Скрыть

Ездры 3-я, Главы 7-14

Толкования
7:1
7:2
7:3
7:4
7:5
7:6
7:7
7:8
7:9
7:10
7:11
7:12
7:13
7:14
7:15
7:16
7:17
7:18
7:19
7:20
7:22
7:23
7:24
7:25
7:26
7:27
7:28
7:29
7:30
7:31
7:32
7:33
7:34
7:35
7:36
7:37
7:40
7:41
7:42
7:43
7:44
7:45
7:46
7:47
7:48
7:49
7:50
7:51
7:52
7:53
7:54
7:55
7:56
7:57
7:59
7:60
7:61
7:62
7:63
7:64
7:65
7:66
7:67
7:68
7:69
7:70
Глава 13 
13:1
13:2
13:3
13:4
13:5
13:6
13:7
13:8
13:9
13:10
13:11
13:12
13:13
13:14
13:15
13:16
13:17
13:18
13:19
13:20
13:21
13:22
13:23
13:24
13:25
13:26
13:27
13:28
13:29
13:30
13:31
13:32
13:33
13:34
13:35
13:36
13:37
13:38
13:39
13:40
13:41
13:42
13:43
13:44
13:45
13:46
13:47
13:48
13:49
13:50
13:51
13:52
13:53
13:54
13:55
13:56
13:57
13:58
Глава 14 
14:1
14:2
14:3
14:5
14:6
14:7
14:8
14:9
14:10
14:11
14:12
14:13
14:14
14:15
14:16
14:17
14:18
14:19
14:20
14:21
14:22
14:23
14:24
14:25
14:26
14:27
14:28
14:29
14:31
14:32
14:33
14:34
14:35
14:36
14:37
14:38
14:39
14:40
14:41
14:42
14:43
14:44
14:45
14:46
14:47
14:48
Синодальный
Когда я окончил говорить эти слова, послан был ко мне Ангел, который посылаем был ко мне в прежние ночи,
и сказал мне: встань, Ездра, и слушай слова́, которые я пришел говорить тебе.
Я сказал: говори, господин мой. И он сказал мне: море расположено в пространном месте, чтобы быть глубоким и безмерным;
но вход в него находится в тесном месте, так что подобен рекам.
Кто пожелал бы войти в море и видеть его, или господствовать над ним, тот, если не пройдет тесноты, как может дойти до широты?
Или иное подобие: город построен и расположен на равнине, и наполнен всеми благами;
но вход в него тесен и расположен на крутизне так, что по правую сторону огонь, а по левую глубокая вода.
Между ними, то есть между огнем и водою, лежит лишь одна стезя, на которой может поместиться не более, как только ступень человека.
Если город этот будет дан в наследство человеку, то как он получит свое наследство, если никогда не перейдет лежащей на пути опасности?
Я сказал: так, Господи. И Он сказал мне: такова и доля Израиля.
Для них Я сотворил век; но когда Адам нарушил Мои постановления, определено быть тому, что сделано.
И сделались входы века сего тесными, болезненными, утомительными, также узкими, лукавыми, исполненными бедствий и требующими великого труда.
А входы будущего века пространны, безопасны, и приносят плод бессмертия.
Итак, если входящие, которые живут, не войдут в это тесное и бедственное, они не могут получить, что уготовано.
Зачем же смущаешься, когда ты тленен, и что мятешься, когда смертен?
Зачем не принял ты в сердце твоем того, что будущее, а принял то, что в настоящем?
Я отвечал и сказал: Владыко Господи! вот, Ты определил законом Твоим, что праведники наследуют это, а грешники погибнут.
Праведники потерпят тесноту, надеясь пространного, а нечестиво жившие, хотя потерпели тесноту, не увидят пространного.
И Он сказал мне: нет судии выше Бога, нет разумеющего более Всевышнего.
Погибают многие в этой жизни, потому что нерадят о предложенном им законе Божием.
Ибо строго повелел Бог приходящим, когда они пришли, что делая, они будут живы, и что соблюдая, не будут наказаны.
А они не послушались и воспротивились Ему, утвердили в себе помышление суетное.
Увлеклись греховными обольщениями, сказали о Всевышнем, что Его нет, не познали путей Его,
презрели закон Его, отвергли обетования Его, не имели веры к обрядовым установлениям Его, не совершали дел Его.
И потому, Ездра, пустым пустое, а полным полное.
Вот, придет время, когда придут знамения, которые Я предсказал тебе, и явится невеста, и являясь покажется, – скрываемая ныне землею.
И всякий, кто избавится от прежде исчисленных зол, сам увидит чудеса Мои.
Ибо откроется Сын Мой Иисус с теми, которые с Ним, и оставшиеся будут наслаждаться четыреста лет.
А после этих лет умрет Сын Мой Христос и все люди, имеющие дыхание.
И обратится век в древнее молчание на семь дней, подобно тому, как было прежде, так что не останется никого.
После же семи дней восстанет век усыпленный, и умрет поврежденный.
И отдаст земля тех, которые в ней спят, и прах тех, которые молчаливо в нем обитают, а хранилища отдадут вверенные им души.
Тогда явится Всевышний на престоле суда, и пройдут беды, и окончится долготерпение.
Суд будет один, истина утвердится, вера укрепится.
Затем последует дело, откроется воздаяние, восстанет правда, перестанет господствовать неправда.
Я сказал: Авраам первый молился о Содомлянах; Моисей – за отцов, согрешивших в пустыне;
Иисус после него – за Израиля во дни Ахана;
Самуил и Давид – за погубляемых, Соломон – за тех, которые пришли на освящение;
Илия – за тех, которые приняли дождь, и за мертвеца, чтобы он ожил;
Езекия – за народ во дни Сеннахирима, и многие – за многих.
Итак, если тогда, когда усилилось растление и умножилась неправда, праведные молились за неправедных, то почему же не быть тому и ныне?
Он отвечал мне и сказал: настоящий век не есть конец; славы в нем часто не бывает, потому молились за немощных.
День же суда будет концом времени сего и началом времени будущего бессмертия, когда пройдет тление,
прекратится невоздержание, пресечется неверие, а возрастет правда, воссияет истина.
Тогда никто не возможет спасти погибшего, ни погубить победившего.
Я отвечал и сказал: вот мое слово первое и последнее: лучше было не давать земли Адаму, или, когда уже дана, удержать его, чтобы не согрешил.
Что пользы людям – в настоящем веке жить в печали, а по смерти ожидать наказания?
О, что сделал ты, Адам? Когда ты согрешил, то совершилось падение не тебя только одного, но и нас, которые от тебя происходим.
Что пользы нам, если нам обещано бессмертное время, а мы делали смертные дела?
Нам предсказана вечная надежда, а мы, непотребные, сделались суетными.
Нам уготованы жилища здоровья и покоя, а мы жили худо;
уготована слава Всевышнего, чтобы покрыть тех, которые жили кротко, а мы ходили по путям злым.
Показан будет рай, плод которого пребывает нетленным и в котором покой и врачевство;
но мы не войдем в него, потому что обращались в местах неплодных.
Светлее звезд воссияют лица тех, которые имели воздержание, а наши лица – чернее тьмы.
Мы не помышляли в жизни, когда делали беззаконие, что по смерти будем страдать.
Он отвечал и сказал: это – помышление о борьбе, которую должен вести на земле родившийся человек,
чтобы, если будет побежден, потерпеть то, о чем ты сказал, а если победит, получить то, о чем Я говорю.
Это та жизнь, о которой сказал Моисей, когда жил, к народу, говоря: «избери себе жизнь, чтобы жить».
Но они не поверили ему, ни пророкам после него, ни Мне, говорившему к ним,
что не будет скорби о погибели их, как будет радость о тех, которым уготовано спасение.
Я отвечал и сказал: знаю, Господи, что Всевышний называется милосердым, потому что помилует тех, которые еще не пришли в мир,
и милует тех, которые провождают жизнь в законе Его.
Он долготерпелив, ибо оказывает долготерпение к согрешившим, как к Своему творению.
Он щедр, ибо готов давать по надобности,
и многомилостив, ибо умножает милости Свои к живущим ныне и к жившим и к тем, которые будут жить.
Ибо, если бы не умножал Он Своих милостей, то не мог бы век продолжать жить с теми, которые обитают в нем.
Он подает дары; ибо если бы не даровал по благости Своей, да облегчатся совершившие нечестие от своих беззаконий, то не могла бы оставаться в живых десятитысячная часть людей.
Он судия, и если бы не прощал тех, которые сотворены словом Его, и не истребил множества преступлений,
может быть, из бесчисленного множества остались бы только весьма немногие.
И было после семи дней, я видел ночью сон:
вот, поднялся ветер с моря, чтобы возмутить все волны его.
Я смотрел, и вот, вышел крепкий муж с воинством небесным, и куда он ни обращал лице свое, чтобы взглянуть, все трепетало, что виднелось под ним;
и куда ни выходил голос из уст его, загорались все, которые слышали голос его, подобно тому, как тает воск, когда почувствует огонь.
И после этого видел я: вот, собралось множество людей, которым не было числа, от четырех ветров небесных, чтобы преодолеть этого мужа, который поднялся с моря.
Видел я, и вот, он изваял себе большую гору и взлетел на нее.
Я старался увидеть ту страну или место, откуда изваяна была эта гора, но не мог.
После сего видел я, что все, которые собрались победить его, очень испугались и однако же осмелились воевать.
Он же, когда увидел устремление идущего множества, не поднял руки своей, ни копья не держал и никакого оружия воинского;
но только, как я видел, он испускал из уст своих как бы дуновение огня и из губ своих – как бы дыхание пламени и с языка своего пускал искры и бури, и все это смешалось вместе: и дуновение огня и дыхание пламени и сильная буря.
И стремительно напал он на это множество, которое приготовилось сразиться, и сжег всех, так что ничего не видно было из бесчисленного множества, кроме праха, и только был запах от дыма; увидел я это, и устрашился.
После сего я видел того мужа сходящим с горы и призывающим к себе другое множество, мирное.
И многие приступали к нему, иные с лицами веселыми, а иные с печальными, иные были связаны, иных приносили, – и я изнемог от великого страха, пробудился и сказал:
Ты от начала показал рабу Твоему чудеса сии и судил меня достойным, чтобы принять молитву мою;
покажи же мне и значение сна сего,
потому что, как я понимаю разумом моим, горе тем, которые оставлены будут до тех дней, а еще более горе тем, которые не оставлены.
Ибо те, которые не оставлены, были печальны.
Теперь я понимаю, что то, что отложено на последние дни, встретит их, но и тех, которые оставлены.
Поэтому они пришли в большие опасности и большие затруднения, как показывают эти сны.
Но легче находящемуся в опасности потерпеть это, нежели перейти подобно облаку из мира сего и не видеть того, что будет в последние времена. Он отвечал мне и сказал:
И значение видения Я скажу тебе, и о чем ты говорил, открою тебе.
Так как ты говорил о тех, которые оставлены, то вот объяснение:
кто выдержит опасность в то время, тот сохранил себя, а которые впадут в опасность, это те, которые имеют дела и веру во Всемогущего.
Итак знай, что те, которые оставлены, блаженнее умерших.
Вот объяснение видения: так как ты видел мужа, восходящего из средины моря,
это тот, которого Всевышний хранит многие времена, который самим собою избавит творение свое и управит тех, которые оставлены.
А что ты видел исходивший из уст его как бы ветер, огонь и бурю,
и что он не держал ни копья и никакого воинского оружия, но устремление его поразило множество, которое пришло, чтобы победить его, то вот объяснение:
вот, наступают дни, когда Всевышний начнет избавлять тех, которые на земле,
и приведет в изумление живущих на земле.
И будут предпринимать войны одни против других, город против города, одно место против другого, народ против народа, царство против царства.
Когда это будет и явятся знамения, которые Я показал тебе прежде, тогда откроется Сын Мой, Которого ты видел, как мужа восходящего.
И когда все народы услышат глас Его, каждый оставит войну в своей собственной стране, которую они имеют между собою.
И соберется в одно собрание множество бесчисленное, как бы желая идти и победить Его.
Он же станет на верху горы Сиона.
И Сион придет и покажется всем приготовленный и устроенный, как ты видел гору, изваянную без рук.
Сын же Мой обличит нечестия, изобретенные этими народами, которые своими злыми помышлениями приблизили бурю и мучения, которыми они начнут мучиться,
и которые подобны огню; и Он истребит их без труда законом, который подобен огню.
А что ты видел, что Он собирал к себе другое, мирное общество:
это десять колен, которые отведены были пленными из земли своей во дни царя Осии, которого отвел в плен Салманассар, царь Ассирийский, и перевел их за реку, и переведены были в землю иную.
Они же положили в совете своем, чтобы оставить множество язычников и отправиться в дальнюю страну, где никогда не обитал род человеческий,
чтобы там соблюдать законы свои, которых они не соблюдали в стране своей.
Тесными входами подошли они к реке Евфрату;
ибо Всевышний сотворил тогда для них чудеса и остановил жилы реки, доколе они проходили;
ибо через эту страну шли они долго, полтора года; эта страна называется Арсареф.
Там жили они до последнего времени. И ныне, когда они начнут приходить,
Всевышний снова остановит жилы реки, чтобы они могли пройти; поэтому ты видел множество мирное.
Но которые оставлены от народа твоего, это те, которые находятся внутри пределов Моих.
Ибо, когда начнет Он истреблять множество собравшихся вместе народов, Он защитит народ Свой, который останется.
И тогда покажет им множество чудес.
Я сказал: Владыко Господи! Объясни мне это, для чего видел я мужа, восходящего из средины моря?
И Он сказал мне: как не можешь ты исследовать и познать того, что во глубине моря, так никто не может на земле видеть Сына Моего, ни тех, которые с Ним, разве только во время дня Его.
Вот истолкование сна, который ты видел и которым ты один здесь просвещен.
Ты оставил дела твои и упражнялся в законе Моем, и взыскал его,
ибо жизнь твою ты устроил в мудрости и рассудительность назвал твоею матерью.
Поэтому Я показал тебе воздаяния у Всевышнего; после трех дней Я покажу тебе другое и открою тебе важное и чудное.
Тогда я пошел и вышел в поле, много славя и благодаря Всевышнего за чудеса, которые Он совершал по временам,
и что Он управляет настоящим и тем, что произойдет во времена, – и там я сидел три дня.
И было после трех дней, я сидел под дубом, и вот, голос вышел из куста против меня и сказал: Ездра, Ездра!
Я сказал: вот я, Господи. И встал на ноги мои.
Тогда сказал Он мне: в кусте Я открылся и говорил Моисею, когда народ Мой был рабом в Египте;
и послал его и вывел народ Мой из Египта, и привел его к горе Синаю и держал его у Себя много дней,
и открыл ему много чудес и показал тайны времен и конец, и заповедал ему, сказав:
«Эти слова объяви, а прочие скрой».
И ныне тебе говорю:
знамения, которые Я показал тебе, и сны, которые ты видел, и толкования, которые слышал, положи в сердце твоем;
потому что ты взят будешь от людей и будешь обращаться с Сыном Моим и с подобными тебе, доколе не окончатся времена.
Ибо век потерял свою юность, и времена приближаются к старости,
так как век разделен на двенадцать частей, и девять частей его и половина десятой части уже прошли,
и остается то, что после половины десятой части.
Итак ныне устрой дом твой и вразуми народ твой, утешь уничиженных и отрекись тления,
и отпусти от себя смертные помышления, отбрось тягости людские, сними с себя немощи естества и отложи в сторону тягостные для тебя помыслы, и готовься переселиться от времен сих.
Ибо после больше будет бедствий, нежели сколько ты видел ныне.
Сколько будет слабеть век от старости, столько будет умножаться зло для живущих.
Еще дальше удалится истина, и приблизится ложь; уже поспешает прийти видение, которое ты видел.
Тогда отвечал я и сказал: вот, я – пред Тобою, Господи;
я пойду, как Ты повелел мне, и вразумлю нынешний народ; но кто научит тех, которые потом родятся?
Ибо век во тьме лежит, и живущие в нем – без света;
потому что закон Твой сожжен, и оттого никто не знает, что соделано Тобою или что должно им делать.
Но если я приобрел милость у Тебя, ниспошли на меня Духа Святаго, чтобы я написал все, что было соделано в мире от начала, что было написано в законе Твоем, дабы люди могли найти стезю и дабы те, которые захотят жить в последние времена, могли жить.
И Он в ответ сказал мне: иди, собери народ и скажи ему, чтобы он не искал тебя в продолжение сорока дней.
Ты же приготовь себе побольше дощечек и возьми с собою Сария, Даврия, Салемия, Ехана и Асиеля, этих пять, способных писать скоро.
И приди сюда, и Я возжгу в сердце твоем светильник разума, который не угаснет, доколе не окончится то, что ты начнешь писать.
И когда ты совершишь это, то иное объяви, а иное тайно передай мудрым. Завтра в этот час ты начнешь писать.
Тогда я пошел, как Он повелел мне, и собрал весь народ и сказал:
слушай, Израиль, слова сии:
отцы наши были странниками в Египте, и освобождены были оттуда,
и приняли закон жизни, которого не сохранили, который и вы после них нарушили.
И дана была вам земля в наследие и земля Сион; но отцы ваши и вы делали беззаконие и не держались тех путей, которые Всевышний заповедал вам.
И Он, как праведный судия, отнял у вас ныне, что даровал вам.
И ныне вы здесь и братья ваши между вами.
Если вы будете управлять чувством вашим и образуете сердце ваше, то сохраните жизнь и по смерти полу́чите милость.
Ибо по смерти настанет суд, когда мы оживем; и тогда имена праведных будут объявлены и показаны дела нечестивых.
Никто не приходи ко мне ныне и не ищи меня до сорока дней.
И взял я пять мужей, как Он заповедал мне, и пошли мы в поле и остались там.
И вот, на другой день голос воззвал ко мне: Ездра! открой уста твои и выпей то, чем Я напою тебя.
Я открыл уста мои, и вот полная чаша подана была мне, которая была наполнена как бы водою, но цвет того был подобен огню.
И взял я и пил; и когда я пил, сердце мое дышало разумом и в груди моей возрастала мудрость, ибо дух мой подкреплялся памятью;
уста мои были открыты и больше не закрывались.
Всевышний даровал разум пяти мужам, и они ночью писали по порядку, что было говорено им и чего они не знали.
Ночью они ели хлеб; а я говорил днем и не молчал ночью.
Написаны же были в сорок дней девяносто четыре книги.
И когда исполнилось сорок дней,
Всевышний сказал: первые, которые ты написал, положи открыто, чтобы могли читать и достойные и недостойные,
но последние семьдесят сбереги, чтобы передать их мудрым из народа;
потому что в них проводник разума, источник мудрости и река знания. Так я и сделал.
Церковнослав. (рус. дореф.)
И бы́сть егда́ сконча́хъ глаго́лати словеса́ сiя́, по́сланъ е́сть ко мнѣ́ а́нгелъ, и́же по́сланъ бѣ́ ко мнѣ́ въ пре́жнiя но́щы,
и рече́ ко мнѣ́: воста́ни, е́здро, и слы́ши словеса́, я́же прiидо́хъ глаго́лати къ тебѣ́.
И реко́хъ: глаго́ли, го́споди мо́й. И рече́ ко мнѣ́: мо́ре поста́влено е́сть въ простра́н­нѣ мѣ́стѣ, дабы́ бы́ло глубо́ко и безмѣ́рно,
бу́детъ же ему́ вхо́дъ въ тѣ́снѣ мѣ́стѣ поста́вленъ, дабы́ подо́бно рѣка́мъ бы́ло:
кто́ бо хотя́й восхо́щетъ вни́ти въ мо́ре и ви́дѣти е́, или́ госпо́д­ст­вовати и́мъ, а́ще не про́йдетъ тѣсноты́, въ широту́ ка́ко прiити́ мо́жетъ?
и па́ки и́но: гра́дъ со́зданъ е́сть и поста́вленъ на мѣ́стѣ полево́мъ, е́сть же испо́лненъ всѣ́ми благи́ми:
вхо́дъ его́ тѣ́сенъ и въ стремни́нѣ поста́вленъ, дабы́ одесну́ю о́гнь бы́лъ, ошу́юю же вода́ глубока́:
стезя́ же е́сть еди́на то́кмо между́ и́ма проложена́, си́рѣчь между́ огне́мъ и водо́ю, еди́ну то́кмо ступе́нь человѣ́чу могу́щая вмѣсти́ти:
егда́ у́бо да́ст­ся гра́дъ се́й человѣ́ку въ достоя́нiе, а́ще не про́йдетъ когда́ предположе́н­наго бѣ́д­ст­ва, ка́ко прiи́метъ достоя́нiе свое́?
И реко́хъ: та́ко, Го́споди. И рече́ ко мнѣ́: та́ко е́сть и Изра́илева ча́сть:
и́хъ бо ра́ди сотвори́хъ вѣ́къ, и егда́ преступи́лъ е́сть Ада́мъ законоположе́нiя моя́, сужде́но бы́сть е́же сотворе́но е́сть:
и сотвори́шася вхо́ди сего́ вѣ́ка тѣ́сни и болѣ́знен­ни и тру́дни, ма́ли же и лука́ви, и бѣ́д­ст­въ по́лни и трудо́мъ вели́кимъ утвержде́н­ни,
и́бо бо́лшаго вѣ́ка вхо́ди простра́н­ни и безопа́сни и творя́щiи безсме́ртный пло́дъ:
а́ще у́бо входя́щiи не вни́дутъ, и́же живу́тъ, въ тѣ́сная и су́етная сiя́, не воз­мо́гутъ прiя́ти, я́же су́ть угото́вана:
ны́нѣ у́бо вску́ю ты́ смуща́ешися, егда́ еси́ тлѣ́ненъ, и что́ мяте́шися ты́, егда́ еси́ сме́ртенъ?
и вску́ю не прiя́лъ еси́ въ се́рдцы тво­е́мъ, е́же е́сть бу́дущее, но е́же настоя́щее?
Отвѣща́хъ и рѣ́хъ: Влады́ко Го́споди! се́, устро́илъ еси́ зако́номъ тво­и́мъ, я́ко пра́веднiи наслѣ́дятъ сiя́, нечести́вiи же поги́бнутъ:
пра́веднiи же понесу́тъ тѣсноту́ надѣ́ющеся простра́н­ныхъ: и́же бо нечести́во сотвори́ша, и тѣсноту́ пострада́в­ше простра́н­ныхъ не у́зрятъ.
И рече́ ко мнѣ́: нѣ́сть судiя́ па́че Бо́га, ни разумѣва́яй па́че вы́шняго:
погиба́ютъ бо мно́зи настоя́щiи, поне́же не радя́тъ о предположе́н­нѣмъ Бо́жiи зако́нѣ:
повелѣва́я бо повелѣ́ Бо́гъ при­­ходя́щымъ, егда́ прiидо́ша, что́ творя́ще жи́ви бу́дутъ, и что́ храня́ще казни́ми не бу́дутъ:
ті́и бо не су́ть увѣща́ни, и проти́вишася ему́, и положи́ша себѣ́ помышле́нiе су́етное,
и предста́виша себѣ́ обхожде́нiе грѣхо́въ, и глаго́лаша вы́шнему не бы́ти, и путі́й его́ не позна́ша,
и зако́нъ его́ уничижи́ша, и обѣтова́нiя его́ от­верго́ша, и въ зако́нѣхъ его́ вѣ́ры не имѣ́ша, и дѣ́лъ его́ не соверши́ша:
того́ ра́ди, е́здро, тще́тная тще́тнымъ и по́лная по́лнымъ:
се́, вре́мя прiи́детъ, и бу́детъ, егда́ прiи́дутъ зна́менiя, я́же предреко́хъ тебѣ́, и яви́т­ся невѣ́ста, и явля́ющися пока́жет­ся, я́же ны́нѣ кры́ет­ся от­ земли́,
и вся́къ, и́же изба́вленъ е́сть от­ предрѣче́н­ныхъ злы́хъ, то́й у́зритъ ди́вная моя́:
от­кры́етбося Сы́нъ мо́й Иису́съ съ тѣ́ми, и́же съ ни́мъ су́ть, и насладя́т­ся, и́же оста́влени су́ть, въ лѣ́тѣхъ четы́рехъ стѣ́хъ:
и бу́детъ по лѣ́тѣхъ си́хъ, и у́мретъ Сы́нъ мо́й Христо́съ, и вси́ и́же дыха́нiе и́мутъ человѣ́цы,
и обрати́т­ся вѣ́къ въ дре́внее молча́нiе дні́й се́дмь, я́коже въ пре́жнихъ судѣ́хъ, та́ко я́ко да никто́ оста́нет­ся:
и бу́детъ по дне́хъ седми́, и воз­бу́дит­ся, и́же не у́ бди́тъ, вѣ́къ и у́мретъ растлѣ́н­ный,
и земля́ изда́стъ тѣ́хъ, и́же въ не́й спя́тъ, и пра́хъ, и́же въ не́мъ молча́нiемъ обита́ютъ, и храни́лища издаду́тъ вда́н­ныя и́мъ ду́шы:
и от­кры́ет­ся вы́шнiй на престо́лѣ суда́, и про́йдутъ бѣды́, и долготерпѣ́нiе собере́т­ся:
су́дъ же еди́нъ пребу́детъ, и́стина ста́нетъ, и вѣ́ра воз­мо́жетъ,
и дѣ́ло послѣ́довати бу́детъ, и мзда́ пока́жет­ся, и пра́вды воспря́нутъ, и непра́вды не воз­облада́ютъ.
И реко́хъ: пе́рвый Авраа́мъ о Cодо́млянѣхъ моли́л­ся, и Моисе́й за отцы́ согрѣ́шшыя въ пусты́ни,
и и́же по не́мъ за Изра́иля во дни́ Аха́за и самуи́ла,
дави́дъ о сокруше́нiи, и Соломо́нъ за си́хъ, и́же прiидо́ша во освяще́нiе,
и илiа́ за тѣ́хъ, и́же до́ждь прiя́ша, и за ме́ртва, да оживе́тъ,
и езекі́а за лю́ди во дни́ сен­нахири́ма, и мно́зи за мно́гихъ:
а́ще у́бо ны́нѣ, егда́ тлѣ́н­ное воз­расте́, и непра́вда умно́жена е́сть, и моли́шася пра́веднiи за нечести́выхъ, вску́ю и ны́нѣ та́ко не бу́детъ?
И от­вѣща́ ко мнѣ́ и рече́: настоя́щiй вѣ́къ не е́сть коне́цъ, сла́ва въ не́мъ ча́стая пребыва́етъ: того́ ра́ди моли́шася за немощны́хъ:
де́нь бо су́дный бу́детъ коне́цъ вре́мене сего́ и нача́ло вре́мене бу́дущаго безсме́ртiя, въ не́мже мимо­и́де тлѣ́нiе,
разруши́ся невоз­де́ржность, от­сѣ́чено е́сть невѣ́рiе, воз­расте́ же пра́вда, воз­сiя́ и́стина:
тогда́ бо никто́же мо́жетъ спасти́ того́, и́же поги́бе, ни потопи́ти того́, и́же побѣди́.
И от­вѣща́хъ и реко́хъ: сiе́ е́сть сло́во мое́ пе́рвое и послѣ́днее, я́ко лу́чше бѣ́ не да́ти земли́ Ада́му, или́
егда́ уже́ дана́ бы́сть, удержа́ти его́, да не согрѣши́тъ:
что́ бо по́льзуетъ человѣ́комъ въ настоя́щемъ вѣ́цѣ жи́ти въ ско́рби, и ме́ртвымъ ча́яти ка́зни?
О, что́ сотвори́лъ еси́, Ада́ме? а́ще бо ты́ согрѣши́лъ еси́, не еди́наго тебе́ сотвори́ся паде́нiе, но и на́­ше, и́же от­ тебе́ про­изыдо́хомъ:
что́ бо по́льзуетъ на́мъ, а́ще обѣща́но е́сть на́мъ безсме́ртное вре́мя, мы́ же сме́ртная дѣла́ содѣ́лахомъ?
и я́ко предрѣче́н­но е́сть на́мъ вѣ́чное упова́нiе, мы́ же стропти́вiи су́етни сотвори́хомся?
и я́ко от­ложе́на су́ть на́мъ жили́ща здра́вiя и поко́я, мы́ же лука́во жи́ли есмы́?
и я́ко предугото́вана е́сть сла́ва вы́шняго защити́ти тѣ́хъ, и́же по́здѣ пожи́ша, мы́ же по стро́потнымъ путе́мъ ходи́хомъ?
и я́ко пока́занъ бу́детъ ра́й, его́же пло́дъ нерастлѣ́нъ пребыва́етъ, въ не́мже е́сть поко́й и врачба́,
мы́ же не вни́демъ, въ неблагода́рныхъ бо мѣ́стѣхъ пожи́хомъ?
и я́ко па́че звѣ́здъ воз­блиста́ютъ ли́ца тѣ́хъ, и́же воз­держа́нiе имѣ́яху, на́ша же ли́ца па́че тмы́ че́рна?
и́бо не помышля́хомъ живу́ще, егда́ беззако́нiе твори́хомъ, я́ко и́мамы по сме́рти терпѣ́ти.
И от­вѣща́ и рече́: сiе́ е́сть помышле́нiе по́двига, и́мже подвиза́тися бу́детъ на земли́ рожде́н­ный человѣ́къ,
да а́ще побѣжде́нъ бу́детъ, претерпи́тъ е́же ре́клъ еси́, а́ще же побѣди́тъ, воспрiи́метъ е́же глаго́лю:
поне́же се́й е́сть живо́тъ, о не́мже Моисе́й рече́, егда́ живя́ше, къ лю́демъ, глаго́ля: избери́ себѣ́ живо́тъ, да живе́ши:
не вѣ́роваша же ему́, но ни по́слѣ его́ проро́комъ, ниже́ мнѣ́, и́же глаго́лалъ е́смь и́мъ,
я́ко не была́ бы ско́рбь въ погубле́нiе и́хъ, я́коже бу́детъ ра́дость тѣ́мъ, и́мже усовѣ́товано е́сть спасе́нiе.
И от­вѣша́хъ и реко́хъ: вѣ́мъ, Го́споди, я́ко назва́нъ е́сть вы́шнiй милосе́рдъ, поне́же поми́луетъ тѣ́хъ, и́же не у́ въ вѣ́къ прiидо́ша,
и я́ко ми́луетъ тѣ́хъ, и́же житiе́ творя́тъ по зако́ну его́,
и долготерпѣли́въ е́сть, я́ко долготерпи́тъ си́мъ, и́же согрѣши́ша, я́ко сво­ему́ творе́нiю,
и ще́дръ е́сть да́тель, я́ко дая́ти хо́щетъ по тре́бованиемъ,
и многомилосе́рдъ, поне́же умножа́етъ милосе́рдiе тѣ́мъ, и́же и настоя́щiи су́ть, и и́же мину́ша, и и́же бу́дутъ:
а́ще бо не умно́житъ милосе́рдiя сво­его́, не оживе́тъ вѣ́къ съ тѣ́ми, и́же наслѣ́дятъ въ не́мъ, и да́р­ст­вуетъ:
поне́же а́ще бы не да́р­ст­вовалъ от­ бла́гости сво­ея́, да облегча́т­ся сі́и, и́же беззако́нiе сотвори́ша от­ сво­и́хъ беззако́нiй, то не воз­могла́ бы десятоты́сящная ча́сть жива́ бы́ти человѣ́ковъ:
и судiя́, а́ще бы не прости́лъ о́нымъ, и́же изцѣле́ни су́ть сло́вомъ его́, и потреби́лъ бы мно́же­с­т­во ра́спрей,
не бы́ оста́лися бы́ша въ безчи́слен­нѣмъ мно́же­ст­вѣ, ра́звѣ ма́ли зѣло́.
И бы́сть по дне́хъ седми́, и ви́дѣхъ со́нъ но́щiю:
и се́, от­ мо́ря вѣ́тръ востава́­ше, да воз­мути́тъ вся́ во́лны его́.
И ви́дѣхъ, и се́, воз­мога́­ше то́й человѣ́къ съ ты́сящьми небе́сными, и а́може лице́ свое́ обраща́­ше, да воз­зри́тъ, трепета́ху вся́, я́же подъ ни́мъ ви́дяхуся,
и а́може исхожда́­ше гла́съ от­ у́стъ его́, воз­жиза́хуся вси́, и́же слы́шаху гла́съ его́, я́коже поко́ит­ся земля́, егда́ услы́шитъ о́гнь.
И ви́дѣхъ по се́мъ, и се́, собира́­шеся мно́же­с­т­во люді́й, и́хже не бѣ́ числа́, от­ четы́рехъ вѣ́тръ небе́сныхъ, да побѣдя́тъ человѣ́ка, и́же изы́де от­ мо́ря.
И ви́дѣхъ, и се́, са́мъ себѣ́ извая́ го́ру вели́ку и воз­летѣ́ на ню́:
а́зъ же иска́хъ ви́дѣти страну́ или́ мѣ́сто, от­ку́ду изва́яна бы́сть гора́, и не мого́хъ.
И по се́мъ ви́дѣхъ, и се́, вси́, и́же со́брани су́ть на него́, да побо́рютъ его́, боя́хуся зѣло́, оба́че дерза́ху ра́товати.
И се́, егда́ уви́дѣ стремле́нiе мно́же­ст­ва гряду́щаго, не воз­дви́же руки́ сво­ея́, ни ору́жiя держа́­ше и ни кото́раго ору́дiя бра́н­наго, то́кмо я́коже ви́дѣхъ:
поне́же испусти́ изъ у́стъ сво­и́хъ а́ки дохнове́нiе огня́, и от­ усте́нъ его́ я́ко ду́хъ пла́мене, и от­ язы́ка сво­его́ испуска́­ше и́скры и бу́ри, и со­едине́на су́ть вся́ вку́пѣ сiя́, дохнове́нiе огня́ и ду́хъ пла́мене и мно́же­с­т­во бу́ри:
и нападе́ на мно́же­с­т­во во устремле́нiи, е́же угото́вано бы́сть ополча́тися, и пожже́ всѣ́хъ [и искорени́], я́ко а́бiе ничто́же ви́дѣно бя́ше от­ безчи́слен­на мно́же­ст­ва, ра́звѣ то́кмо пра́хъ и ды́ма воня́. И ви́дѣхъ и устраши́хся.
И по си́хъ ви́дѣхъ того́ человѣ́ка сходя́щаго съ горы́ и зову́ща къ себѣ́ мно́же­с­т­во ино́е ми́рно­е:
и при­­ступа́ху къ нему́ ли́ца человѣ́ковъ мно́гихъ, нѣ́кiихъ ра́ду­ю­щихся и нѣ́кiихъ скорбя́щихъ, нѣ́цыи же при­­вя́зани, нѣ́цыи при­­водя́ще от­ тѣ́хъ, и́же при­­ноша́хуся. И изнемого́хъ от­ мно́же­ст­ва стра́ха, и воз­буди́хся и реко́хъ:
ты́ от­ нача́ла показа́лъ еси́ рабу́ тво­ему́ чудеса́ сiя́, и досто́йна мя́ имѣ́лъ еси́, да прiи́меши моли́тву мою́:
и ны́нѣ покажи́ мнѣ́ еще́ толкова́нiе сна́ сего́,
я́коже бо мню́ въ чу́в­ст­вѣ мо­е́мъ, го́ре и́же оста́влени бу́дутъ во дни́ ты́я, и наипа́че го́ре си́мъ, и́же не су́ть оста́влени,
и́же бо не су́ть оста́влени, ско́рбни бя́ху:
разумѣ́ю ны́нѣ, я́же су́ть от­ложе́на на послѣ́днiя дни́, и усря́щутъ и́хъ, но и тѣ́хъ, и́же оста́влени су́ть:
сего́ бо ра́ди прiидо́ша въ бѣды́ вели́кiя и въ ну́жды мно́гiя, я́коже показу́ютъ со́нiя сiя́:
оба́че легча́е е́сть бѣ́д­ст­ву­ю­щему прiити́ на сiе́, не́же прейти́ я́ко о́блаку от­ вѣ́ка и ны́нѣ ви́дѣти, я́же случа́т­ся въ послѣ́дняя времена́. И от­вѣша́ ко мнѣ́ и рече́:
и видѣ́нiя толкова́нiе реку́ тебѣ́, и о ни́хже глаго́лалъ еси́, от­ве́рзу ти́.
Поне́же о си́хъ ре́клъ еси́, и́же оста́влени су́ть, сiе́ е́сть толкова́нiе:
и́же отъ­и́метъ бѣду́ въ то́ вре́мя, то́й сохрани́ся: и́же въ бѣду́ впадо́ша, сі́и су́ть, и́же имѣ́ютъ дѣла́ и вѣ́ру къ крѣпча́йшему:
вѣ́ждь у́бо, я́ко бо́лши ублаже́ни су́ть и́же оста́влени, па́че тѣ́хъ, и́же ме́ртви су́ть.
Сiя́ толкова́нiя видѣ́нiю: я́ко ви́дѣлъ еси́ му́жа восходя́ща от­ се́рдца морска́го,
то́й е́сть, его́же храни́тъ вы́шнiй мно́га времена́, и́же сами́мъ собо́ю изба́витъ сотворе́нiе свое́ и то́й разсмо́тритъ, и́же оста́влени су́ть.
А я́ко ви́дѣлъ еси́ от­ у́стъ его́ исходи́ти а́ки ду́хъ и о́гнь и бу́рю,
и я́ко не держа́­ше меча́ и ни ору́дiя бра́н­наго, порази́ бо стремле́нiе его́ мно́же­с­т­во, е́же прiи́де ра́товати его́, сiе́ е́сть толкова́нiе:
се́, дні́е гряду́тъ, егда́ начне́тъ вы́шнiй избавля́ти си́хъ, и́же на земли́ су́ть,
и прiи́детъ у́жасъ ума́ на тѣ́хъ, и́же обита́ютъ на земли́,
и ині́и ины́хъ помы́слятъ во­ева́ти, гра́дъ на гра́дъ и мѣ́сто на мѣ́сто, и язы́къ на язы́къ и ца́р­ст­во на ца́р­ст­во:
и бу́детъ, егда́ бу́дутъ сiя́, и случа́т­ся зна́менiя, я́же пре́жде показа́хъ ти́, и тогда́ от­кры́ет­ся Сы́нъ мо́й, его́же ви́дѣлъ еси́ я́ко му́жа восходя́ща:
и бу́детъ, егда́ услы́шатъ вси́ язы́цы гла́съ его́, и оста́витъ еди́нъ кі́йждо во странѣ́ сво­е́й бра́нь свою́, ю́же и́мутъ дру́гъ на дру́га,
и собере́т­ся во еди́но собра́нiе мно́же­с­т­во безчи́слен­но, я́ко хотя́ще прiити́ и ополчи́тися на него́:
то́й же ста́нетъ на верху́ горы́ Сiо́на:
Сiо́нъ же прiи́детъ и яви́т­ся всѣ́мъ угото́ванъ и созда́нъ, я́коже ви́дѣлъ еси́ го́ру изва́яну безъ ру́къ:
то́й же Сы́нъ мо́й обличи́тъ, я́же изобрѣто́ша язы́цы, нече́стiя и́хъ та́, я́же къ бу́ри при­­бли́жишася ра́ди лука́выхъ помышле́нiй и́хъ и муче́нiй, и́миже начну́тъ му́читися,
я́же подо́бна су́ть пла́мени: и погуби́тъ и́хъ безъ тру́дности, по зако́ну, и́же огню́ подо́бенъ е́сть.
А я́ко ви́дѣлъ еси́ его́ собира́ющаго къ себѣ́ ино́е мно́же­с­т­во ми́рно­е:
сі́и су́ть де́сять колѣ́нъ, и́же плѣне́ни бы́ша от­ земли́ сво­ея́ во дни́ осі́и царя́, его́же плѣни́ Салманаса́ръ ца́рь Ассирі́йскiй и преведе́ и́хъ за рѣку́, и преведе́ни су́ть въ зе́млю ину́ю,
ті́и же себѣ́ да́ша совѣ́тъ то́й, да оста́вятъ мно́же­с­т­во язы́ковъ, и дабы́ прошли́ въ да́льную страну́, идѣ́же никогда́ обита́­ше ро́дъ человѣ́ческiй,
или́ та́мо храни́ти зако́н­ная своя́, и́хже не храня́ху во странѣ́ сво­е́й:
вхо́дами же тѣ́сными рѣки́ Евфра́та внидо́ша:
сотвори́лъ бо и́мъ тогда́ вы́шнiй зна́менiя и уста́вилъ жи́лы рѣчны́я, до́ндеже про́йдутъ:
о́ною бо страно́ю бя́ше пу́ть мно́гъ, пу́ть­ст­вовати лѣ́то еди́но и по́лъ, и́бо страна́ та́ зове́т­ся Арсаре́ѳъ:
тогда́ обита́ша та́мо да́же до послѣ́дняго вре́мене: и ны́нѣ па́ки егда́ начну́тъ при­­ходи́ти,
па́ки вы́шнiй уста́витъ жи́лы рѣчны́я, да воз­мо́гутъ пройти́: си́хъ ра́ди ви́дѣлъ еси́ мно́же­с­т­во съ ми́ромъ:
но и и́же оста́влени су́ть от­ люді́й тво­и́хъ, сі́и су́ть, и́же обря́щут­ся вну́трь предѣ́лъ мо­и́хъ:
бу́детъ у́бо, егда́ начне́тъ погубля́ти мно́же­с­т­во тѣ́хъ, и́же со́брани су́ть язы́цы, защи́титъ и́хъ, и́же премого́ша люді́й,
и тогда́ пока́жетъ и́мъ ве́лiе мно́же­с­т­во чуде́съ.
И реко́хъ а́зъ: Влады́ко Го́споди, сiе́ ми покажи́, чесо́ ра́ди ви́дѣхъ му́жа восходя́ща от­ се́рдца морска́го? И рече́ мнѣ́:
я́коже не мо́жеши сiя́ испыта́ти, или́ зна́ти, я́же су́ть во глубинѣ́ морстѣ́й, та́ко не мо́жетъ кі́йждо ви́дѣти на земли́ Сы́на мо­его́, или́ тѣ́хъ, и́же съ ни́мъ су́ть, то́кмо во вре́мя дне́.
Сiе́ е́сть толкова́нiе со́нiя, е́же ви́дѣлъ еси́ и его́же ра́ди просвѣще́нъ еси́ здѣ́ еди́нъ:
оста́вилъ бо еси́ тво́й и о́крестъ мо­его́ упраждня́л­ся еси́ зако́на и иска́лъ еси́:
житiе́ бо твое́ устро́илъ еси́ въ прему́дрости и чу́в­ст­во твое́ назва́лъ еси́ ма́терiю:
и того́ ра́ди показа́хъ тебѣ́ мзды́ у вы́шняго: бу́детъ бо по инѣ́хъ трiе́хъ дне́хъ, ина́я къ тебѣ́ воз­глаго́лю и изъявлю́ тебѣ́ тя́жкая и ди́вная.
И идо́хъ и прiидо́хъ на по́ле, мно́го сла́вя и хваля́ вы́шняго о ди́вныхъ, я́же по вре́мени творя́ше,
и я́ко управля́етъ сiе́, и я́же су́ть во временѣ́хъ сотворе́на: и сѣдо́хъ ту́ три́ дни́.
И бы́сть въ тре́тiй де́нь, и а́зъ сѣдя́хъ подъ ду́бомъ, и се́, гла́съ изы́де проти́ву мене́ от­ купины́ и рече́: е́здро, е́здро! И реко́хъ:
се́, а́зъ, Го́споди. И воста́хъ на но́зѣ мо­и́. И рече́ ко мнѣ́:
от­крыва́яся от­крове́нъ е́смь на купинѣ́ и глаго́лахъ ко Моисе́ю, егда́ служа́ху лю́дiе мо­и́ во Еги́птѣ,
и посла́хъ его́ и изведо́хъ лю́ди моя́ от­ Еги́пта, и воз­ведо́хъ его́ на го́ру Сина́йску и держа́хъ его́ предъ собо́ю дни́ мно́ги,
И воз­вѣсти́хъ ему́ чудеса́ мно́га и показа́хъ ему́ време́нъ та́йная и коне́цъ, и заповѣ́дахъ ему́ глаго́ля:
сiя́ во явле́нiе сотвори́ши словеса́ и сiя́ скры́еши:
и ны́нѣ тебѣ́ глаго́лю:
зна́менiя, я́же показа́хъ, и со́нiя, я́же ви́дѣлъ еси́, и толкова́нiя, я́же ты́ вѣ́дѣлъ еси́, въ се́рдцы тво­е́мъ положи́ я́,
ты́ бо воспрiя́тъ бу́деши от­ всѣ́хъ, обрати́шися оста́тнiй съ совѣ́томъ мо­и́мъ и съ подо́бными тво­и́ми, до́ндеже сконча́ют­ся времена́:
я́ко вѣ́къ погуби́ ю́ность свою́, и времена́ при­­ближа́ют­ся старѣ́тися:
на два­на́­де­сять бо часте́й раздѣле́нъ е́сть вѣ́къ, и про­идо́ша его́ деся́тая и полдеся́тыя ча́сти,
оста́шася же его́ по́слѣ полдеся́тыя ча́сти:
ны́нѣ у́бо устро́й до́мъ тво́й и накажи́ лю́ди твоя́, и утѣ́ши смире́н­ныхъ и́хъ и от­рецы́ся уже́ тлѣ́нiя,
и от­пусти́ от­ себе́ сме́ртное помышле́нiе и от­ве́рзи от­ себе́ тя́гости людскі́я, и извлецы́ уже́ от­ себе́ немощно́е есте­с­т­во́ и от­ста́ви во еди́ну страну́ смуща́ющая тя́ помышле́нiя, и тщи́ся пресели́тися от­ време́нъ си́хъ:
я́же бо ви́дѣлъ еси́ ны́нѣ случи́в­шаяся зла́я, па́ки тѣ́хъ го́ршая сотворя́тъ:
коли́ко бо изнемо́жетъ вѣ́къ от­ ста́рости, толи́ко умно́жат­ся на обита́ющихъ зла́я:
удали́бося дале́че и́стина, и при­­бли́жися лжа́: уже́ бо тщи́т­ся прiити́ е́же ви́дѣлъ еси́ видѣ́нiе.
И овѣща́хъ и реко́хъ: предъ тобо́ю, Го́споди:
се́ бо, а́зъ пойду́, я́коже повелѣ́лъ еси́ мнѣ́, и накажу́ настоя́щыя лю́ди: а и́же родя́т­ся, кто́ научи́тъ я́?
поста́вленъ бо е́сть вѣ́къ во тмѣ́: и́же обита́ютъ въ не́мъ, безъ свѣ́та:
поне́же зако́нъ тво́й сожже́нъ е́сть, того́ ра́ди никто́же зна́етъ, я́же от­ тебе́ сотворе́на су́ть, или́ я́же начну́т­ся дѣла́:
а́ще бо обрѣто́хъ благода́ть предъ тобо́ю, посли́ въ мя́ Ду́хъ свя́тъ, да напишу́ все́, е́же сотворе́но бы́сть въ вѣ́цѣ от­ нача́ла, я́же бы́ша въ зако́нѣ тво­е́мъ пи́сана, да воз­мо́гутъ человѣ́цы обрѣсти́ стезю́, и и́же восхотя́тъ жи́ти въ послѣ́днихъ временѣ́хъ, да живу́тъ.
И от­вѣща́ ко мнѣ́ и рече́: ше́дъ собери́ лю́ди и рече́ши къ ни́мъ, да не и́щутъ тебе́ дні́й четы́редесять,
ты́ же угото́ви себѣ́ дщи́цъ мно́го и воз­ми́ съ собо́ю сарі́а, даврі́а, Салемі́а, еха́на и Асiе́ля, пя́ть и́хъ, и́же угото́вани су́ть къ писа́нiю ско́ро:
и прiи́деши сѣ́мо, и а́зъ воз­жгу́ въ се́рдцы тво­е́мъ свѣти́лникъ ра́зума, и не уга́снетъ, до́ндеже сконча́ют­ся, я́же начне́ши писа́ти:
и когда́ соверши́ши, нѣ́кая я́в­с­т­вен­но да сотвори́ши, нѣ́которая му́дрымъ сокрове́н­но преда́си, въ зау́трiи бо въ се́й ча́съ начне́ши писа́ти.
И идо́хъ, я́коже ми́ повелѣ́, и собра́хъ вся́ лю́ди и реко́хъ:
слы́ши, Изра́илю, словеса́ сiя́:
стра́н­ствоваша отцы́ на́ши от­ нача́ла во Еги́птѣ и изба́влени су́ть от­то́лѣ,
и прiя́ша зако́нъ жи́зни, его́же не сохрани́ша, его́же и вы́ по ни́хъ преступи́сте:
и дана́ ва́мъ е́сть земля́ въ жре́бiй, и земля́ Сiо́нъ, и отцы́ ва́ши и вы́ беззако́нiе сотвори́сте и не содержа́сте путі́й, и́хже повелѣ́ ва́мъ вы́шнiй:
а поне́же пра́ведный судiя́ е́сть, отъ­я́лъ от­ ва́съ во вре́мя, е́же дарова́:
и ны́нѣ вы́ здѣ́ есте́, и бра́тiя ва́ша въ ва́съ су́ть:
а́ще у́бо повелите́ чу́в­ст­ву ва́­шему и по­учите́ се́рдце ва́­ше, жи́ви соде́ржани бу́дете и по сме́рти ми́лость наслѣ́дите:
су́дъ бо по сме́рти прiи́детъ, егда́ па́ки оживе́мъ, и тогда́ пра́ведныхъ имена́ явя́т­ся и нечести́выхъ дѣла́ пока́жут­ся:
ко мнѣ́ у́бо никто́же да при­­сту́питъ ны́нѣ, ни взы́щетъ мене́ да́же до четы́редесяти дні́й.
И прiя́хъ пя́ть муже́й, я́коже заповѣ́да мнѣ́, и идо́хомъ въ по́ле и пребы́хомъ ту́.
И бы́сть въ зау́трiи, и се́, гла́съ воз­зва́ мя глаго́ля: е́здро! от­ве́рзи уста́ твоя́ и пі́й, и́мже тя́ напою́.
И от­верзо́хъ уста́ моя́, и се́, ча́ша полна́ подая́шеся мнѣ́: и сiе́, и́мже бѣ́ испо́лнена, бя́ше я́коже вода́, цвѣ́тъ же ея́ огню́ подо́бенъ.
И прiя́хъ и пи́хъ: и тогда́, егда́ пiя́хъ, се́рдце мое́ мятя́шеся ра́зумомъ, и въ пе́рсехъ мо­и́хъ воз­раста́­ше прему́дрость, и́бо ду́хъ мо́й содержа́­шеся па́мятiю:
и от­ве́рста бы́ша уста́ моя́ и не бы́ша затворе́на ктому́.
Вы́шнiй даде́ ра́зумъ пяти́мъ муже́мъ, и писа́ша, я́же глаго́лахуся у́жасы нощны́я, и́хже не вѣ́дяху.
Но́щiю же ядя́ху хлѣ́бъ, а́зъ же во дни́ глаго́лахъ и но́щiю не молча́хъ.
И напи́саны су́ть за четы́редесять дні́й кни́ги двѣ́сти четы́ри.
И бы́сть егда́ соверши́шася четы́редесять дні́й,
глаго́ла вы́шнiй, рекі́й: пе́рвая, я́же писа́лъ еси́, въ я́вѣ поста́ви, и да чту́тъ досто́йнiи и недосто́йнiи:
послѣ́дняя же се́дмьдесятъ сохрани́, да преда́си и́хъ му́дрымъ от­ люді́й тво­и́хъ:
въ тѣ́хъ бо е́сть ко́рень ра́зума, и прему́дрости исто́чникъ, и вѣ́дѣнiя рѣка́. И сотвори́хъ та́ко.
Еврейский
В этом переводе выбранная книга отсутствует
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible