Ка­нон ве­ли­ко­му­че­ни­ку и це­ли­те­лю Пантелеимону

Тро­парь, глас 3

Стра­с­то­терп­че свя­тый и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, / мо­ли ми­ло­сти­ва­го Бо­га, / да пре­гре­ше­ний остав­ле­ние / по­даст ду­шам нашим. Стра­с­то­тер­пец свя­той и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон / умо­ли ми­ло­сти­во­го Бо­га, / да со­гре­ше­ний про­ще­ние / по­даст Он ду­шам нашим.

КА­НОН, ТВО­РЕ­НИЕ ФЕ­О­ФА­НО­ВО, ГЛАС 2

Песнь 1

Ир­мос: Во глу­бине по­стла ино­гда / фа­ра­о­нит­ское все­во­ин­ство пре­ору­жен­ная си­ла, / во­пло­щ­ше­е­ся же Сло­во все­злоб­ный грех по­тре­би­ло есть; / пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь слав­но бо прославися. Ир­мос: Неко­гда по­гу­би­ла во глу­бине / все вой­ско фа­ра­о­но­во пре­вос­ход­ней­шая си­ла, / во­пло­тив­ше­е­ся же Сло­во ис­тре­би­ло зло­вред­ный грех, – / пре­п­ро­слав­лен­ный Гос­подь; / ибо слав­но Он прославился.
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
При­ступль усерд­но ко Хри­сту, / преж­де скон­ча­ния, еже о Хри­сте, мерт­ве­ца пер­вее воз­двигл еси. / Ныне же мя, пре­бо­га­те, умерщ­вле­на гре­хов­ным угры­зе­ни­ем, / тво­и­ми мо­лит­ва­ми, о Пан­те­ле­и­моне, оживотвори. При­сту­пив усерд­но ко Хри­сту, / ты мерт­ве­ца спер­ва воз­двиг, / преж­де тво­ей за Хри­ста кон­чи­ны. / Ныне же, все­б­ла­жен­ный, / ме­ня, умерщ­влён­но­го уязв­ле­ни­ем гре­ха, / тво­и­ми моль­ба­ми, о Пан­те­ле­и­мон, оживи.
Воз­сия, яко­же звез­да, но­ся в юно­сти ста­рост­ный и бо­го­муд­рый ра­зум, / доб­ро­тою же те­ла бла­го­ле­пие ду­ши стя­жав, / пре­п­ро­слав­лен­но­му Сло­ву явил­ся еси прекрасен. Вос­си­ял ты, как звез­да, / в юно­сти но­ся стар­че­ский и бо­го­муд­рый ра­зум, / с кра­со­тою же те­ла и бла­го­ле­пие ду­ши стя­жав, / пре­п­ро­слав­лен­но­му Сло­ву явил­ся ты прекраснейшим.
Умерт­ви­вся ми­ру и во Хри­ста, бла­женне, оде­яв­ся ба­нею Кре­ще­ния, / был еси бо­го­но­сен ор­ган и при­я­те­ли­ще дей­ства Ду­ху, / всем уго­ждая, всем увра­чуя недуги. Умер­ши для ми­ра / и об­лек­шись, бла­жен­ный, во Хри­ста, / в ку­пе­ли кре­ще­ния ты стал ор­га­ном бо­го­нос­ным, / и вме­сти­ли­щем дей­ствия Ду­ха, / всем слу­жа, всем вра­чуя недуги.
Сла­ва: Пре­муд­рость сест­ру се­бе при­тво­рив и при­част­ник жиз­ни ве­дом, / от нея по­чтил­ся еси / и вен­цем да­ро­ва­ний укра­сил­ся еси, / Бо­же­ствен­ныя за­ри, бла­женне, об­ли­стая светлостию. Сла­ва: При­об­ре­тя Пре­муд­рость в по­дру­ги се­бе, / и ее в со­юз­ни­цы жиз­ни при­вле­кая, / ты, бла­жен­ный, по­чтен был ею и укра­шен / бла­го­дат­ных да­ров вен­цом, / бли­стая свет­ло­стью / бо­же­ствен­но­го озарения.
И ныне: Бла­го­сло­вень­ми, Пре­свя­тая Чи­стая, / есте­ство, уда­ле­но пре­слу­ша­ни­ем быв­шее от Зи­жди­те­ля, / Хри­ста рожд­ши, вен­ча­ла еси и тле­ния сво­бо­ди­ла еси. / Тем­же, ра­ду­ю­ще­ся, вси вер­нии, Тя ублажаем. И ныне: Хри­ста ро­див, Пре­свя­тая, До­сто­чти­мая, / Ты, [про­кля­тое] на­ше есте­ство, / став­шее (уда­лен­ным) за ослу­ша­ние от Со­зда­те­ля, / (бла­го­сло­ве­ни­я­ми) увен­ча­ла и осво­бо­ди­ла от тле­ния; / по­то­му все мы, вер­ные, / Те­бя ра­дост­но прославляем.

Песнь 3

Ир­мос: Про­цве­ла есть пу­сты­ня, яко крин, Гос­по­ди, / язы­че­ская непло­дя­щая Цер­ковь / при­ше­стви­ем Тво­им, / в ней­же утвер­ди­ся мое сердце. Ир­мос: Рас­цве­ла как ли­лия пу­сты­ня, Гос­по­ди, / – язы­че­ская бес­плод­ная цер­ковь – с при­ше­стви­ем Тво­им; / в ней утвер­ди­лось мое сердце.
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
Сло­ве­са Ду­ха услы­шав, / был еси яко зем­ля доб­рая и бла­го­плод­ная, / при­е­мый се­мя мно­го­цен­но / и ро­ди­вый, треб­ла­женне, спа­се­ние душам. Сло­ва Ду­ха услы­шав, треб­ла­жен­ный, / был ты как доб­рая и пло­до­род­ная зем­ля, / при­няв­шая се­мя дра­го­цен­ное, / и ро­див­шая спа­се­ние душ.
Умерт­вил еси муд­ро­ва­ние зми­и­на угры­зе­ния и ду­шу ожи­вил еси, / бо­го­дох­но­вен­но воз­ро­ди­вся и Ца­рю всех предстоя. Умерт­вил ты мудр­ство­ва­ние / – плод зми­ем уязв­ле­ния, / и ду­шу ожи­вил, бо­го­дух­но­вен­но воз­ро­див­шись, / и ныне Ца­рю всех предстоя.
По­сра­мил еси без­бож­ное му­чи­те­лей по­ве­ле­ние и ко Хри­сту при­текл еси, / вме­сто всех Се­го стя­жав, / и был еси, Бо­го­муд­ре, ве­ли­кий купец. От­верг ты без­бож­ное ти­ра­нов по­ве­ле­ние, / и ко Хри­сту по­спе­шил, вме­сто всех благ Его стя­жав, / и стал, Бо­го­муд­рый, ве­ли­ким купцом.
Сла­ва: Ма­те­ре тво­ея бла­го­че­стие воз­любль, славне, / от­чее же воз­не­на­ви­дел еси без­бо­жие мно­го­мя­теж­ное, / яко имея ра­зум, луч­шее из­брал еси. Сла­ва: Ма­те­ри сво­ей бла­го­че­стие / воз­лю­бил ты, слав­ный, / воз­не­на­ви­дел же без­бо­жие от­ца мно­го­мя­теж­ное: / как име­ю­щий ра­зум, ты луч­шее избрал.
И ныне: Но­сяй Бо­же­ствен­ным ма­но­ве­ни­ем всю тварь, Гос­подь / на ру­ку но­сит­ся Тво­ею, Де­во. / Его­же ныне мо­ли из­ба­ви­ти от бед по­ю­щия Тя. И ныне: Гос­подь, но­ся­щий все тво­ре­ние / бо­же­ствен­ным ма­но­ве­ни­ем, / на ру­ках Тво­их, Де­ва, но­сит­ся. / Его ныне умо­ли / из­ба­вить от бед ду­ши на­ши. (слав.: вос­пе­ва­ю­щих Те­бя.)
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 4. По­до­бен: Уди­ви­ся Иосиф:

Доб­ля­го стра­даль­ца бла­го­че­стия Хри­сто­ва вос­хва­лим свет­ло Пан­те­ле­и­мо­на, вер­нии, / псал­мы, и пе­нии и пес­нь­ми ду­хов­ны­ми, / им­же му­чи­тель­ство неви­ди­ма­го вра­га си­лою Бо­же­ствен­ною по­пра­ся / и неду­гов ис­це­ле­ние бо­гат­но от Гос­по­да да­ро­ва­ся / тво­ря­щим вер­но Бо­же­ствен­ный и чест­ный празд­ник его. Доб­лест­но­го стра­даль­ца за бла­го­че­стие Хри­сто­во – Пан­те­ле­и­мо­на / вос­хва­лим, вер­ные, бли­ста­тель­но / псал­ма­ми, и гим­на­ми, и пес­ня­ми ду­хов­ны­ми: / им са­мо­вла­стие неви­ди­мо­го вра­га / си­лою Бо­же­ствен­ною бы­ло по­пра­но / и ис­це­ле­ние неду­гов щед­ро от Гос­по­да да­ро­ва­но / с ве­рою со­вер­ша­ю­щим Бо­же­ствен­ный и до­сто­чти­мый празд­ник его.*
Сла­ва, глас той­же: Ер­мо­лая мудра­го, му­че­ни­че, сло­вес по­слу­шал еси / и оста­вил еси абие ху­до­же­ство зем­ное, яко мерз­ко, яко не креп­ко, яко гу­би­тель­но, / имея Хри­сто­вы стра­сти, уче­ния жиз­ни в серд­це тво­ем, / неис­цель­но страж­ду­щим здра­вие, Пан­те­ле­и­моне, да­руя. / Тем­же мо­ли­ся о тво­ря­щих лю­бо­вию па­мять твою. Сла­ва, глас тот же: Ер­мо­лая муд­ро­го слов / ты, му­че­ник, по­слу­шал­ся / и оста­вил тот­час ис­кус­ство зем­ное, / как мерз­кое, как бес­силь­ное, как гу­би­тель­ное, / имея Хри­сто­вы стра­да­ния – уче­ния жиз­ни в серд­це тво­ем, / и страж­ду­щим неис­це­ли­мо здра­вие да­руя, Пан­те­ле­и­мон. / По­то­му мо­лись о со­вер­ша­ю­щих с лю­бо­вию па­мять твою.*
И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тре­вол­не­нии страст­ны­ми, без­со­вест­ный аз, обу­ре­ва­емь, Чи­стая, при­зы­ваю Тя теп­ле: / да не пре­зри­ши мене, ока­ян­на­го, по­гиб­ну­ти, без­дну ми­ло­сер­дия рожд­ши, / раз­ве бо Те­бе на­деж­ды не имам, / да не вра­гом убо об­ра­до­ва­ние и смех, на­де­яв­ся на Тя, яв­лю­ся, / ибо мо­же­ши, ели­ко хо­ще­ши, яко Ма­ти су­щи всех Бога. И ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Тре­вол­не­ни­я­ми страст­ны­ми обу­ре­ва­е­мый, / я, бес­со­вест­ный, го­ря­чо при­зы­ваю Те­бя, Чи­стая: / не пре­зри ме­ня, несчаст­но­го, не по­пу­сти по­гиб­нуть, / Без­дну Ми­ло­сер­дия ро­див­шая! / Ибо кро­ме Те­бя я на­деж­ды не имею, / да не яв­люсь же ра­до­стью и по­сме­ши­щем вра­гам, на­де­ясь на Те­бя, / ибо мо­жешь Ты, все, что хо­чешь, / как Ма­терь ис­тин­ная всех Бо­га.*

Песнь 4

Ир­мос: При­шел еси от Де­вы не хо­да­тай, ни Ан­гел, / но Сам, Гос­по­ди, во­пло­щ­ся, / и спасл еси все­го мя, че­ло­ве­ка. / Тем зо­ву Ти: сла­ва си­ле Тво­ей, Господи. Ир­мос: Ты при­шел от Де­вы не по­слан­ник, / ни Ан­гел, но Сам Гос­подь во пло­ти, / и спас все­го ме­ня, че­ло­ве­ка. / По­то­му я к Те­бе взы­ваю: / “Сла­ва си­ле Тво­ей, Господи!”
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
По­сле­дуя Вла­ды­це лю­бо­вию, / рас­то­чил еси бо­гат­ство ни­щим, / се­бе об­на­жая к стра­да­нию, / еже и про­шел еси, веч­ныя на­деж­ды провидев. Уязв­ля­ясь лю­бо­вию к Вла­ды­ке, / раз­дал ты бо­гат­ство ни­щим, / го­то­вя се­бя к по­дви­гу; / ко­то­рый и за­вер­шил, / веч­ные на­деж­ды провидя.
Хва­ле­ния Бо­гу жерт­ву при­несл еси, / яве возг­ну­шав­ся идоль­ских треб, / все же ша­та­ние нече­сти­вых, стра­сто­терп­че, по­прал еси. Хва­ле­ния жерт­ву Бо­гу ты при­нес, / свя­ты­ня­ми идоль­ски­ми от­кры­то возг­ну­шав­шись, стра­сто­тер­пец, / и по­прал всю над­мен­ность нечестивых.
Сне­да­е­мым за­ви­стию и гне­вом бо­ри­мым, / непо­бо­ри­мую си­лу сим пред­ста­вил еси, му­че­ни­че, / и по­бе­дил еси зло­че­сти­вое том­ле­ние, вооружився. Сне­да­е­мым кле­ве­тою и гне­вом бо­ри­мым, / ты им си­лу непре­обо­ри­мую про­ти­во­по­ста­вил, му­че­ник, / и, из­го­то­вив­шись по­бе­дил / нече­сти­вое самовластие.
Сла­ва: Иже стар­ца Си­мео­на ру­ка­ми дер­жи­мый, / стар­ца тя гла­го­лы, Пан­те­ле­и­моне, уло­ви к Бо­же­ствен­но­му ра­зу­ме­нию / и ко мно­гих спа­се­нию и избавлению. Сла­ва: Тот, Ко­го дер­жа­ли ру­ки стар­ца Си­мео­на, / те­бя, Пан­те­ле­и­мон, ре­ча­ми стар­ца уло­вил / к Бо­же­ствен­но­му по­зна­нию / и ко спа­се­нию мно­гих и избавлению.
И ныне: Юныя и де­вы во след Те­бе по­те­ко­ша, / Де­ву и От­ро­ко­ви­цу Тя и Ма­терь зря­ще, / еди­на бо обоя во еди­но со­бра­ла еси неска­зан­но, Богоневесто. И ныне: Юные и де­вы по­спе­ши­ли Те­бе вслед, / Те­бя, Де­ву юную и Ма­терь со­зер­цая. / Ибо Ты од­на неиз­ре­чен­но во­еди­но со­бра­ла / и то и дру­гое, Бо­жия Невеста.

Песнь 5

Ир­мос: Про­све­ще­ние во тьме ле­жа­щих, / спа­се­ние от­ча­ян­ных, Хри­сте, Спа­се мой, / к Те­бе утре­нюю, Ца­рю ми­ра, / про­све­ти мя си­я­ни­ем Тво­им, / ино­го бо, раз­ве Те­бе, бо­га не знаю. Ир­мос: Про­све­ще­ние во тьме ле­жа­щих, / спа­се­ние от­ча­яв­ших­ся, Хри­сте Спа­си­тель мой! / К Те­бе с рас­све­та устрем­ля­юсь, Царь ми­ра, / про­све­ти ме­ня си­я­ни­ем Тво­им: / ибо кро­ме Те­бя я ино­го Бо­га не знаю.
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
Ра­дост­но по­дви­ги подъ­ял еси му­че­ния, ограж­ден си­лою Бо­же­ствен­ною, / и, тер­пе­ни­ем твер­до му­че­ния подъ­ем­ля, ра­ду­я­ся, во­пи­ял еси: / ино­го бо, раз­ве Те­бе, бо­га не знаем. Ра­дост­но бо­ре­ния сви­де­тель­ства ты при­нял на се­бя. / ограж­ден­ный си­лою Бо­же­ствен­ною и тер­пе­ни­ем твер­дым, / и му­ки пе­ре­но­ся, с ра­до­стью взы­вал: / “Кро­ме Те­бя ино­го Бо­га не знаю!”
На по­двиг борь­бы всту­пив, бла­женне, Бо­же­ствен­ною си­лою пре­воз­мо­гл еси / без­бож­ных нече­сти­вое ти­ран­ство и неистов­ство идо­ло­слу­же­ния, / об­лек­ся во Хри­ста, Су­дию и Вен­ча­те­ля подвигов. На по­движ­ни­че­ские бо­ре­ния вы­сту­пив, бла­жен­ный, / ты Бо­же­ствен­ною си­лой пре­воз­мог / без­бож­ных нече­сти­вое ти­ран­ство / и неистов­ство суе­ве­рия / об­лек­шись во Хри­ста, / Су­дию и увен­чи­ва­ю­ще­го за подвиги.
Юно­ше­ско ты про­тив­ле­ние имея и твер­до­стию ду­ши воз­став­ле­ние стя­жав, / вся­ку язву доб­ле­ственне пре­тер­пел еси, / и му­же­ским, бла­женне, умом, / бла­го­да­тию Бо­же­ствен­на­го Кре­ста укрепляемь. Юно­ше­ское и твер­дое со­про­тив­ле­ние имея / и ве­ли­чие ду­ши стя­жав, / ты вся­кую му­ку, бла­жен­ный, твер­до пре­тер­пел / и в му­же­ствен­ном уме сво­ем / бла­го­да­тью Бо­же­ствен­но­го Кре­ста был укрепляем.
Сла­ва: Несо­глас­ное от­ри­ну ве­ща­ние за­блужд­ших, / Небес­ным уче­ни­ем стра­да­лец и мно­гим спа­се­нию пре­слав­ну бысть ви­нов­ник, / Тво­им дей­ством, Хри­сте, укрепляемь. Сла­ва: От­ри­нул несклад­ную за­блуд­ших речь / ра­ди небес­но­го уче­ния, стра­да­лец, / и стал для мно­гих ви­нов­ни­ком пре­слав­но­го спа­се­ния, / Тво­им дей­стви­ем, Хри­сте, укрепляемый.
И ныне: Ре­че­ния пре­муд­рых, и га­да­ния вся, Пре­п­ро­слав­лен­ная, / и про­рок про­ре­че­ния Тя про­об­ра­жа­ху про­яв­лен­но на­по­сле­док бьг­ги Бо­жию Ро­ди­тель­ни­цу, / иныя бо, раз­ве Те­бе, чи­стыя не знаем. И ныне: Из­ре­че­ния пре­муд­рых и за­гад­ки все, / и про­ро­ков пред­ска­за­ния / яс­но Те­бя, Про­слав­лен­ная, про­об­ра­зо­ва­ли: / что в дни по­след­ние Ты ста­нешь Бо­жи­ей Ро­ди­тель­ни­цей; / ибо иной кро­ме Те­бя Непо­роч­ной мы не знаем.

Песнь 6

Ир­мос: В без­дне гре­хов­ней ва­ля­я­ся, / неиз­след­ную ми­ло­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю без­дну: / от тли, Бо­же, мя возведи. Ир­мос: В без­дне гре­хов­ной но­си­мый, / непо­сти­жи­мую ми­ло­сер­дия Тво­е­го при­зы­ваю без­дну: / от ги­бе­ли Бо­же ме­ня изведи!
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
Идо­лы лест­ныя опле­вал еси / и воз­но­си­мую пре­лесть упразд­нил еси, / чу­до­дей­ствуя див­ная и тво­ря ис­це­ле­ния, Богомудре. Идо­лов лож­ных ты пре­зрел, / и упразд­нил об­ман взы­ма­ю­щий­ся, / чу­до­дей­ствуя див­но и ис­це­ле­ния тво­ря, / богомудрый.
Ве­неч­ник по­ка­зал­ся еси, все­из­рядне, / скво­зе бо ог­нь ты про­шел еси и во­ду, / и, на ко­ле­си про­тя­за­емь, / пре­слав­но по­гу­бил еси безумныя. Вен­це­нос­цем ты явил­ся пре­вос­ход­ней­шим, / ибо сквозь огонь и во­ду ты про­шел, / и, рас­тя­ги­ва­е­мый на ко­ле­се, / пре­див­но по­гу­бил безумных.
Сла­ва: Му­чи­те­лей су­ров­ство низ­ло­жив, / неудобь но­си­мая би­е­ния те­лес­ная ду­шев­ною кре­по­стию, / по­стра­дал еси, Бо­го­муд­ре, благодатию. Сла­ва: Му­чи­те­лей дер­зость низ­ло­жив, / непе­ре­но­си­мые те­лес­ные му­че­ния / ты с ду­шев­ною кре­по­стью пре­тер­пел, / си­лою бла­го­да­ти, Богомудрый.
И ныне: Со­дер­жай кон­цы зем­ли, яко Бог, / Тво­и­ми, ру­ка­ми, Чи­стая, дер­жит­ся опи­са­ни­ем те­ла, / Иже Бо­же­ствен­ным зра­ком неописанный. И ныне: Удер­жи­ва­ю­щий круг зем­ли, как Бог, / в Твои объ­я­тия, Чи­стая, за­клю­ча­ет­ся, / огра­ни­чен­ный те­лес­но, / Тот, Кто по Бо­же­ствен­но­му об­ра­зу беспределен.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 5

Под­ра­жа­тель сый Ми­ло­сти­ва­го / и ис­це­ле­ний бла­го­дать от Него при­ем, / стра­сто­терп­че и му­че­ни­че Хри­ста Бо­га, / мо­лит­ва­ми тво­и­ми ду­шев­ныя на­ша неду­ги ис­це­ли, / от­го­ня прис­но бор­ца со­блаз­ны от во­пи­ю­щих вер­но: / спа­си ны, Господи. Под­ра­жа­тель Ми­ло­сти­во­го / и по­лу­чив­ший от Него ис­це­ле­ний бла­го­дать, / стра­сто­тер­пец и му­че­ник Хри­ста Бо­га! / Мо­лит­ва­ми тво­и­ми ду­шев­ные на­ши неду­ги ис­це­ли, / от­го­няя все­гда вра­га со­блаз­ны / от взы­ва­ю­щих: / “Спа­си нас, Господи!”
Икос: Без­среб­рен­ни­ка па­мять, доб­ля­го стра­даль­ца, вер­на­го це­леб­ни­ка, / бла­го­чест­но вос­по­ем, хри­сто­люб­цы, да при­и­мем ми­лость, / па­че же оскверн­шии, яко­же и аз, своя хра­мы, / ду­шам бо и те­лом, воз­люб­лен­нии, ис­це­ле­ния по­да­ва­ет. / Пот­щим­ся убо, вер­ная бра­тия, в серд­цах на­ших име­ти его кре­пость, / из­бав­ля­ю­ща от ле­сти во­пи­ю­щия: / спа­си ны, Господи. Икос: Бес­среб­ре­ни­ка па­мять, доб­лест­но­го стра­даль­ца, / вер­но­го це­ли­те­ля, вос­по­ем бла­го­го­вей­но, да при­мем ми­лость, хри­сто­люб­цы; / осо­бен­но же осквер­нив­шие, как и я, хра­мы свои, / ибо ду­шам, как и те­лам, (воз­люб­лен­ные), он ис­це­ле­ния по­да­ет. / По­ста­ра­ем­ся же, (вер­ные) бра­тия, / в серд­цах на­ших иметь кре­пость его, / из­бав­ля­ю­ще­го от обо­льще­ния взы­ва­ю­щих [непре­стан­но]: / “Спа­си нас, Господи!”

Песнь 7

Ир­мос: Те­лу зла­то­му пре­муд­рый де­ти не по­слу­жи­ша, / и в пла­мень са­ми по­и­до­ша, / и бо­ги их об­ру­га­ша, / сре­ди пла­мене возо­пи­ша, и оро­си я Ан­гел: / услы­ша­ся уже уст ва­ших молитва. Ир­мос: Ко­гда идо­лу зла­то­му на по­ле Де­и­ре слу­жи­ли, / три Тво­их от­ро­ка пре­не­брег­ли без­бож­ным по­ве­ле­ни­ем; / и, в огонь ввер­жен­ные, но ро­сою окроп­ля­е­мые, пе­ли: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
За­кон­но страж­да и по­бе­див вра­га, / при­ста­ни­ще бла­го­у­тиш­но су­щим в мо­ри, славне, обу­ре­ва­е­мым был еси, / свет же су­щим во тьме жи­тия, / и пе­ти на­учил еси: / бла­го­сло­вен Бог отец наших. За­кон­но под­ви­за­ясь и по­бе­див вра­га, / при­ста­нью ти­хою в бур­ном мо­ре пла­ва­ю­щим стал ты, слав­ный, / све­том же – пре­бы­ва­ю­щим во тьме жи­тия, / ко­то­рых и петь ты на­учил: / “Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”
Бла­жен еси, и доб­ро те­бе есть ныне, преб­ла­женне, / вос­при­им­ше­му пре­бо­гат­ную и бла­жен­ную на­деж­ду твою, / уго­то­ван­ную ве­рою Гос­по­де­ви зо­ву­щим: / бла­го­сло­вен Бог отец наших. Бла­жен ты, и пре­крас­но ныне, те­бе бла­жен­ней­ший, / при­няв­ше­му бо­га­тей­шую и бла­жен­ную на­деж­ду свою, / пред­на­зна­чен­ную с ве­рою Гос­по­ду зо­ву­щим: / “Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”
Сла­ва: Свя­тых ду­ши, и пра­вед­ных ли­цы, / и Без­п­лот­ных чи­ни Ан­ге­льстии при­я­ша сли­ков­ни­ка тя, бла­женне, / ме­чем бо усе­чен быв во гла­ву, по­е­ши, ра­ду­я­ся: / бла­го­сло­вен Бог отец наших. Сла­ва: Свя­тых ду­ши, и сон­мы пра­вед­ных, / и пол­ки бес­плот­ных Ан­ге­лов при­ня­ли те­бя в свой хор; / ибо ме­чом усе­чен­ный во гла­ву, / ты по­ешь ра­дост­но, бла­жен­ный: / “Бла­го­сло­вен Бог от­цов наших!”
И ныне: Ору­жие, еже преж­де дре­ва жи­вот­на­го нас от­лу­чив­шее, / ныне, об­ра­ща­е­мо, при­ем­лет зна­ме­нав­ши­я­ся Кро­вию, из ребр Сы­на Тво­е­го из­шед­шею, Пре­не­по­роч­ная. / Бла­го­сло­ве­на еси, Бо­га пло­тию рождшая. И ныне: Меч, нас преж­де от дре­ва жиз­ни от­лу­чив­ший, / ныне вспять об­ра­ща­ясь от­кры­ва­ет вход / за­пе­чат­лен­ным кро­вью, из ребр Сы­на Тво­е­го ис­шед­шею, Пре­не­по­роч­ная. / Бла­го­сло­вен­на (Ты), Бо­га по пло­ти Родившая!

Песнь 8

Ир­мос: В пещь ог­нен­ную ко от­ро­ком ев­рей­ским сниз­шед­ша­го / и пла­мень в ро­су пре­ло­ж­ша­го Бо­га / пой­те, де­ла, яко Гос­по­да / и пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: В печь ог­нен­ную / ко от­ро­кам ев­рей­ским со­шед­ше­го, / и пла­мя в ро­су пре­вра­тив­ше­го Бо­га, / вос­пе­вай­те, все тво­ре­ния, как Гос­по­да / и пре­воз­но­си­те во все века.
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
Бла­го­при­ят­ное тво­ея хит­ро­сти ду­шев­ное ослеп­ле­ние от­чее ис­це­ля­ет, / по­да­ю­щее свет ве­рою, преб­ла­женне, при­те­ка­ю­щим / и ко Спа­су Хри­сту наставляющее. Ис­кус­ное твое, преб­ла­жен­ный, да­ро­ва­ние / ис­це­ля­ет ду­шев­ную бли­зо­ру­кость тво­е­го от­ца, / и по­да­ет свет с ве­рою при­бе­га­ю­щим, / и ко Спа­си­те­лю Хри­сту приводит.
За Хри­ста за­клан быв, к веч­ней жиз­ни пре­ми­нул еси / и Бо­го­зва­нен явил­ся еси име­но­ва­ни­ем Бо­жи­им, Бо­го­муд­ре. / Тем по­чи­та­ем тя и пре­воз­но­сим Хри­ста во веки. За Хри­ста за­клан­ный, / ты к веч­ной жиз­ни пе­ре­шел. / и бо­го­при­зван­ным явил­ся, бо­го­муд­рый, / бо­же­ствен­ным име­но­ва­ни­ем Хри­сто­вым был по­чтён / и пре­воз­но­сишь Хри­ста вовеки.
Сла­ва: Ви­тий­ское от­ло­жив лю­тое муд­рых глум­ле­ние, / Хри­сто­вым при­зы­ва­ни­ем бо­лез­нен­ных стра­стей ко­ре­ния по­се­ка­е­ши, / ис­це­ляя пре­воз­но­ся­щия Хри­ста во веки. Сла­ва: Крас­но­ре­чи­вое и ис­кус­ное / муд­ре­цов пу­сто­сло­вие от­верг­нув, / ты при­зы­ва­ни­ем Хри­ста / бо­лез­нен­ных стра­стей кор­ни от­се­ка­ешь, / ис­це­ляя пре­воз­но­ся­щих Хри­ста вовеки.
И ныне: Без­смер­тия за­рю ве­мы ис­точ­ни­ка Тя, Бо­го­ро­ди­це, / яко рожд­шую Сло­во Без­смерт­на­го От­ца, всех смер­ти из­бав­ля­ю­ще­го, / пре­воз­но­ся­щих Его во веки. И ныне: Ис­точ­ник и си­я­ние Бес­смер­тия / мы зна­ем Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, / как Ро­див­шую Сло­во Бес­смерт­но­го От­ца, / из­бав­ля­ю­ще­го от смер­ти всех, / пре­воз­но­ся­щих Его вовеки.

Песнь 9

Ир­мос: Без­на­чаль­на Ро­ди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, / во­пло­щ­ся от Де­вы, нам яви­ся, / омра­чен­ная про­све­ти­ти, со­бра­ти рас­то­чен­ная. / Тем Все­пе­тую Бо­го­ро­ди­цу величаем. Ир­мос: Без­на­чаль­но­го Ро­ди­те­ля Сын, Бог и Гос­подь, / во­пло­тив­шись от Де­вы, нам явил­ся / омра­чен­ных про­све­тить, со­брать рас­се­ян­ных. / По­то­му мы все­ми вос­пе­ва­е­мую Бо­го­ро­ди­цу величаем.
При­пев: Свя­тый ве­ли­ко­му­че­ни­че и це­леб­ни­че Пан­те­ле­и­моне, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник и це­ли­тель Пан­те­ле­и­мон, мо­ли Бо­га о нас.
Пре­ста­вил­ся еси, ра­ду­я­ся, к же­ла­нию ко­неч­но­му, / иде­же все­ливcя, преб­ла­женне, бла­жен­ный ко­нец при­я­ти во­ис­тин­ну спо­до­бил­ся еси, / сый со Вла­ды­кою тво­им во ве­ки безконечныя. Пе­ре­се­лил­ся ты, ра­ду­ясь, / к пре­де­лу всех стрем­ле­ний, / где во­дво­рив­шись, преб­ла­жен­ный, / во­ис­ти­ну спо­до­бил­ся ко­нец бла­жен­ней­ший стя­жать, / с Вла­ды­кою сво­им пре­бы­вая во ве­ки бесконечные.
Же­ла­ние по­лу­чил еси и люб­ве тво­ея ис­пол­не­ние, / кап­лю­щей еще теп­лей кро­ви, за Хри­ста из­ли­яв­шей­ся, / от Него­же, ра­ду­я­ся, при­ял еси вен­цы по­дви­гов твоих. Же­лан­но­го до­стиг ты / и ис­пол­не­ния тво­ей люб­ви: / еще ка­па­ла теп­лая кровь, за Хри­ста ис­то­щив­ша­я­ся, / [и ра­ди Него про­ли­тая, все­б­ла­жен­ный, ] / как ты уже, ра­ду­ясь, при­нял от Него / вен­цы за твои борения.
Львов уста и зве­рей зи­я­ния, яко­же Да­ни­ил древ­ле, ты обуз­дал еси, / весть бо сты­де­ти­ся, му­че­ни­че, доб­ро­де­те­ли и без­с­ло­вес­ное есте­ство. / Тем­же тя, пре­славне, со­шед­ше­ся, ублажаем. Па­сти львов и зве­рей раз­вер­стые уста, / как в древ­но­сти Да­ни­ил, ты обуз­дал, / ведь доб­лесть му­че­ни­ков по­чи­тать / и нера­зум­ных есте­ство уме­ет. / По­то­му мы те­бя, все­х­валь­ный, со­брав­шись прославляем.
Сла­ва: Бо­гат­ную бла­гость те­бе Хри­стос да­ру­ет, / со­кро­ви­ще ис­це­ле­ний нам да­руя / и все­ми­ло­сти­ва из­во­ле­ни­ем тя по­дав вся­ко­му скор­бя­ще­му, / и при­ста­ни­ще ти­хое, и пред­ста­те­ля, и защитителя. Сла­ва: Щед­ро бла­гость по­да­ет те­бе Хри­стос, / ис­це­ле­ний со­кро­ви­ще нам да­руя, / и те­бя Все­ми­ло­сти­вым на­ре­ка­ет, / вся­ко­му скор­бя­ще­му по­дав / и тихую при­стань, и по­кро­ви­те­ля, и защитника.
И ныне: Яко ру­но, Все­не­по­роч­ная, дождь Небес­ный во утро­бе за­чен­ши, / нам ро­ди­ла еси ти­ши­ну Да­ю­ща­го / яко Бо­га То­го по­ю­щим / и Тя, Все­пе­тую Бо­го­ро­ди­цу, проповедающим. И ныне: Ты – как ру­но, Все­не­по­роч­ная, / Дождь небес­ный, во утро­бе за­чав, нам ро­ди­ла, / пи­щу бес­смер­тия да­ю­ще­го вос­пе­ва­ю­щим Его, как Бо­га / и Те­бя, Все­х­валь­ную, Бо­го­ро­ди­цей провозглашающим.

Све­ти­лен. По­до­бен: Учеником:

Ми­ло­сти­вую твою ду­шу про­ви­де Бог, Пан­те­ле­и­мо­на тя про­по­ве­да, / без­среб­рен­но бо тре­бу­ю­щим ис­це­ле­ние ис­то­ча­е­ши, свя­те, / му­чи­те­лей сви­реп­ство тер­пе­ни­ем тво­им победивый. Ми­ло­сти­вую твою ду­шу про­ви­дев, / Пан­те­ле­и­мо­ном Бог те­бя про­воз­гла­сил: / ибо ты, свя­той, бес­плат­но нуж­да­ю­щим­ся ис­це­ле­ние ис­то­ча­ешь, / му­чи­те­лей же­сто­кость сво­им тер­пе­ни­ем по­бе­див.*
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Бо­го­ро­ди­цу пес­нь­ми немолч­ны­ми бла­го­чест­но по­ем, во­пи­ю­ще: / ра­дуй­ся, го­ро свя­тая, / ра­дуй­ся, пре­сто­ле ог­не­нос­ный всех Ца­ря, / ра­дуй­ся, по­хва­ло Ан­ге­лов и свя­тых славо. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Бо­го­ро­ди­цу пес­но­пе­ни­я­ми неумол­ка­ю­щи­ми / бла­го­го­вей­но вос­по­ем, взы­вая: / “Ра­дуй­ся, го­ра свя­тая; / ра­дуй­ся, пре­стол ог­не­вид­ный всех Ца­ря; / ра­дуй­ся, по­хва­ла Ан­ге­лов и свя­тых слава!”

Мо­лит­ва свя­то­му ве­ли­ко­му­че­ни­ку Пантелеимону

О, ве­ли­кий Хри­стов угод­ни­че и пре­слав­ный це­леб­ни­че, ве­ли­ко­му­че­ни­че Пан­те­ле­и­моне! Ду­шею на Небе­си Пре­сто­лу Бо­жию пред­сто­яй и Трии­по­стас­ныя сла­вы Его на­сла­жда­яй­ся, те­лом же и ли­ком свя­тым на зем­ли в Бо­же­ствен­ных хра­мех по­чи­ва­яй и дан­ною ти свы­ше бла­го­да­тию раз­лич­ная ис­то­ча­яй чу­де­са, при­з­ри ми­ло­сти­вым тво­им оком на пред­сто­я­щия лю­ди и чест­ней тво­ей иконе умиль­но мо­ля­щи­я­ся и про­ся­щия от те­бе це­леб­ныя по­мо­щи и за­ступ­ле­ния. Про­стри ко Гос­по­ду Бо­гу на­ше­му теп­лыя своя мо­лит­вы и ис­про­си ду­шам на­шим остав­ле­ние со­гре­ше­ний. Се бо мы за без­за­ко­ния на­ша не сме­ю­ще воз­ве­сти очес на­ших к вы­со­те Небес­ней, ни­же воз­не­сти глас мо­леб­ный к Его в Бо­же­стве непри­ступ­ней сла­ве, серд­цем со­кру­шен­ным и ду­хом сми­рен­ным те­бе, хо­да­тая ми­ло­сти­ва ко Вла­ды­це и мо­лит­вен­ни­ка за ны, греш­ныя, при­зы­ва­ем, яко ты при­ял еси бла­го­дать от Него неду­ги от­го­ня­ти и стра­сти ис­це­ля­ти. Те­бе убо про­сим: не пре­зри нас, недо­стой­ных, мо­ля­щих­ся те­бе и тво­ея по­мо­щи тре­бу­ю­щих. Бу­ди нам в пе­ча­лех уте­ши­тель, в неду­зех лю­тых страж­ду­щим врач, на­паст­ву­е­мым ско­рый по­кро­ви­тель, оче­сем неду­гу­ю­щим про­зре­ния да­тель, ссу­щим и мла­ден­цем в скор­бех го­то­вей­ший пред­ста­тель и ис­це­ли­тель. Ис­хо­да­тай­ствуй всем вся, яже ко спа­се­нию по­лез­ная, яко да тво­и­ми ко Гос­по­ду Бо­гу мо­лит­ва­ми по­лу­чив­ше бла­го­дать и ми­лость, про­сла­вим всех бла­гих Ис­точ­ни­ка и Да­ро­по­да­те­ля, Бо­га Еди­на­го в Тро­и­це Свя­тей сла­ви­ма­го, От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. О ве­ли­кий Хри­стов угод­ник и пре­слав­ный це­ли­тель, ве­ли­ко­му­че­ник Пан­те­ле­и­мон! Ду­шою на Небе­сах Пре­сто­лу Бо­жию пред­сто­я­щий и трии­по­стас­ной Его сла­вой на­сла­жда­ю­щий­ся, те­лом же и ли­ком свя­тым на зем­ле в Бо­же­ствен­ных хра­мах по­чи­ва­ю­щий и дан­ною те­бе свы­ше бла­го­да­тью раз­лич­ные чу­де­са ис­то­ча­ю­щий! Воз­зри ми­ло­сти­вым тво­им оком на пред­сто­я­щих лю­дей, пред свя­той тво­ей ико­ной со уми­ле­ни­ем мо­ля­щих­ся и про­ся­щих у те­бя це­леб­ной по­мо­щи и за­щи­ты: про­стри ко Гос­по­ду Бо­гу на­ше­му го­ря­чие твои мо­лит­вы и ис­про­си ду­шам на­шим от­пу­ще­ние со­гре­ше­ний. Ибо мы за без­за­ко­ния на­ши не смея ни воз­ве­сти очи на­ши к вы­со­те небес­ной, ни воз­не­сти глас мо­ле­ния к Его в Бо­же­стве непри­ступ­ной сла­ве, с серд­цем со­кру­шен­ным и ду­хом сми­рен­ным те­бя, хо­да­тая ми­ло­сти­во­го ко Вла­ды­ке и мо­лит­вен­ни­ка за нас, греш­ных, при­зы­ва­ем, ибо ты при­нял от Него бла­го­дать неду­ги от­го­нять и стра­сти ис­це­лять. И вот, мы те­бя про­сим: не пре­не­бре­ги на­ми, недо­стой­ны­ми, мо­ля­щи­ми­ся те­бе и нуж­да­ю­щи­ми­ся в тво­ей по­мо­щи! Будь нам в пе­ча­лях уте­ши­те­лем, страж­ду­щим в неду­гах тяж­ких – вра­чом, бед­ству­ю­щим – ско­рым по­кро­ви­те­лем, очам боль­ным – про­зре­ния по­да­те­лем, груд­ным мла­ден­цам и де­тям – в скор­бях усерд­ней­шим за­ступ­ни­ком и ис­це­ли­те­лем: ис­про­си всем всё, что ко спа­се­нию по­лез­но, дабы тво­и­ми ко Гос­по­ду Бо­гу мо­лит­ва­ми бла­го­дать и ми­лость по­лу­чив, мы про­сла­ви­ли всех благ Ис­точ­ни­ка и да­ров По­да­те­ля Бо­га, Еди­но­го в Тро­и­це Свя­той сла­ви­мо­го, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха ныне и все­гда и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки