Ка­нон пре­по­доб­но­му Алек­сан­дру Свирскому

Тро­парь, глас 4

От юно­сти, Бо­го­муд­ре, / же­ла­ни­ем ду­хов­ным в пу­сты­ню все­ли­вся, / еди­на­го Хри­ста воз­же­лал еси усерд­но / сто­пам в след хо­ди­ти. / Тем­же и ан­ге­льстии чи­ни, зря­ще тя, уди­ви­ша­ся: / ка­ко, с пло­тию к неви­ди­мым коз­нем под­ви­зав­ся, пре­муд­ре, / по­бе­дил еси пол­ки стра­стей воз­дер­жа­ни­ем / и явил­ся еси рав­но­ан­ге­лен на зем­ли. / Алек­сан­дре пре­по­добне, / мо­ли Хри­ста Бо­га, да спа­сет ду­ши наша. От юно­сти ты, бо­го­муд­рый, / с лю­бо­вию ду­хов­ной в пу­стыне по­се­лив­шись, / во след сто­пам од­но­го Хри­ста хо­дить усерд­но воз­же­лал; / по­то­му и ан­гель­ские во­ин­ства, те­бя ви­дя, уди­ви­лись, / как ты, пре­муд­рый, во пло­ти про­тив неви­ди­мых коз­ней под­ви­зав­шись, / по­бе­дил пол­чи­ща стра­стей воз­дер­жа­ни­ем / и явил­ся рав­ным Ан­ге­лам на зем­ле; / Алек­сандр пре­по­доб­ный / мо­ли Хри­ста Бо­га, / да спа­сет ду­ши наши.

КА­НОН, ГЛАС 4

Песнь 1

Ир­мос: Мо­ря черм­ную пу­чи­ну / невлаж­ны­ми сто­па­ми / древ­ний пе­ше­ше­ство­вав Из­ра­иль, / кре­сто­об­раз­ны­ма Мо­и­сео­вы­ма ру­ка­ма / Ама­ли­ко­ву си­лу в пу­сты­ни по­бе­дил есть. Ир­мос: Мо­ря Крас­но­го пу­чи­ну / не омо­чен­ны­ми сто­па­ми / пе­рей­дя, древ­ний Из­ра­иль, / кре­сто­об­раз­но рас­про­стер­ты­ми Мо­и­се­е­вы­ми ру­ка­ми / Ама­ли­ко­во вой­ско в пу­стыне в бег­ство обратил.
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Бо­же­ствен­на­го и Пре­свя­та­го Ду­ха бли­ста­я­ся бла­го­да­тию, / све­то­нос­ное, Алек­сан­дре, и чест­ное со­вер­ша­ю­щих твое успе­ние, / свет­лою мо­лит­вою тво­ею стра­стей мглу очисти. Бо­же­ствен­но­го и Пре­свя­то­го Ду­ха бла­го­да­тию бли­стая, / свет­лою мо­лит­вою тво­ею, Алек­сандр, / от празд­ну­ю­щих све­то­нос­ное и свя­щен­ное твое успе­ние, / стра­стей мглу отгони.
От юно­сти, пре­по­добне, ярем Гос­по­день вос­при­ем, / в браз­дах тво­е­го серд­ца пше­ни­цу се­ял еси ду­хов­ну / и клас по­жал еси, утвер­жда­ющ ду­ши, Богоблаженне. С юно­сти, пре­по­доб­ный, иго Гос­подне взяв, / ты в бо­роз­ды серд­ца тво­е­го се­ял / пше­ни­цу ду­хов­ную, бо­го­бла­жен­ный, / и по­жал ко­лос, ду­ши укрепляющий.
Сла­ва: Све­то­нос­ная па­мять твоя нам днесь воз­сия, / яко сол­неч­ная лу­ча, Алек­сан­дре, ис­прав­ле­ний тво­их, стра­стей на­ших отъ­ем­лю­щи об­лак, / юже со­тво­ря­ю­ще, ве­рою тя и лю­бо­вию ублажаем. Сла­ва: Све­то­нос­ная па­мять твоя / в сей день нам вос­си­я­ла, Алек­сандр: / по­дви­ги твои, слов­но сол­неч­ный луч, / раз­го­ня­ют стра­стей на­ших об­ла­ко; / и мы, со­вер­шая ее, / с ве­рою и лю­бо­вью те­бя прославляем.
И ныне: За­ча­ла еси, Пре­чи­стая, / неиз­ре­чен­ным сло­вом со­дер­жа­ща­го зем­ныя кон­цы и Се­го ро­ди­ла еси, / Его­же мо­ли при­леж­но по­ми­ло­ва­ти нас. И ныне: За­ча­ла Ты, Пре­чи­стая, и ро­ди­ла / То­го, Кто неиз­ре­чен­ным ра­зу­мом / удер­жи­ва­ет пре­де­лы зем­ли; / Его усерд­но мо­ли по­ми­ло­вать нас.

Песнь 3

Ир­мос: Ве­се­лит­ся о Те­бе Цер­ковь Твоя, Хри­сте, зо­ву­щи: / Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, / и при­бе­жи­ще, и утверждение. Ир­мос: Ве­се­лит­ся о Те­бе Цер­ковь Твоя, Хри­сте, взы­вая: / “Ты моя си­ла, Гос­по­ди, / и при­бе­жи­ще, и утверждение!”
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Жез­лом воз­дер­жа­ния страст­ное мо­ре, от­че, раз­де­лив, пре­шел еси неистоп­лен, / и пре­дел до­сти­гл еси ис­тин­на­го без­стра­стия, / и, Бо­гу пред­стоя, бе­се­до­вал еси ума чистотою. Жез­лом воз­дер­жа­ния, от­че, / стра­стей мо­ре раз­де­лив, / ты его пе­ре­шел не по­топ­лен­ным, / и до­стиг пре­де­ла ис­тин­но­го бес­стра­стия, / и, Бо­гу пред­стоя, чи­стым умом / с Ним беседовал.
Кто твоя по­дви­ги, Алек­сан­дре, по до­сто­я­нию из­ре­щи воз­мо­жет? / Ты бо, пу­ти же­сто­кия в пу­сты­ни ше­ствуя, су­ро­во бы­лие ял еси, / вку­ше­ние же от­ла­гал еси пи­щи бо­лез­нь­ми воздержания. Кто о тво­их по­дви­гах, Алек­сандр, / смо­жет рас­ска­зать до­стой­но? / Ибо ты пу­тя­ми су­ро­вы­ми в пу­стыне ше­ствуя, / ди­ки­ми тра­ва­ми пи­тал­ся, / от­ка­зы­вал­ся же от вку­ше­ния пи­щи иной, / утес­няя се­бя воздержанием.
Сла­ва: Яко мас­ли­на пло­до­ви­та в до­му Гос­под­ни, про­зябл еси, / мас­лом тру­дов тво­их, Алек­сан­дре, ума­щая на­ша ли­ца; / по­ю­щия тя, пре­по­добне и Бо­го­бла­женне, вся ны по­се­ти, мо­ля­ся Человеколюбцу. Сла­ва: Как мас­ли­на пло­до­ви­тая / ты в до­ме Гос­под­нем про­из­рос, / и еле­ем тру­дов тво­их, Алек­сандр, / ума­ща­ешь на­ши ли­ца, / вос­пе­ва­ю­щих те­бя, пре­по­доб­ный и бо­го­бла­жен­ный; / всех нас по­се­ти, мо­лясь Человеколюбцу.
И ныне: Из Те­бе, Чи­стая, Цвет неувя­да­е­мый, / бла­го­ухая все че­ло­ве­че­ство Бо­же­ствен­ным ми­ром есте­ства Сво­е­го, / Иже От­цу Со­без­на­чаль­ный, из Те­бе быв под ле­том, Де­во Всенепорочная. И ныне: Цвет неувя­да­е­мый из Те­бя, Чи­стая, про­из­рос, / все че­ло­ве­че­ство ис­пол­нив бла­го­уха­ни­ем / Бо­же­ствен­но­го мv­ра есте­ства Сво­е­го: / столь же без­на­чаль­ный, как Отец, / от Те­бя про­изо­шел во вре­ме­ни, / Де­ва Всенепорочная.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 8. По­до­бен: Премудрости:

От юно­сти вся оставль жи­тей­ская, крас­ная же и ле­пот­ная, / и в пу­сты­ню все­ли­вся, усерд­но по­сле­до­вал еси Звав­ше­му те­бе, пре­по­добне, / в тру­дех же и по­стех, от­че, те­ло твое из­ну­рил еси. / Ото­ну­ду­же тя пас­ты­ря сво­им ов­цам доб­ре устро­я­ет все­бо­га­тый Гос­подь, Алек­сан­дре бла­женне. / Мо­ли Хри­ста Бо­га пре­гре­ше­ний остав­ле­ние да­ро­ва­ти / чту­щим лю­бо­вию свя­тую па­мять твою. С юно­сти оста­вив все жи­тей­ское, / пре­крас­ное и слав­ное, / и в пу­сты­ню все­лив­шись, / ты усерд­но по­сле­до­вал за При­зы­вав­шим те­бя, пре­по­доб­ный, / и в тру­дах и по­стах, от­че, те­ло свое из­ну­рил. / По­то­му те­бя пас­ты­рем Сво­их овец / до­стой­но по­став­ля­ет Все­бо­га­тый Гос­подь. / Алек­сандр бла­жен­ный, мо­ли Хри­ста Бо­га, / со­гре­ше­ний про­ще­ние да­ро­вать / чту­щим с лю­бо­вью свя­тую па­мять твою.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Яко Де­ву и еди­ну в же­нах, Тя, без се­мене рожд­шую Бо­га пло­тию, / вси убла­жа­ем, ро­ди че­ло­ве­че­стии: / ог­нь бо все­ли­ся в Тя Бо­же­ства, / и яко Мла­ден­ца мле­ком пи­та­е­ши Зи­жди­те­ля и Гос­по­да. / Тем, ан­гель­ский и че­ло­ве­че­ский род, до­стой­но сла­вим пре­свя­тое рож­де­ство Твое / и со­глас­но во­пи­ем Ти: / мо­ли Хри­ста Бо­га со­гре­ше­ний остав­ле­ние да­ро­ва­ти / по­кла­ня­ю­щим­ся ве­рою пре­свя­то­му рож­де­ству Твоему. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Те­бя, как Де­ву и един­ствен­ную сре­ди жен / без се­ме­ни ро­див­шую по пло­ти Бо­га, / мы все, пле­ме­на че­ло­ве­че­ские, бла­жен­ной име­ну­ем: / ибо все­лил­ся в Те­бя Огонь Бо­же­ства, / и Ты как Мла­ден­ца мо­ло­ком пи­та­ешь Твор­ца и Гос­по­да. / По­то­му сонм Ан­ге­лов и мы, че­ло­ве­че­ский род, / до­стой­но сла­вим пре­свя­тые ро­ды Твои / и со­глас­но взы­ва­ем Те­бе: / “Мо­ли Хри­ста Бо­га со­гре­ше­ний от­пу­ще­ние да­ро­вать / по­кло­ня­ю­щим­ся с ве­рою пре­свя­то­му Его рож­де­нию от Тебя!”

Песнь 4

Ир­мос: Воз­не­се­на Тя ви­дев­ши Цер­ковь на Кре­сте, / Солн­це пра­вед­ное, / ста в чине сво­ем, / до­стой­но взы­ва­ю­щи: / сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Ир­мос: Воз­не­сен­ным уви­дев на Кре­сте, / Те­бя, Солн­це прав­ды, / ста­ла Цер­ковь на ме­сте сво­ем, до­стой­но взы­вая: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Вет­ри­лом, от­че, Кре­ста, ду­шев­ный твой ко­рабль окор­мив, / бла­го­у­тиш­но же и лег­ко жи­тей­ска­го лю­та­го по­топ­ле­ния из­бегл еси / и к ти­шине Бо­же­ствен­ных из­влекл еси при­ста­нищ, радуяся. Па­ру­сом Кре­ста ко­рабль ду­ши тво­ей на­пра­вив, от­че, / ты ти­хо и лег­ко жи­тей­ско­го страш­но­го по­топ­ле­ния из­бег, / и к ти­шине при­ста­ней Бо­же­ствен­ных при­ча­лил, радуясь.
Об­ре­тая, от­че, сам се­бе, все­б­ла­женне, / всю нощь сто­ял еси, яко без­п­ло­тен, / недре­ман­но око имел еси и чи­сто, яко­же зер­ца­ло, ду­хов­ною за­рею / и Бо­же­ствен­ная яв­ле­ния чи­стым по­мыс­лом приемля. Об­ре­тая сам се­бя, от­че, все­б­ла­жен­ный, / ты все но­чи по­доб­но бес­плот­но­му сто­ял, / око хра­нил недрем­лю­щим и чи­стым / как зер­ка­ло, оза­ря­е­мое Ду­хом, / и Бо­же­ствен­ные яв­ле­ния / чи­стым по­мыс­лом принимал.
Сла­ва: Яко Бо­же­ствен­ный зрит­ся рай, пре­муд­ре, храм, имея в се­бе тво­их мо­щей ра­ку, / цве­ты при­но­ся чу­дес­ныя, ими­же серд­ца на­сла­жда­ют­ся / ве­рою, Алек­сан­дре, прис­но хва­ля­щих тя. Сла­ва: Храм, име­ю­щий в се­бе / ра­ку мо­щей тво­их, пре­муд­рый Алек­сандр, / со­зер­ца­ет­ся как рай Бо­же­ствен­ный, / при­но­ся­щий чу­дес­ные цве­ты, / ко­то­ры­ми услаж­да­ют­ся серд­ца / непре­стан­но с ве­рою те­бя восхваляющих.
И ныне: Свя­тая Бо­го­ро­ди­це, освя­ти нас, / Яже Пре­свя­та­го Бо­га рожд­ши пло­тию, / упо­до­би­ти­ся вос­хо­тев­ша че­ло­ве­ком, / и Небес­на­го жи­тия вся по­ка­жи, Пре­чи­стая, при­част­ни­ки мо­лит­ва­ми Твоими. И ныне: Освя­ти нас, свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, / ро­див­шая во пло­ти Пре­свя­то­го Бо­га, / упо­до­бить­ся лю­дям вос­хо­тев­ше­го, / и всех яви жи­тия небес­но­го при­част­ни­ка­ми / мо­лит­ва­ми Тво­и­ми, Пречистая.

Песнь 5

Ир­мос: Ты, Гос­по­ди, мой свет, / в мир при­шел еси. / Свет Свя­тый, об­ра­ща­яй из мрач­на неве­де­ния / ве­рою вос­пе­ва­ю­щих Тя. Ир­мос: Ты, Гос­по­ди мой, све­том в мир при­шел, / све­том свя­тым, от мра­ка неве­де­ния об­ра­ща­ю­щим / с ве­рою вос­пе­ва­ю­щих Тебя.
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Про­све­ща­емь за­рею, от­че, неве­чер­нею и Бо­же­ствен­ным об­ли­ста­ни­ем, / бе­сов­ский мрак и страст­ную мглу от­г­нал еси, / и явил­ся еси столп све­то­за­рен, / ле­стви­ца во­ис­тин­ну, к Бо­гу вер­ныя возводящи. Про­све­ща­е­мый за­рею немерк­ну­щей / и Бо­же­ствен­ным бли­ста­ни­ем, / мрак бе­сов­ский и мглу стра­стей ото­гнал ты, от­че, / и явил­ся стол­пом све­то­зар­ным, / и лест­ни­цей, во­ис­ти­ну / вер­ных к Бо­гу возводящей.
Бодр ум все­гда имея, от­че Бо­го­муд­ре Алек­сан­дре, / стра­сти успил еси ду­шет­лен­ныя, / к Бо­же­ствен­но­му све­то­за­ре­нию хо­тя до­стиг­ну­ти, к неза­хо­ди­ма­го Све­та свет­ло­сти, / иде­же есть ве­се­ля­щих­ся жилище. Бод­рым ум все­гда имея, / от­че Бо­го­муд­рый Алек­сандр, / усы­пил ты стра­сти ду­ше­па­губ­ные, / же­лая оза­ре­ния Бо­же­ствен­но­го до­стиг­нуть / и си­я­ния Све­та неза­хо­дя­ще­го, / где всех ве­се­ля­щих­ся жилище.
Сла­ва: Яко очи­стив­шу по­мыш­ле­ния, пре­по­добне, / бла­го­дать те­бе да­де­ся, яко про­ро­ку: / яко на­сто­я­щая, гла­го­ле­ши бу­ду­щая, / зри­ши же даль­няя, яко ближ­няя, Алек­сан­дре, Бо­жие обителище. Сла­ва: Те­бе, очи­стив­ше­му по­мыш­ле­ния, пре­по­доб­ный, / бла­го­дать как про­ро­ку бы­ла да­на: / как на­сто­я­щее ты воз­ве­ща­ешь бу­ду­щее, / со­зер­ца­ешь же даль­нее, как ближ­нее, / Алек­сандр, Бо­жия обитель.
И ныне: Рожд­ши, Пре­не­по­роч­ная, Бо­га Ем­ма­ну­и­ла, / и Че­ло­ве­ка яве за ми­ло­сер­дие быв­ша, / Его­же мо­ли, яко Че­ло­ве­ко­люб­ца, Чи­стая, ущед­ри­ти лю­ди согрешшия. И ныне: Ро­див, Пре­не­по­роч­ная, Эм­ма­ну­и­ла – Бо­га, / и по ми­ло­сер­дию яв­но че­ло­ве­ком став­ше­го, / мо­ли Его, как Че­ло­ве­ко­люб­ца, Чи­стая, / по­жа­леть лю­дей согрешивших.

Песнь 6

Ир­мос: По­жру Ти со гла­сом хва­ле­ния, Гос­по­ди, / Цер­ковь во­пи­ет Ти, / от бе­сов­ския кро­ве очи­щ­ши­ся, / ра­ди ми­ло­сти от ребр Тво­их / ис­тек­шею Кровию. Ир­мос: “При­не­су Те­бе жерт­ву / со гла­сом хва­леб­ным, Гос­по­ди”, / Цер­ковь взы­ва­ет Те­бе, / от бе­сов­ской кро­ви очи­стив­шись / по ми­ло­сер­дию из ребр Тво­их / ис­тек­шею кровию.
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Небо­лез­нен­ную жизнь в бо­лез­нех вос­при­ял еси / и бо­лез­ней лю­тых устав­ля­е­ши озлоб­ле­ния / ве­рою про­ся­щим при­я­ти ис­це­ле­ние, Алек­сан­дре все­честне. / Тем­же раз­ре­ши бо­лез­ни на­ша ду­шев­ныя и телесныя. Бес­пе­чаль­ную жизнь ты в стра­да­ни­ях об­рел, / и пре­кра­ща­ешь бо­лез­ней лю­тых му­ки, / о по­лу­че­нии ис­це­ле­ния про­ся­щим с ве­рою, / все­ми чти­мый Алек­сандр. / По­то­му бо­лез­ни на­ши ис­це­ли / ду­шев­ные и телесные.
К ра­це тво­ей свя­щен­ней при­сту­па­ю­ще, / бла­го­уха­ния Бо­же­ствен­на­го ра­зу­ма ис­пол­ня­ем­ся, преб­ла­женне Алек­сан­дре, / смра­да из­бав­ля­ю­ще­ся стра­стей, лю­бо­вию тя чту­щии, от­че преподобне. К ра­ке тво­ей свя­щен­ной при­сту­пая, от­че пре­по­доб­ный, / мы с лю­бо­вью чту­щие те­бя, преб­ла­жен­ный Алек­сандр, / бла­го­уха­ни­ем Бо­же­ствен­но­го ве­де­ния ис­пол­ня­ем­ся, / из­бав­ля­ясь от смра­да страстей.
Сла­ва: Ис­прав­ля­е­ши, от­че, хро­мых и очи про­све­ща­е­ши сле­пых, / хо­ди­ти же тво­ри­ши раз­слаб­лен­ных о Хри­сте / и от­го­ни­ши ду­хи лу­ка­выя, Алек­сан­дре преподобне. Сла­ва: Ис­це­ля­ешь ты, от­че, хро­мых, / и сле­пым очи про­све­ща­ешь, / и да­ешь воз­мож­ность хо­дить рас­слаб­лен­ным си­лою Хри­ста, / и от­го­ня­ешь ду­хов лу­ка­вых, Алек­сандр преподобный.
И ныне: На Тя, яко дождь на ру­но, сшед, Бо­го­ро­ди­це, Спас / из­су­ши яве по­то­ки без­бо­жия, / ду­ши же на­ша на­паяя все­гда, прис­но чту­щия Тя. И ныне: На Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, / как дождь на ру­но сой­дя, / ис­су­шил Спа­си­тель яв­но по­то­ки без­бо­жия, / но ду­ши нас, все­гда чту­щих Те­бя / Он оро­ша­ет постоянно.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 8

Яко мно­го­свет­лая звез­да, / днесь в стра­нах рос­сий­ских воз­си­ял еси, от­че, / все­ли­вся в пу­сты­ню, / Хри­сто­вым сто­пам по­сле­до­ва­ти усерд­но воз­же­лел еси / и, То­го свя­тое иго на ра­мо твое взем, Чест­ный Крест, / умерт­вил еси тру­ды по­двиг тво­их те­лес­ная взыг­ра­ния. / Тем­же во­пи­ем ти: / спа­си ста­до твое, еже со­брал еси, муд­ре, да зо­вем ти: / ра­дуй­ся, пре­по­добне Алек­сан­дре, от­че наш. Как мно­го­свет­лая звез­да в стра­нах Рос­сий­ских ныне вос­си­ял ты, от­че, / все­лив­шись в пу­сты­ню, сле­до­вать сто­пам Хри­ста усерд­но воз­же­лал / и, Его свя­тое иго – Чест­ной Крест на пле­чо свое под­няв, / умерт­вил тру­да­ми по­дви­гов тво­их те­лес­ные вос­ста­ния; / по­то­му мы взы­ва­ем те­бе: / “Спа­си ста­до твое, ко­то­рое со­брал ты муд­ро, дабы нам воз­гла­шать те­бе: / ра­дуй­ся, пре­по­доб­ный Алек­сандр, от­че наш!”
Икос: Ка­ко вос­хва­лю твоя по­дви­ги и бо­ре­ния, пре­по­добне Алек­сан­дре? / Яко неве­ще­ствен ра­зум стя­жав сми­ре­ни­ем, / жи­тие твое пре­про­во­дил еси зель­ным воз­дер­жа­ни­ем тру­дов тво­их. / Аще убо и че­ло­век был еси есте­ством, / но Выш­ня­го Иеру­са­ли­ма явил­ся еси граж­да­нин: / с пло­тию бо на зем­ли по­жил еси, / но ан­гель­ское пре­бы­ва­ние про­шед и был еси столп, страстьми непо­тря­сом. / Тем вся Рос­сий­ская зем­ля, то­бою обо­га­щ­ши­ся, хва­лит тя / и ве­рою ве­ли­ча­ет, взы­ва­ю­щи те­бе та­ко­вая: / ра­дуй­ся, оте­че­ству тво­е­му по­хва­ла, / Ве­ли­ко­му же Но­ву­гра­ду и всей стране Рос­сий­стей пре­свет­лый све­тиль­ни­че. / Ра­дуй­ся, иже бла­го­че­сти­ва от­ца пре­слав­ная от­расль / и бла­го­го­вей­ны ма­те­ре ветвь мно­го­плод­на. / Ра­дуй­ся, це­ло­муд­рия непре­клон­ный стол­пе и мо­на­хов пре­свет­лая сла­ва. / Ра­дуй­ся, пас­ты­рю Хри­сто­вы огра­ды сло­вес­ных овец, / их­же к Бо­жию при­во­дя ра­зу­му. / Ра­дуй­ся, ты бо мно­го­чад­ну пу­сты­ню воз­де­лал еси вы­со­тою сми­ре­ния тво­е­го. / Ра­дуй­ся, мо­на­ше­ству­ю­щих всех об­раз доб­ро­де­те­ли и еди­но­об­раз­ных лав­ры спа­се­ние. / Ра­дуй­ся, крас­ное доб­ро­де­те­лей хра­ни­ли­ще и всем, в пе­ча­ли уны­ва­ю­щим, уте­ше­ние. / Ра­дуй­ся, яко, вся ми­ра се­го муд­ро­ва­ния пре­зрев, стра­сти плот­ския умерт­вил еси. / Ра­дуй­ся, яко Ан­ге­лом со­бе­сед­ник бы­ти спо­до­бил­ся еси / и вся бе­сов­ския пол­ки по­сра­мил еси. / Ра­дуй­ся, ты бо во всех стра­нах про­слав­лен был еси, / о Хри­сте бо мно­га чу­де­са со­тво­рил еси. / Ра­дуй­ся, яко во­ис­тин­ну об­рел еси Бо­жию бла­го­дать / и со Ан­ге­лы прис­но зре­ти спо­до­бил­ся еси ли­цем к ли­цу Свя­тую Тро­и­цу. / Ра­дуй­ся, яко вто­рое солн­це, сияя чу­де­сы, всем да­ру­е­ши бла­го­дать ис­це­ле­ний. / Ра­дуй­ся, пре­по­добне Алек­сан­дре, от­че наш. Икос: Как вос­хва­лю твои по­дви­ги и бо­ре­ния, / пре­по­доб­ный Алек­сандр? / Ибо неве­ще­ствен­ный ра­зум стя­жав сми­ре­ни­ем, / жи­тие свое ты про­во­дил в ве­ли­ком воз­дер­жа­нии и тру­дах. / Хо­тя и че­ло­век был ты есте­ством, / но Выш­не­го Иеру­са­ли­ма граж­да­ни­ном сде­лал­ся; / ведь во пло­ти на зем­ле по­жил, / но ан­гель­ский нрав стя­жал, / и стал стол­пом, стра­стя­ми неко­ле­би­мым. / По­то­му вся Рос­сий­ская зем­ля, то­бою обо­га­тив­шись, хва­лит те­бя / и с ве­рою ве­ли­ча­ет, взы­вая те­бе так: / Ра­дуй­ся, оте­че­ству тво­е­му по­хва­ла, / ве­ли­ко­му же Нов­го­ро­ду и всей стране Рос­сий­ской пре­свет­лый све­тиль­ник. / Ра­дуй­ся, бла­го­че­сти­во­го от­ца пре­слав­ная от­расль / и бла­го­го­вей­ной ма­те­ри ветвь мно­го­плод­ная. / Ра­дуй­ся, це­ло­муд­рия непре­клон­ный столп, / и мо­на­хов пре­свет­лая сла­ва. / Ра­дуй­ся, пас­тырь Хри­сто­ва дво­ра овец ра­зум­ных, / при­во­ди­мых то­бою к по­зна­нию Бо­жию. / Ра­дуй­ся, ибо ты мно­го­чад­ной пу­сты­ню со­де­лал / вы­со­тою сми­ре­ния тво­е­го. / Ра­дуй­ся, всем мо­на­ше­ству­ю­щим об­раз доб­ро­де­те­ли / и ино­че­ству­ю­щим тво­ей лав­ры спа­се­ние. / Ра­дуй­ся, пре­крас­ное доб­ро­де­те­лей хра­ни­ли­ще, / и всем уны­ва­ю­щим в пе­ча­ли уте­ше­ние. / Ра­дуй­ся, ибо все муд­ро­ва­ния мi­ра се­го пре­зрев, / ты стра­сти плот­ские умерт­вил. / Ра­дуй­ся, ибо спо­до­бил­ся быть Ан­ге­лов со­бе­сед­ни­ком / и по­сра­мил все бе­сов­ские пол­ки. / Ра­дуй­ся, ибо ты во всех стра­нах был про­слав­лен, / ведь мно­же­ство чу­дес си­лою Хри­сто­вой со­тво­рил. / Ра­дуй­ся, ибо во­ис­ти­ну об­рел ты Бо­жию бла­го­дать / и спо­до­бил­ся со Ан­ге­ла­ми / непре­стан­но со­зер­цать ли­цом к ли­цу Свя­тую Тро­и­цу. / Ра­дуй­ся, ибо как вто­рое солн­це сияя чу­де­са­ми, / ты всем да­ру­ешь ис­це­ле­ний бла­го­дать. / Ра­дуй­ся, пре­по­доб­ный Алек­сандр, от­че наш.

Песнь 7

Ир­мос: В пе­щи ав­ра­а­мстии от­ро­цы пер­сид­стей, / лю­бо­вию бла­го­че­стия па­че, / неже­ли пла­ме­нем, опа­ля­е­ми, взы­ва­ху: / бла­го­сло­вен еси в хра­ме сла­вы Тво­ея, Господи. Ир­мос: Ча­да Ав­ра­амо­вы в пе­чи Пер­сид­ской, / лю­бо­вью к бла­го­че­стию бо­лее, чем пла­ме­нем раз­жи­га­е­мые, вос­кли­ца­ли: / “Бла­го­сло­вен Ты в хра­ме сла­вы Тво­ей, Господи!”
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Освя­щь­ся от мла­ден­ства доб­ро­глас­ною тру­бою мо­лит­вы тво­ея, / и неплод­ныя утро­бы мно­го­плод­ны со­тво­рил еси, / сле­пым по­да­е­ши про­зре­ние и хро­мым бла­го­те­че­ние, Алек­сан­дре преблаженне. Освя­щен­ный с мла­ден­че­ства, / ты бла­го­звуч­ною тру­бою сво­ей мо­лит­вы / неплод­ные утро­бы мно­го­плод­ны­ми со­де­лал, / сле­пым по­да­ешь про­зре­ние / и хро­мым – спо­соб­ность быст­ро хо­дить, / Алек­сандр преблаженный.
Слез­ны­ми из­ли­я­нии по­га­сил еси стра­стей раз­жже­ния, Алек­сан­дре бла­женне, / чу­дес ис­то­чил еси струи прис­но­жи­вот­ны, / ими­же омы­ва­ют­ся душ же и те­лес неду­зи, преславне. Из­ли­я­ни­я­ми слез / ты по­га­сил стра­стей раз­жже­ния, Алек­сандр бла­жен­ный, / чу­де­са­ми струи веч­ной жиз­ни ис­то­чил, / ко­то­ры­ми омы­ва­ют­ся неду­ги / как душ, так и тел, преславный.
Сла­ва: Тер­пе­ние стя­жав мно­гое, пре­муд­ре, воз­дер­жа­ние, ве­ру и лю­бовь ис­тин­ну, / явил­ся еси отец си­рым, / вдо­ви­цам – за­ступ­ник ми­ло­стив и сми­рен, Алек­сан­дре, / мо­на­хом – сла­ва и похвала. Сла­ва: Тер­пе­ние ве­ли­кое стя­жав, пре­муд­рый, / воз­дер­жа­ние, ве­ру и лю­бовь ис­тин­ную, / явил­ся ты, ми­ло­сти­вый и сми­рен­ный Алек­сандр, / от­цом си­ро­там, вдо­вам же – за­ступ­ни­ком, / мо­на­хам – сла­вою и похвалой.
И ныне: Ка­ко до­и­ши мле­ком Сы­на, Чи­стая, без от­ца, / пи­та­ю­ща­го вся­кое ды­ха­ние, Ма­ти Пре­чи­стая? / Ка­ко на ру­ку но­си­ши вся со­дер­жа­ща­го? / Па­че ума чу­до Твое. / Тем по­ем ве­ли­чия Твоя. И ныне: Как без от­ца Ты мо­ло­ком пи­та­ешь, Чи­стая, / Сы­на, пи­та­ю­ще­го все, что ды­шит, Ма­терь Непо­роч­ная? / Как на ру­ках но­сишь все Дер­жа­ще­го? / Вы­ше ума чу­до Твое. / По­то­му мы вос­пе­ва­ем Твое величие.

Песнь 8

Ир­мос: Ру­це рас­про­стер Да­ни­ил, / львов зи­я­ния в ро­ве затче; / ог­нен­ную же си­лу уга­си­ша, / доб­ро­де­те­лию пре­по­я­сав­ше­ся, / бла­го­че­стия ра­чи­те­ли, от­ро­цы, взы­ва­ю­ще: / бла­го­сло­ви­те вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Ир­мос: Ру­ки рас­про­стер Да­ни­ил / и па­сти львов во рве за­гра­дил; / силь­ное же пла­мя уга­си­ли, / доб­ро­де­те­лью пре­по­я­сав­шись, / бла­го­че­стия рев­ни­те­ли – от­ро­ки, взы­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Умом без­стра­стия очи­щен, бе­се­до­вал еси Гос­по­де­ви Все­дер­жи­те­лю, / от Него­же неиз­гла­го­лан­но, пре­по­добне, на­уча­емь, про­ро­че­ски пред­гла­го­лал еси, / про­све­щая ду­ши, яко ве­лик, все­б­ла­женне, про­рок. / Тем тя со­глас­но, Алек­сан­дре пре­муд­ре, вер­нии, по­хва­ля­ем, по­ю­ще: / бла­го­сло­ви­те вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Умом, бес­стра­сти­ем очи­щен­ным, пре­по­доб­ный, / бе­се­до­вал ты с Гос­по­дом Все­дер­жи­те­лем; / от Него неиз­ре­чен­но на­уча­ем, / ты про­ро­че­ски пред­ве­щал, про­све­щая ду­ши, все­б­ла­жен­ный, / слов­но ве­ли­кий про­рок. / По­то­му мы, вер­ные, со­глас­но / вос­хва­ля­ем те­бя, Алек­сандр пре­муд­рый, вос­пе­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
По­да­вая те­бе, яже про­ти­ву люб­ве, Зи­жди­тель и от юно­сти со­блю­дая тя дес­ни­цею, / ма­лым бы­ли­ем, са­мо­воз­раст­шим от зем­ли, пи­та­ет тя бо­го­леп­но, / яко от мла­ден­ства вся­ко по­хо­те­ние по­прав­ша и по­ю­ща: / бла­го­сло­ви­те вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Воз­да­вая те­бе до­стой­но за лю­бовь / и от юно­сти со­хра­няя те­бя Сво­ею дес­ни­цею, Со­зда­тель, / ма­лой тра­вой, что са­ма вы­рас­та­ет из зем­ли, / пи­та­ет те­бя, как по­до­ба­ет Бо­гу, / – ведь ты с мла­ден­че­ства вся­кое во­жде­ле­ние по­прал и вос­пе­ва­ешь: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
Сла­ва: Яко струя бо­же­ствен­на ис­це­ле­ний, про­ис­хо­дя­щи от ра­ки тво­ея, вся ис­це­ля­ет, / и омы­ва­ет сквер­ны стра­стей, и гно­е­ние лю­тых очи­ща­ет, / и вер­ных на­па­я­ет всех серд­ца, Алек­сан­дре пре­муд­ре, лю­бо­вию по­ю­щих: / бла­го­сло­ви­те вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Сла­ва: Как бы струя бо­же­ствен­ная ис­це­ле­ний, / ис­хо­дя­щая от ра­ки тво­ей, Алек­сандр пре­муд­рый, / всех ис­це­ля­ет, и омы­ва­ет сквер­ны стра­стей, / и гной язв лю­тых очи­ща­ет, / и на­по­я­ет всех вер­ных серд­ца, с лю­бо­вию по­ю­щих: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
И ныне: Во­пло­щ­ся Без­п­лот­ный из Те­бе бо­го­леп­но, / Его­же мо­ли, Пре­чи­стая, стра­сти пло­ти мо­ея умерт­ви­ти / и ожи­ви­ти мою умерщ­влен­ную ду­шу грехми. И ныне: От Те­бя, Пре­чи­стая, Бес­плот­ный, / во­пло­тил­ся, как по­до­ба­ет Бо­гу; / Его мо­ли стра­сти мо­ей пло­ти умерт­вить / и ожи­вить ду­шу мою, гре­ха­ми умерщвленную.

Песнь 9

Ир­мос: Ка­мень неру­ко­сеч­ный / от несе­ко­мыя го­ры Те­бе, Де­во, / кра­е­уголь­ный от­се­че­ся, / Хри­стос, со­во­ку­пи­вый раз­сто­я­ща­я­ся есте­ства. / Тем, ве­се­ля­ще­ся, Тя, Бо­го­ро­ди­це, величаем. Ир­мос: Ка­мень кра­е­уголь­ный / от нерас­се­ка­е­мой го­ры – Те­бя, Де­ва, / от­се­чен был без по­мо­щи рук, / – Хри­стос, со­еди­нив­ший раз­де­лен­ные есте­ства. / По­то­му мы с ве­се­ли­ем Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, величаем.
При­пев: Пре­по­добне от­че наш Алек­сан­дре, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ный от­че наш Алек­сандр, мо­ли Бо­га о нас.
Твоя свя­щен­ныя и свя­тыя мо­щи, во гро­бе ле­жа­ща, / мно­го­раз­лич­ныя неду­ги ис­це­ля­ют и по­па­ля­ют пол­ки бе­сов­ския все­гда, муд­ре Алек­сан­дре: / Бо­жи­ею бо бла­го­да­тию то­чи­ши всем ис­це­ле­ния, вер­но тя прис­но блажащим. Твои свя­щен­ные и свя­тые мо­щи, муд­рый Алек­сандр, / в гроб­ни­це по­ко­ясь, мно­го­об­раз­ные неду­ги ис­це­ля­ют, / и опа­ля­ют пол­ки бе­сов­ские все­гда: / ибо бла­го­да­тию Бо­жи­ею ты ис­то­ча­ешь ис­це­ле­ния / всем, с ве­рою те­бя непре­стан­но прославляющим.
Струи нам ис­це­ле­ний все­гда чест­ная твоя ра­ка яви­ся, от­че, / стра­стей из­ли­я­ние вся­че­ских из­су­ша­ю­щи / и вся на­по­я­ю­щи ду­ши ко бла­го­пло­дию Бо­же­ствен­но­му, пре­муд­ре Алек­сан­дре, Хри­стов угодниче. Струи ис­це­ле­ний нам все­гда / твоя свя­щен­ная ра­ка яв­ля­ет, от­че, / стра­стей вся­че­ских из­ли­я­ние ис­су­шая, / и все ду­ши оро­шая к бо­же­ствен­но­му пло­до­но­ше­нию, / пре­муд­рый Алек­сандр, Хри­стов служитель.
Сла­ва: Па­мять твоя днесь, яко солн­це, воз­сия, Алек­сан­дре преб­ла­женне, / бла­го­че­сти­вых серд­ца оза­ря­ю­щи бо­лез­ней тво­их и чу­дес си­я­ни­ем, / яко во­ис­тин­ну про­све­ща­ю­щи, от­че, / в ню­же вся ны по­мя­ни, вер­но чту­щия тя. Сла­ва: Па­мять твоя ныне как солн­це вос­си­я­ла, / Алек­сандр преб­ла­жен­ный, / серд­ца бла­го­че­сти­вых оза­ряя, / тру­дов тво­их и чу­дес си­я­ни­ем / во­ис­ти­ну про­све­щая, от­че; / в сей день и всех нас по­мя­ни, / с ве­рою чту­щих тебя.
И ныне: Глас при­но­сим Ти Гав­ри­и­лов, ра­ду­ю­ще­ся: / ра­дуй­ся, гла­го­лю­ще, ме­сто свя­ще­ния, / ра­дуй­ся, пре­по­доб­ных сла­во и всех вер­ных спа­се­ние, / ея­же ра­ди обо­жи­хом­ся, Бо­го­ро­ди­це Приснодево. И ныне: Воз­глас Гав­ри­и­ла / мы об­ра­ща­ем к Те­бе ра­дост­но: / “Ра­дуй­ся, вос­кли­цая, Ме­сто Освя­ще­ния! / Ра­дуй­ся, пре­по­доб­ных сла­ва и всех вер­ных спа­се­ние, / – бла­го­да­ря Те­бе мы стя­жа­ли обо­же­ние, / Бо­го­ро­ди­ца Приснодева!”

Све­ти­лен. По­до­бен: Ду­хом во святилищи:

Бла­го­дать пре­из­бысть Бо­жия в ду­ши тво­ей, пре­муд­ре Алек­сан­дре, / и, яко без­п­ло­тен, на зем­ли по­жил еси. / Тем по­чи­та­ю­щих тя стра­стей из­ба­ви тем­ных об­лак, к ти­хо­му при­ста­ни­щу при­во­дя / и от­го­няя опол­че­ния бе­сов­ская Бо­же­ствен­ною силою. Бла­го­дать Бо­жия пре­и­зоби­ло­ва­ла / в ду­ше тво­ей, пре­муд­рый Алек­сандр, / и как бес­плот­ный ты на зем­ле по­жил. / По­то­му по­чи­та­ю­щих те­бя из­бавь / от тем­ных об­ла­ков стра­стей, / к ти­хой при­ста­ни при­во­дя / и от­го­няя опол­че­ния бе­сов­ские / Бо­же­ствен­ною силою.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Со­тво­ри во­ис­тин­ну с То­бою ве­ли­чия Сын Пре­веч­ный От­чим со­ве­том: / Жизнь бо нетлен­ную без стра­сти ро­ди­ла еси / и пре­бы­ла еси, яко­же преж­де рож­де­ства, Де­ва, ма­тер­ских из­бег­ши бо­лез­ней / и по рож­де­стве Де­вою пребывши. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Со­тво­рил во­ис­ти­ну с То­бой ве­ли­кое / Сын пред­веч­ный по во­ле От­ца: / ибо Жизнь нетлен­ную Ты, Де­ва, бес­страст­но ро­ди­ла / и пре­бы­ла как и до Его рож­де­ния, / свой­ствен­ных ма­те­рям стра­да­ний из­бе­жав / и по­сле ро­дов остав­шись Девой.

Мо­лит­ва пре­по­доб­но­му Алек­сан­дру Свирскому

О свя­щен­ная гла­во, Ан­ге­ле зем­ный и че­ло­ве­че Небес­ный, пре­по­добне и Бо­го­носне от­че наш Алек­сан­дре, из­ряд­ный угод­ни­че Пре­свя­тыя и Еди­но­сущ­ныя Тро­и­цы, яв­ля­яй мно­гия ми­ло­сти жи­ву­щим во свя­тей оби­те­ли тво­ей и всем с ве­рою и лю­бо­вию при­те­ка­ю­щим к те­бе! Ис­про­си нам вся бла­го­по­треб­ная к жи­тию се­му вре­мен­но­му и нуж­ная к веч­но­му спа­се­нию на­ше­му. По­соб­ствуй и пред­ста­тель­ством тво­им, угод­ни­че Бо­жий, на вра­ги ви­ди­мыя и неви­ди­мыя, да в ми­ре глу­бо­це пре­бу­дет Свя­тая Пра­во­слав­ная Цер­ковь Хри­сто­ва и бла­го­стро­е­нии зи­ждет­ся, во вся­ком бла­го­че­стии неру­ши­мо. Бу­ди всем нам, чу­до­твор­че свя­тый, по­мощ­ник ско­рый во вся­кой скор­би и об­сто­я­нии. Наи­па­че же в час кон­чи­ны на­шея яви­ся нам за­ступ­ник бла­го­сер­дый, да не пре­да­ни бу­дем на мы­тар­ствех воз­душ­ных вла­сти злоб­на­го ми­ро­держ­ца, но да спо­до­бим­ся непре­ткно­вен­на­го вос­хо­да в Цар­ствие Небес­ное. Ей, от­че, мо­лит­вен­ни­че наш прис­ный! Не по­сра­ми упо­ва­ния на­ше­го, не пре­зри сми­рен­ная мо­ле­ния на­ша и пред­ста­тель­ствуй за нас пред Пре­сто­лом Жи­во­на­чаль­ныя Тро­и­цы, да спо­до­бим­ся вку­пе с то­бою и со все­ми свя­ты­ми мы, недо­стой­нии, в се­ле­ни­их рай­ских сла­ви­ти ве­ли­чие, бла­го­дать и ми­лость Еди­на­го в Тро­и­це Бо­га, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, во ве­ки ве­ков. Аминь. О свя­щен­ная гла­ва, Ан­гел зем­ной и че­ло­век небес­ный, пре­по­доб­ный и бо­го­нос­ный от­че наш Алек­сандр, слав­ный слу­жи­тель Пре­свя­той и Еди­но­сущ­ной Тро­и­цы, яв­ля­ю­щий мно­гие ми­ло­сти жи­ву­щим во свя­той оби­те­ли тво­ей и всем с ве­рою и лю­бо­вью при­бе­га­ю­щим к те­бе! Ис­про­си нам все, по­треб­ное к жиз­ни сей вре­мен­ной и нуж­ное для веч­но­го спа­се­ния на­ше­го. По­мо­гай хо­да­тай­ством тво­им, угод­ник Бо­жий, и про­тив вра­гов ви­ди­мых и неви­ди­мых, да в ми­ре глу­бо­ком пре­бу­дет Свя­тая Пра­во­слав­ная Цер­ковь Хри­сто­ва и бла­го­устро­е­ние со­блю­да­ет­ся во вся­ком бла­го­че­стии неру­ши­мо. Будь всем нам, чу­до­тво­рец свя­той, по­мощ­ни­ком ско­рым во вся­кой скор­би и несча­стье. Осо­бен­но же в час кон­чи­ны на­шей явись нам за­ступ­ни­ком бла­го­серд­ным, да не бу­дем пре­да­ны на мы­тар­ствах воз­душ­ных во власть злоб­но­го кня­зя ми­ра се­го, но да спо­до­бим­ся без пре­ткно­ве­ния взой­ти в Цар­ство Небес­ное. Да, от­че, мо­лит­вен­ник о нас по­сто­ян­ный! Не по­сра­ми на­деж­ды на­шей, не пре­не­бре­ги сми­рен­ны­ми мо­ле­ни­я­ми на­ши­ми и хо­да­тай­ствуй за нас пред Пре­сто­лом Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы, да спо­до­бим­ся вме­сте с то­бою и со все­ми свя­ты­ми мы, недо­стой­ные, в се­ле­ни­ях рай­ских сла­вить ве­ли­чие, бла­го­дать и ми­лость Еди­но­го в Тро­и­це Бо­га, От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, во ве­ки ве­ков. Аминь.

Мо­лит­ва пре­по­доб­но­го Алек­сандра Свирского
Гос­по­ду Бо­гу и Пре­свя­той Богородице

Бо­же, очи­сти мя, греш­на­го, и по­ми­луй мя, и про­сти ми, Гос­по­ди Бо­же, Спа­се Ми­ло­сти­вый! Даждь ми, Гос­по­ди, хри­сти­ан­ский ко­нец с Пре­чи­стым Те­лом и с Чест­ною Кро­вию, со сле­за­ми и по­ка­я­ни­ем. Из­ба­ви, Гос­по­ди, му­ки веч­ныя, ог­ня нега­си­ма­го, и чер­вия неусы­па­ю­ща­го, и смо­лы ки­пя­щия. Гос­по­ди, Ты со­здал мя еси, Гос­по­ди, Ты по­ми­луй. Гос­по­ди, Твое есмь создание. Бо­же, очи­сти ме­ня греш­но­го, и по­ми­луй ме­ня, и про­сти мне, Гос­по­ди Бо­же, Спа­си­тель Ми­ло­сти­вый! Дай мне, Гос­по­ди, хри­сти­ан­ский ко­нец с Пре­чи­стым Те­лом и с Чест­ною Кро­вию, со сле­за­ми и по­ка­я­ни­ем. Из­бавь, Гос­по­ди, от му­ки веч­ной, ог­ня неуга­си­мо­го, и чер­вя неусы­па­ю­ще­го, и смо­лы ки­пя­щей. Ты со­здал ме­ня, Гос­по­ди, Ты по­ми­луй, Гос­по­ди, Твое я создание.
Пре­чи­стая Гос­по­же Ми­ло­сти­вая, Ца­ри­це Небес­ная, по­мо­ли­ся Гос­по­ду Бо­гу и Спа­су на­ше­му Иису­су Хри­сту, Сы­ну Тво­е­му, за мене, греш­на­го ра­ба Тво­е­го (имя рек). Даждь ми, Гос­по­же, хри­сти­ан­ский ко­нец с Пре­чи­стым Те­лом и с Чест­ною Кро­вию и со сле­за­ми и по­ка­я­ни­ем. Из­ба­ви, Гос­по­же, му­ки веч­ныя, ог­ня неуга­си­ма­го, и чер­вия неусы­па­ю­ща­го, и смо­лы ки­пя­щия. Пре­чи­стая Гос­по­же, Ми­ло­сти­вая Ца­ри­це Небес­ная, Ты еси Мо­леб­ни­ца ко Гос­по­ду Бо­гу и Спа­су на­ше­му Иису­су Хри­сту за мене, греш­на­го и ока­ян­на­го ра­ба Тво­е­го (имя рек), Ты еси По­мощ­ни­ца, Ты За­ступ­ни­ца от вся­ка­го зла и со­по­ста­та, не за­бу­ди, Пре­чи­стая Гос­по­же, ни­ща­го Тво­е­го до конца. Пре­чи­стая Гос­по­жа Ми­ло­сти­вая, Ца­ри­ца Небес­ная, по­мо­лись Гос­по­ду Бо­гу и Спа­си­те­лю на­ше­му Иису­су Хри­сту, Сы­ну Тво­е­му, за ме­ня, греш­но­го ра­ба Тво­е­го (имя). Дай мне, Гос­по­жа, хри­сти­ан­ский ко­нец с Пре­чи­стым Те­лом и Чест­ною Кро­вию и со сле­за­ми и по­ка­я­ни­ем. Из­бавь, Гос­по­жа, от му­ки веч­ной, ог­ня неуга­си­мо­го, и чер­вя неусы­па­ю­ще­го, и смо­лы ки­пя­щей. Пре­чи­стая Гос­по­жа, Ми­ло­сти­вая Ца­ри­ца Небес­ная, Ты Мо­лит­вен­ни­ца ко Гос­по­ду Бо­гу и Спа­си­те­лю на­ше­му Иису­су Хри­сту за ме­ня, греш­но­го и ока­ян­но­го ра­ба Тво­е­го (имя), Ты По­мощ­ни­ца, Ты За­ступ­ни­ца от вся­ко­го зла и вра­га, не за­будь, Пре­чи­стая Гос­по­жа, ни­ще­го Тво­е­го до конца.
По­сем: За­ступ­ни­це Усерд­ная, Бла­го­у­троб­ная Гос­по­да Ма­ти, к Те­бе при­бе­гаю аз, ока­ян­ный и па­че всех че­ло­век греш­ней­ший. Вон­ми гла­су мо­ле­ния мо­е­го и вопль мой и сте­на­ние услы­ши. Яко без­за­ко­ния моя пре­взы­до­ша гла­ву мою и аз, яко­же ко­рабль в пу­чине, по­гру­жа­ю­ся в мо­ре гре­хов мо­их. Но Ты, Все­б­ла­гая и Ми­ло­сер­дая Вла­ды­чи­це, не пре­зри мене, от­ча­ян­на­го и во гре­сех по­ги­ба­ю­ща­го. По­ми­луй мя, ка­ю­ща­го­ся в злых де­лех мо­их, и об­ра­ти на путь пра­вый за­блужд­шую ока­ян­ную ду­шу мою. На Те­бе, Вла­ды­чи­це моя Бо­го­ро­ди­це, воз­ла­гаю все упо­ва­ние мое. Ты, Ма­ти Бо­жия, со­хра­ни и со­блю­ди мя под кро­вом Тво­им ныне, и прис­но, и во ве­ки ве­ков. Аминь. За­тем: За­ступ­ни­ца усерд­ная, Бла­го­серд­ная Гос­по­да Ма­терь, к Те­бе при­бе­гаю я ока­ян­ный и бо­лее всех лю­дей греш­ней­ший. Внем­ли гла­су мо­ле­ния мо­е­го и вопль мой и сте­на­ние услышь. Ибо без­за­ко­ния мои пре­вы­си­ли гла­ву мою и я, как ко­рабль в пу­чине, по­гру­жа­юсь в мо­ре гре­хов мо­их. Но Ты, Все­б­ла­гая и Ми­ло­сер­дая Вла­ды­чи­ца, не пре­зи­рай ме­ня, от­ча­яв­ше­го­ся и во гре­хах по­ги­ба­ю­ще­го. По­ми­луй ме­ня, ка­ю­ще­го­ся в злых де­лах мо­их, и об­ра­ти на путь пра­вый за­блуд­шую ока­ян­ную ду­шу мою. На Те­бя, Вла­ды­чи­ца моя Бо­го­ро­ди­ца, воз­ла­гаю все упо­ва­ние мое. Ты, Ма­терь Бо­жия, со­хра­ни и со­блю­ди ме­ня под кро­вом Тво­им ныне и все­гда и во ве­ки ве­ков. Аминь.

Так­же мо­лит­ва на вся­кий день

Ду­ше, ду­ше моя, поч­то жа­лу­е­ши­ся на Гос­по­да? Яко ле­ность твоя веч­ней му­це хо­да­тай есть. Аще бы ве­да­ла дар Бо­жий, пла­ка­ла бы ся го­ря­щи­ми сле­за­ми, сте­на­ю­щи со воз­ды­ха­ни­ем, скор­бя­щи о вся­ком гре­се, о ма­лем и о ве­ли­цем. Возо­пий ко Сво­е­му Вла­ды­це, да не пред­ва­рит те­бе ярость одер­жа­ща­го все­силь­ною ру­кою пра­вед­ною. Аз же, греш­ный и ле­ни­вый и льсти­вый язык име­яй, ка­ко по­мо­лю­ся Вла­ды­це мо­е­му, да из­ба­вит мя Гос­подь от Страш­на­го Су­да? Все­гда бо тре­пе­щу по­мыс­лом в серд­цы мо­ем о Страш­нем Су­де, да из­ба­вит мя от му­ки веч­ныя, и чер­вия неусы­па­ю­ща­го, и тьмы кро­меш­ныя, и от гро­зы несо­гре­е­мыя. По­ми­луй мя, греш­на­го ра­ба Тво­е­го (имя рек), яко Пав­ла апо­сто­ла, его­же люб­ля­ше па­че всех, и от нас, убо­гих, не от­вра­ти ли­ца Тво­е­го во он День Страш­ный, его­же тре­пе­щет ду­ша моя и со­ста­вы те­ла мо­е­го ужа­са­ют­ся. Гос­по­ди, из­ба­ви мя страш­на­го ча­са, да не от­па­ду от ми­ло­сти Тво­ея. Но мо­лю свя­тыя Ан­ге­лы и Ар­хан­ге­лы, и про­ро­ки, и му­че­ни­ки, и вся свя­тыя, да мо­лят Бо­га за мою ду­шу. Ва­ше­го ра­ди мо­ле­ния да воз­вра­тит Вла­ды­ка тре­бы Своя от мене, греш­на­го. И ты, Пре­чи­стая Гос­по­же Де­во, иму­щи дерз­но­ве­ние к Сы­ну о ра­бех Тво­их, не за­бу­ди тру­дов ра­ба Тво­е­го (имя рек). Вла­ды­ко Спа­се, от убо­гия ду­ши Те­бе мо­лю­ся, из­ба­ви мя от пе­ча­ли гре­хов мо­их и вве­ди в ра­дость без­ко­неч­на­го жи­тия, иде­же про­слав­ля­ет­ся все­свя­тое Имя Твое, От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, все­гда, ныне, и прис­но, и во ве­ки ве­ков. Аминь. Ду­ша, ду­ша моя, за­чем жа­лу­ешь­ся на Гос­по­да? Ведь ле­ность твоя веч­ную му­ку при­бли­жа­ет. Ес­ли бы ты ве­да­ла дар Бо­жий, пла­ка­ла бы о се­бе го­ря­чи­ми сле­за­ми, сте­ная со воз­ды­ха­ни­я­ми, скор­бя о вся­ком гре­хе, о ма­лом и о ве­ли­ком. Воз­зо­ви к сво­е­му Вла­ды­ке, да не встре­тит те­бя ярость Все Дер­жа­ще­го все­силь­ною ру­кою пра­вед­ною. Но я, греш­ный, и ле­ни­вый и льсти­вый язык имея, как по­мо­люсь Вла­ды­ке мо­е­му, да из­ба­вит ме­ня Гос­подь от Страш­но­го Су­да? Ибо я все­гда тре­пе­щу от по­мыс­лов в серд­це мо­ем о Страш­ном Су­де, да из­ба­вит ме­ня от му­ки веч­ной, и чер­вя неусы­па­ю­ще­го, и тьмы внеш­ней и от мо­ро­за несо­гре­ва­е­мо­го. По­ми­луй ме­ня, греш­но­го ра­ба Тво­е­го (имя), как Пав­ла апо­сто­ла, ко­то­ро­го лю­бил боль­ше всех. И от нас убо­гих, не от­вра­ти ли­ца Тво­е­го во оный день Страш­ный, от ко­то­ро­го тре­пе­щет ду­ша моя и весь со­став те­ла мо­е­го во ужа­се. Гос­по­ди, из­бавь ме­ня от страш­но­го ча­са, да не от­па­ду от ми­ло­сти Тво­ей. Но мо­лю свя­тых Ан­ге­лов и Ар­хан­ге­лов, и про­ро­ков, и му­че­ни­ков, и всех свя­тых, да мо­лят Бо­га за мою ду­шу. Ва­ше­го ра­ди мо­ле­ния да от­вра­тит Вла­ды­ка угро­зы Свои от ме­ня греш­но­го. И Ты, Пре­чи­стая Гос­по­жа Де­ва, имея дерз­но­ве­ние к Сы­ну о ра­бах Тво­их, не за­будь тру­дов ра­ба Тво­е­го (имя). Вла­ды­ка Спа­си­тель, от убо­гой ду­ши Те­бе мо­люсь, из­бавь ме­ня от пе­ча­ли о гре­хах мо­их и вве­ди в ра­дость бес­ко­неч­но­го жи­тия, где про­слав­ля­ет­ся все­свя­тое имя Твое, От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха, все­гда, ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки