Ве́тхий Заве́т:
Быт.
Исх.
Лев.
Чис.
Втор.
Нав.
Суд.
Руф.
1Цар.
2Цар.
3Цар.
4Цар.
1Пар.
2Пар.
1Езд.
Неем.
2Езд.
Тов.
Иудиф.
Есф.
Иов.
Пс.
Притч.
Еккл.
Песн.
Прем.
Сир.
Ис.
Иер.
Плч.
ПослИер.
Вар.
Иез.
Дан.
Ос.
Иоил.
Ам.
Авд.
Ион.
Мих.
Наум.
Авв.
Соф.
Аг.
Зах.
Мал.
1Мак.
2Мак.
3Мак.
3Ездр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Но́вый Заве́т: Мф. Мк. Лк. Ин. Деян. Иак. 1Пет. 2Пет. 1Ин. 2Ин. 3Ин. Иуд. Рим. 1Кор. 2Кор. Гал. Еф. Флп. Кол. 1Фес. 2Фес. 1Тим. 2Тим. Тит. Флм. Евр. Откр.
Скрыть
24:3
24:4
24:5
24:6
см.:Притч.20:18;
24:7
см.:Притч.14:6;
24:8
24:9
24:10
24:13
24:14
24:15
см.:Притч.1:11;
24:18
24:20
см.:Притч.13:9;
24:22f
24:22b
24:22e
24:22c
24:22a
24:22d
24:22
24:23
см.:Притч.18:5;
24:25
24:26
24:27
24:28
24:29
см.:Притч.17:13;
24:30
24:31
см.:Притч.15:19;
24:32
24:33
см.:Притч.6:10;
24:34
см.:Притч.28:19;
Сы́не, не ревну́й муже́мъ злы́мъ, ниже́ возжелѣ́й бы́ти съ ни́ми:
лжа́мъ бо поуча́ется се́рдце и́хъ, и болѣ́зни устнѣ́ и́хъ глаго́лютъ.
Съ прему́дростiю зи́ждется до́мъ и съ ра́зумомъ исправля́ется.
Съ чу́вствiемъ исполня́ются сокро́вища от вся́каго бога́тства честна́го и до́браго.
Лу́чше му́дрый крѣ́пкаго, и му́жъ ра́зумъ имѣ́яй земледѣ́лца вели́ка.
Со управле́нiемъ быва́етъ бра́нь, по́мощь же съ се́рдцемъ совѣ́тнымъ.
Прему́дрость и мы́сль бла́га во вратѣ́хъ прему́дрыхъ: смы́сленнiи не укланя́ются от зако́на Госпо́дня,
но совѣ́туютъ въ со́нмищихъ. Ненака́занныхъ срѣта́етъ сме́рть,
умира́етъ же безу́мный во грѣсѣ́хъ. Нечистота́ му́жу губи́телю:
оскверни́тся въ де́нь зо́лъ и въ де́нь печа́ли, до́ндеже оскудѣ́етъ.
Изба́ви ведо́мыя на сме́рть и искупи́ убива́емыхъ, не щади́.
А́ще же рече́ши: не вѣ́мъ сего́: разумѣ́й, я́ко Госпо́дь всѣ́хъ сердца́ вѣ́сть, и созда́вый дыха́нiе всѣ́мъ, се́й вѣ́сть вся́ческая, и́же возда́стъ кому́ждо по дѣло́мъ его́.
Я́ждь ме́дъ, сы́не, бла́гъ бо е́сть со́тъ, да наслади́тся горта́нь тво́й:
си́це уразумѣ́еши прему́дрость душе́ю твое́ю: а́ще бо обря́щеши, бу́детъ добра́ кончи́на твоя́, и упова́нiе не оста́витъ тебе́.
Не приводи́ нечести́ваго на па́жить пра́ведныхъ, ниже́ прельща́йся насыще́нiемъ чре́ва:
седмери́цею бо паде́тъ пра́ведный и воста́нетъ, нечести́вiи же изнемо́гутъ въ злы́хъ.
А́ще паде́тъ вра́гъ тво́й, не обра́дуйся ему́, въ преткнове́нiи же его́ не возноси́ся:
я́ко у́зритъ Госпо́дь, и не уго́дно ему́ бу́детъ, и отврати́тъ я́рость свою́ от него́.
Не ра́дуйся о злодѣ́ющихъ и не ревну́й грѣ́шнымъ,
не пребу́дутъ бо вну́цы лука́выхъ, свѣти́ло же нечести́выхъ уга́снетъ.
Бо́йся Бо́га, сы́не, и царя́, и ни еди́ному же и́хъ проти́вися:
–Мои́хъ слове́съ, сы́не, бо́йся, и прiи́мъ я́ пока́йся.
–Ничто́же ло́жно от язы́ка царе́ви да глаго́лется, и ни еди́на лжа́ от язы́ка его́ да изы́детъ:–
–и ко́сти человѣ́ческiя пояда́етъ и сожига́етъ я́ко пла́мень, я́ко не ядо́мымъ бы́ти птенца́ми о́рлими.–
–ме́чь [е́сть] язы́къ царе́въ, а не пло́тянъ: и и́же а́ще пре́данъ бу́детъ, сокруши́тся:–
–Сло́во сохраня́яй сы́нъ кромѣ́ поги́бели бу́детъ: прiе́мляй же прiя́тъ о́ное.–
–а́ще бо раздражи́тся я́рость его́, со жи́лами человѣ́ки губи́тъ,–
внеза́пу бо истя́жутъ нечести́выхъ, муче́нiя же обои́хъ кто́ увѣ́сть?–
Сiя́ же ва́мъ смы́сленнымъ глаго́лю разумѣ́ти: срамля́тися лица́ на судѣ́ не добро́.
Глаго́ляй нечести́ваго, я́ко пра́веденъ е́сть, про́клятъ от люді́й бу́детъ и возненави́дѣнъ во язы́цѣхъ:
облича́ющiи же лу́чшiи явя́тся, на ня́же прiи́детъ благослове́нiе бла́го:
и устнѣ́ облобыза́ютъ отвѣща́ющыя словеса́ бла́га.
Уготовля́й на исхо́дъ дѣла́ твоя́, и угото́вися на село́, и ходи́ вслѣ́дъ мене́, и сози́ждеши до́мъ тво́й.
Не бу́ди свидѣ́тель лжи́въ на твоего́ граждани́на, ниже́ пространя́йся твои́ма устна́ма.
Не рцы́: и́мже о́бразомъ сотвори́ ми, сотворю́ ему́ и отмщу́ ему́, и́миже мя́ преоби́дѣ.
Я́коже ни́ва му́жъ безу́мный, и я́ко виногра́дъ человѣ́къ скудоу́мный:
а́ще оста́виши его́, опустѣ́етъ и траво́ю порасте́тъ ве́сь, и бу́детъ оста́вленъ, огра́ды же ка́менныя его́ раскопа́ются.
Послѣди́ а́зъ пока́яхся, воззрѣ́хъ избра́ти наказа́нiе:
ма́ло дремлю́, ма́ло же сплю́ и ма́ло объе́млю рука́ма пе́рси:
а́ще же сiе́ твори́ши, прiи́детъ предъиду́щи нищета́ твоя́ и ску́дость твоя́, я́ко бла́гъ тече́цъ.
1 «Не ревнуй злым людям»; 3 приятно устроенный дом мудрого; 5 разум придает силу войне; 7 двустишия о мудрости и глупости; 11 повеление Божие о спасении других; 13 мудрость сладка, как мед; 15 злые умыслы против праведника; 17 «Не радуйся, когда упадет враг твой»; 19 «светильник нечестивых угаснет»; «с мятежниками не сообщайся»; 23 против лицеприятия на суде; 26 две притчи; 28 не будь лжесвидетелем ради мести; 30 поле человека ленивого.
Не ревнуй злым людям и не желай быть с ними,
потому что о насилии помышляет сердце их, и о злом говорят уста их.
Мудростью устрояется дом и разумом утверждается,
и с уменьем внутренности его наполняются всяким драгоценным и прекрасным имуществом.
Человек мудрый силен, и человек разумный укрепляет силу свою.
Поэтому с обдуманностью веди войну твою, и успех будет при множестве совещаний.
Для глупого слишком высока мудрость; у ворот не откроет он уст своих.
Кто замышляет сделать зло, того называют злоумышленником.
Помысл глупости – грех, и кощунник – мерзость для людей.
Если ты в день бедствия оказался слабым, то бедна сила твоя.
Спасай взятых на смерть, и неужели откажешься от обреченных на убиение?
Скажешь ли: «вот, мы не знали этого»? А Испытующий сердца́ разве не знает? Наблюдающий над душею твоею знает это, и воздаст человеку по делам его.
Ешь, сын мой, мед, потому что он приятен, и сот, который сладок для гортани твоей:
таково и познание мудрости для души твоей. Если ты нашел ее, то есть будущность, и надежда твоя не потеряна.
Не злоумышляй, нечестивый, против жилища праведника, не опустошай места покоя его,
ибо семь раз упадет праведник, и встанет; а нечестивые впадут в погибель.
Не радуйся, когда упадет враг твой, и да не веселится сердце твое, когда он споткнется.
Иначе, увидит Господь, и неугодно будет это в очах Его, и Он отвратит от него гнев Свой.
Не негодуй на злодеев и не завидуй нечестивым,
потому что злой не имеет будущности, – светильник нечестивых угаснет.
Бойся, сын мой, Господа и царя; с мятежниками не сообщайся,
потому что внезапно придет погибель от них, и беду от них обоих кто предузнает?
Сказано также мудрыми: иметь лицеприятие на суде – нехорошо.
Кто говорит виновному: «ты прав», того будут проклинать народы, того будут ненавидеть племена;
а обличающие будут любимы, и на них придет благословение.
В уста целует, кто отвечает словами верными.
Соверши дела твои вне дома, окончи их на поле твоем, и потом устрояй и дом твой.
Не будь лжесвидетелем на ближнего твоего: к чему тебе обманывать устами твоими?
Не говори: «как он поступил со мною, так и я поступлю с ним, воздам человеку по делам его».
Проходил я мимо поля человека ленивого и мимо виноградника человека скудоумного:
и вот, все это заросло терном, поверхность его покрылась крапивою, и каменная ограда его обрушилась.
И посмотрел я, и обратил сердце мое, и посмотрел и получил урок:
«немного поспишь, немного подремлешь, немного, сложив руки, полежишь, –
и придет, как прохожий, бедность твоя, и нужда твоя – как человек вооруженный».
Не завиди злим људима нити жели да си с њима.
Јер о погибли мисли срце њихово и усне њихове говоре о муци.
Мудрошћу се зида кућа и разумом утврђује се.
И знањем се пуне клети сваког блага и драгоцена и мила.
Мудар је човек јак, и разуман је човек силан снагом.
Јер мудрим саветом ратоваћеш, и избављење је у мноштву саветника.
Високе су безумноме мудрости; неће отворити уста својих на вратима.
Ко мисли зло чинити зваће се зликовац.
Мисао безумникова грех је, и подсмевач је гад људски.
Ако клонеш у невољи, скратиће ти се сила.
Избављај похватане на смрт; и које хоће да погубе, немој се устегнути од њих.
Ако ли кажеш: Гле, нисмо знали за то; неће ли разумети Онај који испитује срца, и који чува душу твоју неће ли дознати и платити свакоме по делима његовим?
Сине мој, једи мед, јер је добар, и саће, јер је слатко грлу твом.
Тако ће бити познање мудрости души твојој, кад је нађеш; и биће плата, и надање твоје неће се затрти.
Безбожниче, не вребај око стана праведниковог, и не квари му почивање.
Јер ако и седам пута падне праведник, опет устане, а безбожници пропадају у злу.
Кад падне непријатељ твој, немој се радовати, и кад пропадне, нека не игра срце твоје.
Јер би видео Господ и не би Му било мило, и обратио би гнев свој од њега на тебе.
Немој се жестити ради неваљалаца, немој завидети безбожницима.
Јер нема плате неваљалцу, жижак ће се безбожницима угасити.
Бој се Господа, сине мој, и цара, и не мешај се с немирницима.
Јер ће се уједанпут подигнути погибао њихова, а ко зна пропаст која иде од обојице?
И ово је за мудраце: Гледати ко је ко на суду није добро.
Ко говори безбожнику: Праведан си, њега ће проклињати људи и мрзиће на њ народи.
А који га карају, они ће бити мили, и доћи ће на њих благослов добрих.
Ко говори речи истините, у уста љуби.
Уреди свој посао на пољу, и сврши своје на њиви, потом и кућу своју зидај.
Не буди сведок на ближњег свог без разлога, и не варај уснама својим.
Не говори: Како је он мени учинио тако ћу ја њему учинити; платићу овом човеку по делу његовом.
Иђах мимо њиве човека лењог и мимо винограда човека безумног;
И гле, беше све зарасло у трње и све покрио чкаљ, и ограда им камена разваљена.
И видевши узех на ум, и гледах и поучих се.
Док мало проспаваш, док мало продремљеш, док мало склопиш руке да починеш,
У том ће доћи сиромаштво твоје као путник, и оскудица твоја као оружан човек.
Итальянский
Языки
- Добавить язык
- Церковнослав. (рус. гражд.)
- Церковнослав. (цс)
- Рус. (Синод. с ударе́-ми)
- Рус. (Юнгеров)
- Рус. (прп. Макарий Алтайский)
- Arab (AVD)
- Azerbaijani
- Armenian
- Bulgarian
- Chinese (simpl.)
- Croatian (S&D)
- Czech (Bible Kralicka [1613])
- English (NKJV)
- English (KJV)
- English (NRSV)
- Finnish (1992)
- French (LSG)
- Georgian
- German (MLU, 1912)
- German (GNB)
- Greek (NT Byz)
- Greek (TGV)
- Greek (LXX, Rahlfs)
- Hebrew
- Kyrgyz
- Latin (Nova Vulgata)
- Romanian
- Polish
- Portuguese
- Serbian (synod.)
- Spanish (RVR 1995)
- Swedish (Folkbibeln)
- Tajik
- Ukrainian (Homenko)
- Ukrainian (Ogienko)
Non invidiare le persone malvagie,
non desiderare di stare con loro,
non desiderare di stare con loro,
poiché il loro cuore trama rovine
e le loro labbra non esprimono che malanni.
e le loro labbra non esprimono che malanni.
Con la sapienza si costruisce una casa
e con la prudenza la si rende salda;
e con la prudenza la si rende salda;
con la scienza si riempiono le sue stanze
di tutti i beni preziosi e deliziosi.
di tutti i beni preziosi e deliziosi.
Il saggio cresce in potenza
e chi è esperto aumenta di forza.
e chi è esperto aumenta di forza.
Perché con le strategie si fa la guerra
e la vittoria dipende dal numero dei consiglieri.
e la vittoria dipende dal numero dei consiglieri.
È troppo alta la sapienza per lo stolto,
alla porta della città egli non potrà aprire bocca.
alla porta della città egli non potrà aprire bocca.
Chi trama per fare il male
si chiama mestatore.
si chiama mestatore.
Il proposito dello stolto è il peccato
e lo spavaldo è aborrito da tutti.
e lo spavaldo è aborrito da tutti.
Se te ne stai indolente nel giorno della sventura,
ben poca è la tua forza.
ben poca è la tua forza.
Libera quelli che sono condotti alla morte
e salva quelli che sono trascinati al supplizio.
e salva quelli che sono trascinati al supplizio.
Se tu dicessi: "Io non lo sapevo",
credi che non l'intenda colui che pesa i cuori?
Colui che veglia sulla tua vita lo sa;
egli renderà a ciascuno secondo le sue opere.
credi che non l'intenda colui che pesa i cuori?
Colui che veglia sulla tua vita lo sa;
egli renderà a ciascuno secondo le sue opere.
Mangia il miele, figlio mio, perché è buono
e il favo è dolce al tuo palato.
e il favo è dolce al tuo palato.
Sappi che tale è la sapienza per te;
se la trovi, avrai un avvenire
e la tua speranza non sarà stroncata.
se la trovi, avrai un avvenire
e la tua speranza non sarà stroncata.
Non insidiare, come un malvagio, la dimora del giusto,
non distruggere la sua abitazione,
non distruggere la sua abitazione,
perché se il giusto cade sette volte, egli si rialza,
ma i malvagi soccombono nella sventura.
ma i malvagi soccombono nella sventura.
Non ti rallegrare per la caduta del tuo nemico
e non gioisca il tuo cuore, quando egli soccombe,
e non gioisca il tuo cuore, quando egli soccombe,
perché il Signore non veda e se ne dispiaccia
e allontani da lui la sua collera.
e allontani da lui la sua collera.
Non irritarti per i malfattori
e non invidiare i malvagi,
e non invidiare i malvagi,
perché non ci sarà avvenire per il cattivo
e la lampada dei malvagi si spegnerà.
e la lampada dei malvagi si spegnerà.
Figlio mio, temi il Signore e il re,
e con i ribelli non immischiarti,
e con i ribelli non immischiarti,
perché improvviso sorgerà il loro castigo
e la rovina mandata da entrambi chi la conosce?
e la rovina mandata da entrambi chi la conosce?
Anche queste sono parole dei saggi.
Avere preferenze personali in giudizio non è bene.
Avere preferenze personali in giudizio non è bene.
Chi dice al malvagio: "Tu sei innocente",
i popoli lo malediranno, le genti lo detesteranno;
i popoli lo malediranno, le genti lo detesteranno;
a chi invece lo punisce tutto andrà bene,
su di lui si riverserà la benedizione.
su di lui si riverserà la benedizione.
Dà un bacio sulle labbra
chi risponde con parole giuste.
chi risponde con parole giuste.
Cura prima il tuo lavoro di fuori
e prepàratelo nel tuo campo,
e poi costruisciti la casa.
e prepàratelo nel tuo campo,
e poi costruisciti la casa.
Non testimoniare senza motivo contro il tuo prossimo,
non ingannare con le labbra.
non ingannare con le labbra.
Non dire: "Come ha fatto a me così io farò a lui,
renderò a ciascuno come si merita".
renderò a ciascuno come si merita".
Sono passato vicino al campo di un pigro,
alla vigna di un uomo insensato:
alla vigna di un uomo insensato:
ecco, ovunque erano cresciute le erbacce,
il terreno era coperto di cardi
e il recinto di pietre era in rovina.
il terreno era coperto di cardi
e il recinto di pietre era in rovina.
Ho osservato e ho riflettuto,
ho visto e ho tratto questa lezione:
ho visto e ho tratto questa lezione:
un po' dormi, un po' sonnecchi,
un po' incroci le braccia per riposare,
un po' incroci le braccia per riposare,
e intanto arriva a te la povertà, come un vagabondo,
e l'indigenza, come se tu fossi un accattone.
e l'indigenza, come se tu fossi un accattone.