Я полагаю, что надо быть последовательным в этом вопросе, и начинать не с "противоречий" между ОСК и Вселенскими соборами, а с осуждения св. князя Владимира за "насильственное" крещение Руси. Он ведь когда крестил киевлян их мнения не спрашивал, оглашений не проводил, воскресные школы не основал, азы христианства не преподал, так же? Вы согласны?
Для того, чтобы не клюнуть на клевету и не верить этой гадости, изучайте летописи!!!
«…Лето 6494(986). Избираша Владимирь веры, кая лучши, избра же веру хрестияньскую.
Лето 6494. Иде Владимирь на Корсунь, градь греческий, с вой. И затворишася корсунене во граде. Изнемогаху корсуняне у граде гладомь. И рече имь Владимирь: «Аще се не удастеся, стоять имамь зде за 3 лета». И сим не покорившимся. Повеле Владимирь приспу сыпати ко граду.
И ни подписавше стену градскую, крадяху перьсть и ношаху собе у град, сыпающе посреде града.
И се муж корсунянин, именемь Анастас, стрели, написавь стреле: «Кладязи, яже суть за тобою на устоце, ис того вода идеть трубами у город». Володимир узревь на небо, рече: «Аще се збудется, то самь крещуся». И повеле копати упреки и переяша воду. Изнемогоша люди жаждею водою у градѣ и предашася. И вниде у град и дружина его. И посла Владимирь ко царемь Василью и Костяньтину, реку: «Се [град] ваю силныи взях, слышю, яко сестру имата девою и аще ее не удаста за мя, сотворю граду вашему, яко же и сему». И се слышавше царие, послали к Володимиру, глаголаще: «Яко недостойно християномь за поганыя давати, аще се крестиши, то и се получиши и царьство небесное примеши, а с нами единоверен будеши, аще ли сего не сотвориши, не можемо дати [се]стры своей за тебе». И рече Володимирь к посломь: «Хощу аз креститися, испытахь бо преже сихь дний законь ваш». И се слышавше царие ради быша, и умолиста сестру свою Анну, и посласта ю к Володимерю, и сановники некии, прозвутеры. И яко приидѣ Корсуню, изыидоша корсуняне и с полкомь, и уведоша у град, и посадиша ю во полате.
По божию же строению в то время разболеся Володимира очима, и не виде ничто же, и тужиша велми, и не домышляшеся, что створити. И посла к нему царица, рекучи: «Аще хощеши избыти болезни сея, то воскорѣ крестися, аще ли [ни], то не имаши исцелити». Се слышавь, Володимир рече: «Да аще се истинна будеть, то поистиннѣ велик богь християньский». И повеле крестити себе. Епископь же руский с попы царициными крести его, яко же узложи на него руку, и абие прозри.
Видевь же се Володимирь напрасное исцеление и прослави бога, рек: «То первое увидех, прослави бога истиннаго». Се же видевши дружина его, мнози крестишася у церкви. По крещении же приведе царицю на брачное. Неции убо не ведуще глаголють, яко крестися у Киевѣ инии же реша у Василеве, но не бысть тако.
Владимир же пойма царицю Анну и Онастаса, и попы корсуньскыя, и мощи святого Климента, и сосуды церковныя, иконы на благословение собе, взя же 4 иконы медяны. Дал же за вено грекомь град Корсунь, а сам приидѣ к Киеву. Повелѣ кумиры избити, а иных огневи предати
, и посла по всему городу, рекучи: «Яко аще кто заутра не обрящеться на рецѣ или богат или нищь, противен ми будеть».
И се слышавше людие с радостию идяху креститися…».
Смотри:
АКАДЕМИЯ НАУК СССР; ИНСТИТУТ ИСТОРИИ СССР; ПОЛНОЕ СОБРАНИЕ РУССКИХ ЛЕТОПИСЕЙ; ТОМ ТРИДЦАТЬ ПЯТЫЙ ЛЕТОПИСИ БЕЛОРУССКО-ЛИТОВСКИЕ; ИЗДАТЕЛЬСТВО «НАУКА»; МОСКВА 1980. СЛУЦКАЯ ЛЕТОПИСЬ (стр. 81)