Чин присоединения римо-католиков

Кано­ни­че­ская справка

Не суще­ствует единой для всей Церкви прак­тики чино­при­ема лати­нян. На святой горе Афон они при­ни­ма­ются чрез таин­ство Кре­ще­ния, как иска­жа­ю­щие учение о Святой Троице. В Рус­ской Церкви такая же прак­тика суще­ство­вала до Мос­ков­ского Собора 1666–1667 гг., поста­но­вив­шего при­ни­мать их через Миро­по­ма­за­ние. Однако, в XVIII веке реше­нием Синода было поста­нов­лено при­ни­мать этих ере­ти­ков чрез таин­ство Пока­я­ния. Сейчас в Рус­ской Церкви также не суще­ствует еди­но­об­ра­зия в при­ня­тии лати­нян (учение кото­рых пре­тер­пело кар­ди­наль­ные пере­мены по срав­не­нию с XIX веком в сто­рону уда­ле­ния от Еван­ге­лия) и для уяс­не­ния того, как должно при­со­еди­нять ере­тика, сле­дует обра­щаться к пра­вя­щему епи­скопу.


ЧИНО­ПО­СЛЕ­ДО­ВАНIЕ

Архiе­рей или iерей, при­хо­дя­щаго да испы­та­етъ, како разу­ме­етъ ученiе Римско-Латин­скiя церкве: таже пока­жетъ ему отли­чiе онаго отъ ученiя Пра­во­слав­ныя Церкве.

По доволь­немъ же испы­танiи и настав­ленiи, пове­литъ ему испо­ве­дати вся грехи, елики отъ юности своея памят­ству­етъ. Раз­ре­шенiя, по испо­веди, не пода­етъ ему. Въ часъ же при­со­еди­ненiя постав­ля­етъ его при входе въ цер­ковь. Архiе­рей, одеянъ въ мантiю, епiтрахiль, омо­форъ и мiтру, или iерей, оде­ян­ный въ епiтрахiль и фелонь, ста­нетъ близь цер­ков­ныхъ дверей, и жела­ю­щаго быти пра­во­слав­нымъ хрiстiа­ни­номъ вопро­ша­етъ:

Хощеши ли отре­щися отъ погре­шенiй и непра­во­стей римско-латин­скаго испо­ве­данiя ?

Ответъ: Хощу.

Вопро­шенiе: Хощеши ли прiити въ соеди­ненiе веры пра­во­славно-кафо­ли­че­скiя?

Ответъ: Хощу.

Тогда пред­сто­я­тель бла­го­слов­ля­етъ его, гла­голя:

Во имя Отца, и Сына, и Свя­таго Духа, Аминь.

И воз­ло­живъ руку на при­к­ло­нен­ную главу его, дiа­кону рекшу: Гос­поду помо­лимся, и клиру: Гос­поди, поми­луй, чтет молитву сiю:

Господи Боже истины, призри на раба Твоего (имя рекъ), ищу­щаго при­бег­нути ко святей Твоей пра­во­слав­ней Церкви и подъ кро­вомъ Ея сохра­ни­тися. Обрати его отъ заблуж­денiя преж­няго пути его ко истин­ней яже въ Тя вере, и подаждь ему бла­го­дать, еже ходити въ запо­ве­дехъ Твоихъ. Да будутъ очи Твои взи­ра­юще на него мило­стiю выну, и уши твои, еже слы­шати гласъ моленiя его, и тако да сопри­чтится ко избран­ному Твоему стаду. Тя бо поютъ вся силы небес­ныя, и Твоя есть слава, Отца и Сына и Свя­таго Духа, во веки вековъ. Аминь.

По молитве сей, вопро­ша­етъ прiем­ли­маго:

Отри­ца­е­шися ли непра­ваго ученiя, аки бы для изоб­ра­женiя дог­мата о исхож­денiи Свя­таго Духа не довле­етъ Самаго Христа Спа­си­теля изре­ченiе: Иже отъ Отца исхо­дитъ, и аки бы потребно к сему слову Хри­стову при­бав­ленiе: и отъ Сына?

Ответъ: Отри­ца­юся.

Вопросъ: Отри­ца­е­шися ли непра­ваго мненiя, аки бы не довле­етъ испо­ве­дати Главою Все­лен­скiя Церкве Гос­пода нашего Iисуса Христа, и аки бы глава всея Церкве есть рим­скiй епи­скопъ?

Ответъ: Отри­ца­юся.

Вопросъ: Отри­ца­е­шися ли непра­ваго мненiя, аки бы святiи апо­столи не равную власть духов­ную полу­чиша от Гос­пода нашего Iисуса Христа, но кня­земъ ихъ бяше святый апо­столъ Петръ, и аки бы единъ рим­скiй епи­скопъ есть пре­ем­никъ его, и аки бы не суть равни рим­скому епи­скопу пре­ем­ницы апо­столь­стiи, епи­скопи иеру­са­лим­скiй, антиохiй­скiй, алек­сан­дрiй­скiй и друзiи?

Ответъ: Отри­ца­юсь.

Вопросъ: Отсту­па­еши ли отъ согласiя съ теми, иже рим­скаго папу мнятъ вышша быти Все­лен­скихъ Собо­ровъ и непо­гре­шима?

Ответъ: Отсту­паю отъ тако­ваго мненiя.

Вопросъ: Отри­ца­е­шися ли про­чихъ ученiй латин­скаго веро­ис­по­ве­данiя, древ­нихъ и новыхъ, яже слову Божию, истин­ному Пре­данiю Цер­ков­ному и опре­де­ленiямъ Седми все­лен­скихъ Собо­ров про­тивна суть?

Ответъ: Отри­ца­юся.

Вопросъ: Жела­еши ли убо соеди­ни­тися Святей, Пра­во­слав­ней, Кафо­ли­че­стей, Восточ­ней Церкви?

Ответъ: Желаю отъ всего моего сердца.

Вопросъ: Веру­еши ли, и како, во Еди­наго Бога, въ Троице сла­ви­маго, и покло­ня­е­шися ли Ему?

Ответъ: Верую во Еди­наго Бога, въ Троице сла­ви­маго, Отца и Сына и Свя­таго Духа, и покла­ня­юся Ему.

И сотво­ривъ земной поклонъ, чтетъ сим­волъ веры.

Посемъ пред­сто­я­тель гла­го­летъ:

Бла­го­сло­венъ Богъ, про­све­щаяй вся­каго чело­века, гря­ду­щаго въ мiръ.

И при­со­еди­ня­е­мого вопро­шает:

Пра­вила апо­столь­скiя и на седми Все­лен­скихъ и девяти Помест­ныхъ Собо­рехъ утвер­жден­ныя, и прочая Пра­во­слав­ныя Церкве пре­данiя и уставы прiем­леши ли?

Ответъ: Прiемлю.

Вопросъ: Испо­ве­ду­еши ли, яко книги Боже­ствен­наго Писанiя, по разу­менiю, еже содер­житъ Пра­во­слав­ная Цер­ковь, прiи­мати и тол­ко­вати подо­бает?

Ответъ: Прiемлю и изъ­яв­ляю, яко тако над­ле­житъ быти.

Вопросъ: Веру­еши ли, яко душамъ пре­став­ль­шихся не огнь чисти­лищ­ный что поль­зу­етъ, иже не суще­ству­етъ, но вели­кую ослабу и отраду при­но­сятъ мило­стыни и молитвы за нихъ, наи­паче же Бес­кров­ная Жертва?

Ответъ: Верую и прiемлю.

Вопросъ: Испо­ве­ду­еши ли, яко Церкви Пра­во­славно-Кафо­ли­че­стей Глава есть Гос­подь нашъ Iисусъ Хри­стосъ, и постав­ля­е­мымъ отъ Духа Свя­таго пас­ты­ремъ обе­ща­еши ли нели­це­мер­ное послу­шанiе?

Ответъ: Испо­ве­дую, и пас­ты­ремъ Церкве Пра­во­слав­ныя пови­но­ва­тися обещаю.

Посемъ пред­сто­я­тель пода­етъ при­со­еди­ня­е­мому конецъ омо­фора, аще свя­ти­тель, или конецъ епи­тра­хили, аще иерей, и гла­го­летъ:

Вниди въ Цер­ковь Пра­во­слав­ную, и совер­шенно отри­нув заблуж­де­ниiя, въ нихже былъ еси, чти Отца Все­дер­жи­теля, Сына Его Iисуса Христа, и Духа Свя­таго, иже отъ Отца исхо­дитъ, Троицу еди­но­сущ­ную и нераз­дель­ную.

И тако введъ, постав­ля­етъ его предъ амво­номъ, идеже на столе поло­жени суть Крестъ и Еван­гелiе. Иду­щимъ же имъ, поется пса­ломъ 66:

Боже, ущедри ны и бла­го­слови ны, про­свети лице Твое на ны и поми­луй ны: познати на земли путь Твой, во всехъ язы­цехъ спа­сенiе Твое. Да испо­ве­дятся Тебе людiе, Боже: да испо­ве­дятся Тебе людiе вси. Да воз­ве­се­лятся и да воз­ра­ду­ются языцы: яко судиши людемъ пра­во­стiю и языки на земли наста­виши. Да испо­ве­дятся Тебе людiе, Боже, да испо­ве­дятся Тебе людiе вси. Земля даде плодъ свой: бла­го­слови ны, Боже Боже нашъ, бла­го­слови ны, Боже: и да убо­ятся Его вси концы земли.

Таже пред­сто­я­тель пове­литъ ему колена пре­кло­нити и гла­го­летъ самъ стихи сiя:

Посли Духъ Твой, и сози­ждутся, и обно­виши лице Земли.

Спаси раба Твоего, Боже мой, упо­ва­ю­щаго на Тя.

Буди ему, Гос­поди, столпъ кре­по­сти отъ лица вражiя.

Гос­поди, услыши молитву мою, и вопль мой къ Тебе да при­и­детъ.

По изгла­го­ланiи, дiа­кону рекшу: Гос­поду помо­лимся, и клиру:

Гос­поди, поми­луй, чтетъ со уми­ленiем молитву сiю:

Господи Боже Все­дер­жи­телю, согре­ша­ю­щимъ образы пока­янiя пред­ла­гаяй и заблужд­шимъ путь правый пока­зуяй, во еже бы ни еди­ному погиб­нути, но всемъ мощно бе спа­стися. Бла­го­да­римъ Тя, яко и сему рабу Твоему (имя рекъ) воз­си­ялъ еси светъ познанiя Твоея истины, и спо­до­билъ еси его ко святей Твоей Пра­во­славно-Кафо­ли­че­стей Церкви при­бег­нути. Даждь убо ему соеди­ни­тися оней нели­це­мерно и невоз­вратно: сопри­чти его избран­ному Твоему стаду: сотвори его сосудъ честенъ и жилище Свя­таго Твоего Духа, яко да темъ всегда про­све­ща­емъ и настав­ля­емъ, спа­си­тель­ныя запо­веди Твоя неру­шимо соблю­детъ, и тако небес­ныхъ Твоихъ бла­гихъ вос­прiятiя спо­до­бится. Ты бо еси Богъ мило­сти и щед­ротъ и чело­ве­ко­лю­бiя, и Тебе славу воз­сы­ла­емъ, Отцу и Сыну и Свя­тому Духу, ныне и присно и во веки вековъ. Аминь.

По молитве пове­ле­ва­етъ ему воз­стати, гла­голя:

Стани добре, стани со стра­хомъ, и предъ Еван­гелiемъ и свя­тымъ Кре­стомъ Спа­си­теля утверди данное тобою обе­щанiе.

Он же, воз­ставъ, речетъ:

Веру пра­во­славно-кафо­ли­че­скую, юже ныне доб­ро­вольне испо­ве­дую, целу и нена­ру­шиму даже до конеч­наго моего изды­ханiя, Богу содей­ству­ющу, твердо содер­жати, и запо­веди ея раде­тельно и радостно испол­няти пот­щуся, соблю­дая въ непо­роч­но­сти, елико мощно сердце мое. Во уве­ренiе сего моего обе­щанiя целую сло­веса и Крестъ Спа­си­теля моего. Аминь.

По лобы­за­нiи, пред­сто­я­тель гла­го­летъ:

Бла­го­сло­венъ Богъ, хотяй всемъ чело­ве­комъ спа­стися и въ разумъ истины прiити, сый бла­го­сло­венъ во веки.

Клиръ: Аминь.

Посемъ гла­го­летъ:

Пре­клони колена Твоя предъ Гос­по­демъ Богомъ, егоже испо­ве­далъ еси, и прiи­меши остав­ленiе гре­ховъ твоихъ.

Пре­клоншу ему колена и главу, пред­сто­я­тель раз­ре­ша­етъ его, гла­голя сице:

Господь нашъ Iисусъ Хри­стосъ, ключи цар­ствiя небес­наго апо­сто­ломъ вру­чи­вый, и давый имъ и ихъ пре­ем­ни­комъ власть вязати и решити грехи чело­ве­ковъ, чрезъ мене, недо­стой­наго архiе­рея (iерея), про­ща­етъ тя, чадо (имя рекъ), и раз­ре­ша­етъ отъ свя­за­нiя клят­вен­наго или запре­щенiя, и отъ всехъ гре­ховъ Твоихъ. И азъ, данною мне отъ Него властiю, при­со­еди­няю тя ко пра­во­слав­ней Церкви и при­во­жду ко общенiю боже­ствен­ныхъ Таин­ствъ цер­ков­ныхъ, и бла­го­слов­ляю тя Име­немъ Отца и Сына и Свя­таго Духа. Аминь.

Посемъ при­со­еди­нен­ный ста­нетъ, ожидая мvро­по­ма­за­нiя (аще же при­со­еди­ненъ по тре­тьему чино­прiему, При­ча­щенiя).

Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки