Акафист на Сошествие Святого Духа


Сошествие Святого Духа на Апостолов

Кондак 1

Воз­бран­ный Парак­ли­те, Царю неба и зем­ли, Живо­тво­ря­щий, Спа­си­тель­ный и Все­свя­тый Душе, выну от Отца исхо­дя­яй и в Сыне почи­ва­яй, соше­стви­ем же в виде огнен­ных язы­ков Апо­сто­лы про­све­ти­вый, сни­зой­ди и ныне с гор­них высот на ны недо­стой­ныя рабы Твоя, и поро­ди нас к новой бла­го­дат­ной жиз­ни, да вос­по­ем Тебе:

При­и­ди, Уте­ши­тель Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Икос 1

Анге­лов Тво­рец и Гос­подь Сил с небе­се сошед и плот­ское вос­при­ем есте­ство наше, при­и­де на зем­лю, да спа­сет Кре­стом и Вос­кре­се­ни­ем Сво­им пад­ший древ­ле род чело­вечь, и паки вос­шед на небо, седе одес­ную Бога и Отца, да совоз­не­сет и обо­жит есте­ство наше, и да сози­ждет на зем­ли Цар­ство прав­ды и мира о Дусе Свя­те, его­же ник­то­же может виде­ти, аще кто не родит­ся свы­ше Тем­же Духом. Сего ради Гос­подь наш, ко Отцу отхо­дя, не оста­ви нас сирых, но обе­то­ва греш­ни­ком сво­им, гла­го­лю­ще: Аз умо­лю Отца и ина­го Уте­ши­те­ля даст вам, да будет с вами во век, Дух Исти­ны, Его­же мир не может при­я­ти, ниже зна­ет Его, иже от Отца исхо­дит, Той сви­де­тель­ству­ет о Мне. Уте­ши­тель, Дух Свя­тый, Той вы научит все­му и вос­по­мя­нет, яже рек вам. Сему обе­то­ва­нию внем­лю­ще, апо­сто­ли моля­ху Тебе, Свя­тый Уте­ши­те­лю, да ско­ро сни­де­ши, вопи­ю­ще Тебе сице:

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, выну от Отца исходяяй.

При­и­ди, Небес­ной Парак­ли­те, прис­но в Сыне почиваяй.

При­и­ди, Пода­те­лю жиз­ни, при­к­ло­ни небе­са и сниди.

При­и­ди, Небес­ный Царю, при­кос­ни­ся горам и воздымятся.

При­и­ди, Все­свя­тый Душе, и наста­ви нас све­том исти­ны Твоея.

При­и­ди, кри­ста­ло­вид­ный Живо­те, и про­све­ти мир огнем бла­го­да­ти Твоея.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 2

Видев Гос­подь по Вос­кре­се­нии Сво­ем уче­ни­ки Своя еще плот­ская мудр­ству­ю­щих и зем­ное цар­ство чаю­щих, яви­ся, им две­рем затво­рен­ным, дуну и пре­по­да­де им Духа Свя­та­го бла­го­дать про­све­ща­ю­щую помыш­ле­ния их и уго­тов­ля­ю­щую их к при­я­тию суще­ствен­но­му таин­ства Боже­ствен­на­го, гла­го­лю­ще: При­и­ми­те Дух Свят, Имже отпу­сти­те гре­хи, отпу­стят­ся им, и имже дер­жи­те, дер­жат­ся. Тем­же, при­ем­ше тако­вую власть духов­ную, укре­пи­ша­ся духом, вопи­ю­ще Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Боже­ствен­ный о гря­ду­щем Цар­ствии Божии откры­вая, Гос­подь наш собра уче­ни­ки Своя вся вку­пе на горе Еле­он­стей, и пове­ле им по Воз­не­се­нии Его на небо от Иеру­са­ли­ма не отлу­ча­ти­ся, но жда­ти обе­то­ва­ния Отча, дон­де­же обле­кут­ся силою свы­ше, яко не по мно­зех днех имут кре­сти­ти­ся Духом Свя­тым. И тако запо­ве­дав, рече им: нашед­шу Свя­то­му Духу на вы, при­и­ми­те силу и буде­те Ми сви­де­те­ли во Иеру­са­ли­ме и во всей Иудеи и Сама­рии и даже до послед­них зем­ли. И сия рек, воз­не­се­ся на небо. Уче­ни­цы же, воз­вра­тив­ше­ся во Иеру­са­лим, взы­до­ша в гор­ни­цу и бяху вси тер­пя­ще еди­но­душ­но в молит­ве и моле­нии и поще­нии с жена­мии Мари­ею Мате­рию Иису­со­вою и с бра­ти­ею Его, чаю­ще соше­ствие Уте­ши­те­ля и пою­ще Ему сице:

При­и­ди, Душе Гос­под­ству­яй и Живо­тво­ря­яй, Отцу Собез­на­чаль­ный и Соприсносущный.

При­и­ди, Душе Истин­ный и Все­б­ла­гий, с Сыном Куп­но­сущ­ный и Равночестный.

При­и­ди, Душе Вла­дыч­ный, от Оте­че­ска­го соста­ва и от Боже­ствен­ных и Без­на­чаль­ных уст Его неска­зан­но Исходяяй.

При­и­ди, Душе Хри­стов, Сои­по­стас­ное Дыха­ние и Пре­муд­ро­сти Сило, в Сыне нераз­дель­но пребываяй.

При­и­ди, Непо­сти­жи­мый Про­све­ти­те­лю, откро­ве­ние тай­ны Пре­свя­тыя Тро­и­цы людем даро­ва­ти восхотевый.

При­и­ди, Пре­муд­рый Все­по­се­ти­те­лю, весь мир бла­го­дат­ны­ми даро­ва­ни­я­ми испол­ни­ти возжелавый.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 3

Силою Боже­ствен­ною обле­чен Свя­тый Петр, востав посре­ди уче­ник, рече к ним: Мужие бра­тие, пре­клонь­ше коле­на, серд­ца же горе воз­вед­ше, помо­лим­ся ко Гос­по­ду наше­му, обе­то­вав­ше­му Уте­ши­те­ля ина­го, да сози­ждет чисты серд­ца наша и да обно­вит дух прав во утро­бах наших и да сотво­рит гор­ни­цу сию Цер­ковь Божию и ско­ро да нис­по­шлет нам Духа Все­б­ла­га­го Сво­е­го, Ему­же вси да вос­по­им еди­ны­ми усты и еди­ным серд­цем: Алиллуиа.

Икос 3

Иму­ще страх велий, Апо­сто­ли в сму­ще­нии быша, како немощ­ным им сущим, яко­же агн­цам без Пас­ты­ря, про­по­ве­да­ти Еван­ге­лие всей тва­ри, сего ради, егда скон­ча­ва­х­у­ся дние Пять­де­сят­ни­цы, быша вси вку­пе на молит­ве и воз­не­со­ша теп­ле моле­ние ко Пас­ты­рю Сво­е­му, гла­го­лю­ще: Царю Анге­лов, управ­ля­яй все­ми на зем­ли и на мори! Раби Твои вопи­ют к Тебе: ско­ро посли нам Все­свя­та­го Духа Тво­е­го. Гос­подь же их пло­тию на небе­сех Отцу сосе­дяй, услы­шав моле­ние сие рече: Само­власт­ный Уте­ши­те­лю, сни­зой­ди, чают бо Тя уче­ни­цы Мои, ихже собрах к Тебе и ко Отцу, теп­ле бо вопи­ют к Тебе, глаголюще:

При­и­ди, Душе Бла­гий и наста­ви нас на зем­лю праву.

При­и­ди, Све­те Свя­тый, и напра­ви сто­пы наши на сте­зю мирну.

При­и­ди, Вла­ды­ко Непо­сти­жи­ме, всем хотя­щим спа­сти­ся несум­нен­ное упование.

При­и­ди, Неиз­сле­ди­мый Царю, всем жаж­ду­щим прав­ды бла­го­дат­ное насыщение.

При­и­ди, Душе Живый и Живо­тво­ряй, Тво­ею бо бла­го­да­тию живем и дви­жем­ся и есмы.

При­и­ди, Све­те Свя­тый и Све­то­но­сяй, Тво­ею бо чисто­тою воз­вы­ша­ем­ся, свет­ле­ем­ся и хранимы.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 4

Бур­ное дыха­ние велие вне­за­пу про­не­се­ся, уче­ни­ком в Сионе собран­ным и в гор­ни­це об часе тре­тьем дне моля­щим­ся, и бысть шум, яко гром с небе­се, тишине вели­ей окрест сущей, и испол­ни весь дом, иде­же бяху седя­ще. И коле­ба­ше­ся хра­ми­на, яко лодия, и убо­я­ше­ся апо­сто­ли мня­ще, яко от дыха­ния бур­на падет­ся гор­ни­ца, и вси в стра­се возо­пи­ша: О, Вла­ды­ко, ути­ши коле­ба­ние и посли Все­свя­та­го Духа Тво­е­го, Ему­же соглас­но да вос­по­ем: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­ша­ще шум с небе­се и коле­ба­ние воз­душ­ное видя­ще, бого­лю­би­вии Апо­сто­ли и вси сущии с ними испол­ни­ша­ся ужа­са, зане в дыха­нии бурне соше­ствие Уте­ши­те­ле­во ура­зу­ме­ша и в шуме небес­нем глас Гос­по­день ощу­ти­ша, в себе помыс­лив­ше: се глас Гос­по­день воз­гре­ме в кре­по­сти. Се глас Гос­по­да Исто­ча­ю­ща­го пла­мень огня, яко­же Давид пред­ре­че. Се буря от Гос­по­да, яко­же Иере­мия воз­ве­сти. В сие вре­мя Гос­подь наш вос­хо­те посла­ти Уте­ши­те­ля ина­го и даро­ва­ти Закон нов, яко­же древ­ле на Синаи. Тамо от гла­са Его коле­ба­ше­ся гора, здесь же от дыха­ния Уте­ши­те­ле­ва потря­се­ся гор­ни­ца, тамо быша гро­ми и мол­ния, здесь же про­не­се­ся шум с небе­се. Оба­че при­сту­пи­хом не к горе ося­за­е­мой и огнем пыла­ю­щей, но к Сион­стей горе, к Иеру­са­ли­му Небес­но­му, к Хода­таю Заве­та Нова­го, да при­и­мем Цар­ство Непо­ко­ле­би­мо, и да вос­при­и­мем бла­го­дать Духа, ею же послу­жим бла­го­угод­но, вопи­ю­ще Ему сице:

При­и­ди, Душе Стра­ха Божия, не во огне и буре, но во гла­се хла­да тон­ка, да нас от духа бояз­ни раб­ския свободиши.

При­и­ди, Душе Сыно­по­ло­же­ния, апо­сто­лы во еди­но ста­до сово­ку­пи­вый, да и нас чада Божия сотвориши.

При­и­ди, Душе Пре­муд­ро­сти и Откро­ве­ния, да вос­по­мя­не­ши нам вся сло­ве­са Хри­сто­вы в позна­ние Его.

При­и­ди, Душе веде­ния и бла­го­че­стия, да про­све­ти­ши очи сер­деч­ныя све­том запо­ве­дей Его.

При­и­ди, Душе Божия Свя­ты­ни, да обле­че­ши нас силою свы­ше от Сво­их небес­ных высот.

При­и­ди, Душе вся­кия бла­го­сты­ни, да окро­пи­ши нас росою бла­го­да­ти по мно­же­ству Сво­их щедрот.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 5

Бого­нос­нии Апо­сто­ли еще паче испол­ни­ша­ся стра­ха, егда по гла­се шума се бысть им виде­ние новое паче пер­ва­го и яви­ша­ся огнен­нии язы­цы, раз­де­ля­ю­щи­я­ся сюду и сюду, и седо­ша по еди­но­му на коемж­до от них над гла­ва­ми их, да испол­нит­ся Дави­да пра­от­ца пред­ре­че­ние: Бог яве при­и­дет и не умол­чит, огнь пред Ним воз­го­рит­ся и окрест Его буря зель­на. Сим духо­нос­ным огнем Уте­ши­те­ля про­све­ща­е­мии, апо­сто­ли со стра­хом и с радо­стию возо­пи­ша, сре­та­ю­ще при­ше­ствие Его: Аллилуиа.

Икос 5

Видев­ше соше­ствие Уте­ши­те­ля в виде огнен­ных язык, Апо­сто­ли уди­ви­ша­ся, како дыха­ние бур­но с пла­ме­нем сово­ку­пи­ся, и како с вет­ры виде­ны быша све­тиль­ни­цы, с росою же искры. Наи­па­че же объ­яша их страх Боже­ствен­ный, егда огнен­нии язы­цы, сед­ше над гла­ва­ми их, не опа­ли­ша вла­сы, но паче про­све­ща­ху мыс­ли их, и тако огнедох­но­вен­ным оза­ре­ни­ем Свя­та­го Духа про­све­ща­е­ми, ура­зу­ме­ша про­ре­че­ние Дави­до­во: Огнь от Лица Его вос­пла­ме­нит­ся: углие воз­го­ре­ся от него. И при­к­ло­ни небе­са и сни­де. И про­сла­ви­ша Бога, яко при­и­де обе­то­ван­ный Уте­ши­тель, да огнен­ное кре­ще­ние вос­при­яв­ше от Него, бла­го­дар­ствен­но возо­пи­ют ему сице:

При­и­ди, Огне­нос­ный Душе, да огнен­ным кре­ще­ни­ем весь мир просветиши.

При­и­ди, огнь пода­яй, Боже, да тер­ние наших пре­гре­ше­ний попалиши.

При­и­ди, огнь Боже­ствен­ный на зем­лю низ­во­дяй, Гос­по­ди, да угас­шия све­тиль­ни­цы душ наших паки возжеши.

При­и­ди, огнен­ныя реки апо­сто­лом оро­ша­яй, Вла­ды­ко, да теми весь мир огнем бла­го­да­ти Тво­ея обновиши.

При­и­ди, во огнен­ных язы­цех все­му миру на молит­ве воз­гла­го­ла­вый Душе, воз­ды­ха­нии неиз­гла­го­лан­ны­ми научи нас о чесом моли­ти­ся Небес­но­му Отцу.

При­и­ди, во огне и буре Боже­ство Пре­свя­тыя Тро­и­цы Откры­вый, Царю, огнедох­но­вен­ным дыха­ни­ем вос­пла­ме­ни огнь Боже­ствен­ныя люб­ве и в наши хлад­ныя сердца.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 6

Про­по­вед­ник див­ный, боже­ствен­ный Петр, видев, яко огнен­ное виде­ние испол­ни стра­ха уче­ни­ки, возо­пи: не бой­те­ся, огнь сей неже­го­мый есть, яко­же древ­ле неопа­ли­мая купи­на, или яко­же пла­мень Вави­лон­ския пещи, иже не опа­ли три отро­ки. Сего ради кийж­до от нас да отри­нет страх из души, и да не убо­ит­ся неопаль­на­го пла­ме­ни, огнь бо сей да разу­ме­ем, яко­же рози, яко цве­ти на гла­вах наших, ими­же увен­ча, укра­си и оза­ри нас Все­свя­тый Дух, Ему­же вси с радо­стию да вос­по­им: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­сия велие про­све­ще­ние бла­го­да­ти Божи­ей всей Церк­ви Хри­сто­вой в вели­кий сей Пяти­де­сят­ный день, егда во огнен­ных язы­цех Ты Сам суще­ствен­но снис­шел еси на апо­сто­лы и на вся веру­ю­щия, Свя­тый Живо­тво­ря­щий и Все­силь­ный Душе, Един Сый от Пре­свя­тыя Тро­и­цы, и богат­но излил еси не некия Отчии дары, яко­же преж­де, но от всея пол­но­ты Боже­ства излил еси от Духа Тво­е­го на вся­ку плоть, не в меру бо подаст Бог Духа, и поте­ко­ша реки воды живыя бла­го­да­ти Тво­ея от Иеру­са­ли­ма во всю все­лен­ную, и тако завер­ши­ша­ся телес­ныя дела Хри­сто­вы и при­я­ша нача­ло дела Твоя, Душе, да сози­ждет­ся Цар­ствие Твое в чело­ве­цех и да пре­об­ра­зит­ся Тобою мерт­вен­ная плот­ская жизнь наша на живую и духов­ную. Сего ради вси води­мии Тобою да вос­по­ем Тебе сице:

При­и­ди, Уте­ши­тель­ный Душе, с небес­ных высот соше­дый, да без­книж­ныя уче­ни­ки Хри­сто­вы небо­та­ин­ни­ки сотвориши.

При­и­ди, Небес­ный Царю, вез­де сый и вся испол­ня­яй, да во Хри­ста веру­ю­щия духов­ныя жиз­ни сопричтеши.

При­и­ди, неума­ля­е­мое Сокро­ви­ще бла­го­да­ти, да при­об­щи­ши нас даров Тво­их, и рай­скою радо­стию возвеселимся.

При­и­ди, Неувя­да­е­мый Цве­те чисто­ты, да окро­пи­ши нас иссо­пом Тво­им и паче сне­га убелимся.

При­и­ди, Зижди­те­лю всея Тва­ри, да цар­ству­е­ши и гос­под­ству­е­ши над все­ми сила­ми души моея.

При­и­ди, Вла­ды­ко Неба и Зем­ли, да власт­ву­е­ши и управ­ля­е­ши над все­ми дви­же­ни­я­ми серд­ца моего.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 7

Хотя спа­сти вся язы­ки, Гос­по­ди, даро­вал еси уче­ни­ком Тво­им во огнен­ных язы­цех Духа Тво­е­го, да по обе­то­ва­нию Тво­е­му воз­гла­го­лют новы­ми язы­ки, и вси испол­ни­ша­ся Духа Свя­та и нача­ша гла­го­ла­ти ины­ми язы­ки, яко­же Дух дая­ше им про­ве­ще­ва­ти, да вси наро­ди от всех язык на празд­ник при­шед­шия, услы­шат их про­по­ве­ду­ю­щия сво­и­ми их язы­ки. В Вави­лоне ино­гда раз­ме­си­ша­ся язы­цы дер­зо­сти ради стол­по­тво­ре­ния, да раз­де­лят­ся язы­ки, ныне же бого­ве­де­ния ради умуд­ри­ша­ся язы­цы, в соеди­не­ние бо всех приз­ва Выш­ний, да соглас­но сла­вят все­свя­та­го Духа, пою­ще Ему еди­ны­ми усты и еди­нем серд­цем: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо Твое, Уте­ши­те­лю, бысть во зна­ме­ние всем, и испол­ни ужа­са язы­ков собра­ния на празд­ник при­шед­ших: видя­ху бо уче­ни­ков Спа­со­вых огнен­ны­ми язы­ки гла­го­лю­щих и кийж­до от них свою бесе­ду слы­ша­ше. И див­ля­ху­ся вси, друг дру­гу гла­го­лю­ще: не вси ли сии гла­го­лю­щии гали­ле­яне суть, и како мы слы­шим кийж­до свой язык, в нем­же роди­хом­ся? Како сотво­ри­ша­ся сооте­че­ствен­ни­цы всем язы­ком? Видел ли есть Петр Еги­пет? Живя­ше ли когда Андрей в Месо­по­та­мии? Виде­ша ли когда Пам­фи­лию сыны Заве­део­вы? Како яви­ша­ся сии Рим­ля­ном, яко не вар­ва­ри, Пар­фя­ном, яко им подоб­нии, Мидя­ном же, яко свои. Оба­че ели­цы бла­го­го­вей­нии быша, тии про­сла­ви­ша Бога, вопи­ю­ще Уте­ши­те­лю сице:

При­и­ди, во про­ро­цех гла­го­ла­вый Боже­ствен­ный Душе, воз­гла­го­ли мир­ная и бла­гая в серд­цах наших.

При­и­ди, во Апо­сто­лех про­по­ве­да­вый огнен­ны­ми язы­ки Без­смерт­ный Царю, воз­си­яй мол­ни­я­ми Боже­ства в душах наших.

При­и­ди, Живо­те Без­на­чаль­ный, раз­де­лен­ныя язы­ки в соеди­не­ние при­зва­вый, и в нас дух вра­жия раз­де­ле­ния все­ко­неч­но потреби.

При­и­ди, Любы Без­ко­неч­ная, Апо­сто­лы на вече­ри сою­зом люб­ве свя­за­вый, и в нас дух брат­ския люб­ве наве­ки насади.

При­и­ди, с небе­се снис­ше­дый Уте­ши­те­лю наш, да на сте­зи небес­ныя наста­ви­ши нас, Тебе поющих.

При­и­ди, от зем­ных горе воз­вы­ша­яй Боже наш да от сла­до­сти мир­ских кра­сот изба­ви­ши нас Тебе вопиющих.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 8

Стран­ны­ми гла­го­лы веща­ю­ще, воз­гла­го­ла­ша свя­тии Апо­сто­ли стран­ныя уче­ния и стран­ныя веле­ния Свя­тыя Тро­и­цы, от Духа Свя­та­го про­све­ща­е­ми. Высо­ко­гла­го­ли­вы­ми же про­по­ве­ду­ю­ще язы­ки, не чело­ве­ком гла­го­ла­ху пер­вее, но Богу, тай­ны веща­ю­ще духом, яко­же боже­ствен­ный Павел гла­го­лет, быша бо в востор­зе духов­ном, неиз­гла­го­лан­ны­ми воз­ды­ха­нии Свя­та­го Духа настав­ля­е­ми. Неве­ру­ю­щим же от язык сие Духа дей­ство пьян­ство непще­ва­ше­ся быти. Оба­че мно­зи бла­го­го­вей­ни быв­ше, ужа­са­ху­ся, и недо­уме­ва­ю­ще­ся, друг дру­га вопро­ша­ху: что убо хощет сие быти? И с верою про­сла­ви­ша Бога, пою­ще Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь испол­нен быв огне­нос­ныя бла­го­да­ти Духа Божия, свя­тый Петр, востав с еди­но­на­де­ся­тьми, воз­дви­же глас свой и нача про­по­ве­до­ва­ти собран­ным от язык вели­чия Божия и страш­ное Твое, Свя­тый Уте­ши­те­лю, во огнен­ных язы­цех схож­де­ние, еже про­рок Иоиль древ­ле пред­ре­че, гла­го­ля о сем вели­ком и про­све­щен­ном дне Гос­под­нем: «Изо­лью от Духа Мое­го на вся­ку плоть, на рабы Моя и на рабы­ни Моя, и про­ре­кут сыно­ве ваши и дще­ри ваши и юно­ши ваши виде­ния узрят». Сим Свя­тым Духом испол­нен­нии быв­ше, Апо­сто­ли не вином упи­ша­ся, но упо­е­ни­ем Духа, нова­го вино­гра­да рож­де­ния Боже­ствен­на­го весе­лия при­об­щив­ше­ся, вопи­ю­ще и гла­го­лю­ще сице:

При­и­ди, Боже­ствен­ный Уте­ши­те­лю, во Иор­дане на Спа­са наше­го в виде голу­бине снис­ше­дый, даруй нам кри­ле голу­бине кро­то­сти и чисто­ты, да поле­тим и почием.

При­и­ди, Слад­чай­ший Душе­по­се­ти­те­лю, в Сионе ко апо­сто­лом во огнен­ных язы­цех при­ше­дый, оро­си нас огнем бла­го­да­ти Тво­ея, да верою и любо­вию воспламенеем.

При­и­ди, Свя­тый Живо­на­чаль­ный Душе, древ­ле в чело­ве­цех плоть сущих пре­бы­ва­ти не вос­хо­те­вый, сво­бо­ди нас зако­ном духа от зако­на пло­ти, да паки живе­ши в нас.

При­и­ди, Вели­кий Непо­сти­жи­мый Боже, в после­док дний сих от Духа Тво­е­го на вся­ку плоть изли­вый, спо­до­би нам не по пло­ти жити, но по духу, да все­гда пре­бу­де­ши в нас.

При­и­ди, Душе вся­кия чисто­ты, помо­зи нам, да плоть не похот­ству­ет на дух наш, и да Тобою води­ми будем.

При­и­ди, Прис­ный наш Живо­те, спо­бо­ри нам, да не сеем в плоть и тле­ние, но в дух, да от Духа Тво­е­го жизнь веч­ную пожнем.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 9

Вся­кое есте­ство чело­ве­че­ское воз­ве­се­ли­ся днесь о соше­ствии Тво­ем, Уте­ши­те­лю Бла­гий, зане в ветхую Пяти­де­сят­ни­цу при Синае быв­шую, вси людие изда­ле­че сто­я­ху в стра­хе и в ужа­се, всей горе дымя­щей­ся и во огне быв­шей, един бо точию Мои­сей взы­де на верх ея во мрак, иде­же бяше Бог. Ныне же, вси слы­шав­шии Пет­ра уми­ли­ша­ся серд­цем, уве­ро­ва­ша и кре­сти­ша­ся, и при­ло­жи­ся в день той душ, яко три тыся­щи, и тако в сей вели­кий день Пяти­де­сят­ни­цы поло­жи­ся нача­ло Церк­ви Хри­сто­вой на зем­ли и вси испол­ни­ша­ся Духа Свя­та­го и духом взы­до­ша на гору Гос­под­ню бла­го­да­ти Божия, вси оча­ми веры Гос­по­да узре­ша и с радо­стию возо­пи­ша Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии Боже­ствен­ныя свя­тии Апо­сто­ли, преж­де без­книж­нии рыба­рие, ныне же муд­рии бого­слов­цы яви­ша­ся, преж­де почи­ня­ху мре­жи своя, ныне же обле­чен­нии силою свы­ше от Духа Свя­та­го, нача­ша про­по­ведь Сло­ва Божия, преж­де точию рыб улов­ля­ху, ныне же сотво­ри­ша­ся лов­цы чело­ве­ков и люди без­чис­лен­нии из глу­бо­кия тьмы нача­ху изы­ма­ти. Преж­де боя­щи­и­ся, ныне же дерз­но­ве­ние при­яв­шии и радо­сти испол­нен­нии от Тебе, Свя­тый Уте­ши­те­лю, тии ура­зу­ме­ша, яко нова тварь ныне суть и како­вый велий дар полу­чи­ша по обе­то­ва­нию Гос­под­ню, сего ради ныне отбе­же от них страх и дух немо­щи и тии ощу­ти­ша, яко уже имут силу по пове­ле­нию Гос­под­ню прой­ти даже до конец все­лен­ныя, уча­ще вся язы­ки и кре­стя­ще их во имя Отца и Сына и Свя­та­го Духа. Сего ради в весе­лии духа возо­пи­ша сице:

При­и­ди, Све­те Живо­на­чаль­ный, да вся язы­ки све­том бого­ве­де­ния просветиши.

При­и­ди, Живо­те Без­на­чаль­ный, да вся чело­ве­ки к новой жиз­ни во Хри­сте приобщиши.

При­и­ди, Теп­ло­то Живи­тель­ная, да духом люб­ве Тво­ея хлад­ныя серд­ца невер­ных язы­ков воспламениши.

При­и­ди, Сла­до­сте Неиз­ре­чен­ная, да бла­го­да­тию Тво­ею всех вку­сив­ших ю паче меда и сота усладиши.

При­и­ди, Радо­ва­ние наше непре­стан­ное, да нас скорб­ных и печаль­ных очи­ще­ни­ем сове­сти возвеселиши.

При­и­ди, Сокро­ви­ще наше пре­во­жде­лен­ное, да нас нищих и убо­гих мно­же­ством даро­ва­ний духов­ных обогатиши.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 10

Спа­се­ния день — сей вели­кий Пяти­де­сят­ни­цы празд­ник, в онь­же, Уте­ши­те­лю Бла­гий, Цер­ковь Хри­сто­ву до скон­ча­ния века обла­го­да­тил еси и всю тварь Тво­им Живо­нос­ным дыха­ни­ем обно­вил еси, Вез­де сый и вся испол­ня­яй, Ты иде­же хоще­ши дыши­ши, вся живи­ши и повсю­ду в мире раз­ли­ва­е­ши свою живо­на­чаль­ную силу: Тебе поет солн­це, Тебе сла­вит луна, Тебе слу­жит свет, Тебе рабо­та­ют источ­ни­цы, Тобою един дождь напо­я­ет зем­лю и быва­ет бел в кри­нех, и кра­сен в розах, баг­рян же в фиал­ках, тако мно­го­об­раз­на бла­го­дать Твоя: еди­но­му убо дае­ши сло­во пре­муд­ро­сти, дру­го­му — дар про­ро­че­ства, ино­му — ска­за­ние Боже­ствен­ных Писа­ний: еди­на­го укреп­ля­е­ши на цело­муд­рие, дру­га­го учи­ши пости­ти­ся и под­ви­за­ти­ся, ова­го же уго­тов­ля­е­ши на муче­ни­че­ство. Вся же сия дей­ству­е­ши Ты, еди­ный Душе, раз­де­ляя кое­муж­до хоще­ши, да вся­кое дыха­ние поет Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Небес­ный и жиз­ни Пода­те­лю! Цар­ство Твое — Цар­ство всех веков и Вла­ды­че­ство Твое во вся­ком роде и роде. Сошед же на апо­сто­лы. Ты явил еси ими Цар­ство не от мира сего — Цер­ковь Хри­сто­ву, юже испол­нил еси без­чис­лен­ны­ми дары бла­го­да­ти Тво­ея, ими­же, яко финикс про­цве­те и яко кедр, иже в Ливане умно­жи­ся. И тако Тво­ею бла­го­да­тию напо­я­е­ма, Цер­ковь про­цве­те мно­го­чис­лен­ны­ми сон­мы дев­ствен­ник, учи­те­лей, муче­ни­ков, испо­вед­ни­ков, пре­по­доб­ных, пустын­ни­ков, да испол­нит­ся Осии про­ро­ка пред­ре­че­ние: про­цве­тет, яко цвет и про­стрет коре­ние, яко дуб­ра­ва и яко мас­ли­на пло­до­ви­та будет. Зря­ще убо сии сон­мы духо­нос­ных отцев, Тобою, Свя­тый Душе, воз­ра­щен­ных, воз­зо­вем Тебе таковая:

При­и­ди, Источ­ни­че Боже­ствен­ных сокро­вищ, вдох­ни нам све­то­нос­ныя Твоя дарования.

При­и­ди, Пода­те­лю и Совер­ши­те­лю наше­го освя­ще­ния, освя­ти ум, серд­це и вся наша помышления.

При­и­ди, бла­го­сти и мило­сер­дия Неиз­ну­ря­е­мое Хра­ни­ли­ще, сохра­ни в нас жизнь духов­ную под кро­вом Тво­ея благости.

При­и­ди, насто­я­щих и гря­ду­щих благ Нескон­ча­е­мое Сокро­ви­ще, соблю­ди нас в чисто­те сове­сти в пред­на­ча­тие веч­ныя радости.

При­и­ди, пад­ших Все­на­деж­ное Воста­ние, Тобою бо исто­ча­ют­ся бла­го­дат­ныя струи напо­я­ю­щия вся­ку тварь ко оживлению.

При­и­ди, мерт­вых духом и телом Бла­гое Воз­дви­же­ние, Тобою бо пода­ют­ся вся силы к живо­ту и бла­го­че­стию, воздви­за­ю­щия вся­ку плоть к Воскрешению.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 11

Пение духов­ное вос­по­ем Тебе, Свя­тый Уте­ши­те­лю, Твое во огнен­ных язы­цех на Апо­сто­лы Соше­ствие празд­ну­ю­ще и сим Пав­ло­вым гла­го­лом после­ду­ю­ще: «помо­лю­ся духом, помо­лю­ся и умом, вос­пою духом, вос­пою и умом». И тако духом на молит­ве и в слу­же­нии пла­ме­не­ю­ще, да не уга­сим пло­то­уго­ди­ем Духа Тво­е­го, во свя­том кре­ще­нии вос­при­я­та­го, но прис­но да взи­ра­ем на уве­ро­вав­ших в день Соше­ствия Тво­е­го: тии бо вни­ма­ю­ще сло­ву Пет­ро­ву: «спа­сай­те­ся от рода сего раз­вра­щен­на­го», выну бяху в уче­нии апо­стол, в обще­нии и пре­лом­ле­нии Хле­ба Жиз­ни и в молит­вах, и бысть на вся­кой душе страх Божий, и бяху вси вку­пе еди­но­душ­но, иму­ще вся обща, и с радо­стию в про­сто­те серд­ца вос­пе­ва­ху Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Све­та сол­неч­на­го свет­лее яви­ся бла­го­дать Твоя, Све­то­нос­ный Душе, вся бо про­свет­ля­е­ши, очи­ща­е­ши и осве­ща­е­ши Тво­им огне­нос­ным оси­я­ни­ем. Ты бо сошел на Пре­свя­тую Деву Марию, соде­лал еси Ю Пре­свет­лый храм дев­ства и Пре­чи­стый дом Боже­ства Сыну Божию. В явле­нии же Тво­ем во Иор­дане при Кре­ще­нии Гос­под­нем в виде голу­бине Ты отверзл еси небе­са гре­хо­па­де­ни­ем Ада­мо­вым заклю­чен­ная и обо­жил еси Пре­чи­стую плоть Хри­сто­ву. В Соше­ствии же Тво­ем на Апо­сто­лы испол­нил еси Боже­ствен­на­го при­сут­ствия Сво­е­го всю Цер­ковь, Неве­сту Хри­сто­ву, да будет непо­роч­на и свя­та. Сего ради точи­ши в Ней про­ро­че­ствия, и свя­щен­ни­ки совер­ша­е­ши, соби­ра­е­ши весь собор цер­ков­ный, и схо­ди­ши, яко огнь с небе­се в Боже­ствен­ную Литур­гию и во всех таин­ствах, и тако вся Цер­ковь оде­ва­ет­ся све­том бла­го­да­ти Тво­ея, яко ризою, да во Све­те Тво­ем узрим Свет, и да вос­по­ем Тебе сице:

При­и­ди, чисто­тою Сия­ю­щий Душе, Свя­тую Деву Чисту в рож­де­стве сохра­ни­вый, да и нам бла­го­дать дев­ства и чисто­ты преподаси.

При­и­ди, небе­са раз­верз­ший Небес­ный Царю, на Спа­са Хри­ста при Кре­ще­нии низ­ше­дый, да и всем веру­ю­щим в Него путь на небо отверзеши.

При­и­ди, Солн­це Неза­хо­ди­мое и Несо­кры­ва­е­мое, да свет воз­си­я­ши пра­вед­ным и пра­вым серд­цем веселие.

При­и­ди, Сия­ние Прис­но­си­я­ю­щее и Немер­ца­ю­щее, да внутрь нас воз­си­я­е­ши Цер­ковь Божия Духа в Твое Боже­ствен­ное посещение.

При­и­ди, Све­те Свя­тый и Живо­тво­ряй, про­све­ти мир Тво­им Боже­ствен­ным осиянием.

При­и­ди, огню от огня Про­ис­хо­дяй и Бого­тво­ряй, оза­ри нас Тво­им огне­нос­ным вдохновением.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны и спа­си души наша.

Кондак 12

Бла­го­дать духо­нос­ную даро­вал еси, Уте­ши­те­лю Свя­тый, всей Церк­ви Хри­сто­вой в вели­кий день Свя­тыя Пяти­де­сят­ни­цы, яко­же и преж­де выну спре­бы­вал еси Вла­ды­ке Хри­сту во днех Его пло­ти, яко же вели­кий в бого­сло­вех свя­тый Гри­го­рий витий­ству­ет: «Рож­да­ет­ся Хри­стос и Дух пред­во­ря­ет. Кре­ща­ет­ся Хри­стос и Дух сви­де­тель­ству­ет. Иску­ша­ет­ся Хри­стос и Дух воз­во­дит (в пусты­ню). Совер­ша­ет силы Хри­стос и Дух сопут­ству­ет. Воз­но­сит­ся Хри­стос и Дух пре­ем­ству­ет». Сего ради и начат­ки Боже­ства пода­е­ши ныне, Свя­тый Душе, есте­ству перст­но­му, да паки воз­ве­де­ши е к пер­во­му рай­ско­му бла­го­ро­дию и да обо­жи­ши е во образ Воз­не­сен­на­го на небе­са есте­ства Хри­сто­ва. Мы же исче­сти не могу­ще мно­го­чис­лен­ная паче пес­ка мор­ска­го бла­го­де­я­ния даро­ва­ний Тво­их, вопи­ем Тебе: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще, Боже­ствен­ный Душе, Твою Живо­на­чаль­ную бла­го­дать, обнов­ля­ю­щую лице зем­ли дох­но­ве­ни­ем Тво­им, покло­ня­ем­ся Тво­е­му во огнен­ных язы­цех на Апо­сто­лы соше­ствию, и веру­ем, яко по обе­то­ва­нию Хри­сто­ву выну Твоя бла­го­дать во Свя­тей Церк­ви пре­бу­дет, дон­де­же паки при­и­де­ши в послед­ний день во общее Вос­кре­се­ние во еже воз­двиг­ну­ти вся от века умер­шия, яко же свя­тый Иезе­ки­иль пред­ре­че гла­го­ля: «от четы­рех вет­ров при­и­де, Душе, и вду­ни в мерт­выя кости сия и да ожи­вут. И вни­де в них Дух Жиз­ни и ожи­ша и ста­ша на ногах сво­их собор мног зело». Тогда не посра­ми нас вопи­ю­щих Тебе сице:

При­и­ди, Уте­ше­ние и Радо­сте моя, услы­ши мя в день скор­би и печа­ли моея.

При­и­ди, Дыха­ние и Жизнь моя, буди ми един дух со мною до самыя смер­ти моея.

При­и­ди, Бле­стя­ще­е­ся оде­я­ние души моея, покрый внут­рен­нюю наго­ту и без­об­ра­зие гре­хо­па­де­ния моего.

При­и­ди, Теп­лей­шее очи­ще­ние сове­сти моея, отмый сквер­ну души и тела мое­го чисты­ми сле­за­ми при­ше­ствия Твоего.

При­и­ди, Пище Неиз­ре­чен­ная и Нетлен­ная, напи­тай алчу­щий дух мой в жизнь веч­ную без­смер­тия плодами.

При­и­ди, Питие Боже­ствен­ное и пре­во­жде­лен­ное, напой жаж­ду­щую душу мою бла­го­че­стия водами.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны и спа­си души наша.

Кондак 13

О, Небес­ный Парак­ли­те и Душе Все­свя­тый, от Отца Исхо­дяй и Сыном При­ше­дый! При­и­ми малое сие от всея души при­но­си­мое Тебе бла­го­да­ре­ние. При­и­ди к нам и пре­бу­ди выну в Церк­ви, да не угас­нет в нас Боже­ствен­ный пла­мень Тобою воз­жен­ный. И спо­до­би нам духом пла­ме­не­ти и пло­то­уго­дия не тво­ри­ти в похо­тех, да нико­гда­же угас­нет дух наш и да выну про­слав­ля­ти будем Тя в душах и теле­сех наших, и тако воз­рож­ден­нии Тобою, чистым духом и чисты­ми усты вос­по­ем Еди­но­му Богу во Свя­тей Тро­и­це: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Анге­лов Тво­рец и Гос­подь Сил с небе­се сошед и плот­ское вос­при­ем есте­ство наше, при­и­де на зем­лю, да спа­сет Кре­стом и Вос­кре­се­ни­ем Сво­им пад­ший древ­ле род чело­вечь, и паки вос­шед на небо, седе одес­ную Бога и Отца, да совоз­не­сет и обо­жит есте­ство наше, и да сози­ждет на зем­ли Цар­ство прав­ды и мира о Дусе Свя­те, его­же ник­то­же может виде­ти, аще кто не родит­ся свы­ше Тем­же Духом. Сего ради Гос­подь наш, ко Отцу отхо­дя, не оста­ви нас сирых, но обе­то­ва греш­ни­ком сво­им, гла­го­лю­ще: Аз умо­лю Отца и ина­го Уте­ши­те­ля даст вам, да будет с вами во век, Дух Исти­ны, Его­же мир не может при­я­ти, ниже зна­ет Его, иже от Отца исхо­дит, Той сви­де­тель­ству­ет о Мне. Уте­ши­тель, Дух Свя­тый, Той вы научит все­му и вос­по­мя­нет, яже рек вам. Сему обе­то­ва­нию внем­лю­ще, апо­сто­ли моля­ху Тебе, Свя­тый Уте­ши­те­лю, да ско­ро сни­де­ши, вопи­ю­ще Тебе сице:

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, выну от Отца исходяяй.

При­и­ди, Небес­ной Парак­ли­те, прис­но в Сыне почиваяй.

При­и­ди, Пода­те­лю жиз­ни, при­к­ло­ни небе­са и сниди.

При­и­ди, Небес­ный Царю, при­кос­ни­ся горам и воздымятся.

При­и­ди, Все­свя­тый Душе, и наста­ви нас све­том исти­ны Твоея.

При­и­ди, кри­ста­ло­вид­ный Живо­те, и про­све­ти мир огнем бла­го­да­ти Твоея.

При­и­ди, Уте­ши­те­лю Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Кондак 1

Воз­бран­ный Парак­ли­те, Царю неба и зем­ли, Живо­тво­ря­щий, Спа­си­тель­ный и Все­свя­тый Душе, выну от Отца исхо­дя­яй и в Сыне почи­ва­яй, соше­стви­ем же в виде огнен­ных язы­ков Апо­сто­лы про­све­ти­вый, сни­зой­ди и ныне с гор­них высот на ны недо­стой­ныя рабы Твоя, и поро­ди нас к новой бла­го­дат­ной жиз­ни, да вос­по­ем Тебе:

При­и­ди, Уте­ши­тель Бла­гий, все­ли­ся в ны, и спа­си души наша.

Молитва на Сошествие Святаго Духа

О, Небес­ный Царю, Уте­ши­те­лю Свя­тый, Душе Исти­ны, вез­де сый и вся испол­ня­яй, нико­гда­же начи­на­е­мый, ниже пре­ста­яй, но со Отцем и Сыном прис­но Сущий, пер­вее во Ангель­ских Воин­ствах дей­ство­ва­вый, свя­ще­ние даруя; и при миро­бы­тии в нача­ле вер­ху воды носи­вый­ся, яко жиз­ни Пода­тель, в рай же пер­во­здан­ныя люди дыха­ни­ем жиз­ни вооду­ше­ви­вый и слад­ким обще­ни­ем Боже­ствен­ным уте­ша­вый я, по гре­хо­па­де­нии же пра­ро­ди­те­лей наших не вос­хо­те­вый с пад­ши­ми сына­ми чело­ве­че­ски­ми пре­бы­ва­ти, зане плоть быша, но точию во избран­нех пат­ри­ар­сех и про­ро­цех древ­ле отцем гла­го­ла­вый, в после­док же дней сих, вос­хо­тев изли­ти от Духа Сво­е­го на вся­ку плоть, пер­вее на Чест­ней­шую Гор­них Сил Пре­свя­тую Деву Марию низ­ше­дый и велие таин­ство Вопло­ще­ния Сына Божия Тою неиз­ре­чен­но совер­ши­вый, и паки на Том же Сыне Божи­ем, во пло­ти на Иор­дан при­шед­шем, в виде голу­бине почи­вый, по сем же в вели­кий день Пяти­де­сят­ни­цы суще­ствен­но в виде­нии огнен­ных язык на Апо­сто­лы соше­дый и сими всю все­лен­ную про­све­ти­вый и Свя­тую Цер­ковь до скон­ча­ния века Сво­ею Боже­ствен­ною бла­го­да­тию изобиль­но испол­ни­вый, во еже пад­шее есте­ство наше обо­жи­ти и паки к рай­ско­му бла­жен­ству воз­вра­ти­ти! При­з­ри убо в сей вели­кий, совер­шен­ный и конеч­ный Пяти­де­сят­ный празд­ник на моле­ния рабов Тво­их коле­но­пре­кло­нен­но Тебе воз­но­си­мыя, и очи­сти нас свя­щен­ным наи­ти­ем Тво­им от мно­же­ства согре­ше­ний наших во всем житии нами соде­ян­ных. Едине Чистый и Пре­свя­тый Душе, очи­сти нас от мно­гия нечи­сто­ты нашея, да не паки оста­ви­ши нас, аще по пло­ти жити будем, яко не имать оби­та­ти Дух Твой в чело­ве­цех плоть сущих, зане плоть и кровь Цар­ствия Божия насле­ди­ти не могут. Сего ради молим Тя: уга­си живо­нос­ным дыха­ни­ем Тво­им весь пла­мень стра­стей наших, да не тво­рим пло­то­уго­дия в похо­тех, но води­мии Тобою, да будем про­слав­ля­ти Тя в душах и теле­сех наших. И изба­ви нас от духа празд­но­сти, уны­ния, печа­ли и гор­до­сти и даруй нам дух кро­то­сти и чисто­ты, дух сми­ре­ния и цело­муд­рия, дух тер­пе­ния и люб­ве, да при­и­де­ши во внут­рен­нюю хра­ми­ну душ наших и воца­ри­ши­ся тамо над стра­стя­ми наши­ми, во еже сея­ти нам кто­му уже не в плоть и тле­ние, но в дух, да от Духа Тво­е­го пожнем живот веч­ный в послед­нее Вос­кре­се­ние и про­сла­вим Тя с лики свя­тых со Отцем и Сыном во веки веков. Аминь.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки