Ка­нон свя­щен­но­му­че­ни­ку Ки­при­а­ну и му­че­ни­це Иустине

Тро­парь, глас 4

Инра­вом при­част­ник, / и пре­сто­лом на­мест­ник апо­сто­лом быв, / де­я­ние об­рел еси, Бо­го­дух­но­венне, / в ви­де­ния вос­ход: / се­го ра­ди, сло­во ис­ти­ны ис­прав­ляя, / и ве­ры ра­ди по­стра­дал еси да­же до кро­ве, / свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане, / мо­ли Хри­ста Бо­га / спа­сти­ся ду­шам нашим. Инра­вам Апо­столь­ским со­при­част­ни­ком / и пре­сто­ла их на­след­ни­ком став, / де­ла­ми ты, бо­го­дух­но­вен­ный, / вос­хож­де­ния к со­зер­ца­нию до­стиг; / по­то­му сло­во ис­ти­ны пра­во воз­ве­щая, / ты за ве­ру по­стра­дал до кро­ви, / свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан, / хо­да­тай­ствуй пред Хри­стом Бо­гом / о спа­се­нии душ наших.

КА­НОН, ГЛАС 4

Песнь 1

Ир­мос: Мо­ря черм­ную пу­чи­ну / невлаж­ны­ми сто­па­ми / древ­ний пе­ше­ше­ство­вав Из­ра­иль, / кре­сто­об­раз­ны­ма Мо­и­сео­вы­ма ру­ка­ма / Ама­ли­ко­ву си­лу в пу­сты­ни по­бе­дил есть. Ир­мос: Мо­ря Крас­но­го пу­чи­ну / не омо­чен­ны­ми сто­па­ми / пе­рей­дя, древ­ний Из­ра­иль, / кре­сто­об­раз­но рас­про­стер­ты­ми Мо­и­се­е­вы­ми ру­ка­ми / Ама­ли­ко­во вой­ско в пу­стыне в бег­ство обратил.
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
С Пре­мир­ны­ми чин­ми ныне во­дво­ря­я­ся, о свя­щен­ная и Бо­же­ствен­ная гла­во, / с Небе­се при­з­ри на бла­го­чест­но по­ю­щия тя / и тво­и­ми мо­лит­ва­ми сохраняй. С над­мiр­ны­ми пол­ка­ми ныне во­дво­ря­ясь, / о свя­щен­ная и бо­же­ствен­ная гла­ва, / воз­зри с небес на вос­пе­ва­ю­щих те­бя с ве­рою / и тво­и­ми хо­да­тай­ства­ми их сохраняй.
Во мра­це неве­де­ния, пре­по­добне, лю­те одер­жим / и ду­ше­губ­ны­ми страстьми пло­ти невоз­дер­жа­ни­ем ты раз­жи­га­ем, / пре­ло­же­ние пре­слав­но об­рел еси вне­за­пу, всеблаженне. Во мра­ке неве­де­ния удер­жи­ва­е­мый креп­ко, / и по невоз­дер­жан­но­сти пло­ти / ду­ше­гу­би­тель­ны­ми стра­стя­ми раз­жи­га­е­мый, / ты (пре­по­доб­ный), пе­ре­ме­ну пре­слав­ную / об­рел вне­зап­но, всеблаженный.
Сла­ва: Гу­би­те­лей убо на се­да­ли­щи преж­де, от­че, се­дел еси / и на се­да­ли­щи пре­сви­те­ров па­ки Хри­ста про­сла­вил еси, / из­ме­ни­вся яв­лен­но Вла­дыч­нею Бо­же­ствен­ною благодатию. Сла­ва: На се­да­ли­ще гу­би­те­лей / си­дел ты, преж­де, от­че, / но на се­да­ли­ще пре­сви­те­ров Хри­ста за­тем про­сла­вил, / из­ме­нив­шись яв­ствен­ней­шим об­ра­зом / Все­выш­не­го Бо­же­ствен­ною благодатию.
И ныне: Де­ва по рож­де­стве пре­бы­ла еси: / Са­ма­го бо рожд­ши Твор­ца всех и Гос­по­да, / необыч­но и стран­но нам яв­ль­ша­ся те­лом, / Бо­го­ро­ди­тель­ни­це Ма­ти Приснодево. И ныне: Де­вою Ты по­сле ро­дов пре­бы­ла: / ибо ро­ди­ла Са­мо­го всех Твор­ца и Бо­га, / необы­чай­но и див­но нам явив­ше­го­ся в те­ле, / Бо­жия Ро­ди­тель­ни­ца, Матерь-Приснодева!

Песнь 3

Ир­мос: Ве­се­лит­ся о Те­бе Цер­ковь Твоя, Хри­сте, зо­ву­щи: / Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, / и при­бе­жи­ще, и утверждение. Ир­мос: Ве­се­лит­ся о Те­бе Цер­ковь Твоя, Хри­сте, взы­вая: / “Ты моя кре­пость, Гос­по­ди, / и при­бе­жи­ще, и утверждение!”
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
Яко Па­вел, ко Хри­сту / ду­шев­ную лю­бовь пре­ло­жив, Ки­при­ане все­муд­ре, / то­го уче­ник был еси. Как Па­вел, нена­висть ко Хри­сту / на ду­шев­ную лю­бовь пе­ре­ме­нив, / ты, Ки­при­ан все­муд­рый, / уче­ни­ком Его соделался.
Об­ру­ча­ет ти Хри­стос, / вме­сто риз страст­ных оде­я­ние сла­вы да­руя / и воз­рож­де­ния одежду. Об­ру­ча­ет те­бя Хри­стос, / вме­сто риз страст­ных / оде­я­ние сла­вы да­руя / и воз­рож­де­ния одежду.
Сла­ва: По­уст­ник пост­ни­че­ский преж­де бы­вый тер­пе­лив, / по­слеж­де, Ки­при­ане все­х­вальне, / сви­де­тель Ис­ти­ны был еси. Сла­ва: Быв­ший спер­ва на­став­ни­ком по­движ­ни­че­ства тер­пе­ли­вым, / впо­след­ствии, ты, Ки­при­ан все­х­валь­ный, / сви­де­те­лем Ис­ти­ны соделался.
И ныне: Гос­по­дь­ствен­но и ис­тин­но Тя, Бо­го­ро­ди­цу, вер­нии по­чи­та­ем, / Ты бо Бо­га ро­ди­ла еси, / плоть быв­ша, Всенепорочная. И ныне: За­кон­но и ис­тин­но / мы, вер­ные, Те­бя Бо­го­ро­ди­цей по­чи­та­ем; / ибо ро­ди­ла Ты Бо­га, / став­ше­го пло­тью, Всенепорочная.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 8. По­до­бен: Премудрости:

На­ка­зан в пре­ле­сти при­леж­но, / яко Па­вел, зван бысть с Небе­се, / Кре­стом на­став­ля­ем к све­ту зна­ния, / чест­ныя бо де­вы лю­бо­вию раз­жи­га­ем, / тоя ра­ди со­че­тал­ся еси Зи­жди­те­лю че­ло­ве­ков. / Тем об­ли­чив немощь вра­жию, / с нею спо­до­бил­ся еси ли­ку му­че­ни­ков, / Ки­при­ане, ар­хи­ере­ев удоб­ре­ние, / мо­ли Хри­ста Бо­га гре­хов остав­ле­ние по­да­ти / че­ству­ю­щим лю­бо­вию свя­тую па­мять твою. На­став­лен­ный тща­тель­но в ис­кус­стве обо­льще­ния, / ты как Па­вел, при­зван был с небес, / Кре­стом на­прав­ля­ем к све­ту зна­ния; / ибо лю­бо­вью к до­сто­чти­мой де­ве раз­жи­га­ясь, / из-за нее с Со­зда­те­лем все­го тво­ре­ния со­че­тал­ся. / По­то­му, вос­тор­же­ство­вав над немо­щью вра­га, / ты с нею спо­до­бил­ся со­еди­нить­ся с хо­ром му­че­ни­ков. / Ки­при­ан, свя­щен­ней­ший, / хо­да­тай­ствуй пред Хри­стом Бо­гом / да по­даст Он от­пу­ще­ние гре­хов / че­ству­ю­щим с лю­бо­вию свя­тую па­мять твою.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: В на­па­сти мно­го­пле­тен­ныя впад / от враг ви­ди­мых и неви­ди­мых, / бу­рею одер­жим без­чис­лен­ных со­гре­ше­ний мо­их, / и, яко к теп­ло­му за­ступ­ле­нию и по­кро­ву мо­е­му, Чи­стая, / ко при­ста­ни­щу при­те­каю Тво­ея бла­го­сти. / Тем­же, Пре­чи­стая, из Те­бе Во­пло­щен­но­му без се­мене / мо­ли­ся при­леж­но о всех ра­бех Тво­их, / непре­стан­но мо­ля­щих­ти­ся, Бо­го­ро­ди­це Пре­чи­стая, / мо­ля­щи Его прис­но со­гре­ше­ний остав­ле­ние да­ро­ва­ти / вос­пе­ва­ю­щим до­стой­но сла­ву Твою. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: В на­па­сти хит­ро­спле­тен­ные впав / от вра­гов ви­ди­мых и неви­ди­мых, / я охва­чен бу­рею бес­чис­лен­ных со­гре­ше­ний мо­их, / и, как к го­ря­че­му за­ступ­ни­че­ству и по­кро­ву мо­е­му, Чи­стая, / при­бе­гаю ко при­ста­ни­щу Тво­ей бла­го­сти. / По­то­му, Пре­чи­стая, из Те­бе Во­пло­тив­ше­го­ся без се­ме­ни / мо­ли при­леж­но о всех ра­бах Тво­их, / непре­стан­но Те­бе мо­ля­щих­ся, Бо­го­ро­ди­ца Пре­чи­стая, / про­ся Его все­гда со­гре­ше­ний от­пу­ще­ние да­ро­вать / вос­пе­ва­ю­щим до­стой­но сла­ву Твою.*

Песнь 4

Ир­мос: Воз­не­се­на Тя ви­дев­ши Цер­ковь на Кре­сте, / Солн­це пра­вед­ное, / ста в чине сво­ем, / до­стой­но взы­ва­ю­щи: / сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Ир­мос: Воз­не­сен­ным уви­дев на Кре­сте, / Те­бя, Солн­це прав­ды, / ста­ла Цер­ковь на ме­сте сво­ем, до­стой­но взы­вая: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
Возб­нув, Бо­го­гла­се, от неистов­ства пер­ва­го, / де­мон­скую лесть и ду­шет­лен­ную пре­лесть всю об­ли­чил еси и, ра­ду­я­ся, взы­вал еси: / сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Вос­пря­нув, бо­го­про­све­щен­ный, от преж­не­го безу­мия, / над всем де­мон­ским обо­льще­ни­ем и ду­ше­па­губ­ным об­ма­ном / ты вос­тор­же­ство­вал и, ра­ду­ясь, взы­вал: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
Доб­ле­ствен­но Иусти­на укреп­ля­е­ма / и Чи­стую Де­ву и Об­ра­до­ван­ную зе­ло мо­ля­щи, / се­тей из­бе­же и коз­ней же вражиих. Иусти­на, доб­лест­но укреп­ля­ясь / и усерд­но Де­ву чи­стую и бла­го­дат­ную мо­ля, / из­бе­жа­ла се­тей и коз­ней вражьих.
Сла­ва: Укреп­ля­е­ма ве­рою тво­е­го Же­ни­ха / и Крест­ною си­лою оде­я­на, / де­мо­ны неят­на, во­пи­ю­щи, пре­бы­ла еси: / сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Сла­ва: Укреп­ля­е­мая ве­рою в тво­е­го Же­ни­ха / и Кре­ста си­лою об­ле­чен­ная, / ты де­мо­нам непод­власт­ной пре­бы­ла, взы­вая: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
И ныне: Иже есте­ством сво­бо­ден сый, / об­ра­зом ра­ба об­ни­ща бо­гат­ством бла­го­сти, Ма­ти Прис­но­де­во, / из Те­бе по Ипо­ста­си все при­емь человечество. И ныне: Тот, Кто по есте­ству Сво­е­му сво­бо­ден, / об­ни­щал до об­ра­за ра­ба по бо­гат­ству бла­го­сти, / по Ипо­ста­си все че­ло­ве­че­ское при­няв / от Те­бя, Матерь-Приснодева.

Песнь 5

Ир­мос: Ты, Гос­по­ди, мой свет, / в мир при­шел еси. / Свет Свя­тый, об­ра­ща­яй из мрач­на неве­де­ния / ве­рою вос­пе­ва­ю­щих Тя. Ир­мос: Ты, Гос­по­ди мой, све­том в мир при­шел, / све­том свя­тым, от мра­ка неве­де­ния об­ра­ща­ю­щим / с ве­рою вос­пе­ва­ю­щих Тебя.
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
По­бор­ни­цу иму­щи яве Чи­стую Бо­го­ма­терь, обо­га­щ­ши­ся, Иусти­но, / чест­ное дев­ство со­хра­ни­ла еси невредно. За­щит­ни­цей имея яв­но Чи­стую Бо­го­ма­терь, / ты, Иусти­на, тем обо­га­тив­шись, / со­хра­ни­ла дра­го­цен­ное дев­ство невредимым.
Оду­шев­лен­ный Хри­стов и крас­ней­ший об­раз, / по­чтим Иусти­ну, / со­кро­вен­ную доб­ро­ту и некра­до­мое возложение. Иусти­ну – об­раз Хри­стов / оду­шев­лен­ный и пре­крас­ней­ший по­чтим, / со­кро­вен­ную кра­со­ту и нерас­хи­ща­е­мое Бо­гу приношение.
Сла­ва: Неве­ста Хри­сто­ва прис­ная и несквер­ная, / стра­да­ни­ем и по­ще­ни­ем вос­при­ем­ши, / пра­вед­но су­губ ве­нец носит. Сла­ва: Неве­ста Хри­сто­ва вер­ная и непо­роч­ная, / стра­да­ни­ем и по­стом двой­ной ве­нец при­об­ре­тя, / спра­вед­ли­во его носит.
И ныне: Ум Ан­гель­ский и че­ло­ве­че­ский не мо­жет ска­за­ти / неиз­ре­чен­на­го и пре­слав­на­го чу­де­се Рож­де­ства Тво­е­го, / Всечистая. И ныне: Ум ан­гель­ский и че­ло­ве­че­ский не мо­жет изъ­яс­нить / неиз­ре­чен­но­го и пре­див­но­го чу­да / рож­де­ния То­бою Гос­по­да, Всечистая.

Песнь 6

Ир­мос: По­жру Ти со гла­сом хва­ле­ния, Гос­по­ди, / Цер­ковь во­пи­ет Ти, / от бе­сов­ския кро­ве очи­щ­ши­ся, / ра­ди ми­ло­сти от ребр Тво­их / ис­тек­шею Кровию. Ир­мос: “При­не­су Те­бе жерт­ву / со гла­сом хва­леб­ным, Гос­по­ди”, / Цер­ковь взы­ва­ет Те­бе, / от бе­сов­ской кро­ви очи­стив­шись / по ми­ло­сер­дию из ребр Тво­их / ис­тек­шею кровию.
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
Зло­бы дна пре­ис­под­ня­го до­шел еси, / к край­ней­шей же па­ки доб­ро­де­те­ли, от­че, / воз­шел еси на вы­со­ту, / пре­слав­но из­ме­ни­вся Бо­же­ствен­ным Крещением. До глу­бо­чай­ше­го дна по­ро­ка ты до­шел, / но за­тем к со­вер­шен­ней­шей доб­ро­де­те­ли, / вос­шел ты, от­че, на вы­со­ту, / пре­див­но из­ме­нив­шись Бо­же­ствен­ным крещением.
Был еси слу­жи­тель де­мо­нов пер­вее, / но Хри­стов Бо­го­яв­лен­ный уче­ник по­ка­зал­ся еси, / прис­ною лю­бо­вию же­ла­ние воз­лю­бив последнее. Был ты преж­де де­мо­нов слу­жи­те­лем, / но впо­след­ствии явил­ся Хри­сто­вым бо­го­про­све­щен­ным уче­ни­ком, / с рас­по­ло­же­ни­ем ду­шев­ным воз­лю­бив / пре­дел всех желаний.
Сла­ва: Мно­гия ты Вла­ды­це при­вел еси му­че­ни­ки, / куп­лей ве­ли­чай­шую яв­ляя, / кро­вию ма­лей­шею Цар­ство Небес­ное, Бо­го­муд­ре, купити. Сла­ва: Мно­гих му­че­ни­ков ты при­вел к Вла­ды­ке, бо­го­муд­рый, / куп­лей ве­ли­чай­шей объ­яв­ляя / воз­мож­ность са­мой ма­лой кро­вью / Цар­ство Небес­ное купить.
И ныне: Рас­торг­ни моя пле­ни­цы со­гре­ше­ний, Бо­го­не­ве­сто, гре­хов­на­го за­ко­на, / Жиз­ни за­ко­ном сво­бо­ду да­ру­ю­щи, / Вла­ды­ку за­ко­на рождшая. И ныне: Рас­торг­ни мо­их со­гре­ше­ний узы, Бо­жия Неве­ста, / от за­ко­на гре­ха сво­бо­ду да­руя за­ко­ном жиз­ни, / Вла­ды­ку за­ко­на родившая!
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 1. По­до­бен: Лик Ангельский:

От ху­до­же­ства вол­шеб­на­го об­ра­ти­вся, Бо­го­муд­ре, / к по­зна­нию Бо­же­ствен­но­му, / по­ка­зал­ся еси ми­ру врач муд­рей­ший, / ис­це­ле­ния да­руя че­ству­ю­щим тя, Ки­при­ане со Иусти­ною: / с нею­же мо­ли­ся Че­ло­ве­ко­люб­цу Вла­ды­це / спа­сти ду­ши наша. От вол­шеб­но­го ис­кус­ства об­ра­тив­шись, бо­го­муд­рый, / к по­зна­нию Бо­же­ствен­но­му, / явил­ся ты ми­ру вра­чом муд­рей­шим, / ис­це­ле­ния да­руя че­ству­ю­щим те­бя, Ки­при­ан, со Иусти­ною; / с нею мо­лись Че­ло­ве­ко­лю­би­во­му Вла­ды­ке / о спа­се­нии душ на­ших.*
Икос: Це­ле­ний тво­их, свя­те, да­ро­ва­ния мне низ­по­слав, / и неду­гу­ю­щее мое серд­це гно­ем гре­хов­ным / мо­лит­ва­ми тво­и­ми ис­це­ли, / яко да сло­во пе­ния от сквер­ных устен мо­их ныне при­не­су ти / и вос­пою бо­лез­ни твоя, яже по­ка­зал еси, свя­щен­но­му­че­ни­че, / по­ка­я­ни­ем доб­рым и бла­жен­ным и Бо­гу при­бли­жа­ю­щим­ся. / То­го бо удер­жан ру­кою, / на­пра­вил­ся еси, яко по ле­стви­це, к Небес­ным, / непре­стан­но мо­ля­ся спа­сти ду­ши наша. Икос: Ис­це­ле­ний тво­их, свя­той, / да­ро­ва­ния мне нис­по­слав, / и серд­це мое, гно­ем гре­хов­ным неду­гу­ю­щее, / мо­лит­ва­ми тво­и­ми ис­це­ли, / что­бы я сло­во пе­ния от сквер­ных уст мо­их / ныне мог при­не­сти те­бе / и вос­пел стра­да­ния твои, / ко­то­рые ты явил, свя­щен­но­му­че­ник, / по­ка­я­ни­ем доб­рым, и бла­жен­ным, / и к Бо­гу при­бли­жа­ю­щим. / Ибо под­дер­жи­ва­е­мый ру­кой Его, / на­пра­вил­ся ты, как по лест­ни­це, к небес­но­му, / непре­стан­но мо­лясь о спа­се­нии душ на­ших.*

Песнь 7

Ир­мос: Спа­сый во ог­ни Ав­ра­ам­ския Твоя от­ро­ки / и, хал­деи убив, / яже прав­да пра­вед­но улов­ля­ше, / пре­пе­тый Гос­по­ди, / Бо­же отец на­ших, бла­го­сло­вен еси. Ир­мос: Спас­ший в огне чад Ав­ра­ама, Тво­их от­ро­ков, / и Хал­де­ев ис­тре­бив­ший тем, / чем они непра­вед­но / уло­вить пра­вед­ных пы­та­лись, / пре­х­валь­ный Гос­по­ди, Бо­же от­цов, / бла­го­сло­вен Ты!
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
На свя­щен­но­на­чаль­ство вшед, / свя­щен­ней­ший об­раз свя­щен­но­на­чаль­ни­ком се­бе и пра­ви­ло явил еси, взы­вая: / пре­пе­тый Гос­по­ди, Бо­же отец на­ших, бла­го­сло­вен еси. На слу­же­ние свя­щен­но­на­ча­лия взой­дя, / в се­бе свя­щен­ней­шее пра­ви­ло и об­раз / явил ты свя­щен­но­на­чаль­ни­кам, взы­вая: / “Пре­х­валь­ный Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, / бла­го­сло­вен Ты!”
Жи­во­на­чаль­ныя те­бе дес­ни­цы ис­тин­но из­ме­не­ние, от­че, на­шед­шее, / муд­ра тя со­тво­ри Бо­го­ве­ща­те­ля, по­ю­ща: / пре­пе­тый Гос­по­ди, Бо­же отец на­ших, бла­го­сло­вен еси. Жи­во­на­чаль­ной дес­ни­цею ис­тин­ное из­ме­не­ние, / в те­бе, от­че, про­явив­ше­е­ся, / и со­де­ла­ло, муд­рый Ки­при­ан, бо­го­про­по­вед­ни­ком те­бя, по­ю­ще­го: / “Пре­х­валь­ный Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, / бла­го­сло­вен Ты!”
Сла­ва: Ору­жие непо­бе­ди­мое нам на про­тив­на­го, бла­женне, ты явил­ся еси, / то­го об­ли­чая ле­сти, по­ю­щим: / пре­пе­тый Гос­по­ди, Бо­же отец на­ших, бла­го­сло­вен еси. Сла­ва: Ору­жи­ем непо­бе­ди­мым про­тив гу­би­те­ля, / ты явил­ся нам бла­жен­ный, / вы­став­ляя на по­зор его обо­льще­ния по­ю­щим: / “Пре­х­валь­ный Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, / бла­го­сло­вен Ты!”
И ныне: Небес­нии ли­цы и Пре­не­бес­нии со­бо­ри / пес­но­сло­вят из Те­бе, Бо­го­ро­ди­це, Рож­ден­на­го, зо­ву­ще: / пре­пе­тый Гос­по­ди, Бо­же отец на­ших, бла­го­сло­вен еси. И ныне: Выс­шие небес хо­ры и сон­мы на небе­сах, / в пес­нях сла­вят от Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, Рож­ден­но­го, взы­вая: / “Пре­х­валь­ный Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, / бла­го­сло­вен Ты!”

Песнь 8

Ир­мос: Ве­се­ли­ся, Иеру­са­ли­ме, тор­же­ствуй­те, лю­бя­щии Си­о­на: / цар­ству­яй бо во ве­ки, Гос­подь Сил при­и­де. / Да бла­го­го­ве­ет вся зем­ля от Ли­ца Его / и да во­пи­ет: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Ир­мос: Воз­ве­се­лись Иеру­са­лим, / вос­тор­же­ствуй­те лю­бя­щие Си­он! / Ибо Гос­подь Сил при­шел, / Цар­ству­ю­щий во­ве­ки; / да бла­го­го­ве­ет вся зем­ля пред ли­цом Его / и да взы­ва­ет: / “Все тво­ре­ния, вос­пе­вай­те Господа!”
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
Пре­муд­ро ел­лин­ския муд­ро­сти небре­гл еси, славне, / апо­сто­лов же Бо­же­ствен­ное ве­ща­ние, Ду­хом бря­ца­е­мо, от­че, / и ог­нен­ны­ми язы­ки яс­но из­гла­ша­е­мо, во­пи­ял еси: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Пре­муд­ро эл­лин­ски­ми муд­ро­стя­ми ты, слав­ный, пре­не­брег, / гла­сом же апо­сто­лов Бо­же­ствен­ным, / вы­зы­ва­е­мым бря­ца­ни­ем Ду­ха, от­че, / и ог­нен­ны­ми язы­ка­ми яс­но из­ре­ка­е­мым, взы­вал: / “Бла­го­слов­ляй­те, (все) тво­ре­ния (Гос­под­ни), Господа!”
Во­стекл еси на вы­со­кая и пре­мир­ная свет­ло се­ле­ния, / Хри­сту кро­вию, яко жерт­вою непо­роч­ною, при­но­сим, от­че, / за­ко­ле­ние жи­во, при­ят­но и бла­го­угод­но, вос­пе­вая: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Взо­шел ты ве­се­ло / к вы­со­ким и над­мiр­ным оби­те­лям, / Хри­сту при­но­си­мый, от­че, кро­вию сво­ею, / как жерт­ва непо­роч­ная, за­кла­ние жи­вое, / при­ят­ное и бла­го­угод­ное, и вос­пе­вал: / “Бла­го­слов­ляй­те, (все) тво­ре­ния (Гос­под­ни), Господа!”
Сла­ва: По­беж­да­е­ми от в те­бе все­ль­ши­я­ся бла­го­да­ти, / де­мон­стии пол­цы от­го­ня­ют­ся и от­бе­га­ют стра­сти неду­гу­ю­щих, Бо­го­муд­ре, / вер­нии же Бо­же­ствен­на­го све­та на­сы­ща­ем­ся, во­пи­ю­ще: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Сла­ва: По­беж­да­е­мые в те­бя все­лив­ше­ю­ся бла­го­да­тию, / пол­ки де­мо­нов от­го­ня­ют­ся / и от­бе­га­ют стра­да­ния недуж­ных, (бо­го­муд­рый) [Ки­при­ан]; / мы же, вер­ные, бо­же­ствен­ным све­том на­сы­ща­ем­ся, взы­вая: / “Бла­го­слов­ляй­те, (все) тво­ре­ния (Гос­под­ни), Господа!”
И ныне: Ли­ку­ют со Ан­гель­ски­ми, Пре­чи­стая, си­ла­ми о Рож­де­стве Тво­ем, Бо­го­ма­ти, / и Бо­го­ро­ди­цу ве­рою Тя име­ну­ю­щии: / Ты бо Вла­ды­ку и Из­ба­ви­те­ля нам ро­ди­ла еси, Ему­же по­ем: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. И ныне: Ли­ку­ют, Чи­стая, с Ан­гель­ски­ми Си­ла­ми о рож­де­стве Тво­ем, / те, кто с ве­рою Те­бя Бо­жьей Ма­те­рью и Бо­го­ро­ди­цею объ­яв­ля­ют: / ибо Ты Вла­ды­ку и Ис­ку­пи­те­ля нам ро­ди­ла. / Ему мы по­ем: / “Бла­го­слов­ляй­те, (все) тво­ре­ния (Гос­под­ни), Господа!”

Песнь 9

Ир­мос: Ева убо неду­гом пре­слу­ша­ния / клят­ву все­ли­ла есть, / Ты же, Де­во Бо­го­ро­ди­це, / Про­зя­бе­ни­ем чре­во­но­ше­ния ми­ро­ви бла­го­сло­ве­ние про­цве­ла еси, / тем Тя вси величаем. Ир­мос: Ева неду­гом ослу­ша­ния / на нас про­кля­тие на­влек­ла; / Ты же, Де­ва Бо­го­ро­ди­ца, / от­прыс­ком Тво­е­го чре­во­но­ше­ния, / мi­ру бла­го­сло­ве­ние про­из­ве­ла. / По­то­му мы все Те­бя величаем.
При­пев: Свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­но, мо­ли­те Бо­га о нас. При­пев: Свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на, мо­ли­те Бо­га о нас.
Свы­ше нас, бла­го­чест­но по­ю­щих тя, на­зи­ра­е­ши Бо­же­ствен­ною бла­го­да­тию, / тво­и­ми мо­лит­ва­ми, Бо­го­гла­голь­ни­че, и ору­жи­ем бла­го­во­ле­ния вен­ча­вая, / мир и спа­се­ние да­руй нам, / яко свя­щен­но­на­чаль­ник божественнейший. Нас, бла­го­го­вей­но вос­пе­ва­ю­щих те­бя, / ты по­се­ща­ешь свы­ше бо­же­ствен­ною бла­го­да­тию, / тво­и­ми моль­ба­ми, (бо­го­сло­вес­ный) [Ки­при­ан], / и, как ору­жи­ем, бла­го­во­ле­ни­ем вен­ча­ешь; / мир и спа­се­ние да­руй нам, / как иерарх богодухновеннейший!
Те­че­ние ис­це­ле­ний обиль­но персть твоя лю­бя­щим тя воз­да­ет; / те­бе же, Ки­при­ане, же­ны Бо­го­нос­ны яко Бо­же­ствен­но со­кро­ви­ще при­ем­лют / и усерд­но яв­ля­ют со­кро­вен­на­го, / да вси те­бе насладимся. Ис­це­ле­ний по­ток прах твой, (Ки­при­ан), / яв­ля­ет лю­бя­щим те­бя обиль­но; / ибо же­ны бо­го­нос­ные те­бя / при­ни­ма­ют как бо­же­ствен­ное со­кро­ви­ще / и охот­но яв­ля­ют со­кро­вен­ное, / дабы мы все мог­ли то­бою насладиться.
Сла­ва: На­пра­ви­ти на­ше ко Хри­сту, пре­бо­га­те, ше­ствие де­я­ни­ем, / и Бо­го­угод­ным жи­ти­ем, и чи­стей­шим очи­ще­ни­ем / су­що Бо­жию ти­хость умо­ли, яко иерарх сострадательнейший. Сла­ва: На­правь ше­ствие на­ше, все­б­ла­жен­ный, ко Хри­сту, / де­я­ни­ем, и жи­ти­ем бо­го­угод­ным / и со­вер­шен­ней­шим очи­ще­ни­ем, / ис­пра­ши­вая ис­тин­но Бо­же­ствен­ную ти­ши­ну, / как иерарх сострадательнейший.
И ныне: Укре­пи на­шу ду­шев­ную немощь, Бо­го­ма­ти, си­лою Тво­ею, / раз­ре­ши тя­го­ту, Пре­свя­тая, на­ла­га­е­мую ра­бом Тво­им, / ми­ру прав­ды Солн­це неска­зан­но возсиявшая. И ныне: Укре­пи немощь на­ших душ / си­лою Тво­ею, Бо­го­ма­терь, / ослабь, Пре­свя­тая, мощь на­ле­га­ю­щих на ра­бов Тво­их / Солн­це прав­ды мi­ру неска­зан­но явившая.

Све­ти­лен. По­до­бен: Же­ны, услышите:

В волх­вах несо­суж­ден­на и еди­на­го пре­боль­ша, / пре­мен­ша­го нрав и по­па­лив­ша­го кни­ги, на­став­ля­ю­щия ко пре­ле­сти, / и сви­де­тель­ства ве­нец стран­но­леп­но при­ем­ша­го, / Ки­при­а­на по­хва­лим, стра­даль­цев зерцало. Сре­ди ма­гов од­но­го не срав­ни­мо­го ни с кем и наи­боль­ше­го, / пе­ре­ме­нив­ше­го нрав и спа­лив­ше­го кни­ги, / на­прав­ля­ю­щие к обо­льще­нию, / и му­че­ни­че­ства ве­нец див­ным об­ра­зом при­няв­ше­го, / Ки­при­а­на вос­хва­лим, стра­даль­цев зер­ка­ло!*
Сла­ва, и ныне: Древ­ле бо­же­ства на­деж­дею пре­льсти­вый мя зло­коз­нен­ный, / плот­ным пред­ло­же­ни­ем пре­муд­рен­но па­ки пре­льща­ет­ся от Де­вы Воз­си­яв­ша­го; / и си­це осуж­де­ние плот­ное пло­тию раз­ре­ши­ся, / смер­ти умертвившейся. Сла­ва, и ныне: В древ­но­сти на­деж­дою стать бо­же­ством / обо­льстив­ший ме­ня зло­вред­ный, / ныне пре­муд­ро обо­льща­ет­ся / пред­ло­же­ни­ем пло­ти Вос­си­яв­ше­го от Де­вы; / и так осуж­де­ние пло­ти пло­тию упразд­не­но, / ко­гда умерщ­вле­на бы­ла смерть.*

Мо­лит­ва свя­щен­но­му­че­ни­ку Киприану

О свя­тый угод­ни­че Бо­жий, свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане, ско­рый по­мощ­ни­че и мо­лит­вен­ни­че о всех к те­бе при­бе­га­ю­щих! При­и­ми от нас, недо­стой­ных, хва­ле­ние сие; ис­про­си у Гос­по­да Бо­га в немо­щех укреп­ле­ние, в пе­ча­лех уте­ше­ние и всем вся по­лез­ная в жиз­ни на­шей; воз­не­си ко Гос­по­ду бла­го­мощ­ную твою мо­лит­ву, да огра­дит нас от па­де­ний гре­хов­ных, да на­учит нас ис­тин­но­му по­ка­я­нию, да из­ба­вит нас от пле­не­ния диа­волъ­ска­го и вся­ка­го дей­ствия ду­хов нечи­стых и укро­тит оби­дя­щих нас. Бу­ди нам креп­кий по­бор­ник на вся вра­ги ви­ди­мыя и неви­ди­мыя; по­даждь нам тер­пе­ние в ис­ку­ше­ни­их и в час кон­чи­ны на­шея яви нам за­ступ­ле­ние от ис­тя­за­те­лей на воз­душ­ных мы­тар­ствех; да во­ди­мии то­бою, до­стиг­нем Гор­ня­го Иеру­са­ли­ма и спо­до­бим­ся в Небес­нем Цар­ствии со все­ми свя­ты­ми сла­ви­ти и вос­пе­ва­ти пре­свя­тое имя От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха во ве­ки ве­ков. Аминь. О свя­той угод­ник Бо­жий, свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан, ско­рый по­мощ­ник и мо­лит­вен­ник о всех, к те­бе при­бе­га­ю­щих. При­ми от нас недо­стой­ных хва­ле­ние на­ше и ис­про­си нам у Гос­по­да Бо­га в немо­щах укреп­ле­ние, в бо­лез­нях ис­це­ле­ние, в пе­ча­лях уте­ше­ние и всем – всё по­лез­ное в жиз­ни на­шей. Воз­не­си ко Гос­по­ду ис­пол­нен­ную бла­го­сти и си­лы твою мо­лит­ву, да огра­дит Он нас от па­де­ний на­ших гре­хов­ных, да на­учит нас ис­тин­но­му по­ка­я­нию, да из­ба­вит нас от пле­не­ния диа­воль­ско­го и вся­ко­го воз­дей­ствия ду­хов нечи­стых, и за­щи­тит от оби­жа­ю­щих нас. Будь нам креп­ким по­мощ­ни­ком про­тив всех вра­гов ви­ди­мых и неви­ди­мых, в ис­ку­ше­нии по­дай нам тер­пе­ние и в час кон­чи­ны на­шей яви нам за­щи­ту от ис­тя­за­те­лей на воз­душ­ных мы­тар­ствах на­ших, да ве­до­мые то­бою, до­стиг­нем Гор­не­го Иеру­са­ли­ма и спо­до­бим­ся в Небес­ном Цар­стве со все­ми свя­ты­ми сла­вить и вос­пе­вать Все­свя­тое имя От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха во ве­ки ве­ков. Аминь.

Мо­лит­ва свя­тым Ки­при­а­ну и Иустине

О свя­тии свя­щен­но­му­че­ни­че Ки­при­ане и му­че­ни­це Иусти­на! Внем­ли­те сми­рен­но­му мо­ле­нию на­ше­му. Аще бо вре­мен­ное жи­тие ва­ше му­че­ни­че­ски за Хри­ста скон­ча­ли есте, но ду­хом от нас не от­сту­па­е­те есте, прис­но по за­по­ве­дем Гос­под­ним ше­ство­ва­ти нас на­уча­ю­ще и крест свой тер­пе­ли­во нести нам по­соб­ству­ю­ще. Се, дерз­но­ве­ние ко Хри­сту Бо­гу и Пре­чи­стей Его Ма­те­ри стя­жа­ли есте. Тем­же и ныне бу­ди­те мо­лит­вен­ни­цы и хо­да­таи о нас, недо­стой­ных (имя рек). Бу­ди­те нам за­ступ­ни­цы креп­ции, да за­ступ­ле­ни­ем ва­шим со­хра­ня­е­ми невре­ди­мы от бе­сов, волх­вов и от че­ло­век злых пре­бу­дем, сла­вя­ще Свя­тую Тро­и­цу, От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки ве­ков. Аминь. О свя­тые свя­щен­но­му­че­ник Ки­при­ан и му­че­ни­ца Иусти­на! Внем­ли­те сми­рен­но­му мо­ле­нию на­ше­му. Ведь хо­тя вы вре­мен­ное жи­тие ва­ше му­че­ни­че­ством за Хри­ста окон­чи­ли, но ду­хом от нас не от­сту­па­е­те, все­гда по за­по­ве­дям Гос­под­ним ше­ство­вать нас на­учая и крест свой тер­пе­ли­во нести нам по­мо­гая. Вот, вы дерз­но­ве­ние пред Хри­стом Бо­гом и Пре­чи­стою Его Ма­те­рью стя­жа­ли, по­то­му и ныне будь­те мо­лит­вен­ни­ка­ми и хо­да­та­я­ми за нас, недо­стой­ных (име­на). Будь­те нам за­ступ­ни­ка­ми креп­ки­ми, дабы за­ступ­ни­че­ством ва­шим со­хра­ня­е­мые, мы без вре­да от бе­сов, волх­вов и от злых лю­дей пре­бу­дем, сла­вя Свя­тую Тро­и­цу: От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки