Ка­нон свя­то­му Иоан­ну Предтече

Тро­парь, глас 2

Память пра­вед­на­го с по­хва­ла­ми, / те­бе же до­вле­ет сви­де­тель­ство Гос­подне, Пред­те­че: / по­ка­зал бо ся еси во­ис­тин­ну и про­ро­ков чест­ней­ший, / яко и в стру­ях кре­сти­ти спо­до­бил­ся еси Про­по­ве­дан­на­го. / Тем­же за ис­ти­ну по­стра­дав ра­ду­я­ся, / бла­го­ве­стил еси и су­щим во аде Бо­га, яв­ль­ша­го­ся пло­тию, / взем­лю­ща­го грех ми­ра / и по­да­ю­ща­го нам ве­лию милость. Память пра­вед­ни­ка чтит­ся по­хва­ла­ми, / те­бе же до­воль­но сви­де­тель­ства Гос­под­ня, Пред­те­ча, / ведь явил­ся ты по­ис­ти­не из про­ро­ков слав­ней­шим, / ибо удо­сто­ил­ся в стру­ях кре­стить Про­по­ве­дан­но­го. / По­то­му за ис­ти­ну по­стра­дав с ра­до­стью, / бла­го­вест­во­вал ты и на­хо­дя­щим­ся во аде Бо­га, явив­ше­го­ся во пло­ти, / подъ­ем­лю­ще­го грех ми­ра / и по­да­ю­ще­го нам ве­ли­кую милость.

КА­НОН
СВЯ­ТО­МУ СЛАВ­НО­МУ ПРО­РО­КУ И ПРЕД­ТЕ­ЧЕ ИОАННУ,
ТВО­РЕ­НИЕ ПРЕ­ПО­ДОБ­НО­ГО ИОСИ­ФА, ГЛАС 2

Песнь 1

Ир­мос: Во глу­бине по­стла ино­гда / фа­ра­о­нит­ское все­во­ин­ство пре­ору­жен­ная си­ла, / во­пло­щ­ше­е­ся же Сло­во все­злоб­ный грех по­тре­би­ло есть: / пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь слав­но бо прославися. Ир­мос: Неко­гда по­гу­би­ла во глу­бине / все вой­ско фа­ра­о­но­во пре­вос­ход­ней­шая си­ла, / во­пло­тив­ше­е­ся же Сло­во ис­тре­би­ло зло­вред­ный грех, – / пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь; / ибо слав­но Он прославился.
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Кре­сти­те­лю и Пред­те­че Хри­стов, / по­гру­жа­е­мый все­гда сластьми те­лес­ны­ми ум мой упра­ви / и вол­ны стра­стей укро­ти, / яко да в ти­шине Бо­же­ствен­ней быв, пес­но­слов­лю тя. Кре­сти­тель и Пред­те­ча Хри­стов! / Ум мой, по­сто­ян­но по­топ­ля­е­мый / на­сла­жде­ни­я­ми те­лес­ны­ми, на­правь / и стра­стей вол­ны укро­ти, / что­бы я ти­ши­ны бо­же­ствен­ной до­стиг­нув, / в пес­нях сла­вил тебя.
Недо­умен­ным про­све­ти­вся про­све­ще­ни­ем, / яко мно­го­свет­лая звез­да, мыс­лен­но­му Во­сто­ку пред­текл еси, / Им­же оза­ри­ти­ся серд­цу мо­е­му, Кре­сти­те­лю, мо­ли, / омра­чен­но­му все­ми бе­сов­ски­ми приложении. Неиз­ре­чен­ным све­том про­си­яв, / как мно­го­свет­лая звез­да, / умо­по­сти­га­е­мо­му Вос­хо­ду ты пред­ше­ство­вал; / об оза­ре­нии Им мо­е­го серд­ца, Кре­сти­тель, умо­ляй, / омра­ча­е­мо­го вся­че­ски­ми бе­сов­ски­ми нападениями.
Сла­ва: В ре­це без­дну ино­гда, Все­муд­ре, по­гру­зил еси, / по­топ со­де­ва­ю­щую бла­го­да­тию все­го пре­ступ­ле­ния. / Но мо­лю­ся, по­то­ки, бла­женне, мо­их пре­гре­ше­ний из­су­ши, / Бо­же­ствен­ным хо­да­тай­ством твоим. Сла­ва: В ре­ке неко­гда ты по­гру­зил, все­муд­рый, / Без­дну, про­из­во­дя­щую бла­го­да­тию / по­топ­ле­ние вся­ко­го пре­ступ­ле­ния. / Но ис­су­ши, мо­лю, по­то­ки со­гре­ше­ний мо­их, бла­жен­ный, / бо­же­ствен­ным по­сред­ни­че­ством твоим.
И ныне: Чи­стыя Де­вы, Бо­га во­пло­тив­шия, / срод­ник был еси, бла­женне Пред­те­че, / с Нею же тя чтим и мо­лим, / иже в Бо­же­ствен­нем хра­ме тво­ем ныне жи­ву­ще, / хра­мы и нас со­тво­ри Ду­ха Святаго. И ныне: Чи­стой Де­вы, Бо­гу дав­шей плоть, / был ты срод­ни­ком, бла­жен­ный Пред­те­ча. / С Нею те­бя чтим и мо­лим, / мы, в бо­же­ствен­ном свя­ти­ли­ще тво­ем ныне об­ре­та­ю­щи­е­ся: / со­тво­ри и нас жи­ли­ща­ми (Свя­то­го) Духа.

Песнь 3

Ир­мос: На ка­ме­ни мя ве­ры утвер­див, / раз­ши­рил еси уста моя на вра­ги моя, / воз­ве­се­ли­бо­ся дух мой, вне­гда пе­ти: / несть свят, яко­же Бог наш, / и несть пра­ве­ден, па­че Те­бе, Господи. Ир­мос: На ска­ле ве­ры ме­ня утвер­див, / ши­ро­ко рас­крыл Ты про­тив вра­гов мо­их уста мои, / ибо воз­ве­се­лил­ся дух мой, вос­пе­вая: / “Нет свя­то­го как Бог наш, / и нет пра­вед­но­го бо­лее Те­бя, Господи!”
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Ис­це­ли стру­пы ду­ши мо­ея / и ум мой, омра­чен­ный небре­же­ни­ем, / оза­ри Бо­же­ствен­ным тво­им хо­да­тай­ством, Гос­по­день Пред­те­че, / и вся­ка­го из­ба­ви мя со­про­тив­на­го об­сто­я­ния, молюся. Ис­це­ли ра­ны ду­ши мо­ей; / ум мой, омра­чен­ный небре­же­ни­ем, / оза­ри бо­го­вдох­но­вен­ным тво­им по­сред­ни­че­ством, / Гос­по­день Пред­те­ча, / и из­бавь ме­ня, мо­лю, / от вся­ко­го враж­деб­но­го несчастья.
Неплод­ствие раз­ре­шил еси рожд­шия, / ро­ди­вся Бо­жи­им про­мыш­ле­ни­ем, пре­муд­ре про­ро­че; / неплод­ное убо серд­це мое / пло­до­нос­но ныне со­де­лай, Гос­по­день Пред­те­че, хо­да­тай­ством тво­им, / доб­ро­де­те­лей при­но­си­ти прозябения. Пре­кра­тил ты непло­дие сво­ей ро­ди­тель­ни­цы, / ро­див­шись по Бо­жию про­мыс­лу, пре­муд­рый про­рок; / бес­плод­ное же серд­це мое пло­до­нос­ным ныне со­де­лай, / Гос­по­день Пред­те­ча, (хо­да­тай­ством тво­им,) / при­но­ся­щим от­рас­ли добродетелей.
Сла­ва: Лю­бо­вию тво­ею со­зи­да­ю­ща­го Бо­же­ствен­ный дом, / выш­ня­го жи­тия улу­чи­ти мо­ли, / иже ве­рою хра­му тво­е­му слу­жа­щия, / хра­мы Ду­ха Бо­же­ствен­на­го со­тво­ри, / Кре­сти­те­лю и Пред­те­че, хо­да­тай­ст­вы твоими. Сла­ва: С лю­бо­вию воз­дви­га­е­мой те­бе бо­же­ствен­ной оби­те­ли / до­стичь уде­ла выш­не­го мо­ли; / с ве­рою свя­ти­ли­щу тво­е­му слу­жа­щих / хра­ма­ми Ду­ха Бо­же­ствен­но­го со­де­лай, / Кре­сти­тель и Пред­те­ча, по­сред­ни­че­ством твоим.
И ныне: Ве­се­ля­ше­ся Пред­те­ча, в ло­же­снах но­сим ма­тер­них, / и по­кла­ня­ше­ся Гос­по­ду, но­си­му в ло­же­снах Бла­го­дат­ныя, / Его­же мо­ли от вся­кия скор­би из­ба­ви­ти мя. И ныне: Ве­се­лил­ся Пред­те­ча, / но­си­мый во чре­ве ма­те­рин­ском, / и по­кло­нял­ся Гос­по­ду, но­си­мо­му / во чре­ве Тво­ем, Бо­го­бла­го­дат­ная; / Его умо­ляй от вся­кой скор­би из­ба­вить меня.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 8. По­до­бен: Повеленное:

За­ха­ри­ин глас свет­ло раз­ре­ши / Сло­ве­се глас рож­дь­ся, Пред­те­ча, / и за­ко­на непло­дие всем по­ка­за, зо­вый: / по­кай­те­ся, су­щии на зем­ли, / се бо при­и­де и яви­ся Иисус, / вся хо­тя из­ба­ви­ти от пер­выя клят­вы, про­све­щая Кре­ще­ни­ем. / Во­ис­тин­ну чу­до преславно! Глас За­ха­рии яв­но раз­ре­шил, / ро­див­шись, Сло­ва Глас – Пред­те­ча, / и бес­пло­дие За­ко­на всем по­ка­зал, взы­вая: / “По­кай­тесь, на зем­ле жи­ву­щие, / ибо при­шел и явил­ся Иисус / с тем, что­бы всех из­ба­вить от древ­не­го про­кля­тия, Кре­ще­ни­ем про­све­щая”. / Во­ис­ти­ну чу­до пре­слав­ное!*
Сла­ва, глас 4. По­до­бен: Уди­ви­ся: Яко­же солн­це свет­ло, из чре­ва Ели­са­ве­ти воз­сия нам За­ха­ри­ин сын, / и от­чее раз­ре­ши без­гла­сие, / и всем лю­дем в дерз­но­ве­нии мно­зе, ис­пра­ви­те, – во­пия, – путь Гос­по­день, / ибо Той сво­бо­дит и спа­сет к Нему при­те­ка­ю­щия. / Его­же про­по­ве­дал еси, Иоанне, мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим. Сла­ва, глас 4. По­до­бен: Уди­ви­ся: Как солн­це свет­лое, из чре­ва Ели­са­ве­ты / вос­си­ял нам За­ха­рии сын; / и раз­ре­ша­ет он от­ца без­гла­сие, / и всем лю­дям взы­ва­ет со дерз­но­ве­ни­ем ве­ли­ким: / “Ис­правь­те пу­ти Гос­по­ду, ибо Он при­дет / и спа­сет к Нему об­ра­ща­ю­щих­ся!” / Ко­го ты пред­воз­ве­стил, о Иоанн, / мо­ли о спа­се­нии нашем!
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Об­но­ви­ла еси, Чи­стая, Бо­же­ствен­ным Рож­де­ством Тво­им / ис­тлев­шее во страстех земно­род­ных мерт­вен­ное су­ще­ство / и воз­двиг­ла еси вся от смер­ти к жи­во­ту нетле­ния. / Тем­же Тя по дол­гу бла­жим вси, Де­во Пре­п­ро­слав­лен­ная, яко­же про­рек­ла еси. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Об­но­ви­ла Ты, Чи­стая, Бо­же­ствен­ным Рож­де­ни­ем от Те­бя / в стра­стях ис­тлев­шее мерт­вен­ное есте­ство рож­ден­ных на зем­ле / и воз­двиг­ла всех от смер­ти к нетлен­ной жиз­ни. / По­то­му Те­бя, как долж­но, “Бла­жен­ной” име­ну­ем все, / Де­ва Пре­п­ро­слав­лен­ная, как Ты пред­рек­ла!*

Песнь 4

Ир­мос: При­шел еси от Де­вы не хо­да­тай, ни Ан­гел, / но Сам, Гос­по­ди, во­пло­щ­ся, / и спасл еси все­го мя, че­ло­ве­ка. / Тем зо­ву Ти: сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Ир­мос: Ты при­шел от Де­вы не по­слан­ник, / ни Ан­гел, но Сам Гос­подь во пло­ти, / и спас все­го ме­ня, че­ло­ве­ка. / По­то­му я к Те­бе взы­ваю: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Пре­клон­ше­му небе­са и че­ло­ве­ком бе­се­до­вав­шу, / гла­ву при­к­ло­нил еси дес­ни­цею тво­ею, пре­бо­га­те; / ею­же мя со­блю­ди, / во сми­ре­нии со­блю­дая серд­це мое. Гла­ву Пре­кло­нив­ше­го небе­са / и со смерт­ны­ми Об­щав­ше­го­ся, / пре­кло­нил ты дес­ни­цею тво­ею, все­б­ла­жен­ный; / ею и ме­ня огра­ди, / во сми­ре­нии со­блю­дая серд­це мое.
Пу­сты­ня те­бе граж­да­ни­на непро­ход­ная имя­ше, бла­женне Пред­те­че, / тем­же во­пию ти: / пу­сту вся­ка­го Бо­же­ствен­на­го де­я­ния быв­шу, / ду­шу мою снабди. Пу­сты­ня непро­хо­ди­мая име­ла граж­да­ни­ном / те­бя, бла­жен­ный Пред­те­ча. / По­то­му взы­ваю те­бе: / “Ду­шу мою, ока­зав­шу­ю­ся ли­шен­ной / вся­ко­го бо­же­ствен­но­го де­я­ния, сохрани!”
За­кон Бо­же­ствен­ный управ­ляя, / без­за­кон­но за­клан был еси. / Тем­же мо­лю­ся те­бе: / без­за­кон­ну­ю­ща мя все­гда / и пре­льща­е­ма бе­сов­ски­ми пре­льщень­ми исправи. Как За­ко­на бо­же­ствен­но­го за­щит­ник / был ты без­за­кон­но умерщ­влен. / По­то­му мо­лю те­бя: / “Ме­ня, без­за­ко­ние тво­ря­ще­го все­гда / и улов­ля­е­мо­го об­ма­на­ми де­мо­нов, исправь”.
Сла­ва: Со­здав се­бе храм Вла­ды­це Ца­рю, / к Бо­же­ствен­ным се­ле­ни­ем ныне пре­шел еси, Пред­те­че, / их­же по­лу­чи­ти мо­ли, те­бе пре­свя­тый дом Воздвигшаго. Сла­ва: По­стро­ив са­мо­го се­бя хра­мом Вла­ды­ке, / ты ныне пе­ре­шел, Пред­те­ча, / к бо­же­ствен­ным оби­те­лям. / Мо­ли, да до­стиг­нет их / тот, кто дом все­свя­той те­бе воздвиг.
И ныне: При­з­ри на мя неду­гу­ю­ща­го, Все­не­по­роч­ная, / и раз­ре­ши стра­сти моя лю­тыя и неудо­бо­ис­цель­ныя, / яко да ве­ли­чаю Тя, / воз­ве­ли­чив­шую все человечество. И ныне: Воз­зри на ме­ня, бо­ля­ще­го, Все­не­по­роч­ная, / и пре­кра­ти стра­да­ния мои, / тяж­кие и неис­це­ли­мые, / что­бы я ве­ли­чал Те­бя, / воз­ве­ли­чив­шую все человечество.

Песнь 5

Ир­мос: Про­све­ще­ние во тьме ле­жа­щих, / спа­се­ние от­ча­ян­ных, Хри­сте, Спа­се мой, / к Те­бе утре­нюю, Ца­рю ми­ра, / про­све­ти мя си­я­ни­ем Тво­им, / ино­го бо, раз­ве Те­бе, бо­га не знаю. Ир­мос: Про­све­ще­ние во тьме ле­жа­щих, / спа­се­ние от­ча­яв­ших­ся, Хри­сте Спа­си­тель мой! / К Те­бе с рас­све­та устрем­ля­юсь, Царь ми­ра, / про­све­ти ме­ня си­я­ни­ем Тво­им: / ибо кро­ме Те­бя я ино­го Бо­га не знаю.
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
В те­че­ни­их Иор­дан­ских струя нетле­ния, / Пред­те­че, кре­стив Хри­ста, мо­ли, / ис­те­ка­ния стра­стей мо­их из­су­ши­ти, / и по­то­ки сла­дост­ныя на­сле­до­ва­ти, / и пра­вед­ных крас­на­го радования. В про­то­ках Иор­да­на – стру­ях нетле­ния / кре­стив Хри­ста, Пред­те­ча, Его мо­ли / ис­су­шить из­ли­я­ния стра­стей мо­их / и дать мне в на­сле­дие по­то­ки сла­до­сти / и пра­вед­ных ве­се­лое ликование.
Уже ры­даю, и со­дра­га­ю­ся стра­хом, / и недо­уме­ни­ем все­гда со­дер­жимь есмь, / по­мыш­ляя моя со­де­лан­ная / и бу­ду­щий суд ужас­ный, Бла­го­у­тробне Гос­по­ди, / по­ща­ди мя Тво­е­го Кре­сти­те­ля мольбами. Уже ры­даю и сжи­ма­юсь от стра­ха, / и недо­уме­ни­ем том­люсь все­гда, / по­мыш­ляя о мною со­де­лан­ном / и о бу­ду­щем су­де ужас­ном. / Ми­ло­серд­ный Гос­по­ди, по­ща­ди ме­ня / тво­е­го Кре­сти­те­ля мольбами.
За­ко­но­по­ла­га­яй лю­дем спа­се­ние, / в рас­ка­я­нии Пред­те­че, пре­гре­ше­ний быв­шее, / по­сре­де за­ко­на и бла­го­да­ти стал еси. / Се­го ра­ди мо­лим тя: / об­раз­ми по­ка­я­ния нас просвети. За­ко­но­по­ла­гая лю­дям спа­се­ние, / со­вер­ша­ю­ще­е­ся че­рез рас­ка­я­ние в со­гре­ше­ни­ях, / ты стал, Пред­те­ча, по­сре­ди за­ко­на и бла­го­да­ти. / По­то­му мо­лим те­бя: / все­ми об­ра­за­ми по­ка­я­ния нас озари.
Сла­ва: Даждь ми вре­мя по­ка­я­ния, / унын­но пре­шед­шее все иждив­ше­му Бла­го­де­те­лю, / имея на сие мо­ля­ща­го Тя, Сло­ве, / Иоан­на ве­ли­ка­го, Пред­те­чу и по­ка­я­ния все­мир­на­го проповедника. Сла­ва: Дай мне вре­мя по­ка­я­ния, Бла­го­де­тель, / все про­шед­шее бес­печ­но рас­тра­тив­ше­му! / Ты на то име­ешь, Сло­во, Те­бя мо­ля­ще­го / Иоан­на ве­ли­ко­го, Пред­те­чу / и по­ка­я­ния все­мир­но­го провозвестника.
И ныне: На­ве­ты и лов­ле­нии льсти­ва­го умерт­вих­ся, Вла­ды­чи­це Все­не­по­роч­ная, / ожи­ви мя, яже рожд­шая Жи­вот всех, Бо­го­ро­ди­це, ипо­стас­ный, / да Тя пою бла­го­чест­но Всенепорочную. И ныне: Ко­вар­ства­ми и коз­ня­ми об­ман­щи­ка / я умерщ­влен, Вла­ды­чи­ца все­не­по­роч­ная. / Ожи­ви ме­ня, Бо­го­ро­ди­ца, / Жизнь всех ро­див­шая Ипо­стас­ную, / что­бы я Те­бя, все­не­по­роч­ную вос­пе­вал благоговейно.

Песнь 6

Ир­мос: В без­дне гре­хов­ней ва­ля­я­ся, / неиз­след­ную ми­ло­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю без­дну: / от тли, Бо­же, мя возведи. Ир­мос: В без­дне гре­хов­ной но­си­мый, / непо­сти­жи­мую ми­ло­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю без­дну: / от ги­бе­ли Бо­же ме­ня изведи!
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Глас Сло­ва про­по­ве­да­вый, / всех гла­сы вос­при­ем, / про­си гре­хов про­ще­ние да­ро­ва­ти / ве­рою по­ю­щим тя. Глас, о Сло­ве про­воз­гла­сив­ший! / Го­ло­са всех нас при­няв, / ис­про­си, да бу­дет да­ро­ва­но гре­хов про­ще­ние / с ве­рою вос­пе­ва­ю­щим тебя.
Со­кру­ше­ние ду­ши мо­ея ис­це­ли, / и гре­хов бре­мя раз­ре­ши, / и па­че на­деж­ды спа­си мя мо­лит­ва­ми тво­и­ми, / бла­женне Предтече. Со­кру­ше­ние ду­ши мо­ей ис­це­ли, / и рас­торг­ни бре­мя гре­хов, / и сверх на­деж­ды спа­си ме­ня / мо­лит­ва­ми тво­и­ми, бла­жен­ный Предтеча.
Сла­ва: Иису­са, Его­же ру­кою тво­ею кре­стил еси, Пред­те­че, мо­ли, / ру­ки мя из­ба­ви­ти гре­ха, / взи­ма­ю­ща к Нему ру­це прис­но, всеславне. Сла­ва: Иису­са, Ко­то­ро­го ты ру­кою сво­ей кре­стил, / все­слав­ный Пред­те­ча, умо­ляй, / воз­но­ся ру­ки к Нему все­гда, / из рук гре­ха ме­ня избавить.
И ныне: Дре­ма­ни­ем ле­ност­ным одер­жимь есмь, / сон гре­хов­ный тя­го­тит серд­це мое: / Тво­им, Пре­чи­стая, бден­ным хо­да­тай­ством, / воз­двиг­ни и спа­си мя. И ныне: Дре­мо­той нера­де­ния я охва­чен, / сон гре­ха тя­го­тит серд­це мое; / Тво­им Все­чи­стая, неусып­ным по­сред­ни­че­ством / воз­двиг­ни (и) спа­си меня.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Преж­де непло­ды днесь Хри­сто­ва Пред­те­чу раж­да­ет, / и той есть ис­пол­не­ние вся­ка­го про­ро­че­ства: / Его­же бо про­ро­цы про­по­ве­да­ша, / на Се­го во Иор­дане ру­ку по­ло­жив, / яви­ся Бо­жия Сло­ва про­рок, про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча. Преж­де бес­плод­ная в сей день Хри­сто­ва Пред­те­чу рож­да­ет, / и он – ис­пол­не­ние вся­ко­го про­ро­че­ства. / Ибо на То­го, Ко­го про­ро­ки пред­воз­ве­сти­ли, / он, во Иор­дане ру­ку воз­ло­жив, / явил­ся сло­ва Бо­жия про­ро­ком, / про­воз­вест­ни­ком и вме­сте – Предтечей.
Икос: Вос­хва­лим ныне Гос­под­ня Пред­те­чу, / его­же свя­щен­ни­ку Ели­са­веть ро­ди из ло­же­сн неплод­ных, но не без се­мене: / Хри­стос бо един вме­сти­ли­ще прой­де непро­хо­ди­мо без се­мене. / Иоан­на непло­ды ро­ди, без му­жа же се­го не ро­ди, / Иису­са же, осе­не­ни­ем От­ца и Ду­ха Бо­жия, Де­ва ро­ди Чи­стая. / Но Без­се­мен­но­му яви­ся от неплод­ныя про­рок и про­по­вед­ник, вку­пе и Предтеча. Икос: Вос­хва­лим ныне Гос­под­ня Пред­те­чу, / ко­то­ро­го свя­щен­ни­ку Ели­са­ве­та ро­ди­ла из чре­ва бес­плод­но­го, но не без се­ме­ни: / ибо один Хри­стос про­шел это вме­сти­ли­ще как ни­кто не про­хо­дил – без се­ме­ни. / Иоан­на неплод­ная ро­ди­ла, / но не без му­жа его ро­ди­ла. / Иису­са же осе­не­ни­ем От­ца и Ду­ха Бо­же­ствен­но­го / ро­ди­ла Де­ва чи­стая. / Но без се­ме­ни рож­ден­но­му / явил­ся от неплод­ной про­рок, / про­воз­вест­ник и вме­сте – Предтеча.

Песнь 7

Ир­мос: Бо­го­про­тив­ное ве­ле­ние без­за­кон­ну­ю­ща­го му­чи­те­ля / вы­сок пла­мень воз­нес­ло есть. / Хри­стос же про­ст­ре Бо­го­че­сти­вым от­ро­ком ро­су ду­хов­ную, / Сый бла­го­сло­вен и препрославлен. Ир­мос: Бо­го­про­тив­ное ве­ле­ние без­за­кон­но­го вла­сти­те­ля / вы­со­кое пла­мя разо­жгло; / Хри­стос же рас­про­стер над бла­го­че­сти­вы­ми от­ро­ка­ми ро­су Ду­ха, / бла­го­сло­вен­ный и препрославленный.
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Из ко­рене се­ки­рою тво­е­го по­ка­я­ния / ис­торг яз­вы страст­на­го серд­ца мо­е­го, / вса­ди, Пред­те­че, Бо­же­ствен­ное без­стра­стие / и страх чи­стей­ший Бо­жий, / вся­кия зло­бы от­чуж­да­ю­щий мя. Ис­торг­нув с кор­нем тво­ей се­ки­рой по­ка­я­ния, / яз­вы страст­но­го серд­ца мо­е­го, / на­са­ди, Пред­те­ча, в нем бо­же­ствен­ное бес­стра­стие / и страх чи­стей­ший бо­жий, / от вся­кой зло­бы от­да­ля­ю­щий меня.
Во стру­ях Иор­дан­ских, яко кре­стил еси / по­кры­ва­ю­ща­го во­да­ми пре­вы­спрен­няя Гос­по­да, / То­го мо­ли во­ду да­ро­ва­ти Бо­же­ствен­на­го уми­ле­ния / прис­но очи­ма мо­има, слав­ный Предтече. Как кре­стив­ший в стру­ях Иор­да­на / по­кры­ва­ю­ще­го во­да­ми гор­ние чер­то­ги Гос­по­да, / умо­ляй Его по­да­вать все­гда / во­ду бо­же­ствен­но­го уми­ле­ния / очам мо­им, слав­ный Предтеча.
Сла­ва: Иже ми­ру взем­лю­ща­го грех, / Агн­ца Бо­жия, Пред­те­че, про­по­ве­дав, / То­го мо­ли от коз­лищ ча­сти яви­ти мя чуж­да, / и дес­ным Его ов­цам и мене со­че­та­ти, славне. Сла­ва: О подъ­ем­лю­щем грех мi­ра / Агн­це Бо­жи­ем про­воз­гла­сив­ший, / ис­про­си у Него, слав­ный Пред­те­ча, / явить ме­ня непри­част­ным жре­бию коз­лов, / и со­при­чис­лить ме­ня к Его ов­цам, сто­я­щим справа.
И ныне: Неплод­ная утро­ба но­ся­ше Тя, Де­во, / во чре­ве но­сив­шую Сло­во во­пло­щен­но, / Его­же Бо­же­ствен­ны­ми взыг­ра­нии ве­ли­кий Пред­те­ча, / неплод­ный все­свя­тый плод, / позна ра­ду­я­ся и поклонися. И ныне: Неплод­ное чре­во но­си­ло Те­бя, Де­ва, / во чре­ве но­сив­шую Сло­во во­пло­ща­ю­ще­е­ся; / Его по­знал, ра­ду­ясь, ве­ли­кий Пред­те­ча, / неплод­ной все­свя­той плод, / и Ему бо­же­ствен­ны­ми взыг­ра­ни­я­ми поклонился.

Песнь 8

Ир­мос: Пещь ино­гда ог­нен­ная в Ва­ви­лоне дей­ства раз­де­ля­ше, / Бо­жи­им ве­ле­ни­ем хал­деи опа­ля­ю­щая, / вер­ныя же оро­ша­ю­щая, по­ю­щия: / бла­го­сло­ви­те, вся де­ла Гос­под­ня, Господа. Ир­мос: Печь ог­нен­ная неко­гда в Ва­ви­лоне / раз­лич­ные дей­ствия яв­ля­ла, / по Бо­же­ствен­но­му ве­ле­нию Хал­де­ев опа­ляя, / а вер­ных окроп­ляя ро­сою, вос­пе­вав­ших: / “Бла­го­слов­ляй­те, все тво­ре­ния Гос­под­ни, Господа!”
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Даждь дес­ни­цу мне, на зем­ли ле­жа­ще­му, Пред­те­че, / иже дес­ни­цу про­стер и омыл еси во­да­ми Несквер­на­го: / и из­ба­ви мя сквер­ны те­лес­ныя, / все­го мя очи­щая по­ка­я­ни­ем, и спа­си мя. По­дай дес­ни­цу мне, на зем­ле ле­жа­ще­му, Пред­те­ча, / про­стер­ший дес­ни­цу и омыв­ший во­да­ми скверне Непри­част­но­го, / и из­бавь ме­ня от осквер­не­ния те­лес­но­го, / все­го ме­ня очи­щая по­ка­я­ни­ем, / и спа­си меня.
Иму­щи, ду­ше, вре­мя по­ка­я­ти­ся, / ле­но­сти тяж­чай­ший сон от­тря­си / и спеш­но побди, во­пи­ю­щи Вла­ды­це тво­е­му: / Ми­ло­сер­де, ущед­ри мя, / Кре­сти­те­ля Тво­е­го мольбами. Имея, ду­ша, вре­мя по­ка­ять­ся, / нера­де­ния тяг­чай­ший сон стрях­ни, / и усерд­но бодр­ствуй, / взы­вая Вла­ды­ке тво­е­му: / “Ми­ло­серд­ный, сжаль­ся на­до мной, / тво­е­го Кре­сти­те­ля мольбами!”
По­то­цы стра­стей и во­ды зло­бы / до ду­ши мо­ея вни­до­ша, бла­женне Пред­те­че, / пот­щи­ся ско­ро изъ­я­ти мя, / иже реч­ны­ми стру­я­ми из­мыв / без­стра­стия ти­шай­шую пучину. По­то­ки стра­стей, и во­ды зло­бы / до ду­ши мо­ей до­шли, бла­жен­ный Пред­те­ча; / по­спе­ши ско­ро из­ба­вить ме­ня, / омыв­ший стру­я­ми реч­ны­ми / бес­стра­стия ти­шай­шую пучину.
Сла­ва: Увы мне, мно­га зла со­твор­ше­му! / Увы мне, еди­но­му про­гне­вав­ше­му Бо­га Пре­б­ла­га­го! / Кре­сти­те­лю Хри­стов, по­мо­зи ми, / и по­даждь пре­гре­ше­ний мо­их раз­ре­ше­ние, / и дол­гов мо­их от­се­че­ние тво­и­ми ходатайствы. Сла­ва: Увы мне, мно­го зла со­тво­рив­ше­му! / Увы мне, од­но­му про­гне­вав­ше­му Бо­га пре­бла­го­го! / Кре­сти­тель Хри­стов, по­мо­ги мне, / и по­дай мо­их со­гре­ше­ний раз­ре­ше­ние, / и дол­гов мо­их от­се­че­ние / тво­им посредничеством.
И ныне: Выш­ня­го Бо­га пло­тию рожд­шая, / от гноя мя воз­ста­ви стра­стей, оскорб­ля­ю­щих мя: / и лю­те все­го об­ни­щав­ша, / Бо­же­ствен­ны­ми обо­га­ти, Пре­чи­стая, доб­ро­де­тель­ми, / яко да вос­пою Тя спасаемь. И ныне: Все­выш­не­го Бо­га по пло­ти ро­див­шая, / воз­двиг­ни ме­ня из гря­зи стра­стей гне­ту­щих ме­ня; / и все­го тяж­ко об­ни­щав­ше­го, / обо­га­ти, Пре­чи­стая, бо­же­ствен­ны­ми доб­ро­де­те­ля­ми, / что­бы я вос­пе­вал Те­бя, спасаемый.

Песнь 9

Ир­мос: Без­на­чаль­на Ро­ди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, / во­пло­щ­ся от Де­вы, нам яви­ся, / омра­чен­ная про­све­ти­ти, со­бра­ти рас­то­чен­ная. / Тем Все­пе­тую Бо­го­ро­ди­цу величаем. Ир­мос: Без­на­чаль­но­го Ро­ди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, / во­пло­тив­шись от Де­вы, нам явил­ся / омра­чен­ных про­све­тить, со­брать рас­се­ян­ных. / По­то­му мы все­ми вос­пе­ва­е­мую Бо­го­ро­ди­цу величаем.
При­пев: Свя­тый ве­ли­кий Иоанне Пред­те­че Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­кий Иоанн, Пред­те­ча Гос­по­день, мо­ли Бо­га о нас.
Ка­ла мя из­ба­ви гре­хов­на­го, Гос­по­ди, / Без­грешне Едине и Мно­го­мило­сти­ве, / Кре­сти­те­ля моль­ба­ми, / иже Те­бе про­по­ве­да­вый все­му ми­ру Агн­ца Бо­жия, / взем­лю­ща­го че­ло­ве­ков грехи. Из ти­ны гре­ха из­бавь ме­ня, Гос­по­ди, / еди­ный без­греш­ный и мно­го­мило­сти­вый, / моль­ба­ми Кре­сти­те­ля, все­му ми­ру про­воз­гла­сив­ше­го / о Те­бе, Агн­це Бо­жи­ем, подъ­ем­лю­щем / че­ло­ве­че­ские грехи.
Яко ши­пок бла­го­во­нен, яко бла­го­ухан­ный ки­па­рис, / яко неувя­да­е­мый крин, яко ми­ро чест­но / име­яй тя, Гос­по­день Пред­те­че, / мо­их дел злосмра­дия из­бав­ля­ю­ся мо­лит­ва­ми тво­и­ми, / при­те­кая к по­кро­ву твоему. Как ро­зу бла­го­ухан­ную, как ду­ши­стый ки­па­рис, / как неувя­да­е­мую ли­лию, как ми­ро дра­го­цен­ное / имея те­бя, Гос­по­день Пред­те­ча, / я от зло­во­ния дел мо­их из­бав­ля­юсь мо­лит­ва­ми тво­и­ми, / при­бе­гая под кров твой.
Неплод­ство­ва­ти мя неплод­ны­ми де­лы, все­б­ла­женне, со­тво­ри, / доб­ро­де­те­лей бла­го­пло­дие прис­но при­но­ся­ща, / ча­до мя Гос­подне тво­ря, / и при­част­ни­ка Бо­же­ствен­но­му Цар­ствию, / и свя­тых со­бо­ру купножителя. Неплод­ным для бес­плод­ных дел / ме­ня со­де­лай, все­б­ла­жен­ный, / но все­гда при­но­ся­щим доб­ро­де­те­лей плод бла­гой, / тот, что де­ла­ет ме­ня ча­дом Гос­по­да, / и при­част­ным бо­же­ствен­но­му Цар­ству, / и сон­ма свя­тых сообитателем.
Сла­ва: Нам лю­бя­щим тя, лю­бо­вию по­чи­та­ю­щим, / и в Бо­же­ствен­нем хра­ме тво­ем ли­ку­ю­щим, / даждь с небе­се раз­ре­ше­ние лю­тых, Пред­те­че Гос­по­день, / и жи­тия ис­прав­ле­ние, и пре­гре­ше­ний избавление. Сла­ва: Нам, лю­бя­щим те­бя, / и с лю­бо­вью по­чи­та­ю­щим, / и в бо­же­ствен­ном хра­ме тво­ем ли­ку­ю­щим, / по­да­вай с небес осво­бож­де­ние от тяж­ких бед, / Пред­те­ча Гос­по­день, / и жиз­ни ис­прав­ле­ние, / и от со­гре­ше­ний избавление.
И ныне: Но­си­му во утро­бе Бо­го­ма­тер­ни, вся но­ся­ще­му ма­ни­ем, / по­кло­нил­ся еси, про­ро­че: / с Нею­же мо­ли сми­рен­ней спа­сти­ся ду­ши мо­ей, / во мно­гая впа­да­ю­щей по вся дни согрешения. И ныне: Все Но­ся­ще­му Сво­им ма­но­ве­ни­ем, / но­си­мо­му во чре­ве Бо­го­ма­те­ри, / по­кло­нил­ся ты, про­рок; / с Нею мо­ли о спа­се­нии сми­рен­ной ду­ши мо­ей, / еже­днев­но впа­да­ю­щей во мно­гие согрешения.

Све­ти­лен, глас 4

Пред­те­чу Иоан­на, и кре­сти­те­ля Спа­со­ва, / во про­ро­цех про­ро­ка и пу­сты­ни вос­пи­та­ние, / Ели­са­ве­ти­но рож­де­ние вос­хва­лим вси. Пред­те­чу Иоан­на, Спа­си­те­ля кре­стив­ше­го, / про­ро­ка из про­ро­ков и пу­сты­ни пи­том­ца, / ди­тя Ели­са­ве­ты вос­хва­лим все.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Сла­дость Ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан пред­ста­тель­ни­ца, Де­во Ма­ти Гос­под­ня, / за­сту­пи нас, и из­ба­ви веч­ных мук. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Усла­да Ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан За­ступ­ни­ца, Де­ва Ма­терь Гос­под­ня, / за­щи­ти и из­бавь нас от веч­ных мук.

Мо­лит­ва свя­то­му Иоан­ну Предтече

Кре­сти­те­лю Хри­стов, про­по­вед­ни­че по­ка­я­ния, ка­ю­ща­го­ся не пре­зри мене, но со­во­куп­ля­я­ся с вои Небес­ны­ми, мо­ли­ся ко Вла­ды­це за мене недо­стой­на­го, уныла­го, немощ­на­го и пе­чаль­на­го, во мно­гия бе­ды впад­ша­го, утруж­ден­на­го бур­ны­ми по­мыс­лы ума мо­е­го; аз бо есмь вер­теп злых дел, от­нюдь не име­яй кон­ца гре­хов­но­му обы­чаю; при­гвож­ден бо есть ум мой зем­ным ве­щем, что со­тво­рю, не вем, и к ко­му при­бег­ну, да спа­се­на бу­дет ду­ша моя? Ток­мо к те­бе, свя­тый Иоанне, бла­го­да­ти те­зо­име­ни­те, яко тя пред Гос­по­дем по Бо­го­ро­ди­це вем боль­ша бы­ти рож­ден­ных всех, ибо ты спо­до­бил­ся еси кос­ну­ти­ся вер­ху Ца­ря Хри­ста, взем­лю­ща­го гре­хи ми­ра, Агн­ца Бо­жия. Его­же мо­ли за греш­ную мою ду­шу, да поне от ныне, в пер­вый­на­де­сять час, по­не­су тя­го­ту бла­гую и при­и­му мзду с по­след­ни­ми. Ей, Кре­сти­те­лю Хри­стов, чест­ный Пред­те­че, край­ний про­ро­че, пер­вый во бла­го­да­ти му­че­ни­че, пост­ни­ков и пу­стын­ни­ков на­став­ни­че, чи­сто­ты учи­те­лю и ближ­ний дру­же Хри­стов, тя мо­лю, к те­бе при­бе­гаю: не от­ри­ни мене от тво­е­го за­ступ­ле­ния, но воз­ста­ви мя пад­ша­го­ся мно­ги­ми гре­хи, об­но­ви ду­шу мою по­ка­я­ни­ем, яко вто­рым кре­ще­ни­ем, по­не­же обо­е­го на­чаль­ник еси, кре­ще­ни­ем омы­ва­яй пра­ро­ди­тель­ный грех, по­ка­я­ни­ем же очи­ща­яй ко­е­го­ждо де­ло сквер­но. Очи­сти мя, гре­ха­ми осквер­нен­на­го и по­ну­ди вни­ти, амо­же ни­что­же сквер­но вхо­дит, во Цар­ствие Небес­ное, аминь. Кре­сти­тель Хри­стов, про­по­вед­ник по­ка­я­ния! Не пре­зри ме­ня, ка­ю­ще­го­ся, но вме­сте с Во­ин­ства­ми Небес­ны­ми мо­лись Вла­ды­ке за ме­ня, недо­стой­но­го, уны­ва­ю­ще­го, немощ­но­го и пе­чаль­но­го, во мно­гие бе­ды впад­ше­го, утруж­ден­но­го бур­ны­ми по­мыс­ла­ми ума мо­е­го. Ибо я, вме­сти­ли­ще злых дел, со­всем не по­ла­гаю кон­ца сво­е­му гре­хов­но­му обы­чаю: ведь ум мой при­гвож­ден к зем­ным ве­щам. Что де­лать, не ве­даю, и к ко­му при­бег­ну, что­бы спа­се­на бы­ла ду­ша моя, ес­ли не к те­бе, свя­той Иоанн, со­имен­ный бла­го­да­ти? Ведь я знаю, что ты, по­сле Бо­го­ро­ди­цы, пред Гос­по­дом боль­ше всех рож­ден­ных: ибо ты спо­до­бил­ся кос­нуть­ся гла­вы Ца­ря Хри­ста, Агн­ца Бо­жия подъ­ем­лю­ще­го гре­хи ми­ра. Мо­ли же Его за греш­ную мою ду­шу, что­бы хо­тя бы от­ныне, в один­на­дца­тый час, по­нес я тя­го­ту бла­гую и по­лу­чил на­гра­ду с по­след­ни­ми. Так, Кре­сти­тель Хри­стов, свя­той Пред­те­ча, по­след­ний про­рок, пер­вый во бла­го­да­ти му­че­ник, пост­ни­ков и пу­стын­ни­ков на­став­ник, чи­сто­ты учи­тель и бли­жай­ший друг Хри­стов! Те­бя мо­лю, к те­бе при­бе­гаю: не ли­ши ме­ня тво­е­го за­ступ­ни­че­ства, но воз­двиг­ни ме­ня, впав­ше­го во мно­гие гре­хи; об­но­ви ду­шу мою по­ка­я­ни­ем, как вто­рым кре­ще­ни­ем, по­сколь­ку ты и то­го и дру­го­го на­чаль­ник: кре­ще­ни­ем омы­ва­ешь грех, по­ка­я­ние же про­по­ве­ду­ешь ко очи­ще­нию каж­до­го от дел сквер­ных. Очи­сти же ме­ня, гре­ха­ми осквер­нен­но­го, и по­бу­ди вой­ти ту­да, ку­да ни­что сквер­ное не вхо­дит – в Цар­ство Небес­ное. Аминь.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки