04-02 Преподо́бнаго отца́ на́шего и чудотво́рца Ти́та. Канон преподобного

ID=7429

date=04-02

Канон преподобного, глас 8

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Всего́ мя, страстьми́ плотски́ми лю́те угле́бша и истле́вша сластьми́,/ сокро́вище сый безстра́стия,/ Ти́те, моли́твами твои́ми спаси́.

Боже́ственное Ду́ха избра́ние,/ Бо́гу прине́слся еси́ от пеле́н ма́терних/ и Неискусому́жныя Богоро́дицы таи́нник и служи́тель был еси́.

Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав,/ отри́нул еси́ го́ресть страсте́й,/ отону́дуже па́че ме́да и со́та, о́тче, наслажда́еши ду́ши на́ша.

Но́ваго я́ко Па́влова тя ученика́, Ти́те, восхваля́ем:/ о́наго бо ревни́тель подвиго́в показа́лся еси́, Богоблаже́нне,/ и с ним венцы́ восприя́л еси́.

Богородичен: Сло́во Безма́терне из Отца́,/ Безо́тчее сие́ в после́дняя богому́жно родила́ еси́, еди́на Богома́ти,/ я́ко превы́шши всея́ тва́ри.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Ми́ро освяще́ния от по́стнических, преподо́бне, арома́т,/ весьма́ сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́гу.

Ору́жие воздержа́ние и щит моли́тву, преподо́бне, име́я при́сно,/ нача́ла тьмы́, обличи́в, посрами́л еси́.

В зако́нех поще́ния поуча́лся, стра́сти погрузи́л еси́,/ я́коже друга́я фараони́ты, пото́ком слез твои́х.

Богородичен: Ми́лостива бы́ти мне молю́ при́сно, Влады́чице, Твои́ми моли́твами/ из Тебе́ Рожде́ннаго, в Де́нь Су́дный.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Гное́ние, блаже́нне, грехо́вное все оплева́л еси́/ и стрело́ю воздержа́ния де́монския полки́ уязви́л еси́.

Чистоты́ жела́нием ду́шу уязви́в,/ те́пле после́довал еси́ Христу́/ и вшел еси́ в черто́г сла́вы, всеблаже́нне.

Я́ко цветни́к благоуха́ннейший и доброде́телей рай одушевле́н,/ воздержа́нием процве́л еси́,/ и́мже вся пита́еши, честву́ющия тя.

Законополо́жника воздержа́ния и неле́стный о́браз кро́тости,/ я́ко Моисе́я тя и Дави́да,/ вои́стинну стяжа́вше вси, о́тче, ублажа́ем.

Богородичен: Херуви́м превы́шшу Тя и Серафи́м, пое́м, Всенепоро́чная,/ Его́же бо трепе́щут вся́ческая,/ пло́тию Влады́ку носи́ла еси́ на объя́тиих Твои́х.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый?/ и покры́ла мя е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго./ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Угаси́в вся стра́сти росо́ю подвиго́в твои́х, Ти́те блаже́нне,/ бога́тно вжег огне́м любве́ и ве́ры воздержа́ния свети́льник,/ и просвеще́ние безстра́стия, и дне сын был еси́.

Ве́ры грозд Боже́ственным возде́ланием, о́тче, воспита́л еси́,/ и в точи́ла вложи́л еси́, и изгна́л еси́ боле́зньми воздержа́ния/ и, ча́шу испо́лнив духо́вную поще́ния, весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

Претерпе́в до́блественне прило́ги и ра́ны неви́димых враг,/ показа́лся еси́ столп терпе́ния,/ утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною на па́житех воздержа́ния/ и на воде́ воспита́я, блаже́нне.

Богородичен: Я́ко приста́нище Тя вси, сте́ну, и утвержде́ние, и Предста́тельницу нам,/ и к ца́рствию непосты́дный вход иму́ще,/ наде́жди на́шей не отпа́сти, мо́лимся,/ ма́терними Твои́ми мольба́ми, Всенепоро́чная.

Песнь 6

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ низ глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Разруши́в страсте́й мглу и мра́чную тьму́,/ де́нь восто́ка и свет во стезя́х твои́х/ возсия́л еси́, преподо́бне, от мно́гих по́двиг и бед, су́щих по ве́ре.

Весьма́ изступи́л еси́ к Бо́гу/ жела́нием воздержа́ния, мир оста́вив, и миродержи́теля/ восхи́тил еси́, Богоприя́тне, преми́рнаго Ца́рства наслажде́ние.

Собра́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха,/ непоро́чную моли́тву, чистоты́ целому́дрие,/ бде́ние спротяже́нное, воздержа́ния боле́зни,/ и́миже дом позна́лся еси́ Бо́га.

Ве́щи до́льния, му́дре, прете́кл еси́ ху́дость,/ невеще́ственною же моли́твою ум впери́л еси́/ и Вы́шняго прия́тия насле́дник яви́лся еси́ жития́ соверше́нством.

Богородичен: Зача́ла еси́ вои́стинну Боже́ственное Сло́во во утро́бе Твое́й/ и Сие́ преесте́ственно, Всенепоро́чная, родила́ еси́,/ Его́же моли́твами уми́лостиви от бед вся изба́вити рабы́ Твоя́.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Не оскверни́вся грехми́, река́ воздержа́ния, о́тче, показа́лся еси́ нам,/ стра́сти потопля́я и скве́рну очища́я вопию́щих ве́рно:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ны́не с Невеще́ственными ли́ки бесе́дуя, Богоблаже́нне,/ и све́тлости Вы́шняго гоще́ния непреста́нно наслажда́яся, уще́дри пою́щия:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Во испове́дании ве́ры, о́тче, пре́был еси́ невра́щен,/ Христа́ бо вообража́я пло́тию и напису́я, поклоня́ешися и зове́ши:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Иису́са Влады́ки на телеси́, о́тче, нося́ я́звы,/ и мене́, уя́звеннаго стрело́ю велиа́ра, уврачу́й, зову́ща:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Па́че естества́ и сло́ва Влады́ку всех чревоноси́ла еси́ и пита́еши от сосе́ц Твои́х,/ всем благовре́менную уготовля́юща трапе́зу,/ Его́же приле́жно, Чи́стая, о нас моли́.

Песнь 8

Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Столп тя вдохнове́н я́ко вои́стинну, и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вше,/ вси твою́ па́мять честву́ем по до́лгу.

Лик ра́дуется мона́шествующих,/ и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных:/ вене́ц бо досто́йно с си́ми прия́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми,/ в черто́зе неизрече́нныя сла́вы восклони́лся еси́,/ пе́снь воспева́я Христу́ во ве́ки вся.

Оде́ждею свяще́нною оде́явся и соверша́я же́ртвы безкро́вныя,/ же́ртва прине́слся еси́ Бо́гу во ве́ки.

Богородичен: Во утро́бе Твое́й су́щаго пре́жде Тебе́ заче́нши,/ Богома́ти Чи́стая Де́во,/ родила́ еси́ несказа́нно Бо́га и Царя́.

Песнь 9

Ирмос: Чи́стую сла́внопочти́м, лю́дие, Богоро́дицу,/ о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно,/ пе́сньми велича́ем.

Врач неду́гующих во страсте́х от Бо́га показа́лся еси́,/ потреби́тель же, блаже́нне, и отгони́тель лука́вых де́монов,/ те́мже тя блажи́м.

Зе́млю я́ко тле́ния жили́ще оста́вил еси́, о́тче,/ и в зе́млю всели́лся еси́ кро́тких,/ и с ни́ми ра́дуешися, Боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.

Уста́в непоро́чен ве́ры/ и воздержа́ния о́браз иму́ще по́двиги твоя́,/ непреста́нно Зижди́теля в пе́снех велича́ем.

Дне́сь де́нь пра́здничный,/ созыва́ет бо Тит мона́шествующих стада́ на ликова́ние духо́вное и чрежде́ние/ и пи́щу нетле́нныя жи́зни.

Богородичен: В Тя всели́выйся, Всенепоро́чная, роди́ся,/ И́же пе́рвее родонача́льным злонра́вно запе́нша,/ человекоуби́йцу низложи́в, и вся ны спасе́.