Ка­нон Свя­той и Жи­во­на­чаль­ной Троице

Тро­парь св. Жи­во­на­чаль­ной Троице
(Празд­ни­ка Пятидесятницы).
Глас 8

Бла­го­сло­вен еси, Хри­сте Бо­же наш, / Иже пре­муд­ры лов­цы яв­лей, / низ­по­слав им Ду­ха Свя­та­го, / и те­ми улов­лей все­лен­ную, / Че­ло­ве­ко­люб­че, сла­ва Тебе. Бла­го­сло­вен Ты, Хри­сте Бо­же наш, / явив­ший пре­муд­ры­ми ры­ба­ков, / нис­по­слав им Ду­ха Свя­то­го / и че­рез них уло­вив­ший все­лен­ную. / Че­ло­ве­ко­лю­бец, сла­ва Тебе!

КА­НОН
ТВО­РЕ­НИЕ МИТ­РО­ФА­НО­ВО, ГЛАС 1

Песнь 1

Ир­мос: Твоя по­бе­ди­тель­ная дес­ни­ца / Бо­го­леп­но в кре­по­сти про­сла­ви­ся: / та бо, Без­смертне, / яко все­мо­гу­щая, про­тив­ныя со­тре, / Из­ра­иль­тя­ном / путь глу­би­ны новосоделавшая. Ир­мос: Твоя, Бес­смерт­ный, по­бе­до­нос­ная дес­ни­ца / бо­же­ствен­но си­лою про­сла­ви­лась: / ибо она, как все­мо­гу­щая, про­тив­ни­ков сло­ми­ла, / а из­ра­иль­тя­нам про­ло­жи­ла / но­вый путь по глубине.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Еди­но Трии­по­стас­ное На­ча­ло, / Се­ра­фи­ми немолч­но сла­вят: / Без­на­чаль­ное, Прис­но­сущ­ное, тво­ри­тель­ное всех, непо­сти­жи­мое, / еже и всяк язык вер­но по­чи­та­ет песньми. Се­ра­фи­мы, не умол­кая, сла­вят / Еди­ное Трии­по­стас­ное На­ча­ло / – без­на­чаль­ное, веч­ное, со­тво­рив­шее все, непо­сти­жи­мое: / Его и вся­кий язык с ве­рою / пес­но­пе­ни­я­ми прославляет.
Да че­ло­ве­ком един­ствен­ное, / три­си­я­тель­ное Твое яви­ши Бо­же­ство, / со­зда­вый преж­де че­ло­ве­ка, / по Тво­е­му об­ра­зу во­об­ра­зил еси, / ум ему, и сло­во и дух дав, / яко Человеколюбец. Что­бы лю­дям явить Свое еди­ное, / Трой­ствен­ным Све­том си­я­ю­щее Бо­же­ство, / Ты, со­здав в на­ча­ле че­ло­ве­ка, / по об­ра­зу Сво­е­му устро­ил его, / ум, и сло­во, и дух да­ро­вав ему как Человеколюбец.
Сла­ва: Свы­ше по­ка­зуя един­ствен­ную / Бо­го­на­чаль­ных в три­ех Ипо­ста­сех дер­жа­ву, От­че, / ре­кл еси рав­но­де­тель­но­му Тво­е­му Сы­ну, и Ду­ху: / при­и­ди­те со­шед­ше, язы­ки их слияим. Сла­ва: Про­яв­ляя свы­ше еди­ную / в Трех Бо­го­на­чаль­ных Ли­цах власть, / Ты, От­че, из­рек рав­но­дей­ству­ю­ще­му Сы­ну Сво­е­му и Ду­ху: / “Да­вай­те, сой­дя, сме­ша­ем их языки”.
И ныне: Ум убо есть нерож­ден­ный Отец, / об­раз­но пре­муд­ры­ми пред­ре­че­ся, / Сло­во же со­без­на­чаль­но, со­есте­ствен­ный Сын, / и Дух Свя­тый, иже в Де­ве Сло­ва со­здав­ший воплощение. И ныне: Отец не рож­ден­ный / об­раз­но муд­ры­ми как Ум пред­воз­ве­щал­ся, / Сын же, с Ним еди­ный есте­ством, – как Сло­во со­без­на­чаль­ное, / и как Дух Свя­той – со­вер­шив­ший во­пло­ще­ние / Сло­ва во утро­бе Девы.

Песнь 3

Ир­мос: Едине ве­дый че­ло­ве­че­ска­го су­ще­ства немощь / и ми­ло­стив­но в не во­об­раж­ся, / пре­по­я­ши мя с вы­со­ты си­лою, / еже во­пи­ти Те­бе, Свя­тый, / оду­шев­лен­ный хра­ме / неиз­ре­чен­ныя сла­вы Тво­ея, Человеколюбче. Ир­мос: Еди­ный, Зна­ю­щий немощь есте­ства смерт­ных, / и из со­стра­да­ния при­няв­ший его об­раз! / Пре­по­яшь ме­ня свы­ше си­лою, что­бы взы­вать Те­бе: / “Свят оду­шев­лен­ный храм / пре­чи­стой сла­вы Тво­ей, Человеколюбец!”
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Ты древ­ле яве Ав­ра­аму / яко явил­ся еси Трии­по­стас­ный, / един­ствен же есте­ством Бо­же­ства, / бо­го­сло­вия ис­тин­ней­шее об­раз­но явил еси, / и вер­но по­ем Тя, / еди­но­на­чаль­на­го Бо­га и трисолнечнаго. Ко­гда Ты в древ­но­сти Ав­ра­аму / яв­но явил­ся в трех Ипо­ста­сях / и еди­ным по есте­ству Бо­же­ства, / бо­го­сло­вие чи­стей­шее об­раз­но по­ка­зал; / и мы с ве­рою вос­пе­ва­ем Те­бя, / еди­но­на­чаль­но­го Бо­га и трисолнечного.
Из Те­бе ро­ди­вый­ся бо­го­леп­но нетлен­но От­че, / воз­сия свет от све­та, Сын непре­ме­нен, / и Дух Бо­же­ствен­ный, свет изы­де, / еди­на­го Бо­же­ства свет­ло­сти трии­по­стас­ней / по­кла­ня­ем­ся вер­но и славим. Из Те­бя Ро­див­ший­ся об­ра­зом, до­стой­ным Бо­га, / не по за­ко­нам тлен­ным, От­че, вос­си­ял / как Свет от Све­та – Сын неиз­ме­ня­е­мый, / и Дух Бо­же­ствен­ный как Свет ис­шел, / и мы си­я­нию еди­но­го Бо­же­ства трех Ипо­ста­сей / по­кло­ня­ем­ся с ве­рою и славим.
Сла­ва: Еди­ни­ца Тро­и­ца пре­есте­ственне, / неиз­ре­чен­но па­че смыс­ла, ум­ны­ми су­ще­ст­вы сла­вит­ся, / три­свя­ты­ми гла­сы немолч­ную во­пи­ю­щи­ми хва­лу, / ими­же со­глас­но по­ет­ся и на­ми / трии­по­стас­ный Господь. Сла­ва: Еди­ни­ца-Тро­и­ца сверхъ­есте­ствен­но / неиз­ре­чен­но, вы­ше по­сти­же­ния, / ра­зум­ны­ми Су­ще­ства­ми сла­вит­ся, / в три­свя­тых вос­кли­ца­ни­ях не смол­кая воз­гла­ша­ю­щи­ми хва­лу; / с ни­ми со­глас­но со­спе­ва­ет­ся и на­ми / Трии­по­стас­ный Господь.
И ныне: Из Те­бе вре­менне без се­мене / про­изы­де Вы­ш­ше­лет­ный, / упо­до­би­вый­ся нам неви­ди­мый, / и еди­но­му есте­ству и гос­под­ству От­чу на­учив, / и Сы­нов­ню, и Ду­хо­ву, Бо­го­ро­ди­це, / тем­же Тя славим. И ныне: Из Те­бя без се­ме­ни про­изо­шел / во вре­ме­ни Сверхвре­мен­ный, / – упо­до­бив­ший­ся нам Неви­ди­мый, / и един­ству Есте­ства и гос­под­ства на­учил / От­ца, и Сы­на, и Ду­ха, Бо­го­ро­ди­ца; / по­то­му мы Те­бя славим.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 1.
По­до­бен “Гроб Твой, Спасе:”

От­цу и Сы­ну по­кло­ним­ся вси, / и Ду­ху пра­во­му и рав­но­чест­ну, / сла­ва Тро­и­це несо­здан­ней, и пре­бо­же­ствен­ней Си­ле, / Юже сла­вят без­п­лот­ных чи­но­ве, / Сию днесь и земно­род­нии / со стра­хом вер­но восхвалим. От­цу и Сы­ну по­кло­ним­ся все, / и Ду­ху пра­во­му и рав­но­му Им че­стью; / сла­ва Тро­и­це несо­тво­рен­ной, и сверх-бо­же­ствен­ной Си­ле, / Ко­то­рую сла­вят Бес­плот­ных пол­ки; / Ее в сей день и мы, на зем­ле рож­ден­ные / со стра­хом восхвалим.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На­ста­ви ны на путь по­ка­я­ния, / укло­ня­ю­щы­я­ся прис­но к без­пу­ти­ем зол, / и пре­б­ла­га­го про­гне­ва­ю­щыя Гос­по­да, / неис­ку­со­брач­ная бла­го­сло­вен­ная Ма­рие, / при­бе­жи­ще от­ча­ян­ных че­ло­ве­ков, / Бо­жие пребывание. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На­правь на путь по­ка­я­ния / нас, все­гда укло­ня­ю­щих­ся к без­до­ро­жьям зол / и про­гнев­ля­ю­щих пре­бла­го­го Гос­по­да, / не по­знав­шая бра­ка, бла­го­сло­вен­ная Ма­рия, / при­бе­жи­ще от­ча­яв­ших­ся лю­дей, / Бо­жия обитель.

Песнь 4

Ир­мос: Го­ру Тя бла­го­да­тию Бо­жи­ею при­осе­нен­ную, / про­зор­ли­вы­ма Ав­ва­кум / усмот­рив очи­ма, / из Те­бе изы­ти Из­ра­и­ле­ву про­воз­гла­ша­ше Свя­то­му, / во Спа­се­ние на­ше / и обновление. Ир­мос: Те­бя, как го­ру, бла­го­да­тию Бо­же­ствен­ною осе­нен­ную, / Ав­ва­кум, усмот­рев про­зор­ли­вы­ми оча­ми, / пред­ре­кал, что из Те­бя про­изой­дет Свя­той Из­ра­и­ля / для спа­се­ния на­ше­го и обновления.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Воз­си­яй ми Бо­го­на­ча­лие три­сол­неч­ное, / си­янь­ми Тво­их бо­го­де­тель­ных оза­ре­ний, / в сер­деч­ных оче­сех доб­ро­те меч­та­ти­ся, / еже па­че ума бо­го­на­чаль­ныя Тво­ея свет­ло­сти, / и све­то­де­тель­на­го и слад­ка­го причастия. Оси­яй ме­ня, Бо­го­вла­стие Три­сол­неч­ное, / си­я­ни­я­ми Тво­их Бо­го­тво­ря­щих оза­ре­ний, / что­бы очам серд­ца яв­ля­лась кра­со­та / пре­вы­ша­ю­ще­го ум Бо­го­на­чаль­но­го Тво­е­го блес­ка, / и све­то­твор­но­го и слад­ко­го к Те­бе приобщения.
Пер­вее небе­са утвер­дил еси, Гос­по­ди, / и всю си­лу их сло­вом Тво­им все­де­тель­ным, / и Ду­хом уст со­есте­ствен­ным, / с ни­ми­же вла­ды­че­ству­е­ши вся­че­ски­ми / в три­си­я­тельне еди­но­на­ча­лии Божества. Спер­ва небе­са утвер­дил Ты, Гос­по­ди, / и все Во­ин­ство их Сло­вом Тво­им все­твор­че­ским, / и Ду­хом уст Сво­их, с То­бой по есте­ству со­еди­нен­ным: / с Ни­ми Ты вла­ды­че­ству­ешь над всем / в три­свет­лом еди­но­вла­стии Божества.
Сла­ва: Яко со­здал еси мя по об­ра­зу Тво­е­му и по по­до­бию, / Бо­го­на­чаль­ная и все­де­тель­ная Тро­и­це, / нес­ли­ян­ная Еди­ни­це, / вра­зу­ми, про­све­ти, во еже тво­ри­ти во­лю Твою свя­тую, / бла­гую в кре­по­сти, и совершенную. Сла­ва: Так как со­зда­ла Ты ме­ня по об­ра­зу Сво­е­му и по по­до­бию, / Бо­го­на­чаль­ная (и) все­твор­че­ская Тро­и­ца, / нес­ли­ян­ное Един­ство, / вра­зу­ми, про­све­ти к ис­пол­не­нию во­ли Тво­ей свя­той, / бла­гой в кре­по­сти и совершенной.
И ныне: Ро­ди­ла еси от Тро­и­цы Еди­на­го Пре­чи­стая, / Бо­го­на­чаль­ней­ша Сы­на, / во­пло­щ­ша­ся нас ра­ди из Те­бе, / оза­ря­ю­ща земно­род­ных, три­сол­неч­на­го Бо­же­ства / неве­чер­ним све­том и сияньми. И ныне: Ро­ди­ла Ты, Пре­чи­стая, Од­но­го из Тро­и­цы / – Бо­го­на­чаль­ней­ше­го Сы­на, / во­пло­тив­ше­го­ся нас ра­ди от Те­бя, / оза­ря­ю­ще­го рож­ден­ных на зем­ле / Три­сол­неч­но­го Бо­же­ства немерк­ну­щим све­том и сияниями.

Песнь 5

Ир­мос: Про­све­ти­вый си­я­ни­ем при­ше­ствия Тво­е­го, Хри­сте, / и осве­ти­вый Кре­стом Тво­им / ми­ра кон­цы, / серд­ца про­све­ти / све­том Тво­е­го Бо­го­ра­зу­мия, / пра­во­слав­но по­ю­щих Тя. Ир­мос: Осве­тив­ший блес­ком при­ше­ствия Тво­е­го Хри­сте, / и очи­стив­ший Кре­стом Тво­им ми­ра кон­цы! / Све­том Тво­е­го Бо­го­по­зна­ния про­све­ти серд­ца / пра­во­слав­но вос­пе­ва­ю­щих Тебя.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Яже пер­вой ан­гель­ской непо­сред­ственне утва­ри, / непри­ступ­ны­ми Тво­ея доб­ро­ты лу­ча­ми оси­я­ва­е­мой бы­ти ба­го­во­лив­ши, / Тво­и­ми свет­ло­стьми про­све­ти, / Тро­и­це еди­но­на­чаль­ствен­ней­шая, / пра­во­слав­но Те­бе поющих. Пер­вым Ан­ге­лов строй / непри­ступ­ны­ми кра­со­ты Тво­ей лу­ча­ми / без по­сред­ства оза­ряя, Тро­и­ца еди­но­власт­ней­шая, / Тво­и­ми си­я­ни­я­ми про­све­ти / пра­во­слав­но Те­бя воспевающих.
Ныне есте­ство, един­ствен­ное Бо­го­на­ча­лия три­сол­неч­ное, / вос­пе­ва­ет Тя, Еже осу­ще­ство­ва­ла еси за бла­гость, / пре­гре­ше­ний из­бав­ле­ние и на­па­стей ис­про­ша­ю­щи, / и бед, и скорбей. Ныне еди­ная при­ро­да, / ко­то­рой Ты бы­тие да­ла по бла­го­сти, / вос­пе­ва­ет Те­бя, Бо­го­вла­стие три­сол­неч­ное, / ис­пра­ши­вая из­бав­ле­ние от со­гре­ше­ний, / и от ис­ку­ше­ний, и бед и скорбей.
Сла­ва: От­ца, и Сы­на, и Ду­ха Свя­та­го, / Еди­но Есте­ство и Бо­же­ство ве­рою сла­вим, / де­ли­тель­ное, нераз­дель­ное, / еди­на­го Бо­га неви­ди­мыя и ви­ди­мыя же твари. Сла­ва: От­ца, и Сы­на, и Ду­ха Свя­то­го, / еди­ное есте­ство и Бо­же­ство / мы с ве­рою сла­вим: / раз­де­ля­е­мое, но нераз­дель­ное / – еди­но­го Бо­га и неви­ди­мо­го, и ви­ди­мо­го творения.
И ныне: Ре­че­ния вся про­ро­че­ская пред­на­пи­са­ша, / Пре­чи­стая, Твое рож­де­ство, / неиз­ре­чен­ное и неудобь ска­зу­е­мое, / еже мы по­зна­хом, / тай­но­во­ди­тель­ное един­ствен­на­го и три­сол­неч­на­го Божества. И ныне: Все ре­че­ния про­ро­ков за­ра­нее опи­са­ли, / рож­де­ние от Те­бя, Пре­чи­стая, Хри­ста, / неиз­ре­чен­ное и необъ­яс­ни­мое, / ко­то­рое мы по­зна­ли, / вво­дя­щее в та­ин­ство един­ствен­но­го и три­сол­неч­но­го Божества.

Песнь 6

Ир­мос: Обы­де нас по­след­няя без­дна, / несть из­бав­ля­яй, / вме­ни­хом­ся, / яко ов­цы за­ко­ле­ния, / спа­си лю­ди Твоя, Бо­же наш, / Ты бо кре­пость немо­щству­ю­щих и исправление. Ир­мос: Объ­яла нас глу­бо­чай­шая без­дна, нет из­бав­ля­ю­ще­го: / со­чли нас за овец за­ка­ла­е­мых. / Спа­си на­род Твой, Бо­же наш; / ибо Ты – си­ла немощ­ных и исправление.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Рав­но­стат­ную си­лу яко иму­щи, / Тро­и­це пре­су­ще­ствен­ная, в тож­де­стве хо­те­ния, / Еди­ни­ца еси про­ста и нераз­дель­на: / Ты убо нас си­лою Тво­ею со­блю­ди. [Два­жды] Как име­ю­щая рав­но­зна­чу­щую си­лу, / Тро­и­ца сверх-су­ще­ствен­ная, / в тож­де­стве во­ли Ты яв­ля­ешь­ся / Еди­ни­цей про­стой и нераз­дель­ной; / итак, си­лою Тво­ею / Ты нас со­хра­ни. (2)
Сла­ва: Ты вся ве­ки хо­те­ни­ем Тво­им, / яко бла­га со­ста­ви­ла еси от не су­щих, непо­сти­жи­мая Тро­и­це, / та­же и че­ло­ве­ка со­зда­ла еси, / но и ныне от вся­ка­го из­ба­ви мя обстояния. Сла­ва: Ты все ве­ка во­лею Твою, / как бла­гая, устро­и­ла из небы­тия, / непо­сти­жи­мая Тро­и­ца, / за­тем и че­ло­ве­ка со­зда­ла; / но и ныне из­бавь ме­ня от вся­ко­го несчастья.
И ныне: Солн­ца неза­хо­ди­ма­го дом бы­ла еси, / со­здав­ша­го и в чи­ну по­став­ль­ша­го све­ти­ла ве­ли­кая Все­сильне, / Пре­чи­стая Де­во Бо­го­не­вест­ная, / но и ныне стра­стей мя из­ба­ви помрачения. И ныне: Солн­ца неза­хо­дя­ще­го до­мом ста­ла Ты, / со­тво­рив­ше­го и в по­ста­вив­ше­го в сво­ем по­ряд­ке / све­ти­ла ве­ли­кие все­силь­но, / пре­чи­стая Де­ва, Бо­жия Неве­ста; / но и ныне из­бавь ме­ня от стра­стей омрачения.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Се­да­лен, глас 1.
По­до­бен: “Гроб Твой, Спасе:”

Тро­и­це свя­тей, и нераз­дель­но­му Есте­ству, / в Трех Ли­цех се­ко­мей несе­че­но, / и пре­бы­ва­ю­щей нераз­дель­ней по су­ще­ству Бо­же­ства, / по­кло­ним­ся земно­род­нии со стра­хом, / и сла­вим яко Твор­ца и Вла­ды­ку, Бо­га преблагаго. Тро­и­це по­чи­та­е­мой и нераз­дель­но­му Есте­ству, / в трех Ли­цах рас­се­ка­е­мой без рас­се­че­ния / и пре­бы­ва­ю­щей нераз­дель­ной по при­ро­де Бо­же­ства, / по­кло­ним­ся, на зем­ле рож­ден­ные со стра­хом, / и про­сла­вим, как Твор­ца и Вла­ды­ку, Бо­га преблагого.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Упра­ви Чи­стая, ока­ян­ную мою ду­шу, / и ущед­ри ю от мно­же­ства пре­гре­ше­ний, / во глу­би­ну по­полз­шу­ю­ся по­ги­бе­ли, Все­не­по­роч­ная, / и в час мя страш­ный смерт­ный Ты ис­хи­ти / огла­го­лу­ю­щих де­мо­нов, и вся­кия муки. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: На­правь, Чи­стая, несчаст­ную мою ду­шу, / и сжаль­ся, ра­ди мно­же­ства со­гре­ше­ний, / над нею, со­скольз­нув­шей в глу­би­ну по­ги­бе­ли, Все­не­по­роч­ная; / и в страш­ный смерт­ный час Ты ме­ня спа­си / от об­ви­ня­ю­щих де­мо­нов и вся­ко­го наказания.

Песнь 7

Ир­мос: Те­бе ум­ную, Бо­го­ро­ди­це, пещь / раз­смот­ря­ем, вер­нии, / яко­же бо от­ро­ки спа­се три Пре­воз­но­си­мый, / мир об­но­ви, / во чре­ве Тво­ем все­цел, / хваль­ный от­цев Бог и препрославлен. Ир­мос: Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, ду­хов­ной пе­чью / при­зна­ем мы, вер­ные; / ибо как трех от­ро­ков спас Пре­воз­но­си­мый, / так все­го ме­ня, че­ло­ве­ка, в Тво­ем чре­ве об­но­вил / вос­хва­ля­е­мый Бог от­цов и препрославленный.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Сло­ве Бо­жий, со­есте­ствен­ное си­я­ние Все­дер­жи­те­ля Бо­га, / яко­же обе­щал еси еже у Те­бе, / бо­го­де­тель­ное все­ле­ние со­тво­ри, яко бла­го­у­тро­бен, / со От­цем Тво­им и Ду­хом, / и страш­на бе­сом мя по­ка­жи, и страс­тем. [Два­жды] Сло­во Бо­жие, еди­ное по есте­ству си­я­ние / Все­дер­жи­те­ля Бо­га! / Как обе­щал Ты, то что от Те­бя – бо­го­дей­ствен­ное все­ле­ние со­тво­ри, / как ми­ло­серд­ный, со От­цом Тво­им и Ду­хом, / и яви ме­ня страш­ным для бе­сов и стра­стей. (2)
Сла­ва: Да Тво­е­го бла­го­у­тро­бия, Вла­ды­ко, / по­ка­же­ши пу­чи­ну нам, / Сы­на Тво­е­го по­слав к на­ше­му сми­ре­нию, / па­ки во­об­ра­зил еси на первую свет­лость, / но и ныне Бо­же­ствен­ным мя вра­зу­ми Духом. Сла­ва: Что­бы по­ка­зать нам Тво­е­го, Вла­ды­ка, ми­ло­сер­дия пу­чи­ну, / Сы­на Тво­е­го по­слав к нам, уни­чи­жен­ным, / Ты сно­ва воз­об­но­вил в нас пер­во­на­чаль­ный блеск; / но и ныне вра­зу­ми ме­ня / Бо­же­ствен­ным Духом.
И ныне: Иже на хе­ру­вим­стем пре­сто­ле но­си­мый, / и всех Царь, во чре­ве Тво­ем дев­ствен­нем все­ли­ся Пре­чи­стая, / всех из­бав­ляя от ис­тле­ния, яко Че­ло­ве­ко­лю­бец, / но и ныне Тво­и­ми мя мо­лит­ва­ми сохрани. И ныне: Но­си­мый на пре­сто­ле Хе­ру­вим­ском и всех Царь, / во чре­во Твое дев­ствен­ное все­лил­ся, Пре­чи­стая, / всех из­бав­ляя от по­ги­бе­ли, как Че­ло­ве­ко­лю­бец; / но и ныне ме­ня Тво­и­ми хо­да­тай­ства­ми сохрани.

Песнь 8

Ир­мос: Чу­да пре­есте­ствен­на­го / ро­со­да­тель­ная изоб­ра­зи пещь об­раз: / не бо, яже при­ят, па­лит юныя, / яко ни­же ог­нь Бо­же­ства Де­вы, / в Ню­же вни­де утро­бу. / Тем вос­пе­ва­ю­ще, вос­по­ем: / да бла­го­сло­вит тварь вся Гос­по­да / и пре­воз­но­сит во вся веки. Ир­мос: Чу­да сверхъ­есте­ствен­но­го об­раз / по­ка­за­ла в древ­но­сти ог­нен­ная печь, пол­ная ро­сы: ибо огонь не опа­лил юных от­ро­ков, / яв­ляя бо­же­ствен­ное без се­ме­ни от Де­вы рож­де­ство. / По­то­му в пес­нях вос­по­ем: / “Да бла­го­слов­ля­ет все тво­ре­ние Гос­по­да / и пре­воз­но­сит во все ве­ка!”*
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Ма­ни­ем бо­го­де­тель­ным, Гос­по­ди всех, / Трии­по­стасне и Все­дер­жи­те­лю, / небе­са про­стерл еси яко ко­жу, / та­же и зем­ли по­ве­сил еси глу­би­ну, / все­мо­гу­щею Тво­ею дла­нию. / Тем­же и ра­бы Твоя укре­пи лю­бо­вию и ве­рою Тво­ею, Че­ло­ве­ко­люб­че, / да Тя сла­вим же­ла­ни­ем во ве­ки. [Два­жды] Ма­но­ве­ни­ем бо­го­дей­ствен­ным, Гос­по­ди всех, / Трии­по­стас­ный и Все­дер­жи­тель, / небе­са про­стер Ты, как по­кров из ко­жи; / за­тем и зем­ли по­ве­сил глу­би­ну / все­мо­гу­щею Тво­ею дла­нью. / По­то­му и ра­бов Тво­их укре­пи / лю­бо­вью и ве­рою в Те­бя, Че­ло­ве­ко­лю­бец, / что­бы мы, во­жде­лея Те­бя, сла­ви­ли во­ве­ки. (2)
Сла­ва: Про­све­ти Бо­го­на­чаль­ным све­том / по­ю­щих Тя, Три­сол­неч­ный Све­те Ли­цы, / един­ствен­ный же па­ки су­ще­ством, / и к Тво­им све­то­да­тель­ным лу­чам взи­ра­ти прис­но, / ими­же на­сы­щу­ся сла­вы Тво­ея слад­кия, / и све­то­да­тель­ныя, и пре­бо­га­тыя, / и пре­воз­но­шу Тя вер­но во веки. Сла­ва: Про­све­ти Бо­го­на­чаль­ным све­том / вос­пе­ва­ю­щих Те­бя, / Свет, три­сол­неч­ный Ли­ца­ми, / но един­ствен­ный в то же вре­мя Есте­ством, / и спо­до­би все­гда взи­рать к Тво­им све­то­по­да­тель­ным лу­чам, / че­рез ко­то­рые я на­сы­щусь сла­вою Тво­ею слад­кой, / и све­то­твор­ной, и все­б­ла­жен­ной, / и пре­воз­но­сить Те­бя бу­ду с ве­рою вовеки.
И ныне: Воз­не­се на небе­са, че­ло­ве­че­ское при­ем есте­ство / непре­ло­жен Сын Твой, Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­це, / пре­вос­хож­де­ни­ем бла­го­сти из­бавль древ­ния тли. / Ему­же бла­го­дар­ствен­но вос­пе­ва­ем: / да бла­го­сло­вит тварь вся Гос­по­да, / и пре­воз­но­сит во вся веки. И ныне: Воз­нес на небе­са че­ло­ве­че­ское есте­ство, / Сын Твой, Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­ца, / при­няв его без из­ме­не­ния, / и по пре­из­быт­ку бла­го­сти / от древ­не­го тле­ния из­ба­вив. / Ему мы бла­го­дар­ствен­но по­ем: / “Да бла­го­слов­ля­ет все тво­ре­ние Гос­по­да / и пре­воз­но­сит во все века!”

Песнь 9

Ир­мос: Об­раз чи­с­та­го рож­де­ства Тво­е­го, / ог­не­па­ли­мая ку­пи­на / по­ка­за неопаль­ная; / и ныне на нас / на­па­стей сви­ре­пе­ю­щую уга­си­ти, мо­лим­ся, пещь, / да Тя, Бо­го­ро­ди­це, / непре­стан­но величаем. Ир­мос: Об­раз чи­сто­го рож­де­ния То­бою Хри­ста / пред­ста­вил тер­но­вый куст, го­рев­ший не сго­рая; / и ныне Те­бя мо­лим уга­сить / сви­реп­ству­ю­щую про­тив нас ис­ку­ше­ний печь, / что­бы мы Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца / непре­стан­но величали.
При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­це, Бо­же наш, сла­ва Тебе. При­пев: Пре­свя­тая Тро­и­ца, Бо­же наш, сла­ва Тебе.
Спа­си, Спа­си­те­лю тва­ри, чув­ствен­ныя же и ум­ныя / ра­бы Твоя от вра­жия на­ве­та и озлоб­ле­ния, / Пре­свя­тая Тро­и­це Еди­но­сущ­ная, / и со­блю­дай ста­до Твое вы­ну нена­вет­но. [Два­жды] Спа­си, Спа­си­тель все­го тво­ре­ния, / по­сти­га­е­мо­го как чув­ством, так и умом, / Пре­свя­тая Тро­и­ца еди­но­сущ­ная, / ра­бов Тво­их от вра­жье­го ко­вар­ства и вре­да / и все­гда со­хра­няй ста­до Твое от коз­ней. (2)
Сла­ва: Да глу­би­ну неиз­чет­ную / су­ще­ствен­ныя по­ка­же­ши Тво­ея бла­го­сти, / дал еси нам обе­ты, / три­сол­неч­ный и еди­но­на­чаль­ный Бо­же Все­силь­ный, / спа­си­тель­ныя Тво­им ра­бом, / их­же со­вер­ши­ти сподоби. Сла­ва: Что­бы по­ка­зать бес­пре­дель­ную глу­би­ну / по есте­ству при­су­щей Те­бе бла­го­сти, / дал Ты нам обе­то­ва­ния, Три­сол­неч­ный / и еди­но­на­чаль­ный все­силь­ный Бо­же, / спа­си­тель­ные для Тво­их ра­бов; / их бла­го­во­ли и исполнить.
И ныне: При­з­ри на на­ша мо­ле­ния, / иже в три­ех Бо­го­на­чаль­ных Ипо­ста­сех, / един сый Бог во ис­тине ве­ру­е­мый, / и по­даждь Тво­им ра­бом уте­ше­ние, / мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя и пре­пе­тыя Богоматере. И ныне: От­веть на на­ши мо­ле­ния, / еди­ный ис­тин­ный Бог, / ве­рою по­сти­га­е­мый, как Один в Трех Бо­го­на­чаль­ных Ипо­ста­сях, / и по­дай уте­ше­ние Тво­им ра­бам / по хо­да­тай­ствам Пре­чи­стой и Все­х­валь­ной Богоматери.

Мо­лит­ва Пре­свя­той Тро­и­це, тво­ре­ние Мар­ка монаха

Все­мо­гу­щая и Жи­во­тво­ря­щая Свя­тая Тро­и­це и све­то­на­чаль­ная, яже мир­ную вся­кую и пре­мир­ную тварь, за еди­ну бла­гость от не су­щих при­ве­дый, и про­мыш­ляя и со­дер­жа. Иже по про­чих Тво­их неиз­ре­чен­ных о зем­ном ро­де бла­го­де­я­ни­их, и по­ка­я­ние нам ра­ди плот­ска­го немо­же­ния до смер­ти да­ро­ва­вый: не оста­ви нас ока­ян­ных в лу­ка­вых на­ших де­я­ни­их умре­ти, ни­же зло­на­чаль­ни­ку и за­вист­цу, и гу­би­те­лю по­смеш­ство бы­ти. Зри­ши бо Бла­го­сер­де, елик убо она­го на нас на­вет и враж­да, ели­ко же и на­ше стра­сто­ва­ние, и сла­бость, и небре­же­ние. Но неоскуд­ныя Твоя бла­го­сти со­де­лай на нас, мо­лим на вся­кий день и час про­гне­ва­ю­щии Тя чест­ных и жи­во­твор­ных за­по­ве­дей пре­ступ­ле­ни­ем. И вся убо все­го пре­шед­ша­го жи­во­та на­ше­го, и до ны­неш­ня­го ча­са со­гре­шен­ная на­ми, в де­я­ни­их, или гла­го­ла­ни­их, или в по­мыш­ле­ни­их, оста­ви и про­сти. Спо­до­би же нас, про­чее скон­ча­ти жи­тие в по­ка­я­нии, и уми­ле­нии, и со­блю­де­нии свя­тых Тво­их по­ве­ле­ний. Аще убо сла­до­стию пре­льстив­ше­ся, мно­го­об­разне со­гре­ши­хом, или мерз­ки­ми по­хотьми непо­лез­ны­ми и вред­ны­ми обо­льстив­ше­ся пре­про­во­ди­хом: аще гне­вом и яро­стию по­двиг­ше­ся без­с­ло­вес­ною, ко­го бра­та на­ше­го оскор­би­хом, аще язы­ком неиз­беж­ных и стро­пот­ных и креп­ких се­тей объ­яхом­ся: аще ко­им чувств на­ших, или все­ми, во­лею или нево­лею, ве­ду­ще или не ве­ду­ще, от вос­хи­ще­ния, или по­уче­ния безум­но по­пол­зо­хом­ся: аще же лу­ка­вы­ми по­мыс­лы и су­ет­ны­ми со­весть осквер­ни­хом: аще ли ко­им дру­гим об­ра­зом пре­гре­ши­хом, от пред­при­я­тия и обы­чая то­ми­ми зла­го: про­сти нам, и оста­ви вся Все­щед­ре, Преб­ла­же и Мно­го­мило­сти­ве: и да­руй нам про­чее бод­рость и си­лу, во еже тво­ри­ти во­лю Твою бла­гу, и бла­го­угод­ну и со­вер­шен­ну: да нощ­на­го и мрач­на­го зла, све­то­вид­ным по­ка­я­ни­ем пре­мен­ше­ся, и яко во дни бла­го­об­раз­но хо­дя­ще, и очи­ще­ни объ­явим­ся че­ло­ве­ко­лю­бию Тво­е­му недо­стой­нии, вос­пе­ва­ю­ще Тя и ве­ли­ча­ю­ще во ве­ки, аминь. Все­мо­гу­щая и Жи­во­тво­ря­щая Свя­тая Тро­и­ца и На­ча­ло све­та, всё тво­ре­ние, то, что в ми­ре сем и пре­вы­ше ми­ра, по еди­ной бла­го­сти из­вед­шая из небы­тия и про­мыш­ля­ю­щая о нем, и со­хра­ня­ю­щая, и, кро­ме про­чих Тво­их неиз­ре­чен­ных бла­го­де­я­ний к ро­ду зем­но­му, по­ка­я­ние до смер­ти ра­ди немо­щи пло­ти нам да­ро­вав­шая! Не оставь нас, несчаст­ных, уме­реть в на­ших злых де­лах, и да не бу­дем по­сме­ши­щем на­чаль­ни­ку зла, и за­вист­ни­ку, и гу­би­те­лю; ибо ви­дишь Ты, Ми­ло­серд­ный, и то, как силь­ны коз­ни и враж­да его про­тив нас, и ка­ко­ва на­ша страст­ность, и сла­бость, и небре­же­ние. Но неоску­де­ва­ю­щие Твои бла­го­де­я­ния со­вер­ши над на­ми, мо­лим мы, на вся­кий день и час про­гнев­ля­ю­щие Те­бя на­ру­ше­ни­ем Тво­их свя­щен­ных и жи­во­тво­ря­щих за­по­ве­дей. Итак, все со­гре­ше­ния на­ши, во всей на­шей про­шлой жиз­ни и до ны­неш­не­го ча­са в де­лах, или сло­вах, или по­мыш­ле­ни­ях от­пу­сти и про­сти. Удо­стой же нас остав­шу­ю­ся жизнь окон­чить в по­ка­я­нии, и со­кру­ше­нии, и со­блю­де­нии свя­тых Тво­их по­ве­ле­ний. Ес­ли же мы, пре­льстив­шись на­сла­жде­ни­я­ми, мно­го­об­раз­но со­гре­ши­ли, или про­ве­ли вре­мя, со­блаз­нив­шись мерз­ки­ми по­же­ла­ни­я­ми, бес­по­лез­ны­ми и вред­ны­ми; ес­ли, дви­жи­мые гне­вом и яро­стью нера­зум­ной, ка­ко­го-ли­бо бра­та на­ше­го оскор­би­ли, или из-за язы­ка на­ше­го опу­та­ны бы­ли се­тя­ми неиз­беж­ны­ми, непра­вы­ми и креп­ки­ми; ес­ли ка­ким-ли­бо из чувств на­ших, или все­ми ими, воль­но или неволь­но, в ве­де­нии или в неве­де­нии, в увле­че­нии или пред­на­ме­рен­но пре­ткну­лись безум­но; ес­ли же злы­ми и су­ет­ны­ми по­мыс­ла­ми со­весть осквер­ни­ли; или ес­ли ка­ким-ли­бо дру­гим об­ра­зом со­гре­ши­ли, по­нуж­да­е­мые склон­но­стью и при­выч­кой к злу, про­сти нам и от­пу­сти всё, Все­щед­рый, Пре­бла­гой и Мно­го­мило­сти­вый, и да­руй нам на бу­ду­щее бод­рость и си­лу, что­бы тво­рить во­лю Твою, доб­рую, и бла­го­угод­ную, и со­вер­шен­ную, что­бы от ноч­но­го и мрач­но­го зла из­ме­нив­шись све­то­вид­ным по­ка­я­ни­ем и, как днём по­сту­пая бла­го­об­раз­но, мы, недо­стой­ные, очи­щен­ны­ми яви­лись Тво­е­му че­ло­ве­ко­лю­бию, вос­пе­вая Те­бя и ве­ли­чая во­ве­ки. Аминь.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки