Акафист преподобному Агапиту, врачу Печерскому

Преподобный Агапит Печерский, врач безмездный

Кондак 1

Избран­ный уче­ни­че вели­ка­го учи­те­ля пре­по­доб­на­го и бого­нос­на­го отца наше­го Анто­ния див­ный под­ра­жа­те­лю жития его свя­та­го, свят­че отче Ага­пи­те, пес­нью вос­хва­лим тя с любо­вию заступ­ни­ка наше­го; ты же, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, моли­ся выну о спа­се­нии нас греш­ных, от вся­ких бед избав­ляя зову­щих ти:

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Икос 1

Анге­лов любез­ную чисто­ту от юно­сти тво­ея воз­лю­бил, бла­женне Ага­пи­те, к доб­ро­де­те­лей подвиж­ни­ку, пре­по­доб­но­му Анто­нию при­текл еси, и от него во ино­че­ство обле­чен­ный, под­ра­жа­тель рев­ност­ный подви­гов его был еси; тем­же сла­вим тя воз­зва­нии сими:

Радуй­ся, бого­нос­на­го Анто­ния доб­ро­де­те­лей и даров наследниче.

Радуй­ся, на высо­ту совер­шен­ства духов­на­го возшедый.

Радуй­ся, молит­ва­ми усерд­ны­ми дар вра­че­ва­ния и чудо­тво­ре­ния от Гос­по­да получивый.

Радуй­ся, из глу­би­ны души воз­ды­ха­ни­я­ми чисто­ту душев­ную стяжавый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 2

Видев Все­ви­дец Гос­подь бла­гое души тво­ея изво­ле­ние, бла­женне Ага­пи­те, еже пора­бо­та­ти Ему без­ле­ност­но, вну­ши пре­по­доб­но­му Анто­нию бла­го­сло­ви­ти тя на жесто­кое и острое в пещер­нем затво­ре житие. Ты же бла­го­сло­ве­ние свя­тое с верою при­ем, в пеще­ре покой веч­ный обрел еси Еди­но­му Богу рабо­тая в пени­их, бде­ни­их и поще­ни­их немолч­но вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­мев пре­по­доб­ный Анто­ний про­из­во­ле­ние Божие воз­си­я­ти в сем ино­це вель­ми бла­го­угод­ным начи­на­ни­ям и душев­но­спа­си­тель­ным наме­ре­ни­ям, изобиль­но насы­тил духов­ною сла­до­стию и в доб­ро­де­те­лех укре­пил есть, чесо ради вопи­ем ему таковая:

Радуй­ся, пре­по­доб­на­го Анто­ния нра­вы себе усвоивый.

Радуй­ся, тою житию усерд­но поревновавый.

Радуй­ся, сыно­вью любовь к нему стяжавый.

Радуй­ся, и от него зело возлюбленный.

Радуй­ся, само­вид­че его подвигов.

Радуй­ся, во вра­че­ва­нии неду­гов ему споспешествующий.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 3

Силою Божи­ею укреп­ля­е­мый, свя­те Ага­пи­те, вели­кия ино­че­ския тру­ды подъ­ял еси, да бла­го­сло­вит дело рук тво­их во сла­ву име­ни Его свя­та­го на спа­се­ние и вра­че­ва­ние всех с верою и надеж­дою к тебе при­те­ка­ю­щих и неле­ност­но воз­но­ся­щих песнь Пре­свя­тей Тро­и­це: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помы­сел чист и непо­роч­ну совесть и памя­туя рек­ша­го: «Болен бе и посе­ти­те Мене: поне­же сотво­ри­сте еди­но­му от сих бра­тий Моих мень­ших — Мне сотво­ри­сте…» неду­гу­ю­щих ино­ков под свой покров оте­че­ски при­ем­ля, яко­же роди­те­ли чада своя, уте­шал еси, отра­ду сво­им попе­че­ни­ем пода­ю­ще, и оте­че­скою лас­кою тяжесть болез­ни облег­ча­ю­ще, молит­вою с одра болез­ни воз­дви­гал еси. Сего ради при­и­ми от нас бого­хва­ле­ния таковая:

Радуй­ся, в доб­ро­де­те­лех бого­ис­кус­ный подвижниче.

Радуй­ся, во Хри­сте всю бра­тию мона­ше­скую возлюбивый.

Радуй­ся, недуж­ных ино­ков сми­рен­ный и неусып­ный служителю.

Радуй­ся, за подви­ги вре­мен­на­го жития покой веч­ный обретший.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 4

Бурю мно­го­мя­теж­на­го житей­ска­го моря без­бед­но про­шел еси бла­женне, и в при­стань без­стра­стия дости­гл еси, окорм­ля­ем запо­ве­дя­ми Хри­ста Бога яже быша све­тиль­ник нога­ма тво­има и свет сте­зям тво­им. Тем­же ныне в гор­них оби­те­лех водво­ря­е­ши­ся, слад­це поя Три­еди­но­му Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав­ше мыс­ли о бла­го­угод­нем житии тво­ем, бла­женне Aга­пи­те, при­хож­да­ху к тебе: ови послу­ша­ти поуче­ний тво­их, ови исце­ле­ний от раз­лич­ных неду­гов при­я­ти, ихже ты с оте­че­скою любо­вию при­ем­ля, руко­вод­ство­вал еси ко спа­се­нию, отго­няя всяк недуг и вся­ку немощь. Сего ради мы при­бе­га­ем к тебе, вели­ко­му помощ­ни­ку и цели­те­лю, сла­вя­ще тя сице:

Радуй­ся, без­мол­вия люби­те­лю, оби­тель подви­ги сво­и­ми украсивый.

Радуй­ся, спа­се­ния мно­гих душ чело­ве­че­ских виновниче.

Радуй­ся, болез­ну­ю­щих грех­ми вра­чу благоискусный.

Радуй­ся, воине Хри­стов, пол­ки неви­ди­мых вра­гов победивый.

Радуй­ся, ближ­няя твоя искренне возлюбивый.

Радуй­ся, спа­се­нию их душев­но­му и исце­ле­нию телес­но­му усерд­но послуживый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 5

Бого­теч­ное све­ти­ло быв угод­ник Божий, всех к Солн­цу Прав­ды — Хри­сту путе­во­дил еси при­ме­ром жития тво­е­го свя­та­го; иже все бысть посвя­ще­но на слу­жие Богу и ближ­ним тво­им: нищая и убо­гая мило­сти­во питал еси. Тем­же бла­жен­ство мило­сти­вых уна­сле­до­вал еси, и со свя­ты­ми пое­ши веч­но хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видим тя, бла­женне отче Ага­пи­те, достиг­ша­го в меру мужа совер­шен­на о Хри­сте и пре­ис­пол­нен­на даро­ва­ний Боже­ствен­ных в Еван­ге­лии Хри­сто­ве обе­то­ван­ных вер­ным после­до­ва­те­лем Бога Сло­ва. Тем­же, чудя­ще­ся тво­им подви­гом, поем ти хвалебно:

Радуй­ся, в глу­бине серд­ца бисер дра­гий Гос­по­да Иису­са Хри­ста обретый.

Радуй­ся, имя Его Боже­ствен­ное, во устех и в серд­це сво­ем выну имевый.

Радуй­ся, на зем­ле алка­вый и жаж­да­вый, ныне же нетлен­ныя пищи на небе­си насыщаяйся.

Радуй­ся, нище­ту хра­ни­вый, нищих от гла­да избавляяй.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 6

Про­по­вед­ник быв жити­ем тво­их Еван­гель­ских доб­ро­де­те­лей, отче бла­женне, плоть твою постом и молит­вою пора­бо­тил еси, и во сла­ву Божию пожил еси; луча­ми сво­их подви­гов все­злоб­на­го вра­га армя­ни­на нече­сти­ва­го, зави­стию и гне­вом пали­ма­го, и сво­и­ми злост­ны­ми ухищ­ре­ни­я­ми весе­ля­ща­го­ся, не ток­мо посра­мил еси, но и к све­ту Хри­сто­вой исти­ны при­вел еси, поучая за все бла­го­да­ри­ти и сла­во­сло­ви­ти Гос­по­да, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­яв в пеще­ре свя­тыя оби­те­ли сия, яко бого­нос­ное све­ти­ло, бла­жен­ный Ага­пи­те, све­том доб­рых дел и вра­че­ва­ний, уми­лил еси души и серд­ца чело­ве­ков, а нече­сти­ва­го вра­ча и завист­ни­ка и его без­студ­ное безу­мие посра­мил еси. Тем убо свя­то­му и бла­жен­но­му угод­ни­ку сему умиль­но зовем:

Радуй­ся, вра­че­ва­ние нече­сти­ва­го армя­ни­на посрамивый.

Радуй­ся, обре­чен­на­го на смерть тем же армя­ни­ном неду­гу­ю­ща­го со одра болез­ни воздвигнувый.

Радуй­ся, осуж­ден­на­го на смерть и напо­ен­на­го смерт­ным ядом, чудес­но исце­ли­вый и от смер­ти избавивый.

Радуй­ся, испи­вый смерт­ный яд от вра­га, и по сло­ву Гос­под­ню: «Аще что и смерт­ное испи­ют, не повре­дит им» — живот невре­ди­мый сохранивый.

Радуй­ся, зло­бу и ковар­ство вра­гов сво­их посрамивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 7

Хоте­ние еди­ное имел еси, бла­женне отче, еже Богу уго­жда­ти и спа­се­нию душев­но­му и здра­вию телес­но­му ближ­них тво­их бла­го­чест­но слу­жи­ти, тем­же кел­лия твоя пещер­ная бысть вра­чеб­ни­ца бла­гоо­тиш­ная вся­ко­му чело­ве­ку — нище­му и бога­то­му, кня­зю и убо­го­му. Ты же еди­ное в серд­це имея: «Всем вся бысть», вра­че­вал не взи­рая на лица, при­зы­вая вку­пе с серд­цем и усты немолч­но воз­гла­ша­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Нова­го тя чудо­твор­ца вели­ка­го позна­ша слав­ный князь Вла­ди­мир Моно­мах, на одре болез­ни воз­ле­жащ, пре­бы­вая при кон­чине сво­ей, слез­но молил еси бла­жен­на­го Ага­пи­та при­тек­ти и исце­ли­ти его, но той, мона­ше­ский обет соблю­дая, нико­ли­же стен оби­те­ли остав­ля­ти посла зелие от тра­пезы сво­ея, и князь вку­сив ею, здрав воста­ша. Тако­вой силе тво­е­го чудо­тво­ре­ния и нели­це­при­я­тия дивя­ще­ся, вопи­ем ти хвалебно:

Радуй­ся, крине пещер­на­го прозябения.

Радуй­ся, мира Хри­сто­ва благоухание.

Радуй­ся, не скры­вый талант вра­че­ва­ния, тебе Домо­вла­ды­кою врученный.

Радуй­ся, ради силь­ных мира сего обе­та ино­че­ска­го не нарушивый.

Радуй­ся, сла­вы ради выс­ше­го зва­ния сла­ву чело­веч­скую ни во что­же вменивый.

Радуй­ся, Вели­ка­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Моно­ма­ха с одра смерт­на­го неду­га были­ем, тобою бла­го­сло­вен­ным и молит­вою подъ­ял еси.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 8

Стран­ни­ка и при­шель­ца в мире сем помыш­лял еси себе быти, Ага­пи­те бла­женне, тем­же о богат­стве зем­нем вся­кое попе­че­ние отло­жил еси. Вся­кое стя­жа­ние сует­ное воз­бра­няя, при­хо­дя­щих к нему раз­де­ля­ти досто­я­ние свое с нищей бра­ти­ей, и в их лице само­му Хри­сту слу­жи­ти поучал еси, немолч­но вос­пе­вая хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв, отче бла­женне, о Бозе и уго­жде­нии Ему прис­но при­зы­вал еси, умо­ляя ничто­же пред­по­чи­та­ти паче люб­ве Хри­сто­вы и памя­туя речен­ное Хри­стом: «Не соби­рай­те себе сокро­ви­ща, иде­же моль и ржа истреб­ля­ют, а соби­рай­те себе сокро­ви­ща на небе­си», не поже­лал ради благ вре­мен­ных лиши­ти­ся благ веч­ных, отвер­гал еси вся дары тебе кня­зем при­но­си­мыя, поучая роз­да­ти их нищей бра­тии и убо­гим. Тем же и мы тако­вое твое нище­лю­бие вос­хва­ляя зовем ти сице:

Радуй­ся, нище­ту паче богат­ства возлюбивый.

Радуй­ся, мзду за свое вра­че­ва­ние отвер­гая и раз­да­ти ю нищим и убо­гим повелевая.

Радуй­ся, бла­жен­ство нищих унаследовавый.

Радуй­ся, послед­ния укру­хи хле­ба тво­е­го с неиму­щи­ми раз­де­ля­ти поучавый.

Радуй­ся, любовь к Богу любо­вию к ближ­ним сво­им свидетельствовавый.

Радуй­ся, похва­ла­ми молит­вен­ны­ми до днесь в оби­те­ли Кие­во-Печер­ской Лав­ры зело почитаемый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 9

Всем при­хо­див­шим в оби­тель молитв и вра­че­ва­ния ради, бла­женне отче, див­но бысть виде­ти тебе, нищет­но в кел­лии тво­ей пре­бы­ва­ю­ща­го, оба­че ты всех рав­ною любо­вию при­ни­мал еси, кое­муж­до сло­во душев­ное или исце­ле­ние сотво­рял еси, научая всех пети винов­ни­ку всех Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии мно­го­ве­щан­нии не воз­мо­гут достой­но вос­пе­ти подви­ги чудо­тво­ре­ний тво­их, бла­женне Ага­пи­те, мы же тако­вым подви­гом дивя­ще­ся, дер­за­ем вен­ча­ти тебе, аще и недо­стой­нии, похва­ла­ми таковыми:

Радуй­ся, на скри­жа­лях серд­ца тво­ею Закон Хри­стов написавый.

Радуй­ся, от глу­би­ны сер­деч­ныя, доб­рая и душев­но­спа­си­тель­ная настав­ле­ния чело­ве­ком износивый.

Радуй­ся, пещер­ный граж­да­нине, гра­ды и веси напол­ни­вый сла­вою тво­их чудотворений.

Радуй­ся, Богом воз­люб­лен­ный и ближ­ни­ми тво­и­ми благословляемый.

Радуй­ся, образ совер­шен­ства о Хри­сте в себе явивый.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Aга­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 10

Спа­се­ния наде­жу стя­жал еси при исхо­де тво­ем, бла­женне отче Ага­пи­те, и яко пше­ни­ца зре­лая во вре­мя пожа­тия, кон­чи­ною бла­гою пре­се­лил­ся еси в день, тебе зара­нее пре­ду­ка­зан­ный Гос­по­дом, во оби­те­ли гор­няя, при­я­ти мзду от руки пра­вед­на­го Мздо­воз­да­я­те­ля Хри­ста, иже вчи­ни душу твою со духи свя­тых, немолч­но воз­гла­ша­ю­щих пред пре­сто­лом сла­вы Его побед­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небес­на­го Хри­ста вер­ный раб и после­до­ва­тель был еси, отче Ага­пи­те, тем­же по нелож­но­му Его гла­го­лу: «Иде­же есмь Аз, ту и слу­га Мой будет», мы чту­ще тя, серд­цем несум­нен­но, яко ты со Хри­стом во оби­те­лех бла­жен­ства веч­на­го водво­ря­е­ши­ся и радо­сти нетлен­ныя насла­жда­е­ши­ся, яко истин­ный Того угод­ник: от нас же слы­ши­ши бла­го­хва­ле­ния сия:

Радуй­ся, пред­ска­за­ния нече­сти­ва­го армя­ни­на о тво­ей смер­ти посрамивый.

Радуй­ся, о дне тво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны oт Гос­по­да возвещенный.

Радуй­ся, душу твою в руце Гос­по­да радост­но предавый.

Радуй­ся, откро­вен­ным лицем сла­ву Три­си­ян­но­го Боже­ства созерцавый.

Радуй­ся, телом смерт­ным в оби­те­ли погребенный.

Радуй­ся, душею без­смерт­ною к Сио­ну гор­не­му воспаривый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 11

Пение Пре­свя­тей Бого­ро­ди­це при­но­си­ши, бла­женне отче наш Ага­пи­те, и об оби­те­ли нашей свя­тей и под­ви­за­ю­щих­ся в ней, и о всех с любо­вию к тебе при­те­ка­ю­щих прис­но хода­тай­ству­е­ши, про­ся мира свы­ше и бла­го­по­спе­ше­ния всем воз­но­ся­щим досто­долж­ная похва­лы Три­еди­но­му Богу, вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Све­тиль­ни­ка тя доб­рых дел, бла­женне отче, испо­ве­ду­ем быти и про­слав­ля­ем про­слав­ль­ша­го тя Гос­по­да, иже чуде­сы мно­ги­ми мощи твоя озна­ме­но­ва­на: струй бо исце­ле­ний бла­го­дат­ных исто­ча­е­ши от них недуж­ным, и под­ви­за­е­ши вер­ныя вопи­ти тебе:

Радуй­ся, зем­ный анге­ле и небес­ный человечe.

Радуй­ся, без­мезд­на­го вра­че­ва­ния источниче.

Радуй­ся, мира мно­го­це­леб­на­го пре­ис­пол­нен­ный фиале.

Радуй­ся, от раки тво­ея свя­тыя исце­ле­ния обиль­но пoдаваяй.

Радуй­ся, скор­бя­щих утешителю.

Радуй­ся, уны­ва­ю­щих ободрителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 12

Бла­го­дать Гос­под­ню испро­си нам, отче Ага­пи­те, почи­та­ю­щим с любо­вию свя­тую память твою и усерд­но при­те­ка­ю­щим к чест­ней раце мощей тво­их, от неяже чудес­ныя исце­ле­ния пода­е­ши недуж­ным. Тем­же тебе, чудо­тво­ре­ния даром от Бога про­слав­лен­но­му, при­леж­но молим­ся: исце­ли наша неду­ги душев­ныя и телес­ныя и помо­зи нам пред­ста­тель­ством тво­им спа­се­ние веч­ное полу­чи­ти, да вку­пе тобою вос­по­ем Див­но­му во свя­тых Сво­их Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще подви­ги твоя, бла­женне отче, убла­жа­ем рав­но­ан­гель­ское житие твое, дивим­ся чудо­тво­ре­ни­ям тво­им, молит­вен­но почи­та­ем свя­тую память твою, и при­па­да­ю­ще к раце мощей тво­их, умиль­но взываем:

Радуй­ся, Пре­свя­тыя Бого­ро­ди­цы достой­ный предстателю.

Радуй­ся, пеще­ро­жи­те­лей сла­во и похвало.

Радуй­ся, свя­тыя оби­те­ли сея, вку­пе с Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем прис­ное охранение.

Радуй­ся, под­ви­за­ю­щих­ся в ней бла­го­на­деж­ное заступление.

Радуй­ся, при­хо­дя­щих в ню на покло­не­ние бла­гий предстателю.

Радуй­ся, почи­та­ю­щих память твою небес­ный покровителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 13

О преб­ла­женне отче Ага­пи­те! Ты горе на небе­си, мы же долу на зем­ли, уда­лен­ныя от тебе не толи­ко местом, коли­ко гре­хов­ною нечи­сто­тою нашею, оба­че дер­за­ем при­но­си­ти тебе сие малое похваль­ное пение, еже мило­стив­но при­ем, моли Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го изба­ви­ти нас поги­бе­ли веч­ныя и спо­до­би­ти бла­жен­ства свя­тых, вопи­ю­щих Ему хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

(Этот кондак чита­ет­ся три­жды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва преподобному Агапиту, врачу Печерскому

О все­б­ла­женне Ага­пи­те, зем­ный Анге­ле и небес­ный чело­ве­че! При­па­да­ем к тебе с верою и любо­вию и молим ти ся при­леж­но: яви нам сми­рен­ным и греш­ным свя­тое свое заступ­ле­ние; се бо грех ради наших не има­мы сво­бо­ды чад Божи­их про­си­ти о потре­бах наших Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го, но тебе, молит­вен­ни­ка бла­го­при­ят­на­го, к Нему пред­ла­га­ем и про­сим тя со усер­ди­ем мно­гим: испро­си нам от бла­го­сти Его бла­го­по­треб­ная дары душам и теле­сем нашим, веру пра­ву, любовь ко всем нели­це­мер­ну, в зло­стра­да­ни­их тер­пе­ние, тяж­ки­ми болез­ня­ми одер­жи­мым — от неду­гов исце­ле­ние, под бре­ме­нем скор­бей и напа­стей неудо­бо­но­си­мых пада­ю­щих и жития сво­е­го отча­яв­ших­ся тво­и­ми молит­ва­ми полу­чи­ти ско­рое облег­че­ние и избав­ле­ние. Не забу­ди, бла­женне отче, и оби­тель сию свя­тую, прис­но тя чту­щую, но соблю­ди ю и всех живу­щих и под­ви­за­ю­щих­ся в ней и на покло­не­ние в ню при­хо­дя­щих невре­ди­мы­ми от иску­ше­ний диа­воль­ских и вся­ка­го зла. Егда же при­спе­ет наше от вре­мен­на­го сего жития отше­ствие, и к веч­но­сти пре­се­ле­ние, не лиши нас помо­щи тво­ея небес­ныя, но молит­ва­ми тво­и­ми всех нас при­ве­ди в при­ста­ни­ще спа­се­ния и наслед­ни­ки яви нас быти все­светла­го Цар­ствия Хри­сто­ва, да поем и сла­вим неиз­ре­чен­ныя щед­ро­ты Чело­ве­ко­люб­ца Бога Отца и Сына и Свя­та­го Духа и твое вку­пе с пре­по­доб­ны­ми Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем оте­че­ское зaступ­ле­ние во веки веков. Аминь.

Оставить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки