По­лу­нощ­ни­ца воскресная

Иерей: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.
И мы гла­го­лем: Аминь. Чтец: Аминь.
Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш сла­ва Тебе.
Ца­рю Небес­ный: Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: От­че наш: Иерей: Яко Твое есть Цар­ство: Мы же: Аминь. Царь Небес­ный: Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь.
Гос­по­ди, по­ми­луй, 12. Сла­ва, и ныне: При­и­ди­те, по­кло­ним­ся: три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй. (12) Сла­ва, и ныне: При­ди­те, по­кло­ним­ся: (3)

Пса­лом 50:

Поми­луй мя, Бо­же, по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, и по мно­же­ству щед­рот Тво­их очи­сти без­за­ко­ние мое. Наи­па­че омый мя от без­за­ко­ния мо­е­го, и от гре­ха мо­е­го очи­сти мя; яко без­за­ко­ние мое аз знаю, и грех мой пре­до мною есть вы­ну. Те­бе Еди­но­му со­гре­ших и лу­ка­вое пред То­бою со­тво­рих, яко да оправ­ди­ши­ся во сло­ве­сех Тво­их, и по­бе­ди­ши вне­гда су­ди­ти Ти. Се бо, в без­за­ко­ни­их за­чат есмь, и во гре­сех ро­ди мя ма­ти моя. Се бо, ис­ти­ну воз­лю­бил еси; без­вест­ная и тай­ная пре­муд­ро­сти Тво­ея явил ми еси. Окро­пи­ши мя ис­со­пом, и очи­щу­ся; омы­еши мя, и па­че сне­га убе­лю­ся. Слу­ху мо­е­му да­си ра­дость и ве­се­лие; воз­ра­ду­ют­ся ко­сти сми­рен­ныя. От­вра­ти ли­це Твое от грех мо­их и вся без­за­ко­ния моя очи­сти. Серд­це чи­сто со­зи­жди во мне, Бо­же, и дух прав об­но­ви во утро­бе мо­ей. Не от­вер­жи мене от ли­ца Тво­е­го и Ду­ха Тво­е­го Свя­та­го не оты­ми от мене. Воз­даждь ми ра­дость спа­се­ния Тво­е­го и Ду­хом Вла­дыч­ним утвер­ди мя. На­учу без­за­кон­ныя пу­тем Тво­им, и нече­сти­вии к Те­бе об­ра­тят­ся. Из­ба­ви мя от кро­вей, Бо­же, Бо­же спа­се­ния мо­е­го; воз­ра­ду­ет­ся язык мой прав­де Тво­ей. Гос­по­ди, устне мои от­вер­зе­ши, и уста моя воз­ве­стят хва­лу Твою. Яко аще бы вос­хо­тел еси жерт­вы, дал бых убо: все­со­жже­ния не бла­го­во­ли­ши. Жерт­ва Бо­гу дух со­кру­шен; серд­це со­кру­шен­но и сми­рен­но Бог не уни­чи­жит. Убла­жи, Гос­по­ди, бла­го­во­ле­ни­ем Тво­им Си­о­на, и да со­зи­ждут­ся сте­ны Иеру­са­лим­ския. То­гда бла­го­во­ли­ши жерт­ву прав­ды, воз­но­ше­ние и все­со­же­га­е­мая; то­гда воз­ло­жат на oл­тарь Твой тельцы.

Пса­лом 50

Поми­луй ме­ня, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей и по мно­же­ству щед­рот Тво­их из­гладь без­за­ко­ние моё; со­вер­шен­но омой ме­ня от без­за­ко­ния мо­е­го, и от гре­ха мо­е­го очи­сти ме­ня. Ибо без­за­ко­ние моё я знаю, и грех мой все­гда пре­до мною. Те­бе, Еди­но­му, я со­гре­шил и злое пред То­бою со­тво­рил, – да бу­дешь оправ­дан в сло­вах Тво­их и по­бе­дишь, ес­ли всту­пят с То­бою в суд. Ибо вот, я в без­за­ко­ни­ях за­чат, и во гре­хах ро­ди­ла ме­ня мать моя. Ибо вот, Ты ис­ти­ну воз­лю­бил, со­кры­тое и тай­ное пре­муд­ро­сти Тво­ей мне от­крыл. Ты окро­пишь ме­ня ис­со­пом – и бу­ду очи­щен; омо­ешь ме­ня – и сде­ла­юсь бе­лее сне­га, дашь мне услы­шать ра­дость и ве­се­лие – воз­ра­ду­ют­ся ко­сти уни­жен­ные. От­вра­ти ли­цо Твоё от гре­хов мо­их и все без­за­ко­ния мои из­гладь. Серд­це чи­стое со­тво­ри во мне, Бо­же, и Дух Пра­вый об­но­ви внут­ри ме­ня. Не от­ринь ме­ня от ли­ца Тво­е­го и Ду­ха Тво­е­го Свя­то­го не от­ни­ми от ме­ня. Воз­вра­ти мне ра­дость спа­се­ния Тво­е­го и Ду­хом Вла­ды­че­ствен­ным утвер­ди ме­ня. На­учу без­за­кон­ных пу­тям Тво­им, и нече­сти­вые к Те­бе об­ра­тят­ся. Из­бавь ме­ня от кро­вей, Бо­же, Бо­же спа­се­ния мо­е­го, воз­ра­ду­ет­ся язык мой прав­де Тво­ей. Гос­по­ди, Ты от­кро­ешь уста мои, и уста мои воз­ве­стят хва­лу Твою. Ибо ес­ли бы жерт­вы Ты вос­хо­тел, я дал бы её, – к все­со­жже­ни­ям не бу­дешь бла­го­во­лить. Жерт­ва Бо­гу – дух со­кру­шён­ный, серд­ца со­кру­шён­но­го и сми­рен­но­го Бог не пре­зрит. Обла­го­де­тель­ствуй, Гос­по­ди, во бла­го­во­ле­нии Тво­ём Си­он, и да бу­дут воз­двиг­ну­ты сте­ны Иеру­са­ли­ма, – то­гда при­мешь бла­го­склон­но жерт­ву прав­ды, воз­но­ше­ние и все­со­жже­ния, то­гда воз­ло­жат на ал­тарь Твой тельцов.

И абие гла­го­лем тро­ич­ный ка­нон на­сто­я­ще­го гла­са, и по нем абие:

При­пе­вы Гри­го­рия Синаита:

И на­чи­на­ем ка­нон Жи­во­тво­ря­щей Тро­и­це те­ку­ще­го гла­са Ок­то­и­ха. По его окон­ча­нии по­ем при­пе­вы пре­по­доб­но­го Гри­го­рия Си­на­и­та, на глас неде­ли1.
До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну, / сла­ви­ти Тя Бо­га Сло­ва, / Его­же тре­пе­щут и тря­сут­ся Хе­ру­ви­ми, / и сла­во­сло­вят Си­лы Небес­ныя, / вос­крес­ша­го три­днев­но из гро­ба / Хри­ста Жиз­но­дав­ца, стра­хом прославим. 1. До­стой­но есть во­ис­ти­ну / сла­вить Те­бя, Бо­га-Сло­во, / Ко­то­ро­го тре­пе­щут и стра­шат­ся Хе­ру­ви­мы / и сла­во­сло­вят Си­лы небес­ные. / Вос­крес­ше­го в тре­тий день из гро­ба / Хри­ста, жиз­ни По­да­те­ля со стра­хом прославим!
Вос­по­им вси бо­го­леп­но пес­нь­ми Бо­же­ствен­ны­ми, / От­ца, и Сы­на, и Ду­ха Бо­же­ствен­на­го, / Трии­по­стас­ную Дер­жа­ву, еди­но Цар­ство и Господьство. 2. Вос­по­ем все бо­го­при­лич­но / пес­ня­ми бо­го­вдох­но­вен­ны­ми / От­ца, и Сы­на, и Ду­ха Бо­же­ствен­но­го, / власть Трех Лиц, еди­ное цар­ство и господство.
Юже по­ют вси земно­род­нии, / и сла­во­сло­вят Си­лы Небес­ныя, / от всех вер­но по­кло­ня­е­мую, / Еди­ни­цу по су­ще­ству, Триипостасную. 3. Ко­го вос­пе­ва­ют все, на зем­ле рож­ден­ные, / и сла­во­сло­вят во­ин­ства небес­ные, / Ко­му все вер­ные по­кло­ня­ют­ся, – / Еди­ное Су­ще­ство в Трех Ипостасях.
Гос­по­до­на­чаль­ную Хе­ру­вим / и Бо­го­на­чаль­ную без срав­не­ния Се­ра­фим, / нераз­дель­ную Тро­и­цу во Еди­ни­це, / су­щее Бо­го­на­ча­лие, Тя величаем. 4. Гос­по­да, Вла­сти­те­ля Хе­ру­ви­мов, / и Бо­га несрав­ни­мо­го, Вла­сти­те­ля Се­ра­фи­мов, / Нераз­дель­ную Тро­и­цу во Един­стве, / ис­тин­ное бо­го­вла­стие, Те­бя величаем.
От­цу Без­на­чаль­но­му и Бо­гу, / Со­без­на­чаль­но­му Сло­ву со Ду­хом по­кла­ня­ю­ся: / нераз­луч­ное еди­но со­еди­ня­е­мое Су­ще­ство, / три­чис­лен­ную Еди­ни­цу пес­нь­ми почтим. 5. От­цу без­на­чаль­но­му и Бо­гу, / со­без­на­чаль­но­му Сло­ву с Ду­хом по­кло­ня­юсь; / еди­ное, нераз­луч­ное, со­еди­нен­ное Су­ще­ство, / Три­чис­лен­ное Един­ство пес­ня­ми почтим.
Лу­че­зар­ная Твоя мол­ния воз­си­яй ми, / Бо­же мой, Трии­по­стасне Все­де­те­лю, / и дом мя по­ка­жи Тво­ея непри­ступ­ныя сла­вы, / све­тел и све­то­но­сен и неизменен. 6. Лу­че­зар­ны­ми Тво­и­ми мол­ни­я­ми / оси­яй ме­ня, все­го Со­зда­тель, / Бо­же мой Трии­по­стас­ный, / и яви ме­ня до­мом Тво­ей непри­ступ­ной сла­вы / свет­лым, и све­то­нос­ным, и неизменным.
Его­же тре­пе­щут и тря­сут­ся Хе­ру­ви­ми, / и сла­во­сло­вят Ан­гель­ская Во­ин­ства, / от Де­вы неиз­ре­чен­но во­пло­щ­ша­го­ся / Хри­ста Жиз­но­дав­ца, стра­хом прославим. 7. Ко­го тре­пе­щут и стра­шат­ся Хе­ру­ви­мы / и сла­во­сло­вят Ан­гель­ские во­ин­ства / от Де­вы неиз­ре­чен­но во­пло­тив­ше­го­ся / Хри­ста, жиз­ни По­да­те­ля, со стра­хом прославим.
Та­же: Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: От­че наш: Иерей: Яко Твое есть Цар­ство: Мы же: Аминь. Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: Пре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: От­че наш: Свя­щен­ник: Ибо Твое есть Цар­ство: Чтец: Аминь.

Ипа­кои гласа.

И да­лее чи­та­ем “Ипа­кои” те­ку­ще­го гласа:

Глас 1:

Раз­бой­ни­чо по­ка­я­ние рай окра­де, / плачь же ми­ро­но­сиц ра­дость воз­ве­сти, / яко вос­кресл еси, Хри­сте Бо­же, / по­да­яй мiро­ви ве­лию милость.

Глас 1

По­ка­я­ние раз­бой­ни­ка овла­де­ло ра­ем, / плач же ми­ро­но­сиц ра­дость воз­ве­стил, / что вос­крес Ты, Хри­сте Бо­же, / по­да­ю­щий ми­ру ве­ли­кую милость.

Глас 2:

По стра­сти шед­ша во гроб же­ны, / во еже по­ма­за­ти те­ло Твое, Хри­сте Бо­же, / ви­де­ша Ан­ге­лы во гро­бе, и ужа­со­ша­ся: / глас бо слы­ша­ху от них, яко вос­кре­се Гос­подь, / да­руя мiро­ви ве­лию милость.

Глас 2

По­сле стра­да­ния Тво­е­го / же­ны, при­дя ко гро­бу, / что­бы по­ма­зать ми­ром те­ло Твоё, Хри­сте Бо­же, / Ан­ге­лов уви­де­ли в гроб­ни­це и изу­ми­лись, / ибо весть услы­ша­ли от них, что вос­крес Гос­подь, / да­ру­ю­щий ми­ру ве­ли­кую милость.

Глас 3:

Удив­ляя ви­де­ни­ем, / оро­шая гла­го­ла­нии, / бли­ста­яй­ся Ан­гел ми­ро­но­си­цам гла­го­ла­ше: / что жи­ва­го ище­те во гро­бе; / во­ста ис­то­щи­вый гро­бы. / Тли Пре­ме­ни­те­ля ра­зу­мей­те Непре­мен­на­го. / Рцы­те Бо­го­ви: коль страш­на де­ла Твоя, / яко род спасл еси человеческий.

Глас 3

По­ра­жая об­ли­ком, но оро­шая ре­ча­ми, / воз­гла­шал бли­ста­ю­щий Ан­гел ми­ро­но­си­цам: / “Что Жи­во­го ище­те в гроб­ни­це? / Он вос­стал, опу­сто­шив гроб­ни­цы; / по­знай­те Неиз­мен­но­го, из­ме­нив­ше­го тле­ние. / Ска­жи­те Бо­гу: Как страш­ны де­ла Твои, / ибо спас Ты род человеческий!”

Глас 4:

Яже Тво­е­го пре­слав­на­го во­ста­ния, пред­тек­ша ми­ро­но­си­цы, / апо­сто­лом про­по­ве­да­ху Хри­сте, / яко вос­кресл еси яко Бог, / по­дая мiро­ви ве­лию милость.

Глас 4

Об­сто­я­тель­ства вос­кре­се­ния Тво­е­го див­но­го, / при­бе­жав к Апо­сто­лам, воз­ве­ща­ли ми­ро­но­си­цы, / что Ты вос­крес, Хри­сте, как Бог, / по­да­вая ми­ру ве­ли­кую милость.

Глас 5:

Ан­гель­ским зра­ком ум сму­ща­ю­ща, / и Бо­же­ствен­ным во­ста­ни­ем ду­шею про­све­ща­е­мы, / мv­ро­но­си­цы апо­сто­лом бла­го­вест­во­ва­ху: / воз­ве­сти­те во язы­цех Вос­кре­се­ние, / Гос­по­ду со­дей­ству­ю­щу чу­де­сы, / по­да­ю­ще­му нам ве­лию милость.

Глас 5

По­ра­жа­ясь умом от ан­гель­ско­го яв­ле­ния / и ду­шою про­све­ща­ясь чрез бо­же­ствен­ное вос­кре­се­ние, / ми­ро­но­си­цы апо­сто­лам бла­го­вест­во­ва­ли: / “Воз­ве­сти­те сре­ди на­ро­дов вос­кре­се­ние Гос­по­да, / вам со­дей­ству­ю­ще­го чу­де­са­ми / и по­да­ю­ще­го нам ве­ли­кую милость!”

Глас 6:

Воль­ною и жи­во­тво­ря­щею Тво­ею смер­тию, Хри­сте, / вра­та адо­ва со­кру­шив, яко Бог, / от­верзл еси нам древ­ний рай, и вос­крес из мерт­вых, / из­ба­вил еси от тле­ния жи­вот наш.

Глас 6

Доб­ро­воль­ной и жи­во­тво­ря­щей Сво­ею смер­тию, Хри­сте, / вра­та ада со­кру­шив, как Бог, / Ты от­верз нам древ­ний рай / и, вос­крес­нув из мёрт­вых, / жизнь на­шу от тле­ния избавил.

Глас 7:

Иже наш зрак вос­при­е­мый, / и пре­тер­пе­вый Крест плот­ски, / спа­си мя вос­кре­се­ни­ем Тво­им Хри­сте Бо­же, / яко человеколюбец.

Глас 7

Наш об­раз при­няв­ший / и пло­тию пре­тер­пев­ший Крест! / Спа­си ме­ня вос­кре­се­ни­ем Тво­им, Хри­сте Бо­же, / как Человеколюбец.

Глас 8:

Мv­ро­но­си­цы Жиз­но­дав­ца пред­сто­я­ща гро­бу, / Вла­ды­ку ис­ка­ху в мерт­вых, Без­смерт­на­го, / и ра­дость бла­го­ве­ще­ния от Ан­ге­ла при­ем­ша, апо­сто­лом воз­ве­ща­ху: / яко вос­кре­се Хри­стос Бог, / по­да­яй мiро­ви ве­лию милость.

Глас 8

Ми­ро­но­си­цы, гроб­ни­це жиз­ни По­да­те­ля пред­став, / ис­ка­ли сре­ди мёрт­вых бес­смерт­но­го Вла­ды­ку / и, ра­дость бла­го­ве­стия от Ан­ге­ла при­няв, / апо­сто­лам воз­ве­ща­ли, что вос­крес Гос­подь, / по­да­ю­щий ми­ру ве­ли­кую милость.

Гос­по­ди по­ми­луй, 40. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (40) Сла­ва, и ныне:
Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу, Тя величаем. Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче. Име­нем Гос­под­ним бла­го­сло­ви, отче.
Свя­щен­ник: Бо­же, ущед­ри ны и бла­го­сло­ви ны, про­све­ти ли­це Твое на ны и по­ми­луй ны. Свя­щен­ник: Бо­же, сжаль­ся над на­ми и бла­го­сло­ви нас; яви нам свет ли­ца Тво­е­го и по­ми­луй нас.
И мы: Аминь. Мы же: Аминь.

И мо­лит­ва Пре­свя­тей Троице,
тво­ре­ние Мар­ка монаха:

Мо­лит­ва Пре­свя­той Троице,
тво­ре­ние Мар­ка монаха

Все­мо­гу­щая и Жи­во­тво­ря­щая Свя­тая Тро­и­це и све­то­на­чаль­ная, яже мiр­ную вся­кую и пре­мiр­ную тварь, за еди­ну бла­гость от не су­щих при­ве­дый, и про­мыш­ляя и со­дер­жа. Иже по про­чих Тво­их неиз­ре­чен­ных о зем­ном ро­де бла­го­де­я­ни­их, и по­ка­я­ние нам ра­ди плот­ска­го немо­же­ния до смер­ти да­ро­ва­вый: не оста­ви нас ока­ян­ных в лу­ка­вых на­ших де­я­ни­их умре­ти, ни­же зло­на­чаль­ни­ку и за­вист­цу, и гу­би­те­лю по­смеш­ство бы­ти. Зри­ши бо Бла­го­сер­де, елик убо она­го на нас на­вет и враж­да, ели­ко же и на­ше стра­сто­ва­ние, и сла­бость, и небре­же­ние. Но неоскуд­ныя Твоя бла­го­сти со­де­лай на нас, мо­лим на вся­кий день и час про­гне­ва­ю­щии Тя чест­ных и жи­во­твор­ных за­по­ве­дей пре­ступ­ле­ни­ем. И вся убо все­го пре­шед­ша­го жи­во­та на­ше­го, и до ны­неш­ня­го ча­са со­гре­шен­ная на­ми, в де­я­ни­их, или гла­го­ла­ни­их, или в по­мыш­ле­ни­их, оста­ви и про­сти. Спо­до­би же нас, про­чее скон­ча­ти жи­тие в по­ка­я­нии, и уми­ле­нии, и со­блю­де­нии свя­тых Тво­их по­ве­ле­ний. Аще убо сла­до­стию пре­льстив­ше­ся, мно­го­об­разне со­гре­ши­хом, или мерз­ки­ми по­хотьми непо­лез­ны­ми и вред­ны­ми обо­льстив­ше­ся пре­про­во­ди­хом: аще гне­вом и яро­стию по­двиг­ше­ся без­с­ло­вес­ною, ко­го бра­та на­ше­го оскор­би­хом, аще язы­ком неиз­беж­ных и стро­пот­ных и креп­ких се­тей объ­яхом­ся: аще ко­им чувств на­ших, или все­ми, во­лею или нево­лею, ве­ду­ще или не ве­ду­ще, от вос­хи­ще­ния, или по­уче­ния безум­но по­пол­зо­хом­ся: аще же лу­ка­вы­ми по­мыс­лы и су­ет­ны­ми со­весть осквер­ни­хом: аще ли ко­им дру­гим об­ра­зом пре­гре­ши­хом, от пред­при­я­тия и обы­чая то­ми­ми зла­го: про­сти нам, и оста­ви вся Все­щед­ре, Преб­ла­же и Мно­го­мило­сти­ве: и да­руй нам про­чее бод­рость и си­лу, во еже тво­ри­ти во­лю Твою бла­гу, и бла­го­угод­ну и со­вер­шен­ну: да нощ­на­го и мрач­на­го зла, све­то­вид­ным по­ка­я­ни­ем пре­мен­ше­ся, и яко во дни бла­го­об­раз­но хо­дя­ще, и очи­ще­ни объ­явим­ся че­ло­ве­ко­лю­бию Тво­е­му недо­стой­нии, вос­пе­ва­ю­ще Тя и ве­ли­ча­ю­ще во ве­ки, аминь. Все­мо­гу­щая и Жи­во­тво­ря­щая Свя­тая Тро­и­ца и На­ча­ло све­та, всё тво­ре­ние, то, что в ми­ре сем и пре­вы­ше ми­ра, по еди­ной бла­го­сти из­вед­шая из небы­тия и про­мыш­ля­ю­щая о нем, и со­хра­ня­ю­щая, и, кро­ме про­чих Тво­их неиз­ре­чен­ных бла­го­де­я­ний к ро­ду зем­но­му, по­ка­я­ние до смер­ти ра­ди немо­щи пло­ти нам да­ро­вав­шая! Не оставь нас, несчаст­ных, уме­реть в на­ших злых де­лах, и да не бу­дем по­сме­ши­щем на­чаль­ни­ку зла, и за­вист­ни­ку, и гу­би­те­лю; ибо ви­дишь Ты, Ми­ло­серд­ный, и то, как силь­ны коз­ни и враж­да его про­тив нас, и ка­ко­ва на­ша страст­ность, и сла­бость, и небре­же­ние. Но неоску­де­ва­ю­щие Твои бла­го­де­я­ния со­вер­ши над на­ми, мо­лим мы, на вся­кий день и час про­гнев­ля­ю­щие Те­бя на­ру­ше­ни­ем Тво­их свя­щен­ных и жи­во­тво­ря­щих за­по­ве­дей. Итак, все со­гре­ше­ния на­ши, во всей на­шей про­шлой жиз­ни и до ны­неш­не­го ча­са в де­лах, или сло­вах, или по­мыш­ле­ни­ях от­пу­сти и про­сти. Удо­стой же нас остав­шу­ю­ся жизнь окон­чить в по­ка­я­нии, и со­кру­ше­нии, и со­блю­де­нии свя­тых Тво­их по­ве­ле­ний. Ес­ли же мы, пре­льстив­шись на­сла­жде­ни­я­ми, мно­го­об­раз­но со­гре­ши­ли, или про­ве­ли вре­мя, со­блаз­нив­шись мерз­ки­ми по­же­ла­ни­я­ми, бес­по­лез­ны­ми и вред­ны­ми; ес­ли, дви­жи­мые гне­вом и яро­стью нера­зум­ной, ка­ко­го-ли­бо бра­та на­ше­го оскор­би­ли, или из-за язы­ка на­ше­го опу­та­ны бы­ли се­тя­ми неиз­беж­ны­ми, непра­вы­ми и креп­ки­ми; ес­ли ка­ким-ли­бо из чувств на­ших, или все­ми ими, воль­но или неволь­но, в ве­де­нии или в неве­де­нии, в увле­че­нии или пред­на­ме­рен­но пре­ткну­лись безум­но; ес­ли же злы­ми и су­ет­ны­ми по­мыс­ла­ми со­весть осквер­ни­ли; или ес­ли ка­ким-ли­бо дру­гим об­ра­зом со­гре­ши­ли, по­нуж­да­е­мые склон­но­стью и при­выч­кой к злу, про­сти нам и от­пу­сти всё, Все­щед­рый, Пре­бла­гой и Мно­го­мило­сти­вый, и да­руй нам на бу­ду­щее бод­рость и си­лу, что­бы тво­рить во­лю Твою, доб­рую, и бла­го­угод­ную, и со­вер­шен­ную, что­бы от ноч­но­го и мрач­но­го зла из­ме­нив­шись све­то­вид­ным по­ка­я­ни­ем и, как днём по­сту­пая бла­го­об­раз­но, мы, недо­стой­ные, очи­щен­ны­ми яви­лись Тво­е­му че­ло­ве­ко­лю­бию, вос­пе­вая Те­бя и ве­ли­чая во­ве­ки. Аминь.
Иерей: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе.
Мы же: Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди по­ми­луй, три­жды. Благослови. Хор: Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.

И бы­ва­ет от­пуст от священника:

Свя­щен­ник го­во­рит от­пуст малый

Вос­кре­сый из мерт­вых, Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя Сво­ея Ма­те­ре, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных отец на­ших, и всех свя­тых, по­ми­лу­ет и спа­сет нас, яко Благ и Человеколюбец. Вос­крес­ший из мёрт­вых Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, по мо­лит­вам Пре­чи­стой Сво­ей Ма­те­ри, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных от­цов на­ших и всех свя­тых по­ми­лу­ет и спа­сёт нас, как Бла­гой и Человеколюбец.
И свя­щен­ник тво­рит про­ще­ние. По­сле от­пу­ста свя­щен­ник про­из­но­сит чин про­ще­ния (см. в кон­це по­лу­нощ­ни­цы все­днев­ной).
Та­же По­мо­лим­ся о Ве­ли­ком гос­по­дине, и про­чая.

При­ме­ча­ния

1 Ко­ли­че­ство и по­ря­док этих ве­ли­ча­ний не сов­па­да­ет в раз­ных из­да­ни­ях: в со­вре­мен­ных гре­че­ских кни­гах че­ты­ре ве­ли­ча­ния: 1 [дру­гой ва­ри­ант тек­ста: До­стой­но есть во­ис­ти­ну / вос­пе­вать пре­бо­же­ствен­ную Тро­и­цу: / Без­на­чаль­но­го От­ца и все­го Со­зда­те­ля, / Со­без­на­чаль­но­го Сы­на, преж­де ве­ков от От­ца неиз­мен­но рож­ден­но­го / и Ду­ха Свя­то­го, от От­ца сверхвре­мен­но ис­хо­дя­ще­го.], 2, 3, 8; в со­вре­мен­ных сла­вян­ских 7 ве­ли­ча­ний: 2, 3, 1Б [со слов: Ко­то­ро­го вос­пе­ва­ют все:], 4, 5, 6, 2Б [дру­гой ва­ри­ант тек­ста: Ко­го тре­пе­щут и стра­шат­ся Хе­ру­ви­мы / и сла­во­сло­вят Ан­гель­ские во­ин­ства, / от Де­вы неиз­ре­чен­но во­пло­тив­ше­го­ся / Хри­ста жиз­ни По­да­те­ля со стра­хом про­сла­вим!]; в ста­ро­пе­чат­ных (до­ни­ко­нов­ских) кни­гах 8 ве­ли­ча­ний: 1, 4, 5, 3, 6, 2, 7, 8; кро­ме ука­зан­ных, в тек­сте име­ют­ся и дру­гие мел­кие раз­но­чте­ния. В свя­зи с этим мы при­во­дим свой объ­еди­нен­ный ва­ри­ант текста.

Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки