ле́сти тьму разгна́л еси́,/ и́стинное бо яви́лся еси́ светоза́рное со́лнце,/ святи́телю преблаже́нне Митрофа́не,/ и ны́не всели́лся еси́,/ иде́же сия́ет Свет невече́рний,/ и сын дне благода́тию Ду́ха Свята́го быв./ Те́мже твою́ Боже́ственную па́мять и светоно́сную/ че́стно соверша́юще, приснопа́мятне,/ любо́вию почита́ем.

Ум твой, манове́нием е́же к Бо́гу,/ Богому́дре, ве́рою удобря́емь,/ све́тел яви́ся, всесла́вне:/ в ме́ртвенном те́ле и тле́ннем, прему́дре,/ нетле́нию поучи́вся,/ притяжа́л еси́ Безпло́тных све́тлости/ и страсте́й вне быв,/ безстра́стием украша́яся, Митрофа́не,/ о́тче святи́телю прему́дре,/ све́тлый свети́льниче/ и моли́твенниче о чту́щих любо́вию па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ра́дуйся, зако́на исполне́ние./ Ра́дуйся, хра́ме Святы́я Тро́ицы,/ Неве́сто нетле́нная./ Ра́дуйся, Боже́ственное носи́ло всех Царя́./ Ра́дуйся, огню́ невеще́ственный,/ я́ко клеща́, нося́щи на рука́х Твои́х У́гля,/ но́вый раю́, вертогра́д затворе́нный,/ трапе́за Боже́ственная пресве́тлая,/ Голуби́це нескве́рная,/ престо́ле Вы́шняго,/ одр Боже́ственный мы́сленный,/ Ю́же Дух Святы́й, Отрокови́це, осени́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца Своего́/ А́гница нескве́рная дре́вле и непоро́чная Влады́чица/ на Кресте́ воздви́жена я́ко узре́,/ ма́терски восклица́ше/ и, дивя́щися, вопия́ше:/ Ча́до сладча́йшее,/ что́ виде́ние сие́ но́вое и пресла́вное?/ Ка́ко собо́р безблагода́тный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя/ и осужда́ет на смерть всех Живота́?/ Но воспева́ю Твое́ неизрече́нное, Сло́ве, схожде́ние.

Тропа́рь, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Митрофа́не,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н, егоже краегранесие: Вели́каго Митрофа́на пою́ сла́ву. Глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.

С Вы́шними ли́ки я́ко святи́тель, я́ко Бо́жий служи́тель предстоя́,/ о нас приле́жно моли́ся,/ получи́ти нам ве́чная блага́я моли́твами твои́ми.

Избра́н быв Го́сподеви служи́ти честно́му Ева́нгелию, блаже́нне Митрофа́не,/ во благоразу́мии лю́ди уче́нии прему́дрыми, о́тче, возрасти́л еси́.

Ра́зумом Бо́жиим обога́щся, сло́во живо́тное от се́рдца источи́л еси́,/ напоя́я ду́ши, оляде́вшия страстьми́,/ прему́дре святи́телю Бо́жий, Митрофа́не Богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Свяще́нный лик проро́ческий проявля́ше издале́ча/ хотя́щую Тя бы́ти Бо́жию и́стинную Роди́тельницу, Чи́стая,/ вы́шшую Херуви́м и всея́ тва́ри.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Иска́пая Боже́ственную сла́дость из усте́н твои́х, о́тче,/ и го́рькаго безбо́жия изсуши́л еси́ ка́пли,/ напои́в благочести́вых питие́м Бо́жияго ра́зума, блаже́нне.

Бо́жиим судо́м произбра́н быв, святи́тель показа́лся еси́,/ безкро́вны же́ртвы Бо́гу принося́, поже́ршемуся нас ра́ди,/ о́тче святи́телю Митрофа́не.

Гроб, иде́же лежи́т честно́е те́ло твое́,/ благово́ние источа́ет, я́ко рай Бо́жий, облагоуха́я ве́рныя,/ святи́телю пресла́вне и всече́стне Митрофа́не.

Богоро́дичен: Разуме́ти рождества́ Твоего́, Чи́стая,/ неизрече́нныя глубины́ недоуме́ет ум челове́ч:/ Бог бо, Себе́ смири́в щедро́т ра́ди,/ во чре́ве Твое́м всего́ мя обнови́.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Ве́ру Христо́ву я́сно ты пропове́дал еси́/ и, сию́ соблюда́я,/ во мно́жество вои́стинну возрасти́л еси́ ве́рное твое́ ста́до./ Те́мже со А́нгелы, Митрофа́не, сра́дуешися,/ Христу́ моля́ся непреста́нно о всех нас.

Таже седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Над страстьми́ ца́рствовав плотски́ми, святи́тель яви́лся еси́ богоподо́бен/ и ца́рствующий град пресла́вно упа́сл еси́,/ отгна́в полки́ ерети́ческия, преподо́бне,/ па́лицею слове́с Боже́ственных, Богодохнове́нне,/ те́мже по кончи́не неконча́емую благода́ть досто́йно насле́довал еси́, святи́телю блаже́нне./ Сего́ ра́ди вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим всечестну́ю твою́ па́мять.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых,/ бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х,/ и, я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости./ Те́мже, Пречи́стая, И́же из Тебе́ воплоще́нному без се́мене/ моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая,/ моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́,/ восклица́ше, пла́чущи,/ и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие,/ е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние/ ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ Честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ты, испо́лнен Свята́го Ду́ха, свяще́нный о́тче Митрофа́не,/ лука́выя ду́хи от челове́к отгна́л еси́,/ ве́рны же духо́вными уче́нии твои́ми сотвори́л еси́.

Еди́ницу несозда́нную богосло́вил еси́,/ Треми́ Ли́цы разделя́ему, непресеко́му и несме́сну,/ просвеща́я благочести́выя свяще́нными богосло́вии твои́ми.

Умертви́в пе́рвее плотска́я мудрова́ния воздержа́нием и труды́,/ святи́тель Боже́ствен показа́лся еси́/ и предста́тель Тро́ице всесвяще́н.

Богоро́дичен: Кля́тва разори́ся пра́бабняя Тобо́ю, Богома́ти:/ Ты бо нам, Пречи́стая, Исто́чника породила́ еси́ святы́ни,/ присносу́щнаго Живота́.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Бо́жия боже́ственне соверша́я и чисте́йшим по́мыслом чи́стым прикаса́яся,/ непоро́чен яви́лся еси́, служа́ Бо́гу,/ я́ко Бо́жий святи́тель свяще́ннейший.

И́дольстии уго́дницы бы́ша уго́дницы Бо́гу твои́ми уче́нии честны́ми,/ и́хже от недосто́йных изыма́я,/ досто́ин яви́лся еси́ уго́дник Бо́гу Вседержи́телю.

Благода́тию призва́н быв, разруши́л еси́ безбо́жия и́дольская/ одожде́нием слове́с твои́х, преподо́бне,/ олядене́вшая сердца́ плодоно́сна соде́лал еси́ Бо́жиею благода́тию.

Богоро́дичен: По рождестве́ Твое́м стра́ннем пребыла́ еси́ Де́вою, я́коже пре́жде:/ Бог бо бе рожде́йся и претворя́й вся волею,/ безму́жная Мари́е Богоневе́стная.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Язы́к твой, Ду́хом изощре́н разу́мно, я́ко трость скоропи́сца,/ написа́ в сердца́ благочести́вых сло́во благода́тное, всесвяще́нне о́тче,/ Бо́жиим манове́нием.

Боже́ственным поуча́яся, я́ко входя́ в мы́сленна́я свята́я свя́тых,/ верных соверша́еши Ду́хом, Трои́ческою заре́ю,/ свяще́нный о́тче всесоверше́ннейший Митрофа́не.

Струя́ми веле́ний твои́х загради́в му́тная нечести́вых веле́ния,/ я́ко река́ показа́лся еси́ ми́рная,/ благоче́стия напоя́я составле́ния ве́рных, святи́телю всече́стне.

Богоро́дичен: Сло́во во чре́ве Твое́м всели́ся без се́мене,/ и Челове́к яви́ся соверше́н, обновля́я естество́ боголе́пно,/ я́коже Сам весть еди́н, Богоприя́тная Отрокови́це Всенепоро́чная.

Кондак, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

От младе́нства яви́лся еси́ честе́н сосу́д,/ святи́тель быв избра́н Бо́гу, Ему́же с весе́лием взыва́л еси́:/ ра́вен еси́, Христе́, Отцу́ и Ду́ху.

И́кос:

Тако́в подоба́ше нам архиере́й, и таи́нник Сло́ва, и слу́житель,/ я́коже Па́вел взыва́ет, Боже́ственный орга́н Христо́в,/ слу́жбы принося́ всегда́ Бо́гу, я́ко непоро́чен и че́стен:/ те́лом у́бо тле́нным ви́димь обложи́м,/ со Безпло́тными же бесе́дуя в служе́нии/ и лю́дем согреше́ния отъе́мля ме́рилом пра́ведным,/ я́коже вели́кий святи́тель ны́не Митрофа́н яви́ся нам,/ пропове́дав со дерзнове́нием:/ ра́вен еси́, Христе́, Отцу́ и Ду́ху.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Просвеща́емь духо́вною благода́тию я́же к Боже́ственному манове́нию причаще́нии,/ светода́тельная был еси́ звезда́, просвеща́я, му́дре, пою́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Святе́йшая церковь быв, озаря́ема доброде́тельными дея́нии,/ живу́щу име́л еси́ в тебе́, свяще́нне, Тро́ицу несозда́нную, вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Дрема́ние от о́чию отри́нув Боже́ственными бодростьми́,/ Бо́жия сия́ния прия́л еси́ от А́нгела све́та,/ столп и подпо́р ве́рным, святи́теля и́стинна соверша́юща тя.

Богоро́дичен: Седя́й в не́дрех Роди́теля неопи́сан,/ в не́дрех Твои́х, Пречи́стая, ны́не седи́т опи́сан, Твои́м обложе́н зра́ком,/ за спасе́ние Ада́мле опи́сан быв.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Го́рдаго зми́я смире́нием твои́м смири́л еси́, блаже́нне,/ возвыша́емь к Бо́гу чи́стыми твои́ми ра́зумы,/ те́мже тя чтим, Христа́ превознося́ще во ве́ки.

Воплоще́нно Сло́во богосло́вил еси́ и лю́ди от рабо́тныя ле́сти спасл еси́;/ отгоня́я и́дольская нече́стия,/ о́тче святи́телю Митрофа́не, прему́дре и Богоно́се.

Житие́ твое́ Влады́це твоему́ име́я подо́бно и сло́во житию́ име́я подо́бящееся,/ испо́лнен быв дней духо́вных, о́тче,/ в Вы́шняя преше́л еси́ поко́ища.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся пе́рвыя кля́твы Твои́м Рождество́м,/ Преблагослове́нная Отрокови́це Богора́дованная,/ глас Гаврии́лов возсыла́ем Ти:/ ра́дуйся, вина́ всех спасе́ния.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстин взира́ти,/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.

В зе́млю кро́тких ты всели́лся еси́, святи́телю, кро́ток и незло́бив быв,/ с Вы́шними совокупля́яся во́инствы, весь укра́шен доброде́тельными светлостьми́/ и све́том доброде́телей преоде́ян.

Зри́ши Бо́жия и А́нгельския све́тлости, патриа́рх и му́ченик, и апо́стольския красоты́,/ моля́ с ни́ми Человеколю́бца оставле́ние грехо́в и жития́ исправле́ние/ дарова́ти нам, преподо́бне, хва́лящим тя.

Я́ве престол пе́рвее украси́л еси́ све́тло всех председя́щих градо́в,/ в не́мже пожи́в, я́ко А́нгел, и, святи́тельством сей украси́в,/ пома́зав, освяти́л еси́, соверши́в лю́ди богому́дры.

Богоро́дичен: Я́коже ка́пля небе́сная,/ во Твое́ чре́во, Де́во, Дождь сни́де и изсуши́ пото́ки ле́стныя,/ одожди́ нетле́ние всем челове́ком,/ и избавле́ние Тобо́ю, Богора́дованная, дарова́ся.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Звезду́ тя многосве́тлую Це́ркве зна́ем, Митрофа́не святи́телю, Патриа́рхов све́тлость:/ А́риево бо хуле́ние собо́рне низложи́л еси́,/ правосла́вными уче́нии Це́рковь уясни́в./ Те́мже ве́рно тя пое́м.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Прему́дрость Ипоста́сную, и Сло́во Пресу́щное, и Врача́ душ и теле́с ро́ждшая,/ гное́ние и я́звы души́ моея́ исцели́ лю́тыя и ле́тныя/ и се́рдца моего́ уста́ви боле́зни, Де́во.

Святитель Митрофан, Патриарх Константинопольский

Святитель Митрофан, Патриарх Константинопольский, родился в 208 году в Риме. Его отец Дометий принадлежал к знатному роду; брат Дометия Проб был Римским императором (276–282). Уверовав во Христа, Дометий с семьей покинул языческий Рим и поселился в городе Византии (впоследствии – Константинополь).

Епископ Византии Тит (242–272), муж святой жизни, наставлял Дометия и его сыновей Проба и Митрофана в богоугодной жизни. Видя желание Дометия трудиться ради Господа, епископ Тит рукоположил его во пресвитера. После смерти Тита епископами в Византии были сначала Дометий (272–303), а затем его благочестивые сыновья – Проб (303–315) и Митрофан (315–325).

Святой равноапостольный император Константин Великий (306–337; память 21 мая) полюбил святителя Митрофана за его мудрость и высокую добродетельную жизнь. Святитель пребывал с императором в Риме, пока столица империи не была перенесена в Византию (Константинополь).

В 325 году на Первом Вселенском Соборе в Никее, где была обличена ересь Ария, святителю Митрофану святыми отцами Собора был присвоен, по ходатайству Константина Великого, титул Патриарха. Таким образом, святитель Митрофан был первым Патриархом Константинопольским. Сам святитель по причине глубокой старости и немощи не присутствовал на Соборе. Вместо него против Ария выступил хорепископ (викарный епископ) Александр.

За десять дней до смерти святителю Митрофану был открыт день его кончины. Когда после Собора святые отцы пришли навестить лежавшего на одре больного Патриарха, он поведал им о скорой своей кончине и назначил себе преемника-хорепископа Александра (325–340; память 30 августа).

Патриарх Митрофан имел дар прозорливости: он предсказал, что преемником святителя Александра Константинопольского будет Павел (341–350), который в то время был еще чтецом; преемником Патриарха Александра Александрийского – Афанасий (326–373). Святитель Митрофан скончался в глубокой старости, в возрасте 117 лет. Святые мощи его погребены в храме его имени в Константинополе.

Святы́х пра́ведных Ма́рфы и Мари́и, сесте́р пра́веднаго Ла́заря

Тропа́рь, глас 3:

Пра́веднаго Ла́заря Боголюби́выя се́стры,/ Ма́рфо и Мари́е пресла́вныя,/ чи́стым се́рдцем Христа́ в житии́ ва́шем возлюби́ли есте́,/ мироно́сиц взе́мше чин,/ и Его́, я́ко Сы́на Бо́жия, безбоя́зненно испове́дали есте́,/ сего́ ра́ди ны́не во оби́телех Отца́ Небе́снаго/ со А́нгелы и все́ми святы́ми сла́вно ца́рствуете./ Умоли́те, Его́же возлюби́ли есте́,/ и нам, гре́шным, в ве́ре и любви́ Христо́вой утверди́тися/ и Ца́рствия Небе́снаго сподо́битися.

Моли́тва

О святы́я и всехва́льныя учени́цы Христо́вы, Боголюби́выя Ма́рфо и Мари́е! Умоли́те возлю́бленнаго ва́ми и вас возлюби́вшаго Сладча́йшаго Иису́са, Его́же вы испове́дали есте́, Христа́, Сы́на Бо́жия, да даст и нам, гре́шным, грехо́в оставле́ние, в ве́ре пра́вой нелицеме́рное и тве́рдое стоя́ние. Всели́те в сердца́ на́ша дух стра́ха Бо́жия, смире́ннаго на Бо́га упова́ния, терпе́ния и к бли́жним милосе́рдия. Изба́вите нас моли́твами ва́шими от искуше́ний жите́йских, бед и напа́стей, да, ти́хое и ми́рное житие́ пожи́вше зде, с по́мыслы непоро́чными и се́рдцем чи́стым, с дерзнове́нием ве́ры и упова́ния предста́нем на о́ный Стра́шный Суд и, до́брый отве́т на нем возда́вше, ра́дости ве́чныя в Ца́рствии Небе́снем сподо́бимся. Ами́нь.

Моли́тва ина́я, еди́ныя жены́ моля́щияся, наипа́че в ке́лии наедине́ что́мая

О блаже́нныя и святы́я жены́, ве́рою и любо́вию Христу́ Бо́гу после́довавшия и во оби́тели Отца́ Небе́снаго всели́вшияся! К вам ны́не аз, гре́шная, прибега́ю и смире́нно молю́: научи́те мя и помози́те ми ходи́ти пред Бо́гом путьми́ ва́шими непреткнове́нно и ве́чную ку́пно с ва́ми жизнь насле́довати.

О Ма́рфо пра́ведная, тве́рдым испове́данием ве́ры твоея́ Христу́ угоди́вшая, укрепи́ сла́бую ве́ру мою́. О слу́жбе Го́споду и бра́тиям нелицеме́рне и всеусе́рдне прилежа́вшая, помози́ и мне служе́ние мое́ безро́потне и вседуше́вне проходи́ти. Сестру́ твою́ иногда́, в ско́рби су́щу, ко Христу́ воззва́ла еси́, о́тай ре́кши: Учи́тель прише́л есть и глаша́ет тя. Ны́не у́бо предста́ни мне в тру́дный час испыта́ния ве́ры и любве́ моея́ и в глубине́ се́рдца возвести́ ми, я́ко Госпо́дь Иису́с незри́мо гряде́т, да путе́м испыта́ний привлече́т мя к Себе́! Испроси́ мне, о ма́ти свята́я, у Го́спода на́шего си́лу и кре́пость, да, воста́вши ско́ро притеку́ к Нему́, поклоню́ся Ему́ и в смире́нней любви́ Его мир и спасе́ние души́ обря́щу.

И ты, о Боголюби́вая Мари́е, у ногу́ Иису́сову еди́ное на потре́бу обре́тшая, помоли́ся Ему́ благу́ю часть спаса́емых и мне, гре́шней, улучи́ти. Ми́ро благово́нное в дар благодаре́ния Христу́ Жизнода́вцу прине́сшая, умоли́ ны́не Его́ и души́ мое́й пода́ти ми́ро моли́твы и покая́ния сле́зы, чистоты́ и до́брых дел благоуха́ние, та́ко да во обновле́нное все́ми си́ми се́рдце мое́ Госпо́дь прии́дет и оби́тель Себе́ сотвори́т.

К вам, о святы́я пра́ведныя жены́, Ма́рфо и Мари́е, припа́даю и смире́нно молю́: не оста́вите мя в дни тя́жких испыта́ний, да не соблазню́ся тле́нными и кра́сными ми́ра сего́, наипа́че же в час го́рький разлуче́ния души́ мое́й с те́лом предста́ните мне и о́бщаго Влады́ку на́шего умоли́те, да при́зрит на мя в оскуде́нии сил мои́х ми́лостивым о́ком и, прости́в вся прегреше́ния моя́, возста́вит мя к жи́зни несконча́емей в блаже́нных оби́телях Отца́ Небе́снаго. Ами́нь.

Праведные сестры Марфа и Мария

Праведные сестры Марфа и Мария уверовали во Христа еще до воскрешения Им их брата Лазаря. По убиении святого архидиакона Стефана, наступлении гонения на Церковь Иерусалимскую и изгнании праведного Лазаря из Иерусалима, они помогали своему святому брату в благовествовании Евангелия в разных странах. О времени и месте их мирной кончины сведений не сохранилось.


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея июнь. - 2002. / Ч. 1. – 664 с.; Ч. 2. – 616 с.

Комментарии для сайта Cackle