Ка­нон пре­по­доб­ной Ма­рии Египетской

Тро­парь, глас 8

Вте­бе ма­ти из­вест­но спа­се­ся еже по об­ра­зу: / при­им­ши бо крест, по­сле­до­ва­ла еси Хри­сту / и де­ю­щи учи­ла еси: пре­зи­ра­ти убо плоть, пре­хо­дит бо, / при­ле­жа­ти же о ду­ши ве­щи без­смерт­ней. / Тем­же и со ан­ге­лы сра­ду­ет­ся, пре­по­доб­ная Ма­рие, дух твой. Вте­бе, ма­терь, точ­но со­хра­ни­лось / то, что в нас по Бо­жию об­ра­зу: / ибо взяв свой крест ты по­сле­до­ва­ла за Хри­стом, / и де­лом учи­ла пре­не­бре­гать пло­тью, как пре­хо­дя­щей, / за­бо­тить­ся же о ду­ше, тво­ре­нии бес­смерт­ном. / По­то­му и ра­ду­ет­ся с Ан­ге­ла­ми, пре­по­доб­ная Ма­рия, дух твой.

КА­НОН, ГЛАС 6

Песнь 1

Ир­мос: Вол­ною мор­скою / Скрыв­ша­го древ­ле / го­ни­те­ля му­чи­те­ля – под зем­лею скры­ша / спа­сен­ных от­ро­цы; / но мы, яко от­ро­ко­ви­цы, / Гос­по­де­ви по­им, / слав­но бо прославися. Ир­мос: Вол­ною мор­скою / По­крыв­ше­го в древ­но­сти / пре­сле­до­ва­те­ля-ти­ра­на / со­кры­ли под зем­лею / де­ти Им спа­сен­ных; / но мы, как юные де­вы, / Гос­по­ду вос­по­ем: / ибо слав­но Он прославился.
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Лю­бо­вию све­то­нос­ную и бо­же­ствен­ную твою па­мять празд­ну­ю­ще­му, / свет низ­посли ми, / пред­сто­я­щая пре­по­доб­ная све­ту непри­ступ­но­му Хри­сту, / ис­ку­ше­ний вся­че­ских мя жи­тия избавляющи. С лю­бо­вью све­то­нос­ную и бо­же­ствен­ную твою па­мять празд­ну­ю­ще­му, / свет нис­по­шли мне, пре­по­доб­ная, / пред­сто­я­щая Све­ту непри­ступ­но­му – Хри­сту, / от вся­че­ских ис­ку­ше­ний жи­тей­ских ме­ня избавляя.
К егип­тя­ном пло­тию от­ше­дый, Неопи­сан­ный и Пре­веч­ный, / из Егип­та по­ка­зу­ет все­свет­лую тя звез­ду, / ве­дый Гос­подь вся преж­де бытия. С егип­тя­на­ми по пло­ти по­се­лив­ший­ся Гос­подь, / Бес­пре­дель­ный и Пред­веч­ный, / из Егип­та яв­ля­ет те­бя, все­свет­лую звез­ду, / всех Зна­ю­щий преж­де рождения.
Сла­ва: Бо­же­ствен­ных за­по­ве­дей чест­ная не ве­ду­щи, / бо­же­ствен­ный об­раз Бо­жий ока­ля­ла еси: / Бо­же­ствен­ным же про­мыс­лом па­ки очи­сти­ла еси все­х­валь­ная, / обо­жив­ши­ся де­янь­ми бо­же­ствен­ны­ми пре­по­доб­ная твоими. Сла­ва: Бо­же­ствен­ных за­по­ве­дей не зная, до­сто­чти­мая, / пре­крас­ный об­раз Бо­жий ты за­пят­на­ла, / но Бо­же­ствен­ным про­мыс­лом сно­ва очи­сти­ла его, все­х­валь­ная, / обо­же­ние стя­жав де­я­ни­я­ми бо­же­ствен­ны­ми тво­и­ми, преподобная.
И ныне: О Тво­е­го Бо­же мой мно­га­го бла­го­у­тро­бия, / и неиз­ре­чен­на­го Тво­е­го сниз­хож­де­ния! / Ка­ко пер­вее блуд­ни­цу, Ма­те­ре Тво­ея моль­ба­ми, / яко чи­стую и непо­роч­ную, ан­ге­лом упо­до­бил еси. И ныне: О ве­ли­кое Твое, Бо­же мой, ми­ло­сер­дие / и неиз­ре­чен­ное Твое снис­хож­де­ние! / Как быв­шую блуд­ни­цу, Ма­те­ри Тво­ей моль­ба­ми, / чи­сто­тою и непо­роч­но­стью Ты Ан­ге­лам уподобил!

Песнь 3

Ир­мос: Те­бе, на во­дах / по­ве­сив­ша­го / всю зем­лю неодер­жи­мо, / тварь, ви­дев­ши / на лоб­нем ви­си­ма, / ужа­сом мно­гим со­дро­га­ше­ся, / несть свят, / раз­ве Те­бе, Гос­по­ди, взывающи. Ир­мос: Те­бя, на во­дах / по­ве­сив­ше­го всю зем­лю без опо­ры, / тво­ре­ние уви­дев ви­ся­щим на лоб­ном ме­сте, / ве­ли­ким ужа­сом охва­чен­ное, вос­кли­ца­ло: / “Нет свя­то­го, кро­ме Те­бя, Господи!”
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Ко вра­том по­ги­бе­ли при­бли­ж­шу­ю­ся де­янь­ми без­мест­ны­ми, / вра­та преж­де адо­ва со­кру­ши­вый си­лою Бо­же­ства, / вра­та по­ка­я­ния те­бе от­вер­за­ет все­чест­ная, / дверь сый Сам живота. Те­бе, к вра­там по­ги­бе­ли / при­бли­зив­шей­ся де­ла­ми непри­стой­ны­ми, / Тот, Кто преж­де вра­та ада со­кру­шил си­лою Бо­же­ства, / по­ка­я­ния вра­та от­вер­за­ет, до­сто­чти­мая, / Сам яв­ля­ясь две­рью жизни.
Ору­жие гре­ха Дол­го­тер­пе­ли­ве преж­де быв­шую, / ору­жию Кре­ста Бо­же­ствен­на­го по­кло­не­ни­ем по­ка­зал еси, / ору­жия бе­сов вся, и коз­ни вся­ко по­беж­да­ю­щую, Благоутробне. Ору­ди­ем гре­ха преж­де быв­шую, Дол­го­тер­пе­ли­вый, / по­сле по­кло­не­ния ору­жию бо­же­ствен­но­го Кре­ста / Ты явил все­це­ло по­беж­да­ю­щей / все ору­дия и коз­ни бе­сов, Милосердный.
Сла­ва: Це­ну за всех, Свою преж­де из­ли­я­вый кровь, / ба­нею слез чи­стую тя со­де­ло­ва­ет, / про­ка­зою лю­тою бо­лев­шую злей­ша­го де­я­ния, / вся­ко еже бы­ти всем давый. Сла­ва: Преж­де в вы­куп за всех / кровь Свою из­лив­ший, / чи­стой слез ку­пе­лью де­ла­ет те­бя, / бо­лев­шую про­ка­зой тяж­кою по­роч­ней­ше­го де­я­ния, / всем бы­тие все­це­ло Даровавший.
И ныне: Сло­ва вся­ка­го есть вы­ш­шее, еже на Те­бе Де­во: / Сло­во бо От­чее в Те­бе бо­го­леп­но все­ли­ся, / раз­ре­ше­ние со­гре­ше­ний всем со­гре­ша­ю­щим, / сло­вом еди­нем подаваяй. И ныне: Сло­ва вся­ко­го вы­ше / на Те­бе, Де­ва, со­вер­шив­ше­е­ся: / ибо в Те­бя все­ли­лось, как по­до­ба­ет Бо­гу, Сло­во От­чее, / раз­ре­ше­ние со­гре­ше­ний всем со­гре­ша­ю­щим / од­ним сло­вом подающее.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Се­да­лен, глас 8. По­до­бен: Пре­муд­рость и слово:

Взыг­ра­ния вся плот­ская обуз­дав­ши тру­ды пост­ни­че­ски­ми, / му­же­ствен­ное яви­ла еси ду­ши тво­ея муд­ро­ва­ние. / Крест бо Гос­по­день ви­де­ти воз­же­лав­ши, / са­мую се­бе все­чест­ная ми­ро­ви рас­пя­ла еси: / от­ню­ду­же и к же­ла­нию ан­гель­ска­го жи­тель­ства / лю­без­но упра­ви­ла еси се­бе все­б­ла­жен­ная. / Мо­ли Хри­ста Бо­га, остав­ле­ние со­гре­ше­ний да­ро­ва­ти, / чту­щим лю­бо­вию свя­тую па­мять твою. Все вос­ста­ния пло­ти обуз­дав по­движ­ни­че­ски­ми тру­да­ми, / ты яви­ла му­же­ствен­ное рас­по­ло­же­ние тво­ей ду­ши. / Ибо, Крест Гос­по­день уви­деть бла­го­че­сти­во воз­же­лав, / са­му се­бя, слав­ная, для ми­ра ты рас­пя­ла; / от­то­го и к рев­но­сти о жиз­ни ан­гель­ской / усерд­но по­бу­ди­ла се­бя, все­б­ла­жен­ная. / По­то­му мы с ве­рою па­мять твою, Ма­рия, празд­ну­ем, / про­ся о щед­ром да­ро­ва­нии нам / про­ще­ния со­гре­ше­ний хо­да­тай­ства­ми твоими.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Небес­ная вра­та и ков­чег, все­свя­тую го­ру, / све­то­зар­ный об­лак вос­по­им, неопа­ли­мую ку­пи­ну, / сло­вес­ный рай, Еви­но воз­зва­ние, / все­лен­ныя всея ве­ли­кое со­кро­ви­ще: / яко спа­се­ние в Ней со­де­я­ся ми­ро­ви, / и остав­ле­ние древ­них со­гре­ше­ний. / Тем и во­пи­ем Ей: / мо­ли­ся Сы­ну Тво­е­му и Бо­гу, / со­гре­ше­ний остав­ле­ние да­ро­ва­ти, / бла­го­чест­но по­кла­ня­ю­щим­ся все­свя­то­му Рож­де­ству Твоему. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Небес­ные вра­та и ков­чег, все­свя­тую го­ру, / све­то­зар­ное об­ла­ко вос­по­ем, / несго­ра­ю­щий тер­но­вый куст, ду­хов­ный рай, / Евы ко спа­се­нию при­зва­ние, / всей все­лен­ной ве­ли­кое со­кро­ви­ще, / ибо в Ней со­вер­ши­лось спа­се­ние ми­ра и про­ще­ние древ­них со­гре­ше­ний. / По­то­му мы и взы­ва­ем Ей: “Мо­лись Сы­ну Тво­е­му и Бо­гу, о да­ро­ва­нии от­пу­ще­ния со­гре­ше­ний / бла­го­го­вей­но по­кло­ня­ю­щим­ся все­свя­то­му рож­де­нию от Те­бя Христа!”

Песнь 4

Ир­мос: На Кре­сте Твое / Бо­же­ствен­ное ис­то­ща­ние / про­ви­дя, Ав­ва­кум, / ужас­ся, во­пи­я­ше: / Ты силь­ных пре­секл еси / дер­жа­ву, Бла­же, / при­об­ща­я­ся су­щим во аде, яко Всесилен. Ир­мос: На Кре­сте Твое бо­же­ствен­ное ума­ле­ние про­ви­дя, / Ав­ва­кум в изум­ле­нии взы­вал: / “Ты пре­сек, Бла­гой, мо­гу­ще­ство вла­сти­те­лей, / при­об­ща­ясь к на­хо­дя­щим­ся во аде, / как всесильный!”
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Яко Со­де­тель че­ло­ве­че­ска­го есте­ства, / яко ми­ло­сти ис­точ­ник, и бла­го­у­тро­бия бо­гат­ство, / ущед­рил еси Че­ло­ве­ко­люб­че при­бег­ни­цу Твою, / и ис­хи­тил еси сию гу­би­тель­на­го зверя. Как Со­зда­тель че­ло­ве­че­ско­го есте­ства, / как ми­ло­сти ис­точ­ник и бла­го­сер­дия бо­гат­ство, / по­жа­лел Ты, Че­ло­ве­ко­лю­бец, при­бег­шую к Те­бе / и ис­торг ее от па­губ­но­го зверя.
Крест ви­де­ти пот­щав­ши­ся, / крест­ным про­све­ще­ни­ем Ма­рие оза­ри­ла­ся еси, / Кре­стом бе­се­до­вав­ша­го, / ма­ни­ем Бо­же­ствен­ным рас­пен­ши­ся ми­ро­ви досточудная. Крест уви­деть по­спе­шив, / крест­ным про­све­ще­ни­ем оза­ри­лась ты, Ма­рия, / ма­но­ве­ни­ем бо­же­ствен­ным Пре­дав­ше­го Се­бя на Крест / рас­пяв­шись для ми­ра, досточудная.
Сла­ва: Злых ви­на пер­вее, сласть лу­ка­вая, мно­гим быв­ши, / аки солн­це про­си­яв­ши, / всем на­став­ни­ца пре­по­доб­ная яви­ся согрешающим. Сла­ва: Преж­де быв­шая для мно­гих ви­нов­ни­цей зол / по­сред­ством по­роч­но­го услаж­де­ния, / слов­но солн­це про­си­яв, ты яви­лась, пре­по­доб­ная, / на­став­ни­цей всем согрешающим.
И ныне: Ум пре­воз­ш­ла еси и небес­ный, / мыс­лен­ное небо всех Ца­ря: / за­ко­нов бо есте­ства вне Чи­стая / За­ко­но­да­те­ля и Со­зда­те­ля всех ро­ди­ла еси. И ныне: Ум пре­взо­шла Ты и небес­ный, / мыс­лен­ное Небо всех Ца­ря: / ибо по­ми­мо есте­ствен­ных за­ко­нов, Чи­стая, / За­ко­но­да­те­ля и Твор­ца все­го Ты зачала.

Песнь 5

Ир­мос: Бо­го­яв­ле­ния Тво­е­го, Хри­сте, / к нам ми­ло­стив­но быв­ша­го, / Ис­а­ия, Свет ви­дев Неве­чер­ний, / из но­щи утре­не­вав, взы­ва­ше: / вос­крес­нут мерт­вии, / и во­ста­нут су­щии во гро­бех, / и вси земно­род­нии возрадуются. Ир­мос: Бо­го­яв­ле­ния Тво­е­го к нам, Хри­сте, / из со­стра­да­ния про­ис­шед­ше­го, / Ис­а­ия уви­дев свет немерк­ну­щий, / от но­чи бодр­ствуя вос­кли­цал: / “Вос­крес­нут мерт­вые, / и вос­ста­нут на­хо­дя­щи­е­ся в гроб­ни­цах, / и все, на зем­ле жи­ву­щие, возрадуются!”
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Мо­и­сей про­сла­ви­ся ино­гда на Си­наи, / Бо­жия зад­няя та­ин­ствен­но ви­дев пре­слав­ный, / под­пи­суя стран­ное та­ин­ство: / ман­но­при­ем­лю­щия же стам­ны ныне, / об­ра­зу пре­чи­сто­му теп­ле при­пад­ши, / Ма­рия ан­гель­ское жи­тие носит. Мо­и­сей на Си­нае неко­гда про­сла­вил­ся, / Бо­га сза­ди та­ин­ствен­но уви­дев, слав­ный, / и на­чер­тав необы­чай­ное это та­ин­ство; / ныне же Ма­рия, как к со­су­ду с ман­ной / к пре­чи­стой иконе го­ря­чо при­пав, / ан­гель­скую жизнь проводит.
Храм бла­го­ле­пия Тво­е­го во­жде­лев­ши пса­лом­ски ви­де­ти, / ум­ное же се­ле­ние сла­вы Тво­ея, Твой храм осквер­нив­шая: / ум­ны­ми мо­лит­ва­ми Хри­сте, Тво­е­го хра­ма неис­ку­со­муж­ныя быв­шия, / храм мя все­де­тель­на­го со­тво­ри Духа. Бла­го­ле­пие хра­ма Тво­е­го / и неве­ще­ствен­ную сла­вы Тво­ей ски­нию / воз­же­ла­ла, по псал­му, уви­деть / храм Твой осквер­нив­шая / и неви­ди­мы­ми хо­да­тай­ства­ми му­жа не по­знав­шей / ста­ла хра­мом Тво­им, Хри­сте. / Со­де­лай же и ме­ня / хра­мом все­дей­ствен­но­го Духа.
Сла­ва: Удою пло­ти, оче­сы мно­гих уло­вив­шая, сла­стию крат­кою, / снедь же диа­во­лу сих со­твор­шая, / улов­ле­на бысть все­и­стин­но / Бо­же­ствен­ною бла­го­да­тию Кре­ста чест­на­го / слад­чай­шая Хри­сто­ви снедь бывши. Сла­ва: Удою пло­ти – гла­за­ми мно­гих уло­вив­шая / и крат­ким услаж­де­ни­ем / пи­щей диа­во­ла со­де­лав­шая их / улов­ле­на бы­ла все­и­стин­но / Кре­ста свя­щен­но­го бо­же­ствен­ною бла­го­да­тию, / став слад­чай­шею сне­дью для Христа.
И ныне: На­учен лик про­ро­че­ский та­ин­ству еже в Те­бе, / та­ин­ствен­ны­ми бо­го­гла­го­ла­нь­ми Пре­чи­стая, / Те­бе мно­го­об­раз­но пред­гла­го­ла: / ман­но­при­ем­лю­щия же стам­ны ныне, / об­ра­зу пре­чи­сто­му сия при­пад­ши, / Ма­рия спо­руч­ни­ца греш­ных к Богу. И ныне: Хор про­ро­ков, по­свя­щен­ный в та­ин­ство, / со­вер­шив­ше­е­ся в Те­бе, / та­ин­ствен­ны­ми бо­же­ствен­ны­ми сло­ва­ми, Пре­чи­стая, / о Те­бе раз­но­об­раз­но пред­воз­ве­стил. / Со­суд же вме­стив­ший ман­ну / есть то, к че­му при­па­ла Ма­рия ныне / – пре­чи­стый об­раз По­ру­чи­тель­ни­цы / за греш­ных пред Богом.

Песнь 6

Ир­мос: Без­дна по­след­няя гре­хов обы­де мя, / и, вол­не­ния не кто­му тер­пя, /яко Иона, Вла­ды­це, во­пию Ти: /от тли мя возведи. Ир­мос: Край­няя без­дна гре­хов окру­жи­ла ме­ня, / и вол­не­ния уже не вы­но­ся, / как Иона, взы­ваю к Те­бе, Вла­ды­ке: / “Из по­ги­бе­ли ме­ня изведи!”
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Ра­ду­ют­ся, Ма­рие, ан­гель­ская во­ин­ства, / рав­ное пре­по­доб­ная жи­тие сим в те­бе зря­ще, / и сла­ву Гос­по­де­ви зовут. Ра­ду­ют­ся, Ма­рия, ан­гель­ские во­ин­ства, / рав­ное им жи­тие в те­бе ви­дя, пре­по­доб­ная, / и сла­ву Гос­по­ду возглашают.
Ужа­са­ют­ся бе­сов мрач­ных со­сто­я­ния, / тер­пе­ли­ва­го тво­ея кре­по­сти, / яко же­на пре­слав­но, и на­гая, / и еди­ная сим воз­мог­ла еси. Тре­пе­щут бе­сов мрач­ных сон­ми­ща / от си­лы тво­е­го тер­пе­ния, / ибо ты, же­на оди­но­кая и на­гая, / по­сра­ми­ла их предивно.
Сла­ва: Про­си­я­ла еси аки солн­це Ма­рие все­х­валь­ная, / и пу­сты­ню чу­де­сы всю про­све­ти­ла еси. / Тем­же и мене све­том уясни. Сла­ва: Про­си­я­ла ты слов­но солн­це, Ма­рия все­х­валь­ная, / и све­то­ча­ми всю пу­сты­ню оза­ри­ла. / По­то­му и ме­ня тво­им све­том просвети.
И ныне: Ан­ге­ли, про­све­тив­ше­ся сла­вою Рож­де­ства Тво­е­го, / на зем­ли мир всем нам, / и бла­го­во­ле­ние че­ло­ве­ком, Де­во, возопиша. И ныне: Ан­ге­лы, оза­рен­ные сла­вою / рож­де­ния от Те­бя Хри­ста, / на зем­ле мир всем нам / и бла­го­во­ле­ние лю­дям, Де­ва, гром­ко возвестили.
Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 3. По­до­бен: Де­ва днесь:

Блу­да­ми пер­вее пре­ис­пол­не­на вся­че­ски­ми, / Хри­сто­ва неве­ста днесь по­ка­я­ни­ем яви­ся, / ан­гель­ское жи­тель­ство под­ра­жа­ю­щи, / де­мо­ны Кре­ста ору­жи­ем по­губ­ля­ет. / Се­го ра­ди Цар­ствия неве­ста яви­ла­ся еси Ма­рие преславная. Преж­де раз­лич­ны­ми блу­до­де­я­ни­я­ми ис­пол­нен­ная, / ныне че­рез по­ка­я­ние ты на­ре­че­на неве­стою Хри­сто­вой, / ан­гель­ско­го об­ра­за жиз­ни воз­же­лав­шая, / де­мо­нов ору­жи­ем Кре­ста по­прав­шая. / По­то­му яви­лась ты Цар­ства неве­стой, / Ма­рия досточтимая!
Икос: Аг­ни­цу Хри­сто­ву и дщерь пес­нь­ми вос­хва­лим ныне, / Ма­рию прис­но­па­мят­ную, яв­ль­шу­ю­ся Еги­пет­ское ов­ча: / и пре­ле­сти сих всея из­бе­же, / и еди­на при­не­се­ся Церк­ви со­вер­шен­ное воз­ра­ще­ние, / воз­дер­жа­ни­ем и мо­лит­вою под­ви­за­ю­щи­ся па­че ме­ры че­ло­ве­че­ска­го есте­ства. / Тем­же и воз­вы­си ея и жи­тие и де­я­ние, един Все­дер­жи­тель, / Ма­рии преславныя. Икос: Аг­ни­цу Хри­сто­ву и дочь / ныне пес­ня­ми вос­хва­лим, Ма­рию до­сто­слав­ную, / по про­ис­хож­де­нию – от­прыск егип­тян, / но все­го их за­блуж­де­ния из­бе­жав­шую, / и пре­крас­но при­не­сен­ную Церк­ви, как от­расль дра­го­цен­ная, / в воз­дер­жа­нии и мо­лит­ве под­ви­зав­ша­я­ся / вы­ше ме­ры че­ло­ве­че­ско­го есте­ства. / По­то­му и воз­вы­си­лась ты во Хри­сте жиз­нью и де­я­ни­ем, / явив­шись Цар­ства Небес­но­го неве­стой, / Ма­рия досточтимая!

Песнь 7

Ир­мос: От­ро­цы в Ва­ви­лоне / пещ­на­го пла­мене не убо­я­ша­ся, / но, по­сре­де пла­мене ввер­же­ни, / оро­ша­е­мы по­я­ху: / бла­го­сло­вен еси Гос­по­ди / Бо­же отец наших. Ир­мос: От­ро­ки в Ва­ви­лоне / пла­ме­ни пе­чи не устра­ши­лись, / но ввер­жен­ные по­сре­ди ог­ня / и оро­ша­е­мые вос­пе­ва­ли: / “Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, / Бо­же от­цов наших!”
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Пре­ве­ли­кий во от­цех, об­хож­да пу­сты­ню, Зо­си­ма муд­рый, / пре­по­доб­ную ви­де­ти спо­до­би­ся: / бла­го­сло­вен еси, зо­вет же, Бо­же отец наших. Ве­ли­чай­ший сре­ди от­цов, Зо­си­ма муд­рый, / по пу­стыне стран­ствуя, удо­сто­ил­ся / пре­по­доб­ную уви­деть и взы­ва­ет: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
Что от­че, стран­ное вся­кия доб­ро­де­те­ли де­тель­ныя, / ви­де­ти при­шел еси же­ни­ще? / пре­по­доб­ная во­пи­я­ше стар­цу: / бла­го­сло­вен еси, зо­вет же, Бо­же отец наших. “Что ты, от­че, при­шел уви­деть немощ­ную же­ну, / чуж­дую вся­кой дей­ствен­ной доб­ро­де­те­ли?” / – пре­по­доб­ная воз­гла­ша­ла стар­цу; но он взы­вал: / “Бла­го­сло­вен Ты, Бо­же от­цов наших!”
Сла­ва: Умерт­вив­ши бла­жен­ная стра­стей тво­их взыг­ра­ния, / к без­стра­стия ныне устре­ми­ла­ся еси при­ста­ни­щу, зо­ву­щи: / бла­го­сло­вен еси Гос­по­ди Бо­же отец наших. Сла­ва: Умерт­вив, бла­жен­ная, вос­ста­ния тво­их стра­стей, / к при­ста­ни бес­стра­стия ты ныне при­ча­ли­ла, взы­вая: / “Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, Бо­же от­цов наших!”
И ныне: За­ча­ла еси неиз­ре­чен­но, Де­ва пре­быв­ши Пре­чи­стая, / и ро­ди­ла еси ми­ро­ви спа­се­ние, Хри­ста Бо­га на­ше­го: / тем­же Тя вси пес­нь­ми вер­нии величаем. И ныне: За­ча­ла Ты неиз­ре­чен­но, / остав­шись Де­вою, Пре­чи­стая, / и во чре­ве но­си­ла ми­ру спа­се­ние – Хри­ста Бо­га на­ше­го; / по­то­му все мы, вер­ные, / Те­бя пес­но­пе­ни­я­ми величаем.

Песнь 8

Ир­мос: Ужас­ни­ся, бо­яй­ся, Небо, / и да по­дви­жат­ся / ос­но­ва­ния зем­ли: / се бо в мерт­ве­цех вме­ня­ет­ся / в Выш­них Жи­вый / и во Гроб мал / стран­но­при­ем­лет­ся. / Его­же, от­ро­цы, бла­го­сло­ви­те, / свя­щен­ни­цы, вос­пой­те, / лю­дие, пре­воз­но­си­те во вся веки. Ир­мос: Изу­мись в тре­пе­те, небо, / и да по­тря­сут­ся ос­но­ва­ния зем­ли; / ибо вот, к мерт­вым при­чис­ля­ет­ся / на вы­со­тах Жи­ву­щий / и в тес­ном гро­бе по­ме­ща­ет­ся; / Его от­ро­ки бла­го­слов­ляй­те, / свя­щен­ни­ки вос­пе­вай­те, / лю­ди пре­воз­но­си­те во все века.
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Глу­би­ны серд­ца ис­пы­ту­яй, / преж­де бы­тия пред­ве­дый вся на­ша, / нуж­на­го жи­тия ис­хи­тил еси при­бег­шую к Те­бе Спа­се, / нужд­но Тво­е­му че­ло­ве­ко­лю­бию во­пи­ю­щую немолч­но: / свя­щен­ни­цы бла­го­сло­ви­те, / лю­дие пре­воз­но­си­те во вся веки. Ис­пы­ты­ва­ю­щий глу­би­ны серд­ца, / преж­де бы­тия Зна­ю­щий все на­ши де­ла / от бур­ной жиз­ни Ты по­хи­тил при­бег­шую к Те­бе, Спа­си­тель, / твер­до Тво­е­му че­ло­ве­ко­лю­бию взы­вав­шую не умол­кая: / “Свя­щен­ни­ки, бла­го­слов­ляй­те, / лю­ди пре­воз­но­си­те во все века!”
О из­ме­не­ния чест­на­го, к луч­ше­му пре­ло­же­ния тво­е­го чест­ная! / О люб­ве Бо­же­ствен­ныя, воз­не­на­ви­дев­шия плот­ския сла­сти! / О ве­ры го­ря­щия и Бо­же­ствен­ныя, все­х­валь­ная Ма­рие! / Юже вер­но хва­лим, и пре­воз­но­сим во веки. О из­ме­не­ние свя­щен­ное, / пе­ре­ход твой к луч­ше­му, до­сто­чти­мая! / О лю­бовь бо­же­ствен­ная, воз­не­на­ви­дев­шая плот­ские на­сла­жде­ния! / О ве­ра, го­ря­щая и бо­же­ствен­ная Ма­рии все­х­валь­ной, / ко­то­рую мы с ве­рою вос­хва­ля­ем / и пре­воз­но­си во все века.
Сла­ва: Об­ре­ла еси бо­лез­ней воз­мез­дие, / и тру­дов тво­их воз­да­я­ние чест­ная Ма­рие, / ими­же низ­ло­жи­ла еси убий­цу вра­га: / и ныне со ан­ге­лы зо­ве­ши, песнь немолч­но во­пи­ю­щи, / и пре­воз­но­ся­щи Хри­ста во веки. Сла­ва: Об­ре­ла ты за тру­ды на­гра­ду, / и за му­ки твои воз­да­я­ние, до­сто­чти­мая Ма­рия: / ими низ­ло­жи­ла ты убий­цу-вра­га / и ныне с Ан­ге­ла­ми воз­гла­ша­ешь песнь, взы­вая не умол­кая / и пре­воз­но­ся Хри­ста вовеки.
И ныне: Все­го об­но­ви мя бла­го­сти ра­ди, во утро­бе Тво­ей Чи­стая, / не рас­тлив обо­е­го есте­ства свойств, / яко всех ве­ков Вла­ды­ка: / от­ню­ду­же Тя, яко ви­ну на­ше­го спа­се­ния, / пес­нь­ми по­ем во вся веки. И ныне: Все­го ме­ня об­но­вил во чре­ве Тво­ем, Чи­стая, / по Сво­ей бла­го­сти Вла­ды­ка всех ве­ков, / не на­ру­шив свойств каж­до­го из естеств. / По­то­му Те­бя, как ви­нов­ни­цу на­ше­го спа­се­ния, / мы сла­вим пес­но­пе­ни­я­ми во все века.

Песнь 9

Ир­мос: Не ры­дай Мене, Ма­ти, / зря­щи во Гро­бе, / Его­же во чре­ве без се­мене за­ча­ла еси, Сы­на: / во­ста­ну бо, / и про­слав­лю­ся, / и воз­не­су со сла­вою / непре­стан­но яко Бог / ве­рою и лю­бо­вию Тя величающия. Ир­мос: Не ры­дай на­до Мною, Ма­терь, / ви­дя во гро­бе Сы­на, / Ко­то­ро­го Ты во чре­ве без се­ме­ни за­ча­ла, / ибо Я вос­крес­ну и бу­ду про­слав­лен, / и во сла­ве воз­не­су, как Бог, / непре­стан­но с ве­рою и лю­бо­вию / Те­бя величающих.
При­пев: Пре­по­доб­ная ма­ти Ма­рие, мо­ли Бо­га о нас. При­пев: Пре­по­доб­ная ма­терь Ма­рия, мо­ли Бо­га о нас.
Удобь пре­тер­пе­ла еси, ма­ти, пу­стын­ный труд, / укреп­ля­е­ма дер­жав­ною си­лою Хри­сто­вою: / сквер­ная бо по­мыш­ле­ния на­хо­дя­щая, / стру­я­ми бо­же­ствен­ных слез уга­си­ла еси чи­стая, / пост­ни­ков вы­со­то, пре­по­доб­ных похвало. Лег­ко пе­ре­нес­ла ты, ма­терь, труд в пу­стыне, / на­став­ля­е­мая мо­гу­ще­ствен­ною си­лою Хри­ста: / ибо на­хо­дя­щие сквер­ные по­мыш­ле­ния / стру­я­ми бо­же­ствен­ных слез уга­си­ла ты, свя­щен­ная, / по­движ­ни­ков со­вер­шен­ство, пре­по­доб­ных похвала.
Пре­свет­лей­ши­ми лу­ча­ми, / про­све­ща­ет тя еди­на свет рожд­шая Хри­ста, Де­ва и Чи­стая: / страш­ную вра­гом тя по­став­ля­ет чест­ная: / яв­ствен­ную же всем Ма­рие яв­ля­ет тя, / стра­да­лец кра­со­то, пре­по­доб­ных утверждение. Свет­лей­ши­ми лу­ча­ми про­све­ща­ет те­бя Де­ва и чи­стая, / од­на ро­див­шая Свет – Хри­ста /. де­лая те­бя страш­ной для вра­гов, свя­щен­ная, / и из­вест­ной всем, Ма­рия, те­бя яв­ля­ет, / по­движ­ни­ков кра­со­та, пре­по­доб­ных утверждение.
Сла­ва: Оста­вив­ши муд­рен­но зем­ная вся, / жи­ли­ще чест­ное Ду­ха яви­ла­ся еси: / мир­ских убо лю­тых сво­бо­ди­ти­ся, / мо­ли еди­на­го Хри­ста сво­бо­ди­те­ля, / вер­но со­вер­ша­ю­щим Бо­же­ствен­ную па­мять твою. Сла­ва: Оста­вив бла­го­ра­зум­но все зем­ное, / свя­щен­ным жи­ли­щем Ду­ха яви­лась ты; / итак, мо­ли Хри­ста, еди­но­го Осво­бо­ди­те­ля, / от страш­ных бед мир­ских осво­бо­дить / с ве­рою со­вер­ша­ю­щих бо­же­ствен­ную па­мять твою.
И ныне: За­ко­нов есте­ства Де­во, па­че есте­ства ута­ив­ши­ся, / но­вое От­ро­ча на зем­ли ро­ди­ла еси Чи­стая, / За­ко­но­дав­ца су­ща и Вет­ха день­ми, / мыс­лен­ное небо всех Твор­ца: / тем ве­рою и лю­бо­вию Тя ублажаем. И ныне: От за­ко­нов есте­ства, От­ро­ко­ви­ца, / ута­ив­шись сверхъ­есте­ствен­но, / Ди­тя юное Ты, Чи­стая, но­си­ла во чре­ве на зем­ле, / За­ко­но­да­те­ля ис­тин­но­го и Древ­не­го Дня­ми. / По­то­му Те­бя, Мыс­лен­ное Небо всех Твор­ца, / мы с ве­рою и лю­бо­вию восхваляем.

Све­ти­лен. По­до­бен: Небо звездами:

Об­раз по­ка­я­ния те­бе иму­ще все­пре­по­доб­ная Ма­рие, Хри­ста мо­ли, / во вре­ме­ни По­ста, се­му нам да­ро­ва­ти­ся, / яко да в ве­ре и люб­ви, тя пес­нь­ми восхвалим. При­ме­ром по­ка­я­ния име­ем мы те­бя, / пре­по­доб­ней­шая Ма­рия! / Мо­ли Хри­ста во вре­мя по­ста и нам его да­ро­вать, / что­бы мы с ве­рою и лю­бо­вью / те­бя в пес­нях восхваляли.
Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Сла­до­сте ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­до­сте, хри­сти­ан пред­ста­тель­ни­це, / Де­во Ма­ти Гос­под­ня, / за­сту­пи нас, и из­ба­ви веч­ных мук. Сла­ва, и ныне, Бо­го­ро­ди­чен: Усла­да Ан­ге­лов, скор­бя­щих ра­дость, / хри­сти­ан За­ступ­ни­ца, Де­ва Ма­терь Гос­под­ня, / за­щи­ти нас и из­бавь от веч­ных мук.

Мо­лит­ва пре­по­доб­ной Ма­рии Египетской

О ве­ли­кая Хри­сто­ва угод­ни­це, пре­по­доб­ная Ма­рие! На Небе­си Пре­сто­лу Бо­жию пред­сто­я­щи, на зем­ли же ду­хом люб­ве с на­ми пре­бы­ва­ю­щи, име­ю­щи дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, мо­ли спа­сти ра­бы Его, к те­бе с лю­бо­вию при­те­ка­ю­щия. Ис­про­си нам у Ве­ли­ко­ми­ло­сти­ва­го Вла­ды­ки и Гос­по­да ве­ры непо­роч­ное со­блю­де­ние, гра­дов и ве­сей на­ших утвер­жде­ние, от гла­да и па­гу­бы из­бав­ле­ние, скор­бя­щим – уте­ше­ние, неду­гу­ю­щим – ис­це­ле­ние, пад­шим – воз­ста­ние, за­блужд­щим – укреп­ле­ние, в де­лах бла­гих пре­спе­я­ние и бла­го­сло­ве­ние, си­ро­там и вдо­ви­цам – за­ступ­ле­ние и от­шед­шим от се­го жи­тия – веч­ное упо­ко­е­ние, всем же нам в день страш­на­го Су­да одес­ную стра­ны общ­ни­ки бы­ти и бла­жен­ный глас Су­дии ми­ра услы­ша­ти: при­и­ди­те, бла­го­сло­вен­нии От­ца Мо­е­го, на­сле­дуй­те уго­то­ван­ное вам Цар­ствие от сло­же­ния ми­ра, и та­мо пре­бы­ва­ния во ве­ки по­лу­чи­ти. Аминь. О ве­ли­кая Хри­сто­ва угод­ни­ца пре­по­доб­ная Ма­рия! На Небе­сах Пре­сто­лу Бо­жию пред­стоя, на зем­ле же ду­хом люб­ви с на­ми пре­бы­вая, имея дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, мо­ли, спа­сти ра­бов Его, к те­бе с лю­бо­вью при­бе­га­ю­щих. Ис­про­си нам у Ве­ли­ко­го ми­ло­стью Вла­ды­ки и Гос­по­да ве­ры непо­роч­ное со­блю­де­ние, го­ро­дов и сёл на­ших утвер­жде­ние, от го­ло­да и мо­ра из­бав­ле­ние, скор­бя­щим – уте­ше­ние, недуж­ным – ис­це­ле­ние, пад­шим – вос­ста­ние, за­блуд­шим – укреп­ле­ние, в де­лах доб­рых успех и бла­го­сло­ве­ние, си­ро­там и вдо­вам – за­щи­ту и ото­шед­шим от жиз­ни сей – веч­ное упо­ко­е­ние, всем же нам в день страш­но­го Су­да стать общ­ни­ка­ми сто­я­щих с пра­вой сто­ро­ны и бла­жен­ный глас Су­дии ми­ра услы­шать: “При­ди­те, бла­го­сло­вен­ные От­ца Мо­е­го, на­сле­дуй­те Цар­ство, уго­то­ван­ное вам от сло­же­ния ми­ра”, – и пре­бы­ва­ние там во ве­ки по­лу­чить. Аминь.
Print Friendly, PDF & Email
Размер шрифта: A- 15 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: A T G
Текст:
Боковая панель:
Сбросить настройки