Богородичны отпустительные, поющиеся после тропарей весь год

Глас 1Глас 2Глас 3Глас 4Глас 5Глас 6Глас 7Глас 8

БОГОРОДИЧНЫ ОТПУСТИТЕЛЬНЫЕ,
КОТОРЫЕ ПОЮТСЯ ПОСЛЕ ТРОПАРЕЙ СВЯТЫХ
ВЕСЬ ГОД НА ВЕЧЕРНЕ
И ПОСЛЕ «БОГ – ГОСПОДЬ» НА УТРЕНИ,
А ТАКЖЕ В КОНЦЕ УТРЕНИ

ГЛАС 1

Церковнославянский Русский

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Чудо чудес, Благодатная, в Тебе зрящи, / тварь радуется, / зачала бо еси безсеменно / и родила еси неизреченно / Егоже чиноначалия Ангелов видети не могут, / Того моли о душах наших. Чудо из чудес в Тебе видя, Благодатная, / творение радуется. / Ибо на Кого полки Ангельские взирать не могут, / Ты зачала без семени, / и родила неизреченно; / Его моли о душах наших.

В конец утрени:

Пречистая Богородице, / на Небесех благословенная и на земли славословимая, / радуйся, Невесто Неневестная.

В конце утрени

Пречистая Богородица, / на небесах благословляемая, и на земле славословимая, / радуйся, Невеста, брака не познавшая.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Заченшая неопально Огнь Божественный / и рождшая безсеменно Источника жизни, Господа, / Благодатная Богородице, / спасай Тя величающия. Зачавшая Огонь Божественный / и Им не опаленная, / и Родившая без семени / Источник жизни – Господа, / благодатная Богородица, / спасай Тебя величающих.

В конец утрени:

Безматерняго на Небеси, паче мысли и слуха, / на земли без отца родила еси; / Того, Богородице, / моли о душах наших.

В конце утрени

Без матери на Небесах Рожденного / выше мысли и слуха, / Ты на земле родила без отца; / Его, Богородица, моли о душах наших.

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Твое предстательство имуще, Пречистая, / и Твоими молитвами лютых избавляеми, / Крестом Сына Твоего везде соблюдаеми, / по долгу Тя вси благочестно величаем. В Тебе защиту имея, Пречистая, / и Твоими мольбами от бедствий избавляемые, / Крестом Сына Твоего всегда сохраняемые, / мы все Тебя как должно / с благоговением величаем.

В конец утрени:

Пречистая Богородице, / на Небесех благословенная и на земли славословимая, / радуйся, Невесто Неневестная.

В конце утрени

Пречистая Богородица, / на небесах благословляемая, и на земле славословимая, / радуйся, Невеста, брака не познавшая.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Заченшая неопально Огнь Божественный / и рождшая безсеменно Источника жизни, Господа, / Благодатная Богородице, / спасай Тя величающия. Зачавшая Огонь Божественный / и Им не опаленная, / и Родившая без семени / Источник жизни – Господа, / благодатная Богородица, / спасай Тебя величающих.

В конец утрени:

Безматерняго на Небеси, паче мысли и слуха, / на земли без отца родила еси; / Того, Богородице, / моли о душах наших.

В конце утрени

Без матери на Небесах Рожденного / выше мысли и слуха, / Ты на земле родила без отца; / Его, Богородица, моли о душах наших.

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Твое предстательство имуще, Пречистая, / и Твоими молитвами лютых избавляеми, / Крестом Сына Твоего везде соблюдаеми, / по долгу Тя вси благочестно величаем. В Тебе защиту имея, Пречистая, / и Твоими мольбами от бедствий избавляемые, / Крестом Сына Твоего всегда сохраняемые, / мы все Тебя как должно / с благоговением величаем.

В конец утрени:

Пречистая Богородице, / на Небесех благословенная и на земли славословимая, / радуйся, Невесто Неневестная.

В конце утрени

Пречистая Богородица, / на небесах благословляемая, и на земле славословимая, / радуйся, Невеста, брака не познавшая.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся, / со гласом воплощашеся всех Владыка / в Тебе, святем кивоте, / якоже рече праведный Давид, / явилася еси ширшая Небес, / поносивши Зиждителя Твоего: / слава Всельшемуся в Тя; / слава Прошедшему из Тебе; / слава Свободившему нас Рождеством Твоим. Гавриил возгласил Тебе, Дева, «Радуйся», / и с тем возгласом воплощался всех Владыка / в Тебе, святом Ковчеге, / как сказал праведный Давид. / Явилась Ты пространнее небес, / носив Создателя Твоего. / Слава Вселившемуся в Тебя; / слава Происшедшему из Тебя; / слава Освободившему нас рождением от Тебя.

В конец утрени:

Безматерняго на Небеси, паче мысли и слуха, / на земли без отца родила еси; / Того, Богородице, / моли о душах наших.

В конце утрени

Без матери на Небесах Рожденного / выше мысли и слуха, / Ты на земле родила без отца; / Его, Богородица, моли о душах наших.

ГЛАС 2

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Благоутробия сущи источник, / милости сподоби нас, Богородице, / призри на люди согрешившия, / яви, яко присно, силу Твою, / на Тя бо уповающе, / радуйся, вопием Ти, / якоже иногда Гавриил, безплотных Архистратиг. Милосердия источник, / удостой нас сострадания, Богородица; / взгляни на людей согрешивших, / яви как всегда силу Твою, / ибо, надеясь на Тебя мы взываем Тебе: «Радуйся», / как некогда Гавриил, начальник Воинств Бесплотных.

В конец утрени:

Мати Святая неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем.

В конце утрени

Матерь святая неизреченного Света, / мы, благоговейно почитая Тебя, / ангельскими песнопениями величаем.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Божественнаго быхом общницы естества / Тобою, Богородице Приснодево, / Бога бо нам воплотившагося родила еси. / Темже по долгу Тя вси благочестно величаем. Стали мы причастниками Божественного естества, / через Тебя, Богородица Приснодева, / ибо Бога Воплотившегося Ты родила нам. / Потому мы все Тебя как должно / с благоговением величаем.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / радуйся, незаходимаго Света облаче, / Того носивши в недрех Славы Господа.

В конце утрени

Тебя величаем, Богородица, взывая: / «Радуйся, Облако Немеркнущего Света, / носившая Его в лоне Своем – Славы Господа!»

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Препрославленна еси, Богородице Дево, поем Тя: / Крестом бо Сына Твоего низложися ад / и смерть умертвися, / умерщвленнии, востахом и живота сподобихомся, / рай восприяхом, древнее наслаждение. / Тем, благодаряще, славословим, / яко державнаго Христа Бога нашего / и Единаго Многомилостиваго. Препрославлена Ты, Богородица Дева, / мы воспеваем Тебя; / ибо Крестом Сына Твоего низвержен ад и погибла смерть, / мы, умерщвленные, воскресли и жизни удостоились, / получили рай, вечное наслаждение. / Потому благодарно славословим Христа, Бога нашего, / сильного и Единого Многомилостивого.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / радуйся, жезле, / от негоже безсеменно Бог прозябый / погуби на Древе смерть.

В конце утрени

Тебя величаем, Богородица, взывая: / «Радуйся, Жезл, из Которого произошел без семени Бог / и погубил на Древе смерть!»

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Божественнаго быхом общницы естества / Тобою, Богородице Приснодево, / Бога бо нам воплотившагося родила еси. / Темже по долгу Тя вси благочестно величаем. Стали мы причастниками Божественного естества, / через Тебя, Богородица Приснодева, / ибо Бога Воплотившегося Ты родила нам. / Потому мы все Тебя как должно / с благоговением величаем.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / радуйся, незаходимаго Света облаче, / Того носивши в недрех Славы Господа.

В конце утрени

Тебя величаем, Богородица, взывая: / «Радуйся, Жезл, из Которого произошел без семени Бог / и погубил на Древе смерть!»

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Препрославленна еси, Богородице Дево, поем Тя: / Крестом бо Сына Твоего низложися ад / и смерть умертвися, / умерщвленнии, востахом и живота сподобихомся, / рай восприяхом, древнее наслаждение. / Тем, благодаряще, славословим, / яко державнаго Христа Бога нашего / и Единаго Многомилостиваго. Препрославлена Ты, Богородица Дева, / мы воспеваем Тебя; / ибо Крестом Сына Твоего низвержен ад и погибла смерть, / мы, умерщвленные, воскресли и жизни удостоились, / получили рай, вечное наслаждение. / Потому благодарно славословим Христа, Бога нашего, / сильного и Единого Многомилостивого.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / радуйся, жезле, / от негоже безсеменно Бог прозябый / погуби на Древе смерть.

В конце утрени

Тебя величаем, Богородица, взывая: / «Радуйся, Жезл, из Которого произошел без семени Бог / и погубил на Древе смерть!»

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго. / Того моли спастися душам нашим. Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших.

В конец утрени:

Мати Святая неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем.

В конце утрени

Матерь святая неизреченного Света, / мы, благоговейно почитая Тебя, / ангельскими песнопениями величаем.

Аще прилучится Аллилуия в коем-либо гласе, глаголются сия:

Апостоли, мученицы и пророцы, / святителие, преподобнии и праведнии, / добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, / дерзновение имуще ко Спасу, / о нас Того, яко Блага, молите, / спастися, молимся, душам нашим.

Помяни, Господи, яко Благ, души раб Твоих / и, елика в житии согрешиша, прости: / никтоже бо безгрешен, токмо Ты, / могий и преставленным дати покой.

Мати Святая неизреченнаго Света, / ангельскими Тя песньми почитающе, / благочестно величаем.

ГЛАС 3

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Красоте девства Твоего и пресветлой чистоте Твоей / Гавриил удивися, вопияше Ти, Богородице: / кую Ти похвалу принесу достойную? / Что же возыменую Тя? / Недоумеваю и ужасаюся. / Темже яко повелен бых, вопию Ти: / радуйся, Благодатная. Красотою девства Твоего / и пресветлой чистотою Твоей изумленный, / Гавриил взывал Тебе, Богородица: / «Какую Тебе похвалу принесу достойную? / Как же назову Тебя? / Недоумеваю и ужасаюсь; / Потому, как мне велено, взываю Тебе: / «Радуйся, Благодатная!»

В конец утрени:

Кийждо, идеже спасается, / тамо праведно и притекает, / и кое иное таковое прибежище, / яко Ты, Богородице, / покрывающее души наша.

В конце утрени

Каждый, где спасается, / туда по справедливости и прибегает; / и какое иное подобное прибежище, как Ты, Богородица, / покрывающее души наши.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Прибежище и сила наша, Богородице, / державная помощь мира, / молитвами Твоими покрый рабы Твоя / от всякия нужды, / едина Благословенная. Прибежище и сила наша, Богородица, / крепкая помощь миру, / ходатайствами Твоими покрой рабов Твоих от всякого несчастья, / единая Благословенная.

В конец утрени:

Кийждо, идеже спасается, / тамо праведно и притекает, / и кое иное таковое прибежище, / яко Ты, Богородице, / покрывающее души наша.

В конце утрени

Каждый, где спасается, / туда по справедливости и прибегает; / и какое иное подобное прибежище, как Ты, Богородица, / покрывающее души наши.

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Жезл силы стяжавшии, / Крест Сына Твоего, Богородице, / тем низлагаем врагов шатания, / любовию Тя непрестанно величающе. Имея жезл силы – / Крест Сына Твоего, Богородица, / мы им низвергаем врагов надменность, / непрестанно Тебя с любовью величая.

В конец утрени:

Прибежище и сила наша, Богородице, / державная помощь мира, / молитвами Твоими покрый рабы Твоя / от всякия нужды, / едина Благословенная.

В конце утрени

Прибежище и сила наша, Богородица, / крепкая помощь миру, / ходатайствами Твоими покрой рабов Твоих от всякого несчастья, / единая Благословенная.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Пророцы проповедаша, / апостоли научиша, / мученицы исповедаша / и мы веровахом Богородицу Тя воистину сущую. / Тем и величаем Рождество Твое неизреченное. Пророки проповедали, / Апостолы научили, / мученики исповедали, / и мы уверовали, что Ты – истинная Богородица: / потому и величаем / рождение от Тебя Христа неизъяснимое.

В конец утрени:

Кийждо, идеже спасается, / тамо праведно и притекает, / и кое иное таковое прибежище, / яко Ты, Богородице, / покрывающее души наша.

В конце утрени

Каждый, где спасается, / туда по справедливости и прибегает; / и какое иное подобное прибежище, как Ты, Богородица, / покрывающее души наши.

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Жезл силы стяжавшии, / Крест Сына Твоего, Богородице, / тем низлагаем врагов шатания, / любовию Тя непрестанно величающе. Имея жезл силы – / Крест Сына Твоего, Богородица, / мы им низвергаем врагов надменность, / непрестанно Тебя с любовью величая.

В конец утрени:

Прибежище и сила наша, Богородице, / державная помощь мира, / молитвами Твоими покрый рабы Твоя / от всякия нужды, / едина Благословенная.

В конце утрени

Прибежище и сила наша, Богородица, / крепкая помощь миру, / ходатайствами Твоими покрой рабов Твоих от всякого несчастья, / единая Благословенная.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Тя, ходатайствовавшую спасение рода нашего, / воспеваем, Богородице Дево: / плотию бо, от Тебе восприятою, Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим Страсть, / избави нас от тли, яко Человеколюбец. Тебя, как Посредницу спасения рода нашего, / воспеваем, Богородица Дева, / ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш, / на Кресте претерпев страдания, / избавил нас от тления, как Человеколюбец.

В конец утрени:

Пророцы проповедаша, / апостоли научиша, / мученицы исповедаша / и мы веровахом Богородицу Тя воистину сущую. / Тем и величаем Рождество Твое неизреченное.

В конце утрени

Пророки проповедали, / Апостолы научили, / мученики исповедали, / и мы уверовали, что Ты – истинная Богородица: / потому и величаем / рождение от Тебя Христа неизъяснимое.

ГЛАС 4

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Воспитавшейся во храме во святая святых, / одеянней верою и премудростию и безмерным девством, / Архистратиг Гавриил принесе с Небесе целование / и еже радуйся, радуйся, Благословенная, / радуйся, Препрославленная, Господь с Тобою. Воспитанной во храме во святом святых, / украшенной верою, и премудростью, и непорочным девством / Архистратиг Гавриил принес с небес приветствие и «Радуйся» возгласил – / «Радуйся, Благословенная, радуйся, Прославленная, Господь с Тобою!»

В конец утрени:

Яко всех еси творений Вышшая, / воспевати Тя достойно недоумевающе, Богородице, / туне, молим Тя, помилуй нас.

В конце утрени

Всех творений Высочайшая, / не зная, как воспеть Тебя достойно, Богородица, / просим Тебя: «Даром помилуй нас!»

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

К Богородице прилежно ныне притецем, / грешнии и смиреннии, и припадем, / в покаянии зовуще из глубины души: / Владычице, помози, на ны милосердовавши, / потщися, погибаем от множества прегрешений, / не отврати Твоя рабы тщи, / Тя бо и едину Надежду имамы. К Богородице ныне усердно прибегнем / мы, грешные и смиренные, и к Ней припадем, / в покаянии взывая из глубины души: / «Владычица, помоги, над нами сжалившись, / поспеши, мы погибаем от множества согрешений! / Не отпусти Твоих рабов ни с чем: / ибо в Тебе имеем мы единственную надежду!»

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / Ты еси купина, в нейже неопально Моисей виде, / яко пламень, Огнь Божества.

В конце утрени

Тебя мы величаем, Богородица, взывая: / «Ты – Терновый Куст, в котором Моисей увидел, / как не опаляющее пламя, Огонь Божества!»

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога, / оружие пройде Твою пресвятую душу, / егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего, / Егоже, Благословенная, молящи не престай / прощение прегрешений нам даровати. Дева Пренепорочная, Матерь Христа Бога, / оружие пронзило Твою пресвятую душу, / когда увидела Ты добровольно распинаемым Сына и Бога Твоего; / Его, Благословенная, молить не прекращай, / да дарует нам прощение согрешений.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / Ты еси гора, от неяже неизглаголанно отсечеся Камень / и врата адова сокруши.

В конце утрени

Тебя мы величаем, Богородица, взывая: / «Ты – Гора, от Которой неизъяснимо отсечен был Камень / и врата ада сокрушил!»

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Слово Отчее, Христа Бога нашего, / от Тебе воплотившагося, познахом, Богородице Дево, / едина Чистая, / едина Благословенная. / Тем непрестанно Тя, воспевающе, величаем. Слово Отчее – Христа, Бога нашего, / от Тебя воплотившегося, мы познали, Богородица Дева, / единая Чистая, единая Благословенная: / потому непрестанно Тебя в песнях величаем.

В конец утрени:

Яко всех еси творений Вышшая, / воспевати Тя достойно недоумевающе, Богородице, / туне, молим Тя, помилуй нас.

В конце утрени

Всех творений Высочайшая, / не зная, как воспеть Тебя достойно, Богородица, / просим Тебя: «Даром помилуй нас!»

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога, / оружие пройде Твою пресвятую душу, / егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего, / Егоже, Благословенная, молящи не престай / прощение прегрешений нам даровати. Дева Пренепорочная, Матерь Христа Бога, / оружие пронзило Твою пресвятую душу, / когда увидела Ты добровольно распинаемым Сына и Бога Твоего; / Его, Благословенная, молить не прекращай, / да дарует нам прощение согрешений.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / Ты еси гора, от неяже неизглаголанно отсечеся Камень / и врата адова сокруши.

В конце утрени

Тебя мы величаем, Богородица, взывая: / «Ты – Гора, от Которой неизъяснимо отсечен был Камень / и врата ада сокрушил!»

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Еже от века утаенное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаем, / и, Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша. От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.

В конец утрени:

Тя величаем, Богородице, вопиюще: / Ты еси купина, в нейже неопально Моисей виде, / яко пламень, Огнь Божества.

В конце утрени

Тебя мы величаем, Богородица, взывая: / «Ты – Терновый Куст, в котором Моисей увидел, / как не опаляющее пламя, Огонь Божества!»

ГЛАС 5

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Со Ангелы Небесная, с человеки земная, / гласом радования, Богородице, вопием Ти: / радуйся, врата, Небес ширшая; / радуйся, едина земнородных спасение; / радуйся, Чистая Благодатная, / рождшая Бога воплотившагося. С Ангелами песнями небесными, с людьми – земными, / гласом радостным, Богородица, взываем Тебе: / «Радуйся, Врата, небес пространнейшие, / радуйся, единственное рожденных на земле спасение, / радуйся, Чистая, Благодатная, / Родившая Бога Воплотившегося!»

В конец утрени:

От Девы возсиявый миру, Христе Боже, / сыны Света Тою показавый, помилуй нас.

В конце утрени

От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, помилуй нас.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Скорый Твой покров, и помощь, / и милость покажи на рабы Твоя, / и волны, Чистая, укроти суетных помыслов, / и падшую мою душу возстави, Богородице: / вем бо, вем, Дево, / яко можеши, елика и хощеши. Скорый Твой покров, и помощь, / и милость покажи на рабах Твоих, / и укроти, Чистая, волны суетных помыслов, / и падшую мою душу воздвигни, Богородица: / ибо, знаю, Дева, знаю, / что Ты можешь совершить то, что захочешь.

В конец утрени:

Мати Божия Пресвятая, стено христиан, / избави люди Твоя обычно, зовущия Ти прилежно, / сопротивися срамным и гордым помыслом, да вопием Ти: / радуйся, Приснодево.

В конце утрени

Матерь Божия Пресвятая, Стена христианам, / избавь народ Твой, как всегда взывающий Тебе усердно: / «Воспрепятствуй постыдным и гордым помыслам, / дабы мы восклицали Тебе: «Радуйся, Приснодева!»

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Крестом Сына Твоего, Богоблагодатная, / идольская прелесть вся упразднися / и демонская крепость попрася. / Сего ради, вернии, по долгу Тя присно поем и благословим / и, Богородицу воистинну исповедующе Тя, величаем. Крестом Сына Твоего, облагодатствованная Богом, / упразднено все идольское прельщение, / и могущество демонов попрано; / потому мы, верные, как должно / Тебя всегда воспеваем и благословляем, / и, истинной Богородицей Тебя исповедуя, величаем.

В конец утрени:

От Девы возсиявый миру, Христе Боже, / сыны Света Тою показавый, помилуй нас.

В конце утрени

От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, помилуй нас.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Странное Девы таинство миру показася спасительное: / от Нея бо родился еси без семене / и плотию показался еси без истления, / всех радосте, Господи, слава Тебе. Необычайное Девы таинство / явилось для мира спасительным: / ибо от Нее родился Ты без семени, / и во плоти явился непричастно тлению, / всех Радость, Господи, слава Тебе.

В конец утрени:

Мати Божия Пресвятая, стено христиан, / избави люди Твоя обычно, зовущия Ти прилежно, / сопротивися срамным и гордым помыслом, да вопием Ти: / радуйся, Приснодево.

В конце утрени

Матерь Божия Пресвятая, Стена христианам, / избавь народ Твой, как всегда взывающий Тебе усердно: / «Воспрепятствуй постыдным и гордым помыслам, / дабы мы восклицали Тебе: «Радуйся, Приснодева!»

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Крестом Сына Твоего, Богоблагодатная, / идольская прелесть вся упразднися / и демонская крепость попрася. / Сего ради, вернии, по долгу Тя присно поем и благословим / и, Богородицу воистинну исповедующе Тя, величаем. Крестом Сына Твоего, облагодатствованная Богом, / упразднено все идольское прельщение, / и могущество демонов попрано; / потому мы, верные, как должно / Тебя всегда воспеваем и благословляем, / и, истинной Богородицей Тебя исповедуя, величаем.

В конец утрени:

От Девы возсиявый миру, Христе Боже, / сыны Света Тою показавый, помилуй нас.

В конце утрени

От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, помилуй нас.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Радуйся, двере Господня непроходимая; / радуйся, стено и покрове притекающих к Тебе; / радуйся, необуреваемое пристанище и неискусобрачная, / рождшая плотию Творца Твоего и Бога, / молящи не оскудевай о воспевающих / и кланяющихся Рождеству Твоему. Радуйся, дверь Господня непроходимая! / Радуйся, стена и покров прибегающим к Тебе! / Радуйся, тихая пристань и Дева брака не познавшая, / родившая по плоти Творца Твоего и Бога! / Не переставай ходатайствовать о воспевающих / и почитающих Рожденного от Тебя.

В конец утрени:

От Девы возсиявый миру, Христе Боже, / сыны Света Тою показавый, помилуй нас.

В конце утрени

От Девы воссиявший миру, Христе Боже, / и через Нее сынами Света нас явивший, помилуй нас.

ГЛАС 6

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Начало спасения / Гавриилово провещание к Деве бысть, / слыша бо, еже радуйся, и не убеже целования, / не усумнеся, яко Сарра в сени, / но сице глаголаше: / се раба Господня, / буди Мне по глаголу твоему. Началом спасения / стало слово Гавриила к Деве: / ибо услышала Она: «Радуйся!» / и не уклонилась от этого приветствия, / не усомнилась, как Сарра в шатре, / но так отвечала: / «Вот, Раба Господня, / да будет Мне по слову твоему!»

В конец утрени:

Архангельское слово прияла еси, / и херувимский престол показалася еси, / и на объятиих Твоих носила еси, Богородице, / Надежду душ наших.

В конце утрени

Архангельское слово Ты приняла, / и Херувимским престолом явилась, / и во объятиях Своих носила, Богородица, / Надежду душ наших.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Упование мира, / Благая Богородице Дево, / Твое и едино державное предстательство просим: / умилосердися на безпредстательственныя люди, / моли Милостиваго Бога / избавитися душам нашим от всякаго прещения, / едина Благословенная. Упование мира, / Благая Богородица Дева, / об одной лишь Твоей мощной защите просим: / «Смилуйся над беззащитными людьми, / моли Милостивого Бога, / об избавлении душ наших от всякой опасности, / Единая Благословенная!»

В конец утрени:

Никтоже, притекаяй к Тебе, / посрамлен от Тебе исходит, / Пречистая Богородице Дево, / но просит благодати / и приемлет дарование к полезному прошению.

В конце утрени

Никто из прибегающих к Тебе / посрамленным от Тебя не уходит, / Пречистая Богородица Дева: / но просит благодати и на пользу принимает дар / по своему прошению.

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Богородице Дево, / моли Сына Твоего, / волею пригвоздившагося на Кресте / и мир от прелести свобождшаго, / Христа Бога нашего, / помиловати души наша.

Богородица Дева, / моли Сына Твоего, / добровольно пригвожденного ко Кресту, / и мир от прельщения освободившего, Христа Бога нашего, / помиловать души наши.

В конец утрени:

Прежде век от Отца без матере рожденна, / Сына и Слова Божия, / в последняя лета родила еси, / воплотившагося от чистых кровей Твоих, Богородительнице, без мужа. / Егоже моли / дароватися нам грехов оставлению прежде конца.

В конце утрени

Прежде веков от Отца без матери рожденного / Сына и Слово Божие / в последние времена Ты родила, / воплотившегося без мужа от чистой крови Твоей, Божия Родительница. / Его моли о даровании нам / грехов прощения прежде конца.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Святая Владычице, / Чистая Бога нашего Мати, / всех Творца неизреченно рождшая, / моли со апостолы священными всегда благость Его, / страстей нас избавити / и оставление нам дати грехов. Святая Владычица, / Чистая Бога нашего Матерь, / Творца всего неизреченно Родившая, / со священными Апостолами всегда моли благость Его, / да от страстей избавит нас / и даст нам прощение грехов.

В конец утрени:

Великих дарований, / Чистая Дево Богомати, / Ты сподобилася еси, / яко родила еси плотию / Единаго от Троицы, Христа Жизнодавца, / во спасение душ наших.

В конце утрени

Великих дарований Ты удостоилась, / Чистая Дева Богоматерь, / ибо родила по плоти Единого от Троицы – / Христа, жизни Подателя, / для спасения душ наших.

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Богородице Дево, / моли Сына Твоего, / волею пригвоздившагося на Кресте / и мир от прелести свобождшаго, / Христа Бога нашего, / помиловати души наша. Богородица Дева, / моли Сына Твоего, / добровольно пригвожденного ко Кресту, / и мир от прельщения освободившего, Христа Бога нашего, / помиловать души наши.

В конец утрени:

Прежде век от Отца без матере рожденна, / Сына и Слова Божия, / в последняя лета родила еси, / воплотившагося от чистых кровей Твоих, Богородительнице, без мужа. / Егоже моли / дароватися нам грехов оставлению прежде конца.

В конце утрени

Прежде веков от Отца без матери рожденного / Сына и Слово Божие / в последние времена Ты родила, / воплотившегося без мужа от чистой крови Твоей, Божия Родительница. / Его моли о даровании нам / грехов прощения прежде конца.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Предповествует Гедеон зачатие / и сказует Давид Рождество Твое, Богородице: / сниде бо, яко дождь на руно, / Слово во чрево Твое, / и прозябла еси без семене, земле святая, / мира Спасение, Христа Бога нашего, Благодатная. Предвозвещает Гедеон Твое зачатие,. / и повествует Давид о рождении от Тебя, Богородица: / ибо Слово сошло, как дождь на руно, во чрево Твое, / и произрастила Ты без семени, Земля Святая, / мира Спасение, Христа Бога нашего, Благодатная.

В конец утрени:

Прежде век от Отца без матере рожденна, / Сына и Слова Божия, / в последняя лета родила еси, / воплотившагося от чистых кровей Твоих, Богородительнице, без мужа. / Егоже моли / дароватися нам грехов оставлению прежде конца.

В конце утрени

Прежде веков от Отца без матери рожденного / Сына и Слово Божие / в последние времена Ты родила, / воплотившегося без мужа от чистой крови Твоей, Божия Родительница. / Его моли о даровании нам / грехов прощения прежде конца.

ГЛАС 7

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Богородице Дево Нескверная, / Сына Твоего моли / с Горними Силами / прощению прегрешений нам прежде конца дароватися, / верно Тя славящим. Богородица, Дева чуждая скверны, / Сына Твоего моли с вышними Силами, / о даровании прежде конца прощения согрешений / нам, с верою Тебя славящим.

В конец утрени:

Превозшла еси Силы Небесныя, / зане храм показалася еси Божественный, / Благословенная Богородице, / яко рождшая Христа, / Спаса душ наших.

В конце утрени

Превзошла Ты Силы Небесные, / ибо явилась Храмом Божественным, / Благословенная Богородица, / родив Христа, Спасителя душ наших.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Радуйся, Тебе приводим, Богородице, / Ангелов бо вышшая показалася еси, / Бога рождшая. Песнь «Радуйся!» Тебе приносим, Богородица, / ибо высшей Ангелов явилась Ты, / Бога Родившая.

В конец утрени:

Умири молитвами Богородицы жизнь нашу, / вопиющих Ти: / Милостиве Господи, слава Тебе.

В конце утрени

Умиротвори по молитвам Богородицы / жизнь нас, взывающих Тебе: / «Милостивый Господи, слава Тебе!»

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Распеншагося за ны Христа Бога / и разрушившаго смерти державу / непрестанно моли, Богородице Дево, / да спасет души наша. Распятого за нас Христа Бога, / и разрушившего могущество смерти, / непрестанно моли, Богородица Дева, / да спасет души наши.

В конец утрени:

Избави, Богородице, от содержащих нас грехов, / яко инаго упования, вернии, не имамы, разве Тебе / и от Тебе рождшагося Бога.

В конце утрени

Избавь нас, Богородица, / от пленивших нас грехов, / ибо нет у нас, верных, иного упования, / кроме Тебя и от Тебя Родившегося Бога.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Плод чрева Твоего, Пречистая, / пророков есть и закона исполнение. / Тем Тя, Богородицу, / в ведении славяще, / благочестно величаем. Плод чрева Твоего, Пречистая, / – пророков и закона Исполнение: / потому Тебя, Богородицу, / мы со знанием славя, / благоговейно величаем.

В конец утрени:

Плод чрева Твоего, Богоневесто, / человеком показася спасения ходатайственный. / Тем Тя, Богородицу, / разумом и языком славяще, / вернии, величаем.

В конце утрени

Плод чрева Твоего, Божия Невеста, / явился для людей Посредником спасения. / Потому Тебя, Богородицу, / разумом и языком славя, / мы, верные величаем.

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Распеншагося за ны Христа Бога / и разрушившаго смерти державу / непрестанно моли, Богородице Дево, / да спасет души наша. Распятого за нас Христа Бога, / и разрушившего могущество смерти, / непрестанно моли, Богородица Дева, / да спасет души наши.

В конец утрени:

Избави, Богородице, от содержащих нас грехов, / яко инаго упования, вернии, не имамы, разве Тебе / и от Тебе рождшагося Бога.

В конце утрени

Избавь нас, Богородица, / от пленивших нас грехов, / ибо нет у нас, верных, иного упования, / кроме Тебя и от Тебя Родившегося Бога.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Яко нашего воскресения сокровище, / на Тя надеющияся, Всепетая, / от рова и глубины прегрешений возведи, / Ты бо повинныя греху спасла еси, / рождшая Спасение наше: / Яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева, / и по рождестве паки пребываеши Дева. Как нашего воскресения сокровищница, / на Тебя надеющихся, Всепрославленная, / из рва и глубины согрешений возведи. / Ибо Ты спасла повинных во грехе, родив Спасение: / прежде рождения Его – Дева, и при рождении Дева, / и после рождения / также пребываешь Девою.

В конец утрени:

Радуйся, Невместимаго в Небесех / вместившая во утробе Твоей; / радуйся, Дево, пророков проповедание, / Еюже возсия Еммануил; / радуйся, Мати Христа Бога.

В конце утрени

Радуйся, Невмещаемого небесами / Вместившая во чреве Твоем; / радуйся, Дева, пророков Проповедь, / Та, от Которой воссиял Эммануил; / радуйся, Матерь Христа Бога.

ГЛАС 8

В неделю вечера
и в понедельник на Бог Господь:

В воскресенье вечером
и в понедельник после «Бог – Господь»

Радуйся, Ангелом Радость мира приемшая; / радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа; / радуйся, сподобльшаяся быти Мати Божия. Радуйся, чрез Ангела радость миру Принявшая; / радуйся, Родившая Творца Твоего и Господа; / радуйся, удостоенная стать / Матерью Божией.

В конец утрени:

Радуйся, врата Царя Славы, / яже Вышний Един пройде / и Едину запечатану сохрани / во спасение душ наших.

В конце утрени

Радуйся, Дверь Царя Славы, / Которою прошел Один Всевышний, / и Ее одну запечатанной сохранил / для спасения душ наших.

В понедельник вечера
и во вторник на Бог Господь:

В понедельник вечером
и во вторник после «Бог – Господь»

Недвижимое утверждение веры / и честный дар душ наших, / Богородицу песньми величаем, вернии: / радуйся, Камень жизни во чреве Твоем вместившая; / радуйся, концей надеждо, скорбящих заступление; / радуйся, Невесто Неневестная. Непоколебимую Твердыню веры / и Священный Дар душам нашим, / Богородицу песнопениями возвеличим, верные: / «Радуйся, Камень жизни во чреве Твоем Вместившая; / радуйся, концов земли Надежда, скорбящим Помощь; / радуйся, Невеста, брака не познавшая!»

В конец утрени:

Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими, / движущи утробу матернюю, / Сыну Твоему и Богу нашему.

В конце утрени

Дева Пречистая, спаси нас молитвами Твоими, / устремляя сердце материнское / к Сыну Твоему и Богу нашему.

Во вторник вечера и в среду
на Бог Господь:

Во вторник вечером и в среду
после «Бог – Господь»

Агнца, и Пастыря, и Спаса мира на Кресте зрящи, / Рождшая Тя глаголаше, слезящи: / мир убо радуется, приемля избавление, / утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, / еже за всех терпиши, Сыне и Боже Мой. Агнца и Пастыря и Спасителя мира созерцая на Кресте, / Родившая Его говорила со слезами: / «Радуется мир, принимая искупление, / но внутренность моя горит, когда вижу Твоё распятие, / которое за всех Ты переносишь, / Сын и Боже мой!»

В конец утрени:

Плод чрева Твоего, Пречистая, / пророков есть и закона исполнение. / Тем Тя, Богородицу, в ведении славяще, / благочестно величаем.

В конце утрени

Плод чрева Твоего, Пречистая, / – пророков и закона Исполнение: / потому Тебя, Богородицу, / мы со знанием славя, / благоговейно величаем.

В среду вечера и в четверток
на Бог Господь:

В среду вечером и в четверг
после «Бог – Господь»

Мысленная врата Жизни, Пречистая Богородице, / притекающия к Тебе верно избави от бед: / да славим пресвятое Рождество Твое во спасение душ наших. Невещественные Врата жизни, Пречистая [Богородица], / прибегающих к Тебе с верою избавь от бед: / да славим пресвятое рождение от Тебя Христа / для спасения душ наших.

В конец утрени:

Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими, / движущи утробу матернюю, / Сыну Твоему и Богу нашему.

В конце утрени

Дева Пречистая, спаси нас молитвами Твоими, / устремляя сердце материнское / к Сыну Твоему и Богу нашему.

В четверток вечера и в пяток
на Бог Господь:

В четверг вечером и в пятницу
после «Бог – Господь»

Агнца, и Пастыря, и Спаса мира на Кресте зрящи, / Рождшая Тя глаголаше, слезящи: / мир убо радуется, приемля избавление, / утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, / еже за всех терпиши, Сыне и Боже Мой. Агнца и Пастыря и Спасителя мира созерцая на Кресте, / Родившая Его говорила со слезами: / «Радуется мир, принимая искупление, / но внутренность моя горит, когда вижу Твоё распятие, / которое за всех Ты переносишь, / Сын и Боже мой!»

В конец утрени:

Плод чрева Твоего, Пречистая, / пророков есть и закона исполнение. / Тем Тя, Богородицу, в ведении славяще, / благочестно величаем.

В конце утрени

Плод чрева Твоего, Пречистая, / – пророков и закона Исполнение: / потому Тебя, Богородицу, / мы со знанием славя, / благоговейно величаем.

В пяток вечера и в субботу
на Бог Господь:

В пятницу вечером и в субботу
после «Бог – Господь»

Иже нас ради рождейся от Девы / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть / и Воскресение явлей, яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею, / яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя. Ради нас рожденный от Девы / и распятие претерпевший, / ниспровергший смертию смерть / и явивший воскресение как Бог, / не презри, Благой, созданных рукою Твоею; / яви человеколюбие Твоё, Милостивый, / прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас, / и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся.

В конец утрени:

Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими, / движущи утробу матернюю, / Сыну Твоему и Богу нашему.

В конце утрени

Дева Пречистая, спаси нас молитвами Твоими, / устремляя сердце материнское / к Сыну Твоему и Богу нашему.