Бо­го­ро­дич­ны вос­крес­ные вось­ми гласов

• Глас 1 • Глас 2 • Глас 3 • Глас 4 • Глас 5 • Глас 6 • Глас 7 • Глас 8

ГЛАС 1

Цер­ков­но­сла­вян­ский Рус­ский

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Все­мир­ную сла­ву / от че­ло­век про­зяб­шую / и Вла­ды­ку рожд­шую, / Небес­ную дверь / вос­по­им, Ма­рию Де­ву, / Без­п­лот­ных песнь и вер­ных удоб­ре­ние: / Сия бо яви­ся небо и храм Бо­же­ства; / Сия пре­граж­де­ние враж­ды раз­ру­шив­ши, / мир вве­де и Цар­ствие от­вер­зе. / Сию убо иму­ще ве­ры утвер­жде­ние, / По­бор­ни­ка има­мы из Нея рожд­ша­го­ся Гос­по­да. / Дер­зай­те убо, дер­зай­те, лю­дие Бо­жии, / ибо Той по­бе­дит вра­ги, / яко Всесилен.

Дог­ма­тик

Все­мир­но слав­ную, / от лю­дей про­ис­шед­шую и Вла­ды­ку ро­див­шую / вос­по­ем, – Ма­рию Де­ву, / небес­ную дверь, Бес­плот­ных песнь и вер­ных укра­ше­ние. / Ибо яви­лась Она небом и хра­мом Бо­же­ства. / Она, раз­ру­шив враж­деб­ную пре­гра­ду, / мир во­дво­ри­ла и от­верз­ла Цар­ство. / По­то­му дер­жась Её, опо­ры на­шей ве­ры, / име­ем мы За­щит­ни­ком от Нее рож­ден­но­го Гос­по­да. / Дер­зай­те же, дер­зай­те, лю­ди Бо­жии, / ибо Он по­бе­дит вра­гов, как Всемогущий.

На сти­ховне Богородичен:

Се ис­пол­ни­ся Ис­а­и­и­но про­ре­че­ние: / Де­ва бо ро­ди­ла еси / и по рож­де­стве, яко преж­де рож­де­ства, пре­бы­ла еси, / Бог бо бе Рож­дей­ся, тем­же и есте­ства но­во­пре­се­че. / Но, о Бо­го­ма­ти, / мо­ле­ния Тво­их ра­бов, / в Тво­ем хра­ме при­но­си­мая Те­бе, не пре­зри, / но яко Бла­го­у­троб­на­го Тво­има ру­ка­ма но­ся­щи, / на Твоя ра­бы уми­ло­сер­ди­ся / и мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим.

На сти­ховне, Богородичен

Вот, ис­пол­ни­лось про­ро­че­ство Ис­а­ии, / ибо Ты, Де­ва, ро­ди­ла и по­сле ро­дов оста­лась, как и до ро­дов: / ведь Бо­гом был рож­ден­ный, / по­то­му Он и за­ко­ны при­ро­ды из­ме­нил. / Но, о Бо­го­ма­терь, / мо­ле­ний Тво­их ра­бов, Те­бе в Тво­ем свя­ти­ли­ще при­но­си­мых, не пре­зри, / но, как Ми­ло­серд­но­го во объ­я­ти­ях Тво­их но­сив­шая, / над слу­жи­те­ля­ми Тво­и­ми сми­луй­ся / и хо­да­тай­ствуй о спа­се­нии душ наших.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Гав­ри­и­лу ве­щав­шу Те­бе, Де­во, ра­дуй­ся, / со гла­сом во­пло­ща­ше­ся всех Вла­ды­ка, / в Те­бе, свя­тем ки­во­те, / яко­же ре­че пра­вед­ный Да­вид; / яви­ла­ся еси шир­шая Небес, / по­но­сив­ши Зи­жди­те­ля Тво­е­го. / Сла­ва Все­ль­ше­му­ся в Тя, / сла­ва Про­шед­ше­му из Те­бе, / сла­ва Сво­бо­див­ше­му нас Рож­де­ством Твоим.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Гав­ри­ил воз­гла­сил Те­бе, Де­ва, “Ра­дуй­ся”, / и с тем воз­гла­сом во­пло­щал­ся всех Вла­ды­ка / в Те­бе, свя­том Ков­че­ге, / как ска­зал пра­вед­ный Да­вид. / Яви­лась Ты про­стран­нее небес, / но­сив Со­зда­те­ля Тво­е­го. / Сла­ва Все­лив­ше­му­ся в Те­бя; / сла­ва Про­ис­шед­ше­му из Те­бя; / сла­ва Осво­бо­див­ше­му нас рож­де­ни­ем от Тебя.

ГЛАС 2

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Прейде сень за­кон­ная, / бла­го­да­ти при­шед­ши: / яко­же бо ку­пи­на не сга­ра­ше опа­ля­е­ма, / та­ко Де­ва ро­ди­ла еси / и Де­ва пре­бы­ла еси. / Вме­сто стол­па ог­нен­на­го / пра­вед­ное воз­сия Солн­це, / вме­сто Мо­и­сея – Хри­стос, / спа­се­ние душ наших.

Дог­ма­тик

Про­шла тень за­ко­на, / ко­гда бла­го­дать яви­лась; / ибо как не сго­рал тер­но­вый куст, объ­ятый пла­ме­нем, / так Ты, Де­ва, ро­ди­ла и де­вою оста­лась. / Вме­сто стол­па ог­нен­но­го / вос­си­я­ло Солн­це прав­ды, / вме­сто Мо­и­сея – Хри­стос, / спа­се­ние душ наших.

На сти­ховне Богородичен:

О чу­де­се но­ва­го всех древ­них чу­дес! / Кто бо позна Ма­терь, без му­жа рожд­шую / и на ру­ку но­ся­щую всю тварь Со­дер­жа­ща­го; / Бо­жие есть из­во­ле­ние Рожд­ше­е­ся. / Его­же яко Мла­ден­ца Пре­чи­стая, / Тво­има ру­ка­ма но­сив­шая, / и ма­тер­нее дерз­но­ве­ние к Нему иму­щая, / не пре­стай мо­ля­щи о чту­щих Тя, / ущед­ри­ти и спа­сти ду­ши наша.

На сти­ховне, Богородичен

О, чу­до но­вое, выс­шее всех древ­них чу­дес! / Ибо кто знал ма­терь, без му­жа ро­див­шую, / и во объ­я­ти­ях но­сив­шую все тво­ре­ние Объ­ем­лю­ще­го? / Бо­жий за­мы­сел – это за­ча­тие. / Ты же, Пре­чи­стая, Его как мла­ден­ца ру­ка­ми Сво­и­ми дер­жав­шая, / и ма­те­рин­ское дерз­но­ве­ние к Нему стя­жав­шая, / не пе­ре­ста­вай мо­лить о чту­щих Те­бя, / да сми­лу­ет­ся Он и спа­сет ду­ши наши.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Вся, па­че смыс­ла, / вся пре­слав­ная Твоя, Бо­го­ро­ди­це, та­ин­ства, / чи­сто­те за­пе­ча­тан­ной и дев­ству хра­ни­му, / Ма­ти по­зна­ла­ся еси нелож­на, / Бо­га рожд­ши Ис­тин­на­го; / То­го мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Все пре­вы­ше ума, все пре­слав­ны / Твои, Бо­го­ро­ди­ца, та­ин­ства: / чи­сто­той за­пе­чат­лен­ная и дев­ство со­хра­нив­шая, / Ты яви­лась ис­тин­ной Ма­те­рью, ро­див­шей Бо­га ис­тин­но­го. / Его мо­ли о спа­се­нии душ наших.

ГЛАС 3

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Ка­ко не ди­вим­ся / Бо­го­муж­но­му Рож­де­ству Тво­е­му, Пре­чест­ная, / ис­ку­ше­ния бо му­же­ска­го не при­ем­ши, Все­не­по­роч­ная, / ро­ди­ла бо еси без от­ца Сы­на пло­тию, / преж­де век от От­ца рож­ден­на­го без ма­те­ре, / ни­ка­ко­же пре­тер­пев­ша­го из­ме­не­ния, или сме­ше­ния, или раз­де­ле­ния, / но обою су­ще­ству свой­ство це­ло со­хран­ша­го. / Тем­же, Ма­ти Де­во Вла­ды­чи­це, / То­го мо­ли спа­сти­ся ду­шам, / пра­во­слав­но Бо­го­ро­ди­цу ис­по­ве­да­ю­щих Тя.

Дог­ма­тик

Как не уди­вить­ся нам / рож­де­нию от Те­бя Бо­го­че­ло­ве­ка, Все­свя­щен­ная! / Ибо об­ще­ния с му­жем не ис­пы­тав, Пре­не­по­роч­ная, / ро­ди­ла Ты без от­ца Сы­на во пло­ти, / преж­де ве­ков от От­ца рож­ден­но­го без ма­те­ри, / и ни в чем не ис­пы­тав­ше­го при этом из­ме­не­ния, / или сме­ше­ния, или раз­де­ле­ния, / но свой­ства каж­до­го есте­ства / в це­ло­сти со­хра­нив­ше­го. / По­то­му, Ма­терь-Де­ва, Вла­ды­чи­ца, / мо­ли Его о спа­се­нии душ / пра­во­слав­но Бо­го­ро­ди­цею ис­по­ве­ду­ю­щих Тебя.

На сти­ховне Богородичен:

Без се­мене от Бо­же­ствен­на­го Ду­ха, / во­лею же От­чею за­ча­ла еси Сы­на Бо­жия, / от От­ца без ма­те­ре преж­де век су­ща, / нас же ра­ди, из Те­бе без от­ца быв­ша, пло­тию ро­ди­ла еси, / и Мла­ден­ца мле­ком пи­та­ла еси. / Тем­же не пре­стай мо­ли­ти, / из­ба­ви­ти­ся от бед ду­шам нашим.

На сти­ховне, Богородичен

Без се­ме­ни от Бо­же­ствен­но­го Ду­ха / и по во­ле От­чей за­ча­ла Ты Сы­на Бо­жия. / От От­ца без ма­те­ри преж­де ве­ков Име­ю­ще­го на­ча­ло, / но ра­ди нас от Те­бя без от­ца Про­ис­шед­ше­го / Ты по пло­ти во чре­ве но­си­ла / и как мла­ден­ца мо­ло­ком пи­та­ла. / По­то­му не пе­ре­ста­вай хо­да­тай­ство­вать / о из­бав­ле­нии от бед душ наших.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Тя, хо­да­тай­ство­вав­шую спа­се­ние ро­да на­ше­го, / вос­пе­ва­ем, Бо­го­ро­ди­це Де­во: / пло­тию бо, от Те­бе вос­при­я­тою, Сын Твой и Бог наш, / Кре­стом вос­при­им страсть, / из­ба­ви нас от тли яко Человеколюбец.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Те­бя, как По­сред­ни­цу спа­се­ния ро­да на­ше­го, / вос­пе­ва­ем, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, / ибо пло­тию, от Те­бя при­ня­тою, Сын Твой и Бог наш, / на Кре­сте пре­тер­пев стра­да­ния, / из­ба­вил нас от тле­ния, как Человеколюбец.

ГЛАС 4

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Иже Те­бе ра­ди бо­го­отец про­рок Да­вид / пес­нен­но о Те­бе про­воз­гла­си, / ве­ли­чия Те­бе Со­твор­ше­му, / пред­ста Ца­ри­ца одес­ную Те­бе, / Тя бо Ма­терь, Хо­да­та­и­цу Жи­во­та по­ка­за, / без от­ца из Те­бе во­че­ло­ве­чи­ти­ся бла­го­во­ли­вый Бог, / да Свой па­ки об­но­вит об­раз, ис­тлев­ший страстьми, / и за­блужд­шее го­ро­хищ­ное об­рет ов­ча, / на ра­мо вос­при­им, ко От­цу при­не­сет / и Сво­е­му хо­те­нию / с Небес­ны­ми со­во­ку­пит Си­ла­ми, / и спа­сет, Бо­го­ро­ди­це, мiр / Хри­стос, име­яй ве­лию и бо­га­тую милость.

Дог­ма­тик

Че­рез Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, / став­ший пред­ком Бо­жи­им про­рок Да­вид / бла­го­звуч­но о Те­бе про­воз­гла­сил / пред со­тво­рив­шем Те­бе ве­ли­чие: / “Пред­ста­ла Ца­ри­ца спра­ва от Те­бя”. / Ибо Те­бя Ма­те­рью, но­си­тель­ни­цей жиз­ни сде­лал Бог, / без от­ца бла­го­во­лив­ший во­пло­тить­ся от Те­бя, / что­бы об­но­вить в нас Свой об­раз, по­губ­лен­ный стра­стя­ми, / и, най­дя за­блу­див­шу­ю­ся в го­рах ов­цу, / взяв на пле­чи ко От­цу при­не­сти, / и по Сво­ей во­ле со­еди­нить с небес­ны­ми Си­ла­ми и спа­сти мир – / Хри­стос, име­ю­щий ве­ли­кую и бо­га­тую милость.

На сти­ховне Богородичен:

При­з­ри на мо­ле­ния Тво­их раб, Все­не­по­роч­ная, / уто­ля­ю­щи лю­тая на ны во­ста­ния, / вся­кия скор­би нас из­ме­ня­ю­щи. / Тя бо, Еди­ну, твер­дое и из­вест­ное утвер­жде­ние има­мы, / и Твое пред­ста­тель­ство стя­жа­хом. / Да не по­сты­дим­ся, Вла­ды­чи­це, Тя при­зы­ва­ю­щии, / пот­щи­ся на умо­ле­ние Те­бе вер­но во­пи­ю­щих: / ра­дуй­ся, Вла­ды­чи­це, / всех по­мо­ще, ра­до­сте и по­кро­ве, / и спа­се­ние душ наших.

На сти­ховне, Богородичен.

При­к­ло­нись к моль­бам ра­бов Тво­их, Все­не­по­роч­ная, / пре­кра­щая бе­ды, на нас вос­ста­ю­щие, / от вся­кой скор­би нас из­бав­ляя: / ибо Те­бя од­ну как твер­дую и на­деж­ную опо­ру мы име­ем, / и в Те­бе за­щи­ту об­ре­ли. / Да не по­сты­дим­ся, Вла­ды­чи­ца, Те­бя при­зы­вая! / По­спе­ши ис­пол­нить мо­ле­ние Те­бе с ве­рою взы­ва­ю­щих: / “Ра­дуй­ся, Вла­ды­чи­ца, всем по­мощь, / ра­дость и по­кров и спа­се­ние душ наших!”

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Еже от ве­ка ута­е­ное / и Ан­ге­лом несве­до­мое та­ин­ство, / То­бою, Бо­го­ро­ди­це, су­щим на зем­ли яви­ся Бог, / в нес­лит­ном со­еди­не­нии во­пло­ща­ем / и, Крест во­лею нас ра­ди вос­при­им, / им­же вос­кре­сив пер­во­здан­на­го, / спа­се от смер­ти ду­ши наша.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

От ве­ка со­кро­вен­ное / и Ан­ге­лам неве­до­мое та­ин­ство, / че­рез Те­бя, Бо­го­ро­ди­ца, яв­ле­но жи­ву­щим на зем­ле, / – Бог, во­пло­ща­ю­щий­ся в нес­лит­ном еди­не­нии двух естеств, / и ра­ди нас доб­ро­воль­но при­няв­ший Крест, – / им Он вос­кре­сил Ада­ма пер­во­здан­но­го / и спас от смер­ти ду­ши наши.

ГЛАС 5

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

В Черм­нем мо­ри, / Неис­ку­со­брач­ныя Неве­сты об­раз на­пи­са­ся ино­гда: / та­мо Мо­и­сей, раз­де­ли­тель во­ды, / зде же Гав­ри­ил, слу­жи­тель чу­де­се. / То­гда глу­би­ну ше­ство­ва немо­крен­но Из­ра­иль; / ныне же Хри­ста ро­ди без­се­мен­но Де­ва. / Мо­ре по про­ше­ствии Из­ра­и­ле­ве пре­бысть непро­ход­но; / Непо­роч­ная по рож­де­стве Эм­ма­ну­и­ле­ве пре­бысть нетлен­на. / Сый и преж­де Сый, / яв­лей­ся яко Че­ло­век, / Бо­же, по­ми­луй нас.

Дог­ма­тик

В Крас­ном мо­ре / об­раз Неве­сты, бра­ка не по­знав­шей, / был на­чер­тан неко­гда. / Там – Мо­и­сей, раз­де­ли­тель во­ды, / здесь же – Гав­ри­ил, слу­жи­тель чу­да. / То­гда мор­скую глу­би­ну, не омо­чив ног, про­шел Из­ра­иль, / ныне же Хри­ста без се­ме­ни ро­ди­ла Де­ва. / Мо­ре по­сле про­хо­да Из­ра­и­ля оста­лось непро­хо­ди­мым, / Непо­роч­ная по рож­де­нии Эм­ма­ну­и­ла оста­лась непо­вре­жден­ной. / Бо­же Су­щий, – / и пред­су­ще­ство­вав­ший, и явив­ший­ся как че­ло­век, / по­ми­луй нас!

На сти­ховне Богородичен:

Храм и дверь еси, / па­ла­та и пре­стол Ца­рев, / Де­во Все­чест­ная, / Ею­же Из­ба­ви­тель мой, Хри­стос Гос­подь, / во тьме спя­щим яви­ся, / Солн­це сый прав­ды, про­све­ти­ти хо­тя, / яже со­зда по об­ра­зу Сво­е­му ру­кою Сво­ею. / Тем­же, Все­пе­тая, / яко ма­терне дерз­но­ве­ние к Нему стя­жав­шая, / непре­стан­но мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим.

На сти­ховне, Богородичен

Храм и дверь, дво­рец и пре­стол Ца­ря, – / Ты, Де­ва до­сто­чти­мая; / чрез Те­бя Ис­ку­пи­тель мой, Хри­стос Гос­подь, / явил­ся спя­щим во тьме, как Солн­це прав­ды, / про­све­тить же­лая тех, ко­го Он со­здал / Сво­ею ру­кою по об­ра­зу Сво­е­му. / По­то­му, Все­п­ро­слав­лен­ная, / как ма­те­рин­ское дерз­но­ве­ние к Нему стя­жав­шая, / непре­стан­но хо­да­тай­ствуй / о спа­се­нии душ наших.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Ра­дуй­ся, две­ре Гос­под­ня непро­хо­ди­мая; / ра­дуй­ся, сте­но и по­кро­ве при­те­ка­ю­щих к Те­бе; / ра­дуй­ся, необу­ре­ва­е­мое при­ста­ни­ще и Неис­ку­со­брач­ная, / рожд­шая пло­тию Твор­ца Тво­е­го и Бо­га, / мо­ля­щи не оску­де­вай о вос­пе­ва­ю­щих / и кла­ня­ю­щих­ся Рож­де­ству Твоему.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Ра­дуй­ся, дверь Гос­под­ня непро­хо­ди­мая! / Ра­дуй­ся, сте­на и по­кров при­бе­га­ю­щим к Те­бе! / Ра­дуй­ся, ти­хая при­стань и Де­ва бра­ка не по­знав­шая, / ро­див­шая по пло­ти Твор­ца Тво­е­го и Бо­га! / Не пе­ре­ста­вай хо­да­тай­ство­вать о вос­пе­ва­ю­щих / и по­чи­та­ю­щих Рож­ден­но­го от Тебя.

ГЛАС 6

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Кто Те­бе не убла­жит, Пре­свя­тая Де­во; / кто ли не вос­по­ет Тво­е­го Пре­чи­с­та­го Рож­де­ства; / без­лет­но бо от От­ца воз­си­я­вый Сын Еди­но­род­ный, / Той­же от Те­бе, Чи­стыя, прой­де, / неиз­ре­чен­но во­пло­щь­ся, / есте­ством Бог Сый, / и есте­ством быв Че­ло­век нас ра­ди; / не во двою ли­цу раз­де­ля­е­мый, / но во двою есте­ству / нес­лит­но по­зна­ва­е­мый. / То­го мо­ли, Чи­стая Все­б­ла­жен­ная, / по­ми­ло­ва­ти­ся ду­шам нашим.

Бо­го­ро­ди­чен догматик

Кто не про­сла­вит Те­бя, Все­свя­тая Де­ва? / Кто не вос­по­ет дев­ствен­но­го рож­де­ния от Те­бя? / Ибо вне вре­ме­ни вос­си­яв­ший от От­ца Сын Еди­но­род­ный, / Он Са­мый про­изо­шел от Те­бя, Чи­стой, неизъ­яс­ни­мо во­пло­тив­шись. / Он – Бог по есте­ству, / и ра­ди нас по есте­ству став че­ло­ве­ком, / не раз­де­ля­ет­ся на два ли­ца, / но по­зна­ет­ся в двух нес­ли­ян­ных есте­ствах. / Мо­ли Его, Свя­тая, Все­б­ла­жен­ная, / о по­ми­ло­ва­нии душ наших.

На сти­ховне Богородичен:

Тво­рец и Из­ба­ви­тель мой, Пре­чи­стая, / Хри­стос Гос­подь, из Тво­их ло­же­сн про­шед, / в мя обол­кий­ся, пер­выя клят­вы Ада­ма сво­бо­ди. / Тем­же Ти, Все­чи­стая, / яко Бо­жии Ма­те­ри же и Де­ве, / во­ис­тин­ну во­пи­ем немолч­но: / ра­дуй­ся, Ан­гель­ски, ра­дуй­ся, Вла­ды­чи­це, / пред­ста­тель­ство и по­кро­ве, / и спа­се­ние душ наших.

На сти­ховне, Богородичен

Тво­рец и Ис­ку­пи­тель мой, Все­чи­стая, / Хри­стос Гос­подь, / про­изо­шел из чре­ва Тво­е­го, / в ме­ня, че­ло­ве­ка, об­лек­шись / и Ада­ма от древ­не­го про­кля­тия осво­бо­дил. / По­то­му Те­бе, Все­чи­стая, / как Бо­жи­ей Ма­те­ри и ис­тин­ной Де­ве / “Ра­дуй­ся” воз­гла­ша­ем с Ан­ге­лом не умол­кая: / “Ра­дуй­ся, Вла­ды­чи­ца, за­щи­та, и по­кров, / и спа­се­ние душ наших!”

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Бла­го­сло­вен­ную на­ре­кий Твою Ма­терь, / при­шел еси на страсть воль­ным хо­те­ни­ем, / воз­си­яв на Кре­сте, взыс­ка­ти хо­тя Ада­ма, / гла­го­ля Ан­ге­лом: / сра­дуй­те­ся Мне, яко об­ре­те­ся по­гиб­шая драх­ма. / Вся муд­ре устро­и­вый, / Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

На­звав Бла­го­сло­вен­ную Сво­ею Ма­те­рью, / при­шел Ты на стра­да­ния по доб­рой во­ле, / вос­си­яв на Кре­сте, же­лая отыс­кать Ада­ма, / и воз­гла­шая Ан­ге­лам: “Ра­дуй­тесь со Мной, / ибо на­шлась по­те­рян­ная драх­ма!” / Все муд­ро устро­ив­ший, (Бо­же наш,) сла­ва Тебе!

ГЛАС 7

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Ма­ти убо по­зна­ла­ся еси, / па­че есте­ства, Бо­гоpо­ди­це, / пpе­бы­ла же еси Де­ва, / па­че сло­ва и pа­зу­ма, / и чу­де­се Рож­де­ства Тво­е­го ска­за­ти язык не мо­жет. / Пpе­слав­ну бо су­щу за­ча­тию, Чи­стая, / непо­сти­жен есть обpаз pож­де­ния: / иде­же бо хо­щет Бог, по­беж­да­ет­ся есте­ства чин. / Тем­же, Тя вси Ма­теpь Бо­жию ве­ду­ще, / мо­лим Ти ся пpи­леж­но, / мо­ли спа­сти­ся ду­шам нашим.

Бо­го­ро­ди­чен догматик

Ты, Бо­го­ро­ди­ца, сверхъ­есте­ствен­но яви­лась ма­те­рью, / но пре­бы­ла де­вою, – что вы­ше мыс­ли и ра­зу­ма, / и чу­да рож­де­ния То­бою / язык изъ­яс­нить не мо­жет. / Ибо, как див­но бы­ло за­ча­тие, Чи­стая, / непо­сти­жим и об­раз рож­де­ния, – / ведь там, где хо­чет Бог, / от­сту­па­ет за­кон есте­ства. / По­то­му мы все, по­чи­тая Те­бя Ма­те­рью Бо­жи­ей, / мо­лим Те­бя усерд­но: / “Хо­да­тай­ствуй о спа­се­нии душ наших!”

На сти­ховне Богородичен:

Под кpов Твой, Вла­ды­чи­це, / вси зем­ноpод­нии пpи­бе­га­ю­ще, во­пи­ем Ти: / Бо­гоpо­ди­це, упо­ва­ние на­ше, / из­ба­ви ны от без­меp­ных пpе­гpе­ше­ний, / и спа­си ду­ши наша.

На сти­ховне, Богородичен

Под Твое по­кро­ви­тель­ство при­бег­нув, Вла­ды­чи­ца, / все мы, на зем­ле рож­ден­ные, взы­ва­ем Те­бе: / “Бо­го­ро­ди­ца, на­деж­да на­ша, / из­бавь нас от бес­чис­лен­ных со­гре­ше­ний / и спа­си ду­ши наши!”

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Яко на­ше­го вос­кре­се­ния со­кро­ви­ще, / на Тя на­де­ю­щи­я­ся, Все­пе­тая, / от ро­ва и глу­би­ны пре­гре­ше­ний воз­ве­ди; / Ты бо по­вин­ныя гре­ху спас­ла еси, / рожд­шая Спа­се­ние на­ше. / Яже преж­де рож­де­ства Де­ва, и в рож­де­стве Де­ва, / и по рож­де­стве па­ки пре­бы­ва­е­ши Дева.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Как на­ше­го вос­кре­се­ния со­кро­вищ­ни­ца, / на Те­бя на­де­ю­щих­ся, Все­п­ро­слав­лен­ная, / из рва и глу­би­ны со­гре­ше­ний воз­ве­ди. / Ибо Ты спас­ла по­вин­ных во гре­хе, ро­див Спа­се­ние: / преж­де рож­де­ния Его – Де­ва, и при рож­де­нии – Де­ва, / и по­сле рож­де­ния / так­же пре­бы­ва­ешь Девою.

ГЛАС 8

Бо­го­ро­ди­чен Догматик:

Царь Небес­ный за че­ло­ве­ко­лю­бие на зем­ли яви­ся, / и с че­ло­ве­ки по­жи­ве, / от Де­вы бо Чи­стыя плоть при­е­мый / и из Нея про­ше­дый с вос­при­я­ти­ем. / Един есть Сын, су­губ есте­ством, / но не Ипо­ста­сию. / Тем­же со­вер­шен­на То­го Бо­га / и со­вер­шен­на Че­ло­ве­ка во­ис­ти­ну про­по­ве­да­ю­ще, / ис­по­ве­ду­ем Хри­ста Бо­га на­ше­го: / Его­же мо­ли, Ма­ти Без­не­вест­ная, / по­ми­ло­ва­ти­ся ду­шам нашим.

Бо­го­ро­ди­чен догматик

Царь Небес­ный / по че­ло­ве­ко­лю­бию на зем­ле явил­ся / и оби­тал сре­ди лю­дей; / ибо, при­няв плоть от чи­стой Де­вы / и от Нее про­изой­дя с этой пло­тию, / Он пре­бы­ва­ет еди­ным Сы­ном, / двой­ствен­ным по есте­ству, но не по Ипо­ста­си. / По­то­му про­воз­гла­шая Его во­ис­ти­ну / со­вер­шен­ным Бо­гом и со­вер­шен­ным че­ло­ве­ком, / мы ис­по­ве­ду­ем Хри­ста Бо­гом на­шим. / Мо­ли Его, Ма­терь, бра­ка не по­знав­шая, / о по­ми­ло­ва­нии душ наших.

На сти­ховне Богородичен:

Без­не­вест­ная Де­во, / яже Бо­га неиз­ре­чен­но за­чен­ши пло­тию, / Ма­ти Бо­га Выш­ня­го, / Тво­их ра­бов моль­бы при­и­ми, Все­не­по­роч­ная, / всем по­да­ю­щи очи­ще­ние пре­гре­ше­ний, / ныне на­ша мо­ле­ния при­ем­лю­щи, / мо­ли спа­сти­ся всем нам.

На сти­ховне Богородичен

Не по­знав­шая бра­ка Де­ва, / неиз­ре­чен­но Бо­га за­чав­шая по пло­ти, / – Ма­терь Бо­га Все­выш­не­го! / Услышь моль­бы Тво­их ра­бов, Все­не­по­роч­ная, / всем по­да­ю­щая очи­ще­ние от со­гре­ше­ний; / ныне, при­няв на­ши мо­ле­ния, / мо­ли о спа­се­нии всех нас.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный:

Иже нас ра­ди рож­дей­ся от Де­вы / и, рас­пя­тие пре­тер­пев, Бла­гий, / ис­про­вер­гий смер­тию смерть / и Вос­кре­се­ние яв­лей яко Бог, / не пре­зри, яже со­здал еси ру­кою Тво­ею; / яви че­ло­ве­ко­лю­бие Твое, Ми­ло­сти­ве. / При­и­ми рожд­шую Тя, Бо­го­ро­ди­цу, мо­ля­щу­ю­ся за ны, / и спа­си, Спа­се наш, лю­ди отчаянныя.

Бо­го­ро­ди­чен отпустительный

Ра­ди нас рож­ден­ный от Де­вы / и рас­пя­тие пре­тер­пев­ший, / нис­про­верг­ший смер­тию смерть / и явив­ший вос­кре­се­ние как Бог, / не пре­зри, Бла­гой, со­здан­ных ру­кою Тво­ею; / яви че­ло­ве­ко­лю­бие Твое, Ми­ло­сти­вый, / при­ми ро­див­шую Те­бя Бо­го­ро­ди­цу, хо­да­тай­ству­ю­щую за нас, / и спа­си, Спа­си­тель наш, лю­дей отчаявшихся.

Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки