Ка­нон му­че­ни­ку Трифону

Тро­парь, глас 4

Муче­ник Твой, Гос­по­ди, Три­фон, / во стра­да­нии сво­ем ве­нец при­ят нетлен­ный от Те­бе, Бо­га на­ше­го: / име­яй бо кре­пость Твою, / му­чи­те­лей низ­ло­жи, / со­кру­ши и де­мо­нов немощ­ныя дер­зо­сти. / То­го мо­лит­ва­ми / спа­си ду­ши наша. Муче­ник Твой, Гос­по­ди, Три­фон, / по­дви­гом сво­им ве­нец нетлен­ный по­лу­чил от Те­бя, Бо­га на­ше­го; / ибо он, имея си­лу Твою, / му­чи­те­лей низ­ло­жил, / со­кру­шил и де­мо­нов немощ­ные дер­зо­сти. / По мо­лит­вам его, Хри­сте Бо­же, / спа­си ду­ши наши.

Иной тро­парь, глас 4

Пи­щи Бо­же­ствен­ныя, треб­ла­женне, / на­сла­жда­я­ся на Небе­сех неоскуд­но, / сла­вя­щих пес­нь­ми па­мять твою по­крый / и со­хра­ни от вся­кия нуж­ды, / от­же­ни вре­дя­щих ни­вам жи­вот­ных, / да те­бе от люб­ве во­пи­ем все­гда: / ра­дуй­ся, Три­фоне, му­че­ни­ков укрепление. Рос­ко­шью Бо­же­ствен­ною на небесах/ на­сла­жда­ясь обиль­но, треб­ла­жен­ный, / сла­вя­щих пес­но­пе­ни­я­ми па­мять твою / по­крой и со­хра­ни от вся­кой бе­ды, / от­го­ни вре­дя­щих ни­вам жи­вот­ных, / дабы мы те­бе по люб­ви взы­ва­ли все­гда: / “Ра­дуй­ся, Три­фон, му­че­ни­ков укрепление!”

КА­НОН, ГЛАС 8

Песнь 1

Ир­мос: Во­ду про­шед, яко су­шу, / и еги­пет­ска­го зла из­бе­жав, / из­ра­иль­тя­нин во­пи­я­ше: / Из­ба­ви­те­лю и Бо­гу на­ше­му поим. Ир­мос: По во­де прой­дя, как по су­ше, / и еги­пет­ско­го раз­вра­ще­ния из­бе­жав, / из­ра­иль­тя­нин взы­вал: / “Из­ба­ви­те­лю и Бо­гу на­ше­му воспоем!”
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Во­ис­ти­ну Бо­же­ствен­ныя на Небе­сех сла­до­сти на­сла­жда­я­ся, / яко непо­бе­дим стра­да­лец, / тво­и­ми мо­лит­ва­ми ду­шу мою из­ба­ви от стра­стей смущения. Во­ис­ти­ну рос­ко­шью бо­же­ствен­ной на­сла­жда­ясь на Небе­сах, / как непо­бе­ди­мый по­движ­ник, / тво­и­ми моль­ба­ми ду­шу мою из­бавь / от стра­стей смущения.
Гла­го­лы Бо­же­ствен­ны­ми огла­си­вся, / со­вер­шил еси сия пре­славне де­я­тель­но, / свя­ты­ню воз­лю­бив и це­ло­муд­рие облобызав. Гла­го­ла­ми бо­же­ствен­ны­ми огла­сив­шись, / ты их ис­пол­нил, все­слав­ный, де­лом, / свя­ты­ню воз­лю­бив и це­ло­муд­рие облобызав.
Сла­ва: Был еси ис­тин­но пас­тырь, / па­сый ду­ши тво­ея в муд­ро­сти по­мыш­ле­ния, / ду­ши об­ра­щая за­блуж­да­ю­щия / и Бо­гу при­во­дя, славне. Сла­ва: Был ты ис­тин­ным пас­ты­рем, / пас­шим в муд­ро­сти ду­ши сво­ей по­мыш­ле­ния, / об­ра­щая ду­ши за­блуж­да­ю­щих­ся / и при­во­дя их к Бо­гу, славный.
И ныне: Про­све­ща­е­ши мя си­я­ни­ем мыс­лен­ным, / оси­я­ние сла­вы рожд­шая От­чее, / Все­не­по­роч­ная От­ро­ко­ви­це, / и мрак гре­хов­ный разори. И ныне: Про­све­ща­ешь Ты ме­ня све­том мыс­лен­ным, / Все­не­по­роч­ная От­ро­ко­ви­ца, / Си­я­ние От­чей сла­вы ро­див­шая, / и мрак гре­ха рассеявшая.

Песнь 3

Ир­мос: Ты еси утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к Те­бе, Гос­по­ди, / Ты еси Свет омра­чен­ных, / и по­ет Тя дух мой. Ир­мос: Ты – утвер­жде­ние / при­бе­га­ю­щих к Те­бе, Гос­по­ди, / Ты – Свет омра­чен­ным, / и Те­бя вос­пе­ва­ет дух мой.
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
При­ту­пил еси си­лу гор­да­го, / слав­ный му­че­ни­че Хри­стов, / свы­ше оде­яв­ся силою. Укро­тил ты си­лу гор­до­го, / слав­ный му­че­ник Хри­стов, / об­лек­шись си­лою Всевышнего.
Пло­тию об­ло­жен, / ша­та­ния без­п­лот­на­го уга­сил еси вра­га / и во­пло­щен­на­го Бо­га Сло­ва про­по­ве­дал еси. Пло­тию об­ле­чен­ный, / уга­сил ты над­мен­ность бес­плот­но­го вра­га / и про­по­ве­дал во­пло­щен­но­го Бога-Слово.
Сла­ва: Еди­ным ток­мо при­ше­стви­ем тво­им / ду­хи лу­кав­ствия от­го­ня­ют­ся, / Ду­ха Свя­та­го го­ни­ми благодатию. Сла­ва: Од­ним толь­ко при­ше­стви­ем тво­им / ду­хи лу­ка­вые бе­гут, / го­ни­мые Ду­ха Свя­то­го благодатью.
И ныне: Имея Тя по­мощь, не по­сты­жду­ся, / Пре­чи­стая Ма­ти Бо­жия, / имея Тя пред­ста­тель­ни­цу Жиз­ни мо­ея, спасуся. И ныне: Имея в Те­бе по­мощь, / Пре­чи­стая Ма­терь Бо­жия, / я не по­сты­жусь; / имея Те­бя по­кро­ви­тель­ни­цей / жиз­ни мо­ей, спасусь.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 4. По­до­бен: Ско­ро предвари:

Бо­лез­нь­ми, бла­женне, на­сла­жда­я­ся плот­ски­ми, / Бо­же­ствен­ную и небо­лез­нен­ную пи­щу до­стой­но вос­при­ял еси, / ве­нец без­смер­тия от Бо­га при­ем. / Тем­же и ис­це­ле­ний ре­ки ис­то­ча­е­ши / лю­бо­вию при­бе­га­ю­щим, му­че­ни­че, в кров твой. Как буд­то на­сла­жда­ясь пло­ти стра­да­ни­я­ми, бла­жен­ный, / Бо­же­ствен­ную и без­бо­лез­нен­ную усла­ду ты до­стой­но по­лу­чил, / при­няв ве­нец бес­смер­тия от Бо­га. / По­то­му и ис­це­ле­ний ре­ки ис­то­ча­ешь / с лю­бо­вью при­бе­га­ю­щим, му­че­ник, под кров твой.

Песнь 4

Ир­мос: Услы­шах, Гос­по­ди, / смот­ре­ния Тво­е­го та­ин­ство, / ра­зу­мех де­ла Твоя, / и про­сла­вих Твое Божество. Ир­мос: Услы­шал я, Гос­по­ди, / о та­ин­стве Тво­е­го про­мыс­ла, / ура­зу­мел де­ла Твои, / и про­сла­вил Твоё Божество.
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Зря­щих уди­вил еси тер­пе­ния, бла­женне, твер­до­стию: / му­ки бо пре­тер­пел еси, / яко в чуж­дем страж­да те­ле­си, / муд­ре Трифоне. Взи­рав­ших на те­бя ти­ра­нов / ты по­ра­зил сво­ей твер­до­стью, бла­жен­ный, / ибо му­ки пре­тер­пел, / стра­дая как бы в чу­жом те­ле, / (муд­рый Трифон).
Пи­тал­ся еси, бла­женне, ра­на­ми бо­лез­ней, би­емь, / ныне же на­сла­жда­е­ши­ся чи­стее, / прис­но­сущ­ныя сла­вы насыщаяся. На­сла­ждал­ся ты, бла­жен­ный, / бо­лез­нен­ны­ми му­ка­ми уязв­ля­е­мый, / ныне же чи­стей­ши­ми усла­да­ми / веч­ной сла­вы насыщаешься.
Сла­ва: Стру­же­му те­ле­си тво­е­му / же­лез­ных ног­тей остро­тою, / вжи­ля­ше­ся, чудне, тво­ея ду­ши кре­пость Бо­же­ствен­ною благодатию. Сла­ва: Ко­гда стро­га­ли те­ло твое, / ост­ры­ми же­лез­ны­ми ког­тя­ми, чуд­ный, / укреп­ля­лась си­ла тво­ей ду­ши / бо­же­ствен­ною благодатью.
И ныне: На Тя упо­ва­ние мое все воз­ла­гаю, / Ма­ти Де­во: / ду­шу мою со­хра­ни, яже Бо­га рожд­шая, Спа­са моего. И ныне: На Те­бя я все упо­ва­ние мое / воз­ла­гаю, Ма­терь-Де­ва: / ду­шу мою со­хра­ни, / Бо­га ро­див­шая, Спа­си­те­ля Своего.

Песнь 5

Ир­мос: Утре­ню­ю­ще, во­пи­ем Ти: / Гос­по­ди, спа­си ны, / Ты бо еси Бог наш, / раз­ве Те­бе, ино­го не вемы. Ир­мос: С рас­све­та бодр­ствуя, / мы взы­ва­ем к Те­бе, Гос­по­ди: / “Спа­си нас, ибо Ты Бог наш; / кро­ме Те­бя мы ино­го не знаем!”
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Ку­ми­ры пре­лест­ныя упразд­нил еси, стра­сто­терп­че, / ток­мо бо воз­лю­бил еси / Хри­сто­ву об­ра­зу покланятися. Ку­ми­ры лож­ные ты уни­что­жил, стра­сто­тер­пец, / ибо ис­тин­но воз­лю­бил / Бо­жье­му об­ра­зу служение.
Ра­зу­мев пре­свет­лую, славне стра­сто­терп­че, / бла­го­дать Бо­га на­ше­го, / тоя ра­ди по­стра­дал еси. Ура­зу­мев, слав­ный стра­сто­тер­пец, / Бо­га на­ше­го бла­го­дать пре­свет­лую, / ра­ди нее ты по­стра­дал.*
Сла­ва: Бо­же­ствен­ною оза­ри­вся бла­го­да­тию, / усерд­но, стра­даль­че, / Хри­ста ра­ди по­стра­дал еси. Сла­ва: Бо­же­ствен­ною оза­рив­шись бла­го­да­тию, ты, стра­да­лец, / усерд­но Хри­ста ра­ди по­стра­дал.*
И ныне: Неиз­ре­чен­но бысть за­ча­тие Твое, / и Рож­де­ство неска­зан­но: / пре­бы­ла бо еси Чи­стая Приснодева. И ныне: Неизъ­яс­ни­мо бы­ло за­ча­тие То­бой Хри­ста, / и рож­де­ство Его неиз­ре­чен­но: / ибо пре­бы­ла ты чи­стой, (Прис­но­де­ва).

Песнь 6

Ир­мос: Очи­сти мя, Спа­се, / мно­га бо без­за­ко­ния моя, / и из глу­би­ны зол воз­ве­ди, мо­лю­ся, / к Те­бе бо возо­пих, и услы­ши мя, / Бо­же спа­се­ния моего. Ир­мос: Сми­луй­ся на­до мной, Спа­си­тель, – / ибо мно­го­чис­лен­ны без­за­ко­ния мои, – / и из глу­би­ны зол из­ве­ди, мо­лю; / ибо к Те­бе я воз­звал, – и Ты услышь ме­ня, / Бо­же спа­се­ния моего!
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Из­су­шив мерз­кия жерт­вы, / и при­но­ше­ния сквер­ная, и неистов­ства идоль­ская, / тво­и­ми кро­вь­ми, славне, на­по­ил еси / вся цер­ков­ная бла­го­род­ная, Три­фоне, прозябения. Ис­су­шив мерз­кие воз­ли­я­ния / и жерт­во­при­но­ше­ний сквер­ны, / и неистов­ства идоль­ские, / по­то­ка­ми тво­ей кро­ви, Три­фон слав­ный, / ты все бла­го­род­ные цер­ков­ные по­бе­ги оросил.
Сла­ва: Стру­пи му­че­ни­че­стии, яко ми­ро, бла­го­уха­ют, / кровь стра­да­лец ис­то­ча­ет ис­це­ле­ния, / остан­цы же те­ла ду­ши освя­ща­ют / ве­рою ка­са­ю­щих­ся им. Сла­ва: Вла­га му­че­ни­ков как мv­ро бла­го­уха­ет, / кровь по­движ­ни­ков ис­то­ча­ет ис­це­ле­ния, / прах их те­ла освя­ща­ет ду­ши / с ве­рою слу­жа­щих им.
И ныне: Яко оду­шев­лен ки­вот, / при­я­ла еси Сло­во Без­на­чаль­ное, / яко Свя­тое Свя­ти­ли­ще, Зи­жди­те­ля вме­сти­ла еси, / яко Пре­стол ог­не­зра­чен, но­си­ши Вла­ды­ку, Бо­го­ма­ти, всея твари. И ныне: Как оду­шев­лен­ный ков­чег / при­ня­ла Ты Сло­во без­на­чаль­ное, / как Свя­тое Свя­ти­ли­ще Со­зда­те­ля вме­сти­ла, / как пре­стол ог­не­вид­ный, но­сишь, Бо­го­ма­терь, / Вла­ды­ку все­го творения.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 8. По­до­бен: Яко начатки:

Тро­и­че­скою твер­до­стию / мно­го­бо­жие раз­ру­шил еси от ко­нец, все­славне, / че­стен во Хри­сте быв, и, по­бе­див му­чи­те­ли во Хри­сте Спа­си­те­ле, / ве­нец при­ял еси му­че­ни­че­ства тво­е­го / и да­ро­ва­ния Бо­же­ствен­ных ис­це­ле­ний, / яко непобедимь. Си­лою Тро­и­цы устра­нил ты мно­го­бо­жие с кон­цов зем­ли, пре­слав­ный, / до­сто­чти­мым пред Гос­по­дом став; / и, по­бе­див ти­ра­нов во Хри­сте Спа­си­те­ле, / по­лу­чил ве­нец му­че­ни­че­ства тво­е­го / и да­ро­ва­ния Бо­же­ствен­ных ис­це­ле­ний, / как непобедимый.
Икос: Свя­щен­ная тра­пе­за пред­ла­га­ет­ся, / празд­но­люб­ных со­бор днесь, пред­праздн­ствен­ная но­ся­щи зна­ме­ния, / Гос­по­да че­ты­ре­де­ся­то­днев­на, из Де­вы страш­ное рож­де­ство, / и стар­ца чест­на­го объ­я­тие, / и чест­на стра­даль­ца па­мять, / Са­ма­го бо ра­ди Хри­ста скон­ча­ся по­бе­до­нос­но, / яко непобедимь. Икос: Свя­щен­ное пир­ше­ствен­ное со­бра­ние / всем лю­бя­щим празд­но­вать пред­ла­га­ет­ся в сей день, / пред­праздн­ства об­ра­зы но­ся­щее: / рож­де­ство от Де­вы Гос­по­да со­ро­ко­днев­но­го, в тре­пет по­вер­га­ю­щее, / и стар­ца до­сто­чти­мо­го объ­я­тия, / и по­чи­та­е­мо­го стра­сто­терп­ца па­мять / – ведь ра­ди Са­мо­го Хри­ста скон­чал­ся он по­бе­до­нос­но, / как непобедимый.

Песнь 7

Ир­мос: От Иудеи до­шед­ше, от­ро­цы, / в Ва­ви­лоне ино­гда / ве­рою Трой­че­скою пла­мень пещ­ный по­пра­ша, по­ю­ще: / от­цев Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Ир­мос: Из Иудеи при­шед­шие юно­ши / в Ва­ви­лоне неко­гда / ве­рою в Тро­и­цу по­пра­ли пла­мя пе­чи, вос­пе­вая: / “Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!”
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Вен­це­но­сец, ли­ку­е­ши с ли­ки му­че­ник, ве­се­ля­ся, / пре­лесть бо по­бе­див сло­вом ис­тин­ным, / вос­пе­ва­е­ши, ра­ду­я­ся: / отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Вен­це­нос­цем ты ли­ку­ешь / вме­сте с сон­ма­ми му­че­ни­ков в ве­се­лии, / ибо по­бе­див обо­льще­ние сло­вом ис­ти­ны, вос­пе­ва­ешь ра­дост­но: / “Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!”
Сла­ва: Вла­ды­ка вся­че­ских Сво­и­ми стра­да­нь­ми вен­ча­ет му­че­ни­ка / и се­го во­дво­ря­ет в се­лех Небес­ных, / зо­ву­ща и гла­го­лю­ща: / отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Сла­ва: Вла­ды­ка все­го мi­ра / Сво­и­ми стра­да­ни­я­ми вен­ча­ет му­че­ни­ка / и во­дво­ря­ет его в се­ле­ни­ях небес­ных, / взы­ва­ю­ще­го и воз­гла­ша­ю­ще­го: / “Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!”
И ныне: Мла­да но­ся­щи Мла­ден­ца, / преж­де всех век Бо­га, Все­не­по­роч­ная, из Те­бе во­пло­щен­на, / не пре­стай мо­ля­щи спа­сти по­ю­щия: / отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. И ныне: Юно­го Мла­ден­ца но­ся, Все­не­по­роч­ная, / – преж­де всех ве­ков су­ще­ству­ю­ще­го Бо­га, / от Те­бя во­пло­щен­но­го, / не пре­кра­щай мо­лить о спа­се­нии по­ю­щих: / “Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!”

Песнь 8

Ир­мос: Сед­ме­ри­цею пещь / хал­дей­ский му­чи­тель, / Бо­го­че­сти­вым неистов­но раз­жже; / си­лою же луч­шею спа­се­ны, сия ви­дев, / Твор­цу и Из­ба­ви­те­лю во­пи­я­ше: / от­ро­цы, бла­го­сло­ви­те, / свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: Се­ми­крат­но печь / Хал­дей­ский вла­сти­тель / для чту­щих Бо­га в неистов­стве раз­жег; / но си­лой выс­шею спа­сен­ны­ми их уви­дев, / к Твор­цу и Из­ба­ви­те­лю взы­вал: / “От­ро­ки бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки вос­пе­вай­те, / лю­ди пре­воз­но­си­те во все века!”
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Да­же до усек­но­ве­ния и опа­ле­ния, / да­же до кро­веп­ро­ли­тия, / да­же и до смерт­ныя кон­чи­ны по­стра­дал еси, / со­про­тив­ля­я­ся про­ти­ву гре­ху, му­че­ни­че Хри­стов, / ныне же, жизнь во Хри­сте со­кро­вен­ную при­ем, взы­ва­е­ши: / свя­щен­ни­цы, бла­го­сло­ви­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те во вся веки. Да­же до от­се­че­ния гла­вы и опа­ле­ния, / да­же до про­ли­тия кро­ви, / да­же и до смерт­ной кон­чи­ны ты под­ви­зал­ся, / про­тив гре­ха со­про­тив­ля­ясь, му­че­ник Хри­стов; / ныне же, жизнь, во Хри­сте со­кро­вен­ную, стя­жав, взы­ва­ешь: / “Свя­щен­ни­ки, бла­го­слов­ляй­те, лю­ди, пре­воз­но­си­те во все века!”
На зем­ли под­ви­зал­ся еси, с нече­сти­вы­ми бо­ря­ся, / про­ти­ву лест­ней и бо­го­бор­ней ле­сти гор­це ну­дя­щим; / на Небе­сех же, Три­фоне, на­сла­жда­е­ши­ся, ве­нец но­ся, / и со Ан­ге­лы ли­ку­е­ши, поя: / от­ро­цы, бла­го­сло­ви­те, / свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те Гос­по­да во веки. На зем­ле ты бо­рол­ся, / про­тив лу­ка­во­го и бо­го­бор­но­го об­ма­на, / с сра­жал­ся нече­сти­вы­ми, же­сто­ко при­нуж­дав­ши­ми; / на небе­сах же, Три­фон, на­сла­жда­ешь­ся, ве­нец но­ся, / и со Ан­ге­ла­ми (ли­ку­ешь), вос­пе­вая: / “От­ро­ки бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки вос­пе­вай­те, / лю­ди, пре­воз­но­си­те Гос­по­да во веки!”
Сла­ва: Му­чи­тель­ское изоб­ли­чил еси без­бо­жие, все­муд­ре, / и де­мон­ское бо­го­бор­ство уга­сил еси стру­я­ми кро­вей тво­их; / в Тро­и­це Еди­на­го Бо­га до­сто­лепне и чи­сте воз­ве­щая / и че­ствуя, взы­вал еси: / от­ро­цы, бла­го­сло­ви­те, / свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те Гос­по­да во веки. Сла­ва: Изоб­ли­чил ты ти­ра­нов без­бо­жие, все­муд­рый, / и де­мон­ское бо­го­бор­че­ство по­то­ка­ми тво­ей кро­ви уга­сил; / о Бо­ге, Еди­ном в Тро­и­це, до­стой­но и чи­сто воз­ве­щая / и че­ствуя Его, взы­вал: / “От­ро­ки, бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки, вос­пе­вай­те, / лю­ди, пре­воз­но­си­те во все века!”
И ныне: Гла­го­лом Тво­им по­сле­ду­ю­ще, / убла­жа­ем, Пре­чи­стая, Тя, Бла­жен­ную, / пло­тию рожд­шую во­ис­ти­ну Бла­жен­на­го, / Све­та жи­ву­ща­го неза­хо­ди­ма­го, / и Све­то­на­став­ни­ка, и Све­то­дав­ца Вла­ды­ку. / Его­же от­ро­цы бла­го­сло­вят, / свя­щен­ни­цы вос­пе­ва­ют / и пре­воз­но­сят во вся веки. И ныне: Сле­дуя сло­вам Тво­им, / про­слав­ля­ем, Пре­чи­стая, Те­бя, Бла­жен­ную, / по пло­ти ро­див­шую во­ис­ти­ну Бла­жен­но­го, / – во Све­те немерк­ну­щем жи­ву­ще­го, / и к све­ту Наставника,/ и све­та По­да­те­ля-Вла­ды­ку. / Его от­ро­ки бла­го­слов­ля­ют, свя­щен­ни­ки вос­пе­ва­ют / [лю­ди] пре­воз­но­сят во все века.

Песнь 9

Ир­мос: Тя, неис­ку­со­брач­ную Ма­терь Бо­га Выш­ня­го, / Тя, па­че ума рожд­шую сло­вом во­ис­тин­ну Бо­га, / вы­ш­шую Пре­чи­стых сил, / немолч­ны­ми сла­во­слов­ле­нии величаем. Ир­мос: Те­бя, не знав­шую бра­ка Ма­терь [Бо­жию и Де­ву] (Все­выш­не­го), / Те­бя вы­ше ума за­чав­шую по­сред­ством сло­ва ис­тин­но­го Бо­га, / выс­шую пре­чи­стых Сил, / мы не смол­ка­ю­щи­ми сла­во­сло­ви­я­ми величаем.
При­пев: Свя­тый му­че­ни­че Три­фоне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той му­че­ник Три­фон, мо­ли Бо­га о нас.
Па­че ви­ди­мых му­че­ни­че­ское ча­я­ние пол­но без­смерт­на­го на­сла­жде­ния: / ви­дит­ся сих на­деж­да, пол­на бла­го­уха­ния, / и ра­до­сти, и свет­ло­сти неиз­ре­чен­ныя. / Тем­же до­стой­но ублажаются. Бо­лее благ ви­ди­мых ожи­да­е­мое му­че­ни­ка­ми: / жре­бий, ис­пол­нен­ный бес­смер­тия; / ви­дит­ся их на­деж­да, пол­ная бла­го­уха­ния, / и ра­до­сти, и свет­ло­сти неиз­ре­чен­ной. / По­то­му они до­стой­но прославляются.
Свет был еси вто­рый, к Све­ту пер­во­му при­бли­жи­вся, / за­рею Его про­све­ща­емь и во­об­ра­жа­емь, Три­фоне муд­ре, / и То­го по­да­тель­ны­ми свет­ло­стьми сияя; / тем тя вси ублажаем. Све­том ты стал вто­рым, / к Све­ту пер­во­му при­бли­зив­шись, / Его оза­ре­ни­ем про­све­ща­е­мый и пре­об­ра­жа­е­мый, Три­фон муд­рый, / и бли­стая по­да­ва­е­мы­ми Им си­я­ни­я­ми; / по­то­му мы все те­бя бла­жен­ным именуем.
Сла­ва: Явил­ся еси неужа­сен в под­ви­зех, стра­сто­терп­че, / явил­ся еси ис­тин­но те­зо­име­нит Бо­же­ствен­ней и свя­тей пи­щи, / ея­же ныне вос­при­ем­ля и яс­но на­сла­жда­я­ся, / спа­се­ние чту­щим тя нам испроси. Сла­ва: Явил­ся ты, стра­сто­тер­пец, в бо­ре­ни­ях неустра­ши­мым, / ис­тин­но со­имен­ным ока­зал­ся / бо­го­дух­но­вен­ной и бо­же­ствен­ной усла­де, / ее ныне вку­шая и яв­но на­сла­жда­ясь, / спа­се­ние нам, те­бя чту­щим испроси.
И ныне: Умерт­ви муд­ро­ва­ние, Бо­го­ро­ди­тель­ни­це, пло­ти мо­ея / и ожи­ви ду­шев­ное умерщ­вле­ние дей­ством Ис­тин­ныя Жиз­ни, / из Те­бе рожд­ши­я­ся пло­тию за неиз­ре­чен­ное бла­го­у­тро­бие / и спа­се­ние по­ю­щих Тя. И ныне: Умерт­ви мудр­ство­ва­ние пло­ти мо­ей, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца, / и умерщ­влен­ную ду­шу ожи­ви / дей­стви­ем Жиз­ни ис­тин­ной, / от Те­бя ро­див­шей­ся во пло­ти / по неиз­ре­чен­но­му ми­ло­сер­дию / и на спа­се­ние вос­пе­ва­ю­щих Тебя.

Све­ти­лен

Пи­щи на­сла­жда­я­ся пре­слав­ныя и Бо­же­ствен­ныя, / Ан­ге­лом еди­но­жи­тель был еси, бла­женне: / гу­си па­сый в лу­зех, от Бо­га при­ял еси бла­го­дать ис­це­ле­ний, / Три­фоне ве­ли­ко­му­че­ни­че, / ис­це­ля­ти че­ло­ве­че­ския немо­щи и недуги. Ис­пол­ня­ясь рос­ко­шью пре­див­ной и бо­же­ствен­ной, / Ан­ге­лам со­оби­та­те­лем ты стал, бла­жен­ный; / пас­ший гу­сей на ле­си­стых скло­нах, / при­нял ты, Три­фон ве­ли­ко­му­че­ник, от Бо­га ис­це­ле­ний бла­го­дать / – дар вра­че­вать че­ло­ве­че­ские немо­щи и недуги.

Мо­лит­ва му­че­ни­ку Трифону

О, свя­тый му­че­ни­че Хри­стов Три­фоне, ско­рый по­мощ­ни­че всем, к те­бе при­бе­га­ю­щим и мо­ля­щим­ся пред свя­тым тво­им об­ра­зом ско­ро­по­слуш­ный пред­ста­те­лю! Услы­ши убо ныне и на вся­кий час мо­ле­ние нас, недо­стой­ных ра­бов тво­их, по­чи­та­ю­щих свя­тую па­мять твою. Ты убо, угод­ни­че Хри­стов, сам обе­щал­ся еси преж­де ис­хо­да тво­е­го от жи­тия се­го тлен­на­го мо­ли­ти­ся за ны ко Гос­по­ду и ис­про­сил еси у Него дар сей: аще кто в ко­ей-ли­бо нуж­де и пе­ча­ли сво­ей при­зы­ва­ти нач­нет свя­тое имя твое, той да из­бав­лен бу­дет от вся­ка­го при­ло­га зла­го. И яко­же ты ино­гда дщерь ца­ре­ву в Ри­ме гра­де от диа­во­ла му­чи­му ис­це­лил еси, си­це и нас от лю­тых его коз­ней со­хра­ни во вся дни жи­во­та на­ше­го, наи­па­че же в день страш­ный по­след­ня­го на­ше­го из­ды­ха­ния пред­ста­тель­ствуй о нас, егда тем­нии зра­ки лу­ка­вых бе­сов окру­жа­ти и устра­ша­ти нас нач­нут. Бу­ди нам то­гда по­мощ­ник и ско­рый про­го­ни­тель лу­ка­вых бе­сов, и к Цар­ствию Небес­но­му пред­во­ди­тель, иде­же ты ныне пред­сто­и­ши с ли­ком свя­тых у Пре­сто­ла Бо­жия, мо­ли Гос­по­да, да спо­до­бит и нас при­част­ни­ка­ми бы­ти прис­но­сущ­на­го ве­се­лия и ра­до­сти, да с то­бою куп­но удо­сто­им­ся сла­ви­ти От­ца и Сы­на и Свя­та­го Уте­ши­те­ля Ду­ха во ве­ки. Аминь. О свя­той му­че­ник Хри­стов Три­фон, ско­рый по­мощ­ник и всем, к те­бе при­бе­га­ю­щим и мо­ля­щим­ся пред свя­тым тво­им об­ра­зом ско­ро слы­ша­щий их за­ступ­ник! Услышь ныне и на вся­кий час мо­ле­ние нас, недо­стой­ных ра­бов тво­их, по­чи­та­ю­щих свя­тую па­мять твою во все­свя­щен­ном хра­ме сем, и хо­да­тай­ствуй о нас пред Гос­по­дом на вся­ком ме­сте. Ибо, ты угод­ник Хри­стов, ве­ли­ки­ми чу­де­са­ми про­си­яв­ший, ис­то­ча­ешь ис­це­ле­ния при­бе­га­ю­щим к те­бе с ве­рою и на­хо­дя­щих­ся в скор­бях лю­дей за­щи­ща­ешь, как сам ты обе­щал преж­де ис­хо­да тво­е­го от жи­тия се­го тлен­но­го мо­лить­ся за нас ко Гос­по­ду и ис­про­сил у Него та­кой дар: ес­ли кто в ка­кой-ли­бо нуж­де, пе­ча­ли и бо­лез­ни ду­шев­ной или те­лес­ной при­зы­вать нач­нет свя­тое имя твое, тот да из­бав­лен бу­дет от вся­ко­го на­па­де­ния зло­го. И как ты неко­гда цар­скую дочь во гра­де Ри­ме му­чи­мую диа­во­лом ис­це­лил, так и нас от лю­тых его коз­ней со­хра­ни во все дни жиз­ни на­шей, осо­бен­но же в день по­след­не­го на­ше­го вздо­ха хо­да­тай­ствуй о нас. Будь нам то­гда по­мощ­ни­ком и ско­ро про­го­ни лу­ка­вых ду­хов, и в Цар­ство Небес­ное при­ве­ди. И там, где ты ныне пред­сто­ишь с сон­ма­ми свя­тых у Пре­сто­ла Бо­жия, мо­ли Гос­по­да, да спо­до­бит и нас стать при­част­ни­ка­ми веч­но­го ве­се­лия и ра­до­сти, дабы мы с то­бою вме­сте про­слав­ля­ли От­ца и Сы­на и Свя­то­го Уте­ши­те­ля Ду­ха во ве­ки. Аминь.

Мо­лит­ва вторая

О свя­тый му­че­ни­че Хри­стов Три­фоне, услы­ши ныне и на вся­кий час мо­ле­ние нас, раб Бо­жи­их (имя рек), и пред­ста­тель­ствуй о нас пред Гос­по­дем. Ты неко­гда дщерь ца­ре­ву, во гра­де Ри­ме от диа­во­ла му­чи­му, ис­це­лил еси: си­це и нас от лю­тых его коз­ней со­хра­ни во вся дни жи­тия на­ше­го, наи­па­че же в день по­след­ня­го на­ше­го из­ды­ха­ния пред­ста­тель­ствуй о нас. Мо­ли Гос­по­да, да спо­до­бит и нас при­част­ни­ки бы­ти прис­но­сущ­на­го ве­се­лия и ра­до­сти, да с то­бою куп­но удо­сто­им­ся сла­ви­ти От­ца и Сы­на и Свя­та­го Уте­ши­те­ля Ду­ха во ве­ки веков. О свя­той му­че­ник Хри­стов Три­фон, услышь ныне и на вся­кий час мо­ле­ние нас, ра­бов Бо­жи­их (име­на), и хо­да­тай­ствуй о нас пред Гос­по­дом. Ты неко­гда цар­скую дочь, во гра­де Ри­ме му­чи­мую диа­во­лом, ис­це­лил: так и нас от лю­тых его коз­ней со­хра­ни во все дни жиз­ни на­шей, осо­бен­но же в день по­след­не­го на­ше­го вздо­ха хо­да­тай­ствуй о нас. Мо­ли Гос­по­да, да спо­до­бит и нас стать при­част­ни­ка­ми веч­но­го ве­се­лия и ра­до­сти, дабы мы с то­бою вме­сте удо­сто­и­лись сла­вить От­ца и Сы­на и Свя­то­го Уте­ши­те­ля Ду­ха во ве­ки веков.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки