Чин о панагии

Цер­ков­но­сла­вян­ский Рус­ский
Бы­ва­е­мый во оби­те­лех по вся дни.

По от­пу­сте Бо­же­ствен­ныя ли­тур­гии, ис­хо­дит на­сто­я­тель, и бра­тии по­сле­ду­ю­щим по нем два два, и гла­го­лют псалом:

[Просфо­ра “Пре­чи­стая” во вре­мя Ли­тур­гии по­став­ля­ет­ся на дис­ко­се или блю­де (па­на­ги­а­ре) на гор­нем ме­сте, за пре­сто­лом.]1 По­сле окон­ча­ния Ли­тур­гии бра­тия по­пар­но ис­хо­дит из хра­ма, с пе­ни­ем псалма:

Пса­лом 144

Возне­су Тя, Бо­же мой, Ца­рю мой, и бла­го­слов­лю имя Твое в век и в век ве­ка. На всяк день бла­го­слов­лю Тя и вос­хва­лю имя Твое в век и в век ве­ка. Ве­лий Гос­подь и хва­лен зе­ло, и ве­ли­чию Его несть кон­ца. Род и род вос­хва­лят де­ла Твоя и си­лу Твою воз­ве­стят. Ве­ли­ко­ле­пие сла­вы свя­ты­ни Тво­ея воз­гла­го­лют и чу­де­са Твоя по­ве­дят. И си­лу страш­ных Тво­их ре­кут и ве­ли­чие Твое по­ве­дят. Па­мять мно­же­ства бла­го­сти Тво­ея от­рыг­нут и прав­дою Тво­ею воз­ра­ду­ют­ся. Щедр и Ми­ло­стив Гос­подь, Дол­го­тер­пе­лив и Мно­го­мило­стив. Благ Гос­подь вся­че­ским, и щед­ро­ты Его на всех де­лех Его. Да ис­по­ве­дят­ся Те­бе, Гос­по­ди, вся де­ла Твоя, и пре­по­доб­нии Твои да бла­го­сло­вят Тя. Сла­ву Цар­ствия Тво­е­го ре­кут, и си­лу Твою воз­гла­го­лют, ска­за­ти сы­но­вом че­ло­ве­че­ским си­лу Твою, и сла­ву ве­ли­ко­ле­пия Цар­ствия Тво­е­го. Цар­ство Твое, Цар­ство всех ве­ков, и вла­ды­че­ство Твое во вся­ком ро­де и ро­де. Ве­рен Гос­подь во всех сло­ве­сех Сво­их и Пре­по­до­бен во всех де­лех Сво­их. Утвер­жда­ет Гос­подь вся низ­па­да­ю­щыя и воз­став­ля­ет вся низ­вер­жен­ныя. Очи всех на Тя упо­ва­ют, и Ты да­е­ши им пи­щу во бла­го­вре­ме­нии. От­вер­за­е­ши Ты ру­ку Твою и ис­пол­ня­е­ши вся­кое жи­вот­но бла­го­во­ле­ния. Пра­ве­ден Гос­подь во всех пу­тех Сво­их и Пре­по­до­бен во всех де­лех Сво­их. Близ Гос­подь всем при­зы­ва­ю­щым Его, всем при­зы­ва­ю­щым Его во ис­тине. Во­лю бо­я­щих­ся Его со­тво­рит и мо­лит­ву их услы­шит и спа­сет я. Хра­нит Гос­подь вся лю­бя­щыя Его и вся греш­ни­ки по­тре­бит. Хва­лу Гос­под­ню воз­гла­го­лют уста моя, и да бла­го­сло­вит вся­ка плоть имя свя­тое Его в век и в век века.

Пса­лом 144

Пре­воз­не­су Те­бя, Бо­же мой, Царь мой, и бу­ду бла­го­слов­лять имя Твоё во­век и во век ве­ка. Каж­дый день бу­ду бла­го­слов­лять Те­бя и вос­хва­лять имя Твоё во­век и во век ве­ка. Ве­лик Гос­подь, и до­сто­хва­лен весь­ма, и ве­ли­чию Его нет кон­ца. Род и род вос­хва­лят де­ла Твои и си­лу Твою воз­ве­стят. О ве­ли­ко­ле­пии сла­вы свя­ты­ни Тво­ей рас­ска­жут, и о чу­де­сах Тво­их по­ве­да­ют, и о си­ле страш­ных дел Тво­их ска­жут, и о ве­ли­чии Тво­ём по­ве­да­ют, вос­по­ми­на­ние о мно­же­стве бла­го­сти Тво­ей из­ре­кут, и о прав­де Тво­ей воз­ра­ду­ют­ся. Щедр и ми­ло­стив Гос­подь, дол­го­тер­пе­лив и мно­го­мило­стив, благ Гос­подь ко всем, и ми­ло­сти Его – на все де­ла Его. Да про­сла­вят Те­бя, Гос­по­ди, все де­ла Твои, и свя­тые Твои да бла­го­сло­вят Те­бя. О сла­ве Цар­ства Тво­е­го ска­жут, и о мо­гу­ще­стве Тво­ём по­ве­да­ют, что­бы явить сы­нам че­ло­ве­че­ским мо­гу­ще­ство Твоё и сла­ву ве­ли­ко­ле­пия Цар­ства Тво­е­го. Цар­ство Твоё – цар­ство всех ве­ков, и вла­ды­че­ство Твоё – во вся­ком ро­де и ро­де. Ве­рен Гос­подь во всех сло­вах Сво­их и свят во всех де­лах Сво­их. Под­дер­жи­ва­ет Гос­подь всех па­да­ю­щих и под­ни­ма­ет всех по­вер­жен­ных. Очи всех на Те­бя с на­деж­дой взи­ра­ют, и Ты да­ёшь им пи­щу их в своё вре­мя: от­вер­за­ешь Ты ру­ку Твою и на­сы­ща­ешь вся­кое жи­вот­ное по бла­го­во­ле­нию. Пра­ве­ден Гос­подь во всех пу­тях Сво­их и свят во всех де­лах Сво­их. Бли­зок Гос­подь ко всем при­зы­ва­ю­щим Его, всем при­зы­ва­ю­щим Его во ис­тине. Же­ла­ние бо­я­щих­ся Его Он ис­пол­нит, и мо­ле­ние их услы­шит и спа­сёт их. Хра­нит Гос­подь всех лю­бя­щих Его, а всех греш­ни­ков ис­тре­бит. Хва­лу Гос­по­ду из­ре­кут уста мои, и да бла­го­слов­ля­ет вся­кая плоть имя свя­тое Его во­век и во век века.

И кон­ча­ну быв­шу псал­му, гла­го­лем мо­лит­ву трапезы: Впе­ре­ди идет иеро­мо­нах, неся па­на­ги­ар с просфо­рой. По окон­ча­нии псал­ма, вой­дя в тра­пез­ную, про­из­но­сим мо­лит­ву трапезы:
Отче наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на Небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго. Отче наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.
Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Благослови. Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
На­сто­я­тель или свя­щен­ник, дер­жай чре­ду, гла­го­лет: Хри­сте Бо­же, бла­го­сло­ви ястие и пи­тие ра­бом Тво­им, яко свят еси все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Пред­сто­я­тель бла­го­слов­ля­ет тра­пе­зу: Хри­сте Бо­же, бла­го­сло­ви пи­щу и пи­тие ра­бам Тво­им, ибо Ты свят все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.
И мы: Аминь.

И часть, или просфо­ра, иму­щая воз­но­ше­на бы­ти, вла­га­ет­ся в па­на­ги­ар, и сто­ит на устро­ен­ном месте.

И мы: Аминь.

[За­тем на­сто­я­тель де­лит при­не­сен­ную просфо­ру на две ча­сти: первую, от­де­лен­ную во имя Хри­сто­во, кла­дет на блю­до, и раз­дроб­ля­ет на мел­кие ча­сти­цы, ко­то­рые раз­да­ют­ся для вку­ше­ния си­дя­щей за сто­лом бра­тии. Дру­гая же часть, от­де­лен­ная в честь Бо­жи­ей Ма­те­ри, вла­га­ет­ся в па­на­ги­ар и сто­ит на устро­ен­ном ме­сте. ]1

И по вку­ше­нии, тво­ряй слу­же­ние гла­го­лет стих: Мо­лит­ва­ми свя­тых отец на­ших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, по­ми­луй нас. По­сле окон­ча­нии тра­пезы слу­жа­щий брат про­из­но­сит стих: По мо­лит­вам свя­тых от­цов на­ших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш, по­ми­луй нас.
И мы: Аминь. И мы: Аминь.

И во­став­ше глаголем:

Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­яй и пи­та­яй нас от юно­сти на­шея, да­яй пи­щу вся­кой пло­ти: ис­пол­ни ра­до­сти и ве­се­лия серд­ца на­ша, да все­гда вся­кое до­воль­ство иму­ще, пре­и­зоби­лу­ем во вся­кое де­ло бла­гое, во Хри­сте Иису­се Гос­по­де на­шем: с Ним­же Те­бе сла­ва по­до­ба­ет, дер­жа­ва, честь и по­кло­не­ние со Свя­тым Ду­хом, во ве­ки, аминь.

И встав говорим:

Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­ю­щий и пи­та­ю­щий нас от юно­сти на­шей, да­ю­щий пи­щу вся­кой пло­ти! Ис­пол­ни ра­до­сти и ве­се­лия серд­ца на­ши, что­бы мы, вся­кое до­воль­ство имея, бо­га­ты бы­ли на вся­кое доб­рое де­ло, во Хри­сте Иису­се Гос­по­де на­шем, с Ко­то­рым Те­бе сла­ва по­до­ба­ет, власть, честь и по­кло­не­ние, со Свя­тым Ду­хом, во­ве­ки. Аминь.

Сла­ва Те­бе Гос­по­ди, сла­ва Те­бе Свя­тый, сла­ва Те­бе Ца­рю, яко дал еси нам браш­на в ве­се­лие: ис­пол­ни нас и Ду­ха Свя­та­го, да об­ря­щем­ся пред То­бою бла­го­угод­ни и непо­стыд­ни, егда воз­да­си ко­муж­до по де­лом его. Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди! Сла­ва Те­бе, Свя­той! Сла­ва Те­бе, Царь, ибо Ты дал нам пи­щу в ве­се­лие! Ис­пол­ни нас и Ду­ха Свя­то­го, что­бы явить­ся нам угод­ны­ми в очах Тво­их и не по­сты­дить­ся, ко­гда Ты воз­дашь каж­до­му по де­лам его.
Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
И по­ло­жив по­клон, хо­тяй воз­вы­си­ти Пре­свя­тую, гла­го­лет си­це: Бла­го­сло­ви­те мя, от­цы свя­тии, про­сти­те ми, грешному. И тот, кто бу­дет воз­вы­шать просфо­ру, го­во­рит: Бла­го­сло­ви­те ме­ня от­цы свя­тые, про­сти­те мне, грешному.
И мы: Бог про­стит ти, и по­ми­лу­ет тя. И мы: Бог да про­стит те­бе и да по­ми­лу­ет тебя.
И при­ем часть край­ни­ми пер­сты рук, воз­вы­ша­ет ю ма­ло над об­ра­зом Свя­тыя Тро­и­цы, гла­го­ля ве­лег­лас­но: Ве­ли­ко Имя. И воз­вы­сив немно­го просфо­ру над об­ра­зом св. Тро­и­цы в па­на­ги­а­ре, слу­жа­щий воз­гла­ша­ет: Ве­ли­ко имя.
На­сто­я­тель или иерей че­ред­ный: Свя­тыя Троицы. На­сто­я­тель же про­дол­жа­ет: Свя­той Троицы!
И пре­но­ся над об­раз Бо­го­ро­ди­цы, кре­сто­вид­но зна­ме­ну­ет, гла­го­ля: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, по­мо­гай нам. И пе­ре­но­ся просфо­ру к об­ра­зу Бо­го­ро­ди­цы, изоб­ра­жа­ет над ним крест, го­во­ря: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, по­мо­гай нам!
И мы: Тоя мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй, и спа­си нас. И мы: Её мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас.
И гла­го­лем: Бла­жим Тя, вси ро­ди, Бо­го­ро­ди­це Де­во, / в Тя бо Невме­сти­мый Хри­стос Бог наш вме­сти­ти­ся бла­го­во­ли. / Бла­же­ни есмы и мы, пред­ста­тель­ство Тя иму­ще: / день бо и нощь мо­ли­ши­ся о нас и ро­ди хри­сти­ан­стии Тво­и­ми мо­лит­ва­ми утвер­жда­ют­ся. / Тем, вос­пе­ва­ю­ще, во­пи­ем Ти: / ра­дуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою. И го­во­рим: Бла­жен­ною име­ну­ем Те­бя / мы, все ро­ды, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, / ибо бес­пре­дель­ный Бог наш, Хри­стос, / в Те­бе вме­стить­ся бла­го­во­лил. / Бла­жен­ны и мы, имея в Те­бе за­щи­ту, / ибо Ты день и ночь хо­да­тай­ству­ешь о нас, / и ски­пет­ры цар­ства Тво­и­ми моль­ба­ми укреп­ля­ют­ся. / По­то­му, вос­пе­вая, взы­ва­ем Те­бе: / “Ра­дуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою!”
Та­же по­ем: До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну бла­жи­ти Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем. За­тем по­ем: До­стой­но есть во­ис­ти­ну / про­слав­лять Те­бя, Бо­го­ро­ди­цу, / веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
И по еже при­ча­сти­ти­ся всем, гла­го­лет на­сто­я­тель, или священник: Пред­сто­я­тель раз­дроб­ля­ет просфо­ру и раз­да­ёт её ча­сти­цы. По­сле то­го, как все вку­си­ли, го­во­рит пред­сто­я­тель или слу­жа­щий священник:
Во мно­гия мо­лит­вы Пре­чи­стыя Вла­ды­чи­цы на­шея Бо­го­ро­ди­цы, и Прис­но­де­вы Марии. Ра­ди мно­гих мо­литв Пре­чи­стой Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Марии.
И мы: Тоя мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас. И мы: Её мо­лит­ва­ми, Бо­же, по­ми­луй и спа­си нас.
Свя­щен­ник: Ми­ло­стив и щедр Гос­подь, пи­щу да­де бо­я­щим­ся Его, и прав­да Его пре­бы­ва­ет в век века. Свя­щен­ник: Ми­ло­стив и со­стра­да­те­лен Гос­подь: пи­щу дал бо­я­щим­ся Его, и прав­да Его пре­бы­ва­ет в век ве­ка. Пс 110:4Б–5А, 3Б

Та­же, пса­лом 121:

Воз­ве­се­лих­ся о рек­ших мне: в дом Гос­по­день пой­дем. Сто­я­ще бя­ху но­ги на­ша во дво­рех тво­их, Иеру­са­ли­ме. Иеру­са­лим зи­жде­мый яко град, eму­же при­ча­стие eго вку­пе. Та­мо бо взы­до­ша ко­ле­на, ко­ле­на Гос­под­ня, сви­де­ние Из­ра­и­ле­во, ис­по­ве­да­ти­ся име­ни Гос­под­ню, яко та­мо се­до­ша пре­сто­ли на суд, пре­сто­ли в до­му Да­ви­до­ве. Во­про­си­те же яже о ми­ре Иеру­са­ли­ма: и оби­лие лю­бя­щым тя. Бу­ди же мир в си­ле тво­ей и оби­лие в стол­по­сте­нах тво­их. Ра­ди бра­тий мо­их и ближ­них мо­их гла­го­лах убо мир о те­бе. До­му ра­ди Гос­по­да Бо­га на­ше­го взыс­ках бла­гая тебе.

Пса­лом 121

Воз­ве­се­лил­ся я о ска­зав­ших мне: “В дом Гос­по­да мы пой­дём”. Сто­я­ли но­ги на­ши во дво­рах тво­их, Иеру­са­лим. Иеру­са­лим, со­зи­да­е­мый как го­род, чья общ­ность – в его един­стве. Ибо ту­да взо­шли ко­ле­на, ко­ле­на Гос­под­ни, во сви­де­тель­ство Из­ра­и­лю, про­слав­лять имя Гос­подне, ибо там по­став­ле­ны пре­сто­лы для су­да, пре­сто­лы в до­ме Да­ви­до­вом. Про­си­те же то­го, что к ми­ру Иеру­са­ли­ма; и изоби­лие – лю­бя­щим те­бя; да бу­дет же мир в си­ле тво­ей, и изоби­лие в баш­нях твер­дынь тво­их. Ра­ди бра­тьев мо­их и ближ­них мо­их я го­во­рил “мир” о те­бе; ра­ди до­ма Гос­по­да, Бо­га на­ше­го, взыс­кал я бла­га тебе.

Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: По От­че наш: Иерей: Яко Твое есть Цар­ство: Мы же: Аминь. Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь.

Бла­го­да­рим Тя, Хри­сте Бо­же наш, яко на­сы­тил еси нас зем­ных Тво­их благ, не ли­ши нас и небес­на­го Тво­е­го Цар­ствия: но яко по­сре­де уче­ни­ков Тво­их при­шел еси, Спа­се, мир дая им, при­и­ди и к нам, и спа­си нас. Бла­го­да­рим Те­бя, Хри­сте Бо­же наш, что Ты на­сы­тил нас зем­ных Тво­их благ. Не ли­ши нас и Небес­но­го Тво­е­го Цар­ства, но как по­сре­ди уче­ни­ков Сво­их явил­ся Ты, Спа­си­тель, мир да­руя им, при­ди и к нам и спа­си нас.
И аще убо есть Вла­дыч­ний празд­ник, гла­го­лет­ся, Сла­ва, и ныне, кондак празд­ни­ку. Аще же ни, сия. В празд­ни­ки: Сла­ва, и ныне: кондак празд­ни­ка. В непразд­нич­ный день:
Сла­ва: Бо­же отец на­ших, / тво­ряй прис­но с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не оста­ви ми­лость Твою от нас, / но мо­лит­ва­ми их / в ми­ре упра­ви жи­вот наш. Сла­ва: Бо­же от­цов на­ших, / все­гда по­сту­па­ю­щий с на­ми по Тво­ей кро­то­сти, / не уда­ли ми­ло­сти Тво­ей от нас, / но по их моль­бам / мир­но жиз­нью на­шей управляй.
И ныне: Мо­лит­ва­ми, Гос­по­ди, всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы, / Твой мир даждь нам, / и по­ми­луй нас, яко Един щедр. И ныне: Хо­да­тай­ством, Гос­по­ди, / всех свя­тых и Бо­го­ро­ди­цы / Твой мир по­дай нам / и по­ми­луй нас, как Еди­ный Милосердный.
Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Благослови. Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови
Свя­щен­ник гла­го­лет: Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­яй и пи­та­яй нас от сво­их бо­га­тых да­ров, Сво­ею бла­го­да­тию и че­ло­ве­ко­лю­би­ем, все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог, ми­лу­ю­щий и пи­та­ю­щий нас от Сво­их бо­га­тых да­ров Сво­ею бла­го­да­тью и че­ло­ве­ко­лю­би­ем все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.
И мы: Аминь. И мы: Аминь.

При­ме­ча­ния

1 По­дроб­но­сти чи­на, за­клю­чен­ные в квад­рат­ные скоб­ки, взя­ты из из­да­ния: Иерос­хи­мо­нах Авель. Геф­си­ман­ский скит. М. 1867, с. 35.

Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки