Изоб­ра­зи­тель­ные

Вне Ве­ли­кой Че­ты­ре­де­сят­ни­цы, по окон­ча­нии ше­сто­го (или де­вя­то­го) ча­са, чи­та­ют­ся псалмы:
Цер­ков­но­сла­вян­ский Рус­ский
Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Гос­по­да, бла­го­сло­вен еси Господи.

Пса­лом 102:

Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Гос­по­да, и вся внут­рен­няя моя имя свя­тое Его. Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Гос­по­да, и не за­бы­вай всех воз­да­я­ний Его, очи­ща­ю­ща­го вся без­за­ко­ния твоя, ис­це­ля­ю­ща­го вся неду­ги твоя, из­бав­ля­ю­ща­го от ис­тле­ния жи­вот твой, вен­ча­ю­ща­го тя ми­ло­стию и щед­ро­та­ми, ис­пол­ня­ю­ща­го во бла­гих же­ла­ние твое: об­но­вит­ся яко ор­ля юность твоя. Тво­ряй ми­ло­сты­ни Гос­подь, и судь­бу всем оби­ди­мым. Ска­за пу­ти Своя Мо­и­сео­ви, сы­но­вом Из­ра­и­ле­вым хо­те­ния Своя: Щедр и Ми­ло­стив Гос­подь, Дол­го­тер­пе­лив и Мно­го­мило­стив. Не до кон­ца про­гне­ва­ет­ся, ни­же во век враж­ду­ет, не по без­за­ко­ни­ем на­шим со­тво­рил есть нам, ни­же по гре­хом на­шым воз­дал есть нам. Яко по вы­со­те небес­ней от зем­ли, утвер­дил есть Гос­подь ми­лость Свою на бо­я­щих­ся Его. Ели­ко от­сто­ят во­сто­цы от за­пад, уда­лил есть от нас без­за­ко­ния на­ша. Яко­же щед­рит отец сы­ны, ущед­ри Гос­подь бо­я­щих­ся Его. Яко Той позна со­зда­ние на­ше, по­мя­ну, яко персть есмы. Че­ло­век, яко тра­ва дние eго, яко цвет сель­ный, та­ко оцве­тет, яко дух прой­де в нем, и не бу­дет, и не по­зна­ет кто­му ме­ста сво­е­го. Ми­лость же Гос­под­ня от ве­ка и до ве­ка на бо­я­щих­ся Его, и прав­да Его на сы­нех сы­нов, хра­ня­щих за­вет Его, и пом­ня­щих за­по­ве­ди Его тво­ри­ти я. Гос­подь на Небе­си уго­то­ва Пре­стол Свой, и Цар­ство Его все­ми об­ла­да­ет. Бла­го­сло­ви­те Гос­по­да вси Ан­ге­ли Его, силь­нии кре­по­стию, тво­ря­щии сло­во Его, услы­ша­ти глас сло­вес Его. Бла­го­сло­ви­те Гос­по­да вся Си­лы Его, слу­ги Его, тво­ря­щии во­лю Его. Бла­го­сло­ви­те Гос­по­да вся де­ла Его, на вся­ком ме­сте вла­ды­че­ства Его.

Бла­го­слов­ляй, ду­ша моя, Гос­по­да! Бла­го­сло­вен Ты, Господи.

Пса­лом 102

Бла­го­слов­ляй, ду­ша моя, Гос­по­да, и вся внут­рен­ность моя – имя свя­тое Его. Бла­го­слов­ляй, ду­ша моя, Гос­по­да, и не за­бы­вай всех воз­да­я­ний Его: Он про­ща­ет все без­за­ко­ния твои, ис­це­ля­ет все неду­ги твои, из­бав­ля­ет от по­ги­бе­ли жизнь твою, вен­ча­ет те­бя ми­ло­стью и щед­ро­та­ми, ис­пол­ня­ет бла­га­ми же­ла­ние твое, – об­но­вит­ся, как у ор­ла, юность твоя. Тво­рит ми­лость Гос­подь и суд всем оби­жен­ным. Он от­крыл пу­ти Свои Мо­и­сею, сы­нам Из­ра­и­ле­вым – же­ла­ния Свои. Щедр и ми­ло­стив Гос­подь, дол­го­тер­пе­лив и мно­го­мило­стив, не до кон­ца про­гне­ва­ет­ся и не на­век него­ду­ет. Не по без­за­ко­ни­ям на­шим Он со­де­лал нам, и не по гре­хам на­шим воз­дал нам, ибо, по вы­со­те неба от зем­ли, утвер­дил Гос­подь ми­лость Свою к бо­я­щим­ся Его; на сколь­ко от­сто­ит во­сток от за­па­да, уда­лил Он от нас без­за­ко­ния на­ши. Как ми­лу­ет отец сы­нов, по­ми­ло­вал Гос­подь бо­я­щих­ся Его, ибо Он зна­ет со­став наш, пом­нит, что мы – прах. Че­ло­век – как тра­ва дни его, как цвет по­ле­вой, так от­цве­тёт, ибо ды­ха­ние пре­кра­ти­лось в нем – и не бу­дет его, и не узна­ет он бо­лее ме­ста сво­е­го. Ми­лость же Гос­под­ня – от ве­ка и до ве­ка на бо­я­щих­ся Его, и прав­да Его – на сы­нах сы­нов хра­ня­щих за­вет Его и пом­ня­щих за­по­ве­ди Его, что­бы ис­пол­нять их. Гос­подь на небе уго­то­вал пре­стол Свой, и Цар­ство Его всем вла­де­ет. Бла­го­слов­ляй­те Гос­по­да, все Ан­ге­лы Его, силь­ные мо­щью, ис­пол­ня­ю­щие сло­во Его, как толь­ко услы­шат глас слов Его. Бла­го­слов­ляй­те Гос­по­да, все во­ин­ства Его, слу­жи­те­ли Его, ис­пол­ня­ю­щие во­лю Его. Бла­го­слов­ляй­те Гос­по­да, все тво­ре­ния Его, на вся­ком ме­сте вла­ды­че­ства Его.

Сла­ва, пер­вый лик вы­ш­шим гла­сом. И ныне, вто­рый лик.
Па­ки пер­вый лик: Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Гос­по­да, и вся внут­рен­няя моя имя свя­тое Его. Бла­го­сло­вен еси, Господи. Бла­го­слов­ляй, ду­ша моя, Гос­по­да, и вся внут­рен­ность моя – имя свя­тое Его. Бла­го­сло­вен Ты, Господи.
Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Духу. Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Духу!

Пса­лом 145:

Хва­ли, ду­ше моя, Гос­по­да. Вос­хва­лю Гос­по­да в жи­во­те мо­ем, пою Бо­гу мо­е­му, дон­де­же есмь. Не на­дей­те­ся на кня­зи, на сы­ны че­ло­ве­че­ския, в ни­х­же несть спа­се­ния. Изы­дет дух eго и воз­вра­тит­ся в зем­лю свою. В той день по­гиб­нут вся по­мыш­ле­ния eго. Бла­жен, eму­же Бог Иа­ко­вль По­мощ­ник его, упо­ва­ние eго на Гос­по­да Бо­га сво­е­го, со­твор­ша­го небо и зем­лю, мо­ре и вся, яже в них, хра­ня­ща­го ис­ти­ну в век, тво­ря­ща­го суд оби­ди­мым, да­ю­ща­го пи­щу ал­чу­щим. Гос­подь ре­шит око­ван­ныя. Гос­подь умуд­ря­ет слеп­цы. Гос­подь воз­во­дит низ­вер­жен­ныя. Гос­подь лю­бит пра­вед­ни­ки. Гос­подь хра­нит при­шель­цы, си­ра и вдо­ву при­и­мет и путь греш­ных по­гу­бит. Во­ца­рит­ся Гос­подь во век, Бог твой, Си­оне, в род и род.

Пса­лом 145

Хва­ли, ду­ша моя, Гос­по­да. Хва­лить бу­ду Гос­по­да всю жизнь мою, петь Бо­гу мо­е­му, по­ка су­ще­ствую. Не на­дей­тесь на кня­зей, на сы­нов че­ло­ве­че­ских, в ко­то­рых нет спа­се­ния: вый­дет дух его, и он воз­вра­тит­ся в зем­лю свою, в тот день по­гиб­нут все по­мыш­ле­ния его. Бла­жен тот, ко­му Бог Иа­ко­ва – по­мощ­ник его, на­деж­да его – на Гос­по­да Бо­га сво­е­го, со­тво­рив­ше­го небо и зем­лю, мо­ре и все, что в них, хра­ня­ще­го ис­ти­ну во­век, со­вер­ша­ю­ще­го суд оби­жен­ным, да­ю­ще­го пи­щу ал­чу­щим; Гос­подь осво­бож­да­ет уз­ни­ков, Гос­подь умуд­ря­ет сле­пых, Гос­подь под­ни­ма­ет по­вер­жен­ных, Гос­подь лю­бит пра­вед­ных. Гос­подь хра­нит при­шель­цев, си­ро­ту и вдо­ву Он при­мет, а путь греш­ных об­ра­тит в ни­что. Бу­дет цар­ство­вать Гос­подь во­век, Бог Твой, Си­он, – в род и род.

И ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Еди­но­род­ный Сыне и Сло­ве Бо­жий, Без­смер­тен Сый / и из­во­ли­вый спа­се­ния на­ше­го ра­ди / во­пло­ти­ти­ся от Свя­тыя Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии, / непре­лож­но во­че­ло­ве­чи­вый­ся, / рас­п­ный­ся же, Хри­сте Бо­же, смер­тию смерть по­пра­вый, / Един Сый Свя­тыя Тро­и­цы, / спро­слав­ля­е­мый От­цу и Свя­то­му Ду­ху, спа­си нас. Еди­но­род­ный Сын и Сло­во Бо­жие! / Бес­смерт­ный и бла­го­во­лив­ший спа­се­ния на­ше­го ра­ди / во­пло­тить­ся от Свя­той Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии, / неиз­мен­но во­че­ло­ве­чив­ший­ся и рас­пя­тый, Хри­сте Бо­же, / смер­тью смерть по­прав­ший, / Один из Свя­той Тро­и­цы, / про­слав­ля­е­мый со От­цом и Свя­тым Ду­хом, спа­си нас!
По­до­ба­ет ве­да­ти, яко в Ве­ли­кую Че­ты­ре­де­сят­ни­цу не гла­го­лем изоб­ра­зи­тель­ных псал­мов, но по мо­лит­ве: Вла­ды­ко Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Бо­же наш: по­ем По­мя­ни нас, Гос­по­ди, егда при­и­де­ши, во Цар­ствии Тво­ем, со слад­ко­пе­ни­ем, во глас 8‑й. И абие Бла­же­ни ни­щии ду­хом: По кон­це же сти­хом, со­еди­нив­шим­ся двум ли­ком, гла­го­лют си­це: По­мя­ни нас, Гос­по­ди: Воз­глас­но. В Ве­ли­кую же Че­ты­ре­де­сят­ни­цу псал­мы не чи­та­ют­ся, но по мо­лит­ве 9 ча­са по­ют­ся Бла­жен­ны на глас 8, с при­пе­вом: По­мя­ни нас, Гос­по­ди, ко­гда при­дешь во Цар­ствии Тво­ём по­сле каж­до­го стиха.
Вне же Ве­ли­кой Че­ты­ре­де­сят­ни­цы Бла­жен­ны чи­та­ют­ся с тро­па­ря­ми из Ок­то­и­ха или Ми­неи по уставу:
Во Цар­ствии Тво­ем по­мя­ни нас, Гос­по­ди, егда при­и­де­ши, во Цар­ствии Твоем. Во Цар­ствии Тво­ём по­мя­ни нас, Гос­по­ди, ко­гда при­дешь во Цар­ствии Твоём.
Бла­же­ни ни­щии ду­хом, яко тех есть Цар­ство Небесное. Бла­жен­ны ни­щие ду­хом, ибо их есть Цар­ство Небесное.
Бла­же­ни пла­чу­щии, яко тии утешатся. Бла­жен­ны пла­чу­щие, ибо они утешатся.
Бла­же­ни крот­ции, яко тии на­сле­дят землю. на 10: Бла­жен­ны крот­кие, ибо они на­сле­ду­ют землю.
Бла­же­ни ал­чу­щии и жаж­ду­щии прав­ды, яко тии насытятся. Тро­парь

Бла­жен­ны ал­чу­щие и жаж­ду­щие прав­ды, ибо они насытятся.

Бла­же­ни ми­ло­сти­вии, яко тии по­ми­ло­ва­ни будут. Тро­парь

на 8: Бла­жен­ны ми­ло­сти­вые, ибо они по­ми­ло­ва­ны будут.

Бла­же­ни чи­стии серд­цем, яко тии Бо­га узрят. Тро­парь

Бла­жен­ны чи­стые серд­цем, ибо они Бо­га узрят.

Бла­же­ни ми­ро­твор­цы, яко тии сы­но­ве Бо­жии нарекутся. Тро­парь

на 6: Бла­жен­ны ми­ро­твор­цы, ибо они бу­дут на­ре­че­ны сы­на­ми Божиими.

Бла­же­ни из­гна­ни прав­ды ра­ди, яко тех есть Цар­ство Небесное. Тро­парь

Бла­жен­ны го­ни­мые за прав­ду, ибо их есть Цар­ство Небесное.

Бла­же­ни есте, егда по­но­сят вам, и из­же­нут, и ре­кут всяк зол гла­гол на вы лжу­ще, Мене ради. Тро­парь

на 4: Бла­жен­ны вы, ко­гда бу­дут по­но­сить вас и гнать и вся­че­ски непра­вед­но зло­сло­вить за Меня.

Ра­дуй­те­ся и ве­се­ли­те­ся, яко мзда ва­ша мно­га на Небесех. Тро­парь

Ра­дуй­тесь и ве­се­ли­тесь, ибо ве­ли­ка ва­ша на­гра­да на небе­сах. Мф 5:3–12А

И аще убо есть Че­ты­ре­де­сят­ни­ца, со­еди­ня­е­ма оба ли­ка по­ют со слад­ко­пе­ни­ем: По­мя­ни нас, Гос­по­ди: И по­клон един на еди­но коеждо.

Аще же ни, ско­ро. Сла­ва, и ныне:

Тро­парь

Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Духу!

Тро­парь

И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.

Тро­парь

Аще несть ли­тур­гии чи­та­ем Апо­стол и Евангелие. Да­лее, ес­ли не слу­жит­ся Ли­тур­гия, воз­гла­ша­ет­ся про­ки­мен и сле­ду­ют чте­ния из Св. Писания.

Про­ким­ны дневные.
в по­не­дель­ник, глас 4:

Про­ким­ны дневные
В по­не­дель­ник, глас 4

Тво­ряй Ан­ге­лы Своя ду­хи / и слу­ги Своя пла­мень ог­нен­ный. Стих: Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Гос­по­да, Гос­по­ди Бо­же мой, воз­ве­ли­чил­ся еси зело. Ты тво­ришь Ан­ге­лов Сво­их ду­ха­ми, / и слу­жи­те­лей Сво­их – пла­ме­нем ог­нен­ным. Стих: Бла­го­слов­ляй, ду­ша моя, Гос­по­да! Гос­по­ди Бо­же мой, воз­ве­ли­чен Ты весь­ма. Пс 103:4, 1

Во втор­ник, глас 7:

Воз­ве­се­лит­ся пра­вед­ник о Гос­по­де, / и упо­ва­ет на Него. Стих: Услы­ши Бо­же глас мой, вне­гда мо­ли­ти ми ся к Тебе.

Во втор­ник, глас 7

Воз­ве­се­лит­ся пра­вед­ник о Гос­по­де, / и упо­ва­ет на Него. Стих: Услышь, Бо­же, го­лос мой, ко­гда я мо­люсь к Те­бе. Пс 63:11, 2

В сре­ду, глас 3:

В сре­ду, глас 3, песнь Богородицы

Ве­ли­чит ду­ша Моя Гос­по­да, / и воз­ра­до­ва­ся дух Мой о Бо­зе Спа­се Мо­ем. Стих: Яко при­з­ре на сми­ре­ние Ра­бы Сво­ея, се бо, от­ныне убла­жат Мя вси роди. Ве­ли­ча­ет ду­ша Моя Гос­по­да, / и воз­ра­до­вал­ся дух Мой о Бо­ге, Спа­си­те­ле Мо­ем. Стих: Что при­з­рел Он на сми­ре­ние Ра­бы Сво­ей, ибо от­ныне на­зо­вут Ме­ня бла­жен­ной все ро­ды. Лк 1:46–48

В чет­верг, глас 8:

Во всю зем­лю изы­де ве­ща­ние их / и в кон­цы все­лен­ныя гла­го­лы их. Стих: Небе­са по­ве­да­ют сла­ву Бо­жию, / тво­ре­ние же ру­ку Его воз­ве­ща­ет твердь.

В чет­верг, глас 8

Во всю зем­лю вы­шел го­лос их, / и в кон­цы все­лен­ной ре­чи их. Стих: Небе­са про­по­ве­ду­ют сла­ву Бо­жию, о тво­ре­нии же рук Его воз­ве­ща­ет твердь. Пс 18:5, 2

В пят­ни­цу, глас 7:

Воз­но­си­те Гос­по­да Бо­га на­ше­го / и по­кло­няй­те­ся под­но­жию но­гу Его, яко свя­то есть. Стих: Гос­подь во­ца­ри­ся, да гне­ва­ют­ся людие.

В пят­ни­цу, глас 7

Воз­но­си­те Гос­по­да, Бо­га на­ше­го, / и по­кло­няй­тесь под­но­жию ног Его, ибо свя­то оно. Стих: Гос­подь во­ца­рил­ся: пусть гне­ва­ют­ся на­ро­ды! Пс 98:5, 1

В суб­бо­ту, глас 8:

Ве­се­ли­те­ся о Гос­по­де, / и ра­дуй­те­ся пра­вед­нии. Стих: Бла­же­ни, их­же оста­ви­ша­ся без­за­ко­ния и их­же при­кры­ша­ся греси.

В суб­бо­ту, глас 8

Ве­се­ли­тесь о Гос­по­де, / и ра­дуй­тесь, пра­вед­ные. Стих: Бла­жен­ны те, ко­му про­ще­ны без­за­ко­ния и у ко­го по­кры­ты гре­хи. Пс 31:11А, 1

По­мя­ни нас, Гос­по­ди, егда при­и­де­ши, во Цар­ствии Твоем. По­мя­ни нас, Гос­по­ди, ко­гда при­дешь во Цар­ствии Твоём.
По­мя­ни нас, Вла­ды­ко, егда при­и­де­ши, во Цар­ствии Твоем. По­мя­ни нас, Вла­ды­ка, ко­гда при­дешь во Цар­ствии Твоём.
По­мя­ни нас, Свя­тый, егда при­и­де­ши, во Цар­ствии Твоем. По­мя­ни нас, Свя­той, ко­гда при­дешь во Цар­ствии Твоём.
Лик Небес­ный по­ет Тя и гла­го­лет: Свят, Свят, Свят Гос­подь Са­ва­оф, ис­полнь Небо и зем­ля сла­вы Твоея. Хор небес­ный вос­пе­ва­ет Те­бя и взы­ва­ет: “Свят, Свят, Свят, Гос­подь Са­ва­оф, пол­ны небо и зем­ля сла­вою Твоей!”
Стих: При­сту­пи­те к Нему и про­све­ти­те­ся, и ли­ца ва­ша не постыдятся. Стих: При­ди­те к Нему и про­све­ти­тесь, и ли­ца ва­ши не постыдятся.
Лик Небес­ный по­ет Тя и гла­го­лет: Свят, Свят, Свят Гос­подь Са­ва­оф, ис­полнь Небо и зем­ля сла­вы Твоея. Хор небес­ный вос­пе­ва­ет Те­бя и взы­ва­ет: “Свят, Свят, Свят, Гос­подь Са­ва­оф, пол­ны небо и зем­ля сла­вою Твоей!”
Сла­ва: Лик свя­тых Ан­гел и Ар­хан­гел со все­ми Небес­ны­ми си­ла­ми по­ет Тя и гла­го­лет: Свят, Свят, Свят Гос­подь Са­ва­оф, ис­полнь Небо и зем­ля сла­вы Твоея. Сла­ва: Хор свя­тых Ан­ге­лов и Ар­хан­ге­лов со все­ми небес­ны­ми Си­ла­ми вос­пе­ва­ет Те­бя и взы­ва­ет: “Свят, Свят, Свят, Гос­подь Са­ва­оф, пол­ны небо и зем­ля сла­вою Твоей!”
И ныне: И ныне:

Аще несть литургии:

Ве­рую во еди­на­го Бо­га От­ца Все­дер­жи­те­ля, Твор­ца небу и зем­ли, ви­ди­мым же всем и неви­ди­мым. И во еди­на­го Гос­по­да Иису­са Хри­ста, Сы­на Бо­жия, Еди­но­род­на­го, Иже от От­ца рож­ден­на­го преж­де всех век. Све­та от Све­та, Бо­га ис­тин­на от Бо­га ис­тин­на, рож­ден­на, несо­тво­рен­на, еди­но­сущ­на От­цу, Им­же вся бы­ша. Нас ра­ди че­ло­век и на­ше­го ра­ди спа­се­ния сшед­ша­го с небес и во­пло­тив­ша­го­ся от Ду­ха Свя­та и Ма­рии Де­вы и во­че­ло­веч­ша­ся. Рас­пя­та­го же за ны при Пон­тий­стем Пи­ла­те, и стра­дав­ша, и по­гре­бен­на. И вос­крес­ша­го в тре­тий день по Пи­са­ни­ем. И воз­шед­ша­го на Небе­са, и се­дя­ща одес­ную От­ца. И па­ки гря­ду­ща­го со сла­вою су­ди­ти жи­вым и мерт­вым, Его­же Цар­ствию не бу­дет кон­ца. И в Ду­ха Свя­та­го, Гос­по­да, Жи­во­тво­ря­ща­го, Иже от От­ца ис­хо­дя­ща­го, Иже со От­цем и Сы­ном спо­кла­ня­е­ма и ссла­ви­ма, гла­го­лав­ша­го про­ро­ки. Во еди­ну Свя­тую, Со­бор­ную и Апо­столь­скую Цер­ковь. Ис­по­ве­дую еди­но кре­ще­ние во остав­ле­ние гре­хов. Чаю вос­кре­се­ния мерт­вых, и жиз­ни бу­ду­ща­го ве­ка. Аминь.

Сим­вол веры

1 Ве­рую во еди­но­го Бо­га, От­ца, Все­дер­жи­те­ля, Твор­ца неба и зем­ли, все­го и ви­ди­мо­го и неви­ди­мо­го. 2 И во еди­но­го Гос­по­да Иису­са Хри­ста, Сы­на Бо­жия, Еди­но­род­но­го, от От­ца рож­ден­но­го преж­де всех ве­ков, Све­та от Све­та, Бо­га ис­тин­но­го от Бо­га ис­тин­но­го, рож­ден­но­го, несо­тво­рен­но­го, еди­но­сущ­но­го От­цу, че­рез Ко­то­ро­го всё про­изо­шло. 3 Ра­ди нас, лю­дей, и на­ше­го ра­ди спа­се­ния со­шед­ше­го с небес, и во­пло­тив­ше­го­ся от Ду­ха Свя­то­го и Ма­рии Де­вы, и во­че­ло­ве­чив­ше­го­ся. 4 Рас­пя­то­го же за нас при Пон­тии Пи­ла­те, и стра­дав­ше­го, и по­гре­бен­но­го. 5 И вос­крес­ше­го в тре­тий день, по Пи­са­ни­ям. 6 И вос­шед­ше­го на небе­са, и си­дя­ще­го спра­ва от От­ца. 7 И сно­ва гря­ду­ще­го со сла­вою су­дить жи­вых и мёрт­вых, и Цар­ству Его не бу­дет кон­ца. 8 И в Ду­ха Свя­то­го, Гос­по­да, Жи­во­тво­ря­ще­го, от От­ца ис­хо­дя­ще­го, со От­цом и Сы­ном рав­но по­кло­ня­е­мо­го и сла­ви­мо­го, го­во­рив­ше­го чрез про­ро­ков. 9 Во еди­ную, свя­тую, со­бор­ную и апо­столь­скую Цер­ковь. 10 При­знаю од­но Кре­ще­ние для про­ще­ния гре­хов. 11 Ожи­даю вос­кре­се­ния мёрт­вых, 12 и жиз­ни бу­ду­ще­го ве­ка. Аминь.

Осла­би, оста­ви, про­сти, Бо­же, пре­гре­ше­ния на­ша, воль­ная и неволь­ная, / яже в сло­ве и в де­ле, / яже в ве­де­нии и не в ве­де­нии, / яже во дни и в но­щи, / яже во уме и в по­мыш­ле­нии, / вся нам про­сти, яко Благ и Человеколюбец. Ослабь, от­пу­сти, про­сти, Бо­же, со­гре­ше­ния на­ши воль­ные и неволь­ные, со­вер­шён­ные де­лом и сло­вом, со­зна­тель­но и по неве­де­нию, но­чью и днём, в уме и мыс­ли, – всё нам про­сти, как Бла­гой и Человеколюбец.
От­че наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на Небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго. От­че наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.
Иерей: Яко Твое есть Царство: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Царство:
И мы: Аминь. Чтец: Аминь.
И аще убо есть Вла­дыч­ний празд­ник, гла­го­лем его кондак. Аще же при­лу­чит­ся и свя­та­го празд­ну­е­ма­го в нем, гла­го­лет­ся пер­вее свя­та­го. Сла­ва, и ныне, празд­ни­ка. Аще же Ал­ли­лу­иа пе­то, или несть Вла­дыч­ний празд­ник, ни­же свя­та­го празд­ну­е­ма­го, гла­го­ли пер­вее Пре­об­ра­же­ния, та­же (в сре­ду и пя­ток Кре­сту) дне и хра­ма. Аще же есть храм Гос­под­ский, гла­го­ли пер­вее хра­ма, та­же дне, и свя­та­го рядоваго. За­тем в празд­нич­ные дни чи­та­ет­ся кондак празд­ни­ка; ес­ли так­же празд­ну­ет­ся и па­мять свя­то­го, то сна­ча­ла чи­та­ет­ся кондак ему, за­тем – Сла­ва, и ныне: празд­ни­ка. В дни непразд­нич­ные и в по­сты, ко­гда по­ет­ся “Ал­ли­лу­ия”, сна­ча­ла чи­та­ет­ся кондак Пре­об­ра­же­ния или хра­ма Хри­сто­ва (в сре­ду и пят­ни­цу – Св. Кре­сту), за­тем дня сед­ми­цы, свя­то­го хра­ма, свя­то­го днев­но­го, и далее:
Сла­ва: Со свя­ты­ми упо­кой, Христе: Сла­ва: Со свя­ты­ми упокой:
И ныне: Пред­ста­тель­ство хри­сти­ан: или хра­ма Бо­го­ро­ди­цы. В по­не­дель­ник, без­п­лот­ных, та­кож­де во втор­ник Пред­те­чи, и по чину. И ныне: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная: или кондак хра­ма Богородицы.

Кондак Пре­об­ра­же­ния, глас 7:

Пре­об­ра­же­ния, глас 7

На го­ре пре­об­ра­зил­ся еси, / и яко­же вме­ща­ху уче­ни­цы Твои, / сла­ву Твою, Хри­сте Бо­же, ви­де­ша, / да егда Тя узрят рас­пи­на­е­ма, / стра­да­ние убо ура­зу­ме­ют воль­ное, / мiро­ви же про­по­ве­дят, / яко Ты еси во­ис­тин­ну От­чее сияние. На го­ре пре­об­ра­зил­ся Ты, / и, на­сколь­ко мог­ли вме­стить уче­ни­ки Твои, / они сла­ву Твою, Хри­сте Бо­же, со­зер­ца­ли, / что­бы, ко­гда Те­бя уви­дят рас­пи­на­е­мым, / ура­зу­ме­ли, что Твоё стра­да­ние – доб­ро­воль­ное / и ми­ру воз­ве­сти­ли, / что Ты – во­ис­ти­ну От­чее Сияние.

В по­не­дель­ник
кондак Без­п­лот­ных, глас 2:

В по­не­дель­ник,
Бес­плот­ным Си­лам, глас 2

Ар­хи­стра­ти­зи Бо­жии, слу­жи­те­лие Бо­же­ствен­ныя сла­вы, / Ан­ге­лов на­чаль­ни­цы и че­ло­ве­ков на­став­ни­цы, / по­лез­ное нам про­си­те и ве­лию ми­лость, / яко Без­п­лот­ных Архистратизи. Ар­хи­стра­ти­ги Бо­жии, слу­жи­те­ли Бо­же­ствен­ной Сла­вы, / Ан­ге­лов на­чаль­ни­ки и лю­дей на­став­ни­ки, / по­лез­ное нам ис­про­си­те и ве­ли­кую ми­лость, / как бес­плот­ных Архистратиги.

Во втор­ник
Пред­те­чи кондак, глас 2. По­до­бен: Выш­них ищя:

Во втор­ник,
св. Иоан­ну Пред­те­че, глас 2

Про­ро­че Бо­жий и Пред­те­че бла­го­да­ти, / гла­ву твою, яко ши­пок свя­щен­ней­ший от зем­ли об­рет­ше, / ис­це­ле­ния все­гда при­ем­лем, / ибо па­ки, яко­же преж­де / в ми­ре про­по­ве­ду­е­ши покаяние. Про­рок Бо­жий и Пред­те­ча бла­го­да­ти, / гла­ву твою как свя­щен­ней­шую ро­зу в зем­ле об­ре­тя, / мы все­гда по­лу­ча­ем ис­це­ле­ния, / ибо сно­ва, как и преж­де, / ты воз­ве­ща­ешь в ми­ре о покаянии.

В сре­ду и пяток,
глас 4:

В сре­ду и пятницу,
Св. Кре­сту, глас 4

Воз­не­сый­ся на Крест во­лею, / те­зо­име­ни­то­му Тво­е­му но­во­му жи­тель­ству / щед­ро­ты Твоя да­руй, Хри­сте Бо­же, / воз­ве­се­ли нас си­лою Тво­ею, / по­бе­ды дая нам на со­по­ста­ты, / по­со­бие иму­щим Твое oру­жие ми­ра, / непо­бе­ди­мую победу. Воз­не­сен­ный на Крест доб­ро­воль­но, / со­имен­но­му Те­бе но­во­му на­ро­ду / ми­ло­сти Твои да­руй, Хри­сте Бо­же; / воз­ве­се­ли си­лою Тво­ею вер­ных лю­дей Тво­их, / по­да­вая им по­бе­ды над вра­га­ми, / – да име­ют они по­мощь от Те­бя, / ору­жие ми­ра, непо­бе­ди­мый знак победы.

В чет­вер­ток
свя­тых Апо­сто­лов, глас 2:

В чет­верг,
св. Апо­сто­лам, глас 2

Твер­дыя и Бо­го­ве­щан­ныя про­по­ве­да­те­ли, / верх уче­ник Тво­их, Гос­по­ди, / при­ял еси в на­сла­жде­ние бла­гих Тво­их и по­кой: / бо­лез­ни бо онех и смерть при­ял еси па­че вся­ка­го все­пло­дия, / Едине, све­дый сердечная. Непо­ко­ле­би­мых и бо­го­глас­ных про­по­вед­ни­ков, / выс­ших из уче­ни­ков Тво­их, Гос­по­ди, / Ты при­нял в на­сла­жде­ние благ Тво­их и по­кой; / ибо тру­ды их и смерть при­знал Ты выс­ши­ми вся­кой жерт­вы, / Один, зна­ю­щий то, что в сердцах.

В той­же день,
свя­та­го Ни­ко­лая, глас 3:

В тот же день,
св. Ни­ко­лаю, глас 3

В Ми­рех, свя­те, свя­щен­но­дей­стви­тель по­ка­зал­ся еси, / Хри­сто­во бо, пре­по­добне, Еван­ге­лие ис­пол­нив, / по­ло­жил еси ду­шу твою о лю­дех тво­их / и спасл еси непо­вин­ныя от смер­ти. / Се­го ра­ди освя­тил­ся еси, / яко ве­ли­кий та­ин­ник Бо­жия благодати. В Ми­рах ты, свя­той, явил­ся со­вер­ши­те­лем свя­щен­но­дей­ствий, / ибо Хри­сто­во Еван­ге­лие ис­пол­нив, / по­ло­жил ты, пре­по­доб­ный, ду­шу свою за лю­дей тво­их / и непо­вин­ных спас от смер­ти; / по­то­му был ты освя­щен, / как ве­ли­кий слу­жи­тель та­инств Бо­жи­ей благодати.

В суб­бо­ту
егда гла­го­лем, Сла­ва, глас 8:

В суб­бо­ту,
Сла­ва, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой / Хри­сте, ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.

И ныне, на­сто­я­щий му­че­ни­чен, глас 8:

И ныне, глас 8

Яко на­чат­ки есте­ства, На­са­ди­те­лю тва­ри, / все­лен­ная при­но­сит Ти, Гос­по­ди, бо­го­нос­ныя му­че­ни­ки, / тех мо­лит­ва­ми в ми­ре глу­бо­це / Цер­ковь Твою, жи­тель­ство Твое, / Бо­го­ро­ди­цею со­блю­ди, Многомилостиве. Как пер­вые пло­ды при­ро­ды На­са­ди­те­лю все­го тво­ре­ния / все­лен­ная при­но­сит, Те­бе, Гос­по­ди, бо­го­нос­ных му­че­ни­ков. / Их моль­ба­ми и хо­да­тай­ством Бо­го­ро­ди­цы, / Цер­ковь Твою – Твой на­род / в ми­ре глу­бо­ком со­хра­ни, Многомилостивый.

Сие же гла­го­лет­ся на кийж­до день, кро­ме субботы:

Во все дни, кро­ме субботы

Сла­ва, глас 8: Со свя­ты­ми упо­кой / Хри­сте, ду­ши раб Тво­их, / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная.

И ныне, глас 6: Пред­ста­тель­ство хри­сти­ан непо­стыд­ное, / хо­да­тай­ство ко Твор­цу непре­лож­ное, / не пре­зри греш­ных мо­ле­ний гла­сы, / но пред­ва­ри, яко Бла­гая, на по­мощь нас, вер­но зо­ву­щих Ти: / уско­ри на мо­лит­ву и пот­щи­ся на умо­ле­ние, / пред­ста­тель­ству­ю­щи прис­но, Бо­го­ро­ди­це, чту­щих Тя.

Сла­ва, глас 8: Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, ду­ши ра­бов Тво­их, / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.

И ныне, глас 6: За­щи­та хри­сти­ан на­деж­ная, / Хо­да­тай­ство ко Твор­цу неиз­мен­ное! / Мо­лит­вен­ных го­ло­сов греш­ни­ков не пре­зри, / но ско­ро при­ди, как Бла­гая, на по­мощь нам, / с ве­рою взы­ва­ю­щим Те­бе: / “По­спе­ши с за­ступ­ле­ни­ем и ускорь мо­ле­ние, Бо­го­ро­ди­ца, / все­гда за­щи­щая чту­щих Тебя!”

Или кондак хра­ма Богородицы.

И аще есть Четыредесятница:

Гос­по­ди, по­ми­луй, 40. Сла­ва, и ныне:

Ес­ли Ве­ли­кая Четыредесятница:

Гос­по­ди, по­ми­луй. 40 Сла­ва, и ныне:

Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем. Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче. Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче.
Свя­щен­ник: Бо­же, ущед­ри ны и бла­го­сло­ви ны, про­све­ти ли­це Твое на ны и по­ми­луй ны. Свя­щен­ник: Бо­же, сжаль­ся над на­ми и бла­го­сло­ви нас; яви нам свет ли­ца Тво­е­го и по­ми­луй нас.
И мы: Аминь. Чтец: Аминь.
И изоб­ра­жен­ныя по­кло­ны 16, с мо­лит­вою свя­та­го Ефрема. И мо­лит­ва св. Еф­ре­ма Си­ри­на с 16 поклонами:
Гос­по­ди и Вла­ды­ко жи­во­та мо­е­го, дух празд­но­сти, уны­ния, лю­бо­на­ча­лия, и празд­но­сло­вия не даждь ми. По­клон. Гос­по­ди и Вла­ды­ка жиз­ни мо­ей! Ду­ху празд­но­сти, су­ет­но­сти, вла­сто­лю­бия и празд­но­сло­вия не пре­дай ме­ня. (По­клон)
Дух же це­ло­муд­рия, сми­рен­но­муд­рия, тер­пе­ния, и люб­ве, да­руй ми ра­бу Тво­е­му. По­клон. Дух же це­ло­муд­рия, сми­рен­но­муд­рия, тер­пе­ния и люб­ви да­руй мне, ра­бу тво­е­му. (По­клон)
Ей, Гос­по­ди Ца­рю, да­руй ми зре­ти моя пре­гре­ше­ния, и не осуж­да­ти бра­та мо­е­го, яко бла­го­сло­вен еси во ве­ки ве­ков, аминь. По­клон. Да, Гос­по­ди-Царь, дай мне ви­деть мои со­гре­ше­ния и не осуж­дать бра­та мо­е­го, ибо Ты бла­го­сло­вен во ве­ки ве­ков. Аминь. (По­клон)
Та­же ма­лых 12, гла­го­лю­ще на кийж­до по­клон: Бо­же, очи­сти мя грешнаго. Так­же 12 ма­лых по­кло­нов с мо­лит­вой: Бо­же, очи­сти ме­ня, грешного.
И па­ки по­сле­ди мо­лит­ву всю: Гос­по­ди и Вла­ды­ко жи­во­та мо­е­го: И по­клон един великий. И сно­ва всю мо­лит­ву: Гос­по­ди и Вла­ды­ка жиз­ни мо­ей: и один ве­ли­кий поклон.
И по еже во­ста­ти нам, на­чи­на­ет пред­сто­я­тель ве­чер­ню: При­и­ди­те, по­кло­ним­ся: три­жды. И пред­на­чи­на­тель­ный пса­лом: Бла­го­сло­ви ду­ше моя Господа: Ес­ли нет ли­тур­гии Пре­ждео­свя­щен­ных Да­ров, то на­чи­на­ем ве­чер­ню: При­ди­те, по­кло­ним­ся:(3) и пса­лом 103.
Аще же ли­тур­гия Пре­ждео­свя­щен­ных:

Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: От­че наш: Иерей: Яко Твое есть Цар­ство: Мы же: Аминь. Гос­по­ди, по­ми­луй, 12. Все­свя­тая Троице:

Ес­ли со­вер­ша­ем ли­тур­гию Пре­ждео­свя­щен­ных Да­ров, то по­сле по­кло­нов: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь. Гос­по­ди, по­ми­луй. (12) И мо­лит­ву: Все­свя­тая Тро­и­ца: (смот­ри ниже).
Свя­щен­ник: Пре­муд­рость. Свя­щен­ник: Пре­муд­рость.
Лик: До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну бла­жи­ти Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную и Ма­терь Бо­га нашего. Хор: До­стой­но есть во­ис­ти­ну / про­слав­лять Те­бя, Бо­го­ро­ди­цу, / веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га нашего.
Иерей: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. Свя­щен­ник: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас!
Лик: Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу Тя величаем. Хор: Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Иерей: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе.
Лик: Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Хор: Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
И от­пуст. Свя­щен­ник про­из­но­сит от­пуст, на ко­то­ром по­ми­на­ет свя­тых дня, и на­чи­на­ем Литургию.
Аще же несть Че­ты­ре­де­сят­ни­ца, по кондаках: Ес­ли нет Че­ты­ре­де­сят­ни­цы, то по­сле кондаков:
Гос­по­ди, по­ми­луй, 12.

И мо­лит­ву: Все­свя­тая Тро­и­це, Еди­но­сущ­ная Дер­жа­во, Нераз­дель­ное Цар­ство, всех бла­гих Ви­на: бла­го­во­ли же и о мне, греш­нем, утвер­ди, вра­зу­ми серд­це мое и всю мою оты­ми сквер­ну. Про­све­ти мою мысль, да вы­ну слав­лю, пою, и по­кла­ня­ю­ся, и гла­го­лю: Един Свят, Един Гос­подь, Иисус Хри­стос во сла­ву Бо­га От­ца, аминь.

Гос­по­ди, по­ми­луй. (12)

И мо­лит­ва: Все­свя­тая Тро­и­ца, еди­но­сущ­ное Вла­ды­че­ство, нераз­дель­ное Цар­ство, Ви­нов­ни­ца всех благ! Бла­го­во­ли же и о мне, греш­ном: утвер­ди, вра­зу­ми серд­це моё и уда­ли от ме­ня вся­кую сквер­ну, про­све­ти моё по­мыш­ле­ние, что­бы мне все­гда сла­вить, вос­пе­вать, по­кло­нять­ся и вос­кли­цать: “Один Свят, один Гос­подь, Иисус Хри­стос, во сла­ву Бо­га От­ца”. Аминь.

Бу­ди имя Гос­подне бла­го­сло­ве­но от ныне и до ве­ка. Три­жды. Да бу­дет имя Гос­подне бла­го­сло­вен­но от­ныне и до ве­ка. (3)
Сла­ва, и ныне: Сла­ва, и ныне:

Пса­лом 33:

Бла­го­слов­лю Гос­по­да на вся­кое вре­мя, вы­ну хва­ла Его во устех мо­их. О Гос­по­де по­хва­лит­ся ду­ша моя, да услы­шат крот­цыи и воз­ве­се­лят­ся. Воз­ве­ли­чи­те Гос­по­да со мною и воз­не­сем имя Его вку­пе. Взыс­ках Гос­по­да и услы­ша мя, и от всех скор­бей мо­их из­ба­ви мя. При­сту­пи­те к Нему и про­све­ти­те­ся, и ли­ца ва­ша не по­сты­дят­ся. Сей ни­щий воз­з­ва, и Гос­подь услы­ша и, и от всех скор­бей eго спа­се и. Опол­чит­ся Ан­гел Гос­по­день окрест бо­я­щих­ся Его, и из­ба­вит их. Вку­си­те и ви­ди­те, яко благ Гос­подь; бла­жен муж, иже упо­ва­ет Нань. Бой­те­ся Гос­по­да, вси свя­тии Его, яко несть ли­ше­ния бо­я­щым­ся Его. Бо­га­тии об­ни­ща­ша и взал­ка­ша, взыс­ка­ю­щии же Гос­по­да не ли­шат­ся вся­ка­го бла­га. При­и­ди­те, ча­да, по­слу­шай­те мене, стра­ху Гос­под­ню на­учу вас. Кто есть че­ло­век хо­тяй жи­вот, лю­бяй дни ви­де­ти бла­ги? Удер­жи язык твой от зла, и устне твои, еже не гла­го­ла­ти льсти. Укло­ни­ся от зла и со­тво­ри бла­го. Взы­щи ми­ра, и по­же­ни и. Очи Гос­под­ни на пра­вед­ныя, и уши Его в мо­лит­ву их. Ли­це же Гос­подне на тво­ря­щыя злая, еже по­тре­би­ти от зем­ли па­мять их. Воз­зва­ша пра­вед­нии, и Гос­подь услы­ша их, и от всех скор­бей их из­ба­ви их. Близ Гос­подь со­кру­шен­ных серд­цем, и сми­рен­ныя ду­хом спа­сет. Мно­ги скор­би пра­вед­ным, и от всех их из­ба­вит я Гос­подь. Хра­нит Гос­подь вся ко­сти их, ни еди­на от них со­кру­шит­ся. Смерть греш­ни­ков лю­та, и нена­ви­дя­щии пра­вед­на­го пре­гре­шат. Из­ба­вит Гос­подь ду­шы раб Сво­их, и не пре­гре­шат вси, упо­ва­ю­щии на Него.

Пса­лом 33

Бу­ду бла­го­слов­лять Гос­по­да во вся­кое вре­мя, хва­ла Ему все­гда на устах мо­их. В Гос­по­де вос­хва­лит­ся ду­ша моя, – да услы­шат крот­кие и воз­ве­се­лят­ся. Воз­ве­личь­те Гос­по­да со мною и воз­не­сём имя Его вме­сте. Я взыс­кал Гос­по­да, и Он услы­шал ме­ня, и от всех скор­бей мо­их из­ба­вил ме­ня. При­ди­те к Нему и про­све­ти­тесь, и ли­ца ва­ши не по­сты­дят­ся. Этот ни­щий воз­звал, и Гос­подь услы­шал его, и от всех скор­бей его спас его. Опол­чит­ся Ан­гел Гос­по­день во­круг бо­я­щих­ся Его и из­ба­вит их. Вку­си­те, и уви­ди­те, что благ Гос­подь, – бла­жен муж, ко­то­рый упо­ва­ет на Него. Бой­тесь Гос­по­да, все свя­тые Его, ибо нет недо­стат­ка у бо­я­щих­ся Его. Бо­га­тые об­ни­ща­ли и ста­ли го­ло­дать, а ищу­щие Гос­по­да не по­тер­пят нуж­ды ни в ка­ком бла­ге. При­ди­те, де­ти, по­слу­шай­те ме­ня, стра­ху Гос­под­ню на­учу вас. Кто – че­ло­век, же­ла­ю­щий жить, кто хо­чет уви­деть доб­рые дни? Удер­жи язык свой от зла и уста свои от ко­вар­ных ре­чей. Укло­нись от зла и со­тво­ри доб­ро, взы­щи ми­ра и устре­мись к нему: очи Гос­под­ни – на пра­вед­ных, и уши Его – к мо­лит­ве их; но ли­цо Гос­подне – на тво­ря­щих зло, что­бы ис­тре­бить с зем­ли па­мять о них. Воз­зва­ли пра­вед­ные – и Гос­подь услы­шал их, и от всех скор­бей их из­ба­вил их. Близ­ко Гос­подь к со­кру­шён­ным серд­цем и сми­рен­ных ду­хом спа­сёт. Мно­го скор­бей у пра­вед­ных – и от всех их из­ба­вит их Гос­подь. Хра­нит Гос­подь все ко­сти их, ни од­на из них не со­кру­шит­ся. Смерть греш­ни­ков зла, и нена­ви­дя­щие пра­вед­но­го по­гре­шат. Из­ба­вит Гос­подь ду­ши ра­бов Сво­их, и не по­гре­шат все, упо­ва­ю­щие на Него.

И по воз­гла­се: Премудрость. По­сле это­го свя­щен­ник: Пре­муд­рость.
Лик: До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну бла­жи­ти Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную и Ма­терь Бо­га нашего. Хор: До­стой­но есть во­ис­ти­ну / про­слав­лять Те­бя, Бо­го­ро­ди­цу, / веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га нашего.
Иерей: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­це, спа­си нас. Свя­щен­ник: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас!
Лик: Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем. Хор: Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Иерей: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе.
Лик: Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Хор: Сла­ва, и ныне, Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.
И бы­ва­ет отпуст. Свя­щен­ник про­из­но­сит от­пуст, на ко­то­ром по­ми­на­ет свя­тых дня.
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки