Канон священномученику Киприану и мученице Иустине

Тропарь, глас 4

Церковнославянский Русский
Инравом причастник, / и престолом наместник апостолом быв, / деяние обрел еси, Богодухновенне, / в видения восход: / сего ради, слово истины исправляя, / и веры ради пострадал еси даже до крове, / священномучениче Киприане, / моли Христа Бога / спастися душам нашим. Инравам Апостольским сопричастником / и престола их наследником став, / делами ты, богодухновенный, / восхождения к созерцанию достиг; / потому слово истины право возвещая, / ты за веру пострадал до крови, / священномученик Киприан, / ходатайствуй пред Христом Богом / о спасении душ наших.

КАНОН, ГЛАС 4

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину / невлажными стопами / древний пешешествовав Израиль, / крестообразныма Моисеовыма рукама / Амаликову силу в пустыни победил есть. Ирмос: Моря Красного пучину / не омоченными стопами / перейдя, древний Израиль, / крестообразно распростертыми Моисеевыми руками / Амаликово войско в пустыне в бегство обратил.
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
С Премирными чинми ныне водворяяся, о священная и Божественная главо, / с Небесе призри на благочестно поющия тя / и твоими молитвами сохраняй. С надмiрными полками ныне водворяясь, / о священная и божественная глава, / воззри с небес на воспевающих тебя с верою / и твоими ходатайствами их сохраняй.
Во мраце неведения, преподобне, люте одержим / и душегубными страстьми плоти невоздержанием ты разжигаем, / преложение преславно обрел еси внезапу, всеблаженне. Во мраке неведения удерживаемый крепко, / и по невоздержанности плоти / душегубительными страстями разжигаемый, / ты (преподобный), перемену преславную / обрел внезапно, всеблаженный.
Слава: Губителей убо на седалищи прежде, отче, седел еси / и на седалищи пресвитеров паки Христа прославил еси, / изменився явленно Владычнею Божественною благодатию. Слава: На седалище губителей / сидел ты, прежде, отче, / но на седалище пресвитеров Христа затем прославил, / изменившись явственнейшим образом / Всевышнего Божественною благодатию.
И ныне: Дева по рождестве пребыла еси: / Самаго бо рождши Творца всех и Господа, / необычно и странно нам явльшася телом, / Богородительнице Мати Приснодево. И ныне: Девою Ты после родов пребыла: / ибо родила Самого всех Творца и Бога, / необычайно и дивно нам явившегося в теле, / Божия Родительница, Матерь-Приснодева!

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: / Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение. Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, взывая: / “Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение!”
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Яко Павел, ко Христу / душевную любовь преложив, Киприане всемудре, / того ученик был еси. Как Павел, ненависть ко Христу / на душевную любовь переменив, / ты, Киприан всемудрый, / учеником Его соделался.
Обручает ти Христос, / вместо риз страстных одеяние славы даруя / и возрождения одежду. Обручает тебя Христос, / вместо риз страстных / одеяние славы даруя / и возрождения одежду.
Слава: Поустник постнический прежде бывый терпелив, / послежде, Киприане всехвальне, / свидетель Истины был еси. Слава: Бывший сперва наставником подвижничества терпеливым, / впоследствии, ты, Киприан всехвальный, / свидетелем Истины соделался.
И ныне: Господьственно и истинно Тя, Богородицу, вернии почитаем, / Ты бо Бога родила еси, / плоть бывша, Всенепорочная. И ныне: Законно и истинно / мы, верные, Тебя Богородицей почитаем; / ибо родила Ты Бога, / ставшего плотью, Всенепорочная.
Господи, помилуй, трижды. Господи, помилуй, трижды.

Седален, глас 8. Подобен: Премудрости:

Наказан в прелести прилежно, / яко Павел, зван бысть с Небесе, / Крестом наставляем к свету знания, / честныя бо девы любовию разжигаем, / тоя ради сочетался еси Зиждителю человеков. / Тем обличив немощь вражию, / с нею сподобился еси лику мучеников, / Киприане, архиереев удобрение, / моли Христа Бога грехов оставление подати / чествующим любовию святую память твою. Наставленный тщательно в искусстве обольщения, / ты как Павел, призван был с небес, / Крестом направляем к свету знания; / ибо любовью к досточтимой деве разжигаясь, / из-за нее с Создателем всего творения сочетался. / Потому, восторжествовав над немощью врага, / ты с нею сподобился соединиться с хором мучеников. / Киприан, священнейший, / ходатайствуй пред Христом Богом / да подаст Он отпущение грехов / чествующим с любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен: В напасти многоплетенныя впад / от враг видимых и невидимых, / бурею одержим безчисленных согрешений моих, / и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, / ко пристанищу притекаю Твоея благости. / Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному без семене / молися прилежно о всех рабех Твоих, / непрестанно молящихтися, Богородице Пречистая, / молящи Его присно согрешений оставление даровати / воспевающим достойно славу Твою. Слава, и ныне, Богородичен: В напасти хитросплетенные впав / от врагов видимых и невидимых, / я охвачен бурею бесчисленных согрешений моих, / и, как к горячему заступничеству и покрову моему, Чистая, / прибегаю ко пристанищу Твоей благости. / Потому, Пречистая, из Тебе Воплотившегося без семени / моли прилежно о всех рабах Твоих, / непрестанно Тебе молящихся, Богородица Пречистая, / прося Его всегда согрешений отпущение даровать / воспевающим достойно славу Твою.*

Песнь 4

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, / Солнце праведное, / ста в чине своем, / достойно взывающи: / слава силе Твоей, Господи. Ирмос: Вознесенным увидев на Кресте, / Тебя, Солнце правды, / стала Церковь на месте своем, достойно взывая: / “Слава силе Твоей, Господи!”
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Возбнув, Богогласе, от неистовства перваго, / демонскую лесть и душетленную прелесть всю обличил еси и, радуяся, взывал еси: / слава силе Твоей, Господи. Воспрянув, богопросвещенный, от прежнего безумия, / над всем демонским обольщением и душепагубным обманом / ты восторжествовал и, радуясь, взывал: / “Слава силе Твоей, Господи!”
Доблественно Иустина укрепляема / и Чистую Деву и Обрадованную зело молящи, / сетей избеже и козней же вражиих. Иустина, доблестно укрепляясь / и усердно Деву чистую и благодатную моля, / избежала сетей и козней вражьих.
Слава: Укрепляема верою твоего Жениха / и Крестною силою одеяна, / демоны неятна, вопиющи, пребыла еси: / слава силе Твоей, Господи. Слава: Укрепляемая верою в твоего Жениха / и Креста силою облеченная, / ты демонам неподвластной пребыла, взывая: / “Слава силе Твоей, Господи!”
И ныне: Иже естеством свободен сый, / образом раба обнища богатством благости, Мати Приснодево, / из Тебе по Ипостаси все приемь человечество. И ныне: Тот, Кто по естеству Своему свободен, / обнищал до образа раба по богатству благости, / по Ипостаси все человеческое приняв / от Тебя, Матерь-Приснодева.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой свет, / в мир пришел еси. / Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения / верою воспевающих Тя. Ирмос: Ты, Господи мой, светом в мир пришел, / светом святым, от мрака неведения обращающим / с верою воспевающих Тебя.
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Поборницу имущи яве Чистую Богоматерь, обогащшися, Иустино, / честное девство сохранила еси невредно. Защитницей имея явно Чистую Богоматерь, / ты, Иустина, тем обогатившись, / сохранила драгоценное девство невредимым.
Одушевленный Христов и краснейший образ, / почтим Иустину, / сокровенную доброту и некрадомое возложение. Иустину – образ Христов / одушевленный и прекраснейший почтим, / сокровенную красоту и нерасхищаемое Богу приношение.
Слава: Невеста Христова присная и нескверная, / страданием и пощением восприемши, / праведно сугуб венец носит. Слава: Невеста Христова верная и непорочная, / страданием и постом двойной венец приобретя, / справедливо его носит.
И ныне: Ум Ангельский и человеческий не может сказати / неизреченнаго и преславнаго чудесе Рождества Твоего, / Всечистая. И ныне: Ум ангельский и человеческий не может изъяснить / неизреченного и предивного чуда / рождения Тобою Господа, Всечистая.

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, / Церковь вопиет Ти, / от бесовския крове очищшися, / ради милости от ребр Твоих / истекшею Кровию. Ирмос: “Принесу Тебе жертву / со гласом хвалебным, Господи”, / Церковь взывает Тебе, / от бесовской крови очистившись / по милосердию из ребр Твоих / истекшею кровию.
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Злобы дна преисподняго дошел еси, / к крайнейшей же паки добродетели, отче, / возшел еси на высоту, / преславно изменився Божественным Крещением. До глубочайшего дна порока ты дошел, / но затем к совершеннейшей добродетели, / восшел ты, отче, на высоту, / предивно изменившись Божественным крещением.
Был еси служитель демонов первее, / но Христов Богоявленный ученик показался еси, / присною любовию желание возлюбив последнее. Был ты прежде демонов служителем, / но впоследствии явился Христовым богопросвещенным учеником, / с расположением душевным возлюбив / предел всех желаний.
Слава: Многия ты Владыце привел еси мученики, / куплей величайшую являя, / кровию малейшею Царство Небесное, Богомудре, купити. Слава: Многих мучеников ты привел к Владыке, богомудрый, / куплей величайшей объявляя / возможность самой малой кровью / Царство Небесное купить.
И ныне: Расторгни моя пленицы согрешений, Богоневесто, греховнаго закона, / Жизни законом свободу дарующи, / Владыку закона рождшая. И ныне: Расторгни моих согрешений узы, Божия Невеста, / от закона греха свободу даруя законом жизни, / Владыку закона родившая!
Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:

Кондак, глас 1. Подобен: Лик Ангельский:

От художества волшебнаго обратився, Богомудре, / к познанию Божественному, / показался еси миру врач мудрейший, / исцеления даруя чествующим тя, Киприане со Иустиною: / с неюже молися Человеколюбцу Владыце / спасти души наша. От волшебного искусства обратившись, богомудрый, / к познанию Божественному, / явился ты миру врачом мудрейшим, / исцеления даруя чествующим тебя, Киприан, со Иустиною; / с нею молись Человеколюбивому Владыке / о спасении душ наших.*
Икос: Целений твоих, святе, дарования мне низпослав, / и недугующее мое сердце гноем греховным / молитвами твоими исцели, / яко да слово пения от скверных устен моих ныне принесу ти / и воспою болезни твоя, яже показал еси, священномучениче, / покаянием добрым и блаженным и Богу приближающимся. / Того бо удержан рукою, / направился еси, яко по лествице, к Небесным, / непрестанно моляся спасти души наша. Икос: Исцелений твоих, святой, / дарования мне ниспослав, / и сердце мое, гноем греховным недугующее, / молитвами твоими исцели, / чтобы я слово пения от скверных уст моих / ныне мог принести тебе / и воспел страдания твои, / которые ты явил, священномученик, / покаянием добрым, и блаженным, / и к Богу приближающим. / Ибо поддерживаемый рукой Его, / направился ты, как по лестнице, к небесному, / непрестанно молясь о спасении душ наших.*

Песнь 7

Ирмос: Спасый во огни Авраамския Твоя отроки / и, халдеи убив, / яже правда праведно уловляше, / препетый Господи, / Боже отец наших, благословен еси. Ирмос: Спасший в огне чад Авраама, Твоих отроков, / и Халдеев истребивший тем, / чем они неправедно / уловить праведных пытались, / прехвальный Господи, Боже отцов, / благословен Ты!
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
На священноначальство вшед, / священнейший образ священноначальником себе и правило явил еси, взывая: / препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. На служение священноначалия взойдя, / в себе священнейшее правило и образ / явил ты священноначальникам, взывая: / “Прехвальный Господи, Боже отцов наших, / благословен Ты!”
Живоначальныя тебе десницы истинно изменение, отче, нашедшее, / мудра тя сотвори Боговещателя, поюща: / препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. Живоначальной десницею истинное изменение, / в тебе, отче, проявившееся, / и соделало, мудрый Киприан, богопроповедником тебя, поющего: / “Прехвальный Господи, Боже отцов наших, / благословен Ты!”
Слава: Оружие непобедимое нам на противнаго, блаженне, ты явился еси, / того обличая лести, поющим: / препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. Слава: Оружием непобедимым против губителя, / ты явился нам блаженный, / выставляя на позор его обольщения поющим: / “Прехвальный Господи, Боже отцов наших, / благословен Ты!”
И ныне: Небеснии лицы и Пренебеснии собори / песнословят из Тебе, Богородице, Рожденнаго, зовуще: / препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. И ныне: Высшие небес хоры и сонмы на небесах, / в песнях славят от Тебя, Богородица, Рожденного, взывая: / “Прехвальный Господи, Боже отцов наших, / благословен Ты!”

Песнь 8

Ирмос: Веселися, Иерусалиме, торжествуйте, любящии Сиона: / царствуяй бо во веки, Господь Сил прииде. / Да благоговеет вся земля от Лица Его / и да вопиет: / благословите, вся дела Господня, Господа. Ирмос: Возвеселись Иерусалим, / восторжествуйте любящие Сион! / Ибо Господь Сил пришел, / Царствующий вовеки; / да благоговеет вся земля пред лицом Его / и да взывает: / “Все творения, воспевайте Господа!”
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Премудро еллинския мудрости небрегл еси, славне, / апостолов же Божественное вещание, Духом бряцаемо, отче, / и огненными языки ясно изглашаемо, вопиял еси: / благословите, вся дела Господня, Господа. Премудро эллинскими мудростями ты, славный, пренебрег, / гласом же апостолов Божественным, / вызываемым бряцанием Духа, отче, / и огненными языками ясно изрекаемым, взывал: / “Благословляйте, (все) творения (Господни), Господа!”
Востекл еси на высокая и премирная светло селения, / Христу кровию, яко жертвою непорочною, приносим, отче, / заколение живо, приятно и благоугодно, воспевая: / благословите, вся дела Господня, Господа. Взошел ты весело / к высоким и надмiрным обителям, / Христу приносимый, отче, кровию своею, / как жертва непорочная, заклание живое, / приятное и благоугодное, и воспевал: / “Благословляйте, (все) творения (Господни), Господа!”
Слава: Побеждаеми от в тебе всельшияся благодати, / демонстии полцы отгоняются и отбегают страсти недугующих, Богомудре, / вернии же Божественнаго света насыщаемся, вопиюще: / благословите, вся дела Господня, Господа. Слава: Побеждаемые в тебя вселившеюся благодатию, / полки демонов отгоняются / и отбегают страдания недужных, (богомудрый) [Киприан]; / мы же, верные, божественным светом насыщаемся, взывая: / “Благословляйте, (все) творения (Господни), Господа!”
И ныне: Ликуют со Ангельскими, Пречистая, силами о Рождестве Твоем, Богомати, / и Богородицу верою Тя именующии: / Ты бо Владыку и Избавителя нам родила еси, Емуже поем: / благословите, вся дела Господня, Господа. И ныне: Ликуют, Чистая, с Ангельскими Силами о рождестве Твоем, / те, кто с верою Тебя Божьей Матерью и Богородицею объявляют: / ибо Ты Владыку и Искупителя нам родила. / Ему мы поем: / “Благословляйте, (все) творения (Господни), Господа!”

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом преслушания / клятву вселила есть, / Ты же, Дево Богородице, / Прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси, / тем Тя вси величаем. Ирмос: Ева недугом ослушания / на нас проклятие навлекла; / Ты же, Дева Богородица, / отпрыском Твоего чревоношения, / мiру благословение произвела. / Потому мы все Тебя величаем.
Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас.
Свыше нас, благочестно поющих тя, назираеши Божественною благодатию, / твоими молитвами, Богоглагольниче, и оружием благоволения венчавая, / мир и спасение даруй нам, / яко священноначальник божественнейший. Нас, благоговейно воспевающих тебя, / ты посещаешь свыше божественною благодатию, / твоими мольбами, (богословесный) [Киприан], / и, как оружием, благоволением венчаешь; / мир и спасение даруй нам, / как иерарх богодухновеннейший!
Течение исцелений обильно персть твоя любящим тя воздает; / тебе же, Киприане, жены Богоносны яко Божественно сокровище приемлют / и усердно являют сокровеннаго, / да вси тебе насладимся. Исцелений поток прах твой, (Киприан), / являет любящим тебя обильно; / ибо жены богоносные тебя / принимают как божественное сокровище / и охотно являют сокровенное, / дабы мы все могли тобою насладиться.
Слава: Направити наше ко Христу, пребогате, шествие деянием, / и Богоугодным житием, и чистейшим очищением / сущо Божию тихость умоли, яко иерарх сострадательнейший. Слава: Направь шествие наше, всеблаженный, ко Христу, / деянием, и житием богоугодным / и совершеннейшим очищением, / испрашивая истинно Божественную тишину, / как иерарх сострадательнейший.
И ныне: Укрепи нашу душевную немощь, Богомати, силою Твоею, / разреши тяготу, Пресвятая, налагаемую рабом Твоим, / миру правды Солнце несказанно возсиявшая. И ныне: Укрепи немощь наших душ / силою Твоею, Богоматерь, / ослабь, Пресвятая, мощь налегающих на рабов Твоих / Солнце правды мiру несказанно явившая.

Светилен. Подобен: Жены, услышите:

В волхвах несосужденна и единаго пребольша, / пременшаго нрав и попалившаго книги, наставляющия ко прелести, / и свидетельства венец страннолепно приемшаго, / Киприана похвалим, страдальцев зерцало. Среди магов одного не сравнимого ни с кем и наибольшего, / переменившего нрав и спалившего книги, / направляющие к обольщению, / и мученичества венец дивным образом принявшего, / Киприана восхвалим, страдальцев зеркало!*
Слава, и ныне: Древле божества надеждею прельстивый мя злокозненный, / плотным предложением премудренно паки прельщается от Девы Возсиявшаго; / и сице осуждение плотное плотию разрешися, / смерти умертвившейся. Слава, и ныне: В древности надеждою стать божеством / обольстивший меня зловредный, / ныне премудро обольщается / предложением плоти Воссиявшего от Девы; / и так осуждение плоти плотию упразднено, / когда умерщвлена была смерть.*

Молитва священномученику Киприану

О святый угодниче Божий, священномучениче Киприане, скорый помощниче и молитвенниче о всех к тебе прибегающих! Приими от нас, недостойных, хваление сие; испроси у Господа Бога в немощех укрепление, в печалех утешение и всем вся полезная в жизни нашей; вознеси ко Господу благомощную твою молитву, да оградит нас от падений греховных, да научит нас истинному покаянию, да избавит нас от пленения диаволъскаго и всякаго действия духов нечистых и укротит обидящих нас. Буди нам крепкий поборник на вся враги видимыя и невидимыя; подаждь нам терпение в искушениих и в час кончины нашея яви нам заступление от истязателей на воздушных мытарствех; да водимии тобою, достигнем Горняго Иерусалима и сподобимся в Небеснем Царствии со всеми святыми славити и воспевати пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь. О святой угодник Божий, священномученик Киприан, скорый помощник и молитвенник о всех, к тебе прибегающих. Прими от нас недостойных хваление наше и испроси нам у Господа Бога в немощах укрепление, в болезнях исцеление, в печалях утешение и всем – всё полезное в жизни нашей. Вознеси ко Господу исполненную благости и силы твою молитву, да оградит Он нас от падений наших греховных, да научит нас истинному покаянию, да избавит нас от пленения диавольского и всякого воздействия духов нечистых, и защитит от обижающих нас. Будь нам крепким помощником против всех врагов видимых и невидимых, в искушении подай нам терпение и в час кончины нашей яви нам защиту от истязателей на воздушных мытарствах наших, да ведомые тобою, достигнем Горнего Иерусалима и сподобимся в Небесном Царстве со всеми святыми славить и воспевать Всесвятое имя Отца и Сына и Святого Духа во веки веков. Аминь.

Молитва святым Киприану и Иустине

О святии священномучениче Киприане и мученице Иустина! Внемлите смиренному молению нашему. Аще бо временное житие ваше мученически за Христа скончали есте, но духом от нас не отступаете есте, присно по заповедем Господним шествовати нас научающе и крест свой терпеливо нести нам пособствующе. Се, дерзновение ко Христу Богу и Пречистей Его Матери стяжали есте. Темже и ныне будите молитвенницы и ходатаи о нас, недостойных (имя рек). Будите нам заступницы крепции, да заступлением вашим сохраняеми невредимы от бесов, волхвов и от человек злых пребудем, славяще Святую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. О святые священномученик Киприан и мученица Иустина! Внемлите смиренному молению нашему. Ведь хотя вы временное житие ваше мученичеством за Христа окончили, но духом от нас не отступаете, всегда по заповедям Господним шествовать нас научая и крест свой терпеливо нести нам помогая. Вот, вы дерзновение пред Христом Богом и Пречистою Его Матерью стяжали, потому и ныне будьте молитвенниками и ходатаями за нас, недостойных (имена). Будьте нам заступниками крепкими, дабы заступничеством вашим сохраняемые, мы без вреда от бесов, волхвов и от злых людей пребудем, славя Святую Троицу: Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.