Источник

4-й день

Святы́я преподобному́ченицы Пелаги́и

Стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ манове́нием Боже́ственным/ Боже́ственными огласи́лася еси́ глаго́лы, блаже́нная,/ я́коже земля́, сла́вная, тучна́,/ прия́ла еси́ серде́чными брозда́ми се́мя слове́сное/ и стори́чествующий клас прорасти́ла еси́/ всем, ве́рно чту́щим тя, му́ченице, вои́стинну, Пелаги́е,/ сердца́ благода́тию наслажда́ющи.

Еди́наго рачи́теля Христа́ добро́ту взыска́вши,/ добро́ты ми́ра ми́мо текла́ еси́,/ к присноживы́м же исто́чником потща́лася еси́ свята́го Креще́ния,/ и, сих напо́лньшися,/ жа́ждею страда́ния а́бие распали́лася еси́./ Те́мже, зело́ в разжже́н сосу́д вше́дши усе́рдно,/ конца́ Боже́ственнаго сподо́билася еси́.

Неве́ста избра́нна и чиста́,/ от Неискусому́жныя Рожде́нному неве́ста была́ еси́,/ пе́рвее вре́меннаго жениха́, сла́вная,/ ума́ пра́востию твое́ю возгнуша́вшися/ и земны́я обагре́ныя оде́жды:/ те́мже ве́чную сла́ву и одея́ние нетле́ния,/ му́ченице Пелаги́е, ны́не восприя́ла еси́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Тропа́рь, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Пелаги́я/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся Креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́, и умира́ю за Тя,/ да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́./ Тоя́ моли́твами,/ я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Кано́н, его́же краегране́сие: Пелаги́и хвалу́ и́стинно плету́. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Пучи́ну твои́х чуде́с пла́вающу,/ хлад духо́вный ны́не ми пода́ждь, му́ченице Христо́ва Пелаги́е прехва́льная,/ и ко приста́нищу благоути́шному твои́х похвале́ний наста́ви.

От младе́нства проразуме́нно Зижди́телю твоему́ возложи́вшися, честна́я,/ тле́нных отве́ргла еси́ любо́вь, Пелаги́е всесла́вная,/ му́жески же стра́сти Боже́ственною си́лою попра́ла еси́.

Ба́ни Боже́ственныя жела́ющи, сла́вная, прия́ти Креще́ния,/ святи́теля обре́тши Христо́ва, Пелаги́е, притекла́ еси́/ и, приобщи́вшися, све́та Боже́ственнаго, му́ченице, испо́лнилася еси́.

Богоро́дичен: Святы́х святе́йши была́ еси́, Де́во Чи́стая,/ святы́х Свята́го Христа́ на руку́ носи́вши,/ Боже́ственными си́лами всю тварь содержа́щаго.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́коже земля́ блага́, прие́мши слове́сная се́мена, му́ченице Христо́ва всему́драя,/ сия́ бога́тно израсти́ла еси́.

Упра́вилася еси́, я́ко избра́нна, ко Влады́це и Бо́гу тща́щися,/ му́ченице Христо́ва сла́вная,/ Боже́ственными укрепля́ема уче́нии.

Богоро́дичен: Возста́вила еси́, о Чи́стая, па́дший мой о́браз,/ ро́ждши я́ве Вино́внаго па́че есте́ственнаго воскресе́ния.

Конда́к святы́я, глас 3.

Подо́бен: Де́ва днесь:

Вре́менная презре́вши/ и Небе́сных благ прича́стница бы́вши,/ вене́ц страда́ния ра́ди прии́мши,/ Пелаги́е всечестна́я,/ я́ко дар принесла́ еси́ кро́вныя пото́ки Влады́це Христу́./ Моли́ от бед изба́вити нас,/ твою́ па́мять почита́ющих.

Та́же, седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Гроб Твой, Спа́се:

Любо́вию Христо́вою ду́шу распа́льши,/ вошла́ еси́ му́жески в зело́ разжже́нный, Богому́драя, коно́б, Пелаги́е,/ и была́ еси́ Влады́це твоему́ благово́нная же́ртва./ Те́мже днесь, всесвяту́ю твою́ па́мять творя́ще, воспева́ем тя.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́/ Со́лнце пра́ведное/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Влады́чнею багряни́цею оде́яна,/ ба́нею, пресла́вная, пакибытия́ всея́ жите́йския кра́сныя багряни́цы совлекла́ся еси́,/ му́ченице Пелаги́е всечестна́я.

Жела́нием небе́сных красо́т, я́же на земли́ омрачи́вши жела́ния, страстоно́сице,/ те́мже окрили́лася еси́, Христу́ вопию́щи и глаго́лющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Оскверне́нную ве́ру оста́вльши,/ ко Христу́ притекла́ еси́ му́дре, Пелаги́е му́ченице всесла́вная,/ и́дольскую попра́вши вся́ку пре́лесть, Богоприя́тная.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно родила́ еси́, о Де́во,/ и по рождестве́ яви́лася еси́, де́вствующи па́ки./ Те́мже немо́лчными гла́сы,– ра́дуйся, Влады́чице,– Тебе́ ве́рою несумне́нною взыва́ем.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Возмогла́ еси́ вра́жие разруши́ти свире́пство, прехва́льная Пелаги́е,/ кресто́м Влады́чним укре́пльшися и благода́тию.

Ны́не ра́дуешися вои́стинну, сочета́вшися Жениху́ твоему́, пресве́тлая, муче́нием,/ твоего́ де́вства свещу́ иму́щи.

Богоро́дичен: Госпо́дь в Тя, Богома́ти, всели́ся,/ челове́ка назида́я, в тле́ние па́дшаго пре́лестию змии́ною.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Зако́нно Христу́ уневе́стившися, сконча́ла еси́ муче́ния тече́ние/ и, призыва́ющи твоего́ Жениха́, в приста́нище ти́хое Сего́ утверди́лася еси́.

Изплете́ся твоему́ верху́ прекра́сен вене́ц пра́вды,/ Богому́драя Пелаги́е, му́ченице венцено́сице,/ ве́ру бо да́же до конца́ соблюла́ еси́ безпоро́чно.

Богоро́дичен: Яд пе́рвее во у́ши Е́вы излия́ стропо́тный змий;/ Ты же сего́ еди́на оттрясла́ еси́, Богома́ти, губи́теля тому́ ро́ждши.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Пе́щным о́бразом, сокрове́нным, му́ченице, орга́ном,/ Боже́ственною распала́ема любо́вию Христо́вою, терпя́щи, взыва́ла еси́:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Одева́яй не́бо о́блаки, сла́вная му́ченице,/ обнаже́ну су́щу Боже́ственныя оде́жды, просвети́ тя, пою́щую:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся,/ Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим:/ благослове́на Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко му́ченица, я́ко зело́ нело́жна Христо́ва, прехва́льная,/ Сего́ си́лу богосло́вила еси́, всех богому́дренно науча́ющи,/ и к благоче́стию лю́ди привлекла́ еси́, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ве уневе́стившися Христу́, мучи́теля стремле́ние все погаси́ла еси́,/ прему́дрости пучи́ну источа́ющи, Пелаги́е всечестна́я,/ и венцы́ треми́, му́ченице, украси́лася еси́, пою́щи:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Из Отца́ Безнача́льнаго Сы́на и Ду́ха Свята́го испове́дуем, ве́рнии,/ из Тебе́, Всенепоро́чная, глаго́люще воплоти́тися/ Собезнача́льное, Единоро́дное Сло́во Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху,/ и вопие́м: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Сло́во изрещи́ не мо́жет твои́х похва́л, Пелаги́е,/ пучи́ну бо чуде́с источа́еши твоего́ Жениха́ си́лою и благода́тию,/ Его́же ны́не моли́ вся спасти́, пою́щия тя.

Ста́вши на суди́щи, неве́сто, венцено́сице Пелаги́е,/ жела́нию кра́йнему сподо́билася еси́, му́ченице, предста́ти/ и пи́щу восприя́ла еси́ ве́чнаго наслажде́ния.

Ми́ру мир пода́ти твоего́ Жениха́ умоли́, му́ченице Пелаги́е Богому́драя,/ Це́рковь сохрани́ти от напа́стей/ и благода́тию тя пою́щия озари́ти.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ Де́ва и Ма́ти, па́че естества́, Богороди́тельнице,/ Сло́во, заче́ншая О́тчее, воплоще́нно Сие́ ро́ждши,/ И́мже ны́не спаса́еми, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Святая дева Пелагия

Святая дева Пелагия жила в городе Тарсе во время правления гонителя христиан императора Диоклитиана (284–305). Она была дочерью знатных язычников, близких к императорскому двору, однако тайно исповедовала веру Христову и желала принять святое Крещение.

Наследник императора, некогда усыновленный Диоклитианом, полюбил Пелагию и хотел взять ее в супруги, но она отказалась от земного супружества, желая быть невестой Христовой. Юноша исполнился ярости и хотел отомстить Пелагии, но решил на некоторое время оставить ее в покое, надеясь, что она передумает.

Тем временем святая Пелагия стремилась осуществить свое душеспасительное намерение, но не знала, как это сделать, так как епископ Тарсийский Клинон, от которого она хотела принять святое Крещение, скрывался от гонителей в горах. Однажды в сонном видении ей явился епископ Клинон, и святая поняла, что медлить нельзя. Она молилась Господу, чтобы Он сподобил ее наяву лицезреть христианского епископа. Вскоре это осуществилось.

Отпросившись у матери навестить свою кормилицу, которую не видела уже много лет, святая Пелагия в сопровождении слуг, на дорогой колеснице и в богатых одеждах, как того пожелала ее мать, отправилась в путь. Когда ее коляска въехала в лес, по особому Божию устроению навстречу ей вышел епископ Клинон. Припав к его ногам, святая Пелагия молила, чтобы он совершил Таинство святого Крещения. По молитвам архиерея забил источник, в котором и была крещена святая Пелагия. Епископу Клинону сослужили Ангелы, державшие над ней плащаницу «паче снега белейшую». Причастившись Святых Даров, святая Пелагия молитвенно благодарила Господа за Его милость.

Кормилица весьма обрадовалась, увидев свою питомицу, изменившуюся почти до неузнаваемости: если прежде она была горделива и величава, то теперь – смиренна и кротка; прежде многословна – теперь молчалива; раньше любила изысканную пищу – теперь пребывала в посте и воздержании: ранее жизнь ее протекала в праздности и увеселениях, отныне же она постоянно пребывала в молитве. Как ни отрадно было кормилице видеть у себя Пелагию, однако она просила невесту Христову не задерживаться у нее. Узнав о Крещении своей дочери, мать связала ее и отвела к Диоклитиану на суд, боясь его мести. Святая Пелагия поведала ему о трех небесных венцах, которые ей уготованы свыше: первый венец – за чистосердечную веру в Господа, второй – за чистоту и девство, которые она соблюла на земле, третий – за мученическое исповедание Христа.

Диоклитиан пришел в ярость от такого смелого и дерзновенного исповедания. Он приказал немедленно раскалить медного быка (орудие пытки), чтобы сжечь в нем святую деву. Прежде чем пойти в огонь, мученица обличила нечестивого императора, сравнив его с врагом рода человеческого, который, как известно, умел принимать разные обличия и действовать через разных людей.

В ответ Диоклитиан повелел сорвать с нее одежды, чтобы обнажить пред всеми девственное тело святой, тем самым заставить ее устыдиться своей наготы и унизить. Однако святая Пелагия, осенив себя крестным знамением и воззвав к Богу, сама сняла с себя одежды, не позволяя палачам дотронуться до своего тела, и вошла в раскаленную печь.

Ее честное тело растопилось, как масло, наполнив весь город благоуханием. Останки святой сохранились невредимыми, и император повелел бросить их за городом. Четыре льва, пришедшие из пустыни, охраняли святые мощи от диких зверей и птиц. Вскоре епископ Клинон предал останки святой погребению. Впоследствии на этом месте при святом равноапостольном императоре Константине (память 21 мая) был воздвигнут храм.

Литература:

Житие святой мученицы Пелагии. М., 1902.

Преподо́бных оте́ц Ники́ты, Кири́лла, Ники́фора, Кли́мента и Исаа́кия, бра́тьев Алфа́новых, Новгоро́дских

ВЕ́ЧЕР

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Преподо́бнии отцы́ Богому́дрии,/ слепы́м дае́те свет,/ боля́щим исцеле́ние/ и хромы́м здра́вие,/ ми́лостивно приклоня́ющеся к приходя́щим ве́рою ко хра́му ва́шему/ и прося́щим по́мощи ва́шея,/ засту́пники бо и предста́тели, ве́рнии вси, обрето́хом,/ восхваля́юще вас.

Преподо́бнии отцы́ всечестни́и,/ доброде́тельми возше́дше на колесни́цу,/ к Бо́гу востеко́сте,/ побе́дные по́чести прие́млюще,/ и, я́ко ми́лоть, нам телеса́ ва́ша,/ положе́на во гробе́х, отцы́, оста́вили есте́,/ источа́ти исцеле́ния и прогони́ти ду́хи лука́выя,/ те́мже блажи́м вас, прехва́льнии.

Лико́м по́стническим сочета́стеся/ и укра́шшеся, блаже́ннии, по́стническим житие́м,/ и ны́не в Небе́сных оби́телех живете́, веселя́щеся,/ иде́же лику́ют А́нгели,/ и, све́том Боже́ственным вои́стинну обожа́еми,/ помина́йте любо́вию блажа́щих вас на земли́/ и свято́е ва́ше творя́щих пра́зднество.

Сла́ва, глас 6:

Преподо́бнии отцы́,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие!/ Во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний ва́ших,/ тем на Небесе́х обрето́сте мзду трудо́в ва́ших,/ де́монов разруши́сте полки́/ и А́нгелов достиго́сте чи́ны,/ и́хже житию́ непоро́чно поревнова́сте,/ дерзнове́ние иму́ще ко Го́споду,/ мир испроси́те душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния 3 преподо́бническая.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (главы́́ 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их,/ и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ради прии́мут ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т,/ и от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества/ и гордя́щиися о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рное./ Благоугоде́н Бо́гови быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шных преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На стихо́вне стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Во Христа́ обле́кшеся,/ тле́емаго челове́ка богому́дренно совле́кшеся,/ тем, духо́вною благода́тию при́сно просвеща́еми,/ я́ко зве́зды све́тлыя, ми́рови просия́ли есте́,/ моля́щеся от тли и бед изба́витися/ ве́рою соверша́ющим при́сно честну́ю па́мять ва́шу.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Ны́не пи́щу восприе́млюще,/ и све́том огражда́еми,/ и жизнь ве́чную насле́дствующе,/ к вам прибега́ющия от бед изба́вите,/ и искуше́ний разли́чных, и вся́каго озлобле́ния,/ богому́дренно к Бо́гу дерзнове́ние стяжа́вше/ и любо́вь показу́юще вои́стинну христоподо́бную.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Богоно́сцы вседи́внии,/ Тро́ицы побо́рницы,/ к миродержи́телеву боре́нию му́жескою му́дростию ополчи́вшеся,/ и того́ низложи́сте тве́рдыми сплете́нии,/ и побе́дными увязо́стеся венцы́,/ сего́ ра́ди Боже́ственную и светоно́сную соверша́ем ва́шу па́мять,/ освяща́еми благода́тию.

Сла́ва, глас 8:

Преподо́бнии отцы́,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ ми́ра красоты́ и пи́щи вре́менныя отню́д возненави́девше,/ и мона́шеское житие́ па́че возлю́бльше,/ А́нгелом собесе́дницы бы́сте/ и свети́льницы многосве́тлии вселе́нней,/ чудесы́, я́коже второ́е со́лнце сия́ете,/ но всех нас помина́йте,/ соверша́ющих свяще́нную па́мять ва́шу,/ мы бо, ча́да ва́ша и о́вцы слове́сных ва́ших уче́ний,/ вас на по́мощь призыва́ем,/ прося́ще ва́ми прия́ти/ мир и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Безневе́стная Де́во:

Тропа́рь, глас 1:

Послу́шаша Госпо́дня гла́са,/ до́брии рачи́тели бы́вше,/ благи́й Его́ яре́м на ся взе́мше,/ усе́рдно понесо́сте/ и по́стничества путь дости́гше,/ преподо́бнии отцы́, святи́и чудотво́рцы,/ во́ини Небе́снаго Царя́ Христа́,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ сего́ ра́ди от Вседержи́тельныя десни́цы венцы́ неувяда́емыми увязо́стеся,/ и Небе́сною сла́вою оде́ястеся,/ и чудотворе́нии обогати́стеся,/ те́мже и о нас моли́ти не преста́йте,/ да получи́м ве́чных благ,/ мы же си́це взыва́ем:/ сла́ва Да́вшему вам к по́двигу кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему вас,/ сла́ва Даю́щему ва́ми всем исцеле́ния.

Ин тропа́рь, глас 8:

Свети́льницы све́тлии я́вльшеся,/ добро́ту земну́ю му́дренно оста́виша,/ и всю доброде́тель извы́кли17 есте́,/ и обрето́ша безсме́ртие,/ посто́м и бде́нием и про́чим воздержа́нием себе́ приноша́ху,/ и ны́не со А́нгелы на Небесе́х Престо́лу Христо́ву предстои́те,/ моли́теся Бо́гу, му́дрии,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие преподо́бнии,/ умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша, пою́щих,/ и согреша́ющим оставле́ние грехо́в дарова́ти,/ чту́щим святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь преподо́бных, дважды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ мир просвети́сте уче́нием ва́шим, отцы́ Богоглаго́ливии,/ погуби́вше е́реси злове́рных ху́льник,/ погаси́сте пла́менная ху́лящих смуще́ния,/ тем, я́ко Христо́ви уго́дницы, всех просвеща́ете.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со преподо́бными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Отреко́стеся пло́ти Христа́ ра́ди/ и духо́внии яви́вшеся лю́дем води́телие,/ услы́шасте словеса́ та́йных уче́ний,/ мона́хом же яви́стеся пра́вило пра́вости,/ стра́сти вся кре́постию попра́вше,/ тем и кова́рства бесо́в до конца́ попали́вше,/ и к Нему́ изря́дно всегда́, Богоно́снии отцы́, моли́теся/ грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Се Тебе́ ро́ди родо́в сла́вят, я́коже прорекла́ еси́, Отрокови́це,/ Созда́теля бо всех бысть пала́та и Боже́ственный храм,/ в не́мже всели́ся Вы́шний и пло́тию обложи́ся, да спасе́т нас.

Велича́ние и псало́м избра́нный о́бщии преподо́бным.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Егда́, блаже́ннии, к Боже́ственному жела́нию ум свой впери́сте,/ тогда́ оста́вили есте́ вся до́лу влеку́щая мудрова́ния/ и, в пусты́ню все́льшеся, я́ко крин, процвето́сте доброде́тельми, прекра́снии,/ страсте́й искорени́вше те́рние, и в ней насади́сте плоды́ трудо́в ва́ших./ Те́мже и пожа́вше рукоя́ти18 бога́тство неотъе́млемо на Небесе́х,/ отцы́ преподо́бнии,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ моли́те Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим ве́рою святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь,/ а́нгельский собо́р и челове́ческий род,/ освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный,/ де́вственная похвало́, из Нея́же Бог воплоти́ся и Младе́нец бысть пре́жде век Сый Бог наш,/ ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́/ и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла./ О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

И́же на земли́ А́нгели/ и на Небеси́ челове́цы Бо́жии,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ ми́ра благо́е украше́ние/ и благи́х пита́телей удобре́ние,/ мона́хов и преподо́бных похвалу́,/ вели́ких отце́в почти́м,/ насажде́ни бо в дому́ Госпо́дни/ и процвето́ша пра́ведно, я́ко ке́дри в пусты́ни,/ и умно́жили есте́ ста́до Христо́во слове́сных ове́ц/ в преподо́бии и пра́вде.

Кано́н преподо́бным, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Песнь возсле́м, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще,/ пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.

Песнь возсле́м, ве́рнии, Творцу́ на́шему,/ свобо́ждшему уго́дник Свои́х от душегу́бных сете́й врага́,/ и напра́вльшему стези́ их на путь ми́рен,/ и поче́тшему я целе́бными да́ры,/ те́мже и моле́бне возглаго́лем:/ моли́твами святы́х Твои́х спаси́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же наш, Еди́ный Влады́ко.

Песнь возсыла́ем по́стником Богому́дрым,/ преподо́бным отце́м: Ники́те, побе́де тезоимени́тому,/ и пречестно́му его́ купноро́дному бра́тству, пяточи́сленному ли́ку,/ сии́ бо мо́лят за ны Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.

Пе́сненно моле́бная приноше́ния от нас прие́млюще, святи́и,/ моли́ти не преста́йте о поле́зных нам, е́же тре́буем:/ Правосла́вию соедине́ния, и на враги́ побе́ды,/ и от всех лют душе́вных и теле́сных избавле́ния,/ я́ко да во хвале́нии пое́м Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.

Богоро́дичен: Песнь возсле́м, ве́рнии, Пресвято́й Де́ве,/ Честне́йшей Херуви́мов, Ма́тери Небе́снаго Царя́, Христа́ Бо́га на́шего,/ Сия́ бо к Нему́ Засту́пница и Моле́бница за ны непосты́дна и Хода́таица непрело́жна,/ я́ко Небе́сным и земны́м еди́на Влады́чица.

Песнь 3

Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ Свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Ты еси́, Миротво́рче Го́споди, дарова́л гра́ду сему́ святы́х Твои́х,/ моле́бников ве́рных и храни́телей кре́пких,/ боля́щим же целе́бников ско́рых./ Ты же дал еси́ власть сим изгоня́ти ду́хов нечи́стых от всех стра́ждующих,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.

Ты еси́ утверже́ние дал, Го́споди, гра́ду сему́ – лик пяточи́сленных святы́х бра́тий,/ Ты же дарова́ им подава́ти свет ослепле́нным,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.

Ты еси́ укрепле́ние хромы́м дарова́л, Го́споди, полк Богому́дрых бра́тий,/ Ты же си́ми подае́ши и разсла́бленным возставле́ние,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.

Богоро́дичен: Ты еси́, Пречи́стая, заступле́ние притека́ющим Ти, Богоро́дице Де́во,/ Ты же родила́ еси́ Христа́ Бо́га на́шего, Све́та омраче́нным,/ и пое́т Тя дух мой.

Ин конда́к, глас 8:

К Бо́гу все свое́ у́мное жела́ние впери́сте/ и к Тому́ невозвра́тно от души́ после́довали есте́,/ а́нгельское житие́ на земли́ пожи́вше,/ и мно́гим бы́сте путь ко спасе́нию,/ отсю́ду же и Христо́с вас просла́ви и да́ром чуде́с обогати́,/ те́мже вси, притека́юще к моще́м ва́шим, зове́м:/ ра́дуйтеся, преподо́бнии отцы́, Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ моли́твенницы те́плии о душа́х на́ших.

Седа́лен, глас 4:

Я́ко Тро́ицы уго́дницы, и А́нгелом подо́бницы, и святы́м соприча́стницы,/ вели́кому же Новугра́ду свети́льницы,/ преподо́бнии отцы́, святи́и чудотво́рцы,/ пяточи́сленная бра́тия, Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ Ца́рствие Небе́сное насле́довавше и у Престо́ла Госпо́дня с ли́ки святы́х предстоя́ще,/ моли́те непреста́нно за ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Стена́ непобеди́мая нам, христиа́ном, еси́, Богоро́дице Де́во,/ к Тебе́ бо прибега́юще,/ невреди́ми пребыва́ем/ и, па́ки согреша́юще, и́мамы Тя Моли́твенницу,/ тем, благодаря́ще, вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы́шаша, Го́споди, святи́и Твои́ пресла́дкий благи́й Твой глас,/ призыва́ющ тружда́ющихся и обремене́нных в поко́й,/ сего́ ра́ди честна́я пяточи́сленная бра́тия, тру́ждшеся, всели́шася во блага́я/ и прия́ша чуде́с да́ры, прославля́ют Твое́ Божество́.

Услы́шасте, прему́дрии, глас Сы́на Бо́жия,/ повелева́ющ взя́ти и́го Его́ свято́е на ся и бре́мя ле́гкое понести́,/ сего́ ра́ди сие́ подъе́мше, всели́стеся во блага́я,/ сла́вяще Его́ Божество́.

Услы́шасте, преподо́бнии отцы́, глас Кро́ткаго Учи́теля своего́ – Христа́,/ сего́ ра́ди, ревну́юще Кро́ткому, смире́ни се́рдцы и кро́тцы нра́вы бы́вше,/ насле́дуете зе́млю благи́х, сла́вяще Его́ Божество́.

Богоро́дичен: Услы́шахом, Госпоже́ Пречи́стая Богоро́дице Де́во,/ от богогла́сных и вои́стинну уразуме́хом и ве́руем благоче́стне,/ я́ко Ты еси́ родила́ Христа́ Бога́, Творца́ на́шего,/ Сему́ у́бо душе́ю и те́лом честь и поклоне́ние прино́сим/ и прославля́ем Его́ Божество́.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вску́ю помышле́ние свое́ соверша́ше и́нок,/ узре́вый вас, святи́и, верху́ земли́, нетле́нно почива́ющих,/ у́бо пе́рстию19 покры́ти дерзну́,/ и́скуса же пи́смене не ве́де, я́ко вели́цы есте́ пред Го́сподем, но моле́бне глаго́ля:/ Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вску́ю ны, о и́ноче, пе́рстию покрыва́еши?/ Зау́тра телеса́, версе́20 земли́ преподо́бных бра́тий явля́ема, я́ко глаго́лют:/ вонми́ у́бо сим вторы́м явле́нием на́ю и уве́ждь,/ я́ко в жи́зни вре́менней не покры́ ны тьма грехо́вная,/ но обрати́ ны к Себе́ Свет Незаходи́мый и пути́ наши́ испра́ви,/ Ему́же и ны́не о ве́рных мо́лимся.

Вску́ю у́бо мних челове́ческо внят,/ па́ки свети́ла, под спу́дом покрыва́ема вчера́, от него́ погребе́нная,/ днесь же па́ки версе́ земли́ возсия́вшая, па́ки сокрыва́ет,/ но Свет Незаходи́мый трети́цею вас проявля́ет,/ наставля́я того́ в пока́зание о и́стине,/ он же моле́бне возопи́:/ о Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ испра́ви, молю́ся.

Богоро́дичен: Вску́ю у́бо отри́нухся беззако́нии аз, окая́нный,/ от лица́ Твоего́, Ма́ти Све́та Незаходи́маго,/ покры́ бо мя чужда́я тьма, скве́рнаго./ Но, о Пресвята́я Деви́це, Ма́ти Бо́жия,/ обрати́ мя к све́ту за́поведей Сы́на Твоего́/ и пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́тву пролия́ ко Го́споду,/ прии́де ко святи́телю ста́рец и тому́ возвести́ ви́денная:/ ка́ко у́бо свята́я ва́ю пятиза́рная телеса́/ узре́ версе́ земли́, трегу́бейши возсия́вшая,/ и я́ко сугу́бо покрыва́я вы пе́рстию;/ то́йже, я́ко Боже́ственных таи́нник о ле́пых устрое́ниих, о вас сего́ наказа́в и научи́в вопи́ти:/ я́ко Ио́ну от тли, та́ко и святы́х, от земли́ нетле́нных, Бо́же мой, яви́л еси́.

Моли́тву пролия́ ко Го́споду в ца́рствующем гра́де разсла́блен сый власти́тель,/ и, услы́шан быв, от вас исцели́ся,/ и, запове́данная ва́ми соверши́в,/ пресла́вным свиде́тель и це́лых теле́с ва́ших зри́тель бысть, па́стырю благовести́,/ сей же о вас досто́йная сотвори́ ко Го́споду, вопия́:/ я́ко Ио́ну, си́це и блаже́нных сих телеса́ от тли, Бо́же, сохрани́л еси́.

Моли́тву пролива́юща ко Го́споду,/ прите́кшая к честне́й ра́це ва́шей, преподо́бнии,/ у́бо жена́ главоболе́зненная и де́ва беснова́вшаяся,/ зна́менавшася же у святы́х ва́ших моще́й,/ а́бие целе́б сподо́бишася и ко Го́споду возопи́ша:/ я́ко Ио́ну от тли, Бо́же наш,/ та́ко и от боле́зни сея́ святы́х ра́ди Твои́х уздра́вил ны еси́.

Богоро́дичен: Моли́тву пролива́ю к Тебе́, Пресвяте́й Бо́жии Ма́тери, аз, окая́нный,/ и Тебе́ возвеща́ю печа́ль мою́,/ я́ко зол душа́ моя́ напо́лнися и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ но молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Конда́к, глас 8:

Благода́ть прие́мше исцеле́нием,/ простира́ете здра́вие су́щим в боле́знех,/ преподо́бнии отцы́ и чудотво́рцы сла́внии,/ Ники́то чу́дне, и Кири́лле блаже́нне,/ и Ники́форе прече́стне, Кли́менте свя́те и Исаа́кие преподо́бне,/ но моли́твами ва́ю проти́вных шата́ние разори́те,/ и боле́зни на́ша исцели́те,/ и грехо́в проще́ние испроси́те,/ да благода́рне воззове́м вам:/ ра́дуйтеся, вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.

И́кос:

Всечестны́х Бо́жиих уго́дников, единоро́дных бра́тий/ пяточи́сленный лик пе́сньми и пе́нии духо́вными почти́м,/ Ники́ту преподо́бнаго и Кири́лла преблаже́ннаго,/ Ники́фора всехва́льнаго, и Кли́мента прему́драго,/ и Исаа́кия Богодухнове́ннаго, к ним же воззове́м, си́це глаго́люще:/ ра́дуйтеся, непреобори́мии к Бо́гу подви́жницы;/ ра́дуйтеся, за́поведей Его́ кре́пцыи храни́тели;/ ра́дуйтеся, по́стницы, благоче́стия иску́снии./ Ра́дуйтеся, страда́льцы, проти́ву тьмообра́зных произволе́нием честни́и;/ ра́дуйтеся, во́ини Небе́снаго Царя́ Христа́ вооруже́ннии посто́м и моли́твами./ Ра́дуйтеся, я́ко честна́я своя́ телеса́ от тле́ния чистото́ю жития́ своего́ соблю́дшии;/ ра́дуйтеся, лука́вым духо́м прогони́тели и боля́щим цели́тели./ Ра́дуйтеся, Вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И́же от гра́да ва́ю прине́сшаяся ро́ждшими боля́щая де́ва ко всечестне́й ва́шей ра́це, святи́и,/ и моли́твовавши, а́бие цельбы́ сподо́бися/ и, здра́вствовавши, с су́щими с не́ю вопия́ше:/ просла́вивый святы́х, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

И́же боле́знию чре́ва и ногу́ одержи́мая и́нокиня, доше́дши к вам, Богому́дрии,/ и моли́тву сотвори́вши, ско́ро цельбу́ получи́/ и, благодаря́щи Бо́га, вопия́ше:/ почти́вый целе́бными да́ры преподо́бных, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

И́же от оби́тели ва́ю и́нокиня, боле́зновавшая мно́го руко́ю,/ вы же, преподо́бнии,/ яви́стеся, цельбу́ подаю́ще ей, умаща́юще тро́стию,/ у́бо же моле́бствовавши вы, исцеле́ние прия́т, вопия́ше:/ да́вый целе́б дар пра́ведником сим, благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: И́же от пра́веднику произше́дшую, от Иоаки́ма и А́нны,/ Пречи́стую Де́ву и Бо́гу Ма́терь/ при́сно пе́сньми почти́м/ и Сы́ну Ея́, Бо́гу на́шему, благодари́в вопие́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и а́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Царя́ Небе́снаго с во́и а́нгельскими моля́ще, святи́и,/ свяще́нничу супру́жницу, разсла́блену су́щу, исцели́сте,/ у́бо же и мы возвели́чившаго вы Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Царя́ Небе́снаго с Вы́шними во́инствы мольбо́ю свое́ю на ми́лость преклони́сте, блаже́ннии,/ диа́кону, боле́вшу ногою́, цельбу́ пода́сте,/ вопию́щему просла́вльшаго сих святы́х чудесы́:/ лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Царя́ Небе́снаго со все́ми святы́ми Небе́сными си́лами умоли́вше, преподо́бнии,/ бесну́ющуюся жену́ уцелому́дристе,/ и, здра́ва бы́вши, си́це взыва́ше Дарова́вшему очище́ние неду́жным си́ми блаже́нными:/ лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Царя́ Небе́снаго ро́ждшую,/ всем святы́м Небе́сным си́лам Цари́цу Де́ву Богоро́дицу,/ Тя мы, смире́ннии, мо́лим изба́вити нас от всех зол,/ да Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Вои́стинну во Христа́ обле́кшеся, преподо́бная бра́тия/ Боже́ственный по́двиг сконча́вше,/ сего́ ра́ди в ра́йских селе́ниих почива́нием ликовству́юще, блаже́ннии,/ моли́теся о всех нас.

Вои́стинну у́бо вы, преподо́бнии, слу́ги Бо́жии есте́/ и раби́ Госпо́дни и́скреннии,/ и бли́жнии свиде́тельствуют нам целе́бныя да́ры, от ва́ю точа́щаяся,/ но, я́ко име́юще дерзнове́ние к Небе́сному Царю́,/ о всех нас моли́тися не преста́йте, блаже́ннии.

Вои́стинну во Христа́ обле́кшиися и́менем,/ то́кмо аз, окая́нный, де́лы же нечи́ст и скве́рнен есмь,/ но, оба́че любо́вию понужда́емь,/ сие́ вам, преподо́бным, отце́м, моле́ние принесо́х,/ но а́ще что и не удовли́х21, проще́ние да получу́ и грехо́в оставле́ние,/ и злых ве́ка сего́ избу́ду, и ве́чных мук свобожде́ние богоприя́тными ва́ю моли́твами.

Богоро́дичен: Вои́стинну у́бо Ты, Пресвята́я Богоро́дице,/ непосты́дная Хода́таица к Бо́гу за ны, многогре́шныя,/ и ны́не у́бо не преста́й, о Пречи́стая Присноблаже́нная Де́во, Засту́пнице на́ша кре́пкая,/ умоля́ющи Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего о соедине́нии Правосла́вия,/ и о побе́де на супоста́ты,/ и о ми́ре и здра́вии правосла́вному наро́ду на́шему и всей стране́,/ и буду́щия гее́нны о́гненныя и всех лю́тых муче́ний свободи́ Свои́ми Богома́терними моли́твами.

Свети́лен.

Подо́бен: Посети́л ны есть:

Процвели́ есте́, я́ко фи́никс, дави́дски, отцы́,/ оби́тели яви́стеся Ду́ха Пресвята́го и сла́вни вселе́нней показа́стеся,/ о нас непреста́нно моли́те, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять ва́шу, преподо́бнии.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице,/ и но́сиши на Боже́ственную руку́ Пребога́тое Сло́во непреме́нно и неизме́нно.

На хвали́тех стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Светле́йше просия́вши, я́коже со́лнце, преподо́бнии,/ всепра́зднственная па́мять ва́ша/ луча́ми облистава́ет ва́ших доброде́тельных дея́ний, блаже́ннии,/ озаря́ющи ве́рных чу́вства све́том чуде́с ва́ших,/ сию́ у́бо пра́зднующе,/ ра́достию вас восхваля́ем/ и ве́рно ублажа́ем всепра́зднственную па́мять ва́шу.

Я́коже друзи́и А́нгели земни́и, пожи́ли есте́,/ воздержа́нием те́ло свое́ удручи́вше, всесла́внии,/ бде́нием и па́мятию сме́ртною/ приле́жно помышля́юще,/ Боже́ственная, отцы́, возраща́ху/ вели́кими восхожде́нии к жела́нию верхо́вному./ Тем вои́стинну прибли́жилися есте́/ к Самому́ Ка́меню краеуго́льному – Христу́.

Стра́сти теле́сныя воздержа́нием утоми́ли есте́,/ и приле́жным моле́нием/ зми́я льсти́ваго сле́зными пото́ки удави́ли есте́,/ отцы́ преподо́бнии,/ и угоди́ли есте́ Бо́гу па́че ине́х, досточу́днии./ Тем вас украси́ Небе́сными дарова́ньми/ Иису́с Человеколю́бец/ и Спас душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Преподо́бнии отцы́,/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ поучи́вшеся день и нощь в зако́не Госпо́дни,/ сподо́бистеся дре́ва живо́тнаго снасажде́ни бы́ти,/ и плод ва́шего страда́ния венцы́ процвете́,/ дерзнове́ние иму́ще к Подвигополо́жнику Бо́гу,/ и нам испроси́те очище́ние и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 4: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́,/ удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них. Стих: Предзре́х Го́спода предо мно́ю вы́ну, я́ко одесну́ю мене́ есть, да не подви́жуся. Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 67. Прича́стен: В па́мять ве́чную:

Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент, Исаакий Алфановы (Сокольницкие)

Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент, Исаакий Алфановы (Сокольницкие) жили в XIV веке в Новгороде; они проводили праведную жизнь и основали Сокольницкую обитель. Как сообщают летописи, «на Сокольей горе поставиша Церковь древяну святого Николу и монастырь устроиша» в 1389 году. Праведные Алфановы были в родстве с известным по летописям Яковом Анфалом, или Алфаном, который убежал на Двину, спасаясь от преследований за сношения с Москвой. И праведные братья подверглись бедам из-за родственной связи с Яковом, тяжкими скорбями невинного страдания очистившись для блаженной вечности. В «Сказании» о святых братьях описаны чудеса, происходившие после их кончины от мощей. Празднование памяти святых 4 мая и 17 июня. В связи с пожаром, истребившим в новгородской земле Сокольницкую обитель, мощи преподобных братьев были перенесены в Антониев монастырь 4 мая 1775 года.

* * *

17

Извы́кли – изучили.

18

Рукоя́ти – снопы.

19

Пе́рстию – землею.

20

Версе́ – верху.

21

Не удовли́х – не удовлетворил.


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея май. - 2002. / Ч. 1. – 456 с.; Ч. 2. – 536 с.; Ч. 3. - 400 с.

Комментарии для сайта Cackle