Канон великомученику и целителю Пантелеимону

Тропарь, глас 3

Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, / моли милостиваго Бога, / да прегрешений оставление / подаст душам нашим. Страстотерпец святой и целитель Пантелеимон / умоли милостивого Бога, / да согрешений прощение / подаст Он душам нашим.

КАНОН, ТВОРЕНИЕ ФЕОФАНОВО, ГЛАС 2

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила, / воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть; / препрославленный Господь славно бо прославися. Ирмос: Некогда погубила во глубине / все войско фараоново превосходнейшая сила, / воплотившееся же Слово истребило зловредный грех, – / препрославленный Господь; / ибо славно Он прославился.
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Приступль усердно ко Христу, / прежде скончания, еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. / Ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, / твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори. Приступив усердно ко Христу, / ты мертвеца сперва воздвиг, / прежде твоей за Христа кончины. / Ныне же, всеблаженный, / меня, умерщвлённого уязвлением греха, / твоими мольбами, о Пантелеимон, оживи.
Возсия, якоже звезда, нося в юности старостный и богомудрый разум, / добротою же тела благолепие души стяжав, / препрославленному Слову явился еси прекрасен. Воссиял ты, как звезда, / в юности нося старческий и богомудрый разум, / с красотою же тела и благолепие души стяжав, / препрославленному Слову явился ты прекраснейшим.
Умертвився миру и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения, / был еси богоносен орган и приятелище действа Духу, / всем угождая, всем уврачуя недуги. Умерши для мира / и облекшись, блаженный, во Христа, / в купели крещения ты стал органом богоносным, / и вместилищем действия Духа, / всем служа, всем врачуя недуги.
Слава: Премудрость сестру себе притворив и причастник жизни ведом, / от нея почтился еси / и венцем дарований украсился еси, / Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию. Слава: Приобретя Премудрость в подруги себе, / и ее в союзницы жизни привлекая, / ты, блаженный, почтен был ею и украшен / благодатных даров венцом, / блистая светлостью / божественного озарения.
И ныне: Благословеньми, Пресвятая Чистая, / естество, удалено преслушанием бывшее от Зиждителя, / Христа рождши, венчала еси и тления свободила еси. / Темже, радующеся, вси вернии, Тя ублажаем. И ныне: Христа родив, Пресвятая, Досточтимая, / Ты, [проклятое] наше естество, / ставшее (удаленным) за ослушание от Создателя, / (благословениями) увенчала и освободила от тления; / потому все мы, верные, / Тебя радостно прославляем.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая Церковь / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце. Ирмос: Расцвела как лилия пустыня, Господи, / – языческая бесплодная церковь – с пришествием Твоим; / в ней утвердилось мое сердце.
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Словеса Духа услышав, / был еси яко земля добрая и благоплодная, / приемый семя многоценно / и родивый, треблаженне, спасение душам. Слова Духа услышав, треблаженный, / был ты как добрая и плодородная земля, / принявшая семя драгоценное, / и родившая спасение душ.
Умертвил еси мудрование змиина угрызения и душу оживил еси, / богодохновенно возродився и Царю всех предстоя. Умертвил ты мудрствование / – плод змием уязвления, / и душу оживил, богодухновенно возродившись, / и ныне Царю всех предстоя.
Посрамил еси безбожное мучителей повеление и ко Христу притекл еси, / вместо всех Сего стяжав, / и был еси, Богомудре, великий купец. Отверг ты безбожное тиранов повеление, / и ко Христу поспешил, вместо всех благ Его стяжав, / и стал, Богомудрый, великим купцом.
Слава: Матере твоея благочестие возлюбль, славне, / отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, / яко имея разум, лучшее избрал еси. Слава: Матери своей благочестие / возлюбил ты, славный, / возненавидел же безбожие отца многомятежное: / как имеющий разум, ты лучшее избрал.
И ныне: Носяй Божественным мановением всю тварь, Господь / на руку носится Твоею, Дево. / Егоже ныне моли избавити от бед поющия Тя. И ныне: Господь, носящий все творение / божественным мановением, / на руках Твоих, Дева, носится. / Его ныне умоли / избавить от бед души наши. (слав.: воспевающих Тебя.)
Господи, помилуй, трижды. Господи, помилуй, трижды.

Седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф:

Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, / псалмы, и пении и песньми духовными, / имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася / и недугов исцеление богатно от Господа даровася / творящим верно Божественный и честный праздник его. Доблестного страдальца за благочестие Христово – Пантелеимона / восхвалим, верные, блистательно / псалмами, и гимнами, и песнями духовными: / им самовластие невидимого врага / силою Божественною было попрано / и исцеление недугов щедро от Господа даровано / с верою совершающим Божественный и досточтимый праздник его.*
Слава, глас тойже: Ермолая мудраго, мучениче, словес послушал еси / и оставил еси абие художество земное, яко мерзко, яко не крепко, яко губительно, / имея Христовы страсти, учения жизни в сердце твоем, / неисцельно страждущим здравие, Пантелеимоне, даруя. / Темже молися о творящих любовию память твою. Слава, глас тот же: Ермолая мудрого слов / ты, мученик, послушался / и оставил тотчас искусство земное, / как мерзкое, как бессильное, как губительное, / имея Христовы страдания – учения жизни в сердце твоем, / и страждущим неисцелимо здравие даруя, Пантелеимон. / Потому молись о совершающих с любовию память твою.*
И ныне, Богородичен: Треволнении страстными, безсовестный аз, обуреваемь, Чистая, призываю Тя тепле: / да не презриши мене, окаяннаго, погибнути, бездну милосердия рождши, / разве бо Тебе надежды не имам, / да не врагом убо обрадование и смех, надеявся на Тя, явлюся, / ибо можеши, елико хощеши, яко Мати сущи всех Бога. И ныне, Богородичен: Треволнениями страстными обуреваемый, / я, бессовестный, горячо призываю Тебя, Чистая: / не презри меня, несчастного, не попусти погибнуть, / Бездну Милосердия родившая! / Ибо кроме Тебя я надежды не имею, / да не явлюсь же радостью и посмешищем врагам, надеясь на Тебя, / ибо можешь Ты, все, что хочешь, / как Матерь истинная всех Бога.*

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, / но Сам, Господи, воплощся, / и спасл еси всего мя, человека. / Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи. Ирмос: Ты пришел от Девы не посланник, / ни Ангел, но Сам Господь во плоти, / и спас всего меня, человека. / Потому я к Тебе взываю: / «Слава силе Твоей, Господи!»
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Последуя Владыце любовию, / расточил еси богатство нищим, / себе обнажая к страданию, / еже и прошел еси, вечныя надежды провидев. Уязвляясь любовию к Владыке, / раздал ты богатство нищим, / готовя себя к подвигу; / который и завершил, / вечные надежды провидя.
Хваления Богу жертву принесл еси, / яве возгнушався идольских треб, / все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси. Хваления жертву Богу ты принес, / святынями идольскими открыто возгнушавшись, страстотерпец, / и попрал всю надменность нечестивых.
Снедаемым завистию и гневом боримым, / непоборимую силу сим представил еси, мучениче, / и победил еси злочестивое томление, вооружився. Снедаемым клеветою и гневом боримым, / ты им силу непреоборимую противопоставил, мученик, / и, изготовившись победил / нечестивое самовластие.
Слава: Иже старца Симеона руками держимый, / старца тя глаголы, Пантелеимоне, улови к Божественному разумению / и ко многих спасению и избавлению. Слава: Тот, Кого держали руки старца Симеона, / тебя, Пантелеимон, речами старца уловил / к Божественному познанию / и ко спасению многих и избавлению.
И ныне: Юныя и девы во след Тебе потекоша, / Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще, / едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто. И ныне: Юные и девы поспешили Тебе вслед, / Тебя, Деву юную и Матерь созерцая. / Ибо Ты одна неизреченно воедино собрала / и то и другое, Божия Невеста.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, / спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, / к Тебе утренюю, Царю мира, / просвети мя сиянием Твоим, / иного бо, разве Тебе, бога не знаю. Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, / спасение отчаявшихся, Христе Спаситель мой! / К Тебе с рассвета устремляюсь, Царь мира, / просвети меня сиянием Твоим: / ибо кроме Тебя я иного Бога не знаю.
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Радостно подвиги подъял еси мучения, огражден силою Божественною, / и, терпением твердо мучения подъемля, радуяся, вопиял еси: / иного бо, разве Тебе, бога не знаем. Радостно борения свидетельства ты принял на себя. / огражденный силою Божественною и терпением твердым, / и муки перенося, с радостью взывал: / «Кроме Тебя иного Бога не знаю!»
На подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси / безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, / облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов. На подвижнические борения выступив, блаженный, / ты Божественною силой превозмог / безбожных нечестивое тиранство / и неистовство суеверия / облекшись во Христа, / Судию и увенчивающего за подвиги.
Юношеско ты противление имея и твердостию души возставление стяжав, / всяку язву доблественне претерпел еси, / и мужеским, блаженне, умом, / благодатию Божественнаго Креста укрепляемь. Юношеское и твердое сопротивление имея / и величие души стяжав, / ты всякую муку, блаженный, твердо претерпел / и в мужественном уме своем / благодатью Божественного Креста был укрепляем.
Слава: Несогласное отрину вещание заблуждших, / Небесным учением страдалец и многим спасению преславну бысть виновник, / Твоим действом, Христе, укрепляемь. Слава: Отринул нескладную заблудших речь / ради небесного учения, страдалец, / и стал для многих виновником преславного спасения, / Твоим действием, Христе, укрепляемый.
И ныне: Речения премудрых, и гадания вся, Препрославленная, / и пророк проречения Тя проображаху проявленно напоследок бьгги Божию Родительницу, / иныя бо, разве Тебе, чистыя не знаем. И ныне: Изречения премудрых и загадки все, / и пророков предсказания / ясно Тебя, Прославленная, прообразовали: / что в дни последние Ты станешь Божией Родительницей; / ибо иной кроме Тебя Непорочной мы не знаем.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, / неизследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли, Боже, мя возведи. Ирмос: В бездне греховной носимый, / непостижимую милосердия Твоего призываю бездну: / от гибели Боже меня изведи!
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Идолы лестныя оплевал еси / и возносимую прелесть упразднил еси, / чудодействуя дивная и творя исцеления, Богомудре. Идолов ложных ты презрел, / и упразднил обман взымающийся, / чудодействуя дивно и исцеления творя, / богомудрый.
Венечник показался еси, всеизрядне, / сквозе бо огнь ты прошел еси и воду, / и, на колеси протязаемь, / преславно погубил еси безумныя. Венценосцем ты явился превосходнейшим, / ибо сквозь огонь и воду ты прошел, / и, растягиваемый на колесе, / предивно погубил безумных.
Слава: Мучителей суровство низложив, / неудобь носимая биения телесная душевною крепостию, / пострадал еси, Богомудре, благодатию. Слава: Мучителей дерзость низложив, / непереносимые телесные мучения / ты с душевною крепостью претерпел, / силою благодати, Богомудрый.
И ныне: Содержай концы земли, яко Бог, / Твоими, руками, Чистая, держится описанием тела, / Иже Божественным зраком неописанный. И ныне: Удерживающий круг земли, как Бог, / в Твои объятия, Чистая, заключается, / ограниченный телесно, / Тот, Кто по Божественному образу беспределен.
Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:

Кондак, глас 5

Подражатель сый Милостиваго / и исцелений благодать от Него прием, / страстотерпче и мучениче Христа Бога, / молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, / отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: / спаси ны, Господи. Подражатель Милостивого / и получивший от Него исцелений благодать, / страстотерпец и мученик Христа Бога! / Молитвами твоими душевные наши недуги исцели, / отгоняя всегда врага соблазны / от взывающих: / «Спаси нас, Господи!»
Икос: Безсребренника память, добляго страдальца, вернаго целебника, / благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, / паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, / душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. / Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, / избавляюща от лести вопиющия: / спаси ны, Господи. Икос: Бессребреника память, доблестного страдальца, / верного целителя, воспоем благоговейно, да примем милость, христолюбцы; / особенно же осквернившие, как и я, храмы свои, / ибо душам, как и телам, (возлюбленные), он исцеления подает. / Постараемся же, (верные) братия, / в сердцах наших иметь крепость его, / избавляющего от обольщения взывающих [непрестанно]: / «Спаси нас, Господи!»

Песнь 7

Ирмос: Телу златому премудрый дети не послужиша, / и в пламень сами поидоша, / и боги их обругаша, / среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: / услышася уже уст ваших молитва. Ирмос: Когда идолу златому на поле Деире служили, / три Твоих отрока пренебрегли безбожным повелением; / и, в огонь вверженные, но росою окропляемые, пели: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Законно стражда и победив врага, / пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, / свет же сущим во тьме жития, / и пети научил еси: / благословен Бог отец наших. Законно подвизаясь и победив врага, / пристанью тихою в бурном море плавающим стал ты, славный, / светом же – пребывающим во тьме жития, / которых и петь ты научил: / «Благословен Бог отцов наших!»
Блажен еси, и добро тебе есть ныне, преблаженне, / восприимшему пребогатную и блаженную надежду твою, / уготованную верою Господеви зовущим: / благословен Бог отец наших. Блажен ты, и прекрасно ныне, тебе блаженнейший, / принявшему богатейшую и блаженную надежду свою, / предназначенную с верою Господу зовущим: / «Благословен Бог отцов наших!»
Слава: Святых души, и праведных лицы, / и Безплотных чини Ангельстии прияша сликовника тя, блаженне, / мечем бо усечен быв во главу, поеши, радуяся: / благословен Бог отец наших. Слава: Святых души, и сонмы праведных, / и полки бесплотных Ангелов приняли тебя в свой хор; / ибо мечом усеченный во главу, / ты поешь радостно, блаженный: / «Благословен Бог отцов наших!»
И ныне: Оружие, еже прежде древа животнаго нас отлучившее, / ныне, обращаемо, приемлет знаменавшияся Кровию, из ребр Сына Твоего изшедшею, Пренепорочная. / Благословена еси, Бога плотию рождшая. И ныне: Меч, нас прежде от древа жизни отлучивший, / ныне вспять обращаясь открывает вход / запечатленным кровью, из ребр Сына Твоего исшедшею, Пренепорочная. / Благословенна (Ты), Бога по плоти Родившая!

Песнь 8

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго / и пламень в росу преложшаго Бога / пойте, дела, яко Господа / и превозносите во вся веки. Ирмос: В печь огненную / ко отрокам еврейским сошедшего, / и пламя в росу превратившего Бога, / воспевайте, все творения, как Господа / и превозносите во все века.
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Благоприятное твоея хитрости душевное ослепление отчее исцеляет, / подающее свет верою, преблаженне, притекающим / и ко Спасу Христу наставляющее. Искусное твое, преблаженный, дарование / исцеляет душевную близорукость твоего отца, / и подает свет с верою прибегающим, / и ко Спасителю Христу приводит.
За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси / и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. / Тем почитаем тя и превозносим Христа во веки. За Христа закланный, / ты к вечной жизни перешел. / и богопризванным явился, богомудрый, / божественным именованием Христовым был почтён / и превозносишь Христа вовеки.
Слава: Витийское отложив лютое мудрых глумление, / Христовым призыванием болезненных страстей корения посекаеши, / исцеляя превозносящия Христа во веки. Слава: Красноречивое и искусное / мудрецов пустословие отвергнув, / ты призыванием Христа / болезненных страстей корни отсекаешь, / исцеляя превозносящих Христа вовеки.
И ныне: Безсмертия зарю вемы источника Тя, Богородице, / яко рождшую Слово Безсмертнаго Отца, всех смерти избавляющего, / превозносящих Его во веки. И ныне: Источник и сияние Бессмертия / мы знаем Тебя, Богородица, / как Родившую Слово Бессмертного Отца, / избавляющего от смерти всех, / превозносящих Его вовеки.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощся от Девы, нам явися, / омраченная просветити, собрати расточенная. / Тем Всепетую Богородицу величаем. Ирмос: Безначального Родителя Сын, Бог и Господь, / воплотившись от Девы, нам явился / омраченных просветить, собрать рассеянных. / Потому мы всеми воспеваемую Богородицу величаем.
Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас. Припев: Святой великомученик и целитель Пантелеимон, моли Бога о нас.
Преставился еси, радуяся, к желанию конечному, / идеже вселивcя, преблаженне, блаженный конец прияти воистинну сподобился еси, / сый со Владыкою твоим во веки безконечныя. Переселился ты, радуясь, / к пределу всех стремлений, / где водворившись, преблаженный, / воистину сподобился конец блаженнейший стяжать, / с Владыкою своим пребывая во веки бесконечные.
Желание получил еси и любве твоея исполнение, / каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся, / от Негоже, радуяся, приял еси венцы подвигов твоих. Желанного достиг ты / и исполнения твоей любви: / еще капала теплая кровь, за Христа истощившаяся, / [и ради Него пролитая, всеблаженный, ] / как ты уже, радуясь, принял от Него / венцы за твои борения.
Львов уста и зверей зияния, якоже Даниил древле, ты обуздал еси, / весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. / Темже тя, преславне, сошедшеся, ублажаем. Пасти львов и зверей разверстые уста, / как в древности Даниил, ты обуздал, / ведь доблесть мучеников почитать / и неразумных естество умеет. / Потому мы тебя, всехвальный, собравшись прославляем.
Слава: Богатную благость тебе Христос дарует, / сокровище исцелений нам даруя / и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, / и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя. Слава: Щедро благость подает тебе Христос, / исцелений сокровище нам даруя, / и тебя Всемилостивым нарекает, / всякому скорбящему подав / и тихую пристань, и покровителя, и защитника.
И ныне: Яко руно, Всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши, / нам родила еси тишину Дающаго / яко Бога Того поющим / и Тя, Всепетую Богородицу, проповедающим. И ныне: Ты – как руно, Всенепорочная, / Дождь небесный, во утробе зачав, нам родила, / пищу бессмертия дающего воспевающим Его, как Бога / и Тебя, Всехвальную, Богородицей провозглашающим.

Светилен. Подобен: Учеником:

Милостивую твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, / безсребренно бо требующим исцеление источаеши, святе, / мучителей свирепство терпением твоим победивый. Милостивую твою душу провидев, / Пантелеимоном Бог тебя провозгласил: / ибо ты, святой, бесплатно нуждающимся исцеление источаешь, / мучителей жестокость своим терпением победив.*
Слава, и ныне, Богородичен: Богородицу песньми немолчными благочестно поем, вопиюще: / радуйся, горо святая, / радуйся, престоле огненосный всех Царя, / радуйся, похвало Ангелов и святых славо. Слава, и ныне, Богородичен: Богородицу песнопениями неумолкающими / благоговейно воспоем, взывая: / «Радуйся, гора святая; / радуйся, престол огневидный всех Царя; / радуйся, похвала Ангелов и святых слава!»

Молитва святому великомученику Пантелеимону

О, великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на Небеси Престолу Божию предстояй и Триипостасныя славы Его наслаждаяйся, телом же и ликом святым на земли в Божественных храмех почиваяй и данною ти свыше благодатию различная источаяй чудеса, призри милостивым твоим оком на предстоящия люди и честней твоей иконе умильно молящияся и просящия от тебе целебныя помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему теплыя своя молитвы и испроси душам нашим оставление согрешений. Се бо мы за беззакония наша не смеюще возвести очес наших к высоте Небесней, ниже вознести глас молебный к Его в Божестве неприступней славе, сердцем сокрушенным и духом смиренным тебе, ходатая милостива ко Владыце и молитвенника за ны, грешныя, призываем, яко ты приял еси благодать от Него недуги отгоняти и страсти исцеляти. Тебе убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоея помощи требующих. Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждущим врач, напаствуемым скорый покровитель, очесем недугующим прозрения датель, ссущим и младенцем в скорбех готовейший предстатель и исцелитель. Исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная, яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим всех благих Источника и Дароподателя, Бога Единаго в Троице Святей славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь. О великий Христов угодник и преславный целитель, великомученик Пантелеимон! Душою на Небесах Престолу Божию предстоящий и триипостасной Его славой наслаждающийся, телом же и ликом святым на земле в Божественных храмах почивающий и данною тебе свыше благодатью различные чудеса источающий! Воззри милостивым твоим оком на предстоящих людей, пред святой твоей иконой со умилением молящихся и просящих у тебя целебной помощи и защиты: простри ко Господу Богу нашему горячие твои молитвы и испроси душам нашим отпущение согрешений. Ибо мы за беззакония наши не смея ни возвести очи наши к высоте небесной, ни вознести глас моления к Его в Божестве неприступной славе, с сердцем сокрушенным и духом смиренным тебя, ходатая милостивого ко Владыке и молитвенника за нас, грешных, призываем, ибо ты принял от Него благодать недуги отгонять и страсти исцелять. И вот, мы тебя просим: не пренебреги нами, недостойными, молящимися тебе и нуждающимися в твоей помощи! Будь нам в печалях утешителем, страждущим в недугах тяжких – врачом, бедствующим – скорым покровителем, очам больным – прозрения подателем, грудным младенцам и детям – в скорбях усерднейшим заступником и исцелителем: испроси всем всё, что ко спасению полезно, дабы твоими ко Господу Богу молитвами благодать и милость получив, мы прославили всех благ Источника и даров Подателя Бога, Единого в Троице Святой славимого, Отца и Сына и Святого Духа ныне и всегда и во веки веков. Аминь.