Источник

Во 2-й день

Святы́х му́ченик Акинди́на, Пига́сия, Аффо́ния, Елпидифо́ра и Анемподи́ста

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Пяточи́сленное сочета́ние му́чеников воспои́м,/ му́драго Акинди́на, Пига́сия, Елпидифо́ра,/ Аффо́ния и Анемподи́ста,/ до́блия страда́льцы и те́плыя защи́тники,/ точа́щия невозбра́нную благода́ть/ и наде́жду незави́стну/ безбе́дно благочести́вым подаю́щия.

Ни глад, ниже́ беда́,/ ни жизнь, ниже́ смерть,/ ни коно́бов28 вре́ния29, ни земны́я про́пасти,/ ниже́ звере́й уста́/ разлучи́ти возмого́ша от любве́ Христо́вы/ ва́ша терпеливому́дрыя до́блести,/ к Нему́ бо непреста́нно взира́юще/ и Того́ еди́наго жела́юще,/ вражду́ющия победи́сте.

Сла́дости насыща́ющеся, и све́та исполня́еми,/ и жизнь ве́чную насле́довавше,/ к вам прибега́ющия от бед изба́вите,/ и уз, и темни́цы/ на ме́сте озлобле́ния, Богому́дрии,/ к Бо́гу дерзнове́ние иму́ще/ и милосе́рдие явля́юще,/ я́ко и́стинно Христоподража́теле.

Сла́ва, глас 6:

Днесь пятоза́рный му́чеников лик,/ я́ко светоно́сных звезд схожде́ние/ ве́рныя просвеща́ющь,/ к та́инственному весе́лию призва́./ Днесь и́же разу́мнаго Со́лнца служи́телие/ и пе́рсских30 потреби́телие преда́ний,/ чу́вственное со́лнце че́ствовавшия/ и покланя́ющияся огню́,/ руково́дствоваша ко благоче́стию./ Поче́рпше же оби́льне страстоте́рпческую их ча́шу,/ и Христа́ ра́ди излия́вшимися кровьми́ венча́шася,/ нас призыва́юще,/ благоче́стия рачи́тели, прииди́те, глаго́люще,/ по́двиги на́шими учреди́теся/ и венцы́, и че́сти зри́те:/ претерпе́вый бо до конца́, той спасе́тся,/ Христо́с И́стина изрече́;/ да о́бщницы бу́дете венце́в на́ших/ и моли́твенники ны ко Го́споду и́мате.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен:

Подо́бен: Тридне́вен:

Лю́ди беззако́ннейшия,/ без пра́вды пригвожда́ющия Тя на Дре́ве,/ Де́ва и Чи́стая Ма́ти Твоя́, зря́щи,/ я́коже Симео́н прорече́,/ утро́бою, Спа́се, уязвля́шеся.

На стихо́вне Окто́иха и святы́х стихи́ра, глас 1.

Стих: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Изра́илев.

Лучи́ возсия́ша му́чеников пятоза́рныя,/ де́вам равночи́сленны,/ воображе́ния бо их зря́ще,/ озаря́емся, па́мятем их приобща́ющеся./ Тем моли́твами их, Христе́ Бо́же,/ безбе́дне спаса́й от враг ду́ши на́ша/ и мольба́ми их неоску́дну жизнь на́шу соблюди́,/ я́ко источа́еши ми́лости Твоя́ бога́тыя непреста́нно/ безпреткнове́нно Тя сла́вящим,/ упова́ние же иму́щим в Тя;/ моли́твами их да́руй душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 2. Самогла́сен:

Прииди́те, возра́дуемся Го́споду/ в па́мяти днесь страстоте́рпцев, о празднолю́бцы!/ Прииди́те, восхва́лим их, та́йно похваля́юще:/ ра́дуйся, Акинди́не; ра́дуйся, Пига́сие;/ ра́дуйся, Анемподи́сте; ра́дуйся, Елпидифо́ре;/ ра́дуйся, Аффо́ние,/ и́же лесть и́дольскую в про́пасть погрузи́вше/ и Христа́ Го́спода посреде́ три́знища я́сно пропове́давше./ Тем, всеблаже́ннии и многострада́льнии,/ непреста́нно моли́теся о душа́х на́ших.

И ны́не Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Дре́ву Кре́стному Тя, Иису́се, пригвожде́на/ зря́щи, Неискусобра́чная,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ Ча́до сладча́йшее, почто́ остави́л еси́ Мене́, ро́ждшую Тя, еди́ну,/ Све́те Непристу́пный Пребезнача́льнаго Отца́?/ Потщи́ся и просла́вися,/ я́ко да сла́ву получа́т Боже́ственную/ Боже́ственныя стра́сти Твоя́ сла́вящии.

Тропа́рь, глас 2:

Страстоте́рпцы Госпо́дни,/ блаже́нна земля́, напи́вшаяся кровьми́ ва́шими,/ и свя́та селе́ния,/ прии́мшая телеса́ ва́ша:/ в три́знищи бо врага́ победи́сте/ и Христа́ со дерзнове́нием пропове́дасте:/ Того́ я́ко бла́га моли́те/ спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

О́ба кано́на Окто́иха и святы́х на 4, его́же краегране́сие: Твои́х мольба́ми мя му́чеников мно́жества покрыва́й. Феофа́н. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Со́лнца иму́ще пра́вды незаходи́ма, Христа́, Бо́га на́шего,/ просвеща́юща вас, святи́и, невеще́ственным Све́том,/ о́блаки разори́те неве́дения моего́.

Безбе́дную, святи́и, безпрепо́нно источа́юще, благода́ть подава́ете приходя́щим ве́рою,/ вся́ку беду́, и вся́кое уны́ние,/ и бу́рю, и мяте́ж уставля́юще.

Кре́постию непобеди́мою препоя́савшеся, святи́и,/ плотски́я не́мощи не помы́слисте,/ но, безбоя́зненно мудрова́ние явля́юще,/ на огнь и муче́ние дерзну́сте.

Богоро́дичен: Ты еди́на, Богоневе́сто,/ в высоча́йших Седя́щаго на объя́тиих носи́ла еси́, плоть бы́вша;/ Ты бо яви́лася еси́ от всех век прия́телище досто́йное Вседержи́теля.

Песнь 3

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че Тебе́,/ Человеколю́бче.

Утверди́вшеся Христо́вою си́лою, всеизя́щнейшии, по́мыслом кре́пким,/ сквозе́ огнь же и во́ду, стра́ждуще, преидо́сте к Небе́сным.

Нерасте́рзною бу́дущих наде́ждею ствержда́еми31,/ настоя́щих боле́зней му́жественнейшим смы́слом, всесла́внии му́ченицы, небрего́сте32.

Равному́дрствующе трем ю́ношам, всехва́льнии,/ безу́мия пе́рсскаго огнь угаша́юще, яви́стеся,/ росо́ю Ду́ха окропля́еми.

Богоро́дичен: Тя, Предста́тельницу изве́стну, Богома́ти, стяжа́вшии,/ наде́жды на Тя возлага́юще, спаса́емся/ и, к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Безбе́дно тече́ние благочести́вное, в по́двизе стра́ждуще,/ благосла́внии наде́ждею проидо́ша, венцы́ укрепля́еми;/ сопроти́вныя бо до конца́ погуби́вше,/ безпрепо́нно побе́ду свою́ соверши́ша,/ тем и оби́льно прося́щим ве́рою источа́ют всегда́ мно́жество исцеле́ний./ И́мже согла́сно возопии́м:/ моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии:/ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Тем А́нгельский и челове́ческий род/ досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен:

А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница, зря́щи на Кресте́,/ восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние,/ утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие,/ е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости./ Долготерпели́ве Го́споди,/ ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние/ ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Просвеща́еми добро́тою изя́щнейшаго страда́ния,/ све́тлии свети́льницы, му́ченицы Христо́вы яви́стеся,/ светле́йшими луча́ми озаряя́юще зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Очище́ние кровь му́чеников бысть,/ и благово́ннейшее и́стинно приноше́ние Бо́гу безпрепо́нно даю́щи,/ и безбе́дный источа́ющи всем исто́чник врачева́ния.

Разли́чных напа́стей и бед нахожде́ние/ ва́шими моли́твами, су́щими ко Христу́, отрази́сте/ соверша́ющих усе́рдно всесвяще́нную и всепра́зднственную па́мять ва́шу, досточу́днии.

Испрове́ргше пре́лести и́дольское безбо́жие,/ Бо́га всех животворя́щее де́йство де́лы явля́юще, зва́сте, преблаже́ннии:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Крепча́йшее Тя ору́жие на враги́ предлага́ем,/ ско́рби вся́кия и лю́тых обстоя́ний отрева́ем вред/ и во́змущений ерети́ческих, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.

Песнь 5

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Тя сама́го, Аффо́ние, приве́л еси́ Христу́,/ кре́пце мучи́тельскую, сла́вне, обличи́в зло́бу безбо́жную,/ и к све́ту прите́кл еси́ ве́ры, веселя́ся.

Подо́бяся, Аффо́ние, стра́сти Христо́ве,/ Того́ ра́ди твоя́ глава́ отсече́ся изя́щне:/ к неизме́нному бо весе́лию потща́лся33 еси́ и безсме́ртному поко́ищу.

На недви́жимей наде́жди утверди́вся,/ и кра́сная, я́же на земли́, оплева́в34, всему́дре Елпидифо́ре,/ неукло́нно бо ты прете́кл еси́ по́прище страда́ния.

Богоро́дичен: Возсия́в из Тебе́, Со́лнце мы́сленное/ све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ всем простре́, Богоро́дице Влады́чице:/ тем вси Тя сла́вим.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́35 Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти, от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Теку́щих тле́нная презре́вше,/ нетле́нная сподо́бистеся зре́ти./ Искуше́ний у́бо изба́вите и бед/ ве́рою вас призыва́ющия, всехва́льнии.

Тро́ицу Безнача́льную, пресла́внии му́ченицы,/ лю́то свя́занныя и в темни́цах неосла́бно держи́мыя разреши́ти,/ ва́шими мольба́ми умилосе́рдите.

За Тя себе́ преда́вше на смерть,/ безсме́ртие, Спа́се мой, до́блии получи́ша,/ и спаси́телие су́щих в бу́ри и напа́стех и скорбе́х бы́ша.

Богоро́дичен: Расто́ргни мо́их прегреше́ний, Отрокови́це, рукописа́ние,/ и содержа́щия мя печа́ли и страсте́й разреше́ние да́рующи,/ и соблюда́ющи вы́ну36 неврежде́нна, Влады́чице.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Тве́рдыя:

Благочести́выя и Богоно́сныя му́ченики,/ я́ко на земли́ оста́вльшия вся,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и упокое́ние,/ Акинди́на, Пига́сия, Анемподи́ста,/ с ни́миже Аффо́ния и Елпидифо́ра же,/ Еди́не сый Преблаги́й.

И́кос:

Отве́рзи ми уста́, Христе́ мой,/ воспе́ти и похвали́ти че́стно по́двиги страстоте́рпец Твои́х, Го́споди:/ сии́ бо, вся оста́вльше и возлюби́вше Тебе́, Созда́теля всех,/ су́щая на земли́ вся я́ко тле́нная вмени́ша./ И та́мо честны́й о́браз живоно́снаго Твоего́ Креста́ сотвори́вше,/ усе́рдно предста́ша Царю́, я́ко ору́жницы,/ му́ченицы до́блии, вопию́ще Ти:/ Еди́не сый Преблаги́й.

Песнь 7

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше:/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Я́ко изба́вил еси́ из пла́мене три благочести́выя о́троки,/ си́це37 и ны́не страда́льцы в пещи́ о́гненней сохрани́л еси́,/ вопию́щия Ти Богому́дренно:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Дае́ши оби́льныя дары́ и чудодея́ние источа́еши страстоте́рпцы Твои́ми, Христе́,/ содева́я и соде́йствуя я́ко Милосе́рд и явля́я пою́щим Тя:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Мно́жество му́ченик, нело́жно со́браннии ве́рою, приведо́стеся Христу́,/ пресла́вных чуде́с явле́ние де́йствующе и пою́ще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Изба́вленнии Тобо́ю пра́дедния кля́твы/ и к присносу́щней пи́щи преше́дше,/ ра́дуйся, зове́м Тебе́, Препросла́вленная Влады́чице,/ Я́же Бо́га нам воплоще́ннаго ро́ждшая.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Благочести́вейшее му́чеников торжество́ ра́достно прии́де,/ мир озаря́ющее, вся возвесели́,/ и све́тло украша́ющее ве́рою пою́щия:/ Го́спода воспева́йте дела и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На зве́ри, и ро́вы, и му́ки лю́тыя дерзну́сте, преизя́щнии,/ иму́ще Помо́щника непобеди́ма, сла́вы Го́спода,/ Ему́же ны́не зове́м:/ Го́спода воспева́йте дела и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вас, до́блия страда́льцы, Акинди́на, Пига́сия, и Анемподи́ста,/ па́ки же Аффо́ния и приснопа́мятнаго Елпидифо́ра, иму́ще сте́ну кре́пкую,/ Го́спода пое́м и превозноси́м во ве́ки.

Венце́м побе́ды украси́вшеся и добро́ты диади́мою38 светя́щеся,/ зарю́ невече́рнюю коне́чно, блаже́ннии, на Небесе́х прия́ли есте́, му́ченицы, зову́ще:/ Го́спода по́йте дела и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Усты́ и ра́зумом Богоро́дицу му́дрствующе,/ песносло́вим Тя, Пренепоро́чная:/ породила́ бо еси́, Пречи́стая,/ пло́тию обложе́наго Творца́, и Бо́га, и Царя́ Христа́./ Тем Тя, Де́во, пое́м и превозноси́м во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Труды́ ва́ша на земли́ Небе́сное весе́лие прия́ше,/ иде́же му́чеников ли́цы, и Боже́ственных во́инства,/ и все перворо́дных сра́дуется торжество́, всеблаже́ннии.

От уз лю́тых, всеблаже́ннии, и бед изба́вите вся,/ ве́рою свято́е торжество́ ва́ше пра́зднующия,/ мир же, и тишину́ прося́ще, и спасе́ние, блаже́ннии.

Бога́тым озаря́еми све́том и благода́тию, страстоте́рпцы, сия́юще,/ согреше́ний разреше́ние и печа́лей ку́пно39 с ва́ми подви́гшимися/ да́ти к вам прибега́ющим Благоде́теля умоли́те.

Богоро́дичен: Е́ва у́бо дре́ва жи́зненнаго изгна́ся, возбрани́вшися причаще́ния,/ Ты же, Де́во Богоро́дице, Жизнь преве́чную родила́ еси́,/ ми́ру живоно́сное де́йство да́рующи ве́рою.

Свети́лен:

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Акинди́на, и Пига́сия, и Елпидифо́ра венча́ем/ со Аффо́нием пе́сньми, ку́пно и Анемподи́ста,/ и́бо пе́рсскую лесть обличи́вше суему́дренную/ и бие́ния и ра́ны за Христа́ претерпе́вше,/ неизрече́нныя сла́вы получи́ша.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Бо́жия пала́то; ра́дуйся, горо́ осеня́ема;/ ра́дуйся, купино́ неопали́мая;/ ра́дуйся, престо́ле сла́вы;/ ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо;/ ра́дуйся, ру́чко всезлата́я;/ ра́дуйся, све́щниче огнезра́чный;/ ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Де́во Ма́ти Мари́е.

На стихо́вне Окто́иха и святы́х стихи́ра, глас 2:

Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным,/ и от всех их изба́вит я Госпо́дь.

Кро́вными то́ки те́ло обагри́в,/ безбе́дне проше́л еси́ путь муче́ния, страстоте́рпче Акинди́не,/ тем и кре́постию Боже́ственною препоя́сався,/ вра́жия изсе́кл еси́ козноде́йства./ Христа́ Бо́га моли́ о нас/ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 4:

Пятоза́рная страда́лец свеща́,/ я́ко в дубра́ве древ секи́рою,/ Дави́дски изсече́ лесть вра́жию,/ испове́давше Христа́ пред цари́,/ непреста́нно мо́лят о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

На Кресте́ Тя я́ко узре́ пригвожде́на, Го́споди,/ А́гница и Ма́ти Твоя́ дивля́шеся:/ и что виде́ние сие́, взыва́ше, Сы́не вожделе́ннейше?/ Сия́ Ти неве́рный собо́р воздаде́ пребеззако́нный,/ и́же мно́гих Твои́х чуде́с наслади́выйся,/ но сла́ва неизглаго́ланному соше́ствию Твоему́, Влады́ко.

НА ЛИТУРГИИ

Проки́мен, глас 4: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́: Стих: Предзре́х Го́спода пре́до мно́ю вы́ну: Апо́стол ко Ефесе́ем, зача́ло 233. Аллилу́ия, глас 4: Воззва́ша пра́веднии: Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии:

Святые мученики Акиндин, Пигасий, Аффоний, Елпидифор, Анемподист и иже с ними пострадали около 341–345 годов. Акиндин, Пигасий, Анемподист, придворные персидского царя Сапора II (310–381), были тайными христианами. Когда царь воздвиг гонение на христиан, завистники донесли ему на них. Вызванные на суд к царю, святые мученики безбоязненно исповедали свою веру в Святую Троицу и сказали: «Мы имеем дерзновение надеяться на Бога и готовы принять за Него всякие раны и мучения. Испытай и увидишь, откажемся ли мы от Бога нашего». Царь приказал бить их плетьми. Два раза сменялись утомленные палачи, а святые мученики не издали ни крика, ни стона. По их молитвам явился Господь и исцелил от ран. Даже царь не выдержал напряжения и потерял сознание. Все считали его умершим, но святые воззвали к Богу, и царь пришел в себя. Очнувшись, Сапор обвинил святых в колдовстве и велел повесить святых мучеников над костром, чтобы задушить их дымом. Молитвами святых огонь погас, веревки, которыми они были связаны, распались. Когда царь спросил их, как это произошло, святые мученики поведали ему о Христе, творящем такие чудеса. Ослепленный яростью, царь начал хулить Имя Господне. Тогда святые возгласили: «Да будут безгласны твои уста»,– и царь онемел. Обезумев от страха и ярости, он пытался жестами приказать, чтобы отвели святых мучеников в тюрьму. Окружающие не могли его понять, и он начал бесноваться: сорвал с себя мантию, рвал на себе волосы, бил себя по лицу. Святой Акиндин пожалел его и Именем Господа разрешил его от немоты. Но и на этот раз царь всё объяснил волхвованием и продолжал мучить святых. Их положили на железную решетку и разожгли под ней огонь. Святые стали молиться. Во время молитвы с Неба был Голос: «Вы засвидетельствовали веру делами, и прошения ваши будут исполнены». Многие слышали этот Голос. Внезапно пошел дождь и погасил огонь. Видя чудеса, совершавшиеся по молитвам святых мучеников, многие уверовали во Христа и исповедали свою веру. Святые прославили Бога и призвали уверовавших принять Крещение дождем.

Один из палачей Аффоний всенародно просил прощения у святых мучеников за причиненные им страдания и мужественно пошел на казнь за Христа. Вельможа Елпидифор и мать царя также исповедали веру в Единого Истинного Бога. Царь, видя, как растет число христиан и как мучения святых Акиндина, Пигасия и Анемподиста укрепляют христианскую веру, объявил народу, что святым мученикам Акиндину и Пигасию, Анемподисту и с ними Елпидифору будут отрублены головы, но тела их могут быть взяты христианами для погребения. Когда святых мучеников вели за городские стены к месту казни, огромная толпа сопровождала их, прославляя Христа. По приказу царя, воины уничтожили всех христиан (до 7000), шедших в процессии. Вместе с другими был убит и Елпидифор.

Акиндин, Пигасий, Анемподист вместе с матерью царя были сожжены на следующий день. Христиане, тайно пришедшие ночью к месту казни святых, нашли неповрежденные огнем тела святых мучеников и с честью погребли их.

В то́йже деньПра́зднование Пресвяте́й Влады́чице на́шей Богоро́дице в честь чудотво́рныя Ея́ ико́ны, нарица́емыя «Шу́йския»

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х:

Стихи́ры на 8, глас 1:

Приди́те ны́не, ве́рнии,/ в пе́нии и пе́снех духо́вных воспои́м,/ благодаря́ще Ма́терь Бо́жию,/ ди́внаго ра́ди прославле́ния Ея ико́ны Шу́йския,/ в не́й бо от лет дре́вних/ нам Всеми́лостивая исто́чник чуде́с преизоби́лен/ во здра́вие теле́с и спасе́ние душ на́ших.

С чи́нми свяще́нными днесь,/ вси ро́ди ве́рных, духо́вно да взыгра́ем,/ всечестно́е соверша́юще пра́зднество Богома́тере/ и прославля́юще да́ры благода́тныя,/ я́же моли́твами Влады́чицы/ бога́тно подае́т рабо́м Свои́м,/ с ве́рою к ли́ку Ея́ прибега́ющим,/ рожде́йся от Нея́ Человеколю́бец Христо́с/ и Спас душ на́ших.

Глас 2:

Ка́ко Тя, от Сама́го святы́х Святе́йшаго просла́вленную,/ воспои́м, Богоро́дице, недосто́йнии и мно́гим грехо́м пови́ннии,/ несть бо красна́ песнь во усте́х гре́шничих,/ но мы, любо́вию и усе́рдием побежда́еми,/ припа́дающе, вопие́м Ти:/ Сама́ испроси́ нам у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего/ ро́су благода́ти во омы́тие беззако́ний на́ших,/ да очище́нными душа́ми и устна́ми/ блажи́м Тя, Всепе́тая.

Ма́ти су́щи Бо́жия,/ Ма́ти еси́ и милосе́рдия, Небе́сная Цари́це,/ предстоя́щи бо одесну́ю Царя́ Сла́вы,/ всегда́ пред Ним за род христиа́нский предста́тельствуеши/ и ве́рным рабо́м Тво́им да́ры ми́лости источа́еши./ Се бо и гра́ду Шу́е/ дре́вле избавле́ние от смертоно́сныя я́звы дарова́ла еси́/ новопи́санною ико́ною Твое́ю,/ по внесе́нии во храм ди́вным све́том просия́вшею,/ и тем сотвори́ла еси́ нача́ток зна́мением и чудесе́м от нея́,/ я́же мы ны́не воспомина́юще, приле́жно мо́лимся Ти:/ проба́ви нам пре́жния Твоя́ ми́лости,/ да во благодаре́нии серде́ц при́сно сла́вим и блажи́м Тя, Всепе́тая.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен, глас 6: Кто Тебе́ не ублажи́т: Вход, проки́мен дне и чте́ния три ( зри Мине́ю ноября́ 9 день)

На литии́ стихи́ры, глас 6:

Небе́сный Царю́, Христе́ Богомладе́нче,/ на начерта́нии свята́го о́браза Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере/ зрим Тя, в десни́це пред ли́ком Свои́м сви́ток кни́жный держа́ща,/ в не́мже заключе́ны су́дьбы челове́чества./ Вои́стину Ты еси́ суде́б его́ Влады́ка и Реши́тель./ Те́мже и мы тре́петом объе́млемся,/ да не ка́ко по грехо́м, во оте́чествии на́шем умно́жившимся,/ впи́шутся о нем во сви́ток сей словеса́ о́ныя:/ оты́мется от вас Ца́рствие Бо́жие/ и да́стся язы́ку, творя́щему плоды́ его́./ Оба́че на долготерпе́ние Твое́ упова́юще,/ смире́нно мо́лимся Тебе́:/ изба́ви ны от належа́щаго и пра́веднаго Своего́ преще́ния и поми́луй ны,/ на́шего вся́чески ожидая́ покая́ния и обраще́ния,/ и страну́ на́шу благода́тию Твое́ю сохрани́,/ предста́тельством Ро́ждшия Тя,/ име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

Небе́сная Цари́це Богоро́дице,/ на святе́м Твое́м о́бразе,/ ему́же ны́не пра́зднуем благоче́стно,/ зрим Тя десни́цею Свое́ю стопу́ шу́юю у Христа́ Богомладе́нца придержа́щу,/ главу́ же Свою́ к Нему́ моле́бно прикло́ншу/ и сим а́ки бы за град Шу́ю предста́тельствующу./ Те́мже во умиле́нии серде́ц взыва́ем Ти:/ поддержи́ руко́ю Своего́ милосе́рдия град Шу́ю,/ ико́ну Твою́ благогове́йне чту́щий,/ и моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ да спасе́т живу́щия в нем и во о́бласти его ве́рныя лю́ди,/ име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

Сла́ва и ны́не, глас то́йже:

Тебе́ вси ро́ди челове́честии/ хва́льныя да́ры приносят, Влады́чице,/ и мо́лятся я́ко Цари́це и Ма́тери Бо́жии,/ проро́цы Тя пропове́даша,/ леви́ти благослови́ша,/ апо́столи и му́ченицы испове́даша,/ архиере́и пропове́дают,/ мона́си и прости́и благогове́ют,/ бога́тии и убо́зии, сиро́ты и вдо́вы,/ и всяк во́зраст, и вся́ко преспея́ние,/ ста́рческое и младе́нческое,/ под кров Твой держа́вный с ве́рою прибега́ем:/ покры́й и соблюди́, Госпоже́, моли́твами Твои́ми/ и спаси́ от бед ду́ши на́ша.

На стихо́вне стихи́ры, глас 8:

Испо́лнила еси́ благода́ти, Госпоже́ Де́во Богоро́дице,/ ико́ну Твою́ нача́льную,/ святы́м Луко́ю Евангели́стом первопи́санную./ Отто́ле же благи́м обы́чаем Свои́м/ не престае́ши и ины́я изображе́ния пречи́стаго ли́ка Твоего́,/ людьми́ Богоуго́дными пи́санныя,/ тоя́жде приобща́ти си́лы благода́тныя,/ в чудесе́х и зна́мениих от них явля́ющи ю́,/ я́коже и во гра́де Шу́е иногда́/ напи́санную Боголюби́вым рабо́м Бо́жиим Гера́симом,/ вели́кий о́браз мона́шеский на кончи́не свое́й восприя́вшим,/ честну́ю ико́ну Твою́ соде́лала еси чудотво́рну,/ за е́же Тя благодаря́ще/ и пра́зднество той ны́не соверша́юще,/ сла́вим неизрече́нное Твое́ к нам милосе́рдие.

Стих: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де.

И́мя Твое́ я́ко ро́ждшия Спа́са ми́ру, о Влады́чице,/ благода́рне во вся́ком ро́де и ро́де ве́рных помина́ется и сла́вится:/ сия́ же свяще́нная и сла́вная, Де́во, па́мять Твоя́/ в нас непрестаю́щими Твои́ми благодея́ньми утвержда́ется,/ источа́еши бо ты́я неоску́дно всем,/ с ве́рою и любо́вию к Тебе́ притека́ющим,/ милосе́рдия су́щи исто́чник, живы́й и незави́стный,/ Еди́на Благослове́нная.

Стих: Лицу́ Твоему́/ помо́лятся бога́тии лю́дстии.

Лицу́ Твоему́, Влады́чице,/ его́же изображе́нию благоче́стно покланя́емся,/ мо́лятся лю́дие, стяжа́вшии бога́тство Твоея́ бла́гости,/ и упова́ют кре́пко,/ я́ко мно́го мо́жет моле́ние Ма́тернее ко благосе́рдию Влады́ки/ и я́ко никто́же от них оты́дет от ли́ка Твоего́ тощ и неуслы́шан,/ но прии́мет ми́лость и благода́ть обря́щет/ во благовре́менную по́мощь.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Ра́дуйся, вселе́нныя похвало́,/ ра́дуйся, хра́ме Госпо́день,/ ра́дуйся, горо́ приосене́нная,/ ра́дуйся, всех прибе́жище,/ ра́дуйся, све́щниче златы́й,/ ра́дуйся, сла́во правосла́вных честна́я,/ ра́дуйся, Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ ра́дуйся, ра́ю, раду́йся, Боже́ственная трапе́зо,/ ра́дуйся, се́не, ра́дуйся, ру́чко всезлата́я,/ ра́дуйся, всех упова́ние.

На благослове́нии хле́бов тропа́рь, глас 4:

Я́ко многоце́нное сокро́вище прия́т град Шу́я/ чуде́сно напи́санную ико́ну Твою́,/ Пресвята́я Влады́чице, Де́во Богоро́дице,/ во исцеле́ние лю́тыя я́звы и во утеше́ние правосла́вных Тобо́ю дарова́нную,/ от нея́же исто́чники благода́тныя и до ны́не оби́льно изливаются./ Проба́ви, Пречи́стая, и на бу́дущее вре́мя ми́лости Твоя́ ве́дущим Тя,/ храни́ град Твой и всю Ру́сскую зе́млю/ и спаса́й люде́й, к Тебе́ с ве́рою и любо́вию притека́ющих.

Ин тропа́рь, глас 4:

Всеблага́я и преми́лостивая Засту́пнице ро́да христиа́нскаго,/ Пречи́стая Де́во Богоро́дице,/ припа́дающе пред святы́м и чудотво́рным Твои́м о́бразом,/ и́мже от лю́таго смертоно́сия град Шу́ю дре́вле изба́вила еси́,/ уми́льно взыва́ем Ти:/ не преста́й под кро́вом Своея́ бла́гости/ сохраня́ти от бед и обсто́яний град Твой/ и вся гра́ды и ве́си страны́ Росси́йския/ и моли́ти Сы́на Твое́го, Христа́ Бо́га на́шего,/ да спасе́т ду́ши на́ша.

НА У́ТРЕНИ

По 1-й кафи́зме седа́лен, глас 3:

Лю́дие благочести́вии,/ правове́рнии собо́ри христоимени́тии,/ приступи́те ве́рно вси,/ Боже́ственному припа́дающе Бо́жия Ма́тере о́бразу,/ и́мже исцеле́ние боля́щим ра́достно подава́ет,/ уязвля́ет же злосла́вныя, я́ко стрела́ из лу́ка,/ нас всех веселя́щи светови́дно/ и благода́тию озаря́ющи моли́твами Свои́ми.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Ты еси́ на́ша кре́пость и утвержде́ние, Влады́чице,/ и от враго́в ви́димых и неви́димых заступле́ние,/ и су́щим в беда́х прибе́жище:/ Тя бо, Ма́терь Бо́жию, стяжа́вше Всеми́лостивую,/ от вся́ких напа́стей избавля́емся,/ к пречестне́й ико́не Твое́й с ве́рою притека́ющии.

По 2-й кафи́зме седа́лен, глас 4:

Да ликовству́ет све́тло ве́рных все мно́жество,/ да рыда́ет же де́монское во́инство,/ ви́дяще многоиме́нно сия́ющия пра́здники Бо́жия Ма́тере,/ Ю́же ублажа́ем я́ко Богома́терь Боже́ственными пе́сньми,/ иде́же бо Богоприя́тно сла́вится Преблагослове́нная Богоро́дица Влады́чица,/ неприя́зни паде́ние, христиа́н же кре́пкое утвержде́ние.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Ты в напа́стех и ско́рбех ми́лостивно защища́еши, Влады́чице,/ я́же к заступле́нию Твоему́ усе́рдно прибега́ют,/ ны́не у́бо, егда́ мно́зи ско́рби и напа́сти, обыше́дше, обыдо́ша нас/ и житие́ на́ше отяготи́ша,/ приклони́ся к моле́нию рабо́в Твои́х/ и пода́ждь нам от облежа́щих зол избавле́ние,/ мир и благоде́нствие хода́тайствы Твои́ми.

По полиеле́и седа́лен, глас 1:

Правове́рно чту́щия Тя/ и ико́не Твое́й святе́й покланя́ющияся,/ о Бо́жия Ма́ти, спаси́/ и не даждь в расхище́ние сопоста́том,/ ниже́ на́йдут на ны вся зла́я,/ я́же грехи́ на́ша угото́ваша нам,/ и беззако́ния на́ша превзыду́т главы́ на́ша:/ но да Твоя́ Ма́терняя к Бо́гу преодоле́ет за ны благоприя́тная моли́тва.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Пречестна́я Твоя́ ико́на, Богоро́дице Де́во,/ врачевство́ всего́ ми́ра духо́вное,/ к не́йже прибега́ем и лобыза́ем ю́,/ исцеле́ний благода́ть почерпа́юще от нея́,/ и неду́гов теле́сных и душе́вных страсте́й Твои́ми моли́твами свобожда́емся.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де. Стих: Слы́ши, Дщи, и ви́ждь,/ и приклони́ у́хо Твое́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 4.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Не вве́ри мя челове́ческому предста́тельству,/ Пресвята́я Влады́чице,/ но приими́ моле́ние раба́ Твоего́,/ скорбь бо обдержи́т мя,/ терпе́ти не могу́ де́монскаго стреля́ния,/ покро́ва не и́мам, ниже́ где прибе́гну окая́нный,/ всегда́ побежда́емь,/ и утеше́ния не и́мам, ра́зве Тебе́, Влады́чице ми́ра,/ упова́ние и предста́тельство ве́рных,/ не пре́зри моле́ние мое́, поле́зно сотвори́.

Кано́на два Одиги́трии Пресвяты́я Богоро́дицы, глас 4, со ирмосы́ на 6 ( зри Мине́ю ию́ля 28 день ).Ин кано́н пра́здника, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отве́рзти ми недоуме́нный ум и язы́к/ на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ и́мене не возбрани́,/ грех ра́ди мои́х, Всеблага́я Де́во,/ но и, Ма́ти, си́лу, ели́ко есть произволе́ние, даждь,/ да воспою́, ра́дуяся, Твоя́ чудеса́.

Отве́рзла еси́ дре́вле от о́браза Твоего́ честна́го/ и́ноку Шу́йския оби́тели Святы́я Трои́цы Ни́кону осле́пшия о́чи,/ и той, исцеле́н, оты́де в монасты́рь свой, ра́дуяся,/ сла́вити та́мо и воспева́ти Твоя́ чудеса́.

Отверзе́ния осле́пшим очесе́м свои́м проси́вшая у тебе́, Богома́ти,/ жена́ не́кая, и́менем Ма́рфа,/ а́бие на моли́тве пред ико́ною Твое́ю нача́ ви́дети я́сно/ и, исцеле́на, оты́де в дом свой,/ ра́дуяся и прославля́я Твоя́ чудеса́.

Отве́рзи нам душе́вныя о́чи, Богоро́дице и Ма́ти Све́та,/ слепото́ю грехо́вною неду́гующим,/ и во све́те повеле́ний Госпо́дних ходи́ти напра́ви нас,/ да, ра́дующеся, воспева́ем Твоя́ к нам ми́лости и чудеса́.

Песнь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/живы́й и незави́стный исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ се́рдцем и усты́ вознося́щия Ти глас хвалы́ и благодаре́ния,/ содева́еши всех, и́же от Тебе́ исцеле́ний и вся́кия благода́ти сподобля́ются,/ и́хже не лише́ны бы́ти и прича́стия Ца́рства Сла́вы сподо́би.

Твои́х песносло́вцев а́бие услы́ша гла́сы, Влады́чице,/ и́нок Юрьевецкия оби́тели Боголе́п,/ егда́ на слу́жбе Бо́жией моля́шеся пред ико́ною Твое́ю о исцеле́нии от глухоты́,/ и отве́рзла еси́ слух его́./ Тогда́ нача́т и́нок ра́достно припева́ти им:/ лик себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Твоя́ певцы́, Богоро́дице,/ показа́шася иногда́ архиепи́скоп Су́ждальский Стефа́н с про́чим духо́вным собо́ром,/ егда́ по пришествии свое́м во град Шу́ю/ на свиде́тельствование чуде́с от Твоея́ ико́ны/ моле́бная пред не́ю воспе́ша:/ ты́я песносло́вцы Твоя́ и и́стину чуде́с тех дозна́вшия блаже́нства ве́чнаго сподо́би.

Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ вознося́щия Ти гла́сы моле́ния и благохвале́ния,/ и с ни́ми вся ве́рныя/ от грехо́вных паде́ний огради́, в доброде́тели утверди́/ и Небе́сныя сла́вы улучи́ти сподо́би.

Конда́к, глас 3:

Ма́ти Бо́жия Пресвята́я,/ стено́ христиа́ном, гра́да на́шего Шу́и покро́в и заступле́ние!/ Моли́твы раб Твои́х, ко ико́не Твое́й припа́дающих, приими́,/ во испове́дании Правосла́вныя ве́ры укрепи́,/ от вся́кия напа́сти и беды́ изба́ви,/ ско́рби земны́я, на ра́дость преложи́/ и Сы́на Твоего́ моли́ гра́ду и лю́дем Твои́м в ми́ре спасти́ся.

Седа́лен, глас 2:

Моле́ние те́плое и стена́ необори́мая,/ ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище,/ приле́жно вопие́м Ти:/ Богоро́дице Влады́чице, предвари́ и от бед изба́ви нас,/ Еди́на вско́ре предста́тельствующая.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ соше́д на зе́млю на́шего ра́ди спасе́ния/ и из Тебе́ проше́д, су́щую Тя Богоро́дицу вы́сшую всех тва́рей показа́,/ те́мже в благогове́нии тре́петнем зове́м Ему́:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ благоволи́, вочелове́чився, седе́ти я́ко Младе́нец на руку́ Твое́ю, о Богома́ти,/ сим показу́я, я́ко Ты еси́ и ближа́йшее пред Ним предста́тельство о всех,/ ве́рно чту́щих Тя, Ему́ же зову́щих:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Седя́й во объя́тиях Твои́х Младе́нец Иису́с Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию де́ржит пред Собо́ю сви́ток дел челове́ческих,/ я́коже ви́дим на пречу́дней ико́не Твое́й, Влады́чице:/ из него́ же да бу́дут, мо́лимся, изъя́ты хода́тайством Твои́м грехи́ все́х,/ Сы́ну Твоему́ зову́щих:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Седя́щему на Престо́ле Божества́ Царю́ Сла́вы/ предстои́ши одесну́ю, Цари́це Небе́сная,/ помози́ нам подража́ти Тебе́,/ да сподо́бимся ча́сти блаже́нства Твоего́ и воскли́кнем:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й,/ Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ все́м воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й,/ в чудотво́рных ико́нех Твои́х явля́емей:/ Ты бо, Премилосе́рдая, да́ры целе́бныя и зна́мения подае́ши/ во времена́ благопотре́бна притека́ющим Ти с ве́рою,/ всем воспева́ющим Тя мир подава́ющая.

Ужасо́шася гра́да Шу́и жи́телие нашедшей на ня́ смертоно́сней я́зи ве́лией,/ но Ты, Всеми́лостивая, прикло́ншися на моле́ние их,/ дарова́ла еси́ им от нея́ ско́рое избавле́ние новопи́санною ико́ною Твое́ю/ и успокое́ние сердца́м их низпосла́ла еси́,/ все́м воспева́ющим Тя мир подава́ющая.

Ужасо́шася свиде́телие чуде́с от Твоего́ пречу́днаго о́браза/ приводи́мым к нему́ бе́сным, сотряса́емым и лома́емым си́лою де́монскою,/ посе́мже и ра́довахуся, воо́чию ви́девше ты́я а́бие исцеле́ны Тобо́ю,/ и ку́пно с ни́ми моли́твы благодаре́ния приноша́ху Тебе́, Влады́чице,/ всем воспева́ющим Тя ми́р подава́ющая.

Ужаса́юся опа́сно наве́та диа́воля,/ но, припа́дая к чудотво́рному о́бразу Твоему́,/ упова́ю Тобо́ю вра́жия прельще́ния изба́витися и умире́ния улучи́ти,/ е́же и потщи́ся дарова́ти ми, Госпоже́ Богоро́дице,/ всем воспева́ющим Тя мир подава́ющая.

Песнь 6

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственное Твое́ истоща́ние40, Иису́се,/ о́бразно живопису́ется нам на ико́нех Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере,/ иде́же зрим Тя, на руку́ Ея́ держи́ма я́ко Младе́нца:/ те́мже Тебе́, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га, сла́вим.

Боже́ственное и всечестно́е торжество́/ чудотво́рныя ра́ди ико́ны Твоея́, Богоро́дице,/ егда́ святи́тель Стефа́н соверша́ше,/ тогда́ сие́ ознаменовано бысть исцеле́нием от слепоты́ жены́ не́кия Ва́ссы,/ два́десять лет очи́ма не ви́девшия./ О такове́м чудеси́ Твое́м ра́дующеся,/ от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество/ прославле́ния Твоея́, Богома́ти, ико́ны,/ па́мять твори́м всех чуде́с, я́же Тобо́ю от нея́ соде́яшася,/ о ни́хже Тя благода́ряще,/ от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество,/ от тя́жких и лю́тых изба́ви ны,/ ми́ра сподо́би, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м,/ вся́ бо мо́жеши, Ма́ти Бо́жия су́щи,/ Юже велича́юще, от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Конда́к, глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́ я́ко Блага́я/ на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти́,/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,/ предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

И́кос:

Простри́ дла́ни Твоя́,/ и́миже всех Влады́ку я́ко Младе́нца прия́ла еси́ за мно́жество бла́гости:/ не оста́ви нас, всегда́ наде́ющихся на Тя́, бо́дренною Твое́ю моли́твою,/ и неисче́тным состра́данием уще́дри нас,/ и пода́ждь душа́м на́шим милосе́рдие Твое́, во ве́ки источа́ющи:/ Тебе́ бо и́мамы, гре́шнии, Засту́пницу от находя́щих на ны́ бе́д и зо́л,/ но, я́ко иму́щи милосе́рдия щедро́ты,/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,/ предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Песнь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Не послужи́ти бого́м ины́м, ра́зве Тебе́,/ ниже́ покланя́тися вся́кому подо́бию их,/ законоположи́л еси́ дре́вле Изра́илю, Го́споди:/ се́ и мы́ Тебе́ Еди́ному слу́жим и Тебе́ Еди́ному пое́м:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Не послужи́ти тва́ри па́че Созда́вшаго запове́давый Госпо́дь/ повеле́ оба́че на киво́те заве́та два́ Херуви́ма извая́нна сотвори́ти,/ да покланя́ющеся им, Самому́ Ему́ сы́нове Изра́илевы покланя́ются;/ мы́ же Тебе́, Богоро́дице,/ я́ко одушевле́нному Бо́жию Киво́ту, от Херуви́м осеня́ему, покланя́ющеся,/ Творцу́ и Влады́це всех пое́м:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Не послужи́ша тва́ри о́троцы евре́йстии па́че Созда́вшаго;/ не иска́ша и лю́дие Шу́йския по́мощи челове́ческия па́че Бо́жия,/ егда́ на́йде на них смертоно́сие,/ тогда́ а́бие к Бо́гу со слеза́ми покая́ния обрати́шася/ и, избавле́ние получи́вше, воспе́ша:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Не послу́жити, па́че же противустоя́ти уче́нием и обы́чаем ве́ка сего́/ помози́ нам, Богоро́дице, да не в коне́ц поги́бнем,/ и сохрани́ в нас ве́ру отце́в на́ших, да всегда́ Творцу́ вопие́м:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Отроки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́/и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

О́трока Иа́кова, лю́те бесну́ема,/ приведе́ннаго ко ико́не Твое́й, Богородице,/ от де́монскаго мучи́тельства изба́вила еси́ я́ве,/ я́коже всем, ви́девшим сие́, диви́тися зело́41;/ изба́ви у́бо и нас наве́тов и искуше́ний бесо́вских,/ да в ми́ре душе́внем при́сно пое́м, изба́вленнии:/ Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Отрока друга́го, Иоа́нна и́менем,/ и́же, разболе́вся зле́, хотя́ше умре́ти,/ Ты, Преми́лостивая, молитв ра́ди и ве́ры роди́телей его́ ско́ро от боле́зни исцели́ла еси́,/ те́мже мо́лим Тя:/ и на́с от вся́ких неду́гов уврачу́й, да благода́рне зове́м:/ Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Отроки иногда́ и ученики́ духо́внаго вертогра́да уче́ний мы бы́вше,/ моли́хомся пред о́бразом Твои́м, Богоотрокови́це,/ те́х ра́ди о́трочих моли́тв на́ших не оста́ви нас покро́вом Свои́м/ и во вре́мя ста́рости и по кончи́не живота́ на́шего,/ да со о́троки евре́йскими и все́ми святы́ми зове́м:/ Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть:/ да спасе́т Оно и на́ши о́троки и де́ти,/ в пе́щи су́щия собла́знов неве́рия и развраще́ния,/ мы́ же во упова́нии на сию́ к ни́м и на́м Бо́жию ми́лость вопие́м:/ Го́спода по́йте де́ла и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная/ Богородице, Чистая Приснодево.

Всяк род ве́рных благогове́йне чтит свяще́ннаго ли́ка Твоего́ многоиме́нная изображе́ния,/ наипа́че зна́меньми Твоея́ благода́ти и ми́лости просия́вшия,/ от ни́хже и в пре́дняя Твои́х благодея́ний и да́ров не лише́ну бы́ти упова́я, вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Всяк, слы́шай по́весть о изве́ствованных во гра́де Шу́е веще́х,/ я́коже преда́ше нам я́же испе́рва самови́дцы,/ ка́ко в не́м во дни́ дре́вния заступле́нием Богома́тере/ от новопи́санныя ико́ны Ея́ всегуби́тельство сме́ртное преста́,/ и мно́гая ина́я чудеса́ соде́яшася,/ игра́нием ду́ха исполня́ется и вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́ких даро́в благода́ти исто́чник яви́ла еси́, Влады́чице,/ не то́чию самую ико́ну Твою́ Шу́йскую,/ но и не́кия из спи́сков ея́ свяще́нных:/ се́ бо и в селе́нии Па́влове, е́же во о́бласти Нова́гра́да Низо́вския земли́,/ и во Яросла́вле гра́де, и во ины́х месте́х/ подоби́я тоя́ ико́ны ми́лостию Твое́ю чудоде́йственны показа́шася,/ те́мже и живу́щии та́мо ве́рнии благода́рне Тебе́ вопию́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́кия ны́не мяту́щия страну́ Росси́йскую церко́вныя собла́зны и разделе́ния/ утоли́, Влады́чице, моли́твами Твои́ми,/ отсту́пльшия же от Православныя Це́ркве па́стыри и мирски́я лю́ди на путь и́стины обрати́,/ да вси́ еди́но пребыва́юще, согла́сно Го́спода сла́вим и Тебе́ вопие́м:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Свети́лен:

Сла́дость Ангелов, скорбя́щих ра́досте,/ христиа́н предста́тельнице, Де́во, Ма́ти Госпо́дня,/ заступи́вши ны, спаси́ от ве́чнаго муче́ния.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 3:

Неисчерпа́емую чуде́с пучи́ну ве́мы Тя, Богоро́дице Де́во,/ я́ко па́че ума́ и сло́ва ро́ждши Христа́, Спа́са на́шего,/ от Него́ чудоде́йственныя благода́ти превы́сший дар восприя́ла еси́:/ Тобо́ю бо слепи́и прозира́ют,/ хроми́и хо́дят, прокаже́ннии очища́ются,/ глуси́и слы́шат, неми́и глаго́лют,/ от бесо́в томи́мии свобожда́ются,/ от неду́гов вся́ких и боле́зней стра́ждущии исцелева́ются,/ и ме́ртвии востаю́т./ Те́мже Тя ны́не и при́сно в пе́снех велича́ем,/ а́ще и недосто́йнии раби́ Твои́, Благослове́нная.

Пра́зднественным зво́ном доброшу́мным,/ град Шу́ю ны́не оглаша́ющим,/ внима́им ра́достно, бра́тие,/ себе́ оба́че назида́юще,/ да са́ми не я́ко медь звеня́щи или́ кимва́ли звяца́юще/ бу́дем в прославле́нии Пречи́стыя Ма́тере Бо́га на́шего/ еди́неми гла́сы благохва́льными, а́ще и от серде́ц возноси́мыми,/ но де́лы благи́ми наипа́че да ублажа́ем Ю,/ подража́юще Ея́ милосе́рдию/ и си́м вои́стину благоуго́дное Ей сотворя́юще.

Соста́вити пра́здник ра́достен/ в честь пречу́дныя ико́ны Твоея́, о Влады́чице, нам ны́не дарова́вшая,/ не лиши́ нас всемо́щнаго пред Сы́ном Твои́м предста́тельства,/ да бу́дем о́бщницы и ли́ка пра́зднующих с Тобо́ю/ в торжестве́ ве́чнем избра́нных Его́.

Сла́ва, и ны́не, глас 8:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаже́нны от кано́на Одиги́трии песнь 3-я и от втора́го кано́на пра́здника Песнь 6-я и про́чая слу́жбы Пресвяты́я Богоро́дицы.

Шуйская-Смоленская икона Божией Матери была написана в 1654–1655 годах в Воскресенском приходе города Шуи. В то время в городе свирепствовала моровая язва. Уповая на милость Божию и заступничество Богородицы, прихожане Воскресенской церкви поручили благочестивому иконописцу иноку Герасиму (перед кончиной он принял великую схиму) написать образ Смоленской Божией Матери. Этот образ издревле спасал русских людей от врагов и бед. Целую неделю, пока писалась икона, прихожане пребывали в посте и молитве. Когда икона была написана, священник Воскресенской церкви и народ перенесли ее в церковь и поставили на особо устроенном месте. С того времени моровая язва стала утихать, сначала в пределах Воскресенского прихода, а затем и во всем городе.

От иконы Богоматери, поставленной в храме, совершилось много исцелений, особенно от глазных болезней и глухоты. Благодатная помощь от иконы была свидетельствована Суздальским архиепископом Стефаном в 1667 году. Прославились также некоторые списки с Шуйской иконы: в селе Павлове (Горьковская епархия), икона была написана в 1771 году во избавление от чумы, которая прекратилась после того, как в село принесли список иконы; в Ярославской церкви в честь святого Иоанна Златоуста, икона была написана благочестивым иереем по особому видению.

Празднование иконе совершается также 28 июля. Службу в 1924 году составил настоятель Московской Ризоположенской церкви протоиерей Николай Миловский, уроженец города Шуи, питомец Шуйского духовного училища. К церковному употреблению служба была благословлена Местоблюстителем Патриаршего престола Митрополитом Петром 31 июля 1925 года.

* * *

28

коно́б – котел

29

вре́ние – кипяток, кипение

30

пе́рсских – персидских

31

ствержда́ти – утверждать, укреплять

32

небреговати – пренебрегать, презирать, отвергать

33

потща́тися – ускорять, усердно действовать

34

оплева́ти – отринуть, отвергнуть, отметнуть

35

пожира́ти – приносить жертву

36

вы́ну – всегда

37

си́це – так, таким образом

38

диади́ма – царский венец

39

ку́пно – вместе

40

истоща́ние – снисхождение

41

зело́ – очень


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том./ Минея ноябрь. - 2002./ Ч. 1. – 464; Ч. 2. - 576 с.

Комментарии для сайта Cackle