По­сле­до­ва­ние по ис­хо­де ду­ши от тела

ПО­СЛЕ­ДО­ВА­НИЕ ПО ИС­ХО­ДЕ ДУ­ШИ ОТ ТЕЛА

Из­шед­шей убо ду­ши от те­ла, абие иерей на­чи­на­ет: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но и во ве­ки веков. По ис­хо­де ду­ши от те­ла, тот­час иерей на­чи­на­ет: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Чтец: Аминь. Свя­тый Бо­же, Свя­тый Креп­кий, Свя­тый Без­смерт­ный, по­ми­луй нас. Три­жды. Чтец: Аминь. Свя­той Бо­же, Свя­той Креп­кий, Свя­той Бес­смерт­ный, по­ми­луй нас. (3)
Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, и ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Пре­свя­тая Тро­и­це, по­ми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи на­ша; Вла­ды­ко, про­сти без­за­ко­ния на­ша; Свя­тый, по­се­ти и ис­це­ли немо­щи на­ша, имене Тво­е­го ради. Пре­свя­тая Тро­и­ца, по­ми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи на­ши; Вла­ды­ка, про­сти без­за­ко­ния на­ши; Свя­той, по­се­ти и ис­це­ли немо­щи на­ши, име­ни Тво­е­го ради.
Госпо­ди, по­ми­луй, три­жды. Госпо­ди, по­ми­луй. (3)
Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, и ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на Небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго. Отче наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.
Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет: Яко Твое есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Ибо Твоё есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Чтец: Аминь.

За­тем по­ет с предстоящими
или чи­та­ет тро­па­ри, на глас 4

Со ду­хи пра­вед­ных скон­чав­ших­ся, / ду­шу ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея], Спа­се, упо­кой, / со­хра­няя ю во бла­жен­ной жиз­ни, / яже у Те­бе, Человеколюбче. Со ду­ха­ми пра­вед­ных скон­чав­ших­ся / ду­шу ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей], Спа­си­тель, упо­кой / со­хра­няя её в бла­жен­ной жиз­ни, / той, что у Те­бя, Человеколюбец.
В по­ко­и­щи Тво­ем, Гос­по­ди, / иде­же вси свя­тии Твои упо­ко­е­ва­ют­ся, / упо­кой и ду­шу ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея], яко един еси Человеколюбец. В ме­сте упо­ко­е­ния Тво­ем, Гос­по­ди, / где все свя­тые Твои об­ре­та­ют по­кой, / упо­кой и ду­шу ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей], / ибо Ты Один – Человеколюбец.
Сла­ва: Ты еси Бог со­ше­дый во ад, и узы око­ван­ных раз­ре­ши­вый, / Сам и ду­шу ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея] упокой. Сла­ва: Ты – Бог наш, со­шед­ший во ад / и му­ки уз­ни­ков пре­кра­тив­ший, / Сам и ду­шу ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей] упокой.
И ныне: Еди­на чи­стая и непо­роч­ная Де­во, Бо­га без се­мене рожд­шая, / мо­ли спа­сти­ся ду­ши его [или ея]. И ныне: Еди­ная чи­стая и непо­роч­ная Де­ва, / Бо­га во чре­ве но­сив­шая неиз­ре­чен­но, / хо­да­тай­ствуй о спа­се­нии ду­ши ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей].

И за­тем иерей произносит
сле­ду­ю­щую ектению

Поми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим Ти ся, услы­ши и помилуй. Поми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим­ся Те­бе, услышь и помилуй.
Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3)
Еще мо­лим­ся о упо­ко­е­нии ду­ши усоп­ша­го ра­ба Бо­жия [или усоп­шия ра­бы Бо­жия] (имя­рек), и о еже про­сти­ти­ся ему [или ей] вся­ко­му пре­гре­ше­нию, воль­но­му же и невольному. Еще мо­лим­ся о упо­ко­е­нии ду­ши усоп­ше­го ра­ба Бо­жия [или: усоп­шей ра­бы Бо­жи­ей] (имя), и о про­ще­нии ему [или: ей] вся­ко­го со­гре­ше­ния, как воль­но­го, так и невольного.
Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3)
Яко да Гос­подь Бог учи­нит ду­шу его [или ея], иде­же пра­вед­нии упокояются. Дабы Гос­подь Бог во­дво­рил ду­шу его [или: её] там, где пра­вед­ные об­ре­та­ют покой.
Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3)
Мило­сти Бо­жия, Цар­ства Небес­на­го и остав­ле­ния гре­хов его [или ея], у Хри­ста, без­смерт­на­го Ца­ря и Бо­га на­ше­го, просим. Мило­сти Бо­жи­ей, Цар­ства Небес­но­го и от­пу­ще­ния гре­хов его [или: её] у Хри­ста, бес­смерт­но­го Ца­ря и Бо­га на­ше­го, просим.
Лик: По­дай, Господи. Хор: По­дай, Господи.
Иерей: Гос­по­ду помолимся. Иерей: Гос­по­ду помолимся.
Лик: Гос­по­ди, помилуй. Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник про­из­но­сит сле­ду­ю­щую молитву

Боже ду­хов и вся­кия пло­ти, смерть по­пра­вый и диа­во­ла упразд­ни­вый, и жи­вот мi­ру Тво­е­му да­ро­ва­вый: Сам, Гос­по­ди, упо­кой ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея] (имя­рек), в ме­сте свет­ле, в ме­сте злачне, в ме­сте по­койне, от­ню­ду­же от­бе­же бо­лезнь, пе­чаль и воз­ды­ха­ние. Вся­кое со­гре­ше­ние, со­де­ян­ное им [или ею] сло­вом, или де­лом, или по­мыш­ле­ни­ем, яко бла­гий че­ло­ве­ко­лю­бец Бог, про­сти, яко несть че­ло­век, иже жив бу­дет и не со­гре­шит. Ты бо Един кро­ме гре­ха, прав­да Твоя прав­да во ве­ки, и сло­во Твое истина. Боже ду­хов и вся­кой пло­ти, смерть по­прав­ший и диа­во­ла упразд­нив­ший, и жизнь мi­ру Тво­е­му да­ро­вав­ший! Сам, Гос­по­ди, упо­кой ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шей ра­бы Сво­ей] (имя) в ме­сте свет­лом, в ме­сте бла­жен­ном, в ме­сте от­рад­ном, от­ку­да ото­шли му­ка, скорбь и сте­на­ние. Вся­кое со­гре­ше­ние, со­де­лан­ное им [или: ею] сло­вом, или де­лом, или по­мыш­ле­ни­ем, как бла­гой и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, про­сти. Ибо нет че­ло­ве­ка, ко­то­рый жил бы и не со­гре­шил, ибо толь­ко Ты один без гре­ха, прав­да Твоя – прав­да на­век и сло­во Твое – истина.
Воз­глас: Яко Ты еси вос­кре­се­ние и жи­вот, и по­кой усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея] (имя­рек), Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и пре­свя­тым и бла­гим и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и прис­но и во ве­ки веков. Воз­глас: Ибо Ты – вос­кре­се­ние и жизнь и по­кой усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шей ра­бы Сво­ей] (имя), Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и все­свя­тым и бла­гим и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом ныне, и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.

По окон­ча­нии чи­та­ет пса­лом 90

Живый в по­мо­щи Выш­ня­го, в кро­ве Бо­га небес­на­го во­дво­рит­ся. Ре­чет Гос­по­де­ви: за­ступ­ник мой еси и при­бе­жи­ще мое, Бог мой, и упо­ваю на Него. Яко Той из­ба­вит тя от се­ти лов­чи, и от сло­ве­се мя­теж­на, плещ­ма Сво­има осе­нит тя, и под кри­ле Его на­де­е­ши­ся, ору­жи­ем обы­дет тя ис­ти­на Его. Не убо­и­ши­ся от стра­ха нощ­на­го, от стре­лы ле­тя­щия во дни, от ве­щи во тьме пре­хо­дя­щия, от сря­ща и бе­са по­лу­ден­на­го. Па­дет от стра­ны тво­ей ты­ся­ща, и тьма одес­ную те­бе, к те­бе же не при­бли­жит­ся, оба­че очи­ма тво­има смот­ри­ши и воз­да­я­ние греш­ни­ков узри­ши. Яко Ты, Гос­по­ди, упо­ва­ние мое; Выш­ня­го по­ло­жил еси при­бе­жи­ще твое. Не при­и­дет к те­бе зло, и ра­на не при­бли­жит­ся те­ле­си тво­е­му, яко Ан­ге­лом Сво­им за­по­весть о те­бе, со­хра­ни­ти тя во всех пу­тех тво­их. На ру­ках воз­мут тя, да не ко­гда пре­ткне­ши о ка­мень но­гу твою; на ас­пи­да и ва­си­лис­ка на­сту­пи­ши, и по­пе­ре­ши льва и змия. Яко на Мя упо­ва, и из­бав­лю и; по­крыю и, яко позна имя Мое. Воз­зо­вет ко Мне, и услы­шу его, с ним есмь в скор­би, из­му его и про­слав­лю его, дол­го­тою дней ис­пол­ню его и яв­лю ему спа­се­ние Мое. Живу­щий по­мо­щью Все­выш­не­го под кро­вом Бо­га небес­но­го во­дво­рит­ся. Ска­жет Гос­по­ду: «За­ступ­ник мой Ты и при­бе­жи­ще моё, Бог мой и упо­ваю на Него». Ибо Он из­ба­вит те­бя от се­ти лов­цов и от ве­сти тре­вож­ной. За пле­ча­ми Сво­и­ми со­кро­ет те­бя, и под кры­лья­ми Его бу­дешь на­де­ять­ся, – как ору­жие окру­жит те­бя ис­ти­на Его. Не убо­ишь­ся от стра­ха ноч­но­го, от стре­лы, ле­тя­щей днём; от опас­но­сти, во тьме блуж­да­ю­щей, от несча­стья и де­мо­на по­лу­ден­но­го. Па­дёт ря­дом с то­бою ты­ся­ча, и де­сять ты­сяч спра­ва от те­бя, но к те­бе не при­бли­зят­ся. Толь­ко оча­ми тво­и­ми по­смот­ришь и воз­да­я­ние греш­ни­ков уви­дишь. Ибо Ты, Гос­по­ди, на­деж­да моя! Все­выш­не­го сде­лал ты при­бе­жи­щем тво­им. Не под­сту­пит­ся к те­бе зло, и бич не при­бли­зит­ся к шат­ру тво­е­му, ибо Он Ан­ге­лам Сво­им за­по­ве­да­ет о те­бе со­хра­нить те­бя на всех пу­тях тво­их, – на ру­ках по­не­сут те­бя, что­бы ты не спо­ткнул­ся о ка­мень но­гою тво­ею. На ас­пи­да и ва­си­лис­ка на­сту­пишь и по­пи­рать бу­дешь льва и дра­ко­на. «Ибо на Ме­ня он упо­вал, и из­бав­лю его, при­крою его, ибо он по­знал имя Моё. При­зо­вёт Ме­ня, и услы­шу его, с ним Я в скор­би, из­бав­лю его и про­слав­лю его, дол­го­ден­стви­ем ис­пол­ню его и яв­лю ему спа­се­ние Моё».

И абие по­ет, или гла­го­лет ка­нон сей за преставльшагося:

И за­тем по­ет или чи­та­ет сле­ду­ю­щий ка­нон за преставившегося:

Глас 8. Песнь 1

Ир­мос: Во­ду про­шед яко су­шу, / и еги­пет­ска­го зла из­бе­жaв, / из­рaиль­тя­нин во­пи­я­ше: / из­бaви­те­лю и Бо­гу на­ше­му поим. Ир­мос: По во­де прой­дя, как по су­ше, / и еги­пет­ско­го раз­вра­ще­ния из­бе­жав, / из­ра­иль­тя­нин взы­вал: / «Из­ба­ви­те­лю и Бо­гу на­ше­му воспоем!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Отверз уста моя, Спа­се, сло­во ми по­даждь мо­ли­ти­ся, Ми­ло­сер­де, о пре­став­лен­нем, да по­ко­и­ши ду­шу его, Владыко. Отвер­зи уста мои, Спа­си­тель, / и по­дай мне сло­во мо­лит­вы, Ми­ло­серд­ный, / о ныне пре­ста­вив­шем­ся, / да упо­ко­ишь ду­шу его, Владыка.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Мертв быв пло­тию, Спа­се, и во гро­бе по­ло­жен с мерт­вы­ми, ду­шу ра­ба Тво­е­го по­кой в ме­сте злачне, яко Милосерд. Мертв Ты был, Спа­си­тель, по пло­ти / и во гро­бе по­ло­жен с мерт­вы­ми; / ду­шу ра­ба Тво­е­го упо­кой в ме­сте от­рад­ном, / как Милосердный.
Сла­ва: Мо­леб­ный глас мой услы­ши, Бо­же Трии­по­стасне, и учи­ни ду­шу пре­став­лен­на­го в нед­рех Ав­ра­ам­лих, Избавителю. Сла­ва: Мо­леб­ный глас мой услышь, / Бо­же Трии­по­стас­ный, / и во­дво­ри ду­шу пре­ста­вив­ше­го­ся / в нед­рах Ав­ра­амо­вых, о Искупитель!
И ныне: Ты, Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­це, Его­же без ис­ку­са му­же­ска за­чен­ши ро­ди­ла еси, мо­ли Сы­на Тво­е­го по­да­ти по­кой ра­бу Тво­е­му преставленному. И ныне: Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­ца, / Ко­го Ты, за­чав без об­ще­ния с му­жем, ро­ди­ла, / – Сы­на Тво­е­го, мо­ли по­дать по­кой / ра­бу Тво­е­му преставившемуся.

Песнь 3

Ир­мос: Небес­на­го кру­га Вер­хо­твор­че, Гос­по­ди, / и Церкве Зи­жди­те­лю, / Ты мене утвер­ди в люб­ви Тво­ей, / желa­ний крaю, вер­ных утвер­жде­ние, / едине Человеколюбче. Ир­мос: Небес­но­го сво­да Со­зда­тель, Гос­по­ди, / и Церк­ви Стро­и­тель, / Ты ме­ня утвер­ди в люб­ви к Те­бе, / пре­дел же­ла­ний, вер­ных утвер­жде­ние, / еди­ный Человеколюбец.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
В ме­сте злачне, в ме­сте по­койне, иде­же ли­цы свя­тых ве­се­лят­ся, ду­шу ра­ба Тво­е­го пре­став­лен­на­го по­кой, Хри­сте, Едине Милостиве. В ме­сте от­рад­ном, в ме­сте по­коя, / где сон­мы свя­тых ве­се­лят­ся, / ду­шу ра­ба Тво­е­го пре­ста­ви­ше­го­ся упо­кой, Хри­сте, / еди­ный милостивый.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Иде­же ли­цы свя­тых, та­мо вчи­ни, Вла­ды­ко, по­слу­жив­ша­го Те­бе всем серд­цем и воз­двиг­ша­го иго Твое на ра­мо свое, яко Един Вла­ды­ка жи­во­та и смерти. Где сон­мы свя­тых, ту­да во­дво­ри, Вла­ды­ка, / по­слу­жив­ше­го Те­бе всем серд­цем / и под­няв­ше­го на пле­чо свое иго Твое, / как еди­ный Вла­ды­ка жиз­ни и смерти.
Сла­ва: Небес­ный От­че Все­дер­жи­те­лю, и Сыне Еди­но­род­ный, и Ду­ше Свя­тый Ис­ход­ный, пре­зри умер­ша­го со­гре­ше­ния, и в Церк­ви пер­ве­нец все­ли его, сла­ви­ти Тя со все­ми уго­жд­ши­ми Тебе. Сла­ва: Небес­ный От­че, Все­дер­жи­тель, и Сын еди­но­род­ный, / и Дух Свя­той, ис­хо­дя­щий от От­ца! / Не взи­рай на со­гре­ше­ния умер­ше­го / и в Цер­ковь пер­вен­цев его все­ли / сла­вить Те­бя со все­ми, Те­бе угодившими.
И ныне: Яко Ма­ти Свя­тая Пре­свя­та­го Бо­га, Вла­ды­чи­це вся­че­ских, Ма­рие Бо­го­ро­ди­це, со все­ми свя­ты­ми Се­го мо­ли ду­шу по­ко­и­ти ра­ба Тво­е­го в Небес­ных селениих. И ныне: Как Ма­терь Свя­тая Пре­свя­то­го Бо­га, / Вла­ды­чи­ца все­го, Ма­рия Бо­го­ро­ди­ца, / со все­ми свя­ты­ми Его мо­ли / упо­ко­ить ду­шу ра­ба Тво­е­го в Небес­ных селениях.

Песнь 4

Ир­мос: Услы­шах, Гос­по­ди, / смот­ре­ния Тво­е­го тaин­ство, / ра­зу­мех де­ла Твоя / и про­слaвих Твое Божество. Ир­мос: Услы­шал я, Гос­по­ди, / о та­ин­стве Тво­е­го про­мыс­ла, / ура­зу­мел де­ла Твои, / и про­сла­вил Твоё Божество.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Соше­дый в пре­ис­под­няя, Хри­сте, со­воз­двигл еси умер­шия вся, и пре­став­ль­ша­го­ся от нас по­кой, Спа­се, яко щедр. Сой­дя в пре­ис­под­нюю, Хри­сте, / Ты воз­двиг с Со­бою умер­ших всех; / и пре­ста­вив­ше­го­ся от нас упо­кой, Спа­си­тель, / как милосердный.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Ник­то­же без гре­ха есть, ток­мо Ты Един, Вла­ды­ко: се­го ра­ди пре­став­лен­но­му и гре­хи оста­ви, и в рай то­го всели. Никто не без гре­ха, / кро­ме Те­бя еди­но­го Вла­ды­ки; / по­то­му и пре­ста­вив­ше­му­ся гре­хи от­пу­сти / и в рай его всели.
Сла­ва: Услы­ши, Тро­и­це Свя­тая, гла­сы мо­леб­ныя, при­но­си­мыя Те­бе в церк­ви о усоп­шем, и Бо­го­на­чаль­ным Тво­им све­том оза­ри ду­шу, омра­чен­ную су­ет­ны­ми привержении. Сла­ва: Услышь, Тро­и­ца Свя­тая, гла­сы мо­лит­вен­ные, / при­но­си­мые Те­бе в церк­ви об усоп­шем, / и бо­го­на­чаль­ным Тво­им све­том оза­ри ду­шу, / вол­на­ми су­е­ты омраченную.
И ныне: Ро­ди­ла еси, Пре­чи­стая, без му­же­ска се­мене, Бо­га со­вер­шен­на и Че­ло­ве­ка со­вер­шен­на, взем­лю­ща­го гре­хи на­ша, Де­во. То­го мо­ли, Гос­по­же, пре­став­ль­ше­му­ся ра­бу Тво­е­му по­да­ти покой. И ныне: Ро­ди­ла Ты, Пре­чи­стая, без се­ме­ни му­жа, / Бо­га со­вер­шен­но­го и Че­ло­ве­ка со­вер­шен­но­го, / подъ­ем­лю­ще­го гре­хи на­ши, Де­ва. / Его мо­ли, Гос­по­жа, / пре­ста­вив­ше­му­ся ра­бу Тво­е­му по­дать покой.

Песнь 5

Ир­мос: Про­све­ти нас по­ве­ле­нии Тво­и­ми, Гос­по­ди, / и мыш­цею Тво­ею вы­со­кою / Твой мир подaждь нам, Человеколюбче. Ир­мос: Про­све­ти нас по­ве­ле­ни­я­ми Тво­и­ми, Гос­по­ди, / и ру­кою Тво­ею воз­не­сен­ною / Твой мир по­дай нам, Человеколюбец.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Имый жи­во­та и смер­ти власть, пре­став­лен­на­го от нас по­кой, Хри­сте Бо­же, Ты бо еси всех, Спа­се, по­кой и живот. Имея над жиз­нью и смер­тью власть, / пре­ста­вив­ше­го­ся от нас упо­кой, Хри­сте Бо­же. / Ибо Ты, Спа­си­тель, всех по­кой и жизнь.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
На Тя, Спа­се, на­деж­ду воз­ложь, уме­рый оты­де от нас; Ты же, Гос­по­ди, ущед­ри его, яко Бог Многомилостив. На Те­бя, Спа­си­тель, на­деж­ду воз­ло­жив, / умер­ший ото­шел от нас; / Ты же, Гос­по­ди, сжаль­ся над ним, / как Бог многомилостивый.
Сла­ва: Про­све­ти нас, Три­свя­те, вос­пе­ва­е­мый Вла­ды­ко, мо­ля­щих­ся Те­бе, мир небес­ный при­я­ти, и в мир­ных се­лех ду­шу вчи­ни, от­шед­шую от вре­мен­ных в на­деж­де без­ко­неч­ныя жизни. Сла­ва: Про­све­ти нас, Три­свя­той, вос­пе­ва­е­мый Вла­ды­ка, / мо­ля­щих­ся Те­бе, да мир небес­ный при­мем, / и в мир­ных се­ле­ни­ях ду­шу во­дво­ри, / ото­шед­шую от вре­мен­но­го / в на­деж­де на без­ко­неч­ную жизнь.
И ныне: Шу­я­го сто­я­ния, Пре­чи­стая, из­ба­ви­ти пре­став­лен­на­го умо­ли Сы­на Тво­е­го, Де­во Гос­по­же, яко Спа­са и Бо­га на­ше­го Ма­ти сущая. И ныне: От сто­я­ния сле­ва из­ба­вить пре­ста­вив­ше­го­ся / умо­ли Сы­на Тво­е­го, Пре­чи­стая Де­во, Гос­по­жа, / как Спа­си­те­ля и Бо­га на­ше­го Ма­терь истинная.

Песнь 6

Ир­мос: Мо­лит­ву про­лию ко Гос­по­ду, / и То­му воз­ве­щу пе­ча­ли моя, / яко зол ду­ша моя ис­пол­ни­ся, / и жи­вот мой аду при­бли­жи­ся, / и мо­лю­ся яко Иона: / от тли, Бо­же, воз­ве­ди мя. Ир­мос: Я про­лью мо­лит­ву к Гос­по­ду / и Ему воз­ве­щу пе­ча­ли мои, / ибо зол ду­ша моя пре­ис­пол­ни­лась / и жизнь моя ко аду при­бли­зи­лась, / и мо­люсь я, как Иона: / «От по­ги­бе­ли, Бо­же, из­ве­ди меня!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Ада ис­про­верг, Вла­ды­ко, вос­кре­сил еси умер­шия от ве­ка: и ныне пре­став­лен­на­го от нас, в нед­ро Ав­ра­ам­ле Ты, Бо­же, все­ли, пре­гре­ше­ния вся от­пу­стив, яко Милосерд. Ад нис­про­верг­нув, Вла­ды­ка, / вос­кре­сил Ты умер­ших от ве­ка; / и ныне пре­ста­вив­ше­го­ся от нас / в нед­ро Ав­ра­амо­во Ты, Бо­же, все­ли, / все со­гре­ше­ния его про­стив, как милосердный.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Запо­ведь, юже ми дал еси, Бо­же, пре­сту­пих и смер­тен бых, но Ты, Бо­же, со­ше­дый во гроб и ду­ши яже от ве­ка вос­кре­си­вый, не воз­ста­ви мене, Вла­ды­ко, на му­че­ние, но на по­кой, пре­став­лен­ный во­пи­ет Те­бе с на­ми, Многомилостиве. «Запо­ведь, ко­то­рую Ты дал мне, Бо­же, / я пре­сту­пил и смерт­ным стал. / Но Ты, Бо­же, со­шед­ший во гроб / и ду­ши су­щих от ве­ка вос­кре­сив­ший, / не воз­двиг­ни ме­ня, Вла­ды­ка, на му­че­ние, но на по­кой», / – пре­ста­вив­ший­ся взы­ва­ет Те­бе на­ши­ми уста­ми, Многомилостивый.
Сла­ва: Мо­лим Тя, Без­на­чальне От­че и Сыне и Ду­ше Свя­тый, зло­бою ду­шезлоб­на­го ми­ра озлоб­лен­ную и к Те­бе, Зи­жди­те­лю, пре­шед­шую ду­шу во адо­во дно не от­ри­ни, Бо­же Спа­се мой. Сла­ва: Мо­лим Те­бя, От­че Без­на­чаль­ный, / и Сын, и Дух Свя­той: / злом ду­ше­гу­би­тель­но­го мi­ра из­ну­рен­ную / и к Те­бе, Со­зда­тель, пе­ре­шед­шую ду­шу / на дно ада не от­ринь, / Бо­же, Спа­си­тель мой.
И ныне: С небе­се Хри­стос Бог наш, яко дождь на ру­но, Пре­чи­стая, сни­де на Тя, на­паяя весь мир и из­су­шая вся без­бож­ныя по­то­ки, на­вод­ня­яй всю зем­лю ра­зу­мом Сво­им, Прис­но­де­во; То­го мо­ли да­ти по­кой пре­став­лен­но­му ра­бу Твоему. И ныне: С неба Хри­стос Бог наш, как дождь на ру­но, / со­шел на Те­бя, Пре­чи­стая, / оро­шая весь мiр и ис­су­шая все без­бо­жия по­то­ки, / на­вод­няя всю зем­лю по­зна­ни­ем Сво­им. / Его мо­ли, Прис­но­де­ва, дать по­кой / пре­ста­вив­ше­му­ся ра­бу Твоему.

Кондак, глас 8

Со свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, ду­шу ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея], / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная. Со свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­шу ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей], / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.
Икос: Сам един еси без­смерт­ный, / со­тво­ри­вый и со­зда­вый че­ло­ве­ка: / зем­нии убо от зем­ли со­зда­хом­ся, / и в зем­лю ту­юж­де пой­дем, / яко­же по­ве­лел еси, со­зда­вый мя и ре­кий ми: / яко зем­ля еси, и в зем­лю оты­де­ши: / амо­же вси че­ло­ве­цы пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние тво­ря­ще песнь: / ал­ли­лу­ия. [Три­жды.] Икос: Ты Сам – один бес­смерт­ный, / со­тво­рив­ший и со­здав­ший че­ло­ве­ка: / мы же, смерт­ные, из зем­ли бы­ли со­зда­ны, / и в ту же зем­лю пой­дем, / как по­ве­лел Ты, со­здав ме­ня и ска­зав мне: / «Ты зем­ля, и в зем­лю отой­дешь», / ку­да все мы, смерт­ные, пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние пре­тво­ряя в песнь «Ал­ли­лу­ия!»

Песнь 7

Ир­мос: От Иудеи до­шед­ше от­ро­цы, / в Ва­ви­лоне ино­гдa, / ве­рою Тро­и­че­скою плa­мень пещ­ный по­прa­ша, по­ю­ще: / от­цев Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Ир­мос: Из Иудеи при­шед­шие юно­ши / в Ва­ви­лоне неко­гда / ве­рою в Тро­и­цу по­пра­ли пла­мя пе­чи, вос­пе­вая: / «Бо­же от­цов на­ших, бла­го­сло­вен Ты!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Вла­ды­ко Хри­сте Бо­же, егда хо­ще­ши су­ди­ти ми­ру, по­ща­ди ду­шу ра­ба Тво­е­го, его­же от нас при­ял еси, во­пи­ю­ща­го: отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Вла­ды­ка Хри­сте Бо­же! / Ко­гда Ты бу­дешь мiр су­дить, / по­ща­ди ду­шу ра­ба Тво­е­го, / ко­то­ро­го от нас Ты при­нял, взы­ва­ю­ще­го: / «От­цов на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
В пи­щи рай­стей, иде­же пра­вед­ных ду­ши ве­се­лят­ся, по­слу­жив­ших Те­бе, при­чти с ни­ми, Хри­сте, ду­шу ра­ба Тво­е­го, вос­пев­ша­го: отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. В усла­де рай­ской, где ве­се­лят­ся / ду­ши пра­вед­ных по­слу­жив­ших Те­бе, Хри­сте, / со­при­чти к ним ду­шу ра­ба Тво­е­го, вос­пев­ша­го: / «От­цов на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!»
Сла­ва: Иудей­ския три от­ро­ки спа­сый во ог­ни, в Три­ех Ли­цех вос­пе­тый, из­ба­ви ог­ня веч­на­го усоп­ша­го, вос­пев­ша­го Ти вер­но: отец на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен еси. Сла­ва: Трех иудей­ских от­ро­ков спас­ший во огне, / в трех Ли­цах вос­пе­тый! / Из­бавь от ог­ня веч­но­го усоп­ше­го, вос­пев­ше­го Те­бе с ве­рою: / «От­цов на­ших Бо­же, бла­го­сло­вен Ты!»
И ныне: Ис­а­иа Тя Жезл на­ре­че, Чи­стая, Да­ни­ил же Го­ру Несе­ко­мую, Ие­зе­ки­иль же Дверь, из Неяже прой­де Хри­стос, мы же Тя, Ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу име­ну­ю­ще, величаем. И ныне: Ис­а­ия жез­лом Те­бя, Чи­стая, на­рек, / Да­ни­ил же – го­рой нерас­се­ка­е­мой, / Ие­зе­ки­иль же две­рью, чрез ко­то­рую про­шел Хри­стос; / мы же Те­бя ис­тин­ной Бо­го­ро­ди­цей име­нуя, величаем.

Песнь 8

Ир­мос: Сед­ме­ри­цею пещь хал­дей­ский му­чи­тель / Бо­го­че­сти­вым неистов­но раз­жже, / си­лою же луч­шею спа­се­ны сия ви­дев, / Твор­цу и Из­ба­ви­те­лю во­пи­я­ше: / от­ро­цы, бла­го­сло­ви­те, / свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: Се­ми­крат­но печь / Хал­дей­ский вла­сти­тель / для чту­щих Бо­га в неистов­стве раз­жег; / но си­лой выс­шею спа­сен­ны­ми их уви­дев, / к Твор­цу и Из­ба­ви­те­лю взы­вал: / «От­ро­ки бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки вос­пе­вай­те, / лю­ди пре­воз­но­си­те во все века!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Скон­чав те­че­ние и к Те­бе при­бе­гох, Гос­по­ди, пре­став­лен­ный во­пи­ет ныне, пре­гре­ше­ния оста­ви, Хри­сте Бо­же, и не осу­ди мене, егда хо­ще­ши су­ди­ти всем, вер­но бо Те­бе взы­вах: вся де­ла Гос­под­ня, Гос­по­да пой­те и пре­воз­но­си­те Его во веки. «Скон­чав свой путь, к Те­бе при­бег я, Гос­по­ди», – пре­ста­вив­ший­ся взы­ва­ет ныне, – / «со­гре­ше­ния от­пу­сти мне, Хри­сте Бо­же, / и не осу­ди ме­ня, ко­гда бу­дешь всех су­дить, / ибо я с ве­рою Те­бе взы­вал: / Все тво­ре­ния Гос­под­ни, Гос­по­да пой­те / и пре­воз­но­си­те Его вовеки!»
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Понес­ша­го, Вла­ды­ко, иго Твое на ра­ме Сво­ем, и бре­мя Твое лег­кое, аще и не все­гда, оба­че в ме­сте пре­по­доб­ных Тво­их все­ли ду­шу его, вос­пев­ша­го Те­бе, Хри­сте Спа­се: от­ро­цы бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы вос­пой­те, лю­дие пре­воз­но­си­те Его во веки. Носив­ше­го на пле­че сво­ем, хо­тя и не все­гда, / иго Твое и бре­мя Твое лег­кое, Вла­ды­ка, / все же в ме­сте пре­по­доб­ных Тво­их все­ли ду­шу его, / вос­пев­ше­го Те­бе, Хри­сте Спа­си­тель: / «От­ро­ки, бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки, вос­пе­вай­те, / лю­ди, пре­воз­но­си­те Его вовеки!»
Бла­го­сло­вим От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, Господа. Бла­го­сло­вим От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха Господа.
Безна­чаль­ная Тро­и­це Свя­тая, Бо­же От­че и Сыне и Ду­ше Свя­тый, в ли­це свя­тых при­чти ду­шу пре­став­лен­на­го ра­ба Тво­е­го и ог­ня веч­на­го из­ба­ви, да Тя хва­лит, вос­пе­вая во ве­ки: от­ро­цы бла­го­сло­ви­те, свя­щен­ни­цы вос­пой­те, лю­дие пре­воз­но­си­те Его во веки. Безна­чаль­ная Тро­и­ца Свя­тая, Бо­же, / От­че, и Сын, и Дух Свя­той! / к сон­му свя­тых при­чти ду­шу пре­ста­вив­ше­го­ся ра­ба Тво­е­го / и от ог­ня веч­но­го его из­бавь, / да вос­хва­ля­ет Те­бя, во­ве­ки вос­пе­вая: «От­ро­ки, бла­го­слов­ляй­те, свя­щен­ни­ки, вос­пе­вай­те, / лю­ди, пре­воз­но­си­те Его вовеки!»
И ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. И ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Тя, Де­во, про­ро­че­стии ли­цы про­ре­ко­ша, про­зря­ще бо Тя про­зор­ли­вы­ма очи­ма: ов убо жезл на­ре­че Тя, ин же дверь во­сточ­ную, ов же го­ру че­ло­ве­ки несе­ко­мую. Мы же ис­по­ве­ду­ем Тя во­ис­тин­ну Бо­го­ро­ди­цу, Бо­га вся­че­ских рожд­шую, Его­же мо­ли упо­ко­и­ти пре­став­лен­на­го во ве­ки вся. О Те­бе, Де­ва, про­ро­ков сон­мы про­рек­ли, / ибо пред­ви­де­ли Те­бя про­зор­ли­вы­ми оча­ми: / так, один жез­лом на­рек Те­бя, / дру­гой же – две­рью во­сточ­ной, / а иной – го­рой, людь­ми нерас­се­ка­е­мой. / Мы же ис­по­ве­ду­ем Те­бя ис­тин­ною Бо­го­ро­ди­цей, ро­див­шей Бо­га всех; / Его мо­ли упо­ко­ить пре­ста­вив­ше­го­ся на все века.

Песнь 9

Ир­мос: Ужа­се­ся о сем Небо, / и зем­ли уди­ви­ша­ся кон­цы, / яко Бог яви­ся че­ло­ве­ком плот­ски, / и чре­во Твое бысть про­стран­ней­шее Небес. / Тем Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Ан­ге­лов и че­ло­век чи­но­на­ча­лия величают. Ир­мос: Изу­ми­лось то­му небо, / и ужас­ну­лись пре­де­лы зем­ли, / что явил­ся лю­дям Бог во пло­ти, / и чре­во Твое ста­ло про­стран­нее небес. / По­то­му Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, / сон­мы Ан­гель­ские и че­ло­ве­че­ские величают.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Иис­у­се Бо­же мой, Спа­се, Адам­ле Ты взял еси пре­ступ­ле­ние и смер­ти вку­сил еси, да че­ло­ве­ки от нея сво­бо­ди­ши, Ми­ло­сер­де. Тем­же мо­лим Тя, Ми­ло­сти­ве: пре­став­лен­на­го по­кой, яко Благ, во дво­рех свя­тых Тво­их, яко Един Все­б­ла­гий и Милосердый. Иис­у­се, Бо­же мой, Спа­си­тель! / Ты взял на Се­бя пре­ступ­ле­ние Ада­ма / и вку­сил смер­ти, Ми­ло­серд­ный, / что­бы лю­дей от нее осво­бо­дить. / По­то­му мо­лим Те­бя, Ми­ло­сти­вый: / пре­ста­вив­ше­го­ся упо­кой по Сво­ей Бла­го­сти, / во дво­рах свя­тых Тво­их, / как еди­ный все­бла­гой и милосердный.
Стих: По­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ша­го ра­ба Тво­е­го [или усоп­шия ра­бы Тво­ея]. При­пев: Упо­кой, Гос­по­ди, ду­шу усоп­ше­го ра­ба Тво­е­го [или: усоп­шей ра­бы Тво­ей].
Несть ник­то­же, Ми­ло­сер­де, иже не со­гре­ши в че­ло­ве­цех, ток­мо Ты Един, Иису­се Хри­сте, взем­ляй гре­хи все­го ми­ра. Тем­же, очи­стив ра­ба Тво­е­го от пре­гре­ше­ний, вчи­ни во свя­тых Тво­их дво­рех: Ты бо жи­вот еси и по­кой, и свет, и ве­се­лие всех, Те­бе благоугодивших. Нет ни­ко­го, о Ми­ло­серд­ный, / кто бы сре­ди лю­дей не со­гре­шил, / толь­ко Ты один, Иису­се Хри­сте, все­го мi­ра гре­хи подъ­ем­лю­щий. / По­то­му, очи­стив ра­ба Тво­е­го от со­гре­ше­ний, / по­се­ли его во свя­тых Тво­их дво­рах;: / ибо Ты – жизнь, и по­кой, и свет, / и ве­се­лие всех, Те­бе благоугодивших.
Сла­ва: Уди­ви­ся все есте­ство че­ло­ве­че­ское, ка­ко Без­на­чаль­на­го От­ца Сын сый Еди­но­род­ный, плоть от Де­вы дей­ством Свя­та­го Ду­ха при­ял еси, и по­стра­дал еси яко че­ло­век, да умер­шия ожи­ви­ши. Тем и пре­став­лен­на­го ныне от нас, при­леж­но мо­лим Тя, во стране жи­вых, яко Благ, всели. Сла­ва: Уди­ви­лось все есте­ство че­ло­ве­че­ское, / как Ты, Без­на­чаль­но­го От­ца Сын еди­но­род­ный / при­нял от Де­вы плоть дей­стви­ем Свя­то­го Ду­ха, / и по­стра­дал как че­ло­век, что­бы умер­ших ожи­вить. / По­то­му при­леж­но мо­лим Те­бя: / и пре­ста­вив­ше­го­ся ныне от нас, / во стра­ну жи­вых, как Бла­гой, всели.
И ныне: Неве­сту Тя на­ри­ца­ем, Пре­чи­стая, От­ца неви­ди­ма­го, и Ма­терь Сы­на, из Те­бе Ду­хом Свя­тым во­пло­щен­на­го, и мо­леб­ни­цу Тя о усоп­шем ра­бе Тво­ем пред­ла­га­ем: Те­бе бо По­мощ­ни­цу има­мы, зем­нии, и лю­бо­вию по­ю­ще Тя величаем. И ныне: Неве­стой Те­бя на­зы­ва­ем, Пре­чи­стая, От­ца неви­ди­мо­го / и Ма­те­рью Сы­на, от Те­бя Ду­хом Свя­тым во­пло­щен­но­го, / и как на Мо­лит­вен­ни­цу о ра­бе Тво­ем усоп­шем на Те­бя мы упо­ва­ем; / ибо в Те­бе мы, зем­ные, По­мощ­ни­цу име­ем / и с лю­бо­вью вос­пе­вая, Те­бя величаем.
Та­же, До­стой­но есть яко во­ис­тин­ну / бла­жи­ти Тя, Бо­го­ро­ди­цу, / Прис­нобла­жен­ную и Пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу Тя величаем. За­тем, До­стой­но есть во­ис­ти­ну / про­слав­лять Те­бя, Бо­го­ро­ди­цу, / веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную / и Ма­терь Бо­га на­ше­го. / Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Чтец: Свя­тый Бо­же, Свя­тый Креп­кий, Свя­тый Без­смерт­ный, по­ми­луй нас. Три­жды. Чтец: Свя­той Бо­же, Свя­той Креп­кий, Свя­той Бес­смерт­ный, по­ми­луй нас. (3)
Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, и ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Пре­свя­тая Тро­и­це, по­ми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи на­ша; Вла­ды­ко, про­сти без­за­ко­ния на­ша; Свя­тый, по­се­ти и ис­це­ли немо­щи на­ша, имене Тво­е­го ради. Пре­свя­тая Тро­и­ца, по­ми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи на­ши; Вла­ды­ка, про­сти без­за­ко­ния на­ши; Свя­той, по­се­ти и ис­це­ли немо­щи на­ши, име­ни Тво­е­го ради.
Госпо­ди, по­ми­луй, три­жды. Госпо­ди, по­ми­луй. (3)
Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, и ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на Небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго. Отче наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.
Иерей воз­гла­ша­ет: Яко Твое есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Ибо Твоё есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Кли­ри­цы: Аминь. Хор: Аминь.

Тро­парь, глас 6

Един есте­ством сый Жи­во­тво­рец, Хри­сте, / и бла­го­сти во­ис­тин­ну неиз­сле­ди­мая пу­чи­но, / ныне пре­став­ль­ша­го­ся ра­ба Тво­е­го [или ра­бу Твою] Цар­ствия Тво­е­го спо­до­би. / Ты бо Един еси име­яй мно­же­ство щед­рот и безсмертие. Один по есте­ству Жи­во­тво­рец, Хри­сте, / и бла­го­сти во­ис­ти­ну непо­сти­жи­мая пу­чи­на, / ныне пре­ста­вив­ше­го­ся ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей] Цар­ствия Тво­е­го спо­до­би: / ибо Ты один име­ешь / мно­же­ство щед­рот и безсмертие.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ис­точ­ник жи­во­та рожд­шая, Вла­ды­чи­це, / Из­ба­ви­те­ля ми­ру Иису­са Гос­по­да, / То­го при­леж­но мо­ли / без­ко­неч­на­го жи­во­та пре­став­ль­ша­го­ся ныне ра­ба Тво­е­го [или ра­бу Твою] спо­до­би­ти. / Ты бо хри­сти­ан Еди­на еси из­вест­ней­шая Помощница. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Ис­точ­ник жиз­ни ро­див­шая, Вла­ды­чи­ца, / – Ис­ку­пи­те­ля мi­ра, Иису­са Гос­по­да, / Его при­леж­но мо­ли без­ко­неч­ной жиз­ни удо­сто­ить / пре­ста­вив­ше­го­ся ныне ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей], / ибо Ты од­на – хри­сти­ан вер­ней­шая Помощница.
Та­же, Гос­по­ди, по­ми­луй (12). Госпо­ди, по­ми­луй (12).

И сле­ду­ю­щую молитву

Помя­ни, Гос­по­ди Бо­же наш, в ве­ре и на­деж­ди жи­во­та веч­на­го пре­став­ль­ша­го­ся ра­ба Тво­е­го, бра­та на­ше­го [или пре­став­ль­шу­ю­ся ра­бу Твою, сест­ру на­шу] (имя­рек), и яко Благ и Че­ло­ве­ко­лю­бец, от­пу­ща­яй гре­хи, и по­треб­ля­яй неправ­ды, осла­би, оста­ви и про­сти вся воль­ная его [или ея] со­гре­ше­ния и неволь­ная, из­ба­ви его [или ю] веч­ныя му­ки и ог­ня ге­ен­ска­го, и да­руй ему [или ей] при­ча­стие и на­сла­жде­ние веч­ных Тво­их бла­гих, уго­то­ван­ных лю­бя­щим Тя. Аще бо и со­гре­ши, но не от­сту­пи от Те­бе, и несум­нен­но во От­ца и Сы­на и Свя­та­го Ду­ха, Бо­га Тя в Тро­и­це сла­ви­ма­го, ве­ро­ва, и Еди­ни­цу в Тро­и­це и Тро­и­цу во Един­стве, пра­во­слав­но да­же до по­след­ня­го сво­е­го из­ды­ха­ния ис­по­ве­да. Тем­же ми­ло­стив то­му [или той] бу­ди, и ве­ру, яже в Тя вме­сто дел вме­ни, и со свя­ты­ми Тво­и­ми яко Щедр упо­кой. Несть бо че­ло­ве­ка, иже по­жи­вет и не со­гре­шит, но ты Един еси кро­ме вся­ка­го гре­ха, и прав­да Твоя, прав­да во ве­ки, и Ты еси Един Бог ми­ло­сти и щед­рот, и че­ло­ве­ко­лю­бия, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, ныне и прис­но и во ве­ки веков. Помя­ни, Гос­по­ди, Бо­же наш, в ве­ре и на­деж­де на жизнь веч­ную пре­ста­вив­ше­го­ся ра­ба Тво­е­го, бра­та на­ше­го [или пре­ста­вив­шу­ю­ся ра­бу Твою, сест­ру на­шу] (имя), и как Бла­гой и Че­ло­ве­ко­лю­бец, про­ща­ю­щий гре­хи и ис­треб­ля­ю­щий неправ­ды, от­пу­сти, оставь и про­сти все воль­ные его [или: её] со­гре­ше­ния и неволь­ные. Из­бавь его [или: её] от веч­ной му­ки и ог­ня ге­ен­ны и да­руй ему [или: ей] при­ча­стие и на­сла­жде­ние веч­ных Тво­их благ, уго­то­ван­ных лю­бя­щим Те­бя. Ибо хо­тя он [или: она] и со­гре­шал[а], но не от­сту­пил[а] от Те­бя и без со­мне­ний ве­ро­вал[а] в От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, в Те­бя, Бо­га, в Тро­и­це про­слав­ля­е­мо­го, и Еди­ни­цу в Тро­и­це и Тро­и­цу во Един­стве да­же до по­след­не­го сво­е­го вздо­ха пра­во­слав­но ис­по­ве­до­вал[а]. По­это­му будь ми­ло­стив к нему [или ней], и ве­ру в Те­бя вме­сто дел ему [или ей] за­чти, и со свя­ты­ми Тво­и­ми, как Ми­ло­серд­ный, упо­кой. Ибо нет че­ло­ве­ка, ко­то­рый по­жи­вёт и не со­гре­шит, но Ты Один без вся­ко­го гре­ха, и прав­да Твоя – прав­да во­ве­ки, и Ты Один Бог ми­ло­сти, и со­стра­да­ния, и че­ло­ве­ко­лю­бия, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь.
Кли­ри­цы: Аминь. Хор: Аминь.
Иерей: Премудрость. Иерей: Премудрость.
[Свя­щен­ник: Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, спа­си нас!]
Кли­ри­цы: Чест­ней­шую Хе­ру­вим / и слав­ней­шую без срав­не­ния Се­ра­фим, / без ис­тле­ния Бо­га Сло­ва рожд­шую, / су­щую Бо­го­ро­ди­цу Тя величаем. Хор: Че­стью выс­шую Хе­ру­ви­мов / и несрав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, / дев­ствен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, / ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя величаем.
Иерей: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе.
Кли­ри­цы: Сла­ва От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь. Госпо­ди, по­ми­луй (три­жды). Благослови. Хор: Сла­ва От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, и ныне, и все­гда, и во ве­ки ве­ков. Аминь. Госпо­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.

От­пуст

Воскре­сый из мерт­вых, Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя Сво­ея Ма­те­ре, свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных Апо­стол, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных отец на­ших и всех свя­тых, ду­шу от нас пре­став­ль­ша­го­ся ра­ба Сво­е­го [или пре­став­ль­ши­я­ся ра­бы Сво­ея] (имя­рек), в се­ле­ни­их пра­вед­ных учи­нит, в нед­рех Ав­ра­ама упо­ко­ит и с пра­вед­ны­ми со­при­чтет, и нас по­ми­лу­ет, яко Благ и Человеколюбец. (Над жи­вы­ми и мерт­вы­ми вла­ды­че­ству­ю­щий), Вос­крес­ший из мёрт­вых Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, по мо­лит­вам Пре­чи­стой Сво­ей Ма­те­ри, свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных Апо­сто­лов, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных от­цов на­ших, и всех свя­тых Сво­их, ду­шу от нас пре­ста­вив­ше­го­ся ра­ба Сво­е­го [или пре­ста­вив­шей­ся ра­бы Сво­ей] (имя), в се­ле­ни­ях пра­вед­ных во­дво­рит, в нед­рах Ав­ра­ама упо­ко­ит и к пра­вед­ным со­при­чтет, а нас по­ми­лу­ет, как Бла­гой и Человеколюбец.
Кли­ри­цы: Аминь. Хор: Аминь.
Иерей же гла­го­лет: Во бла­жен­ном успе­нии веч­ный по­кой по­даждь, Гос­по­ди, усоп­ше­му ра­бу Тво­е­му [или усоп­шей ра­бе Тво­ей] (имя­рек), и со­тво­ри ему [или ей] веч­ную память. Иерей: Во бла­жен­ном успе­нии веч­ный по­кой по­дай, Гос­по­ди, усоп­ше­му ра­бу Тво­е­му [или усоп­шей ра­бе Тво­ей] (имя), и со­тво­ри ему [или ей] веч­ную память.
От­пев­ше же три­жды: Веч­ная па­мять, от­хо­дят во своя си. Пев­цы по­ют три­жды: Веч­ная память.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки