10-03 Свята́го священному́ченика Диони́сия Ареопаги́та

ID=11370

date=10-03

Канон священномученика, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и египетскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу нашему пои́м.

Павлом Божественным науче́н, Небесных, Диони́сие, ви́дцем,/ Небесный таи́нник а́бие и Боговеща́тель был еси.

Иже благодатию Божиею озари́вся,/ просвети́, блаженне, поющих тя ду́ши/ твоя разуме́ти Богодухнове́нная учения, Диони́сие.

Умом преочище́нным и душе́ю/ Небесных удобре́ний сия́ния уве́дети сподо́бился еси/ и тех ликостояния, Диони́сие.

Богородичен: Черто́г светоно́сный па́че ума воплоще́ния яви́лася еси всех Соде́теля:/ из тебе́ бо плоть, Богомати, нашу оде́ял есть.

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви твое́й,/ жела́ний кра́ю,/верных утвержде́ние,/ Едине Человеколюбче.

Небесных круго́в превозше́д, отче, преми́рных чины , и во́инства, и све́тлости,/ высоковеща́ньми слове́с и всемудрыми уче́нии всем изъясни́л еси.

Высокаго виде́ния насы́щся, преподобне,/ име́н Боже́ственных Боже́ственное разумение Богосло́вил еси,/ Тро́ичный Богослов быв благодатию, Богоблаже́нне Диони́сие.

Умертви́вся ны́нешним желанием, еже к Бо́гу,/ и любому́дрию крепко научи́вся,/ су́щим па́че ума животво́рным дарова́нием Богоносный орга́н, отче, был еси.

Богородичен: Дея́нием, Дево, Вседе́тельнаго Духа,/ тело Владыце всех плодоноси́ла еси,/ в Немже осуди́ся мира грех и Жизнь источи́ся ве́чнующая.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Го́споди,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову Ти:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Церковное благочиние украси́л еси:/ в них бо, отче, живописа́л еси зра́чныя о́бразы/ явственно священнописанием Безо́бразных сил;/ имиже тайново́дятся и просвеща́ются вся верных, Богомудре, собо́ры.

Струи́ твоего Богословия, Богоприятне, цветники́ напая́ют словесныя,/ присноцвету́щия зело и насажде́нныя на правости Богословия:/ единство бо Существа в Трие́х Ли́цех, честно́е Единонача́лие пропове́дал еси.

Ангельскаго священноначальства сильное, святителю, желание и раче́ние, еже к Бо́гу,/ и неуклонное ма́ние к высоте́ Божественней и непостижи́мей,/ научил еси Богомудренно верою вопию́щия:/ силе Твое́й сла́ва, Человеколюбче.

Богородичен: Священноде́йствитель спасения бысть Сын Твой всем поющим Тя,/ и Наставник, и Просвети́тель, и Правда, Дево, и избавление./ Тем Тя, Богородицу, истинно и госпо́дьственно ве́рнии единому́дренно славим.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Све́те незаходи́мый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету за́поведей Твоих/ пути моя напра́ви, молю́ся.

Глагол твоих веща́ние, я́ко некий Небесный шум носимь,/ безбожныя разумы огроми́ словом благодати/ и велений Боже́ственных зарями светле́йшими верных сердца́ просвети.

Уподобился еси купцу, ищущему добрыя бисеры, всебогате,/ и обрел еси един бисер, истинно многоценен,/ и, уди́влься его Боготво́рну световерже́нию, святителю, Бога испове́дал еси.

Источник мудрости, любому́дрейше отче, возлюбил еси,/ и, тоя́ рачением и любовию одержимь, велик был еси,/ и ре́ки Боже́ственных веле́ний всегда то́чиши, Богогласе.

Богородичен: Я́ко Обрадованная, добротворя́щее прияла еси благоле́пие,/ вся еди́нем хотением Сотво́ршаго,/ и Божественною добро́тою и просвещением благоверия, Богомати, нас Удобри́вшаго.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спасе,/ мно́га бо беззакония моя/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х и услы́ши мя,/ Боже спасе́ния моего.

Законно любому́дрствуя, мудрости дар получил еси,/ Божественне Богосло́вя Православныя догма́ты, всеблаженне, оста́вил еси,/ ихже наслаждающеся, ве́рнии, тя блажи́м.

Разумом Боголепным, Богомудре, удобряем,/ Божественному учителю слух твой приклони́л еси/ и преми́рную от Него мудрость навыкл еси, Диони́сие.

Житие твое́ чу́дно, слово же ди́внейше,/ язык твой светоза́рен, уста огнедухнове́нна и духодви́жима,/ ум же твой испы́тен, отче, Богоблаженне.

Богородичен: Глас Ти Гаврии́лов радостно, Дево, взываем ве́рнии,/ из Тебе́ бо неизрече́нно нам Живоначальный Творец изше́л есть/ и примеси́ся человеком, Человеколюбец.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Я́ко туча Небесная землю жаждущую,/ твоя учения верных сердца́ присно жела́ющая умаща́ют/ и несы́тно вопи́ти науча́т:/ отец наших Боже, благословен еси.

Разумом Богому́дренным безплотныя умы́: расписал еси/ и тех, преблаженне, песнословия, Божествен быв, Церковь пети наказал еси:/ благословен Бог отец наших.

Прия́телище Духа Всесвята́го явился еси благоключи́мое/ и, Того вдохнове́ния и явления проро́чески провозглаша́я, му́дре Диони́сие, вопия́ше весело:/ благословен Бог отец наших.

Богородичен: Се ны́не исполнися Иса́ии Богоглаго́ливаго проречение:/ Дева бо во чре́ве Бога Слова име́/ и породи́ла есть Жизнодавца, Емуже вси зове́м:/ благословен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ священницы, воспо́йте,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Све́тел, я́ко зерца́ло, быв, Диони́сие,/ и вмести́телен чистых явлений ум соделав,/ доброде́телию, всебогате, лучи́ па́че ума сияния приемля, вопия́л еси:/ священницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся веки.

Обильнейшая благодать излия́ся во устна́х твоих,/ тем Божественная учения предложил еси,/ и тех ра́зумы па́че смысла нам простира́я и ясне́е и светло отверза́я, верою поющим:/ священницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся веки.

Зна́емейша бысть тобою, Диони́сие, Афинская всеславная митрополия,/ Христу прине́сшая тя начаток всесвященный, Всецарю всегда пою́щи:/ о́троцы, благослови́те, священницы, воспойте, людие, превозноси́те во вся веки.

Богородичен: Мати Божия Всенепорочная, души́ моея́ струны и греховныя я́звы потреби́/ Сына бо родила́ еси, власть иму́щаго/ свя́занныя плени́цами греховными удобь осла́бити от уз нереши́мых,/ Единаго Благодетеля и Единаго Жизнода́вца.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо,/ и земля́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся человеком пло́тски,/ и чрево Твое́ бысть простра́ннейшее небес:/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чинонача́лия величают.

Святых апостол сподо́бился еси ви́дитель быти/ и сострадалец, и соо́бщник был еси славы,/ и с теми на виде́ние потщался еси телесе́/ истинно Живоначальныя Единыя Богоро́дицы и Честнейшия,/ Юже достойно величаем.

Божественнаго Царствия на Небесех наследник был еси я́ко законен архиерей, отче,/ я́ко непобеди́мь страдалец священства ма́стию кровь сраствори́л еси мученическую./ Тем сугубым венцем сподо́бился еси достойно, священнотаи́нниче Диони́сие.

Я́ко имея дерзновение ко Христу, иерарше, мудре Диони́сие,/ всегда моли́ избавитися от искушения благочестно поющим тя,/ учениче́ неизреченных виде́ний, я́ко тайноуче́нныя и Богоначальныя священноявле́нник благости.

Богородичен: Победившу е́реси хра́брски, честну́ю Церковь яви,/ юже Христос честно́ю Своею Кровию я́ко Благ стяжа́, Обрадованная, Сын Твой истинно,/ и спаси́ от бед и от обстоя́ния, одержа́щего нас, Владычице.